abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:51:35 #1
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85780248
Hi,

vandaag is in ons oude huis huiszwam verwijderd, onder meer door het spuiten van een bestrijdingsmiddel.

Mijn vriendin heeft de katten buiten gezet en erop gelet dat deze niet naar binnen konden, maar op één of andere manier is er toch één binnen geslopen (misschien is tijdens het werk een raam opengezet door de werklieden?). Zij trof bij thuiskomst een kat binnen aan, die er niet goed aan toe was.

De dierenarts echter, weet niet hoe te behandelen, omdat hij niet weet welk middel de kat heeft binnen gekregen.

Daarom mijn urgente vraag, of iemand een contact heeft in zwambestrijding, of zelf weet, welke middelen hier gangbaar zijn.

Ik heb zelf wel wat gegoogled (Natriumpolyboraat, Boorzuur, Azaconazole, Quaternaire Ammoniumverbindingen) en doorgegeven aan de dierenarts.

Symptomen zijn een dikke tong, zwaar ademhalen, verder nog niets bekend.

De aannemer zelf is niet meer bereikbaar, ook niet op 06. Andere contacten van mij ook niet.

Alle hulp is urgent welkom, later zien we verder, alvast bedankt
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_85780605
http://www.ongediertegids.nl/

en google hit

http://www.nooitmeerzwam.nl/?gclid=CIGso9qQ2qMCFUYqDgodYGDl-Q

denk alleen niet dat er nog veel te bereiken zijn op dit tijdstip
pi_85780918
Geen idee of je er iets aan hebt, maar de dierenarts in Geldrop (Van der Rijt) is echt een expert op het gebied van katten. Zegt natuurlijk niet of hij veel weet van gif, maar een belletje is het vast waard:

040-2857866

Hij neemt altijd op, volgens mij!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:18:12 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85781120
Bedankt FdP, heb hem gebeld, aardige man die het helaas ook niet wist, je moet echt het soort gif weten...

Tnx boyv, die sites had ik ook gevonden, heb alle mogelijkheden doorgegeven en de meeste sites hebben het over boorverbindingen.

Dierenarts heeft ook iemand gebeld maar nog niets speciaals ondernomen voor zover ik weet, kat is nog daar, ff wat eten maar
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_85781144
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:18 schreef eleusis het volgende:
Bedankt FdP, heb hem gebeld, aardige man die het helaas ook niet wist, je moet echt het soort gif weten...

Tnx boyv, die sites had ik ook gevonden, heb alle mogelijkheden doorgegeven en de meeste sites hebben het over boorverbindingen.

Dierenarts heeft ook iemand gebeld maar nog niets speciaals ondernomen voor zover ik weet, kat is nog daar, ff wat eten maar
Jammer ;(

Poeh, hoop dat de kat het overleeft en niet teveel pijn heeft... ik kan niet tegen lijdende dieren :N (zelfs er eigenlijk al niet over lezen...)

Jammer dat Van der Rijt niks wist, inderdaad een aardige (en kundige) man. Sterkte!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:22:52 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85781235
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:19 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Jammer ;(

Poeh, hoop dat de kat het overleeft en niet teveel pijn heeft... ik kan niet tegen lijdende dieren :N (zelfs er eigenlijk al niet over lezen...)

Jammer dat Van der Rijt niks wist, inderdaad een aardige (en kundige) man. Sterkte!
Ik kan er ook niet tegen, ik word fucking gek, nogmaals bedankt
pi_85781318
Heb je Twitter al geprobeerd? Ik probeer ff creatief te denken...

Als je het naar een stel BN'ers Twittert dan is het misschien binnen no time geretweet :?
pi_85781402
Ik zit overal te kijken maar kan ook echt niks bedenken of vinden :{

Het komt zeker door die zwam, of is dat ook nog twijfel? Niet dat ik er verder verstand van heb, maar ik kan zelf ook geen dierenleed zien.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:29:05 #9
17893 Forno
pi_85781406
Laat maar. Ik lees dat de aannemer niet bereikbaar is. Jammer misschien toch een manier om diens nummer te achterhalen? Anders is en blijft het gissen.
pi_85781417
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:29 schreef Forno het volgende:
Kun je die werklieden niet bellen? Die hebben het spul tenslotte gekocht.
Die nemen dus niet op.
pi_85781483
Of een ander bedrijf die dezelfde service biedt? Misschien neemt een ander bedrijf wel op, en weten ze welke zooi er in dat product zit...
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:34:44 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85781578
Ik heb een paar bedrijven gebeld en de 06en, geen geluk...
pi_85781584
dit is echt een heel rapport; Huiszwam, een ware ramp!

incl bestrijdingsmethode en middelen (uitgebreid zo te zien)

http://biologie.wewi.eldo(...)apport37biologie.pdf

ik moet em zelf ook nog lezen, dus linkdump

edit: in de pdf wordt als onderdeel van de bestrijding ook het aanbrengen van houtverduurzamingsmiddel genoemd.

wiki: Een houtverduurzamingsmiddel is een middel dat wordt gebruikt om de levensduur van houten voorwerpen te verlengen. Door de lage vluchtigheid houden deze echter risico's in door blootstelling via ademhaling en aanraking. Scrollwerk -> Sociale Aspecten

Gaat over het gebruik in de bouw van deze middelen, maar volgens mij zijn er maar een beperkt aantal middelen beschikbaar (gezien de richtlijnen en eventuele aantasting van milieu en leefomgeving).

[ Bericht 11% gewijzigd door boyv op 27-08-2010 19:43:06 ]
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:38:27 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85781679
Al in Flora en Fauna gepost ? Daar zitten meer dierenliefhebbers met advies.
Wil het topic ook die kant wel op schoppen ? :)
pi_85781832
Volgens mij is dat triphenyltin chloride
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:44:13 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85781867
Goed document, pp. 30 e.v. zijn duidelijk, symptomen komen echter niet direct overeen met en stof helaas. Bijlage 3 heeft een hele lijst.

Ik ga het weer doorsturen.

F&F lijkt me minder toepasselijk, misschien voor later, nu wil ik ongediertebestrijders spreken :')

[ Bericht 46% gewijzigd door eleusis op 27-08-2010 19:51:05 ]
pi_85782119
Overigens vind ik het vreemd dat je DA hier niets over weet.
Er is een standaard protocol voor biocide vergiftiging bij dieren. Mocht je DA echt niet daadkrachtig zijn, dan bel je even met het antigif centrum

http://www.rivm.nl/over-rivm/organisatie/mev/vic/

Maar nogmaals, ik zou van DA wisselen. Hopelijk red ie je kat.
pi_85782248
Er zijn toch wel meer dierenartsen in de buurt? Ik zou ook een ander lastig vallen als de kat er erg aan toe is.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:17:50 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85783081
De RIVM giflijn hebben zij inderdaad direct gebeld. Die hebben prednisol aangeraden om allergische reactie (dikke tong) te onderdrukken, en verder een afwachtend beleid voorgesteld omdat de stof niet bekend was. Daarom ben ik zo hard op zoek naar de stof want dan kan er misschien meer gedaan worden. Ze hebben wel een aantal symptomen genoemd waarop gelet moet worden (o.a braken) en die tot nieuwe acties zouden leiden, maar die zijn niet opgetreden.

Ik heb een andere dierenarts in de buurt gebeld; zij zou ook de RIVM hebben gebeld en had verder ook geen nuttige tips. Aannemers nog steeds niet bereikbaar.

Nogmaals bedankt voor de reacties. Laatste katten-update is dat hij wel wat rustiger ademhaalde en wel wakker was. Hopelijk een goed teken. Over een uur krijg ik weer een update.
pi_85783350
Ik heb een bekende stof genoemd in dit topic. Je zou het gifcentrum kunnen bellen met de vraag wat je doet bij die vergiftiging.
Persistente fungiciden zijn in Nederland niet zo dikbezaaid.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:35:17 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85783893
Ik heb besloten zelf niet het RIVM te bellen omdat de kans klein is dat ze mij iets anders zouden vertellen dan de dierenarts, wel heel erg bedankt voor je bijdrage!!!
pi_85785528
Ik heb geen nuttige tip of zo maar wil je wel sterkte wensen.
Echt een rotsituatie zo. -O-
pi_85785884
Staat zijn telefoon uit (aannemer?) zo nee sms het!!!
Misschien denkt hij dat je een klacht hebt en wil hij dat morgen afhandelen maar als hij een dier kan redden en hij leest het stuurt of belt hij wel! (Geen verwijt smsen over wie de kat binnen liet) Gewoon puur om de stof vragen omdat de kat ermee in aanraking is geweest en vergiftigd bij de dierenarts is die niet kan behandelen zonder de naam van de stoffen en dat he erg dringend is.

Weet je de naam van de man?
Google! misschien hyves, facebook of telefoongids!
Voices tell me I'm the shit.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:58:07 #24
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85787257
Tnx Melanie, hebben we idd gedaan... Telefoon gaat wel over, maar geen reactie op SMS en voicemails... Googlen werkte niet want de aannemer (althans degene die we kennen) heeft de meest veelvoorkomende Nederlandse naam ever.

Poes is in narcose gebracht omdat hij veel last had met ademhalen door zijn opgezwollen keel/tong, de dierenarts houdt hem in de gaten en noemt het "spannend"... :{

Ondertussen heb ik wat meer gegoogled op symptomen van de stoffen die in NL gebruikt worden, en ik vind niet echt een match... Wat wel kan meespelen is dat onze kat toch af en toe al wat last van luchtwegen en allergieën heeft (wat nooit echt goed door de DA's verklaard is) en misschien een atypisch sterke ontstekingsreactie heeft.

Inmiddels hebben we thuis even verder gekeken, er is een klein bovenraampje open gezet (2mtr hoog) om te luchten, dat wisten wij ook, maar er stond een werktrap op kleine afstand... Mss hebben ze ook op het dak gekeken. Ik denk dat de poes via het trapje door het raam naar binnen is gesprongen ;( Dat zou ook verklaren waarom hij niet weer direct terug naar buiten is gegaan bij het ruiken, want van binnen kan je door dat raampje niet meer naar buiten :( Wel door het katteluikje die stond in 'one-way' naar buiten stand, maar die heeft hij blijkbaar niet geprobeerd, hij is misschien direct weggedoken op de plek waar 't minst stonk (waar ze niet direct hebben gespoten), hij zat achter de TV.

Maar dat zou mss wel betekenen dat hij ruim NA het spuiten pas in contact is gekomen, want hij is vrij bang en zal zeker niet binnen komen als er andere mensen zijn, dus dan zou de dosis die hij heeft gekregen beperkt zijn... Maar ja, dat is wishful thinking ;( Ik kan er echt niet aan denken hoe dat arme beest daar heeft gezeten in de pleuriszooi tot m'n vriendin hem vond. Dit was echt onze grote angst en ze heeft 3x gedubbelcheckt of alle katten buiten waren, luikjes dicht etc voordat ze bezig gingen...

Inmiddels kan het topic misschien maar beter naar F&F want ik denk dat de kans klein is dat we nog achter de stof gaan komen, ik hoop op een belletje...

Sorry voor deze rant, niet informatief maar ik praat ook even tegen mezelf.

[ Bericht 1% gewijzigd door eleusis op 27-08-2010 22:15:34 ]
pi_85788079
Zet je naar F&F, sterkte!
Hoop dat het goed gaat komen :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:21:30 #26
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85788497
Jezus, wat een rotsituatie.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:31:29 #27
163650 Greys
pi_85789050
Ah fuck mop, wat een ellende voor jullie en je beestje :*
Ik ga heel hard duimen dat je toch nog wordt teruggebeld straks door de aannemer.
En dat je een goede update krijgt van de dierenarts, dat jullie er net op tijd bij waren en dat poes inmiddels opkrabbelt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:37:04 #28
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85789349
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:31 schreef Greys het volgende:
Ah fuck mop, wat een ellende voor jullie en je beestje :*
Ik ga heel hard duimen dat je toch nog wordt teruggebeld straks door de aannemer.
En dat je een goede update krijgt van de dierenarts, dat jullie er net op tijd bij waren en dat poes inmiddels opkrabbelt.
Ik sluit aan, wat een enorme rotsituatie zeg :{
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:47:49 #29
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85789939
Aannemer heeft gebeld, hij kon zijn medewerker die spoot niet te pakken krijgen maar hij heeft de 2 middelen doorgegeven die zij altijd gebruiken met de meest waarschijnlijke die voor ons hout het meest logisch was... DA gaat nu weer RIVM bellen. DA is blij dat poes een ruime ademweg heeft en verder stabiel is nu. Morgen 9:00 krijgen we weer update, tenzij het erger wordt maar daar is nu geen teken van.
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:48:47 #30
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85789976
Hopelijk kunnen ze nu meer doen. Ik ga heel hard duimen! Sterkte voor jullie :*
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:48:58 #31
163650 Greys
pi_85789989
*pfieuw*

Dat klinkt alsof je toch stiekem een beetje kunt gaan uitademen.
Hopen dat je morgen het geweldige nieuws krijgt dat je weer helemaal opgelucht kunt ademhalen :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85790413
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:47 schreef eleusis het volgende:
Aannemer heeft gebeld, hij kon zijn medewerker die spoot niet te pakken krijgen maar hij heeft de 2 middelen doorgegeven die zij altijd gebruiken met de meest waarschijnlijke die voor ons hout het meest logisch was... DA gaat nu weer RIVM bellen. DA is blij dat poes een ruime ademweg heeft en verder stabiel is nu. Morgen 9:00 krijgen we weer update, tenzij het erger wordt maar daar is nu geen teken van.
Wat een stress :N

Maar iig een stapje verder! En als ik het goed begrijp slaapt je poes, dus die zal er nu niet onder lijden hoop ik :)
pi_85791988
Damn -O-
Ik hoop dat het allemaal goed afloopt...
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85794367
Oooh jee! Wat een toestand! Ik hoop dat poes opknapt nu ze het waarschijnlijke gif weten! :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 04:54:47 #35
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85799221
Toen we weer terugkwamen in het oude huis bleek één van de andere katten ook een hangerige tong te hebben en was wat sloom, dus hebben we ook de andere 2 maar meegenomen naar de dierenarts voor een checkup (een andere die nu eigenlijk nachtdienst had). Hij had ook geprinte documenten van het RIVM omdat we gelijk de stof al konden noemen. Maar de check zag er op zich goed uit. Kan zijn dat ze misschien (bijv. door voetstappen uit de gifdrek naar buiten, of mss gewoon door de lucht) toch wel een beetje last had, waardoor ze nu een geïrriteerde tong heeft, maar niets of niet veel binnen gekregen. Ziet er iig positief uit voor haar. Maar wat een fucking drama. En de aannemer zei "ach geen probleem, de katten laat je gewoon even buiten"... ;(

We wilden iig de katten niet meer in het oude huis of de tuin hebben, dus hebben ze nu (op de zieke na dan, die ligt nog aan het infuus bij de DA) maar naar de 1e kamer mét vloer (rest is work in progress) in ons nieuwe appartement gebracht en hebben zelf ook maar een opblaasbed daar neergelegd zodat we ze niet alleen hoeven te laten. Ze waren natuurlijk erg bang van opeens die nieuwe ruimte en kropen onder wat dekens, maar ze lopen nu al wel weer geïnteresseerd rondjes zolang ik maar in de buurt blijf.

Nu dan maar ff liggen, om 9:00 de update over het zieke poezebeest ;( En hier zijn nog geen gordijnen dus we zullen dan al wel wakker zijn. :') Hebben van de nacht-DA het advies gehad om een longfoto te maken om te kijken of er iets in de longen is terechtgekomen, wat ontsteking zou kunnen veroorzaken. Het zou kunnen dat hij dwangvoeding of misschien zelfs een sonde tijdelijk moet, omdat hij niet goed kan eten. Als ie 't maar haalt...
pi_85800032
Oei oei oei, gelukkig belde de aannemer terug!!!
Ik ben benieuwd ho het met je poes gaat!
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:55:42 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85800959
Hij gaat het helaas niet redden, zijn tong is nog steeds dik en necrotiserend, het is onherstelbaar, we mogen zo afscheid van hem nemen :'(
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:01:22 #38
163650 Greys
pi_85801035
Nee.... -O-

Oh wat erg. Ik had zo gehoopt dat je beter nieuws zou krijgen.
Verdomme.

Sterkte :*
(Wat heb je weinig aan zulke woorden he? Shit...)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85801057
Oh wat een vreselijk naar verhaal zeg.
Sterkte er mee ;(
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_85801062
oh he gatverdamme!

Sterkte! :*
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_85801066
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 10:55 schreef eleusis het volgende:
Hij gaat het helaas niet redden, zijn tong is nog steeds dik en necrotiserend, het is onherstelbaar, we mogen zo afscheid van hem nemen :'(
WTF!!!

Echt? Holy hell, dat is echt ongelofelijk zuur.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_85801074
He bah.... ;( Heel veel sterkte!

(en ik zou toch -later- eens een gesprekje aangaan met die aannemer, over hoe giftig dit spul vor dieren is en dat ze een stuk strenger mogen waarschuwen. Jullie wisten niet dat de giftigheid zo groot was niet en nu moet je een poes verliezen. ;( )

Hoe is het met de andere poezen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:04:07 #43
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85801089
Wat vind ik dit erg voor jullie...heel erg veel sterkte :*
pi_85801172
Wat een kutzooi.
pi_85801745
Wat vreselijk ;(
Helaas is er meer niet te zeggen.
Heel veel sterkte met dit nare nieuws.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:52:15 #47
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85802012
Bedankt. We gaan er nu heen
pi_85802490
Wat erg! :'(
Heel veel sterkte :*
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_85802868
Sterkte

[ Bericht 62% gewijzigd door Muks op 28-08-2010 13:44:35 ]
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:34:47 #50
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85803128
OK de strijd is nog niet gestreden. M'n vriendin had de dierenarts verkeerd begrepen, "willen jullie hem nog even zien", dat was niet per se bedoeld als afscheid... Zijn tong is nog dik maar minder dan gisteren, de keel wad beter, verder was hij heel helder en het leek er niet op dat het in de longen is gekomen... Plan is nu 2 tot 3 dagen wachten of de tong verder slinkt of dat het weefsel toch gaat necrotiseren (dat werd vermoed maar kon ook een wondje zijn ivm zijn tand)

Vanavond 23:00 krijgen we weer update, hij krijgt preventief antibiotica, vocht en pijnstillers, en er wordt op hem gelet...
pi_85803156
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:34 schreef eleusis het volgende:
OK de strijd is nog niet gestreden. M'n vriendin had de dierenarts verkeerd begrepen, "willen jullie hem nog even zien", dat was niet per se bedoeld als afscheid... Zijn tong is nog dik maar minder dan gisteren, de keel wad beter, verder was hij heel helder en het leek er niet op dat het in de longen is gekomen... Plan is nu 2 tot 3 dagen wachten of de tong verder slinkt of dat het weefsel toch gaat necrotiseren (dat werd vermoed maar kon ook een wondje zijn ivm zijn tand)

Vanavond 23:00 krijgen we weer update, hij krijgt preventief antibiotica, vocht en pijnstillers, en er wordt op hem gelet...
Woahhh!!! Oh ik duim zo met je mee!! O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:38:30 #52
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85803226
Wil je ons niet meer zo laten schrikken? }:|.

Blij te horen dat het nog loopt. Succes!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_85803256
Er is nog hoop dus! *O* Als zijn tong niet gaat necrotiseren kan het zo te lezen best allemaal goed komen met wat tijd. Ik blijf duimen!

Hoe was poes er verder aan? Was hij wakker en herkende hij jullie?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_85803552
Je had een safety data sheet moeten krijgen voor het bestrijdingsmiddel en dat had je aannemer wel mogen weten. Op zo'n blad staat wat je moet doen in geval van inademen, oplikken, etc. Niet alleen voor huisdieren die onverhoopt zoiets doen, maar ook als je kleine kinderen zou hebben oid.
Ik zie nergens welk middel gebruikt is, maar als het een stevige actieve stof is, zouden ze alleen al voor tijdens het vervoer een SDS moeten hebben.

Ik hoop dat het alles goed komt met je kat(ten)!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:53:37 #55
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85803634
Precies, echt zo kut dat ze niet zo'n sheet hebben achterlaten, stel dat we een peuter hadden en daarmee "6 uur later" naar binnen waren gegaan... Het stond een centimeter hoog binnen nog dat spul
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:54:55 #56
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85803679
Wat voor spul hebben ze gebruikt eigenlijk, weet je de namen?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_85803693
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:53 schreef eleusis het volgende:
Precies, echt zo kut dat ze niet zo'n sheet hebben achterlaten, stel dat we een peuter hadden en daarmee "6 uur later" naar binnen waren gegaan... Het stond een centimeter hoog binnen nog dat spul
Is voor latere zorg, maar een klacht is nooit weg denk ik. Al leren ze er alleen maar van voor het vervolg. Er was ook helemaal niemand te bereiken!
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:58:36 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85803779
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:55 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Is voor latere zorg, maar een klacht is nooit weg denk ik. Al leren ze er alleen maar van voor het vervolg. Er was ook helemaal niemand te bereiken!
Sowieso compleet aansprakelijk stellen, wat denk je dat dit geintje gaat kosten? Niet dat Eleusis daar nu mee zit maar een nacht lang bij de dierenartsen lopen en één kat een paar dagen ter observatie kan aardig in de papieren lopen.
pi_85803818
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Sowieso compleet aansprakelijk stellen, wat denk je dat dit geintje gaat kosten? Niet dat Eleusis daar nu mee zit maar een nacht lang bij de dierenartsen lopen en één kat een paar dagen ter observatie kan aardig in de papieren lopen.
Eens :Y

Al moet je misschien wel verantwoorden waarom je kat in staat is geweest om toch in die ruimte te komen. Maar goed, eerst moet de kat maar eens beter worden.
pi_85804045
Oooh, er is nog hoop dus? Wat goed! *duimt mee*
Ziggy played guitar
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:15:23 #61
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85804168
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:00 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Eens :Y

Al moet je misschien wel verantwoorden waarom je kat in staat is geweest om toch in die ruimte te komen. Maar goed, eerst moet de kat maar eens beter worden.
Ik denk dat je dat niet eens echt hoeft aan te tonen, afhankelijk van het gebruikte middel en het in gebreke blijven van de aannemer om goede voorlichting te geven. Helemaal getuige het
quote:
En de aannemer zei "ach geen probleem, de katten laat je gewoon even buiten"
maak je zeker een goede kans.
Maar dat is meer WGR, laten we dit houden voor de updates.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:21:10 #62
163650 Greys
pi_85804351
Pfoeh, je maakt het wel spannend! :o
Geweldig dat het nog geen afgelopen zaak is, ik duim voor een wonder! :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85804353
Heel veel sterkte en succes, ik duim mee!
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:30:25 #64
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_85804633
quote:
Gvd, dat is echt zwaar k*t. Heel veel sterkte. :N :X
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:32:22 #65
72518 Strega
pi_85804683
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:35 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Woahhh!!! Oh ik duim zo met je mee!! O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Oh, wij duimen hier mee! ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
Bullie is thuis
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:37:08 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85804807
Ik duim ook mee! ^O^
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85805033
WOW wat fijn dat er nog hoop is !!
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_85805155
Gelukkig is er nog hoop. Maar daar maak ik me plaatsvervangend boos over, zeg.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:54:19 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85805289
vraag me werkelijk af wat een vergiftigde kat met antibiotica moet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:57:51 #70
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85805376
Waar lees jij dat dan?
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:01:01 #71
45206 Pietverdriet
pi_85805453
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:57 schreef Dagonet het volgende:
Waar lees jij dat dan?
hier
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:34 schreef eleusis het volgende:

Ik vraag me serieus af waarom die arts antibiotica voorschrijft. Active Kool lijkt me veel en veel logischer
pi_85805539
Aanklagen gaat niet lukken denk ik, het spul moet toch ergens kunnen ventileren of heb ik het mis? De katten had je eigenlijk ergens anders onder moeten brengen, zelfde geld voor peuters.

Al vind ik het wel vreemd dat je geen sheet hebt gekregen "in geval van...".
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:06:45 #73
45206 Pietverdriet
pi_85805607
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Aanklagen gaat niet lukken denk ik, het spul moet toch ergens kunnen ventileren of heb ik het mis? De katten had je eigenlijk ergens anders onder moeten brengen, zelfde geld voor peuters.

Al vind ik het wel vreemd dat je geen sheet hebt gekregen "in geval van...".
Niet de schuld van de aannemer dat TS niet op zijn katten let, niet?
pi_85805639
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet de schuld van de aannemer dat TS niet op zijn katten let, niet?
Ik zeg alleen hoe ik erover denk :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_85806248
Dat doen ze vaker, die preventieve AB. Al denk ik dat het in dit geval met de mogelijk necrotiserende tong te maken heeft en dat wondje in de bek van de kat.
Icm mogelijk gif is AB een hele logische stap.
Je moet je alleen afvragen of het nodig is als preventie, wanneer de kat al laveloos is.
AB is een aanslag op het lichaam, laat staan een verzwakte.

Maar wij internet experts zijn geen DA's natuurlijk.
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:33:45 #76
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85806295
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:31 schreef dalaiblama het volgende:
Dat doen ze vaker, die preventieve AB. Al denk ik dat het in dit geval met de mogelijk necrotiserende tong te maken heeft en dat wondje in de bek van de kat.
Icm mogelijk gif is AB een hele logische stap.
Je moet je alleen afvragen of het nodig is als preventie, wanneer de kat al laveloos is.
AB is een aanslag op het lichaam, laat staan een verzwakte.

Maar wij internet experts zijn geen DA's natuurlijk.
Precies ;) De dierenarts zal er een goede reden voor hebben denk ik, hij zal geen risico's gaan nemen nu lijkt mij.

Ik ga in ieder geval heel hard mee duimen dat het weer helemaal goed komt.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:34:42 #77
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85806323
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
vraag me werkelijk af wat een vergiftigde kat met antibiotica moet
Preventief ivm wondje op de tong icm onderdrukte immuunreactie door prednison & bij de stof past pneumonitis als het in de long zou komen (al verwacht je dan koorts) en daarvoor zou ook deze AB geïndiceerd zijn. Is verder een AB die praktisch altijd empirisch wordt voorgeschreven en heel goed wordt verdragen (amoxicilline/clavulaanzuur)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:36:17 #78
163650 Greys
pi_85806371
Had de aannemer uberhaupt ook nog iets gezegd over het luchten na afloop van de bestrijding eleusis? Want daar ben ik wel benieuwd naar, daar moesten ook ramen voor open lijkt me.
Ging hij er dan van uit dat je katten niet door het raam naar binnen zouden komen dus?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:37:09 #79
45206 Pietverdriet
pi_85806392
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:34 schreef eleusis het volgende:

[..]

Preventief ivm wondje op de tong icm onderdrukte immuunreactie door prednison & bij de stof past pneumonitis als het in de long zou komen (al verwacht je dan koorts) en daarvoor zou ook deze AB geïndiceerd zijn. Is verder een AB die praktisch altijd empirisch wordt voorgeschreven en heel goed wordt verdragen (amoxicilline/clavulaanzuur)
Jep, dat is een goede reden, daar had ik even overheen gelezen.
pi_85806592
Dikke tong herken ik...heb dat ook ooit eens gehad bij 3 katten tegelijk :X .....precieze oorzaak niet helemaal achtergekomen maar waarschijnlijk hebben ze een paar gemorste druppeltjes (verdund) ontsmettingsmiddel opgelikt destijds. Katten ook opgenomen en met infusen en AB behandeld en inderdaad ook de zorgen of de tong het zou redden want bij 1 van d 3 was de tong wel heel erg aangetast. Resultaat: alle 3 hebben het overleefd, 2 helemaal zonder problemen en de derde heeft nu een wat aparte manier van eten (met veel spuug) maar heeft er verder ook geen last van. Wellicht dit even als opkikker dat als je er op tijd bij bent het allemaal weer goed kan komen. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85807304
Misschien dat het al is gepost, maar is er al bekend wat de oorzaak is? Ben ik ook wel benieuwd naar.

ik duim ook nog steeds :Y katten O+ O+ O+
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:01:01 #82
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85812339
boyv: Het was alkyldimethylbenzylammoniumchloride, voornamelijk corrosief, bedankt voor het duimen!

Greys: Er is — voor zover ik weet — niets gezegd over luchten. Mijn vriendin en de 'baas' gingen de straat op en de spuiter ging spuiten en dat was dan dat. Een klein hoog raampje hebben ze half open gelaten, dit leek ons geen prob omdat we hier nog nooit een kat doorheen hebben zien gaan :{ Maar door het plaatsen van de werktrap was het blijkbaar wel bereikbaar, net hebben we weer even gekeken en zagen we op de rand v/h raam een nagel liggen, dus de theorie dat hij via de werktrap naar dit raam heeft geklauterd, lijkt vrij zeker...

trovey: Bedankt voor de positieve ervaring, ik hoop voor onze dikkerd dat hij weer helemaal opknapt, liefst zonder spuug natuurlijk maar ik denk dat hij nu voor alles settlet. Vanavond weten we weer meer, als hij verslechterde zouden we gelijk gebeld worden dat is iig niet gebeurd...

[ Bericht 2% gewijzigd door eleusis op 28-08-2010 19:09:29 ]
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:03:26 #83
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85812395
-dubbel-
pi_85812536
Ik duim voor je :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:55:16 #85
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85817796
De tong is wat geslonken, niet genecrotiseerd, en de DA heeft hem voor het eerst een beetje kunnen voeren, voorzichtig positief nieuws dus...

Aldus de DA lijkt er weinig met hem mis behalve de tong (waar hij het misschien van z'n vacht heeft gelikt), maar omdat de tong voor een kat essentieel is voor eten en drinken is het nog wel spannend hoe dat verder verloopt, want hij had deze stof nog nooit meegemaakt. Hij denkt dat we binnen 2 a 3 dagen weten hoe het loopt.
pi_85817837
Oh, fijn zeg!

Wat een enorme troep zeg! Zo lang al zo ziek :N
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:57:01 #87
163650 Greys
pi_85817868
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:55 schreef eleusis het volgende:
De tong is wat geslonken, niet genecrotiseerd, en de DA heeft hem voor het eerst een beetje kunnen voeren, voorzichtig positief nieuws dus...
Dan een voorzichtig jubeltje *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:02:18 #88
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85818031
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan een voorzichtig jubeltje *O*
Oh ik jubel voorzichtig mee!
pi_85818192
*komt ook voorzichtig meejubelen*
pi_85824024
Tong geslonken is een heel goed teken en dat het niet af lijkt te sterven ook, hopelijk zet het verder door. :D
Optimist tot in de kist
pi_85825292
Wat een "geluk" O+
pi_85825470
*fieuw*
heb je trouwens al iets gehoord van de meneer de verdelgert ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 augustus 2010 @ 09:18:19 #93
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85825565
Jee, wat een verhaal. Gelukkig dat het met poes weer een beetje de goede kant opgaat ^O^

Ik zou zeker de aannemer op de hoogte houden zodat hij voortaan dit soort situaties kan voorkomen. Voortaan huisdieren minimaal een paar dagen ergens anders onder laten brengen, en kleine kinderen ook, lijkt me zo.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 29 augustus 2010 @ 12:36:16 #94
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85828773
Nog niet gehoord van de DA vandaag, geen nieuws is goed nieuws, denk ik dan maar... Vanavond bellen we weer.

En inderdaad, we moeten gewoon even in constructieve discussie met de aannemer, hoe het beter kan in de toekomst.
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 13:07:24 #95
72518 Strega
pi_85829601
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 02:37 schreef trovey het volgende:
Tong geslonken is een heel goed teken en dat het niet af lijkt te sterven ook, hopelijk zet het verder door. :D
Daar blijven we toch maar even voor duimen! ^O^
Hopelijk komt het weer helemaal goed.
Bullie is thuis
pi_85836239
Weer een nacht overleefd, dappere poes! ^O^
De duimen blijven draaien hier maar ik durf voorzichtig te hopen op een goede afloop.
pi_85836545
Ik hoop en denk dat het gif niet verder is gekomen dan de tong (vandaar ook die dikke tong). Als dat zo is en die tong gaat het redden (waar het dus op lijkt) dan zijn de kansen op volledig herstel heel goed voor de kat TS. :* Worden de bloedwaarden wat betreft lever, nieren etc. ook regelmatig gecheckt TS zodat ze in de gaten kunnen houden of die goed blijven functioneren?
Optimist tot in de kist
pi_85850287
Bij een vriendin van mij is wel eens een kitten met vrijwel geen tong geboren, na weken bijvoeden heeft hij het toch niet gered, waarschijnlijk omdat hij nog andere, niet zo zichtbare aangeboren afwijkingen had. Maar goed, zij heeft toen via fora en mailinglists vrij veel info ingewonnen over het functioneren van katten zonder tong en daaruit bleek dat een kat zonder ook wel redelijk kan leven. Dus zelfs als de tong niet gered kan worden is er misschien nog hoop ?
pi_85850655
Nog nieuws over poes?
pi_85850977
Het is ook wel mogelijk, maar het functioneren van de kaak is gewoon heel erg belangrijk wil hij als normale (huis)kat kunnen leven, dat is inclusief alle toebehoren zoals de tong en tanden. Zodra een kat permanent aan de sondevoeding of een of andere handmatige dagelijks (routine-)voeding moet lijkt het mij al heel moeilijk om zo te laten en de rest van z'n leven lijdend door te laten brengen.

Wij hadden vroeger ook twee katten waarvan er een tegen een rijdende auto was gelopen (Freek ;( O+ O+ ). Uiteindelijk was alleen de kaak helemaal kapot, maar dat bleek dus erger te zijn dan gedacht. Kon op geen enkele manier hersteld worden zodat hij weer op eigen kracht kon eten, iets wat elk dier gegund moet zijn. Is ook alweer zeven jaar terug en moeders heeft toen gekozen om hem in te laten slapen. Daar was ik eerst nooit zo blij mee, maar als ik naar onze nog heeeeel erg levendige andere poes kijk, voor wie het vullen van d'r etensbak al een godsgeschenk is, zou ik het geen een kat of poes, geen enkel dier, het aandoen z'n leven lang te dwingen aan de kunstmatige of handmatige voeding te moeten lurken.

[ Bericht 3% gewijzigd door boyv op 29-08-2010 22:01:13 ]
  maandag 30 augustus 2010 @ 03:16:55 #101
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85860622
De update van vandaag is dat de tong van poes weer wat geslonken is, de dierenarts geeft hem meer kans dan hij gisteren deed :) Wel lukt het nog niet om genoeg te eten, beide dierenartsen (de weekend-DA en z'n 'eigen' DA) hadden het al eerder over sondevoeding gehad en dat is nu misschien nodig. Maar onze eigen DA heeft die ingreep al een tijd niet gedaan bij katten, dus het leek hem beter dat dit een andere dierenarts dit doet. Morgen zijn die weer open dus dan hoor ik neem ik aan wel of we hem moeten overplaatsen? Zo niet dan sowieso kijken of we hem even kunnen bezoeken.
pi_85860663
^O^ Fijn om te horen dat er nog steeds vooruitgang zit in de situatie. Sondevoeding lijkt me inderdaad een goed idee als de tong nog steeds te dik is om goed te dwangvoederen want voeding moet er inderdaad wel in want anders ontstaan er bij een kat helaas weer andere problemen en die moet je nu koste wat koste voorkomen. Als de tong ver genoeg geslonken is zul je zelf ook nog wel een tijdje moeten dwangvoederen (en AB moeten toedienen) (moest ik destijds ook doen met die 3 katten) maar daar heb je weer speciale vloeibare voeding voor en zelfs bij een hele moeilijke angstige kat van mij was dat goed te doen (al liep ik wel een tijdje met flink wat krabben rond maar ja, dat hoort er dan bij :') ). Ik leende gewoon wat hondenbenches met daarin een kattenbakje en waterbakje zodat het zowel voor mij als voor de katten niet elke dag een heel gedoe was( katten vangen om ze te voeden want dat hebben ze snel door en als ze het niet echt willen wordt het een stressvolle vangpartij voor de kat) Sterkte weer en hopelijk blijven we goede berichten hier lezen. :*
Optimist tot in de kist
pi_85861270
ik duim voor nog meer progressie!
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:16:31 #104
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85871546
OK, ze houden hem voorlopig op de kliniek. Poes laat wel toe dat ze hem voeren, en hij slikt dan ook, dus ze willen de sonde nog niet gaan doen, maar dat gaan ze per dag bekijken. Ze verwachtten wel dat het nog beter was om hem wat langer te houden omdat het voeren en AB geven anders een probleem is.

Hij heeft een lichte verhoging (maar ik weet niet of hij nog aan de prednison zit; in dat geval zou het een onderdrukte koorts kunnen zijn). Hij heeft ook soms een hoestje, maar een longfoto vonden ze niet nodig, ik neem aan dat ze wel geluisterd hebben. Hij krijgt daarom nog een extra AB uit voorzorg. Het zou ook niets kunnen zijn, poes heeft sowieso soms een beetje een bronchitis-achtig hoestje.

Nog steeds spannend dus... Kan goed gaan kan fout gaan.

We mogen elke dag bellen, hopelijk kunnen we eind v/d middag op ziekenbezoek.
pi_85872640
Fijn dat ze er voldoende voer in krijgen en dat de kat blijkbaar ook niet te moeilijk doet. Heb je ook nog iets gehoord over eventueel bloedonderzoek i.v.m. schade aan nieren/lever etc.? Als die namelijk goed functioneren heb je meer zekerheid dat het de goede kant op gaat. Geef je kat vanmiddag maar een flinke knuffel namens mij. :*
Optimist tot in de kist
pi_85873648
Wat fijn dat ze zo de moeite nemen voor jullie poes, dat ze zo begaan zijn.
En super dat de kat doorheeft dat ze haar/hem willen helpen ! Top
pi_85876822
Ik wens je in ieder geval veel sterkte op dit moment.
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:54:47 #108
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85886084
Dank je!

Daarnet hebben we poes bezocht... Hij komt al een stuk beter voor de dag, hoewel hij het nog wel echt niet naar zijn zin heeft en ook zichtbaar pijn heeft als hij wat doet met zijn bek. Maar de tong is al weer erg beweeglijk en ziet er voor een groter deel schoon en roze uit. Het lijkt erop dat het weefsel zich vernieuwt en dat de beschadiging oppervlakkig is.

Hij heeft wel veel speekselontwikkeling, en slikt pijnlijk dus hij laat de draden maar een beetje zwabberen. En hij staart zo stoïcijns voor zich uit zoals zieke katten kijken ;( Maar hij spinde wel al weer toen we hem knuffelden, al was het een beetje een snurkerig geluid dat ik wel eng vond, maar dat hing samen met het speeksel dat hij moeilijk wegslikt. De DA is er weer een stuk positiever over, en volgens hem lijkt het er nu op dat het goed gaat aflopen O+

Bloedwaarden ben ik vergeten te vragen. Denk niet dat ze tests gedaan hebben; het is vooral een lokaal irriterende stof. Wel is hij van de prednisol af, wat goed nieuws is, want dan dus geen koorts. Het enige dat hij krijgt is pijnstillers, antibiotica, en dwangvoeding dus. Dat voeden gaat maar heel langzaam, dus ze willen hem zeker nog de week houden.
pi_85886262
Klinkt goed. ^O^ Ook al is poes nu nog heel ziek natuurlijk, arm beestje. :{
Wel fijn dat hij zich door jullie liet bekijken. Goed ook dat zijn tong aan het beteren is en hij zelf kleine beetjes kan eten, als er geen interne schade is dan ziet het er best goed uit nu, toch?
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:14:09 #110
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85886830
Ik durf nog niet echt optimistisch te zijn, maar er zit tot nu toe elke dag een beetje verbetering in... :)
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:19:24 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85887073
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:14 schreef eleusis het volgende:
Ik durf nog niet echt optimistisch te zijn, maar er zit tot nu toe elke dag een beetje verbetering in... :)
Klote dat het zo langzaam gaat, ik hoop dat de lijn naar boven wel doorzet!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 30 augustus 2010 @ 21:19:48 #112
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85887087
TT is aangepast :*
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:32:13 #113
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_85887656
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:14 schreef eleusis het volgende:
Ik duim met je mee!!
Kan er zelf ook niet tegen als mijn katten ziek zijn, eigenlijk denk ik dan aan niks anders meer.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_85894208
Je bericht klinkt weer goed. Uiteraard zal het nog een tijdje duren voordat je kat helemaal hersteld zal zijn en wellicht blijft dat speekselen ook nog wat mochten er wat zenuwen in de tong zijn aangetast, zeker als ze gaat eten maar ik verzeker je uit eigen ervaring...je kat kan daar prima oud mee worden. ^O^
Optimist tot in de kist
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:14:04 #115
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_85895907
Redelijk positief nieuws! Gelukkig! Ik blijf meeduimen :Y ^O^
Ziggy played guitar
pi_85898217
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 00:14 schreef MissBliss het volgende:
Redelijk positief nieuws! Gelukkig! Ik blijf meeduimen :Y ^O^
ik doe met je mee ^O^
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85900089
Heftig verhaal zeg. Zo heb je een gezonde poes en zo is je poes doodziek ;(

Heel fijn dat het weer de goede kant op gaat. Ook ik ga heel hard met jullie mee duimen.
pi_85910805
Ik heb het topic net pas gelezen, wat is dat schrikken voor jullie.

Heel veel sterkte in ieder geval, ik ga mee duimen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan.
  † In Memoriam † dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:32:02 #119
72518 Strega
pi_85912880
Hé gelukkig dat het wat beter gaat.
Hij is er nog niet natuurlijk, maar dit geeft hoop! Iedere dag een beetje meer. :*
Bullie is thuis
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:48:00 #120
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85925149
We zijn weer op ziekenbezoek geweest, hij heeft vandaag veel vooruitgang geboekt!

Hij slikte weer, daardoor heeft hij niet meer van die kwijldraden hangen, en hij gebruikt zijn tong ook weer een beetje. Ik meen te hebben gezien dat weer een groter stuk tong mooi roze was. Maar de dierenarts was bezig, dus ik heb geen vragen kunnen stellen en ook niet in zijn bekje kunnen (laten) kijken.

Poes was ook een stuk vrolijker, niet meer zo murw kijkend, deed helemaal mee met kroelen en omrollen, kopjes gevend met zijn staart in de krul. :)

Dus tot nu toe zit er continu een stijgende lijn in, en ik heb het idee dat hij nu weer echt aan begint te sterken. Al moet hij ws nog een tijdje blijven. Er is nog steeds infectiegevaar en niemand kan zeggen hoe het verloopt en of hij 100% van zijn tong weer zal kunnen gebruiken, maar hij lijkt iig zelf veel meer levenskracht te krijgen en ik ben niet meer zo bang om morgen weer te gaan :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:55:28 #121
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_85925439
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:48 schreef eleusis het volgende:
We zijn weer op ziekenbezoek geweest, hij heeft vandaag veel vooruitgang geboekt!

Hij slikte weer, daardoor heeft hij niet meer van die kwijldraden hangen, en hij gebruikt zijn tong ook weer een beetje. Ik meen te hebben gezien dat weer een groter stuk tong mooi roze was. Maar de dierenarts was bezig, dus ik heb geen vragen kunnen stellen en ook niet in zijn bekje kunnen (laten) kijken.

Poes was ook een stuk vrolijker, niet meer zo murw kijkend, deed helemaal mee met kroelen en omrollen, kopjes gevend met zijn staart in de krul. :)

Dus tot nu toe zit er continu een stijgende lijn in, en ik heb het idee dat hij nu weer echt aan begint te sterken. Al moet hij ws nog een tijdje blijven. Er is nog steeds infectiegevaar en niemand kan zeggen hoe het verloopt en of hij 100% van zijn tong weer zal kunnen gebruiken, maar hij lijkt iig zelf veel meer levenskracht te krijgen en ik ben niet meer zo bang om morgen weer te gaan :)
Goed nieuws!!! ^O^
Hopelijk gaat het elke dag een stukje beter!
Ik blijf voor je duimen!!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:56:02 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85925459
Fijn dat te lezen! :)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:56:38 #123
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85925490
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:48 schreef eleusis het volgende:

Oh wat goed zeg! Go MeneerPoes! O+
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:59:05 #124
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85925609
Ik heb geen idee, maar veel sterkte !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85925886
Oh, dit klinkt goed! ^O^
Poes heeft er zelf ook weer zin in, dat biedt perspectief voor de toekomst. Go Poes! Go tongetje!
pi_85929739
Yesssss....kat begint weer te reageren.... *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* :+
Optimist tot in de kist
pi_85965142
Hoe gaat het met de pussycat?
  woensdag 1 september 2010 @ 22:06:35 #128
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85966100
We zijn vanavond nog even langs geweest, hij was een beetje hetzelfde zoals gister, wel kroelen en kopjes maar nog wel duidelijk pijnlijk. De tong is wel weer bijna helemaal roze, maar hij had wel meer kwijl dan gisteren weer ;(

Dus dit is de eerste dag eigenlijk dat hij er niet beter uit zag dan de vorige, en ik had er zelf niet zo'n goed gevoel bij. Ik ben erg bang dat hij niet vooruit gaat :{ Anyway, ik ben misschien te ongeduldig.

Maar de dierenarts belde net en zei dat hij naar omstandigheden tevreden was, en dat hij nu geen infecties meer verwacht, dus dat we hem ook wel thuis kunnen verzorgen. :) Dus het plan is nu dat ze hem vrijdag eruit kicken, dan maken we van de slaapkamer even de ziekenboeg en zullen we hem een tijd moeten helpen met eten. Sowieso zal hij zich hier wel lekkerder voelen dan bij de DA in een klein hokje met al die drukte, dus dat is al winst, en voor de rest hopen maar...
pi_85967728
Oh goed nieuws, gelukkig dat hij naar huis mag, daar zal hij zich zeker beter voelen en kunnen jullie hem lekker vertroetelen.

Ik blijf duimen.
pi_85967888
Poes mag naar huis! *O*
Een roze tong is heel goed nieuws. ^O^ Hoe zit het met het binnenwerk?
Natuurlijk zal hij flink wat tijd nodig hebben om te herstellen, het is nogal een aanslag op zijn lijf geweest. Maar dat gaat bij jullie thuis vast een stuk sneller dan in zo'n 'enge' kliniek.

Zitten jullie nog steeds provisorisch in het nieuwe appartement?
  woensdag 1 september 2010 @ 22:55:34 #131
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85968601
Binnenwerk lijkt niets mee mis te zijn :) Volgens de DA is het een stof die oppervlakkig irriteert maar niet ver doordringt. Het is ook niet dat hij sloten naar binnen heeft geklokt, hij zal één keer hebben geprobeerd de viezigheid van z'n pootjes te likken.

Ja, we zitten nog steeds provisorisch hier :') Maar nu hebben we wel overal laminaat. Er staan nog wel 42 Ikea-dozen en al onze eigen shit staat opgestapeld. De andere katten zijn al wel aardig gewend.
pi_85968684
^O^
pi_85968727
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:55 schreef eleusis het volgende:
Binnenwerk lijkt niets mee mis te zijn :) Volgens de DA is het een stof die oppervlakkig irriteert maar niet ver doordringt. Het is ook niet dat hij sloten naar binnen heeft geklokt, hij zal één keer hebben geprobeerd de viezigheid van z'n pootjes te likken.
Dan lijkt hij het ergste toch achter de rug te hebben. Nu weer goed leren eten en aansterken. :)
quote:
Ja, we zitten nog steeds provisorisch hier :') Maar nu hebben we wel overal laminaat. Er staan nog wel 42 Ikea-dozen en al onze eigen shit staat opgestapeld. De andere katten zijn al wel aardig gewend.
Heerlijk, verhuizen. :') Maar fijn dat de andere katten gewend zijn. Hopelijk kijken die niet te raar op als hun huisgenoot weer terug komt.

Hebben jullie al met de aannemer gepraat?
  woensdag 1 september 2010 @ 23:03:54 #134
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85969001
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:57 schreef Cat22 het volgende:
Hebben jullie al met de aannemer gepraat?
Nee, nog niet behalve vrijdagavond om de gebruikte stof te vinden. Het lijkt me wel een briefje waard, dan staat het zwart op wit en dat kan een eigen leven leiden dus dat moeten ze wel serieus nemen; maar ik ben elke dag van 8 tot 24 bezig geweest met verhuizen en ik moet nu een week werk gaan inhalen. Maar ik ga ze wel ff schrijven, en wil daar ook een reactie op. Er zitten nog meer renovaties in de pipeline en of we met hun verder gaan hangt wel af van hoe ze het oppikken.
pi_85969427
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:03 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nee, nog niet behalve vrijdagavond om de gebruikte stof te vinden. Het lijkt me wel een briefje waard, dan staat het zwart op wit en dat kan een eigen leven leiden dus dat moeten ze wel serieus nemen; maar ik ben elke dag van 8 tot 24 bezig geweest met verhuizen en ik moet nu een week werk gaan inhalen. Maar ik ga ze wel ff schrijven, en wil daar ook een reactie op. Er zitten nog meer renovaties in de pipeline en of we met hun verder gaan hangt wel af van hoe ze het oppikken.
Ik zou er zeker achteraan gaan. :Y
pi_85972091
^O^ dan gaat het helemaal goedkomen met jullie kat.
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2010 @ 17:17:15 #137
72518 Strega
pi_85990881
Succes morgen, fijn dat je heer Poes dan weer thuis hebt.
Vertroetel hem maar lekker O+
Gaat vast helemaal goed komen. ^O^
Bullie is thuis
  donderdag 2 september 2010 @ 21:46:17 #138
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86000779
Ik moest vandaag overwerken, dus kon niet op ziekenbezoek. Maar mijn vriendin vond Mr. Kat vandaag weer beter! Hij spinde weer zonder te 'snurken' en zijn tong was nu helemaal roze en zonder rare plekjes. Dus dat is goed nieuws :)

Hij was ook het hele bezoek enthousiast en geïnteresseerd, gisteren was hij na een kwartiertje moe en pijnlijk en ging hij weer liggen... Maar nu was dat niet zo. Ze heeft hem een tijdje rond gedragen en de hele kliniek laten zien. :') En hij baalde dat hij niet mee mocht. Dat was ook voor het eerst. Dus hij voelt zich een stuk beter :)

In principe is hij uitbehandeld; hij krijgt nog wel een tijd pijnstillers en de AB-kuurtjes worden nog afgemaakt. We hopen op een volledig herstel! Morgenochtend komt hij naar huis! *O*
pi_86001011
Dat klinkt goed! ^O^ *O*

Fijn dat hij morgen met jullie mee mag, zal poes vast ook blij mee zijn. :Y O+
pi_86001044
*O*
Optimist tot in de kist
pi_86001153
*O* goed nieuws!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86001587
Dat is een fijne ontwikkeling O+
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 september 2010 @ 22:07:20 #143
163650 Greys
pi_86002103
Mee naar huis w/ O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 2 september 2010 @ 22:33:44 #144
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_86003951
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:46 schreef eleusis het volgende:
Ik moest vandaag overwerken, dus kon niet op ziekenbezoek. Maar mijn vriendin vond Mr. Kat vandaag weer beter! Hij spinde weer zonder te 'snurken' en zijn tong was nu helemaal roze en zonder rare plekjes. Dus dat is goed nieuws :)

Hij was ook het hele bezoek enthousiast en geïnteresseerd, gisteren was hij na een kwartiertje moe en pijnlijk en ging hij weer liggen... Maar nu was dat niet zo. Ze heeft hem een tijdje rond gedragen en de hele kliniek laten zien. :') En hij baalde dat hij niet mee mocht. Dat was ook voor het eerst. Dus hij voelt zich een stuk beter :)

In principe is hij uitbehandeld; hij krijgt nog wel een tijd pijnstillers en de AB-kuurtjes worden nog afgemaakt. We hopen op een volledig herstel! Morgenochtend komt hij naar huis! *O*
Wow, goed nieuws!!!!! *O*
Vertroetel hem morgen maar lekker veel!!! :)
pi_86013409
Is Mr Kat al thuis en hoe gaat het met hem?
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:07:47 #146
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_86016797
Oooh, vandaag naar huis *O*
Ziggy played guitar
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:08:42 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86016825
Hoera!
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:25:42 #148
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86017401
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:09 schreef Lunaflame het volgende:
Is Mr Kat al thuis en hoe gaat het met hem?
Vanmiddag heeft de DA pas tijd om instructie te geven over het voeren en de medicijnen, dus hij moet nog heel even wachten :)
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 13:43:19 #149
72518 Strega
pi_86020573
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:25 schreef eleusis het volgende:

[..]

Vanmiddag heeft de DA pas tijd om instructie te geven over het voeren en de medicijnen, dus hij moet nog heel even wachten :)
Nou, ik hoop dat jullie zo thuis zijn!
Wat een fijn nieuws, verwen hem maar lekker! O+
Bullie is thuis
pi_86023224
Jeetje wat een verhaal! En goed van 'm dat ie zo sterk is!! *O* Vertroetel hem maar lekker wanneer hij vanmiddag/vanavond weer lekker thuis is!!
pi_86027199
Mrkat weer thuis *O*
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:45:45 #152
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86028185
Hij is thuis en in slaap gevallen op de bank *O*
pi_86028237
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:45 schreef eleusis het volgende:
Heb je hem al helemaal plat geknuffeld? *O*
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:48:32 #154
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_86028275
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:45 schreef eleusis het volgende:
*O*
Gaat het weer een stukje beter met hem?
Eet hij al zelfstandig?
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:48:58 #155
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86028293
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:47 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Heb je hem al helemaal plat geknuffeld? *O*
Ik zit nog op mijn werk *O*
pi_86028905
*O* *O* *O*
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:13:14 #157
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_86029132
Tjee, wat een verhaal zeg, lees het nu pas, hopelijk blijft alles goed gaan :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_86032968
*G* G* *G* *G* Wat fijn dat hij thuis is !! *G* *G* *G*
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:44:15 #159
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_86033010
Woohoo *O*
Ziggy played guitar
pi_86033706
^O^ voor de goede afloop!
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:37:50 #161
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86035518
Nou, ik ben thuis! Kat is helemaal uitgeteld (het is al zo'n stresskip en dan ook nog zo pijn hebben en een week in een raar hokje zitten...) Hij ligt nu voornamelijk te slapen, maar hij wilde desgevraagd nog wel even omrollen en zich uitrekken toen ik er aan kwam :)

Nu ik hem goed van dichtbij kan bekijken is toch wel zichtbaar dat hij flink gehavend is ;( Hij laat z'n tong er maar uit hangen en z'n adem "loopt aan" zeker als hij spint. Z'n tong maar ook z'n bekje zijn toch nog dik en moeten echt nog veel herstellen. Maar de dierenarts denkt dat het allemaal weer goed dicht zou moeten gaan, en dat hij z'n tong weer gaat kunnen gebruiken, dus daar hou ik me maar aan vast.

De andere katten moeten niet veel van 'm hebben, maar dat kan zijn omdat ie nogal meurt :') Wassen is er natuurlijk niet bij geweest deze week...

Uitgetelde poes:

Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 september 2010 @ 19:44:10 #162
163650 Greys
pi_86035773
Aw, die ziel. Ja voor de andere katten zal hij wel stinken, ook naar het dierenartsluchtje!

Fijn dat ie weer thuis is O+
Een paar bladzijdes geleden zag het er nog heel anders uit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:03:30 #163
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_86039087
Hoe gaat het met drinken?
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:19:01 #164
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86039828
Eten en drinken gaat met het spuitje... Delen van z'n tong en bekje waar het spul op is gekomen zijn aan de oppervlakte een open wond, denk aan een blaar of een flinke schaafwond.,. Dus daar heeft hij veel pijn aan, en hij doet er zo weinig mogelijk mee. We moeten hem elke paar uur voeren, nu is hij nog moe, maar ik voorspel dat dat een bloederige oorlog zal worden :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:23:56 #165
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_86040088
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:19 schreef eleusis het volgende:
Eten en drinken gaat met het spuitje... Delen van z'n tong en bekje waar het spul op is gekomen zijn aan de oppervlakte een open wond, denk aan een blaar of een flinke schaafwond.,. Dus daar heeft hij veel pijn aan, en hij doet er zo weinig mogelijk mee. We moeten hem elke paar uur voeren, nu is hij nog moe, maar ik voorspel dat dat een bloederige oorlog zal worden :')
Aah oke!
Echt naar om te lezen, vind het altijd zo zielig, ik hoop dat hij snel opknapt!
Maar wel goed dat hij weer thuis is ook al moet er een oorlog worden gevoerd! :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 september 2010 @ 21:43:00 #166
13151 crew  Rewimo
pi_86040949
Fijn dat ie weer thuis is *O* Succes met voeren, zeker als hij weer wat opknapt ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86045205
*geeft de pleisters en drukverbandjes vast door*
pi_86047778
En het ontsmettingsmiddel. Ik heb destijds er heel wat flesjes doorheen gejaagd met 3 exemplaren dwangvoederen en medicijnen geven. :')
Optimist tot in de kist
  zaterdag 4 september 2010 @ 11:36:21 #169
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86055323
Hij heeft rustig bij ons geslapen, en vanochtend een aanval gemaakt op de waterbak *O* Hij drinkt nu weer zelf dus!
  zaterdag 4 september 2010 @ 12:22:39 #170
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_86056578
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:36 schreef eleusis het volgende:
Hij heeft rustig bij ons geslapen, en vanochtend een aanval gemaakt op de waterbak *O* Hij drinkt nu weer zelf dus!
Woohoo!!!
Goed nieuws!!! *O* *O* *O*
pi_86062510
Heel goed nieuws zelfs *O* *O* , dat betekent dat je ook niet zo lang meer met dwangvoederen bezig zult zijn. Wat geven jullie hem? Als hij weer kan likken is zoiets als die kleine blikjes Gourmet Gold Mousse ook een idee. Dat kunnen ze gewoon oplikken. Ik heb het hier altijd standaard in huis want ik gebruik het ook bij katten die niet zo lekker in hun vel zitten en zelfs bij dwangvoederen (in combinatie met een aangepaste spuit met een brede uitgang). Werkt altijd perfect.
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † zaterdag 4 september 2010 @ 20:22:03 #172
72518 Strega
pi_86069549
quote:
Hé gelukkig. Hij is natuurlijk hardstikke blij weer thuis te zijn.
Hopelijk stimuleert dat de genezing nog wat. ^O^
Bullie is thuis
pi_86069632
quote:
Thuis zijn doet wonderen. *O* *O* *O*

Heb je A/D voer van Hills meegekregen van de DA? Da's superkrachtvoer wat je met water kunt verdunnen en hij zo weg kan slobberen.
  zondag 5 september 2010 @ 00:05:49 #174
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86076492
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:25 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Thuis zijn doet wonderen. *O* *O* *O*

Heb je A/D voer van Hills meegekregen van de DA? Da's superkrachtvoer wat je met water kunt verdunnen en hij zo weg kan slobberen.
Yep, flink wat ook. Hij heeft het nu trouwens al totaal gehad met het voeren, hij houdt gewoon z'n mond dicht en maakt er een drama van. Toen de dierenartsassistente het deed was hij niet zo stoer. :') Ik denk dat hij ook al wel kan slobberen, met water gaat dat steeds beter, maar hij moet nog een paar dagen z'n AB-kuur afmaken, dus hij heeft geen keus!

Verder ondergaat hij rustig zijn lot... Hij zit op diverse plekjes in de nieuwe place en daarmee is hij een stuk flinker dan de andere 2 katten die de eerste dagen vooral onder het dekbed zaten!

Als hij weer zelfstandig kan slobberen is de kritieke fase voorbij, dan is het alleen nog een kwestie dat het weefsel goed heelt, en dat kan nog wel even duren, maar als 't goed is zal hij telkens een beetje minder last hebben...
pi_86083206
Wel goed dat hij zich zo verzet, geeft aan dat er weer pit on het beestje zit. ^O^

*geeft extra pleisters door* :P

En wat dapper dat hij op verkenning gaat. :D
pi_86084359
waarom heb ik nou een hele vreemde voorstelling van die dierenartsassistente?
Stevig gebouwde, rokende 40+ vrouw, maar 1 die weet waar ze mee bezig is :X

Dan zou ik als kat ook wel gedwee meewerken :P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_86099861
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:05 schreef eleusis het volgende:

[..]

Yep, flink wat ook. Hij heeft het nu trouwens al totaal gehad met het voeren, hij houdt gewoon z'n mond dicht en maakt er een drama van. Toen de dierenartsassistente het deed was hij niet zo stoer. :') Ik denk dat hij ook al wel kan slobberen, met water gaat dat steeds beter, maar hij moet nog een paar dagen z'n AB-kuur afmaken, dus hij heeft geen keus!

Verder ondergaat hij rustig zijn lot... Hij zit op diverse plekjes in de nieuwe place en daarmee is hij een stuk flinker dan de andere 2 katten die de eerste dagen vooral onder het dekbed zaten!

Als hij weer zelfstandig kan slobberen is de kritieke fase voorbij, dan is het alleen nog een kwestie dat het weefsel goed heelt, en dat kan nog wel even duren, maar als 't goed is zal hij telkens een beetje minder last hebben...
Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie kat er nog wat van over zal houden zoals die poes hier met veel spuug aan het eten is. Het is hier trouwens geen enkel probleem voor de poes, alleen de andere katten vinden het blijkbaar een wat minder smakelijk gezicht als ik zo naar de kopjes kijk als zij aan het eten is. :')
Optimist tot in de kist
  zondag 5 september 2010 @ 22:05:46 #178
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86106248
quote:
-O-
  zondag 5 september 2010 @ 22:06:37 #180
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86106328
Oh hij leeft nog
  zondag 5 september 2010 @ 22:06:53 #181
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86106349
*O*
  zondag 5 september 2010 @ 22:10:16 #183
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86106587
Ik had maar tot dat ene bericht gelezen :')
  zondag 5 september 2010 @ 22:13:46 #184
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_86106811
*O* *O* *O* Had het topic gevolgd, heel fijn dat hij er weer is. Echt sneu dat zo'n kat de dupe wordt van zorgeloosheid van de bestrijders, heb je nog wat van hen gehoord?
be nice or go away
  maandag 6 september 2010 @ 02:04:21 #185
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86115005
Nee, gek genoeg niet. Ook geen rapport of communicatie over verdere werkzaamheden die ze nog moeten uitvoeren, vreemd. Ik ben begonnen aan mijn briefje maar heb bijna het hele weekend zitten verhuizen.

quote:
Op zondag 5 september 2010 20:32 schreef trovey het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie kat er nog wat van over zal houden zoals die poes hier met veel spuug aan het eten is. Het is hier trouwens geen enkel probleem voor de poes, alleen de andere katten vinden het blijkbaar een wat minder smakelijk gezicht als ik zo naar de kopjes kijk als zij aan het eten is. :')
Ik ben ook heel benieuwd. Zijn tong wordt wel steeds beter, hij lebbert nu rustig water, likt zijn bekje weer schoon, en daarstraks zag ik hem zelfs even zijn pootje likken om wat aangekoekte Hill's a/d uit zijn snor te krijgen. Dus het lijkt erop dat zijn tong bruikbaarder en minder pijnlijk wordt.

Maar hij is nog wel hartstikke zielig. Je merkt wel aan hem dat hij pijn heeft. Hij kan geen fijne houding vinden. En van tijd tot tijd 'snurkt' hij bij het ademhalen en af en toe verslikt of kucht hij, zeker bij het spinnen. Ik hoop dat dat te maken heeft met een irritatie of zwelling die op den duur weer weggaat. Het overtollig speeksel is nu wel helemaal weg, dus er zit wel degelijk verbetering in, maar het gaat elke dag met kleine stapjes.

Hij slaapt nu bij ons omdat hij dan rustiger is. Maar dat 'snurk'geluid is echt mijn directe uplink naar de last die 't beestje heeft en het breekt je hart ;( Ik aai hem maar tot hij op z'n zij gaat liggen en redelijk weg lijkt te zijn, maar af en toe gaat hij weer snurken. Ik ben er maar even uit gegaan om ff wat meer moe te worden ;( Mijn vriendin viel gelijk in slaap maar die is dan ook gesnurk van mij gewend :')
pi_86115455
Het was hier destijds ook een drama met die 3 poezen...en alles doordat er waarschijnlijk een paar drupjes middel zijn gemorst waarmee ik altijd heel voorzichtig was en wat ik speciaal gebruikte om de boel hier lekker hygienisch te laten zijn voor de katten. ;( Dat middel wat dus hoogstwaarschijnlijk de oorzaak was dus ook meteen hier de deur uitgegaan (was een soort ontsmettingsmiddel wat je zelf moest verdunnen en is inmiddels niet meer verkrijgbaar). Hopelijk houdt je kat er niets van over, 2 van de drie zijn hier weer helemaal hersteld en alleen diegene waarvan ze echt dagen twijfels hadden of de tong het zou redden heeft dat tikje overgehouden met het eten maar ze eet er geen hap minder om(het duurt gewoon wat langer omdat ze waarschijnlijk minder gevoel heeft in de tong) omdat ze toch al een leven had verspeeld voordat ze hier kwam (auto-ongeluk waarna ze in het asiel terecht kwam) heeft ze er nog 7 over :P , ze is nu ruim 14 dus en verder kerngezond op dat speekselen en wat stijf in de rug (door het rugletsel van het ongeluk ) na waardoor ik haar even regelmatig zelf moet kammen omdat mevrouw niet zo goed bij het achterste deel van de rug kan komen. :') Ach die gaat wel stokoud worden met die kwaaltjes en ze past mooi bij de rest van de oudjes hier die ook hier en daar wat mankeren incl. de eigenaresse zelf. ;)
Optimist tot in de kist
  maandag 6 september 2010 @ 18:57:44 #187
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86135856
Is ook zo! Tja, de dierenarts denkt ook dat hij er helemaal bovenop komt... Over een week is ie weer de oude denkt hij... Ik moet 't nog zien!
  † In Memoriam † dinsdag 7 september 2010 @ 15:53:08 #188
72518 Strega
pi_86167158
quote:
Op maandag 6 september 2010 02:49 schreef trovey het volgende:
Het was hier destijds ook een drama met die 3 poezen...en alles doordat er waarschijnlijk een paar drupjes middel zijn gemorst waarmee ik altijd heel voorzichtig was en wat ik speciaal gebruikte om de boel hier lekker hygienisch te laten zijn voor de katten. ;( Dat middel wat dus hoogstwaarschijnlijk de oorzaak was dus ook meteen hier de deur uitgegaan (was een soort ontsmettingsmiddel wat je zelf moest verdunnen en is inmiddels niet meer verkrijgbaar). Hopelijk houdt je kat er niets van over, 2 van de drie zijn hier weer helemaal hersteld en alleen diegene waarvan ze echt dagen twijfels hadden of de tong het zou redden heeft dat tikje overgehouden met het eten maar ze eet er geen hap minder om(het duurt gewoon wat langer omdat ze waarschijnlijk minder gevoel heeft in de tong) omdat ze toch al een leven had verspeeld voordat ze hier kwam (auto-ongeluk waarna ze in het asiel terecht kwam) heeft ze er nog 7 over :P , ze is nu ruim 14 dus en verder kerngezond op dat speekselen en wat stijf in de rug (door het rugletsel van het ongeluk ) na waardoor ik haar even regelmatig zelf moet kammen omdat mevrouw niet zo goed bij het achterste deel van de rug kan komen. :') Ach die gaat wel stokoud worden met die kwaaltjes en ze past mooi bij de rest van de oudjes hier die ook hier en daar wat mankeren incl. de eigenaresse zelf. ;)
Ach Trovey, ik zeg maar krakende wagens lopen het langst ;)

Wat fijn dat Poes vooruit gaat!
Bullie is thuis
pi_86174340
En hoe is het vandaag met Mr. Kat, hopelijk al weer wat beter?

Gaarne een update met foto. ;)
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:36:58 #190
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86188407
Kleine stapjes! Vandaag zit hij zich uitgebreid te wassen, voor het eerst weer. Hij komt redelijk opgewekt voor de dag. Door het wassen ziet hij er nu een stuk gezonder uit. Zijn bekje ziet er ook beter uit. Hij is nog wel in low-energy mode, want brokjes likt hij maar een beetje aan en hij krijgt dus alleen wat binnen bij het voeren. Waar hij geen fan van is. Maar hij snurkt een stuk minder. Dus positieve ontwikkeling :)

Foto is lastig want ik lig al in bed en Dr. Kat is zich aan het wassen terwijl hij op mij ligt. :') Dus dat verstoren we maar niet.
pi_86188726
Klinkt weer goed...jullie komen er wel met z'n allen. ;)
Optimist tot in de kist
pi_86188764
Kleine stapjes zijn ook stapjes. ^O^

En uit alles blijkt dat hij steeds meer kat aan het worden is. Zelf drinken, zelf wassen... dan komt dat eten ook wel weer zodra die tong wat meer genezen is.
Morgen foto maken he! :P
pi_86194425
Heftig gebeuren allemaal, maar zo te horen gaat het weer een stuk beter met de kat.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_86197997
Ik lees het verhaal nu pas...

Het is in elk geval een heel goed teken dat 'ie zich weer zelf wast :) De keren dat onze katten erg ziek waren wasten ze zichzelf ook niet (wat een lucht...) maar zodra ze weer wat aan de betere hand begonnen te raken, was toch wel het eerste wat ze deden: wassen! (en voorzichtig ook wat eten).
Onze kat vond het ook heerlijk toen we met een nat washandje even langs haar vacht gingen; zelf was ze te ziek, maar kennelijk vond ze zichzelf ook niet zo lekker meer ruiken :D

Maarre, ik juich dus alvast (voorzichtig) met de rest mee *O*
  woensdag 8 september 2010 @ 19:32:16 #195
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86214925
Kat eet voor het eerst weer zelf *O* (toegegeven wel She-ba met water erbij... Hill's moet ie niks van hebben door het dwangvoederen :') )

Ik zal trachten straks een foto te maken, hij is nu een smeerboel...
pi_86214991
*O* *O*
Optimist tot in de kist
  woensdag 8 september 2010 @ 21:14:40 #197
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_86219795
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:32 schreef eleusis het volgende:
Kat eet voor het eerst weer zelf *O* (toegegeven wel She-ba met water erbij... Hill's moet ie niks van hebben door het dwangvoederen :') )

Gelukkig het gaat steeds beter!! ^O^
Dit zie ik helemaal goed komen! :Y
pi_86220010
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:32 schreef eleusis het volgende:

Tof *O*
Juin uit Eigen Tuin!
pi_86222486
Goed om te horen, zolang ze eten hebben ze er zin an ^O^
I'll sing you a lullaby.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 september 2010 @ 07:39:31 #200
13151 crew  Rewimo
pi_86231299
Hee, dat gaat de goede kant op, fijn om te lezen ^O^
pi_86237128
quote:
Op donderdag 9 september 2010 07:39 schreef Rewimo het volgende:
Hee, dat gaat de goede kant op, fijn om te lezen ^O^
Idd!
pi_86284471
Zelf eten! *O*
  zondag 12 september 2010 @ 22:00:21 #203
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86361156
Update tijd! Nou, Mr. Kat gaat nog steeds elke dag vooruit. Hij heeft de laatste dagen zijn oude humeurtje en zijn eetlust weer terug; dat is eigenlijk de belangrijkste verandering. De rust is dus voorbij hier in huis, de andere twee bleken engeltjes te zijn zonder zijn input, maar nu zit iedereen weer achter elkaar aan. Zijn eetlust is alleen wel een beetje zielig, omdat hij alleen waterige prakjes zelf goed kan eten. Maar hij heeft wel heel veel zin in brokjes en andere meuk, dus hij gaat er als een speer op af, maar dan sabbelt hij op een brokje en laat 'm dan sip weer vallen. Om het na 5 seconden te vergeten en nogmaals te proberen. :')

Hij spint wel weer goed en zijn stem is ook weer bijna normaal. Wassen lukt nog steeds maar gedeeltelijk, hij kan zijn speeksel nog niet goed doseren lijkt het, dus waar hij wast is z'n vacht een stekelig zooitje. Maar een washandje vindt hij wel lekker. Toch is hij nog niet echt bloemetjesfris. :')

Dinsdag loopt zijn AB-kuurtje af; dan hoeven we hem niet meer te dwangvoeren lijkt me, want sinds gister slobbert hij weer echt grote hoeveelheden. Maar ik denk dat het nog wel even kan duren voor alles goed is geheeld. Ik heb er desondanks meer vertrouwen in dan eerst!
pi_86361554
Fijne update!
Het kan best een tijdje duren voor zijn bek volledig genezen en. Of misschien dat hij wat restverschijnselen houdt. Maar goed om te horen dat hij er zelf weer zin in heeft en trek heeft in eten. Wie had dat kunnen denken toen je dit topic startte? :D
  zondag 12 september 2010 @ 22:07:18 #205
145755 kahaarin
pi_86361626
Mooi zeg! Misschien kun je eens proberen om hem te wassen met kattenshampoo? Ik weet niet hoe boos hij daarvan wordt maar misschien knapt hij er van op?
be nice or go away
  zondag 12 september 2010 @ 22:35:42 #206
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_86363518
Heerlijk om te lezen!
Alleen wel zielig van de brokjes. :)
Gaat iig de goede kant op en hopelijk zet die lijn voort!
pi_86363560
Mooi dat het de goede kant op gaat ^O^
Juin uit Eigen Tuin!
pi_86364966
Goed om te horen ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_86366894
^O^
Optimist tot in de kist
pi_86367222
Gelukkig zie ik dit topic nu pas, zodat ik meteen gerust ben gesteld door de goede afloop :D
  † In Memoriam † maandag 13 september 2010 @ 00:43:35 #211
72518 Strega
pi_86369547
^O^
Bullie is thuis
pi_86375831
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:00 schreef eleusis het volgende:
Update tijd! Nou, Mr. Kat gaat nog steeds elke dag vooruit. Hij heeft de laatste dagen zijn oude humeurtje en zijn eetlust weer terug; dat is eigenlijk de belangrijkste verandering. De rust is dus voorbij hier in huis, de andere twee bleken engeltjes te zijn zonder zijn input, maar nu zit iedereen weer achter elkaar aan. Zijn eetlust is alleen wel een beetje zielig, omdat hij alleen waterige prakjes zelf goed kan eten. Maar hij heeft wel heel veel zin in brokjes en andere meuk, dus hij gaat er als een speer op af, maar dan sabbelt hij op een brokje en laat 'm dan sip weer vallen. Om het na 5 seconden te vergeten en nogmaals te proberen. :')

Hij spint wel weer goed en zijn stem is ook weer bijna normaal. Wassen lukt nog steeds maar gedeeltelijk, hij kan zijn speeksel nog niet goed doseren lijkt het, dus waar hij wast is z'n vacht een stekelig zooitje. Maar een washandje vindt hij wel lekker. Toch is hij nog niet echt bloemetjesfris. :')

Dinsdag loopt zijn AB-kuurtje af; dan hoeven we hem niet meer te dwangvoeren lijkt me, want sinds gister slobbert hij weer echt grote hoeveelheden. Maar ik denk dat het nog wel even kan duren voor alles goed is geheeld. Ik heb er desondanks meer vertrouwen in dan eerst!
Goed om te lezen, ik ben blij voor jullie en Mr.Kat. ^O^

Had je niet een fotootje beloofd. ;)
pi_86387204
Fijn dat het goed gaat !!
pi_86388041
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:00 schreef Muks het volgende:
Fijn dat het goed gaat !!
Inderdaad!
  PR en moderator maandag 13 september 2010 @ 18:22:19 #215
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_86389840
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:46 schreef Evil_Jur het volgende:
Gelukkig zie ik dit topic nu pas, zodat ik meteen gerust ben gesteld door de goede afloop :D
Same here :D
Fuck the EBU.
  dinsdag 14 september 2010 @ 23:36:27 #216
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86446074
Poes kan vanavond niet goed plassen, hij zat een tijdje aan z'n piemel te likken, heeft daarna 10 min op de bak doorgebracht en het vervolgens op de bank gedaan, dus we gaan even naar de dierenarts (volgens mij hebben we die man nog nooit tijdens kantooruren bezocht)
pi_86446302
Klinkt naar blaasgruis. Goed dat je daar meteen voor in actie komt want bij katers kan het fout aflopen als de boel vastloopt.
Optimist tot in de kist
  dinsdag 14 september 2010 @ 23:43:17 #218
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_86446323
-O-
Ziggy played guitar
  woensdag 15 september 2010 @ 00:03:56 #219
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86447042
Boeh, zijn blaas zit redelijk vol, hij lijkt een verstopping te hebben, maar het lukt niet om de blaas te legen en Mr. Kat is dermate fel en smalgeplasbuisd dat het niet goed lukt om een katheter in te brengen. Dus nu gaat de DA de katheter onder verdoving inbrengen, wat betekent dat hij weer een nachtje bij de DA moet blijven ;( Arm beest.

Maar hij had dus wel urine en hij heeft geen verhoging, wat al weer veel enge dingen uitsluit. Misschien idd blaasgruis of iets door de afwijkende voeding (hij heeft natuurlijk een week bijna niets gegeten, daarna vooral heel veel gedronken en dwangvoederen, en vanaf dit weekend opeens weer prakjes)
pi_86447252
When it rains it pours...dat is hier ook altijd zo met de dieren. :{ Hopelijk is hij morgen weer van zijn probleem af. Gaat de dierenarts ook de urine verder controleren? Dit kan inderdaad komen doordat het de afgelopen tijd zo raar is gegaan met zijn eten en drinken maar een kat kan ook zo ineens blaasgruis ontwikkelen dus wel even in de gaten houden of het tijdelijk of permanent is. ;)
Optimist tot in de kist
  woensdag 15 september 2010 @ 00:24:07 #221
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86447770
Ik neem aan dat ze ook naar de oorzaak gaan kijken nu en morgenochtend. :) Ik zit zelf ook aan blaasgruis te denken, het lijkt niets systemisch, maar morgen weten we meer. Ik ga er vanuit dat hij dan ook gelijk weer naar huis kan!
pi_86448350
Heb ooit bij een paar katten blaasgruis gehad nadat ik op ander brokvoer was overgestapt. Kon niet dat een kat na een paar maanden ander voer blaasgruis ontwikkeld werd er gezegd maar vreemd genoeg waren ze er na een tijd op een andere voer weer vanaf (na controle van de urine) en 3 katten die bijna tgelijk blaasgruis krijgen door een andere oorzaak lijkt me iets te toevallig. :') Van die drie was er eentje een kater en die had dezelfde verschijnselen die jij noemde daarom dacht ik meteen aan blaasgruis.
Optimist tot in de kist
  woensdag 15 september 2010 @ 09:11:33 #223
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86451159
Het is een eiwitprop :( Vandaag meer onderzoeken.
  Moderator woensdag 15 september 2010 @ 09:18:46 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_86451293
Arm beest, zul je net zien... Hopen dat het snel beter gaat!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86451477
He bah. -O- beterschap voor Poes!
pi_86452548
Ahh wat balen voor Mr.Kat, net nu het de goede kant opging.

Ik hoop dat ze het snel kunnen verhelpen en dat hij gauw weer opknapt.

Nou veel sterkte weer voor jullie en Mr.Kat.
  woensdag 15 september 2010 @ 10:26:19 #227
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86452728
Ik hoop iig op niks ernstigs met de nieren. Ik las al wel dat de pijnstiller die hij kreeg soms ook nierklachten kan veroorzaken. We wachten af.

(Misschien had hij eigeniljk al last bij het plassen, maar kwam het nu pas aan de oppervlakte omdat hij t/m dit weekend de pijnstiller kreeg)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 september 2010 @ 10:29:16 #228
13151 crew  Rewimo
pi_86452811
Hè wat naar!

Onze kater heeft onlangs ook een paar dagen een katheter gehad, die had blaasontsteking, maar zonder gruis. Heeft noodgedwongen een paar dagen in de badkamer gebivakkeerd. Na een paar dagen mocht de katheter eruit en kon hij weer gewoon plassen. Hij mag nu nog fijn elke avond een pil antibiotica slikken :')

Sterkte met Mr. Kat!
pi_86454583
Ah bah zeg eerst het ene en nu dit
Sterkte met kat
pi_86467987
Eiwitprop :? Heeft de dierenarts ook nog wat gezegd wat daar de oorzaak van kan zijn? Nieren zou kunnen(bij nierfalen laten de nieren teveel eiwit door) maar bij alle katten die hier nierfalen hebben gehad heb ik nooit wat gemerkt van een eiwitprop. :{ Sterkte in ieder geval voor de kat en ook voor jullie. :*
Optimist tot in de kist
pi_86468710
Ik weet alleen dat toen onze kat rattengif binnenkreeg, het niet goed met hem afliep...

Zwambestrijdingsmiddel geen idee.
  woensdag 15 september 2010 @ 20:22:07 #232
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86473325
Kattie is weer thuis! De dierenarts vond de eiwitprop niet bijzonder verdacht. Dat gebeurt wel eens zei die. Tja, dan zal het wel :)
  woensdag 15 september 2010 @ 20:24:53 #233
145755 kahaarin
pi_86473439
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:22 schreef eleusis het volgende:
Kattie is weer thuis! De dierenarts vond de eiwitprop niet bijzonder verdacht. Dat gebeurt wel eens zei die. Tja, dan zal het wel :)
Mooi Zo! ^O^ Is de prop er nu uit dan?
be nice or go away
pi_86473905
Fijn dat hij weer thuis is. :) En hopelijk blijft het nu gewoon goed gaan. ^O^
pi_86481553
Fijn dat het weer wat beter gaat. Maar je gaat nu wel van de regen in de drup.
pi_86547873
Hoe is het nu?
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:54:13 #237
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86685859
Hallo! Nou, het gaat nu weer een stuk beter :)

We zijn 2 dagen na z'n "verstopping" voor de zekerheid nog maar een keer naar de DA geweest omdat hij de hele tijd aan z'n plasser zat te likken, maar er was niks aan de hand, meenden ze... Het zou nog last geweest kunnen zijn van het katheteren, het schijnt dat Mr. Kat een ongebruikelijk smalle plasbuis heeft dus dat zou extra pijn gedaan kunnen hebben. Dus weer pijnstillers meegekregen. Omdat hij toch bleef likken hebben we hebben hem daarna maar zelf gewassen en afgedroogd in de wasbak. Dat vond hij verder prima en daarna werd het likken minder :) En deze week plast hij weer gewoon op de bak. Dus dat was waarschijnlijk een kortdurend iets.

Dan nog de "hoofd-issue" natuurlijk namelijk de wondjes die hij in/rond z'n mond had van de bijtende stof. Nou, hij eet al een paar dagen véél en véél meer dan ervoor. Zijn bekje begint van binnen & buiten ook weer redelijk dicht te groeien. Maar harde brokjes, daar moet hij nog steeds niets van hebben. Maar zogauw het te slobberen is, vindt hij het heerlijk. Verder is-ie nog wel wat aan de rustige kant, maar hij begint wel weer aan te komen.

Ik had ook wat foto's beloofd. De meest zielige post ik liever niet, maar wel één uit dezelfde serie. Hier wordt hij gedwangvoerd door mijn vriendin, toen was hij net 1 dag weer thuis van de dierenarts en nog heel erg slecht. Je kan hier ook nog wel goed zien dat de toplaag van de huid rond z'n bekje er deels af ligt (is roze).

Dwangvoeren:

De volgende foto is van vandaag. Het plaatje is wel karakteristiek, omdat we aan het eten waren, dan krijgt hij honger en loopt het water hem in de mond, maar dat kan hij nog niet goed afvoeren, dus dat wordt een kwijldraad. Door de lange sluitertijd is dat vervolgens een kegel geworden, wel artistiek :') Je ziet dat zijn aangezicht al mooi geheeld is en ook als je z'n bek opent kan je van binnen zien dat alles weer zo goed als normale kleur heeft. Je kan ook zien dat hij best een realistische en geïnteresseerde houding heeft en niet meer heel zielig voor de dag komt. Dus ik hoop dat hij het een beetje trekt inmiddels :)

Kwijlebabbel:

Anyway! Hij gaat nog steeds vooruit, dus we houden de hoop er in :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:56:04 #238
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_86685952
och arme, dat dwangvoeren vond ik niet alleen vervelend om te doen bij de poes, vond het zelf ook absoluut niet leuk, was altijd een heel gevecht hier.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:00:54 #239
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_86686144
Ben blij dat het steeds beter gaat!
Vind die eerste foto toch best zielig :'(

Hoop echt dat het weer helemaal goed komt met hem!
En de 2de foto is idd artistiek! :)
pi_86686578
Goed dat je veel foto's hebt gemaakt zodat je zijn herstel kunt volgen. Die 2e foto is zeer artistiek. :) Gelukkig is het dwangvoeren nu verleden tijd.

En hoera voor een mooi zwart mondje! ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 september 2010 @ 20:38:56 #241
13151 crew  Rewimo
pi_86687772
Wauw, inderdaad een heel verschil. Mooie kwijlfoto :9~

Hij ziet er weer goed uit, gelukkig.
pi_86688448
Het is wel een stoere, he! Met zijn karteloor.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:19:58 #243
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86689463
Ja, heel stoer. Hij slaat iedereen in elkaar!
Maar nu even niet. :P
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:21:30 #244
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86689537
En we hebben nu weer een probleem met een ander van onze "kindjes", die heeft last van zijn tand vandaag. Hij probeert er de hele tijd aan te zitten, en laat het concreet voedsel staan. Dus die gaat morgen ook weer naar de DA.

Totaal rekeningen deze maand nu al ¤770. :')

Ach ja. Je krijgt er zo veel liefde voor terug! :')
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 21:46:41 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_86690672
_O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86692370
Tja als je eenmaal begint te klungelen met je huisdieren :') ...in ieder geval fijn te zien dat het met de oorspronkelijke patient zo goed gaat. *O* Sterkte met de tweede. :*
Optimist tot in de kist
pi_86696881
Gelukkig dat het met Mr. Kat beter gaat en leuk dat je de fotoos hebt geplaatst. ^O^

Die eerste ziet er wel zielig uit met dat gehavende bekkie. :'(

Ik hoop dat het weer helemaal goed komt.

Sterkte met jullie andere kindje, hopelijk valt dat mee en hoeven jullie voorlopig niet meer naar de DA.
pi_86699731
O+ die kwijldraad O+
pi_86702056
quote:
Op woensdag 22 september 2010 06:33 schreef melanie_the_miss het volgende:
O+ die kwijldraad O+
Verkeerde topic, maar hoe is het met jouw kattenkinders?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:20:26 #250
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86809416
Vandaag was hij de hele dag in mineur: weinig eten, wassen en bewegen, dus dat zag er niet zo goed uit vond ik. Toch maar weer even naar de DA dus: hij heeft nierfalen. Daar hebben we speciaal dieetvoer voor gekregen dat hij 2 weken moet krijgen en dan weer een controle. Hij had ook een verhoging, dus naast de verstopping zou een infectie de oorzaak kunnen zijn; daarvoor heeft hij een AB spuitje gekregen. Met het speciaal dieetvoer zou de hoop zijn dat zijn nieren weer aan de slag gaan. Verder is er niet veel gezegd over het verloop, maar op internet word je er niet echt vrolijk van.
  Moderator vrijdag 24 september 2010 @ 22:30:55 #251
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_86809957
Ach jee, het zit hem niet mee he ;(

Ik duim voor hem hoor!
pi_86811988
Hee bah, dat klinkt niet goed... Hopelijk helpt het voer en de medicijnen en gaan de nieren weer goed zelf aan de slag. Goed dat jullie er zo snel bij waren. :*

*duimt*
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:25:31 #253
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_86823659
Wat een kutnieuws!
Ik hoop elke keer dat als ik dit topic aanklik dat het beter zou gaan met hem en nu dit weer!
Hoe weten ze dit keer zo zeker dat het nierfalen is, want de vorige keer was er nog niks aan de hand?
Ik duim echt heel hard dat het goed gaat met hem, hij heeft het wel te verduren de laatste tijd. :'(

Geef hem maar een dikke knuffel van mij. ;)
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:29:27 #254
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86823806
Gister bloedtestje gedaan -> creatinine 239 μmol/l (boven 150 duidt op nierproblemen)

Ik zal hem zeker ff knuffelen :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 september 2010 @ 13:10:27 #255
13151 crew  Rewimo
pi_86825246
Hè, wat een ups en downs toch -O- Hiervandaan ook een dikke knuffel (je krijgt het er nog druk mee om ze door te geven ;) )
pi_86827134
Oh jee, ook nog nierfalen -O- Bah, wat een ellende zeg! Ik hoop dat ie goed reageert op het dieetvoer... :*
Ziggy played guitar
pi_86828839
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:20 schreef eleusis het volgende:
Vandaag was hij de hele dag in mineur: weinig eten, wassen en bewegen, dus dat zag er niet zo goed uit vond ik. Toch maar weer even naar de DA dus: hij heeft nierfalen. Daar hebben we speciaal dieetvoer voor gekregen dat hij 2 weken moet krijgen en dan weer een controle. Hij had ook een verhoging, dus naast de verstopping zou een infectie de oorzaak kunnen zijn; daarvoor heeft hij een AB spuitje gekregen. Met het speciaal dieetvoer zou de hoop zijn dat zijn nieren weer aan de slag gaan. Verder is er niet veel gezegd over het verloop, maar op internet word je er niet echt vrolijk van.
Ook Fortekor (of dat andere merk) meegekregen? Dan gaan ze zich nog beter voelen en het zorgt er ook voor dat de kat langer een prettig leven kan leiden. Is wel prijzig (heb er zelf 3 huisdieren op zitten) maar de grootste verpakking kopen scheelt heel wat in vergelijking met de kleinste verpakking. Sterkte in ieder geval. :*
Optimist tot in de kist
  zaterdag 25 september 2010 @ 21:58:04 #258
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86842759
Nee volgens mij niet! We hebben allemaal probeerzakjes van Royal Canin met het idee dat we dan de lekkerste kunnen inkopen. Er is eigenlijk niets gezegd over of het nou chronisch is. Maar er is ook niet echt bekend waarom de nieren nu opeens niet goed werken. Op internet vind ik wel een hoop klachten in verband met de pijnstiller (Metacam) die hij heeft gekregen, maar toch schijnt die gangbaar te zijn. Vandaag niet veel verbetering in ieder geval, wel poes flink volgepropt met papjes en in de wasbak gewassen :P
  zondag 26 september 2010 @ 21:27:59 #259
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86876384
Nou, hij zat weer aan zijn onderstel te likken daarstraks, dus hij had duidelijk weer erg last... We vertrouwden het niet dus we zijn dus toch maar weer even met hem naar de (weekend)DA geweest. Daar bleek dat hij op zich veel urine aanmaakt, wat goed is, maar dat het er niet uit komt.

Het zou kunnen zijn dat de blaasspieren niet goed samentrekken als gevolg van de eerdere verstopping waardoor de blaas te vol was. Dus hij heeft weer een katheter gekregen, zodat de blaas goed leeg kan lopen en de spieren hun vorm terugkrijgen. Daarnaast is hij aan het infuus gehangen. De hoop is dat hij daarmee in een dag "doorspoelt" en zijn nierwaarden weer opklaren. De antibiotica-prik van vrijdag zou nog steeds moeten doorwerken dus daar is nu niets voor gegeven, hij gaat de urine nog wel verder onderzoeken op mogelijke infectie (zou zijn temperatuur verklaren). Dus hij zit nu weer in het hokje in de ziekenboeg

Hij noemde de tong die nog niet geheeld is op een gegeven moment wel "hopeloos", onze eigen DA is daar positiever over, maar die heeft 't natuurlijk vanaf het begin meegemaakt. Toch is het wel een moment dat je je afvraagt waar het heen gaat
pi_86878652
He bah toch... heel veel sterkte. Voor jullie allemaal.
pi_86880338
Jeetje Eleusis :( het zit jullie kat echt niet mee. Ik hoop echt van harte dat hij er weer bovenop komt.

Respect trouwens voor alles wat jullie met jullie kat doen! :*
pi_86880956
Damn -O-
Dat klinkt allemaal niet zo goed..
Juin uit Eigen Tuin!
pi_86888258
Oh wat zielig voor Mr. Kat, ik hoop zo dat het hierna alleen maar de goede kant opgaat.

Sterkte voor jullie, ik blijf duimen.
pi_86891588
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:27 schreef eleusis het volgende:

Het zou kunnen zijn dat de blaasspieren niet goed samentrekken als gevolg van de eerdere verstopping waardoor de blaas te vol was. Dus hij heeft weer een katheter gekregen, zodat de blaas goed leeg kan lopen en de spieren hun vorm terugkrijgen.
Dat ligt overigens aan de hoeveelheid urine die in de blaas heeft gezeten tijdens de verstopping. De blaas is waarschijnlijk behoorlijk opgerekt geweest en moet weer krimpen, dat kan bereikt worden door de katheter wat langer te laten zitten.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 27 september 2010 @ 12:42:42 #265
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86896156
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat ligt overigens aan de hoeveelheid urine die in de blaas heeft gezeten tijdens de verstopping. De blaas is waarschijnlijk behoorlijk opgerekt geweest en moet weer krimpen, dat kan bereikt worden door de katheter wat langer te laten zitten.
Dat is inderdaad wat nu gebeurt. Hopelijk gaat dat voorspoedig en mag Mr. Kat weer snel terug, want hij is al zo'n stresskip en in zo'n hokje zitten vindt hij echt vreselijk.
pi_86896740
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:42 schreef eleusis het volgende:

Dat is inderdaad wat nu gebeurt. Hopelijk gaat dat voorspoedig en mag Mr. Kat weer snel terug, want hij is al zo'n stresskip en in zo'n hokje zitten vindt hij echt vreselijk.
Ik heb het een keertje aan eigen lijf mogen ondervinden :')
Eigenlijk had de arts aan de hoeveelheid urine kunnen inschatten of de katheter nog wat langer had moeten zitten. Overigens is het geen pretje voor Mr. Kat :X
I'll sing you a lullaby.
  maandag 27 september 2010 @ 13:33:25 #267
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_86897725
Arme Mr.Kat en arme jullie -O-
Heel veel sterkte!

Metacam is idd niet echt goed voor de nieren, maar mijn kat met nierproblemen kreeg het ook als pijnstiller voor gewrichtspijn. Dat was echter maar een kleine dosis, ik ben bang dat jullie kat wel een grotere dosis heeft gekregen..
Ziggy played guitar
  maandag 27 september 2010 @ 13:48:42 #268
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_86898309
Waarom staat de kat op metacam? Voor de pijn, dat snap ik :P Maar is er geen andere pijnstiller mogelijk? Is er geen carprofen oid voor katten? Metacam is echt bagger spul imho. Dat zou echt het allerlaatste redmiddel moeten zijn.

Nu kun je van alle nsaid's natuurlijk nierfalen krijgen, maar metacam hoor ik alleen maar slechte dingen over :{

Sterkte met mr.Kat :*
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 27 september 2010 @ 21:09:42 #269
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86918099
Hij heeft een week o.i.d Metacam gehad en dat hebben we langzaam verminderd. Hij is nu al een tijdje zonder pijnstillers (het arme beest).

Vandaag waren zijn nierwaarden weer bijna normaal, en de blaas al weer een stuk meer samengetrokken. Maar ze houden hem nog een dagje tot de blaas nog beter is, want nogmaals een katheter inbrengen zou weer heel pijnlijk zijn, dus liever een dagje te lang dan te kort.
  maandag 27 september 2010 @ 21:12:29 #270
145755 kahaarin
pi_86918272
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:09 schreef eleusis het volgende:
Hij heeft een week o.i.d Metacam gehad en dat hebben we langzaam verminderd. Hij is nu al een tijdje zonder pijnstillers (het arme beest).

Vandaag waren zijn nierwaarden weer bijna normaal, en de blaas al weer een stuk meer samengetrokken. Maar ze houden hem nog een dagje tot de blaas nog beter is, want nogmaals een katheter inbrengen zou weer heel pijnlijk zijn, dus liever een dagje te lang dan te kort.
Gelukkig maar dat de nieren het wel doen, sneu dat hij nog moet blijven maar idd beter iets te lang dan te kort.
Sterkte er mee.
be nice or go away
  maandag 27 september 2010 @ 21:28:35 #271
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86919202
Ja inderdaad. De hoge nierwaarden duidt dus (hopelijk, klop klop) niet op een nierprobleem, maar past ook in het beeld dat de urine niet weg kon uit de blaas.

Al is nog steeds niet duidelijk waaróm de blaas dan niet geleegd kon worden, maar dat zou dus een infectie kunnen zijn. In dat geval zouden hopelijk de antibiotica hun werk moeten doen deze dagen...
pi_86919436
Gelukkig dat de uitslagen nu weer beter zijn. Hopelijk is dit écht de laatste complicatie voor poes.
  maandag 27 september 2010 @ 21:38:57 #273
145755 kahaarin
pi_86919875
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:28 schreef eleusis het volgende:
Ja inderdaad. De hoge nierwaarden duidt dus (hopelijk, klop klop) niet op een nierprobleem, maar past ook in het beeld dat de urine niet weg kon uit de blaas.

Al is nog steeds niet duidelijk waaróm de blaas dan niet geleegd kon worden, maar dat zou dus een infectie kunnen zijn. In dat geval zouden hopelijk de antibiotica hun werk moeten doen deze dagen...
Tja, dat gebeurt idd als de zooi niet weg kan, dan hopen de gifstoffen op. En de blaas zal best wel opgerekt zijn geweest, dat moet ook herstellen natuurlijk. Antibiotica en rust is het beste denk ik. Hopelijk heb je hem gauw zgan terug. :*
be nice or go away
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:04:26 #274
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86932768
We krijgen hem vandaag terug, maar wel in een kooitje en met katheter, want de blaas is nog niet goed... Ook is zijn temperatuur nog niet naar beneden. Dus hij heeft nu een ander antibioticum gekregen.

Maar het blaasprobleem zou "in 90% van de gevallen" binnen een week moeten oplossen.

Wat betreft z'n tongschade was de weekend-DA een stuk minder enthousiast, en hij gaf in overweging mee om 'm te laten inslapen omdat het mogelijk uitzichtloos was, maar we hebben onze eigen DA daarover gebeld en die zei "Over de tong maak ik me het minst zorgen, dat is al zo veel verbeterd".

Bij de dierenarts was hij iig constant gestresst en bang, dus hij kan beter thuis zijn. We gaan hem dus mee naar huis nemen met katheter nog in, en dan een paar dagen de blaas laten krimpen, onder de aanname dat de tong wel goed gaat komen en dat het dus niet een zinloze marteling allemaal is...
pi_86932855
Thuis zal hij een stuk blijer zijn maar wat zielig toch dat het nog steeds niet goed gaat. -O-
Wat betreft die tong: hij kan nu zelf eten toch? Ook al is het misschien niet even netjes. Dan zou ik vooralsnog uitgaan van het advies van je eigen DA. Dit zijn dingen die kunnen verbeteren, nog niet alle opties zijn uitgeput.
Ik blijf duimen!

Hebben jullie nog contact gehad met de aannemer?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 september 2010 @ 10:10:29 #276
13151 crew  Rewimo
pi_86932916
Wij hadden onlangs hetzelfde blaasprobleem bij onze kater. Hij kreeg blaasontsteking toen we een paar dagen weg waren en kon ook niet meer plassen. Had een vergrote blaas, net als Mr.Kat. Hij kreeg ook een paar dagen een katheter en daarna was de blaas weer normaal. Hij heeft nog een tijd antibiotica gekregen en mag nu alleen dieetvoer. Maar verder gaat het gelukkig weer goed met hem. Hopelijk krabbelt Mr.Kat er ook weer bovenop. Sterkte met hem!
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:15:56 #277
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86933040
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:08 schreef Cat22 het volgende:
Thuis zal hij een stuk blijer zijn maar wat zielig toch dat het nog steeds niet goed gaat. -O-
Wat betreft die tong: hij kan nu zelf eten toch? Ook al is het misschien niet even netjes. Dan zou ik vooralsnog uitgaan van het advies van je eigen DA. Dit zijn dingen die kunnen verbeteren, nog niet alle opties zijn uitgeput.
Ik blijf duimen!

Hebben jullie nog contact gehad met de aannemer?
Hij kan inderdaad soepjes en prakjes oplepelen, en dat doet hij ook graag, maar feitelijk is de toplaag van de tong nog niet teruggegroeid, het is dus nog als een open wond die enorm pijn moet doen. Tja, dat heb ik zelf ook gehad na een operatie, en die open wond heeft twee maanden als plakkerige kipfilet aan de oppervlakte gelegen voordat er weer een laag nieuwe huid op kwam. Maar dat was met verbandjes en goede verzorging. Een tong is continu in beweging.

Met de aannemer hebben we kort contact gehad waarin hij wel interesse had voor de kat maar we hebben nog geen officieel gesprek gehad, zit al een tijdje in een 7-daagse werkweek en zo'n beetje alle energie gaat naar zieke katten :{ (Die andere met de keelverkoudheid is nu weer opgeklaard)
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:19:36 #278
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86933138
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:10 schreef Rewimo het volgende:
Wij hadden onlangs hetzelfde blaasprobleem bij onze kater. Hij kreeg blaasontsteking toen we een paar dagen weg waren en kon ook niet meer plassen. Had een vergrote blaas, net als Mr.Kat. Hij kreeg ook een paar dagen een katheter en daarna was de blaas weer normaal. Hij heeft nog een tijd antibiotica gekregen en mag nu alleen dieetvoer. Maar verder gaat het gelukkig weer goed met hem. Hopelijk krabbelt Mr.Kat er ook weer bovenop. Sterkte met hem!
Da's positief, daar hopen we op :) Ik denk ook aan een blaasontsteking, die verhoging moet toch door een infectie komen, en ik kan me voorstellen na al dat gedoe en met afwijkend eetpatroon dat zijn voeding en weerstand niet optimaal was.
pi_86933277
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:15 schreef eleusis het volgende:

[..]

Hij kan inderdaad soepjes en prakjes oplepelen, en dat doet hij ook graag, maar feitelijk is de toplaag van de tong nog niet teruggegroeid, het is dus nog als een open wond die enorm pijn moet doen. Tja, dat heb ik zelf ook gehad na een operatie, en die open wond heeft twee maanden als plakkerige kipfilet aan de oppervlakte gelegen voordat er weer een laag nieuwe huid op kwam. Maar dat was met verbandjes en goede verzorging. Een tong is continu in beweging.

Met de aannemer hebben we kort contact gehad waarin hij wel interesse had voor de kat maar we hebben nog geen officieel gesprek gehad, zit al een tijdje in een 7-daagse werkweek en zo'n beetje alle energie gaat naar zieke katten :{ (Die andere met de keelverkoudheid is nu weer opgeklaard)
Is de toplaag nog niet teruggegroeid? :D Dat moet inderdaad pijn doen dan. ;(
Maar katten zijn stoere beesten en als hij eet en het met de tijd geneest zou ik het zeker een kans geven. Als het eenmaal genezen is, is hij deze periode zo vergeten.

Sterkte met alles!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 september 2010 @ 10:29:24 #280
13151 crew  Rewimo
pi_86933442
Hou in elk geval in de gaten dat hij goed drinkt. Dat is belangrijk, juist bij blaasproblemen. Hoe meer de boel doorgespoeld wordt, hoe beter.
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:49:17 #281
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86965326
Poes is weer thuis. Hij is redelijk vrolijk. :)

We hebben een enorme kooi meegekregen (met zijn katheter lekt hij urine), maar daar wil hij echt niet in. Een drama jongen, overal aan hangen, met z'n volle gewicht tegen de zijkant rammen, echt zo'n stofwolkje zoals in stripverhalen. Dus dan krijgt hij maar de slaapkamer. Ff wat plastic zeil bij de Gamma gehaald en dan wat dekentjes op het bed zodat we niet het dekbed kunnen wefggooien. :')

Hij ging gelijk eten en drinken, maar hij heeft ook een neussonde naar de maag waardoor we hem net water + antibiotica + puppyvoer in vla-vorm hebben gegeven. Want hij kreeg waarschijnlijk te weinig binnen en de komende week gaan we hem daarmee extra laten aansterken. Dat liet hij gelukkig rustig toe, hij merkte er niets van. :)

Maar hij is dus één-en-al lampekap en slangetjes, niet echt comfortabel, dus ik ben heel erg benieuwd of we de vrijdag ermee halen (de ideale situatie) of dat het hem toch lukt om alles af te rukken. :') Nu slaapt hij, maar de komende dagen... oef.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 september 2010 @ 07:56:33 #282
13151 crew  Rewimo
pi_86969216
Wij hadden Jamie in de badkamer gezet waar hij rustig kon lekken ;) Wat je kunt doen is celstof matjes halen bij de apotheek, die zijn lekker voor hem om op te liggen en als ze vies zijn gooi je ze weg. Kun je het ietsje comfortabeler maken voor hem :)
pi_86975941
Mr.Kat is wel een kanjertje hoor, hij heeft al zoveel moeten doorstaan. O+

Goed idee van Rewimo om die celstof matjes te halen, die kun je zo weggooien als ze vies zijn.

Eleusis, jij en je vriendin ook weer veel sterkte met het bijvoeren en verzorgen van jullie kattekind, ik hoop dat het helpt en dat hij aansterkt en er weer helemaal bovenop komt.
pi_86976147
Geef Mr. Kat maar heel veel (voorzichige ;) ) dikke knuffels! (hoewel ik er niet aan twijfel dat hij die al langen breed krijgt)
En geef jezelf/jullie zelf ook echt maar een flinke schouderklop, fantastisch wat jullie allemaal voor hem doen ^O^
pi_87180646
Hoe is het nu met de kat?
pi_87190576
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:47 schreef Oognip het volgende:
Hoe is het nu met de kat?
*ook benieuwd is*
pi_87197946
ik oooook :o
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:50:34 #288
244933 trovey
Nachtoele
pi_87200442
Yep....hier ook benieuwde Mr.kat fan.
Optimist tot in de kist
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:40:31 #289
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87208548
Hallo :W

Nou, het is weer een hele historie.

Vrijdagavond (altijd in de avond!) kreeg hij het voor elkaar om ff over te geven, en daarmee het slangetje van zijn neussonde naar buiten te krijgen en vervolgens door te bijten. :P Dus kreeg hij röntgenfoto's om te kijken of er nog losse stukjes van de sonde in zijn maag zaten. Dat leek niet het geval, en de sonde is er toen maar uit gegaan omdat hij inmiddels al weer flink begon aan te sterken en zelf veel at. Hij heeft ook een pijnstiller gekregen. Het hele weekend heeft hij veel gegeten! Zijn tong was ook veel verbeterd volgens de dierenarts in de week dat hij z'n lampekap had.

Anyway gisteren is zijn katheter verwijderd, omdat zijn blaas weer helemaal contractiel was. Dus mocht ook zijn lampekap weer af. Daar was hij zelf behoorlijk blij mee! Hij ging weer flink op onderzoek, en zichzelf de hele dag wassen. We hebben hem zelf ook even in de was gezet, omdat hij zó veel aan het wassen was, dat ik een beetje vreesde dat hij z'n tong er weer mee zou open halen. Maar hij was wel lekker vrolijk.

Enfin, 's avonds zat hij weer een kwartier op de bak, en hij kon maar niet kakken, dus we vreesden weer het ergste, maar uiteindelijk had hij een enorme bolus achtergelaten :') Dus dat zat hem blijkbaar dwars.

Vandaag at hij alleen weer niet :( ! Dus mijn vriendin is nu net even met hem langs de dierenarts om te kijken waarom niet. Het zou kunnen zijn dat de pijnstiller nu is uitgewerkt, en dat hij door de hele dag zich te wassen zijn tong toch heeft bezeerd. Ik hoor zo meer.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:43:08 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87208673
Man, wat een verhaal! Sterkte maar weer!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:14:21 #291
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87209892
OK er was niets fysiek met hem mis w/ De reden dat hij snel stopt met eten (hij wordt snel 'afgeleid' en laat het dan staan) werd geduid als typerend voor stress. Zijn tong, blaas en temperatuur waren goed en de DA dacht niet dat hij pijn heeft op basis van zijn gedrag. Wel vond hij dat hij erg bang was, wat op zich kon na die hele reutemeteut van de afgelopen weken. Hij heeft dus een licht antidepressivum (ja echt :') ) gekregen, dat we moeten geven zolang hij gestresst is. En als hij zijn eten niet goed opeet, voeren we hem 's avonds bij.

To be continued... :')
pi_87211851
Dan zou ik ook maar geen touwtjes of veters laten slingeren, straks hangt ie zicht zelf op :') Maar goed om te horen dat het beter gaat. Mag wel ook na zo'n tijd.
pi_87212296
Met al dat gedoe kan ik me voorstellen dat hij in de stress schiet. Hopelijk helpt het antidepressivum hem op weg. En volgens mij werkt dat ook eetlustversterkend.

Fijn dat blaas, tong en temp in orde zijn. ^O^
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:28:31 #294
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87212780
hmm, ik vind dat je DA hem een beetje vol met troep stopt. Antidepressivum :? Zou een feliway stekker oid niet werken?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:36:40 #295
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87213136
Ach, troep is in the eye of the beholder, het is een TeCA die een kalmerend effect heeft, zonder de problemen die benzodiazepines hebben. Mr. Kat is sowieso altijd al een stresskip geweest die om het minste of geringste in de paniek schiet. Als dit er voor zorgt dat hij minder gestresst is, zodat hij aan één stuk kan dooreten, dan hoeven we hem niet meer te dwangvoeren, dat zou echt een groot feest voor hem zijn.

Zo'n Feliway ding hebben we inderdaad, volgens mij is het onzin :)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:08:33 #296
244933 trovey
Nachtoele
pi_87218698
Dat met stress en eten ken ik :P ....hier ook zo'n kat gehad die altijd dacht dat zodra hij eten kreeg ik de biefstukken en kipfiletjes uit de diepvriezer ging halen ook al pakte ik gewoon het brood. :') Liep hij altijd weer achter mij aan terwijl in de tussentijd zijn eten door een andere kat ingepikt werd. 8)7 Op een gegeven moment ben ik maar bij hem blijven staan tot hij uitgegeten was...schoot lekker op zo. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:08:24 #297
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87227502
Hij is inderdaad rustiger als je er blij blijft zitten.

Het dwangvoeren is echt een groot drama, maar na een kwartiertje prutsen ging hij opeens de helft van het bakje zelf oplepelen, dus misschien begreep hij de hint :')
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:12:05 #298
244933 trovey
Nachtoele
pi_87227682
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:08 schreef eleusis het volgende:
Hij is inderdaad rustiger als je er blij blijft zitten.

Het dwangvoeren is echt een groot drama, maar na een kwartiertje prutsen ging hij opeens de helft van het bakje zelf oplepelen, dus misschien begreep hij de hint :')
Misschien wel een goed idee dat je er dan even bij blijft als hij zit te eten (in ieder geval in de moeilijke periode). Ik moest hier wel wat anders vraten de anderen zijn voer op. Stond je een kwartier op wacht bij hem, ondertussen de andere katten steeds wegdrukkend. :P Apart eten geven werkte ook niet want meneer wilde dat niet...dan stond hij te schreeuwen achter de deur om weer binnen te komen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 05-10-2010 22:25:35 ]
Optimist tot in de kist
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:07:54 #299
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87230289
Ja, we zitten er bovenop hoor :)

Hij heeft net uit zichzelf weer wat prut opgelebberd (gewoon het dwangvoerspul dat niemand hier meer luat) en nu ligt hij mijn been te kneden.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:52:28 #300
244933 trovey
Nachtoele
pi_87231920
^O^
Optimist tot in de kist
pi_87269132
Ik gun het Mr kat en jullie toch zo dat hij er weer helemaal bovenop komt.

Ik blijf duimen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')