Is het ook... Maar ook daar kun je weer twee kanten op: doe je het om jezelf buiten schot te laten, of om te voorkomen dat de ander echt gekwetst wordt? Het zal denk ik een beetje van beiden zijn, en naderhand kun je pas goed vast stellen wat echt zwaarder weegt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Bedoel je nu dat je ook nog nadenkt over vreemdgaan, dat dat dan zo moet zijn dat je partner er niet achterkomt?
Tjezus, dat is vreemdgaan met voorbedachte rade, dat zou ik dus wel heel erg vinden.
'een zwak moment'... ach... Ik geloof daar niet zo in.quote:Een slippertje op een zwak moment valt over te praten, een affaire of echt nadenken over hoe dat het beste aan te pakken niet.
Dat zijn enorme vertrouwensbreuken, je zit dan van te voren al na te denken over hoe je dat moet aanpakken, hoe je het beste kan liegen en bedriegen.
Allemaal situatie afhankelijk en minder zwart/wit dan een karaktereigenschap. Maar geloof wat je wil geloven. Dat doet iedereen toch wel.quote:Dat zou ik nu een meer dan nare eigenschap van mijn partner vinden, zo'n nare eigenschap dat ik niet met hem zou willen zijn.
Een oor aannaaien? Ik snap wat je bedoelt, maar je trekt het verhaal daarmee wel uit de context.quote:Nu wordt het nogal lastig voor hem om vreemd te gaan aangezien het gewoon mag, maar ik zou dat nadenken over hoe mij een oor aan te naaien pas echt als kwalijk zien, een stuk kwalijker dan eens in een domme ondoordachte bui een fout maken.
Want? Als jij al jaren iets met iemand hebt, ga je dat niet weggooien voor een misstap.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:48 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
in mijn ogen ben je een kneus als je een relatie aan houdt als de ander vreemd is gegaan\
In haar geval sprak ze over 'maandenlang bedrogen', even ter aanvullingquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Want? Als jij al jaren iets met iemand hebt, ga je dat niet weggooien voor een misstap.
Ik vind jou een kneus dat je zo ongenuanceerd denkt.
Dit topic gaat niet over haar, maar over vreemdgaan in het algemeen. Even ter aanvulling.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
In haar geval sprak ze over 'maandenlang bedrogen', even ter aanvulling
Waarom zou iedereen het maar gelijk uit moeten maken als zijn/haar partner is vreemdgegaan? Dat ik niet wegloop voor problemen maar ze probeer op te lossen (samen met m'n vriend), betekent niet dat ik een 'kneus' ben lijkt me zo.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:00 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
het heeft helemaal niets met die relatie te maken, want die blijkt uiteindelijk toch minder bijzonder dan dat je (waarschijnlijk) eerst dacht
het heeft alles te maken met een tijdje doorbijten (uitmaken en liefdesverdriet) en een nieuwe partner zoeken, als je het niet durft uit te maken en niet durft om op zo'n moment voor jezelf te kiezen, ben je in mijn ogen een kneus
Nee hoor, dat heb ik helemaal niet nodig. Ik berust in de feitenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:07 schreef Loppe het volgende:
Fortune_Cookie probeert zijn eigen geweten te sussen.
Volgens mij was het wel gericht aan haar, maar ik kan me vergissen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:05 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over haar, maar over vreemdgaan in het algemeen. Even ter aanvulling.
IK reageerde op de post die weliswaar een reactie op kwiwi was, maar ik reageerde dus niet op haar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Volgens mij was het wel gericht aan haar, maar ik kan me vergissen.
Ik discussieer op een irritante manier? Wat dan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
IK reageerde op de post die weliswaar een reactie op kwiwi was, maar ik reageerde dus niet op haar.
Verder is dat in mijn ogen totaal irrelevant voor deze discussie, daarbij vind ik je gewoon op een irritante manier discussieren.
Je presenteert je mening als een feit. En in dit soort discussies zijn feiten niet zozeer echt relevant, emoties wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik discussieer op een irritante manier? Wat dan?
Geef eens een voorbeeld dan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:14 schreef Kluts het volgende:
[..]
Je presenteert je mening als een feit. En in dit soort discussies zijn feiten niet zozeer echt relevant, emoties wel.
Feiten zijn niet relevant in discussies die over gevoel gaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld dan?
Feiten zijn niet relevant
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat heb ik helemaal niet nodig. Ik berust in de feiten
Helemaal mee eens. Als een beetje bier en aanwezig vrouwenvlees je al over de schreef helpt, wat stelt het dan precies voor allemaal?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:11 schreef HugoBaas het volgende:
Als ik haar was zou ik je dumpen.
En dronken zijn is het domste excuus ooit. Je hebt genoeg momenten om je te bedenken dat waar je mee bezig bent fout is.
Daar stelde iemand dat ik mijn geweten probeerde te sussen! En dat was waarop ik reageerde met: ik berust in de feiten. Mijn persoonlijke situatie hieromtrent dus.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:18 schreef Kluts het volgende:
[..]
Feiten zijn niet relevant in discussies die over gevoel gaan.
[..]
Jouw persoonlijke situatie is dus niet gebaseerd op gevoel, maar pure ratio?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daar stelde iemand dat ik mijn geweten probeerde te sussen! En dat was waarop ik reageerde met: ik berust in de feiten. Mijn persoonlijke situatie hieromtrent dus.
Nee, ik berust in de feiten zoals die er liggen in mijn persoonlijke situatie... Het is zoals het is, en ik hoef mijn geweten niet te sussen. Dat is alles wat daarmee bedoeld werd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:22 schreef Kluts het volgende:
[..]
Jouw persoonlijke situatie is dus niet gebaseerd op gevoel, maar pure ratio?
Nee, jij had gewoon duidelijker moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee, ik berust in de feiten zoals die er liggen in mijn persoonlijke situatie... Het is zoals het is, en ik hoef mijn geweten niet te sussen. Dat is alles wat daarmee bedoeld werd.
Je sprak dus voor je beurt.
Ja, veilig.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:25 schreef Jojoortje het volgende:
Heb je het veilig gedaan? Of weet je dat niet meer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |