Ja dat is bij mij ookquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:36 schreef Groofsken3 het volgende:
Bij onze vk was een speelhoekje voor de kindjes. Nou was S wat groter dan Ivan, maar dat ging perfect. En meestal stond ik ook met vijf munten weer buiten en kreeg ze nog rozijntjes ook. Is nooit een probleem geweest en de meeste moeders hadden bij mij toen trouwens hun eerdere kindjes bij zich.![]()
Hoeveel betaalden jullie per uur dan? ¤ 350,= is inderdaad best veel...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:04 schreef Estrys het volgende:
Wij betaalden 750 euro per maand voor 3 dagen, met de kinderopvangtoeslag hielden we nog 350 over wat we zelf moesten betalen. Nu Seb 1 dag minder gaat scheelt ons dat 150 euro in de maand.
6,20 volgens mij. Maar ik verwacht dat we bij de definitieve berekening nog wel geld terug gaan krijgen. Ik hoop het tenminste.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hoeveel betaalden jullie per uur dan? ¤ 350,= is inderdaad best veel...
Dus je krijgt het wel "helemaal" vergoedt. Ik denk dat je wel wat terug gaat krijgen...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:12 schreef Estrys het volgende:
[..]
6,20 volgens mij. Maar ik verwacht dat we bij de definitieve berekening nog wel geld terug gaan krijgen. Ik hoop het tenminste.
Dat denk ik ook want het inkomen is waarschijnlijk wat lager uitgevallen dan het geschatte inkomen aan begin 2009. (bewust hoger ingeschat overigens, zodat we in ieder geval niet bij hoeven te betalen) Dus zouden we terug moeten krijgenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:13 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dus je krijgt het wel "helemaal" vergoedt. Ik denk dat je wel wat terug gaat krijgen...
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat denk ik ook want het inkomen is waarschijnlijk wat lager uitgevallen dan het geschatte inkomen aan begin 2009. (bewust hoger ingeschat overigens, zodat we in ieder geval niet bij hoeven te betalen) Dus zouden we terug moeten krijgen
Diaan heb net nagekeken en wij betalen ook 6,25 per uur. Volgens mij was dat vorig jaar minder en is net een klein beetje omhoog gegaan. Wat moet je eigenlijk doen voor de afrekening van de kinderopvangteruggave of doet de belastingdienst dat automatisch?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:54 schreef Diaan73 het volgende:
@Tinuviel.. wij betalen ¤ 6,25 per uur. Het maximale wat je terug kan krijgen van de belastingdienst. Het zou kunnen dat jullie per uur meer betalen en dat wat je meer betaalt, krijg je niets van terug van de belastingdienst. Daardoor kan het zijn dat jullie meer moeten betalen dan wij. Over het algemeen is het idd ong. 2/3 wat je terugkrijgt.
maar het kan nog beter ahum, mijn broertje beweert dat wat hij per maand aan gob/gastouders betaalt, hij helemaal terugkrijgt van de belastingdienst. Ik snap en geloof het eigenlijk niet. Hij krijgt ook bijna elk jaar weer een nabetaling... nou ja, tegenwoordig reageer ik er maar gewoon niet meer op.![]()
Hmm dan is het wel vreemd inderdaad. Misschien is het ook zo dat jullie hogere inkomens hebben opgegeven... Ik zie het al gebeuren dat wij veel moeten terug betalen of dat jullie veel terugkrijgen. Het liefst dat laatste dan!!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:26 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Diaan heb net nagekeken en wij betalen ook 6,25 per uur. Volgens mij was dat vorig jaar minder en is net een klein beetje omhoog gegaan. Wat moet je eigenlijk doen voor de afrekening van de kinderopvangteruggave of doet de belastingdienst dat automatisch?
Diaan ik hoop zeker ook dat het het laatste is. Wij hebben ook hogere inkomens, zonder ouderschapsverlof opgegeven en nadat ik werkeloos werd het bedrag ook niet aangepast. Maakt het nu wat pittiger, maar volgend jaar krijgen wij hopelijk wat terug.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hmm dan is het wel vreemd inderdaad. Misschien is het ook zo dat jullie hogere inkomens hebben opgegeven... Ik zie het al gebeuren dat wij veel moeten terug betalen of dat jullie veel terugkrijgen. Het liefst dat laatste dan!!![]()
Je krijgt vanzelf bericht van de belastingdienst volgens mij. Ja, dus gezien de post van Estrys.
Klopt. We zitten er gewoon in een grote hal waar ook mensen voor andere afdelingen wachten. Het lastigste van die afspraken vind ik dat het lastig is om in te schatten hoelang het allemaal gaat duren. Als ik meteen aan de beurt ben en binnen een kwartier klaar ben, dan lukt het prima. Als de afspraak uitloopt en zelf ook best lang duurt (zoals met de 20-weken-echo) dan is het niet alleen qua slaapjes en vermoeidheid maar ook vermaak. Ik vind niet dat ik van mijn baby mag verwachten dat hij 1-1,5 uur stil zit en zichzelf vermaakt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:58 schreef huuphuup het volgende:
Maar goed, Claudia loopt in het ziekenhuis bij een vk, dat is wel wat anders dan een praktijk natuurlijk. Wat minder kindvriendelijk ingericht vaak.
Ik ook, maar ik woonde wel in een dorp met véél kinderen om me heen, en ook véél neefjes en nichtjes. Het leven in de stad is anders, geïsoleerder als je niet zelf de sociale contacten opzoekt. Dat zorgt er wel voor dat ik er bewuster mee omga wat voor soort omgeving ik voor Ivan wil creëren. Een van de dingen waar ik heel blij mee ben is dat Ivan het gevoel van een "extended family" heel sterk meekrijgt. Hij gaat twee dagen in de week naar zijn opa en oma, zijn neefje is daar één dag, wij (zijn vader en ik) halen hem zo vaak mogelijk samen op en zien ook met grote regelmaat mijn schoonzus of zwager daar. Dat vind ik zó waardevol.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:46 schreef seilram het volgende:
Ik ben zelf ook nooit naar een kdv geweest en ik ben echt wel een sociaal mens
Mooi gezegd Claudia! Het is in a nutshell hoe ik wil leven.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:10 schreef Claudia_x het volgende:
Het heeft mij erg geholpen om te accepteren dat mensen die heel erg andere ideeen hebben dan ik toch ontzettend lief of leuk kunnen zijn. Soms voel ik me wel onbegrepen, maar daar staat ook tegenover dat zulke mensen mijn horizon kunnen verbreden. Ik probeer uit die relaties de positieve dingen te halen en het overige te negeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |