Ik geef het ook liever niet, puur omdat er alternatieven zijn die voedzamer zijn (yoghurt, fruit, vezels uit volkoren brood). Dat soort drankjes drink ik zelf ook niet. Ze zijn trouwens ook vaak erg duur.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:26 schreef huuphuup het volgende:
Dan heb ik dat liever. Ik ben echt niet van de suiker-gestapo verder ofzo maar dat soort drinken geef ik liever niet.
Dat schreef ik net: 2 jaar.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:30 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Claudia kijk even op de site van jouw stadsdeel. Bij ons mag je namelijk pas bij een school inschrijven vanaf de maand waarin je kind 3 wordt en zo hebben andere stadsdelen weer andere regels hoorde ik laatst van iemand
Ah ik zie dat je daar al gekeken hebtJe hebt gelukkig dus nog even
![]()
Mja, dat geloof ik wel, maar ik kan toch moeilijk die scholen nu al bezoeken? En wat als een school een goede indruk maakt maar je weet dat er sprake is van toezicht door de onderwijsinspectie? Ik zou het toch lastig vinden om dat van me af te zetten.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:40 schreef Stiemie het volgende:
Claudia wij kwamen trouwens pas echt tot een keuze toen we de scholen bezochten. Een school kan alles nog zo mooi beschrijven op de website en in de schoolgids, maar als de sfeer niks is, het gebouw benauwd of donker is etc haak je toch af.
quote:Op donderdag 2 september 2010 20:43 schreef huuphuup het volgende:
drinken is een groot woord hoor haha meestal neemt ze 1 of 2 slokken en daarna neemt ze alleen slokken om het daarna breed grijnzend weer eruit te laten lopen![]()
maar goed, ik heb het al eerder gezegd, ze hóeft geen melk te drinken, het ging meer om het gemak. Ik voel er weinig voor om me in allerlei bochten te wringen om haar aan de melk te krijgen. Dan gaan we over een tijdje gewoon afbouwen en vervangen door yoghurt na t eten en een plakje kaas op brood. Dat is ook ruim voldoende zuivel volgens de cb-richtlijnen.
Blijven we in de tussentijd gewoon op en neer karren naar kruidvat. Ook geen ramp.
Ja we hebben een school voor Linde. Er waren bij de bijeenkomsten van scholen die wij bezochten ook al mensen met kinderen die nog geen 3 of in de buurt daarvan waren hoor. Gewoon doen als je je daar fijn bij voelt. Of bijvoorbeeld eens kijken als de school uitgaat. Wat voor kindjes komen er naar buiten? (Is het een witte school of juist een zwarte of een mooie mix?) Hoe groot zijn de klassen? Hoe komen ze naar buiten? (met juf, rustig, chaotisch, vechtend etc) Worden de kindjes opgehaald door ouders? Wat voor ouders etcquote:Op donderdag 2 september 2010 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mja, dat geloof ik wel, maar ik kan toch moeilijk die scholen nu al bezoeken? En wat als een school een goede indruk maakt maar je weet dat er sprake is van toezicht door de onderwijsinspectie? Ik zou het toch lastig vinden om dat van me af te zetten.
Maar jullie hebben dus een school voor Linde gekozen? Wat gaf de doorslag? En weet je al of ze is "ingeloot"?
Ghehe, goed om te weten dat het over gaatquote:Op donderdag 2 september 2010 20:50 schreef Grasjes het volgende:
[..]
Dat deed Isis ook toen ze zo oud was als Amelie. Werd er af en toe moe van haha, maar opeens was het over! En die melk hebben wij ook maar opgegeven. Alhoewel ze op het kdv wel een paar slokken neemt (maar daar krijgt ze niet de hele dag door drinken, dus dorst)
Wat voor samenstelling denk jij dat de school heeft als ik je de namen geef van een willekeurige selectie kinderen? Mike, Pepijn, Doortje, Niko, Joosje, Adri, Berend, Ischa, Marius, Joris, Mitzi, Fabienne, Pleun, Meia, Britt, Sarah, Jente, en Wiebe.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:01 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ja we hebben een school voor Linde. Er waren bij de bijeenkomsten van scholen die wij bezochten ook al mensen met kinderen die nog geen 3 of in de buurt daarvan waren hoor. Gewoon doen als je je daar fijn bij voelt. Of bijvoorbeeld eens kijken als de school uitgaat. Wat voor kindjes komen er naar buiten? (Is het een witte school of juist een zwarte of een mooie mix?) Hoe komen ze naar buiten? (met juf, rustig, chaotisch, vechtend etc) Worden de kindjes opgehaald door ouders? Wat voor ouders etc
Precies! Zo weet ik dat de school die ik nu op het oog heb op een plek ligt waar je met een rustige weg kunt komen (over de Buiksloterdijk). Da's nog een fraai stukje Amsterdam ook. En ik ga ook de scholen héél dichtbij eens van binnen bekijken, want ik wil me niet bij voorbaat af laten schrikken door gemiddelde cito-scores of het gemiddelde opleidingsniveau van de ouders. Als er een fijne sfeer heerst en Ivan er zichzelf kan zijn en genoeg ontwikkelingsmogelijkheden heeft, waarom dan niet kiezen voor een leuk buurschooltje? Ik ben er zelf ook niet slechter van geworden. Maar goed, da's makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:22 schreef miss_sly het volgende:
Inderdaad, verhuizen betekent nu veel meer dan zonder kind. Zeker ook dingen in de toekomst, zoals scholen. Liever zou ik ook kiezen voor een school in de buurt ivm buurtcontact, maar ook zelfstandig naar school gaan op den duur.
PM me even je mailadres! Heb je een concreet nieuw te bouwen huis op het oog? Er is nog een twee-onder-één-kap vrij!quote:Ik ben wel geinteresseerd in je overzicht! We zijn nog steeds zoekende en zelfs een nog nieuw te bouwen huis is bijna een optie![]()
ik houd me ook aanbevolen voor tips .. op die ene keer auto out of the blue na heb ik niks meer gehoord ..quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bij ons was er geen wachttijd. We zijn naar 2 scholen geweest in de buurt. 1 christelijke en 1 openbare. De openbare is het geworden en bevalt goed!
Hebben jullie nog tips om Tyler aan het praten te krijgen? Ik benoem alles, lees boekjes voor als hij dat wil, of hij kijkt zelf. Hij zegt heel weinig; mama, papa, kem, (kim), da(ar), die, mij, oommmmmmmma![]()
Heel af en toe zegt hij je na of doet de klank na. Maar verder niets.
Hij begrijpt alles wel heel goed. Bv, leg het brood maar op de tafel, ga je speen maar zoeken, pak de bal maar, waar is je jas etc.
Ik begon over basisscholen en ik mag hier nota bene nog niet posten.quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:55 schreef Ca.ra het volgende:
Terzijde: ik vind het nog wel even moeilijk om hier de aansluiting te vinden, zeker als jullie over basisscholen enzo beginnen! Maar ik groei er vast wel weer in.
Nou wat doe je hier dan!quote:Op zondag 5 september 2010 08:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begon over basisscholen en ik mag hier nota bene nog niet posten.
Herkenbaar!quote:Op zondag 5 september 2010 08:44 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Nou wat doe je hier dan!Vort! scheer je weg!
We hebben redelijk geslapen vannacht: om 12 uur de spalkjes toch maar even om gedaan omdat hij toch wel last leek te hebben. Daarna heeft hij lekker geslapen tot 6 uur en na een flesje nog tot half 8. Prima score voor ons doen!
Nu zit hij met een touwtje te spelen met de kat. Thomas slingert met het touwtje, de kat hengelt er naar en dan heeft hij de groooootste lol. Het gegiechel is zo aanstekelijk![]()
Ik heb vanochtend een speelkisten-barricade gebouwd tussen de salontafel en een stoel, zodat meneer niet meer iedere 3 seconden aan de knopjes van de DVD speler kan friemelen. Ik was mijn eigen ge-NEE! een beetje zat.
die broer had natuurlijk hier het voorbeeld aan jouw man, dat zou kunnen verklaren waarom broer sneller praatte dan je man. (zou ik zelf denken). En idd, ik heb overigens ook tegen die kinderarts gezegd: als hij met 2,5 nog geen woord zegt, ga ik denken over therapie (logopedie oid) etc.quote:Op zondag 5 september 2010 09:19 schreef Ca.ra het volgende:
Tja, als mama het doet dan lijkt het zo makkelijk he!
DJMO, vervelend van die kinderarts. Het raakt je toch heel erg he, als ze je het gevoel geven dat het niet goed gaat. Terwijl je donders goed weet dat er nu eenmaal kindjes zijn die veeeel sneller zijn dan het gemiddelde, en dus ook kindjes die veel langzamer zijn dan het gemiddelde. Maar die langzamerds gaan wel vaak ineens vrij goed praten, tenminse in mijn familie wel. Alsof ze het allemaal in hun hoofd geoefend hebben ofzo....
Mijn man en zijn broer schelen 1,5 jaar, en zijn (jongere) broer praatte dus eerder dan mijn man.... Maar mijn man liep weer heel snel en zijn broer deed daar een stuk langer over. Zo kiest ieder kindje zijn eigen pad, toch?
Nog over die arts: toen Thomas hier een test van de fysiotherapeut kreeg, waarbij hij dus veel te laag scoorde op grove (been)motoriek voelde dat heel vervelend, ondanks dat je weet dat het logisch is omdat hij toen inmiddels ruim twee maanden spalkjes aan zijn benen had. En terwijl je verstandelijk weet dat het 'best kan' kan het gevoelsmatig toch heel anders zijn.
Het was de start-meting. En alhoewel ik WIST dat hij lager zou scoren deed het me toch meer om het op papier te zien dan ik gedacht had.quote:Op zondag 5 september 2010 09:26 schreef DJMO het volgende:
Het valt me trouwens tegen dat die fysio die score niet relativeerde juist vanwege die spalkjes .. of iets zegt: hij is goed vooruit gegaan, maar loopt nog wel achter op leeftijfdsgenootjes oid.
oops, twee dingen die ik dan even niet goed begreep uit je postquote:Op zondag 5 september 2010 09:38 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Het was de start-meting. En alhoewel ik WIST dat hij lager zou scoren deed het me toch meer om het op papier te zien dan ik gedacht had.
Maar de fysio was er heel lief over hoor, het is echt een schat van een mens. Thomas was na 2 keer therapie ook al helemaal gek op haar.
Ik bedoelde het meer als illustratie van het feit dat je kunt weten dat er nou eenmaal snelle en langzame kindjes zijn, zelfs weten dat er een oorzaak is voor de vertraging zoals in ons geval, maar dat dat gevoelsmatig toch wel kan knagen.
En met dat eerder praten bedoel ik ook letterlijk eerder praten he, niet relatief ten opzichte van leeftijd. Broer kon al praten maar manlief nog niet. Dus een voorbeeld kan hij niet aan hem gehad hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |