En het bericht waar we allemaal op zaten te F5-en!!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:05 schreef huuphuup het volgende:
Cantare en man ontzettend onwijs van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!![]()
![]()
![]()
geniet lekker van elkaar en hopelijk mag je snel gewoon naar huis toe.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:18 schreef Cantare het volgende:
Vanaf een roze wolk: gisteren om 23:39 u is onze Elise geboren! alles gaat goed. meer info als k thuis ben!
oehh waar?quote:
ik heb bewust gewacht tot er mensen kwamen die ná mij uitgerekend waren, zodat ik niet onder aan de lijst stondquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:01 schreef Jeetjejom het volgende:
Cantare gefeliciteerd met de geboorte van Elise!![]()
![]()
![]()
![]()
Wanneer wordt ik eens afgelost als staartje van de lijst?
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:45 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb bewust gewacht tot er mensen kwamen die ná mij uitgerekend waren, zodat ik niet onder aan de lijst stond![]()
Cantare en gezin .. gefelicteerd met Elise
t was een soort angst .. als ik onderaan sta gaat het fout ofzo .. heel typisch, maar zodra er mensen ná mij waren uitgerekend, durfde ik ineens welquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:47 schreef mijsje het volgende:
[..]ga je ook eerder zeggen dat je bevallen bent om niet bovenaan te komen?
(ik weet het, flauw, flauw, flauw...)
Dat komt waarschijnlijk omdat de vorige OP linkloos was (gekopieerd ipv gequote), en ik ga er vanuit dat Huup dus de OP van het topic daarvoor gequote heeft om de linkjes wel weer mee te krijgen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:03 schreef Fannetje het volgende:
Arinyo was toch al bevallen trouwens? Ze staat nu opeens weer in de OP terwijl ze in het vorige deel verdwenen was..![]()
quote:Op maandag 23 augustus 2010 06:49 schreef Saffier het volgende:
ps arinyo mag uit het lijstje. Zij is de 13e bevallen van een dochter mbv een spoedkeizersnede wegens zwangerschapsvergiftiging. Ze heeft er een maand mee in het zh gelegen voor ze haar kleine kreeg. Ik heb begrepen dat inmiddels alles goed gaat met moeder en kind, ik heb haar nog niet zelf gesproken.
kloptquote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat de vorige OP linkloos was (gekopieerd ipv gequote), en ik ga er vanuit dat Huup dus de OP van het topic daarvoor gequote heeft om de linkjes wel weer mee te krijgen.
Hoe en wat met Arinyo weet ik dan weer niet, ik kan me ook geen aankondiging van de bevalling/geboorte herinneren.
Ik vermoed overigens dat de naam uit de vorige OP was verdwenen wegens het gebrek aan posts.... welgeteld 2 en beiden van januari.
Arinyo
Volgens mij wilde Hik heel graag in de OPquote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:19 schreef huuphuup het volgende:
Is er nog iets anders dat aangepast moet worden? Data misschien? Iemand die het geslacht erbij wil hebben ofzo?
Wat een geheugen heb ik opeens zeg!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:01 schreef Hik het volgende:
Mag ik nog in het lijstje trouwens? 6 oktober?
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:25 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Volgens mij wilde Hik heel graag in de OP
[..]
Wat een geheugen heb ik opeens zeg!
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben trouwens erg aan het idee gehecht dat wij de eerst uitgerekende datum van 2011 hebben, dus mocht er nog iemand voor willen piepen dan zetten we die NIET in de OP, oké?
Yep. Als ik minder leven voel oid dan moet ik eerder terug komen maar ze maken zich geen zorgen nu de oorzaak duidelijk is en baby er schijnbaar weinig last van heeft. Dus dan stress ik ook niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:36 schreef Fannetje het volgende:
Oh Floria, spannend zeg! En dan pas volgende week terug?
Wasda??quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:46 schreef Floria het volgende:
[..]
Yep. Als ik minder leven voel oid dan moet ik eerder terug komen maar ze maken zich geen zorgen nu de oorzaak duidelijk is en baby er schijnbaar weinig last van heeft. Dus dan stress ik ook niet.
Ticoo: Caulophyllum D6 van VSM wil nog wel eens helpen om het laatste zetje te geven aldus mijn VK. Proberen kan geen kwaad denk ik!
De gemiddelde lengte van een baby bij de geboorte is om en nabij de 52 cm geloof ik, en aangezien de maten ongeveer gelijk staan aan de lengte van een baby in centimeters, kunnen ze gewoon 50/56 aan als ze net geboren zijn. Of je moet een reuzenbaby baren, dan zal het niet gaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:42 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Dames ff een vraagje. Mijn schoonmoeder was hier, toen ik de babykleertjes aan het wassen was. Ze is er heilig van overtuigd dat onze baby de maat 50/56 kleertjes nooit aan kan. Ook mijn argumenten dat manlief en ik beide een normaal postuur hebben mochten niet baten. Ben ik nou achterlijk of passen pasgeboren baby's vaak niet in maatje 50/56?
Je schoonmoeder moet niet praten over zaken waar ze geen verstand van heeft. 50/56 kan een normale baby echt wel aan hoor! Ik neem aan dat jij geen kind gaat baren van 6 kilo en 60 cmquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:42 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Dames ff een vraagje. Mijn schoonmoeder was hier, toen ik de babykleertjes aan het wassen was. Ze is er heilig van overtuigd dat onze baby de maat 50/56 kleertjes nooit aan kan. Ook mijn argumenten dat manlief en ik beide een normaal postuur hebben mochten niet baten. Ben ik nou achterlijk of passen pasgeboren baby's vaak niet in maatje 50/56?
Ivan was 54 cm lang (minstens) en 4900 gram zwaar. Ook hij heeft 50/56 aangehad. Het is wel zo dat sommige dingen bizar klein vallen (die heeft hij nooit aangehad) en andere dingen weer ontzettend groot (die heeft hij nog máánden aangehad).quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:42 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ditoquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:00 schreef Groofsken3 het volgende:
Oh, en hier twee babies van ongeveer 7,5 pond (dat is wat zwaarder dan gemiddeld) die allebei echt wel een week of 5 zeker die maat gedragen hebben.
En ik ben 1m77 met een normaal postuur.![]()
Mijn ervaring was dat mensen vooral 68 kochten. "want dan heb je nog wat..." en "want je hebt vast al heel veel in die kleine maatjes"quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:08 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Thanks dames! Ik ben weer gerustgesteld! Stomme hormonen ook![]()
Hadden jullie veel kleertjes in maat 62 of hebben jullie daarmee gewacht tot na de kraamvisite?
Ditquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:10 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Mijn ervaring was dat mensen vooral 68 kochten. "want dan heb je nog wat..." en "want je hebt vast al heel veel in die kleine maatjes"
dat soort dingen![]()
de dingen die je echt leuk vindt zou k gewoon kopen, basic dingen zoals rompers kun je in principe altijd nog bijhalen.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:10 schreef Groofsken3 het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat die eerste vijf weken echt voorbij vliegen en je dus toch veel te snel alweer afscheid moet nemen van die eerste kleertjes.
ohja!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:26 schreef Ticootje het volgende:
Ja je krijgt inderdaad echt veel in de grotere maten... Ik kreeg zelfs dingen in maat 86...Dat kon Jen aan toen ze anderhalf was en draagt die maat nu nog af en toe...
H&M valt inderdaad groot, prenatal ook...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:26 schreef Silmarwen het volgende:
Ik had dus niet heel veel maat 50/56 want de baby zou groot worden. Knut lang, ik lang blablabla. En dan komt je kindje te vroeg en kan hij of zij maanden die maat aan.Heeft ook zo zijn voordelen.
Maar zonder gekkigheid, de maat is idd op lengte gebasseerd, niet op gewicht, en bijna alle babies kunnen maat 50/56 wel aan hoor.Ik vond vooral de HEMA kleertjes erg groot vallen, en best breed. Ook H&M kleertjes vond ik vaak wijd en groot. Als je nou een ranke, kleine baby hebt, is Le Petit Bateau perfect. Best nauwsluitend, maar "wolk van een baby" zal daar misschien moeite mee hebben. Het is toch erg zoeken wat goed en lekker zit bij jouw kindje, ongeacht de maat.
Floria, hoe lang moet je nog? 3 of 4 weken toch? Toch spannend, doe je wel rustig aan!
Oh, die maat zit Jen dus nu in, 2,5 jaar.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ohja!
balletpakje maat 92/98 hier
Het staat er voor mijn gevoel los van. De ontsluitingsfase was zwaar, en ontsluiten heeft niks met geboortegewicht te maken, lijkt me. De persfase vond ik een eitje (terwijl die toch 2 uur en 5 minuten duurde en technisch gesproken dus geen eitje was).quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:58 schreef Groofsken3 het volgende:
4900 Gram, dat is toch wel echt enorm zeg. Is dat één van de redenen waarom de bevalling zo zwaar was, of staat dat er los van verder?
oh en dat ook.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:36 schreef Ticootje het volgende:
Ja... Ik heb dus van elke maat een bananendoos vol.. Ik hoop echt niet dat mensen me nog meer gaan geven... Op het moment dat ik de kleding ga uitzoeken blijft er vaak niet veel over, ik ben nogal kieskeurig en ik vind dat mijn kindjes ook af en toe gewoon wat nieuws mogen dragen in plaats van wat mensen me allemaal doorschuiven. Ik ben overigens heel blij hoor dat ik een hoop aangeboden krijg, maar het kan ook teveel..
Mijn ervaring was dat mensen vooral knuffels en speelgoed kochten! Wij hebben vrijwel geen kleertjes gehad.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:10 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Mijn ervaring was dat mensen vooral 68 kochten. "want dan heb je nog wat..." en "want je hebt vast al heel veel in die kleine maatjes"
Oh nee? Mijn moeder gaf me hier broekjes die mijn broertje aangehad heeft. Lollig, maar broertje is 22 inmiddels en het waren heul geen mooie broekjes meer. Ook een paar shirtjes, maar broertje had een enorm hoofd, dus het hoofdgat was uitgerekt, en ook was broer mollig. Dat is nu na Beisan allemaal weggegaan. Heb nog wel wat andere oude pakjes vn ons, maar meeste is toch zelfgemaakt, lijkt wat langer goed te blijven ofzo.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]
En voor dit kindje heb ik ook gewoon weer kleertjes gekocht. Niet heel veel, maar wel wat. Nieuw kindje, verdient net zo goed eigen, nieuwe kleertjes (of dat dan 2ehands of nieuw is, maar geen doorschuivers). Uiteraard schuift er het nodige door maar niet alles hoeft gerecycled te worden en tot de draad afgedragen ofzo.
Ik kreeg van mijn oom en tante een zwembroekje... Echt super, had ik nooit aan gedacht en niemand verder... Maar ze kon hem mooi aan toen we voor het eerst gingen zwemmen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:43 schreef Orea het volgende:
Mijn tante kwam als enige aan met kleertjes in maat 50! Juist omdat je vaak in grotere maten krijgt.. Ik vond dat extra leuk want ik had amper wat in maat 50
Ben je bezig met je eindcasus?? Ik moet nog bellen..quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:48 schreef mrien het volgende:
Gefeliciteerd met je dochter Cantare!
Da's even schrikken Silmarwen, niet waar je op rekende![]()
Ik ben vanmiddag naar de VK geweest en niet helemaal een 100% stickertje
De harde buiken horen inderdaad niet bij deze termijn en vermoeden is nu een blaasontsteking
Morgen maar even potje langs de huisarts brengen om te checken
Over 4 weken weer terugkomen, tenzij de harde buiken aanhouden, dan moet ik eerder bellen
Kon goed zijn dat ik wat te druk ben (afronden studiespul van VBN en daardoor nu stage en drukte)
Niet? Ik had bij Ivan al vrij vroeg harde buiken (en geen blaasontsteking) en ik heb ze nu ook alweer.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:48 schreef mrien het volgende:
De harde buiken horen inderdaad niet bij deze termijn en vermoeden is nu een blaasontsteking
Eindcasus EN 2e stage tegelijk..quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ben je bezig met je eindcasus?? Ik moet nog bellen..Ik krijg een nieuwe
Volgens mijn VK niet, die gaf wel aan dat ik dan toch wat rustiger moet doen (gaat ook makkelijk met zo'n rondwandelende dreumesquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet? Ik had bij Ivan al vrij vroeg harde buiken (en geen blaasontsteking) en ik heb ze nu ook alweer.
quote:
Ik geloof dat ik het nut er niet zo van inzie. De vorige keer was ik ruim op tijd en kreeg ik ook maar 3 uur per dag. Ik wil graag een 'goed kraambureau' uitzoeken, maar ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar krijg.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:53 schreef huuphuup het volgende:
zou je dat bij jou in de regio niet ns gaan doen dan?![]()
of wil je sowieso niet meer dan 3 uur p/d?
Het viel me op dat ik bij de 20-weken-echo niet echt een controle van mijzelf kreeg (bloeddruk bijvoorbeeld). Ik had graag willen vragen om wat bloedwaardes te controleren, maar toen ik begon over mijn vermoeidheid begon zij er meteen over dat het ook allemaal veel te veel was en leek ze te willen gaan zeggen dat ik maar minder moest werken. Ik had geen zin om een preek te krijgen en dus heb ik mijn mond maar gehouden.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:52 schreef mrien het volgende:
Volgens mijn VK niet, die gaf wel aan dat ik dan toch wat rustiger moet doen (gaat ook makkelijk met zo'n rondwandelende dreumes) Maar moest maar eerst de uitslag van het onderzoek afwachten
De 20 weken echo had ik sowieso niet bij de VK zelf maar door iemand anders in het ziekenhuisquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het viel me op dat ik bij de 20-weken-echo niet echt een controle van mijzelf kreeg (bloeddruk bijvoorbeeld). Ik had graag willen vragen om wat bloedwaardes te controleren, maar toen ik begon over mijn vermoeidheid begon zij er meteen over dat het ook allemaal veel te veel was en leek ze te willen gaan zeggen dat ik maar minder moest werken. Ik had geen zin om een preek te krijgen en dus heb ik mijn mond maar gehouden.
wat gek? Mijn vk is heel makkelijk met die vingerprikjes voor ijzer enzo. Al wil ik er twee op een afspraakquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het viel me op dat ik bij de 20-weken-echo niet echt een controle van mijzelf kreeg (bloeddruk bijvoorbeeld). Ik had graag willen vragen om wat bloedwaardes te controleren, maar toen ik begon over mijn vermoeidheid begon zij er meteen over dat het ook allemaal veel te veel was en leek ze te willen gaan zeggen dat ik maar minder moest werken. Ik had geen zin om een preek te krijgen en dus heb ik mijn mond maar gehouden.
Doe ik ook altijd. Niet normaal duur hier die dingen, en idd in Frankrijk koop je ze voor 1 derde van de prijs.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
H&M valt inderdaad groot, prenatal ook...
Mexx is ook smal. Petit bateau, dan vooral de rompers vind ik echt heel fijn! Die neem ik altijd mee uit franrijk waar je ze gewoon per 3 in de supermarkt koop voor 12 euro... Daar heb je er bij de bijenkorf 1 voor.
Dat kan nietquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:56 schreef mefke79 het volgende:
Huup, als je de vorige kraamverzorgster (of kraamverzorgende?) zo fijn vond, waarom vraag je haar dan niet terug? Ik ga ws. wisselen van zorgverzekering eind dit jaar, maar ik heb eerst gekeken of de nieuwe verzekeraar hetzelfde kraambureau als bij Driekus vergoed, dan kan ik mooi dezelfde hulp vragen.
quote:
Jaquote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:14 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, ik weet eigenlijk niet hoe dat zit met erkenning bij een tweede. Moeten we dat nu net zo regelen als bij de eerste?
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja![]()
Alleen de naamskeuze voor de achternaam staat nu vast, de erkenning zelf moet je weer regelen net als t gezag.
Grote meid!![]()
1 2 3 | ?> |
heuh? code verwijderd?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
gelukkig maar... Hoef ik niet weer de dag na mn bevalling op het deelkantoor te verschijnen.. Kneuzen daar.
oeh! weer mensen die een vinger bij zichzelf naar binnen steken in een poging zichzelf te strippen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:07 schreef Floria het volgende:
Ik ben, bij gebrek aan beter, babybyts aan het lezen.
Man oh man daar krijg ik moordneigingen van zeg! Allemaal zwaar teleurgesteld als ze nog niet zijn bevallen met 40 wk en de gekste dingen gaan doen om zichzelf ' in te leiden' for gods sake zeg...
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oeh! weer mensen die een vinger bij zichzelf naar binnen steken in een poging zichzelf te strippen?![]()
M. heeft mijn achternaam... Dus het zou raar zijn als de kinderen dan toch de naam van M. krijgen terwijl we die niet voeren.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
heuh? code verwijderd?
Ja dat heeft die mevrouw bij ons wel 100 keer gezegd geloof ik. Dat de naam die we voor dit kind zouden kiezen (bij Amélie toen), ook zou gelden voor alle volgende kinderen geboren uit dezelfde relatie. Echt hoor, na de eerste keer begreep ik het ook
Maar jij bent toch getrouwd? Moet je dan ook een naamskeuze doorgeven joh?
Breinaald.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oeh! weer mensen die een vinger bij zichzelf naar binnen steken in een poging zichzelf te strippen?![]()
ja okay maar ik had verwacht dat het dan al wel geregistreerd zou staan dat de naam van de vader dus inmiddels anders is ofzo.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
M. heeft mijn achternaam... Dus het zou raar zijn als de kinderen dan toch de naam van M. krijgen terwijl we die niet voeren.
Als je dat niet bij je huwelijk vastgelegd hebt waarschijnlijk wel.... maar in het geval van Tico is het natuurlijk wel vreemd als M. ook de achternaam van Tico gebruikt, en de kinderen dan zijn (eigen) achternaam zouden gebruiken....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:04 schreef huuphuup het volgende:
Dat dus... Blijkbaar werkt dat dus toch anders en moest ik persoonlijk verschijnen op het deelkantoor, een dag na mn bevalling. Echt he? Denken die mensen met hun kont?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je dat niet bij je huwelijk vastgelegd hebt waarschijnlijk wel.... maar in het geval van Tico is het natuurlijk wel vreemd als M. ook de achternaam van Tico gebruikt, en de kinderen dan zijn (eigen) achternaam zouden gebruiken....
Je zou denken dat in zo'n situatie de achternaam idd al vastgelegd is.
Helemaal omdat jij de moeder bent.... als er geen sprake is van een huwelijk dan ligt de voogdij in eerste instantie ook volledig bij de moeder, dus zeker in jouw situatie is het absurd dat jij persoonlijk moest komen om "toestemming" te geven voor het feit dat jouw kind jouw achternaam zou krijgen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat dus... Blijkbaar werkt dat dus toch anders en moest ik persoonlijk verschijnen op het deelkantoor, een dag na mn bevalling. Echt he? Denken die mensen met hun kont?
Wat lief dat je daar naar vraag Isla!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:33 schreef IslaBonita het volgende:
Nienna en twentemeisje, vandaag echo toch? Hoe is het gegaan? Tell me tell me!
Ja, dan mag je ook kiezen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:04 schreef huuphuup het volgende:
Wij zijn ongewoonquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:12 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ja, dan mag je ook kiezen.
Ik ben ook getrouwd, maar heb mijn eigen achternaam gehouden. We kunnen voor onze dochter nu kiezen uit beide achternamen. Ze krijgt overigens "gewoon" de achternaam van haar vader
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:41 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Wat lief dat je daar naar vraag Isla!
Ik gooi er maar even een crosspost vanuit de buren in:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Komen net terug uit het ziekenhuis en alles is goed! Wat een opluchting wederom. En gelukkig komt de duur ook overeen met wat ik zelf dacht en hoopte
. 8 Weken en 3 dagen, met een uitgerekende datum van 4 april. Nu durf ik in het Z&G-lijstje!
Je kunt gewoon ook al heel goed de stompjes voor de armpjes en beentjes zien!En het allerbelangrijkst, een kloppend hartje natuurlijk
. Het bovenste kruisje is de bovenkant van het hoofdje. Zie dat armpje!
* twentemeisje smelt bij het idee van een twentebabietje in haar buik... zwijmel...
We zijn zo blij
Ik krijg vandaag nog een telefoontje over de Utrogestan. Ze gaan met Dusseldorf overleggen over het afbouwschema. Over 2,5 week de volgende afspraak bij de gynaecoloog met wederom een echo.
sorry voor deze jubelende egopost![]()
Zie net dat ze de tijd en de datum van de echomasjien ook wel eens aan mogen passen
Bij deze dus het officiële verzoek: mag ik in de OP met als uitgerekende datum 4 april?
Bij ons is de situatie zo dat zowel manlief als ik de laatste drager van de achternaam zijn. Mijn vader was stamhouder en heeft alleen dochters gekregen, dus was er in mijn familie toch al geen hoop meer dat de naam zou worden voortgezet.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn achternaam houdt bij deze tak wel definitief op nu, tot vast hevige teleurstelling van mijn dode opa. Zijn zonen kregen allemaal meisjes en dat was zodanig ernstig dat mijn oom er nog een kind tegenaan gooide wat ook weer een meisje was
Precies. En anders had 'ie zelf maar wat meer kinderen moeten verwekkenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Erg evil van je Fannetje![]()
Maar ik vind het ook onnodig gezeur. Je verandert er toch niks aan en ik geloof er nogal in dat de natuur het zo gewild zal hebben als je alleen maar meisjes krijgt.
What else is newquote:
Oh geweldig!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:29 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Tessie en twentemeisje, fijn dat jullie echo's goed zijn!
En wat betreft de achternamen. Manlief en ik zijn getrouwd maar hebben dezelfde achternaam. Omdat de mevrouw bij de gemeente zo moeilijk deed heb ik expres zijn naam aangenomen moest ze lekker alle papieren opnieuw invullen
Waarom?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:04 schreef Shirley het volgende:
Bah, balen zeg Silmarwen, waarom hebben dat soort mensen zulke beroepen gekozen als je niet normaal met mensen om kan gaan? Hopen dat je dieet helpt.
twentemeisje, gefeliciteerd! Hele duidelijke echo!
tessie, mooi dat Anna nog prima op schema is!
Ticootje....mevrouwtje heeft het wel goed daarbinnen hé? Succes met het wachten, lijkt me echt stom als je er helemaal klaar voor bent.
Achternamen....praat me er niet van. Ik vind meneer z'n achternaam niet leuk.Maar ja, meneer vindt: ''er zijn er zo weinig van, daarom mijn naam"
Ja, houden zo toch?! Dus ik wil liever ook eigenlijk mijn achternaam voor de kleine, ook omdat bij ons de lijn niet doorloopt qua achternaam.
Maar eigenlijk staat meneer er wel op. Denk dat ik toch maar over m'n eigen ego gevoelens moet zetten, en toch maar voor zijn achternaam ga. Maar ja, dan hoor ik er weer niet bij.
daarom zijn mijn meneer en ik getrouwd, dan heb ik dezelfde naam als m'n kinderen als die komen... (nouja, het was natuurlijk niet dé reden, maar het speelde wel mee waarom ik wilde trouwen vóór er kinderen kwamen ipv erna... dat had manlief liever gehad, dat we gingen trouwen als de kindjes de ringen konden komen aandragen... maar goed, dan was ik nu nog niet getrouwd geweest...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:04 schreef Shirley het volgende:
Bah, balen zeg Silmarwen, waarom hebben dat soort mensen zulke beroepen gekozen als je niet normaal met mensen om kan gaan? Hopen dat je dieet helpt.
twentemeisje, gefeliciteerd! Hele duidelijke echo!
tessie, mooi dat Anna nog prima op schema is!
Ticootje....mevrouwtje heeft het wel goed daarbinnen hé? Succes met het wachten, lijkt me echt stom als je er helemaal klaar voor bent.
Achternamen....praat me er niet van. Ik vind meneer z'n achternaam niet leuk.Maar ja, meneer vindt: ''er zijn er zo weinig van, daarom mijn naam"
Ja, houden zo toch?! Dus ik wil liever ook eigenlijk mijn achternaam voor de kleine, ook omdat bij ons de lijn niet doorloopt qua achternaam.
Maar eigenlijk staat meneer er wel op. Denk dat ik toch maar over m'n eigen ego gevoelens moet zetten, en toch maar voor zijn achternaam ga. Maar ja, dan hoor ik er weer niet bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Wat een hork van een internist zeg! En 1500 kcal is echt veel te weinig hoor! Trek je daar maar niets van aan! Ik heb zelf suikerziekte en heb ook tijdens de zwangerschap insuline moeten spuiten. Je bent in ieder geval al goed bezig om je maaltijden te verspreiden op de dag! Wat bij mij hielp was iedere 2 uur iets (gezonds) te eten. Dat hoeft niet veel te zijn, maar het zorgt dat je suikergehalte wat stabieler blijft en niet omhoog schiet bij de gewone maaltijd. Probeer niet te veel fruit te eten als compensatie om maar gezond te eten, want in fruit zitten ook veel (fruit)suikers.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:31 schreef Silmarwen het volgende:
Normaal mogen vrouwen 2000 hebben + 300 voor de zwangerschap.
Diesz, weet ik niet, maar ben ik vandaag wel voor geprikt. Ik kon net op stel en sprong langs de dieetiste en zij is mijn dag dieet doorlopen en daar was niets mis mee, behalve dan dat ik tegenwoordig weleens chocola eet 's avonds.Dat moest wat minder en het enige wat ik verder kon doen, was meer spreiden van de maaltijden, en 's avonds meer groente dan aardappelen/vlees of rijst/whatever te doen.
Ik vertelde haar over de internist en het eerst wat ze vroeg was "Wist hij wel dat je zwanger bent?" Ze was het absoluut niet eens met de 1500 calorieen en van de verloskundige moet ik veel rust houden, dus sporten mag ook niet. Zij adviseerde mij de huisarts te bellen en weer te overleggen, omdat ze het vreemd vond dat ik niet eens vingerprikjes hoefde te doen. Zo kan ik natuurlijk nooit het resultaat zien en verslag doen. Ook zei ze, dat zwangere vrouwen met waarden boven de 11, zo goed als altijd insuline moeten prikken en was erg verbaasd dat hij dat niet zei.
Ik dus de dokter net gebeld en die was echt bozig op de internist. Hij ging een verslag schrijven naar hem en zei dat ik meteen een nieuwe afspraak moest maken bij een andere internist, want ik moet op zijn minst mijn glucose meerdere keren per dag prikken. Ook had hij nog overlegd met de gyneacoloog, die ook wilde dat ik insuline ga spuiten. Niet dat ik zo sta te springen daarom, in tegendeel, maar is iets mis en die man stuurt me met een kluitje het riet in. Ik wacht nog even mijn huisarts af, anders ga ik een klacht indienen, want die internist... Nou ik hoef daar nooit meer naar toe.
Goed frisdrank/snoep/zoetigheid deed ik al amper, en schaf ik nu helemaal af. Verder spreid ik de maaltijden nu meer, en met wat handige tips kan er ook wel lekkere dingen tussendoor. zo drink ik nu 5 a 6 liter per dag, en gaf ze bijv de tip om limoen of citroen in een kan met water te doen, voor de afwisseling. Zij was echt heel fijn.
Oh ja, waarom weer een keizersnede. Omdat ik er al eentje heb gehad, en er het gevaar bestaat op het scheuren van littekenweefsel. Doen ze liever weer een keizersnede.
quote:
Maandag.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:08 schreef Claudia_x het volgende:
Wanneer heb je weer een afspraak bij de verloskundige, Tico?
Ach tijd zatquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:34 schreef tessie het volgende:
Cantare, wat een mooi geschreven
Tico![]()
Noa, wat vervelend lijkt me dat. Hoe lang moet je je rustig houden?
Ik bedacht me net dat ik maandag gewoon 37 weken ben. Misschien handig om eens een vluchttas in te gaan pakken, voor mezelf en voor GraemeVind het een beetje een bizar idee om dat dan echt al zo klaar hebben te staan. Heb een beetje het idee alsof ik gewoon eeuwig zwanger zal blijven ofzo
2 weken! Ik moet 2 dagen voor mijn uitgerekende datum de hechtingen laten verwijderen. Maarja, 2 weken helemaal rustig houden gaat me toch niet lukken. Dit moet i.v.m. het litteken, wat uitrekt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:34 schreef tessie het volgende:
Cantare, wat een mooi geschreven
Tico![]()
Noa, wat vervelend lijkt me dat. Hoe lang moet je je rustig houden?
Ik bedacht me net dat ik maandag gewoon 37 weken ben. Misschien handig om eens een vluchttas in te gaan pakken, voor mezelf en voor GraemeVind het een beetje een bizar idee om dat dan echt al zo klaar hebben te staan. Heb een beetje het idee alsof ik gewoon eeuwig zwanger zal blijven ofzo
(Knut hier) Fruit is jammergenoeg bijna geen optie voor Sil aangezien ze voor bijna elk soort fruit allergisch is. Het enige waar ze helemaal geen problemen mee heeft zijn bananen en dat is nou ook niet helemaal een optie met de hoeveelheid koolhydraten die daar inzitten.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:17 schreef Bamba het volgende:
[..]
Wat een hork van een internist zeg! En 1500 kcal is echt veel te weinig hoor! Trek je daar maar niets van aan! Ik heb zelf suikerziekte en heb ook tijdens de zwangerschap insuline moeten spuiten. Je bent in ieder geval al goed bezig om je maaltijden te verspreiden op de dag! Wat bij mij hielp was iedere 2 uur iets (gezonds) te eten. Dat hoeft niet veel te zijn, maar het zorgt dat je suikergehalte wat stabieler blijft en niet omhoog schiet bij de gewone maaltijd. Probeer niet te veel fruit te eten als compensatie om maar gezond te eten, want in fruit zitten ook veel (fruit)suikers.
Heb je nog geen prikkastje meegekregen om thuis te controleren? Dat vind ik dan weer erg tegenstrijdig van de internist, want zelfcontrole is juist erg belangrijk! Zo kun je ook kijken op welke voedingsmiddelen je suiker omhoog schiet. Probeer daar via de huisarts aan te komen, dat is ook wat geruststellender voor jezelf.
Ik weet zo even 1, 2, 3 geen tips meer die me binnenschieten, maar je mag me altijd pm-men voor vragen hoor! Heel veel succes ermee en probeer je niet meer druk te maken in die %$%&^internist..
Thuis... Ik zie wel waar ik eindig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:22 schreef Troeta het volgende:
je hebt gelijk ook Tico..
Waar ga je nu bevallen trouwens?MCH?
Ik ga straks voor het laatst naar mijn werk, ben blij dat ik het tot 4 weken voor de datum heb volgehouden, maar ben er nu ook echt aan toe.
heb alleen heel triest een lijstje gemaakt met wat ik allemaal schoon wil maken en opruimen in m'n huis, anders doe ik straks niks ben ik bang.
En een beetje snel graag!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:57 schreef mijsje het volgende:
wow Huup, wat een schatje!doe mij er ook zo een...
De mijne kan nog maar hooguit 1,5 week duren... Wanneer weet jij meer?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:00 schreef mijsje het volgende:
[..]graag ja! (zowel voor jou als voor mij...
)
ja dat sowieso hahaquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:53 schreef Ticootje het volgende:
Haha huup... Raar idee dat het straks een heel ander meisje is dan je Amelietje...
Ik werd meestal op dag 10 na de punctie ongesteld, ongeacht de kutpillen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:10 schreef mijsje het volgende:
ook zoiets... ik moet donderdag over een week (9 september) voor een bloedtest, maar volgens mij kun je al 14 dagen na de punctie testen, toch? dat zou zondag over een week zijn... (5 september)
hoevaak heb je een punctie gehad bij Jen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik werd meestal op dag 10 na de punctie ongesteld, ongeacht de kutpillen.
Die 14 dagen haalde ik 1x dat was bij de zwangerschap van Jen... Deze keer werd ik ook gewoon ongesteld op dag 10... Maar toen was ik wel zwanger... Raar lichaam.
Bij Jen 2x punctie... En 7x terugplaatsen...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:26 schreef mijsje het volgende:
[..]
hoevaak heb je een punctie gehad bij Jen?
deze keer was het maar 1 keer, toch?
en inderdaad wel raar... ongesteld, maar toch zwanger... maar ook fijn...Claudia
wat een stomme mevrouw Basboussa! -edit- spuit 11, je was me voor Tico
Haha... Ik ken dat! Ik woon nu in mn spijkerbroek, de enige die nog lekker zit. Ik heb er nog wel 1 maar die is strakker... En mn witte broek... is wit... Dus kan ik maar 1 dag aan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:44 schreef huuphuup het volgende:
Jeetje basboussa wat stom?
Alsof je een voorkeur zou hebben als je het wilt weten ofzo? Je bent vast niet de enige die ze langskrijgt die gewoon nieuwsgierig is. Kun je het aan je reguliere arts vragen denk je? Ik zet in elk geval in op een jongetje! Een broertje voor Beisan
Oh mensen ik heb gister een nieuwe broek gekocht van H&M, zwart, rib, het is nu al mn lievelingsbroek![]()
Mn andere spijkerbroeken zaten in de was omdat Amélie er over heen gespuugd had (zo in de wasmand met schone was) dus ik was aan het klooien met mn gewone broek en een soort elastiek tussenstuk van careywell. Wat een gehannes zeg
ikmn nieuwe broek <3
Jij bent een held! Een witte broek! Ik durf net een witte blouse aan te trekken, maar die laat ik liever ook liggen....quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Haha... Ik ken dat! Ik woon nu in mn spijkerbroek, de enige die nog lekker zit. Ik heb er nog wel 1 maar die is strakker... En mn witte broek... is wit... Dus kan ik maar 1 dag aan.
wow...2 puncties en 7 terugplaatsingen... ik hoop dat dat hier niet nodig gaat zijn...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij Jen 2x punctie... En 7x terugplaatsen...
Ja ik werd wel wat wanhopig inderdaad... Zelfs de verpleging flapte eruit over de telefoon "Ben je nou nog steeds niet zwanger"...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:10 schreef mijsje het volgende:
[..]
wow...2 puncties en 7 terugplaatsingen... ik hoop dat dat hier niet nodig gaat zijn...
gelukkig wel, maar wat lomp van die verpleging zeg...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja ik werd wel wat wanhopig inderdaad... Zelfs de verpleging flapte eruit over de telefoon "Ben je nou nog steeds niet zwanger"...
Maar goed, uiteindelijk is het goed gekomen.
Het was lief bedoeld denk ik... Het was een heel leuk team.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:41 schreef mijsje het volgende:
[..]
gelukkig wel, maar wat lomp van die verpleging zeg...
4D zijn gewoon bewegende 3D beelden... Leuk hoor!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:27 schreef Shirley het volgende:
Nienna, een week is toch 1 hele week!
basboussa, wat een doos zeg! En al een eigenwijs kleintje
Tico
WIj hebben morgenochtend om 9 uur een 4D echo bij Babyvision....ben zóóóó benieuwd, kan niet wachten. Hoop dat ons moppie wel meewerkt
Iemand ervaringen daar? En wat is nou precies het verschil tussen 3D en 4D?
4d is bewegend beeldquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:27 schreef Shirley het volgende:
Nienna, een week is toch 1 hele week!
basboussa, wat een doos zeg! En al een eigenwijs kleintje
Tico
WIj hebben morgenochtend om 9 uur een 4D echo bij Babyvision....ben zóóóó benieuwd, kan niet wachten. Hoop dat ons moppie wel meewerkt
Iemand ervaringen daar? En wat is nou precies het verschil tussen 3D en 4D?
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het was lief bedoeld denk ik... Het was een heel leuk team.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 08:25 schreef Ticootje het volgende:
De enige activiteit vannacht was iets met onweer en een peuter om 4 uur.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 08:25 schreef Ticootje het volgende:
De enige activiteit vannacht was iets met onweer en een peuter om 4 uur.
Ze zijn niet zo happig om zo vroeg in de zwangerschap al het hartje te laten horen hoor!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:33 schreef danic het volgende:
Hoi Nienna,
Ja eindelijk! Het voelt zo raar en onwerkelijk nog!
Heb jij het hartje gehoord bij je eerste afspraak? Ik hoop daar zo op! (stiekem ook dat ze zeggen: we hebben wel even tijd, we kunnen wel even kijken) Hoeveel weken ben je nu?
Ik zou mijn afspraak hebben met 9w2. Voor zover de eerste berekening natuurlijk klopt.....
Ik mocht de week ervoor ook al, maar dan zijn we een weekje naar egypte. Jammer, maar helaas ging dat dus niet.
Ik heb bij iedere afspraak bij de gyn een echo gehad, dus dat komt vast goed!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:47 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik moet dinsdag naar de gyn, ik hoop maar zo dat zij gewoon een echo gaat maken, zou niet weten wat ik daar anders moet gaan doen eigenlijk
Hier ook.Wel gezien, maar niet gehoord. Ik was 10 wk+2 dagen zwanger toen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:24 schreef huuphuup het volgende:
Feli djmo!
Bij mijn vk praktijk maken ze standaard een termijn echo rond de 9 weken, het is dan wel te zien of het hartje klopt.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:32 schreef huuphuup het volgende:
Go Tan!![]()
ik vind t een goeie deal!
en ik moest hardop lachen om je nee ik ben niet weer zwanger![]()
![]()
Om 10.34 uur nogquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:41 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Hebben we al iets van Ticootje gehoord?![]()
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:16 schreef bellelena het volgende:
Huup krijgt een meisje *zwijmel* <3 <3 <3
neuh vast niet, maar ik ben er toch te huiverig voorquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als je 'm alleen aanmaakt en er verder niks mee doet kan een adres toch niet naar voren komen op google?
Daarom heet onze ukpagina nu nog http://www.marjolengerbert.nl/uk, als ze geboren is vervangen we dat "uk" door haar naam, maar dat doe ik nu echt nog niet ivm te fanatieke namesearchersquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:20 schreef huuphuup het volgende:
Emailadres enzo durf ik echt nog niet aan te makenik ben veel te bang dat iemand fanatiek gaat zitten googelen en er dan achter komt ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |