abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:54:00 #226
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85726240
@Tinuviel.. wij betalen ¤ 6,25 per uur. Het maximale wat je terug kan krijgen van de belastingdienst. Het zou kunnen dat jullie per uur meer betalen en dat wat je meer betaalt, krijg je niets van terug van de belastingdienst. Daardoor kan het zijn dat jullie meer moeten betalen dan wij. Over het algemeen is het idd ong. 2/3 wat je terugkrijgt.

maar het kan nog beter ahum, mijn broertje beweert dat wat hij per maand aan gob/gastouders betaalt, hij helemaal terugkrijgt van de belastingdienst. Ik snap en geloof het eigenlijk niet. Hij krijgt ook bijna elk jaar weer een nabetaling... nou ja, tegenwoordig reageer ik er maar gewoon niet meer op. 8)7
Make love, not war ☮
pi_85726441
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:36 schreef Groofsken3 het volgende:
Bij onze vk was een speelhoekje voor de kindjes. Nou was S wat groter dan Ivan, maar dat ging perfect. En meestal stond ik ook met vijf munten weer buiten en kreeg ze nog rozijntjes ook. Is nooit een probleem geweest en de meeste moeders hadden bij mij toen trouwens hun eerdere kindjes bij zich. :Y ^O^
Ja dat is bij mij ook :Y

Maar goed, Claudia loopt in het ziekenhuis bij een vk, dat is wel wat anders dan een praktijk natuurlijk. Wat minder kindvriendelijk ingericht vaak.

We komen net bij de fysio vandaan, ging weer prima :D
scheelt ook dat de fysio zelf twee kindjes heeft die net een slagje ouder zijn dan Amélie. Ze heeft het allemaal wel gezien dus maar ze is er niet lang genoeg 'uit' om te vergeten wat ze kan verwachten. Geeft me wel een prettig gevoel.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85726675
Wij betaalden 750 euro per maand voor 3 dagen, met de kinderopvangtoeslag hielden we nog 350 over wat we zelf moesten betalen. Nu Seb 1 dag minder gaat scheelt ons dat 150 euro in de maand.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:07:41 #229
114177 Diaan73
pi_85726800
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:04 schreef Estrys het volgende:
Wij betaalden 750 euro per maand voor 3 dagen, met de kinderopvangtoeslag hielden we nog 350 over wat we zelf moesten betalen. Nu Seb 1 dag minder gaat scheelt ons dat 150 euro in de maand.
Hoeveel betaalden jullie per uur dan? ¤ 350,= is inderdaad best veel...
Make love, not war ☮
pi_85726996
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:07 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Hoeveel betaalden jullie per uur dan? ¤ 350,= is inderdaad best veel...
6,20 volgens mij. Maar ik verwacht dat we bij de definitieve berekening nog wel geld terug gaan krijgen. Ik hoop het tenminste.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:13:55 #231
114177 Diaan73
pi_85727063
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:12 schreef Estrys het volgende:

[..]

6,20 volgens mij. Maar ik verwacht dat we bij de definitieve berekening nog wel geld terug gaan krijgen. Ik hoop het tenminste.
Dus je krijgt het wel "helemaal" vergoedt. Ik denk dat je wel wat terug gaat krijgen...
Make love, not war ☮
pi_85727177
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:13 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dus je krijgt het wel "helemaal" vergoedt. Ik denk dat je wel wat terug gaat krijgen...
Dat denk ik ook want het inkomen is waarschijnlijk wat lager uitgevallen dan het geschatte inkomen aan begin 2009. (bewust hoger ingeschat overigens, zodat we in ieder geval niet bij hoeven te betalen) Dus zouden we terug moeten krijgen :s)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:18:25 #233
114177 Diaan73
pi_85727271
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat denk ik ook want het inkomen is waarschijnlijk wat lager uitgevallen dan het geschatte inkomen aan begin 2009. (bewust hoger ingeschat overigens, zodat we in ieder geval niet bij hoeven te betalen) Dus zouden we terug moeten krijgen :s)
^O^ ^O^ wij zijn volgens mij uitgegaan van mijn inkomen zonder ouderschapsverlof en dat heb ik wel gehad.. dus mn inkomen is sowieso wat lager dan toen geschat. Ik vind het prima als we niets terugkrijgen, als we maar niet (teveel) terug hoeven te betalen...
Make love, not war ☮
pi_85727495
Laat ik nou net de brief van de Belastingdienst krijgen voor de definitieve berekening over 2009. Dus even opgezocht. De totale kosten over 2009 voor 1575 uur= 9371,16 euro
in 2009 was het uurtarief 5,95. Totaal per maand 780,93.

Hij gaat komend jaar 1 dag minder tegen een uur tarief van 6,20 is dat in totaal 1050 uur, wat een totaal maakt van 6510,10 euro.

Wat een verschil die ene dag minder :o
pi_85727646
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:54 schreef Diaan73 het volgende:
@Tinuviel.. wij betalen ¤ 6,25 per uur. Het maximale wat je terug kan krijgen van de belastingdienst. Het zou kunnen dat jullie per uur meer betalen en dat wat je meer betaalt, krijg je niets van terug van de belastingdienst. Daardoor kan het zijn dat jullie meer moeten betalen dan wij. Over het algemeen is het idd ong. 2/3 wat je terugkrijgt.

maar het kan nog beter ahum, mijn broertje beweert dat wat hij per maand aan gob/gastouders betaalt, hij helemaal terugkrijgt van de belastingdienst. Ik snap en geloof het eigenlijk niet. Hij krijgt ook bijna elk jaar weer een nabetaling... nou ja, tegenwoordig reageer ik er maar gewoon niet meer op. 8)7
Diaan heb net nagekeken en wij betalen ook 6,25 per uur. Volgens mij was dat vorig jaar minder en is net een klein beetje omhoog gegaan. Wat moet je eigenlijk doen voor de afrekening van de kinderopvangteruggave of doet de belastingdienst dat automatisch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:31:44 #236
114177 Diaan73
pi_85727851
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:26 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Diaan heb net nagekeken en wij betalen ook 6,25 per uur. Volgens mij was dat vorig jaar minder en is net een klein beetje omhoog gegaan. Wat moet je eigenlijk doen voor de afrekening van de kinderopvangteruggave of doet de belastingdienst dat automatisch?
Hmm dan is het wel vreemd inderdaad. Misschien is het ook zo dat jullie hogere inkomens hebben opgegeven... Ik zie het al gebeuren dat wij veel moeten terug betalen of dat jullie veel terugkrijgen. Het liefst dat laatste dan!! :D

Je krijgt vanzelf bericht van de belastingdienst volgens mij. Ja, dus gezien de post van Estrys.
Make love, not war ☮
pi_85728178
Wat een bedragen! :D Hm, ik denk er dus nog even over na. :P

Zei ik vorige week nog dat Ko maar niet aan de hand wilde lopen, doet hij dat dus nog steeds niet, maar de loopkar is weer helemaal in. Vooral achteruit lopen ermee. :s)
En hij heeft al een paar keer korte afstandjes gelopen, een meter of soms twee. :D
Zo schattig! Erg geconcentreerd en precies.

En hij speelt zo gezellig: torens bouwen en weer omsmijten, speelgoedjes combineren en dat alles onder veel geklets en gehum. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_85728244
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:31 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Hmm dan is het wel vreemd inderdaad. Misschien is het ook zo dat jullie hogere inkomens hebben opgegeven... Ik zie het al gebeuren dat wij veel moeten terug betalen of dat jullie veel terugkrijgen. Het liefst dat laatste dan!! :D

Je krijgt vanzelf bericht van de belastingdienst volgens mij. Ja, dus gezien de post van Estrys.
Diaan ik hoop zeker ook dat het het laatste is. Wij hebben ook hogere inkomens, zonder ouderschapsverlof opgegeven en nadat ik werkeloos werd het bedrag ook niet aangepast. Maakt het nu wat pittiger, maar volgend jaar krijgen wij hopelijk wat terug.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:40:20 #239
114177 Diaan73
pi_85728310
Dat geklets en gehum is zo lief O+ Het gaat hier ook de hele dag door... Lennon begint ook steeds meer na te praten.. een tee/kijk/aje/aju

En kleine stukjes lopen *O* Het begin is er... ik denk dat hij over een maand loopt!! Het kan ineens heel snel gaan. :Y
Make love, not war ☮
pi_85728342
Je krijgt automatisch een brief voor de definitieve berekening. Hoef je niks voor te doen. :s)
pi_85740742
Oeke, ik lees nu pas over je kinderdagverblijftwijfels. Wat ik juist zo mooi vind is dat jullie een keuze hebben gemaakt die bij jullie past. Kobus heeft een geweldige jeugd, dat zie je zo. Ik vond het zo fantastisch om hem te zien scharrelen bij jullie in de tuin dat ik enkele van mijn ideeen heb bijgesteld. Ik dacht dat ik het wel best vond zo in een appartementje met een balkon, maar ik wil ook een tuin voor Ivan om in te scharrelen.

We hebben allemaal zo de dingen die we belangrijk vinden of die we gewoon goed vinden voelen. Het mooie van je eigen gezinnetje hebben is juist dat je samen je eigen wereld hebt en de rest van de wereld daar niets mee te maken heeft. Ik kan me voorstellen dat een opmerking over het gunnen kwetsend is als die van iemand komt die je hoog hebt of had zitten. Het heeft mij erg geholpen om te accepteren dat mensen die heel erg andere ideeen hebben dan ik toch ontzettend lief of leuk kunnen zijn. Soms voel ik me wel onbegrepen, maar daar staat ook tegenover dat zulke mensen mijn horizon kunnen verbreden. Ik probeer uit die relaties de positieve dingen te halen en het overige te negeren. Het is niet altijd even makkelijk. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85741185
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:58 schreef huuphuup het volgende:

Maar goed, Claudia loopt in het ziekenhuis bij een vk, dat is wel wat anders dan een praktijk natuurlijk. Wat minder kindvriendelijk ingericht vaak.
Klopt. We zitten er gewoon in een grote hal waar ook mensen voor andere afdelingen wachten. Het lastigste van die afspraken vind ik dat het lastig is om in te schatten hoelang het allemaal gaat duren. Als ik meteen aan de beurt ben en binnen een kwartier klaar ben, dan lukt het prima. Als de afspraak uitloopt en zelf ook best lang duurt (zoals met de 20-weken-echo) dan is het niet alleen qua slaapjes en vermoeidheid maar ook vermaak. Ik vind niet dat ik van mijn baby mag verwachten dat hij 1-1,5 uur stil zit en zichzelf vermaakt.

Het ging vandaag bij de makelaar prima. De afspraak voor ons liep een half uur uit. In die tijd hebben we hem lekker rond laten scharrelen. Tijdens de afspraak zelf heeft hij in de kinderwagen gezeten. Toen hij wat begon te schreeuwen heb ik hem een boterham gegeven. Daarna was hij het zat en zijn we gewoon snel weggegaan. Volgende week hebben we er een afspraak die 2 uren duurt en dat zie ik niet zitten. We hebben voor die middag dus een oppas geregeld.

Ik merk dat ik het ook lastig vind om in te schatten in wat voor situaties het 'gepast' is om je kind mee te nemen. Vandaag bij de makelaar keken ze er duidelijk vanop dat we een baby hadden meegenomen. Het gebouw was er ook niet bepaald op berekend. :+ Ik merk dat ik daar ook wel eens recalcitrant van word en denk: "Ivan hoort bij ons gezinnetje, deal with it!" Maar goed, de makelaar en zijn assistent vonden het zelfs hartstikke leuk. Het was er gelukkig niet heel stijfjes.
pi_85742147
Huup en Amelie *O* Welkom.

Sorry, niet helemaal bijgelezen, alleen dat van Oeke :* . Oeke, ze bedoelt het vast goed, maar het komt een beetje raar over inderdaad. Lekker doen waar jij je goed bij voelt hoor! Hier vragen ook mensen waarom hij niet naar het kdv gaat "want daar wordt je sociaal van...". Nou dat vind ik klinkklare onzin. Niks tegen een kdv, maar als je 1 of 1,5 of 2 jaar oud bent... dan ben je nog niet sociaal. Pas als je een jaar of 3/4 bent leer je echt een beetje spelen met andere kinderen. Het ene kind eerder dan het andere. Ik doe Joep pas met 2,5 jaar naar een psz en dan 1 ochtend. Ik ben zelf ook nooit naar een kdv geweest en ik ben echt wel een sociaal mens :+

Morgen moet Joep weer op controle in het zkh... ik hoop zo dat er geen verbandje meer op hoeft. Het ziet er vrij rustig uit en hij heeft zo'n hekel aan dat spoelen...
Niet mieten! Door gieten!
  Frontpage Koningin / Reizende reporter donderdag 26 augustus 2010 @ 19:55:24 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85742522
Jan is ziek. 39,6, vanuit het niets. tot drie keer toe alles eruit gooien, was al zonder fles naar bed gegaan. Ligt nu bij papa op de borst die als een speer kinderparacetamol was gaan halen (de zetpillen, sinaspril krijg ik er niet in bij 'm).

Nu twijfel ik of ik m weer in 'n slaapzak zal leggen, of gewoon los onder zijn dekbedje ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_85742842
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:46 schreef seilram het volgende:
Ik ben zelf ook nooit naar een kdv geweest en ik ben echt wel een sociaal mens :+
Ik ook, maar ik woonde wel in een dorp met véél kinderen om me heen, en ook véél neefjes en nichtjes. Het leven in de stad is anders, geïsoleerder als je niet zelf de sociale contacten opzoekt. Dat zorgt er wel voor dat ik er bewuster mee omga wat voor soort omgeving ik voor Ivan wil creëren. Een van de dingen waar ik heel blij mee ben is dat Ivan het gevoel van een "extended family" heel sterk meekrijgt. Hij gaat twee dagen in de week naar zijn opa en oma, zijn neefje is daar één dag, wij (zijn vader en ik) halen hem zo vaak mogelijk samen op en zien ook met grote regelmaat mijn schoonzus of zwager daar. Dat vind ik zó waardevol.

Ik zou het daarentegen niet in mijn hoofd halen om tegen iemand anders te zeggen dat zij haar kind geen "extended family" gunt. Ik vind het belangrijk, het is fijn dat het toevallig zo kan, en als het niet zo had gekund dan had ik van een andere situatie het beste gemaakt.
pi_85743058
Ik breek ff in. Over een maandje mag ik legaal meedoen. ;)

Ik denk dat een kdv wel invloed kan hebben op de sociale vaardigheden van een kind.

Mijn moeder was niet van plan om me naar het kdv te doen. Ik was enig kind, m'n moeder werkte niet, vond het heerlijk om me om zich heen te hebben en we hadden thuis een halve kinderboerderij aan dieren waarmee ik me prima vermaakte. Maar haar omgeving vond dat het goed voor mij zou zijn om met andere kindjes te spelen op het kdv. Dat heeft m'n moeder dus twee dagen geprobeerd. Oftewel: ik heb twee dagen hysterisch huilend op de wc gezeten. Doodeng vond ik het, ik weet het nog steeds. Vooral het nieuw zijn tussen allemaal stoerdere en oudere kindjes vond ik vreselijk.

Omdat m'n moeder mij ook erg miste, besloot ze me van het kdv af te halen; hier werd niemand gelukkig van. En ik vermaakte me weer prima thuis, op m'n klompjes tussen de kippen en de geitjes en m'n veilige en vertrouwde vriendjes uit de straat.

Tot ik naar (vrije) school moest. Toen begon de hele ellende opnieuw. Ik was zo onzeker en bang dat ik vanaf dag een gepest werd. Ik durfde niemand aan te kijken, laat staan te praten en was binnen no time de underdog van de klas.

Hoewel die onzekerheid ongetwijfeld in m'n karakter zat, ben ik ervan overtuigd dat het beter was geweest als ik al op jongere leeftijd in groepsverband met leeftijdsgenootjes had leren omgaan.

Ik verwijt m'n moeder niets, die heeft gedaan wat haar het beste leek, en vertel dit ook niet om het kdv te promoten, maar ik denk wel dat het kdv een gunstige bijdrage kan leveren aan de sociale ontwikkeling van een kind, hoe jong ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ssserpente op 26-08-2010 20:21:53 ]
pi_85743089
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:10 schreef Claudia_x het volgende:
Het heeft mij erg geholpen om te accepteren dat mensen die heel erg andere ideeen hebben dan ik toch ontzettend lief of leuk kunnen zijn. Soms voel ik me wel onbegrepen, maar daar staat ook tegenover dat zulke mensen mijn horizon kunnen verbreden. Ik probeer uit die relaties de positieve dingen te halen en het overige te negeren.
Mooi gezegd Claudia! Het is in a nutshell hoe ik wil leven.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:27:40 #248
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85743917
Het verhaal van Serpente zou de mijne kunnen zijn, ik ging voor het eerst naar een psz en daar vond ik het vreselijk, dus mijn moeder heeft me er vandaan gehaald. Eenmaal op de kleuterschool vond ik het opnieuw vreselijk en ook later nog erg gepest... Wat dat betreft heb ik Maarten bewust naar een kdv laten gaan (ook al hebben wij niet echt andere oppasopties in onze buurt), en hij is nu 21 maanden en heeft nu al een vriendje op zijn groep!

O ja, nog even trots hoor: Maarten springt! Als ik zeg één, twee, drie dan gaat hij op zijn hurken en komt écht een stukje van de grond af :)
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:32:52 #249
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85744107
Oeke heeft ze eigenlijk zelf kinderen? Misschien dat haar beeld ook een beetje past bij iemand die (nog) geen kinderen heeft? Dat dacht ik ineens.

Ik heb voordat ik kinderen had ook wel eens stomme dingen gevraagd of meningen geventileerd die nu ik zelf kinderen heb nooit meer in me op zouden komen. :@
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:36:29 #250
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85744293
Maar, Ssserpente, die ervaring hoeft toch niet perse op een 'kdv'? Hier zijn bijvoorbeeld veel speelgroepen, en ook wel 'klasjes' gericht op leeftijd 2,5 - 5. Klasjes kan vanalles betekenen overigens, van een echte pre-school tot een 1 keer in de week knutselmorgen onder begeleiding van een 'lerares', maar waar de ouders wel bij aanwezig (mogen) zijn.

Ik denk als je bewust kiest om je kind niet naar een kdv of psz te sturen, dan kun je nog heel veel adnere activiteiten ontwikkelen, waarbij je kind wat sociale ervaring opdoet, maar dat hoeft volgens mij niet altijd met eigen leeftijdsgroep.

Beisan is nog nooit naar een kdv geweest en 'kent' maar 1 kindje, haar neefje van 3. Dat vind ik nu wel wat weinig worden... In het najaar neem ik haar 2 keer in de week 2 uur mee naar mijn werk, waar een groep kinderen komt voor een les (met broertjes en zusjes) in de leeftijd 0-7. Daar kies ik bewust voor, want ondanks dat ze nog niet kan 'delen' ofzo, vind ik het wel belangrijk dat ze kinderen 'normaal' vindt, en begrijpt dat de wereld niet geheel 'om haar' draait. Anders wordt het straks nog lastig met de beeb. Ze zal wel geen vriendjes maken, denk ik, of iets in die geest, maar het is een veilige omgeving met leuke kinderen en leuke moeders (das ook niet onbelangrijk ;) ). Laat haar maar een keertje iets worden afgepakt door een ander. Ook ga ik 1 keer in de twee weken een middagje op een 2 jarig meisje passen (met down syndroom, dus loopt meer met Beisan gelijk qua ontwikkeling), gewoon omdat er dan een ander kind in huis is. Eentje maar, veel meer ruimte heb ik niet, maar lijkt me een goed begin om haar terratoritale neigingen wat tegen te werken.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')