oeh! weer mensen die een vinger bij zichzelf naar binnen steken in een poging zichzelf te strippen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:07 schreef Floria het volgende:
Ik ben, bij gebrek aan beter, babybyts aan het lezen.
Man oh man daar krijg ik moordneigingen van zeg! Allemaal zwaar teleurgesteld als ze nog niet zijn bevallen met 40 wk en de gekste dingen gaan doen om zichzelf ' in te leiden' for gods sake zeg...
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oeh! weer mensen die een vinger bij zichzelf naar binnen steken in een poging zichzelf te strippen?![]()
M. heeft mijn achternaam... Dus het zou raar zijn als de kinderen dan toch de naam van M. krijgen terwijl we die niet voeren.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
heuh? code verwijderd?
Ja dat heeft die mevrouw bij ons wel 100 keer gezegd geloof ik. Dat de naam die we voor dit kind zouden kiezen (bij Amélie toen), ook zou gelden voor alle volgende kinderen geboren uit dezelfde relatie. Echt hoor, na de eerste keer begreep ik het ook
Maar jij bent toch getrouwd? Moet je dan ook een naamskeuze doorgeven joh?
Breinaald.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oeh! weer mensen die een vinger bij zichzelf naar binnen steken in een poging zichzelf te strippen?![]()
ja okay maar ik had verwacht dat het dan al wel geregistreerd zou staan dat de naam van de vader dus inmiddels anders is ofzo.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
M. heeft mijn achternaam... Dus het zou raar zijn als de kinderen dan toch de naam van M. krijgen terwijl we die niet voeren.
Als je dat niet bij je huwelijk vastgelegd hebt waarschijnlijk wel.... maar in het geval van Tico is het natuurlijk wel vreemd als M. ook de achternaam van Tico gebruikt, en de kinderen dan zijn (eigen) achternaam zouden gebruiken....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:04 schreef huuphuup het volgende:
Dat dus... Blijkbaar werkt dat dus toch anders en moest ik persoonlijk verschijnen op het deelkantoor, een dag na mn bevalling. Echt he? Denken die mensen met hun kont?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je dat niet bij je huwelijk vastgelegd hebt waarschijnlijk wel.... maar in het geval van Tico is het natuurlijk wel vreemd als M. ook de achternaam van Tico gebruikt, en de kinderen dan zijn (eigen) achternaam zouden gebruiken....
Je zou denken dat in zo'n situatie de achternaam idd al vastgelegd is.
Helemaal omdat jij de moeder bent.... als er geen sprake is van een huwelijk dan ligt de voogdij in eerste instantie ook volledig bij de moeder, dus zeker in jouw situatie is het absurd dat jij persoonlijk moest komen om "toestemming" te geven voor het feit dat jouw kind jouw achternaam zou krijgen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat dus... Blijkbaar werkt dat dus toch anders en moest ik persoonlijk verschijnen op het deelkantoor, een dag na mn bevalling. Echt he? Denken die mensen met hun kont?
Wat lief dat je daar naar vraag Isla!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:33 schreef IslaBonita het volgende:
Nienna en twentemeisje, vandaag echo toch? Hoe is het gegaan? Tell me tell me!
Ja, dan mag je ook kiezen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:04 schreef huuphuup het volgende:
Wij zijn ongewoonquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:12 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ja, dan mag je ook kiezen.
Ik ben ook getrouwd, maar heb mijn eigen achternaam gehouden. We kunnen voor onze dochter nu kiezen uit beide achternamen. Ze krijgt overigens "gewoon" de achternaam van haar vader
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:41 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Wat lief dat je daar naar vraag Isla!
Ik gooi er maar even een crosspost vanuit de buren in:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Komen net terug uit het ziekenhuis en alles is goed! Wat een opluchting wederom. En gelukkig komt de duur ook overeen met wat ik zelf dacht en hoopte
. 8 Weken en 3 dagen, met een uitgerekende datum van 4 april. Nu durf ik in het Z&G-lijstje!
Je kunt gewoon ook al heel goed de stompjes voor de armpjes en beentjes zien!En het allerbelangrijkst, een kloppend hartje natuurlijk
. Het bovenste kruisje is de bovenkant van het hoofdje. Zie dat armpje!
* twentemeisje smelt bij het idee van een twentebabietje in haar buik... zwijmel...
We zijn zo blij
Ik krijg vandaag nog een telefoontje over de Utrogestan. Ze gaan met Dusseldorf overleggen over het afbouwschema. Over 2,5 week de volgende afspraak bij de gynaecoloog met wederom een echo.
sorry voor deze jubelende egopost![]()
Zie net dat ze de tijd en de datum van de echomasjien ook wel eens aan mogen passen
Bij deze dus het officiële verzoek: mag ik in de OP met als uitgerekende datum 4 april?
Bij ons is de situatie zo dat zowel manlief als ik de laatste drager van de achternaam zijn. Mijn vader was stamhouder en heeft alleen dochters gekregen, dus was er in mijn familie toch al geen hoop meer dat de naam zou worden voortgezet.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn achternaam houdt bij deze tak wel definitief op nu, tot vast hevige teleurstelling van mijn dode opa. Zijn zonen kregen allemaal meisjes en dat was zodanig ernstig dat mijn oom er nog een kind tegenaan gooide wat ook weer een meisje was
Precies. En anders had 'ie zelf maar wat meer kinderen moeten verwekkenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Erg evil van je Fannetje![]()
Maar ik vind het ook onnodig gezeur. Je verandert er toch niks aan en ik geloof er nogal in dat de natuur het zo gewild zal hebben als je alleen maar meisjes krijgt.
What else is newquote:
Oh geweldig!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:29 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Tessie en twentemeisje, fijn dat jullie echo's goed zijn!
En wat betreft de achternamen. Manlief en ik zijn getrouwd maar hebben dezelfde achternaam. Omdat de mevrouw bij de gemeente zo moeilijk deed heb ik expres zijn naam aangenomen moest ze lekker alle papieren opnieuw invullen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |