abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85765115
Wat is een iPad?
De iPad is een apparaat gefabriceerd door Apple uit Cupertino, Californië. Het is een tabletcomputer met een touchscreen van 9,7 inch. De iPad draait op een aangepaste versie van iOs, de software die op alle mobiele apparaten van Apple draait.

Leuk, wat kan ik er mee?
De iPad is voor vele doeleinden te gebruiken. Zo kan je er films op bekijken, boeken mee lezen en mee gamen. Maar ook browsen gaat door het aanraakscherm intuïtiever als ooit tevoren. In de Apple App Store kunnen applicaties gedownload worden, de digital winkel telt inmiddels al meer dan 10.000 apps voor de iPad.

Varianten
De iPad is er in zes verschillende modellen. Deze modellen zijn onder te verdelen in twee categorieën; iPads met Wifi+ 3G en iPads met enkel Wi-Fi. Het apparaat heeft 16, 32 of 64 GB aan boord.

Prijzen Nederland
Wi-Fi
16 GB ¤499
32 GB ¤599
64 GB ¤699

Wi-Fi + 3G
16 GB ¤599
32 GB ¤699
64 GB ¤799

Hoe zit het met internet?
De iPad Wifi+3G heeft ruimte voor een microsim zodat er met behulp van een mobiel data-abonnement overal gebruik kan worden gemaakt van internet. Verschillende sites zoals One More Thing en iPad Planet(2) hebben handige overzichten gemaakt met de beschikbare abonnementen.

Leuk! Waar kan ik een iPad kopen?
De iPad is te koop in de Online Apple Store en bij Apple Premium Resellers. De iPad is ook verkrijgbaar bij de Mediamarkt.

Waar kan ik actualiteiten over de iPad volgen?
Er zijn meer dan genoeg (Nederlandse websites) die zich bezig houden met berichtgeving over de iPad. Hieronder een greep:

iPad Planet.nl
iPadinfo.nl
iPadblogs.nl
Anth.nl
iPadblog.nl
Bright.nl(in mindere mate)

Welke applicaties moet ik nu echt hebben?
Er zijn zoveel applicaties beschikbaar dat je het spoor soms bijster bent. Bekijk een van de websites voor tips! Heb jij een must-have? Voeg hem toe aan de Wiki!

Roel_Jewel, vaste bezoeker van dit topic, maakte een lijstje met applicaties die je volgens hem moet hebben. Het lijstje is hier te vinden.

Accessoires

Er zijn inmiddels 1001 accessoires voor de iPad beschikbaar. Een hoes of case voor je iPad is aan te raden. Zo kan je je iPad overal mee naar toe nemen zonder dat het apparaat beschadigd raakt.
Daarnaast is het mogelijk een dock aan te schaffen, een speciaal keyboard en de Camera Connection Kit. Kijk voor alle accessoires op de website van Apple of in een Apple Premium Reseller

Verder: iPad O+

'''AppEvent''' Gedurende de hele maand Augustus, 31 dagen lang, zal er elke dag een gratis applicatie van Nederlandse of Belgische bodem gratis te downloaden zijn!

Hier te vinden: klik

En de laatste discussie:
quote:
[quote]Op vrijdag 27 augustus 2010 11:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bij de YouMac waar ik de mijne heb gekocht, zeiden ze vorige week (toen ik nog op de money train wachtte) dat ik beter kon reserveren om nu niet verdrietig en met lege handen de zaak uit te lopen. Ze gingen daar als zoete broodjes, die dag had één persoon er zelfs 8 gekocht.
Gereserveerd met 50 Euro aanbetaling en gisteren opgepikt.
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:34 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Jep, er werkende bij de verschillende Apple winkels prima verkopers.

Coltrui of polo? :+
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:38:21 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85765183
Weet ik niet meer. Een blonde knul van een jaar of 20-24.
Gisteren werd ik door een woman in black geholpen bij de daadwerkelijke transactie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_85765346
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:38 schreef Copycat het volgende:
Weet ik niet meer. Een blonde knul van een jaar of 20-24.
Gisteren werd ik door een woman in black geholpen bij de daadwerkelijke transactie.
Boeit op zich ook niet, vind het alleen grappig dat er speciaal op Jobs-fanboy-look-a-likes wordt geselecteerd. Soortgelijke kledingkeuze, magische verkooppraatjes met mythische prijzen enzo :+
Ben dol op m'n Apple dingetjes, maar vind de niet concurrerende wijze waarop via prijsafspraken alles is dichtgetimmerd ergens ook weer niet zo klantvriendelijk :)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:44:20 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85765404
Oh ... het kwartje valt :') .

Magische verkooppraatjes verkoop ik zelf, daar trap ik niet meer in ;) .
pi_85765434
als het goed is ontvang ik 'm vandaag :):):) ik wacht er nu op!
pi_85765734
Ik weet niet, waarom moet dat lijstje van roel_jewel specifiek in de openingspost genoemd worden?
Het is een persoonlijke voorkeur aan apps, ik ben die lijst bijlangs geweest, over het algemeen boeien me de meeste apps in die lijst niet zo.

Liever heb ik dan dat je sites noemt die top100's of hitlijsten of wat dan ook in de openingspost noemt.
Een goeie vind ik dan bv http://appshopper.com/ipad/ waarbij je oa een lijst hebt die afgeprijsde -of van een XX bedrag naar gratis- apps laat zien.
Lijkt mij waardevoller dan een persoonlijke voorkeurs-lijst... :)
pi_85765778
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:44 schreef Copycat het volgende:
Oh ... het kwartje valt :') .

Magische verkooppraatjes verkoop ik zelf, daar trap ik niet meer in ;) .
Ghe, nog geen ambities om in een Apple winkel te gaan werken? :D

Enfin, tis een tof ding, veel mooie apps al gevonden. Wel heeft elke site met '10 beste apps' dezelfde 10 staan :+

Overigens nog een vraag: Ik laat alle resterende ruimte opvullen door foto's uit Aperture, alleen hij neemt dan alleen de originele foto's ipv de bewerkte foto's. Das jammer, want heb vrijwel alles bewerkt om ze mooier te maken en zie nu duizenden minder mooie foto's :P Iemand een idee of dat te fixen is?
pi_85765854
"handige vergelijkingswebsite tegen waar je eenvoudig kan zien welk iPad abonnement voor internet het goedkoopst is."

http://www.internetabonnement.nl/mobiel-internet-tablet-iPad/
pi_85765957
Iemand enig idee waar ik Nederlandse tijdschriften in PDF kan krijgen?
Of is dit alleen mogelijk via nieuwsgroepen ofzo?
pi_85766477
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:55 schreef Redux het volgende:
"handige vergelijkingswebsite tegen waar je eenvoudig kan zien welk iPad abonnement voor internet het goedkoopst is."

http://www.internetabonnement.nl/mobiel-internet-tablet-iPad/
Ik vind dit nog steeds belachelijk veel geld. Met een kleine jailbreak en 10-20 dollar kun je veel goedkoper via je 3G verbinding internetten.
Calmer than you are
pi_85766498
Kan hoor, ik ben er 1 die niet jailbreakt en daar ook niet aan gaat beginnen. Kan me voorstellen dat meer mensen die insteek hebben, en in dat geval is zo'n overzicht handig.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:34:30 #12
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85767269
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Ik vind dit nog steeds belachelijk veel geld. Met een kleine jailbreak en 10-20 dollar kun je veel goedkoper via je 3G verbinding internetten.
hoezo kleine jailbreak?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_85767485
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:34 schreef Tokus het volgende:

[..]

hoezo kleine jailbreak?
Waarschijnlijk bedoelt hij een jailbreak van zijn iPhone. Via mijn Android telefoon heb ik geen jailbreak nodig. Werkt echt fantastisch!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:42:26 #14
215 misterDre
Paint it black!
pi_85767544
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:52 schreef Redux het volgende:
Ik weet niet, waarom moet dat lijstje van roel_jewel specifiek in de openingspost genoemd worden?
Het is een persoonlijke voorkeur aan apps, ik ben die lijst bijlangs geweest, over het algemeen boeien me de meeste apps in die lijst niet zo.

Liever heb ik dan dat je sites noemt die top100's of hitlijsten of wat dan ook in de openingspost noemt.
Een goeie vind ik dan bv http://appshopper.com/ipad/ waarbij je oa een lijst hebt die afgeprijsde -of van een XX bedrag naar gratis- apps laat zien.
Voor de beginner kan de lijst van Roel_jewel erg handig zijn.

Maar je mag de wiki gerust zelf aanvullen hoor :)
pi_85767563
Godverdomme wat zijn ze prijzig.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:43:30 #16
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85767581
dan kan je beter zo'n lijst apps opnemen in die wiki, inclusief korte omschrijving.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:43:58 #17
215 misterDre
Paint it black!
pi_85767606
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:58 schreef nelisb het volgende:
Voorlopig moet je het van de ng hebben.
pi_85767662
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:52 schreef Redux het volgende:

Het is een lijst voor iPad-beginners. Zeker voor degenen die de App Store voor het eerst openen, zullen schrikken van het gigantische aanbod. Denk dat zeker wat apps tussen staan die voor velen handig/interessant/leuk zijn :). Ik ben zelf geen gamer, dus die staan er ook niet tussen... Maar voel je vrij om
je eigen lijst te maken :). Zelfde geldt voor de lijst met magazine-apps die ik voor iPadplanet heb opgesteld. Zie het als inspiratie.
pi_85767671
Welke NG moet je dan bijv. kijken? Zijn er al NG voor specifieke iPad zaken?
Calmer than you are
pi_85767983
quote:
Zal wel alleen nog in newsgroepen te vinden zijn. Ik gebruik ook filestube.com voor zoeken van magazines, maar die zijn meestal niet in het Nederlands.
pi_85768017
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:40 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bedoelt hij een jailbreak van zijn iPhone. Via mijn Android telefoon heb ik geen jailbreak nodig. Werkt echt fantastisch!
Heb gewoon een 2e sim aangevraagd voor mijn 3G abo. Even kijken hoe irritant het is om 3G steeds aan/uit te zetten tussen de devices (GSM en 3G blijken gescheiden, das wel handig dus). Ga ook (nog) geen los 3G abo aanschaffen voor de iPad, eerst eens kijken of ik het ooit gebruik :+
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:58:05 #22
215 misterDre
Paint it black!
pi_85768061
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Welke NG moet je dan bijv. kijken? Zijn er al NG voor specifieke iPad zaken?
Nee, er is geen specifieke ng voor iPad.

Gewoon via FTD of een nzb- site wat zoektermen erin gooien afhankelijk van je interesses. :)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:26:35 #23
215 misterDre
Paint it black!
pi_85769087
De openingspost staat trouwens hier: http://wiki.fok.nl/index.php/IPad
pi_85769219
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:58 schreef misterDre het volgende:

[..]

Nee, er is geen specifieke ng voor iPad.

Gewoon via FTD of een nzb- site wat zoektermen erin gooien afhankelijk van je interesses. :)
Gaan we het weekend even doen. Thanks.
pi_85770758
Komt u maar....!
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_85771354
Kwam toch geloof ik ook een app uit voor verschillende magazines. waar je jezelf dan op kon abonneren?

Maargoed waarom voor iets betalen,als het ook goedkoper kan :P
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_85772341
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:25 schreef Rainesz het volgende:
Kwam toch geloof ik ook een app uit voor verschillende magazines. waar je jezelf dan op kon abonneren?
Ja van Ako, maar die heb ik nog niet in de AppStore gezien.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_85773567
quote:

Vind het vooral typisch dat een ebook net zo duur of duurder is dan een papieren versie. Het lijkt me dat een pdf overbliepen goedkoper is dan een boek drukken. Marvel heeft een toffe app die wel ergens op lijkt te slaan.

Jammer dat video afspelen zo gedoe is, heb nog niets gevonden om filmpjes uit de camera's hier in huis af te spelen. MPG en MOV krijg ik niet afgespeeld. AVI smaakjes en een aantal gevallen wel, met een video app.
pi_85774244
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:50 schreef beefcake het volgende:
Ja van Ako, maar die heb ik nog niet in de AppStore gezien.
ik zit met smart op deze app te wachten _O_ De verachting was dat hij in augustus zou komen, toch?
pi_85776909
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:38 schreef Locusta het volgende:

[..]

ik zit met smart op deze app te wachten _O_ De verachting was dat hij in augustus zou komen, toch?
Ja augustus idd, ik ben ook heel benieuwd en hoop dat er snel ook meer tijdschriften worden aangeboden *O*
pi_85777928
Voorbeeldgebruik van mijn ipadhoudertje

Te gebruiken in landscape en in portrait. Zit stevig en nog goed te bedienen.
Ik heb ook een paar extra besteld, zodat ik ze op meer plaatsen in huis kan gebruiken. ( keuken, waskamer, eettafel ) hoewel het licht genoeg om mee te slepen.

Deze dus houdertje

pi_85778103
quote:

Omdat, als je via zinio een abbo afsluit, je minder dan ¤0,80 voor een tijdschrift betaald. Je steunt daarmee de digitale revolutie. Meer uitgevers zullen meer investeren in digitale uitgaves.

En je bent wel heel pauper als je niet eens een eurotje wilt geven voor een tijdschrift. Zelfde beredenering voor het betalen voor apps
pi_85781050
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:32 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Omdat, als je via zinio een abbo afsluit, je minder dan ¤0,80 voor een tijdschrift betaald. Je steunt daarmee de digitale revolutie. Meer uitgevers zullen meer investeren in digitale uitgaves.

En je bent wel heel pauper als je niet eens een eurotje wilt geven voor een tijdschrift. Zelfde beredenering voor het betalen voor apps
Voor apps wil ik nog wel betalen.
Maar omdat ik zelden een magazine lees,maar alleen wanneer ik er echt behoefte aan heb.
Zullen die 3/4 magazines die ik per jaar lees die revolutie echt niet tegenhouden! ;)
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_85791401
iPad werkt goed. Nu nog even boeken vinden en tijdschriften voor de vakantie.
pi_85796389
FF een dropbox vraag.

Op m'n Imac heb ik een dropbox map.
Hiernaar toe kopieer ik alles wat ik wil zien op mijn ipad? Dus ik krijg alles dubbel op mn Imac?
pi_85797485
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 01:34 schreef nelisb het volgende:
FF een dropbox vraag.

Hiernaar toe kopieer ik alles wat ik wil zien op mijn ipad? Dus ik krijg alles dubbel op mn Imac?
Euh, ja.... Volgens mij wel... Dat kun je toch even controleren?
pi_85799521
pinball hd is in de aanbieding, van $2,99 voor $0,99. Een superspel. :)
http://appshopper.com/link/the-pinball-hd
pi_85799537
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:56 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Heb gewoon een 2e sim aangevraagd voor mijn 3G abo. Even kijken hoe irritant het is om 3G steeds aan/uit te zetten tussen de devices (GSM en 3G blijken gescheiden, das wel handig dus). Ga ook (nog) geen los 3G abo aanschaffen voor de iPad, eerst eens kijken of ik het ooit gebruik :+
Hoe zit het dan met de sms'jes die je ontvangt? Blijf je die gewoon krijgen op je iPhone en doet de iPad daar niks mee?

Ik mag me hier trouwens ook half melden, boyfriend heeft er 1 O+
~ Bonito La Risa ~
pi_85799632
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 02:20 schreef Locusta het volgende:

[..]

Euh, ja.... Volgens mij wel... Dat kun je toch even controleren?
Ja gedaan. Wilde het even zeker weten.
Heb 1 Map gekopieerd naar dropbox maar kan niet alle files zien. Vanmiddag maar even controleren.
pi_85799651
Klacht: weer veel te veel zooi gekocht bij DealExtreme :D
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_85800291
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 01:34 schreef nelisb het volgende:
FF een dropbox vraag.

Dat kan wel, maar dan moet je ze stuk voor stuk aanmerken als Favoriet (sterretje) zodat ie ze download naar je iPad ipv ophaalt van je dropboxserver.
Calmer than you are
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:44:39 #42
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85806533
Waar was dat filmpje over die ipad-oma te vinden? :)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_85807191
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
  Donald Duck held zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:16:03 #44
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85807270
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:44 schreef Oxymoron het volgende:
Waar was dat filmpje over die ipad-oma te vinden? :)
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_85816682
Ik heb een epub boek gedownload.
Dit bestand is 500kb. Lijkt me eerlijk gezegd wat klein, maar goed.
Boek staat in ibooks op mijn Ipad. Nu wil ik dat boek openen en zegt de IPad boek laden mislukt omdat het vereiste bronbestand ontbreekt.

Iemand enig idee?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:38:51 #46
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85817231
500kb is niet klein voor een epub-boek. Dat lijkt me een normale grootte. Vergeet niet dat het voornamelijk tekst is wat er in staat, met soms nog een afbeelding erin. Als ik in mijn lijst kijk zie ik dat de meeste epub boeken (romans) tussen de 250 en 600kb zitten.
pi_85818345
Ok. Kan hem nu wel lezen via textr.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:33:06 #48
215 misterDre
Paint it black!
pi_85818896
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:11 schreef nelisb het volgende:
Ok. Kan hem nu wel lezen via textr.
Dan heb je dit verhaal ook vast gevonden.

http://www.ebook.nl/store/ebook_pages.php?id=149
pi_85819163
Niet jou site wel 1 met vergelijkbare uitleg.
pi_85819430
Ok.

CBR files gedownload. Suske en Wiske.
Omgezet met Calibre naar epub formaat.
Geladen in Adobe Digital editions. Alles in kleur.
Via iTunes in ibooks.

Alles zwart/wit.

Iemand een idee?
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:04:46 #51
215 misterDre
Paint it black!
pi_85819647
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:55 schreef nelisb het volgende:
Ok.

CBR files gedownload. Suske en Wiske.
Omgezet met Calibre naar epub formaat.
Geladen in Adobe Digital editions. Alles in kleur.
Via iTunes in ibooks.

Alles zwart/wit.

Iemand een idee?
Voor CBR files gebruik ik Cloud reader app.

http://appshopper.com/link/cloud-readers
pi_85820236
Ga ik morgen even testen. Dank je.
pi_85826472
Ik zoek nog een goede office vervanger voor Word en Excel op de Ipad.. welke kunnen jullie aanraden?
  zondag 29 augustus 2010 @ 11:10:56 #54
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85826838
Ipv Word, heb ik Pages, :)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
pi_85826968
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 10:46 schreef StrikerZeljko het volgende:
Ik zoek nog een goede office vervanger voor Word en Excel op de Ipad.. welke kunnen jullie aanraden?
Pages en Numbers. Logisch :).
  zondag 29 augustus 2010 @ 11:23:00 #56
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85827057
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:04 schreef misterDre het volgende:

[..]

Voor CBR files gebruik ik Cloud reader app.

http://appshopper.com/link/cloud-readers
Ergens deze week hoop ik mijn ipad in bezit te hebben O+ en ben benieuwd hoe de Quest erop te lezen is... gaat dat ook met cloudreader?
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_85827811
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Pages en Numbers. Logisch :).
Okay, maar ik ben verder geen Apple gebruiker en wil de documenten die ik in MS Office genereer gewoon kunnen redirigeren. Nu zag ik die programma's uit het iworks pakket wel staan maar dat is toch gewoon Apple?

Ik zat meer te denken aan zoiets als Quickoffice of Documents to go (denk die 2e).
pi_85829037
Okay na wat reviews gelezen te hebben is het Documents to Go Pro geworden :)
bevalt goed tot nu toe :)
pi_85829274
tvp
pi_85830914
Mooie nieuwe app op iPadplanet: Fotopedia Heritage O+
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:53:12 #61
1337 Zak
.........................?
pi_85831002
Ik heb documents 2 go gekocht. Had vroeger ook een licentie op mijn Windows toestellen en daar was ik tevreden mee. Het is ook goedkoper dan de andere varianten los kopen.
  zondag 29 augustus 2010 @ 19:23:22 #62
215 misterDre
Paint it black!
pi_85842857
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 11:23 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Ergens deze week hoop ik mijn ipad in bezit te hebben O+ en ben benieuwd hoe de Quest erop te lezen is... gaat dat ook met cloudreader?
Dat hangt van de extentie af. Zal vast PDF zijn, dat kan prima met o.a. cloudreaders.
  zondag 29 augustus 2010 @ 19:24:30 #63
215 misterDre
Paint it black!
pi_85842900
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:51 schreef Locusta het volgende:
Mooie nieuwe app op iPadplanet: Fotopedia Heritage O+
Mooie app. Tnx voor de tip :)
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:27:28 #64
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85845491
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:23 schreef misterDre het volgende:

[..]

Dat hangt van de extentie af. Zal vast PDF zijn, dat kan prima met o.a. cloudreaders.
thank you , ik kan niet wachten tot ik hem heb .

Nu zie ik ook een ipadcase op de Apple site , welke tevens als standaard te gebruiken is . is deze aan te raden of hebben jullie een andere (iets vrolijker als zwart misschien?) ?
pi_85847527
Ik heb die case. Bevalt me prima. Lekker stevig materiaal. Als standaard doet ie ook prima dienst.
pi_85848111
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:27 schreef tuintegel het volgende:

[..]

thank you , ik kan niet wachten tot ik hem heb .

Nu zie ik ook een ipadcase op de Apple site , welke tevens als standaard te gebruiken is . is deze aan te raden of hebben jullie een andere (iets vrolijker als zwart misschien?) ?
Ik heb http://www.macally.com/en/product/ArticleShow.asp?ArticleID=320 in grijs. Veel mooier dan die Apple hoes imo.
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:12:19 #67
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85848196
Mooi dan bestel ik die er meteen bij . Wat ik wel jammer vind , is dat je op de Apple site niet de keuze kan maken tussen een witte of zwarte ipad . Ik heb liever de zwarte , hopelijk wordt hij gewoon standaard in die kleur geleverd!
pi_85848244
IPad is in 1 kleur.
pi_85848300
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:12 schreef tuintegel het volgende:
Mooi dan bestel ik die er meteen bij . Wat ik wel jammer vind , is dat je op de Apple site niet de keuze kan maken tussen een witte of zwarte ipad . Ik heb liever de zwarte , hopelijk wordt hij gewoon standaard in die kleur geleverd!
Weet je zeker dat je geen iPhone moet bestellen?
pi_85848348
Wie heeft er een amerikaans opzetstukje (duckhead) voor zijn IPad die ik kan overnemen? (Iemand die hem geimporteerd heeft ofzo)

Ik ga zaterdag naar Amerika en wil een amerikaans opzetstukje erop zetten op mijn lader om zo mijn IPad en Iphone op te laden.

[ Bericht 2% gewijzigd door nelisb op 29-08-2010 23:36:02 ]
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:15:36 #71
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85848424
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik heb http://www.macally.com/en/product/ArticleShow.asp?ArticleID=320 in grijs. Veel mooier dan die Apple hoes imo.
Is mooi al is het in mijn ogen alleen de kleur wat hem echt veel anders maakt dan de Applecase . Verder is en blijft het een simpele cover. Tevens ben ik te lui om er moeite voor te doen aangezien het ponden zijn . Dus het wordt de Apple hoes.
pi_85848524
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:15 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Is mooi al is het in mijn ogen alleen de kleur wat hem echt veel anders maakt dan de Applecase . Verder is en blijft het een simpele cover. Tevens ben ik te lui om er moeite voor te doen aangezien het ponden zijn . Dus het wordt de Apple hoes.
Het is totaal ander materiaal en gewoon bij Apple-winkels in Nederland te krijgen. En het zijn dollars; geen ponden.
  Donald Duck held zondag 29 augustus 2010 @ 21:17:17 #73
46149 __Saviour__
pi_85848530
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die ziet er ook wel goed uit.
Maar is die sluiting wel stevig? En staat ie goed vast in de schuine stand?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_85848583
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Yup, beiden prima :). Heb 'm een tijd nu en ben nog steeds erg tevreden :).
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:19:35 #75
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85848678
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:13 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je geen iPhone moet bestellen?
:') ik had dus van horen zeggen dat ze in twee kleuren verkrijgbaar zijn , gelukkig dus niet .

Maar bedankt voor het sarcasme ;) , wat een hulp ben je :) .

Edit : Hier spreken ze dus ook over 2 kleuren :

http://www.portablegear.nl/reviews/Apple_iPad.htm

Maar goed , gelukkig dus zwart zoals NelisB zegt :)

[ Bericht 7% gewijzigd door tuintegel op 29-08-2010 21:27:41 ]
pi_85853953
Ik heb op GoT (volgens mij) een vrij negatieve recensie gelezen over iemand die de Macally bookstand heeft. Dat lipje die je gebruikt om hem rechtop op tafel te zetten gaat na een paar maanden erg slap worden en dan kun je hem nog met moeite gebruiken...
Da's wel jammer voor een redelijk prijzige hoes.
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:24 schreef misterDre het volgende:
Mooie app. Tnx voor de tip :)
Net nog even "gepatst" met mijn iPad bij een vriendin met wie ik veel gereisd heb en deze applicatie laten zien. We zijn alle UNESCO site's nog weer even bij langs gegaan en die mooie foto's zorgen er voor dat je het weer helemaal opnieuw beleeft O+
pi_85855473
Iemand een idee?

Naast mijn baan heb ik een webwinkel.
Als ik deze open op de iPad ziet het er prima uit. Alleen in sommige categorieën heb je meerdere pagina.'s
Op een computer, maakt niet uit welke browser, zie je die rechtsonder pagina 1,2,3 etc. Maar op de iPad missen deze en kan je dus maar 1 pagina zien. Dit zijn maar 10producten terwijl ik van sommige wel 30 of meer stuks heb.

Wat zou ik kunnen doen of moet ik naar mijn sitebouwer?
pi_85856177
Dat vind ik heel raar :? Ik weet wel dat er onderscheid gemaakt wordt tussen mobiele en "gewone" site's (de website van zooplus en vi worden hier standaard als de mobiele variant weergegeven), maat ik denk niet dat dat hier mee te maken heeft.
pi_85856601
Nee denk ik ook niet. Hij geeft de pagina's rechtsonder gewoon niet weer.
Ga de site bouwer even emailen.
pi_85857125
Hey, is het je nog gelukt met de strips? Ik heb ze er ondertussen op staan :)
pi_85857236
Zwart wit waren ze ineens. Had ze omgezet naar Epub..

Deze week even goed naar kijken. Hebben net een vakantie geboekt en vertrekken zaterdag al. Dus eerst even werk regelen en dat mijn bedrijf doordraait die 12 dagen dat ik wegben.
Daarna maar weer boeken en strips.

Nu even wat films converteren met Handbrake.
pi_85857283
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:19 schreef tuintegel het volgende:

[..]
Edit : Hier spreken ze dus ook over 2 kleuren :

http://www.portablegear.nl/reviews/Apple_iPad.htm
Een review die dit zegt: "Met de ingebouwde webcam kan je de iPad ook gebruiken voor videogesprekken over internet."

:')
pi_85857562
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:55 schreef nelisb het volgende:
Zwart wit waren ze ineens. Had ze omgezet naar Epub..

Deze week even goed naar kijken. Hebben net een vakantie geboekt en vertrekken zaterdag al. Dus eerst even werk regelen en dat mijn bedrijf doordraait die 12 dagen dat ik wegben.
Daarna maar weer boeken en strips.

Nu even wat films converteren met Handbrake.
Hmm.... Vaag :?
Volgens mij was de suggestie al gegeven dat je ze ook via cloudreader kunt lezen?
App installeren op je iPad > iPad koppelen aan iTunes > in een van de tabbladen heb je het kopje "filesharing" en dan kun je, wanneer je cloudreader geïnstalleerd hebt, .cbr-bestanden toevoegen. Bij mij werkt het prima via ComicBookLover :) Maar je weet de PM-knop te vinden ;)
pi_85857680
Komt goed. Ga morgen ff testen. Zal wel goedkomen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 13:46:32 #85
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85870403
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:57 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Een review die dit zegt: "Met de ingebouwde webcam kan je de iPad ook gebruiken voor videogesprekken over internet."

:')
Ja inderdaad , dat is ook zo . ik heb het stuk niet eens gelezen ;) . Boeit me vrij weinig al die reviews . Na een stuk of 2 weet je het wel en hier is het ook handig om een beetje mee te lezen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:11:35 #86
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_85871334
quote:
Vind het moeilijk om dat te vinden. Het enige wat wel stelselmatig goed lukt:

Playboy
The Economist
MacWorld

Nederlandse tijdschrfiten heb ik niet kunnen vinden, behalve oude "ComputerIdee" blaadjes :')
Overal verstand van.
pi_85871935
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:14 schreef nelisb het volgende:
Wie heeft er een amerikaans opzetstukje (duckhead) voor zijn IPad die ik kan overnemen? (Iemand die hem geimporteerd heeft ofzo)

Ik ga zaterdag naar Amerika en wil een amerikaans opzetstukje erop zetten op mijn lader om zo mijn IPad en Iphone op te laden.
Iemand?
pi_85872932
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:11 schreef macondo het volgende:

[..]

Playboy
The Economist
MacWorld

Nederlandse tijdschrfiten heb ik niet kunnen vinden, behalve oude "ComputerIdee" blaadjes :')
engelse magazines zijn heel makkelijk te vinden. Nederlandse zijn er weinig interessants vinnik. Behalve quest dan. Die heb ik op papier maar ook digitaal :)
pi_85887155
Sinds een paar dagen de iPad wifi in bezit, cadeautje. Echt een geweldig ding, dus hoogste tijd om hier eens mee te gaan lezen.
Tot nu leukste app vind ik flipboard, vind dat erg goed in elkaar zitten.
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:47:32 #90
215 misterDre
Paint it black!
pi_85888405
quote:

[..]

Playboy
The Economist
MacWorld

Via FTD gaat het wat eenvoudiger. Maar inderdaad het meeste is Engelstalig.

Tip: eenvoudig te vinden in de ng, een iPad special van computer arts. ( wel Engelstalig )
Een " must have" voor de iPad bezitter ;)
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:52:01 #91
215 misterDre
Paint it black!
pi_85888608
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:27 schreef nelisb het volgende:

[..]

Iemand?
Helaas.

Weet bijna zeker dat ze op de luchthaven te koop zijn.
pi_85888932
Komt goed.
Heb er al 1. Maar ja er gaan 2 iphones, iPad en MacBook mee. Dus 2 stekkers is handig. De 2de koop ik daar wel.
pi_85891349
CineXplayer werkt trouwens perfect met divx files.
pi_85894200
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:41 schreef Locusta het volgende:
Ik heb op GoT (volgens mij) een vrij negatieve recensie gelezen over iemand die de Macally bookstand heeft. Dat lipje die je gebruikt om hem rechtop op tafel te zetten gaat na een paar maanden erg slap worden en dan kun je hem nog met moeite gebruiken...
Da's wel jammer voor een redelijk prijzige hoes.
[..]

Net nog even "gepatst" met mijn iPad bij een vriendin met wie ik veel gereisd heb en deze applicatie laten zien. We zijn alle UNESCO site's nog weer even bij langs gegaan en die mooie foto's zorgen er voor dat je het weer helemaal opnieuw beleeft O+
Iets meer dan 30 euro is toch niet eens zo heel duur?
En biedt zoals gezegd prima bescherming en werkt uitstekend als standaard.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_85898269
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 11:23 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Waarom cloudreader ? Kan toch prima via ibooks.
Heb nu aardig wat bladen zoals playboy, quest, computer idee/totaal, hifi, mtb, enz
50 tijdschriften en iedere maand nieuwe tijdschriften :)
pi_85898327
quote:

[..]

Playboy
The Economist
MacWorld

Zoek is via ftd, heb nu computer idee (nieuwste), Donald Ducks,quest, veel playboys, iedere dag de hele Telegraaf, Windows tips enz en heel veel vette Engelse bladeren
pi_85898372
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Heb hem al een tijdje en werkt perfect!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:08:39 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85900880
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 01:47 schreef versteegrob het volgende:

Zoek is via ftd
Waar staat dat voor? Die afkorting wordt iig niet herkend.
pi_85901360
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waar staat dat voor? Die afkorting wordt iig niet herkend.
Staat gewoon in google... Ftd.nu
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:33:35 #100
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85901374
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:33 schreef Roel_Jewel het volgende:

Staat gewoon in google... Ftd.nu
:@
Ik keek in de App Store ...
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:46:18 #101
57047 macondo
pi_85901660
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

:@
Ik keek in de App Store ...
Wat lief :*
Overal verstand van.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:49:28 #102
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85901742
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:46 schreef macondo het volgende:

Wat lief :*
Ik kwijlde er ook een beetje bij ...
pi_85903327
tvp
Work hard, play harder!
Last.fm
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:51:22 #104
57047 macondo
pi_85903504
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:45 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
tvp
Wat bedoel je?

ontopic : bij magazindown.com kan je ook tijdschriften vinden, maar eigenlijk voornamelijk Engelstalig. En veel Russisch en Pools helaas.
Overal verstand van.
pi_85906800
Terug Vind Post

(ik gebruik de oude layout, dus ik heb het lees mee knopje niet)
Work hard, play harder!
Last.fm
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:11:40 #106
215 misterDre
Paint it black!
pi_85916848
Er staat een gratis magazine van MacLife tablet edition in de iTunes store.
Een magazine voor en over de iPad.
pi_85920677
OK. net getest. Met iOS4 (op de iphone) is de traagheid van het backuppen opgelost. (De usual susptects zinio, comics en goodreader welke voor trage backups zorgden op iOS3.1/3.2)

Nog meer reden dus om naar iOS4 op de iPad uit te kijken
pi_85921367
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:11 schreef misterDre het volgende:
Goede tip ^O^.
pi_85923777
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Goede tip ^O^.
Inderdaad! Net even bekeken en wat leuk zeg :D
pi_85924835
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:11 schreef misterDre het volgende:
Mooi overzicht zeg.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:56:32 #111
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85925483
Alleen jammer dat de dvd-rip uitleg alleen voor Macs is. Iemand toevallig een link naar een slimme lekenuitleg voor pc - iPad?
pi_85927916
Google even op handbrake Windows en iPad.
Handbrake is echt easy.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:11:01 #113
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85928889
Ok ik ga nu een wellicht domme vraag stellen , maar als ik ga surfen op het internet met de ipad , dan heb ik er toch een virusscanner voor nodig? Maar ik lees er nergens wat over ... Hoe doen jullie dat? Ik ga hem overigens dit weekend halen O+
pi_85929033
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:11 schreef tuintegel het volgende:
Ok ik ga nu een wellicht domme vraag stellen , maar als ik ga surfen op het internet met de ipad , dan heb ik er toch een virusscanner voor nodig? Maar ik lees er nergens wat over ... Hoe doen jullie dat? Ik ga hem overigens dit weekend halen O+
Waarom zou je in godsnaam een virusscanner nodig hebben? Het feit dat je er nergens wat over leest, is niet voor niks. Het is geen Windows-apparaat.
  Donald Duck held dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:16:19 #115
46149 __Saviour__
pi_85929186
Nou, de iPad is zeker niet gegarandeerd veilig. De PDF-exploit waarvan de webgebaseerde Jailbreak gebruikt maakt is absoluut een lek in de beveiliging. Het kan ook misbruikt worden door kwaadaardige websites.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_85929291
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Nou, de iPad is zeker niet gegarandeerd veilig. De PDF-exploit waarvan de webgebaseerde Jailbreak gebruikt maakt is absoluut een lek in de beveiliging. Het kan ook misbruikt worden door kwaadaardige websites.
Ow, zeker. Maar daar maak ik me net zo druk om als op m'n iMac en MacBook Pro. Niet dus.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:22:20 #118
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85929556
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:13 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Waarom zou je in godsnaam een virusscanner nodig hebben? Het feit dat je er nergens wat over leest, is niet voor niks. Het is geen Windows-apparaat.
Jezus , kan je ook eens gewoon relaxed reageren ? Ik vroeg het mij dus af en had eigenlijk wel een beetje een normaal antwoord verwacht...
Ik denk dat ik het gewoon allemaal even aan een vriend vraag die er goed thuis in is :) .

Maar goed , als ik hem niet jailbreak , is het dus gewoon niet nodig . Dat ben ik dus niet van plan :)
pi_85930033
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:22 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Jezus , kan je ook eens gewoon relaxed reageren ? Ik vroeg het mij dus af en had eigenlijk wel een beetje een normaal antwoord verwacht...
Ik denk dat ik het gewoon allemaal even aan een vriend vraag die er goed thuis in is :) .
Die zal hetzelfde zeggen :).

quote:
Maar goed , als ik hem niet jailbreak , is het dus gewoon niet nodig . Dat ben ik dus niet van plan :)
100% veiligheidsgarantie is er nooit, ook niet als je niet jailbreakt :). Maar de kans is heel klein.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:32:08 #120
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85930126
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:30 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die zal hetzelfde zeggen :).
[..]

100% veiligheidsgarantie is er nooit, ook niet als je niet jailbreakt :).
Nu ben je al een stuk relaxter ;)
Wellicht wel wat vriendelijker als jij deed ;) . Maar goed , ik heb nog nooit een ipad of iets anders van Apple gehad , dus vragen staat vrij dacht ik.. :*
pi_85936476
Je hoeft je echt niet druk te maken om veiligheid met een iPad, de kans is praktisch nihil.
  woensdag 1 september 2010 @ 08:57:37 #122
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85938721
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:51 schreef nelisb het volgende:
Google even op handbrake Windows en iPad.
Handbrake is echt easy.
Bedankt voor de tip! Ik ga me er eens in verdiepen.
pi_85938777
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Ik ga me er eens in verdiepen.
Volgens mij is deze link wel okay.

http://anth.nl/2010/07/ip(...)teren-met-handbrake/

Volgens mij is het met windows nagenoeg gelijk als aan apple.
  woensdag 1 september 2010 @ 09:34:38 #124
57047 macondo
pi_85939400
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:32 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Nu ben je al een stuk relaxter ;)
Wellicht wel wat vriendelijker als jij deed ;) . Maar goed , ik heb nog nooit een ipad of iets anders van Apple gehad , dus vragen staat vrij dacht ik.. :*
Roel antwoordde toch best aardig. Vond ik.
Overal verstand van.
pi_85939785
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:56 schreef Copycat het volgende:
Alleen jammer dat de dvd-rip uitleg alleen voor Macs is. Iemand toevallig een link naar een slimme lekenuitleg voor pc - iPad?
Van alles wat ik geprobeerd heb, is de DVD Ripper van iSkysoft de snelste. En hij is tijdelijk gratis als je hem via facebook download http://www.facebook.com/iskysoft?v=app_4949752878
pi_85943968
Volgende week. *O*
  woensdag 1 september 2010 @ 15:51:52 #127
215 misterDre
Paint it black!
pi_85951949
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Goede tip ^O^.
Staat inmiddels op de eerste plaats van gratis app's.

De ANWB heeft een nederlandstalig reismagazine uitgebracht speciaal voor de iPad.
http://mozymac.com/uploads/caa99c9ada452c4.jpg

Afbeelding is geüpload met Pixels, ook een leuke app.

[ Bericht 4% gewijzigd door misterDre op 01-09-2010 22:09:15 (Afbeelding te groot.) ]
pi_85952033
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:51 schreef misterDre het volgende:

[..]

De ANWB heeft een nederlandstalig reismagazine uitgebracht speciaal voor de iPad.
[ afbeelding ]
Zag de aankondiging al, maar nu dus echt in de store. Zo es ff proberen. Hopen dat ze hun reguliere blad ook in een mooi iPad-jasje gaan gieten.
pi_85963487
Epic Citadel, de game welke net werd gedemonstreerd in de keynote is nu te downloaden! Gratis! universal

http://itunes.apple.com/us/app/epic-citadel/id388888815?mt=8

pi_85964022
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:11 schreef tuintegel het volgende:
je kunt gewoon veilig internetten op een Ipad zonder virusscan. Maar ik zou je toch aanraden om "virussen" te herkennen. De persoon die internet zorgt er namelijk voor dat er een virus op de computer komt.
Dit keer zonder signature
  woensdag 1 september 2010 @ 22:10:53 #131
215 misterDre
Paint it black!
pi_85966322
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:11 schreef athlonkmf het volgende:
Epic Citadel, de game welke net werd gedemonstreerd in de keynote is nu te downloaden! Gratis! universal

http://itunes.apple.com/us/app/epic-citadel/id388888815?mt=8

[ afbeelding ]
Net binnen gehaald, ziet er erg goed uit.

Top tip ^O^
  woensdag 1 september 2010 @ 22:21:57 #132
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85966858
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:23 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

je kunt gewoon veilig internetten op een Ipad zonder virusscan. Maar ik zou je toch aanraden om "virussen" te herkennen. De persoon die internet zorgt er namelijk voor dat er een virus op de computer komt.
Dat is absoluut zo , het internetten zal meer inhouden dat ik een beetje op Fok lees , wat nieuwssites dus dat zit dan vaak wel goed .
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 september 2010 @ 22:30:43 #133
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85967370
heh, grappig... ik heb in Safari vandaag een afbeelding opgeslagen. Die zie ik nu netjes terug in in een album bij m'n foto's.

Maar als ik mijn iPad nu aan mijn pc koppel, zie ik hem ook in m'n Explorer verschijnen, als externe drive. Met nog 22GB vrije ruimte (wat wel klopt).

edit: oh helaas, ik kan er op die manier toch niks naar toe kopieren. Wel er af halen.
pi_85968119
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:51 schreef misterDre het volgende:

[..]

http://mozymac.com/uploads/caa99c9ada452c4.jpg

Afbeelding is geüpload met Pixels, ook een leuke app.
Dank je! 1,59 euro heb ik er zeker voor over gehad! Mooi app!
pi_85968909
Probleempje met de Veronica gids app, iemand een idee?!

Er is ook al een topic over op iPadplanet, maar daar zijn ze meestal niet zo snel ;)
  woensdag 1 september 2010 @ 23:38:50 #136
215 misterDre
Paint it black!
pi_85970517
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:01 schreef Locusta het volgende:
Probleempje met de Veronica gids app, iemand een idee?!

[ afbeelding ]

Er is ook al een topic over op iPadplanet, maar daar zijn ze meestal niet zo snel ;)
Net de laatste editie gedownload, werkt hier prima.
Je link gaat trouwens naar de iphoneclub i.p.v. iPadplanet ;)
pi_85975614
Sinds gister de trotse bezitter van een iPad 64GB! *O*
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_85975707
Official: iPad app voor Twitter (c) is uit :)
  donderdag 2 september 2010 @ 09:10:22 #139
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_85976300
Vandaag arriveert mijn iPad 16GB. Wilde eerste de 32GB nemen, maar nadat ik ergens zag hoeveel zooi je kwijt kunt op 16GB, vond ik dat wel genoeg. Muziek gebruik ik spotify voor, foto's houd ik gewoon op m'n iMac, dus meeste data gaat zitten in apps en eBooks.
pi_85984090
Officiële twitter-app for iPad is uit. Zie http://mashable.com/2010/09/02/twitter-for-ipad/ voor eerste indrukken.
pi_85985155
Wat plaatjes van iOS4.2 op iPad:
http://www.apple.com/ipad/software-update/
  donderdag 2 september 2010 @ 15:15:27 #143
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85986788
Nou ik heb hem hoor, Roel ik begrijp nu pas wat je bedoelt met waarom zou je een virusscanner nodig hebben , mijn excuus ;) .

Leuk ding *O* .
pi_85992989
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:29 schreef StrikerZeljko het volgende:
Official: iPad app voor Twitter (c) is uit :)
Vind het wel een mooie app, ik erger me er wel aan dat je de slices niet kan sluiten. Heb je een slide open, dan moet je op een andere functie klikken, bijvoorbeeld search of mentions, om de slides te sluiten. Dat gaan ze vast snel aanpassen.... Hoop ik dan maar.
En het is zwaar ruk dat de app twitter heet, ga daar maar eens op googlen _O-
pi_85993482
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:55 schreef athlonkmf het volgende:
Settlers HD is nu verkrijgbaar.
http://itunes.apple.com/nl/app/the-settlers-hd/id371112669?mt=8
[ afbeelding ]
Is dit settlers 3? Ziet er namelijk behoorlijk hetzelfde uit en dat was toch de fail van de settlers reeks
  donderdag 2 september 2010 @ 21:06:44 #146
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85998930
Hebben jullie een andere layout voor fok op de iPad ?. Verbinding via 3G is trouwens perfect maar mijn WiFi is erg traag. Nu heb ik ook een heel oude router uit het jaar nul of kan het daar niet aan liggen (laptop maakt wel goede verbinding via de router overigens) .
pi_86000723
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:38 schreef misterDre het volgende:
Net de laatste editie gedownload, werkt hier prima.
Je link gaat trouwens naar de iphoneclub i.p.v. iPadplanet ;)
Ik weet het, maar die hebben een subforum (ipad hardware) op het iPhoneclub forum ;) Zelfde eigenaar enzo :D
pi_86005916
Ik zie een NASA-app en een Denksport-app. Nice :)
pi_86006104
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik zie een NASA-app en een Denksport-app. Nice :)
Wat is jouw mening over de twitter app? Ik zie veel positieve reacties, maar ik mis echt gebruikersgemak.
pi_86006486
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:17 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Wat is jouw mening over de twitter app? Ik zie veel positieve reacties, maar ik mis echt gebruikersgemak.
Ik vind 'm handig. Snel en handig. Maar 't is een love it or hate it-app, denk ik :).
pi_86007346
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:30 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Vind het wel een mooie app, ik erger me er wel aan dat je de slices niet kan sluiten. Heb je een slide open, dan moet je op een andere functie klikken, bijvoorbeeld search of mentions, om de slides te sluiten. Dat gaan ze vast snel aanpassen.... Hoop ik dan maar.
En het is zwaar ruk dat de app twitter heet, ga daar maar eens op googlen _O-
Ik vind hem heel fijn, vooral als er een linkje in een tweet staat :) Om de slide te sluiten klik ik op timeline btw.
pi_86008227
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:06 schreef tuintegel het volgende:
Hebben jullie een andere layout voor fok op de iPad ?. Verbinding via 3G is trouwens perfect maar mijn WiFi is erg traag. Nu heb ik ook een heel oude router uit het jaar nul of kan het daar niet aan liggen (laptop maakt wel goede verbinding via de router overigens) .
Ja, ik had ook het probleem dat FOK! (eigenlijk als enige site) wel erg traag laadde, dus ik gebruik nu de mobiele lay-out.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:30:38 #153
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_86008369
Ik zit nu eventjes op het onbeveiligde netwerk van mijn buurman en nu is het supersnel , alle sites die ik maar opvraag..

Ik lees op internet dat het ook aan beveiliging van je netwerk of router kan liggen , hier is dat blijkbaar het geval en dat is dan wel balen want om de beveiliging eraf te gooien is ook zo suf.
pi_86023563
Heeft iemand trouwens ervaringen met de blue-tooth keyboard van apple? Lijkt mij namelijk een ontzettend handig ding om te gebruiken (ook al is het typen op een ipad niet zo naar).
pi_86029287
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:58 schreef Ericjuh het volgende:
Heeft iemand trouwens ervaringen met de blue-tooth keyboard van apple? Lijkt mij namelijk een ontzettend handig ding om te gebruiken (ook al is het typen op een ipad niet zo naar).
Jep ik heb hem, werkt echt prettig, ik gebruik hem ook nu :P..
Je moet alleen wel de iPad en het toetsenbord dicht bij je neerzetten, want je moet wel met je vingers bij het scherm kunnen, iets wat met een toetsenbord best wel wennen is maar daarna wel goed werkt.
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:25:31 #156
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_86034982
Hier ook sinds een weekje een iPad, leuk speelgoed maar nog geen nuttige toepassing voor kunnen vinden behalve foto's kijken, internetten op de wc en spelletjes.

Wacht met smart op de verschillende kranten en magazine apps. (Donald Duck!)
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_86036561
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:25 schreef J.A.N.A. het volgende:
Hier ook sinds een weekje een iPad, leuk speelgoed maar nog geen nuttige toepassing voor kunnen vinden behalve foto's kijken, internetten op de wc en spelletjes.

Zinio en Pressreader. Aanbod genoeg.
pi_86036763
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:25 schreef J.A.N.A. het volgende:

Je kan wachten als je wilt, maar je kan je ook begeven tot the darkside

vrijdag 3 september 2010 @ 23:18:40 #159
215 misterDre
Paint it black!
pi_86045254
Er is een NL kranten&tijdschriften app aan de store toegevoegd.

http://mozymac.com/uploads/f4c75ca9b6db09a.jpg

[ Bericht 23% gewijzigd door misterDre op 04-09-2010 00:05:02 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 23:21:31 #160
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86045369
die toont zo te zien gewoon de websites van de bladen/kranten.....
pi_86046246
Klopt.
  zaterdag 4 september 2010 @ 00:03:51 #162
215 misterDre
Paint it black!
pi_86047094
Hmmmm, dan is het niks. :{

Probeerde er nog meer info over te vinden maar...niks :N
pi_86047994
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:07 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke app?
  zaterdag 4 september 2010 @ 00:28:53 #164
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_86048128
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:07 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En waar vind ik die on the darkside ? :P . Heb veel DD's, maar on the darkside kan ik ze niet vinden.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 4 september 2010 @ 00:55:35 #165
215 misterDre
Paint it black!
pi_86049180
In de nieuwsgroepen +50 jaargangen.

[ Bericht 29% gewijzigd door misterDre op 04-09-2010 01:00:43 ]
pi_86049386
Gewoon pdf bestanden? En dan hoe openen? :D
pi_86049672
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:26 schreef athlonkmf het volgende:
Voorbeeldgebruik van mijn ipadhoudertje

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Te gebruiken in landscape en in portrait. Zit stevig en nog goed te bedienen.
Ik heb ook een paar extra besteld, zodat ik ze op meer plaatsen in huis kan gebruiken. ( keuken, waskamer, eettafel ) hoewel het licht genoeg om mee te slepen.

Deze dus houdertje

[ link | afbeelding ]
zoek ook eigenlijk nog een extra houder, maar 8 dollar voor dealextreme vind ik nog wel behoorlijk duur. Iemand nog een goedkopere alternatief?
pi_86053226
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 01:11 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

zoek ook eigenlijk nog een extra houder, maar 8 dollar voor dealextreme vind ik nog wel behoorlijk duur. Iemand nog een goedkopere alternatief?
Je kan ook zelf iets in elkaar flansen

http://lifehacker.com/562(...)ith-spare-ikea-parts
pi_86053231
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 01:02 schreef Berend. het volgende:
Gewoon pdf bestanden? En dan hoe openen? :D
CBR, CBZ, PDF. En je opent die in een comicapp,zoals afgebeeld comiczeal
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 september 2010 @ 09:02:47 #170
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86053251
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 01:11 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

8 dollar, zo'n 5 euro, inclusief verzendkosten, vind je duur? Voor een apparaat dat je minimaal 500 gekost heeft? Tering....
pi_86054208
Heb laatst Settlers HD gekocht, leuk spel maar de kwaliteit is echt verschrikkelijk, zo onscherp absoluut geen HD.
Meer mensen bekend hiermee ? Heb er toch 8 euro voor betaald
  zaterdag 4 september 2010 @ 10:48:05 #172
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_86054406
Het probleem met mijn verbinding is opgelost ... lag dus echt aan de router. Nu een andere en het werkt super.
pi_86054602
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 09:02 schreef Tokus het volgende:

[..]

8 dollar, zo'n 5 euro, inclusief verzendkosten, vind je duur? Voor een apparaat dat je minimaal 500 gekost heeft? Tering....
voor dealextreme is 8 dollar wel veel :)
pi_86074246
Wat is het voordeel van Comic zeal ten opzichte van Goodreader? (Met donald duck's lezen)
pi_86075349
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:55 schreef Berend. het volgende:
Wat is het voordeel van Comic zeal ten opzichte van Goodreader? (Met donald duck's lezen)
CZ is echt gemaakt voor het makkelijk en soepel lezen van strips. Het zijn net als de ipad, de kleine dingen die het beter maken dan de concurrent.
Bv: als pagina niet het hele scherm vult (meestal wat randen over) dan wordt achtergrondkleur aangepast aan de randen van de pagina.
Als je klaar bent met lezen van een deel, wordt een lijstje gepopupped zodat je het volgende kan lezen (ipv dat je zelf moet zoeken)
Als je strips/comics/manga op gooit, dan sorteert ie deze automatisch in collecties.
De plaatjes worden verscherpt weergegeven zodat het text net wat scherper is dan de concurrent.
En als de pagina's eigenlijk te groot is, worden de volgende pagina's op de achtergrond alvast gecached. Je opent dus zonder vertraging (of crash zoals bij de concurrent)
etc.

Er zijn zat gratis programma's hoor, waar je comic-files mee kan lezen hoor. Maar het gaat om de hele ervaring he. Je kan ook internetten met je laptop immers ;)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 september 2010 @ 00:15:03 #176
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86076852
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 23:31 schreef athlonkmf het volgende:
Maar het gaat om de hele ervaring he.
dan prefereer ik toch the real deal boven de scans ;)
pi_86080870
De iPad's gingen vandaag als half-warme broodjes.
pi_86081897
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:15 schreef Tokus het volgende:

[..]

dan prefereer ik toch the real deal boven de scans ;)
Nee hoor, the real deal is oud, kruimelig stinkt en verkleurd. Zeker de jaargangen die 10 jaar oud zijn. De digitale versies zijn digital enhanced.
pi_86081905
quote:
Op zondag 5 september 2010 03:35 schreef no1uknow het volgende:
De iPad's gingen vandaag als half-warme broodjes.
Roombroodjes? :9~
pi_86085774
Tip voor zinio gebruikers:

Gebruik onderstaande link+code voor een tijdschrift gratis op je zinioaccount te krijgen.

VIPlink: http://www.formstack.com/forms/?967522-2qT7I159GZ
Secret code: 13623
  zondag 5 september 2010 @ 12:54:27 #181
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86085898
Cool! Issue van BlackBook gekocht. Rolling Stone heb ik net vorige week aangeschaft.
  zondag 5 september 2010 @ 19:05:38 #182
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_86096688
Vanaf de laptop; ik krijg geen verbinding met Internet, 3G , meer op mijn iPad. :{
Er komt steeds te staan dat ik geen abonnement heb voor mobiele data. Terwijl hij vrijdag alles nog ok deed, en alle instellingen kloppen nog gewoon.

WiFi staat uit, check.
Ik heb Vodafone, en die heeft verbinding, linksbovenin, check.
APN-instellingen, check, heb ik niks aan veranderd.

Snapet niet.
;(
  zondag 5 september 2010 @ 19:38:35 #183
215 misterDre
Paint it black!
pi_86097804
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:05 schreef Oxymoron het volgende:
Vanaf de laptop; ik krijg geen verbinding met Internet, 3G , meer op mijn iPad. :{
Er komt steeds te staan dat ik geen abonnement heb voor mobiele data. Terwijl hij vrijdag alles nog ok deed, en alle instellingen kloppen nog gewoon.

WiFi staat uit, check.
Ik heb Vodafone, en die heeft verbinding, linksbovenin, check.
APN-instellingen, check, heb ik niks aan veranderd.

Snapet niet.
;(
Heb je een abbo of prepaid?

Bij prepaid stopt de dienst zodra je je datalimiet hebt bereikt.
  zondag 5 september 2010 @ 19:49:08 #184
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_86098204
office.vodafone.com of live.vodafone.com , heb je dat gedaan? en wat misterdre zegt :)
  zondag 5 september 2010 @ 19:56:18 #185
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_86098448
Ik heb een abbo, check
APN instellingen, office.vodafone.com, klopt zoals altijd
Alleen 3G verschijnt niet bovenin in beeld :{

Nu geeft ie alleen nog steeds als melding dat ik geen verbinding heb.
pi_86098563
Ik heb een clickandbuy account aangemaakt om apps te kunnen aanschaffen. Maar die is sinds ik hem heb aangemaakt geblokkeerd. Nu heb ik ze geprobeerd te bellen, maar de Nederlandse helpdesk is niet in de lucht ofzo, iemand die weet wat ik daaraan kan doen.
  zondag 5 september 2010 @ 19:59:48 #187
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_86098566
en als je het eens verandert naar live.vodafone.com ? Voor een vodafone MBB (Mobiel Breedband Abo) is het office en voor een ipad abo (maandelijks opzegbaar enzo. ) is het live heb ik gelezen.
  zondag 5 september 2010 @ 20:06:04 #188
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_86098780
Ik heb een ipad abo, maar bij het instellen van de ipad moest ik toch echt office.vodafone.com doen van de telefonische helpdesk.

Nu heb ik live.vodafone.nl en .com gedaan, maar nog geen verschil, geen 3G in beeld.

verdorie. :'(
pi_86098943
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:06 schreef Oxymoron het volgende:
Ik heb een ipad abo, maar bij het instellen van de ipad moest ik toch echt office.vodafone.com doen van de telefonische helpdesk.

Nu heb ik live.vodafone.nl en .com gedaan, maar nog geen verschil, geen 3G in beeld.

verdorie. :'(
Wel een bolletje/cirkeltje?
  zondag 5 september 2010 @ 20:15:18 #190
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_86099141
Heb even geGoogled, en daar gelezen over netwerkingstellingen vernieuwen

Gedaan, en nu wel 3g, maar geen bolletje.

Lief dat jullie me helpen, trouwens! _O_
pi_86099192
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:15 schreef Oxymoron het volgende:
Heb even geGoogled, en daar gelezen over netwerkingstellingen vernieuwen

Gedaan, en nu wel 3g, maar geen bolletje.

Lief dat jullie me helpen, trouwens! _O_
Bolletje krijg je als je geen 3G hebt :)
  zondag 5 september 2010 @ 20:17:04 #192
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_86099208
NU een draaiend bolletje, maar weer de melding dat ik geen abo heb. |:(
  zondag 5 september 2010 @ 20:22:09 #193
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_86099409
HIJ DOET HET *O*

het was/is niet office.vodafone.COM maar .NL

en ik heb dus idd een MMB abo, heb ik gechecked in mijn abo papieren. :D
  zondag 5 september 2010 @ 22:23:23 #194
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_86107407
Camera Connection Kit _O_

Hoe simpel en doeltreffend kan Apple zijn O+ Helaas wel aan de prijs, maar ook dat is Apple ;)

Nog een reden minder voor mijn laptop-bestaansrecht! >:)
  zondag 5 september 2010 @ 22:25:16 #195
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_86107525
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:59 schreef Joris33 het volgende:
Ik heb een clickandbuy account aangemaakt om apps te kunnen aanschaffen. Maar die is sinds ik hem heb aangemaakt geblokkeerd. Nu heb ik ze geprobeerd te bellen, maar de Nederlandse helpdesk is niet in de lucht ofzo, iemand die weet wat ik daaraan kan doen.
Nee, sorry :{

Ik wou dat die van mij eens geblokkeerd werd |:(
  maandag 6 september 2010 @ 11:46:24 #196
7957 Chevalric
pi_86120875
Even dubbelchecken: als ik een app koop op de iPad, heb ik geen "trial" periode, toch? Op m'n android telefoon is het zo dat ik m'n geld terug krijg als ik binnen 24 uur na aanschaf de app weer verwijder. Ik vind het jammer dat Apple dat mechanisme niet biedt. Lijkt me namelijk een win-win situatie voor zowel de gebruikers als de ontwikkelaars. Gebruikers kunnen even kijken wat ze kopen, waardoor je minder risico op rotzooi-apps hebt (bijv. die kranten&tijdschriften app die gewoon de website laat zien).
Ontwikkelaars hebben meer kans dat iemand hun app koopt als de app de moeite waard is. Er zijn behoorlijk veel goede apps te krijgen nu, maar ik koop zelf pas als ik de app aangeraden krijg via reviews of mond-tot-mond reclame.
  maandag 6 september 2010 @ 11:48:15 #197
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86120927
Nee, die service biedt Apple inderdaad niet. maar van veel apps bestaat wel een gratis light versie waarmee je de app kunt uitproberen.
pi_86121689
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:46 schreef Chevalric het volgende:
Even dubbelchecken: als ik een app koop op de iPad, heb ik geen "trial" periode, toch? Op m'n android telefoon is het zo dat ik m'n geld terug krijg als ik binnen 24 uur na aanschaf de app weer verwijder. Ik vind het jammer dat Apple dat mechanisme niet biedt. Lijkt me namelijk een win-win situatie voor zowel de gebruikers als de ontwikkelaars. Gebruikers kunnen even kijken wat ze kopen, waardoor je minder risico op rotzooi-apps hebt (bijv. die kranten&tijdschriften app die gewoon de website laat zien).
Ontwikkelaars hebben meer kans dat iemand hun app koopt als de app de moeite waard is. Er zijn behoorlijk veel goede apps te krijgen nu, maar ik koop zelf pas als ik de app aangeraden krijg via reviews of mond-tot-mond reclame.
Als je echt zwaar teleurgesteld bent over een app, kun je naar Apple support mailen. Mensen hebben n.a.v. daarvan geld teruggekregen.
pi_86121740
Mooi om te zien dat er ook wat NL tijdschriften in Zinio verschijnen. O.a. Digifoto Pro. En voldoende interessante buitenlandse tijdschriften tegen mooie prijzen :) (soms omgerekend maar één dollar bij een abo).
pi_86122170
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:25 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ja, ik had ook het probleem dat FOK! (eigenlijk als enige site) wel erg traag laadde, dus ik gebruik nu de mobiele lay-out.
Bij mij op de iPad wordt standaard de mobiele layout getoond. Iemand enig idee hoe dat komt? In mijn profiel staat namelijk dat de Silver template gebruikt moet worden.
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_86129079
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:25 schreef TheEgoHasLanded het volgende:

[..]

Bij mij op de iPad wordt standaard de mobiele layout getoond. Iemand enig idee hoe dat komt? In mijn profiel staat namelijk dat de Silver template gebruikt moet worden.
Heb je ook aangegeven dat je die lay-out op mobiele apparaten wilt zien?
pi_86132515
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:48 schreef beefcake het volgende:

[..]

Heb je ook aangegeven dat je die lay-out op mobiele apparaten wilt zien?
Stom van me, die had ik niet gezien. Bedankt voor de tip!
Work hard, play harder!
Last.fm
  maandag 6 september 2010 @ 18:07:23 #203
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_86133997
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat plaatjes van iOS4.2 op iPad:
http://www.apple.com/ipad/software-update/
hebben hebben.. nergens een RC online toevallig :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_86136099
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:25 schreef TheEgoHasLanded het volgende:

[..]

Daar in de buurt staat als het goed is ook een vakje waarin gevraagd wordt of die template ook voor mobiele apparaten gebruikt moet worden, die zal dat wel niet goed staan.
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
pi_86142941
Net de applicatie "Tekenblok" gekocht en hoewel hij ¤1,59 kost, is het een topper ^O^

Je kunt de tekeningen opslaan, e-mailen en natuurlijk laten zien via twitter, Facebook e.d. Ik heb er net een half uur op zitten tekenen en kan dus zeggen dat hij ook voor volwassenen erg leuk is ;) Je hebt een ruime keus in mogelijkheden zoals stempels, verfkwasten, tekenpotloden, etc. Het verbaasde me hoe goed en nauwkeurig het scherm reageert, zelfs al maak je een tekening met je vinger.

Ik heb niet veel ervaring met tekenprogramma's, maar ik kan me voorstellen dat het goed kan concurreren met "Brushes" of "Sketchbook" :)
pi_86163472
Appshopper app uit, laat price drops zien, altijd handig!
  dinsdag 7 september 2010 @ 14:22:59 #207
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86163505
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:22 schreef StefanKollaart het volgende:
Appshopper app uit, laat price drops zien, altijd handig!
Die is inderdaad fijn. En vol!
pi_86173221
Vandaag camera for iPad gekocht, wat een ruk app zeg. Dus een foto maken met je iPhone die rechtstreeks te zien is op de iPad, dat zou sneller werken dan mailen.
Right, in een uur heb ik één foto kunnen maken. De recensies waren lovend, die van camera-a had negatieve recensies, dus had die links laten liggen. Jammer.
pi_86173526
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:25 schreef Dirkh het volgende:
Vandaag camera for iPad gekocht, wat een ruk app zeg. Dus een foto maken met je iPhone die rechtstreeks te zien is op de iPad, dat zou sneller werken dan mailen.
Right, in een uur heb ik één foto kunnen maken. De recensies waren lovend, die van camera-a had negatieve recensies, dus had die links laten liggen. Jammer.
Zag die app ook voorbij komen. Zat ook nog te twijfelen en recensies waren idd goed. Maar nu ik dit zo lees laat ik hem links liggen.
pi_86173659
*O* ik volg alvast even mee...

Kans aanwezig dat ik hem deze week nog heb. Zou gaan om de 3g 16gb
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_86183524
Hebben jullie een apart data-abonnement of doen jullie het met een duosimkaart en het abonnement dat je gebruikt met je telefoon?
pi_86183620
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:05 schreef JJdJ1984 het volgende:
Hebben jullie een apart data-abonnement of doen jullie het met een duosimkaart en het abonnement dat je gebruikt met je telefoon?
Prepaid kaartje van Vodafone met internet blox. Dus geen abo :)
pi_86183765
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:07 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Nee ja ik zet daar wel abonnement neer maar dat was ook niet echt waar ik aan dacht :P Eén abonnement is al duur genoeg :P
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 september 2010 @ 22:15:33 #214
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86184089
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:07 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

hm. hoe zit het eigenlijk met als je blox afloopt? moet je die handmatig weer aanzetten elke nieuwe maand?
pi_86184164
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:25 schreef Dirkh het volgende:
Had ik deze maar eerder gelezen. ;(
Uur geleden gekocht en idd ruk.
pi_86184264
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:15 schreef Tokus het volgende:

[..]

hm. hoe zit het eigenlijk met als je blox afloopt? moet je die handmatig weer aanzetten elke nieuwe maand?
Yup. Da's het voordeel :)
pi_86184382
Kun je je blox ook opwaarderen terwijl je simkaartje in je iPad zit? Aangezien hij (neem ik aan) bijgeknipt is, en dus niet meer in een mobiel past?
pi_86184466
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:21 schreef Rnnz het volgende:
Kun je je blox ook opwaarderen terwijl je simkaartje in je iPad zit? Aangezien hij (neem ik aan) bijgeknipt is, en dus niet meer in een mobiel past?
Yup, via website.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 september 2010 @ 22:27:11 #219
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86184673
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:18 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Yup. Da's het voordeel :)
hm ok. maar merk je wel dat het afgelopen is? of gaat dan gewoon je beltegoed snel naar beneden? ik check dat namelijk niet zovaak :)
  woensdag 8 september 2010 @ 10:16:47 #220
7957 Chevalric
pi_86195865
Is de officiele iPad case een beetje ok in het gebruik, of gebruiken jullie geen case? Ik merk dat ik voor het meenemen toch eigenlijk wel wat meer bescherming er omheen zou willen, maar dat moet niet te veel ten koste van het gebruiksgemak gaan. Dus tips zijn welkom :).
  woensdag 8 september 2010 @ 10:20:53 #221
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86195973
Ik heb die case en ik vind 'm prima werken.
Over werken gesproken. Gisteravond Pages gekocht en dat werkt wel erg lekker. Lekkerder dan ik had verwacht.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:21:28 #222
57047 macondo
pi_86195987
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:16 schreef Chevalric het volgende:
Is de officiele iPad case een beetje ok in het gebruik, of gebruiken jullie geen case? Ik merk dat ik voor het meenemen toch eigenlijk wel wat meer bescherming er omheen zou willen, maar dat moet niet te veel ten koste van het gebruiksgemak gaan. Dus tips zijn welkom :).
Heb via eBay de de Marware Eco-vue gekocht. Ongeveer 45 dollar inclusief verzendkosten.
Overal verstand van.
pi_86198462
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:20 schreef Copycat het volgende:
Ik heb die case en ik vind 'm prima werken.
Over werken gesproken. Gisteravond Pages gekocht en dat werkt wel erg lekker. Lekkerder dan ik had verwacht.
Zit ook te denken om pages aan te schaffen voor de colleges op school, kan je deze documenten makkelijk naar .doc converteren ?
pi_86201758
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:42 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Zit ook te denken om pages aan te schaffen voor de colleges op school, kan je deze documenten makkelijk naar .doc converteren ?
ja, werkt perfect! Je kunt zelf heel makkelijk documenten vanuit mobile-me en e-mail openen. Keb nu een paar brieven getypt op de ipad, maar ik zie geen rare verspringingen als ik het open in word.

Gemaakte documenten kun je zo vanuit het programma mailen als .doc of .pdf.

Zelf heb ik er gisteren nog een blue-tooth mini keyboard bij gehaald. Dat werkt dan helemaal perfect.

woensdag 8 september 2010 @ 13:53:05 #225
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86202842
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:42 schreef versteegrob het volgende:

Echt een piece of cake. Zelfs voor een digibeet als ik.
pi_86208828
Ik heb ondertussen de Invisible Shield van ZAGG er op zitten. Het was gisteravond even een gepruts, maar de voorkant is goed gelukt! De achterkant íets minder mooi, maar als 'ie er maar op zit ;) Het voelt goed aan en nu is hij tenminste beschermd tegen krassen e.d.

Zit alleen nog te wachten totdat mijn Fabrix-sleeve binnen komt. Dan kan ik hem ook een keer meenemen naar school/werk enzo :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 16:43:04 #227
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86209105
kom op zeg, het is een ipad, geen tuberculosepatient die je in complete isolatie moet houden. Doe niet zo krampachtig over dat er misschien krassen op komen. Dat gebeurt echt niet zo snel hoor.
pi_86209493
quote:
Op woensdag 8 september 2010 16:43 schreef Tokus het volgende:
kom op zeg, het is een ipad, geen tuberculosepatient die je in complete isolatie moet houden. Doe niet zo krampachtig over dat er misschien krassen op komen. Dat gebeurt echt niet zo snel hoor.
Ik vind dit een beetje een rare reactie :? Hoe kóm je er bij dat ik krampachtig ben met mijn iPad? Je weet niet eens hoe/waar/wanneer ik hem gebruik :') Ik ben graag zuinig op mijn spullen, sinds wanneer is dat bezwaarlijk? 8)7
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 16:57:48 #229
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86209596
nou, als je stelt dat je eerst wacht op je sleeve zodat je hem kan meenemen naar je werk/school, terwijl je er ook al een invisible shield op hebt zitten, dan vind ik dat je erg overdreven bang bent voor krassen.
pi_86209964
quote:
Op woensdag 8 september 2010 16:57 schreef Tokus het volgende:
nou, als je stelt dat je eerst wacht op je sleeve zodat je hem kan meenemen naar je werk/school, terwijl je er ook al een invisible shield op hebt zitten, dan vind ik dat je erg overdreven bang bent voor krassen.
Daar denk ik anders over. Ik gebruik de sleeve alleen als bescherming in de tas, maar dan neem ik aan dat jij hem dus zó in je tas mikt? Tussen de boeken, etui, krijtjes, e.d.?
pi_86209989
quote:
Op woensdag 8 september 2010 16:35 schreef Locusta het volgende:
Ik heb ondertussen de Invisible Shield van ZAGG er op zitten. Het was gisteravond even een gepruts, maar de voorkant is goed gelukt! De achterkant íets minder mooi, maar als 'ie er maar op zit ;) Het voelt goed aan en nu is hij tenminste beschermd tegen krassen e.d.

Zit alleen nog te wachten totdat mijn Fabrix-sleeve binnen komt. Dan kan ik hem ook een keer meenemen naar school/werk enzo :)
Vind je dat zelf niet een beetje overdreven :') Hij is nu toch beschermd?
pi_86210118
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:09 schreef Hard_Feesten het volgende:
Vind je dat zelf niet een beetje overdreven :') Hij is nu toch beschermd?
Nee :s) En zoals ik al zei; jullie weten niet eens hóe ik mijn iPad gebruik, dus hoe kun je er in hemelsnaam over oordelen of het wel/niet overdreven is?
pi_86210183
quote:
Op woensdag 8 september 2010 16:35 schreef Locusta het volgende:

shields op iPad of iPhone vind ik altijd overdreven. Het is een gebruiksvoorwerp.
pi_86211018
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:13 schreef Locusta het volgende:

[..]

Nee :s) En zoals ik al zei; jullie weten niet eens hóe ik mijn iPad gebruik, dus hoe kun je er in hemelsnaam over oordelen of het wel/niet overdreven is?
Okee, tenzij je altijd met een tas vol bakstenen, keukenmessen, glasscherven, spijkers en staalwol rondloopt is het overdreven.

Wat heb jij trouwens met o's met een accentje erop?
pi_86211160
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:38 schreef Hard_Feesten het volgende:
Okee, tenzij je altijd met een tas vol bakstenen, keukenmessen, glasscherven, spijkers en staalwol rondloopt is het overdreven.

Wat heb jij trouwens met o's met een accentje erop?
Hoe raad je het zo :D

De "o" ingedrukt houden (kan ook bij de andere klinkers) ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 17:45:24 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86211214
Laat iedereen gewoon lekker zelf beslissen hoe hij of zij met de eigen iPad om wil gaan.
Zelf zie ik het ook meer als gebruiksvoorwerp, zonder shield, met case. Maar to each his own toch?
pi_86212569
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:45 schreef Copycat het volgende:
Laat iedereen gewoon lekker zelf beslissen hoe hij of zij met de eigen iPad om wil gaan.
Zelf zie ik het ook meer als gebruiksvoorwerp, zonder shield, met case. Maar to each his own toch?
Nee, als er iemand af te zeiken is dan moet je die kans met beide handen pakken!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 19:12:55 #238
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86214132
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:08 schreef Locusta het volgende:

[..]

Daar denk ik anders over. Ik gebruik de sleeve alleen als bescherming in de tas, maar dan neem ik aan dat jij hem dus zó in je tas mikt? Tussen de boeken, etui, krijtjes, e.d.?
nee, ik heb er een apple case omheen, maar niet nog eens op de voor- en achterkant een invisible dinges. En ik doe 'm inderdaad dan gewoon in m'n tas.
pi_86215519
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:31 schreef Godtje het volgende:
Nee, als er iemand af te zeiken is dan moet je die kans met beide handen pakken!
:o Dat heb ik gemerkt ja :D
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:12 schreef Tokus het volgende:
nee, ik heb er een apple case omheen, maar niet nog eens op de voor- en achterkant een invisible dinges. En ik doe 'm inderdaad dan gewoon in m'n tas.
Ieder z'n ding :) En gezien de manier waarop ik mijn iPad gebruik zie ik dat niet als "krampachtig".
  donderdag 9 september 2010 @ 01:18:37 #240
50442 DaMook
pi_86228983
Zonder skin en zonder case lekker in de tas :) . Ben niet zo van de hoesjes ed. Heb wel speciaal een tas (messengerbag) gekocht met een apart vak (eigenlijk voor mbp tot 15") van crumpler. Wel makkelijk, want kan nu meteen meer dingen meenemen die ik anders nooit in mijn broekzakken had gekregen :P . Had nooit een tas bij, toch wel makkelijk ben ik nu achter :) .

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
  donderdag 9 september 2010 @ 08:45:11 #241
215 misterDre
Paint it black!
pi_86231968
Als we het toch over bescherming hebben ;)

iPad-hoes Chanel duurder dan iPad zelf

Uitgegeven: 9 september 2010 08:02
Laatst gewijzigd: 9 september 2010 08:01
AMSTERDAM - Afgelopen juli lanceerde Apple de veelbesproken iPad in Nederland. Modehuis Chanel raakte geïnspireerd en ontwierp een hoes voor de iPad. Voor maar liefst 1555 dollar is de 'iPad case' verkrijgbaar in de Chanel-winkels.

© AFP
De Chanel-hoes kost daarmee ongeveer twee keer zoveel als de iPad zelf, aldus modewebsite CocoPerez. De 'quilted' accessoire lijkt op de beroemde Chanel 2.55 tas.
Chanel is niet het enige modehuis dat iPad-hoezen heeft ontworpen. maar is wel de duurste. Ook merken als Burberry, Yves Saint Laurent, Gucci en Louis Vuitton ontwikkelden beschermhoezen voor de nieuwste uitvinding van Apple. Die van Chanel is wel de duurste.

http://www.harpersbazaar.(...)lish-ipad-cases-0910
pi_86232397
http://www.presstelegram.com/news/ci_16025385

wat een stapels ipads die uitgedeeld worden... :o
  donderdag 9 september 2010 @ 09:12:16 #243
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86232452
quote:
Op donderdag 9 september 2010 08:45 schreef misterDre het volgende:
Als we het toch over bescherming hebben ;)

Chanel is niet het enige modehuis dat iPad-hoezen heeft ontworpen. maar is wel de duurste. Ook merken als Burberry, Yves Saint Laurent, Gucci en Louis Vuitton ontwikkelden beschermhoezen voor de nieuwste uitvinding van Apple. Die van Chanel is wel de duurste.

Dubbel duur!
Ik zou voor een tekst een hand made, personalized lederen iPhone case krijgen, maar ik ga proberen te upgraden naar een iPad case.
  donderdag 9 september 2010 @ 10:00:05 #244
215 misterDre
Paint it black!
pi_86233417
quote:
Op donderdag 9 september 2010 09:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

[quote]Dubbel duur!
De schrik zat er goed in :D

quote:
Ik zou voor een tekst een hand made, personalized lederen iPhone case krijgen, maar ik ga proberen te upgraden naar een iPad case.
Ook personalized?
  donderdag 9 september 2010 @ 10:04:05 #245
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86233522
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:00 schreef misterDre het volgende:
Ook personalized?
Ja. Zelfde principe, alleen een maatje groter:

http://web.mac.com/whiteandgreen/Mark_Inglis/iPhone_Guard.html

Wil alleen geen studs en wel een extra kleurtje. Maar we gaan vanmiddag even Skypen over nog wat tekstaanpassingen, kijk ik meteen of mijn eisjes ingewilligd kunnen worden.
  donderdag 9 september 2010 @ 10:55:48 #246
215 misterDre
Paint it black!
pi_86234851
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja. Zelfde principe, alleen een maatje groter:

http://web.mac.com/whiteandgreen/Mark_Inglis/iPhone_Guard.html

Wil alleen geen studs en wel een extra kleurtje. Maar we gaan vanmiddag even Skypen over nog wat tekstaanpassingen, kijk ik meteen of mijn eisjes ingewilligd kunnen worden.
Zo, dat ziet er stoer uit.

De Clam Wallet als iPad bag lijkt mij ook erg gaaf.

Mooie dingen daar :)
  donderdag 9 september 2010 @ 11:06:56 #247
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86235196
Mark is ook een hele stoere nicht.
pi_86240441
Misschien een domme vraag, maar kan je iPad met 2 Bluetooth apparaten tegelijkertijd connecten? Op dit moment is mijn iPad geconnect met een mini Bluetooth toetsenbord. Ik zit echter nog te overwegen om een Bluetooth music receiver te kopen.

Lijkt mij namelijk heel handig om geluid af te kunnen spelen op mijn receiver. Iemand ervaringen mee?
  donderdag 9 september 2010 @ 21:23:13 #250
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_86256879
Ik heb de camera connection kit wat prima werkt. Nu wil ik alleen de foto's indelen in zelf gemaakte albums of albums hernoemen. Het liefst zonder iTunes :')

Is er misschien een app die dit kan of kan het al standaard op de iPad?

Edit: oh ja het zou tof zijn wanneer je albums zou kunnen exporteren (map of pdf ofzo)
Gekloond: ♫
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 september 2010 @ 21:29:31 #251
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86257169
ik las vanmiddag ergens iets over een app waarmee je vele online tv-streams kan zien, maar ik ben de naam kwijt :|

Weet iemand iets?
  donderdag 9 september 2010 @ 23:55:11 #252
215 misterDre
Paint it black!
pi_86263214
Mij schiet alleen Tap tv te binnen.
  vrijdag 10 september 2010 @ 00:58:14 #253
50442 DaMook
pi_86265176
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:23 schreef thedon het volgende:
Ik heb de camera connection kit wat prima werkt. Nu wil ik alleen de foto's indelen in zelf gemaakte albums of albums hernoemen. Het liefst zonder iTunes :')

Edit: oh ja het zou tof zijn wanneer je albums zou kunnen exporteren (map of pdf ofzo)
Ik heb de camera kit ook binnen. Om te testen foto's van mijn iphone afgehaald. Dacht die ook even in de juiste albums te plaatsen, dat ging dus helaas niet. Als apple nog even oplost dat ik de foto's gewoon naar het juiste album kan slepen ben ik er helemaal tevreden mee :) . Werkt verder wel goed.

vrijdag 10 september 2010 @ 07:49:12 #254
215 misterDre
Paint it black!
pi_86267552
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:23 schreef thedon het volgende:

Photo-sort for iPad. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar deze app zou ervoor gemaakt zijn.
  vrijdag 10 september 2010 @ 08:24:26 #255
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_86267823
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 07:49 schreef misterDre het volgende:

[..]

Photo-sort for iPad. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar deze app zou ervoor gemaakt zijn.
Thanks die app doet wel wat ik wil. ¤ 1,59 de directory structuur blijft gehandhaafd bij een export. De app heeft een ingebakken ftp server.
  vrijdag 10 september 2010 @ 09:16:26 #256
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86268580
Hou je mail in de gaten, weer enorme kortingen op Zinio.
Heb nu een jaarabo op Rolling Stone voor 15 pond incl.
85% korting.

En dan is het ook nog gelukt de eerder genoemde iPhone case te verruilen voor de personalized/customized iPad case *O* .
Someone is a happy camper!
pi_86289545
Heb in Amerika ook zo'n camera connection kit gekocht. Omgerekend 25¤.
Werkt prima, zelfs m'n iPhone foto's zet ie perfect over.
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:15:44 #258
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_86290499
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:49 schreef nelisb het volgende:
Heb in Amerika ook zo'n camera connection kit gekocht. Omgerekend 25¤.
Werkt prima, zelfs m'n iPhone foto's zet ie perfect over.
In NL is ie maar 4 euro duurder :)
De cck vind ik prima werken!

Ik zoek alleen nog een manier om zonder gebruik van een laptop oid, te printen vanaf de iPad, maar ik denk dat dat dromen blijven....
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:42:31 #259
215 misterDre
Paint it black!
pi_86291687
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:15 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Ik zoek alleen nog een manier om zonder gebruik van een laptop oid, te printen vanaf de iPad, maar ik denk dat dat dromen blijven....
Nee hoor, bij de upgrade in november zit een printfunctie.

http://www.apple.com/nl/ipad/software-update/
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:44:47 #260
215 misterDre
Paint it black!
pi_86291796
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 09:16 schreef Copycat het volgende:

En dan is het ook nog gelukt de eerder genoemde iPhone case te verruilen voor de personalized/customized iPad case *O* .
Someone is a happy camper!
Maak je een foto zodra je hem hebt. :)
  vrijdag 10 september 2010 @ 21:38:52 #261
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_86294572
Weet je wat jammer is, ik heb waar ik woon geen wifi, en dat betekent dat ik niet zal kunnen printen vanaf mijn iPad.
Waar ik woon, een instelling, is het niet mogelijk wifi te hebben. Daarom heb ik ook 3G.
Mijn printer is wel wifi, maar ik kan er dus niks mee. Het is wel irritant om steeds als je iets wilt printen, de laptop aan te moeten zetten, mail te halen en dan pas kunnen printen. En nu heb ik ook mijn internetabo voor de laptop maar opgezegd, omdat het me te duur werd. Beethe stom wellicht, maar ik kan elk weekend mijn iPad aan de laptop van mijn ouders synchroniseren.
Toen ik de iPad kocht, dacht ik echt zonder laptop te kunnen, ik wilde het dong het liefst uit het raam smijten omdat ie (windows vista) steeds vastloopt, sloom is en onhandig groot.
Maar ik zit er toch steeds meer voor, dan ik dacht. Al is het maar om te printen ;) .
pi_86294658
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:15 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Heb er 4 gekocht ook voor bekenden en dan scheelt het toch. En al scheelt het maar 4¤ ben nu hier waarom dan tot thuis wachten.

Printen is mogelijk met ios 4.2 geloof ik. November.
  zaterdag 11 september 2010 @ 09:17:50 #264
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86306205
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:44 schreef misterDre het volgende:

Maak je een foto zodra je hem hebt. :)
Beloofd!
  zaterdag 11 september 2010 @ 09:19:52 #265
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86306222
quote:
Lijkt me voor mij geen goed plan. Als vroeger mijn Lego niet deed wat ik wilde, schoof ik het in één venijnige haal van tafel ...
  zaterdag 11 september 2010 @ 11:28:54 #266
215 misterDre
Paint it black!
pi_86308113
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:38 schreef Oxymoron het volgende:
Weet je wat jammer is, ik heb waar ik woon geen wifi, en dat betekent dat ik niet zal kunnen printen vanaf mijn iPad.
Waar ik woon, een instelling, is het niet mogelijk wifi te hebben. Daarom heb ik ook 3G.
Mijn printer is wel wifi, maar ik kan er dus niks mee. Het is wel irritant om steeds als je iets wilt printen, de laptop aan te moeten zetten, mail te halen en dan pas kunnen printen. En nu heb ik ook mijn internetabo voor de laptop maar opgezegd, omdat het me te duur werd. Beethe stom wellicht, maar ik kan elk weekend mijn iPad aan de laptop van mijn ouders synchroniseren.
Toen ik de iPad kocht, dacht ik echt zonder laptop te kunnen, ik wilde het dong het liefst uit het raam smijten omdat ie (windows vista) steeds vastloopt, sloom is en onhandig groot.
Maar ik zit er toch steeds meer voor, dan ik dacht. Al is het maar om te printen ;) .
Er zijn wel app's die over 3G printen maar de reviews zijn daar nog niet erg positief over.
Je kan al 1 stap overslaan door je foto's en documenten centraal op te slaan met bijv. Dropbox.
Voor internet op je laptop kan je proberen een duo- simm aan te vragen bij Vodafone zodat je daar ook op kan internetten indien nodig.
pi_86308938
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 09:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Lijkt me voor mij geen goed plan. Als vroeger mijn Lego niet deed wat ik wilde, schoof ik het in één venijnige haal van tafel ...
En dat lijkt je nu niet meer leuk? :o
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:17:02 #268
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86310916
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:03 schreef Godtje het volgende:

En dat lijkt je nu niet meer leuk? :o
Dat was toen ook niet leuk, maar een noodzakelijk, niet tegen te houden kwaad voor de kleine driftkikker in me. Maar met mijn iPad tel ik toch liever tot tien.
pi_86310967
Er zou een FOK! App gemaakt moeten worden, gewoon met de basis functies zoals kunnen reageren op de FP als je iemand quote of dat je een PM kan sturen.
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:35:04 #270
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_86320811
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 08:24 schreef thedon het volgende:

[..]

Thanks die app doet wel wat ik wil. ¤ 1,59 de directory structuur blijft gehandhaafd bij een export. De app heeft een ingebakken ftp server.
Hmmm highres foto's vindt deze app niet zo leuk. Reageert erg sloom met 'scrollen'.
pi_86321289
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 13:18 schreef Dirkh het volgende:
Er zou een FOK! App gemaakt moeten worden, gewoon met de basis functies zoals kunnen reageren op de FP als je iemand quote of dat je een PM kan sturen.
PM sturen kan wel in safari via deze url
http://messages.fok.nl/pda/inbox.php
pi_86322421
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 13:18 schreef Dirkh het volgende:
Dat kan best handig zijn ja :Y
  FOK!fotograaf zondag 12 september 2010 @ 09:38:38 #273
13368 NiGeLaToR
pi_86335419
Hoe krijg ik op de ipad eigenlijkde normale forum layout? Vind de mobiele lay out niet zo handig en denk dat de volledige versie het prima zou doen.
  zondag 12 september 2010 @ 09:42:57 #274
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_86335450
quote:
Op zondag 12 september 2010 09:38 schreef NiGeLaToR het volgende:
Hoe krijg ik op de ipad eigenlijkde normale forum layout? Vind de mobiele lay out niet zo handig en denk dat de volledige versie het prima zou doen.
Op de pc bij opties aangeven dat je de pc-layout ook wilt gebruiken op mobiel :) (Layout: Gebruik ook op mobiel: Ja)
Half bezopen is weggegooid geld.
  FOK!fotograaf zondag 12 september 2010 @ 11:36:11 #275
13368 NiGeLaToR
pi_86337316
Ah die optie zag ik idd niet op de ipad :) thx!
pi_86337771
Sinds gisteren een iPad 32gig WiFi gekocht :P

Was in Amstelveen bij de iStore man die dingen vlogen over de toonbank. Had zelf de een na laatste.
Erbij heb ik genomen toetsenbord/cradle en beschermhoes.

Leuk speelgoed. Nu even verder lezen. ;)
MOKUM XXX RATED
  Redactie Sport / Supervogel zondag 12 september 2010 @ 12:23:40 #277
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_86338559
Binnenkort ook maar een iPad aanschaffen, mn eerste Apple product :9~
Wordt denk ik de 16GB WiFi, 3G is voor mij overbodig omdat ik hem toch vooral op locaties gebruik waar WiFi aanwezig is (school/huis)
Dat vind ik die 100 euro niet waard, en daarnaast het data-abo ook niet :s) .
  zondag 12 september 2010 @ 13:54:43 #278
7957 Chevalric
pi_86341395
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:23 schreef Pino112 het volgende:
Binnenkort ook maar een iPad aanschaffen, mn eerste Apple product :9~
Wordt denk ik de 16GB WiFi, 3G is voor mij overbodig omdat ik hem toch vooral op locaties gebruik waar WiFi aanwezig is (school/huis)
Dat vind ik die 100 euro niet waard, en daarnaast het data-abo ook niet :s) .
ik heb zelf ook de 16GB WIFI, beetje om de zelfde redenatie als jij. Daarnaast heb ik m'n telefoon die als wireless hotspot kan dienen, dus in het ergste geval kan ik daarmee op internet. Het is niet snel, maar het werkt.
De 16GB is meer dan voldoende, aangezien ik er toch geen muziek of films op ga zetten.
  zondag 12 september 2010 @ 14:18:10 #279
239294 PierreTT
pi_86342195
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:54 schreef Chevalric het volgende:

[..]

ik heb zelf ook de 16GB WIFI, beetje om de zelfde redenatie als jij. Daarnaast heb ik m'n telefoon die als wireless hotspot kan dienen, dus in het ergste geval kan ik daarmee op internet. Het is niet snel, maar het werkt.
De 16GB is meer dan voldoende, aangezien ik er toch geen muziek of films op ga zetten.
Die 16GB is inderdaad zeker voldoende :) Ik twijfelde in het begin nog erg of het genoeg zou zijn, maar ik heb permanent zo'n 10GB over... wat muziek erop, paar afleveringen/documentaires en wat apps en ruimte zat over ^O^
pi_86343250
Is de 16 GB echt genoeg? :P
Ach ja, als ik al een iPad koop wacht ik toch nog zeker even op de 2e generatie. :P

En ik zou de iPad ook graag wat dunner zien. Liefst minder dan 1 cm... :P
  zondag 12 september 2010 @ 16:10:05 #281
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_86346119
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:44 schreef WSquater het volgende:
Is de 16 GB echt genoeg? :P
Ach ja, als ik al een iPad koop wacht ik toch nog zeker even op de 2e generatie. :P

En ik zou de iPad ook graag wat dunner zien. Liefst minder dan 1 cm... :P
ik heb 32 GB op de mijne staan maar dan staan er ook een hoop afleveringen van House, Top Gear op samen met Avatar en Iron Man ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_86350238
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:18 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Die 16GB is inderdaad zeker voldoende :) Ik twijfelde in het begin nog erg of het genoeg zou zijn, maar ik heb permanent zo'n 10GB over... wat muziek erop, paar afleveringen/documentaires en wat apps en ruimte zat over ^O^
Maar zodra je wat filmpjes over gaat zetten, dan zal de ruimte wat krap worden.
  zondag 12 september 2010 @ 18:19:32 #283
239294 PierreTT
pi_86350419
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:14 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Maar zodra je wat filmpjes over gaat zetten, dan zal de ruimte wat krap worden.
Dat kan inderdaad wel kloppen, ik heb vaak niet meer dan een paar afleveringen van een serie erop staan of 1 film of iets dergelijks, en dan valt het reuze mee... Ik hoef er ook niet perse een complete mediabibliotheek van te maken, daar heb ik mijn pc voor :) maar mocht je het van plan zijn, dan wordt het wel krap ja...
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 18:55:57 #284
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_86351776
Hmm, ik heb een x-aantal filmpjes op mijn ipad staan, allen gemaakt met mijn mobiele telefoon, en de 1 doet het wel, en bij de ander heb ik zwart beeld :{ (wel geluid)

Iemand anders die dit herkend? En is er wat aan te doen? :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_86353955
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:55 schreef onlogisch het volgende:
Hmm, ik heb een x-aantal filmpjes op mijn ipad staan, allen gemaakt met mijn mobiele telefoon, en de 1 doet het wel, en bij de ander heb ik zwart beeld :{ (wel geluid)

Iemand anders die dit herkend? En is er wat aan te doen? :')
Zijn het mp4 of m4v bestanden?
  Donald Duck held zondag 12 september 2010 @ 20:00:34 #286
46149 __Saviour__
pi_86354323
Tijdje geleden las ik iets over een browser met ingebouwde flash ondersteuning die was ingediend voor de appstore. Is daar van nog iets van terecht gekomen?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 20:04:24 #287
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_86354514
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:53 schreef StefanKollaart het volgende:

[..]

Zijn het mp4 of m4v bestanden?
3gp bestanden volgens mij.
4045
onlogisch
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 21:04:00 #288
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_86357430
Ok, nu wordt het helemaal vaag. Ik pleur al mn bestanden eraf, en gooi ze er op nieuw op.

Prima, ik kan het filmpje kijken. *O*

Vervolgens wil ik hem nog een keer kijken, weer beeld zwart :{

What the hell? :')
4045
onlogisch
  Redactie Sport / Supervogel zondag 12 september 2010 @ 21:23:02 #289
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_86358501
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:04 schreef onlogisch het volgende:
Ok, nu wordt het helemaal vaag. Ik pleur al mn bestanden eraf, en gooi ze er op nieuw op.

Prima, ik kan het filmpje kijken. *O*

Vervolgens wil ik hem nog een keer kijken, weer beeld zwart :{

What the hell? :')
3GP ondersteunt ie niet, dat is het denk ik.. :)
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 21:25:35 #290
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_86358661
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:23 schreef Pino112 het volgende:

[..]

3GP ondersteunt ie niet, dat is het denk ik.. :)
Hehe it sure looks like it.

Wel vreemd overigens, iedere eerste keer kan ik een 3gp filmpje zien, maar de keer erna niet idd :')

Erg wazig :D
4045
onlogisch
pi_86359875
Ik hoop echt dat er voor de kerst nog een iPad 2 komt. En dat ze vanaf dan bijvoorbeeld elk jaar in november een nieuwe iPad introduceren. Eerlijk is eerlijk, april (en ook maart) zijn erg ongelukkige tijden. Want dan stoppen ze de functies van de aankomende iPhone er nog niet in om niks te verraden. Beter zo net na de iPods een nieuwe iPad.
  Donald Duck held zondag 12 september 2010 @ 23:05:56 #292
46149 __Saviour__
pi_86365237
Ik denk dat de nieuwe iPad sneller komt dan Apple's standaard productverversing. Met de hardware die de iPhone nu aan boord heeft, is het gek dat de iPad daarvoor onderdoet.
Voor de volgende iPad is het dus zeer waarschijnlijk dat die ook 512 MB werkgeheugen krijgt en een gyroscoop. En wellicht een retinascherm en een Cortex A9 processor.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_86372803
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:42 schreef WSquater het volgende:
Ik hoop echt dat er voor de kerst nog een iPad 2 komt. En dat ze vanaf dan bijvoorbeeld elk jaar in november een nieuwe iPad introduceren. Eerlijk is eerlijk, april (en ook maart) zijn erg ongelukkige tijden. Want dan stoppen ze de functies van de aankomende iPhone er nog niet in om niks te verraden. Beter zo net na de iPods een nieuwe iPad.
Ik zal het heel vreemd vinden als voor de kerst een ipad2 komt, of tenminste wordt vooraangekondigd.
Ik kan me niet voorstellen dat Apple wilt dat de mensen in de kerst geen ipad kopen omdat ze willen wachten op ipad2.
En het lukt ze nooit om binnen een korte tijd genoeg ipad2's te maken om de vraag te bedienen. Dat lukt met de ipad1 nu ook maar net.

Zij hebben ook helemaal geen reden om dat te doen. De ipad1 gaat nog steeds als warme broodjes over de toonbank als ik de posts hier en daar leest. In de kerst zullen ze echt heel veel kunnen verkopen, zeker omdat er nog geen concurrentie is op dit moment. Als ze genoeg 16GB ipads uit kunnen pompen.

Staat ook zo leuk in de jaarcijfers, 20+ miljoen ipads verkocht in het eerste jaar.
pi_86372923
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat de nieuwe iPad sneller komt dan Apple's standaard productverversing. Met de hardware die de iPhone nu aan boord heeft, is het gek dat de iPad daarvoor onderdoet.
Voor de volgende iPad is het dus zeer waarschijnlijk dat die ook 512 MB werkgeheugen krijgt en een gyroscoop. En wellicht een retinascherm en een Cortex A9 processor.
Een retinascherm, waarbij dus 350+ppi bedoeld wordt, is dus echt ongelooflijk als het op de ipad kan. Dat is 3/4 de resolutie vergeleken met nu. Dan zal die dualCPU A9 waarschijnlijk 1 CPU constant gebruikt moeten worden voor het opbouwen van het scherm.

Neemt niet weg dat ik het uiteraard graag wel zo'n scherm wilt hebben. Mits er niet voor betaald hoeft te worden in de vorm van accuduur en snelheid.

Een 2x resolutie is wel te doen denk ik. Apple heeft ontwikkelaars al gevraagd om hun ipad-graphics ook in 2x resolutie te leveren.

Cortex A9 + 512MB is wel een gegeven. De iPhone4 heeft toch het productieproces daarvoor opgewarmd. Tegen de tijd dat ipad2 wordt geintroduceerd zal er wel genoeg producitecapaciteit zijn.
pi_86373778
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:06 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik zal het heel vreemd vinden als voor de kerst een ipad2 komt, of tenminste wordt vooraangekondigd.
Ik kan me niet voorstellen dat Apple wilt dat de mensen in de kerst geen ipad kopen omdat ze willen wachten op ipad2.
En het lukt ze nooit om binnen een korte tijd genoeg ipad2's te maken om de vraag te bedienen. Dat lukt met de ipad1 nu ook maar net.

Zij hebben ook helemaal geen reden om dat te doen. De ipad1 gaat nog steeds als warme broodjes over de toonbank als ik de posts hier en daar leest. In de kerst zullen ze echt heel veel kunnen verkopen, zeker omdat er nog geen concurrentie is op dit moment. Als ze genoeg 16GB ipads uit kunnen pompen.

Staat ook zo leuk in de jaarcijfers, 20+ miljoen ipads verkocht in het eerste jaar.
En toch zal ik niet raar opkijken als ze toch voor kerst met een ipad2 komen, ook omdat ze moeten reageren op de aankomende concurrentie.
pi_86374185
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:50 schreef Redux het volgende:

[..]

En toch zal ik niet raar opkijken als ze toch voor kerst met een ipad2 komen, ook omdat ze moeten reageren op de aankomende concurrentie.
Welke concurrentie? Tot nu toe zijn ze allemaal verwacht om in eerste kwartaal 2011 uit te komen. Apple heeft dus nog genoeg voorsprong om de kerst de laatste vooraden ipad1 weg te werken.

Zal wat zijn, komt de eerste 10"android bijna in de winkel, kondigt apple in januari effe ipad2 aan. Apple heeft nooit wat aangetrokken van de concurrentie.

Maar we zullen zien.

let wel, ik heb het over een VERVANGING van de huidige ipad. Dus een nieuwe 9,7". Het zal best wel kunnen dat ze de ipadrange uitbreiden. Misschien die 7"-gerucht. Maar die zal dan NAAST de huidige ipad te koop zijn. iPad2 zal de iPad1 vervangen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 september 2010 @ 10:17:25 #297
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86374417
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:08 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Welke concurrentie? Tot nu toe zijn ze allemaal verwacht om in eerste kwartaal 2011 uit te komen. Apple heeft dus nog genoeg voorsprong om de kerst de laatste vooraden ipad1 weg te werken.

welke voorraden? De fabrieken draaien toch overuren om aan de vraag te voldoen?
pi_86374651
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:17 schreef Tokus het volgende:

[..]

welke voorraden? De fabrieken draaien toch overuren om aan de vraag te voldoen?
De voorraden 256MB-chips en A8-chips die zij contractueel hebben aangekocht. OK, er worden geen ipads opgeslagen in een magazijn omdat ipads verkocht worden voordat het in een magazijn komt, maar ze moeten wel de voorraden chips maken en verkopen.
pi_86374771
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:08 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Welke concurrentie?
Volg je het nieuws wel een beetje? Target die in oktober met een tablet komt ( http://www.ipad.net/ipad-(...)arget-october-3.html ), de samsung galaxy die binnenkort op de markt komt ( http://www.engadget.com/2010/09/02/samsung-galaxy-tab-preview/ ).
pi_86375121
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:32 schreef Redux het volgende:

[..]

Volg je het nieuws wel een beetje? Target die in oktober met een tablet komt ( http://www.ipad.net/ipad-(...)arget-october-3.html ), de samsung galaxy die binnenkort op de markt komt ( http://www.engadget.com/2010/09/02/samsung-galaxy-tab-preview/ ).
Dat target-nieuws gaat over iPads. Zij mogen van apple ook ipads verkopen.

En het is discutabel of de galaxy als een concurrent gezien moet worden. Ik in ieder geval niet. Qua hardware specs in ieder geval niet, en helemaal niet met de onofficiele prijzen.
En daarnaast... er is nog niet een duidelijke release date vastgesteld.

Voor alle andere tablets geld, veel geruchten en vage aankondigingen, maar nog niks concreets. En zeker niks welke voor de kerst in de winkels liggen.
pi_86375257
je hebt gelijk wat die target betreft, mijn fout. Maar goed, de geruchten doen de ronde dat er voor de kerst een ipad met facetime mogelijkheden komt, die geruchten lijken sterk, dus ik wacht het mooi af. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')