Bij ons kdv doen ze het ook op verzoek. Maar in deze groep (vanaf 18 maanden) is het eten wel op bepaalde tijden. Zoveel mogelijk allemaal samen aan de grote tafelquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:41 schreef miss_sly het volgende:
Haha, dat van die vieze luiers staat er wat raar iddik bedoel eigenlijk of er ook regelmaat zit in de poepluiers en of jullie da tind e gaten houden.
Op ons kdv doen ze ook op verzoek, behalve eten natuurlijk, maar slapen oa wel. Onze enige regelmaat is dat we ongeveer om de 2-2,5 uur proberen wat te eten te geven. Maar ja, zo onregelmatig als ze slaapt, kan dat zomaar korter of langer zijn. Naar bed doen met een lege maag als ze 1,5 uur ervoor gegeten heeft, wil nog wel eens niet goed gaan, namelijk
wat fijn dat er dan zo snel is ingegrepen bij Joep ! En wat goed dat hij niet meer terughoeft nuquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef seilram het volgende:
Joep poept wanneer hij een schone luier aan heeft. Ow en we hebben sinds afgelopen weekend een loopfietsje... en als ie daar op gaat zitten, dan gaat ie zitten poepen. Dus ik ga zo in de stad eens kijken naar een potje.
Mijn kind hoeft niet meer terug op controle. De chirurg vond het er allemaal goed uit zien! Hij zei dat er echt wel veel viezigheid uit het abces kwam, dus het was echt nodig de ingreep. Het had niet met een ab kuur gekund. We moeten t/m maandag nog spoelen en dan vanaf dinsdag alleen een likje vaseline erop en een pleister tot de wond dicht is gegroeid.
Jan, hoe gaat het met je? Al wat opgeknapt? Naar dat je ineens zo ziek bent vent.
Dat hoeft wmb idd niet per se op een kdv, Basboussa. Maar ik zou niet weten waar ik hier in de omgeving activiteiten kan ontwikkelen waarin Lente echt goed wordt voorbereid op een schoolomgeving. Want dat is toch wel heel specifiek en omvat een bepaalde 'cultuur' die moeiljk na te bootsen valt maar wel heel spannend kan zijn, heb ik zelf gemerkt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:36 schreef Basboussa het volgende:
Maar, Ssserpente, die ervaring hoeft toch niet perse op een 'kdv'? Hier zijn bijvoorbeeld veel speelgroepen, en ook wel 'klasjes' gericht op leeftijd 2,5 - 5. Klasjes kan vanalles betekenen overigens, van een echte pre-school tot een 1 keer in de week knutselmorgen onder begeleiding van een 'lerares', maar waar de ouders wel bij aanwezig (mogen) zijn.
Ik denk als je bewust kiest om je kind niet naar een kdv of psz te sturen, dan kun je nog heel veel adnere activiteiten ontwikkelen, waarbij je kind wat sociale ervaring opdoet, maar dat hoeft volgens mij niet altijd met eigen leeftijdsgroep.
Beisan is nog nooit naar een kdv geweest en 'kent' maar 1 kindje, haar neefje van 3. Dat vind ik nu wel wat weinig worden... In het najaar neem ik haar 2 keer in de week 2 uur mee naar mijn werk, waar een groep kinderen komt voor een les (met broertjes en zusjes) in de leeftijd 0-7. Daar kies ik bewust voor, want ondanks dat ze nog niet kan 'delen' ofzo, vind ik het wel belangrijk dat ze kinderen 'normaal' vindt, en begrijpt dat de wereld niet geheel 'om haar' draait. Anders wordt het straks nog lastig met de beeb. Ze zal wel geen vriendjes maken, denk ik, of iets in die geest, maar het is een veilige omgeving met leuke kinderen en leuke moeders (das ook niet onbelangrijk). Laat haar maar een keertje iets worden afgepakt door een ander. Ook ga ik 1 keer in de twee weken een middagje op een 2 jarig meisje passen (met down syndroom, dus loopt meer met Beisan gelijk qua ontwikkeling), gewoon omdat er dan een ander kind in huis is. Eentje maar, veel meer ruimte heb ik niet, maar lijkt me een goed begin om haar terratoritale neigingen wat tegen te werken.
ohja die zijn leuk!quote:
u zegt?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:45 schreef Marie79 het volgende:
Lastig Huup, om idd daar je vinger op te leggen. Maarten had het vorige maand, een paar weken duurde dat, overdag niets aan de hand en midden in de nacht wakker worden en spugen... Wij hebben het idee dat het een virusje is geweest.
oh noes!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Poppedein het volgende:
Huups! Lena heeft op t moment ook precies dezelfde verschijnselen, ware het niet dat ze niet spuugt... Maar ook al een dag of 4 achter elkaar dat ze rond middernacht wakker wordt, zo ineens moet hoesten en heel zieligjes is terwijl er overdat echt helemaal niks nakkes nada opvallends aan de hand is, gewoon dr lekkere vroleijke zel!. Pas na een hoop TLC valt ze uiteindelijk vermoeid weer in slaap...gezien de playdate vorige week..t zou zomaar eens t zelfde kunnen zijn
Mehquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 08:29 schreef Marie79 het volgende:
Huup hoe is het met Amélie gegaan vannacht?
dan kun je ook veiligere dingen onder de pootjes zettenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:33 schreef DJMO het volgende:
@all die het bed op klosjes zetten .. een gevouwen (kinder) deken onder het hoofdeind van t matras werkt even goed. Ik vind het over het algemeen zelfs nog veiliger, want als jan een keer aan zijn bed schudt, pleurt dat bed van die klossies af
Kim heeft dat heel erg, meer misschien is bij haar dat meer de pdd-nos.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:39 schreef _Bar_ het volgende:
Finnknappe kerel!!!
Beterschap voor de zieke kindjes!
Hebben jullie kinderen ook geen grens qua hoeveelheid eten?
Als het aan Roy zou liggen blijft hij eten....
Tegenwoordig ook gelijk direct na het eten alles van tafel zodat hij er niks van ziet, anders een huilende Roy die wilt eten.
En dan wel de wetenschap dat meneertje zijn buik al aardig vol gegeten heeft....
Roy heeft me afgelopen een hartverzakking bezorgd, Roy in de box braaf aan het spelen, ik zit even buiten met schoonmoeder, tot we een grote klap horen een hoop glasgerinkel en een gekrijs.
direct opgesprongen, Roy uit de box gehaald, aan m'n schoonmoeder gegeven met de woorden inspecteer roy op glas.
Had meneer een lamp naar beneden getrokken..... het glas lag overal, in de box naast de box echt overal.
De lamp stond op een kast naast de box, hoog heel hoog weg, alleen het is Roy gelukt door op een speeltje te gaan staan en zo met veel pijn en moeite aan het snoer weten te geraken en daar aan getrokken....
Maar wonder boven wonder had Roy godzijdank helemaal niks, alleen heel erg geschrokken, net als oma en mama.
Het moment zelf was ik aardig kalm, maar eenmaal de boel opgeruimd te hebben, en bij Roy ging kijken, kwamen de rillingen.
Vandaag maar eens flink kijken waar er nog meer opstakels staan/liggen voor Roy, blijkbaar was nog niet alles kidsproof
Seilram betekent dat dat Joep zo'n 3/4/5 keer per dag poept?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef seilram het volgende:
Joep poept wanneer hij een schone luier aan heeft. Ow en we hebben sinds afgelopen weekend een loopfietsje... en als ie daar op gaat zitten, dan gaat ie zitten poepen. Dus ik ga zo in de stad eens kijken naar een potje.
Mijn kind hoeft niet meer terug op controle. De chirurg vond het er allemaal goed uit zien! Hij zei dat er echt wel veel viezigheid uit het abces kwam, dus het was echt nodig de ingreep. Het had niet met een ab kuur gekund. We moeten t/m maandag nog spoelen en dan vanaf dinsdag alleen een likje vaseline erop en een pleister tot de wond dicht is gegroeid.
Jan, hoe gaat het met je? Al wat opgeknapt? Naar dat je ineens zo ziek bent vent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |