Jammerquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:18 schreef eleusis het volgende:
Bedankt FdP, heb hem gebeld, aardige man die het helaas ook niet wist, je moet echt het soort gif weten...
Tnx boyv, die sites had ik ook gevonden, heb alle mogelijkheden doorgegeven en de meeste sites hebben het over boorverbindingen.
Dierenarts heeft ook iemand gebeld maar nog niets speciaals ondernomen voor zover ik weet, kat is nog daar, ff wat eten maar
Ik kan er ook niet tegen, ik word fucking gek, nogmaals bedanktquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:19 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Jammer![]()
Poeh, hoop dat de kat het overleeft en niet teveel pijn heeft... ik kan niet tegen lijdende dieren(zelfs er eigenlijk al niet over lezen...)
Jammer dat Van der Rijt niks wist, inderdaad een aardige (en kundige) man. Sterkte!
Die nemen dus niet op.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:29 schreef Forno het volgende:
Kun je die werklieden niet bellen? Die hebben het spul tenslotte gekocht.
Ik sluit aan, wat een enorme rotsituatie zegquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:31 schreef Greys het volgende:
Ah fuck mop, wat een ellende voor jullie en je beestje
Ik ga heel hard duimen dat je toch nog wordt teruggebeld straks door de aannemer.
En dat je een goede update krijgt van de dierenarts, dat jullie er net op tijd bij waren en dat poes inmiddels opkrabbelt.
Wat een stressquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:47 schreef eleusis het volgende:
Aannemer heeft gebeld, hij kon zijn medewerker die spoot niet te pakken krijgen maar hij heeft de 2 middelen doorgegeven die zij altijd gebruiken met de meest waarschijnlijke die voor ons hout het meest logisch was... DA gaat nu weer RIVM bellen. DA is blij dat poes een ruime ademweg heeft en verder stabiel is nu. Morgen 9:00 krijgen we weer update, tenzij het erger wordt maar daar is nu geen teken van.
WTF!!!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:55 schreef eleusis het volgende:
Hij gaat het helaas niet redden, zijn tong is nog steeds dik en necrotiserend, het is onherstelbaar, we mogen zo afscheid van hem nemen
Woahhh!!! Oh ik duim zo met je mee!!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:34 schreef eleusis het volgende:
OK de strijd is nog niet gestreden. M'n vriendin had de dierenarts verkeerd begrepen, "willen jullie hem nog even zien", dat was niet per se bedoeld als afscheid... Zijn tong is nog dik maar minder dan gisteren, de keel wad beter, verder was hij heel helder en het leek er niet op dat het in de longen is gekomen... Plan is nu 2 tot 3 dagen wachten of de tong verder slinkt of dat het weefsel toch gaat necrotiseren (dat werd vermoed maar kon ook een wondje zijn ivm zijn tand)
Vanavond 23:00 krijgen we weer update, hij krijgt preventief antibiotica, vocht en pijnstillers, en er wordt op hem gelet...
Is voor latere zorg, maar een klacht is nooit weg denk ik. Al leren ze er alleen maar van voor het vervolg. Er was ook helemaal niemand te bereiken!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:53 schreef eleusis het volgende:
Precies, echt zo kut dat ze niet zo'n sheet hebben achterlaten, stel dat we een peuter hadden en daarmee "6 uur later" naar binnen waren gegaan... Het stond een centimeter hoog binnen nog dat spul
Sowieso compleet aansprakelijk stellen, wat denk je dat dit geintje gaat kosten? Niet dat Eleusis daar nu mee zit maar een nacht lang bij de dierenartsen lopen en één kat een paar dagen ter observatie kan aardig in de papieren lopen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:55 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Is voor latere zorg, maar een klacht is nooit weg denk ik. Al leren ze er alleen maar van voor het vervolg. Er was ook helemaal niemand te bereiken!
Eensquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Sowieso compleet aansprakelijk stellen, wat denk je dat dit geintje gaat kosten? Niet dat Eleusis daar nu mee zit maar een nacht lang bij de dierenartsen lopen en één kat een paar dagen ter observatie kan aardig in de papieren lopen.
Ik denk dat je dat niet eens echt hoeft aan te tonen, afhankelijk van het gebruikte middel en het in gebreke blijven van de aannemer om goede voorlichting te geven. Helemaal getuige hetquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:00 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Eens
Al moet je misschien wel verantwoorden waarom je kat in staat is geweest om toch in die ruimte te komen. Maar goed, eerst moet de kat maar eens beter worden.
maak je zeker een goede kans.quote:En de aannemer zei "ach geen probleem, de katten laat je gewoon even buiten"
Gvd, dat is echt zwaar k*t. Heel veel sterkte.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:55 schreef eleusis het volgende:
Hij gaat het helaas niet redden, zijn tong is nog steeds dik en necrotiserend, het is onherstelbaar, we mogen zo afscheid van hem nemen
Oh, wij duimen hier mee!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:35 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Woahhh!!! Oh ik duim zo met je mee!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hierquote:
Ik vraag me serieus af waarom die arts antibiotica voorschrijft. Active Kool lijkt me veel en veel logischerquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:34 schreef eleusis het volgende:
OK de strijd is nog niet gestreden. M'n vriendin had de dierenarts verkeerd begrepen, "willen jullie hem nog even zien", dat was niet per se bedoeld als afscheid... Zijn tong is nog dik maar minder dan gisteren, de keel wad beter, verder was hij heel helder en het leek er niet op dat het in de longen is gekomen... Plan is nu 2 tot 3 dagen wachten of de tong verder slinkt of dat het weefsel toch gaat necrotiseren (dat werd vermoed maar kon ook een wondje zijn ivm zijn tand)
Vanavond 23:00 krijgen we weer update, hij krijgt preventief antibiotica, vocht en pijnstillers, en er wordt op hem gelet...
Niet de schuld van de aannemer dat TS niet op zijn katten let, niet?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Aanklagen gaat niet lukken denk ik, het spul moet toch ergens kunnen ventileren of heb ik het mis? De katten had je eigenlijk ergens anders onder moeten brengen, zelfde geld voor peuters.
Al vind ik het wel vreemd dat je geen sheet hebt gekregen "in geval van...".
Ik zeg alleen hoe ik erover denkquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet de schuld van de aannemer dat TS niet op zijn katten let, niet?
Preciesquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:31 schreef dalaiblama het volgende:
Dat doen ze vaker, die preventieve AB. Al denk ik dat het in dit geval met de mogelijk necrotiserende tong te maken heeft en dat wondje in de bek van de kat.
Icm mogelijk gif is AB een hele logische stap.
Je moet je alleen afvragen of het nodig is als preventie, wanneer de kat al laveloos is.
AB is een aanslag op het lichaam, laat staan een verzwakte.
Maar wij internet experts zijn geen DA's natuurlijk.
Preventief ivm wondje op de tong icm onderdrukte immuunreactie door prednison & bij de stof past pneumonitis als het in de long zou komen (al verwacht je dan koorts) en daarvoor zou ook deze AB geïndiceerd zijn. Is verder een AB die praktisch altijd empirisch wordt voorgeschreven en heel goed wordt verdragen (amoxicilline/clavulaanzuur)quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
vraag me werkelijk af wat een vergiftigde kat met antibiotica moet
Jep, dat is een goede reden, daar had ik even overheen gelezen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:34 schreef eleusis het volgende:
[..]
Preventief ivm wondje op de tong icm onderdrukte immuunreactie door prednison & bij de stof past pneumonitis als het in de long zou komen (al verwacht je dan koorts) en daarvoor zou ook deze AB geïndiceerd zijn. Is verder een AB die praktisch altijd empirisch wordt voorgeschreven en heel goed wordt verdragen (amoxicilline/clavulaanzuur)
Dan een voorzichtig jubeltjequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:55 schreef eleusis het volgende:
De tong is wat geslonken, niet genecrotiseerd, en de DA heeft hem voor het eerst een beetje kunnen voeren, voorzichtig positief nieuws dus...
Oh ik jubel voorzichtig mee!quote:
Daar blijven we toch maar even voor duimen!quote:Op zondag 29 augustus 2010 02:37 schreef trovey het volgende:
Tong geslonken is een heel goed teken en dat het niet af lijkt te sterven ook, hopelijk zet het verder door.
Klote dat het zo langzaam gaat, ik hoop dat de lijn naar boven wel doorzet!quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:14 schreef eleusis het volgende:
Ik durf nog niet echt optimistisch te zijn, maar er zit tot nu toe elke dag een beetje verbetering in...
Ik duim met je mee!!quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:14 schreef eleusis het volgende:
Ik durf nog niet echt optimistisch te zijn, maar er zit tot nu toe elke dag een beetje verbetering in...
ik doe met je meequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 00:14 schreef MissBliss het volgende:
Redelijk positief nieuws! Gelukkig! Ik blijf meeduimen![]()
Goed nieuws!!!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:48 schreef eleusis het volgende:
We zijn weer op ziekenbezoek geweest, hij heeft vandaag veel vooruitgang geboekt!
Hij slikte weer, daardoor heeft hij niet meer van die kwijldraden hangen, en hij gebruikt zijn tong ook weer een beetje. Ik meen te hebben gezien dat weer een groter stuk tong mooi roze was. Maar de dierenarts was bezig, dus ik heb geen vragen kunnen stellen en ook niet in zijn bekje kunnen (laten) kijken.
Poes was ook een stuk vrolijker, niet meer zo murw kijkend, deed helemaal mee met kroelen en omrollen, kopjes gevend met zijn staart in de krul.
Dus tot nu toe zit er continu een stijgende lijn in, en ik heb het idee dat hij nu weer echt aan begint te sterken. Al moet hij ws nog een tijdje blijven. Er is nog steeds infectiegevaar en niemand kan zeggen hoe het verloopt en of hij 100% van zijn tong weer zal kunnen gebruiken, maar hij lijkt iig zelf veel meer levenskracht te krijgen en ik ben niet meer zo bang om morgen weer te gaan
Oh wat goed zeg! Go MeneerPoes!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:48 schreef eleusis het volgende:
We zijn weer op ziekenbezoek geweest, hij heeft vandaag veel vooruitgang geboekt!
Hij slikte weer, daardoor heeft hij niet meer van die kwijldraden hangen, en hij gebruikt zijn tong ook weer een beetje. Ik meen te hebben gezien dat weer een groter stuk tong mooi roze was. Maar de dierenarts was bezig, dus ik heb geen vragen kunnen stellen en ook niet in zijn bekje kunnen (laten) kijken.
Poes was ook een stuk vrolijker, niet meer zo murw kijkend, deed helemaal mee met kroelen en omrollen, kopjes gevend met zijn staart in de krul.
Dus tot nu toe zit er continu een stijgende lijn in, en ik heb het idee dat hij nu weer echt aan begint te sterken. Al moet hij ws nog een tijdje blijven. Er is nog steeds infectiegevaar en niemand kan zeggen hoe het verloopt en of hij 100% van zijn tong weer zal kunnen gebruiken, maar hij lijkt iig zelf veel meer levenskracht te krijgen en ik ben niet meer zo bang om morgen weer te gaan
Dan lijkt hij het ergste toch achter de rug te hebben. Nu weer goed leren eten en aansterken.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:55 schreef eleusis het volgende:
Binnenwerk lijkt niets mee mis te zijnVolgens de DA is het een stof die oppervlakkig irriteert maar niet ver doordringt. Het is ook niet dat hij sloten naar binnen heeft geklokt, hij zal één keer hebben geprobeerd de viezigheid van z'n pootjes te likken.
Heerlijk, verhuizen.quote:Ja, we zitten nog steeds provisorisch hierMaar nu hebben we wel overal laminaat. Er staan nog wel 42 Ikea-dozen en al onze eigen shit staat opgestapeld. De andere katten zijn al wel aardig gewend.
Nee, nog niet behalve vrijdagavond om de gebruikte stof te vinden. Het lijkt me wel een briefje waard, dan staat het zwart op wit en dat kan een eigen leven leiden dus dat moeten ze wel serieus nemen; maar ik ben elke dag van 8 tot 24 bezig geweest met verhuizen en ik moet nu een week werk gaan inhalen. Maar ik ga ze wel ff schrijven, en wil daar ook een reactie op. Er zitten nog meer renovaties in de pipeline en of we met hun verder gaan hangt wel af van hoe ze het oppikken.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:57 schreef Cat22 het volgende:
Hebben jullie al met de aannemer gepraat?
Ik zou er zeker achteraan gaan.quote:Op woensdag 1 september 2010 23:03 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee, nog niet behalve vrijdagavond om de gebruikte stof te vinden. Het lijkt me wel een briefje waard, dan staat het zwart op wit en dat kan een eigen leven leiden dus dat moeten ze wel serieus nemen; maar ik ben elke dag van 8 tot 24 bezig geweest met verhuizen en ik moet nu een week werk gaan inhalen. Maar ik ga ze wel ff schrijven, en wil daar ook een reactie op. Er zitten nog meer renovaties in de pipeline en of we met hun verder gaan hangt wel af van hoe ze het oppikken.
Wow, goed nieuws!!!!!quote:Op donderdag 2 september 2010 21:46 schreef eleusis het volgende:
Ik moest vandaag overwerken, dus kon niet op ziekenbezoek. Maar mijn vriendin vond Mr. Kat vandaag weer beter! Hij spinde weer zonder te 'snurken' en zijn tong was nu helemaal roze en zonder rare plekjes. Dus dat is goed nieuws
Hij was ook het hele bezoek enthousiast en geïnteresseerd, gisteren was hij na een kwartiertje moe en pijnlijk en ging hij weer liggen... Maar nu was dat niet zo. Ze heeft hem een tijdje rond gedragen en de hele kliniek laten zien.En hij baalde dat hij niet mee mocht. Dat was ook voor het eerst. Dus hij voelt zich een stuk beter
![]()
In principe is hij uitbehandeld; hij krijgt nog wel een tijd pijnstillers en de AB-kuurtjes worden nog afgemaakt. We hopen op een volledig herstel! Morgenochtend komt hij naar huis!
Vanmiddag heeft de DA pas tijd om instructie te geven over het voeren en de medicijnen, dus hij moet nog heel even wachtenquote:Op vrijdag 3 september 2010 10:09 schreef Lunaflame het volgende:
Is Mr Kat al thuis en hoe gaat het met hem?
Nou, ik hoop dat jullie zo thuis zijn!quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:25 schreef eleusis het volgende:
[..]
Vanmiddag heeft de DA pas tijd om instructie te geven over het voeren en de medicijnen, dus hij moet nog heel even wachten
Heb je hem al helemaal plat geknuffeld?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:45 schreef eleusis het volgende:
Hij is thuis en in slaap gevallen op de bank
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:45 schreef eleusis het volgende:
Hij is thuis en in slaap gevallen op de bank
Ik zit nog op mijn werkquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:47 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Heb je hem al helemaal plat geknuffeld?
Aah oke!quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:19 schreef eleusis het volgende:
Eten en drinken gaat met het spuitje... Delen van z'n tong en bekje waar het spul op is gekomen zijn aan de oppervlakte een open wond, denk aan een blaar of een flinke schaafwond.,. Dus daar heeft hij veel pijn aan, en hij doet er zo weinig mogelijk mee. We moeten hem elke paar uur voeren, nu is hij nog moe, maar ik voorspel dat dat een bloederige oorlog zal worden
Woohoo!!!quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:36 schreef eleusis het volgende:
Hij heeft rustig bij ons geslapen, en vanochtend een aanval gemaakt op de waterbakHij drinkt nu weer zelf dus!
Hé gelukkig. Hij is natuurlijk hardstikke blij weer thuis te zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:36 schreef eleusis het volgende:
Hij heeft rustig bij ons geslapen, en vanochtend een aanval gemaakt op de waterbakHij drinkt nu weer zelf dus!
Thuis zijn doet wonderen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:36 schreef eleusis het volgende:
Yep, flink wat ook. Hij heeft het nu trouwens al totaal gehad met het voeren, hij houdt gewoon z'n mond dicht en maakt er een drama van. Toen de dierenartsassistente het deed was hij niet zo stoer.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:25 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Thuis zijn doet wonderen.![]()
![]()
![]()
Heb je A/D voer van Hills meegekregen van de DA? Da's superkrachtvoer wat je met water kunt verdunnen en hij zo weg kan slobberen.
Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie kat er nog wat van over zal houden zoals die poes hier met veel spuug aan het eten is. Het is hier trouwens geen enkel probleem voor de poes, alleen de andere katten vinden het blijkbaar een wat minder smakelijk gezicht als ik zo naar de kopjes kijk als zij aan het eten is.quote:Op zondag 5 september 2010 00:05 schreef eleusis het volgende:
[..]
Yep, flink wat ook. Hij heeft het nu trouwens al totaal gehad met het voeren, hij houdt gewoon z'n mond dicht en maakt er een drama van. Toen de dierenartsassistente het deed was hij niet zo stoer.Ik denk dat hij ook al wel kan slobberen, met water gaat dat steeds beter, maar hij moet nog een paar dagen z'n AB-kuur afmaken, dus hij heeft geen keus!
Verder ondergaat hij rustig zijn lot... Hij zit op diverse plekjes in de nieuwe place en daarmee is hij een stuk flinker dan de andere 2 katten die de eerste dagen vooral onder het dekbed zaten!
Als hij weer zelfstandig kan slobberen is de kritieke fase voorbij, dan is het alleen nog een kwestie dat het weefsel goed heelt, en dat kan nog wel even duren, maar als 't goed is zal hij telkens een beetje minder last hebben...
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:55 schreef eleusis het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd. Zijn tong wordt wel steeds beter, hij lebbert nu rustig water, likt zijn bekje weer schoon, en daarstraks zag ik hem zelfs even zijn pootje likken om wat aangekoekte Hill's a/d uit zijn snor te krijgen. Dus het lijkt erop dat zijn tong bruikbaarder en minder pijnlijk wordt.quote:Op zondag 5 september 2010 20:32 schreef trovey het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie kat er nog wat van over zal houden zoals die poes hier met veel spuug aan het eten is. Het is hier trouwens geen enkel probleem voor de poes, alleen de andere katten vinden het blijkbaar een wat minder smakelijk gezicht als ik zo naar de kopjes kijk als zij aan het eten is.
Ach Trovey, ik zeg maar krakende wagens lopen het langstquote:Op maandag 6 september 2010 02:49 schreef trovey het volgende:
Het was hier destijds ook een drama met die 3 poezen...en alles doordat er waarschijnlijk een paar drupjes middel zijn gemorst waarmee ik altijd heel voorzichtig was en wat ik speciaal gebruikte om de boel hier lekker hygienisch te laten zijn voor de katten.Dat middel wat dus hoogstwaarschijnlijk de oorzaak was dus ook meteen hier de deur uitgegaan (was een soort ontsmettingsmiddel wat je zelf moest verdunnen en is inmiddels niet meer verkrijgbaar). Hopelijk houdt je kat er niets van over, 2 van de drie zijn hier weer helemaal hersteld en alleen diegene waarvan ze echt dagen twijfels hadden of de tong het zou redden heeft dat tikje overgehouden met het eten maar ze eet er geen hap minder om(het duurt gewoon wat langer omdat ze waarschijnlijk minder gevoel heeft in de tong) omdat ze toch al een leven had verspeeld voordat ze hier kwam (auto-ongeluk waarna ze in het asiel terecht kwam) heeft ze er nog 7 over
, ze is nu ruim 14 dus en verder kerngezond op dat speekselen en wat stijf in de rug (door het rugletsel van het ongeluk ) na waardoor ik haar even regelmatig zelf moet kammen omdat mevrouw niet zo goed bij het achterste deel van de rug kan komen.
Ach die gaat wel stokoud worden met die kwaaltjes en ze past mooi bij de rest van de oudjes hier die ook hier en daar wat mankeren incl. de eigenaresse zelf.
Gelukkig het gaat steeds beter!!quote:Op woensdag 8 september 2010 19:32 schreef eleusis het volgende:
Kat eet voor het eerst weer zelf(toegegeven wel She-ba met water erbij... Hill's moet ie niks van hebben door het dwangvoederen
)
Ik zal trachten straks een foto te maken, hij is nu een smeerboel...
Tofquote:Op woensdag 8 september 2010 19:32 schreef eleusis het volgende:
Kat eet voor het eerst weer zelf(toegegeven wel She-ba met water erbij... Hill's moet ie niks van hebben door het dwangvoederen
)
Ik zal trachten straks een foto te maken, hij is nu een smeerboel...
Idd!quote:Op donderdag 9 september 2010 07:39 schreef Rewimo het volgende:
Hee, dat gaat de goede kant op, fijn om te lezen
Goed om te lezen, ik ben blij voor jullie en Mr.Kat.quote:Op zondag 12 september 2010 22:00 schreef eleusis het volgende:
Update tijd! Nou, Mr. Kat gaat nog steeds elke dag vooruit. Hij heeft de laatste dagen zijn oude humeurtje en zijn eetlust weer terug; dat is eigenlijk de belangrijkste verandering. De rust is dus voorbij hier in huis, de andere twee bleken engeltjes te zijn zonder zijn input, maar nu zit iedereen weer achter elkaar aan. Zijn eetlust is alleen wel een beetje zielig, omdat hij alleen waterige prakjes zelf goed kan eten. Maar hij heeft wel heel veel zin in brokjes en andere meuk, dus hij gaat er als een speer op af, maar dan sabbelt hij op een brokje en laat 'm dan sip weer vallen. Om het na 5 seconden te vergeten en nogmaals te proberen.
Hij spint wel weer goed en zijn stem is ook weer bijna normaal. Wassen lukt nog steeds maar gedeeltelijk, hij kan zijn speeksel nog niet goed doseren lijkt het, dus waar hij wast is z'n vacht een stekelig zooitje. Maar een washandje vindt hij wel lekker. Toch is hij nog niet echt bloemetjesfris.
Dinsdag loopt zijn AB-kuurtje af; dan hoeven we hem niet meer te dwangvoeren lijkt me, want sinds gister slobbert hij weer echt grote hoeveelheden. Maar ik denk dat het nog wel even kan duren voor alles goed is geheeld. Ik heb er desondanks meer vertrouwen in dan eerst!
Same herequote:Op zondag 12 september 2010 23:46 schreef Evil_Jur het volgende:
Gelukkig zie ik dit topic nu pas, zodat ik meteen gerust ben gesteld door de goede afloop
Mooi Zo!quote:Op woensdag 15 september 2010 20:22 schreef eleusis het volgende:
Kattie is weer thuis! De dierenarts vond de eiwitprop niet bijzonder verdacht. Dat gebeurt wel eens zei die. Tja, dan zal het wel
Verkeerde topic, maar hoe is het met jouw kattenkinders?quote:
Ook Fortekor (of dat andere merk) meegekregen? Dan gaan ze zich nog beter voelen en het zorgt er ook voor dat de kat langer een prettig leven kan leiden. Is wel prijzig (heb er zelf 3 huisdieren op zitten) maar de grootste verpakking kopen scheelt heel wat in vergelijking met de kleinste verpakking. Sterkte in ieder geval.quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:20 schreef eleusis het volgende:
Vandaag was hij de hele dag in mineur: weinig eten, wassen en bewegen, dus dat zag er niet zo goed uit vond ik. Toch maar weer even naar de DA dus: hij heeft nierfalen. Daar hebben we speciaal dieetvoer voor gekregen dat hij 2 weken moet krijgen en dan weer een controle. Hij had ook een verhoging, dus naast de verstopping zou een infectie de oorzaak kunnen zijn; daarvoor heeft hij een AB spuitje gekregen. Met het speciaal dieetvoer zou de hoop zijn dat zijn nieren weer aan de slag gaan. Verder is er niet veel gezegd over het verloop, maar op internet word je er niet echt vrolijk van.
Dat ligt overigens aan de hoeveelheid urine die in de blaas heeft gezeten tijdens de verstopping. De blaas is waarschijnlijk behoorlijk opgerekt geweest en moet weer krimpen, dat kan bereikt worden door de katheter wat langer te laten zitten.quote:Op zondag 26 september 2010 21:27 schreef eleusis het volgende:
Het zou kunnen zijn dat de blaasspieren niet goed samentrekken als gevolg van de eerdere verstopping waardoor de blaas te vol was. Dus hij heeft weer een katheter gekregen, zodat de blaas goed leeg kan lopen en de spieren hun vorm terugkrijgen.
Dat is inderdaad wat nu gebeurt. Hopelijk gaat dat voorspoedig en mag Mr. Kat weer snel terug, want hij is al zo'n stresskip en in zo'n hokje zitten vindt hij echt vreselijk.quote:Op maandag 27 september 2010 10:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat ligt overigens aan de hoeveelheid urine die in de blaas heeft gezeten tijdens de verstopping. De blaas is waarschijnlijk behoorlijk opgerekt geweest en moet weer krimpen, dat kan bereikt worden door de katheter wat langer te laten zitten.
Ik heb het een keertje aan eigen lijf mogen ondervindenquote:Op maandag 27 september 2010 12:42 schreef eleusis het volgende:
Dat is inderdaad wat nu gebeurt. Hopelijk gaat dat voorspoedig en mag Mr. Kat weer snel terug, want hij is al zo'n stresskip en in zo'n hokje zitten vindt hij echt vreselijk.
Gelukkig maar dat de nieren het wel doen, sneu dat hij nog moet blijven maar idd beter iets te lang dan te kort.quote:Op maandag 27 september 2010 21:09 schreef eleusis het volgende:
Hij heeft een week o.i.d Metacam gehad en dat hebben we langzaam verminderd. Hij is nu al een tijdje zonder pijnstillers (het arme beest).
Vandaag waren zijn nierwaarden weer bijna normaal, en de blaas al weer een stuk meer samengetrokken. Maar ze houden hem nog een dagje tot de blaas nog beter is, want nogmaals een katheter inbrengen zou weer heel pijnlijk zijn, dus liever een dagje te lang dan te kort.
Tja, dat gebeurt idd als de zooi niet weg kan, dan hopen de gifstoffen op. En de blaas zal best wel opgerekt zijn geweest, dat moet ook herstellen natuurlijk. Antibiotica en rust is het beste denk ik. Hopelijk heb je hem gauw zgan terug.quote:Op maandag 27 september 2010 21:28 schreef eleusis het volgende:
Ja inderdaad. De hoge nierwaarden duidt dus (hopelijk, klop klop) niet op een nierprobleem, maar past ook in het beeld dat de urine niet weg kon uit de blaas.
Al is nog steeds niet duidelijk waaróm de blaas dan niet geleegd kon worden, maar dat zou dus een infectie kunnen zijn. In dat geval zouden hopelijk de antibiotica hun werk moeten doen deze dagen...
Hij kan inderdaad soepjes en prakjes oplepelen, en dat doet hij ook graag, maar feitelijk is de toplaag van de tong nog niet teruggegroeid, het is dus nog als een open wond die enorm pijn moet doen. Tja, dat heb ik zelf ook gehad na een operatie, en die open wond heeft twee maanden als plakkerige kipfilet aan de oppervlakte gelegen voordat er weer een laag nieuwe huid op kwam. Maar dat was met verbandjes en goede verzorging. Een tong is continu in beweging.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:08 schreef Cat22 het volgende:
Thuis zal hij een stuk blijer zijn maar wat zielig toch dat het nog steeds niet goed gaat.![]()
Wat betreft die tong: hij kan nu zelf eten toch? Ook al is het misschien niet even netjes. Dan zou ik vooralsnog uitgaan van het advies van je eigen DA. Dit zijn dingen die kunnen verbeteren, nog niet alle opties zijn uitgeput.
Ik blijf duimen!
Hebben jullie nog contact gehad met de aannemer?
Da's positief, daar hopen we opquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:10 schreef Rewimo het volgende:
Wij hadden onlangs hetzelfde blaasprobleem bij onze kater. Hij kreeg blaasontsteking toen we een paar dagen weg waren en kon ook niet meer plassen. Had een vergrote blaas, net als Mr.Kat. Hij kreeg ook een paar dagen een katheter en daarna was de blaas weer normaal. Hij heeft nog een tijd antibiotica gekregen en mag nu alleen dieetvoer. Maar verder gaat het gelukkig weer goed met hem. Hopelijk krabbelt Mr.Kat er ook weer bovenop. Sterkte met hem!
Is de toplaag nog niet teruggegroeid?quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:15 schreef eleusis het volgende:
[..]
Hij kan inderdaad soepjes en prakjes oplepelen, en dat doet hij ook graag, maar feitelijk is de toplaag van de tong nog niet teruggegroeid, het is dus nog als een open wond die enorm pijn moet doen. Tja, dat heb ik zelf ook gehad na een operatie, en die open wond heeft twee maanden als plakkerige kipfilet aan de oppervlakte gelegen voordat er weer een laag nieuwe huid op kwam. Maar dat was met verbandjes en goede verzorging. Een tong is continu in beweging.
Met de aannemer hebben we kort contact gehad waarin hij wel interesse had voor de kat maar we hebben nog geen officieel gesprek gehad, zit al een tijdje in een 7-daagse werkweek en zo'n beetje alle energie gaat naar zieke katten(Die andere met de keelverkoudheid is nu weer opgeklaard)
*ook benieuwd is*quote:
Misschien wel een goed idee dat je er dan even bij blijft als hij zit te eten (in ieder geval in de moeilijke periode). Ik moest hier wel wat anders vraten de anderen zijn voer op. Stond je een kwartier op wacht bij hem, ondertussen de andere katten steeds wegdrukkend.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:08 schreef eleusis het volgende:
Hij is inderdaad rustiger als je er blij blijft zitten.
Het dwangvoeren is echt een groot drama, maar na een kwartiertje prutsen ging hij opeens de helft van het bakje zelf oplepelen, dus misschien begreep hij de hint
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |