abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 augustus 2010 @ 03:16:55 #101
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85860622
De update van vandaag is dat de tong van poes weer wat geslonken is, de dierenarts geeft hem meer kans dan hij gisteren deed :) Wel lukt het nog niet om genoeg te eten, beide dierenartsen (de weekend-DA en z'n 'eigen' DA) hadden het al eerder over sondevoeding gehad en dat is nu misschien nodig. Maar onze eigen DA heeft die ingreep al een tijd niet gedaan bij katten, dus het leek hem beter dat dit een andere dierenarts dit doet. Morgen zijn die weer open dus dan hoor ik neem ik aan wel of we hem moeten overplaatsen? Zo niet dan sowieso kijken of we hem even kunnen bezoeken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_85860663
^O^ Fijn om te horen dat er nog steeds vooruitgang zit in de situatie. Sondevoeding lijkt me inderdaad een goed idee als de tong nog steeds te dik is om goed te dwangvoederen want voeding moet er inderdaad wel in want anders ontstaan er bij een kat helaas weer andere problemen en die moet je nu koste wat koste voorkomen. Als de tong ver genoeg geslonken is zul je zelf ook nog wel een tijdje moeten dwangvoederen (en AB moeten toedienen) (moest ik destijds ook doen met die 3 katten) maar daar heb je weer speciale vloeibare voeding voor en zelfs bij een hele moeilijke angstige kat van mij was dat goed te doen (al liep ik wel een tijdje met flink wat krabben rond maar ja, dat hoort er dan bij :') ). Ik leende gewoon wat hondenbenches met daarin een kattenbakje en waterbakje zodat het zowel voor mij als voor de katten niet elke dag een heel gedoe was( katten vangen om ze te voeden want dat hebben ze snel door en als ze het niet echt willen wordt het een stressvolle vangpartij voor de kat) Sterkte weer en hopelijk blijven we goede berichten hier lezen. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85861270
ik duim voor nog meer progressie!
Voices tell me I'm the shit.
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:16:31 #104
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85871546
OK, ze houden hem voorlopig op de kliniek. Poes laat wel toe dat ze hem voeren, en hij slikt dan ook, dus ze willen de sonde nog niet gaan doen, maar dat gaan ze per dag bekijken. Ze verwachtten wel dat het nog beter was om hem wat langer te houden omdat het voeren en AB geven anders een probleem is.

Hij heeft een lichte verhoging (maar ik weet niet of hij nog aan de prednison zit; in dat geval zou het een onderdrukte koorts kunnen zijn). Hij heeft ook soms een hoestje, maar een longfoto vonden ze niet nodig, ik neem aan dat ze wel geluisterd hebben. Hij krijgt daarom nog een extra AB uit voorzorg. Het zou ook niets kunnen zijn, poes heeft sowieso soms een beetje een bronchitis-achtig hoestje.

Nog steeds spannend dus... Kan goed gaan kan fout gaan.

We mogen elke dag bellen, hopelijk kunnen we eind v/d middag op ziekenbezoek.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_85872640
Fijn dat ze er voldoende voer in krijgen en dat de kat blijkbaar ook niet te moeilijk doet. Heb je ook nog iets gehoord over eventueel bloedonderzoek i.v.m. schade aan nieren/lever etc.? Als die namelijk goed functioneren heb je meer zekerheid dat het de goede kant op gaat. Geef je kat vanmiddag maar een flinke knuffel namens mij. :*
Optimist tot in de kist
pi_85873648
Wat fijn dat ze zo de moeite nemen voor jullie poes, dat ze zo begaan zijn.
En super dat de kat doorheeft dat ze haar/hem willen helpen ! Top
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_85876822
Ik wens je in ieder geval veel sterkte op dit moment.
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:54:47 #108
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85886084
Dank je!

Daarnet hebben we poes bezocht... Hij komt al een stuk beter voor de dag, hoewel hij het nog wel echt niet naar zijn zin heeft en ook zichtbaar pijn heeft als hij wat doet met zijn bek. Maar de tong is al weer erg beweeglijk en ziet er voor een groter deel schoon en roze uit. Het lijkt erop dat het weefsel zich vernieuwt en dat de beschadiging oppervlakkig is.

Hij heeft wel veel speekselontwikkeling, en slikt pijnlijk dus hij laat de draden maar een beetje zwabberen. En hij staart zo stoïcijns voor zich uit zoals zieke katten kijken ;( Maar hij spinde wel al weer toen we hem knuffelden, al was het een beetje een snurkerig geluid dat ik wel eng vond, maar dat hing samen met het speeksel dat hij moeilijk wegslikt. De DA is er weer een stuk positiever over, en volgens hem lijkt het er nu op dat het goed gaat aflopen O+

Bloedwaarden ben ik vergeten te vragen. Denk niet dat ze tests gedaan hebben; het is vooral een lokaal irriterende stof. Wel is hij van de prednisol af, wat goed nieuws is, want dan dus geen koorts. Het enige dat hij krijgt is pijnstillers, antibiotica, en dwangvoeding dus. Dat voeden gaat maar heel langzaam, dus ze willen hem zeker nog de week houden.
pi_85886262
Klinkt goed. ^O^ Ook al is poes nu nog heel ziek natuurlijk, arm beestje. :{
Wel fijn dat hij zich door jullie liet bekijken. Goed ook dat zijn tong aan het beteren is en hij zelf kleine beetjes kan eten, als er geen interne schade is dan ziet het er best goed uit nu, toch?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:14:09 #110
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85886830
Ik durf nog niet echt optimistisch te zijn, maar er zit tot nu toe elke dag een beetje verbetering in... :)
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:19:24 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85887073
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:14 schreef eleusis het volgende:
Ik durf nog niet echt optimistisch te zijn, maar er zit tot nu toe elke dag een beetje verbetering in... :)
Klote dat het zo langzaam gaat, ik hoop dat de lijn naar boven wel doorzet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 30 augustus 2010 @ 21:19:48 #112
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85887087
TT is aangepast :*
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:32:13 #113
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_85887656
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:14 schreef eleusis het volgende:
Ik duim met je mee!!
Kan er zelf ook niet tegen als mijn katten ziek zijn, eigenlijk denk ik dan aan niks anders meer.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_85894208
Je bericht klinkt weer goed. Uiteraard zal het nog een tijdje duren voordat je kat helemaal hersteld zal zijn en wellicht blijft dat speekselen ook nog wat mochten er wat zenuwen in de tong zijn aangetast, zeker als ze gaat eten maar ik verzeker je uit eigen ervaring...je kat kan daar prima oud mee worden. ^O^
Optimist tot in de kist
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:14:04 #115
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_85895907
Redelijk positief nieuws! Gelukkig! Ik blijf meeduimen :Y ^O^
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 01:40:22 #116
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_85898217
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 00:14 schreef MissBliss het volgende:
Redelijk positief nieuws! Gelukkig! Ik blijf meeduimen :Y ^O^
ik doe met je mee ^O^
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_85900089
Heftig verhaal zeg. Zo heb je een gezonde poes en zo is je poes doodziek ;(

Heel fijn dat het weer de goede kant op gaat. Ook ik ga heel hard met jullie mee duimen.
pi_85910805
Ik heb het topic net pas gelezen, wat is dat schrikken voor jullie.

Heel veel sterkte in ieder geval, ik ga mee duimen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan.
  † In Memoriam † dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:32:02 #119
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_85912880
Hé gelukkig dat het wat beter gaat.
Hij is er nog niet natuurlijk, maar dit geeft hoop! Iedere dag een beetje meer. :*
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:48:00 #120
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85925149
We zijn weer op ziekenbezoek geweest, hij heeft vandaag veel vooruitgang geboekt!

Hij slikte weer, daardoor heeft hij niet meer van die kwijldraden hangen, en hij gebruikt zijn tong ook weer een beetje. Ik meen te hebben gezien dat weer een groter stuk tong mooi roze was. Maar de dierenarts was bezig, dus ik heb geen vragen kunnen stellen en ook niet in zijn bekje kunnen (laten) kijken.

Poes was ook een stuk vrolijker, niet meer zo murw kijkend, deed helemaal mee met kroelen en omrollen, kopjes gevend met zijn staart in de krul. :)

Dus tot nu toe zit er continu een stijgende lijn in, en ik heb het idee dat hij nu weer echt aan begint te sterken. Al moet hij ws nog een tijdje blijven. Er is nog steeds infectiegevaar en niemand kan zeggen hoe het verloopt en of hij 100% van zijn tong weer zal kunnen gebruiken, maar hij lijkt iig zelf veel meer levenskracht te krijgen en ik ben niet meer zo bang om morgen weer te gaan :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:55:28 #121
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_85925439
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:48 schreef eleusis het volgende:
We zijn weer op ziekenbezoek geweest, hij heeft vandaag veel vooruitgang geboekt!

Hij slikte weer, daardoor heeft hij niet meer van die kwijldraden hangen, en hij gebruikt zijn tong ook weer een beetje. Ik meen te hebben gezien dat weer een groter stuk tong mooi roze was. Maar de dierenarts was bezig, dus ik heb geen vragen kunnen stellen en ook niet in zijn bekje kunnen (laten) kijken.

Poes was ook een stuk vrolijker, niet meer zo murw kijkend, deed helemaal mee met kroelen en omrollen, kopjes gevend met zijn staart in de krul. :)

Dus tot nu toe zit er continu een stijgende lijn in, en ik heb het idee dat hij nu weer echt aan begint te sterken. Al moet hij ws nog een tijdje blijven. Er is nog steeds infectiegevaar en niemand kan zeggen hoe het verloopt en of hij 100% van zijn tong weer zal kunnen gebruiken, maar hij lijkt iig zelf veel meer levenskracht te krijgen en ik ben niet meer zo bang om morgen weer te gaan :)
Goed nieuws!!! ^O^
Hopelijk gaat het elke dag een stukje beter!
Ik blijf voor je duimen!!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:56:02 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85925459
Fijn dat te lezen! :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:56:38 #123
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85925490
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:48 schreef eleusis het volgende:

Oh wat goed zeg! Go MeneerPoes! O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:59:05 #124
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85925609
Ik heb geen idee, maar veel sterkte !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85925886
Oh, dit klinkt goed! ^O^
Poes heeft er zelf ook weer zin in, dat biedt perspectief voor de toekomst. Go Poes! Go tongetje!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_85929739
Yesssss....kat begint weer te reageren.... *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* :+
Optimist tot in de kist
pi_85965142
Hoe gaat het met de pussycat?
  woensdag 1 september 2010 @ 22:06:35 #128
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85966100
We zijn vanavond nog even langs geweest, hij was een beetje hetzelfde zoals gister, wel kroelen en kopjes maar nog wel duidelijk pijnlijk. De tong is wel weer bijna helemaal roze, maar hij had wel meer kwijl dan gisteren weer ;(

Dus dit is de eerste dag eigenlijk dat hij er niet beter uit zag dan de vorige, en ik had er zelf niet zo'n goed gevoel bij. Ik ben erg bang dat hij niet vooruit gaat :{ Anyway, ik ben misschien te ongeduldig.

Maar de dierenarts belde net en zei dat hij naar omstandigheden tevreden was, en dat hij nu geen infecties meer verwacht, dus dat we hem ook wel thuis kunnen verzorgen. :) Dus het plan is nu dat ze hem vrijdag eruit kicken, dan maken we van de slaapkamer even de ziekenboeg en zullen we hem een tijd moeten helpen met eten. Sowieso zal hij zich hier wel lekkerder voelen dan bij de DA in een klein hokje met al die drukte, dus dat is al winst, en voor de rest hopen maar...
pi_85967728
Oh goed nieuws, gelukkig dat hij naar huis mag, daar zal hij zich zeker beter voelen en kunnen jullie hem lekker vertroetelen.

Ik blijf duimen.
pi_85967888
Poes mag naar huis! *O*
Een roze tong is heel goed nieuws. ^O^ Hoe zit het met het binnenwerk?
Natuurlijk zal hij flink wat tijd nodig hebben om te herstellen, het is nogal een aanslag op zijn lijf geweest. Maar dat gaat bij jullie thuis vast een stuk sneller dan in zo'n 'enge' kliniek.

Zitten jullie nog steeds provisorisch in het nieuwe appartement?
  woensdag 1 september 2010 @ 22:55:34 #131
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85968601
Binnenwerk lijkt niets mee mis te zijn :) Volgens de DA is het een stof die oppervlakkig irriteert maar niet ver doordringt. Het is ook niet dat hij sloten naar binnen heeft geklokt, hij zal één keer hebben geprobeerd de viezigheid van z'n pootjes te likken.

Ja, we zitten nog steeds provisorisch hier :') Maar nu hebben we wel overal laminaat. Er staan nog wel 42 Ikea-dozen en al onze eigen shit staat opgestapeld. De andere katten zijn al wel aardig gewend.
pi_85968684
^O^
pi_85968727
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:55 schreef eleusis het volgende:
Binnenwerk lijkt niets mee mis te zijn :) Volgens de DA is het een stof die oppervlakkig irriteert maar niet ver doordringt. Het is ook niet dat hij sloten naar binnen heeft geklokt, hij zal één keer hebben geprobeerd de viezigheid van z'n pootjes te likken.
Dan lijkt hij het ergste toch achter de rug te hebben. Nu weer goed leren eten en aansterken. :)
quote:
Ja, we zitten nog steeds provisorisch hier :') Maar nu hebben we wel overal laminaat. Er staan nog wel 42 Ikea-dozen en al onze eigen shit staat opgestapeld. De andere katten zijn al wel aardig gewend.
Heerlijk, verhuizen. :') Maar fijn dat de andere katten gewend zijn. Hopelijk kijken die niet te raar op als hun huisgenoot weer terug komt.

Hebben jullie al met de aannemer gepraat?
  woensdag 1 september 2010 @ 23:03:54 #134
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85969001
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:57 schreef Cat22 het volgende:
Hebben jullie al met de aannemer gepraat?
Nee, nog niet behalve vrijdagavond om de gebruikte stof te vinden. Het lijkt me wel een briefje waard, dan staat het zwart op wit en dat kan een eigen leven leiden dus dat moeten ze wel serieus nemen; maar ik ben elke dag van 8 tot 24 bezig geweest met verhuizen en ik moet nu een week werk gaan inhalen. Maar ik ga ze wel ff schrijven, en wil daar ook een reactie op. Er zitten nog meer renovaties in de pipeline en of we met hun verder gaan hangt wel af van hoe ze het oppikken.
pi_85969427
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:03 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nee, nog niet behalve vrijdagavond om de gebruikte stof te vinden. Het lijkt me wel een briefje waard, dan staat het zwart op wit en dat kan een eigen leven leiden dus dat moeten ze wel serieus nemen; maar ik ben elke dag van 8 tot 24 bezig geweest met verhuizen en ik moet nu een week werk gaan inhalen. Maar ik ga ze wel ff schrijven, en wil daar ook een reactie op. Er zitten nog meer renovaties in de pipeline en of we met hun verder gaan hangt wel af van hoe ze het oppikken.
Ik zou er zeker achteraan gaan. :Y
pi_85972091
^O^ dan gaat het helemaal goedkomen met jullie kat.
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2010 @ 17:17:15 #137
72518 Strega
pi_85990881
Succes morgen, fijn dat je heer Poes dan weer thuis hebt.
Vertroetel hem maar lekker O+
Gaat vast helemaal goed komen. ^O^
Bullie is thuis
  donderdag 2 september 2010 @ 21:46:17 #138
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86000779
Ik moest vandaag overwerken, dus kon niet op ziekenbezoek. Maar mijn vriendin vond Mr. Kat vandaag weer beter! Hij spinde weer zonder te 'snurken' en zijn tong was nu helemaal roze en zonder rare plekjes. Dus dat is goed nieuws :)

Hij was ook het hele bezoek enthousiast en geïnteresseerd, gisteren was hij na een kwartiertje moe en pijnlijk en ging hij weer liggen... Maar nu was dat niet zo. Ze heeft hem een tijdje rond gedragen en de hele kliniek laten zien. :') En hij baalde dat hij niet mee mocht. Dat was ook voor het eerst. Dus hij voelt zich een stuk beter :)

In principe is hij uitbehandeld; hij krijgt nog wel een tijd pijnstillers en de AB-kuurtjes worden nog afgemaakt. We hopen op een volledig herstel! Morgenochtend komt hij naar huis! *O*
pi_86001011
Dat klinkt goed! ^O^ *O*

Fijn dat hij morgen met jullie mee mag, zal poes vast ook blij mee zijn. :Y O+
pi_86001044
*O*
Optimist tot in de kist
pi_86001153
*O* goed nieuws!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86001587
Dat is een fijne ontwikkeling O+
Voices tell me I'm the shit.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 september 2010 @ 22:07:20 #143
163650 Greys
pi_86002103
Mee naar huis w/ O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 2 september 2010 @ 22:33:44 #144
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_86003951
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:46 schreef eleusis het volgende:
Ik moest vandaag overwerken, dus kon niet op ziekenbezoek. Maar mijn vriendin vond Mr. Kat vandaag weer beter! Hij spinde weer zonder te 'snurken' en zijn tong was nu helemaal roze en zonder rare plekjes. Dus dat is goed nieuws :)

Hij was ook het hele bezoek enthousiast en geïnteresseerd, gisteren was hij na een kwartiertje moe en pijnlijk en ging hij weer liggen... Maar nu was dat niet zo. Ze heeft hem een tijdje rond gedragen en de hele kliniek laten zien. :') En hij baalde dat hij niet mee mocht. Dat was ook voor het eerst. Dus hij voelt zich een stuk beter :)

In principe is hij uitbehandeld; hij krijgt nog wel een tijd pijnstillers en de AB-kuurtjes worden nog afgemaakt. We hopen op een volledig herstel! Morgenochtend komt hij naar huis! *O*
Wow, goed nieuws!!!!! *O*
Vertroetel hem morgen maar lekker veel!!! :)
pi_86013409
Is Mr Kat al thuis en hoe gaat het met hem?
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:07:47 #146
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_86016797
Oooh, vandaag naar huis *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:08:42 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86016825
Hoera!
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:25:42 #148
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86017401
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:09 schreef Lunaflame het volgende:
Is Mr Kat al thuis en hoe gaat het met hem?
Vanmiddag heeft de DA pas tijd om instructie te geven over het voeren en de medicijnen, dus hij moet nog heel even wachten :)
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 13:43:19 #149
72518 Strega
pi_86020573
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:25 schreef eleusis het volgende:

[..]

Vanmiddag heeft de DA pas tijd om instructie te geven over het voeren en de medicijnen, dus hij moet nog heel even wachten :)
Nou, ik hoop dat jullie zo thuis zijn!
Wat een fijn nieuws, verwen hem maar lekker! O+
Bullie is thuis
pi_86023224
Jeetje wat een verhaal! En goed van 'm dat ie zo sterk is!! *O* Vertroetel hem maar lekker wanneer hij vanmiddag/vanavond weer lekker thuis is!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')