abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:02:06 #51
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85685079
Silmarwen, dat is heftig zeg! Hopelijk inderdaad snel zekerheid, maar er wordt nu wel goed voor jou en de beeb gezorgd in ieder geval! Maar hopelijk laten ze hem/haar toch wel tot een week of 37 zitten..... Sterkte :*
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:04:28 #52
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_85685179
Dank jullie. :)

Tegen een te vroeg geboren kindje kijk ik niet zo op. Yade was er met 34 weken en dat ging goed. Alles ervoor vind ik wel eng. spuiten kijk ik heel erg tegen op, ik gok dat ik ook steeds in mijn vingers moet gaan prikken, dus daar sta ik niet om te juichen. Maar goed, wat moet dat moet maar. We zien het morgen wel weer.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:04:31 #53
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85685182
Cantare gefeliciteerd met jullie dochter Elise. Wat zal ze mooi zijn O+ .
pi_85685902
Zo.. Ik heb lekker 2 pakjes voor de kleine meid gekocht. En vingerverf voor Jen... Die is nu lekker bezig met papa...
En we hebben op een terrasje gezeten, het was even heerlijk zeg in het zonnetje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85686513
Jaaaa, Cantare is mama!
Gefeliciteerd met de geboorte van Elise *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_85687306
Gefeliciteerd met jullie dochter Cantare en man! *O* Geniet van elkaar!!!
pi_85688743
Hond is ook gewassen.... Nu blijven alleen de bakstenen aan de buitenkant van mn huis over om schoon te maken.. Echt alles is schoon.. Ze MOET echt eruit hoor...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:32:07 #58
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85688944
Zeau. Hele ochtend in het ziekenhuis gezeten.
Hartslag van de baby was dubieus volgens de VK.
CTG was steeds niet helemaal goed( te strak en te hoge hartslag), echo wel mooi en uiteindelijk was het mijn bloed die de uitslag gaf dat baby 'last' heeft van mijn medicatie. Niet heel ernstig blijkbaar want alle metingen waren goed. Volgende week weer.
Wel hebben ze gekeken of ik inleidbaar en en dat ben ik. Bmm is verweekt en heb al ontsluiting (!!!). Niet nodig voor nu gelukkig maar oen ze dat gingen checken vond ik het opeens best spannend.

Ook weer verslag gedaan via Twitter. Ik hou van Twitter :D

Oh wel over naar de orde van de dag!

Tico, beval!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_85689012
Cantare, gefeliciteerd met Elise !!
pi_85689125
Oh Floria, spannend zeg! En dan pas volgende week terug? :o
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:38:07 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85689186
Jeetje Floria, de bmm nu al verweekt en ontsluiting :o

Wel fijn dat ze je kindje zo goed in de gaten houden, vervelend dat hij/zij last heeft van je medicatie, maar zolang het niet ernstig is moet het maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:46:40 #62
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85689538
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:36 schreef Fannetje het volgende:
Oh Floria, spannend zeg! En dan pas volgende week terug? :o
Yep. Als ik minder leven voel oid dan moet ik eerder terug komen maar ze maken zich geen zorgen nu de oorzaak duidelijk is en baby er schijnbaar weinig last van heeft. Dus dan stress ik ook niet.

Ticoo: Caulophyllum D6 van VSM wil nog wel eens helpen om het laatste zetje te geven aldus mijn VK. Proberen kan geen kwaad denk ik!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_85690452
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:46 schreef Floria het volgende:

[..]

Yep. Als ik minder leven voel oid dan moet ik eerder terug komen maar ze maken zich geen zorgen nu de oorzaak duidelijk is en baby er schijnbaar weinig last van heeft. Dus dan stress ik ook niet.

Ticoo: Caulophyllum D6 van VSM wil nog wel eens helpen om het laatste zetje te geven aldus mijn VK. Proberen kan geen kwaad denk ik!
Wasda??

Nee ik ga zo lekker eten bij mn ouders en dan ga ik gewoon vanavond bevallen.
pi_85691026
Dat lijkt me een goed plan Ticootje :D.
pi_85691132
zeikmodus aan..

Mag het jongen achter mijn naam weg? IRL wil niet iedereen het weten en ik denk niet dat mensen hier mee lezen maar stel nou dan staat het niet heel duidelijk in de OP in ieder geval :@

/einde zeikmodus
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:36:38 #66
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85691441
Ticootje, dus vanavond gaat het gewoon gebeuren? Wat ga je eten bij je ouders, alweeeeer pannekoeken?
Floria, dan zal je wel geschrokken zijn, lijkt me! Maar achteraf viel het dus wel mee? En ik begin ook steeds meer Twitterverslaafde te worden hoor. Vooral met wat dames hier, wordt het wat echter hahahaha (in Zuid-Limburg is Twitter niet zo heel booming, dus dan valt er niet zoveel te volgen)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:43:42 #67
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85691672
Cantare, gefeliciteerd met je dochter!

Spannend hoor, Floria! Ik weet niet of ik dat zou kunnen: niet stressen :)

Silmarwen, sterkte! Lijkt me allemaal vrij heftig enzo!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  woensdag 25 augustus 2010 @ 16:04:34 #68
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85692648
Caulophyllum D6

Werking: Aan het einde van de zwangerschap bevordert caulophyllum de “rijping” van de baarmoedermond. Caulophyllum bevordert de ontsluiting en vergemakkelijkt de bevalling door de wee-ondersteunende werking. Na de bevalling kan je in de zelfde dosering doorgaan om de kraamzuivering te bevorderen en langdurige, overvloedige kraamvloed of baarmoederslijmvliesontsteking te voorkomen

3x per dag 10 druppels nemen.

Meer info is te vinden onder de Engelse naam: blue cohosh.
pi_85696890
Silmarwen en floria jullie maken het spannend! Hopelijk valt het mee!

Ticootje, eet smakelijk en beval ze vanavond!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_85698003
Klinkt erg vervelend Silmarwen, sterkte ermee!!!

Dat Caulophyllum klinkt een beetje vaag, als zoiets echt werkt was het wel veel bekender toch?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 18:28:01 #71
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_85698154
cantare; van harte met je dochter! Mooie naam!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_85699510
Cantare.... een dochtertje met een prachtige naam! Gefeliciteerd!!! *O*
Silmarwen...bah, das toch wel ff balen zeg. :{
Floria, zomaar ontsluiting? Niet te snel ;)
Tico....ze gaat vast morgen aandienen, het gaat toch 2 dagen heftig regenen, heb je tijd zat. :P

Oh, en over die sms-buddy van vorig topic, ik ben voor!
Back in business.
pi_85700778
Dames ff een vraagje. Mijn schoonmoeder was hier, toen ik de babykleertjes aan het wassen was. Ze is er heilig van overtuigd dat onze baby de maat 50/56 kleertjes nooit aan kan. Ook mijn argumenten dat manlief en ik beide een normaal postuur hebben mochten niet baten. Ben ik nou achterlijk of passen pasgeboren baby's vaak niet in maatje 50/56?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_85700876
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:42 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Dames ff een vraagje. Mijn schoonmoeder was hier, toen ik de babykleertjes aan het wassen was. Ze is er heilig van overtuigd dat onze baby de maat 50/56 kleertjes nooit aan kan. Ook mijn argumenten dat manlief en ik beide een normaal postuur hebben mochten niet baten. Ben ik nou achterlijk of passen pasgeboren baby's vaak niet in maatje 50/56?
De gemiddelde lengte van een baby bij de geboorte is om en nabij de 52 cm geloof ik, en aangezien de maten ongeveer gelijk staan aan de lengte van een baby in centimeters, kunnen ze gewoon 50/56 aan als ze net geboren zijn. Of je moet een reuzenbaby baren, dan zal het niet gaan.
Back in business.
pi_85700918
Cantare, gefeliciteerd met je dochter!! Wat fijn dat ze er is, veel geluk!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 19:49:42 #76
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85701047
quote:
Je schoonmoeder moet niet praten over zaken waar ze geen verstand van heeft. 50/56 kan een normale baby echt wel aan hoor! Ik neem aan dat jij geen kind gaat baren van 6 kilo en 60 cm :+

Ik ga nog even niet bevallen hoor, je kan kan heel lang rondlopen met 2cm ontsluiting (of zal ik zelf de vliezen gaan breken? >:) )
pi_85701157
quote:
Ivan was 54 cm lang (minstens) en 4900 gram zwaar. Ook hij heeft 50/56 aangehad. Het is wel zo dat sommige dingen bizar klein vallen (die heeft hij nooit aangehad) en andere dingen weer ontzettend groot (die heeft hij nog máánden aangehad).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 19:58:38 #78
313287 Groofsken3
pi_85701437
4900 Gram, dat is toch wel echt enorm zeg. Is dat één van de redenen waarom de bevalling zo zwaar was, of staat dat er los van verder?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:00:13 #79
313287 Groofsken3
pi_85701508
Oh, en hier twee babies van ongeveer 7,5 pond (dat is wat zwaarder dan gemiddeld) die allebei echt wel een week of 5 zeker die maat gedragen hebben. :Y

En ik ben 1m77 met een normaal postuur. ;)
pi_85701818
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:00 schreef Groofsken3 het volgende:
Oh, en hier twee babies van ongeveer 7,5 pond (dat is wat zwaarder dan gemiddeld) die allebei echt wel een week of 5 zeker die maat gedragen hebben. :Y

En ik ben 1m77 met een normaal postuur. ;)
Dito :Y

Amélie was 3765 gram en 51 cm. Iets zwaarder dan gemiddeld, maar ze zat echt ruim een maand in die maat, sommige dingen heeft ze zelfs twee maanden in gezeten, viel mij alles mee.
Maar het is wel vaker iets wat je mensen hoort zeggen hoor! Vooral mensen die al een tijd uit de kleine baby's zijn roepen zulke dingen valt me op. Net als dat je buik enoooorm is :o en je alle dramaverhalen van de hond van de neef van de achterbuurvrouw die zn baasje te horen krijgt :') :P

kortom, no worries!
Als je je echt zorgen maakt om de maat kun je de mt 50 laten liggen en alleen 56 kopen. Als het nodig is dan is het zo bijgekocht of bijbesteld :)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85701822
Thanks dames! Ik ben weer gerustgesteld! Stomme hormonen ook :6
Hadden jullie veel kleertjes in maat 62 of hebben jullie daarmee gewacht tot na de kraamvisite?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_85701908
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:08 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Thanks dames! Ik ben weer gerustgesteld! Stomme hormonen ook :6
Hadden jullie veel kleertjes in maat 62 of hebben jullie daarmee gewacht tot na de kraamvisite?
Mijn ervaring was dat mensen vooral 68 kochten. "want dan heb je nog wat..." en "want je hebt vast al heel veel in die kleine maatjes"

dat soort dingen :D
de dingen die je echt leuk vindt zou k gewoon kopen, basic dingen zoals rompers kun je in principe altijd nog bijhalen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:10:14 #83
313287 Groofsken3
pi_85701914
Het is natuurlijk wel zo dat die eerste vijf weken echt voorbij vliegen en je dus toch veel te snel alweer afscheid moet nemen van die eerste kleertjes. :o
pi_85701917
Jen was 3810, zwaarder dan gemiddeld en zat in de eerste maand gewoon in maat 50.

De kleine is nu geschat op 3300, ik ben benieuwd... Maar ik heb dingen 50/56 en maat 56... Mocht dat te groot zijn heb ik een goed excuus om de hema te plunderen.
pi_85702460
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:10 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Mijn ervaring was dat mensen vooral 68 kochten. "want dan heb je nog wat..." en "want je hebt vast al heel veel in die kleine maatjes"

dat soort dingen :D
de dingen die je echt leuk vindt zou k gewoon kopen, basic dingen zoals rompers kun je in principe altijd nog bijhalen.
Dit :D echt de stapel die ik heb in 62-68 echt mega!

Leia was ook 3675 en is nu wel uit maatje 50..(4 weken nu, ze kan het nog aan maar zit net niet lekker) ik had niet zoveel in 50, meer in 50-56 dat vond ik wat fijner zitten bij haar ook met aankleden :) 56 zit nog te ruim dus je beeb gaat het zeker wel even passen hoor :)
pi_85702530
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:10 schreef Groofsken3 het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat die eerste vijf weken echt voorbij vliegen en je dus toch veel te snel alweer afscheid moet nemen van die eerste kleertjes. :o
:Y ;(
(en dan pak ik nu sneller 62 dan de 56 die hij nog past :') want dat zijn zulke leuke dingen haha en 62 is nog best een beetje te groot gelukkig :))
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:26:04 #87
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_85702554
Ik had dus niet heel veel maat 50/56 want de baby zou groot worden. Knut lang, ik lang blablabla. En dan komt je kindje te vroeg en kan hij of zij maanden die maat aan. :D Heeft ook zo zijn voordelen.

Maar zonder gekkigheid, de maat is idd op lengte gebasseerd, niet op gewicht, en bijna alle babies kunnen maat 50/56 wel aan hoor. ;) Ik vond vooral de HEMA kleertjes erg groot vallen, en best breed. Ook H&M kleertjes vond ik vaak wijd en groot. Als je nou een ranke, kleine baby hebt, is Le Petit Bateau perfect. Best nauwsluitend, maar "wolk van een baby" zal daar misschien moeite mee hebben. Het is toch erg zoeken wat goed en lekker zit bij jouw kindje, ongeacht de maat.

Floria, hoe lang moet je nog? 3 of 4 weken toch? Toch spannend, doe je wel rustig aan!
pi_85702555
Ja je krijgt inderdaad echt veel in de grotere maten... Ik kreeg zelfs dingen in maat 86... 8)7 Dat kon Jen aan toen ze anderhalf was en draagt die maat nu nog af en toe...
pi_85702619
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:26 schreef Ticootje het volgende:
Ja je krijgt inderdaad echt veel in de grotere maten... Ik kreeg zelfs dingen in maat 86... 8)7 Dat kon Jen aan toen ze anderhalf was en draagt die maat nu nog af en toe...
ohja! :')
balletpakje maat 92/98 hier

:D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85702650
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:26 schreef Silmarwen het volgende:
Ik had dus niet heel veel maat 50/56 want de baby zou groot worden. Knut lang, ik lang blablabla. En dan komt je kindje te vroeg en kan hij of zij maanden die maat aan. :D Heeft ook zo zijn voordelen.

Maar zonder gekkigheid, de maat is idd op lengte gebasseerd, niet op gewicht, en bijna alle babies kunnen maat 50/56 wel aan hoor. ;) Ik vond vooral de HEMA kleertjes erg groot vallen, en best breed. Ook H&M kleertjes vond ik vaak wijd en groot. Als je nou een ranke, kleine baby hebt, is Le Petit Bateau perfect. Best nauwsluitend, maar "wolk van een baby" zal daar misschien moeite mee hebben. Het is toch erg zoeken wat goed en lekker zit bij jouw kindje, ongeacht de maat.

Floria, hoe lang moet je nog? 3 of 4 weken toch? Toch spannend, doe je wel rustig aan!
H&M valt inderdaad groot, prenatal ook...

Mexx is ook smal. Petit bateau, dan vooral de rompers vind ik echt heel fijn! Die neem ik altijd mee uit franrijk waar je ze gewoon per 3 in de supermarkt koop voor 12 euro... Daar heb je er bij de bijenkorf 1 voor 8)7 .
pi_85702652
ik moet zeggen dat ik dus helemaal niet zoveel kleren gehad heb eigenlijk.
Iedereen wist denk ik hoe achterlijk veel ik al had :')
pi_85702703
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:27 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ohja! :')
balletpakje maat 92/98 hier

:D
Oh, die maat zit Jen dus nu in, 2,5 jaar.

Ik had het veel leuker gevonden als mensen gewoon 56 hadden gekocht.. Dan kun je het tenminste meteen aandoen enzo.. En later voor de pop als het echt leuke kleertjes zijn.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:31:19 #93
313287 Groofsken3
pi_85702781
Ik heb ook niet veel kleertjes gekregen. Iedereen wist hoe achterlijk kieskeurig ik ben in die dingen :P :') .

Mijn dochter zit ook in 92/98 en is ook bijna 2,5 jaar oud. Grappig dat het toch vaak wel redelijk gelijk opgaat met die maten en leeftijden. Dat valt mij ten minste op hier.
pi_85702902
Ik heb ook al een shirtje in maat 92 gekregen... dat duurt zeker nog 2 jaar voordat ze dat aankan.. :')

Qua kleertjes krijgen, ik heb overal subtiel (hoop ik) laten vallen dat ik echt meer dan genoeg in 50 t/m 62 heb. Vanaf 68 heb ik nog bijna niks, dis dat is welkom, maar als ik het niet krijg koop ik het tegen die tijd gewoon lekker zelf :)
pi_85703020
Ja... Ik heb dus van elke maat een bananendoos vol.. Ik hoop echt niet dat mensen me nog meer gaan geven... Op het moment dat ik de kleding ga uitzoeken blijft er vaak niet veel over, ik ben nogal kieskeurig en ik vind dat mijn kindjes ook af en toe gewoon wat nieuws mogen dragen in plaats van wat mensen me allemaal doorschuiven. Ik ben overigens heel blij hoor dat ik een hoop aangeboden krijg, maar het kan ook teveel..
pi_85703048
Psies, als je iets leuks ziet in 56 koop het dan gewoon. Boeiend, ik vond het alleen maar leuk.
Het allerleukste kledingstuk wat ik gekregen heb was van mn moeder, een tuinbroekje. Maat 74. Wat duurde het enorm lang voor ik dat een keer uit de kast kon trekken zeg :{

ik vond het wel fijn dat vriendinnen van mij rekening hielden met de seizoenen. Dus dat áls ze 68 kochten, dan hadden ze wel winterspul gekozen en geen zomerdingen wat toen nog volop in de winkels hing.
Maar 92/98 is gewoon overdreven en gaat nergens over :')
het kwam dan ook van mijn oma, die heeft "ze groeien er zó uit!" als lijfspreuk geloof ik :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85703144
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:58 schreef Groofsken3 het volgende:
4900 Gram, dat is toch wel echt enorm zeg. Is dat één van de redenen waarom de bevalling zo zwaar was, of staat dat er los van verder?
Het staat er voor mijn gevoel los van. De ontsluitingsfase was zwaar, en ontsluiten heeft niks met geboortegewicht te maken, lijkt me. De persfase vond ik een eitje (terwijl die toch 2 uur en 5 minuten duurde en technisch gesproken dus geen eitje was).
pi_85703150
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:36 schreef Ticootje het volgende:
Ja... Ik heb dus van elke maat een bananendoos vol.. Ik hoop echt niet dat mensen me nog meer gaan geven... Op het moment dat ik de kleding ga uitzoeken blijft er vaak niet veel over, ik ben nogal kieskeurig en ik vind dat mijn kindjes ook af en toe gewoon wat nieuws mogen dragen in plaats van wat mensen me allemaal doorschuiven. Ik ben overigens heel blij hoor dat ik een hoop aangeboden krijg, maar het kan ook teveel..
oh en dat ook.
Wij krijgen ook heel veel doorgeschoven van B.'s nichtjes. Zonder dat we daar zelf om bedelen verder ofzo.
Heel lief dat ze het doen, en er zit vaak superveel leuks tussen, maar ik ben er wel picky in. Ik vind niet dat mn kind dan maar alles moet dragen want tsja gekregen, ook al vind ik het niet mooi.

En voor dit kindje heb ik ook gewoon weer kleertjes gekocht. Niet heel veel, maar wel wat. Nieuw kindje, verdient net zo goed eigen, nieuwe kleertjes (of dat dan 2ehands of nieuw is, maar geen doorschuivers). Uiteraard schuift er het nodige door maar niet alles hoeft gerecycled te worden en tot de draad afgedragen ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85703224
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:10 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Mijn ervaring was dat mensen vooral knuffels en speelgoed kochten! Wij hebben vrijwel geen kleertjes gehad.

Ik heb de vorige keer trouwens geen maat 50 gekocht en dat ga ik deze keer ook niet doen.
pi_85703288
Oh ja knuffels.... Die liggen ook allemaal in de kelder... Zo zonde..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')