abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85769248
Het vorige deel: deel 71

De dreumessen:

22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_85769266
mijn laatste post:

rond 7 uur wakker, opstaan en ontbijten (daarna spelen)
10 uur spelen en fruit
12 uur boterham
12:30 klaar maken om naar bed te gaan, tot +/-15.00 uur slapen
15:00 uur koekje eten en drinken
17.00/17:30 uur eten
19:20 in bad, pap en tandenpoetsen (hij gaat overigens niet iedere dag in bad, soms wel, soms niet)
19:30 - 20 uur naar bed en slapen

Valt wel mee dus met de regelmaat
Maar voor de duidelijkheid: dit komt dus doordat we bij mijn ouders wonen. Dat zijn van die mensen die iedere dag op dezelfde tijd koffie drinken en zo.
Maar op het kdv hebben ze ook een vast ritme, wat ongeveer gelijk is aan bovenstaand schema, dus wat dat betreft werkt het goed voor Seb.

Nou moet ik erbij zeggen dat dit schema pas is gekomen toen Seb 1 slaapje ging doen, daarvoor ging hij op verschillende tijden naar bed en was er weinig regelmaat te ontdekken.

Ik heb geen schema voor vieze luiers Dat komt zoals het komt. Hij krijgt in ieder geval bij het opstaan een schone luier en voordat hij weer gaat slapen. Verder voel ik of de luier erg vol is. En als hij heeft gepoept natuurlijk.
pi_85769642
Haha, dat van die vieze luiers staat er wat raar idd :') ik bedoel eigenlijk of er ook regelmaat zit in de poepluiers en of jullie da tind e gaten houden.

Op ons kdv doen ze ook op verzoek, behalve eten natuurlijk, maar slapen oa wel. Onze enige regelmaat is dat we ongeveer om de 2-2,5 uur proberen wat te eten te geven. Maar ja, zo onregelmatig als ze slaapt, kan dat zomaar korter of langer zijn. Naar bed doen met een lege maag als ze 1,5 uur ervoor gegeten heeft, wil nog wel eens niet goed gaan, namelijk :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_85769766
Mila haar ritme staat enkel vast voor eten en slapen, wanneer ze fruit krijgt wisselt nog weleens. Soms loopt ze om 10 uur 's morgens naar de fruitmand, wijst ze omhoog en zegt ze "Appe", als je haar dan vraagt of ze een appel wil eten knikt ze driftig ja. Andere keren heeft ze 's middags pas zin in fruit omdat ze het mij ziet eten. Qua drinken tussendoor heb ik ook niet echt een schema, wanneer ik zelf drinken pak krijgt zij ook een bekertje drinken.

Voor de rest ziet haar schema er zo ongeveer uit:
7:00 wakker worden en ontbijten
12:00 boterham eten
13:00 naar bed
14:30 wakker worden en wat drinken
18:00 avondeten
18:30 in bad, tandenpoetsen, pyama aan
19:00 naar bed
pi_85769835
WIj hangen nu een beetje tussen 1 en 2 slaapjes in maar bij 2 slaapjes is dit ongeveer het ritme:

tussen 6.30 en 7.00 uur wakker worden
boterham eten, fles melk drinken en spelen
rond 8.00 uur de deur uit om Amber naar school te brengen.
rond 9.30-10.00 uur naar bed en max 1,5 uur slapen
na het wakker worden fruit eten en wat drinken
rond 13.00 uur een boterham
rond 13.30 uur naar bed, max 1,5 uur slapen
na het wakker worden drinken en wat te eten; koekje, soepstengel, fruitreepje, rijstewafel
rond 17.30/18.00 uur avondeten
afhankelijk hoe vies mevrouw is douchen (meestal om de dag)
rond 19.15 uur flesje melk
rond 19.30/19.45 uur naar bed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85769896
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:41 schreef miss_sly het volgende:
Haha, dat van die vieze luiers staat er wat raar idd :') ik bedoel eigenlijk of er ook regelmaat zit in de poepluiers en of jullie da tind e gaten houden.

Op ons kdv doen ze ook op verzoek, behalve eten natuurlijk, maar slapen oa wel. Onze enige regelmaat is dat we ongeveer om de 2-2,5 uur proberen wat te eten te geven. Maar ja, zo onregelmatig als ze slaapt, kan dat zomaar korter of langer zijn. Naar bed doen met een lege maag als ze 1,5 uur ervoor gegeten heeft, wil nog wel eens niet goed gaan, namelijk :)
Bij ons kdv doen ze het ook op verzoek. Maar in deze groep (vanaf 18 maanden) is het eten wel op bepaalde tijden. Zoveel mogelijk allemaal samen aan de grote tafel O+ Dat is overigens al om kwart over 11/half 12 omdat sommige kindjes eerder moe zijn. Als Seb eerder moe is dan leggen ze hem wel gewoon op bed, welke tijd dan ook. En mist hij het middageten dan krijgt hij natuurlijk op een andere tijd eten, net hoe het uitkomt. Op de babygroep is alles op verzoek.

Ik hou niet echt in de gaten wanneer hij poept. Hoewel er wel regelmaat in te ontdekken is. Na het ontbijt poept hij meestal, dan soms na het avondeten.
pi_85771233
Joep poept wanneer hij een schone luier aan heeft :+ . Ow en we hebben sinds afgelopen weekend een loopfietsje... en als ie daar op gaat zitten, dan gaat ie zitten poepen. Dus ik ga zo in de stad eens kijken naar een potje.

Mijn kind hoeft niet meer terug op controle *O* . De chirurg vond het er allemaal goed uit zien! Hij zei dat er echt wel veel viezigheid uit het abces kwam, dus het was echt nodig de ingreep. Het had niet met een ab kuur gekund. We moeten t/m maandag nog spoelen en dan vanaf dinsdag alleen een likje vaseline erop en een pleister tot de wond dicht is gegroeid.

Jan, hoe gaat het met je? Al wat opgeknapt? Naar dat je ineens zo ziek bent vent.
Niet mieten! Door gieten!
pi_85771291
Steeds als ik denk dat er hier regelmaat zit in wanneer de grote boodschap gemaakt wordt... gaat ze het weer net ff anders doen ;). Vanmorgen de kast nog eens doorgekeken, ik heb gewoon bijna geen shirtjes met lange mouwen die nog passen meer in de kast. Dus gelijk de doos met maat 80 van zolder gehaald, maar ik was niet zo handig geweest, teva's in zo'n bak met kleren gooien en dan ruikt het dus allemaal naar rubber... dus nog maar ff een wasje draaien. Iris kan trouwens (met wat ruimte over) de tevaatjes aan die Mirte vorige zomer droeg :o... Zooo schattig, maar geen lekker weer... En ik heb niet zo heel veel hoop dat ze volgende zomer ook nog passen, maar we wachten af. Ze zijn weinig gedragen, als ze Iris niet meer passen dan gooi ik ze volgende zomer wel in het te koop topic.
Fake it till you make it...
pi_85771312
Joep wat fijn *O*

Jan, beterschap!
pi_85771561
Timo poept vrijwel elke ochtend vlak nadat ik zn luier verschoond heb.. Dat is de enige regelmaat die ik daarin heb kunnen ontdekken tot nog toe :P

Qua slapen zit hij op de overgang -nog steeds- van 2 naar 1 slaapje.. Het is een beetje om de dag dus.. Op zich ook een vorm van regelmaat..

Wat eten betreft wil hij voor half 9 absoluut niet eten, dus ontbijt meestal half 9/kwart voor 9.. Afhankelijk van of hij die ochtend nog naar bed gaat of niet krijgt hij 's ochtends nog een keer fruit.. ergens tussen half 10 en half 12.. Dan ergens tussen half 1 en half 2 soms 2 uur zelfs pas brood eten. Uur of 4 rozijntjes/rijstwafeltje of zo iets en dan half 6/6 uur warm eten. Op zich best wel een aardig standaard ritme dus, hoewel er elke dag wel iets is dat niet volgens het standaard ritme gaat eigenlijk..

seilram wat fijn dat Joep niet terug op controle hoeft!! *O* *O*
pi_85771610
Nijna wat zijn teva's? :?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:36:55 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85771806
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef seilram het volgende:
Joep poept wanneer hij een schone luier aan heeft :+ . Ow en we hebben sinds afgelopen weekend een loopfietsje... en als ie daar op gaat zitten, dan gaat ie zitten poepen. Dus ik ga zo in de stad eens kijken naar een potje.

Mijn kind hoeft niet meer terug op controle *O* . De chirurg vond het er allemaal goed uit zien! Hij zei dat er echt wel veel viezigheid uit het abces kwam, dus het was echt nodig de ingreep. Het had niet met een ab kuur gekund. We moeten t/m maandag nog spoelen en dan vanaf dinsdag alleen een likje vaseline erop en een pleister tot de wond dicht is gegroeid.

Jan, hoe gaat het met je? Al wat opgeknapt? Naar dat je ineens zo ziek bent vent.
wat fijn dat er dan zo snel is ingegrepen bij Joep ! En wat goed dat hij niet meer terughoeft nu *O*

wat Jan betreft: ligt *alweer* te pitten. is net even klein half uurtje uit bed geweest, cracker aan geboden, wilde hij niet (te nieuw denk ik?) maar wat simpele kroepoek en een flesje fruitshoot ging er wel in. Nog weer getempt, en was weer aan t stijgen. Dus hop, zetpil dr in en terug naar bed.. zonder protest .. t arme mannetje (en zelf voel ik me nou ook niet echt denderend na een half doorwaakte nacht, dus ik loop nu buiten m'n gewone rugklachten, ook nog eens met spierpijn :X )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:40:49 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85771956
wet van FOK! :') op t moment dat ik typte zonder protest, hoorde ik m .. nu hangt hij in zijn wipstoeltje met Nijntje en een stapelblok voor de tv. (Ned 3).
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:41:38 #14
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85771991
DJMO, als je ook eens even lekker gaat liggen dan? Even op krachten komen, nu Jan toch ook in bed ligt. Beterschap :*

Chan, rozijntjes, ik wil dat Joep ook graag leren eten, maar hij gooit er alleen maar mee :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:45:07 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85772122
en een liga evergreen met rozijnen erin seilram ? lust hij dat wel?

vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:47:54 #16
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85772224
We hebben eigenlijk niet echt een schema, het is een beetje zoals het uitkomt. Op dagen dat we vrij zijn, slaapt Lennon de laatste tijd ook uit tot een uur of half 9. Over het algemeen krijgt hij 's morgens eerst pap (op kdv brood), later op de ochtend fruit en daarna gaat hij naar bed (op kdv krijgt hij dan eerst nog brood), als hij wakker wordt, krijgt hij brood en later op de middag evt. nog wat rozijntjes/lekkers. Rond half 6/6 uur avondeten (op kdv al om half 5) dan rond kwart over 7 bordje pap en dan naar bed tussen half en kwart voor 8. Tussendoor speelt en drinkt hij. Ik hou niet precies bij hoeveel hij drinkt. Hij drinkt meestal water of roosvicee. De ene keer gaat hij 's morgens onder de douche de andere keer 's avonds. Het is maar hoe het uitkomt, hij gaat ook niet elke dag onder de douche.

Poepen, is wel regelmatig :o 's morgens na de pap en 's middags voor/na het eten, afhankelijk van hoe laat we eten. Luier verwisselen, zelfde als bij Estrys.
Make love, not war ☮
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:51:31 #17
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85772367
Ow en Lennon wil ook niet meteen uit bed eten... dus hij krijgt vaak een rijstewafel als we op de fiets naar kdv gaan... dan moet ik hem meestal wakker maken. Dan eet hij dus brood op het kdv.

Op kdv is er wel een vast schema... dat volgt hij ook gewoon. In de peutergroep waar hij nu zit, worden wel alle kinderen standaard om 14:00 uur wakker gemaakt, geloof ik.
Make love, not war ☮
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:00:43 #18
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85777164
Wij hebben op zich wel een vast ritme qua eten en drinken, echt hele vaste tijden houden we niet aan. Wel proberen we maximaal 6 uur te eten 's avonds, omdat het anders 's avonds te laat wordt met naar bed gaan.

Luiers verschonen, ook niet echt een regelmaat in. Poepen doet Maarten de ene dag 's morgens, de andere dag 's middags, dan weer een dagje niet en dan 2x per dag ofzo...
Alleen als ik hem rond half 5 / 5 uur niet verschoon, dan kan ik er de klok op gelijk zetten dat hij na het eten drijfnat is...
18-11-2008 Maarten Alexander
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:14:40 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85779212
vanaf half twee ongeveer wakker geweest, pyamapapje ging er zonder moeite in net als zijn avondeten .. zou het een eendagsvirusje zijn geweest? * DJMO prijst de dag niet voor de avond is gevallen, maar alles wat ik heb aangeboden is binnen gebleven vandaag tot nu toe .. *opgelucht is*

vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:22:48 #20
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85781232
DJMO, toen wij met Beisan bij de ha zaten vanwege een plotselinge aanval van buikgriep, zei ze dat een buikgriep bij deze leeftijd ontzettend heftig is, maar dat het binnen 48 uur meestal weer over is. (Geen koorts/overgeven meer)

Dat was idd hier wel het geval. Zij raadde echter toen wel aan alleen water en jell-o te geven, want ze was ontzettend aan het overgeven/diarree. Hoe meer darmpjes belast, hoe pijnlijker het is. En dan beginnen met wat makkelijk verteerbare zaken.

Fijn dat Jan zch weer wat beter voelt!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:43:13 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85781831
ik heb gemerkt Basboussa dat als ik niet direct weer begin met Jan gewoon te laten doen qua eten etc, hij wekenlang slecht eet. (dat is me al drie keer ofzo overkomen, dus nu gebeurt me dat echt niet meer)

Vanmorgen bleef de kippenbouillon (op aanraden van de HA) goed binnen, na eerst wat water vanmorgen. Overigens hadden we een milde kipkerrie met rijst. Hij heeft alleen wat rijst met saus en champignons op. Huisarts zei ook: bied het gewoon aan, als hij het niet wil, dan hoeft het niet, en als hij het wel wil, is dat alleen maar mooi. Ik zal m deze dagen geen scherpe (pittige) dingen aanbieden, maar zachte smaken. En vanaf morgen weer gewoon een papfles zoals elke ochtend :) hoe sneller hij zich weer gezond voelt, hoe beter het is ;)

vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:06:28 #22
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85782629
Kan goed hoor DJMO, dat het een dagje is. Heeft Joep ook weleens gehad. Kippensoep werkt altijd goed! Ik heb ooit inderdaad eens gelezen dat daar een stofje in zit wat mee helpt de griep te bestrijden...
Liga met rozijntjes... nooit geprobeerd. Zal eens kijken. Krentenbrood vindt ie niks iig, maar goed... mijn kind is sowieso niet zo'n brood eter.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:13:50 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85782935
mijn HA zei dat het vooral goed is voor de vochtbalans. In ors zitten ook suikers en zouten, maar aangezien Jan normaal gesproken water weigert (en ors dus ook, aangezien dr smaak noch kraak aanzit) adviseerde ze de aangelengde kippenbouillon. Ik bood m ook nog een cracker aan .. maar dat keek hij maar vies weg :+

pi_85783325
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:32 schreef Chan het volgende:
Nijna wat zijn teva's? :?

Deze O+
pi_85785053
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:36 schreef Basboussa het volgende:
Maar, Ssserpente, die ervaring hoeft toch niet perse op een 'kdv'? Hier zijn bijvoorbeeld veel speelgroepen, en ook wel 'klasjes' gericht op leeftijd 2,5 - 5. Klasjes kan vanalles betekenen overigens, van een echte pre-school tot een 1 keer in de week knutselmorgen onder begeleiding van een 'lerares', maar waar de ouders wel bij aanwezig (mogen) zijn.

Ik denk als je bewust kiest om je kind niet naar een kdv of psz te sturen, dan kun je nog heel veel adnere activiteiten ontwikkelen, waarbij je kind wat sociale ervaring opdoet, maar dat hoeft volgens mij niet altijd met eigen leeftijdsgroep.

Beisan is nog nooit naar een kdv geweest en 'kent' maar 1 kindje, haar neefje van 3. Dat vind ik nu wel wat weinig worden... In het najaar neem ik haar 2 keer in de week 2 uur mee naar mijn werk, waar een groep kinderen komt voor een les (met broertjes en zusjes) in de leeftijd 0-7. Daar kies ik bewust voor, want ondanks dat ze nog niet kan 'delen' ofzo, vind ik het wel belangrijk dat ze kinderen 'normaal' vindt, en begrijpt dat de wereld niet geheel 'om haar' draait. Anders wordt het straks nog lastig met de beeb. Ze zal wel geen vriendjes maken, denk ik, of iets in die geest, maar het is een veilige omgeving met leuke kinderen en leuke moeders (das ook niet onbelangrijk ;) ). Laat haar maar een keertje iets worden afgepakt door een ander. Ook ga ik 1 keer in de twee weken een middagje op een 2 jarig meisje passen (met down syndroom, dus loopt meer met Beisan gelijk qua ontwikkeling), gewoon omdat er dan een ander kind in huis is. Eentje maar, veel meer ruimte heb ik niet, maar lijkt me een goed begin om haar terratoritale neigingen wat tegen te werken.
Dat hoeft wmb idd niet per se op een kdv, Basboussa. Maar ik zou niet weten waar ik hier in de omgeving activiteiten kan ontwikkelen waarin Lente echt goed wordt voorbereid op een schoolomgeving. Want dat is toch wel heel specifiek en omvat een bepaalde 'cultuur' die moeiljk na te bootsen valt maar wel heel spannend kan zijn, heb ik zelf gemerkt.

Maar om nog even terug te komen op m'n eigen verhaal. Ik wil er niet mee zeggen dat ik socialer was geweest als ik wel naar het kdv was gegaan hoor. Da's natuurlijk makkelijk lullen achteraf zonder te weten wat het andere scenario had gebracht.

Ik vind dan ook dat iedereen moet doen waar ie zich het prettigst bij voelt. Da's in ieders bestwil.

/Spuit 11.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')