Woahhh!!! Oh ik duim zo met je mee!!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:34 schreef eleusis het volgende:
OK de strijd is nog niet gestreden. M'n vriendin had de dierenarts verkeerd begrepen, "willen jullie hem nog even zien", dat was niet per se bedoeld als afscheid... Zijn tong is nog dik maar minder dan gisteren, de keel wad beter, verder was hij heel helder en het leek er niet op dat het in de longen is gekomen... Plan is nu 2 tot 3 dagen wachten of de tong verder slinkt of dat het weefsel toch gaat necrotiseren (dat werd vermoed maar kon ook een wondje zijn ivm zijn tand)
Vanavond 23:00 krijgen we weer update, hij krijgt preventief antibiotica, vocht en pijnstillers, en er wordt op hem gelet...
Is voor latere zorg, maar een klacht is nooit weg denk ik. Al leren ze er alleen maar van voor het vervolg. Er was ook helemaal niemand te bereiken!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:53 schreef eleusis het volgende:
Precies, echt zo kut dat ze niet zo'n sheet hebben achterlaten, stel dat we een peuter hadden en daarmee "6 uur later" naar binnen waren gegaan... Het stond een centimeter hoog binnen nog dat spul
Sowieso compleet aansprakelijk stellen, wat denk je dat dit geintje gaat kosten? Niet dat Eleusis daar nu mee zit maar een nacht lang bij de dierenartsen lopen en één kat een paar dagen ter observatie kan aardig in de papieren lopen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:55 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Is voor latere zorg, maar een klacht is nooit weg denk ik. Al leren ze er alleen maar van voor het vervolg. Er was ook helemaal niemand te bereiken!
Eensquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Sowieso compleet aansprakelijk stellen, wat denk je dat dit geintje gaat kosten? Niet dat Eleusis daar nu mee zit maar een nacht lang bij de dierenartsen lopen en één kat een paar dagen ter observatie kan aardig in de papieren lopen.
Ik denk dat je dat niet eens echt hoeft aan te tonen, afhankelijk van het gebruikte middel en het in gebreke blijven van de aannemer om goede voorlichting te geven. Helemaal getuige hetquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:00 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Eens
Al moet je misschien wel verantwoorden waarom je kat in staat is geweest om toch in die ruimte te komen. Maar goed, eerst moet de kat maar eens beter worden.
maak je zeker een goede kans.quote:En de aannemer zei "ach geen probleem, de katten laat je gewoon even buiten"
Gvd, dat is echt zwaar k*t. Heel veel sterkte.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:55 schreef eleusis het volgende:
Hij gaat het helaas niet redden, zijn tong is nog steeds dik en necrotiserend, het is onherstelbaar, we mogen zo afscheid van hem nemen
Oh, wij duimen hier mee!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:35 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Woahhh!!! Oh ik duim zo met je mee!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hierquote:
Ik vraag me serieus af waarom die arts antibiotica voorschrijft. Active Kool lijkt me veel en veel logischerquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:34 schreef eleusis het volgende:
OK de strijd is nog niet gestreden. M'n vriendin had de dierenarts verkeerd begrepen, "willen jullie hem nog even zien", dat was niet per se bedoeld als afscheid... Zijn tong is nog dik maar minder dan gisteren, de keel wad beter, verder was hij heel helder en het leek er niet op dat het in de longen is gekomen... Plan is nu 2 tot 3 dagen wachten of de tong verder slinkt of dat het weefsel toch gaat necrotiseren (dat werd vermoed maar kon ook een wondje zijn ivm zijn tand)
Vanavond 23:00 krijgen we weer update, hij krijgt preventief antibiotica, vocht en pijnstillers, en er wordt op hem gelet...
Niet de schuld van de aannemer dat TS niet op zijn katten let, niet?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Aanklagen gaat niet lukken denk ik, het spul moet toch ergens kunnen ventileren of heb ik het mis? De katten had je eigenlijk ergens anders onder moeten brengen, zelfde geld voor peuters.
Al vind ik het wel vreemd dat je geen sheet hebt gekregen "in geval van...".
Ik zeg alleen hoe ik erover denkquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet de schuld van de aannemer dat TS niet op zijn katten let, niet?
Preciesquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:31 schreef dalaiblama het volgende:
Dat doen ze vaker, die preventieve AB. Al denk ik dat het in dit geval met de mogelijk necrotiserende tong te maken heeft en dat wondje in de bek van de kat.
Icm mogelijk gif is AB een hele logische stap.
Je moet je alleen afvragen of het nodig is als preventie, wanneer de kat al laveloos is.
AB is een aanslag op het lichaam, laat staan een verzwakte.
Maar wij internet experts zijn geen DA's natuurlijk.
Preventief ivm wondje op de tong icm onderdrukte immuunreactie door prednison & bij de stof past pneumonitis als het in de long zou komen (al verwacht je dan koorts) en daarvoor zou ook deze AB geïndiceerd zijn. Is verder een AB die praktisch altijd empirisch wordt voorgeschreven en heel goed wordt verdragen (amoxicilline/clavulaanzuur)quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
vraag me werkelijk af wat een vergiftigde kat met antibiotica moet
Jep, dat is een goede reden, daar had ik even overheen gelezen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:34 schreef eleusis het volgende:
[..]
Preventief ivm wondje op de tong icm onderdrukte immuunreactie door prednison & bij de stof past pneumonitis als het in de long zou komen (al verwacht je dan koorts) en daarvoor zou ook deze AB geïndiceerd zijn. Is verder een AB die praktisch altijd empirisch wordt voorgeschreven en heel goed wordt verdragen (amoxicilline/clavulaanzuur)
Dan een voorzichtig jubeltjequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:55 schreef eleusis het volgende:
De tong is wat geslonken, niet genecrotiseerd, en de DA heeft hem voor het eerst een beetje kunnen voeren, voorzichtig positief nieuws dus...
Oh ik jubel voorzichtig mee!quote:
Daar blijven we toch maar even voor duimen!quote:Op zondag 29 augustus 2010 02:37 schreef trovey het volgende:
Tong geslonken is een heel goed teken en dat het niet af lijkt te sterven ook, hopelijk zet het verder door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |