ja, he?quote:
Leuk inderdaad.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:26 schreef speknek het volgende:
Tof toch, iemand van 72 die fan is van Rammstein.
Een film van Orson Wellesquote:Op zondag 22 augustus 2010 21:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Welke wilde die nou graag? Verstond het niet.
Volgens mij is het een kunstgebit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:27 schreef Bluezz het volgende:
Met witte tanden zegt Jelle![]()
Verhoeven keek hierbij wat bescheten, want die heeft ie zelf ook
Of al ooit geweest.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Oké. Bedankt. Zal wel geen geld voor geweest zijn.
Doet ie normaal nooit, in interviewsquote:Op zondag 22 augustus 2010 21:39 schreef golfer het volgende:
En ja hoor. We zijn weer bij jezus aangeland.
Niet als het er niet over gaat.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Doet ie normaal nooit, in interviews.
Grin.quote:
Een ieder op zijn eigen terrein, maar ik denk dat hij daarin gelijk heeft.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:53 schreef borisz het volgende:
Jezus, Einstein en Mozart zijn even belangrijk.
toch jammer dat hij Johan Cruijff niet noemt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:53 schreef borisz het volgende:
Ach kom die internet wijsheden staat het hier in BNW of TRU of hoe heet dat nu vol mee, maar omdat grijze duif Verhoeven het nu op tv zegt is het boeiend?quote:
De kunst van het goddelijke, het creëeren, de esoterie en het ontrafelen van de fysische waarheid (voor zover die bestaat) en de metafysische perspectieven op het leven.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:53 schreef borisz het volgende:
Hij heeft al ver voor het bestaan van internet research gedaanquote:Op zondag 22 augustus 2010 21:55 schreef KingOfMars het volgende:
Ach kom die internet wijsheden staat het hier in BNW of TRU of hoe heet dat nu vol mee, maar omdat grijze duif Verhoeven het nu op tv zegt is het boeiend?
Internet wijsheden? Gewoon iemand met heel veel kennis van zaken die zijn visie op Jezus uiteenzet. Misschien wel vooral boeiend als je iets van de bijbel afweet, dat zou kunnen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:55 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ach kom die internet wijsheden staat het hier in BNW of TRU of hoe heet dat nu vol mee, maar omdat grijze duif Verhoeven het nu op tv zegt is het boeiend?
of Hansiequote:Op zondag 22 augustus 2010 21:54 schreef DrDentz het volgende:
[..]
toch jammer dat hij Johan Cruijff niet noemt.
Ik vind het nogal lukraak gepraat van iemand die te weinig tijd heeft om zijn verhaal te doen.quote:
Misschien moet je leren accepteren dat er ook mensen bestaan die niet Internet als bron van waarheid aannemen en zelf nog onderzoek in boeken doen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:55 schreef KingOfMars het volgende:
En dan is het wel waar? Jezus als militant figuur is idd een onwijs interessante theorie maar doe nou niet alsof Verhoeven daar even het wiel zit uit te vinden zeg.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Misschien moet je leren accepteren dat er ook mensen bestaan die niet Internet als bron van waarheid aannemen en zelf nog onderzoek in boeken doen.
Uurtje geweest. Lang genoeg. Als het leuk was zou ik langer blijven.quote:
Dooie lul idd.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:04 schreef rubje het volgende:
ik wil niet veel zeggen maar ik vind die gastheer erbij zitten als een dodo... met zijn slaapogen en slome mond.
JBC is wel wat traag ja.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:04 schreef rubje het volgende:
ik wil niet veel zeggen maar ik vind die gastheer erbij zitten als een dodo... met zijn slaapogen en slome mond.
Wellicht heeft hij nog een x aantal kratten Russische vodka in z'n keldertje.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:12 schreef Injetta het volgende:
Die Jelle is echt super super saai en dood zeg....
Een perfecte remedie tegen mensen met een slaapstoornis. Verplicht kijken en luisteren naar Jelle en je slaapt gegarandeerd of je pleegt zelfmoord....
Je bedoelt dat je destijds in de jaren 50 meer zag in Sophia Loren.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:13 schreef golfer het volgende:
Monroe. Ik snap nog steeds niet wat al die mannen in haar zagen.
Ja smerigquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:16 schreef Evertjan het volgende:
broekje wat een verschrikkelijk woord
Sowieso en CC.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:16 schreef tong80 het volgende:
Je bedoelt dat je destijds in de jaren 50 meer zag in Sophia Loren.
Wie?quote:
golfer is nog uit de tijd van Sara Bernhard.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je destijds in de jaren 50 meer zag in Sophia Loren.
Hij had, zo begreep ik, ook een beurt van haar kunnen krijgen. Maar zijn vrouw adviseerde hem om daar niet aan te beginnen. Dat zou de synergie tussen beiden mogelijk schade berokken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:23 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Het broekje van Sharon Stone cadeau gegeven aan Paul en is in de wasmand beland, haha. Echt maf zo'n filmset.
Dat ja.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:29 schreef Mike het volgende:
Ik zou het liefste zien dat Verhoeven drie uur lang niet onderbroken wordt, vooral als-ie over film praat. Ik vind Brandt Corstius dan alleen maar irritant.
Ben net alle Fellini's aan het downloaden 50 Gb ... Andere keerquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:29 schreef tong80 het volgende:
Mooi Htchcocl.
Het interviewboek met hem gelezen door Truffaut.
Elke film wordt behandeld. Aanrader.
Hij mag van mij best 3 uur over films maken praten, maar dan wel af-en-toe onderbroken door een kritische vraag van een interviewer die wel weet waar het over gaat.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:29 schreef Mike het volgende:
Ik zou het liefste zien dat Verhoeven drie uur lang niet onderbroken wordt, vooral als-ie over film praat. Ik vind Brandt Corstius dan alleen maar irritant.
Ik vind bijna alle fragmenten de moeie waard deze avond. Ten minste niet iemand die met The Office en Twin Peaks aan komt zetten.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:31 schreef KingOfMars het volgende:
Wow, zowaar een écht interessant fragment zeg. Laten we hopen dat het langer dan 3,5 minuut krijgt.
Ben Hur? Fellini? Really...?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind bijna alle fragmenten de moeie waard deze avond. Ten minste niet iemand die met The Office en Twin Peaks aan komt zetten.
Kijk North By Northwest, die is awesomequote:Op zondag 22 augustus 2010 22:36 schreef Ringo het volgende:
Ik heb nog nooit een film van Hitchcock gezien,.
Ach, een klein stukje Ben Hur vind ik niet zo erg hoor, dat is geen film die ik jaarlijks kijk. En een scene uit Lawrence of Arabia vind ik ook okay, door Zomergasten heb ik die hele film nu bijna gezienquote:
The Birds, natuurlijk, die wel.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijk North By Northwest, die is awesomeSchieten, tieten, helicopters
"Niet erg" is wat anders als "ZOMG wat die Verhoeven nú weer uit z'n hoge hoed tovert... geweldig!". En dat is toch een beetje wat ik verwacht. Aan de andere kant vind ik Verhoeven extreme middelmatigeheid dus echt verrassend is het ook weer niet. Het zijn een beetje de geijkte deuntjes die -ie fluit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, een klein stukje Ben Hur vind ik niet zo erg hoor, dat is geen film die ik jaarlijks kijk. En een scene uit Lawrence of Arabia vind ik ook okay, door Zomergasten heb ik die hele film nu bijna gezien
Ik raad je echt van harte Psycho aan.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:36 schreef Ringo het volgende:
Ik heb nog nooit een film van Hitchcock gezien,.
Ja, dat is dom he. Dan valt het altijd tegen. Terwijl het best een goede uitzending is, vind ik. Qua gast dan, want die Jelle bakt er weer niks van.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:42 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
En dat is toch een beetje wat ik verwacht.
Dat bedoel ik. Ook leuk als je een beenbreuk hebt.quote:
Heb je dat serieusquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:44 schreef Asskicker14 het volgende:
Goed omschreven, dat je soms 's nachts echt helemaal in paniek raakt als je over de dood nadenkt.
Ik snap Jelle wel. Die kijkt 'm aan van "vent wat zit je dom te reutelen".quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is dom he. Dan valt het altijd tegen. Terwijl het best een goede uitzending is, vind ik. Qua gast dan, want die Jelle bakt er weer niks van.
Echt nooit last van!quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:44 schreef Asskicker14 het volgende:
Goed omschreven, dat je soms 's nachts echt helemaal in paniek raakt als je over de dood nadenkt.
Niet iedereen wordt er persé van wakker. Maar je kan er wel licht paniekerig over worden, liijkt me vrij normaal.quote:
Ik vind dat nogal een irritante houding voor een interviewer.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:45 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik snap Jelle wel. Die kijkt 'm aan van "vent wat zit je dom te reutelen".
Mooi woord reutelen. Ik reutel jij reutelt wij hebben gereuteld.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:45 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik snap Jelle wel. Die kijkt 'm aan van "vent wat zit je dom te reutelen".
Was een garpje hoor Tijn. Die Jelle is net zo kut natuurlijk. Jammer dat dubbelkut niet positief is trouwens.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal een irritante houding voor een interviewer.
Ik heb daar echt helemaal geen last van.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:46 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Niet iedereen wordt er persé van wakker. Maar je kan er wel licht paniekerig over worden, liijkt me vrij normaal.
Besef van vergankelijkheid is het grootste nadeel van ons bewustzijn.
Sowieso: Jimmy Stewart. Zo maken ze ze niet meer.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:45 schreef tong80 het volgende:
Dat bedoel ik. Ook leuk als je een beenbreuk hebt.
Bij film mag het volgens mij niet veel langer of ze moeten de hele film aankopen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:43 schreef KingOfMars het volgende:
En dat waren weer 2 minuten. Echt hoor, zit er een minimum aan het aantal fragmenten dat ze moéten laten zien ofzo?
Ahkay, zou kunnen. Was dat altijd al zo? Kan me toch van vorige seizoenen herinneren dat ik wel eens hele stukken film heb zitten kijken (en nee niet de film die erna komt dusquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:48 schreef Mike het volgende:
[..]
Bij film mag het volgens mij niet veel langer of ze moeten de hele film aankopen.
het is vast Gods wil geweest om jou de opdracht in het leven te geven om ruim 400.000 posts op een Internetforum te plaatsen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:49 schreef tong80 het volgende:
Mooie gedachte. Ik denk ook steeds meer na over leven en dood en of er geen groter plan is van iets dat we niet kunnen bevatten.
Ik heb ook wel eens (veel) langere stukken van iets gezien, maar volgens mij was dat vooral uit documentaires, die dan inderdaad helemaal aangekocht moesten worden.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:50 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ahkay, zou kunnen. Was dat altijd al zo? Kan me toch van vorige seizoenen herinneren dat ik wel eens hele stukken film heb zitten kijken (en nee niet de film die erna komt dus).
Een kut is positief en twee kutten al helemaal.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:47 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Was een garpje hoor Tijn. Die Jelle is net zo kut natuurlijk. Jammer dat dubbelkut niet positief is trouwens.
Mocht dat zo zijn dan zijn we nog altijd hier en zal het ook op deze aardkloot moeten gebeuren.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:49 schreef tong80 het volgende:
Mooie gedachte. Ik denk ook steeds meer na over leven en dood en of er geen groter plan is van iets dat we niet kunnen bevatten.
Wie zegt dat het een ie is ?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:51 schreef golfer het volgende:
[..]
het is vast Gods wil geweest om jou de opdracht in het leven te geven om ruim 400.000 posts op een Internetforum te plaatsen.
Daar moet ie een bedoeling mee hebben gehad, denk je niet?
Daar zijn hele goede psychiaters voor, hoor.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Eerste zomergasten sinds lange tijd waarbij ik niet wegzap. Maar goed, heb een filmtick
In het begin met Peter van Ingen begonnen ze om half acht. Kreeg je eerst een hele aflevering van een favoriete jeugdserie te zien en ze liepen uit tot in de nacht.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:51 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens (veel) langere stukken van iets gezien, maar volgens mij was dat vooral uit documentaires, die dan inderdaad helemaal aangekocht moesten worden.
Alles moet korter, sneller.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
In het begin met Peter van Ingen begonnen ze om half acht. Kreeg je eerst een hele aflevering van een favoriete jeugdserie te zien en ze liepen uit tot in de nacht.
Ik kan me nog wel een aantal afleveringen uit die tijd te herinneren. Volgens mij duurde het toen tot 00.15-00.30 ofzo.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
In het begin met Peter van Ingen begonnen ze om half acht. Kreeg je eerst een hele aflevering van een favoriete jeugdserie te zien en ze liepen uit tot in de nacht.
Ik ook van jou golfer...quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar zijn hele goede psychiaters voor, hoor.
Niet alleen de jeugd hoor.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Alles moet korter, sneller.
Anders zapt de jeugd weg.
De aandachtsspanne van een gemiddelde kijker is ongeveer 10 minuten.
Er staat me een aflevering bij waarbij de gast zegt, zo, nu zal zo wel iedereen hebben weggezapt dan kunnen we echt beginnen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Alles moet korter, sneller.
Anders zapt de jeugd weg.
De aandachtsspanne van een gemiddelde kijker is ongeveer 10 minuten.
Hulde.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er staat me een aflevering bij waarbij de gast zegt, zo, nu zal zo wel iedereen hebben weggezapt dan kunnen we echt beginnen.
Was dat niet na de puistquote:Op zondag 22 augustus 2010 23:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er staat me een aflevering bij waarbij de gast zegt, zo, nu zal zo wel iedereen hebben weggezapt dan kunnen we echt beginnen.
Herenleed. Geniale woordkunstenaars uit de jaren 70.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik moet aan Herenleed denken, niewaar, niewaar, niewaar....
Integendeel, het geeft juist een heel bevrijdend gevoel.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:46 schreef Supersoep het volgende:
Besef van vergankelijkheid is het grootste nadeel van ons bewustzijn.
Niet als je eeuwig wilt blijven bestaan...quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:07 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Integendeel, het geeft juist een heel bevrijdend gevoel.
Dan heb jij die mooie animatiefilm nog tegoed.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Damn ik zit in Timeshift te kijken en loop een minuut of 15 achter
Heb ik op DVDquote:Op zondag 22 augustus 2010 23:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan heb jij die mooie animatiefilm nog tegoed.
Een ander pareltje van Dudok de Wit:quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:03 schreef golfer het volgende:
Father and Doughter.
Niet voor niets een Oscar gewonnen.
Dat is een ongezonde wens.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:09 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Niet als je eeuwig wilt blijven bestaan...
Jel;le wordt wakker. En paul zegt het na 20 seconden weerquote:
Zwart-wit denken ook.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:12 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat is een ongezonde wens.
Oh ja, die is ook zo mooiquote:Op zondag 22 augustus 2010 23:11 schreef servus_universitas het volgende:
Een ander pareltje van Dudok de Wit:
Is het niet zelfevident dat wat jij denkt dat gezond is, dat niet per se gezond hoeft te zijn?quote:
Die lachen we uit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:19 schreef golfer het volgende:
Ben nu al benieuwd wat azijnpisser Bert Brussen morgen te melden heeft.
En het programma is nu pas afgelopen... Hoe doet ie dat zo snel ? Of gewoon ff tussendoor tijdens een fragmentje..quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:16 schreef DrDentz het volgende:
Jelle heeft al meteen nieuws gemaakt:
http://www.parool.nl/paro(...)-Stille-Kracht.dhtml
Is het juist niet evident dat het ongezond is iets te wensen (op een manier dat de gedachte het niet te krijgen je paniekaanvallen bezorgt) wat je nooit zult krijgen?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:19 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Is het niet zelfevident dat wat jij denkt dat gezond is, dat niet per se gezond hoeft te zijn?
Is een wens of gedachte niet onvermijdelijk?
Ja die heeft zeker artistiek inzicht .. ook benieuwdquote:Op zondag 22 augustus 2010 23:22 schreef golfer het volgende:
Vond het een prima uitzending.
Volgende week Erwin Olav. Lijkt mij ook een apart figuur.
Misschien is hoop op het eeuwige leven juist het meest natuurlijke van alle wensen?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:23 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Is het juist niet evident dat het ongezond is iets te wensen (op een manier dat de gedachte het niet te krijgen je paniekaanvallen bezorgt) wat je nooit zult kunnen krijgen?
quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem echt niet droog hou bij deze animatie, iedere keer weer als ik hem zie. Net als bij Cinema Paradiso als de regiseur/hoofdpersoon de 8mm filmpjes terug kijkt aan het einde en de moeder door de half open deur kijkt en meewarig wegloopt. Niagara is er niets bij
Het lijkt me niet gezond dat je hoopt op iets wat toch niet gebeurt. Maak er gewoon het beste van en accepteer dat je leven ooit ophoudt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:25 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Misschien is hoop op het eeuwige leven juist het meest natuurlijke van alle wensen?
Je eigen dood is niet het ergste, het zijn de mensen van wie je afscheid neemt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me niet gezond dat je hoopt op iets wat toch niet gebeurt. Maak er gewoon het beste van en accepteer dat je leven ooit ophoudt.
Dat is het punt juist. Er is nooit bewezen of er een ziel is en waar die dan eventueel naar toe gaat.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me niet gezond dat je hoopt op iets wat toch niet gebeurt. Maak er gewoon het beste van en accepteer dat je leven ooit ophoudt.
Ik moest denken aan een stukje van Feynman waarin hij zich het tegenovergestelde realiseert. Namelijk dat anderen, in tegenstelling tot hijzelf, niet instaat lijken te zijn om (wiskundige) kennis buiten het vaste kadertje te hanteren.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:59 schreef speknek het volgende:
Had ik ook altijd, heb Informatica gestudeerd, en ik snapte al die wiskunde altijd wel, maar ik heb nooit de illusie gehad dat ik zelf creatieve oplossingen zou kunnen bedenken.
Mooi zo. Dat was ook de opdracht aan het begin van de uitzending. Jij hebt het dus echt gedaan.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:28 schreef Wickedangel het volgende:
Voor de grap heb ik zitten turven hoe vaak Verhoeven "niewaar" zei. Ik kwam op ruim zeventig keer
Het zou een sig kunnen zijnquote:Op zondag 22 augustus 2010 23:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Je eigen dood is niet het ergste, het zijn de mensen van wie je afscheid neemt.
Whehehe.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:30 schreef golfer het volgende:
Mooi zo. Dat was ook de opdracht aan het begin van de uitzending. Jij hebt het dus echt gedaan.
Heb helaas van teveel mensen afscheid moeten nemen...quote:
Dat geloof ik wel, dat die wens heel natuurlijk is. Een mens wil voortbestaan. Maar aangezien dat niet mogelijk is en dat, mijns inziens, maar beter is ook, geeft die acceptatie rust. Ook vind ik het een daad van gepaste bescheidenheid om op een gegeven moment je plek af te staan aan de opvolgende creaturen van dit bestaan.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:25 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Misschien is hoop op het eeuwige leven juist het meest natuurlijke van alle wensen?
Ik zeg niet dat angst gezond is btw.
Ik ken het.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb helaas van teveel mensen afscheid moeten nemen...
Ik geloof geeneens dat het gaat om voortbestaan, maar om de moeilijke acceptatie dat de mensen aan wie je je hecht, die belangrijk voor je, zoals je ouders, je partner, je kind en andere mensen van wie je houd er opeens er niet meer zijn en dat het gewoon voorbij is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:32 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, dat die wens heel natuurlijk is. Een mens wil voortbestaan. Maar aangezien dat niet mogelijk is en dat, mijns inziens, maar beter is ook, geeft die acceptatie rust. Ook vind ik het een daad van gepaste bescheidenheid om op een gegeven moment je plek af te staan aan de opvolgende creaturen van dit bestaan.
Maar strenge Meesteres, wat jij in Jelle ziet qua sexy is voor mij echt volkomen onbegrijpelijk, tenzij je op lodderige natte hondenoogjes valt ?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:41 schreef Thisbe het volgende:
Er komen zo veel fragmenten voorbij op zo'n avond, dat je niet lekker een boom kunt opzetten. En dat is wel jammer.
Dat animatiefilmpje vond ik trouwens prachtig.
Jelle was te veel bezig om Verhoeven af te remmen en zelfs te stoppen omdat ze anders uren zouden uitlopen. Dat was op zich jammer, maar wel begrijpelijk.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:32 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Whehehe.
Wat is Jelle BC slecht, zeg. Kan Verhoeven nog eens terugkomen als er een échte interviewer zit?
Dat is inderdaad het probleem, dat het schema leidend is ook al wekken ze af en toe de illusie dat het niet zo is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:41 schreef Thisbe het volgende:
Er komen zo veel fragmenten voorbij op zo'n avond, dat je niet lekker een boom kunt opzetten. En dat is wel jammer.
Dat animatiefilmpje vond ik trouwens prachtig.
Carice in de rol van Pleuni Touw destijds?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:16 schreef DrDentz het volgende:
Jelle heeft al meteen nieuws gemaakt:
http://www.parool.nl/paro(...)-Stille-Kracht.dhtml
Wat de neuk zou dat er toe doen, gewoon uren laten uitlopen. Net als de Marathon interviews vroegah op de radio, duurden 5 uur, en dat was zonder fragmenten. Als Podcast te downloaden trouwens.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:59 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Jelle was te veel bezig om Verhoeven af te remmen en zelfs te stoppen omdat ze anders uren zouden uitlopen. Dat was op zich jammer, maar wel begrijpelijk.
Wat mij betreft ligt dat aan jou.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:59 schreef Thisbe het volgende:
Maar ik verstond het af en toe slecht, ligt dat aan mij of werd er zo nu en dan gemompeld?
Beetje meer treble bijdraaien op TV doet wonderen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:59 schreef Thisbe het volgende:
Maar ik verstond het af en toe slecht, ligt dat aan mij of werd er zo nu en dan gemompeld?
Mee eens, maar schijnbaar werkt dat toch niet zo bij Zomergasten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat de neuk zou dat er toe doen, gewoon uren laten uitlopen. Net als de Marathon interviews vroegah op de radio, duurden 5 uur, en dat was zonder fragmenten. Als Podcast te downloaden trouwens.
Vrees dat dit de nieuwe publieke omroep is. De Zender coördinator staat het niet toe dat het teveel uitloopt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:02 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Mee eens, maar schijnbaar werkt dat toch niet zo bij Zomergasten.
Het is ook heel moeilijk. Maar toch. Hij werkt te geforceerd naar een bruggetje toe, telkens weer, en mist dan vaak de pointe van het verhaal van de gast, waar ie, als ie iets opener had geluisterd, op had kunnen doorgaan. Hij vraagt heel vooropgezet.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:58 schreef Thisbe het volgende:
Nogal wiedes, hij moet toch een aantal vragen van te voren klaar hebben liggen, zeker wanneer het eventueel 'niet lekker loopt'.
Lijkt me trouwens onzettend moeilijk om zoiets life te presenteren. Heel Nederland loopt je te analyseren en af te zeiken. Die jongen doet gewoon maar wat, zou ik ook doen.
Ja. Of het is een gebrek aan ervaring en zelfvertrouwen. Want dom is hij niet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:11 schreef Thisbe het volgende:
Ik denk dat sommige gasten misschien teveel 'zwaargewicht' voor hem zijn.
Hij heeft in ieder geval een heel vervelende, maniakale vader die hem vast en zeker intellectueel vergiftigd heeft.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:14 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Ja. Of het is een gebrek aan ervaring en zelfvertrouwen. Want dom is hij niet.
Ik vind hem een drama om naar te kijken en heb 'em nog nooit betrapt op iets goed doen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:16 schreef Thisbe het volgende:
Goed, ik ben blijkbaar de enige die hem geen slechte interviewer vindt, en die hem ook nog eens leuk vindt om naar te kijken?
Als ik, of all people, al terugverlang naar Joris Luyendijk dan is er wel iets grondig mis.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:16 schreef Thisbe het volgende:
Goed, ik ben blijkbaar de enige die hem geen slechte interviewer vindt, en die hem ook nog eens leuk vindt om naar te kijken?
Nee, een lekker ding vind ik hem zeker niet. Als interviewer vind ik hem hooguit ergerlijk. Hij kan het best volgens mij, maar nog niet goed genoeg.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:16 schreef Thisbe het volgende:
O ja, die vader. Die is inderdaad héél onaangenaam.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:16 schreef Ringo het volgende:
Hij heeft in ieder geval een heel vervelende, maniakale vader die hem vast en zeker intellectueel vergiftigd heeft.
Dat denk ik wel.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:22 schreef Euridice het volgende:
Toch denk ik niet dat een andere interviewer het beter had gedaan.
Hij moet dan wel vrijuit kunnen paffen op televisiequote:Op maandag 23 augustus 2010 00:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat denk ik wel.
Theo van Gogh zou een goede zijn geweest, maar ja
TV gaat niet om de programma's maar om de reclame en het schema.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat de neuk zou dat er toe doen, gewoon uren laten uitlopen. Net als de Marathon interviews vroegah op de radio, duurden 5 uur, en dat was zonder fragmenten. Als Podcast te downloaden trouwens.
Wat een man was dat.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hij moet dan wel vrijuit kunnen paffen op televisie
Z'n interviewprogramma's waren altijd geweldig. Ik keek echt altijd uit naar z'n uur-lange gesprekken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:26 schreef Thisbe het volgende:
Theo van Gogh? Dat vond ik juist een walgelijke, onaangename man. Maar dat komt misschien ook omdat ik hem nooit kon verstaan.
Ik vond het juist leuk klikken, dus ben voor het eerst blijven kijkenquote:Op maandag 23 augustus 2010 00:22 schreef Euridice het volgende:
Waar het stopwoordje van Paul 'niewaar' was, had Jelle het stopwoordje JUIST. Boeiende zomergast, jammer dat er in mijn ogen geen chemie tussen Paul en Jelle was, ik merkte zelfs wrevel op.
'Je kreeg een 10?' Die opmerking van Jelle zette de sfeer van het gesprek behoorlijk negatief neer.
Jelle doet het goed in zn autistische manier van interviewen met lokale russen, maar niet in dit concept.
Toch denk ik niet dat een andere interviewer het beter had gedaan.
En een total math freak, bovendien. Een zeer creatieve. Dus misschien was het daarom dat Jelle de nogal larmoyante anekdote van de huilende wiskundeprofessor maar matigjes kon waarderen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:24 schreef Thisbe het volgende:
[..]
O ja, die vader. Die is inderdaad héél onaangenaam.
Mits Theo van Gogh Paul Verhoeven adoreerde, haha, zo niet, denk ik dat er weinig van een gesprek terecht kwam.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat denk ik wel.
Theo van Gogh zou een goede zijn geweest, maar ja
Aha, dat verklaart een hoop. Kan ik ook ergens meer over die vader lezen? Ik ben namelijk totaal niet bekend met die mensen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
En een total math freak, bovendien. Een zeer creatieve. Dus misschien was het daarom dat Jelle de nogal larmoyante anekdote van de huilende wiskundeprofessor maar matigjes kon waarderen.
Dat maakte bij Van Gogh weinig uit, hoor. Die wist zelfs van een interview met Viola Holt wat boeiends te maken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:31 schreef Euridice het volgende:
[..]
Mits Theo van Gogh Paul Verhoeven adoreerde, haha, zo niet, denk ik dat er weinig van een gesprek terecht kwam.
Paul Verhoeven zat in zijn eigen vakgebied, dat is m.i. toch wel iets anders, Theo ambieerde ook het vak regisseur.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:33 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat maakte bij Van Gogh weinig uit, hoor. Die wist zelfs van een interview met Viola Holt wat boeiends te maken.
Hugo Brandt Corstius. Behalve als schrijvend karaktermoordenaar onder ontelbare pseudoniemen, is de beste man, gepromoveerd wiskundige, als Battus bekend geworden met het briljante boek Opperlanse taal- en letterkunde, waarin hij langs min of meer wiskundige algoritmes een heel scala aan bizarre taalverschijnselen in het Nederlands beschrijft. Hij is een ware woordmagiër, die de taal niet leest maar telt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:32 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Aha, dat verklaart een hoop. Kan ik ook ergens meer over die vader lezen? Ik ben namelijk totaal niet bekend met die mensen.
Ik ook.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind Paul trouwens een mooie man
Dat zal er wel als zoete koek ingaan dan. Bedankt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hugo Brandt Corstius. Behalve als schrijvend karaktermoordenaar onder ontelbare pseudoniemen, is de beste man, gepromoveerd wiskundige, als Battus bekend geworden van het boek Opperlanse taal- en letterkunde, waarin hij langs min of meer wiskundige algoritmes een heel scala aan bizarre taalverschijnselen in het Nederlands beschrijft. Hij is een ware woordmagiër, die de taal niet leest maar telt.
Hugo Brandt Corstius (Eindhoven, 29 augustus 1935) is een Nederlands schrijver en wetenschapper die zowel in de alfa- als in de bètawetenschappen zijn sporen heeft verdiend. Hij is onder andere als columnist bekend geworden onder zijn pseudoniemen Piet Grijs, Stoker, Raoul Chapkis en Battus.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:32 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Aha, dat verklaart een hoop. Kan ik ook ergens meer over die vader lezen? Ik ben namelijk totaal niet bekend met die mensen.
Hij heeft natuurlijk een verschrikkelijke reputatie. Zijn taalkundige geëxperimenteer is prachtig en hij kan schrijven zoals de duivel vloeken kan, maar verder is hij de personificatie van alles wat er in de jaren zestig in Nederland is misgegaan. Die man was de huisterrorist van de Linkse Kerk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:50 schreef golfer het volgende:
Piet Grijs, Stoker, Raoul Chapkis en Battus om er maar een paar van HBC te noemen.
Met zo'n vader ben je bij voorbaat al een beetje in de schaduw gezet als dochter en zoon.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:01 schreef WilburQuant het volgende:
Carice in de rol van Pleuni Touw destijds?
En jij hebt dat ook allemaal meegemaakt?quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:58 schreef Ringo het volgende:
maar verder is hij de personificatie van alles wat er in de jaren zestig in Nederland is misgegaan. Die man was de huisterrorist van de Linkse Kerk.
Oh god, golfer is er natuurlijk weer bij geweest. Vertel op. Heb jij ijsjes mogen halen voor de bezetters van het Maagdenhuis?quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:59 schreef golfer het volgende:
[..]
En jij hebt dat ook allemaal meegemaakt?
Ik ook.quote:
ik was een bezetter.quote:Op maandag 23 augustus 2010 01:05 schreef Ringo het volgende:
Oh god, golfer is er natuurlijk weer bij geweest. Vertel op. Heb jij ijsjes mogen halen voor de bezetters van het Maagdenhuis?.
Nou ja zegquote:Op maandag 23 augustus 2010 01:07 schreef Duderella het volgende:
Ik ook.
En ik zie een zweem Van Mierlo.
Hij ambieerde het niet alleen hoor. Heeft heel wat films gemaakt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:37 schreef Euridice het volgende:
[..]
Paul Verhoeven zat in zijn eigen vakgebied, dat is m.i. toch wel iets anders, Theo ambieerde ook het vak regisseur.
JBC ging half dood de hele avond.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:53 schreef Bluezz het volgende:
Zagen jullie trouwens het échte einde?
Paul leunde voorover om Jelle een hand te geven, Jelle deed iets van een Yeahmet één hand, sloeg een glas achterover en ontspande zichtbaar
My god, heeft ie zich zo ingehouden de hele avond? Was ie dan toch te zenuwachtig?
Ik zag dat Paul het ook wat geamuseerd observeerde
We hadden allemaal lang haar.quote:Op maandag 23 augustus 2010 01:10 schreef Ringo het volgende:
Jij was zeker die jongen met dat lange haar??
Nee. Soms ben je gewoon zo oud.quote:
Het is ook een zéér ingewikkeld proces natuurlijk, zo'n avond goed doorstaan en de krentjes uit de pap vissen. Jammer is dat ie daardoor blokkeert in het luisteren naar de krentjes, want die zaten er wel inquote:Op maandag 23 augustus 2010 01:10 schreef Duderella het volgende:
JBC ging half dood de hele avond.
De grap is dat hij dat altíjd gaat. De man is mensenschuw en tegelijkertijd te ijdel om daaraan toe te geven. Dat maakt hem zo leuk en intrigerend.
Van dat lange haar bedoel ik! En dan lagen jullie zeker ook de hele dag stoned op matrassen over Marx te ouwehoeren. En ging natuurlijk keihard de wereld verbeterd worden.quote:
Ja, ga er maar aan staan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 01:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het is ook een zéér ingewikkeld proces natuurlijk, zo'n avond goed doorstaan en de krentjes uit de pap vissen. Jammer is dat ie daardoor blokkeert in het luisteren naar de krentjes, want die zaten er wel in
Zei de doosch op de bank die ook duizend doden stierf toen ze ooit voor de radio werd geinterviewd![]()
Dit zag ik ook. Ik vond het ook fascinerend en snoezig tegelijk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:53 schreef Bluezz het volgende:
Paul leunde voorover om Jelle een hand te geven, Jelle deed iets van een Yeahmet één hand, sloeg een glas achterover en ontspande zichtbaar
My god, heeft ie zich zo ingehouden de hele avond? Was ie dan toch te zenuwachtig?
Het valt best meequote:Op zondag 22 augustus 2010 23:19 schreef golfer het volgende:
Ben nu al benieuwd wat azijnpisser Bert Brussen morgen te melden heeft.
Ik vond hem ook een afschuwelijke man, maar gek genoeg was hij als interviewer juist altijd heel beminnelijk. Ik herinner me trouwens nog zo'n lang interview van hem met Erwin Olaf, vijtien jaar geleden ofzo, dat was heel leuk. Ik had toen nog nooit van die hele Erwin Olaf gehoord, maar ik heb het hele interview geboeid gekeken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:26 schreef Thisbe het volgende:
Theo van Gogh? Dat vond ik juist een walgelijke, onaangename man. Maar dat komt misschien ook omdat ik hem nooit kon verstaan.
Ik denk ook dat Jelle stiekem fan was, hij had z'n boek gelezen en die hele lijvige biografie; je moet die film maken!, en meermaals opmerken dat Starship Troopers z'n favoriete film was.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:53 schreef Bluezz het volgende:
Het is in ieder geval zeer onprofessioneel mijns inziens.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:37 schreef Stefan het volgende:
Jelle had beter kunnen vragen of het een fout was dat hij met Elizabeth Berkley neukte omdat er in Showgirls weinig seksuele spanning van het scherm spatte.
Is het ook. Verhoeven heeft er alleen nooit een geheim van gemaakt. Hij heeft sowieso een open relatie met Martine. Maar met je hoofdrolspeelster naar bed gaan lijkt me niet bevorderlijk voor de film.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:48 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het is in ieder geval zeer onprofessioneel mijns inziens.
ik had juist het idee dat Jelle hem niet zo mochtquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Jelle stiekem fan was, hij had z'n boek gelezen en die hele lijvige biografie; je moet die film maken!, en meermaals opmerken dat Starship Troopers z'n favoriete film was.
Ja, preciesquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:27 schreef klausmeister het volgende:
PV: "Dat en dat in het heelal wat ons te wachten staat is erger dan de tsunami!"
JC: "Tja .... maar dat is toch nog in de verre toekomst."
PV: "Ja, maar 'filosofisch' maakt dat niets uit"
wut?
quote:Zomergasten: Paul Verhoeven
Uit een Zomergasten waarin schrijver Maarten 't Hart of filmmaker Paul Verhoeven zomergast is, blijkt dat je toch echt de schrijvers en kunstenaars moet hebben voor het betere Zomergasten-gevoel. Door Bert Brussen
© ANP
Dat kunstenaar Verhoeven dan gelijk een dubbelcollege cinematografie geeft en een hele uitzending lang nog geen veertienhonderdachtennegentig keer het woordje "nietwaar?" heeft gebruikt, is slechts een kleine smet op een verder vlekkeloze avond.
Paul Verhoeven is ook niet zomaar een kunstenaar: met de eerste twaalf knoopjes van zijn overhemd opengeknoopt herkent iedere kijker gelijk de bon vivant die Verhoeven ondanks zijn 72 jaar is of ten minste wil zijn.
Verhoeven heeft aan een half woord genoeg, zit nooit zonder energie en praat gerust in zijn eentje drie uur Zomergasten vol, terwijl de kijker ademloos buiten de tijd en ruimte wordt geplaatst om zich te vergapen aan de meestal filosofisch getinte maar uitgebreide staalkaart aan meningen van een filmmaker die het terloops krabbelen van storyboards nog eerder als reflex beschouwt dan als tweede natuur.
Ruimte
Het nadeel van een zwaargewicht als Verhoeven is dat hij direct alle ruimte inneemt en alles overschaduwt, decor en gastheer incluis. Het kostte Jelle Brandt Corstius meer dan de helft van de uitzending om überhaupt de spraakwaterval met het Amerikaanse accent te doen stoppen en iets meer in te brengen dan een dapper gepoogd "Ja maar daar komen we zo nog op".
Niet dat het veel zin had want elke inbreng van Brandt Cortstius werd door Verhoeven beantwoord met een afwezig "ja" waarop de zomergast in al zijn enthousiasme weer verder ging met zijn hoorcollege.
Vermoeiend
Dat hoorcollege was beslist niet vervelend. Hooguit vermoeiend. Drie uur lang met je hoofd uit het raampje van een hogesnelheidstrein hangen kost dan ook heel wat zuurstof, maar niemand heeft ooit gezegd dat reizen door iemands ziel makkelijk moet zijn.
Zomergasten met een gast die de eruditie van Verhoeven heeft, is als het opgroeien van een te vroeg wijs kind: er zijn teveel vragen die een antwoord verdienen maar er is te weinig tijd overal op in te gaan.
Gelukkig kun je ook in weinig tijd het water nog in wijn veranderen. Verhoeven-uitspraken als "Hamas-strijders zijn eigenlijk vrijheidstrijders", "oorlog maakt fascisten van ons allemaal" of "Jezus was een soort Bin Laden en werd geboren nadat Maria door een Romeinse soldaat was verkracht" maken deze Zomergasten-aflevering nu al onvergetelijk en zullen het merk Paul Verhoeven in elk geval veel goed doen. Hopelijk het merk Zomergasten ook.
Chemie
Het laatste uur leek ook Brandt Corstius op stoom te komen en stelde hij zowaar vragen die er toe deden. Dankzij een korte maar hevige chemie met zijn gast kon Brandt Corstius laten zien wat hij echt waard is als Zomergasten-presentator. Het leverde klassieke, mooie diepgaande gesprekken op. Gesprekken over angst voor de dood, over dromen en nachtmerries, troost, inspiratie, geloof en hoop. Bijna altijd was het voor de kijker invoelbaar, maar heel soms leek het een klucht tussen twee gemankeerde filosofen.
Discussie
In het staartje van de uitzending ontstond er zelfs een discussie tussen de twee wijsgeren. De positief ingestelde, progressieve Brandt Corstius vond het grootse en meeslepende, met die duidelijke voorliefde voor dood en verderf van Verhoeven toch net iets te veel van het goede.
"Je kunt toch ook gewoon van de mooie beelden genieten?", vroeg hij in een laatste poging de door hem zo gekoesterde dragelijke lichtheid terug op het scherm te brengen. Maar daar was het al te laat voor. Godzijdank.
Door het ontbreken van die positieve lichtheid was dit een Zomergasten-aflevering die staat als een bunker in een loopgraaf. Inclusief een scoop: Paul Verhoeven gaat samen met producent San Fu Maltha De Stille Kracht van Louis Couperus verfilmen (en Sharon Stone heeft écht vrijwillig haar slipje uitgedaan voor het beavershot in Basic Instinct).
Waarvan akte.
© NU.nl/Bert Brussen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |