Precies. Je moet gewoon rustig toelopen naar dat soort mensen. Boeien dat ze een mes hebben en schijnbaar niet bang zijn het te gebruiken. En dan zeg je gewoon heel rustigquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:48 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, ik vind niet dat dat mag. Daar staat terecht een geldboete of een celstraf op. Ik vind niet dat je dood mag worden geschoten als je een hond doodsteekt nee.
[quote]Als ik op een groot kruispunt met een mes sta te zwaaien, kan ik niet direct iemand doodsteken. Dat zou een scenario kunnen zijn geweest. In dat geval was er geen mensenleven direct in gevaar en is dodelijk politiegeweld niet geoorloofd..quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als iemand een direct gevaar is voor de samenleving, dan moet die persoon zsm gestopt worden. Dus als iemand met een mes staat te zwaaien, om wat voor een reden dan ook, dan moet de politie ingrijpen.
Het gebruik van honden door de politie heb ik altijd een vorm van mishandeling gevonden. Wat heeft een hond te maken met akkefietjes van mensen onderling?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:46 schreef Oom_Agent het volgende:
Nogmaals, de hond is niet dood. Die is met spoed naar de dierenarts gebracht en leeft nog.
Als je alles van tevoren weet, zou de wereld er een heel stuk veiliger uitzien...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:58 schreef dotKoen het volgende:
[..]
[quote]Als ik op een groot kruispunt met een mes sta te zwaaien, kan ik niet direct iemand doodsteken. Dat zou een scenario kunnen zijn geweest. In dat geval was er geen mensenleven direct in gevaar en is dodelijk politiegeweld niet geoorloofd..
dat is volgens mij juist z'n punt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als als als....
Als je alles van tevoren weet, zou de wereld er een heel stuk veiliger uitzien...
Nee dat zeg ik niet. Wat ik in de hoofden van alle 'politiegeweld is OK'-mensen probeer te krijgen is: politiegeweld is niet iets om aan te moedigen, maar iets wat soms bij uiterste noodzaak moet worden gebruikt. Onderzoek moet uitwijzen of die uiterste noodzaak er ook was.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies. Je moet gewoon rustig toelopen naar dat soort mensen. Boeien dat ze een mes hebben en schijnbaar niet bang zijn het te gebruiken. En dan zeg je gewoon heel rustig
Eeeeej meneertje, wat doet u niet? Dat mag niet he, nee.. datmagnie! Stouterd!
Kom maar mee met oom agent. Moet je even je zakgeld afgeven, krijg je lekker warm bakkie choco, en gaan we eens even je mama bellen. Die komt je vast ophalen dan.
Yeah, alles voor de uitkering hèquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:55 schreef dotKoen het volgende:
[..]
![]()
Psychotische ziekten zijn ernstig invaliderende psychiatrische ziekten. Schandelijk dat je dat een modern welvaartskwaaltje noemt. Schizofrenie is bijvoorbeeld de ziekte met het meeste verlies van kwaliteit leven in Nederland.
het geeft toch geen enkele zin om te gaan speculeren...dat de persoon de intentie had het mes te gebruiken staat wel vast, wie weet had hij zo het bastion hotel binnen gegaan en daar nog wat slachtoffers gemaakt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:58 schreef dotKoen het volgende:
[..]
[quote]Als ik op een groot kruispunt met een mes sta te zwaaien, kan ik niet direct iemand doodsteken. Dat zou een scenario kunnen zijn geweest. In dat geval was er geen mensenleven direct in gevaar en is dodelijk politiegeweld niet geoorloofd..
Dus dan kunnen we nu ook nog niet oordelen of het gebruikte geweld overdreven was.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:00 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Wat ik in de hoofden van alle 'politiegeweld is OK'-mensen probeer te krijgen is: politiegeweld is niet iets om aan te moedigen, maar iets wat soms bij uiterste noodzaak moet worden gebruikt. Onderzoek moet uitwijzen of die uiterste noodzaak er ook was.
Nu ben jij niet meer serieus te nemen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:00 schreef Pek het volgende:
[..]
Yeah, alles voor de uitkering hè![]()
Als het niet zo treurig was, had ik er nog om kunnen lachen
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies. Je moet gewoon rustig toelopen naar dat soort mensen. Boeien dat ze een mes hebben en schijnbaar niet bang zijn het te gebruiken. En dan zeg je gewoon heel rustig
Eeeeej meneertje, wat doet u niet? Dat mag niet he, nee.. datmagnie! Stouterd!
Kom maar mee met oom agent. Moet je even je zakgeld afgeven, krijg je lekker warm bakkie choco, en gaan we eens even je mama bellen. Die komt je vast ophalen dan.
Nee, dat kunnen we inderdaad nog niet beoordelen. Ongeacht of het hier noodzakelijk was, kan ik wel ageren tegen mensen die blijkbaar erg verheugd zijn dat de politie verdachten doodschiet en dat graag vaker zien gebeuren.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus dan kunnen we nu ook nog niet oordelen of het gebruikte geweld overdreven was.
Zoals Re ook zegt, hij had ook het hotel in kunnen vluchten met alle gevolgen vandien.
Lassie heeft ook gevoelens inderdaad. Wel cool dat zo'n triggerhappy agent even die weirdo doorzeeft omdat hij z'n hondje heeft neergestoken.quote:
Omdat ik ten eerste de doodstraf moreel onacceptabel vind, en verder hoor je bestraft te worden in een rechtzaal, niet op straat. Daarnaast staat de doodstraf (of het acceptabele equivalent: levenslange celstraf) mi. niet in verhouding tot het delict, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.quote:
Dat is dus het hele verdomde probleem: een agent kan niet in een paar seconden wettig en overtuigend bewijzen dat iemand de wet heeft overtreden. Vandaar dat ze bij voorkeur verdachten niet moeten doodschieten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:08 schreef DJ_Fritz het volgende:
Ik zeg altijd maar zo: als je niets verkeerd doet, dan heb je al die problemen niet. Zelfde als met inbrekers of overvallers. Worden die een keer betrapt en in elkaar gerost, prima! Risico van het vak vind ik dat.
Iedereen die gewoon zich aan de regels houdt, wordt niet zomaar neergeknald.
Ik vind de doodstraf ook niet goed, en je hebt gelijk dat je gestraft hoort te worden in een rechtzaal. Maar hoe het er nu uitziet (ik wacht nog op meer details over het geval) was die man een gevaar. En ik vind dat als iemand op dat moment een gevaar voor de samenleving is, de politie moet optreden om verdere problemen te voorkomen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:08 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Omdat ik ten eerste de doodstraf moreel onacceptabel vind, en verder hoor je bestraft te worden in een rechtzaal, niet op straat. Daarnaast staat de doodstraf (of het acceptabele equivalent: levenslange celstraf) mi. niet in verhouding tot het delict, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
Dat heeft de mens geheel aan zichzelf te dankenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoever zijn we afgegleden hier in het Westen als op de weegschaal des levens het leven van een mormel/hond meer gewicht heeft dan dat van de mens?²
honden staan bij mij idd hoger op de schaal dan sommige "mensen"quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoever zijn we afgegleden hier in het Westen als op de weegschaal des levens het leven van een mormel/hond meer gewicht heeft dan dat van de mens?²
De politie moet inderdaad optreden. En het kan natuurlijk (zoals ik nu zo'n honderd keer heb geroepen) noodzakelijk zijn geweest om mensenlevens die direct in gevaar waren te beschermen. Het kan ook wraak zijn geweest voor een gewonde politiehond. Het kan ook gewoon overdreven politiegeweld zijn geweest.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:11 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik vind de doodstraf ook niet goed, en je hebt gelijk dat je gestraft hoort te worden in een rechtzaal. Maar hoe het er nu uitziet (ik wacht nog op meer details over het geval) was die man een gevaar. En ik vind dat als iemand op dat moment een gevaar voor de samenleving is, de politie moet optreden om verdere problemen te voorkomen.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:16 schreef dotKoen het volgende:
De politie moet inderdaad optreden. En het kan natuurlijk (zoals ik nu zo'n honderd keer heb geroepen) noodzakelijk zijn geweest om mensenlevens die direct in gevaar waren te beschermen. Het kan ook wraak zijn geweest voor een gewonde politiehond. Het kan ook gewoon overdreven politiegeweld zijn geweest.
En even van een ander forum:quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:20 schreef Piles het volgende:
Ik denk dat 'doodschieten' hier ook een verkeerde term is. Agenten schieten niet met het doel te doden, maar met doel uit te schakelen
quote:De gewelds-spiraal bij de politie loopt van:
Blote handen - wapenstok - lange wapenstok - pepperspray - diensthond - vuurwapen.
Indien middel 1 niet werkt of niet in proportie staat schakeld men over naar 2 ....
De diensthond staat (zeker met het oog op het toe te brengen letsel) net onder het vuurwapen.
Je praat in het algemeen, alsof deze casus alles zegt over de waarde die de maatschappij aan een mensenleven hecht. Het gaat om deze specifieke situatie, met dit specifiek mens. Een mens die een groot deel voorstelt van de problemen in deze maatschappij vs. een hond die per definitie onschuldig is en braaf doet wat hem opgedragen wordt nádat ongetwijfeld het voornoemde mens talloze keren is gewaarschuwd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |