abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86337771
Sinds gisteren een iPad 32gig WiFi gekocht :P

Was in Amstelveen bij de iStore man die dingen vlogen over de toonbank. Had zelf de een na laatste.
Erbij heb ik genomen toetsenbord/cradle en beschermhoes.

Leuk speelgoed. Nu even verder lezen. ;)
MOKUM XXX RATED
  Redactie Sport / Supervogel zondag 12 september 2010 @ 12:23:40 #277
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_86338559
Binnenkort ook maar een iPad aanschaffen, mn eerste Apple product :9~
Wordt denk ik de 16GB WiFi, 3G is voor mij overbodig omdat ik hem toch vooral op locaties gebruik waar WiFi aanwezig is (school/huis)
Dat vind ik die 100 euro niet waard, en daarnaast het data-abo ook niet :s) .
  zondag 12 september 2010 @ 13:54:43 #278
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_86341395
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:23 schreef Pino112 het volgende:
Binnenkort ook maar een iPad aanschaffen, mn eerste Apple product :9~
Wordt denk ik de 16GB WiFi, 3G is voor mij overbodig omdat ik hem toch vooral op locaties gebruik waar WiFi aanwezig is (school/huis)
Dat vind ik die 100 euro niet waard, en daarnaast het data-abo ook niet :s) .
ik heb zelf ook de 16GB WIFI, beetje om de zelfde redenatie als jij. Daarnaast heb ik m'n telefoon die als wireless hotspot kan dienen, dus in het ergste geval kan ik daarmee op internet. Het is niet snel, maar het werkt.
De 16GB is meer dan voldoende, aangezien ik er toch geen muziek of films op ga zetten.
  zondag 12 september 2010 @ 14:18:10 #279
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_86342195
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:54 schreef Chevalric het volgende:

[..]

ik heb zelf ook de 16GB WIFI, beetje om de zelfde redenatie als jij. Daarnaast heb ik m'n telefoon die als wireless hotspot kan dienen, dus in het ergste geval kan ik daarmee op internet. Het is niet snel, maar het werkt.
De 16GB is meer dan voldoende, aangezien ik er toch geen muziek of films op ga zetten.
Die 16GB is inderdaad zeker voldoende :) Ik twijfelde in het begin nog erg of het genoeg zou zijn, maar ik heb permanent zo'n 10GB over... wat muziek erop, paar afleveringen/documentaires en wat apps en ruimte zat over ^O^
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_86343250
Is de 16 GB echt genoeg? :P
Ach ja, als ik al een iPad koop wacht ik toch nog zeker even op de 2e generatie. :P

En ik zou de iPad ook graag wat dunner zien. Liefst minder dan 1 cm... :P
  zondag 12 september 2010 @ 16:10:05 #281
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_86346119
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:44 schreef WSquater het volgende:
Is de 16 GB echt genoeg? :P
Ach ja, als ik al een iPad koop wacht ik toch nog zeker even op de 2e generatie. :P

En ik zou de iPad ook graag wat dunner zien. Liefst minder dan 1 cm... :P
ik heb 32 GB op de mijne staan maar dan staan er ook een hoop afleveringen van House, Top Gear op samen met Avatar en Iron Man ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_86350238
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:18 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Die 16GB is inderdaad zeker voldoende :) Ik twijfelde in het begin nog erg of het genoeg zou zijn, maar ik heb permanent zo'n 10GB over... wat muziek erop, paar afleveringen/documentaires en wat apps en ruimte zat over ^O^
Maar zodra je wat filmpjes over gaat zetten, dan zal de ruimte wat krap worden.
  zondag 12 september 2010 @ 18:19:32 #283
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_86350419
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:14 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Maar zodra je wat filmpjes over gaat zetten, dan zal de ruimte wat krap worden.
Dat kan inderdaad wel kloppen, ik heb vaak niet meer dan een paar afleveringen van een serie erop staan of 1 film of iets dergelijks, en dan valt het reuze mee... Ik hoef er ook niet perse een complete mediabibliotheek van te maken, daar heb ik mijn pc voor :) maar mocht je het van plan zijn, dan wordt het wel krap ja...
Half bezopen is weggegooid geld.
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 18:55:57 #284
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_86351776
Hmm, ik heb een x-aantal filmpjes op mijn ipad staan, allen gemaakt met mijn mobiele telefoon, en de 1 doet het wel, en bij de ander heb ik zwart beeld :{ (wel geluid)

Iemand anders die dit herkend? En is er wat aan te doen? :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_86353955
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:55 schreef onlogisch het volgende:
Hmm, ik heb een x-aantal filmpjes op mijn ipad staan, allen gemaakt met mijn mobiele telefoon, en de 1 doet het wel, en bij de ander heb ik zwart beeld :{ (wel geluid)

Iemand anders die dit herkend? En is er wat aan te doen? :')
Zijn het mp4 of m4v bestanden?
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
  Donald Duck held zondag 12 september 2010 @ 20:00:34 #286
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_86354323
Tijdje geleden las ik iets over een browser met ingebouwde flash ondersteuning die was ingediend voor de appstore. Is daar van nog iets van terecht gekomen?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 20:04:24 #287
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_86354514
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:53 schreef StefanKollaart het volgende:

[..]

Zijn het mp4 of m4v bestanden?
3gp bestanden volgens mij.
4045
onlogisch
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 21:04:00 #288
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_86357430
Ok, nu wordt het helemaal vaag. Ik pleur al mn bestanden eraf, en gooi ze er op nieuw op.

Prima, ik kan het filmpje kijken. *O*

Vervolgens wil ik hem nog een keer kijken, weer beeld zwart :{

What the hell? :')
4045
onlogisch
  Redactie Sport / Supervogel zondag 12 september 2010 @ 21:23:02 #289
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_86358501
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:04 schreef onlogisch het volgende:
Ok, nu wordt het helemaal vaag. Ik pleur al mn bestanden eraf, en gooi ze er op nieuw op.

Prima, ik kan het filmpje kijken. *O*

Vervolgens wil ik hem nog een keer kijken, weer beeld zwart :{

What the hell? :')
3GP ondersteunt ie niet, dat is het denk ik.. :)
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 21:25:35 #290
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_86358661
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:23 schreef Pino112 het volgende:

[..]

3GP ondersteunt ie niet, dat is het denk ik.. :)
Hehe it sure looks like it.

Wel vreemd overigens, iedere eerste keer kan ik een 3gp filmpje zien, maar de keer erna niet idd :')

Erg wazig :D
4045
onlogisch
pi_86359875
Ik hoop echt dat er voor de kerst nog een iPad 2 komt. En dat ze vanaf dan bijvoorbeeld elk jaar in november een nieuwe iPad introduceren. Eerlijk is eerlijk, april (en ook maart) zijn erg ongelukkige tijden. Want dan stoppen ze de functies van de aankomende iPhone er nog niet in om niks te verraden. Beter zo net na de iPods een nieuwe iPad.
  Donald Duck held zondag 12 september 2010 @ 23:05:56 #292
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_86365237
Ik denk dat de nieuwe iPad sneller komt dan Apple's standaard productverversing. Met de hardware die de iPhone nu aan boord heeft, is het gek dat de iPad daarvoor onderdoet.
Voor de volgende iPad is het dus zeer waarschijnlijk dat die ook 512 MB werkgeheugen krijgt en een gyroscoop. En wellicht een retinascherm en een Cortex A9 processor.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_86372803
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:42 schreef WSquater het volgende:
Ik hoop echt dat er voor de kerst nog een iPad 2 komt. En dat ze vanaf dan bijvoorbeeld elk jaar in november een nieuwe iPad introduceren. Eerlijk is eerlijk, april (en ook maart) zijn erg ongelukkige tijden. Want dan stoppen ze de functies van de aankomende iPhone er nog niet in om niks te verraden. Beter zo net na de iPods een nieuwe iPad.
Ik zal het heel vreemd vinden als voor de kerst een ipad2 komt, of tenminste wordt vooraangekondigd.
Ik kan me niet voorstellen dat Apple wilt dat de mensen in de kerst geen ipad kopen omdat ze willen wachten op ipad2.
En het lukt ze nooit om binnen een korte tijd genoeg ipad2's te maken om de vraag te bedienen. Dat lukt met de ipad1 nu ook maar net.

Zij hebben ook helemaal geen reden om dat te doen. De ipad1 gaat nog steeds als warme broodjes over de toonbank als ik de posts hier en daar leest. In de kerst zullen ze echt heel veel kunnen verkopen, zeker omdat er nog geen concurrentie is op dit moment. Als ze genoeg 16GB ipads uit kunnen pompen.

Staat ook zo leuk in de jaarcijfers, 20+ miljoen ipads verkocht in het eerste jaar.
pi_86372923
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat de nieuwe iPad sneller komt dan Apple's standaard productverversing. Met de hardware die de iPhone nu aan boord heeft, is het gek dat de iPad daarvoor onderdoet.
Voor de volgende iPad is het dus zeer waarschijnlijk dat die ook 512 MB werkgeheugen krijgt en een gyroscoop. En wellicht een retinascherm en een Cortex A9 processor.
Een retinascherm, waarbij dus 350+ppi bedoeld wordt, is dus echt ongelooflijk als het op de ipad kan. Dat is 3/4 de resolutie vergeleken met nu. Dan zal die dualCPU A9 waarschijnlijk 1 CPU constant gebruikt moeten worden voor het opbouwen van het scherm.

Neemt niet weg dat ik het uiteraard graag wel zo'n scherm wilt hebben. Mits er niet voor betaald hoeft te worden in de vorm van accuduur en snelheid.

Een 2x resolutie is wel te doen denk ik. Apple heeft ontwikkelaars al gevraagd om hun ipad-graphics ook in 2x resolutie te leveren.

Cortex A9 + 512MB is wel een gegeven. De iPhone4 heeft toch het productieproces daarvoor opgewarmd. Tegen de tijd dat ipad2 wordt geintroduceerd zal er wel genoeg producitecapaciteit zijn.
pi_86373778
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:06 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik zal het heel vreemd vinden als voor de kerst een ipad2 komt, of tenminste wordt vooraangekondigd.
Ik kan me niet voorstellen dat Apple wilt dat de mensen in de kerst geen ipad kopen omdat ze willen wachten op ipad2.
En het lukt ze nooit om binnen een korte tijd genoeg ipad2's te maken om de vraag te bedienen. Dat lukt met de ipad1 nu ook maar net.

Zij hebben ook helemaal geen reden om dat te doen. De ipad1 gaat nog steeds als warme broodjes over de toonbank als ik de posts hier en daar leest. In de kerst zullen ze echt heel veel kunnen verkopen, zeker omdat er nog geen concurrentie is op dit moment. Als ze genoeg 16GB ipads uit kunnen pompen.

Staat ook zo leuk in de jaarcijfers, 20+ miljoen ipads verkocht in het eerste jaar.
En toch zal ik niet raar opkijken als ze toch voor kerst met een ipad2 komen, ook omdat ze moeten reageren op de aankomende concurrentie.
pi_86374185
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:50 schreef Redux het volgende:

[..]

En toch zal ik niet raar opkijken als ze toch voor kerst met een ipad2 komen, ook omdat ze moeten reageren op de aankomende concurrentie.
Welke concurrentie? Tot nu toe zijn ze allemaal verwacht om in eerste kwartaal 2011 uit te komen. Apple heeft dus nog genoeg voorsprong om de kerst de laatste vooraden ipad1 weg te werken.

Zal wat zijn, komt de eerste 10"android bijna in de winkel, kondigt apple in januari effe ipad2 aan. Apple heeft nooit wat aangetrokken van de concurrentie.

Maar we zullen zien.

let wel, ik heb het over een VERVANGING van de huidige ipad. Dus een nieuwe 9,7". Het zal best wel kunnen dat ze de ipadrange uitbreiden. Misschien die 7"-gerucht. Maar die zal dan NAAST de huidige ipad te koop zijn. iPad2 zal de iPad1 vervangen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 september 2010 @ 10:17:25 #297
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86374417
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:08 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Welke concurrentie? Tot nu toe zijn ze allemaal verwacht om in eerste kwartaal 2011 uit te komen. Apple heeft dus nog genoeg voorsprong om de kerst de laatste vooraden ipad1 weg te werken.

welke voorraden? De fabrieken draaien toch overuren om aan de vraag te voldoen?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_86374651
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:17 schreef Tokus het volgende:

[..]

welke voorraden? De fabrieken draaien toch overuren om aan de vraag te voldoen?
De voorraden 256MB-chips en A8-chips die zij contractueel hebben aangekocht. OK, er worden geen ipads opgeslagen in een magazijn omdat ipads verkocht worden voordat het in een magazijn komt, maar ze moeten wel de voorraden chips maken en verkopen.
pi_86374771
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:08 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Welke concurrentie?
Volg je het nieuws wel een beetje? Target die in oktober met een tablet komt ( http://www.ipad.net/ipad-(...)arget-october-3.html ), de samsung galaxy die binnenkort op de markt komt ( http://www.engadget.com/2010/09/02/samsung-galaxy-tab-preview/ ).
pi_86375121
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:32 schreef Redux het volgende:

[..]

Volg je het nieuws wel een beetje? Target die in oktober met een tablet komt ( http://www.ipad.net/ipad-(...)arget-october-3.html ), de samsung galaxy die binnenkort op de markt komt ( http://www.engadget.com/2010/09/02/samsung-galaxy-tab-preview/ ).
Dat target-nieuws gaat over iPads. Zij mogen van apple ook ipads verkopen.

En het is discutabel of de galaxy als een concurrent gezien moet worden. Ik in ieder geval niet. Qua hardware specs in ieder geval niet, en helemaal niet met de onofficiele prijzen.
En daarnaast... er is nog niet een duidelijke release date vastgesteld.

Voor alle andere tablets geld, veel geruchten en vage aankondigingen, maar nog niks concreets. En zeker niks welke voor de kerst in de winkels liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')