abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85769248
Het vorige deel: deel 71

De dreumessen:

22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_85769266
mijn laatste post:

rond 7 uur wakker, opstaan en ontbijten (daarna spelen)
10 uur spelen en fruit
12 uur boterham
12:30 klaar maken om naar bed te gaan, tot +/-15.00 uur slapen
15:00 uur koekje eten en drinken
17.00/17:30 uur eten
19:20 in bad, pap en tandenpoetsen (hij gaat overigens niet iedere dag in bad, soms wel, soms niet)
19:30 - 20 uur naar bed en slapen

Valt wel mee dus met de regelmaat
Maar voor de duidelijkheid: dit komt dus doordat we bij mijn ouders wonen. Dat zijn van die mensen die iedere dag op dezelfde tijd koffie drinken en zo.
Maar op het kdv hebben ze ook een vast ritme, wat ongeveer gelijk is aan bovenstaand schema, dus wat dat betreft werkt het goed voor Seb.

Nou moet ik erbij zeggen dat dit schema pas is gekomen toen Seb 1 slaapje ging doen, daarvoor ging hij op verschillende tijden naar bed en was er weinig regelmaat te ontdekken.

Ik heb geen schema voor vieze luiers Dat komt zoals het komt. Hij krijgt in ieder geval bij het opstaan een schone luier en voordat hij weer gaat slapen. Verder voel ik of de luier erg vol is. En als hij heeft gepoept natuurlijk.
pi_85769642
Haha, dat van die vieze luiers staat er wat raar idd :') ik bedoel eigenlijk of er ook regelmaat zit in de poepluiers en of jullie da tind e gaten houden.

Op ons kdv doen ze ook op verzoek, behalve eten natuurlijk, maar slapen oa wel. Onze enige regelmaat is dat we ongeveer om de 2-2,5 uur proberen wat te eten te geven. Maar ja, zo onregelmatig als ze slaapt, kan dat zomaar korter of langer zijn. Naar bed doen met een lege maag als ze 1,5 uur ervoor gegeten heeft, wil nog wel eens niet goed gaan, namelijk :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_85769766
Mila haar ritme staat enkel vast voor eten en slapen, wanneer ze fruit krijgt wisselt nog weleens. Soms loopt ze om 10 uur 's morgens naar de fruitmand, wijst ze omhoog en zegt ze "Appe", als je haar dan vraagt of ze een appel wil eten knikt ze driftig ja. Andere keren heeft ze 's middags pas zin in fruit omdat ze het mij ziet eten. Qua drinken tussendoor heb ik ook niet echt een schema, wanneer ik zelf drinken pak krijgt zij ook een bekertje drinken.

Voor de rest ziet haar schema er zo ongeveer uit:
7:00 wakker worden en ontbijten
12:00 boterham eten
13:00 naar bed
14:30 wakker worden en wat drinken
18:00 avondeten
18:30 in bad, tandenpoetsen, pyama aan
19:00 naar bed
pi_85769835
WIj hangen nu een beetje tussen 1 en 2 slaapjes in maar bij 2 slaapjes is dit ongeveer het ritme:

tussen 6.30 en 7.00 uur wakker worden
boterham eten, fles melk drinken en spelen
rond 8.00 uur de deur uit om Amber naar school te brengen.
rond 9.30-10.00 uur naar bed en max 1,5 uur slapen
na het wakker worden fruit eten en wat drinken
rond 13.00 uur een boterham
rond 13.30 uur naar bed, max 1,5 uur slapen
na het wakker worden drinken en wat te eten; koekje, soepstengel, fruitreepje, rijstewafel
rond 17.30/18.00 uur avondeten
afhankelijk hoe vies mevrouw is douchen (meestal om de dag)
rond 19.15 uur flesje melk
rond 19.30/19.45 uur naar bed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85769896
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:41 schreef miss_sly het volgende:
Haha, dat van die vieze luiers staat er wat raar idd :') ik bedoel eigenlijk of er ook regelmaat zit in de poepluiers en of jullie da tind e gaten houden.

Op ons kdv doen ze ook op verzoek, behalve eten natuurlijk, maar slapen oa wel. Onze enige regelmaat is dat we ongeveer om de 2-2,5 uur proberen wat te eten te geven. Maar ja, zo onregelmatig als ze slaapt, kan dat zomaar korter of langer zijn. Naar bed doen met een lege maag als ze 1,5 uur ervoor gegeten heeft, wil nog wel eens niet goed gaan, namelijk :)
Bij ons kdv doen ze het ook op verzoek. Maar in deze groep (vanaf 18 maanden) is het eten wel op bepaalde tijden. Zoveel mogelijk allemaal samen aan de grote tafel O+ Dat is overigens al om kwart over 11/half 12 omdat sommige kindjes eerder moe zijn. Als Seb eerder moe is dan leggen ze hem wel gewoon op bed, welke tijd dan ook. En mist hij het middageten dan krijgt hij natuurlijk op een andere tijd eten, net hoe het uitkomt. Op de babygroep is alles op verzoek.

Ik hou niet echt in de gaten wanneer hij poept. Hoewel er wel regelmaat in te ontdekken is. Na het ontbijt poept hij meestal, dan soms na het avondeten.
pi_85771233
Joep poept wanneer hij een schone luier aan heeft :+ . Ow en we hebben sinds afgelopen weekend een loopfietsje... en als ie daar op gaat zitten, dan gaat ie zitten poepen. Dus ik ga zo in de stad eens kijken naar een potje.

Mijn kind hoeft niet meer terug op controle *O* . De chirurg vond het er allemaal goed uit zien! Hij zei dat er echt wel veel viezigheid uit het abces kwam, dus het was echt nodig de ingreep. Het had niet met een ab kuur gekund. We moeten t/m maandag nog spoelen en dan vanaf dinsdag alleen een likje vaseline erop en een pleister tot de wond dicht is gegroeid.

Jan, hoe gaat het met je? Al wat opgeknapt? Naar dat je ineens zo ziek bent vent.
Niet mieten! Door gieten!
pi_85771291
Steeds als ik denk dat er hier regelmaat zit in wanneer de grote boodschap gemaakt wordt... gaat ze het weer net ff anders doen ;). Vanmorgen de kast nog eens doorgekeken, ik heb gewoon bijna geen shirtjes met lange mouwen die nog passen meer in de kast. Dus gelijk de doos met maat 80 van zolder gehaald, maar ik was niet zo handig geweest, teva's in zo'n bak met kleren gooien en dan ruikt het dus allemaal naar rubber... dus nog maar ff een wasje draaien. Iris kan trouwens (met wat ruimte over) de tevaatjes aan die Mirte vorige zomer droeg :o... Zooo schattig, maar geen lekker weer... En ik heb niet zo heel veel hoop dat ze volgende zomer ook nog passen, maar we wachten af. Ze zijn weinig gedragen, als ze Iris niet meer passen dan gooi ik ze volgende zomer wel in het te koop topic.
Fake it till you make it...
pi_85771312
Joep wat fijn *O*

Jan, beterschap!
pi_85771561
Timo poept vrijwel elke ochtend vlak nadat ik zn luier verschoond heb.. Dat is de enige regelmaat die ik daarin heb kunnen ontdekken tot nog toe :P

Qua slapen zit hij op de overgang -nog steeds- van 2 naar 1 slaapje.. Het is een beetje om de dag dus.. Op zich ook een vorm van regelmaat..

Wat eten betreft wil hij voor half 9 absoluut niet eten, dus ontbijt meestal half 9/kwart voor 9.. Afhankelijk van of hij die ochtend nog naar bed gaat of niet krijgt hij 's ochtends nog een keer fruit.. ergens tussen half 10 en half 12.. Dan ergens tussen half 1 en half 2 soms 2 uur zelfs pas brood eten. Uur of 4 rozijntjes/rijstwafeltje of zo iets en dan half 6/6 uur warm eten. Op zich best wel een aardig standaard ritme dus, hoewel er elke dag wel iets is dat niet volgens het standaard ritme gaat eigenlijk..

seilram wat fijn dat Joep niet terug op controle hoeft!! *O* *O*
pi_85771610
Nijna wat zijn teva's? :?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:36:55 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85771806
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef seilram het volgende:
Joep poept wanneer hij een schone luier aan heeft :+ . Ow en we hebben sinds afgelopen weekend een loopfietsje... en als ie daar op gaat zitten, dan gaat ie zitten poepen. Dus ik ga zo in de stad eens kijken naar een potje.

Mijn kind hoeft niet meer terug op controle *O* . De chirurg vond het er allemaal goed uit zien! Hij zei dat er echt wel veel viezigheid uit het abces kwam, dus het was echt nodig de ingreep. Het had niet met een ab kuur gekund. We moeten t/m maandag nog spoelen en dan vanaf dinsdag alleen een likje vaseline erop en een pleister tot de wond dicht is gegroeid.

Jan, hoe gaat het met je? Al wat opgeknapt? Naar dat je ineens zo ziek bent vent.
wat fijn dat er dan zo snel is ingegrepen bij Joep ! En wat goed dat hij niet meer terughoeft nu *O*

wat Jan betreft: ligt *alweer* te pitten. is net even klein half uurtje uit bed geweest, cracker aan geboden, wilde hij niet (te nieuw denk ik?) maar wat simpele kroepoek en een flesje fruitshoot ging er wel in. Nog weer getempt, en was weer aan t stijgen. Dus hop, zetpil dr in en terug naar bed.. zonder protest .. t arme mannetje (en zelf voel ik me nou ook niet echt denderend na een half doorwaakte nacht, dus ik loop nu buiten m'n gewone rugklachten, ook nog eens met spierpijn :X )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:40:49 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85771956
wet van FOK! :') op t moment dat ik typte zonder protest, hoorde ik m .. nu hangt hij in zijn wipstoeltje met Nijntje en een stapelblok voor de tv. (Ned 3).
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:41:38 #14
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85771991
DJMO, als je ook eens even lekker gaat liggen dan? Even op krachten komen, nu Jan toch ook in bed ligt. Beterschap :*

Chan, rozijntjes, ik wil dat Joep ook graag leren eten, maar hij gooit er alleen maar mee :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:45:07 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85772122
en een liga evergreen met rozijnen erin seilram ? lust hij dat wel?

vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:47:54 #16
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85772224
We hebben eigenlijk niet echt een schema, het is een beetje zoals het uitkomt. Op dagen dat we vrij zijn, slaapt Lennon de laatste tijd ook uit tot een uur of half 9. Over het algemeen krijgt hij 's morgens eerst pap (op kdv brood), later op de ochtend fruit en daarna gaat hij naar bed (op kdv krijgt hij dan eerst nog brood), als hij wakker wordt, krijgt hij brood en later op de middag evt. nog wat rozijntjes/lekkers. Rond half 6/6 uur avondeten (op kdv al om half 5) dan rond kwart over 7 bordje pap en dan naar bed tussen half en kwart voor 8. Tussendoor speelt en drinkt hij. Ik hou niet precies bij hoeveel hij drinkt. Hij drinkt meestal water of roosvicee. De ene keer gaat hij 's morgens onder de douche de andere keer 's avonds. Het is maar hoe het uitkomt, hij gaat ook niet elke dag onder de douche.

Poepen, is wel regelmatig :o 's morgens na de pap en 's middags voor/na het eten, afhankelijk van hoe laat we eten. Luier verwisselen, zelfde als bij Estrys.
Make love, not war ☮
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:51:31 #17
114177 Diaan73
pi_85772367
Ow en Lennon wil ook niet meteen uit bed eten... dus hij krijgt vaak een rijstewafel als we op de fiets naar kdv gaan... dan moet ik hem meestal wakker maken. Dan eet hij dus brood op het kdv.

Op kdv is er wel een vast schema... dat volgt hij ook gewoon. In de peutergroep waar hij nu zit, worden wel alle kinderen standaard om 14:00 uur wakker gemaakt, geloof ik.
Make love, not war ☮
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:00:43 #18
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85777164
Wij hebben op zich wel een vast ritme qua eten en drinken, echt hele vaste tijden houden we niet aan. Wel proberen we maximaal 6 uur te eten 's avonds, omdat het anders 's avonds te laat wordt met naar bed gaan.

Luiers verschonen, ook niet echt een regelmaat in. Poepen doet Maarten de ene dag 's morgens, de andere dag 's middags, dan weer een dagje niet en dan 2x per dag ofzo...
Alleen als ik hem rond half 5 / 5 uur niet verschoon, dan kan ik er de klok op gelijk zetten dat hij na het eten drijfnat is...
18-11-2008 Maarten Alexander
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:14:40 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85779212
vanaf half twee ongeveer wakker geweest, pyamapapje ging er zonder moeite in net als zijn avondeten .. zou het een eendagsvirusje zijn geweest? * DJMO prijst de dag niet voor de avond is gevallen, maar alles wat ik heb aangeboden is binnen gebleven vandaag tot nu toe .. *opgelucht is*

vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:22:48 #20
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85781232
DJMO, toen wij met Beisan bij de ha zaten vanwege een plotselinge aanval van buikgriep, zei ze dat een buikgriep bij deze leeftijd ontzettend heftig is, maar dat het binnen 48 uur meestal weer over is. (Geen koorts/overgeven meer)

Dat was idd hier wel het geval. Zij raadde echter toen wel aan alleen water en jell-o te geven, want ze was ontzettend aan het overgeven/diarree. Hoe meer darmpjes belast, hoe pijnlijker het is. En dan beginnen met wat makkelijk verteerbare zaken.

Fijn dat Jan zch weer wat beter voelt!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:43:13 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85781831
ik heb gemerkt Basboussa dat als ik niet direct weer begin met Jan gewoon te laten doen qua eten etc, hij wekenlang slecht eet. (dat is me al drie keer ofzo overkomen, dus nu gebeurt me dat echt niet meer)

Vanmorgen bleef de kippenbouillon (op aanraden van de HA) goed binnen, na eerst wat water vanmorgen. Overigens hadden we een milde kipkerrie met rijst. Hij heeft alleen wat rijst met saus en champignons op. Huisarts zei ook: bied het gewoon aan, als hij het niet wil, dan hoeft het niet, en als hij het wel wil, is dat alleen maar mooi. Ik zal m deze dagen geen scherpe (pittige) dingen aanbieden, maar zachte smaken. En vanaf morgen weer gewoon een papfles zoals elke ochtend :) hoe sneller hij zich weer gezond voelt, hoe beter het is ;)

vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:06:28 #22
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85782629
Kan goed hoor DJMO, dat het een dagje is. Heeft Joep ook weleens gehad. Kippensoep werkt altijd goed! Ik heb ooit inderdaad eens gelezen dat daar een stofje in zit wat mee helpt de griep te bestrijden...
Liga met rozijntjes... nooit geprobeerd. Zal eens kijken. Krentenbrood vindt ie niks iig, maar goed... mijn kind is sowieso niet zo'n brood eter.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:13:50 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85782935
mijn HA zei dat het vooral goed is voor de vochtbalans. In ors zitten ook suikers en zouten, maar aangezien Jan normaal gesproken water weigert (en ors dus ook, aangezien dr smaak noch kraak aanzit) adviseerde ze de aangelengde kippenbouillon. Ik bood m ook nog een cracker aan .. maar dat keek hij maar vies weg :+

pi_85783325
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:32 schreef Chan het volgende:
Nijna wat zijn teva's? :?

Deze O+
pi_85785053
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:36 schreef Basboussa het volgende:
Maar, Ssserpente, die ervaring hoeft toch niet perse op een 'kdv'? Hier zijn bijvoorbeeld veel speelgroepen, en ook wel 'klasjes' gericht op leeftijd 2,5 - 5. Klasjes kan vanalles betekenen overigens, van een echte pre-school tot een 1 keer in de week knutselmorgen onder begeleiding van een 'lerares', maar waar de ouders wel bij aanwezig (mogen) zijn.

Ik denk als je bewust kiest om je kind niet naar een kdv of psz te sturen, dan kun je nog heel veel adnere activiteiten ontwikkelen, waarbij je kind wat sociale ervaring opdoet, maar dat hoeft volgens mij niet altijd met eigen leeftijdsgroep.

Beisan is nog nooit naar een kdv geweest en 'kent' maar 1 kindje, haar neefje van 3. Dat vind ik nu wel wat weinig worden... In het najaar neem ik haar 2 keer in de week 2 uur mee naar mijn werk, waar een groep kinderen komt voor een les (met broertjes en zusjes) in de leeftijd 0-7. Daar kies ik bewust voor, want ondanks dat ze nog niet kan 'delen' ofzo, vind ik het wel belangrijk dat ze kinderen 'normaal' vindt, en begrijpt dat de wereld niet geheel 'om haar' draait. Anders wordt het straks nog lastig met de beeb. Ze zal wel geen vriendjes maken, denk ik, of iets in die geest, maar het is een veilige omgeving met leuke kinderen en leuke moeders (das ook niet onbelangrijk ;) ). Laat haar maar een keertje iets worden afgepakt door een ander. Ook ga ik 1 keer in de twee weken een middagje op een 2 jarig meisje passen (met down syndroom, dus loopt meer met Beisan gelijk qua ontwikkeling), gewoon omdat er dan een ander kind in huis is. Eentje maar, veel meer ruimte heb ik niet, maar lijkt me een goed begin om haar terratoritale neigingen wat tegen te werken.
Dat hoeft wmb idd niet per se op een kdv, Basboussa. Maar ik zou niet weten waar ik hier in de omgeving activiteiten kan ontwikkelen waarin Lente echt goed wordt voorbereid op een schoolomgeving. Want dat is toch wel heel specifiek en omvat een bepaalde 'cultuur' die moeiljk na te bootsen valt maar wel heel spannend kan zijn, heb ik zelf gemerkt.

Maar om nog even terug te komen op m'n eigen verhaal. Ik wil er niet mee zeggen dat ik socialer was geweest als ik wel naar het kdv was gegaan hoor. Da's natuurlijk makkelijk lullen achteraf zonder te weten wat het andere scenario had gebracht.

Ik vind dan ook dat iedereen moet doen waar ie zich het prettigst bij voelt. Da's in ieders bestwil.

/Spuit 11.
pi_85786548
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:23 schreef Nijna het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze O+
ohja die zijn leuk! O+

Damn :{
Amélie heeft net voor de 4e avond op rij overgegeven. Ik kan er écht de vinger niet op leggen wat het nou is? Ze is overdag prima vrolijk, speelt gewoon, eet normaal (niet teveel, niet te weinig), ze heeft geen verhoging ofzoiets en ze lijkt zich ook niet naar te voelen.
's avonds gaat ze gewoon slapen, na een uur of 2 wordt ze jammerend wakker en dan begint ze met wat hoesten en daarna projectielspugen }:| t ziet er zo sneu uit. En mn wasmachine draait overuren momenteel :') niet dat dat uitmaakt maar ik vind het zo naar voor haar.

Zou het kunnen dat ze teveel eet ofzo en dan misselijk is? Ik heb niet de indruk dat ze meer eet dan voorheen eigenlijk en gisteravond heeft ze zelfs vrij weinig op. Of misschien gewoon een virusje opgepikt ergens?

Zou een paracetamol zinvol zijn?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:45:54 #27
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85786626
Lastig Huup, om idd daar je vinger op te leggen. Maarten had het vorige maand, een paar weken duurde dat, overdag niets aan de hand en midden in de nacht wakker worden en spugen... Wij hebben het idee dat het een virusje is geweest.
pi_85786831
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:45 schreef Marie79 het volgende:
Lastig Huup, om idd daar je vinger op te leggen. Maarten had het vorige maand, een paar weken duurde dat, overdag niets aan de hand en midden in de nacht wakker worden en spugen... Wij hebben het idee dat het een virusje is geweest.
u zegt? :o :{

ik ga maar extra wasmiddel inslaan :')
Maar jemig, wat naar zeg. Dr is ook niet iets wat je eraan kunt doen ofzo dat vind ik vervelend, ik heb niet het idee dat ze misselijk is of dat paracetamol zin zou hebben ofzo. -O-

nouja, het is maar goed dat ik ruim in het beddengoed enzo zit voor haar dan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85787364
Huups! Lena heeft op t moment ook precies dezelfde verschijnselen, ware het niet dat ze niet spuugt... Maar ook al een dag of 4 achter elkaar dat ze rond middernacht wakker wordt, zo ineens moet hoesten en heel zieligjes is terwijl er overdat echt helemaal niks nakkes nada opvallends aan de hand is, gewoon dr lekkere vroleijke zel!. Pas na een hoop TLC valt ze uiteindelijk vermoeid weer in slaap...gezien de playdate vorige week..t zou zomaar eens t zelfde kunnen zijn
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_85787819
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Poppedein het volgende:
Huups! Lena heeft op t moment ook precies dezelfde verschijnselen, ware het niet dat ze niet spuugt... Maar ook al een dag of 4 achter elkaar dat ze rond middernacht wakker wordt, zo ineens moet hoesten en heel zieligjes is terwijl er overdat echt helemaal niks nakkes nada opvallends aan de hand is, gewoon dr lekkere vroleijke zel!. Pas na een hoop TLC valt ze uiteindelijk vermoeid weer in slaap...gezien de playdate vorige week..t zou zomaar eens t zelfde kunnen zijn
oh noes! :o
nouja dan weet ik hoe ze eraan komt, hoe komt ze er weer vanaf is nu de vraag :+ haha nee grapje. Vervelend dat Lena er ook last van heeft! Dan gok ik dus toch op een virusje of iets, lijkt het meest logisch. Hopelijk is het dan na een paar dagen voorbij.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85790009
Huup, geen idee wat dat is... Wel fijn dat ze niet heel naar is ofzo. Maar wel sneu van dat spugen... :{
Wassen dan maar...
Iris heeft wel een paar keer gehad de afgelopen week dat ze na het eten wat spuugt. Avondeten en hier leek het uit te maken of we haar wel of geen water laten drinken na het eten en toetje. Als ze na het toetje nog drinkt dan spuugt ze (of het is toeval natuurlijk). Maar dat is dan vrij kort na het eten, dus niet als ze in bed ligt. Beterschap.
pi_85790499
Hm das ook rot Nijna. Het zou kunnen dat het daaraan ligt hier. Maar ik zou het wel gek vinden. Het enige wat Amélie nog na het eten krijgt is een fles, zonder fles naar bed is voorlopig nog een no-no :') en ze drinkt er ook best behoorlijk van.

Nouja ik wacht nog een weekje ofzo af of het vanzelf weer over gaat, zo niet dan gaan we eens kijken of we ergens mee kunnen of moeten schuiven ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:02:57 #33
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85790647
Huup, misschien dat je even kunt kijken bij de homeopatische geneesmiddelen? Ik geloof dat er wel iets van druppeltjes zijn voor misselijke kleintjes. Kan best zijn dat ze overdag geen last heeft omdat de zwaartekracht dan meewerkt. Ik heb dat zelf ook als ik wat misselijk ben, als ik dan ga liggen, dan komt het overgeven pas. Beterschap :* Ook voor Lena!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:09:12 #34
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85790932
Dit zou misschien kunnen helpen...

Ipeca heet het:

Een geschikt homeopathisch middel wanneer het kind veel hoest (vooral ’s nachts) en overgeeft. Ook aangewezen in geval van buikgriep en om, in geval van diarree, aan Pedophyllum toe te voegen

O wacht... voor jonger dan 6 jaar adviseren ze Tussikind.. en ze geven een tip: Een kindje dat hoest, ligt in bed graag iets rechtop. Leg eens blokjes (4 à 5 cm hoog) onder de poten van het bed aan het hoofdeind. Je zult merken dat je kindje beter doorslaapt.
pi_85791051
thnx voor de tip, homeopathische middelen ben ik erg voorzichtig mee eigenlijk en geef ik niet zonder meer, maar de blokjes ga ik zeker eens proberen. Als t niet helpt dan kan ik altijd even langs de apotheek om advies te vragen daar verkopen ze ook vsm enzo.

Hoop ik wel dat ze de goede kant op blijft liggen :') anders ligt ze straks met dr billen 5 cm hoger en met haar hoofd omlaag en wordt ze daar weer wakker van :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85791581
Ik zou nog even een foto plaatsen van Finn's kortgewiekte koppie:(Morgen lees ik weer bij nu echt naar bed)
-------En weer weg---------

Huup Finn heeft het 2 weken geleden ook gehad, maar dan niet 's nachts maar 's avonds. Verder inderdaad niks te merken aan hem. Ik denk inderdaad ook een virusje.

[ Bericht 27% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 28-08-2010 18:04:53 ]
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:23:39 #37
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85791591
Hahaha, arme ding. Het zou inderdaad zou maar eens kunnen. Wat ik bij Joep deed toen ie oorontsteking had, was gewoon een dikke handdoek onder zijn hoofdeinde. Zodat zijn hoofd toch net iets hoger lag. Misschien werkt dat ook wel joh en is niet zo'n gedoe als blokjes.

En wow Finn :o wat een heel ander koppie. Staat je goed O+
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:35:27 #38
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85792103
Geen ervaring met overgevende kindjes gelukkig. Hier wel een slechte nacht en dag qua slapen. Ze heeft vandaag maar een kwartier tot een half uur geslapen overdag. }:| Normaal zijn dat bijna twee uren. -O-

En we geven Annicka tegenwoordig pijnboompitten/zonnebloempitten als tussendoortje/toetje. (Die zijn lekker vet namelijk en dat kan ze wel gebruiken.) Vanmiddag vond ze twee lege verpakkingen toen we in de trapkast keken (plastic inzameling) en ik zei: 'Ja, de pijnboompitten zijn op.' Vanavond toen we haar vroegen of ze pijnboompitten wilde zei ze: 'Op.' Maar we konden haar blij maken met een volle verpakking pitten, die een verdieping hoger lag maar die ze over het hoofd had gezien. Ze was helemaal happy. :D
Maar het verbaasde me dat ze zich nog kon herinneren dat ik haar verteld had dat ze op waren. :o Ik onderschat haar kennelijk een beetje. :@
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 08:29:49 #39
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85799594
GWS, dat heb ik ook soms, dat ik me helemaal verbaas dat Maarten dat al weet of kan :D
Ergens blijft het toch mijn baby'tje ;)

Huup hoe is het met Amélie gegaan vannacht?
pi_85800063
Finn O+ knappe kerel!!!

Beterschap voor de zieke kindjes!

Hebben jullie kinderen ook geen grens qua hoeveelheid eten?
Als het aan Roy zou liggen blijft hij eten....
Tegenwoordig ook gelijk direct na het eten alles van tafel zodat hij er niks van ziet, anders een huilende Roy die wilt eten.
En dan wel de wetenschap dat meneertje zijn buik al aardig vol gegeten heeft....

Roy heeft me afgelopen een hartverzakking bezorgd, Roy in de box braaf aan het spelen, ik zit even buiten met schoonmoeder, tot we een grote klap horen een hoop glasgerinkel en een gekrijs.
direct opgesprongen, Roy uit de box gehaald, aan m'n schoonmoeder gegeven met de woorden inspecteer roy op glas.

Had meneer een lamp naar beneden getrokken..... het glas lag overal, in de box naast de box echt overal.
De lamp stond op een kast naast de box, hoog heel hoog weg, alleen het is Roy gelukt door op een speeltje te gaan staan en zo met veel pijn en moeite aan het snoer weten te geraken en daar aan getrokken....

Maar wonder boven wonder had Roy godzijdank helemaal niks, alleen heel erg geschrokken, net als oma en mama.
Het moment zelf was ik aardig kalm, maar eenmaal de boel opgeruimd te hebben, en bij Roy ging kijken, kwamen de rillingen.

Vandaag maar eens flink kijken waar er nog meer opstakels staan/liggen voor Roy, blijkbaar was nog niet alles kidsproof
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:07:28 #41
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85800332
Huup, vsm kids heeft kindigest. Dat zou je voor het slapen kunnen geven, is tegen een onrustige maag. Wellicht dat ze er dan wat minder last van heeft?

_Bar_ ! dan schrik je inderdaag goed zeg. Kan me voorstellen dat je de rest van je huis nu onder de loep neemt :Y .

Hier is Jan weer helemaal de oude lijkt het .. vervelend, ondeugend, wakker en speels. Hij wilde alleen zijn banaan niet zonet. Nou ja, jammer dan hoor .. komt wel weer (hoop ik :P )

pi_85800640
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 08:29 schreef Marie79 het volgende:

Huup hoe is het met Amélie gegaan vannacht?
Meh :')

ze is tot 4 uur wakker geweest met af en toe tien minuutjes wegdutten, t was zo zielig. Uiteindelijk heeft ze van 4 tot 6 geslapen, waarschijnlijk pure vermoeidheid en om 6 uur was ze weer wakker. Ze is nu aan het spelen, straks proberen of ze nog eventjes een beetje wil slapen.

Ze had vannacht een ontzettende loopneus en onwijs veel snot enzo dus ik denk dat dat het geweest is. Niks oversture maag of misselijk gewoon heel veel slijm en keiverkouden ofzo. Er staat een ui onder dr bedje en het hoofdeind is opgehoogd, hopen dat het afdoende is want neusspray willen geven is een ramp :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:20:54 #43
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85801420
Hè getsie Amélietje toch... wat naar, maar ook voor pappa en mamma denk ik. :*
Roy, engerd! Gelukkig is er niks gebeurt verder Bar.

Ik ben bij de Hema geweest voor regenkleding voor Maarten, maar ze hadden niks hier (= kleine Hema). Binnenkort maar eens in Enkhuizen kijken. Heb wel drie hele leuke shirtjes gekocht :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:33:24 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85801633
@all die het bed op klosjes zetten .. een gevouwen (kinder) deken onder het hoofdeind van t matras werkt even goed. Ik vind het over het algemeen zelfs nog veiliger, want als jan een keer aan zijn bed schudt, pleurt dat bed van die klossies af :X

pi_85801743
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:33 schreef DJMO het volgende:
@all die het bed op klosjes zetten .. een gevouwen (kinder) deken onder het hoofdeind van t matras werkt even goed. Ik vind het over het algemeen zelfs nog veiliger, want als jan een keer aan zijn bed schudt, pleurt dat bed van die klossies af :X
dan kun je ook veiligere dingen onder de pootjes zetten :)

een handdoek of deken onder het hoofdeind werkt hier niet echt, we hebben een matras met veren als ik daar wat onder leg komt er een knik in het matras, het gaat niet egaal omhoog. Dan gaat ze ergens liggen waar er geen knik ligt. Het bedje staat op het hoofdeinde nu met plankjes eronder van 30 bij 30 cm op antislipmatjes. De plankjes zelf zijn een cm of 5 hoog, das voldoende.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85809667
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 09:39 schreef _Bar_ het volgende:
Finn O+ knappe kerel!!!

Beterschap voor de zieke kindjes!

Hebben jullie kinderen ook geen grens qua hoeveelheid eten?
Als het aan Roy zou liggen blijft hij eten....
Tegenwoordig ook gelijk direct na het eten alles van tafel zodat hij er niks van ziet, anders een huilende Roy die wilt eten.
En dan wel de wetenschap dat meneertje zijn buik al aardig vol gegeten heeft....

Roy heeft me afgelopen een hartverzakking bezorgd, Roy in de box braaf aan het spelen, ik zit even buiten met schoonmoeder, tot we een grote klap horen een hoop glasgerinkel en een gekrijs.
direct opgesprongen, Roy uit de box gehaald, aan m'n schoonmoeder gegeven met de woorden inspecteer roy op glas.

Had meneer een lamp naar beneden getrokken..... het glas lag overal, in de box naast de box echt overal.
De lamp stond op een kast naast de box, hoog heel hoog weg, alleen het is Roy gelukt door op een speeltje te gaan staan en zo met veel pijn en moeite aan het snoer weten te geraken en daar aan getrokken....

Maar wonder boven wonder had Roy godzijdank helemaal niks, alleen heel erg geschrokken, net als oma en mama.
Het moment zelf was ik aardig kalm, maar eenmaal de boel opgeruimd te hebben, en bij Roy ging kijken, kwamen de rillingen.

Vandaag maar eens flink kijken waar er nog meer opstakels staan/liggen voor Roy, blijkbaar was nog niet alles kidsproof
Kim heeft dat heel erg, meer misschien is bij haar dat meer de pdd-nos.
Tyler heeft het nu ook erg, maar geen idee of hij dat dat doet omdat Kim het ook doet.

Wat schrikken zeg! Tyler had van de week ook zo'n actie. Km had een krukje neer gezet en hij verschoof het en klom erop en zo kon hij net bij het snoer komen blijkbaar. Bam! Lamp kapot! Tyler was gelukkig nog heel!
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:01:29 #47
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85829422
Wij zijn vanmorgen wezen zwemmen, Maarten heeft zich heel erg vermaakt. We waren er zo'n anderhalf uur en op de terugweg viel Maarten al in slaap, zo moe was hij. Wel nog even een broodje naar binnen en hij ligt er net weer in. Maar nu wil hij natuurlijk niet slapen...
pi_85839289
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef seilram het volgende:

Seilram betekent dat dat Joep zo'n 3/4/5 keer per dag poept? :P

Wat goed dat Joeps wond er een stuk beter uitziet. *G* Gelukkig niet meer terug naar de arts.

Huup Beterschap voor Amélie. Hopelijk is de verkoudheid snel over.

Jan is weer beter *G*

Roy wat doe je voor gekke dingen. Laat je moeder niet zo schrikken.

Maarten lekker gezwommen. Dat maakt moe he :)

Ons zoontje is ook een klimkunstenaar blijkt de laatste dagen. Hij heeft uitgevonden, dat hij op papa's koffertje als die plat op de grond ligt, kan klimmen en dan een soort podium heeft. Gisteren kwam ik tot mijn schrik erachter, dat hij op de Ikea schommelstoel in zijn kamer kan klimmen, die wij als voedingsstoel hadden aangeschaft. Dus wij moeten eens voorzichtig naar onze meubels kijken of de kleine beter in de gaten houden.

Ook zo'n strakke actie. Eergisteren toen ik het huis uit ging, wilde ik even een papiertje met boodschap voor tnt vastmaken aan het belbord. Ik draai me één momentje om en meneer is al met allebei de beentjes in de dichtsbijzinde plas gestapt. Alles was nat, sokken, schoenen en broek :D
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 augustus 2010 @ 18:03:36 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85840149
<egopost>

Jan zei net AUTO :? *O* *O*

</egopost>

zondag 29 augustus 2010 @ 20:57:17 #50
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85847209
Tinuviel, toch maar laarzen aan als het geregent heeft?

Goed zo Jan!

Maarten ligt helemaal in een deuk als ik opperdepop zeg. Hij probeert het wel na te zeggen, maar komt niet verder dan opaopaopaopaopa en ligt dan nog meer in een deuk!
pi_85847809
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:57 schreef Marie79 het volgende:
Tinuviel, toch maar laarzen aan als het geregent heeft?

Maarten ligt helemaal in een deuk als ik opperdepop zeg. Hij probeert het wel na te zeggen, maar komt niet verder dan opaopaopaopaopa en ligt dan nog meer in een deuk!
Marie dat heb ik niet gezegd maar ik was dus de dag ervoor zijn mooie regenlaarzen op het kdv vergeten en sinds een week of zo kunnen wij de tweede schoen van zijn dichte schoenen niet vinden. Dus ik hem maar sandalen aandoen 8)7

Wat goed van Jan *G*

Marie opaopaopaopa is O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:09:38 #52
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85848022
Oe sandalen :) Nou ja, deze week maar zijn regenlaarzen mee naar huis nemen en wat zonde van zijn tweede dichte schoen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 augustus 2010 @ 21:28:24 #53
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85849225
Johan en ik keken elkaar echt zo aan van "he, hoorde ik nou dat goed?" dus ik gelijk aan jan vragen: "zeg dat nog eens? Wat zei je nou?" maar mooi weigeren het te herhalen :') Volgende week kletst hij de oren van mijn kop af :Y

Heb je al in de vriezer, onder de tv-kast, bank, in zijn speelgoedkist, vuilnisbak, wasmand, bed etc etc gekeken tinuviel??

Marie O+

pi_85849938
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:28 schreef DJMO het volgende:
Heb je al in de vriezer, onder de tv-kast, bank, in zijn speelgoedkist, vuilnisbak, wasmand, bed etc etc gekeken tinuviel??
DJMO in de vriezer heb ik niet gekeken maar Jair krijgt die echt niet open en zo seniel ben ik niet dat ik het zou vergeten of hem er uberhaupt in plaatsen. Even goed kijken tussen al zijn speeltjes onder de tafel en onder de banken is wel een goed idee. ^O^
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 augustus 2010 @ 21:42:17 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85850201
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:38 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

DJMO in de vriezer heb ik niet gekeken maar Jair krijgt die echt niet open en zo seniel ben ik niet dat ik het zou vergeten of hem er uberhaupt in plaatsen. Even goed kijken tussen al zijn speeltjes onder de tafel en onder de banken is wel een goed idee. ^O^
daar hoef je ook niet seniel voor te zijn :P Als jair zijn schoen in je boodschappentas heeft gegooid en jij was haastig met opruimen omdat hij je riep oid, dan beland dat ding al rap in een (diep) vriezer :P

zondag 29 augustus 2010 @ 22:06:36 #56
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85851773
Ervaring DJMO?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 augustus 2010 @ 22:09:08 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85851926
niet met schoenen, wel met stukjes speelgoed die zo overal beland zijn, met name in de groentela van de koelkast .. en ze dan niet missen tot je ze tegenkomt he :') (wat meestal 's avonds bij het toetje geven is, die staan ook in die la)

zondag 29 augustus 2010 @ 22:14:07 #58
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85852294
:D

Ik ben ook weleens wat op vreemde plaatsen tegengekomen, maar kan nu ff geen voorbeeld noemen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 augustus 2010 @ 22:22:08 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85852759
t ergste was mijn portemonnee in de vriezer .. daar heb ik toen echt een uur naar lopen zoeken .. was ook met opruimen van de boodschappen gebeurd (had hoop diepvriesspul in een doos waar ok mijn portemonnee inlag, had gewoon die doos zeg maar leegekiept in de diepvriezer :X )

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 augustus 2010 @ 07:43:20 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85861311
zo heel af en toe zijn er van die momenten dat je kind nog even echt baby is O+

pi_85863489
wat schattig DJMO O+

Pff ik heb nu zonder overdrijven ongeveer 12 verschillende soorten koemelk geprobeerd, van halfvol tot vol en van gepasteuriseerd tot gesteriliseerd en lang houdbaar en alles van verschillende merken enzo maar ze wil het niet. Inmiddels hebben we ook rijstmelk en soyamelk geprobeerd, onder het mom van 'wellicht is dat zoeter en lijk het meer op poedermelk' maar ook dat wil ze niet. En dus scheppen we maar weer verder met flesjes en milliliters en schepjes enz enz. -O-
Stom gedoe! en ja ik weet dat ze in principe geen melk hóeft te drinken mits voldoende ander zuivel enzo, maar ze heeft wel echt nog behoefte aan die flessen. Het zou voor mij zoveel gemakkelijker zijn als we gewone melk uit de suup mee konden nemen. >.<

/gedoe
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85863531
En heb je ook al geprobeerd het te mengen en steeds ietsje meer gewone melk toe te voegen? (vast wel)
pi_85863553
Oh wacht, ik mag hier helemaal nog niet komen

* Sorbootjerent weg
pi_85863622
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:10 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wacht, ik mag hier helemaal nog niet komen

* Sorbootjerent weg
:D
ksst!

nee dat heb k nog niet geprobeerd op die manier. Misschien maar ns doen. Maar ik vind het lastig hoe te doen, gewoon 120 maken dan en dan een scheutje gewone melk aan het eind toevoegen? Vanmiddag maar ns proberen.

wat ziet die soyamelk van AH er ranzig uit trouwens zeg :o helemaal bruin. :r
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85863767
Lastig Huup! Tyler wil alleen melk met pap erdoor.Zonder drinkt hij het gewoon niet. En hij drinkt al zo weing, dus doen we dat maar. Straks op controle bij de kinderchirurg. Moeten we naar Groningen met de bus. Hopeljk een interliner, scheelt toch een kwartier en heel vaak stoppen. Ben benieuwd hoe de reis gaat. Hopelijk regent het alleen als we in de bus zitten. :P
pi_85863793
Ik ben ook net zo'n lastige mug die steeds terugkomt om rond je oor te zoemen...

Als je nou bij een fles van 180/60 bijvoorbeeld eerst 150ml water en 5 scheppen doet en dat aanvult met 30ml gewone melk?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 augustus 2010 @ 10:26:38 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85863980
heb je al geprobeerd de melk op te warmen huup?

pi_85864070
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:19 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben ook net zo'n lastige mug die steeds terugkomt om rond je oor te zoemen...

Als je nou bij een fles van 180/60 bijvoorbeeld eerst 150ml water en 5 scheppen doet en dat aanvult met 30ml gewone melk?
ja psies zoiets. ik ga t vanmiddag eens proberen!

DJMO uiteraard is dat wel al geprobeerd. In alle mogelijke varianten, maar de poedermelk drinkt ze ook koud op kamertemperatuur normaalgesproken, warm hoeft ze dat ook niet.

Handig die gebruiksaanwijzing van mn kind :')

Ingrid succes vanmiddag!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85864140
Dank je. Tis altijd zo gedoe voor een controle van 5 minuten. Maar goed, het moet wel.
Hmmm, hij bloed ineens uit zn mondje. Terwijl hij niet is gevallen. Misschien van de doorkomende tandjes.
En dan hebben we ook nog de gewone kinderarts, die is gelukkig wel in Assen.
Ga ik nog bij bij de DE winkel langs.
pi_85864287
Ohw huup herkenbaar probleem en geen fijn vooruitzicht qua andere soorten proberen .. Ik heb nog maar 1 soort geprobeerd, alleen halfvolle verse koemelk.. Af en toe drinkt hij er per ongeluk een slok van, maar verder dan dat kom ik nog niet.. En mja, hij heeft mij ook nog, maar ik zou t toch wel fijn vinden als ie een glaasje koemelk overdag zou drinken..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 augustus 2010 @ 11:11:45 #71
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85865175
Jan weigert ook koemelk overigens, hij krijgt perzik of aardbei drank van de zaanse hoeve. is ook zuiveldrank, en gaat naar binnen als een trein ;)

pi_85865600
Koemelk drinkt Roy wel, maar alleen als het iets verwarmt is, koud moet hij er niks van weten.
Dreumesmelk wil je "nog"niet aan Huup? wij gebruiken het ook niet hoor
En nog van harte met je dochter :D

Jan begint met praten *O*
Ca.Ra wat word jou mannetje al groot O+
pi_85865720
dankje Bar :*

Eerlijk gezegd vind ik dreumesmelk duur en onnodig. Ik ben persoonlijk niet overtuigd van of je melk echt nódig hebt als onderdeel van gezonde voeding, ik vind zelf van niet, zuivel wel, maar niet per se in de vorm van melk. Dus als de flessen vervangen kunnen worden door bekers gewone (half)volle melk, dan prima, graag, scheelt toch weer iets in de portemonnee ook. Maar zo niet, dan niet, dan gaan we dat ooit gewoon geleidelijk afbouwen en vervangen voor kaas en yoghurt.

Chan ja lastig hè? Pff. Ik liep vanmorgen al te mopperen dat ik er wel van baalde dat de boel zo drooggevallen was, maar goed, ik kan natuurlijk ook niet voorspellen hoe het dan gelopen was allemaal
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:29:11 #74
114177 Diaan73
pi_85865750
Lennon krijgt eigenlijk helemaal geen melk tussendoor. Alleen in de pap... 's morgens en 's avonds. Verder nog een yoghurttoetje en dat is voldoende volgens cb. Teveel nog eigenlijk... de pap 's avonds zou niet hoeven. Lennon drinkt overdag eigenlijk vooral water en af en toe roosvicee van de AH. Thee vindt hij ook niet lekker, hij is ook geen grote drinker trouwens. Hij wilde na een jaar ook al geen fles meer trouwens.

Leuk hè dat praten?? Lennon heeft nu het woordje "kijk" ontdekt.. en zo wijst hij naar alles en zegt dan kijk!!
Make love, not war ☮
pi_85865834
Tess krijgt 2x melk per dag nou eigenlijk 3x: Bij het ontbijt en 's avonds voor het slapen gaan. Bij het avondeten krijgt ze een heel klein beetje omdat wij dan ook melk drinken en mevrouw graag uit een bekertje drinkt :D

Thee krijg ik er hier ook niet in, net als water eigenlijk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85866058
Hier heb ik hetzelfde voor de dreumesmelk als jou Huup, vind het duur en onnodig.
en Yokidrink naturel proberen?

Praten dat doet Roy nog niet, wel begint hij nu steeds meer dingen na te doen. :)
Verder is Roy nog steeds een kleintje, wel leuk eigenlijk ;)
Wel weer problemen met het poepen, dat blijft hier echt een "probleem"
Nu kregen we wel gisteren te horen waarom we niet naar de Osteo gaan.
Heeft iemand daar ervaring mee dus het poepgedrag in combi met een Osteo?

Ingrid s6 vanmiddag ^O^
pi_85866276
kijk dr gaan :D mn kleine klimgeit *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85866289
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:43 schreef huuphuup het volgende:
kijk dr gaan :D mn kleine klimgeit *O*
O+ ik heb er ook zo een :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_85866412
O+ wat leuk, die van ons klimt en klauterd alleen het tvmeubel op en af
pi_85869733
Huup drinkt Amélie weleens water met diksap gemengd of met roosvisee? Zo ja dan zou je ook kunnen proberen een klein scheutje diksap of roosvisee bij de koemelk te doen, dat geeft het ook een ander smaakje. Gewone koemelk ging hier vrij snel goed. Ik wilde af en toe afwisselen en de sojamelk moest ik meer moeite voor doen. Maar gemengd met gewone melk en af en toe een scheutje diksap erdoor ging hij daar ook goed aan wennen.

Ons zoontje krijgt s'morgens een bekertje thee, s'middags melk bij de lunch (tot nu toe koemelk en sojamelk afgewisseld of gemengd), s'middags joghurt en tussendoor meestal water met klein scheutje diksap, roosvisee of appelsap. Water lust hij ook een stuk minder maar zodra er maar een mini scheutje diksap of roosvisee in zit is het goed.

Succes Ingrid met Tyler.

Amélie *O* wat doe je dat goed de trap op klimmen. Huup was dit de eerste keer?

Jair zei zonet bij het naar bed brengen voor het eerst pyama *G*. Lekker ochtendje gehad: even met de fiets naar de supermarkt en naar het winkelcentrum en gelukkig bleef het droog tot wij bijna thuis waren, toen kwamen er een paar druppels naar beneden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 augustus 2010 @ 14:11:00 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85871301
vandaag nog geen woord gehoord van Jan .. ja, diediediediedie en BAH (heeft al vier strontluiers op rij gehad :X ). Sinds vanmorgen half acht niet op m'n kont gezeten, meneer is me gewoon de baas soms :{ . Om tien voor twee, na het boodschappen doen was ik het letterlijk strontzat en heb m op bed gelegd, met de mededeling dat hij gewoon te moe was om wakker te blijven. In de woonkamer, kookwekker erbij gepakt, op vijf minuten gezet, en gaan zitten. Ik ben nog niet overeind gekomen .. na twee minuten brullen was het stil ...

nu boodschappen maar opruimen en afwassen (en hopen dat ik nog spinazie in de vriezer heb :x )

pi_85872265
Tinuviel nee ik moest oefenen met haar van de fysio met het traplopen. Niet zozeer voor haar maar voor mezelf, zodat ik haar niet zoveel de trap op hoefde te tillen. Gaat als een trein dus dat oefenen! :D
Nu nog de trap af :')

En diksap of roosvicee drinkt ze niet. Net als thee. Ook daar heb ik het hele assortiment van gehad hahaha als ik mezelf nu terughoor ben ik vast een geweldige klant geweest voor meneer Albert Heijn :+ Ik dacht eerst dat ze het smaakje neit lekker vond ofzo, toen andere smaken gekocht, die wilde ze ook niet, toen andere merken, en ik heb ook biologisch diksap en (biologisch) verdunde vruchtensap geprobeerd. Ze wil niks, alleen water :')
Ik ga het nog wel proberen met diksap maar als ze gewoon geen melk lust dan hoeft ze het van mij niet te drinken, dan gaan we aan de slag met yoghurt en kaas enzo. Maar het lijkt zo logsich dat je kindje na een tijdje overgaat op gewone melk maar dat valt dus best tegen :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85872963
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:38 schreef huuphuup het volgende:
Tinuviel nee ik moest oefenen met haar van de fysio met het traplopen. Niet zozeer voor haar maar voor mezelf, zodat ik haar niet zoveel de trap op hoefde te tillen. Gaat als een trein dus dat oefenen! :D
Nu nog de trap af :')

En diksap of roosvicee drinkt ze niet. Net als thee. Ook daar heb ik het hele assortiment van gehad hahaha als ik mezelf nu terughoor ben ik vast een geweldige klant geweest voor meneer Albert Heijn :+ Ik dacht eerst dat ze het smaakje neit lekker vond ofzo, toen andere smaken gekocht, die wilde ze ook niet, toen andere merken, en ik heb ook biologisch diksap en (biologisch) verdunde vruchtensap geprobeerd. Ze wil niks, alleen water :')
Ik ga het nog wel proberen met diksap maar als ze gewoon geen melk lust dan hoeft ze het van mij niet te drinken, dan gaan we aan de slag met yoghurt en kaas enzo. Maar het lijkt zo logsich dat je kindje na een tijdje overgaat op gewone melk maar dat valt dus best tegen :D
Huup niet de moed opgeven. Je zou ook rijstemelk, geiten of schaapsmelk kunnen proberen en misschien komt het ook mettertijd. Succes ermee. Drinkt ze water goed? Bij ons ging het trouwens ook erg langzaam met de vochtinname opbouwen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_85873168
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:57 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Huup niet de moed opgeven. Je zou ook rijstemelk, geiten of schaapsmelk kunnen proberen en misschien komt het ook mettertijd. Succes ermee. Drinkt ze water goed? Bij ons ging het trouwens ook erg langzaam met de vochtinname opbouwen.
Ze drinkt prima hoor. Rijst en soyamelk heb ik ook geprobeerd die wil ze niet. Maar ze drinkt meer dan genoeg gewoon water op een dag. Aan de vochtintake ligt het niet.
Ik vind het wel prima, als ze niet wil dan niet. Ik heb mn best gedaan met proberen, in principe hoeft ze geen melk te hebben als ze eenmaal van die flessen af is dus dan niet. Alleen nu zitten we wel wat langer aan de poedermelk vast.

Met geiten of schapenmelk geven ga ik mn doel echt finaal voorbij :D
het is uiteindelijk duurder dan kruidvat poedermelk en het is hier in mn lokale AH ook niet te koop dus dan is er van gemak ook geen sprake meer. Dan blijf ik net zo lief poedermelk geven.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:07:08 #85
114177 Diaan73
pi_85873306
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:03 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ze drinkt prima hoor. Rijst en soyamelk heb ik ook geprobeerd die wil ze niet. Maar ze drinkt meer dan genoeg gewoon water op een dag. Aan de vochtintake ligt het niet.
Ik vind het wel prima, als ze niet wil dan niet. Ik heb mn best gedaan met proberen, in principe hoeft ze geen melk te hebben als ze eenmaal van die flessen af is dus dan niet. Alleen nu zitten we wel wat langer aan de poedermelk vast.

Met geiten of schapenmelk geven ga ik mn doel echt finaal voorbij :D
het is uiteindelijk duurder dan kruidvat poedermelk en het is hier in mn lokale AH ook niet te koop dus dan is er van gemak ook geen sprake meer. Dan blijf ik net zo lief poedermelk geven.
Huup, hoe vaak krijgt ze nog (poeder) melk dan?
Make love, not war ☮
pi_85873392
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:07 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Huup, hoe vaak krijgt ze nog (poeder) melk dan?
3 flessen en 1 a 2 's nachts.
Die nachtflessen zijn we aan het afbouwen. Maar nu even niet vanwege spugen en ziekjes enzo. De 3 flessen overdag drinkt ze zo'n 150 ml van.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:23:44 #87
114177 Diaan73
pi_85873862
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:09 schreef huuphuup het volgende:

[..]

3 flessen en 1 a 2 's nachts.
Die nachtflessen zijn we aan het afbouwen. Maar nu even niet vanwege spugen en ziekjes enzo. De 3 flessen overdag drinkt ze zo'n 150 ml van.
Die 3 flessen is dat ook 1 's morgens en 's avonds? Dan zou je die eerste kunnen/mogen vervangen door bordje pap met (gewone) melk en 's avonds ook. Poedermelk is toch ook heel anders van samenstelling - veel voedzamer - dan gewone melk, dus die flessen vervangen door gewone melk is toch wel wat anders. Of drinkt ze die flessen gewoon als tussendoor drinken?

Wij hebben voor Lennon een beker met water op zn slaapkamer staan, als hij 's nachts dorst heeft, krijgt hij daar een slok uit. Heeft Amélie echt honger 's nachts of is het een drinkbehoefte?
Make love, not war ☮
pi_85873946
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:23 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Die 3 flessen is dat ook 1 's morgens en 's avonds? Dan zou je die eerste kunnen/mogen vervangen door bordje pap met (gewone) melk en 's avonds ook. Poedermelk is toch ook heel anders van samenstelling - veel voedzamer - dan gewone melk, dus die flessen vervangen door gewone melk is toch wel wat anders. Of drinkt ze die flessen gewoon als tussendoor drinken?
Nee als tussendoor drinken drinkt ze water.
Pap wil ze niet. Iets met alle soorten geprobeerd enzo :') we hebben het met verschillende soorten melk geprobeerd, verschillende soorten pap, op verschillende manieren geven (lepeltje, fles, warm, koud, dat werk) zelfs brinta met yoghurt maar ze houdt niet van pap geloof ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85873995
oh en 's nachts is het wel echt honger. Geen waterdorst of hoe zeg je dat. We hebben een tijdje geprobeerd alleen water aan te bieden maar dan was het elk uur heel hard huilen tot er uiteindelijk melk inging met grote teugen.
Alleen 2 keer is nu omdat ze dus ziek is. Normaalgesproken krijgt ze 1 nachtvoeding.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:38:00 #90
114177 Diaan73
pi_85874361
:o ze heeft al echt een eigen willetje/smaak dus. Blijkbaar vindt ze de poedemerlk dus nog erg lekker. Dan zit er idd niets anders op dan haar dat nog even te geven. Je zou 's morgens nog wel een boterham kunnen geven ipv een fles. Of wil ze die ook niet?
Make love, not war ☮
pi_85874660
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:38 schreef Diaan73 het volgende:
:o ze heeft al echt een eigen willetje/smaak dus. Blijkbaar vindt ze de poedemerlk dus nog erg lekker. Dan zit er idd niets anders op dan haar dat nog even te geven. Je zou 's morgens nog wel een boterham kunnen geven ipv een fles. Of wil ze die ook niet?
haha jawel, zo erg is het niet :P
ze krijgt 's morgens eerst een boterham en pas halverwege de morgen een fles, voor ze naar bed gaat weer zeg maar. Ik denk dat tzt de middagfles wel af zal vallen naarmate ze meer naar Dan blijft er alleen nog een fles vroeg op de middag over en een fles voor het slapengaan, denk ik. Sowieso krijgt ze wel eerst gewoon eten en daarna pas de fles, tussen 2 eetmomenten in zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:04:07 #92
114177 Diaan73
pi_85875382
Okay, je zou die fles dan ook nog kunnen vervangen door iets anders te eten, maar dat krijgt ze dan waarschijnlijk ook wel. Ik denk dan aan fruit of een koekje. Ik vind eigenljk dat ze nog best veel krijgt... :D zoveel wilde Lennon niet op die leeftijd die kreeg helemaal geen fles meer . Maar als ze het nodig heeft, het ene kindje heeft meer nodig dan het andere, en ze doet er goed op, lekker blijven doen. :Y
Make love, not war ☮
pi_85876214
ja ze is zeker niet te zwaar en doet het verder goed, ik heb niet het idee dat ze teveel binnenkrijgt ofzo. Ze krijgt 1 of 2 keer per dag fruit, gewoon avondeten, 's morgens en 's middags brood en tussendoor ook nog rozijntjes/soepstengel/plakje ham of kaas, dat werk. Nouja we zien het wel, het zal zichzelf wel vanzelf regelen denk ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:25:17 #94
114177 Diaan73
pi_85876329
^O^ Of course :Y
Make love, not war ☮
pi_85877083
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:38 schreef _Bar_ het volgende:
Hier heb ik hetzelfde voor de dreumesmelk als jou Huup, vind het duur en onnodig.
en Yokidrink naturel proberen?

Praten dat doet Roy nog niet, wel begint hij nu steeds meer dingen na te doen. :)
Verder is Roy nog steeds een kleintje, wel leuk eigenlijk ;)
Wel weer problemen met het poepen, dat blijft hier echt een "probleem"
Nu kregen we wel gisteren te horen waarom we niet naar de Osteo gaan.
Heeft iemand daar ervaring mee dus het poepgedrag in combi met een Osteo?

Ingrid s6 vanmiddag ^O^
Bar, ons zoontje heeft ook maanden ontzettend last gehad met poepen, hij brulde het uit soms. Wij zijn wel naar een osteopaat geweest, zonder resultaat. Wat wel binnen 2 dagen hielp, was forlax. Bij de apotheek via verwijzing van de huisarts, poedertje wat je oplost in water. Binnen 2 dagen waren de problemen over, wij hebben het een paar weken gebruikt en sindsdien heeft hij nergens meer last van. Dus mijn tip: even langs je huisarts!
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:05:04 #96
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85884252
Huup, ik lees dat je al een hoop hebt geprobeerd, en bijv. karnemelk (al dan niet met een scheutje roosvicee)?
Maarten drinkt ook geen koemelk maar karnemelk met een klein scheutje roosvicee gaat er goed in!
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:12:22 #97
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85884512
Wat ik ook nog zou willen toevoegen is dat Amélie zo'n 10 tot 15 keer iets proeft, voordat ze het lekker kan vinden.
Maar ik vind mengen van poedermelk met gewone melk ook een goede!
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:35:21 #98
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85887790
Ik heb voor Thomas ook poeder en pak-melk gemengd. Niet eens zozeer omdat ik bang was dat hij het niet zou lusten maar meer om een wat geleidelijkere overgang te creëren qua voedingsstoffen.

Zaterdag hebben we zijn verjaardag gevierd, het was zo gezellig! Foto's komen zo in het fototopic.

Thomas heeft wéér een loopoor. Volgens mij alweer de vijfde of zesde keer in twee maanden, ik raak de tel onderhand kwijt. Het eten ging weer voor geen meter, hij voelde zich duidelijk weer niet lekker. Nadat ik wat paracetamol had gegeven ging het langzaam wel beter. Maar met het drinken van zijn fles moest hij steeds even stoppen om nog even te huilen. Zo zielig vind ik dat! Gelukkig slaapt hij tot nu toe wel lekker.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85888855
Och Amélie, wat sneu zeg, zo overgeven :{
Maar ze kan alweer klimmen! Daaruit maak ik maar op dat het al wat beter gaat? :)
Willow krijgt ook nog steeds 3 a 4 flessen op een dag. En die moet ook geen pap :') Eigenwijze kinderen... Moet zeggen dat we nog niet echt bezig zijn met koemelk proberen, zouden we eigenlijk wel moeten doen! :@

Oei Roy :o Ohhh Bar ik zou me ook kapot schrikken! Gelukkig heeft ie niks zeg. Brrrr als er iets is dat ik eng vind, is het wel glas in de buurt van kleine kindjes...

Jan, autoooo! *O* Wat goed! Willow zegt tatau tegen auto :') O+

:* voor Thomas' oor... dat is wel heel vaak, cara! -O- Zielig ;( :*

Willows ontwikkeling lijkt in een stroomversnelling te zitten ofzo :o ze kan ineens zoveel nieuwe dingen! Niet lopen, daar heeft ze geen behoefte aan, maar mentaal... ze brabbelt de hele dag door in d'r eigen taaltje, zó leuk om te horen. Ze zegt mama (nou ja, tegen alle vrouwen en tegen papa en tegen d'r grote zus, maar och, kniesoor...), tatau (auto), brrrroem! (fietsen, of wanneer er een brommer/motor langsrijdt), does! (poes)... ze wordt ineens knuffeliger, iets wat ze echt nóóit was (kan niet stilzitten, net als d'r vader), maar toen ik vandaag thuiskwam uit werk wilde ze eerst even knuffelen met me O+ *smelt*
Ze heeft zowaar ineens door hoe de loopwagen werkt!
Ze heeft allemaal speelgoed door, wat ik echt zo knap vind :o dat ze weet dat als ze op de paarse knop van de speelgoedtrein drukt, dat ie dan gaat rijden. En dat als ie weer ophoudt, dat nog een keer drukken 'm weer aanzet enzo.
En ze weet heel goed wat ze met eten moet doen: lepel pakken, in het eten stoppen, kijken of er wat opzit, en dan in je mond stoppen (weliswaar op z'n kop, maar toch). Ik ben echt continu onder de indruk van de mentale stappen die ze ineens zet, dat ze die processen snapt!

Tandje zeven is inmiddels door *O* Ook zo'n duhhhh-moment. Al een week lang slechte nachten, en na een week slecht slapen er achter komen dat er dus een tand door is. 8)7 Duh.

Ik heb echt zo'n blij en lief kind! Ik zeg het niet vaak, omdat ik hier vooral post als ik iets niet snap, als ik ervaringsdeskundigen zoek, of als ik er even doorheen zit, dus ik vind dat het echt even gezegd moet worden. Ik geniet! Van mijn grote dochter. O+ Dus.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:59:40 #100
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85888995
Wat een heerlijke post Innepin O+
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:18:27 #101
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_85890303
Ca.ra gefeliciteerd met je grote mannetje! En wat een ontzettend leuke taart kreeg hij :) Alleen die loopoortjes zijn echt niet leuk... heb je het met de huisarts weleens over buisjes gehad? Bij Isis was het echt een verschil van dag en nacht toen ze eenmaal buisjes had. Zo'n ander (vrolijk en blij, geen oorpijn meer) kind.

Innepin, knap he dat ze dat ineens allemaal door heeft :Y Daar kan ik ook zo van genieten!

Isis drinkt bijna geen melk meer. Ik krijg het er niet in en ik doe de moeite ook niet echt meer. Yoghurt uit een beker gaat goed en af en toe karnemelk en uiteraard toetjes en kaas, maar dat was het wel qua zuivel.
Huup, best zwaar voor je denk ik dat ze 's nachts nog 2 flessen wil?

Jair die pyjama zegt *O* lief!

Jan die zijn moeder (bijna) de baas is :D

Wel nog een vraagje: mijn eigenwijze dreumes wil niet meer tandenpoetsen. Liedjes zingen, grapjes etc ze houdt haar mond echt stijf dicht. Hoe doen jullie dat? Als ik haar zelf de tandenborstel geef zuigt ze alleen de tandpasta eraf.
pi_85890624
wat een genietpost innepin O+ fijn!

Grasjes, och, t is teamwork hier :+ hahaha, B. haalt Amélie uit bed, ik geef haar liggend in bed de fles en hij legt haar weer terug. We zijn alledrie meestal al vertrokken voor we goed wakker zijn. Het scheelt wel dat ze de flessen koud drinkt. Het flesje met water staat dus op mn nachtkastje en de melkpoedertoren ook. Kwestie van gieten schudden en voeden. Doorslapen zou niet onaangenaam zijn :P Maar het is gelukkig niet zo dat ze herrie maakt, ze slaapt meestal al tijdens het voeden weer verder.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 augustus 2010 @ 22:32:20 #103
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85891182
ik zou in geen geval dwingen Grasjes .. dat werkt alleen maar averrechts is mijn ervaring. Heb al geprobeerd om op een ander tijdstip tanden te poetsen? dus 's ochtends ipv 's avonds bijvoorbeeld? -edit- kan het zijn dat er een kies aan 't doorkomen is? Jan deed op die momenten ook zijn mond niet open. Kwam vanzelf weer toen kies doorwas.

en Jan is me bijna de baas idd. Zowel mentaal als lichamelijk .. ik weet niet of mensen hier wel eens een dreinende, op zijn kop hangende, schoppende peuter hebben geprobeerd zijn billen af te vegen of een schone luier om te doen? Jan presteert het iig :') gelukkig heeft hij door dat hij op de wc moet plassen, dus ik heb goede hoop dat hij snel met zindelijkheid probeert te beginnen. Hoewel ik nog meer hoop dat hij op de psz alleen leert te spelen. Ik word er echt hondsmoe van om minimaal vier uur lang geen seconde te kunnen zitten omdat meneer weigert alleen te spelen :X

maandag 30 augustus 2010 @ 22:43:53 #104
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85891805
Ja Grasjes, daar zat ik ook aan te denken. Vandaag was ik te laat thuis om de huisarts nog te bellen, maar morgen ga ik er eens een telefoontje aan wagen.

Nu ga ik lekker mijn nest opzoeken, het was een drukke dag op het werk.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85901682
Innepin idd een geniet post. O+

Gisteren waren Tyler en ik dus op stap. Eerst ging de bus niet, want weg afgezet ofzo vanwege water. Toen snel in andere bus naar station, de trein maar gepakt. Vanaf daar naar de stad, ruzie gemaakt met verkoopster van de DE winkel omdat Tyler huilde. Verder lopen naar het ziekenhuis. 13.50 waren we er, 14.00 zouden we aan de beurt zijn. 15.00 nog steeds niet ...
Toen vond Tyler het welletjes en poepen lukte ook nog eens niet makkeljk. Die ging dreinen, schreeuwen, over de grond rollen etc. Achter de balie rennen, weg willen lopen, maar gelukkig zaten de deuren dicht. Eindelijk aan de beurt, Tyler bij kop en kont gepakt, onderweg een schoen verloren. Dokter pakte hem over, ik ging de schoen en de buggy halen. Pfff!
Hij bleef krijsen ed, praat lastig maar de arts was heel lief en begripvol. Buikje/darmen gevoeld van buiten en binnen zeg maar. Is helemaal goed. Moet wel elke dag movicolon om de boel soepel te houden. Groeit goed genoeg, is (nog steeds) 10 kg. Over een half jaar terugkomen. Nog een boel geworstel om de kleren aan te krijgen. Toen we klaar waren zei ik, Tyler wil je de jas aan, dan gaan we naar huis. Hij wist niet hoe snel hij bij me moest zijn. :D En was op slag rustig.
Weer lopen naar station waar de bus net weg was. Gelukkig kwam er een andere bus aan, waar je niet met de buggy in kan. Dus Tyler naast iemand op de stoel gezet, buggy ingeklapt en naast iemand anders op de stoel gezet. En Tyler op schoot. Gelukkig was hij heel rustig in de bus en ging lekker naar buiten kijken. Halverwege viel hij in slaap.
Maar pfff wat een onderneming zo. Normaal was of mijn vader of Djeez met de auto mee. Dit is wel pittig zo!
Heel verhaal geworden, sorry!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:33:29 #106
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_85902957
Ingrid als ik het zo lees dan ben je zelf ook versleten denk ik of niet. Wel fijn dat jullie een half jaar weg mogen blijven.
pi_85903003
Huup, mijn buren hebben om over te stappen op koemelk, ook een tijdje koemelk en poedermelk gemengd, omdat hun dochter er niet aan wilde. En dat ging stapje voor stapje best goed.

Ingrid, wat een onderneming!

Even snel bijgelezen, want druk geweest gisteren, kraamvisite geweest bij ons baby-neefje O+.
pi_85903431
Ingrid wat een gedoe! :o jeumig.

Thnx voor de melk-tips dames, we gaan dr eens mee aan de gang :)

Poppedein en Lena, hier ook maar gefeliciteerd! O+ Lena is een echte heuse dreumes nu O+ O+ Geniet van jullie dagje weg en gezellig om jullie er weer bij te hebben hier! *O* O+

Oh ik ben zo blij :D ik heb net een geweldig boekje gekocht voor Amélie. Het is wel voor als ze iets groter is, maar dan kan B. het lekker voorlezen aan haar haha. Yumi <3 <3 B. is japanoloog, vandaar dat ik het leuk vind ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85904791
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:33 schreef Books het volgende:
Ingrid als ik het zo lees dan ben je zelf ook versleten denk ik of niet. Wel fijn dat jullie een half jaar weg mogen blijven.
Gisteren toen ik eindelijk om 17.15 thuis was, wel ja. en Kim was 5.30 al wakker en maakte hem om 6.00 wakker door haar geschreeuw ...

En nu is Tyler bloedchago. Zo Kim ophalen, en als Kim dan om 13.00 weer op school is en wij weer thuis hoop ik dat hij wel gaat slapen. Zelfs samen youtube filmpjes kijken helpt net.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:34:42 #110
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85906617
Ingrid, pfew! Dat klinkt heftig idd. Hopelijk pak je straks een beetje rust... :*

Poppedein en Lena *O* welkom! En gefeliciteerd ook ;) Hoe was jullie dagje uit?

Hier alles goed, lekker weekendje naar ze geweest (en ondanks t weer erg genoten). Fijn!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:54:48 #111
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_85911596
Lena en mama van harte welkom hier, een klein meiske is dreumes geworden O+ *O*

ingrid fijn dat alles goed is :D
pi_85913791
Lena en Poppedein! :o *O* Welkom! Gefeliciteerd! Kom binnen, drink een kopje thee, schuif aan, etcetera *O*
pi_85914845
Lena gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:29:15 #114
114177 Diaan73
pi_85914956
Lena, van harte gefeliciteerd met je verjaardag *O* *O* Poppedein, welkom hier!!
Make love, not war ☮
pi_85916802
Lena en poppedein, welkom en gefeliciteerd *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:28:58 #116
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85917554
welkom poppedein met lena :)

Ik heb jan net weer ziek op bed gelegd. Hij had weer 38,6, was zielig aan het piepen dus heb m maar vluchtig afgespoeld onder de douche, rap afgedroogd en met een zetpil naar bed gebracht. hie viel meteen in slaap. T zal wel buikgriep zijn, dat schijnt te heersen, en zijn strontluiers lijken het te bevestigen :r

dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:31:25 #117
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85924514
Arme Jan :* Beterschap ventje, hoop dat een goede nachtrust je morgen wat verlichting brengt.

Welkom Lena *O*

Ingrid :o wat een reis! Wel super dat het goed gaat zeg en dat je de komende 6 maanden niet hoeft te komen.

Mijn kind wordt groot.... dit weekend een feestje gehad overdag, bij mijn broer. Hij was steeds op de dansvloer te vinden en zag me amper te hangen }:| . En dansen en swingen hahaha. En sjansen O+
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:48:08 #118
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85925155
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:31 schreef seilram het volgende:
Arme Jan :* Beterschap ventje, hoop dat een goede nachtrust je morgen wat verlichting brengt.

Welkom Lena *O*

Ingrid :o wat een reis! Wel super dat het goed gaat zeg en dat je de komende 6 maanden niet hoeft te komen.

Mijn kind wordt groot.... dit weekend een feestje gehad overdag, bij mijn broer. Hij was steeds op de dansvloer te vinden en zag me amper te hangen }:| . En dansen en swingen hahaha. En sjansen O+
hehehe, seilram, wat leuk! En klinkt heel 'volwassen' ;)

Kind hier kan de hitte niet goed hebben denk ik. Ze gloeit enorm, temperatuur schommelt tussen 37,5 en 39, net wat hangeriger en slecht slapen... Bah! Maar het wordt erg grijs buiten.... Regen? Ik hoop het zo!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:57:44 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85925537
en als je dr gewoon wat extra laat drinken Basboussa? Misschien afspoelen onder een koele douche? Heeft dat enig effect ?

dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:05:41 #120
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85925912
Poppedein en Lena ook welkom!

We hebben vanochtend een rondje huisarts gemaakt, Thomas mag weer aan de antibiotica, een heftigere dit keer in de hoop dat we de boel nu wel goed onder controle krijgen.
Zelf mag ik aan de diclofenac, mijn gescheurde spier is gaan ontsteken, met de bijbehorende auw. Maar verder gaat alles goed hier. Thomas is echt in zeer korte tijd al zijn laatste baby-ig-heid kwijtgeraakt en een echte dreumes. Zo mooi om te zien!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:12:58 #121
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85926248
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:57 schreef DJMO het volgende:
en als je dr gewoon wat extra laat drinken Basboussa? Misschien afspoelen onder een koele douche? Heeft dat enig effect ?
Ze drinkt eigenlijk alleen maar, en ik was haar met koud water, maar scheelt allemaal niet zoveel.. Zit ook wat te donderen met een hoektand volgens mij.... Ik maak me weinig zorgen, maar de man die denkt dat ze gaat hemelen vannacht....

O~)
pi_85927716
Oeke, ik kwam hier een regenpakje tegen, is dat niks voor Ko om lekker in te spelen??? Moest gelijk aan dat plaatje van die vieze broek denken ;)
  woensdag 1 september 2010 @ 07:07:43 #123
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85937920
Poppedein en Lena welkom :)

Thomas aan de antibiotica, Jan ook weer koorts :{

Joep aan het dansen :)

Tyler weer goedgekeurd, maar wát een reis...

Pfff, ik ging gisteren vroeg naar bed omdat ik zo moe was, voordat ik naar bed ging om kwart voor 10 was Maarten wakker, om 11 uur weer, om half 1 ook weer, toen maar tussen ons in en daarna nog 2 of 3 keer wakker en om half 7 waren we weer wakker :O Nou ja, niet echt wakker dus :O Vanavond nieuwe poging om eens lekker bij te slapen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 september 2010 @ 07:26:50 #124
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85937980
hier dito Marie .. jan is gisterenavond ook nog zo'n drie uur wakker geweest (leve de skateboardende kids die hier niet eens in het ocmplex wonen, en wegsturen heeft zin voor één minuut .. t zijn net strontvliegen :X ) en hij was vanmorgen ook om kwart voor zeven wakker :O en volgens mij begin ik nu zelf ook ziek te worden (verkouden etc) dus ik had graag tot een uur of 8 blijven liggen :')

pi_85938491
Seb is vandaag weer voor het eerst sinds mei een hele dag naar het kdv. Hij gaat nu naar het kdv in de wijk waar we gaan wonen. Een hagelnieuw gebouw, heel mooi. Alleen de ontvangst vond ik bagger. Hij is twee weken geleden al eens een ochtend gaan wennen. Ieder kindje heeft een eigen mandje met zijn/haar naam en een eigen haakje op de kapstok metd e naam erboven. Nou had hij bij het wennen nog geen mandje met zijn naam. Oke, dat kan, hij kwam ook maar wennen. Maar vandaag komen we daar binnen. Staat er een leidster in de gang te wachten, ze zei toen ik zei, kom Seb. Ow is dat Seb. En begint gelijk tegen mij een verhaal van wennen en hoe het gaat met Seb en bla. Dus ik zeg ja goed en loop naar binnen om spullen in zijn mandje te doen. Is er dus nog steeds geen mandje met zijn naam er op. En ik krijg daar dus de kriebels van. Bij het vorige kdv hadden ze meteen een bakje met zijn naam en zo. En na vijf minuten binnen gaat dat mens zich eindelijk aan mij voorstellen. Blijkt de vervangster te zijn. Maar vanaf het moment dat ik binnenkwam tot ik wegging niet tegen Seb gepraat, geen woord :(
Dan denk ik stel je maar voor aan mijn kind, Seb moet de hele dag met haar.

Maar geen bakje met zijn naam, geen haakje met zijn naam. Ligt dat aan mij of is dat slordig? Ze weten al een maand dat je komt op 1 sept. Ik kan serieus wel janken :'(
  woensdag 1 september 2010 @ 09:31:30 #126
114177 Diaan73
pi_85939340
Hmm Estrys, ik denk dat het wel goedkomt, zo'n mandje is maar bijzaak tenslotte, maar ik zou er ook mn bedenkingen bij hebben. Zo heeft Lennon ook nog geen eigen haakje met foto bij zijn nieuwe groep... kan ik me ook aan storen, maar ik zie dat hij het daar erg naar zn zin heeft en soms zelfs niet mee naar huis wil. Dan is zo'n eigen haakje met foto ook eigenlijk maar een detail.

Hoe ging het toen je wegging? Moest hij toen nog huilen?

Ik ga zo weer met Lennon naar de kapper...
Make love, not war ☮
pi_85939371
Estrys, niet fijn zo, dat kan ik me voorstellen. Komt vast goed, maar het voelt niet als een fijne start.
pi_85939647
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:31 schreef Diaan73 het volgende:
Hmm Estrys, ik denk dat het wel goedkomt, zo'n mandje is maar bijzaak tenslotte, maar ik zou er ook mn bedenkingen bij hebben. Zo heeft Lennon ook nog geen eigen haakje met foto bij zijn nieuwe groep... kan ik me ook aan storen, maar ik zie dat hij het daar erg naar zn zin heeft en soms zelfs niet mee naar huis wil. Dan is zo'n eigen haakje met foto ook eigenlijk maar een detail.

Hoe ging het toen je wegging? Moest hij toen nog huilen?

Ik ga zo weer met Lennon naar de kapper...
Het is ook maar een kleinigheidje, maar zo slordig. Ik vond het erger dat die vervangster zich niet tot Seb richt bij binnenkomst. Ze zei niks, ze stond een beetje sloom te kijken op de gang. Pas toen ik zijn naam zei kwam ze naar me toe. Maar dan nog praatte ze alleen met mij en niet met Seb.
Ik ga het nog wel zeggen straks bij het ophalen. Ik ben zo'n moeder from hell O-) Nu ging ik met een kutgevoel weg en daar heb ik geen zin in.

Hij moest in eerste instantie niet huilen omdat hij al druk aan het spelen was, maar ik wist niet aan welke kapstok ik zijn jas nou moest hangen. Ik was bang dat ze straks zijn jas niet kunnen vinden als ze buiten gaan spelen. Dus zag hij me op de gang bij de kapstok staan en toen begon hij te huilen. Ik word gewoon zo moe van al die vervangers steeds. Dat was op de andere locatie ook al. Ik weet niet hoe het met andere kindjes is maar Seb wordt daar onrustig van. Je wil toch een vertrouwde omgeving creeeren en dat is zo moeilijk als er steeds vervangers zijn. Nou is het natuurlijk nog vakantie hier, dus ook daar is iets van te zeggen. Maar op de andere locatie was dat het eerste half jaar van 2010 steeds.
pi_85939945
Vreemd is dat idd, dat ze zich niet tot Seb richt. Veel volwassenen doen dat niet, praten met kinderen, maar van een leidster op een kdv verwacht je toch een andere houding. Geen moeder from hell, gewoon iets van zeggen :Y

Ik moet zeggen dat er bij ons op het kdv weinig verloop is en er altijd een van de twee vasate leidsters is. Een enkele keer een vervanger voor een van de twee, maar zelden. Laatst was er een ziek en toen heeft Senna de hele dag op de dreumesgroep meegelopen ipv de babygroep, maar daar werd ze niet onrustig van, daar heeft ze van genoten :D maar ik kan me voorstellen dat te vaak vervangers onrustig is voor kinderen.
  woensdag 1 september 2010 @ 10:25:10 #130
114177 Diaan73
pi_85940466
Het is idd vreemd dat ze zich niet tot Seb richtte. Dat doen ze bij ons kdv wel. Ik breng Lennon meestal rond half 8, dan zijn er maar een paar leidsters die de vroege kinderen opvangen in de centrale hal. Daar zitten wel elke morgen andere leidsters omdat die vroege tijden gerouleerd worden. Lennon is dat dus al meteen gewend en vindt het ook niet vreemd. Wat ik wel grappig vind, is dat ik vaak een leidster (niet bij naam) ken, maar zij Lennon wel.. dat vind ik wel prettig. Om 8 uur komen de vaste leidsters en gaat hij naar zn eigen groep. Maar wat miss ook zegt, meteen zeggen hoor!! Je moet met een normaal gevoel naar je werk kunnen gaan.
Bij het kdv van Lennon is ook een tijdje een groot verloop geweest... maar nu gaat het een stuk beter. Ik zit sinds kort ook in de oudercommissie van het kdv, dat is best prettig en hoor je nog eens wat.

Zit Seb nu ook bij dreumesen/peutergroep bij ons is dat van 1,5 tot 4 jaar? Lennon wel en ik merk aan hem dat hij dat veel leuker vindt en ook veel meer "leert". Hij begint nu echt richting peuter te gaan. O+
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 september 2010 @ 10:27:31 #131
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85940521
Nu het toch over opvang gaat .. Jan is al sinds donderdag niet lekker. (hij ligt nu ook te slapen) en eigenlijk vrijwel constant aan het piepen. Maandag zou zijn eerste dag op de psz zijn. Wat zouden jullie doen? Het tot morgen aankijken en evt. morgen die eerste dag verzetten? (vrijdag zijn ze dicht, dus dan kan ik niet bellen).

woensdag 1 september 2010 @ 10:32:01 #132
114177 Diaan73
pi_85940644
Je kunt ook gewoon wachten tot maandagmorgen hoor. Als hij dan nog ziek is, gewoon ziek melden. Dat is hier nooit een probleem en zo deed ik het ook altijd met Twan op psz. :Y
Make love, not war ☮
pi_85940924
quote:
Op woensdag 1 september 2010 10:32 schreef Diaan73 het volgende:
Je kunt ook gewoon wachten tot maandagmorgen hoor. Als hij dan nog ziek is, gewoon ziek melden. Dat is hier nooit een probleem en zo deed ik het ook altijd met Twan op psz. :Y
Dat inderdaad, het duurt best nog wel een tijd tot maandagmorgen dus je hebt best kans dat Jan in de tussentijd flink opknapt. Ik hoop het in elk geval.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85941033
Ja Diaan, groep is van 18 maanden tot 4 jaar :Y Ik verwacht dat hij het enorm leuk gaat vinden. Hij is nu een van de jongste. Samen met een ander meisje dat een week jonger is. Dus veel aandacht voor hem :P

DJMO er zit nog een heel weekend tussen, de kans is groot dat hij maandag gewoon lekker opgeknapt is. Anders maandag gewoon even bellen.
  woensdag 1 september 2010 @ 10:45:22 #135
114177 Diaan73
pi_85941056
quote:
Op woensdag 1 september 2010 10:44 schreef Estrys het volgende:
Ja Diaan, groep is van 18 maanden tot 4 jaar :Y Ik verwacht dat hij het enorm leuk gaat vinden. Hij is nu een van de jongste. Samen met een ander meisje dat een week jonger is. Dus veel aandacht voor hem :P
Lennon is ook de jongste volgens mij. Ik denk dat Seb het ook wel heel leuk gaat vinden.. :Y O+
Make love, not war ☮
pi_85941297
Estrys, ik vind het ook slordig hoor! Het mag dan wel een kleinigheidje zijn, maar het maakt zoveel verschil als ze het wel goed doen, vind ik. Bij ons op het KDV richten ze zich altijd meteen tot Willow, "wat leuk dat je er weer bent!" enzo; op de eerste wendag had ze meteen een eigen tasje met naam, een eigen boekje, een eigen spullenmandje en een zonnetje op de muur ( :') ) (waar nog een foto in moet, maar dat ligt dan weer aan ons). Zijn ook kleinigheidjes, maar dat geeft mij juist wel een heel goed gevoel over het kdv. Juist omdat ze dat soort dingen meteen góed doen.
pi_85941655
quote:
Op woensdag 1 september 2010 10:52 schreef innepin het volgende:
Estrys, ik vind het ook slordig hoor! Het mag dan wel een kleinigheidje zijn, maar het maakt zoveel verschil als ze het wel goed doen, vind ik. Bij ons op het KDV richten ze zich altijd meteen tot Willow, "wat leuk dat je er weer bent!" enzo; op de eerste wendag had ze meteen een eigen tasje met naam, een eigen boekje, een eigen spullenmandje en een zonnetje op de muur ( :') ) (waar nog een foto in moet, maar dat ligt dan weer aan ons). Zijn ook kleinigheidjes, maar dat geeft mij juist wel een heel goed gevoel over het kdv. Juist omdat ze dat soort dingen meteen góed doen.
Op de andere locatie (zelfde kdv) was dit dus ook zo, daar hadden ze alles klaar voor zijn komst zeg maar. Misschien omdat het vakantie is dat ze het vergeten zijn. Maar ja op de andere locatie waren ze vorig jaar mijn verjaardag vergeten, ook zoiets.
Maar een ander kdv zit er niet echt in de buurt. Ze zijn allemaal van dezelfde organisatie (9 locaties) Straks kan ik op de fiets hem wegbrengen en meteen door.
Er zit wel een dorp verder kdv op een boerderij O+ Dat lijkt me ook geweldig maar er is een wachtlijst en het is een behoorlijk eind de andere kant op. Dat 2 keer per dag minimaal 10 km om. Mijn werk is 3 km van ons (nieuwe) huis dus dat gaat me wat ver.
pi_85941870
Ik vind het ook op zijn minst slordig Estrys! Net alsof hij niet welkom is ofzo. En idd ook raar dat ze niet rechtstreeks tegen hem praatte.
M. zit op een boerderijkdv. Nouja, het gebouw is een voormalige boerderij, het is omgeven door weilanden, maar ze hebben geen eigen dieren op Gijs het konijn na. De weilanden grenzen direct aan het speelplein, dus er staan regelmatig peutertjes neus aan neus met een schaap, diep in gesprek verzonken. O+
De boer komt de koeien twee keer per dag met de hand melken ook zo'n feest.

@Nijna: wat een geweldig pak! Ik heb er meteen een besteld!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 september 2010 @ 12:55:58 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85945505
wij kregen net een kaartje in de bus van de psz met pinokkio erop (hij gaat naar psz pinokkio :P ) en vier kleine foto's van de leidsters, persoonlijk aan hem gericht, met hoe laat we verwacht worden enzo.. echt lief. Dat gaat in zijn kinderalbum voor later O+

pi_85948484
Ha lieve mensen!

Ik kom zo binnen donderen, want ik heb nog weinig kans gezien om me te verdiepen hier, maar vanaf nu ga ik dat zeker doen!
Dankjulliewel voor jullie lieve welkom, we hebben een heerlijke dag gehad, zondag al gevierd en gister lekker met zn 3en naar het dolfinarium. écht genoten zo! En nu ga ik even genieten van het feit dat mijn meisje nog heel even de allerkleinste is hiero ;)
pi_85948562
O+
haaaai poppedein en Lena! *O* fijn dat jullie er ook zijn! O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85948669
Hey poppedein :).

Wij zijn vanmorgen op de fiets naar de dierentuin geweest, buurmeisje samen met de oudste in de fietskar, Iris achterop in de fietsstoel. Lieten we haar bij de fietsenstalling even los lopen, want ik wilde haar in de draagdoek op mn rug. Valt ze een mooie bult met schaaf op haar voorhoofd precies over de blauwe streep van zondag heen toen ze mn stoel probeerde te koppen... :{
Pakt lief haar op, oh ze heeft niks zegt hij naar haar handjes kijkend... Maar het voorhoofd had hij dus nog niet gezien... Maar goed, alles doet t nog dus het zal ook wel weer over gaan.
Terug viel ze in slaap in de fietsstoel, voelde ineens een koppie tegen mn rug aan O+.
pi_85951759
Oh Nijna wat sneu voor jullie kleine meid! :*

Ik heb een diertjesliefhebber. Bij elke hond die ze ziet of hoort is het waf waf en bij elke vogwl of eend hoor ik kakakakak O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_85953162
Vicky, wat leuk!
Volgens mij is Iris helemaal geobsedeerd door beren, knuffelberen wel te verstaan. Als ze er 1 te pakken krijgt houdt ze 'em stevig vast en onder het roepen van "beeeh beeeeh" stapt ze de hele kamer rond.
Overigens gaat het met de babypop net zo, maar die noemt ze volgens mij meer bieeee.
pi_85959695
Kind lag er om zeven uur al in :o Hij moest eigenlijk in bad maar dat trok ie niet meer.
Hij heeft het super goed gedaan. Lekker buiten spelen, meedoen met de groep etc. Een paar huilmomentjes maar dan was zijn knuffel voldoende om te troosten. Ben zo trots op hem :) Alleen slapen dan weer niet, een uurtje maar. Hij ging me een kusje geven toen ik binnenkwam. Dat doet hij echt nooit uit zichzelf O+ O+
  woensdag 1 september 2010 @ 20:06:53 #146
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85960732
Estrys O+ dat kusje! Lief. En wat goed van je kerel dat hij het zo knap heeft gedaan zeg!! Daar moet je zeker trots op zijn. Heb je nog iets tegen de leidster gezegd btw?

Vicky wat scheetig :D . Joep kan voortaan een aap nadoen O+ . Eerst alleen als ik een plaatje van een aap liet zien, dan doet ie: ooeooeooe aaa aaa oe oe aaa. En toenstraks bij het verschonen zei ik: "wat ben je toch een klein aapje" en Joep: "ooeooeooe aaa aaa oe aaa" O+

Nijna :D

Marie, geen fijne nacht... :{ hoop dat je vandaag wat meer slaap krijgt.
  woensdag 1 september 2010 @ 21:55:48 #147
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85965550
Estrys, wat fijn dat Seb het zo goed heeft gedaan vandaag :)

Maarten liet vanavond even zien hoe je uit de (gewoon hoge) kinderstoel veilig kan klimmen :X Hij gaat dus maar gewoon vast als wij er niet bij zijn :{
pi_85965820
Wat fijn Estrys, wat goed van je stoere kereltje! En dat kusje O+ Dat zijn even kleine wolkjes onder je voeten dan!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 september 2010 @ 22:02:27 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85965879
lief van seb estrys!

Marie: wij hebben regelmatig dat we jan moeten vastzetten waar we er zelf bij zitten, hij is razendsnel en klimt er uit voor we met onze ogen hebben kunnen knipperen ;)

Aapje Joep O+

woensdag 1 september 2010 @ 22:06:00 #150
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85966071
Nou, ik ga zo lekker even douchen en dan mijn bed opzoeken. Hopen op een betere nacht :)
  woensdag 1 september 2010 @ 22:08:07 #151
114177 Diaan73
pi_85966191
Ik hoop met je mee marie.

Estrys, wat lief van Seb en wat fijn dat hij zich wel goed vermaakt heeft.

Nijna, achgossie wat sneu. Gelukkig heeft ze er verder geen last van.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 september 2010 @ 22:12:24 #152
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85966396
ach arme iris .. :* maar wel lekker tegen mama aan geslapen op de fiets! ;)

slaap lekker marie!

pi_85966729
Marie, goede nacht gewenst, slaap lekker :*
  donderdag 2 september 2010 @ 07:17:44 #154
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85975061
Thnx meiden, het heeft geholpen :) Héérlijk geslapen! En Maarten ook, al is hij volgens W. 1x wakker geweest.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 08:31:25 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85975736
je hebt ons "aangestoken" marie :) ik ben vannacht máár één of twee keer wakker geweest, en we werden om acht uur pas wakker O+

Jan had vanmorgen soepoogjes. Ik vermoed dat hij toch nog lang niet zo lekker in zijn vel zit als hij wil doen voorkomen. Ik ga zo de psz wel bellen om te vragen wat zij willen.

Hij is nu bezig met op de tafel klimmen en zich er weer af laten glijden. Nu gaat hij er op zijn buik af, maar als wij op de bank zitten, gaat hij met zijn beentjes over de rand zitten en dan wil dat we zijn handjes vasthouden en hij er zo af kan laten vallen. Is een oefening die ik in het zwembad kreeg (op de rand zitten, aan de handjes, in het water voorover laten vallen naar mij toe) in het water was hij bang, maar dat hij juist die oefening onthouden heeft .. hij onthoudt echt meer dan ik denk :P

ook zo lief, als hij zich gestoten heeft, en ik zeg mama kusje op? komt hij met wat hij stootte naar me toe en houdt dat voor me zodat ik een kusje kan geven O+

pi_85976002
Beterschap voor de zieke kindjes, zo sneu :*

Amélie heeft gister al twee keer stiekem een stapje los gezet. Ze had het zelf niet door en zodra ze wel begreep dat ze niet zomaar van de tafel naar de bank was gekomen hield ze de bank nog maar even goed stevig vast _O- alsof dat nog helpt dan hahaha. Ik ben benieuwd wanneer ze de balans en het vertrouwen vindt om bewust dat soort kleine stapjes te zetten. T ziet er echt geweldig schattig uit :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 08:59:50 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85976149
lief is dat he huup :Y toen jan daarmee begon heb ik geoefend met hem en dat zag er zo uit:

overigens heb ik van dat tafelkruipen en glijden ook een filmpje:

pi_85976723
Jan met soepoogjes :* ik zou gewoon kijken hoe het gaat maandag, hij kan best nog een stuk opknappen...

Amelie *O* goedzo, hihi. Koddig he dat gestap Huup O+
pi_85976736
kwart voor zes was Seb wakker. }:| En een humeur :X
Nu gaat hij overal op de grond en de bank liggen maar slapen wil hij niet. Is het alweer avond? :(
pi_85976883
Mila heeft ook al een paar dagen last van soepoogjes, van de week werd ze wakker met een oogje helemaal dichtgeplakt :{ Het ziet er zo zielig uit! Daarbij is ze ook sinds maandag snipverkouden, arm ding.
pi_85977396
Kindjes met soepoogjes :* Is zo zielig als ze dan hun oogjes niet open krijgen na t slapen..

Seb toch, das wel vroeg hoor!

Amélie wat knap :D

Timo heeft nu 2 keer een halve miliseconde los gestaan om dan meteen om te vallen, losse stapjes zie ik voorlopig niet gebeuren hier :P

Gisteren had ik mn eerste werkdag en ging Timo wat langer naar t kdv dan gebruikelijk en M. had m opgehaald want ik was vrij laat thuis.. maar toen ik er eenmaal was heeft ie me echt wel een kwartier continu helemaal fijngeknuffeld O+ (terwijl hij onder de tomatensoep zat die hij aan het eten was, heerlijk :P)
pi_85977464
Ohmy Tyler leek wel een peuterpuber. Kim naar school brengen op de fiets. Dus Tyler lopend mee naar binnen. Hij wilde niet en liep weg. Ik er achteraan. In de houdgreep mee naar binnen. Al KRIJSEND alsof hij werd vermoord. Leuk joh, al die blikken. Kim snel in de klas afgeleverd, die snapte wel dat ik snel wegging, want Tyler ging er weer vandoor, stond al bijna buiten.
Toen naar de winkel,ik had een omkoop plakje ontbijtkoek mee. Ging redelijk, super snel de Lidl door gegaan. Op het eind wilde Tyler telkens uit het karretje klimmen. Toen heb ik hem maar tussen de boodschappen gezet. Alles in de (fiets)tas gepropt en Tyler ging bananen en ik kreeg hem niet in het zitje. Het zweet stond me op de rug. Tyler met een banaan omgekocht en snel in het stoeltje gepropt. Heel snel naar huis gefietst. Pfff, dat doe ik voorlopig ff niet.

Thuis nog een MEGA KRIJSBUI gehad omdat hij niet nog een banaan mocht, bleef er lang in hangen incl over de grond rollen. Misschien van Kim geleerd.

Is dit een fase?!!!! Ja he!!!!

nou kan ik niet veel hebben want Kim was nu al om 5.15 wakker en ik ben MOE!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 11:25:16 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85979548
Misschien even met tyler meeslapen straks Ingrid?

Ik haat het als huisarts-assistente's zo vaag en afwimpelend doen }:| ja _meestal_ is het onschuldig en kijken we het een dag of drie aan. Houd u het even in de gaten en maak het schoon met gekookt, afgekoeld water. (ik belde overigens omdat Jan gewoon soepogen blijft houden). Heel leuk allemaal maar als hij ontstoken oogjes heeft oid, wil ik dat morgen al onderzocht hebben, en het niet over het weekend heengetild hebben. ik heb dus ook lekker m'n zin doorgedramd en geëist dat ik morgen mag komen (eerst bellen) als het niet beter is. (ook omdat Jan maandag naar de psz zou gaan, wil ik het voor het weekend duidelijk hebben, en ik heb geen zin om za.avond op de hap te zitten met een kind wat niet meer uit zijn ogen kan kijken :{ )

pi_85981528
DJMO, wat dat aangaat ben ik ergens "blij"dat hier eigenlijk gelijk alle deuren voor ons open gaan wat Roy betrefd.
De reden is natuurlijk vele malen minder, maar ik ben er dusdanig blij om.

Amelie wat goed, zelf stappen is toch ook ontzetend leuk en spannend om te doen *O*

Roy heeft weer wat nieuws, Kiekeboe spelen, zelf zijn handjes voor zijn ogen doen en dan heel hard lachen zodra hij ze weg doet, en wij hard kiekeboe roepen O+
pi_85982956
Welkom Lena en Poppedein.

Hoe gaat het nu met Iris, Nijna?

Leuke kaart DJMO.

Balen Estrys. Heb je nog een goed gesprek kunnen hebben op het kdv?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 13:27:36 #166
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85983230
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:29 schreef _Bar_ het volgende:
DJMO, wat dat aangaat ben ik ergens "blij"dat hier eigenlijk gelijk alle deuren voor ons open gaan wat Roy betrefd.
De reden is natuurlijk vele malen minder, maar ik ben er dusdanig blij om.

Amelie wat goed, zelf stappen is toch ook ontzetend leuk en spannend om te doen *O*

Roy heeft weer wat nieuws, Kiekeboe spelen, zelf zijn handjes voor zijn ogen doen en dan heel hard lachen zodra hij ze weg doet, en wij hard kiekeboe roepen O+
dat kan ik zo goed voorstellen he . En ergens heb ik dat ook wel, dankzij mijn jeugdzorg geschiednis, en soms maak ik er gebruik van. Andere keren wacht ik gewoon op mijn beurt ;)

lief he dat kiekeboe spelen O+

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 13:34:32 #167
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85983435

rood van 't tranen/soepoogjes hebben + slaap hebben (vanmorgen niet geslapen en ligt nu op bed)

pi_85985691
Iris is gewoon lekker haarzelf, schaafplek lijkt ook al wat minder dan gisteren :).
Mn kleine gehavende dametje O+

Jan met soepoogjes, ach gossie! Gelukkig gaat het meestal vanzelf weer over, maar t ziet er altijd wel heel sneu uit!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 14:46:39 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85985822
ik ben benieuwd hoe dicht ze zitten als ik m uit bed haal zo Nijna :X t zal wel een grote vastgeplakte troep zijn ben ik bang ;(

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 15:26:31 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85987125
dat was dus huilen omdat hij niets zag, huilen omdat ik het schoon moest maken en huilen omdat het irriteert :{ waarom kan daar nou niks aan gedaan worden :')

pi_85987259
Ohh Lena en Poppedein nog van harte welkom en gefeliciteerd ook nog! *O* Helemaal vergeten :@
pi_85987312
*O* Lena en Poppedein welkom! *O* helemaal vergeten :@

Mijn dreumes wil weer eens niet slapen.> Vanmorgen een hal fuurtje in de auto geslapen. Vanmidag wel weer in bed gelegd maar ze lag alleen maar te ouwehoeren _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_85987557
Lastig Vicky.. Timo sliep vandaag juist van half 10 tot half 1.. Wel erg lang voor zijn doen..
pi_85989025
Vicky, lekker dan...

Hier ook een niet zo lekker slapende dreumes... vanmorgen niet geslapen, om 12 uur naar bed en tegen half 3 mopperen. En nu duurt de middag dus te lang :{. Ik ga maar eens aardappels schillen alvast...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 16:42:12 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85989684
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:22 schreef Nijna het volgende:
Vicky, lekker dan...

Hier ook een niet zo lekker slapende dreumes... vanmorgen niet geslapen, om 12 uur naar bed en tegen half 3 mopperen. En nu duurt de middag dus te lang :{. Ik ga maar eens aardappels schillen alvast...
wij hebben ons eten al bijna op :@ (ik zit nu achter pc te eten, jan speelt met papa (die heeft drie boontjes en een kwart aardappel + half toetje op :') )

donderdag 2 september 2010 @ 16:56:41 #176
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85990229
Nou oorontsteking nummer zoveel heeft zich aangediend. Ik mocht Thomas vanmiddag met koorts van het kinderdagverblijf komen halen, toen nog 39,5 maar na een uurtje (en inclusief een paracetamol...) zat hij al op 40.
Gelukkig mochten we meteen even langskomen bij de huisarts en hebben we een verwijzing naar de KNO arts op zak. Maandagochtend kunnen we meteen langs (lang leve de prive kliniek!).

Met al die ziektes en het overlijden van mijn schoonvader ben ik wel erg veel weg op het werk, dat is wel vervelend. Maar gelukkig zijn ze er heel lief en begrijpend over. Althans, in mijn gezicht....
pi_85990877
Ca.ra, alweer oorontsteking wat sneu! Goed dat jullie naar de KNO kunnen maandag!

DJMO, eten jullie altijd zo vroeg? Wij zijn gewend om meestal pas tegen 6 uur of nog wat later te eten, want dan is mn man vaak pas thuis. Maar vandaag doen we maar vroeg, want er zijn 2 dames nogal moe...
pi_85991371
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:17 schreef Nijna het volgende:
Ca.ra, alweer oorontsteking wat sneu! Goed dat jullie naar de KNO kunnen maandag!

DJMO, eten jullie altijd zo vroeg? Wij zijn gewend om meestal pas tegen 6 uur of nog wat later te eten, want dan is mn man vaak pas thuis. Maar vandaag doen we maar vroeg, want er zijn 2 dames nogal moe...

Hahah hier ook :D
Amélie zat al heftig in haar oogjes te wrijven enzo dus ik heb haar maar vast te eten gegeven. Maar goed, vandaag is ook een rare dag, B. eet alweer niet thuis, hij heeft alweer een zaken-diner dus ik heb er nu een pizza inzitten voor mezelf. Gister gekookt. Morgen weer normaal eten dan krijgt ze roti :D ben benieuwd hoe ze dat vindt haha.

Thomas :* arm ding.

Timo O+ kroelkip! O+ O+ wat geweldig is dat hè Chan <3 jij hebt je lieve menneke natuurlijk gemist maar als je dan thuiskomt en je merkt dat hij óók blij is dat je er weer bent *smelt* geweldig!

Er wordt hier nu lustig op los 'gestapt'. Meer dan 1 of 2 stapjes per keer zijn het niet, maar ze kijkt er heel trots op en ik moet klappen enzo hahaha. Drollewol O+ Het is zo'n stoer gezicht. Daar gaat ze dan, mijn kleine kind, is ze zomaar ineens nóg een stapje zelfstandiger.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 17:46:32 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85991719
sterkte bij de KNO ca.ra! hopelijk is er een constructieve oplossing voor al die ontstekingen!

Ja, wij eten altijd zo vroeg. Het was vijf uur, maar sinds jan op max 1 slaapje zit, trekt hij (zelfs met tussendoortje) niet om pas om zes uur te eten. Hij slaap 's nachts gewoon lang, en heeft dat ook nodig. Hij gaat rond zes uur naar bed, ligt dan meestal nog even wakker (is btw van de laatste tijd) en valt dan in slaap. Hij verbruikt zoveel energie, omdat hij werkelijk nooit stil zit, dat hij gewoon te moe is om later dan half vijf te eten. nou ja, als hij wat ouder wordt en dat beter leert te doseren, gaan we weer terug naar vijf uur, half zes :)

donderdag 2 september 2010 @ 18:31:25 #180
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85993014
Mijn man is meestal pas om 7 uur thuis, soms nog later.
Thomas krijgt tot nu toe meestal rond 6 uur te eten, maar nu het 'met de pot mee-eten' eraan zit te komen zit ik wat dat betreft wel een beetje met de handen in het haar. Maar goed, misschien is dat tzt met een tussendoortje op te lossen. Nu eerst maar eens die oren onder controle krijgen, want nu eet hij sowiezo bijna niks.
pi_85995325
Cara wel fijn dat jullie zo snel kunnen komen. Veel beterschap voor je ventje :*

DJMO, Joep heeft dat ook weleens gehad, van die oogjes. Zo sneu....

Hoelaat we hier eten is afhankelijk van hoelaat Joep wakker wordt van zijn slaapje. Als hij om 14.30 wakker is, dan moeten we echt om 17.00 eten, anders gilt ie de boel bij elkaar van de honger. Is hij om 15.30 wakker, dan eten we rond 17.45. En als ik er niet ben of lief niet... tja dat is vervelend, maar degene die met Joep thuis is, die eet dan vast samen met Joep en de ander mag het even in de magno stoppen.

Vraagje: krijgen jullie kindjes nog pap in de avond? Ik zit te twijfelen of ik die fles eraf zal halen... Joep zit namelijk sinds een week of 2 echt te kloten met zijn ontbijt.
pi_85995715
Huup, had je ook al houdbare melk geprobeerd??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 19:59:31 #183
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85996198
jan krijgt 's avonds een pyamapapje (van 200cc of 250 cc, mede afhankelijk van hoeveel hij gegeten heeft en hoe hongerig hij nog is) en 's ochtends een papfles van 210/7 nutrilon peutergroeimelk + een schep of zeven 12 granen pap

pi_85996302
seb krijgt 's avonds pap en 's ochtends een boterham. Soms eet hij wat meer 's ochtends als andere dagen. Geloof niet dat het wat uitmaakt als ik hem wel of geen pap geef 's avonds. Heb gemerkt dat hij zonder pap om 5 uur wakker is, met pap zeven uur. Ontbijt blijft hetzelfde.
pi_85996382
Amsterdamouders: zijn jullie al over de schoolkeuze aan het nadenken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 2 september 2010 @ 20:15:19 #186
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_85996723
Nadenken wel maar beslissen is een ander verhaal....pfff ;)!
  donderdag 2 september 2010 @ 20:16:18 #187
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_85996769
Ach gos arme Thomas! En arme jij ook Ca.ra. Tis echt niet fijn al die oorontstekingen. Hopelijk biedt de knoarts uitkomst maandag (en wat mogen jullie lekker snel zeg! Fijn!)

Huup, *O* voor je meisje die al wat stapjes doet!

Poppedein en Lena ook welkom! *O*

Jan met prutoogjes :{ Hopelijk is het maandag over als hij voor het eerst naar de psz mag!

Estrys, heb je nog met de leidsters gesproken?

Claudia, net geen Amsterdamouder hier maar wel al aan het nadenken, want heb op 1 van de websites van scholen gelezen dat een kind het liefst voor 1 jaar moet worden ingeschreven :o Belachelijk vind ik, want hoe weet ik nou met 1 jaar al welke school het beste bij mijn kind past... (vrije school, grote of kleine school etc)

Over eten: Isis redt het niet als we van het kdv thuiskomen wil ze gelijk eten. Dan heb ik dus al iets klaar staan voor haar wat ik zo ongeveer nog met jas aan al warm maak. Op de dagen dat ik thuis ben krijgt ze rond half 5/5 uur nog een snackje. Mijn man is meestal pas na 6en thuis en dat duurt haar anders echt te lang.
pi_85996949
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:47 schreef Ticootje het volgende:
Huup, had je ook al houdbare melk geprobeerd??
:Y
verschillende soorten en merken.
Helaasch.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85997004
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:20 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Helaasch.
Oh... Dat smaakt namelijk anders.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 20:24:11 #190
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85997095
Jan gaat naar de psz die gevestigd is in het gebouw van een openbare basisschool. Zolang we in deze wijk blijven wonen, zal hij daar naar school gaan. Ik hoop echter een wijk verder te kunnen gaan wonen (t centrum van dit gehucht) en in dat geval zou jan naar een christelijke basisschool gaan.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 20:25:12 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85997137
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:20 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Helaasch.
en die zuiveldrank peer of aardbei van 52 ct van de zaanse hoeve (albert heijn) .. Jan dronk (ook) alleen peutergroeimelk tot ik dit een keer meenam.

pi_85997139
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh... Dat smaakt namelijk anders.
I know! :r brrr hahaha

nee serieus ik had het inderdaad al bedacht van hm misschien wil ze dat wel ofzo vanwege andere smaak, ik heb domospul geprobeerd, huismerk ah, euroshopper, c1000huismerk en nog wat. En dan van alles halfvol en vol ook vanwege wie weet smaakt t anders. Maar geen succes. Soyamelk en rijstmelk ook geprobeerd vanwege t smaak idee.

Ik kan haar natuurlijk yoki ofzo gaan geven, dikke kans dat ze dat wel drink want keizoet maar dat vind ik ook weer niet de bedoeling :P dan heb ik liever dat ze voorlopig poedermelk drinkt. Dr tandjes zijn me ook wat waard.

Vandaag was kruidvatmelk in de aanbieding truowens dus ik heb ingeslagen :7
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85997180
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:25 schreef DJMO het volgende:

[..]

en die zuiveldrank peer of aardbei van 52 ct van de zaanse hoeve (albert heijn) .. Jan dronk (ook) alleen peutergroeimelk tot ik dit een keer meenam.
daar begin ik dus liever niet aan.
Zuivel in drankvorm is niet noodzakelijk voor de zuivel intake, yoghurt of kaas mag en kan ook. Dan heb ik dat liever. Ik ben echt niet van de suiker-gestapo verder ofzo maar dat soort drinken geef ik liever niet.

Ze mag heus wel een bekertje een keer, maar niet 3 à 4 flessen met dat spul per dag.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85997215
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:16 schreef Grasjes het volgende:

Claudia, net geen Amsterdamouder hier maar wel al aan het nadenken, want heb op 1 van de websites van scholen gelezen dat een kind het liefst voor 1 jaar moet worden ingeschreven :o Belachelijk vind ik, want hoe weet ik nou met 1 jaar al welke school het beste bij mijn kind past... (vrije school, grote of kleine school etc)
Dat is wel heel snel! Dat gerucht doet ook over Amsterdam de ronde, maar ik heb nog geen school gevonden waarbij het überhaupt kan. In het stadsdeel waar wij naartoe willen verhuizen hebben de scholen afgesproken dat ze inschrijvingen vanaf 2 jaar aannemen.

Wat zijn de zaken waar je nu rekening mee houdt als je erover nadenkt? Ik heb tot nog toe het volgende bekeken:

* welke ideologische richting hanteert de school?
* hoe ver is de school van ons huis vandaan?
* welke cito-score is er gemiddeld behaald over de afgelopen jaren?
* in welke schoolscoregroep valt de school? (dit zegt iets over het gemiddelde opleidingsniveau van de ouders)
* wat staat er in recente rapportages van de onderwijsinspectie?
* wat is mijn indruk van de website en de schoolgids? wat zeggen ze belangrijk te vinden en klinkt dat geloofwaardig?

Het is nog te vroeg om de scholen nu al van binnen te bekijken, maar ik moet wel weten of er aardige scholen zitten in het stadsdeel (Amsterdam-Noord) om te bepalen of we er naartoe willen verhuizen. Het is behoorlijk lastig!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 20:27:41 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85997222
ik heb jan bij de tandarts in de stoel gehad (en die drinkt dus zuiveldrank wat ik zei) en zijn tanden zien er perfect uit hoor :+ mede omdat hij zijn bekers meteen leegdrinkt en niet zoals veel peuters de godganse dag met een zuigfles in z'n smoel rondwandelt (excuse et moi voor het taalgebruik :+ )

(jan krijgt dus maar één beker, bij de lunch. voor de rest roosvicee of aanmaaklimo (twee bekers per dag)

pi_85997262
Nee maar dat zoete spul zou ik ook niet elke dag geven hoor...
pi_85997273
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:27 schreef DJMO het volgende:
ik heb jan bij de tandarts in de stoel gehad (en die drinkt dus zuiveldrank wat ik zei) en zijn tanden zien er perfect uit hoor :+ mede omdat hij zijn bekers meteen leegdrinkt en niet zoals veel peuters de godganse dag met een zuigfles in z'n smoel rondwandelt (excuse et moi voor het taalgebruik :+ )
Dat geloof ik best, zal best. Maar toch begin ik er niet aan. Liever poedermelk en geleidelijk afbouwen.

Er wordt hier overigens ook niet de hele dag met een zuigfles rondgewandelt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85997297
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:28 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Dat geloof ik best, zal best. Maar toch begin ik er niet aan. Liever poedermelk en geleidelijk afbouwen.

Er wordt hier overigens ook niet de hele dag met een zuigfles rondgewandelt.
Hier een fles in bed... De rest niet.
pi_85997341
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
Amsterdamouders: zijn jullie al over de schoolkeuze aan het nadenken?
Claudia kijk even op de site van jouw stadsdeel. Bij ons mag je namelijk pas bij een school inschrijven vanaf de maand waarin je kind 3 wordt en zo hebben andere stadsdelen weer andere regels hoorde ik laatst van iemand :)

Ah ik zie dat je daar al gekeken hebt :) Je hebt gelukkig dus nog even ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 20:30:50 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85997357
weet ik huup :) ik dacht ook meer aan mijn nichtje, die wel de hele dag de beschikking had over een zuigfles, behalve bij de lunch. mjah .. ik heb jan vanaf t begin geleerd, niet meer willen = fles weg en pas weer de volgende ronde een kans. niet af en aan die fles in z'n mond. ik vind het ook geen gezicht.

pi_85997388
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:26 schreef huuphuup het volgende:

Dan heb ik dat liever. Ik ben echt niet van de suiker-gestapo verder ofzo maar dat soort drinken geef ik liever niet.
Ik geef het ook liever niet, puur omdat er alternatieven zijn die voedzamer zijn (yoghurt, fruit, vezels uit volkoren brood). Dat soort drankjes drink ik zelf ook niet. Ze zijn trouwens ook vaak erg duur.
  donderdag 2 september 2010 @ 20:38:27 #202
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_85997666
Isis drinkt niet meer uit een fles, maar er staat wel de hele dag drinken voor haar klaar. Net haar moeder, altijd dorst :) Ik geef ook geen yokidrink oid maar wel weer diksap.

Claudia, zo ver was ik nog niet! Ik kijk nu naar:

• ideologische richting
• afstand
• aantal leerlingen
• of het geen zwakke school is, of is geweest
Oh en uiteraard of de website en wat ze daarop vertellen me aantrekt..

En ik moet zeggen dat elke keer al ik een poging waag, ik na een tijdje alles weer wegklik en denk pfff geen idee... het een is te ver weg, de ander te groot enz. Heb je wel al een paar favorieten?
pi_85997768
Claudia wij kwamen trouwens pas echt tot een keuze toen we de scholen bezochten. Een school kan alles nog zo mooi beschrijven op de website en in de schoolgids, maar als de sfeer niks is, het gebouw benauwd of donker is etc haak je toch af.
pi_85997792
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:30 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Claudia kijk even op de site van jouw stadsdeel. Bij ons mag je namelijk pas bij een school inschrijven vanaf de maand waarin je kind 3 wordt en zo hebben andere stadsdelen weer andere regels hoorde ik laatst van iemand :)

Ah ik zie dat je daar al gekeken hebt :) Je hebt gelukkig dus nog even ;)
Dat schreef ik net: 2 jaar. :+ Het gaat me niet zozeer om een definitieve keuze voor de school zelf, maar ik wil weten of we goed doen aan zo'n verhuizing.

Ik word er niet vrolijk van om dit te lezen. Bijvoorbeeld: "Voor Nederland geldt dat de meerderheid (80%) van leerlingen op scholen in de schoolscoregroepen 1/2/3 zitten. Voor Amsterdam/G4 geldt het tegenovergestelde: de meerderheid (60%) van de leerlingen zit in de schoolgroepen 5/6/7." (Op een school in de categorie schoolscoregroep 7 bestaat meer dan 75% van de kinderen uit "gewichtenleerlingen".)

Maar ik vind het ook weer suf van mezelf om een school te diskwalificeren alleen omdat er veel gewichtenkinderen op zitten.
pi_85997896
Ik heb geen probleem met dat soort drankjes verder maar wel voor 3 of 4 flessen op een dag.
Verder geen problemen met diksap of roosvicee, maar ze drinkt het niet :') ze vindt het niet lekker ofzo. Er staat hier een tuitbeker water de hele dag en ze drinkt daar 3 of 4 hele bekers van over de hele dag verspreid. :D
drinken is een groot woord hoor haha meestal neemt ze 1 of 2 slokken en daarna neemt ze alleen slokken om het daarna breed grijnzend weer eruit te laten lopen _O-

maar goed, ik heb het al eerder gezegd, ze hóeft geen melk te drinken, het ging meer om het gemak. Ik voel er weinig voor om me in allerlei bochten te wringen om haar aan de melk te krijgen. Dan gaan we over een tijdje gewoon afbouwen en vervangen door yoghurt na t eten en een plakje kaas op brood. Dat is ook ruim voldoende zuivel volgens de cb-richtlijnen.
Blijven we in de tussentijd gewoon op en neer karren naar kruidvat. Ook geen ramp.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85997897
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:40 schreef Stiemie het volgende:
Claudia wij kwamen trouwens pas echt tot een keuze toen we de scholen bezochten. Een school kan alles nog zo mooi beschrijven op de website en in de schoolgids, maar als de sfeer niks is, het gebouw benauwd of donker is etc haak je toch af.
Mja, dat geloof ik wel, maar ik kan toch moeilijk die scholen nu al bezoeken? En wat als een school een goede indruk maakt maar je weet dat er sprake is van toezicht door de onderwijsinspectie? Ik zou het toch lastig vinden om dat van me af te zetten.

Maar jullie hebben dus een school voor Linde gekozen? Wat gaf de doorslag? En weet je al of ze is "ingeloot"?
  donderdag 2 september 2010 @ 20:50:36 #207
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_85998196
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:43 schreef huuphuup het volgende:

drinken is een groot woord hoor haha meestal neemt ze 1 of 2 slokken en daarna neemt ze alleen slokken om het daarna breed grijnzend weer eruit te laten lopen _O-

maar goed, ik heb het al eerder gezegd, ze hóeft geen melk te drinken, het ging meer om het gemak. Ik voel er weinig voor om me in allerlei bochten te wringen om haar aan de melk te krijgen. Dan gaan we over een tijdje gewoon afbouwen en vervangen door yoghurt na t eten en een plakje kaas op brood. Dat is ook ruim voldoende zuivel volgens de cb-richtlijnen.
Blijven we in de tussentijd gewoon op en neer karren naar kruidvat. Ook geen ramp.
:D Dat deed Isis ook toen ze zo oud was als Amelie. Werd er af en toe moe van haha, maar opeens was het over! En die melk hebben wij ook maar opgegeven. Alhoewel ze op het kdv wel een paar slokken neemt (maar daar krijgt ze niet de hele dag door drinken, dus dorst)
pi_85998674
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mja, dat geloof ik wel, maar ik kan toch moeilijk die scholen nu al bezoeken? En wat als een school een goede indruk maakt maar je weet dat er sprake is van toezicht door de onderwijsinspectie? Ik zou het toch lastig vinden om dat van me af te zetten.

Maar jullie hebben dus een school voor Linde gekozen? Wat gaf de doorslag? En weet je al of ze is "ingeloot"?
Ja we hebben een school voor Linde. Er waren bij de bijeenkomsten van scholen die wij bezochten ook al mensen met kinderen die nog geen 3 of in de buurt daarvan waren hoor. Gewoon doen als je je daar fijn bij voelt. Of bijvoorbeeld eens kijken als de school uitgaat. Wat voor kindjes komen er naar buiten? (Is het een witte school of juist een zwarte of een mooie mix?) Hoe groot zijn de klassen? Hoe komen ze naar buiten? (met juf, rustig, chaotisch, vechtend etc) Worden de kindjes opgehaald door ouders? Wat voor ouders etc

Hier zijn 5 scholen in de buurt. We hebben er 3 bezocht. De ene was een achterstandsschool (erg slechte citoscore, maatschappelijk werk aanwezig op school, zeer rommelig gebouw met overal zooi) Die viel meteen af want als het zo'n rommelig gebeuren is, hoe moet je dan rust hebben om iets te leren? En andere vage dingen. Een kleuterjuf op mega-naaldhakken waar ze amper op kon lopen tijdens het buitenspeel-halfuurtje, op de gang dwalende kinderen etc

De andere school was nogal een 'kijk ons eens'-school. Die ouders onderwierpen de directeur aan een soort kruisverhoor (En hoe ze die vragen ook stelden :o Spreken over 'dat soort mensen' als het over buitenlandse ouders ging. En een man die een soort licht panisch riep of zijn dochter meer kans had om aangenomen te worden als hij haar meteen overplaatste naar de bij de school behorende peuterspeelzaal.) Ik had heel erg het gevoel dat Linde zich daar jarenlang moest bewijzen tussen alle Rodericks en Isoldes. Dat wij ook wel 3x per jaar op wintersport moesten gaan, en ze op 8 clubjes moest om erbij te horen. Geen fijn gevoel. Bovendien was het gebouw erg klein en warm.

En de derde school is het geworden. Die hadden we als 1e bezocht en na 3 scholen wisten we het helemaal zeker. Een lichte, ruim opgezette buurtschool met een goede mix aan kindjes. Een fijne directrice die zei waar het op stond. Ze hebben een cito-score die boven het Amsterdams gemiddelde ligt. En het allerbelangrijkste was dat het gewoon fijn voelde O+ Het was net of ik weer op mijn eigen basisschool binnenkwam. Zo leuk. Ze doen aan schooolzwemmen, schooltuinen, theater en muziekles. Geen wachtlijst dus Linde heeft al een kaartje gekregen omdat ze het zo leuk vinden dat ze daar op school komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 02-09-2010 21:10:28 ]
pi_85998739
Claudia, ik weet ook niet of het voo rAmsterdam Noord ook geldt, maar er is bijvoorbeel din Watergraafsmeer wel een verplichting je lind in een bepaald postcode gebied (waar je ook woont) naar school te doen, geloof ik. Dat maakt de keuze al wat beperkt.

Verder vind ik de dingen waar je naar kijkt erg goed. Wij zijn ook n Noord aan het kijken, maar idd een goede school en kdv zijn wel dingen waar we echt naar moeten kijken. Dat maakt de beslissing niet gemakkelijker.
pi_85998814
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:50 schreef Grasjes het volgende:

[..]

:D Dat deed Isis ook toen ze zo oud was als Amelie. Werd er af en toe moe van haha, maar opeens was het over! En die melk hebben wij ook maar opgegeven. Alhoewel ze op het kdv wel een paar slokken neemt (maar daar krijgt ze niet de hele dag door drinken, dus dorst)
Ghehe, goed om te weten dat het over gaat :7

volgens mij vindt ze het grappig voelen ofzo want ze moet er altijd bij lachen. Moet wel zeggen dat het inderdaad beter gaat dan in het begin haha.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85999239
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:01 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ja we hebben een school voor Linde. Er waren bij de bijeenkomsten van scholen die wij bezochten ook al mensen met kinderen die nog geen 3 of in de buurt daarvan waren hoor. Gewoon doen als je je daar fijn bij voelt. Of bijvoorbeeld eens kijken als de school uitgaat. Wat voor kindjes komen er naar buiten? (Is het een witte school of juist een zwarte of een mooie mix?) Hoe komen ze naar buiten? (met juf, rustig, chaotisch, vechtend etc) Worden de kindjes opgehaald door ouders? Wat voor ouders etc
Wat voor samenstelling denk jij dat de school heeft als ik je de namen geef van een willekeurige selectie kinderen? Mike, Pepijn, Doortje, Niko, Joosje, Adri, Berend, Ischa, Marius, Joris, Mitzi, Fabienne, Pleun, Meia, Britt, Sarah, Jente, en Wiebe. :+ Maar ik wist al dat deze school bestond uit blanke kindertjes met hoogopgeleide ouders, want de school valt in categorie 1. Ik weet ook dat er op de school een warme, vertrouwde sfeer heerst en dat ouderparticipatie belangrijk is. Dat staat op de website en wordt bevestigd in de rapportage van de onderwijsinspectie. (Ik vind die rapportages trouwens behoorlijk geweldig. Er worden niet alleen cijfers in genoemd maar er wordt ook echt een beeld van de school geschetst.)

Ik zou zo graag een leuke gemengde school voor Ivan vinden. Héél lastig! Ik heb bijvoorbeeld zo'n school gevonden, geen achterstandsschool, maar die school staat wél onder toezicht. Tja, hoe kan ik dat negeren? De kwaliteit van het onderwijs staat toch voorop.

Misschien ga ik toch gewoon proberen of ik binnenkort een keertje langs mag komen. Wie weet waarderen ze het juist!
pi_85999479
Ik zou gewoon eens bellen voor een afspraak. De scholen die wij bezochten vonden het allemaal fijn dat we er moeite voor deden om een school uit te zoeken en dat we interesse in hun school hadden. Ze hebben op een school graag betrokken ouders (al zijn er wel grenzen heb ik gemerkt bij het bezoek aan de 'kijk ons eens'-school. Er was door de ouders gestemd over de kleuren van de aula _O- )
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 10:07:01 #213
5428 crew  miss_sly
pi_86013343
Wij denken buiten Amsterdam Noord ook over Amstelveen, en volgens mijn gewaardeerde collega's zijn alle scholen daar goed. We gaan het zien. Het lijkt nog zo ver weg allemaal, maar het zijn toch echt dingen die nu al gaan spelen, zeker als je gaat verhuizen.
pi_86013521
Het is ook nog ver weg, maar als je gaat verhuizen lijkt het me wel een belangrijke overweging. 'Kindvriendelijke buurt' zit niet alleen in de hoeveelheid groen om je huis, bijvoorbeeld, maar ook in de aanbod en kwaliteit van het onderwijs. Zelfs als er geen postcoderegel zou zijn zou ik Ivan niet naar een basisschool ver weg willen doen. Ik vind juist dat buurtcontact zo belangrijk.

Ik heb inmiddels ontdekt dat er genoeg mogelijkheden zijn in Noord; wij gaan de stap dus wagen! Mocht je erin geïnteresseerd zijn dan heb ik wel een overzichtje van scholen in Noord en informatie over de variabelen die ik eerder heb genoemd.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 10:22:51 #215
5428 crew  miss_sly
pi_86013715
Inderdaad, verhuizen betekent nu veel meer dan zonder kind. Zeker ook dingen in de toekomst, zoals scholen. Liever zou ik ook kiezen voor een school in de buurt ivm buurtcontact, maar ook zelfstandig naar school gaan op den duur.

Ik ben wel geinteresseerd in je overzicht! We zijn nog steeds zoekende en zelfs een nog nieuw te bouwen huis is bijna een optie :')
pi_86013959
Bij ons was er geen wachttijd. We zijn naar 2 scholen geweest in de buurt. 1 christelijke en 1 openbare. De openbare is het geworden en bevalt goed!

Hebben jullie nog tips om Tyler aan het praten te krijgen? Ik benoem alles, lees boekjes voor als hij dat wil, of hij kijkt zelf. Hij zegt heel weinig; mama, papa, kem, (kim), da(ar), die, mij, oommmmmmmma O+
Heel af en toe zegt hij je na of doet de klank na. Maar verder niets.
Hij begrijpt alles wel heel goed. Bv, leg het brood maar op de tafel, ga je speen maar zoeken, pak de bal maar, waar is je jas etc.
pi_86013987
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:22 schreef miss_sly het volgende:
Inderdaad, verhuizen betekent nu veel meer dan zonder kind. Zeker ook dingen in de toekomst, zoals scholen. Liever zou ik ook kiezen voor een school in de buurt ivm buurtcontact, maar ook zelfstandig naar school gaan op den duur.
Precies! Zo weet ik dat de school die ik nu op het oog heb op een plek ligt waar je met een rustige weg kunt komen (over de Buiksloterdijk). Da's nog een fraai stukje Amsterdam ook. En ik ga ook de scholen héél dichtbij eens van binnen bekijken, want ik wil me niet bij voorbaat af laten schrikken door gemiddelde cito-scores of het gemiddelde opleidingsniveau van de ouders. Als er een fijne sfeer heerst en Ivan er zichzelf kan zijn en genoeg ontwikkelingsmogelijkheden heeft, waarom dan niet kiezen voor een leuk buurschooltje? Ik ben er zelf ook niet slechter van geworden. Maar goed, da's makkelijker gezegd dan gedaan.

quote:
Ik ben wel geinteresseerd in je overzicht! We zijn nog steeds zoekende en zelfs een nog nieuw te bouwen huis is bijna een optie :')
PM me even je mailadres! Heb je een concreet nieuw te bouwen huis op het oog? Er is nog een twee-onder-één-kap vrij! *O*
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 11:07:11 #218
5428 crew  miss_sly
pi_86014849
Het afwegen van al die zaken is gewoon lastig. Ik zou Senna zo graag naar een leuke school doen met eenleuke mix aan kinderen: 'zwart' en 'wit', 'rijk' en 'arm', 'intelligent' en 'minder slim'.

Even alles tussen aanhalingstekens omdat dit erg zwart-witte oordelen zijn,m aar om duidelijk te maken wat ik bedoel met mix. Ik vind het belangrijk dat ze een beeld krijgt van de samenleving waar we in leven, maar ook mogelikheden genoeg om zich binnen haar mogelijkheden te ontwikkelen, welke die mogelijkheden dan ook mogen zijn.

Ingrid, Tyler gaat vanzelf praten als hij zover is, denk ik. Blijven praten met hem is denk ik het enige dat je kunt doen.Leuk he, als ze snappen wat je aan ze vraagt/tegen ze zegt!
pi_86015055
Bij ons 'kies' je gewoon voor die ene of die andere school in het durrup :D Wat een verademing is dat :P
  vrijdag 3 september 2010 @ 11:17:15 #220
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_86015104
Miss ik heb zelf altijd in Amstelveen gewoond & tot aan de middelbare school daar ook op school gezeten.
De basisscholen in Amstelveen staatn nogsteeds goed aangeschreven, het is dat wij daar niet gaan wonen omdat ik niet terug naar Amstelveen wil (ander verhaal ;)) maar anders had ik Danique vrijwel zeker op mijn oude basisschool gedaan!
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 11:27:30 #221
5428 crew  miss_sly
pi_86015434
Ow Frups, kun jij ons iets meer vertellen over de wijken in Amstelveen? Altijd fijn om wat inside information te krijgen! Ik ken Amstelveen eigenlijk niet echt, volgens mijn collega's kun je er niet een verkeerde wijk kiezen, maar is dat ook zo?

Ow, hoe meer we ermee bezig zijn en over denken en praten, hoe meer ik me verheug op een spelende Senna in de tuin of op straat ofzo! goede wending naar ontopic, toch? :+
pi_86015734
Ik verheug me er ook op, miss! Mijn schoonzusje is met man en kind verhuisd naar een ontzettend gave woning zonder tuin. Het zien van die woning brengt me dan toch weer wat aan het twijfelen: het huis is zo gaaf, de buurt zo mooi, ze wonen bij het water. Maar het idee van een in de tuin scharrelende Ivan maakt de keuze voor een klassieke eengezinswoning de moeite waard. Ik zit zelfs al te fantaseren over de nisjes op zolder waar hij straks met zijn zusje in gaat spelen. O+
  vrijdag 3 september 2010 @ 11:49:55 #223
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_86016196
Miss dat kan hoor maar misschien is het makkelijker om dat een keertje live te doen? Dan kan ik mogelijk al je vragen beantwoorden!
Een verkeerde wijk kiezen in Amstelveen kan inderdaad niet maar ik ben wel van mening dat er leukere en minder leukere wijken zijn voor kinderen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 september 2010 @ 14:02:50 #224
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86021414
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bij ons was er geen wachttijd. We zijn naar 2 scholen geweest in de buurt. 1 christelijke en 1 openbare. De openbare is het geworden en bevalt goed!

Hebben jullie nog tips om Tyler aan het praten te krijgen? Ik benoem alles, lees boekjes voor als hij dat wil, of hij kijkt zelf. Hij zegt heel weinig; mama, papa, kem, (kim), da(ar), die, mij, oommmmmmmma O+
Heel af en toe zegt hij je na of doet de klank na. Maar verder niets.
Hij begrijpt alles wel heel goed. Bv, leg het brood maar op de tafel, ga je speen maar zoeken, pak de bal maar, waar is je jas etc.
ik houd me ook aanbevolen voor tips .. op die ene keer auto out of the blue na heb ik niks meer gehoord ..

vrijdag 3 september 2010 @ 15:01:16 #225
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_86023675
Geen tips helaas! Op een paar woorden en een heel scala aan dierengeluiden en andere geluiden doet onze dame enkel aan heel heel veel brabbelen..... komt vast vanzelf wel goed, ze is een tikkie gemakzuchtig zo nu en dan ;)

[ Bericht 37% gewijzigd door Fruppel op 03-09-2010 15:07:34 ]
pi_86026258
Gisteren was tinuviel jarig, dus Jair en ik hebben gezongen: _O- een kind van 19 maanden wat hieperdepiep probeert te doen, met slaperige oogjes :') het was erg leuk, en mama's cadeau uitpakken ook :P

Grappig eigenlijk, want Jair was op 2 september 19 maanden, ook een soort "mijlpaaltje" :)
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:28:22 #227
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_86035113
Hier ook een jongetje wat nog niet veel praat hoor, hij zegt wel wat losse woordjes en soms komt er nog wat bij, maar zeker nog niet heel veel...
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:55:22 #228
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86076145
Ja hoor, het kan er nog wel bij: Thomas heeft de zesde ziekte onder de leden.
Dit was vanmiddag, inmiddels zijn de vlekken alleen maar duidelijker geworden.

Dat is dan ook waarschijnlijk de oorzaak geweest van de plotselinge hoge koorts van de afgelopen dagen (die nu overigens weg is).
Gelukkig lijkt hij er verder geen last van te hebben, geen jeuk ofzo. Maar het ziet er echt niet lekker uit.

Terzijde: ik vind het nog wel even moeilijk om hier de aansluiting te vinden, zeker als jullie over basisscholen enzo beginnen! Maar ik groei er vast wel weer in.
pi_86081591
Ca.ra, beterschap voor je kleine man! Ennuhh gewoon over andere dngen posten hoor. Ik maak me niet 'druk' over een basisschool.

Mijn kleine meisje is ziek. Ze hoest verschrikkelijk en is verkouden met als gevolg dat de nachten zwaar klote zijn..

O+ mevrouw wilde gister naar bed! Ze had haar speentje al in haar mond, liep naar haar kamer en was al
In bed aan het klimmen O+
O+ ze is gek op Dip en Dap O+
O+ ze kan high five O+
O+ ze steekt haar hand op naar iedereen die langs komt en roept dan heel enthousiast haai haai of hoihoi O+
O+ zodra we in de buurt van de sloot komen begint ze al te kwaken. Er zitten altijd eendjes in die sloot O+

Sorry voor de O+ overkill :D
Tess is gewoon zooo leuk :D

[ Bericht 9% gewijzigd door Vicky op 05-09-2010 08:36:08 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86081593
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 23:55 schreef Ca.ra het volgende:

Terzijde: ik vind het nog wel even moeilijk om hier de aansluiting te vinden, zeker als jullie over basisscholen enzo beginnen! Maar ik groei er vast wel weer in.
Ik begon over basisscholen en ik mag hier nota bene nog niet posten. :+
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 08:31:23 #231
5428 crew  miss_sly
pi_86081695
Arme Thomas, beterschap!
En over basisscholen wil ik eigenlijk ook nog niet nadenken, maar ik weet dat dat gewoon moet. Sowieso in Amsterdam, maar zeker als je ook overweegt te verhuzien, zoals Claudia en ik.

Ik heb hier trouwens het beste bewijs in huis dat je absoluut nog niet hoeft te kunnen praten (alleen papa, mama, dag en dank (en die laatste twee klinken ongeveer hetzelfe :+ )) om te kunnen begrijpen wat er tegen je gezegd of aan je gevraagd wordt. Als ik de ontbijttafel ga dekken, zeg ik tegen Senna: pak de placemats maar en breng ze maar naar de tafel, en ze loopt zo naar het kastje waar ze in liggen, pakt ze en komt ze brengen. Als ik haar slofjes geef en zeg: loop maar naar de bank, dan doe ik ze bij je aan, loopt ze naar de bank en wacht op me met uitgestoken handje met slof. Toen ik gisteren zei dat ze maar even naar papa moest gaan, want dat ze lekker fruit zou krijgen, liep ze meteen naar schaap toe en liep door naar haar stoel toen ze zag dat hij bezig was voor het fruit.

En ik gebruik echt gewone zinnen, op een gewone toon. Geen halve zinnetjes met simpele woordjes ofzo. Ik vind het zoo geweldig om te zien!
pi_86081731
Leuk Miss! :Y O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 5 september 2010 @ 08:44:35 #233
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86081783
quote:
Op zondag 5 september 2010 08:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik begon over basisscholen en ik mag hier nota bene nog niet posten. :+
Nou wat doe je hier dan! o|O Vort! scheer je weg!

We hebben redelijk geslapen vannacht: om 12 uur de spalkjes toch maar even om gedaan omdat hij toch wel last leek te hebben. Daarna heeft hij lekker geslapen tot 6 uur en na een flesje nog tot half 8. Prima score voor ons doen!

Nu zit hij met een touwtje te spelen met de kat. Thomas slingert met het touwtje, de kat hengelt er naar en dan heeft hij de groooootste lol. Het gegiechel is zo aanstekelijk O+

Ik heb vanochtend een speelkisten-barricade gebouwd tussen de salontafel en een stoel, zodat meneer niet meer iedere 3 seconden aan de knopjes van de DVD speler kan friemelen. Ik was mijn eigen ge-NEE! een beetje zat.
pi_86081790
quote:
Op zondag 5 september 2010 08:44 schreef Ca.ra het volgende:

[..]

Nou wat doe je hier dan! o|O Vort! scheer je weg!

We hebben redelijk geslapen vannacht: om 12 uur de spalkjes toch maar even om gedaan omdat hij toch wel last leek te hebben. Daarna heeft hij lekker geslapen tot 6 uur en na een flesje nog tot half 8. Prima score voor ons doen!

Nu zit hij met een touwtje te spelen met de kat. Thomas slingert met het touwtje, de kat hengelt er naar en dan heeft hij de groooootste lol. Het gegiechel is zo aanstekelijk O+

Ik heb vanochtend een speelkisten-barricade gebouwd tussen de salontafel en een stoel, zodat meneer niet meer iedere 3 seconden aan de knopjes van de DVD speler kan friemelen. Ik was mijn eigen ge-NEE! een beetje zat.
Herkenbaar!
WIj hebben de salontafel al verplaatst. Alleen kan ik ;m niet voor de dvdspeler zetten want dan staat ie ook tegen de bank en dan gaat Tess op de tafel klimmen :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 september 2010 @ 09:01:22 #235
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86081865
over dat praten: mijn kinderarts (die ik overigens totaal niet mag, ze geeft me het gevoel dat ik een onmondig kind ben) had dus de laatste keer commentaar op het praten van Jan. Als hij december nóg niet fatsoenlijk een aantal woorden kan zeggen, moet er wat aan gedaan worden. Ik heb dat al eens eerder verteld hier geloof ik, maar dat zit me nog steeds dwars. Hij doet alles, begrijpt alles, (op een beetje dezelfde manier als miss omschreef hierboven). Hij wil gewoon nog niet, want dat hij het kan geloof ik wel. die, kijk, papa, mama, ka (Kat?) laatste keer dus ook oto (ik naam aan auto :+ ) . Het zit er dus wel in. Voor hij naar de basisschool gaat loopt het heus wel los met het gebabbel. Ik praatte ook pas vrij laat, (2 / 2,5 jaar ofzo) en toen ik eenmaal begon met praten schee ik er niet meer mee uit. Toen ik een jaar of zeven was werd er door leeftijdsgenootjes tegen me gezegd dat ik niet van die moeilijke woorden moest gebruiken want ze begrepen me niet :') . Zodra hij straks naar de psz gaat zal het ook wel beter gaan, omdat hij dan de andere kindjes hoort praten.

Beterschap voor thomas!

Vicky dat high five is zo O+ Jan doet een highfive, lowfive en dan een "boks" er achteraan _O-

zondag 5 september 2010 @ 09:04:26 #236
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86081885
Miss, leuk als je merkt dat ze dingen echt begrijpen he. Bij ons is het nog allemaal een niveautje lager natuurlijk, maar Thomas had me gisteren bijvoorbeeld verbaasd door zijn sok duidelijk met een aantrek-beweging (met 1 hand natuurlijk nog) langs zijn voet te bewegen. Ja! knap hoor! die hoort daar inderdaad!
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 09:08:48 #237
5428 crew  miss_sly
pi_86081908
Haha, Ca.ra, dat is zo leuk ook! Senna doet dat ook wel eens, houdt ze schoen of sok en voet tegen elkaar en laat dan ineens los om er vol verbazing naar te kijken dat het niet op magische wijze bij elkaar is gekomen zoals het hoort :D
  zondag 5 september 2010 @ 09:19:09 #238
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86081947
Tja, als mama het doet dan lijkt het zo makkelijk he!

DJMO, vervelend van die kinderarts. Het raakt je toch heel erg he, als ze je het gevoel geven dat het niet goed gaat. Terwijl je donders goed weet dat er nu eenmaal kindjes zijn die veeeel sneller zijn dan het gemiddelde, en dus ook kindjes die veel langzamer zijn dan het gemiddelde. Maar die langzamerds gaan wel vaak ineens vrij goed praten, tenminse in mijn familie wel. Alsof ze het allemaal in hun hoofd geoefend hebben ofzo....

Mijn man en zijn broer schelen 1,5 jaar, en zijn (jongere) broer praatte dus eerder dan mijn man.... Maar mijn man liep weer heel snel en zijn broer deed daar een stuk langer over. Zo kiest ieder kindje zijn eigen pad, toch?

Nog over die arts: toen Thomas hier een test van de fysiotherapeut kreeg, waarbij hij dus veel te laag scoorde op grove (been)motoriek voelde dat heel vervelend, ondanks dat je weet dat het logisch is omdat hij toen inmiddels ruim twee maanden spalkjes aan zijn benen had. En terwijl je verstandelijk weet dat het 'best kan' kan het gevoelsmatig toch heel anders zijn.
pi_86081964
Miss wat super lief dat ze er zo op reageert O+ Knap ook!

Ca.ra leuk is dat he! :D Dat deed Timo een tijdje terug ook, telkens zn sok/slof tegen zn voet aanduwen :)

Beterschap voor Tess :*

Timo is ook ziek.. snotverkouden, al 2 nachten amper slapen en telkens krijsen als hij wakker wordt :'( En vanmorgen wilde hij zelfs niks eten, das echt niks voor hem.. :{ en nu heeft hij er ook koorts bij.. pff..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 september 2010 @ 09:26:13 #240
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86081987
quote:
Op zondag 5 september 2010 09:19 schreef Ca.ra het volgende:
Tja, als mama het doet dan lijkt het zo makkelijk he!

DJMO, vervelend van die kinderarts. Het raakt je toch heel erg he, als ze je het gevoel geven dat het niet goed gaat. Terwijl je donders goed weet dat er nu eenmaal kindjes zijn die veeeel sneller zijn dan het gemiddelde, en dus ook kindjes die veel langzamer zijn dan het gemiddelde. Maar die langzamerds gaan wel vaak ineens vrij goed praten, tenminse in mijn familie wel. Alsof ze het allemaal in hun hoofd geoefend hebben ofzo....

Mijn man en zijn broer schelen 1,5 jaar, en zijn (jongere) broer praatte dus eerder dan mijn man.... Maar mijn man liep weer heel snel en zijn broer deed daar een stuk langer over. Zo kiest ieder kindje zijn eigen pad, toch?

Nog over die arts: toen Thomas hier een test van de fysiotherapeut kreeg, waarbij hij dus veel te laag scoorde op grove (been)motoriek voelde dat heel vervelend, ondanks dat je weet dat het logisch is omdat hij toen inmiddels ruim twee maanden spalkjes aan zijn benen had. En terwijl je verstandelijk weet dat het 'best kan' kan het gevoelsmatig toch heel anders zijn.
die broer had natuurlijk hier het voorbeeld aan jouw man, dat zou kunnen verklaren waarom broer sneller praatte dan je man. (zou ik zelf denken). En idd, ik heb overigens ook tegen die kinderarts gezegd: als hij met 2,5 nog geen woord zegt, ga ik denken over therapie (logopedie oid) etc.

Het valt me trouwens tegen dat die fysio die score niet relativeerde juist vanwege die spalkjes .. of iets zegt: hij is goed vooruit gegaan, maar loopt nog wel achter op leeftijfdsgenootjes oid.

De dreumessen steken elkaar aan lijkt het wel :{ timo en tess ook beterschap :*

pi_86082004
Beterschap voor Timo!
Tess eet momenteel heel slecht... komt vast wel weer goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86082049
Hier ook een snotverkouden kindje(s) Heel veel hoesten en niezen en een constante snotneus.
Vanmorgen rook hij heel zurig en het leek alsof hij een klein beetje had overgegeven. Sneu!
Gisteravond wilde hij niks eten, zelf de yoghurt niet, waar hij dol op is. Ook geen fles. Toen kwam hij om 4.00 voor een fles en 7.30 weer. Nouja,heeft hij iig wat extra vocht binnen.
Zo eens kijken of hij wat fruit wil.

Beterschap voor de zieke/ zich niet lekker voelende kindjes! :*
  zondag 5 september 2010 @ 09:38:46 #243
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86082076
quote:
Op zondag 5 september 2010 09:26 schreef DJMO het volgende:
Het valt me trouwens tegen dat die fysio die score niet relativeerde juist vanwege die spalkjes .. of iets zegt: hij is goed vooruit gegaan, maar loopt nog wel achter op leeftijfdsgenootjes oid.
Het was de start-meting. En alhoewel ik WIST dat hij lager zou scoren deed het me toch meer om het op papier te zien dan ik gedacht had.
Maar de fysio was er heel lief over hoor, het is echt een schat van een mens. Thomas was na 2 keer therapie ook al helemaal gek op haar.

Ik bedoelde het meer als illustratie van het feit dat je kunt weten dat er nou eenmaal snelle en langzame kindjes zijn, zelfs weten dat er een oorzaak is voor de vertraging zoals in ons geval, maar dat dat gevoelsmatig toch wel kan knagen.

En met dat eerder praten bedoel ik ook letterlijk eerder praten he, niet relatief ten opzichte van leeftijd. Broer kon al praten maar manlief nog niet. Dus een voorbeeld kan hij niet aan hem gehad hebben.
pi_86082412
Weet iemand vanaf welke leeftijd (ongeveer ;-)) kindjes bang kunnen worden in het donker?
pi_86082420
Dat niet praten is soms ook gewoon lastig voor hem en mij. Mama!!! DIE!!!! hoor ik nog vaak en dan erachter komen welke die. Gelukkig snapt hij wel veel en als ik vraag of hij het aan kan wijzen, of laat maar zien aan mama dan komen we er vaak wel uit.
Ohja, bah en nee kan hij ook goed zeggen. ;)
Hij is nu een vlieg aan het volgen. :D
Vannacht was wel lief. Blijkbaar had ik mijn teen gestoten. Want ineens deed het zeer en prikte en toen ik keek bloedde het ineens. Was er een groot stuk nagel afgescheurd. Auw!
Ging Tyler me troosten. O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 september 2010 @ 10:51:30 #246
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86082971
quote:
Op zondag 5 september 2010 09:38 schreef Ca.ra het volgende:

[..]

Het was de start-meting. En alhoewel ik WIST dat hij lager zou scoren deed het me toch meer om het op papier te zien dan ik gedacht had.
Maar de fysio was er heel lief over hoor, het is echt een schat van een mens. Thomas was na 2 keer therapie ook al helemaal gek op haar.

Ik bedoelde het meer als illustratie van het feit dat je kunt weten dat er nou eenmaal snelle en langzame kindjes zijn, zelfs weten dat er een oorzaak is voor de vertraging zoals in ons geval, maar dat dat gevoelsmatig toch wel kan knagen.

En met dat eerder praten bedoel ik ook letterlijk eerder praten he, niet relatief ten opzichte van leeftijd. Broer kon al praten maar manlief nog niet. Dus een voorbeeld kan hij niet aan hem gehad hebben.
oops, twee dingen die ik dan even niet goed begreep uit je post ;) wel fijn dat hij gek is op de fysio dan, scheelt een hoop denk ik.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 september 2010 @ 12:17:22 #247
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86084922
optie 1: leg kind in slaapzak op rug neer met speen in, gevolg: krijsend kind
optie 2: zet kind in slaazak neer in bed, leg speen bij t hoofdeinde neer, zeg: je kan zelf kiezen: of je gaat slapen zonder speen of met speen. speen ligt daar en daar. gevolg: kind is stil en gaat slapen (al weet ik niet of het met of zonder speen is :') )

ik geloof dat ik voortaan optie 2 maar kies :')

pi_86085912
Lief he miss als je merkt dat ze al zoveel begrijpen en ook doen waar ze om gevraagd worden. O+

Jair doet dat ook vaak, schoenen halen, jas halen, beker halen en dergelijke. Soms begrijpt hij ook iets weer niet wat hij eerder al eens had gedaan of misschien doet hij ook iets anders tussendoor en dan is hij alweer vergeten wat ik zei, dat kan ook.

DJMO wij hebben hier zoiets met de motorische ontwikkeling van Jair gezien. Hij was voor ons gevoel best laat met motorische ontwikkelingen hoewel de leeftijden gemiddelde tijden van het cb zijn: 11 maanden schuiven, 15 maanden kruipen, 18 maanden lopen. Bij hem zagen wij heel duidelijk, dat hij dingen niet deed hoewel hij het al een beetje kon totdat hij het echt goed zou doen. Hij liep bijvoorbeeld al langs dingen of 1 of 2 stappen los maar deed dat haast nooit. Ineens ging hij dan beter los lopen. Misschien bestaat zoiets met praten ook. Misschien doet Jan het nog niet om zichzelf oefentijd te geven of dat hij weet/ denkt dat als hij wacht hij het ineens beter kan?

Beterschap voor alle zieke kindjes!

Hier is zoonlief ook snotverkouden. Slapen s'nachts en overdag was dus ook geen succes. Heb het hoofeinde van het bed al verhoogd. Hoop dat hij nu even wat gaat inhalen. Rond 12 uur tijdens de lunch viel hij al in slaap. Uit zijn stoeltje was hij dan weer direct aan het lopen, springen, doen gegaan; heel stoer en alsof er niets aan de hand was.

Ingrid als kindjes verkouden zijn heb ik gehoord kunnen zij niet zo goed tegen melkproducten. Zeker als ze last hebben van slijm/ hoesten. Jair spuugde gisteren ook wat joghurt uit. Kan ook zijn dat je kind dus instinctief aanvoelt, dat de joghurt nu niet goed voor hem is. Ik heb vandaag de melkproducten ook maar overgeslagen op een beetje kaas op brood na.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_86087697
Tinuviel, helemaal niet aan gedacht.
De melk flessen wilde hij wel graag. Water of diksap (wat hij zelden wil) was net goed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 september 2010 @ 18:00:56 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86094892
ik had vanavond even een wtf momentje .. t was etenstijd en ik had voor Jan een potje pasta met spinazie. Normaal eet hij die potjes wel, al geef ik ze bij uitzondering maar ik wist niet wat ik vanavond wilde maken en dacht dat dat het wel vette hap zou worden. Aangezien ik Jan niet wil laten wennen aan elke zondag patat met appelmoes dus het potje. Goed, meneer weigerde z'n potje, maar ook zijn toetje sloeg hij uit papa's handen. hmm dat was nog nooit gebeurd. Enfin alles weggezet onder het mom van hij zal wel niet lekker zijn of gewoon een dwarse bui hebben. Eenmaal uit de stoel begint te hij gillen bij het hekje naar de keuken en naar (het restant van) zijn toetje te wijzen .. maar ik mocht nog steeds niet voeren. Oke jongen alsjeblieft .. jij je toetje en een lepel .. doe het dan maar zelf :')

Enfin, hij bleef bleren .. welja jongen .. hier heb je een paar stukjes hamburger en frikandel + mayo en appelmoes (ik had echt zoiets van: zo vaak komt het ook niet voor en je eet het toch niet op) enfin .. ook nog wat patatjes erbij en hij heeft zijn hele bord leeg zitten kanen op zi'n gemakkie. Zolang hij het maar zelf mocht doen was alles in orde .. één beweging om 'm te voeren en t was krijsen :')

einde van t verhaal .. maar rap gedoucht want hij zat onder de appelmayo :Y) en na z'n pyama papje naar bed gedaan. hij ligt nu heerlijk te slapen :Z

pi_86097726
Zelluf doen he... ;) heel herkenbaar. Toetje mag ik nog wel voeren, als ze daarna maar zelf nog even mag spelen met bakje en lepel.
  zondag 5 september 2010 @ 19:40:37 #252
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86097888
Herkenbaar!
Ik ben ook erg goed geworden in het bakken van groentepannekoekjes en aanverwanten.
pi_86099168
Tyler kan al best goed van een lepel eten. Hij eet dus zelf en dan heb ik nog een lepel erbij om er tussendoor een hapje in te krijgen. Gaat steeds beter. Vandaag nog foto's gemaakt toen hij pap zat te eten. Megaveel op je lepel is het leukste en dan krijgt hij nog wel veel binnen in 1x ook.
Tis zo'n schatje. Zo leuk hoe gek hij op Kim is en Kim (soms) op hem. Hij wil ineens vaak met haar knuffelen en dat vind ze ook leuk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 september 2010 @ 20:24:29 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86099510
ik zit er over te peinzen hem voortaan ook maar zelf te laten eten. Als dat minder strijd oplevert dan vind ik het allang best. Dan maar wat meer schoonmaken ;( ;)

Ca.ra groentepannenkoekjes? explain please?

pi_86101090
Seb eet altijd alles zelf, met een vork en toetje met een lepel. Gaat prima, heel netjes ook. Het is ook niet echt veel meer schoonmaken.
pi_86101244
Met een vork lukt nog niet hier. Maar zelf eten gaat beter dan "voeren".
en als hij niet wil zegt hij wel BAH! en schuift het weg. En dan snel het bord weghalen, voordat hij het naar je toe gooit.
  zondag 5 september 2010 @ 20:58:42 #257
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_86101480
Maarten eet ook helemaal zelf, soms moet ik nog wel helpen met het opscheppen van het eten, maar hij doet toch echt zelf de lepel in zijn mond. En soms met een vork, als het bijv. gebakken aardappels, courgette met gehakt is. Toetje mochten we eerst nog geven, maar nu doet hij dat ook zelf.
Schoonmaken hoeven we bijna niet meer, alleen als hij het zat is, wil hij zijn bordje nog wel eens omkieperen :D
  zondag 5 september 2010 @ 21:01:07 #258
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86101653
Ik maak twee varianten, ofwel iets wat lijkt op een engelse fishcake ofwel een meer nederlands pannenkoek-achtig dingetje.

Voor de pannenkoekjes gebruik ik een courgette die ik op de grove rasp in sliertjes rasp. Van te voren snijd ik de courgette even in (in de lengte, en dan dwars erop raspen) zodat de sliertjes niet te lang worden. Verder kunnen er alle (gare) groentes doorheen die je nog hebt liggen. Twee eitjes erbij, 4-5 flinke el bloem en zoveel melk dat het een lekker beslagje wordt. Ik doe dan hoopjes van 1 el in de pan, dat levert makkelijk hanteerbare koekjes op voor Thomas.
Al met al is het in mijn ogen een complete maaltijd: ca 1/2 eitje, een flinke lading groente en wat zetmeel.
Oh ja, ik roer een el vloeibare boter door het beslag en bak ze in een Tefalpan zonder verder nog vet toe te voegen.

Fishcakes kennen ze hier in NL niet zo, maar dat werd in Engeland vaak gemaakt. (een restje) gekookte aardappeltjes prakken met wat tonijn of zalm, en er dan fijngesneden groente doorheen. Een restje broccoli, fijngesneden spercieboontjes, kleine stukjes wortel (allemaal gaar natuurlijk), een mini-blikje mais. Een eitje voor de binding en dan een soort van hamburger-vormpjes ervan vormen. Je kunt ze nog door de paneermeel rollen maar meestal neem ik de moeite niet.
Daar geef ik dan trouwens nog wel wat extra groente bij, anders krijgt ie voor mijn gevoel te weinig.

Ik moet nog steeds ont-zet-tend op mijn handen zitten om het gooi-en-smijtwerk te negeren hoor. Hopelijk heeft het snel resultaat :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 september 2010 @ 08:50:36 #259
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86116628
thnx voor je uitleg ca.ra :)

Omdat nu ook de huid onder Jan z'n ene oogje wat kapot aan t gaan is, is het beter om de psz te mijden. Dus ook maar gelijk weer de huisarts gebeld, vanmiddag om half drie even langs.

en ik heb de pest in over de kinderen uit de buurt die ik gisteren weer weggestuurd heb. Jan was om een uur acht al weer ruim een uur wakker door hun takkeherrie (ze liepen nu met rollerskates over de brandtrap naar boven en vonden dat nog grappig ook :X ) en vanaf dat moment zag ik ook mijn kat niet meer. Die bleek vanmorgen om half zeven dus een hele nacht in een schuur een wijk verder opgesloten gezeten te hebben .. en laat dat nou de wijk zijn waar die k*t kinderen heen gingen tien minuten nadat ik ze had weggestuurd ... 1+1=2 hier -_-

maandag 6 september 2010 @ 09:39:49 #260
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_86117468
Hoe krijg je je dreumes weer gezellig terug in z'n badje? Roy wilt niet meer in bad blijven zitten, heel onhandig.
Na een aantal keer halsbrekende toeren uitgehaald te hebben, Roy gewoon zo in de douchebak gezet.
Alleen is dat geen echte bak maar een bak waar je opstaan met aanweerskaten ee ot voor het water.
Dus niet echt warm voor een kleine dreumes.

Nu wil ik dus Roy eigenlijk terug in bad doen, alleen hoe gaat het me dan lukken om hem zittend te houden.
Iemand Tips?
pi_86117573
Bar, Tess gaat niet meer in bad, die gaat alelen nog maar onder de douche.
Heel soms gaat ze in bad, dat vindt ze heerlijk. Geen tips helaas.

Beterschap voor Jan.

Tess wilde gisteravond niet gaan slapen ondanks dat ze zelf naar haar bedje liep. Ze heeft uiteindelijk tot 21.30 bij M. op schoot gezeten. Ze is vannacht wel een paar keer wakker geweest maar is gelukkig wel in haar eigen bed gebleven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 september 2010 @ 09:58:59 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86117859
Jan doucht ook alleen nog maar, vrijwel altijd met mij samen. Ik geef hem zelf z'n spons en dreumeszeep, hij wast zichzelf, dan til ik m op om af te spoelen en mag hij mijn schouders nog even inzepen en dan roepen we papa om 'm af te drogen zodat ik kan afdouchen op een warmer standje :+ (lang leve de thermostaatkraan :P )

pi_86117942
Weet iemand hoe het met naar buiten gaan zit als je kind de vijfde ziekte heeft en de vlekjes al zichtbaar zijn? Ze is dan niet meer besmettelijk als het goed is maar kan me zo voorstellen dat andere mensen bang worden voor besmetting als ze zo'n roodgevlekt kind zien :)

Ze heeft zelf verder nergens last van..

Reden dat ik het vraag is omdat we vanmiddag in ondertrouw gaan en we geen oppas hebben. Ze moet dus mee. Of we moeten het afzeggen.. Wat zouden jullie doen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 september 2010 @ 10:05:22 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86118013
gewoon meenemen raissa. Als ze raar opkijken van een gevlekt kind kun je toch gewoon uitleggen wat er aan de hand is? Ik zou je ondertrouw niet afzeggen voor iets wat niet besmettelijk is hoor. veel te belangrijk ;)

en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk ^)

pi_86118025
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:02 schreef Raissa het volgende:
Weet iemand hoe het met naar buiten gaan zit als je kind de vijfde ziekte heeft en de vlekjes al zichtbaar zijn? Ze is dan niet meer besmettelijk als het goed is maar kan me zo voorstellen dat andere mensen bang worden voor besmetting als ze zo'n roodgevlekt kind zien :)

Ze heeft zelf verder nergens last van..

Reden dat ik het vraag is omdat we vanmiddag in ondertrouw gaan en we geen oppas hebben. Ze moet dus mee. Of we moeten het afzeggen.. Wat zouden jullie doen?
http://www.rivm.nl/cib/in(...)chtingsmateriaal.jsp

ik zou gewoon lekker gaan :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 6 september 2010 @ 10:09:15 #266
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_86118118
Maar jullie kindjes kunnen al goed zelf staan DJMO en Vicky, Roy kan nog niet eens losstaan, dus dan is het al snel lastig zeg maar.

Er ligt wel een antislipmat in, maar staan gaat hier echt niet lukken, maar hij wilt dat dus wel, geeft echt onhandige praktijken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 september 2010 @ 10:12:25 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86118205
en gewoon samen gaan zitten Bar ? Jan kon ook nog niet zelfstandig staan hoor toen ik begonnen ben met hem te douchen. Hij heeft het opstaan zelfs in de douche geleerd zeg maar ;) ik liet hem gewoon rondkruipen onder het water, in die tijd zeepte ik hem ook nog zelf in.

maandag 6 september 2010 @ 10:15:01 #268
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_86118264
Dat past niet bij ons DJMO, meestal pak ik hem wel vast, alleen dat houd ik niet meer de hele douchetijd vol.
Als ik er naast ga zitten moet ik de douche deuren beide openzetten, en word het echt koud, laat ik ze dicht hebben we beide geen ruimte meer ;)
pi_86118397
Ok, ze gaat gewoon mee dus :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 september 2010 @ 10:25:57 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86118501
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:15 schreef _Bar_ het volgende:
Dat past niet bij ons DJMO, meestal pak ik hem wel vast, alleen dat houd ik niet meer de hele douchetijd vol.
Als ik er naast ga zitten moet ik de douche deuren beide openzetten, en word het echt koud, laat ik ze dicht hebben we beide geen ruimte meer ;)
en als je hem alleen laat frummelen terwijl je zelf buiten het douche gedeelte blijft ? gewoon naast de douche gaat zitten en evt. de douchekop laag bij hem houden ?

maandag 6 september 2010 @ 10:32:31 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_86118673
Dat doen we ook, alleen dan heb ik een schuddebuikje, en een klappertand kindje.
Vind ik ook zo sneu, en dan mag het nog zo warm zijn in de douche qua temperatuur.

Even lastig dus, vanavond nog maar eens proberen in het badje, desnoods dat ding terug op de standaard.

thx voor het meedenken in elk geval.
pi_86119365
Hmmm.. Het is dus niet de vijfde ziekte :? Wat het wel is weet de dokter ook niet.. Briljant :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 september 2010 @ 11:32:49 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86120452
misschien gewoon uitslag van het een of ander Raissa?

pi_86121533
Daarvoor is het wel erg heftig DJMO, ze zit vanaf dr enkels tot aan dr neus onder de grote rode vlekken.. Zowel op dr buik als op haar rug..

Dit is een foto van vanochtend toen het nog wel iets meeviel, nu zitten er dus veel meer grote vlekken...

pi_86121776
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:04 schreef Raissa het volgende:
Daarvoor is het wel erg heftig DJMO, ze zit vanaf dr enkels tot aan dr neus onder de grote rode vlekken.. Zowel op dr buik als op haar rug..

Dit is een foto van vanochtend toen het nog wel iets meeviel, nu zitten er dus veel meer grote vlekken...

[ afbeelding ]
a gossie, wat sneu zeg!! Dat ziet er iid niet uit als de 5e/6e ziekte.
Zo zag de 6e ziekte er bij Amber uit:
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86121865
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:12 schreef Vicky het volgende:

[..]

a gossie, wat sneu zeg!! Dat ziet er iid niet uit als de 5e/6e ziekte.
Zo zag de 6e ziekte er bij Amber uit:
[ afbeelding ]
Het ziet er inderdaad heel sneu uit maar volgens mij heeft ze er (nog) geen last van.. Gelukkig!
Amber had allemaal kleine rode stippeltjes zie ik dat goed?
pi_86121927
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:14 schreef Raissa het volgende:

[..]

Het ziet er inderdaad heel sneu uit maar volgens mij heeft ze er (nog) geen last van.. Gelukkig!
Amber had allemaal kleine rode stippeltjes zie ik dat goed?
ja klopt. Hier zie je ze beter
`
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 september 2010 @ 12:26:37 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86122198
quote:

[ afbeelding ]
het doet me hier aan denken om eerlijk te zijn raissa: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psoriasis

pi_86122351
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:26 schreef DJMO het volgende:

[..]

het doet me hier aan denken om eerlijk te zijn raissa: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psoriasis
Psoriasis ken ik als geen ander, dat is het zeker niet :)
De dokter denkt aan een of ander viraal iets of een allergische reactie. Ze vond het niet de moeite om ons door te sturen naar een kinderarts omdat het waarschijnlijk met een dag (of misschien twee) bekeken zou zijn.. Ben benieuwd.
pi_86122370
Ohja, en nog even een O+ voor de prachtige ogen van Amber
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 september 2010 @ 12:34:00 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86122383
ik vond de vlekker wel typerend :@ sorry :* hoop dat het snel over is :Y

pi_86129220
Mijn zoon is aan t spelen bij het buurmeisje van 11. Hij is echt knalverliefd op haar. Gek hoor, zo alleen thuis,
pi_86129550
Toen Graeme laatst de 5e of 6e ziekte had (geweldig geheugen heb ik toch..) zag het er precies zo uit als op die foto van Amber..
Kan het niet een of andere allergie ergens voor zijn ofzo Raissa? Gelukkig dat ze er weinig last van lijkt te hebben.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_86129712
't Ziet er idd wel heftig uit op die foto. Fijn dat ze er niet zo veel last van lijkt te hebben en gefelicteerd met je ondertrouw Raissa!
pi_86129747
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef bodpa09 het volgende:
Mijn zoon is aan t spelen bij het buurmeisje van 11. Hij is echt knalverliefd op haar. Gek hoor, zo alleen thuis,
Wat superschattig O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86130228
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef bodpa09 het volgende:
ahw O+ O+ wat schattig!!

Raissa jeetje, het ziet er wel heftig uit hoor! :o
nouja goed, als de huisarts het verder niet zorgwekkend vindt dan zou ik ook een dag of twee afwachten. Ben benieuwd of het dan inderdaad weer afzwakt. Gefeliciteerd met je ondertrouw!! ^)

Amélie heeft vandaag alweer stapjes los gezet :D ik voel me helemaal gloeien van binnen als k haar dan zie haha, zo groot en zo stoer gelijk al O+ En ze vindt zichzelf ook stoer denk ik want ze kijkt er heel trots bij en als ze weer neer ploft geeft ze zichzelf een applaus en komt ze bij mij een knuffel halen :D

Oh en boterhammen met beleg zijn hier uit de mode blijkbaar. Er gaat met moeite een stukje in, maar zonder beleg eet ze met smaak anderhalve boterham op :? En ze wil ook al geen diksap. *zucht* ik had het zo anders in gedachten maar mn kind zit toch echt aan het droog brood en water _O-
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86130295
Nou he. Hij kan haar naam nog niet goed zeggen, maar het is Anne, Anne voor en na. (Ze heet V ivianne). Raad eens wat het eerste was toen hij deed toen we terug waren van vakantie? Uit de auto, naar haar deur, al Anne Annne smak smak hoppetee roepend.
De liefde is wederzijds. Zij is net begonnen op de middelbare school en kwam gister vertellen op welke dagen ze vroeg uit is en ze dus met M. kan spelen. Ik geef het nog een jaar of twee, dan worden oudere jongens vast interessanter. ;)
pi_86137503
Wat schattig Bodpa!

Een meisje uit Kims klas vind Tyler zo lief. Die komt hem altijd een handje, kusje , knuffel en aai geven.
Tyler vind het wel best die aandacht.

En die boef gaat als het niet hoeft met naar school brengen mooi niet op de fiets mee. Dan maar ff met de buggy. Hij loopt echt elke keer weg. Heel irritant. Want ik moet er wel telkens achteraan natuurlijk. En hij kan hard rennen.
  maandag 6 september 2010 @ 19:45:13 #289
108648 cattie
lieve moeder
pi_86137847
quote:

[ afbeelding ]
Fee had ook zulke vlekken, nog veel erger zelfs. Het was volgens de huisarts de 5e ziekte of een allergische reactie. We zijn er nooit achter gekomen wat het nou precies was.
pi_86138600
Bar het enige wat ik nog kan bedenken is zo'n badring. Daar kunnen kindjes denk ik niet in opstaan. Probleem is wel dat je er echt een ligbad of iets van een bibabad of zo voor moet hebben, waar dat ding in kan drijven. Kan me voorstellen, dat je dit teveel werk vind als jullie geen ligbad hebben. Zou Roy ook uit zo'n badzitje opstaan, die je in het babybad kan leggen? Misschien kan je een en ander eens lenen van iemand om te kijken wat prettig is. Of is de Aquacarrier van Tan misschien iets voor je? Kijk snel in het vraag en aanbod topic.

Bodpa schattig is dat van je zoon en het meisje O+ Jair heeft hier zoiets met de dochter van de buurvrouw, die een paar maanden jonger is dan hij. Hij zegt ook steeds haar naam en weet precies waar ze woont. Hij is soms nog wat te wild voor haar, dat doet me denken aan de tekenfilm van het stinkdier mannetje en vrouwtje waarbij de een steeds voor de ander vlucht O+

Raissa, de vlekjes bij Mila zien er best heftig uit. Gelukkig heeft zij er geen last van. Gefeliciteerd met jullie ondertrouw en voorgenomen huwelijk ^) Wanneer is de grote dag?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_86138698
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:02 schreef Tinuviel het volgende:
Bar het enige wat ik nog kan bedenken is zo'n badring. Daar kunnen kindjes denk ik niet in opstaan. Probleem is wel dat je er echt een ligbad of iets van een bibabad of zo voor moet hebben, waar dat ding in kan drijven. Kan me voorstellen, dat je dit teveel werk vind als jullie geen ligbad hebben. Zou Roy ook uit zo'n badzitje opstaan, die je in het babybad kan leggen? Misschien kan je een en ander eens lenen van iemand om te kijken wat prettig is. Of is de Aquacarrier van Tan misschien iets voor je? Kijk snel in het vraag en aanbod topic.

Helaas, dat kan dus wel. Sommige kindjes kunnen overal uit klimmen O-)
  maandag 6 september 2010 @ 20:12:00 #292
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_86138962
van harte met de ondertrouw raissa!! De uitslag van mila is netelroos denk ik, danique heeft dit meerdere malen gehad en het zag er exact zo uit. Is een allergische reactie, helaas word de oorzaak bijna nooit gevonden en het trekt vanzelf weg (kan lang duren voor het helemaal weg is.)
pi_86139492
Mirte heeft ook een keer zoiets gehad, zal dan ook wel iets van netelroos zijn geweest.

Iris die gaat voor de Oscars hoor... tjonge wat kan die acteren! En boos worden :o. Stiekum lach ik me rot, maar wat een type zeg...
pi_86139662
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:23 schreef Nijna het volgende:

Iris die gaat voor de Oscars hoor... tjonge wat kan die acteren! En boos worden :o. Stiekum lach ik me rot, maar wat een type zeg...
zullen we Iris en Tess een keer naast elkaar zetten? Volgens mij hebben de dametjes hetzelfde karakter/temperament. Ik heb ook zo actrice die boos kan worden.

Tess moet donderdag weer een prik maar als ze nog steeds zo verkouden is en zo hoest stellen we die prik wel ff uit.
Het valt me op dat Tess regelmatig nog 1 hand als vuistje houdt. Bijvoorbeeld met op tafel slaan. Rechts is een platte hand maar links is nog regelmatig een vuistje. Herkenbaar?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 6 september 2010 @ 20:32:15 #295
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_86139898
Raissa, van harte met de ondertrouw en helaas kan ik je niet helpen met wat voor vlekjes het zijn...
Amélie aan water en droog brood :P
Iris, dramaqueen!
M. een 10 jaar oudere liefde O+ Die van Maarten (sinds gisteren is de liefde aan van zijn kant) is 27 jaar ouder, we waren gisteravond met Anna uit eten en ik moest hem halverwege even verschonen. Toen was het Anna O+ Anna O+ Anna O+ en ze zaten tegenover elkaar en hij zat haar later echt verliefd aan te kijken en zei dan Anna O+
pi_86141501
Grappig he, die verliefde mannen van ons. O+
  maandag 6 september 2010 @ 21:24:03 #297
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_86142534
Ja, hij zat er echt bij te zuchten als hij Anna zei O+
pi_86143154
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:27 schreef Vicky het volgende:

[..]

zullen we Iris en Tess een keer naast elkaar zetten? Volgens mij hebben de dametjes hetzelfde karakter/temperament. Ik heb ook zo actrice die boos kan worden.

Tess moet donderdag weer een prik maar als ze nog steeds zo verkouden is en zo hoest stellen we die prik wel ff uit.
Het valt me op dat Tess regelmatig nog 1 hand als vuistje houdt. Bijvoorbeeld met op tafel slaan. Rechts is een platte hand maar links is nog regelmatig een vuistje. Herkenbaar?
Dat van het vuistje herken ik niet.
Maar dat naast elkaar zetten lijkt me grappig ;). Ik heb soms echt het idee dat Iris dingen net zo doet als Tess, dan lees ik dat Tess loopt en 2 maanden later gaat Iris ook en zo is dat al vaker gegaan ;). Dus ik hou altijd maar een beetje in de gaten welke fratsen Tess uithaalt, kan ik me er vast op voorbereiden _O- .
Maar dus ook al zo'n actrice, dat wordt strijden voor de Oscars :P.

Verliefde kleine mannetjes O+ O+ O+
  dinsdag 7 september 2010 @ 09:41:55 #299
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_86155752
Raissa, dat ziet er heel erg uit als netelroos zoals Saskia het had:

Wij kregen van de huisarts Fenistil druppeltjes. Werkt als een tierelier :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_86156529
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:04 schreef bodpa09 het volgende:
Grappig he, die verliefde mannen van ons. O+
Dat word nog eens wat, die van ons kan ook nog eens niet kiezen. Vanochtend ging hij dan met een dametje van zijn kinderdagverblijf zoenen. Wel heel O+ Mama kreeg geen kus, maar Maya wel. Ik zie de charmeur al in hem, die al dames om de vingers wind.

Huup het klingt niet leuk als je het zo zegt, dat je dreumes droog brood en water krijgt. Alleen zij heeft het verkozen, het is niet zo dat zij niets anders krijgt. Heb je ook weleens margarine of boter erop gedaan of fruitmoes geprobeerd. Als ze fruit graag eet is dat misschien nog een optie?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_86156622
Mila dr rug en buik is weer vrij van vlekken! Alleen nog een paar op haar armen en benen. Het lijkt inderdaad wel op de foto van saskia maar dan begrijp ik niet helemaal waarom de dokter er niet aan denkt.. Nou ja, ze had iig gelijk dat het snel weg zou zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')