Naar wat ik begreep is ie echt compleet kapot geschoten, dan gaat dat hele verhaal niet op.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:56 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik zit zelf ook niet bij de politie, maar de dingen die je nu opnoemt zijn wapens voor korte afstand, te kort voor iemand die met een mes loopt te zwaaien.
Ik ga er trouwens wel vanuit dat de agent heeft geprobeerd om het schot niet fataal te laten zijn, volgens mij moeten ze op armen of benen mikken,
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 01:38 schreef SevD het volgende:
[..]
Iemand die in een supermarkt met een mes staat te zwaaien en even later op een hond gaat insteken is inderdaad geen direct gevaar voor andermans leven.
Afgaande op je kwezelige geroep om bloed vanaf de zijlijn zul je de ruggegraat er niet voor hebben... Als je het pistool al op kunt tillenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 01:06 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Waarom is dat "not done" dan?
Ik zou willen dat ik ooit eens de kans kreeg om zo'n gevaarlijke nietsnut om te leggen
Ze hebben 'm nog gereanimeerd en de trauma heli laten komen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 06:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Naar wat ik begreep is ie echt compleet kapot geschoten, dan gaat dat hele verhaal niet op.
Of het écht zo is weet ik ook niet zeker natuurlijk.
Er zijn mensen die meer dan 10 kogels overleven, dus die conclusie is wat voorbarig.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ze hebben 'm nog gereanimeerd en de trauma heli laten komen.
Dat doe je niet als die 'compleet kapotgeschoten' is.
Jongen toch.quote:
Meisjes moeten niet stoer doen. Dat zijn ze nietquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:18 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Jongen toch.Met je helemaal kapotgeschoten.
Niet zo stoer doen jij dus.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Meisjes moeten niet stoer doen. Dat zijn ze niet
Maar ik ben geen meisje schat. Ik ben een man. Dat houdt in dat je eigenlijk wel wat dankbaarheid mag tonen dat ik niet exact met je doe wat ik wil, wanneer ik wilquote:
Je klinkt als een ongesteld wijf dat heel lang geen man heeft gehad.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar ik ben geen meisje schat. Ik ben een man. Dat houdt in dat je eigenlijk wel wat dankbaarheid mag tonen dat ik niet exact met je doe wat ik wil, wanneer ik wil
Ik ben de kalmte zelf. Terwijl jij je eigen gevoelens op mij projecteert, zet ik alleen de feiten uiteenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:22 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Je klinkt als een ongesteld wijf dat heel lang geen man heeft gehad.
Nee, ik gaf ook maar aan wat de feiten zijn.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik ben de kalmte zelf. Terwijl jij je eigen gevoelens op mij projecteert, zet ik alleen de feiten uiteen
Mooi.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:24 schreef Pupp3t het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)rtij-overvaller.html
![]()
![]()
Welk feit heb jij dan aangegeven? Ik zie ze niet. Ik zie wel pogingen tot gewiekste opmerkingen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:24 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Nee, ik gaf ook maar aan wat de feiten zijn.![]()
Dat je klinkt als een ongesteld wijf. Want zo klink je ook gewoon.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Welk feit heb jij dan aangegeven? Ik zie ze niet. Ik zie wel pogingen tot gewiekste opmerkingen.
leg eens uit waarom je het zo'n goede actie vind danquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:27 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dat je klinkt als een ongesteld wijf. Want zo klink je ook gewoon.![]()
Maar zullen we nu weer ontopic gaan?
Pogingen tot gewiekste opmerkingen dusquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:27 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dat je klinkt als een ongesteld wijf. Want zo klink je ook gewoon.![]()
Ja. Goed dat je inziet dat die beslissing niet aan jou is toevertrouwdquote:Maar zullen we nu weer ontopic gaan?
Toch nog even die laatste steek he,quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Pogingen tot gewiekste opmerkingen dus
[..]
Ja. Goed dat je inziet dat die beslissing niet aan jou is toevertrouwd
Ik laat je winnen, dat snap je vast welquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:30 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Toch nog even die laatste steek he,geef je me weer gelijk.
http://www.nu.nl/binnenla(...)schiet-man-dood.htmlquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
leg eens uit waarom je het zo'n goede actie vind dan
Zwak.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik laat je winnen, dat snap je vast wel
Volgens veel posters staan er fouten in dat nieuwsbericht. Zo had hij o.a. niet de lidl overvallen. Ook als hij slechts aan het vechten is met een hond is hij m.i. nog niet gevaarlijk genoeg om gericht te schieten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:32 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)schiet-man-dood.html
Die man was een gevaar.
Ja, maar ik baseer me liever op de officiële berichten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Volgens veel posters staan er fouten in dat nieuwsbericht. Zo had hij o.a. niet de lidl overvallen. Ook als hij slechts aan het vechten is met een hond is hij m.i. nog niet gevaarlijk genoeg om gericht te schieten.
Link?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Er zijn ook officiele berichten waarin de politie specifiek tegenspreekt dat het om een overvaller zou gaan.
Ik wacht liever op duidelijkheid in dit soort ambigue informatie voordat ik mijn mening klaar heb.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:38 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja, maar ik baseer me liever op de officiële berichten.
Oké.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik wacht liever op duidelijkheid in dit soort ambigue informatie voordat ik mijn mening klaar heb.
Welkom op FOK! en de mensheid zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:44 schreef Zolcon het volgende:
Wat een conclusies worden hier getroffen op basis van een stukje van 20 woorden....
Mensen zouden er goed aan doen om niet zo snel conclusies te trekken over elk nieuwsbericht (of soms zelf alleen de titel daarvan).
Dus dan moet ik het maar gewoon accepteren?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:46 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Welkom op FOK! en de mensheid zou ik zeggen.
Ik bedoel maar, overal geruchten. Als je er zelf bij was is het moeilijk om te weten hoe het was. Er zal wel een onderzoek komen. Zoals het hoort als de politie iemand doodschiet.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Kan het zo snel niet vinden, maar er werd een persbericht gequote waarin stond dat de politie berichten tegenspreekt dat het om een overvaller zou gaan.
Daarna kwamen geruchten dat het een man betrof die in een psychose met een mes had lopen zwaaien in de supermarkt.
Nee, accepteren hoeft niet, maar begrijpen kan toch wel.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:48 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dus dan moet ik het maar gewoon accepteren?
[..]
Ik bedoel maar, overal geruchten. Als je er zelf bij was is het moeilijk om te weten hoe het was. Er zal wel een onderzoek komen. Zoals het hoort als de politie iemand doodschiet.
Oké, ik kijk uit naar het bericht. En geruchten he, kan je niets mee.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Kan het zo snel niet vinden, maar er werd een persbericht gequote waarin stond dat de politie berichten tegenspreekt dat het om een overvaller zou gaan.
Daarna kwamen geruchten dat het een man betrof die in een psychose met een mes had lopen zwaaien in de supermarkt.
Nee eigenlijk niet, ik begrijp niet dat mensen op heel weinig informatie per sé een mening willen hebben die ze dan tot op het bot gaan lopen verdedigen terwijl men ook gewoon eventjes af zou kunnen wachten. Een soort aversie tegen onzekerheid? De wereld is wel lekker makkelijk wanneer alles óf goed, óf fout is.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:51 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Nee, accepteren hoeft niet, maar begrijpen kan toch wel.
Oké, dan accepteer én begrijp je het niet, goed toch.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet, ik begrijp niet dat mensen op heel weinig informatie per sé een mening willen hebben die ze dan tot op het bot gaan lopen verdedigen terwijl men ook gewoon eventjes af zou kunnen wachten. Een soort aversie tegen onzekerheid? De wereld is wel lekker makkelijk wanneer alles óf goed, óf fout is.
Wat boeit het, het was sowieso geen aanwinst voor de samenleving. Hondje leeft, stuk stront nog steeds dood... mooi begin van de dag. Nu nog een zonnetjequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:04 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat ze zo'n dierenbeul hard aanpakken is niet meer dan gerechtigheid!
Ik kan het nergens weer vinden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:23 schreef Re het volgende:
is het nou al beverstigd dat de man een psychose had?...
En iemand die zwaait met een mes en al heeft aangegeven het te gebruiken moet natuurlijk zo snel mogelijk gestopt worden... helaas met fatale afloop
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:26 schreef dotKoen het volgende:
[..]
![]()
Politiegeweld kan nooit gerechtigheid zijn: er is namelijk geen proces aan vooraf gegaan. Levensgevaarlijke instelling.
Treden ze een keer daadkrachtig op, is er altijd wel weer een jankert.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:26 schreef dotKoen het volgende:
[..]
![]()
Politiegeweld kan nooit gerechtigheid zijn: er is namelijk geen proces aan vooraf gegaan. Levensgevaarlijke instelling.
moet dat dan nog?quote:
doe Cohen en Femke de groeten op het volgende Linkse Jankfeestquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:26 schreef dotKoen het volgende:
[..]
![]()
Ik ondersteun daadkrachtig optreden en harde straffen volledig, je hebt je hier in Nederland aan de wet te houden. Die harde straffen moeten wel door een onafhankelijke rechtbank worden opgelegd, niet door achtervolgende politieagenten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:32 schreef Pek het volgende:
[..]
Treden ze een keer daadkrachtig op, is er altijd wel weer een jankert.
Hoeveel denk je dat een onderzoek van de Rijksrecherche kost? En een inzet van een traumaheli?quote:Geen proces nee, scheelt weer een hoop belastingcenten.![]()
Nee, maar ook niet-potentiële Nobelprijswinnaars verdienen een eerlijk proces. Jij bent vast ook geen potentiële Nobelprijswinnaar.quote:Net of dit een potentiële Nobelprijswinnaar was
Ik stem VVD. Dat betekent echter niet dat ik voor een politiestaat ben waar verdachten dagelijks door de politie worden doodgeschoten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:36 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
doe Cohen en Femke de groeten op het volgende Linkse Jankfeest
als jij een politiehond of politieman aanvalt met een wapen dan heb je wat mij betreft pech. Sorry!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:39 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik stem VVD. Dat betekent echter niet dat ik voor een politiestaat ben waar verdachten dagelijks door de politie worden doodgeschoten.
Je hebt pech, want je moet worden aangehouden, opgesloten, berecht en hard bestraft. Niet direct te worden doodgeschoten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:41 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
als jij een politiehond of politieman aanvalt met een wapen dan heb je wat mij betreft pech. Sorry!
Tsja, VVD....dan ben je tegenwoordig ook al een linkse jankerd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:39 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik stem VVD. Dat betekent echter niet dat ik voor een politiestaat ben waar verdachten dagelijks door de politie worden doodgeschoten.
klinkt al héél anders dan ditquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:38 schreef dotKoen het volgende:
Ik zal het nog maar eens herhalen: het kan zijn dat het doden van deze man onvermijdelijk was. Dat zal een onderzoek moeten uitwijzen. Als het niet onvermijdelijk was, dan moeten de betreffende ambtenaren worden vervolgd. Het is niet gezond voor de rechtstaat als de wensen van lui die hier roepen dat de politie meer verdachten moet doodschieten uitkomen.
(quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:26 schreef dotKoen het volgende:
[..]
![]()
Oh dus jij vindt dat je een hond mag doodsteken?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:44 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Je hebt pech, want je moet worden aangehouden, opgesloten, berecht en hard bestraft. Niet direct te worden doodgeschoten.
Alleen als in alle andere gevallen mensenlevens (en niet die van honden, cavia's of parkieten) in gevaar komen, mag de politie dodelijk geweld gebruiken. Het kan dat dat hier het geval was, maar dat weten we nog niet.
Als je ziet hoeveel er nog onduidelijk is over deze zaak, was het prettig als de verdachte nog leefde zodat we hem bijvoorbeeld vragen konden stellen of psychiatrisch kunnen onderzoeken. Dat kan allemaal niet als de politie verdachten doodschiet.
Je hebt helemaal gelijk....moordenaars moeten eens wat vaker in het zonnetje gezet worden in dit softe landje.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:44 schreef Schunckelstar het volgende:
overigens hoop ik dat de agenten niet vervolgd worden en een lintje krijgen, maar dat is mijn persoonlijke mening
Dan heb je mijn beeld van gerechtigheid verkeerd begrepen. (Dodelijk) politiegeweld kan onvermijdbaar zijn, maar het kan nooit een vorm van recht zijn. In andere woorden: als een verdachte omkomt door een politiekogel, is deze niet op een eerlijke manier gestraft. Recht hoort in mijn ogen onafhankelijk te zijn. Opsporingsambtenaren kunnen en mogen geen recht spreken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:44 schreef Schunckelstar het volgende:
dit:
[..]
klinkt al héél anders dan dit
[..]
()
overigens hoop ik dat de agenten niet vervolgd worden en een lintje krijgen, maar dat is mijn persoonlijke mening
tja, dan moet je je maar gedragen...kan er echt niet wakker van liggen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk....moordenaars moeten eens wat vaker in het zonnetje gezet worden in dit softe landje.
Nee, ik vind niet dat dat mag. Daar staat terecht een geldboete of een celstraf op. Ik vind niet dat je dood mag worden geschoten als je een hond doodsteekt nee.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:46 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Oh dus jij vindt dat je een hond mag doodsteken?
Wat het nog erger maakt is dat dit een politiehond is!
Als je "psychotisch"quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:44 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Je hebt pech, want je moet worden aangehouden, opgesloten, berecht en hard bestraft. Niet direct te worden doodgeschoten.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:48 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, ik vind niet dat dat mag. Daar staat terecht een geldboete of een celstraf op. Ik vind niet dat je dood mag worden geschoten als je een hond doodsteekt nee.
het was geweld tegen de politie dus dan mogen ze schieten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:48 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, ik vind niet dat dat mag. Daar staat terecht een geldboete of een celstraf op. Ik vind niet dat je dood mag worden geschoten als je een hond doodsteekt nee.
Zouden ze eens wat vaker in voetbalstadions moeten doen, ipv die sullige stewards neerzetten....gewoon iedereen afknallen die met een mes, vuurwerk, het veld oploopt of wat dan ook voor onzin bezig is....hooligans probleem is dan zo opgelost.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:49 schreef Pek het volgende:
[..]
Als je "psychotisch"met een mes staat te zwaaien, kan het zomaar gebeuren. Niks mis mee.
Als je een politiehond neersteekt, heb je een probleem. Zo werkt dat nu eenmaal, geen medelijden met een druiloor met zo'n modern welvaartskwaaltje.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:48 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je dood mag worden geschoten als je een hond doodsteekt nee.
Amen!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:53 schreef Pek het volgende:
[..]
Als je een politiehond neersteekt, heb je een probleem. Zo werkt dat nu eenmaal, geen medelijden met een druiloor met zo'n modern welvaartskwaaltje.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zouden ze eens wat vaker in voetbalstadions moeten doen, ipv die sullige stewards neerzetten....gewoon iedereen afknallen die met een mes, vuurwerk, het veld oploopt of wat dan ook voor onzin bezig is....hooligans probleem is dan zo opgelost.
Dat klopt. Ik hoop echter dat het niet 'zomaar' is, maar om mensenlevens die direct in gevaar waren te beschermen. (wat het geval geweest kan zijn, maar dat weten we nog niet)quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:49 schreef Pek het volgende:
[..]
Als je "psychotisch"met een mes staat te zwaaien, kan het zomaar gebeuren.
Als het onvermijdelijk was niet. Stel dat jouw (eventueel hypothetische) broer een keer een joint rookt en blijkt erg gevoelig te zijn voor psychoses (bijvoorbeeld omdat hij een COMT-mutatie heeft). Hij raakt psychotisch, pleegt een strafbaar feit en wordt doodgeschoten. Dan zou je toch ook gehad willen hebben dat de betreffende politieambtenaren écht niets anders konden doen dan dodelijk geweld gebruiken? Anders is er zeker wel wat mis mee. Psychoses zijn, naar gelang de oorzaak, prima te behandelen.quote:Niks mis mee.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:53 schreef Pek het volgende:
[..]
Als je een politiehond neersteekt, heb je een probleem. Zo werkt dat nu eenmaal, geen medelijden met een druiloor met zo'n modern welvaartskwaaltje.
Als iemand een direct gevaar is voor de samenleving, dan moet die persoon zsm gestopt worden. Dus als iemand met een mes staat te zwaaien, om wat voor een reden dan ook, dan moet de politie ingrijpen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:54 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik hoop echter dat het niet 'zomaar' is, maar om mensenlevens die direct in gevaar waren te beschermen. (wat het geval geweest kan zijn, maar dat weten we nog niet)
[..]
Als het onvermijdelijk was niet. Stel dat jouw (eventueel hypothetische) broer een keer een joint rookt en blijkt erg gevoelig te zijn voor psychoses (bijvoorbeeld omdat hij een COMT-mutatie heeft). Hij raakt psychotisch, pleegt een strafbaar feit en wordt doodgeschoten. Dan zou je toch ook gehad willen hebben dat de betreffende politieambtenaren écht niets anders konden doen dan dodelijk geweld gebruiken? Anders is er zeker wel wat mis mee. Psychoses zijn, naar gelang de oorzaak, prima te behandelen.
quote:
Precies. Je moet gewoon rustig toelopen naar dat soort mensen. Boeien dat ze een mes hebben en schijnbaar niet bang zijn het te gebruiken. En dan zeg je gewoon heel rustigquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:48 schreef dotKoen het volgende:
[..]
[quote]Als ik op een groot kruispunt met een mes sta te zwaaien, kan ik niet direct iemand doodsteken. Dat zou een scenario kunnen zijn geweest. In dat geval was er geen mensenleven direct in gevaar en is dodelijk politiegeweld niet geoorloofd..quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als iemand een direct gevaar is voor de samenleving, dan moet die persoon zsm gestopt worden. Dus als iemand met een mes staat te zwaaien, om wat voor een reden dan ook, dan moet de politie ingrijpen.
Het gebruik van honden door de politie heb ik altijd een vorm van mishandeling gevonden. Wat heeft een hond te maken met akkefietjes van mensen onderling?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:46 schreef Oom_Agent het volgende:
Nogmaals, de hond is niet dood. Die is met spoed naar de dierenarts gebracht en leeft nog.
Als je alles van tevoren weet, zou de wereld er een heel stuk veiliger uitzien...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:58 schreef dotKoen het volgende:
[..]
[quote]Als ik op een groot kruispunt met een mes sta te zwaaien, kan ik niet direct iemand doodsteken. Dat zou een scenario kunnen zijn geweest. In dat geval was er geen mensenleven direct in gevaar en is dodelijk politiegeweld niet geoorloofd..
dat is volgens mij juist z'n punt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als als als....
Als je alles van tevoren weet, zou de wereld er een heel stuk veiliger uitzien...
Nee dat zeg ik niet. Wat ik in de hoofden van alle 'politiegeweld is OK'-mensen probeer te krijgen is: politiegeweld is niet iets om aan te moedigen, maar iets wat soms bij uiterste noodzaak moet worden gebruikt. Onderzoek moet uitwijzen of die uiterste noodzaak er ook was.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies. Je moet gewoon rustig toelopen naar dat soort mensen. Boeien dat ze een mes hebben en schijnbaar niet bang zijn het te gebruiken. En dan zeg je gewoon heel rustig
Eeeeej meneertje, wat doet u niet? Dat mag niet he, nee.. datmagnie! Stouterd!
Kom maar mee met oom agent. Moet je even je zakgeld afgeven, krijg je lekker warm bakkie choco, en gaan we eens even je mama bellen. Die komt je vast ophalen dan.
Yeah, alles voor de uitkering hčquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:55 schreef dotKoen het volgende:
[..]
![]()
Psychotische ziekten zijn ernstig invaliderende psychiatrische ziekten. Schandelijk dat je dat een modern welvaartskwaaltje noemt. Schizofrenie is bijvoorbeeld de ziekte met het meeste verlies van kwaliteit leven in Nederland.
het geeft toch geen enkele zin om te gaan speculeren...dat de persoon de intentie had het mes te gebruiken staat wel vast, wie weet had hij zo het bastion hotel binnen gegaan en daar nog wat slachtoffers gemaakt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:58 schreef dotKoen het volgende:
[..]
[quote]Als ik op een groot kruispunt met een mes sta te zwaaien, kan ik niet direct iemand doodsteken. Dat zou een scenario kunnen zijn geweest. In dat geval was er geen mensenleven direct in gevaar en is dodelijk politiegeweld niet geoorloofd..
Dus dan kunnen we nu ook nog niet oordelen of het gebruikte geweld overdreven was.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:00 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Wat ik in de hoofden van alle 'politiegeweld is OK'-mensen probeer te krijgen is: politiegeweld is niet iets om aan te moedigen, maar iets wat soms bij uiterste noodzaak moet worden gebruikt. Onderzoek moet uitwijzen of die uiterste noodzaak er ook was.
Nu ben jij niet meer serieus te nemen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:00 schreef Pek het volgende:
[..]
Yeah, alles voor de uitkering hč![]()
Als het niet zo treurig was, had ik er nog om kunnen lachen
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies. Je moet gewoon rustig toelopen naar dat soort mensen. Boeien dat ze een mes hebben en schijnbaar niet bang zijn het te gebruiken. En dan zeg je gewoon heel rustig
Eeeeej meneertje, wat doet u niet? Dat mag niet he, nee.. datmagnie! Stouterd!
Kom maar mee met oom agent. Moet je even je zakgeld afgeven, krijg je lekker warm bakkie choco, en gaan we eens even je mama bellen. Die komt je vast ophalen dan.
Nee, dat kunnen we inderdaad nog niet beoordelen. Ongeacht of het hier noodzakelijk was, kan ik wel ageren tegen mensen die blijkbaar erg verheugd zijn dat de politie verdachten doodschiet en dat graag vaker zien gebeuren.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus dan kunnen we nu ook nog niet oordelen of het gebruikte geweld overdreven was.
Zoals Re ook zegt, hij had ook het hotel in kunnen vluchten met alle gevolgen vandien.
Lassie heeft ook gevoelens inderdaad. Wel cool dat zo'n triggerhappy agent even die weirdo doorzeeft omdat hij z'n hondje heeft neergestoken.quote:
Omdat ik ten eerste de doodstraf moreel onacceptabel vind, en verder hoor je bestraft te worden in een rechtzaal, niet op straat. Daarnaast staat de doodstraf (of het acceptabele equivalent: levenslange celstraf) mi. niet in verhouding tot het delict, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.quote:
Dat is dus het hele verdomde probleem: een agent kan niet in een paar seconden wettig en overtuigend bewijzen dat iemand de wet heeft overtreden. Vandaar dat ze bij voorkeur verdachten niet moeten doodschieten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:08 schreef DJ_Fritz het volgende:
Ik zeg altijd maar zo: als je niets verkeerd doet, dan heb je al die problemen niet. Zelfde als met inbrekers of overvallers. Worden die een keer betrapt en in elkaar gerost, prima! Risico van het vak vind ik dat.
Iedereen die gewoon zich aan de regels houdt, wordt niet zomaar neergeknald.
Ik vind de doodstraf ook niet goed, en je hebt gelijk dat je gestraft hoort te worden in een rechtzaal. Maar hoe het er nu uitziet (ik wacht nog op meer details over het geval) was die man een gevaar. En ik vind dat als iemand op dat moment een gevaar voor de samenleving is, de politie moet optreden om verdere problemen te voorkomen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:08 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Omdat ik ten eerste de doodstraf moreel onacceptabel vind, en verder hoor je bestraft te worden in een rechtzaal, niet op straat. Daarnaast staat de doodstraf (of het acceptabele equivalent: levenslange celstraf) mi. niet in verhouding tot het delict, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
Dat heeft de mens geheel aan zichzelf te dankenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoever zijn we afgegleden hier in het Westen als op de weegschaal des levens het leven van een mormel/hond meer gewicht heeft dan dat van de mens?˛
honden staan bij mij idd hoger op de schaal dan sommige "mensen"quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoever zijn we afgegleden hier in het Westen als op de weegschaal des levens het leven van een mormel/hond meer gewicht heeft dan dat van de mens?˛
De politie moet inderdaad optreden. En het kan natuurlijk (zoals ik nu zo'n honderd keer heb geroepen) noodzakelijk zijn geweest om mensenlevens die direct in gevaar waren te beschermen. Het kan ook wraak zijn geweest voor een gewonde politiehond. Het kan ook gewoon overdreven politiegeweld zijn geweest.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:11 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik vind de doodstraf ook niet goed, en je hebt gelijk dat je gestraft hoort te worden in een rechtzaal. Maar hoe het er nu uitziet (ik wacht nog op meer details over het geval) was die man een gevaar. En ik vind dat als iemand op dat moment een gevaar voor de samenleving is, de politie moet optreden om verdere problemen te voorkomen.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:16 schreef dotKoen het volgende:
De politie moet inderdaad optreden. En het kan natuurlijk (zoals ik nu zo'n honderd keer heb geroepen) noodzakelijk zijn geweest om mensenlevens die direct in gevaar waren te beschermen. Het kan ook wraak zijn geweest voor een gewonde politiehond. Het kan ook gewoon overdreven politiegeweld zijn geweest.
En even van een ander forum:quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:20 schreef Piles het volgende:
Ik denk dat 'doodschieten' hier ook een verkeerde term is. Agenten schieten niet met het doel te doden, maar met doel uit te schakelen
quote:De gewelds-spiraal bij de politie loopt van:
Blote handen - wapenstok - lange wapenstok - pepperspray - diensthond - vuurwapen.
Indien middel 1 niet werkt of niet in proportie staat schakeld men over naar 2 ....
De diensthond staat (zeker met het oog op het toe te brengen letsel) net onder het vuurwapen.
Je praat in het algemeen, alsof deze casus alles zegt over de waarde die de maatschappij aan een mensenleven hecht. Het gaat om deze specifieke situatie, met dit specifiek mens. Een mens die een groot deel voorstelt van de problemen in deze maatschappij vs. een hond die per definitie onschuldig is en braaf doet wat hem opgedragen wordt nádat ongetwijfeld het voornoemde mens talloze keren is gewaarschuwd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |