abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85803156
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:34 schreef eleusis het volgende:
OK de strijd is nog niet gestreden. M'n vriendin had de dierenarts verkeerd begrepen, "willen jullie hem nog even zien", dat was niet per se bedoeld als afscheid... Zijn tong is nog dik maar minder dan gisteren, de keel wad beter, verder was hij heel helder en het leek er niet op dat het in de longen is gekomen... Plan is nu 2 tot 3 dagen wachten of de tong verder slinkt of dat het weefsel toch gaat necrotiseren (dat werd vermoed maar kon ook een wondje zijn ivm zijn tand)

Vanavond 23:00 krijgen we weer update, hij krijgt preventief antibiotica, vocht en pijnstillers, en er wordt op hem gelet...
Woahhh!!! Oh ik duim zo met je mee!! O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:38:30 #52
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85803226
Wil je ons niet meer zo laten schrikken? }:|.

Blij te horen dat het nog loopt. Succes!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_85803256
Er is nog hoop dus! *O* Als zijn tong niet gaat necrotiseren kan het zo te lezen best allemaal goed komen met wat tijd. Ik blijf duimen!

Hoe was poes er verder aan? Was hij wakker en herkende hij jullie?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_85803552
Je had een safety data sheet moeten krijgen voor het bestrijdingsmiddel en dat had je aannemer wel mogen weten. Op zo'n blad staat wat je moet doen in geval van inademen, oplikken, etc. Niet alleen voor huisdieren die onverhoopt zoiets doen, maar ook als je kleine kinderen zou hebben oid.
Ik zie nergens welk middel gebruikt is, maar als het een stevige actieve stof is, zouden ze alleen al voor tijdens het vervoer een SDS moeten hebben.

Ik hoop dat het alles goed komt met je kat(ten)!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:53:37 #55
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85803634
Precies, echt zo kut dat ze niet zo'n sheet hebben achterlaten, stel dat we een peuter hadden en daarmee "6 uur later" naar binnen waren gegaan... Het stond een centimeter hoog binnen nog dat spul
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:54:55 #56
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85803679
Wat voor spul hebben ze gebruikt eigenlijk, weet je de namen?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_85803693
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:53 schreef eleusis het volgende:
Precies, echt zo kut dat ze niet zo'n sheet hebben achterlaten, stel dat we een peuter hadden en daarmee "6 uur later" naar binnen waren gegaan... Het stond een centimeter hoog binnen nog dat spul
Is voor latere zorg, maar een klacht is nooit weg denk ik. Al leren ze er alleen maar van voor het vervolg. Er was ook helemaal niemand te bereiken!
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:58:36 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85803779
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:55 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Is voor latere zorg, maar een klacht is nooit weg denk ik. Al leren ze er alleen maar van voor het vervolg. Er was ook helemaal niemand te bereiken!
Sowieso compleet aansprakelijk stellen, wat denk je dat dit geintje gaat kosten? Niet dat Eleusis daar nu mee zit maar een nacht lang bij de dierenartsen lopen en één kat een paar dagen ter observatie kan aardig in de papieren lopen.
pi_85803818
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Sowieso compleet aansprakelijk stellen, wat denk je dat dit geintje gaat kosten? Niet dat Eleusis daar nu mee zit maar een nacht lang bij de dierenartsen lopen en één kat een paar dagen ter observatie kan aardig in de papieren lopen.
Eens :Y

Al moet je misschien wel verantwoorden waarom je kat in staat is geweest om toch in die ruimte te komen. Maar goed, eerst moet de kat maar eens beter worden.
pi_85804045
Oooh, er is nog hoop dus? Wat goed! *duimt mee*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:15:23 #61
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85804168
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:00 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Eens :Y

Al moet je misschien wel verantwoorden waarom je kat in staat is geweest om toch in die ruimte te komen. Maar goed, eerst moet de kat maar eens beter worden.
Ik denk dat je dat niet eens echt hoeft aan te tonen, afhankelijk van het gebruikte middel en het in gebreke blijven van de aannemer om goede voorlichting te geven. Helemaal getuige het
quote:
En de aannemer zei "ach geen probleem, de katten laat je gewoon even buiten"
maak je zeker een goede kans.
Maar dat is meer WGR, laten we dit houden voor de updates.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:21:10 #62
163650 Greys
pi_85804351
Pfoeh, je maakt het wel spannend! :o
Geweldig dat het nog geen afgelopen zaak is, ik duim voor een wonder! :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85804353
Heel veel sterkte en succes, ik duim mee!
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:30:25 #64
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_85804633
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 10:55 schreef eleusis het volgende:
Hij gaat het helaas niet redden, zijn tong is nog steeds dik en necrotiserend, het is onherstelbaar, we mogen zo afscheid van hem nemen :'(
Gvd, dat is echt zwaar k*t. Heel veel sterkte. :N :X
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:32:22 #65
72518 Strega
pi_85804683
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:35 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Woahhh!!! Oh ik duim zo met je mee!! O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Oh, wij duimen hier mee! ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
Bullie is thuis
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:37:08 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85804807
Ik duim ook mee! ^O^
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85805033
WOW wat fijn dat er nog hoop is !!
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_85805155
Gelukkig is er nog hoop. Maar daar maak ik me plaatsvervangend boos over, zeg.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:54:19 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85805289
vraag me werkelijk af wat een vergiftigde kat met antibiotica moet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:57:51 #70
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85805376
Waar lees jij dat dan?
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:01:01 #71
45206 Pietverdriet
pi_85805453
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:57 schreef Dagonet het volgende:
Waar lees jij dat dan?
hier
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:34 schreef eleusis het volgende:
OK de strijd is nog niet gestreden. M'n vriendin had de dierenarts verkeerd begrepen, "willen jullie hem nog even zien", dat was niet per se bedoeld als afscheid... Zijn tong is nog dik maar minder dan gisteren, de keel wad beter, verder was hij heel helder en het leek er niet op dat het in de longen is gekomen... Plan is nu 2 tot 3 dagen wachten of de tong verder slinkt of dat het weefsel toch gaat necrotiseren (dat werd vermoed maar kon ook een wondje zijn ivm zijn tand)

Vanavond 23:00 krijgen we weer update, hij krijgt preventief antibiotica, vocht en pijnstillers, en er wordt op hem gelet...
Ik vraag me serieus af waarom die arts antibiotica voorschrijft. Active Kool lijkt me veel en veel logischer
pi_85805539
Aanklagen gaat niet lukken denk ik, het spul moet toch ergens kunnen ventileren of heb ik het mis? De katten had je eigenlijk ergens anders onder moeten brengen, zelfde geld voor peuters.

Al vind ik het wel vreemd dat je geen sheet hebt gekregen "in geval van...".
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:06:45 #73
45206 Pietverdriet
pi_85805607
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Aanklagen gaat niet lukken denk ik, het spul moet toch ergens kunnen ventileren of heb ik het mis? De katten had je eigenlijk ergens anders onder moeten brengen, zelfde geld voor peuters.

Al vind ik het wel vreemd dat je geen sheet hebt gekregen "in geval van...".
Niet de schuld van de aannemer dat TS niet op zijn katten let, niet?
pi_85805639
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet de schuld van de aannemer dat TS niet op zijn katten let, niet?
Ik zeg alleen hoe ik erover denk :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_85806248
Dat doen ze vaker, die preventieve AB. Al denk ik dat het in dit geval met de mogelijk necrotiserende tong te maken heeft en dat wondje in de bek van de kat.
Icm mogelijk gif is AB een hele logische stap.
Je moet je alleen afvragen of het nodig is als preventie, wanneer de kat al laveloos is.
AB is een aanslag op het lichaam, laat staan een verzwakte.

Maar wij internet experts zijn geen DA's natuurlijk.
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:33:45 #76
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85806295
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:31 schreef dalaiblama het volgende:
Dat doen ze vaker, die preventieve AB. Al denk ik dat het in dit geval met de mogelijk necrotiserende tong te maken heeft en dat wondje in de bek van de kat.
Icm mogelijk gif is AB een hele logische stap.
Je moet je alleen afvragen of het nodig is als preventie, wanneer de kat al laveloos is.
AB is een aanslag op het lichaam, laat staan een verzwakte.

Maar wij internet experts zijn geen DA's natuurlijk.
Precies ;) De dierenarts zal er een goede reden voor hebben denk ik, hij zal geen risico's gaan nemen nu lijkt mij.

Ik ga in ieder geval heel hard mee duimen dat het weer helemaal goed komt.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:34:42 #77
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85806323
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
vraag me werkelijk af wat een vergiftigde kat met antibiotica moet
Preventief ivm wondje op de tong icm onderdrukte immuunreactie door prednison & bij de stof past pneumonitis als het in de long zou komen (al verwacht je dan koorts) en daarvoor zou ook deze AB geïndiceerd zijn. Is verder een AB die praktisch altijd empirisch wordt voorgeschreven en heel goed wordt verdragen (amoxicilline/clavulaanzuur)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:36:17 #78
163650 Greys
pi_85806371
Had de aannemer uberhaupt ook nog iets gezegd over het luchten na afloop van de bestrijding eleusis? Want daar ben ik wel benieuwd naar, daar moesten ook ramen voor open lijkt me.
Ging hij er dan van uit dat je katten niet door het raam naar binnen zouden komen dus?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:37:09 #79
45206 Pietverdriet
pi_85806392
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:34 schreef eleusis het volgende:

[..]

Preventief ivm wondje op de tong icm onderdrukte immuunreactie door prednison & bij de stof past pneumonitis als het in de long zou komen (al verwacht je dan koorts) en daarvoor zou ook deze AB geïndiceerd zijn. Is verder een AB die praktisch altijd empirisch wordt voorgeschreven en heel goed wordt verdragen (amoxicilline/clavulaanzuur)
Jep, dat is een goede reden, daar had ik even overheen gelezen.
pi_85806592
Dikke tong herken ik...heb dat ook ooit eens gehad bij 3 katten tegelijk :X .....precieze oorzaak niet helemaal achtergekomen maar waarschijnlijk hebben ze een paar gemorste druppeltjes (verdund) ontsmettingsmiddel opgelikt destijds. Katten ook opgenomen en met infusen en AB behandeld en inderdaad ook de zorgen of de tong het zou redden want bij 1 van d 3 was de tong wel heel erg aangetast. Resultaat: alle 3 hebben het overleefd, 2 helemaal zonder problemen en de derde heeft nu een wat aparte manier van eten (met veel spuug) maar heeft er verder ook geen last van. Wellicht dit even als opkikker dat als je er op tijd bij bent het allemaal weer goed kan komen. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85807304
Misschien dat het al is gepost, maar is er al bekend wat de oorzaak is? Ben ik ook wel benieuwd naar.

ik duim ook nog steeds :Y katten O+ O+ O+
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:01:01 #82
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85812339
boyv: Het was alkyldimethylbenzylammoniumchloride, voornamelijk corrosief, bedankt voor het duimen!

Greys: Er is — voor zover ik weet — niets gezegd over luchten. Mijn vriendin en de 'baas' gingen de straat op en de spuiter ging spuiten en dat was dan dat. Een klein hoog raampje hebben ze half open gelaten, dit leek ons geen prob omdat we hier nog nooit een kat doorheen hebben zien gaan :{ Maar door het plaatsen van de werktrap was het blijkbaar wel bereikbaar, net hebben we weer even gekeken en zagen we op de rand v/h raam een nagel liggen, dus de theorie dat hij via de werktrap naar dit raam heeft geklauterd, lijkt vrij zeker...

trovey: Bedankt voor de positieve ervaring, ik hoop voor onze dikkerd dat hij weer helemaal opknapt, liefst zonder spuug natuurlijk maar ik denk dat hij nu voor alles settlet. Vanavond weten we weer meer, als hij verslechterde zouden we gelijk gebeld worden dat is iig niet gebeurd...

[ Bericht 2% gewijzigd door eleusis op 28-08-2010 19:09:29 ]
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:03:26 #83
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85812395
-dubbel-
pi_85812536
Ik duim voor je :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:55:16 #85
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85817796
De tong is wat geslonken, niet genecrotiseerd, en de DA heeft hem voor het eerst een beetje kunnen voeren, voorzichtig positief nieuws dus...

Aldus de DA lijkt er weinig met hem mis behalve de tong (waar hij het misschien van z'n vacht heeft gelikt), maar omdat de tong voor een kat essentieel is voor eten en drinken is het nog wel spannend hoe dat verder verloopt, want hij had deze stof nog nooit meegemaakt. Hij denkt dat we binnen 2 a 3 dagen weten hoe het loopt.
pi_85817837
Oh, fijn zeg!

Wat een enorme troep zeg! Zo lang al zo ziek :N
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:57:01 #87
163650 Greys
pi_85817868
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:55 schreef eleusis het volgende:
De tong is wat geslonken, niet genecrotiseerd, en de DA heeft hem voor het eerst een beetje kunnen voeren, voorzichtig positief nieuws dus...
Dan een voorzichtig jubeltje *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:02:18 #88
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85818031
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan een voorzichtig jubeltje *O*
Oh ik jubel voorzichtig mee!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_85818192
*komt ook voorzichtig meejubelen*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_85824024
Tong geslonken is een heel goed teken en dat het niet af lijkt te sterven ook, hopelijk zet het verder door. :D
Optimist tot in de kist
pi_85825292
Wat een "geluk" O+
Voices tell me I'm the shit.
pi_85825470
*fieuw*
heb je trouwens al iets gehoord van de meneer de verdelgert ?
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 augustus 2010 @ 09:18:19 #93
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85825565
Jee, wat een verhaal. Gelukkig dat het met poes weer een beetje de goede kant opgaat ^O^

Ik zou zeker de aannemer op de hoogte houden zodat hij voortaan dit soort situaties kan voorkomen. Voortaan huisdieren minimaal een paar dagen ergens anders onder laten brengen, en kleine kinderen ook, lijkt me zo.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 29 augustus 2010 @ 12:36:16 #94
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85828773
Nog niet gehoord van de DA vandaag, geen nieuws is goed nieuws, denk ik dan maar... Vanavond bellen we weer.

En inderdaad, we moeten gewoon even in constructieve discussie met de aannemer, hoe het beter kan in de toekomst.
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 13:07:24 #95
72518 Strega
pi_85829601
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 02:37 schreef trovey het volgende:
Tong geslonken is een heel goed teken en dat het niet af lijkt te sterven ook, hopelijk zet het verder door. :D
Daar blijven we toch maar even voor duimen! ^O^
Hopelijk komt het weer helemaal goed.
Bullie is thuis
pi_85836239
Weer een nacht overleefd, dappere poes! ^O^
De duimen blijven draaien hier maar ik durf voorzichtig te hopen op een goede afloop.
pi_85836545
Ik hoop en denk dat het gif niet verder is gekomen dan de tong (vandaar ook die dikke tong). Als dat zo is en die tong gaat het redden (waar het dus op lijkt) dan zijn de kansen op volledig herstel heel goed voor de kat TS. :* Worden de bloedwaarden wat betreft lever, nieren etc. ook regelmatig gecheckt TS zodat ze in de gaten kunnen houden of die goed blijven functioneren?
Optimist tot in de kist
pi_85850287
Bij een vriendin van mij is wel eens een kitten met vrijwel geen tong geboren, na weken bijvoeden heeft hij het toch niet gered, waarschijnlijk omdat hij nog andere, niet zo zichtbare aangeboren afwijkingen had. Maar goed, zij heeft toen via fora en mailinglists vrij veel info ingewonnen over het functioneren van katten zonder tong en daaruit bleek dat een kat zonder ook wel redelijk kan leven. Dus zelfs als de tong niet gered kan worden is er misschien nog hoop ?
pi_85850655
Nog nieuws over poes?
pi_85850977
Het is ook wel mogelijk, maar het functioneren van de kaak is gewoon heel erg belangrijk wil hij als normale (huis)kat kunnen leven, dat is inclusief alle toebehoren zoals de tong en tanden. Zodra een kat permanent aan de sondevoeding of een of andere handmatige dagelijks (routine-)voeding moet lijkt het mij al heel moeilijk om zo te laten en de rest van z'n leven lijdend door te laten brengen.

Wij hadden vroeger ook twee katten waarvan er een tegen een rijdende auto was gelopen (Freek ;( O+ O+ ). Uiteindelijk was alleen de kaak helemaal kapot, maar dat bleek dus erger te zijn dan gedacht. Kon op geen enkele manier hersteld worden zodat hij weer op eigen kracht kon eten, iets wat elk dier gegund moet zijn. Is ook alweer zeven jaar terug en moeders heeft toen gekozen om hem in te laten slapen. Daar was ik eerst nooit zo blij mee, maar als ik naar onze nog heeeeel erg levendige andere poes kijk, voor wie het vullen van d'r etensbak al een godsgeschenk is, zou ik het geen een kat of poes, geen enkel dier, het aandoen z'n leven lang te dwingen aan de kunstmatige of handmatige voeding te moeten lurken.

[ Bericht 3% gewijzigd door boyv op 29-08-2010 22:01:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')