abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85769248
Het vorige deel: deel 71

De dreumessen:

22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_85769266
mijn laatste post:

rond 7 uur wakker, opstaan en ontbijten (daarna spelen)
10 uur spelen en fruit
12 uur boterham
12:30 klaar maken om naar bed te gaan, tot +/-15.00 uur slapen
15:00 uur koekje eten en drinken
17.00/17:30 uur eten
19:20 in bad, pap en tandenpoetsen (hij gaat overigens niet iedere dag in bad, soms wel, soms niet)
19:30 - 20 uur naar bed en slapen

Valt wel mee dus met de regelmaat
Maar voor de duidelijkheid: dit komt dus doordat we bij mijn ouders wonen. Dat zijn van die mensen die iedere dag op dezelfde tijd koffie drinken en zo.
Maar op het kdv hebben ze ook een vast ritme, wat ongeveer gelijk is aan bovenstaand schema, dus wat dat betreft werkt het goed voor Seb.

Nou moet ik erbij zeggen dat dit schema pas is gekomen toen Seb 1 slaapje ging doen, daarvoor ging hij op verschillende tijden naar bed en was er weinig regelmaat te ontdekken.

Ik heb geen schema voor vieze luiers Dat komt zoals het komt. Hij krijgt in ieder geval bij het opstaan een schone luier en voordat hij weer gaat slapen. Verder voel ik of de luier erg vol is. En als hij heeft gepoept natuurlijk.
pi_85769642
Haha, dat van die vieze luiers staat er wat raar idd :') ik bedoel eigenlijk of er ook regelmaat zit in de poepluiers en of jullie da tind e gaten houden.

Op ons kdv doen ze ook op verzoek, behalve eten natuurlijk, maar slapen oa wel. Onze enige regelmaat is dat we ongeveer om de 2-2,5 uur proberen wat te eten te geven. Maar ja, zo onregelmatig als ze slaapt, kan dat zomaar korter of langer zijn. Naar bed doen met een lege maag als ze 1,5 uur ervoor gegeten heeft, wil nog wel eens niet goed gaan, namelijk :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_85769766
Mila haar ritme staat enkel vast voor eten en slapen, wanneer ze fruit krijgt wisselt nog weleens. Soms loopt ze om 10 uur 's morgens naar de fruitmand, wijst ze omhoog en zegt ze "Appe", als je haar dan vraagt of ze een appel wil eten knikt ze driftig ja. Andere keren heeft ze 's middags pas zin in fruit omdat ze het mij ziet eten. Qua drinken tussendoor heb ik ook niet echt een schema, wanneer ik zelf drinken pak krijgt zij ook een bekertje drinken.

Voor de rest ziet haar schema er zo ongeveer uit:
7:00 wakker worden en ontbijten
12:00 boterham eten
13:00 naar bed
14:30 wakker worden en wat drinken
18:00 avondeten
18:30 in bad, tandenpoetsen, pyama aan
19:00 naar bed
pi_85769835
WIj hangen nu een beetje tussen 1 en 2 slaapjes in maar bij 2 slaapjes is dit ongeveer het ritme:

tussen 6.30 en 7.00 uur wakker worden
boterham eten, fles melk drinken en spelen
rond 8.00 uur de deur uit om Amber naar school te brengen.
rond 9.30-10.00 uur naar bed en max 1,5 uur slapen
na het wakker worden fruit eten en wat drinken
rond 13.00 uur een boterham
rond 13.30 uur naar bed, max 1,5 uur slapen
na het wakker worden drinken en wat te eten; koekje, soepstengel, fruitreepje, rijstewafel
rond 17.30/18.00 uur avondeten
afhankelijk hoe vies mevrouw is douchen (meestal om de dag)
rond 19.15 uur flesje melk
rond 19.30/19.45 uur naar bed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85769896
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:41 schreef miss_sly het volgende:
Haha, dat van die vieze luiers staat er wat raar idd :') ik bedoel eigenlijk of er ook regelmaat zit in de poepluiers en of jullie da tind e gaten houden.

Op ons kdv doen ze ook op verzoek, behalve eten natuurlijk, maar slapen oa wel. Onze enige regelmaat is dat we ongeveer om de 2-2,5 uur proberen wat te eten te geven. Maar ja, zo onregelmatig als ze slaapt, kan dat zomaar korter of langer zijn. Naar bed doen met een lege maag als ze 1,5 uur ervoor gegeten heeft, wil nog wel eens niet goed gaan, namelijk :)
Bij ons kdv doen ze het ook op verzoek. Maar in deze groep (vanaf 18 maanden) is het eten wel op bepaalde tijden. Zoveel mogelijk allemaal samen aan de grote tafel O+ Dat is overigens al om kwart over 11/half 12 omdat sommige kindjes eerder moe zijn. Als Seb eerder moe is dan leggen ze hem wel gewoon op bed, welke tijd dan ook. En mist hij het middageten dan krijgt hij natuurlijk op een andere tijd eten, net hoe het uitkomt. Op de babygroep is alles op verzoek.

Ik hou niet echt in de gaten wanneer hij poept. Hoewel er wel regelmaat in te ontdekken is. Na het ontbijt poept hij meestal, dan soms na het avondeten.
pi_85771233
Joep poept wanneer hij een schone luier aan heeft :+ . Ow en we hebben sinds afgelopen weekend een loopfietsje... en als ie daar op gaat zitten, dan gaat ie zitten poepen. Dus ik ga zo in de stad eens kijken naar een potje.

Mijn kind hoeft niet meer terug op controle *O* . De chirurg vond het er allemaal goed uit zien! Hij zei dat er echt wel veel viezigheid uit het abces kwam, dus het was echt nodig de ingreep. Het had niet met een ab kuur gekund. We moeten t/m maandag nog spoelen en dan vanaf dinsdag alleen een likje vaseline erop en een pleister tot de wond dicht is gegroeid.

Jan, hoe gaat het met je? Al wat opgeknapt? Naar dat je ineens zo ziek bent vent.
Niet mieten! Door gieten!
pi_85771291
Steeds als ik denk dat er hier regelmaat zit in wanneer de grote boodschap gemaakt wordt... gaat ze het weer net ff anders doen ;). Vanmorgen de kast nog eens doorgekeken, ik heb gewoon bijna geen shirtjes met lange mouwen die nog passen meer in de kast. Dus gelijk de doos met maat 80 van zolder gehaald, maar ik was niet zo handig geweest, teva's in zo'n bak met kleren gooien en dan ruikt het dus allemaal naar rubber... dus nog maar ff een wasje draaien. Iris kan trouwens (met wat ruimte over) de tevaatjes aan die Mirte vorige zomer droeg :o... Zooo schattig, maar geen lekker weer... En ik heb niet zo heel veel hoop dat ze volgende zomer ook nog passen, maar we wachten af. Ze zijn weinig gedragen, als ze Iris niet meer passen dan gooi ik ze volgende zomer wel in het te koop topic.
Fake it till you make it...
pi_85771312
Joep wat fijn *O*

Jan, beterschap!
pi_85771561
Timo poept vrijwel elke ochtend vlak nadat ik zn luier verschoond heb.. Dat is de enige regelmaat die ik daarin heb kunnen ontdekken tot nog toe :P

Qua slapen zit hij op de overgang -nog steeds- van 2 naar 1 slaapje.. Het is een beetje om de dag dus.. Op zich ook een vorm van regelmaat..

Wat eten betreft wil hij voor half 9 absoluut niet eten, dus ontbijt meestal half 9/kwart voor 9.. Afhankelijk van of hij die ochtend nog naar bed gaat of niet krijgt hij 's ochtends nog een keer fruit.. ergens tussen half 10 en half 12.. Dan ergens tussen half 1 en half 2 soms 2 uur zelfs pas brood eten. Uur of 4 rozijntjes/rijstwafeltje of zo iets en dan half 6/6 uur warm eten. Op zich best wel een aardig standaard ritme dus, hoewel er elke dag wel iets is dat niet volgens het standaard ritme gaat eigenlijk..

seilram wat fijn dat Joep niet terug op controle hoeft!! *O* *O*
pi_85771610
Nijna wat zijn teva's? :?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:36:55 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85771806
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef seilram het volgende:
Joep poept wanneer hij een schone luier aan heeft :+ . Ow en we hebben sinds afgelopen weekend een loopfietsje... en als ie daar op gaat zitten, dan gaat ie zitten poepen. Dus ik ga zo in de stad eens kijken naar een potje.

Mijn kind hoeft niet meer terug op controle *O* . De chirurg vond het er allemaal goed uit zien! Hij zei dat er echt wel veel viezigheid uit het abces kwam, dus het was echt nodig de ingreep. Het had niet met een ab kuur gekund. We moeten t/m maandag nog spoelen en dan vanaf dinsdag alleen een likje vaseline erop en een pleister tot de wond dicht is gegroeid.

Jan, hoe gaat het met je? Al wat opgeknapt? Naar dat je ineens zo ziek bent vent.
wat fijn dat er dan zo snel is ingegrepen bij Joep ! En wat goed dat hij niet meer terughoeft nu *O*

wat Jan betreft: ligt *alweer* te pitten. is net even klein half uurtje uit bed geweest, cracker aan geboden, wilde hij niet (te nieuw denk ik?) maar wat simpele kroepoek en een flesje fruitshoot ging er wel in. Nog weer getempt, en was weer aan t stijgen. Dus hop, zetpil dr in en terug naar bed.. zonder protest .. t arme mannetje (en zelf voel ik me nou ook niet echt denderend na een half doorwaakte nacht, dus ik loop nu buiten m'n gewone rugklachten, ook nog eens met spierpijn :X )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:40:49 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85771956
wet van FOK! :') op t moment dat ik typte zonder protest, hoorde ik m .. nu hangt hij in zijn wipstoeltje met Nijntje en een stapelblok voor de tv. (Ned 3).
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:41:38 #14
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85771991
DJMO, als je ook eens even lekker gaat liggen dan? Even op krachten komen, nu Jan toch ook in bed ligt. Beterschap :*

Chan, rozijntjes, ik wil dat Joep ook graag leren eten, maar hij gooit er alleen maar mee :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:45:07 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85772122
en een liga evergreen met rozijnen erin seilram ? lust hij dat wel?

vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:47:54 #16
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85772224
We hebben eigenlijk niet echt een schema, het is een beetje zoals het uitkomt. Op dagen dat we vrij zijn, slaapt Lennon de laatste tijd ook uit tot een uur of half 9. Over het algemeen krijgt hij 's morgens eerst pap (op kdv brood), later op de ochtend fruit en daarna gaat hij naar bed (op kdv krijgt hij dan eerst nog brood), als hij wakker wordt, krijgt hij brood en later op de middag evt. nog wat rozijntjes/lekkers. Rond half 6/6 uur avondeten (op kdv al om half 5) dan rond kwart over 7 bordje pap en dan naar bed tussen half en kwart voor 8. Tussendoor speelt en drinkt hij. Ik hou niet precies bij hoeveel hij drinkt. Hij drinkt meestal water of roosvicee. De ene keer gaat hij 's morgens onder de douche de andere keer 's avonds. Het is maar hoe het uitkomt, hij gaat ook niet elke dag onder de douche.

Poepen, is wel regelmatig :o 's morgens na de pap en 's middags voor/na het eten, afhankelijk van hoe laat we eten. Luier verwisselen, zelfde als bij Estrys.
Make love, not war ☮
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:51:31 #17
114177 Diaan73
pi_85772367
Ow en Lennon wil ook niet meteen uit bed eten... dus hij krijgt vaak een rijstewafel als we op de fiets naar kdv gaan... dan moet ik hem meestal wakker maken. Dan eet hij dus brood op het kdv.

Op kdv is er wel een vast schema... dat volgt hij ook gewoon. In de peutergroep waar hij nu zit, worden wel alle kinderen standaard om 14:00 uur wakker gemaakt, geloof ik.
Make love, not war ☮
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:00:43 #18
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85777164
Wij hebben op zich wel een vast ritme qua eten en drinken, echt hele vaste tijden houden we niet aan. Wel proberen we maximaal 6 uur te eten 's avonds, omdat het anders 's avonds te laat wordt met naar bed gaan.

Luiers verschonen, ook niet echt een regelmaat in. Poepen doet Maarten de ene dag 's morgens, de andere dag 's middags, dan weer een dagje niet en dan 2x per dag ofzo...
Alleen als ik hem rond half 5 / 5 uur niet verschoon, dan kan ik er de klok op gelijk zetten dat hij na het eten drijfnat is...
18-11-2008 Maarten Alexander
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:14:40 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85779212
vanaf half twee ongeveer wakker geweest, pyamapapje ging er zonder moeite in net als zijn avondeten .. zou het een eendagsvirusje zijn geweest? * DJMO prijst de dag niet voor de avond is gevallen, maar alles wat ik heb aangeboden is binnen gebleven vandaag tot nu toe .. *opgelucht is*

vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:22:48 #20
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85781232
DJMO, toen wij met Beisan bij de ha zaten vanwege een plotselinge aanval van buikgriep, zei ze dat een buikgriep bij deze leeftijd ontzettend heftig is, maar dat het binnen 48 uur meestal weer over is. (Geen koorts/overgeven meer)

Dat was idd hier wel het geval. Zij raadde echter toen wel aan alleen water en jell-o te geven, want ze was ontzettend aan het overgeven/diarree. Hoe meer darmpjes belast, hoe pijnlijker het is. En dan beginnen met wat makkelijk verteerbare zaken.

Fijn dat Jan zch weer wat beter voelt!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:43:13 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85781831
ik heb gemerkt Basboussa dat als ik niet direct weer begin met Jan gewoon te laten doen qua eten etc, hij wekenlang slecht eet. (dat is me al drie keer ofzo overkomen, dus nu gebeurt me dat echt niet meer)

Vanmorgen bleef de kippenbouillon (op aanraden van de HA) goed binnen, na eerst wat water vanmorgen. Overigens hadden we een milde kipkerrie met rijst. Hij heeft alleen wat rijst met saus en champignons op. Huisarts zei ook: bied het gewoon aan, als hij het niet wil, dan hoeft het niet, en als hij het wel wil, is dat alleen maar mooi. Ik zal m deze dagen geen scherpe (pittige) dingen aanbieden, maar zachte smaken. En vanaf morgen weer gewoon een papfles zoals elke ochtend :) hoe sneller hij zich weer gezond voelt, hoe beter het is ;)

vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:06:28 #22
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85782629
Kan goed hoor DJMO, dat het een dagje is. Heeft Joep ook weleens gehad. Kippensoep werkt altijd goed! Ik heb ooit inderdaad eens gelezen dat daar een stofje in zit wat mee helpt de griep te bestrijden...
Liga met rozijntjes... nooit geprobeerd. Zal eens kijken. Krentenbrood vindt ie niks iig, maar goed... mijn kind is sowieso niet zo'n brood eter.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:13:50 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85782935
mijn HA zei dat het vooral goed is voor de vochtbalans. In ors zitten ook suikers en zouten, maar aangezien Jan normaal gesproken water weigert (en ors dus ook, aangezien dr smaak noch kraak aanzit) adviseerde ze de aangelengde kippenbouillon. Ik bood m ook nog een cracker aan .. maar dat keek hij maar vies weg :+

pi_85783325
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:32 schreef Chan het volgende:
Nijna wat zijn teva's? :?

Deze O+
pi_85785053
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:36 schreef Basboussa het volgende:
Maar, Ssserpente, die ervaring hoeft toch niet perse op een 'kdv'? Hier zijn bijvoorbeeld veel speelgroepen, en ook wel 'klasjes' gericht op leeftijd 2,5 - 5. Klasjes kan vanalles betekenen overigens, van een echte pre-school tot een 1 keer in de week knutselmorgen onder begeleiding van een 'lerares', maar waar de ouders wel bij aanwezig (mogen) zijn.

Ik denk als je bewust kiest om je kind niet naar een kdv of psz te sturen, dan kun je nog heel veel adnere activiteiten ontwikkelen, waarbij je kind wat sociale ervaring opdoet, maar dat hoeft volgens mij niet altijd met eigen leeftijdsgroep.

Beisan is nog nooit naar een kdv geweest en 'kent' maar 1 kindje, haar neefje van 3. Dat vind ik nu wel wat weinig worden... In het najaar neem ik haar 2 keer in de week 2 uur mee naar mijn werk, waar een groep kinderen komt voor een les (met broertjes en zusjes) in de leeftijd 0-7. Daar kies ik bewust voor, want ondanks dat ze nog niet kan 'delen' ofzo, vind ik het wel belangrijk dat ze kinderen 'normaal' vindt, en begrijpt dat de wereld niet geheel 'om haar' draait. Anders wordt het straks nog lastig met de beeb. Ze zal wel geen vriendjes maken, denk ik, of iets in die geest, maar het is een veilige omgeving met leuke kinderen en leuke moeders (das ook niet onbelangrijk ;) ). Laat haar maar een keertje iets worden afgepakt door een ander. Ook ga ik 1 keer in de twee weken een middagje op een 2 jarig meisje passen (met down syndroom, dus loopt meer met Beisan gelijk qua ontwikkeling), gewoon omdat er dan een ander kind in huis is. Eentje maar, veel meer ruimte heb ik niet, maar lijkt me een goed begin om haar terratoritale neigingen wat tegen te werken.
Dat hoeft wmb idd niet per se op een kdv, Basboussa. Maar ik zou niet weten waar ik hier in de omgeving activiteiten kan ontwikkelen waarin Lente echt goed wordt voorbereid op een schoolomgeving. Want dat is toch wel heel specifiek en omvat een bepaalde 'cultuur' die moeiljk na te bootsen valt maar wel heel spannend kan zijn, heb ik zelf gemerkt.

Maar om nog even terug te komen op m'n eigen verhaal. Ik wil er niet mee zeggen dat ik socialer was geweest als ik wel naar het kdv was gegaan hoor. Da's natuurlijk makkelijk lullen achteraf zonder te weten wat het andere scenario had gebracht.

Ik vind dan ook dat iedereen moet doen waar ie zich het prettigst bij voelt. Da's in ieders bestwil.

/Spuit 11.
pi_85786548
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:23 schreef Nijna het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze O+
ohja die zijn leuk! O+

Damn :{
Amélie heeft net voor de 4e avond op rij overgegeven. Ik kan er écht de vinger niet op leggen wat het nou is? Ze is overdag prima vrolijk, speelt gewoon, eet normaal (niet teveel, niet te weinig), ze heeft geen verhoging ofzoiets en ze lijkt zich ook niet naar te voelen.
's avonds gaat ze gewoon slapen, na een uur of 2 wordt ze jammerend wakker en dan begint ze met wat hoesten en daarna projectielspugen }:| t ziet er zo sneu uit. En mn wasmachine draait overuren momenteel :') niet dat dat uitmaakt maar ik vind het zo naar voor haar.

Zou het kunnen dat ze teveel eet ofzo en dan misselijk is? Ik heb niet de indruk dat ze meer eet dan voorheen eigenlijk en gisteravond heeft ze zelfs vrij weinig op. Of misschien gewoon een virusje opgepikt ergens?

Zou een paracetamol zinvol zijn?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:45:54 #27
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85786626
Lastig Huup, om idd daar je vinger op te leggen. Maarten had het vorige maand, een paar weken duurde dat, overdag niets aan de hand en midden in de nacht wakker worden en spugen... Wij hebben het idee dat het een virusje is geweest.
pi_85786831
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:45 schreef Marie79 het volgende:
Lastig Huup, om idd daar je vinger op te leggen. Maarten had het vorige maand, een paar weken duurde dat, overdag niets aan de hand en midden in de nacht wakker worden en spugen... Wij hebben het idee dat het een virusje is geweest.
u zegt? :o :{

ik ga maar extra wasmiddel inslaan :')
Maar jemig, wat naar zeg. Dr is ook niet iets wat je eraan kunt doen ofzo dat vind ik vervelend, ik heb niet het idee dat ze misselijk is of dat paracetamol zin zou hebben ofzo. -O-

nouja, het is maar goed dat ik ruim in het beddengoed enzo zit voor haar dan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85787364
Huups! Lena heeft op t moment ook precies dezelfde verschijnselen, ware het niet dat ze niet spuugt... Maar ook al een dag of 4 achter elkaar dat ze rond middernacht wakker wordt, zo ineens moet hoesten en heel zieligjes is terwijl er overdat echt helemaal niks nakkes nada opvallends aan de hand is, gewoon dr lekkere vroleijke zel!. Pas na een hoop TLC valt ze uiteindelijk vermoeid weer in slaap...gezien de playdate vorige week..t zou zomaar eens t zelfde kunnen zijn
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_85787819
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Poppedein het volgende:
Huups! Lena heeft op t moment ook precies dezelfde verschijnselen, ware het niet dat ze niet spuugt... Maar ook al een dag of 4 achter elkaar dat ze rond middernacht wakker wordt, zo ineens moet hoesten en heel zieligjes is terwijl er overdat echt helemaal niks nakkes nada opvallends aan de hand is, gewoon dr lekkere vroleijke zel!. Pas na een hoop TLC valt ze uiteindelijk vermoeid weer in slaap...gezien de playdate vorige week..t zou zomaar eens t zelfde kunnen zijn
oh noes! :o
nouja dan weet ik hoe ze eraan komt, hoe komt ze er weer vanaf is nu de vraag :+ haha nee grapje. Vervelend dat Lena er ook last van heeft! Dan gok ik dus toch op een virusje of iets, lijkt het meest logisch. Hopelijk is het dan na een paar dagen voorbij.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85790009
Huup, geen idee wat dat is... Wel fijn dat ze niet heel naar is ofzo. Maar wel sneu van dat spugen... :{
Wassen dan maar...
Iris heeft wel een paar keer gehad de afgelopen week dat ze na het eten wat spuugt. Avondeten en hier leek het uit te maken of we haar wel of geen water laten drinken na het eten en toetje. Als ze na het toetje nog drinkt dan spuugt ze (of het is toeval natuurlijk). Maar dat is dan vrij kort na het eten, dus niet als ze in bed ligt. Beterschap.
pi_85790499
Hm das ook rot Nijna. Het zou kunnen dat het daaraan ligt hier. Maar ik zou het wel gek vinden. Het enige wat Amélie nog na het eten krijgt is een fles, zonder fles naar bed is voorlopig nog een no-no :') en ze drinkt er ook best behoorlijk van.

Nouja ik wacht nog een weekje ofzo af of het vanzelf weer over gaat, zo niet dan gaan we eens kijken of we ergens mee kunnen of moeten schuiven ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:02:57 #33
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85790647
Huup, misschien dat je even kunt kijken bij de homeopatische geneesmiddelen? Ik geloof dat er wel iets van druppeltjes zijn voor misselijke kleintjes. Kan best zijn dat ze overdag geen last heeft omdat de zwaartekracht dan meewerkt. Ik heb dat zelf ook als ik wat misselijk ben, als ik dan ga liggen, dan komt het overgeven pas. Beterschap :* Ook voor Lena!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:09:12 #34
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85790932
Dit zou misschien kunnen helpen...

Ipeca heet het:

Een geschikt homeopathisch middel wanneer het kind veel hoest (vooral ’s nachts) en overgeeft. Ook aangewezen in geval van buikgriep en om, in geval van diarree, aan Pedophyllum toe te voegen

O wacht... voor jonger dan 6 jaar adviseren ze Tussikind.. en ze geven een tip: Een kindje dat hoest, ligt in bed graag iets rechtop. Leg eens blokjes (4 à 5 cm hoog) onder de poten van het bed aan het hoofdeind. Je zult merken dat je kindje beter doorslaapt.
pi_85791051
thnx voor de tip, homeopathische middelen ben ik erg voorzichtig mee eigenlijk en geef ik niet zonder meer, maar de blokjes ga ik zeker eens proberen. Als t niet helpt dan kan ik altijd even langs de apotheek om advies te vragen daar verkopen ze ook vsm enzo.

Hoop ik wel dat ze de goede kant op blijft liggen :') anders ligt ze straks met dr billen 5 cm hoger en met haar hoofd omlaag en wordt ze daar weer wakker van :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85791581
Ik zou nog even een foto plaatsen van Finn's kortgewiekte koppie:(Morgen lees ik weer bij nu echt naar bed)
-------En weer weg---------

Huup Finn heeft het 2 weken geleden ook gehad, maar dan niet 's nachts maar 's avonds. Verder inderdaad niks te merken aan hem. Ik denk inderdaad ook een virusje.

[ Bericht 27% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 28-08-2010 18:04:53 ]
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:23:39 #37
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85791591
Hahaha, arme ding. Het zou inderdaad zou maar eens kunnen. Wat ik bij Joep deed toen ie oorontsteking had, was gewoon een dikke handdoek onder zijn hoofdeinde. Zodat zijn hoofd toch net iets hoger lag. Misschien werkt dat ook wel joh en is niet zo'n gedoe als blokjes.

En wow Finn :o wat een heel ander koppie. Staat je goed O+
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:35:27 #38
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85792103
Geen ervaring met overgevende kindjes gelukkig. Hier wel een slechte nacht en dag qua slapen. Ze heeft vandaag maar een kwartier tot een half uur geslapen overdag. }:| Normaal zijn dat bijna twee uren. -O-

En we geven Annicka tegenwoordig pijnboompitten/zonnebloempitten als tussendoortje/toetje. (Die zijn lekker vet namelijk en dat kan ze wel gebruiken.) Vanmiddag vond ze twee lege verpakkingen toen we in de trapkast keken (plastic inzameling) en ik zei: 'Ja, de pijnboompitten zijn op.' Vanavond toen we haar vroegen of ze pijnboompitten wilde zei ze: 'Op.' Maar we konden haar blij maken met een volle verpakking pitten, die een verdieping hoger lag maar die ze over het hoofd had gezien. Ze was helemaal happy. :D
Maar het verbaasde me dat ze zich nog kon herinneren dat ik haar verteld had dat ze op waren. :o Ik onderschat haar kennelijk een beetje. :@
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 08:29:49 #39
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85799594
GWS, dat heb ik ook soms, dat ik me helemaal verbaas dat Maarten dat al weet of kan :D
Ergens blijft het toch mijn baby'tje ;)

Huup hoe is het met Amélie gegaan vannacht?
pi_85800063
Finn O+ knappe kerel!!!

Beterschap voor de zieke kindjes!

Hebben jullie kinderen ook geen grens qua hoeveelheid eten?
Als het aan Roy zou liggen blijft hij eten....
Tegenwoordig ook gelijk direct na het eten alles van tafel zodat hij er niks van ziet, anders een huilende Roy die wilt eten.
En dan wel de wetenschap dat meneertje zijn buik al aardig vol gegeten heeft....

Roy heeft me afgelopen een hartverzakking bezorgd, Roy in de box braaf aan het spelen, ik zit even buiten met schoonmoeder, tot we een grote klap horen een hoop glasgerinkel en een gekrijs.
direct opgesprongen, Roy uit de box gehaald, aan m'n schoonmoeder gegeven met de woorden inspecteer roy op glas.

Had meneer een lamp naar beneden getrokken..... het glas lag overal, in de box naast de box echt overal.
De lamp stond op een kast naast de box, hoog heel hoog weg, alleen het is Roy gelukt door op een speeltje te gaan staan en zo met veel pijn en moeite aan het snoer weten te geraken en daar aan getrokken....

Maar wonder boven wonder had Roy godzijdank helemaal niks, alleen heel erg geschrokken, net als oma en mama.
Het moment zelf was ik aardig kalm, maar eenmaal de boel opgeruimd te hebben, en bij Roy ging kijken, kwamen de rillingen.

Vandaag maar eens flink kijken waar er nog meer opstakels staan/liggen voor Roy, blijkbaar was nog niet alles kidsproof
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:07:28 #41
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85800332
Huup, vsm kids heeft kindigest. Dat zou je voor het slapen kunnen geven, is tegen een onrustige maag. Wellicht dat ze er dan wat minder last van heeft?

_Bar_ ! dan schrik je inderdaag goed zeg. Kan me voorstellen dat je de rest van je huis nu onder de loep neemt :Y .

Hier is Jan weer helemaal de oude lijkt het .. vervelend, ondeugend, wakker en speels. Hij wilde alleen zijn banaan niet zonet. Nou ja, jammer dan hoor .. komt wel weer (hoop ik :P )

pi_85800640
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 08:29 schreef Marie79 het volgende:

Huup hoe is het met Amélie gegaan vannacht?
Meh :')

ze is tot 4 uur wakker geweest met af en toe tien minuutjes wegdutten, t was zo zielig. Uiteindelijk heeft ze van 4 tot 6 geslapen, waarschijnlijk pure vermoeidheid en om 6 uur was ze weer wakker. Ze is nu aan het spelen, straks proberen of ze nog eventjes een beetje wil slapen.

Ze had vannacht een ontzettende loopneus en onwijs veel snot enzo dus ik denk dat dat het geweest is. Niks oversture maag of misselijk gewoon heel veel slijm en keiverkouden ofzo. Er staat een ui onder dr bedje en het hoofdeind is opgehoogd, hopen dat het afdoende is want neusspray willen geven is een ramp :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:20:54 #43
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85801420
Hè getsie Amélietje toch... wat naar, maar ook voor pappa en mamma denk ik. :*
Roy, engerd! Gelukkig is er niks gebeurt verder Bar.

Ik ben bij de Hema geweest voor regenkleding voor Maarten, maar ze hadden niks hier (= kleine Hema). Binnenkort maar eens in Enkhuizen kijken. Heb wel drie hele leuke shirtjes gekocht :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:33:24 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85801633
@all die het bed op klosjes zetten .. een gevouwen (kinder) deken onder het hoofdeind van t matras werkt even goed. Ik vind het over het algemeen zelfs nog veiliger, want als jan een keer aan zijn bed schudt, pleurt dat bed van die klossies af :X

pi_85801743
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:33 schreef DJMO het volgende:
@all die het bed op klosjes zetten .. een gevouwen (kinder) deken onder het hoofdeind van t matras werkt even goed. Ik vind het over het algemeen zelfs nog veiliger, want als jan een keer aan zijn bed schudt, pleurt dat bed van die klossies af :X
dan kun je ook veiligere dingen onder de pootjes zetten :)

een handdoek of deken onder het hoofdeind werkt hier niet echt, we hebben een matras met veren als ik daar wat onder leg komt er een knik in het matras, het gaat niet egaal omhoog. Dan gaat ze ergens liggen waar er geen knik ligt. Het bedje staat op het hoofdeinde nu met plankjes eronder van 30 bij 30 cm op antislipmatjes. De plankjes zelf zijn een cm of 5 hoog, das voldoende.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85809667
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 09:39 schreef _Bar_ het volgende:
Finn O+ knappe kerel!!!

Beterschap voor de zieke kindjes!

Hebben jullie kinderen ook geen grens qua hoeveelheid eten?
Als het aan Roy zou liggen blijft hij eten....
Tegenwoordig ook gelijk direct na het eten alles van tafel zodat hij er niks van ziet, anders een huilende Roy die wilt eten.
En dan wel de wetenschap dat meneertje zijn buik al aardig vol gegeten heeft....

Roy heeft me afgelopen een hartverzakking bezorgd, Roy in de box braaf aan het spelen, ik zit even buiten met schoonmoeder, tot we een grote klap horen een hoop glasgerinkel en een gekrijs.
direct opgesprongen, Roy uit de box gehaald, aan m'n schoonmoeder gegeven met de woorden inspecteer roy op glas.

Had meneer een lamp naar beneden getrokken..... het glas lag overal, in de box naast de box echt overal.
De lamp stond op een kast naast de box, hoog heel hoog weg, alleen het is Roy gelukt door op een speeltje te gaan staan en zo met veel pijn en moeite aan het snoer weten te geraken en daar aan getrokken....

Maar wonder boven wonder had Roy godzijdank helemaal niks, alleen heel erg geschrokken, net als oma en mama.
Het moment zelf was ik aardig kalm, maar eenmaal de boel opgeruimd te hebben, en bij Roy ging kijken, kwamen de rillingen.

Vandaag maar eens flink kijken waar er nog meer opstakels staan/liggen voor Roy, blijkbaar was nog niet alles kidsproof
Kim heeft dat heel erg, meer misschien is bij haar dat meer de pdd-nos.
Tyler heeft het nu ook erg, maar geen idee of hij dat dat doet omdat Kim het ook doet.

Wat schrikken zeg! Tyler had van de week ook zo'n actie. Km had een krukje neer gezet en hij verschoof het en klom erop en zo kon hij net bij het snoer komen blijkbaar. Bam! Lamp kapot! Tyler was gelukkig nog heel!
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:01:29 #47
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85829422
Wij zijn vanmorgen wezen zwemmen, Maarten heeft zich heel erg vermaakt. We waren er zo'n anderhalf uur en op de terugweg viel Maarten al in slaap, zo moe was hij. Wel nog even een broodje naar binnen en hij ligt er net weer in. Maar nu wil hij natuurlijk niet slapen...
pi_85839289
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef seilram het volgende:

Seilram betekent dat dat Joep zo'n 3/4/5 keer per dag poept? :P

Wat goed dat Joeps wond er een stuk beter uitziet. *G* Gelukkig niet meer terug naar de arts.

Huup Beterschap voor Amélie. Hopelijk is de verkoudheid snel over.

Jan is weer beter *G*

Roy wat doe je voor gekke dingen. Laat je moeder niet zo schrikken.

Maarten lekker gezwommen. Dat maakt moe he :)

Ons zoontje is ook een klimkunstenaar blijkt de laatste dagen. Hij heeft uitgevonden, dat hij op papa's koffertje als die plat op de grond ligt, kan klimmen en dan een soort podium heeft. Gisteren kwam ik tot mijn schrik erachter, dat hij op de Ikea schommelstoel in zijn kamer kan klimmen, die wij als voedingsstoel hadden aangeschaft. Dus wij moeten eens voorzichtig naar onze meubels kijken of de kleine beter in de gaten houden.

Ook zo'n strakke actie. Eergisteren toen ik het huis uit ging, wilde ik even een papiertje met boodschap voor tnt vastmaken aan het belbord. Ik draai me één momentje om en meneer is al met allebei de beentjes in de dichtsbijzinde plas gestapt. Alles was nat, sokken, schoenen en broek :D
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 augustus 2010 @ 18:03:36 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85840149
<egopost>

Jan zei net AUTO :? *O* *O*

</egopost>

zondag 29 augustus 2010 @ 20:57:17 #50
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85847209
Tinuviel, toch maar laarzen aan als het geregent heeft?

Goed zo Jan!

Maarten ligt helemaal in een deuk als ik opperdepop zeg. Hij probeert het wel na te zeggen, maar komt niet verder dan opaopaopaopaopa en ligt dan nog meer in een deuk!
pi_85847809
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:57 schreef Marie79 het volgende:
Tinuviel, toch maar laarzen aan als het geregent heeft?

Maarten ligt helemaal in een deuk als ik opperdepop zeg. Hij probeert het wel na te zeggen, maar komt niet verder dan opaopaopaopaopa en ligt dan nog meer in een deuk!
Marie dat heb ik niet gezegd maar ik was dus de dag ervoor zijn mooie regenlaarzen op het kdv vergeten en sinds een week of zo kunnen wij de tweede schoen van zijn dichte schoenen niet vinden. Dus ik hem maar sandalen aandoen 8)7

Wat goed van Jan *G*

Marie opaopaopaopa is O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:09:38 #52
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85848022
Oe sandalen :) Nou ja, deze week maar zijn regenlaarzen mee naar huis nemen en wat zonde van zijn tweede dichte schoen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 augustus 2010 @ 21:28:24 #53
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85849225
Johan en ik keken elkaar echt zo aan van "he, hoorde ik nou dat goed?" dus ik gelijk aan jan vragen: "zeg dat nog eens? Wat zei je nou?" maar mooi weigeren het te herhalen :') Volgende week kletst hij de oren van mijn kop af :Y

Heb je al in de vriezer, onder de tv-kast, bank, in zijn speelgoedkist, vuilnisbak, wasmand, bed etc etc gekeken tinuviel??

Marie O+

pi_85849938
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:28 schreef DJMO het volgende:
Heb je al in de vriezer, onder de tv-kast, bank, in zijn speelgoedkist, vuilnisbak, wasmand, bed etc etc gekeken tinuviel??
DJMO in de vriezer heb ik niet gekeken maar Jair krijgt die echt niet open en zo seniel ben ik niet dat ik het zou vergeten of hem er uberhaupt in plaatsen. Even goed kijken tussen al zijn speeltjes onder de tafel en onder de banken is wel een goed idee. ^O^
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 augustus 2010 @ 21:42:17 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85850201
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:38 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

DJMO in de vriezer heb ik niet gekeken maar Jair krijgt die echt niet open en zo seniel ben ik niet dat ik het zou vergeten of hem er uberhaupt in plaatsen. Even goed kijken tussen al zijn speeltjes onder de tafel en onder de banken is wel een goed idee. ^O^
daar hoef je ook niet seniel voor te zijn :P Als jair zijn schoen in je boodschappentas heeft gegooid en jij was haastig met opruimen omdat hij je riep oid, dan beland dat ding al rap in een (diep) vriezer :P

zondag 29 augustus 2010 @ 22:06:36 #56
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85851773
Ervaring DJMO?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 augustus 2010 @ 22:09:08 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85851926
niet met schoenen, wel met stukjes speelgoed die zo overal beland zijn, met name in de groentela van de koelkast .. en ze dan niet missen tot je ze tegenkomt he :') (wat meestal 's avonds bij het toetje geven is, die staan ook in die la)

zondag 29 augustus 2010 @ 22:14:07 #58
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85852294
:D

Ik ben ook weleens wat op vreemde plaatsen tegengekomen, maar kan nu ff geen voorbeeld noemen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 augustus 2010 @ 22:22:08 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85852759
t ergste was mijn portemonnee in de vriezer .. daar heb ik toen echt een uur naar lopen zoeken .. was ook met opruimen van de boodschappen gebeurd (had hoop diepvriesspul in een doos waar ok mijn portemonnee inlag, had gewoon die doos zeg maar leegekiept in de diepvriezer :X )

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 augustus 2010 @ 07:43:20 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85861311
zo heel af en toe zijn er van die momenten dat je kind nog even echt baby is O+

pi_85863489
wat schattig DJMO O+

Pff ik heb nu zonder overdrijven ongeveer 12 verschillende soorten koemelk geprobeerd, van halfvol tot vol en van gepasteuriseerd tot gesteriliseerd en lang houdbaar en alles van verschillende merken enzo maar ze wil het niet. Inmiddels hebben we ook rijstmelk en soyamelk geprobeerd, onder het mom van 'wellicht is dat zoeter en lijk het meer op poedermelk' maar ook dat wil ze niet. En dus scheppen we maar weer verder met flesjes en milliliters en schepjes enz enz. -O-
Stom gedoe! en ja ik weet dat ze in principe geen melk hóeft te drinken mits voldoende ander zuivel enzo, maar ze heeft wel echt nog behoefte aan die flessen. Het zou voor mij zoveel gemakkelijker zijn als we gewone melk uit de suup mee konden nemen. >.<

/gedoe
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85863531
En heb je ook al geprobeerd het te mengen en steeds ietsje meer gewone melk toe te voegen? (vast wel)
pi_85863553
Oh wacht, ik mag hier helemaal nog niet komen

* Sorbootjerent weg
pi_85863622
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:10 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wacht, ik mag hier helemaal nog niet komen

* Sorbootjerent weg
:D
ksst!

nee dat heb k nog niet geprobeerd op die manier. Misschien maar ns doen. Maar ik vind het lastig hoe te doen, gewoon 120 maken dan en dan een scheutje gewone melk aan het eind toevoegen? Vanmiddag maar ns proberen.

wat ziet die soyamelk van AH er ranzig uit trouwens zeg :o helemaal bruin. :r
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85863767
Lastig Huup! Tyler wil alleen melk met pap erdoor.Zonder drinkt hij het gewoon niet. En hij drinkt al zo weing, dus doen we dat maar. Straks op controle bij de kinderchirurg. Moeten we naar Groningen met de bus. Hopeljk een interliner, scheelt toch een kwartier en heel vaak stoppen. Ben benieuwd hoe de reis gaat. Hopelijk regent het alleen als we in de bus zitten. :P
pi_85863793
Ik ben ook net zo'n lastige mug die steeds terugkomt om rond je oor te zoemen...

Als je nou bij een fles van 180/60 bijvoorbeeld eerst 150ml water en 5 scheppen doet en dat aanvult met 30ml gewone melk?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 augustus 2010 @ 10:26:38 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85863980
heb je al geprobeerd de melk op te warmen huup?

pi_85864070
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:19 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben ook net zo'n lastige mug die steeds terugkomt om rond je oor te zoemen...

Als je nou bij een fles van 180/60 bijvoorbeeld eerst 150ml water en 5 scheppen doet en dat aanvult met 30ml gewone melk?
ja psies zoiets. ik ga t vanmiddag eens proberen!

DJMO uiteraard is dat wel al geprobeerd. In alle mogelijke varianten, maar de poedermelk drinkt ze ook koud op kamertemperatuur normaalgesproken, warm hoeft ze dat ook niet.

Handig die gebruiksaanwijzing van mn kind :')

Ingrid succes vanmiddag!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85864140
Dank je. Tis altijd zo gedoe voor een controle van 5 minuten. Maar goed, het moet wel.
Hmmm, hij bloed ineens uit zn mondje. Terwijl hij niet is gevallen. Misschien van de doorkomende tandjes.
En dan hebben we ook nog de gewone kinderarts, die is gelukkig wel in Assen.
Ga ik nog bij bij de DE winkel langs.
pi_85864287
Ohw huup herkenbaar probleem en geen fijn vooruitzicht qua andere soorten proberen .. Ik heb nog maar 1 soort geprobeerd, alleen halfvolle verse koemelk.. Af en toe drinkt hij er per ongeluk een slok van, maar verder dan dat kom ik nog niet.. En mja, hij heeft mij ook nog, maar ik zou t toch wel fijn vinden als ie een glaasje koemelk overdag zou drinken..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 augustus 2010 @ 11:11:45 #71
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85865175
Jan weigert ook koemelk overigens, hij krijgt perzik of aardbei drank van de zaanse hoeve. is ook zuiveldrank, en gaat naar binnen als een trein ;)

pi_85865600
Koemelk drinkt Roy wel, maar alleen als het iets verwarmt is, koud moet hij er niks van weten.
Dreumesmelk wil je "nog"niet aan Huup? wij gebruiken het ook niet hoor
En nog van harte met je dochter :D

Jan begint met praten *O*
Ca.Ra wat word jou mannetje al groot O+
pi_85865720
dankje Bar :*

Eerlijk gezegd vind ik dreumesmelk duur en onnodig. Ik ben persoonlijk niet overtuigd van of je melk echt nódig hebt als onderdeel van gezonde voeding, ik vind zelf van niet, zuivel wel, maar niet per se in de vorm van melk. Dus als de flessen vervangen kunnen worden door bekers gewone (half)volle melk, dan prima, graag, scheelt toch weer iets in de portemonnee ook. Maar zo niet, dan niet, dan gaan we dat ooit gewoon geleidelijk afbouwen en vervangen voor kaas en yoghurt.

Chan ja lastig hè? Pff. Ik liep vanmorgen al te mopperen dat ik er wel van baalde dat de boel zo drooggevallen was, maar goed, ik kan natuurlijk ook niet voorspellen hoe het dan gelopen was allemaal
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:29:11 #74
114177 Diaan73
pi_85865750
Lennon krijgt eigenlijk helemaal geen melk tussendoor. Alleen in de pap... 's morgens en 's avonds. Verder nog een yoghurttoetje en dat is voldoende volgens cb. Teveel nog eigenlijk... de pap 's avonds zou niet hoeven. Lennon drinkt overdag eigenlijk vooral water en af en toe roosvicee van de AH. Thee vindt hij ook niet lekker, hij is ook geen grote drinker trouwens. Hij wilde na een jaar ook al geen fles meer trouwens.

Leuk hè dat praten?? Lennon heeft nu het woordje "kijk" ontdekt.. en zo wijst hij naar alles en zegt dan kijk!!
Make love, not war ☮
pi_85865834
Tess krijgt 2x melk per dag nou eigenlijk 3x: Bij het ontbijt en 's avonds voor het slapen gaan. Bij het avondeten krijgt ze een heel klein beetje omdat wij dan ook melk drinken en mevrouw graag uit een bekertje drinkt :D

Thee krijg ik er hier ook niet in, net als water eigenlijk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85866058
Hier heb ik hetzelfde voor de dreumesmelk als jou Huup, vind het duur en onnodig.
en Yokidrink naturel proberen?

Praten dat doet Roy nog niet, wel begint hij nu steeds meer dingen na te doen. :)
Verder is Roy nog steeds een kleintje, wel leuk eigenlijk ;)
Wel weer problemen met het poepen, dat blijft hier echt een "probleem"
Nu kregen we wel gisteren te horen waarom we niet naar de Osteo gaan.
Heeft iemand daar ervaring mee dus het poepgedrag in combi met een Osteo?

Ingrid s6 vanmiddag ^O^
pi_85866276
kijk dr gaan :D mn kleine klimgeit *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85866289
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:43 schreef huuphuup het volgende:
kijk dr gaan :D mn kleine klimgeit *O*
O+ ik heb er ook zo een :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_85866412
O+ wat leuk, die van ons klimt en klauterd alleen het tvmeubel op en af
pi_85869733
Huup drinkt Amélie weleens water met diksap gemengd of met roosvisee? Zo ja dan zou je ook kunnen proberen een klein scheutje diksap of roosvisee bij de koemelk te doen, dat geeft het ook een ander smaakje. Gewone koemelk ging hier vrij snel goed. Ik wilde af en toe afwisselen en de sojamelk moest ik meer moeite voor doen. Maar gemengd met gewone melk en af en toe een scheutje diksap erdoor ging hij daar ook goed aan wennen.

Ons zoontje krijgt s'morgens een bekertje thee, s'middags melk bij de lunch (tot nu toe koemelk en sojamelk afgewisseld of gemengd), s'middags joghurt en tussendoor meestal water met klein scheutje diksap, roosvisee of appelsap. Water lust hij ook een stuk minder maar zodra er maar een mini scheutje diksap of roosvisee in zit is het goed.

Succes Ingrid met Tyler.

Amélie *O* wat doe je dat goed de trap op klimmen. Huup was dit de eerste keer?

Jair zei zonet bij het naar bed brengen voor het eerst pyama *G*. Lekker ochtendje gehad: even met de fiets naar de supermarkt en naar het winkelcentrum en gelukkig bleef het droog tot wij bijna thuis waren, toen kwamen er een paar druppels naar beneden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 augustus 2010 @ 14:11:00 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85871301
vandaag nog geen woord gehoord van Jan .. ja, diediediediedie en BAH (heeft al vier strontluiers op rij gehad :X ). Sinds vanmorgen half acht niet op m'n kont gezeten, meneer is me gewoon de baas soms :{ . Om tien voor twee, na het boodschappen doen was ik het letterlijk strontzat en heb m op bed gelegd, met de mededeling dat hij gewoon te moe was om wakker te blijven. In de woonkamer, kookwekker erbij gepakt, op vijf minuten gezet, en gaan zitten. Ik ben nog niet overeind gekomen .. na twee minuten brullen was het stil ...

nu boodschappen maar opruimen en afwassen (en hopen dat ik nog spinazie in de vriezer heb :x )

pi_85872265
Tinuviel nee ik moest oefenen met haar van de fysio met het traplopen. Niet zozeer voor haar maar voor mezelf, zodat ik haar niet zoveel de trap op hoefde te tillen. Gaat als een trein dus dat oefenen! :D
Nu nog de trap af :')

En diksap of roosvicee drinkt ze niet. Net als thee. Ook daar heb ik het hele assortiment van gehad hahaha als ik mezelf nu terughoor ben ik vast een geweldige klant geweest voor meneer Albert Heijn :+ Ik dacht eerst dat ze het smaakje neit lekker vond ofzo, toen andere smaken gekocht, die wilde ze ook niet, toen andere merken, en ik heb ook biologisch diksap en (biologisch) verdunde vruchtensap geprobeerd. Ze wil niks, alleen water :')
Ik ga het nog wel proberen met diksap maar als ze gewoon geen melk lust dan hoeft ze het van mij niet te drinken, dan gaan we aan de slag met yoghurt en kaas enzo. Maar het lijkt zo logsich dat je kindje na een tijdje overgaat op gewone melk maar dat valt dus best tegen :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85872963
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:38 schreef huuphuup het volgende:
Tinuviel nee ik moest oefenen met haar van de fysio met het traplopen. Niet zozeer voor haar maar voor mezelf, zodat ik haar niet zoveel de trap op hoefde te tillen. Gaat als een trein dus dat oefenen! :D
Nu nog de trap af :')

En diksap of roosvicee drinkt ze niet. Net als thee. Ook daar heb ik het hele assortiment van gehad hahaha als ik mezelf nu terughoor ben ik vast een geweldige klant geweest voor meneer Albert Heijn :+ Ik dacht eerst dat ze het smaakje neit lekker vond ofzo, toen andere smaken gekocht, die wilde ze ook niet, toen andere merken, en ik heb ook biologisch diksap en (biologisch) verdunde vruchtensap geprobeerd. Ze wil niks, alleen water :')
Ik ga het nog wel proberen met diksap maar als ze gewoon geen melk lust dan hoeft ze het van mij niet te drinken, dan gaan we aan de slag met yoghurt en kaas enzo. Maar het lijkt zo logsich dat je kindje na een tijdje overgaat op gewone melk maar dat valt dus best tegen :D
Huup niet de moed opgeven. Je zou ook rijstemelk, geiten of schaapsmelk kunnen proberen en misschien komt het ook mettertijd. Succes ermee. Drinkt ze water goed? Bij ons ging het trouwens ook erg langzaam met de vochtinname opbouwen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_85873168
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:57 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Huup niet de moed opgeven. Je zou ook rijstemelk, geiten of schaapsmelk kunnen proberen en misschien komt het ook mettertijd. Succes ermee. Drinkt ze water goed? Bij ons ging het trouwens ook erg langzaam met de vochtinname opbouwen.
Ze drinkt prima hoor. Rijst en soyamelk heb ik ook geprobeerd die wil ze niet. Maar ze drinkt meer dan genoeg gewoon water op een dag. Aan de vochtintake ligt het niet.
Ik vind het wel prima, als ze niet wil dan niet. Ik heb mn best gedaan met proberen, in principe hoeft ze geen melk te hebben als ze eenmaal van die flessen af is dus dan niet. Alleen nu zitten we wel wat langer aan de poedermelk vast.

Met geiten of schapenmelk geven ga ik mn doel echt finaal voorbij :D
het is uiteindelijk duurder dan kruidvat poedermelk en het is hier in mn lokale AH ook niet te koop dus dan is er van gemak ook geen sprake meer. Dan blijf ik net zo lief poedermelk geven.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:07:08 #85
114177 Diaan73
pi_85873306
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:03 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ze drinkt prima hoor. Rijst en soyamelk heb ik ook geprobeerd die wil ze niet. Maar ze drinkt meer dan genoeg gewoon water op een dag. Aan de vochtintake ligt het niet.
Ik vind het wel prima, als ze niet wil dan niet. Ik heb mn best gedaan met proberen, in principe hoeft ze geen melk te hebben als ze eenmaal van die flessen af is dus dan niet. Alleen nu zitten we wel wat langer aan de poedermelk vast.

Met geiten of schapenmelk geven ga ik mn doel echt finaal voorbij :D
het is uiteindelijk duurder dan kruidvat poedermelk en het is hier in mn lokale AH ook niet te koop dus dan is er van gemak ook geen sprake meer. Dan blijf ik net zo lief poedermelk geven.
Huup, hoe vaak krijgt ze nog (poeder) melk dan?
Make love, not war ☮
pi_85873392
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:07 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Huup, hoe vaak krijgt ze nog (poeder) melk dan?
3 flessen en 1 a 2 's nachts.
Die nachtflessen zijn we aan het afbouwen. Maar nu even niet vanwege spugen en ziekjes enzo. De 3 flessen overdag drinkt ze zo'n 150 ml van.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:23:44 #87
114177 Diaan73
pi_85873862
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:09 schreef huuphuup het volgende:

[..]

3 flessen en 1 a 2 's nachts.
Die nachtflessen zijn we aan het afbouwen. Maar nu even niet vanwege spugen en ziekjes enzo. De 3 flessen overdag drinkt ze zo'n 150 ml van.
Die 3 flessen is dat ook 1 's morgens en 's avonds? Dan zou je die eerste kunnen/mogen vervangen door bordje pap met (gewone) melk en 's avonds ook. Poedermelk is toch ook heel anders van samenstelling - veel voedzamer - dan gewone melk, dus die flessen vervangen door gewone melk is toch wel wat anders. Of drinkt ze die flessen gewoon als tussendoor drinken?

Wij hebben voor Lennon een beker met water op zn slaapkamer staan, als hij 's nachts dorst heeft, krijgt hij daar een slok uit. Heeft Amélie echt honger 's nachts of is het een drinkbehoefte?
Make love, not war ☮
pi_85873946
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:23 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Die 3 flessen is dat ook 1 's morgens en 's avonds? Dan zou je die eerste kunnen/mogen vervangen door bordje pap met (gewone) melk en 's avonds ook. Poedermelk is toch ook heel anders van samenstelling - veel voedzamer - dan gewone melk, dus die flessen vervangen door gewone melk is toch wel wat anders. Of drinkt ze die flessen gewoon als tussendoor drinken?
Nee als tussendoor drinken drinkt ze water.
Pap wil ze niet. Iets met alle soorten geprobeerd enzo :') we hebben het met verschillende soorten melk geprobeerd, verschillende soorten pap, op verschillende manieren geven (lepeltje, fles, warm, koud, dat werk) zelfs brinta met yoghurt maar ze houdt niet van pap geloof ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85873995
oh en 's nachts is het wel echt honger. Geen waterdorst of hoe zeg je dat. We hebben een tijdje geprobeerd alleen water aan te bieden maar dan was het elk uur heel hard huilen tot er uiteindelijk melk inging met grote teugen.
Alleen 2 keer is nu omdat ze dus ziek is. Normaalgesproken krijgt ze 1 nachtvoeding.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:38:00 #90
114177 Diaan73
pi_85874361
:o ze heeft al echt een eigen willetje/smaak dus. Blijkbaar vindt ze de poedemerlk dus nog erg lekker. Dan zit er idd niets anders op dan haar dat nog even te geven. Je zou 's morgens nog wel een boterham kunnen geven ipv een fles. Of wil ze die ook niet?
Make love, not war ☮
pi_85874660
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:38 schreef Diaan73 het volgende:
:o ze heeft al echt een eigen willetje/smaak dus. Blijkbaar vindt ze de poedemerlk dus nog erg lekker. Dan zit er idd niets anders op dan haar dat nog even te geven. Je zou 's morgens nog wel een boterham kunnen geven ipv een fles. Of wil ze die ook niet?
haha jawel, zo erg is het niet :P
ze krijgt 's morgens eerst een boterham en pas halverwege de morgen een fles, voor ze naar bed gaat weer zeg maar. Ik denk dat tzt de middagfles wel af zal vallen naarmate ze meer naar Dan blijft er alleen nog een fles vroeg op de middag over en een fles voor het slapengaan, denk ik. Sowieso krijgt ze wel eerst gewoon eten en daarna pas de fles, tussen 2 eetmomenten in zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:04:07 #92
114177 Diaan73
pi_85875382
Okay, je zou die fles dan ook nog kunnen vervangen door iets anders te eten, maar dat krijgt ze dan waarschijnlijk ook wel. Ik denk dan aan fruit of een koekje. Ik vind eigenljk dat ze nog best veel krijgt... :D zoveel wilde Lennon niet op die leeftijd die kreeg helemaal geen fles meer . Maar als ze het nodig heeft, het ene kindje heeft meer nodig dan het andere, en ze doet er goed op, lekker blijven doen. :Y
Make love, not war ☮
pi_85876214
ja ze is zeker niet te zwaar en doet het verder goed, ik heb niet het idee dat ze teveel binnenkrijgt ofzo. Ze krijgt 1 of 2 keer per dag fruit, gewoon avondeten, 's morgens en 's middags brood en tussendoor ook nog rozijntjes/soepstengel/plakje ham of kaas, dat werk. Nouja we zien het wel, het zal zichzelf wel vanzelf regelen denk ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:25:17 #94
114177 Diaan73
pi_85876329
^O^ Of course :Y
Make love, not war ☮
pi_85877083
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:38 schreef _Bar_ het volgende:
Hier heb ik hetzelfde voor de dreumesmelk als jou Huup, vind het duur en onnodig.
en Yokidrink naturel proberen?

Praten dat doet Roy nog niet, wel begint hij nu steeds meer dingen na te doen. :)
Verder is Roy nog steeds een kleintje, wel leuk eigenlijk ;)
Wel weer problemen met het poepen, dat blijft hier echt een "probleem"
Nu kregen we wel gisteren te horen waarom we niet naar de Osteo gaan.
Heeft iemand daar ervaring mee dus het poepgedrag in combi met een Osteo?

Ingrid s6 vanmiddag ^O^
Bar, ons zoontje heeft ook maanden ontzettend last gehad met poepen, hij brulde het uit soms. Wij zijn wel naar een osteopaat geweest, zonder resultaat. Wat wel binnen 2 dagen hielp, was forlax. Bij de apotheek via verwijzing van de huisarts, poedertje wat je oplost in water. Binnen 2 dagen waren de problemen over, wij hebben het een paar weken gebruikt en sindsdien heeft hij nergens meer last van. Dus mijn tip: even langs je huisarts!
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:05:04 #96
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85884252
Huup, ik lees dat je al een hoop hebt geprobeerd, en bijv. karnemelk (al dan niet met een scheutje roosvicee)?
Maarten drinkt ook geen koemelk maar karnemelk met een klein scheutje roosvicee gaat er goed in!
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:12:22 #97
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85884512
Wat ik ook nog zou willen toevoegen is dat Amélie zo'n 10 tot 15 keer iets proeft, voordat ze het lekker kan vinden.
Maar ik vind mengen van poedermelk met gewone melk ook een goede!
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:35:21 #98
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85887790
Ik heb voor Thomas ook poeder en pak-melk gemengd. Niet eens zozeer omdat ik bang was dat hij het niet zou lusten maar meer om een wat geleidelijkere overgang te creëren qua voedingsstoffen.

Zaterdag hebben we zijn verjaardag gevierd, het was zo gezellig! Foto's komen zo in het fototopic.

Thomas heeft wéér een loopoor. Volgens mij alweer de vijfde of zesde keer in twee maanden, ik raak de tel onderhand kwijt. Het eten ging weer voor geen meter, hij voelde zich duidelijk weer niet lekker. Nadat ik wat paracetamol had gegeven ging het langzaam wel beter. Maar met het drinken van zijn fles moest hij steeds even stoppen om nog even te huilen. Zo zielig vind ik dat! Gelukkig slaapt hij tot nu toe wel lekker.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85888855
Och Amélie, wat sneu zeg, zo overgeven :{
Maar ze kan alweer klimmen! Daaruit maak ik maar op dat het al wat beter gaat? :)
Willow krijgt ook nog steeds 3 a 4 flessen op een dag. En die moet ook geen pap :') Eigenwijze kinderen... Moet zeggen dat we nog niet echt bezig zijn met koemelk proberen, zouden we eigenlijk wel moeten doen! :@

Oei Roy :o Ohhh Bar ik zou me ook kapot schrikken! Gelukkig heeft ie niks zeg. Brrrr als er iets is dat ik eng vind, is het wel glas in de buurt van kleine kindjes...

Jan, autoooo! *O* Wat goed! Willow zegt tatau tegen auto :') O+

:* voor Thomas' oor... dat is wel heel vaak, cara! -O- Zielig ;( :*

Willows ontwikkeling lijkt in een stroomversnelling te zitten ofzo :o ze kan ineens zoveel nieuwe dingen! Niet lopen, daar heeft ze geen behoefte aan, maar mentaal... ze brabbelt de hele dag door in d'r eigen taaltje, zó leuk om te horen. Ze zegt mama (nou ja, tegen alle vrouwen en tegen papa en tegen d'r grote zus, maar och, kniesoor...), tatau (auto), brrrroem! (fietsen, of wanneer er een brommer/motor langsrijdt), does! (poes)... ze wordt ineens knuffeliger, iets wat ze echt nóóit was (kan niet stilzitten, net als d'r vader), maar toen ik vandaag thuiskwam uit werk wilde ze eerst even knuffelen met me O+ *smelt*
Ze heeft zowaar ineens door hoe de loopwagen werkt!
Ze heeft allemaal speelgoed door, wat ik echt zo knap vind :o dat ze weet dat als ze op de paarse knop van de speelgoedtrein drukt, dat ie dan gaat rijden. En dat als ie weer ophoudt, dat nog een keer drukken 'm weer aanzet enzo.
En ze weet heel goed wat ze met eten moet doen: lepel pakken, in het eten stoppen, kijken of er wat opzit, en dan in je mond stoppen (weliswaar op z'n kop, maar toch). Ik ben echt continu onder de indruk van de mentale stappen die ze ineens zet, dat ze die processen snapt!

Tandje zeven is inmiddels door *O* Ook zo'n duhhhh-moment. Al een week lang slechte nachten, en na een week slecht slapen er achter komen dat er dus een tand door is. 8)7 Duh.

Ik heb echt zo'n blij en lief kind! Ik zeg het niet vaak, omdat ik hier vooral post als ik iets niet snap, als ik ervaringsdeskundigen zoek, of als ik er even doorheen zit, dus ik vind dat het echt even gezegd moet worden. Ik geniet! Van mijn grote dochter. O+ Dus.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')