Moeilijk in te schatten. Maar ik kan het niet voor me houden... stel dat we werkelijk samen gaan wonen en bij elkaar blijven, zal dit altijd aan me blijven knagen. Bah Bah voel me goed ziek ervanquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:00 schreef Zeurnietzo het volgende:
Nou ja, je bent er in ieder geval zelf al goed ziek van, dat is een begin.
Denk je dat je nog een kans maakt dat ze het vergeeft?
Vannacht met m'n stomme dronken kop wel jahquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:00 schreef GateWayX het volgende:
Heb je er nog wel een beetje van genoten vannacht, TS?
Nou als je het echt wil vertellen, kan je dat beter nu doen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:01 schreef kloon_van_account het volgende:
[..]
Moeilijk in te schatten. Maar ik kan het niet voor me houden... stel dat we werkelijk samen gaan wonen en bij elkaar blijven, zal dit altijd aan me blijven knagen. Bah Bah voel me goed ziek ervan
Ik ga het zoiezo vertellen. Er is geen link tussen mn vriendin en het meisje van vannacht (andere stad).quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:03 schreef Zeurnietzo het volgende:
[..]
Nou als je het echt wil vertellen, kan je dat beter nu doen.
Als je het niet wil vertellen, dan zou ik me eerst maar goed bedenken wie jou daar gezien hebben, en hoe dat meisje van je studie en zij aan elkaar gelinkt. (als in: kent ze haar? Haar zus? Of kent haar broer haar etc?).
Geen soa, veilig gedaan. Godverdomme wat voel ik me kut.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:04 schreef Compatibel het volgende:
Waarom zou je het vertellen, is het niet beter voor iedereen dat dit een eenmalige verborgen gebeurtenis blijft? Check of je een soa hebt opgelopen, spreek met je studiegenoot af dat dit eenmalig was en blijf verder trouw aan je vriendin. Dan hoeft dit voor niemand een probleem te zijn.
Hoe denkt fok! hier over? Waarom zou je iemand kwetsen terwijl je ook gewoon met jezelf af kunt spreken dat dit nooit meer zal gebeuren?
dit dus..quote:
Dat lijkt me ook wel, al zal je je wel extra moeten bewijzen de komende tijd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:07 schreef babipangang het volgende:
tsjah spijt komt helaas pas achteraf, maar als je 4 jaar samen bent, en je vriendin houdt van je, dan moet ze dat je vast wel kunnen vergeven
Mooi hè, die double standards.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:10 schreef Zeurnietzo het volgende:
En alle heren die dit aanmoedigenMaar wel hard kuthoer roepen als een vrouw zoiets doet
Ik moet van 12 tot 5 werken, daarna pak ik de trein richting m'n vriendin. Twijfel of ik bij haar thuis moet afspreken (ze woont nog thuis en ouders zijn waarsch. thuis) of ergens anders. Hou jullie op de hoogte.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:10 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Hulde als je het daadwerkelijk opbiecht.
Ja, en bij elke ruzie in de toekomst krijg je 't weer te horen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:10 schreef jogy het volgende:
Vertellen, bite the bullit en op je blote knietjes hopen dat je relatie het overleeft.
Omdat ik met haar verder wil, en hoop dat onze relatie dit overleeft. Het is zo'n leuk en lief meisje, ik wil haar niet kwijt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:14 schreef JoPiDo het volgende:
als het blijft knagen moet je het uitmaken, maar nooit vertellen
het is namelijk het allerverrotste wat je iemand kunt melden binnen een relatie, waarom zou je je vriendin dat allemaal aan doen?
Je kan het soms idd beter niet vertellen, want laten we eerlijk zijn dat je zelf een schoon geweten heb, daar heeft je partner weinig aan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:04 schreef Compatibel het volgende:
Waarom zou je het vertellen, is het niet beter voor iedereen dat dit een eenmalige verborgen gebeurtenis blijft? Check of je een soa hebt opgelopen, spreek met je studiegenoot af dat dit eenmalig was en blijf verder trouw aan je vriendin. Dan hoeft dit voor niemand een probleem te zijn.
Hoe denkt fok! hier over? Waarom zou je iemand kwetsen terwijl je ook gewoon met jezelf af kunt spreken dat dit nooit meer zal gebeuren?
Niet als je het fatsoenlijk aanpakt (samen).quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:14 schreef kasper het volgende:
[..]
Ja, en bij elke ruzie in de toekomst krijg je 't weer te horen.![]()
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:15 schreef kloon_van_account het volgende:
[..]
Omdat ik met haar verder wil, en hoop dat onze relatie dit kan hebben. Het is zo'n leuk en lief meisje, ik wil haar niet kwijt.
Uitmaken kan altijd nog.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:14 schreef kasper het volgende:
[..]
Ja, en bij elke ruzie in de toekomst krijg je 't weer te horen.![]()
Beter maak je het meteen uit.
Ja hoe jij bent weten we nou wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:17 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
ik snap hier echt helemaal niets van
als je daar allebei serieus in gelooft zie ik het probleem niet hoorquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:15 schreef JoPiDo het volgende:
en een relatie waar binnen iemand vreemd is gegaan, gaat natuurlijk nooit meer normaal functioneren
dat mensen daar nog serieus in geloven
Ik heb een hele goed relatie op dit moment, maar dan moet ik wel zeggen dat mijn vrouw de beste ter wereld is!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:15 schreef JoPiDo het volgende:
en een relatie waar binnen iemand vreemd is gegaan, gaat natuurlijk nooit meer normaal functioneren
en? Was ze lekker?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:58 schreef kloon_van_account het volgende:
Ik ben vreemdgegaan met een meisje van mn studie.
Mja, dan blijft het knagen bij haar waarom het nou uit is gegaan, wat ZIJ fout heeft gedaan binnen de relatie etc etc etc. Opbiechten geeft haar de keuze om ermee om te gaan hoe zij het kiest en in het geval van einde relatie weet ze in ieder geval waarom het uit is gegaan, hoe kut dat ook is. Leugentjes voor eigen bestwil zijn leuk maar hier niet geheel van toepassing.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:14 schreef JoPiDo het volgende:
als het blijft knagen moet je het uitmaken, maar nooit vertellen
het is namelijk het allerverrotste wat je iemand kunt melden binnen een relatie, waarom zou je je vriendin dat allemaal aan doen?
WTFquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niet als je het fatsoenlijk aanpakt (samen).
Dat doet ze vast niet omdat ze weet hoe ellendig het eigenlijk isquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:20 schreef meg1983 het volgende:
[..]
Ik heb een hele goed relatie op dit moment, maar dan moet ik wel zeggen dat mijn vrouw de beste ter wereld is!
Ik vraag mij alleen af hoe het zou zijn als zij nu ook het bed in duikt met een ander, eigenlijk heeft ze er nog één tegoed van me.
Het is alweer jaren geleden, maar je weet me wel weer een rotgevoel te geven.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:23 schreef iFries het volgende:
[..]
Dat doet ze vast niet omdat ze weet hoe ellendig het eigenlijk is
het vreemd gaan is net zo pijnlijk als het uitmaken, dus als je het uitmaakt en daarbij meldt dat je bent vreemd gegaan is het dubbel feestquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Mja, dan blijft het knagen bij haar waarom het nou uit is gegaan, wat ZIJ fout heeft gedaan binnen de relatie etc etc etc. Opbiechten geeft haar de keuze om ermee om te gaan hoe zij het kiest en in het geval van einde relatie weet ze in ieder geval waarom het uit is gegaan, hoe kut dat ook is. Leugentjes voor eigen bestwil zijn leuk maar hier niet geheel van toepassing.
bij het minste of geringste zal ze TS pakken op het feit dat hij vreemdging..quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:22 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
WTF![]()
op welke manier moet dat ooit gaan werken dan? zij vertrouwt TS nooit meer voor 100% en het zal voor haar altijd een issue blijven
Beter wat meer pijn; dan dat ze de komende tijd alleen maar loopt te piekeren waar het mis gegaan isquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:25 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
het vreemd gaan is net zo pijnlijk als het uitmaken, dus als je het uitmaakt en daarbij meldt dat je bent vreemd gegaan is het dubbel feest
juist omdat het zo pijnlijk is, moet je het voor je houden en hopen dat ze er niet achter komt
en al haar vriendinnen weten het een dag later ook, dus dat worden gezellige feestjesquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:26 schreef Stink-ui het volgende:
[..]
bij het minste of geringste zal ze TS pakken op het feit dat hij vreemdging..
geloof me ik ken het..
Nou als TS nu in ieder geval vast begint met het uit zichzelf te vertellen, zal er inderdaad even weinig tot geen vertrouwen zijn. Maar als ze er zelf achterkomt zal het nog veel en veel langer duren voor er weer iets van vertrouwen terug is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:22 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
WTF![]()
op welke manier moet dat ooit gaan werken dan? zij vertrouwt TS nooit meer voor 100% en het zal voor haar altijd een issue blijven
succes man, komt goedquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:26 schreef kloon_van_account het volgende:
[..]
Ik moet eerst werken, ik ga vanavond bij haar langs.
Ik denk dat dat met mijn vriendin wel meevalt, en zowel dan is dat terecht. Ik heb haar bedrogenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:26 schreef Stink-ui het volgende:
[..]
bij het minste of geringste zal ze TS pakken op het feit dat hij vreemdging..
geloof me ik ken het..
Ik begrijp je punt wel maar het is een beetje lood om oud ijzer. Of je verteld het en ze voelt zich kut over het feit dat je bent vreemd gegaan of je maakt het uit zonder goede reden en blijft ze met de vraag 'waaarrroooooommm???' die minstens even kut kan zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:25 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
het vreemd gaan is net zo pijnlijk als het uitmaken, dus als je het uitmaakt en daarbij meldt dat je bent vreemd gegaan is het dubbel feest
juist omdat het zo pijnlijk is, moet je het voor je houden en hopen dat ze er niet achter komt
als het een normale vrouw is, dan maakt ze het uitquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou als TS nu in ieder geval vast begint met het uit zichzelf te vertellen, zal er inderdaad even weinig tot geen vertrouwen zijn. Maar als ze er zelf achterkomt zal het nog veel en veel langer duren voor er weer iets van vertrouwen terug is.
Na het vertellen zal TS overigens nog wel een hele tijd gecontroleerd worden door z'n vriendin (logisch), maar als hij daar geen probleem van maakt en laat zien dat hij gewoon (weer) te vertrouwen is gaat dat ook wel over.
Je hoeft zoiets niet te gaan proberen als je niet echt samen verder wil want het is ontzettend moeilijk, maar als je allebei wil kan het gewoon goed uitpakken. En TS heeft z'n lesje wel geleerd volgens mij, dus het zal ook niet snel nog eens gebeuren. Zeker niet als ie achteraf weet dat er waarschijnlijk nog maanden gevolgen hangen aan 1 nachtje seks.
Dit dus.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:20 schreef controlaltdelete het volgende:
Raar advies geeft men toch op fok. Als een man buiten de pot pist dan is er niks aan de hand maar als een vrouw het doet? Ik zou het vertellen zeker als je vriendin ervan uitgaat dat jij haar trouw bent en dit nu dus niet meer opgaat. Zij gelooft dan in iets wat niet waar is, zeker als je het niet opbiecht dan is jullie relatie gebaseerd op een leugen.
die waarom-vraag hou je altijd, want anders vraagt ze zich af 'waarom is hij vreemd gegaan'quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt wel maar het is een beetje lood om oud ijzer. Of je verteld het en ze voelt zich kut over het feit dat je bent vreemd gegaan of je maakt het uit zonder goede reden en blijft ze met de vraag 'waaarrroooooommm???' die minstens even kut kan zijn.
Hoeft echt niet perse. Ieder mens is anders zegmaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:31 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
als het een normale vrouw is, dan maakt ze het uit
Eigenlijk is het niet terecht, na jaren hoor jij het niet nog bij elke ruzie naar je hoofd geslingerd te krijgen. Tegen die tijd heb je wel genoeg geboet voor 1 nachtje.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:30 schreef kloon_van_account het volgende:
[..]
Ik denk dat dat met mijn vriendin wel meevalt, en zowel dan is dat terecht. Ik heb haar bedrogen
Bedankt voor je pleidooi, ik snap je punt maar ik ga het toch opbiechten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:32 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
die waarom-vraag hou je altijd, want anders vraagt ze zich af 'waarom is hij vreemd gegaan'
Dat dusquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:33 schreef Lastpost het volgende:
Lijkt me logisch dat je het opbiecht, je bent zelf de fout in gegaan, laat haar dan maar de keuze maken of ze je dat wil vergeven en verder met je wil.
het is duidelijk dat je je eigen gedrag aan het verdedigen bentquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Eigenlijk is het niet terecht, na jaren hoor jij het niet nog bij elke ruzie naar je hoofd geslingerd te krijgen. Tegen die tijd heb je wel genoeg geboet voor 1 nachtje.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:35 schreef JoPiDo het volgende:
het is duidelijk dat je je eigen gedrag aan het verdedigen bent
M'n eigen gedrag?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:35 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook grote onzin, als je het opbiecht en de ander vergeeft het je en wil met je verder, dan moet je het ook achter je laten en zeker niet gebruiken in ruzies en als verweer voor zaken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:35 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Makkelijk hoor, impliceren dat iemand vreemd is gegaan als ze het niet eens is met je.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:35 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Weet TS gelijk hoe hij aan ze soa,s komt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:37 schreef Kreator het volgende:
Geeft niets hoor, ik doe het al 2 jaar met je vriendin.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:39 schreef meg1983 het volgende:
[..]
Weet TS gelijk hoe hij aan ze soa,s komt.
ik kreeg het idee dat ze zelf in zo'n soort relatie zat, maar blijkbaar vergis ik mequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Makkelijk hoor, impliceren dat iemand vreemd is gegaan als ze het niet eens is met je.
Ze zag er leuk uit, anders had ik me niet laten verleiden denk ik. Ik wist dat ik fout bezig was, maar ik overzag op een of andere manier de gevolgen niet. Ik voelde me pas echt kut toen ik vanmorgen bij haar de voordeur uit liep en gedag zei.quote:
Volgens mij niet, maar ik weet het niet zeker.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:41 schreef JoPiDo het volgende:
had ik al verteld dat ik me niet kan voorstellen dat een relatie kan werken als 1 van beide is vreemd gegaan?
Je was geil en dronken kan gebeuren Iedereen heeft wel eens een zwak moment Gewoon vergeten niks aan de handquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:42 schreef kloon_van_account het volgende:
[..]
Ze zag er leuk uit, anders had ik me niet laten verleiden denk ik. Ik wist dat ik fout bezig was, maar ik overzag op een of andere manier de gevolgen niet. Ik voelde me pas echt kut toen ik vanmorgen bij haar de voordeur uit liep en gedag zei.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:33 schreef kloon_van_account het volgende:
[..]
Bedankt voor je pleidooi, ik snap je punt maar ik ga het toch opbiechten.
Wat een gelul, wat niet weet wat niet deert.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:15 schreef JoPiDo het volgende:
Zit ik ook. Alleen ben ik wel degene die maandenlang bedrogen is, niet degene die vreemdging. En het mooie is dat als je beide wil en echt je best doet, het je relatie uiteindelijk sterker maakt dan dat ie ooit was. Dat is overigens geen reden om vreemd te gaan, mochten mensen hier ineens een mooi excuus in zienquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:41 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik kreeg het idee dat ze zelf in zo'n soort relatie zat, maar blijkbaar vergis ik me
had ik al verteld dat ik me niet kan voorstellen dat een relatie kan werken als 1 van beide is vreemd gegaan?
Preciesquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:49 schreef DroogDok het volgende:
Vertellen? Waarom in hemelsnaam? Risico dat ze eruit zichzelf achterkomt is laag als ik het zo lees en de enige reden waarom je het wil vertellen is omdat je jezelf zo kut voelt. Als je het verteld voelt je vriendin zich ook kut dus wat schiet je daarmee op?
[..]
Wat een gelul, wat niet weet wat niet deert.
Als je het zomaar kan vergeten, dan doet het je niks en houd je niet van je partner en zal je het dus waarschijnlijk weer doen!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:43 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Je was geil en dronken kan gebeuren Iedereen heeft wel eens een zwak moment Gewoon vergeten niks aan de hand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het probleem is dat iemand zich anders gaat gedragen als ie zich zo schuldig voelt, dus de kans dat ze erachter komt is groter dan je denkt. Vooral omdat ze al 4 jaar samen zijn en ze TS z'n gedrag inmiddels echt wel zal kennen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:49 schreef DroogDok het volgende:
Wat een gelul, wat niet weet wat niet deert.
Van wie?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:50 schreef devl1nsect het volgende:
Een slippertje moet kunnen. Ik ken gasten die hebben ooit eens buiten de deur geneukt, toch de relatie aangehouden en hebben nu een kind.
Het zal er dik inzitten dat het bij elke ruzie naar voren komt. Je geeft haar nu gelijk, (ik ook) maar op ten duur word het vervelend, word je moet van de strijd te voeren,en ben je uiteindelijk jaren bezig om jezelf te bewijzen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:30 schreef kloon_van_account het volgende:
[..]
Ik denk dat dat met mijn vriendin wel meevalt, en zowel dan is dat terecht. Ik heb haar bedrogen
Daarom net doen of er niks aan de hand is tsquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het probleem is dat iemand zich anders gaat gedragen als ie zich zo schuldig voelt, dus de kans dat ze erachter komt is groter dan je denkt. Vooral omdat ze al 4 jaar samen zijn en ze TS z'n gedrag inmiddels echt wel zal kennen.
Je bedoelt dat ze daarna weer ten minste één keer met hun eigen vriendin hebben geneukt en haar toen hebben bezwangerd. Nadat ze wel of niet hun vreemdgaan hadden opgebiecht?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:50 schreef devl1nsect het volgende:
Een slippertje moet kunnen. Ik ken gasten die hebben ooit eens buiten de deur geneukt, toch de relatie aangehouden en hebben nu een kind.
Voor jou, voor mij niet. En voor TS geloof ik ook niet. Hij moet de situatie van de andere kant bekijken: wat als zijn vriendin was vreemd gegaan? Had ie het willen weten?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:50 schreef devl1nsect het volgende:
goed samengevat..quote:
een kind is inderdaad een bevestiging dat het goed gaat binnen een relatiequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:50 schreef devl1nsect het volgende:
Dat is ook een makkelijke, als zij het de TS vergeeft en ze begint er niet meer over doet het haar niets en doet ze het waarschijnlijk zelf ook.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:50 schreef meg1983 het volgende:
[..]
Als je het zomaar kan vergeten, dan doet het je niks en houd je niet van je partner en zal je het dus waarschijnlijk weer doen!
Foutje kan gebeuren... Waar wordt het aangemoedigd? Er wordt gezegd dat hij het beter niet kan vertellen als de relatie hem zo lief is. Dat kutgevoel waar ie mee om moet gaan, dat is dan z'n eigen loontje.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:10 schreef Zeurnietzo het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel, al zal je je wel extra moeten bewijzen de komende tijd.
En alle heren die dit aanmoedigenMaar wel hard kuthoer roepen als een vrouw zoiets doet
Dat zou best kunnen, maar daar ging het niet om.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:55 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is ook een makkelijke, als zij het de TS vergeeft en ze begint er niet meer over doet het haar niets en doet ze het waarschijnlijk zelf ook.
dus ben je je eigen gedrag aan het verdedigenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zit ik ook. Alleen ben ik wel degene die maandenlang bedrogen is, niet degene die vreemdging. En het mooie is dat als je beide wil en echt je best doet, het je relatie uiteindelijk sterker maakt dan dat ie ooit was. Dat is overigens geen reden om vreemd te gaan, mochten mensen hier ineens een mooi excuus in zien
En natuurlijk lukt het niet iedereen om zo geduldig te zijn, maar goed dat is iets wat TS en z'n vriendin dan moeten uitproberen als z'n vriendin verder zou willen.
Het kan in ieder geval wel.
Wat is dat toch met mensen die maar thuis blijven wonen? Geef haar een schop onder haar kont, zou ik zeggen. Nadat je het hebt opgebiecht uiteraard.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:13 schreef kloon_van_account het volgende:
[..]
Ik moet van 12 tot 5 werken, daarna pak ik de trein richting m'n vriendin. Twijfel of ik bij haar thuis moet afspreken (ze woont nog thuis en ouders zijn waarsch. thuis) of ergens anders. Hou jullie op de hoogte.
Ik zeg dat TS het niet na jaren nog bij elke ruzie naar z'n hoofd geslingerd hoort te krijgen dat ie is vreemdgegaan... Hoe is dat precies m'n eigen gedrag verdedigen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:59 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dus ben je je eigen gedrag aan het verdedigen
Daar word jij ook echt beter van.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:01 schreef -XX- het volgende:
Ik hoop dat ze jou dumpt en een andere vent gaat zoeken!
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:02 schreef Garisson72 het volgende:
Jammer dat Taurus nooit meer post, dan was dit nog een leuke discussie geworden.
Nee. Raar excuus.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:43 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Je was geil en dronken kan gebeuren Iedereen heeft wel eens een zwak moment Gewoon vergeten niks aan de hand
Alleen DAN leert hij van zijn fouten!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:08 schreef meg1983 het volgende:
[..]
Daar word jij ook echt beter van.
Ik wens de TS geluk en hoop dat zij er sterker uit zullen komen.( hier word ik ook niet beter van, maar het slaat nergens op om iemand zoiets toe te wensen)
Nou geloof maar dat ie leert van z'n fout als ze verder proberen te gaan. Daarbij heeft ie er volgens mij nu ook al wel van geleerd, aangezien hij er flink spijt heeft.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:13 schreef -XX- het volgende:
[..]
Alleen DAN leert hij van zijn fouten!![]()
En zij verdient beter.
Je spreekt echt voor jezelf hier!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:16 schreef -XX- het volgende:
Ik geloof er niet in!![]()
Maarja. Ik vergeef mensen ook niet snel bij zoiets! Omdat ik weet dat het vertrouwen er nooit meer zal komen. En een relatie zonder vertrouwen werkt niet.
1 grote leugen? 4 jaar zijn 1 grote leugen door één fuck-up?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:01 schreef controlaltdelete het volgende:
ik vind het niet meer zomaar een foutje. Als hij het niet vertelt houdt hij zijn vriendin grandioos voor de gek en ze gelooft in iets wat niet waar blijkt te zijn en 1 grote leugen is. Ik weet niet wat ik erger zou vinden als ik nadien er achter zou komen: dat mijn vriend het al die tijd het voor me verzwegen heeft en me voor de gek heeft gehouden of het vreemd gaan an sich? Als hij een echte vent is komt hij er voor uit welke gevolgen het ook heeft.
Prima dat je je mening geeft, maar TS toewensen dat z'n vriendin bij 'm weggaat is nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:16 schreef -XX- het volgende:
Maarja. Ik vergeef mensen ook niet snel bij zoiets! Omdat ik weet dat het vertrouwen er nooit meer zal komen. En een relatie zonder vertrouwen werkt niet.
Jep!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:18 schreef meg1983 het volgende:
[..]
Je spreekt echt voor jezelf hier!
Ik snap wel dat het jouw ervaring hier mee is, maar mijn ervaring is totaal anders op dit gebied.
Nu kunnen we allemaal roepen "Ligt dat aan je vriendin, of aan jou", maar dan gaat het topic over jou, en niet over ts.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:18 schreef meg1983 het volgende:
[..]
Je spreekt echt voor jezelf hier!
Ik snap wel dat het jouw ervaring hier mee is, maar mijn ervaring is totaal anders op dit gebied.
Voor mij geldt hetzelfde. Meteen klaar voor mij.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:16 schreef -XX- het volgende:
Iemand anders zei het laatst heel mooi, als je zo'n bikkel bent die vreemd gaat, moet je ook een bikkel zijn en het eerlijk opbiechten, simpel zat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:04 schreef Compatibel het volgende:
Het ligt sowieso altijd aan de mensen in de relatie, of het nou goed gaat of nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:21 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Nu kunnen we allemaal roepen "Ligt dat aan je vriendin, of aan jou", maar dan gaat het topic over jou, en niet over ts.
Vertrouwen moet je winnen, vertrouwen doe je nooit 1,2,3 meteen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:16 schreef -XX- het volgende:
En nu de logica daarachter?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Iemand anders zei het laatst heel mooi, als je zo'n bikkel bent die vreemd gaat, moet je ook een bikkel zijn en het eerlijk opbiechten, simpel zat.
Vertrouwen terug winnen gaat bij sommige mensen niet zo gemakkelijk!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:24 schreef grasvanjohan het volgende:
[..]
Vertrouwen moet je winnen, vertrouwen doe je nooit 1,2,3 meteen.
Gewoon terug winnen.
Als je iets doet dan moet je niet weglopen voor de gevolgen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En nu de logica daarachter?
Voor mij is het iig heel logisch dat je dit soort dingen eerlijk vertelt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En nu de logica daarachter?
Vast de simplistische gedachte dat iedereen die vreemd gaat z'n eigen geweten heel makkelijk schoonveegt
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je iets doet dan moet je niet weglopen voor de gevolgen?
Dat is ook wat je moet leren van je fouten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:25 schreef -XX- het volgende:
[..]
Vertrouwen terug winnen gaat bij sommige mensen niet zo gemakkelijk!
Dacht ik ook altijd... Maar ik ben daar op terug gekomen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Voor mij is het iig heel logisch dat je dit soort dingen eerlijk vertelt.
Die gevolgen bepaal je mede zelf... Een mogelijk gevolg is het kutgevoel dat je er aan overhoudt. Er is geen natuurwet die stelt dat 'de gevolgen' datgene is wat volgt uit het opbiechten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je iets doet dan moet je niet weglopen voor de gevolgen?
Waarom ben je er op terug gekomen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dacht ik ook altijd... Maar ik ben daar op terug gekomen.
Dat is fijn voor je.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wss omdat de relatie uitging daardoor?quote:
Wat kan de ander in jouw geval het beste doen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:22 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..] Voor mij geldt hetzelfde. Meteen klaar voor mij.
Omdat ik erachter ben gekomen dat je soms dingen stuk maakt die prima zijn zoals ze zijn. Maar dat is dus situatie afhankelijk.quote:
Dat is volwassen van je.quote:
Daar zit zeker een kern van waarheid in!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Omdat ik erachter ben gekomen dat je soms dingen stuk maakt die prima zijn zoals ze zijn. Maar dat is dus situatie afhankelijk.
Je kunt het namelijk ook zo bekijken: door het op te biechten (zeker in geval van een relatie die eigenlijk op z'n einde loopt, al is dat hier niet aan de orde) raakt de vreemdganger dat kutgevoel kwijt, het is een opluchting. Maar hij/zij legt het wél bij een ander neer, en maakt daarmee misschien nog wel véél meer stuk.
Dus je kunt ook heel goed beargumenteren dat het voor jezelf houden en er zelf goed mee omgaan juist een stuk verantwoordelijkheid nemen is voor je eigen falen.
[..]
Dat is volwassen van je.
Ja oke, nu heb je het over een relatie die op z'n einde loopt. Dan kun je het inderdaad maar beter gewoon voor je houden en uitmaken, anders geef je de ander nog een trap na ook.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Omdat ik erachter ben gekomen dat je soms dingen stuk maakt die prima zijn zoals ze zijn. Maar dat is dus situatie afhankelijk.
Je kunt het namelijk ook zo bekijken: door het op te biechten (zeker in geval van een relatie die eigenlijk op z'n einde loopt, al is dat hier niet aan de orde) raakt de vreemdganger dat kutgevoel kwijt, het is een opluchting. Maar hij/zij legt het wél bij een ander neer, en maakt daarmee misschien nog wel véél meer stuk.
Dus je kunt ook heel goed beargumenteren dat het voor jezelf houden en er zelf goed mee omgaan juist een stuk verantwoordelijkheid nemen is.
[..]
Dat is volwassen van je.
Dat je hier in gelooft zeg, naar mijn mening is het gewoon een heel zwak excuus.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dus je kunt ook heel goed beargumenteren dat het voor jezelf houden en er zelf goed mee omgaan juist een stuk verantwoordelijkheid nemen is voor je eigen falen.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:09 schreef Strychnos het volgende:
TS logisch dat je je klote voelt op dit moment! Het is iets dat geweten heet!
Je kan je zelf afvragen of het verstandig is om dit te vertellen. Wie wordt er nu eigenlijk beter van?
Jij bent van je klote gevoel af en zij heeft er een klote gevoel bij.
Nog iets anders veranderd je relatie erdoor, ?
Laat het even een paar dagen rusten, dat schuldgevoel neemt daarna wel af hoor...
Het is helemaal geen zwak excuus... Je moet eens wat verder durven kijken dan je onervaren neusje lang is vrees ik.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat je hier in gelooft zeg, naar mijn mening is het gewoon een heel zwak excuus.
Vervelend voor je dat jouw ervaring vervelend was, maar over het algemeen is het zo dat opbiechten het beste is dat je kunt doen. Tenzij je relatie toch al op z'n einde loopt, dan moet je het gewoon uitmaken en als reden datgene aangeven waardoor het sowieso al slecht ging.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Het is helemaal geen zwak excuus... Je moet eens wat verder durven kijken dan je onervaren neusje lang is vrees ik.
En het excuus van:quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Het is helemaal geen zwak excuus... Je moet eens wat verder durven kijken dan je onervaren neusje lang is vrees ik.
Weet je wat pas zwak is (en dit forum zit vol met van die ruggegraatloze kwezeltjes, dus geniet er maar van)? Het willen opbiechten omdat JIJ een kutgevoel hebt. Dat is pas zwak.
En dan schijnheilig erbij bedenken dat je graag eerlijk wil zijn.
Hou toch op man
Haha en jij begon over volwassenheid ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Weet je wat pas zwak is (en dit forum zit vol met van die ruggegraatloze kwezeltjes, dus geniet er maar van)? Het willen opbiechten omdat JIJ een kutgevoel hebt. Dat is pas zwak.
Hou toch op man
Onder het mom van "het betekende niks en het doet meer kwaad dan goed?"quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dit is niet gebaseerd op één specifieke ervaringquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vervelend voor je dat jouw ervaring vervelend was, maar over het algemeen is het zo dat opbiechten het beste is dat je kunt doen.
Dat sowieso. Maar ook dat is verre van netjes.quote:Tenzij je relatie toch al op z'n einde loopt, dan moet je het gewoon uitmaken en als reden datgene aangeven waardoor het sowieso al slecht ging.
Het vertrouwen beschadigen is alleen mogelijk wanneer het uitkomt. Dus dat hele "laat staan als" geeft er blijk van dat je er gewoon niets van snapt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Haha en jij begon over volwassenheid ?
Het gaat er helemaal niet om dat IK een kutgevoel heb en het daarom wil opbiechten, het gaat erom dat een normale gezonde relatie gebouwd is op o.a. vertrouwen, en als je vreemdgaat heb je dat vertrouwen al beschadigd, laat staan als je het daarna ook nog eens voor jezelf houdt, in het kader van : ''dan geef ik hem/haar geen rotgevoel''....
Nee, je lult het gewoon recht voor jezelf, mag hoor, maar ik heb mijn eigen mening hierover.
Eerlijkheid en vertrouwen lijken me nog altijd de beste basis voor een relatie. Bij jou is dat schijnbaar anders?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee. Onder het mom van: mijn fout, zelf rechtbreien. Niet zondermeer in de groep gooien omdat ik dan maar van mn kutgevoel af ben.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:20 schreef Kluts het volgende:
[..]
Onder het mom van "het betekende niks en het doet meer kwaad dan goed?"
Dat is iets wat de vreemdganger mooi zelf mag uitzoeken. Moeilijk, voor degenen met een geweten.quote:Heb dat argument wel vaker gehoord, maar ik vraag me in zo'n geval af hoe je met jezelf kan leven dat je zoiets geflikt hebt en dat verzwijgt voor je partner.
Jij vind jezelf heel slim he ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Het vertrouwen beschadigen is alleen mogelijk wanneer het uitkomt. Dus dat hele "laat staan als" geeft er blijk van dat je er gewoon niets van snapt.
Denk effe na voor je nog wat post aub.
Ja dat zou inderdaad het eerlijkste zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik denk dat de beslissing om het op te biechten situatie afhankelijk is. Beter is het om gewoon niet vreemd te gaan. Dat is pas eerlijk.
Juist het feit dat het haar een nog groter kutgevoel zal geven zegt al genoeg over de noodzaak om het te moeten vertellen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Het willen opbiechten omdat JIJ een kutgevoel hebt. Dat is pas zwak.
Zucht... vertrouwen kun je niet schaden wanneer iets niet bekend is...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Eerlijkheid en vertrouwen lijken me nog altijd de beste basis voor een relatie. Bij jou is dat schijnbaar anders?
Ja en wat denk je dat er gebeurd als je vriendin er zelf achterkomt? Dan ben je nog veel verder van huis, en je vriendin zal ik maar niet eens over beginnen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Het vertrouwen beschadigen is alleen mogelijk wanneer het uitkomt.
Er zijn er genoeg voor wie dat beter werkt dan opbiechten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:24 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Juist het feit dat het haar een nog groter kutgevoel zal geven zegt al genoeg over de noodzaak om het te moeten vertellen.
Zou sowieso niet best zijn als je zelf geen kutgevoel hebt, maar doodleuk aan de eettafel aanschuiven en doen alsof er niets aan de hand is en zo je relatie 'redden' vind ik helemaal te gek voor woorden.
Het is absoluut niet de makkelijkste weg... Het is één grote lijdensweg.quote:Een relatie staat of valt door vertrouwen, laat haar dan bepalen of dat vertrouwen in een toekomst samen er nog is of dat het niets meer gaat worden.
Ik vind het dus zeker de makkelijkste weg om het maar gewoon niet te melden, hopend dat ze er nooit achter komt zodat je 'zoals vanouds' gewoon lekker verder kunt gaan.
Als ze erachter kan komen, dan moet je het opbiechten. Maar dan ben je sowieso een lul op voeten, als je als een naief kind je leuter ergens anders in hangt zonder uberhaupt te bedenken of je er niet gewoon gloeiend bij bent.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja en wat denk je dat er gebeurd als je vriendin er zelf achterkomt? Dan ben je nog veel verder van huis, en je vriendin zal ik maar niet eens over beginnen.
En dat laatste maakt het nog het meest pijnlijk van allemaal.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:29 schreef Lienekien het volgende:
Als ze erachter komt, valt er niks meer op te biechten.
Het is wat ze in het Engels noemen 'to add insult to injury'. Niet alleen is ze belazerd, maar vervolgens ook nog keihard belogen.
Je kunt je van tevoren wel bedenken OF ze er achter kan komen....quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:29 schreef Lienekien het volgende:
Als ze erachter komt, valt er niks meer op te biechten.
Het is wat ze in het Engels noemen 'to add insult to injury'. Niet alleen is ze belazerd, maar vervolgens ook nog keihard belogen.
En een relatie heb je niet in je eentje, dus je complete verhaal is complete kul.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee. Onder het mom van: mijn fout, zelf rechtbreien. Niet zondermeer in de groep gooien omdat ik dan maar van mn kutgevoel af ben.
ik ben het met je eensquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als ze erachter kan komen, dan moet je het opbiechten. Maar dan ben je sowieso een lul op voeten, als je als een naief kind je leuter ergens anders in hangt zonder uberhaupt te bedenken of je er niet gewoon gloeiend bij bent.
Maar goed, ik zal wel weer 83 smaken hoon over me heen krijgen omdat ik dat zegMij boeit het niet, ik heb mijn lesje sowieso al geleerd.
Dat kun je niet... Je moest eens weten hoe ik er uiteindelijk achter ben gekomen, dat bedenk je niet eensquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je kunt je van tevoren wel bedenken OF ze er achter kan komen....
Leven in denial, heet dat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:32 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik ben het met je eens
als mijn vriendin het uit zou maken, dan had ik ook liever niet geweten dat de reden vreemd gaan is
en als ze vreemd gaat zonder het uit te maken of te vertellen, heb ik geen last van zolang ik het niet weet
je bent er nog echt trots op ook, dat je relatie nog aan isquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat kun je niet... Je moest eens weten hoe ik er uiteindelijk achter ben gekomen, dat bedenk je niet eens
Dat kun je wel degelijk. Als je je kop erbij houdt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat kun je niet... Je moest eens weten hoe ik er uiteindelijk achter ben gekomen, dat bedenk je niet eens
Ja ik ben er inderdaad trots opquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:33 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
je bent er nog echt trots op ook, dat je relatie nog aan is
heb gewoon de ballen op zo'n moment om je partner de deur te wijzen, in plaats van door te stuntelen en denken dat het wel goed komt
over leven in denial gesprokenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja ik ben er inderdaad trots opWant wij hebben ons samen uiteindelijk wel door een kuttijd heen geworsteld en nu is het alleen maar beter dan eerst.
Bedoel je nu dat je ook nog nadenkt over vreemdgaan, dat dat dan zo moet zijn dat je partner er niet achterkomt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als ze erachter kan komen, dan moet je het opbiechten. Maar dan ben je sowieso een lul op voeten, als je als een naief kind je leuter ergens anders in hangt zonder uberhaupt te bedenken of je er niet gewoon gloeiend bij bent.
Maar goed, ik zal wel weer 83 smaken hoon over me heen krijgen omdat ik dat zegMij boeit het niet, ik heb mijn lesje sowieso al geleerd.
Ja, zo simpel kun je het ook stellen als je niet wilt nadenken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het ligt sowieso altijd aan de mensen in de relatie, of het nou goed gaat of niet
Gelijk heb je, dit is ook iets om trost op te zijn!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja ik ben er inderdaad trots opWant wij hebben ons samen uiteindelijk wel door een kuttijd heen geworsteld en nu is het alleen maar beter dan eerst.
Als je dat doet val je sowieso niet onder de noemer vreemdganger.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat kun je wel degelijk. Als je je kop erbij houdt.
Ik heb prima over je post nagedacht anders had ik die opmerking niet gemaakt natuurlijk. Maar hoe zou je het anders willen zeggen/uitleggen dan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:40 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Ja, zo simpel kun je het ook stellen als je niet wilt nadenken.
Als je samenwoont zal het sowieso makkelijker zijn, maar als je ook nog eens op grote afstand van elkaar woont kan ik alleen maar respect voor je hebbenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Prima dat je over mij en m'n relatie wil oordelen, maar doe dat pas als je alle feiten kent
Waarom dat? Alsof je problemen in een relatie niet kan oplossen. En vreemdgaan is net als alle andere dingen die je in een relatie kunnen gebeuren een probleem waarvan het kan zijn dat je daar tegenaan loopt. De een kiest ervoor ermee te kappen, de ander dealt er mee. Dat laatste heeft JUIST niets te maken met leven in denial.quote:
Ohja, en ook hier gaat het fout eigenlijk. Je meisje zou niet zo fantastisch zijn, blijkbaar zag je in je dronken buien toch een fantastischer meisje voor je.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:58 schreef kloon_van_account het volgende:
Ik heb een relatie met een fantastisch meisje. We zijn al zo'n 4 jaar samen, en tot gisteren zag ik mijn toekomst ook met haar samen.
Wat heerlijk, je hebt geen geweten!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:47 schreef Strychnos het volgende:
Yeaahhh alle moraalridders op fok zijn weer uit hun schulp gekropen, om iedereen die een keer vreemd is gegaan terecht te wijzen!
Zoals ik al eens eerder heb gezegd, wanneer mij niets gevraagd wordt dan lieg ik toch nergens over?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:44 schreef Kluts het volgende:
[..]
Waarom dat? Alsof je problemen in een relatie niet kan oplossen. En vreemdgaan is net als alle andere dingen die je in een relatie kunnen gebeuren een probleem waarvan het kan zijn dat je daar tegenaan loopt. De een kiest ervoor ermee te kappen, de ander dealt er mee. Dat laatste heeft JUIST niets te maken met leven in denial.
En in iemand anders zijn of haar ogen niet, en nu ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:48 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
in mijn ogen ben je een kneus als je een relatie aan houdt als de ander vreemd is gegaan\
Het is wel een beetje jammer dat je je er steeds zonder onderbouwing vanaf maakt. Fortune_Cookie legt z'n standpunt tenminste uit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:48 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
in mijn ogen ben je een kneus als je een relatie aan houdt als de ander vreemd is gegaan\
Je liegt niet nee, maar je verbergt wel iets.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:47 schreef Strychnos het volgende:
Yeaahhh alle moraalridders op fok zijn weer uit hun schulp gekropen, om iedereen die een keer vreemd is gegaan terecht te wijzen!
Zoals ik al eens eerder heb gezegd, wanneer mij niets gevraagd wordt dan lieg ik toch nergens over?
Je haalt liegen en vertrouwen door elkaar helaas.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Zucht... vertrouwen kun je niet schaden wanneer iets niet bekend is...
Jep... Maar hij kan zich ook voornemen dat nooit meer te doen en dus haar vertrouwen te rechtvaardigen, ondanks die fout. Hij heeft dat zelf in de hand namelijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:52 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Je haalt liegen en vertrouwen door elkaar helaas.
http://www.encyclo.nl/begrip/vertrouwen
Het draait er bij vertrouwen om dat je je partner vertrouwd op het feit dat hij jou op elke manier respecteerd. Hoe je het ook went of keert, op het moment dat je vreemdgaat, heb je op dat bepaalde moment geen respect voor je partner, en dus het vertrouwen beschaamd. Dat is ook de reden dat TS zich (terecht) schuldig voelt tegenover zijn partner. Hij heeft haar vertrouwen beschaamd.
Dat had ie voor ie vreemdging ook al.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Jep... Maar hij kan zich ook voornemen dat nooit meer te doen en dus haar vertrouwen te rechtvaardigen, ondanks die fout. Hij heeft dat zelf in de hand namelijk.
Nee dat is het niet hoor! Ik vind dat je een weloverwogen keuze moet maken of het verstandig is om te vertellen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat heerlijk, je hebt geen geweten!
het heeft helemaal niets met die relatie te maken, want die blijkt uiteindelijk toch minder bijzonder dan dat je (waarschijnlijk) eerst dachtquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het is wel een beetje jammer dat je je er steeds zonder onderbouwing vanaf maakt. Fortune_Cookie legt z'n standpunt tenminste uit.
Is het ook... Maar ook daar kun je weer twee kanten op: doe je het om jezelf buiten schot te laten, of om te voorkomen dat de ander echt gekwetst wordt? Het zal denk ik een beetje van beiden zijn, en naderhand kun je pas goed vast stellen wat echt zwaarder weegt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Bedoel je nu dat je ook nog nadenkt over vreemdgaan, dat dat dan zo moet zijn dat je partner er niet achterkomt?
Tjezus, dat is vreemdgaan met voorbedachte rade, dat zou ik dus wel heel erg vinden.
'een zwak moment'... ach... Ik geloof daar niet zo in.quote:Een slippertje op een zwak moment valt over te praten, een affaire of echt nadenken over hoe dat het beste aan te pakken niet.
Dat zijn enorme vertrouwensbreuken, je zit dan van te voren al na te denken over hoe je dat moet aanpakken, hoe je het beste kan liegen en bedriegen.
Allemaal situatie afhankelijk en minder zwart/wit dan een karaktereigenschap. Maar geloof wat je wil geloven. Dat doet iedereen toch wel.quote:Dat zou ik nu een meer dan nare eigenschap van mijn partner vinden, zo'n nare eigenschap dat ik niet met hem zou willen zijn.
Een oor aannaaien? Ik snap wat je bedoelt, maar je trekt het verhaal daarmee wel uit de context.quote:Nu wordt het nogal lastig voor hem om vreemd te gaan aangezien het gewoon mag, maar ik zou dat nadenken over hoe mij een oor aan te naaien pas echt als kwalijk zien, een stuk kwalijker dan eens in een domme ondoordachte bui een fout maken.
Want? Als jij al jaren iets met iemand hebt, ga je dat niet weggooien voor een misstap.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:48 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
In haar geval sprak ze over 'maandenlang bedrogen', even ter aanvullingquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Want? Als jij al jaren iets met iemand hebt, ga je dat niet weggooien voor een misstap.
Ik vind jou een kneus dat je zo ongenuanceerd denkt.
Dit topic gaat niet over haar, maar over vreemdgaan in het algemeen. Even ter aanvulling.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
In haar geval sprak ze over 'maandenlang bedrogen', even ter aanvulling
Waarom zou iedereen het maar gelijk uit moeten maken als zijn/haar partner is vreemdgegaan? Dat ik niet wegloop voor problemen maar ze probeer op te lossen (samen met m'n vriend), betekent niet dat ik een 'kneus' ben lijkt me zo.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:00 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
het heeft helemaal niets met die relatie te maken, want die blijkt uiteindelijk toch minder bijzonder dan dat je (waarschijnlijk) eerst dacht
het heeft alles te maken met een tijdje doorbijten (uitmaken en liefdesverdriet) en een nieuwe partner zoeken, als je het niet durft uit te maken en niet durft om op zo'n moment voor jezelf te kiezen, ben je in mijn ogen een kneus
Nee hoor, dat heb ik helemaal niet nodig. Ik berust in de feitenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:07 schreef Loppe het volgende:
Fortune_Cookie probeert zijn eigen geweten te sussen.
Volgens mij was het wel gericht aan haar, maar ik kan me vergissen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:05 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over haar, maar over vreemdgaan in het algemeen. Even ter aanvulling.
IK reageerde op de post die weliswaar een reactie op kwiwi was, maar ik reageerde dus niet op haar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Volgens mij was het wel gericht aan haar, maar ik kan me vergissen.
Ik discussieer op een irritante manier? Wat dan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
IK reageerde op de post die weliswaar een reactie op kwiwi was, maar ik reageerde dus niet op haar.
Verder is dat in mijn ogen totaal irrelevant voor deze discussie, daarbij vind ik je gewoon op een irritante manier discussieren.
Je presenteert je mening als een feit. En in dit soort discussies zijn feiten niet zozeer echt relevant, emoties wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik discussieer op een irritante manier? Wat dan?
Geef eens een voorbeeld dan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:14 schreef Kluts het volgende:
[..]
Je presenteert je mening als een feit. En in dit soort discussies zijn feiten niet zozeer echt relevant, emoties wel.
Feiten zijn niet relevant in discussies die over gevoel gaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld dan?
Feiten zijn niet relevant
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat heb ik helemaal niet nodig. Ik berust in de feiten
Helemaal mee eens. Als een beetje bier en aanwezig vrouwenvlees je al over de schreef helpt, wat stelt het dan precies voor allemaal?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:11 schreef HugoBaas het volgende:
Als ik haar was zou ik je dumpen.
En dronken zijn is het domste excuus ooit. Je hebt genoeg momenten om je te bedenken dat waar je mee bezig bent fout is.
Daar stelde iemand dat ik mijn geweten probeerde te sussen! En dat was waarop ik reageerde met: ik berust in de feiten. Mijn persoonlijke situatie hieromtrent dus.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:18 schreef Kluts het volgende:
[..]
Feiten zijn niet relevant in discussies die over gevoel gaan.
[..]
Jouw persoonlijke situatie is dus niet gebaseerd op gevoel, maar pure ratio?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daar stelde iemand dat ik mijn geweten probeerde te sussen! En dat was waarop ik reageerde met: ik berust in de feiten. Mijn persoonlijke situatie hieromtrent dus.
Nee, ik berust in de feiten zoals die er liggen in mijn persoonlijke situatie... Het is zoals het is, en ik hoef mijn geweten niet te sussen. Dat is alles wat daarmee bedoeld werd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:22 schreef Kluts het volgende:
[..]
Jouw persoonlijke situatie is dus niet gebaseerd op gevoel, maar pure ratio?
Nee, jij had gewoon duidelijker moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee, ik berust in de feiten zoals die er liggen in mijn persoonlijke situatie... Het is zoals het is, en ik hoef mijn geweten niet te sussen. Dat is alles wat daarmee bedoeld werd.
Je sprak dus voor je beurt.
Ja, veilig.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:25 schreef Jojoortje het volgende:
Heb je het veilig gedaan? Of weet je dat niet meer?
Doe dat nou niet!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:30 schreef kloon_van_account het volgende:
[..]
Ja, veilig.
Ik ga vanavond naar haar toe en dan biecht ik het op.
En jij denkt dat ze dat niet merkt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Zucht... vertrouwen kun je niet schaden wanneer iets niet bekend is...
En nee, dat is bij mij niet anders, maar de wereld is nu eenmaal niet zwart/wit, ook niet in relaties. Er zijn genoeg vrouwen die het liever niet zouden weten, geloof me.
Dat klopt, maar die blijk je net die ene bemoeizuchtige vriendin over het hoofd te hebben gezien.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je kunt je van tevoren wel bedenken OF ze er achter kan komen....
Er zijn genoeg relaties waarin dat soort dingen nooit uitkomen anders... Voor mij was het niks, ik heb er een punt achter gezet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:48 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze dat niet merkt?Dat is wel heel naief. Geheid dat ze het merkt en geheid dat ze er vroeg of laat achter komt. En als ze er achter moet komen heeft ze zeker geen vertrouwen meer.
Echt, als je denkt dat je dat soort dingen verborgen kunt houden, dan heb je het niet begrepen.
Ik vraag me af of je er trots op zou moeten zijn om met dat weetje te leven. Stel je voor dat je de rest van je leven met haar samen blijft. Dan moet je je de rest van je leven dus niet verlullen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Er zijn genoeg relaties waarin dat soort dingen nooit uitkomen anders... Voor mij was het niks, ik heb er een punt achter gezet.
Nee het is naief van jou om te denken dat elke keer dat iemand vreemd gaat dit altijd wordt ontdekt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:48 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze dat niet merkt?Dat is wel heel naief. Geheid dat ze het merkt en geheid dat ze er vroeg of laat achter komt. En als ze er achter moet komen heeft ze zeker geen vertrouwen meer.
Echt, als je denkt dat je dat soort dingen verborgen kunt houden, dan heb je het niet begrepen.
Nou, ik zou niet met het feit kunnen leven dat ik vreemd gegaan was en zij wist van niks.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:04 schreef Strychnos het volgende:
[..]
Nee het is naief van jou om te denken dat elke keer dat iemand vreemd gaat dit altijd wordt ontdekt.
Het komt vaker niet uit dan wel is mijn indruk!
Dat is een ander iets, jij hebt hier wel problemen mee. Er zijn echt legio mensen die dat wel kunnen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, ik zou niet met het feit kunnen leven dat ik vreemd gegaan was en zij wist van niks.
De relatie zelf is toch niet gebaseerd op het vreemdgaan van TS?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:11 schreef HugoBaas het volgende:
Vertellen, anders is jullie relatie gebasseerd op een leugen.
De reden om het nooit te vertellen!quote:Als ik haar was zou ik je dumpen.
En dronken zijn is het domste excuus ooit. Je hebt genoeg momenten om je te bedenken dat waar je mee bezig bent fout is.
Sukkel
Preciesquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:04 schreef Ibanez16 het volgende:
Niet vertellen en verdergaan met de orde van de dag
Kun je het me vergeven JJquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:34 schreef Jojoortje het volgende:
Succes dan maar TS. Als ze het jou eventueel ooit vergeeft, dan mag je jezelf gelukkig prijzen. Zo niet, dan is eigen schuld dikke bult.
Wel goed dat je het haar gaat zeggen btw.
De ellende is al begonnen toen TS z'n pikkie niet meer in bedwang kon houden na te veel biertjes. Ik vind dat hij tijd genoeg heeft gehad om zich te realiseren waar hij mee bezig was. Hij heeft die chick alle hoeken van het bed laten zien. Dan heb je echt niet zo veel bier op dat je totaal niet meer weet wat je doet. Verzwijgen lijkt me onverstandig. Zoals TS al aangeeft knaagt het aan zijn geweten. Beter vertel je het haar gewoon en kijk je dan wat er gebeurt. Jullie hebben wel een relatie van 4 jaar achter de rug en die gooi je volgens mij ook niet zomaar weg.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:43 schreef skippy22 het volgende:
[..]
PreciesSchuldgevoel blablabla Gewoon niet meer denken... Of wel
![]()
Als je het je vriendin vertelt ts dan begint de ellende pas echt
Wat een onzin. Iedereen heeft recht op zijn/ haar geheimen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Vertellen TS. Je moet geen geheimen hebben voor je partner.
Behalve als het geheimen zijn die met jou te maken hebben bedoel je. Dit is een wat andere orde van grootte als "schat ik zing wel eens onder de douche als ik alleen thuis ben".quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat een onzin. Iedereen heeft recht op zijn/ haar geheimen.
Misschien heeft ie maar gedroomd dat ze het hadden gedaan, maar was hij in werkelijkheid zo lam dat ie gelijk in slaap viel, en er dus niks is gebeurdquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:50 schreef Niek1001 het volgende:
[..]
De ellende is al begonnen toen TS z'n pikkie niet meer in bedwang kon houden na te veel biertjes. Ik vind dat hij tijd genoeg heeft gehad om zich te realiseren waar hij mee bezig was. Hij heeft die chick alle hoeken van het bed laten zien. Dan heb je echt niet zo veel bier op dat je totaal niet meer weet wat je doet. Verzwijgen lijkt me onverstandig. Zoals TS al aangeeft knaagt het aan zijn geweten. Beter vertel je het haar gewoon en kijk je dan wat er gebeurt. Jullie hebben wel een relatie van 4 jaar achter de rug en die gooi je volgens mij ook niet zomaar weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet er sowieso niet trots op zijn, het is en blijft een lage streek wanneer de wederhelft meent dat je trouw bent en daar een 'understanding' over is, simpel zat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je er trots op zou moeten zijn om met dat weetje te leven. Stel je voor dat je de rest van je leven met haar samen blijft. Dan moet je je de rest van je leven dus niet verlullen.
En zeker als ze er na een paar jaar achter komt heb je een probleem.
WTF? Natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Vertellen TS. Je moet geen geheimen hebben voor je partner.
Moeilijke... Enerzijds ben ik het met je eens, anderzijds denk ik dat er relaties bestaan met een dusdanige diepgang (maar dat is een piepkleine minderheid van de relaties) dat alles, maar dan ook alles gewoon op tafel moet.quote:
Nou vind ik niet en zeker niet zoiets als dit zeg. Ik zou het willen weten als mijn partner vreemd zou gaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat een onzin. Iedereen heeft recht op zijn/ haar geheimen.
Struisvogel. Lekker je kop in het zand steken. Hij naait dan 1x je beste vriendin en allebei weten ze het en jij niet. Lekker leven dan zeg.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:18 schreef Koeketrommel het volgende:
Ik zou het niet vertellen. Dat meisje zou zich zwaar minderwaardig gaan voelen en heeeel veel moeite krijgen met vertrouwen. Als mijn vriendje vreemd zou gaan en het nooit meer zou doen, hoef ik het niet te weten echt niet.
Partner: "cyclinggurl ik ga vreemd hoor."quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:42 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou vind ik niet en zeker niet zoiets als dit zeg. Ik zou het willen weten als mijn partner vreemd zou gaan.
Ik vind het ook onbegrijpelijk, maar in dit topic en in vorige topics over vreemdgaan, is toch gebleken dat er aardig wat mensen zijn die dus liever niets willen weten en ook niets zouden vertellen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:43 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Struisvogel. Lekker je kop in het zand steken. Hij naait dan 1x je beste vriendin en allebei weten ze het en jij niet. Lekker leven dan zeg.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:44 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Partner: "cyclinggurl ik ga vreemd hoor."
Cyclinggurl: "ok, fijn dat je het laat weten, want dan kan je mooi oprotten"
Wil je met haar door en denk je nooit meer vreemd te gaan? Dan niet vertellen, suck it up. Jullie kunnen nog een toekomst hebben, gewoon niet dronken worden. Je hebt spijt en je wil duidelijk niet echt vreemdgaan, dus waarom puur omdat het kut voor jou is om het verborgen te houden haar vertellen?quote:Zie er enorm tegenop, maar zou me nog kutter voelen als ik het voor haar verborgen houd.
Ik ook niet als de relatie verder gewoon goed was....en het echt eenmalig en betekenisloos is geweest.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:18 schreef Koeketrommel het volgende:
Ik zou het niet vertellen. Dat meisje zou zich zwaar minderwaardig gaan voelen en heeeel veel moeite krijgen met vertrouwen. Als mijn vriendje vreemd zou gaan en het nooit meer zou doen, hoef ik het niet te weten echt niet.
Slaat als een lul op een drumstel. Jij bent gewoon nog nooit goed dronken geweest.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:53 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vind "dronken"zo een slecht excuus zeg. Ja ik had wat biertjes op dus ik liet een medestudente even alle hoeken van de kamer zien.
Ja zo ken ik er nog wel een, weet je de hond van de buren is bevallen, dus ik heb de buurman maar gelijk geneukt.
Dat heeft ie al gedaan toen ie die andere vrouw neukte.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:55 schreef -Strawberry- het volgende:
TS gaat iets onherstelbaars kapot maken denk ik.
Dus dan is het uit egoïstische belangen dat je het opbiecht, niet omdat het beter is voor haar. Maar ook genoeg vrouwen die wel eerlijkheid in een relatie als meest belangrijk zien. En daarnaast vrouwen die één misstap liever niet willen weten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, ik zou niet met het feit kunnen leven dat ik vreemd gegaan was en zij wist van niks.
Dat is waar, maar iedereen maakt wel eens één fout in zijn/'haar leven. Als hij er echt veel spijt van heeft en met haar door wil, en niet van plan is ooit nog zo dronken te worden, dan vind ik het niet onherstelbaar. Dat kan het wel zijn als zij niet met het idee kan leven van hem met een ander.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:57 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat heeft ie al gedaan toen ie die andere vrouw neukte.
Ik ben het deels met je eens, maar ik vind wel dat zij het volste recht heeft om te weten dat hij die fout heeft gemaakt, en dat zij degene is die uiteindelijk beslist of ze wel of niet verder wil gaan met 'm.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is waar, maar iedereen maakt wel eens één fout in zijn/'haar leven. Als hij er echt veel spijt van heeft en met haar door wil, en niet van plan is ooit nog zo dronken te worden, dan vind ik het niet onherstelbaar. Dat kan het wel zijn als zij niet met het idee kan leven van hem met een ander.
Eigenlijk moet zij ook wel de keuze kunnen maken, in plaats van TS. Maar wij weten dus niet of zij zoiets zou willen weten, één enkele misstap. Toch als TS haar eerste was, en verder geen ervaring heeft, zal ze hem vast na 4 jaar relatie nog wel kunnen vergeven. Dat hangt er een beetje vanaf hoe TS het brengt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:00 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik ben het deels met je eens, maar ik vind wel dat zij het volste recht heeft om te weten dat hij die fout heeft gemaakt, en dat zij degene is die uiteindelijk beslist of ze wel of niet verder wil gaan met 'm.
Het gewoon maar verzwijgen omdat het eenmalig was, en je je relatie niet op het spel wilt zetten, DAT is pas egoistisch imo.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:56 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Slaat als een lul op een drumstel. Jij bent gewoon nog nooit goed dronken geweest.
Als jij nog nooit zo ver weg bent geweest dat je niet meer weet wat je doet dan heb je niet genoeg doorgezopen.quote:
Daar heb je gelijk in, toch zou ik er in dat geval altijd voor kiezen om het toch te vertellen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar wij weten dus niet of zij zoiets zou willen weten, of niet. Eén enkele misstap.
*notities maakt*quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:53 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja zo ken ik er nog wel een, weet je de hond van de buren is bevallen, dus ik heb de buurman maar gelijk geneukt.
Nou, "Relatie van 5 jaar" lijkt mij dan de reden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:19 schreef AceOfDubs het volgende:
Vriend van me zat pas in hetzelfde schuitje.. Relatie van 5 jaar, alles ging perfect.. Tot op een drank/drugs avondje.. Hij wilde het eerst niet vertellen maar na twee dagen trok hij het niet meer, en heeft het opgebiecht. Relatie voorbij, vrouwtje wil hem nooit meer zien.
Ik denk dat je vooral na moet denken over waarom je vreemd bent gegaan. Zit je relatie in een sleur? Is de seks niet geweldig meer? Wil je experimenteren met andere vrouwen? Deel van je jeugd gemist wat je in wil halen? Etc..? Etc..?
Er is namelijk altijd een rede voor, en 'ik was dronken' is niet voldoende. Er is de intentie geweest dit te doen, drank en drugs halen alleen die drempel weg die je normaal tegenhoudt.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:19 schreef AceOfDubs het volgende:
Vriend van me zat pas in hetzelfde schuitje.. Relatie van 5 jaar, alles ging perfect.. Tot op een drank/drugs avondje.. Hij wilde het eerst niet vertellen maar na twee dagen trok hij het niet meer, en heeft het opgebiecht. Relatie voorbij, vrouwtje wil hem nooit meer zien.
Ik denk dat je vooral na moet denken over waarom je vreemd bent gegaan. Zit je relatie in een sleur? Is de seks niet geweldig meer? Wil je experimenteren met andere vrouwen? Deel van je jeugd gemist wat je in wil halen? Etc..? Etc..?
Er is namelijk altijd een rede voor, en 'ik was dronken' is niet voldoende. Er is de intentie geweest dit te doen, drank en drugs halen alleen die drempel weg die je normaal tegenhoudt.
Je hebt gedaan wat je kon doen ... en nu ligt het volledig in haar handen ..quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:45 schreef kloon_van_account het volgende:
Ik heb het verteld. We wonen een uur van elkaar vandaan, en een kwartier voordat ik de stad binnenkwam met de trein heb ik gezegd dat ik rot nieuws had, en of ze naar het station wilde komen. Ik hoopte maar dat ze tijd had, want ik wilde haar niet eerder bellen omdat ze dan een uur of langer zich zorgen maakt wat er aan de hand is.
Op een rustig plekje dicht bij het station recht voor z'n raap verteld. Erbij gezegd dat ik als de dood was dat ik haar zou kwijtraken, en niet kan voorstellen hoe ik ooit zo verschrikkelijk stom kan zijn geweest. Ze zei niet zoveel, iig dat ik een klootzak was, maar het werd geen scheldpartij ofzo. Ze vertelde dat ze het moeilijk kon geloven, en toen is ze weggegaan, zonder erg veel te zeggen. De relatie is niet over, maar veel scheelt het volgens mij niet. Ik ben toen weer met de trein terug naar mijn stad gegaan, en kreeg nog een smsje waarin ze schreef dat ik 'n asshole was.
Voel me nog steeds ontzettend klote. Hoe kan ik haar dit aan hebben gedaanZe zei dat ze me vandaag of morgen nog wel zou bellen.
Goed dat je het vertelt hebt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:45 schreef kloon_van_account het volgende:
Ik heb het verteld. We wonen een uur van elkaar vandaan, en een kwartier voordat ik de stad binnenkwam met de trein heb ik gebeld dat ik rot nieuws had, en of ze naar het station wilde komen. Ik hoopte maar dat ze tijd had, want ik wilde haar niet eerder bellen omdat ze dan een uur of langer zich zorgen maakt wat er aan de hand is.
Op een rustig plekje dicht bij het station recht voor z'n raap verteld. Erbij gezegd dat ik als de dood was dat ik haar zou kwijtraken, en niet kan voorstellen hoe ik ooit zo verschrikkelijk stom kan zijn geweest. Ze zei niet zoveel, iig dat ik een klootzak was, maar het werd geen scheldpartij ofzo. Ze vertelde dat ze het moeilijk kon geloven, en toen is ze weggegaan, zonder erg veel te zeggen. De relatie is niet over, maar veel scheelt het volgens mij niet. Ik ben toen weer met de trein terug naar mijn stad gegaan, en kreeg nog een smsje waarin ze schreef dat ik 'n asshole was.
Voel me nog steeds ontzettend klote. Hoe kan ik haar dit aan hebben gedaanZe zei dat ze me vandaag of morgen nog wel zou bellen.
iig geen spijt dat ik het verteld heb, hopelijk is onze relatie sterk genoeg. Zoniet, dan ben ik de grootste sukkel die er is dat 'ie zo'n relatie heeft laten lopen.
Is ook wel logisch dat ze het eerst even moet laten bezinken, geef haar de tijd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:45 schreef kloon_van_account het volgende:
Ik heb het verteld. We wonen een uur van elkaar vandaan, en een kwartier voordat ik de stad binnenkwam met de trein heb ik gezegd dat ik rot nieuws had, en of ze naar het station wilde komen. Ik hoopte maar dat ze tijd had, want ik wilde haar niet eerder bellen omdat ze dan een uur of langer zich zorgen maakt wat er aan de hand is.
iig geen spijt dat ik het verteld heb, hopelijk is onze relatie sterk genoeg. Zoniet, dan ben ik de grootste sukkel die er is dat 'ie zo'n relatie heeft laten lopen.
Dit is duidelijk voorbij hoor. Op 't moment dat je niet de kans hebt echt met haar te praten. Die zit nu thuis met vriendinnen te bellen die haar allemaal zullen aanraden het te verbreken omdat ze anders onwijs over zich heen laat lopen.quote:
En dan dat ze er misschien later achter komt. Je bent gewoon een lul als je zoiets doet en niets zegt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:57 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Ik begrijp ECHT niet dat je het vertelt hebt. Wat heb je ernu mee gewonnen? Zij een kutgevoel en dikke vette kans dat ze je nooit meer wilt zien.
Wat was het alternatief? Niets zeggen en dan was alles nog ok geweest.
Stom stom stom.
Ook al zeggen 100 vriendinnen tegen haar dat ze het uit moet maken. Als zij hem nog een kans wil geven dan gebeurt dat gewoon, klaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:57 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dit is duidelijk voorbij hoor. Op 't moment dat je niet de kans hebt echt met haar te praten. Die zit nu thuis met vriendinnen te bellen die haar allemaal zullen aanraden het te verbreken omdat ze anders onwijs over zich heen laat lopen.
Ik mag toch hopen dat ze 4 jaar niet zomaar weggooit omdat een paar vriendinnen dat aanradenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:57 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dit is duidelijk voorbij hoor. Op 't moment dat je niet de kans hebt echt met haar te praten. Die zit nu thuis met vriendinnen te bellen die haar allemaal zullen aanraden het te verbreken omdat ze anders onwijs over zich heen laat lopen.
Als ze er nog achter komt kan je er niets aan doen. TS had gewoon wat meer ballen moeten tonen en zich niet zo op moeten laten naaien door zichzelf. Bek houden was veruit het slimste geweest. Wat wint hij hier nu mee? Helemaal NIETS. Zij voelt zich kut, hij voelt zich kut en relatie verneukt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:58 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
En dan dat ze er misschien later achter komt. Je bent gewoon een lul als je zoiets doet en niets zegt.
Ja ik heb dat heel duidelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze 4 jaar niet zomaar weggooit omdat een paar vriendinnen dat aanraden
Heb je haar wel duidelijk gemaakt dat je met haar verder wil TS? Of was het een soort mededeling over dat je bent vreemdgegaan?
Of in eerste instantie niet vreemd moeten gaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:00 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Als ze er nog achter komt kan je er niets aan doen. TS had gewoon wat meer ballen moeten tonen en zich niet zo op moeten laten naaien door zichzelf. Bek houden was veruit het slimste geweest. Wat wint hij hier nu mee? Helemaal NIETS. Zij voelt zich kut, hij voelt zich kut en relatie verneukt.
Nou, goed gedaan hoor, dat opbiechten. Het is nu allemaal een stuk beter
Hij wint er op de langere termijn, als ze samen verder gaan, wel vertrouwen mee door er zelf voor uit te komen. Hij is dan wel een klootzak maar in ieder geval een eerlijke.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:00 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Als ze er nog achter komt kan je er niets aan doen. TS had gewoon wat meer ballen moeten tonen en zich niet zo op moeten laten naaien door zichzelf. Bek houden was veruit het slimste geweest. Wat wint hij hier nu mee? Helemaal NIETS. Zij voelt zich kut, hij voelt zich kut en relatie verneukt.
Nou, goed gedaan hoor, dat opbiechten. Het is nu allemaal een stuk beter
Eerlijk is niet altijd het beste, maar onze samenleving doet net of het boven alles verheven is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:02 schreef kwiwi het volgende:
Hij wint er op de langere termijn, als ze samen verder gaan, wel vertrouwen mee door er zelf voor uit te komen. Hij is dan wel een klootzak maar in ieder geval een eerlijke.
Als je vriend er niet over hoeft te vertellen weet je natuurlijk nooit of slippertjes de gewoonte zijn of nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eerlijk is niet altijd het beste, maar onze samenleving doet net of het boven alles verheven is.
Ik als vrouw zeg: als je zoiets achterlijks doet dan succes met je schuldgevoel, maar vertel het mij in godsnaam niet!! Ik wil me domweg niet kut voelen.
(als het om een relatie met een andere vrouw gaat dan is dat wat anders, maar een eenmalig slippertje hoor ik gewoon liever niet) (zolang slippertjes geen gewoonte zijn)
Alsof iemand dat een paar keer zou vertellen....quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je vriend er niet over hoeft te vertellen weet je natuurlijk nooit of slippertjes de gewoonte zijn of niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |