Bij ons kdv doen ze het ook op verzoek. Maar in deze groep (vanaf 18 maanden) is het eten wel op bepaalde tijden. Zoveel mogelijk allemaal samen aan de grote tafelquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:41 schreef miss_sly het volgende:
Haha, dat van die vieze luiers staat er wat raar iddik bedoel eigenlijk of er ook regelmaat zit in de poepluiers en of jullie da tind e gaten houden.
Op ons kdv doen ze ook op verzoek, behalve eten natuurlijk, maar slapen oa wel. Onze enige regelmaat is dat we ongeveer om de 2-2,5 uur proberen wat te eten te geven. Maar ja, zo onregelmatig als ze slaapt, kan dat zomaar korter of langer zijn. Naar bed doen met een lege maag als ze 1,5 uur ervoor gegeten heeft, wil nog wel eens niet goed gaan, namelijk
wat fijn dat er dan zo snel is ingegrepen bij Joep ! En wat goed dat hij niet meer terughoeft nuquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef seilram het volgende:
Joep poept wanneer hij een schone luier aan heeft. Ow en we hebben sinds afgelopen weekend een loopfietsje... en als ie daar op gaat zitten, dan gaat ie zitten poepen. Dus ik ga zo in de stad eens kijken naar een potje.
Mijn kind hoeft niet meer terug op controle. De chirurg vond het er allemaal goed uit zien! Hij zei dat er echt wel veel viezigheid uit het abces kwam, dus het was echt nodig de ingreep. Het had niet met een ab kuur gekund. We moeten t/m maandag nog spoelen en dan vanaf dinsdag alleen een likje vaseline erop en een pleister tot de wond dicht is gegroeid.
Jan, hoe gaat het met je? Al wat opgeknapt? Naar dat je ineens zo ziek bent vent.
Dat hoeft wmb idd niet per se op een kdv, Basboussa. Maar ik zou niet weten waar ik hier in de omgeving activiteiten kan ontwikkelen waarin Lente echt goed wordt voorbereid op een schoolomgeving. Want dat is toch wel heel specifiek en omvat een bepaalde 'cultuur' die moeiljk na te bootsen valt maar wel heel spannend kan zijn, heb ik zelf gemerkt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:36 schreef Basboussa het volgende:
Maar, Ssserpente, die ervaring hoeft toch niet perse op een 'kdv'? Hier zijn bijvoorbeeld veel speelgroepen, en ook wel 'klasjes' gericht op leeftijd 2,5 - 5. Klasjes kan vanalles betekenen overigens, van een echte pre-school tot een 1 keer in de week knutselmorgen onder begeleiding van een 'lerares', maar waar de ouders wel bij aanwezig (mogen) zijn.
Ik denk als je bewust kiest om je kind niet naar een kdv of psz te sturen, dan kun je nog heel veel adnere activiteiten ontwikkelen, waarbij je kind wat sociale ervaring opdoet, maar dat hoeft volgens mij niet altijd met eigen leeftijdsgroep.
Beisan is nog nooit naar een kdv geweest en 'kent' maar 1 kindje, haar neefje van 3. Dat vind ik nu wel wat weinig worden... In het najaar neem ik haar 2 keer in de week 2 uur mee naar mijn werk, waar een groep kinderen komt voor een les (met broertjes en zusjes) in de leeftijd 0-7. Daar kies ik bewust voor, want ondanks dat ze nog niet kan 'delen' ofzo, vind ik het wel belangrijk dat ze kinderen 'normaal' vindt, en begrijpt dat de wereld niet geheel 'om haar' draait. Anders wordt het straks nog lastig met de beeb. Ze zal wel geen vriendjes maken, denk ik, of iets in die geest, maar het is een veilige omgeving met leuke kinderen en leuke moeders (das ook niet onbelangrijk). Laat haar maar een keertje iets worden afgepakt door een ander. Ook ga ik 1 keer in de twee weken een middagje op een 2 jarig meisje passen (met down syndroom, dus loopt meer met Beisan gelijk qua ontwikkeling), gewoon omdat er dan een ander kind in huis is. Eentje maar, veel meer ruimte heb ik niet, maar lijkt me een goed begin om haar terratoritale neigingen wat tegen te werken.
ohja die zijn leuk!quote:
u zegt?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:45 schreef Marie79 het volgende:
Lastig Huup, om idd daar je vinger op te leggen. Maarten had het vorige maand, een paar weken duurde dat, overdag niets aan de hand en midden in de nacht wakker worden en spugen... Wij hebben het idee dat het een virusje is geweest.
oh noes!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Poppedein het volgende:
Huups! Lena heeft op t moment ook precies dezelfde verschijnselen, ware het niet dat ze niet spuugt... Maar ook al een dag of 4 achter elkaar dat ze rond middernacht wakker wordt, zo ineens moet hoesten en heel zieligjes is terwijl er overdat echt helemaal niks nakkes nada opvallends aan de hand is, gewoon dr lekkere vroleijke zel!. Pas na een hoop TLC valt ze uiteindelijk vermoeid weer in slaap...gezien de playdate vorige week..t zou zomaar eens t zelfde kunnen zijn
Mehquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 08:29 schreef Marie79 het volgende:
Huup hoe is het met Amélie gegaan vannacht?
dan kun je ook veiligere dingen onder de pootjes zettenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:33 schreef DJMO het volgende:
@all die het bed op klosjes zetten .. een gevouwen (kinder) deken onder het hoofdeind van t matras werkt even goed. Ik vind het over het algemeen zelfs nog veiliger, want als jan een keer aan zijn bed schudt, pleurt dat bed van die klossies af
Kim heeft dat heel erg, meer misschien is bij haar dat meer de pdd-nos.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:39 schreef _Bar_ het volgende:
Finnknappe kerel!!!
Beterschap voor de zieke kindjes!
Hebben jullie kinderen ook geen grens qua hoeveelheid eten?
Als het aan Roy zou liggen blijft hij eten....
Tegenwoordig ook gelijk direct na het eten alles van tafel zodat hij er niks van ziet, anders een huilende Roy die wilt eten.
En dan wel de wetenschap dat meneertje zijn buik al aardig vol gegeten heeft....
Roy heeft me afgelopen een hartverzakking bezorgd, Roy in de box braaf aan het spelen, ik zit even buiten met schoonmoeder, tot we een grote klap horen een hoop glasgerinkel en een gekrijs.
direct opgesprongen, Roy uit de box gehaald, aan m'n schoonmoeder gegeven met de woorden inspecteer roy op glas.
Had meneer een lamp naar beneden getrokken..... het glas lag overal, in de box naast de box echt overal.
De lamp stond op een kast naast de box, hoog heel hoog weg, alleen het is Roy gelukt door op een speeltje te gaan staan en zo met veel pijn en moeite aan het snoer weten te geraken en daar aan getrokken....
Maar wonder boven wonder had Roy godzijdank helemaal niks, alleen heel erg geschrokken, net als oma en mama.
Het moment zelf was ik aardig kalm, maar eenmaal de boel opgeruimd te hebben, en bij Roy ging kijken, kwamen de rillingen.
Vandaag maar eens flink kijken waar er nog meer opstakels staan/liggen voor Roy, blijkbaar was nog niet alles kidsproof
Seilram betekent dat dat Joep zo'n 3/4/5 keer per dag poept?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef seilram het volgende:
Joep poept wanneer hij een schone luier aan heeft. Ow en we hebben sinds afgelopen weekend een loopfietsje... en als ie daar op gaat zitten, dan gaat ie zitten poepen. Dus ik ga zo in de stad eens kijken naar een potje.
Mijn kind hoeft niet meer terug op controle. De chirurg vond het er allemaal goed uit zien! Hij zei dat er echt wel veel viezigheid uit het abces kwam, dus het was echt nodig de ingreep. Het had niet met een ab kuur gekund. We moeten t/m maandag nog spoelen en dan vanaf dinsdag alleen een likje vaseline erop en een pleister tot de wond dicht is gegroeid.
Jan, hoe gaat het met je? Al wat opgeknapt? Naar dat je ineens zo ziek bent vent.
Marie dat heb ik niet gezegd maar ik was dus de dag ervoor zijn mooie regenlaarzen op het kdv vergeten en sinds een week of zo kunnen wij de tweede schoen van zijn dichte schoenen niet vinden. Dus ik hem maar sandalen aandoenquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:57 schreef Marie79 het volgende:
Tinuviel, toch maar laarzen aan als het geregent heeft?
Maarten ligt helemaal in een deuk als ik opperdepop zeg. Hij probeert het wel na te zeggen, maar komt niet verder dan opaopaopaopaopa en ligt dan nog meer in een deuk!
DJMO in de vriezer heb ik niet gekeken maar Jair krijgt die echt niet open en zo seniel ben ik niet dat ik het zou vergeten of hem er uberhaupt in plaatsen. Even goed kijken tussen al zijn speeltjes onder de tafel en onder de banken is wel een goed idee.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:28 schreef DJMO het volgende:
Heb je al in de vriezer, onder de tv-kast, bank, in zijn speelgoedkist, vuilnisbak, wasmand, bed etc etc gekeken tinuviel??
daar hoef je ook niet seniel voor te zijnquote:Op zondag 29 augustus 2010 21:38 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
DJMO in de vriezer heb ik niet gekeken maar Jair krijgt die echt niet open en zo seniel ben ik niet dat ik het zou vergeten of hem er uberhaupt in plaatsen. Even goed kijken tussen al zijn speeltjes onder de tafel en onder de banken is wel een goed idee.
quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:10 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wacht, ik mag hier helemaal nog niet komen
* Sorbootjerent weg
ja psies zoiets. ik ga t vanmiddag eens proberen!quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:19 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben ook net zo'n lastige mug die steeds terugkomt om rond je oor te zoemen...
Als je nou bij een fles van 180/60 bijvoorbeeld eerst 150ml water en 5 scheppen doet en dat aanvult met 30ml gewone melk?
quote:
Huup niet de moed opgeven. Je zou ook rijstemelk, geiten of schaapsmelk kunnen proberen en misschien komt het ook mettertijd. Succes ermee. Drinkt ze water goed? Bij ons ging het trouwens ook erg langzaam met de vochtinname opbouwen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:38 schreef huuphuup het volgende:
Tinuviel nee ik moest oefenen met haar van de fysio met het traplopen. Niet zozeer voor haar maar voor mezelf, zodat ik haar niet zoveel de trap op hoefde te tillen. Gaat als een trein dus dat oefenen!![]()
Nu nog de trap af
En diksap of roosvicee drinkt ze niet. Net als thee. Ook daar heb ik het hele assortiment van gehad hahaha als ik mezelf nu terughoor ben ik vast een geweldige klant geweest voor meneer Albert HeijnIk dacht eerst dat ze het smaakje neit lekker vond ofzo, toen andere smaken gekocht, die wilde ze ook niet, toen andere merken, en ik heb ook biologisch diksap en (biologisch) verdunde vruchtensap geprobeerd. Ze wil niks, alleen water
![]()
Ik ga het nog wel proberen met diksap maar als ze gewoon geen melk lust dan hoeft ze het van mij niet te drinken, dan gaan we aan de slag met yoghurt en kaas enzo. Maar het lijkt zo logsich dat je kindje na een tijdje overgaat op gewone melk maar dat valt dus best tegen
Ze drinkt prima hoor. Rijst en soyamelk heb ik ook geprobeerd die wil ze niet. Maar ze drinkt meer dan genoeg gewoon water op een dag. Aan de vochtintake ligt het niet.quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:57 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Huup niet de moed opgeven. Je zou ook rijstemelk, geiten of schaapsmelk kunnen proberen en misschien komt het ook mettertijd. Succes ermee. Drinkt ze water goed? Bij ons ging het trouwens ook erg langzaam met de vochtinname opbouwen.
Huup, hoe vaak krijgt ze nog (poeder) melk dan?quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:03 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ze drinkt prima hoor. Rijst en soyamelk heb ik ook geprobeerd die wil ze niet. Maar ze drinkt meer dan genoeg gewoon water op een dag. Aan de vochtintake ligt het niet.
Ik vind het wel prima, als ze niet wil dan niet. Ik heb mn best gedaan met proberen, in principe hoeft ze geen melk te hebben als ze eenmaal van die flessen af is dus dan niet. Alleen nu zitten we wel wat langer aan de poedermelk vast.
Met geiten of schapenmelk geven ga ik mn doel echt finaal voorbij![]()
het is uiteindelijk duurder dan kruidvat poedermelk en het is hier in mn lokale AH ook niet te koop dus dan is er van gemak ook geen sprake meer. Dan blijf ik net zo lief poedermelk geven.
3 flessen en 1 a 2 's nachts.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Huup, hoe vaak krijgt ze nog (poeder) melk dan?
Die 3 flessen is dat ook 1 's morgens en 's avonds? Dan zou je die eerste kunnen/mogen vervangen door bordje pap met (gewone) melk en 's avonds ook. Poedermelk is toch ook heel anders van samenstelling - veel voedzamer - dan gewone melk, dus die flessen vervangen door gewone melk is toch wel wat anders. Of drinkt ze die flessen gewoon als tussendoor drinken?quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
3 flessen en 1 a 2 's nachts.
Die nachtflessen zijn we aan het afbouwen. Maar nu even niet vanwege spugen en ziekjes enzo. De 3 flessen overdag drinkt ze zo'n 150 ml van.
Nee als tussendoor drinken drinkt ze water.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Die 3 flessen is dat ook 1 's morgens en 's avonds? Dan zou je die eerste kunnen/mogen vervangen door bordje pap met (gewone) melk en 's avonds ook. Poedermelk is toch ook heel anders van samenstelling - veel voedzamer - dan gewone melk, dus die flessen vervangen door gewone melk is toch wel wat anders. Of drinkt ze die flessen gewoon als tussendoor drinken?
haha jawel, zo erg is het nietquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:38 schreef Diaan73 het volgende:ze heeft al echt een eigen willetje/smaak dus. Blijkbaar vindt ze de poedemerlk dus nog erg lekker. Dan zit er idd niets anders op dan haar dat nog even te geven. Je zou 's morgens nog wel een boterham kunnen geven ipv een fles. Of wil ze die ook niet?
Bar, ons zoontje heeft ook maanden ontzettend last gehad met poepen, hij brulde het uit soms. Wij zijn wel naar een osteopaat geweest, zonder resultaat. Wat wel binnen 2 dagen hielp, was forlax. Bij de apotheek via verwijzing van de huisarts, poedertje wat je oplost in water. Binnen 2 dagen waren de problemen over, wij hebben het een paar weken gebruikt en sindsdien heeft hij nergens meer last van. Dus mijn tip: even langs je huisarts!quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:38 schreef _Bar_ het volgende:
Hier heb ik hetzelfde voor de dreumesmelk als jou Huup, vind het duur en onnodig.
en Yokidrink naturel proberen?
Praten dat doet Roy nog niet, wel begint hij nu steeds meer dingen na te doen.
Verder is Roy nog steeds een kleintje, wel leuk eigenlijk
Wel weer problemen met het poepen, dat blijft hier echt een "probleem"
Nu kregen we wel gisteren te horen waarom we niet naar de Osteo gaan.
Heeft iemand daar ervaring mee dus het poepgedrag in combi met een Osteo?
Ingrid s6 vanmiddag![]()
Gisteren toen ik eindelijk om 17.15 thuis was, wel ja. en Kim was 5.30 al wakker en maakte hem om 6.00 wakker door haar geschreeuw ...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:33 schreef Books het volgende:
Ingrid als ik het zo lees dan ben je zelf ook versleten denk ik of niet. Wel fijn dat jullie een half jaar weg mogen blijven.
hehehe, seilram, wat leuk! En klinkt heel 'volwassen'quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:31 schreef seilram het volgende:
Arme JanBeterschap ventje, hoop dat een goede nachtrust je morgen wat verlichting brengt.
Welkom Lena![]()
Ingridwat een reis! Wel super dat het goed gaat zeg en dat je de komende 6 maanden niet hoeft te komen.
Mijn kind wordt groot.... dit weekend een feestje gehad overdag, bij mijn broer. Hij was steeds op de dansvloer te vinden en zag me amper te hangen. En dansen en swingen hahaha. En sjansen
Ze drinkt eigenlijk alleen maar, en ik was haar met koud water, maar scheelt allemaal niet zoveel.. Zit ook wat te donderen met een hoektand volgens mij.... Ik maak me weinig zorgen, maar de man die denkt dat ze gaat hemelen vannacht....quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:57 schreef DJMO het volgende:
en als je dr gewoon wat extra laat drinken Basboussa? Misschien afspoelen onder een koele douche? Heeft dat enig effect ?
Het is ook maar een kleinigheidje, maar zo slordig. Ik vond het erger dat die vervangster zich niet tot Seb richt bij binnenkomst. Ze zei niks, ze stond een beetje sloom te kijken op de gang. Pas toen ik zijn naam zei kwam ze naar me toe. Maar dan nog praatte ze alleen met mij en niet met Seb.quote:Op woensdag 1 september 2010 09:31 schreef Diaan73 het volgende:
Hmm Estrys, ik denk dat het wel goedkomt, zo'n mandje is maar bijzaak tenslotte, maar ik zou er ook mn bedenkingen bij hebben. Zo heeft Lennon ook nog geen eigen haakje met foto bij zijn nieuwe groep... kan ik me ook aan storen, maar ik zie dat hij het daar erg naar zn zin heeft en soms zelfs niet mee naar huis wil. Dan is zo'n eigen haakje met foto ook eigenlijk maar een detail.
Hoe ging het toen je wegging? Moest hij toen nog huilen?
Ik ga zo weer met Lennon naar de kapper...
Dat inderdaad, het duurt best nog wel een tijd tot maandagmorgen dus je hebt best kans dat Jan in de tussentijd flink opknapt. Ik hoop het in elk geval.quote:Op woensdag 1 september 2010 10:32 schreef Diaan73 het volgende:
Je kunt ook gewoon wachten tot maandagmorgen hoor. Als hij dan nog ziek is, gewoon ziek melden. Dat is hier nooit een probleem en zo deed ik het ook altijd met Twan op psz.
Lennon is ook de jongste volgens mij. Ik denk dat Seb het ook wel heel leuk gaat vinden..quote:Op woensdag 1 september 2010 10:44 schreef Estrys het volgende:
Ja Diaan, groep is van 18 maanden tot 4 jaarIk verwacht dat hij het enorm leuk gaat vinden. Hij is nu een van de jongste. Samen met een ander meisje dat een week jonger is. Dus veel aandacht voor hem
![]()
Op de andere locatie (zelfde kdv) was dit dus ook zo, daar hadden ze alles klaar voor zijn komst zeg maar. Misschien omdat het vakantie is dat ze het vergeten zijn. Maar ja op de andere locatie waren ze vorig jaar mijn verjaardag vergeten, ook zoiets.quote:Op woensdag 1 september 2010 10:52 schreef innepin het volgende:
Estrys, ik vind het ook slordig hoor! Het mag dan wel een kleinigheidje zijn, maar het maakt zoveel verschil als ze het wel goed doen, vind ik. Bij ons op het KDV richten ze zich altijd meteen tot Willow, "wat leuk dat je er weer bent!" enzo; op de eerste wendag had ze meteen een eigen tasje met naam, een eigen boekje, een eigen spullenmandje en een zonnetje op de muur () (waar nog een foto in moet, maar dat ligt dan weer aan ons). Zijn ook kleinigheidjes, maar dat geeft mij juist wel een heel goed gevoel over het kdv. Juist omdat ze dat soort dingen meteen góed doen.
dat kan ik zo goed voorstellen he . En ergens heb ik dat ook wel, dankzij mijn jeugdzorg geschiednis, en soms maak ik er gebruik van. Andere keren wacht ik gewoon op mijn beurtquote:Op donderdag 2 september 2010 12:29 schreef _Bar_ het volgende:
DJMO, wat dat aangaat ben ik ergens "blij"dat hier eigenlijk gelijk alle deuren voor ons open gaan wat Roy betrefd.
De reden is natuurlijk vele malen minder, maar ik ben er dusdanig blij om.
Amelie wat goed, zelf stappen is toch ook ontzetend leuk en spannend om te doen
Roy heeft weer wat nieuws, Kiekeboe spelen, zelf zijn handjes voor zijn ogen doen en dan heel hard lachen zodra hij ze weg doet, en wij hard kiekeboe roepen
wij hebben ons eten al bijna opquote:Op donderdag 2 september 2010 16:22 schreef Nijna het volgende:
Vicky, lekker dan...
Hier ook een niet zo lekker slapende dreumes... vanmorgen niet geslapen, om 12 uur naar bed en tegen half 3 mopperen. En nu duurt de middag dus te lang. Ik ga maar eens aardappels schillen alvast...
Hahah hier ookquote:Op donderdag 2 september 2010 17:17 schreef Nijna het volgende:
Ca.ra, alweer oorontsteking wat sneu! Goed dat jullie naar de KNO kunnen maandag!
DJMO, eten jullie altijd zo vroeg? Wij zijn gewend om meestal pas tegen 6 uur of nog wat later te eten, want dan is mn man vaak pas thuis. Maar vandaag doen we maar vroeg, want er zijn 2 dames nogal moe...
quote:Op donderdag 2 september 2010 19:47 schreef Ticootje het volgende:
Huup, had je ook al houdbare melk geprobeerd??
Oh... Dat smaakt namelijk anders.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
verschillende soorten en merken.
Helaasch.
en die zuiveldrank peer of aardbei van 52 ct van de zaanse hoeve (albert heijn) .. Jan dronk (ook) alleen peutergroeimelk tot ik dit een keer meenam.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
verschillende soorten en merken.
Helaasch.
I know!quote:Op donderdag 2 september 2010 20:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh... Dat smaakt namelijk anders.
daar begin ik dus liever niet aan.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:25 schreef DJMO het volgende:
[..]
en die zuiveldrank peer of aardbei van 52 ct van de zaanse hoeve (albert heijn) .. Jan dronk (ook) alleen peutergroeimelk tot ik dit een keer meenam.
Dat is wel heel snel! Dat gerucht doet ook over Amsterdam de ronde, maar ik heb nog geen school gevonden waarbij het überhaupt kan. In het stadsdeel waar wij naartoe willen verhuizen hebben de scholen afgesproken dat ze inschrijvingen vanaf 2 jaar aannemen.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:16 schreef Grasjes het volgende:
Claudia, net geen Amsterdamouder hier maar wel al aan het nadenken, want heb op 1 van de websites van scholen gelezen dat een kind het liefst voor 1 jaar moet worden ingeschrevenBelachelijk vind ik, want hoe weet ik nou met 1 jaar al welke school het beste bij mijn kind past... (vrije school, grote of kleine school etc)
Dat geloof ik best, zal best. Maar toch begin ik er niet aan. Liever poedermelk en geleidelijk afbouwen.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:27 schreef DJMO het volgende:
ik heb jan bij de tandarts in de stoel gehad (en die drinkt dus zuiveldrank wat ik zei) en zijn tanden zien er perfect uit hoormede omdat hij zijn bekers meteen leegdrinkt en niet zoals veel peuters de godganse dag met een zuigfles in z'n smoel rondwandelt (excuse et moi voor het taalgebruik
)
Hier een fles in bed... De rest niet.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, zal best. Maar toch begin ik er niet aan. Liever poedermelk en geleidelijk afbouwen.
Er wordt hier overigens ook niet de hele dag met een zuigfles rondgewandelt.
Claudia kijk even op de site van jouw stadsdeel. Bij ons mag je namelijk pas bij een school inschrijven vanaf de maand waarin je kind 3 wordt en zo hebben andere stadsdelen weer andere regels hoorde ik laatst van iemandquote:Op donderdag 2 september 2010 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
Amsterdamouders: zijn jullie al over de schoolkeuze aan het nadenken?
Ik geef het ook liever niet, puur omdat er alternatieven zijn die voedzamer zijn (yoghurt, fruit, vezels uit volkoren brood). Dat soort drankjes drink ik zelf ook niet. Ze zijn trouwens ook vaak erg duur.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:26 schreef huuphuup het volgende:
Dan heb ik dat liever. Ik ben echt niet van de suiker-gestapo verder ofzo maar dat soort drinken geef ik liever niet.
Dat schreef ik net: 2 jaar.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:30 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Claudia kijk even op de site van jouw stadsdeel. Bij ons mag je namelijk pas bij een school inschrijven vanaf de maand waarin je kind 3 wordt en zo hebben andere stadsdelen weer andere regels hoorde ik laatst van iemand
Ah ik zie dat je daar al gekeken hebtJe hebt gelukkig dus nog even
![]()
Mja, dat geloof ik wel, maar ik kan toch moeilijk die scholen nu al bezoeken? En wat als een school een goede indruk maakt maar je weet dat er sprake is van toezicht door de onderwijsinspectie? Ik zou het toch lastig vinden om dat van me af te zetten.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:40 schreef Stiemie het volgende:
Claudia wij kwamen trouwens pas echt tot een keuze toen we de scholen bezochten. Een school kan alles nog zo mooi beschrijven op de website en in de schoolgids, maar als de sfeer niks is, het gebouw benauwd of donker is etc haak je toch af.
quote:Op donderdag 2 september 2010 20:43 schreef huuphuup het volgende:
drinken is een groot woord hoor haha meestal neemt ze 1 of 2 slokken en daarna neemt ze alleen slokken om het daarna breed grijnzend weer eruit te laten lopen![]()
maar goed, ik heb het al eerder gezegd, ze hóeft geen melk te drinken, het ging meer om het gemak. Ik voel er weinig voor om me in allerlei bochten te wringen om haar aan de melk te krijgen. Dan gaan we over een tijdje gewoon afbouwen en vervangen door yoghurt na t eten en een plakje kaas op brood. Dat is ook ruim voldoende zuivel volgens de cb-richtlijnen.
Blijven we in de tussentijd gewoon op en neer karren naar kruidvat. Ook geen ramp.
Ja we hebben een school voor Linde. Er waren bij de bijeenkomsten van scholen die wij bezochten ook al mensen met kinderen die nog geen 3 of in de buurt daarvan waren hoor. Gewoon doen als je je daar fijn bij voelt. Of bijvoorbeeld eens kijken als de school uitgaat. Wat voor kindjes komen er naar buiten? (Is het een witte school of juist een zwarte of een mooie mix?) Hoe groot zijn de klassen? Hoe komen ze naar buiten? (met juf, rustig, chaotisch, vechtend etc) Worden de kindjes opgehaald door ouders? Wat voor ouders etcquote:Op donderdag 2 september 2010 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mja, dat geloof ik wel, maar ik kan toch moeilijk die scholen nu al bezoeken? En wat als een school een goede indruk maakt maar je weet dat er sprake is van toezicht door de onderwijsinspectie? Ik zou het toch lastig vinden om dat van me af te zetten.
Maar jullie hebben dus een school voor Linde gekozen? Wat gaf de doorslag? En weet je al of ze is "ingeloot"?
Ghehe, goed om te weten dat het over gaatquote:Op donderdag 2 september 2010 20:50 schreef Grasjes het volgende:
[..]
Dat deed Isis ook toen ze zo oud was als Amelie. Werd er af en toe moe van haha, maar opeens was het over! En die melk hebben wij ook maar opgegeven. Alhoewel ze op het kdv wel een paar slokken neemt (maar daar krijgt ze niet de hele dag door drinken, dus dorst)
Wat voor samenstelling denk jij dat de school heeft als ik je de namen geef van een willekeurige selectie kinderen? Mike, Pepijn, Doortje, Niko, Joosje, Adri, Berend, Ischa, Marius, Joris, Mitzi, Fabienne, Pleun, Meia, Britt, Sarah, Jente, en Wiebe.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:01 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ja we hebben een school voor Linde. Er waren bij de bijeenkomsten van scholen die wij bezochten ook al mensen met kinderen die nog geen 3 of in de buurt daarvan waren hoor. Gewoon doen als je je daar fijn bij voelt. Of bijvoorbeeld eens kijken als de school uitgaat. Wat voor kindjes komen er naar buiten? (Is het een witte school of juist een zwarte of een mooie mix?) Hoe komen ze naar buiten? (met juf, rustig, chaotisch, vechtend etc) Worden de kindjes opgehaald door ouders? Wat voor ouders etc
Precies! Zo weet ik dat de school die ik nu op het oog heb op een plek ligt waar je met een rustige weg kunt komen (over de Buiksloterdijk). Da's nog een fraai stukje Amsterdam ook. En ik ga ook de scholen héél dichtbij eens van binnen bekijken, want ik wil me niet bij voorbaat af laten schrikken door gemiddelde cito-scores of het gemiddelde opleidingsniveau van de ouders. Als er een fijne sfeer heerst en Ivan er zichzelf kan zijn en genoeg ontwikkelingsmogelijkheden heeft, waarom dan niet kiezen voor een leuk buurschooltje? Ik ben er zelf ook niet slechter van geworden. Maar goed, da's makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:22 schreef miss_sly het volgende:
Inderdaad, verhuizen betekent nu veel meer dan zonder kind. Zeker ook dingen in de toekomst, zoals scholen. Liever zou ik ook kiezen voor een school in de buurt ivm buurtcontact, maar ook zelfstandig naar school gaan op den duur.
PM me even je mailadres! Heb je een concreet nieuw te bouwen huis op het oog? Er is nog een twee-onder-één-kap vrij!quote:Ik ben wel geinteresseerd in je overzicht! We zijn nog steeds zoekende en zelfs een nog nieuw te bouwen huis is bijna een optie![]()
ik houd me ook aanbevolen voor tips .. op die ene keer auto out of the blue na heb ik niks meer gehoord ..quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bij ons was er geen wachttijd. We zijn naar 2 scholen geweest in de buurt. 1 christelijke en 1 openbare. De openbare is het geworden en bevalt goed!
Hebben jullie nog tips om Tyler aan het praten te krijgen? Ik benoem alles, lees boekjes voor als hij dat wil, of hij kijkt zelf. Hij zegt heel weinig; mama, papa, kem, (kim), da(ar), die, mij, oommmmmmmma![]()
Heel af en toe zegt hij je na of doet de klank na. Maar verder niets.
Hij begrijpt alles wel heel goed. Bv, leg het brood maar op de tafel, ga je speen maar zoeken, pak de bal maar, waar is je jas etc.
Ik begon over basisscholen en ik mag hier nota bene nog niet posten.quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:55 schreef Ca.ra het volgende:
Terzijde: ik vind het nog wel even moeilijk om hier de aansluiting te vinden, zeker als jullie over basisscholen enzo beginnen! Maar ik groei er vast wel weer in.
Nou wat doe je hier dan!quote:Op zondag 5 september 2010 08:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begon over basisscholen en ik mag hier nota bene nog niet posten.
Herkenbaar!quote:Op zondag 5 september 2010 08:44 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Nou wat doe je hier dan!Vort! scheer je weg!
We hebben redelijk geslapen vannacht: om 12 uur de spalkjes toch maar even om gedaan omdat hij toch wel last leek te hebben. Daarna heeft hij lekker geslapen tot 6 uur en na een flesje nog tot half 8. Prima score voor ons doen!
Nu zit hij met een touwtje te spelen met de kat. Thomas slingert met het touwtje, de kat hengelt er naar en dan heeft hij de groooootste lol. Het gegiechel is zo aanstekelijk![]()
Ik heb vanochtend een speelkisten-barricade gebouwd tussen de salontafel en een stoel, zodat meneer niet meer iedere 3 seconden aan de knopjes van de DVD speler kan friemelen. Ik was mijn eigen ge-NEE! een beetje zat.
die broer had natuurlijk hier het voorbeeld aan jouw man, dat zou kunnen verklaren waarom broer sneller praatte dan je man. (zou ik zelf denken). En idd, ik heb overigens ook tegen die kinderarts gezegd: als hij met 2,5 nog geen woord zegt, ga ik denken over therapie (logopedie oid) etc.quote:Op zondag 5 september 2010 09:19 schreef Ca.ra het volgende:
Tja, als mama het doet dan lijkt het zo makkelijk he!
DJMO, vervelend van die kinderarts. Het raakt je toch heel erg he, als ze je het gevoel geven dat het niet goed gaat. Terwijl je donders goed weet dat er nu eenmaal kindjes zijn die veeeel sneller zijn dan het gemiddelde, en dus ook kindjes die veel langzamer zijn dan het gemiddelde. Maar die langzamerds gaan wel vaak ineens vrij goed praten, tenminse in mijn familie wel. Alsof ze het allemaal in hun hoofd geoefend hebben ofzo....
Mijn man en zijn broer schelen 1,5 jaar, en zijn (jongere) broer praatte dus eerder dan mijn man.... Maar mijn man liep weer heel snel en zijn broer deed daar een stuk langer over. Zo kiest ieder kindje zijn eigen pad, toch?
Nog over die arts: toen Thomas hier een test van de fysiotherapeut kreeg, waarbij hij dus veel te laag scoorde op grove (been)motoriek voelde dat heel vervelend, ondanks dat je weet dat het logisch is omdat hij toen inmiddels ruim twee maanden spalkjes aan zijn benen had. En terwijl je verstandelijk weet dat het 'best kan' kan het gevoelsmatig toch heel anders zijn.
Het was de start-meting. En alhoewel ik WIST dat hij lager zou scoren deed het me toch meer om het op papier te zien dan ik gedacht had.quote:Op zondag 5 september 2010 09:26 schreef DJMO het volgende:
Het valt me trouwens tegen dat die fysio die score niet relativeerde juist vanwege die spalkjes .. of iets zegt: hij is goed vooruit gegaan, maar loopt nog wel achter op leeftijfdsgenootjes oid.
oops, twee dingen die ik dan even niet goed begreep uit je postquote:Op zondag 5 september 2010 09:38 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Het was de start-meting. En alhoewel ik WIST dat hij lager zou scoren deed het me toch meer om het op papier te zien dan ik gedacht had.
Maar de fysio was er heel lief over hoor, het is echt een schat van een mens. Thomas was na 2 keer therapie ook al helemaal gek op haar.
Ik bedoelde het meer als illustratie van het feit dat je kunt weten dat er nou eenmaal snelle en langzame kindjes zijn, zelfs weten dat er een oorzaak is voor de vertraging zoals in ons geval, maar dat dat gevoelsmatig toch wel kan knagen.
En met dat eerder praten bedoel ik ook letterlijk eerder praten he, niet relatief ten opzichte van leeftijd. Broer kon al praten maar manlief nog niet. Dus een voorbeeld kan hij niet aan hem gehad hebben.
http://www.rivm.nl/cib/in(...)chtingsmateriaal.jspquote:Op maandag 6 september 2010 10:02 schreef Raissa het volgende:
Weet iemand hoe het met naar buiten gaan zit als je kind de vijfde ziekte heeft en de vlekjes al zichtbaar zijn? Ze is dan niet meer besmettelijk als het goed is maar kan me zo voorstellen dat andere mensen bang worden voor besmetting als ze zo'n roodgevlekt kind zien
Ze heeft zelf verder nergens last van..
Reden dat ik het vraag is omdat we vanmiddag in ondertrouw gaan en we geen oppas hebben. Ze moet dus mee. Of we moeten het afzeggen.. Wat zouden jullie doen?
en als je hem alleen laat frummelen terwijl je zelf buiten het douche gedeelte blijft ? gewoon naast de douche gaat zitten en evt. de douchekop laag bij hem houden ?quote:Op maandag 6 september 2010 10:15 schreef _Bar_ het volgende:
Dat past niet bij ons DJMO, meestal pak ik hem wel vast, alleen dat houd ik niet meer de hele douchetijd vol.
Als ik er naast ga zitten moet ik de douche deuren beide openzetten, en word het echt koud, laat ik ze dicht hebben we beide geen ruimte meer
a gossie, wat sneu zeg!! Dat ziet er iid niet uit als de 5e/6e ziekte.quote:Op maandag 6 september 2010 12:04 schreef Raissa het volgende:
Daarvoor is het wel erg heftig DJMO, ze zit vanaf dr enkels tot aan dr neus onder de grote rode vlekken.. Zowel op dr buik als op haar rug..
Dit is een foto van vanochtend toen het nog wel iets meeviel, nu zitten er dus veel meer grote vlekken...
[ afbeelding ]
Het ziet er inderdaad heel sneu uit maar volgens mij heeft ze er (nog) geen last van.. Gelukkig!quote:Op maandag 6 september 2010 12:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
a gossie, wat sneu zeg!! Dat ziet er iid niet uit als de 5e/6e ziekte.
Zo zag de 6e ziekte er bij Amber uit:
[ afbeelding ]
ja klopt. Hier zie je ze beterquote:Op maandag 6 september 2010 12:14 schreef Raissa het volgende:
[..]
Het ziet er inderdaad heel sneu uit maar volgens mij heeft ze er (nog) geen last van.. Gelukkig!
Amber had allemaal kleine rode stippeltjes zie ik dat goed?
het doet me hier aan denken om eerlijk te zijn raissa: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psoriasisquote:Op maandag 6 september 2010 12:04 schreef Raissa het volgende:
Daarvoor is het wel erg heftig DJMO, ze zit vanaf dr enkels tot aan dr neus onder de grote rode vlekken.. Zowel op dr buik als op haar rug..
Dit is een foto van vanochtend toen het nog wel iets meeviel, nu zitten er dus veel meer grote vlekken...
[ afbeelding ]
Psoriasis ken ik als geen ander, dat is het zeker nietquote:Op maandag 6 september 2010 12:26 schreef DJMO het volgende:
[..]
het doet me hier aan denken om eerlijk te zijn raissa: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psoriasis
Wat superschattigquote:Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef bodpa09 het volgende:
Mijn zoon is aan t spelen bij het buurmeisje van 11. Hij is echt knalverliefd op haar. Gek hoor, zo alleen thuis,
ahwquote:Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef bodpa09 het volgende:
Mijn zoon is aan t spelen bij het buurmeisje van 11. Hij is echt knalverliefd op haar. Gek hoor, zo alleen thuis,
Fee had ook zulke vlekken, nog veel erger zelfs. Het was volgens de huisarts de 5e ziekte of een allergische reactie. We zijn er nooit achter gekomen wat het nou precies was.quote:Op maandag 6 september 2010 12:04 schreef Raissa het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas, dat kan dus wel. Sommige kindjes kunnen overal uit klimmenquote:Op maandag 6 september 2010 20:02 schreef Tinuviel het volgende:
Bar het enige wat ik nog kan bedenken is zo'n badring. Daar kunnen kindjes denk ik niet in opstaan. Probleem is wel dat je er echt een ligbad of iets van een bibabad of zo voor moet hebben, waar dat ding in kan drijven. Kan me voorstellen, dat je dit teveel werk vind als jullie geen ligbad hebben. Zou Roy ook uit zo'n badzitje opstaan, die je in het babybad kan leggen? Misschien kan je een en ander eens lenen van iemand om te kijken wat prettig is. Of is de Aquacarrier van Tan misschien iets voor je? Kijk snel in het vraag en aanbod topic.
zullen we Iris en Tess een keer naast elkaar zetten? Volgens mij hebben de dametjes hetzelfde karakter/temperament. Ik heb ook zo actrice die boos kan worden.quote:Op maandag 6 september 2010 20:23 schreef Nijna het volgende:
Iris die gaat voor de Oscars hoor... tjonge wat kan die acteren! En boos worden. Stiekum lach ik me rot, maar wat een type zeg...
Dat van het vuistje herken ik niet.quote:Op maandag 6 september 2010 20:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
zullen we Iris en Tess een keer naast elkaar zetten? Volgens mij hebben de dametjes hetzelfde karakter/temperament. Ik heb ook zo actrice die boos kan worden.
Tess moet donderdag weer een prik maar als ze nog steeds zo verkouden is en zo hoest stellen we die prik wel ff uit.
Het valt me op dat Tess regelmatig nog 1 hand als vuistje houdt. Bijvoorbeeld met op tafel slaan. Rechts is een platte hand maar links is nog regelmatig een vuistje. Herkenbaar?
Dat word nog eens wat, die van ons kan ook nog eens niet kiezen. Vanochtend ging hij dan met een dametje van zijn kinderdagverblijf zoenen. Wel heelquote:Op maandag 6 september 2010 21:04 schreef bodpa09 het volgende:
Grappig he, die verliefde mannen van ons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |