abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 september 2010 @ 10:10:29 #276
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86932916
Wij hadden onlangs hetzelfde blaasprobleem bij onze kater. Hij kreeg blaasontsteking toen we een paar dagen weg waren en kon ook niet meer plassen. Had een vergrote blaas, net als Mr.Kat. Hij kreeg ook een paar dagen een katheter en daarna was de blaas weer normaal. Hij heeft nog een tijd antibiotica gekregen en mag nu alleen dieetvoer. Maar verder gaat het gelukkig weer goed met hem. Hopelijk krabbelt Mr.Kat er ook weer bovenop. Sterkte met hem!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:15:56 #277
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86933040
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:08 schreef Cat22 het volgende:
Thuis zal hij een stuk blijer zijn maar wat zielig toch dat het nog steeds niet goed gaat. -O-
Wat betreft die tong: hij kan nu zelf eten toch? Ook al is het misschien niet even netjes. Dan zou ik vooralsnog uitgaan van het advies van je eigen DA. Dit zijn dingen die kunnen verbeteren, nog niet alle opties zijn uitgeput.
Ik blijf duimen!

Hebben jullie nog contact gehad met de aannemer?
Hij kan inderdaad soepjes en prakjes oplepelen, en dat doet hij ook graag, maar feitelijk is de toplaag van de tong nog niet teruggegroeid, het is dus nog als een open wond die enorm pijn moet doen. Tja, dat heb ik zelf ook gehad na een operatie, en die open wond heeft twee maanden als plakkerige kipfilet aan de oppervlakte gelegen voordat er weer een laag nieuwe huid op kwam. Maar dat was met verbandjes en goede verzorging. Een tong is continu in beweging.

Met de aannemer hebben we kort contact gehad waarin hij wel interesse had voor de kat maar we hebben nog geen officieel gesprek gehad, zit al een tijdje in een 7-daagse werkweek en zo'n beetje alle energie gaat naar zieke katten :{ (Die andere met de keelverkoudheid is nu weer opgeklaard)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:19:36 #278
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86933138
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:10 schreef Rewimo het volgende:
Wij hadden onlangs hetzelfde blaasprobleem bij onze kater. Hij kreeg blaasontsteking toen we een paar dagen weg waren en kon ook niet meer plassen. Had een vergrote blaas, net als Mr.Kat. Hij kreeg ook een paar dagen een katheter en daarna was de blaas weer normaal. Hij heeft nog een tijd antibiotica gekregen en mag nu alleen dieetvoer. Maar verder gaat het gelukkig weer goed met hem. Hopelijk krabbelt Mr.Kat er ook weer bovenop. Sterkte met hem!
Da's positief, daar hopen we op :) Ik denk ook aan een blaasontsteking, die verhoging moet toch door een infectie komen, en ik kan me voorstellen na al dat gedoe en met afwijkend eetpatroon dat zijn voeding en weerstand niet optimaal was.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_86933277
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:15 schreef eleusis het volgende:

[..]

Hij kan inderdaad soepjes en prakjes oplepelen, en dat doet hij ook graag, maar feitelijk is de toplaag van de tong nog niet teruggegroeid, het is dus nog als een open wond die enorm pijn moet doen. Tja, dat heb ik zelf ook gehad na een operatie, en die open wond heeft twee maanden als plakkerige kipfilet aan de oppervlakte gelegen voordat er weer een laag nieuwe huid op kwam. Maar dat was met verbandjes en goede verzorging. Een tong is continu in beweging.

Met de aannemer hebben we kort contact gehad waarin hij wel interesse had voor de kat maar we hebben nog geen officieel gesprek gehad, zit al een tijdje in een 7-daagse werkweek en zo'n beetje alle energie gaat naar zieke katten :{ (Die andere met de keelverkoudheid is nu weer opgeklaard)
Is de toplaag nog niet teruggegroeid? :D Dat moet inderdaad pijn doen dan. ;(
Maar katten zijn stoere beesten en als hij eet en het met de tijd geneest zou ik het zeker een kans geven. Als het eenmaal genezen is, is hij deze periode zo vergeten.

Sterkte met alles!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 september 2010 @ 10:29:24 #280
13151 crew  Rewimo
pi_86933442
Hou in elk geval in de gaten dat hij goed drinkt. Dat is belangrijk, juist bij blaasproblemen. Hoe meer de boel doorgespoeld wordt, hoe beter.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:49:17 #281
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86965326
Poes is weer thuis. Hij is redelijk vrolijk. :)

We hebben een enorme kooi meegekregen (met zijn katheter lekt hij urine), maar daar wil hij echt niet in. Een drama jongen, overal aan hangen, met z'n volle gewicht tegen de zijkant rammen, echt zo'n stofwolkje zoals in stripverhalen. Dus dan krijgt hij maar de slaapkamer. Ff wat plastic zeil bij de Gamma gehaald en dan wat dekentjes op het bed zodat we niet het dekbed kunnen wefggooien. :')

Hij ging gelijk eten en drinken, maar hij heeft ook een neussonde naar de maag waardoor we hem net water + antibiotica + puppyvoer in vla-vorm hebben gegeven. Want hij kreeg waarschijnlijk te weinig binnen en de komende week gaan we hem daarmee extra laten aansterken. Dat liet hij gelukkig rustig toe, hij merkte er niets van. :)

Maar hij is dus één-en-al lampekap en slangetjes, niet echt comfortabel, dus ik ben heel erg benieuwd of we de vrijdag ermee halen (de ideale situatie) of dat het hem toch lukt om alles af te rukken. :') Nu slaapt hij, maar de komende dagen... oef.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 september 2010 @ 07:56:33 #282
13151 crew  Rewimo
pi_86969216
Wij hadden Jamie in de badkamer gezet waar hij rustig kon lekken ;) Wat je kunt doen is celstof matjes halen bij de apotheek, die zijn lekker voor hem om op te liggen en als ze vies zijn gooi je ze weg. Kun je het ietsje comfortabeler maken voor hem :)
pi_86975941
Mr.Kat is wel een kanjertje hoor, hij heeft al zoveel moeten doorstaan. O+

Goed idee van Rewimo om die celstof matjes te halen, die kun je zo weggooien als ze vies zijn.

Eleusis, jij en je vriendin ook weer veel sterkte met het bijvoeren en verzorgen van jullie kattekind, ik hoop dat het helpt en dat hij aansterkt en er weer helemaal bovenop komt.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan.
pi_86976147
Geef Mr. Kat maar heel veel (voorzichige ;) ) dikke knuffels! (hoewel ik er niet aan twijfel dat hij die al langen breed krijgt)
En geef jezelf/jullie zelf ook echt maar een flinke schouderklop, fantastisch wat jullie allemaal voor hem doen ^O^
pi_87180646
Hoe is het nu met de kat?
pi_87190576
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:47 schreef Oognip het volgende:
Hoe is het nu met de kat?
*ook benieuwd is*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87197946
ik oooook :o
Voices tell me I'm the shit.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:50:34 #288
244933 trovey
Nachtoele
pi_87200442
Yep....hier ook benieuwde Mr.kat fan.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:40:31 #289
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87208548
Hallo :W

Nou, het is weer een hele historie.

Vrijdagavond (altijd in de avond!) kreeg hij het voor elkaar om ff over te geven, en daarmee het slangetje van zijn neussonde naar buiten te krijgen en vervolgens door te bijten. :P Dus kreeg hij röntgenfoto's om te kijken of er nog losse stukjes van de sonde in zijn maag zaten. Dat leek niet het geval, en de sonde is er toen maar uit gegaan omdat hij inmiddels al weer flink begon aan te sterken en zelf veel at. Hij heeft ook een pijnstiller gekregen. Het hele weekend heeft hij veel gegeten! Zijn tong was ook veel verbeterd volgens de dierenarts in de week dat hij z'n lampekap had.

Anyway gisteren is zijn katheter verwijderd, omdat zijn blaas weer helemaal contractiel was. Dus mocht ook zijn lampekap weer af. Daar was hij zelf behoorlijk blij mee! Hij ging weer flink op onderzoek, en zichzelf de hele dag wassen. We hebben hem zelf ook even in de was gezet, omdat hij zó veel aan het wassen was, dat ik een beetje vreesde dat hij z'n tong er weer mee zou open halen. Maar hij was wel lekker vrolijk.

Enfin, 's avonds zat hij weer een kwartier op de bak, en hij kon maar niet kakken, dus we vreesden weer het ergste, maar uiteindelijk had hij een enorme bolus achtergelaten :') Dus dat zat hem blijkbaar dwars.

Vandaag at hij alleen weer niet :( ! Dus mijn vriendin is nu net even met hem langs de dierenarts om te kijken waarom niet. Het zou kunnen zijn dat de pijnstiller nu is uitgewerkt, en dat hij door de hele dag zich te wassen zijn tong toch heeft bezeerd. Ik hoor zo meer.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:43:08 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87208673
Man, wat een verhaal! Sterkte maar weer!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:14:21 #291
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87209892
OK er was niets fysiek met hem mis w/ De reden dat hij snel stopt met eten (hij wordt snel 'afgeleid' en laat het dan staan) werd geduid als typerend voor stress. Zijn tong, blaas en temperatuur waren goed en de DA dacht niet dat hij pijn heeft op basis van zijn gedrag. Wel vond hij dat hij erg bang was, wat op zich kon na die hele reutemeteut van de afgelopen weken. Hij heeft dus een licht antidepressivum (ja echt :') ) gekregen, dat we moeten geven zolang hij gestresst is. En als hij zijn eten niet goed opeet, voeren we hem 's avonds bij.

To be continued... :')
pi_87211851
Dan zou ik ook maar geen touwtjes of veters laten slingeren, straks hangt ie zicht zelf op :') Maar goed om te horen dat het beter gaat. Mag wel ook na zo'n tijd.
pi_87212296
Met al dat gedoe kan ik me voorstellen dat hij in de stress schiet. Hopelijk helpt het antidepressivum hem op weg. En volgens mij werkt dat ook eetlustversterkend.

Fijn dat blaas, tong en temp in orde zijn. ^O^
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:28:31 #294
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87212780
hmm, ik vind dat je DA hem een beetje vol met troep stopt. Antidepressivum :? Zou een feliway stekker oid niet werken?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:36:40 #295
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87213136
Ach, troep is in the eye of the beholder, het is een TeCA die een kalmerend effect heeft, zonder de problemen die benzodiazepines hebben. Mr. Kat is sowieso altijd al een stresskip geweest die om het minste of geringste in de paniek schiet. Als dit er voor zorgt dat hij minder gestresst is, zodat hij aan één stuk kan dooreten, dan hoeven we hem niet meer te dwangvoeren, dat zou echt een groot feest voor hem zijn.

Zo'n Feliway ding hebben we inderdaad, volgens mij is het onzin :)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:08:33 #296
244933 trovey
Nachtoele
pi_87218698
Dat met stress en eten ken ik :P ....hier ook zo'n kat gehad die altijd dacht dat zodra hij eten kreeg ik de biefstukken en kipfiletjes uit de diepvriezer ging halen ook al pakte ik gewoon het brood. :') Liep hij altijd weer achter mij aan terwijl in de tussentijd zijn eten door een andere kat ingepikt werd. 8)7 Op een gegeven moment ben ik maar bij hem blijven staan tot hij uitgegeten was...schoot lekker op zo. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:08:24 #297
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87227502
Hij is inderdaad rustiger als je er blij blijft zitten.

Het dwangvoeren is echt een groot drama, maar na een kwartiertje prutsen ging hij opeens de helft van het bakje zelf oplepelen, dus misschien begreep hij de hint :')
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:12:05 #298
244933 trovey
Nachtoele
pi_87227682
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:08 schreef eleusis het volgende:
Hij is inderdaad rustiger als je er blij blijft zitten.

Het dwangvoeren is echt een groot drama, maar na een kwartiertje prutsen ging hij opeens de helft van het bakje zelf oplepelen, dus misschien begreep hij de hint :')
Misschien wel een goed idee dat je er dan even bij blijft als hij zit te eten (in ieder geval in de moeilijke periode). Ik moest hier wel wat anders vraten de anderen zijn voer op. Stond je een kwartier op wacht bij hem, ondertussen de andere katten steeds wegdrukkend. :P Apart eten geven werkte ook niet want meneer wilde dat niet...dan stond hij te schreeuwen achter de deur om weer binnen te komen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 05-10-2010 22:25:35 ]
Optimist tot in de kist
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:07:54 #299
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87230289
Ja, we zitten er bovenop hoor :)

Hij heeft net uit zichzelf weer wat prut opgelebberd (gewoon het dwangvoerspul dat niemand hier meer luat) en nu ligt hij mijn been te kneden.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:52:28 #300
244933 trovey
Nachtoele
pi_87231920
^O^
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: