Yep. Als ik minder leven voel oid dan moet ik eerder terug komen maar ze maken zich geen zorgen nu de oorzaak duidelijk is en baby er schijnbaar weinig last van heeft. Dus dan stress ik ook niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:36 schreef Fannetje het volgende:
Oh Floria, spannend zeg! En dan pas volgende week terug?
Wasda??quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:46 schreef Floria het volgende:
[..]
Yep. Als ik minder leven voel oid dan moet ik eerder terug komen maar ze maken zich geen zorgen nu de oorzaak duidelijk is en baby er schijnbaar weinig last van heeft. Dus dan stress ik ook niet.
Ticoo: Caulophyllum D6 van VSM wil nog wel eens helpen om het laatste zetje te geven aldus mijn VK. Proberen kan geen kwaad denk ik!
De gemiddelde lengte van een baby bij de geboorte is om en nabij de 52 cm geloof ik, en aangezien de maten ongeveer gelijk staan aan de lengte van een baby in centimeters, kunnen ze gewoon 50/56 aan als ze net geboren zijn. Of je moet een reuzenbaby baren, dan zal het niet gaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:42 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Dames ff een vraagje. Mijn schoonmoeder was hier, toen ik de babykleertjes aan het wassen was. Ze is er heilig van overtuigd dat onze baby de maat 50/56 kleertjes nooit aan kan. Ook mijn argumenten dat manlief en ik beide een normaal postuur hebben mochten niet baten. Ben ik nou achterlijk of passen pasgeboren baby's vaak niet in maatje 50/56?
Je schoonmoeder moet niet praten over zaken waar ze geen verstand van heeft. 50/56 kan een normale baby echt wel aan hoor! Ik neem aan dat jij geen kind gaat baren van 6 kilo en 60 cmquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:42 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Dames ff een vraagje. Mijn schoonmoeder was hier, toen ik de babykleertjes aan het wassen was. Ze is er heilig van overtuigd dat onze baby de maat 50/56 kleertjes nooit aan kan. Ook mijn argumenten dat manlief en ik beide een normaal postuur hebben mochten niet baten. Ben ik nou achterlijk of passen pasgeboren baby's vaak niet in maatje 50/56?
Ivan was 54 cm lang (minstens) en 4900 gram zwaar. Ook hij heeft 50/56 aangehad. Het is wel zo dat sommige dingen bizar klein vallen (die heeft hij nooit aangehad) en andere dingen weer ontzettend groot (die heeft hij nog máánden aangehad).quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:42 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ditoquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:00 schreef Groofsken3 het volgende:
Oh, en hier twee babies van ongeveer 7,5 pond (dat is wat zwaarder dan gemiddeld) die allebei echt wel een week of 5 zeker die maat gedragen hebben.
En ik ben 1m77 met een normaal postuur.![]()
Mijn ervaring was dat mensen vooral 68 kochten. "want dan heb je nog wat..." en "want je hebt vast al heel veel in die kleine maatjes"quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:08 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Thanks dames! Ik ben weer gerustgesteld! Stomme hormonen ook![]()
Hadden jullie veel kleertjes in maat 62 of hebben jullie daarmee gewacht tot na de kraamvisite?
Ditquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:10 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Mijn ervaring was dat mensen vooral 68 kochten. "want dan heb je nog wat..." en "want je hebt vast al heel veel in die kleine maatjes"
dat soort dingen![]()
de dingen die je echt leuk vindt zou k gewoon kopen, basic dingen zoals rompers kun je in principe altijd nog bijhalen.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:10 schreef Groofsken3 het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat die eerste vijf weken echt voorbij vliegen en je dus toch veel te snel alweer afscheid moet nemen van die eerste kleertjes.
ohja!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:26 schreef Ticootje het volgende:
Ja je krijgt inderdaad echt veel in de grotere maten... Ik kreeg zelfs dingen in maat 86...Dat kon Jen aan toen ze anderhalf was en draagt die maat nu nog af en toe...
H&M valt inderdaad groot, prenatal ook...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:26 schreef Silmarwen het volgende:
Ik had dus niet heel veel maat 50/56 want de baby zou groot worden. Knut lang, ik lang blablabla. En dan komt je kindje te vroeg en kan hij of zij maanden die maat aan.Heeft ook zo zijn voordelen.
Maar zonder gekkigheid, de maat is idd op lengte gebasseerd, niet op gewicht, en bijna alle babies kunnen maat 50/56 wel aan hoor.Ik vond vooral de HEMA kleertjes erg groot vallen, en best breed. Ook H&M kleertjes vond ik vaak wijd en groot. Als je nou een ranke, kleine baby hebt, is Le Petit Bateau perfect. Best nauwsluitend, maar "wolk van een baby" zal daar misschien moeite mee hebben. Het is toch erg zoeken wat goed en lekker zit bij jouw kindje, ongeacht de maat.
Floria, hoe lang moet je nog? 3 of 4 weken toch? Toch spannend, doe je wel rustig aan!
Oh, die maat zit Jen dus nu in, 2,5 jaar.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ohja!
balletpakje maat 92/98 hier
Het staat er voor mijn gevoel los van. De ontsluitingsfase was zwaar, en ontsluiten heeft niks met geboortegewicht te maken, lijkt me. De persfase vond ik een eitje (terwijl die toch 2 uur en 5 minuten duurde en technisch gesproken dus geen eitje was).quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:58 schreef Groofsken3 het volgende:
4900 Gram, dat is toch wel echt enorm zeg. Is dat één van de redenen waarom de bevalling zo zwaar was, of staat dat er los van verder?
oh en dat ook.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:36 schreef Ticootje het volgende:
Ja... Ik heb dus van elke maat een bananendoos vol.. Ik hoop echt niet dat mensen me nog meer gaan geven... Op het moment dat ik de kleding ga uitzoeken blijft er vaak niet veel over, ik ben nogal kieskeurig en ik vind dat mijn kindjes ook af en toe gewoon wat nieuws mogen dragen in plaats van wat mensen me allemaal doorschuiven. Ik ben overigens heel blij hoor dat ik een hoop aangeboden krijg, maar het kan ook teveel..
Mijn ervaring was dat mensen vooral knuffels en speelgoed kochten! Wij hebben vrijwel geen kleertjes gehad.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:10 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Mijn ervaring was dat mensen vooral 68 kochten. "want dan heb je nog wat..." en "want je hebt vast al heel veel in die kleine maatjes"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |