abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85720159
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:07 schreef Floria het volgende:
Ik ben, bij gebrek aan beter, babybyts aan het lezen.
Man oh man daar krijg ik moordneigingen van zeg! Allemaal zwaar teleurgesteld als ze nog niet zijn bevallen met 40 wk en de gekste dingen gaan doen om zichzelf ' in te leiden' for gods sake zeg...
oeh! weer mensen die een vinger bij zichzelf naar binnen steken in een poging zichzelf te strippen? :9 :')
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:13:01 #152
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85720219
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:11 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oeh! weer mensen die een vinger bij zichzelf naar binnen steken in een poging zichzelf te strippen? :9 :')
:Y 8)7
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_85720508
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

heuh? code verwijderd? :D

Ja dat heeft die mevrouw bij ons wel 100 keer gezegd geloof ik. Dat de naam die we voor dit kind zouden kiezen (bij Amélie toen), ook zou gelden voor alle volgende kinderen geboren uit dezelfde relatie. Echt hoor, na de eerste keer begreep ik het ook :')

Maar jij bent toch getrouwd? Moet je dan ook een naamskeuze doorgeven joh?
M. heeft mijn achternaam... Dus het zou raar zijn als de kinderen dan toch de naam van M. krijgen terwijl we die niet voeren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85720518
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:11 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Breinaald.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:25:16 #155
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85720662
Zeg Tico, je kunt jezelf ook proberen te strippen/vliezen breken met een breinaald gedoopt in wonderolie terwijl je de trap op en af loopt bij volle maan terwijl je man je ontzettend hard aan het nemen is met een ananas op zijn geslacht.

Heeft als voordeel ook dat het kind er zo uit kan vallen omdat eea al opgerekt is.

Nice!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:25:24 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85720668
Cantare, wat is ze mooi O+ O+ O+
En idd, "popje" was het eerste wat in me opkwam....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85720738
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

M. heeft mijn achternaam... Dus het zou raar zijn als de kinderen dan toch de naam van M. krijgen terwijl we die niet voeren.
ja okay maar ik had verwacht dat het dan al wel geregistreerd zou staan dat de naam van de vader dus inmiddels anders is ofzo.
Stom dat je daarvoor alsnog langs moest. Zit je ook niet op te wachten zeg :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:28:33 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85720785
quote:
Als je dat niet bij je huwelijk vastgelegd hebt waarschijnlijk wel.... maar in het geval van Tico is het natuurlijk wel vreemd als M. ook de achternaam van Tico gebruikt, en de kinderen dan zijn (eigen) achternaam zouden gebruiken....
Je zou denken dat in zo'n situatie de achternaam idd al vastgelegd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85720882
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je dat niet bij je huwelijk vastgelegd hebt waarschijnlijk wel.... maar in het geval van Tico is het natuurlijk wel vreemd als M. ook de achternaam van Tico gebruikt, en de kinderen dan zijn (eigen) achternaam zouden gebruiken....
Je zou denken dat in zo'n situatie de achternaam idd al vastgelegd is.
Dat dus... Blijkbaar werkt dat dus toch anders en moest ik persoonlijk verschijnen op het deelkantoor, een dag na mn bevalling. Echt he? Denken die mensen met hun kont?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:35:31 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85721056
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat dus... Blijkbaar werkt dat dus toch anders en moest ik persoonlijk verschijnen op het deelkantoor, een dag na mn bevalling. Echt he? Denken die mensen met hun kont?
Helemaal omdat jij de moeder bent.... als er geen sprake is van een huwelijk dan ligt de voogdij in eerste instantie ook volledig bij de moeder, dus zeker in jouw situatie is het absurd dat jij persoonlijk moest komen om "toestemming" te geven voor het feit dat jouw kind jouw achternaam zou krijgen.

Het zou logischer zijn als dat zou gebeuren in situaties waarbij geen achternaam vastgesteld is, en de achternaam van de man gebruikt gaat worden... maar goed, dat zal wel dusdanig traditioneel zijn dat dat juist de logica van een ambtenaar is, bij geen vaststelling naam van de vader gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:40:22 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85721248
Overigens was het hier wel makkelijk; ik heb er al één die mijn achternaam draagt, en mijn vader is dus, ondanks het feit dat hij alleen maar dochters heeft, toch voorzien van een kleinkind met zijn achternaam, dus dit krummeltje krijgt de achternaam van N.
Daar wordt het trouwens het enige kleinkind, dus wat dat betreft is het ook wel prettig dat er een volgende generatie met die achternaam is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85722597
Oh, voor mijn man is het een beetje einde van zn achternaam.. Priscil draagt 'm, maar dat is natuurlijk waarschijnlijker dat als ze trouwt de naam van haar toekomstige man aanneemt en dus haar kinderen (over 30 jaar) ook die naam zullen krijgen.

En onze kinderen dragen dus mijn naam... Maar ook dat zijn vrouwen... Zelfde verhaal.. En ik heb ook alleen nichtjes... Het lot van mijn achternaam ligt in handen van mijn broertje... Die moet een jongen produceren, aangezien M. niet door wilt gaan tot er een jongen komt.
pi_85723150
Nienna en twentemeisje, vandaag echo toch? Hoe is het gegaan? Tell me tell me! :s)
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:36:11 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85723263
Mijn neven (de enige twee jongens waarmee ik dezelfde opa en dezelfde achternaam deel) waren destijds heel blij dat Jr. een jongentje was met mijn achternaam, dat betekende minder druk voor hen (toen bijna 15 en bijna 11 jaar oud :')).
Ondertussen is Jr. meerderjarig, werkt hij in de vakanties bij de oudste van de twee neefjes, en hebben beide neefjes nog geen kinderen of plannen daartoe, en zou het me niet eens verbazen als de voortzetting van de naam idd op de schouders van Jr. terechtkomt :X

Maar voorlopig nog niet svp, dat mag nog minstens 10 jaar duren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85723467
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:33 schreef IslaBonita het volgende:
Nienna en twentemeisje, vandaag echo toch? Hoe is het gegaan? Tell me tell me! :s)
Wat lief dat je daar naar vraag Isla! :*

Ik gooi er maar even een crosspost vanuit de buren in:

O+ *; O+ *; O+

Komen net terug uit het ziekenhuis en alles is goed! Wat een opluchting wederom :D. En gelukkig komt de duur ook overeen met wat ik zelf dacht en hoopte :). 8 Weken en 3 dagen, met een uitgerekende datum van 4 april. Nu durf ik in het Z&G-lijstje!

Je kunt gewoon ook al heel goed de stompjes voor de armpjes en beentjes zien! O+ En het allerbelangrijkst, een kloppend hartje natuurlijk O+. Het bovenste kruisje is de bovenkant van het hoofdje. Zie dat armpje!
* twentemeisje smelt bij het idee van een twentebabietje in haar buik... zwijmel...

We zijn zo blij *O*

Ik krijg vandaag nog een telefoontje over de Utrogestan. Ze gaan met Dusseldorf overleggen over het afbouwschema. Over 2,5 week de volgende afspraak bij de gynaecoloog met wederom een echo. :)

sorry voor deze jubelende egopost :@

Zie net dat ze de tijd en de datum van de echomasjien ook wel eens aan mogen passen :D

Bij deze dus het officiële verzoek: mag ik in de OP met als uitgerekende datum 4 april?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:42:59 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85723525
Twentemeisje wat geweldig *O* *O* *O*

En welkom :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85724402
Geweldig *O*
pi_85724529
quote:

Ja, dan mag je ook kiezen.
Ik ben ook getrouwd, maar heb mijn eigen achternaam gehouden. We kunnen voor onze dochter nu kiezen uit beide achternamen. Ze krijgt overigens "gewoon" de achternaam van haar vader :)
pi_85724649
Oh, ik had deze pagina nog niet gezien. Vergeet mijn vorige post dus maar... :@

twentemeisje, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! En nu officieel over naar dit topic? *O* *O* *O*
pi_85724678
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:12 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Ja, dan mag je ook kiezen.
Ik ben ook getrouwd, maar heb mijn eigen achternaam gehouden. We kunnen voor onze dochter nu kiezen uit beide achternamen. Ze krijgt overigens "gewoon" de achternaam van haar vader :)
Wij zijn ongewoon :D :D :P
pi_85724832
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:41 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Wat lief dat je daar naar vraag Isla! :*

Ik gooi er maar even een crosspost vanuit de buren in:

[ afbeelding ]
O+ *; O+ *; O+

Komen net terug uit het ziekenhuis en alles is goed! Wat een opluchting wederom :D. En gelukkig komt de duur ook overeen met wat ik zelf dacht en hoopte :). 8 Weken en 3 dagen, met een uitgerekende datum van 4 april. Nu durf ik in het Z&G-lijstje!

Je kunt gewoon ook al heel goed de stompjes voor de armpjes en beentjes zien! O+ En het allerbelangrijkst, een kloppend hartje natuurlijk O+. Het bovenste kruisje is de bovenkant van het hoofdje. Zie dat armpje!
* twentemeisje smelt bij het idee van een twentebabietje in haar buik... zwijmel...

We zijn zo blij *O*

Ik krijg vandaag nog een telefoontje over de Utrogestan. Ze gaan met Dusseldorf overleggen over het afbouwschema. Over 2,5 week de volgende afspraak bij de gynaecoloog met wederom een echo. :)

sorry voor deze jubelende egopost :@

Zie net dat ze de tijd en de datum van de echomasjien ook wel eens aan mogen passen :D

Bij deze dus het officiële verzoek: mag ik in de OP met als uitgerekende datum 4 april?
*O* *O* *O* *O* O+
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:21:47 #172
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85724882
Super Twentemeisje! Leuk om al wat onderdeeltjes te herkennen van zo'n minimensje.
pi_85724895
Daarom stond "gewoon" dus tussen haakjes :P

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel procent van de mensen in zo'n geval kiest voor de achternaam van de moeder... hm, mijn statistiekentic komt weer boven water :')

Oh, ben nog helemaal vergeten te reageren op die schattige foto van Elise. Wat een mooi meisje, Cantare! O+
pi_85725324
Twentemeisje, gefeliciteerd met je mooie echo! *O*

Wij hebben net weer een echo gehad, voor de ligging. Ze lag nog steeds met haar hoofdje naar beneden, zoals verwacht. Ze heeft ook gelijk weer eventjes alles opgemeten, en Anna ligt gewoon helemaal precies op schema. Ook haar buikomtrek was nu weer gewoon helemaal gemiddeld. Denk toch dat die vorige echoscopiste verkeerd gemeten had ofzo. Maar nu is alles weer gemiddeld. Maar ja, er wordt toch vanuit gegaan dat Anna heel groot is, want de echo's kunnen er ook naast zitten :')
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:34:09 #175
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85725325
*O* Twentemeisje wat fijn *O*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:43:32 #176
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_85725750
Twentemeisje, fijn hoor! *O*

Ik ben echt zo enorm kwaad op die #@!$%% internist. Wat een enorme lul was die man zeg. Luisterde NIET naar wat ik zei, had commentaar op het gewicht van Knut, terwijl hij er toch geen reet mee te maken heeft, en hij was gewoon een vervelende, oordelende, neerbuigende lul.
Anyways, diabetes, dat was wel duidelijk, moest weer 3 buisjes bloed afstaan en als daar... wat was het ook alweer, teveel suikers aan mijn rode bloedlichaampjes zaten moest ik insuline spuiten. Mijn suiker was blijkbaar buiten de zwangerschap ook steeds verhoogd, had ik nog nooit eerder gehoord. En nu moet ik naar een dieetist, en sporten.... Sporten! Ik mag van de verloskundige niet stofzuigen, hoe moet ik dan gaan sporten? Bovendien staat er op het dieetisten ding dat ik maar 1500 cal per dag mag hebben ivm overgewicht. Ik weet dat ik niet dun ben, en er mag zeker wel 10 kilo af, maar ik ben echt niet zo dik dat ik meteen niets mag eten. 1500 voor een zwangere vind ik debiel, en dat ga ik ook niet doen. Bovendien kan ik de helft van de producten niet eens eten! Melkproducten kan ik maar heel weinig gebruiken ivm lactose intollerantie. Kan ze niet vervangen met soja, want daar ben ik allergisch voor. Kan bijna geen rauwfruit/groente eten, want daar ben ik allergisch voor, geen noten, want daar ben ik allergisch voor. En allemaal niet vlekjes allergisch, nee blaren in mond en zwelling van keel tot ik stik, allergisch.

En nou kan ik volgende week pas naar een dieetist, tenzij ik er een uur voor wil rijden. Ik heb maar verder aangedrongen dat er spoed achter zit onderhand, ze ging overleggen met de teamleidster en ik word zo terug gebeld. En heb nu dus over anderhalve week een afspraak met de gyneacoloog, en die dag erna een afspraak met een andere internist. Hopelijk luistert die, want deze man was echt... Bah.

Ook einde boos geratel.
pi_85726118
Cantare wat een popje O+

Tessie en Twentemeisje wat fijn dat alles goed was bij de echo's *O*

Silmarwen, wat een hork en wat een belachelijk advies!

Mr.DML heeft inmiddels de baby erkend en het krijgt zijn achternaam. Puur omdat dit de gewoonte is en mijn achternaam niet interessant genoeg is om het wel te willen. Hier wordt de naam natuurlijk nu sowieso dus voortgezet met onze knul maar er waren nog genoeg andere neven van meneer aanwezig om dit ook te doen dus daar had het ook niet voor gehoeven.
Mijn achternaam houdt bij deze tak wel definitief op nu, tot vast hevige teleurstelling van mijn dode opa. Zijn zonen kregen allemaal meisjes en dat was zodanig ernstig dat mijn oom er nog een kind tegenaan gooide wat ook weer een meisje was :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85726252
Oeh Silmarwen, dat klinkt echt als een enorm botte lul inderdaad. En 1500 kcal voor een zwangere vrouw is idd belachelijk zeg!
pi_85726463
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Mijn achternaam houdt bij deze tak wel definitief op nu, tot vast hevige teleurstelling van mijn dode opa. Zijn zonen kregen allemaal meisjes en dat was zodanig ernstig dat mijn oom er nog een kind tegenaan gooide wat ook weer een meisje was :')
Bij ons is de situatie zo dat zowel manlief als ik de laatste drager van de achternaam zijn. Mijn vader was stamhouder en heeft alleen dochters gekregen, dus was er in mijn familie toch al geen hoop meer dat de naam zou worden voortgezet.
Manlief is enigst kind en hij zou dus een zoon moeten krijgen om de lijn door te zetten, maar helaas, we krijgen een meisje! :+ Ik vind dat hele stamhoudergedoe een beetje overdreven hoor, mijn schoonvader hoopte op een jongetje om die reden, op dat moment hoopte ik dus echt dat het een meisje zou zijn ;) })
pi_85726642
Erg evil van je Fannetje :P >:) Maar ik vind het ook onnodig gezeur. Je verandert er toch niks aan en ik geloof er nogal in dat de natuur het zo gewild zal hebben als je alleen maar meisjes krijgt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:06:30 #181
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85726752
Twentemeisje wat heerlijk! *O* Geniet geniet geniet!

Wij zijn weer wakker en zullen ons door de regen naar het CB slepen -O-
pi_85726797
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Erg evil van je Fannetje :P >:) Maar ik vind het ook onnodig gezeur. Je verandert er toch niks aan en ik geloof er nogal in dat de natuur het zo gewild zal hebben als je alleen maar meisjes krijgt.
Precies. En anders had 'ie zelf maar wat meer kinderen moeten verwekken :P
pi_85726802
@ Cantare, gefeliciteerd met jullie prachtige dochter!!!

@ Silmarwen, balen dat het toch diabetes blijkt te zijn! Ook 'leuk' om te lezen dat je zo'n dappere dodo van een internist had vandaag. Het klinkt allemaal erg hersenloos! Wat ik helemaal niet begrijp is dat ie zo bot is, maar dat je pas over 1,5 week bij de gyneacoloog terecht kan. Dan zou je denken dat je suiker niet extreem hoog is. Weet je wat je HbA1c was?

Het klopt dat bij diabetes de uitgerekende datum niet gehaald wordt. Over het algemeen streven ze naar inleiden met 38 weken. Alleen als de baby in gevaar komt, dan grijpen ze eerder in. Maar laat je dus niet gek maken, het is standaard om de baby eerder te halen! Waarom wordt er weer een keizersnee verwacht?

Ik ben panisch voor naalden, maar spuit minstens 4 keer per dag insuline en controleer mezelf zo'n 10 tot 15 keer per dag door een vingerprikje. Geloof me, het valt echt 1000% mee!!

Ik hoop dat de gyn en internist goed met elkaar gaan communiceren, zodat voor jou duidelijk wordt wat je zelf kan doen om je suikers te verlagen. Als de internist wil dat je gaat sporten, terwijl dat volgens de verloskundige niet kan/mag, dan gaat er iets niet lekker!!

Succes en laat je niet gek maken!!!

@ iedereen, ben nog niet zo actief hier, zit midden in een verbouwing en ben soms blij dat ademen vanzelf gaat!

@ Ticootje, hoop morgen te lezen dat je eindelijk bevallen bent!! Zet em op!!!
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_85726816
Cantare gefeliciteerd *O*
Mooie naam O+

Hup Tico :% *O* :%
pi_85727747
Tessie en twentemeisje, fijn dat jullie echo's goed zijn!

En wat betreft de achternamen. Manlief en ik zijn getrouwd maar hebben dezelfde achternaam. Omdat de mevrouw bij de gemeente zo moeilijk deed heb ik expres zijn naam aangenomen moest ze lekker alle papieren opnieuw invullen
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_85727892
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij zijn ongewoon :D :D :P
What else is new :+

Amélie heeft ook B.'s achternaam. Hoewel ik mijn eigen achternaam eigenlijk mooier vind klinken dan de zijne hebben we toch voor het meest gebruikelijke gekozen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85730473
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:29 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Tessie en twentemeisje, fijn dat jullie echo's goed zijn!

En wat betreft de achternamen. Manlief en ik zijn getrouwd maar hebben dezelfde achternaam. Omdat de mevrouw bij de gemeente zo moeilijk deed heb ik expres zijn naam aangenomen moest ze lekker alle papieren opnieuw invullen
Oh geweldig! _O_ _O_

Ik zal dan zelfs proberen om de kinderen jouw achternaam te laten krijgen... Gewoon om te pesten.. Omdat het kan.
pi_85730550
Oh en 1500 cal op een dag is toch gewoon normaal? Als ik normaal eet kom ik ook niet aan veel meer... Ok nu wel, ik heb net een zak met schuimblokjes en een zak chips en koekjes naar binnen gewerkt...

Maar normaal eet ik in de ochtend mn flakes, in de middag 2 boterhammen en avondeten... Af en toe snoep ik, maar echt niet elke dag...
pi_85732192
Volgens mij wordt voor vrouwen 2000 calorieen per dag aangeraden...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_85732627
Wij kunnen bij elk nieuw kind kiezen welke achternaam we willen, maar vinden het onzin om broertjes/zusjes met verschillende achternamen op te schepen, zeker agz. ze ook al maximaal halfbr/zusjes zullen zijn. Allemaal mijn naam dus, behalve mijn lief.

1500 kc is idd erg weinig en wat een eikel, die internist!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:31:26 #191
54772 Silmarwen
pi_85733114
Normaal mogen vrouwen 2000 hebben + 300 voor de zwangerschap.

Diesz, weet ik niet, maar ben ik vandaag wel voor geprikt. Ik kon net op stel en sprong langs de dieetiste en zij is mijn dag dieet doorlopen en daar was niets mis mee, behalve dan dat ik tegenwoordig weleens chocola eet 's avonds. :D Dat moest wat minder en het enige wat ik verder kon doen, was meer spreiden van de maaltijden, en 's avonds meer groente dan aardappelen/vlees of rijst/whatever te doen.
Ik vertelde haar over de internist en het eerst wat ze vroeg was "Wist hij wel dat je zwanger bent?" Ze was het absoluut niet eens met de 1500 calorieen en van de verloskundige moet ik veel rust houden, dus sporten mag ook niet. Zij adviseerde mij de huisarts te bellen en weer te overleggen, omdat ze het vreemd vond dat ik niet eens vingerprikjes hoefde te doen. Zo kan ik natuurlijk nooit het resultaat zien en verslag doen. Ook zei ze, dat zwangere vrouwen met waarden boven de 11, zo goed als altijd insuline moeten prikken en was erg verbaasd dat hij dat niet zei.

Ik dus de dokter net gebeld en die was echt bozig op de internist. Hij ging een verslag schrijven naar hem en zei dat ik meteen een nieuwe afspraak moest maken bij een andere internist, want ik moet op zijn minst mijn glucose meerdere keren per dag prikken. Ook had hij nog overlegd met de gyneacoloog, die ook wilde dat ik insuline ga spuiten. Niet dat ik zo sta te springen daarom, in tegendeel, maar is iets mis en die man stuurt me met een kluitje het riet in. Ik wacht nog even mijn huisarts af, anders ga ik een klacht indienen, want die internist... Nou ik hoef daar nooit meer naar toe.

Goed frisdrank/snoep/zoetigheid deed ik al amper, en schaf ik nu helemaal af. Verder spreid ik de maaltijden nu meer, en met wat handige tips kan er ook wel lekkere dingen tussendoor. zo drink ik nu 5 a 6 liter per dag, en gaf ze bijv de tip om limoen of citroen in een kan met water te doen, voor de afwisseling. Zij was echt heel fijn.

Oh ja, waarom weer een keizersnede. Omdat ik er al eentje heb gehad, en er het gevaar bestaat op het scheuren van littekenweefsel. Doen ze liever weer een keizersnede.
pi_85733198
En ik moet me inhouden om niet bij de internist langs te gaan en even mijn verhaal te doen. Jammergenoeg leven we in een samenleving die dat nou niet helemaal accepteerd, dus ik wacht rustig af terwijl ik het nu spijtig vind dat ik niet tegen de beste man verhaal heb gedaan toen ik de kans had.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_85733697
silmarwen, drink je altijd zo veel? Of alleen nu? Veel drinken is namelijk een teken van diabetes. Is het nu geregeld dat je prik- en controlemateriaal krijgt?
En die internist is zijn titel niet waard.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85734023
:o 5 a 6 liter op een dag? dat is inderdaad een teken van... wist je internist dat ook? dat je zoveel drinkt op een dag?
:* sterkte hoor, ik hoop echt dat je nu meer serieus genomen wordt dan bij die botte hork... :{
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:30:08 #195
54772 Silmarwen
pi_85737411
Die internist vroeg niets, praatte alleen maar. En ik moet nu dinsdagmiddag naar een andere internist, dus ben benieuwd. Heb iig mijn dieet aangepast, hopelijk helpt dat al wat.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:57:33 #196
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85740219
Oh lord ik ga helemaal kapot van de voorweeen. Niet.normaal.auw.trng.kt.

Straks als dochter slaapt ik bad liggen en hopen op betere dagen.
pi_85740371
Silmarwen, je hebt dus niets gekregen om je bloedsuiker te controleren? Dat lijkt me niet heel verstandig, probeer het anders via de huisarts. Je kan gewoon in coma raken als je suiker te hoog of te laag is en doordat je nu niks weet kan je er ook weinig tegen doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85740499
Bah, balen zeg Silmarwen, waarom hebben dat soort mensen zulke beroepen gekozen als je niet normaal met mensen om kan gaan? Hopen dat je dieet helpt.

twentemeisje, gefeliciteerd! Hele duidelijke echo!
tessie, mooi dat Anna nog prima op schema is!
Ticootje....mevrouwtje heeft het wel goed daarbinnen hé? Succes met het wachten, lijkt me echt stom als je er helemaal klaar voor bent.

Achternamen....praat me er niet van. Ik vind meneer z'n achternaam niet leuk. :@ Maar ja, meneer vindt: ''er zijn er zo weinig van, daarom mijn naam"
Ja, houden zo toch?! Dus ik wil liever ook eigenlijk mijn achternaam voor de kleine, ook omdat bij ons de lijn niet doorloopt qua achternaam.
Maar eigenlijk staat meneer er wel op. Denk dat ik toch maar over m'n eigen ego gevoelens moet zetten, en toch maar voor zijn achternaam ga. Maar ja, dan hoor ik er weer niet bij. :'(
Back in business.
pi_85740710
Hallo,

Ik kom me hier voorzichtig melden.
Had vanmorgen een knalpositieve test!!
Ik zal in het begin vooral een beetje meelezen en af een toe een vraag lanceren denk ik, want dit wordt onze eerste. Erg spannend dus!
Ik heb al gelijk een eerste vraag: hoe snel nadat je wist dat je zwanger was hebben jullie de verloskundige gebeld voor een afspraak? En wanneer kon je dan terecht?
pi_85741533
Bij de mijne stond op de website wanneer je 'mocht' bellen, ik meen met 6 weken. Met 9 weken afspraak, dat was volgens hen ook de beste tijd voor de termijnecho.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')