Sprak zij haar ondertitel tegenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:27 schreef NBT het volgende:
Wat een drama queen... ik zou dat echt niet volhouden met zo'n persoon.
Ja maar dit gaat te ver!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Sprak zij haar ondertitel tegen
niet alles is gelijk maar borderliner hoorquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
gevalletje borderline o.i.d.
Laat haar hulp zoeken. Beter laat dan nooit. Het is absoluut niet 'normaal' in ieder geval.
Of iets dergelijks hoorquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:42 schreef Re het volgende:
[..]
niet alles is gelijk maar borderliner hoor
Nou, het klinkt mij in de oren als een steekje los eerlijk gezegd.quote:ziekelijk jaloers, dat wel
Tsja, iets meer moeite, iets verder blijven zoeken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:20 schreef Rpm1984 het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ook dat al aangekaard, ze heeft daar al eens gelopen maar schoot volgens haar totaal niet op.
Slecht idee, gewoon blijven communiceren. Keer op keer gewoon flink duidelijk maken dat als ze zich gedraagt op een manier die jou niet aanstaat. Sommige vrouwen hebben dat nodig, wat leiding van een man.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:38 schreef Rpm1984 het volgende:
Jolene22 bedankt voor je reactie.
Je geeft aan dat je dan juist heel erg na iemand toe ga trekken en dat juist avenrechts werkt.
Bedoel je hiermee dat ik juist nu afstand moet nemen en niet teveel moet laten weten dat ik haar mis en er voor haar ben ? want dat waneer ik dat wel doe het de situatie alleen maar slechter maak ?
Ik probeer in sms afstand te nemen en dan blijft zei zoeken naar contact van "hoe was het vandaag" en "ik wil dat je vertrouwen in ons houd" etc.
zij neemt afstand omdat ze straks met minder tijd tussen ons niet om denkt te gaan met haar angsten en dat teveel impact heeft.
maar misschien moet ik zelf maar eens paar dagen niks laten horen en aangeven zelf ook na te moeten denken of ik wel verder met haar wil....
Sowieso altijd blijven communiceren over wat je denkt en voelt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:41 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Slecht idee, gewoon blijven communiceren. Keer op keer gewoon flink duidelijk maken dat als ze zich gedraagt op een manier die jou niet aanstaat. Sommige vrouwen hebben dat nodig, wat leiding van een man.
Nee zij moet daar zelf antwoord op geven. Als je je zo voelt wil je bevestiging horen van je partner. Ik zou niet teveel hameren op 'claim me niet zo ik heb ook een leven' maar probeer haar een smsje te sturen 'schat ik ben vanavond weg, zal je missen, maar ben snel weer bij je terug. maak je niet druk'. Vervolgens moet je haar gewoon laten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:38 schreef Rpm1984 het volgende:
Jolene22 bedankt voor je reactie.
Bedoel je hiermee dat ik juist nu afstand moet nemen en niet teveel moet laten weten dat ik haar mis en er voor haar ben ? want dat waneer ik dat wel doe het de situatie alleen maar slechter maak ?
Ik probeer in sms afstand te nemen en dan blijft zei zoeken naar contact van "hoe was het vandaag" en "ik wil dat je vertrouwen in ons houd" etc.
zij neemt afstand omdat ze straks met minder tijd tussen ons niet om denkt te gaan met haar angsten en dat teveel impact heeft.
maar misschien moet ik zelf maar eens paar dagen niks laten horen en aangeven zelf ook na te moeten denken of ik wel verder met haar wil....
Dit.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:51 schreef Copycat het volgende:
Al haar relaties zijn om dezelfde soort shit misgegaan, maar hulp wil ze niet?
Dan kun je op je vingers natellen hoe al haar volgende relaties zullen verlopen. Als zij zelf ook tot tien kan tellen, kan zij dat ook.
1. Kweek wat ballenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:52 schreef Rpm1984 het volgende:
Jolene,
Jou verhaal klinkt heel duidelijk en herkenbaar ik denk ook dat het zelfbescherming is en ze daardoor haar eigen juist voor de gek houd.
Maar hoe ik dat haar nu duidelijk krijg.......misschien door er keer juist niet voor haar te zijn en niet te smse van ik lig in me bed en ga slapen of ik mis je en ik wil voor je vechten e.d maar gewoon eens even niets te doen en het vanuit haar te laten komen.
waarom denk je dat je nog een "relatie" hebtquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:11 schreef Rpm1984 het volgende:
Kan heel goed fortune, ik lees het waarschijnlijk allemaal te positief en kan dit beter gewoon opgeven.
Omdat ik teveel om haar geef en mogelijk blind ben door dat vorige week alles nog zo goed was en voordurend aan kreeg te horen dat ze niet zonder mij kon, blijf ik maar denken dat het aan mij ligt.
Je kunt beter zorgen dat ze overtuigd wordt van het feit dat ze hulp moet zoeken of bij voorbaat moet accepteren dat alles altijd stuk zal blijven gaan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:11 schreef Rpm1984 het volgende:
Kan heel goed fortune, ik lees het waarschijnlijk allemaal te positief en kan dit beter gewoon opgeven.
Omdat ik teveel om haar geef en mogelijk blind ben door dat vorige week alles nog zo goed was en voordurend aan kreeg te horen dat ze niet zonder mij kon, blijf ik maar denken dat het aan mij ligt.
Het ligt niet aan jou. Dat lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:11 schreef Rpm1984 het volgende:
het ligt niet aan jou, althans volgens haar natuurlijk nietquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:11 schreef Rpm1984 het volgende:
Het klinkt heel stom, maar iemand met verlatingsangst snapt niet dat haar geliefde na een half uur nog niet meteen heeft teruggesmst. Op dat moment begint ze alweer een aanval te krijgen. Eigenlijk begint die opbouw meteen nadat ze heeft gesmst. Ze is gespannen of je haar wel of niet iets gaat terugsturen. Na een half uur krijgt ze dan twijfel en begint de onrust. Dan krijgt ze gedachten die irreeel zijn en kan ze ook niet meer helder nadenken. Zodra jij haar een sms stuurt heeft ze dit alles niet, en zal ze dus ook helder kunnen reageren en zal ze ook begrijpen dat ze echt niet altijd meteen na een half uur moet terugsmsen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:38 schreef Rpm1984 het volgende:
Klopt "de koek" is ook heel ver op, met het uur voel ik meer woede ipv liefde ik moest er altijd voor haar zijn als ze zich weer eens niet goed voele en non stop wou zei die bevestiging. Nu weet ze zelf niet meer hoe ze met dit alles moet omgaan en is alleen maar bezig met hoe rot het voor haar is en niet hoe ik me er bij voel.
Ik heb vanochtend vroeg 8 uur nog een bericht gestuurd van ik mis je en ik wil er voor vechten en er voor je zijn, 0 reactie terwijl als zij andersom een moment had van rot voelen en ik binnen 30 minuten niet reageerde was het gelijk raak. Ze gooit het dan erop van ja ik heb het druk maar andersom zegt ze vaak ja je had toch tussen je werk en sporten even kunnen smse of weet ik veel wat.
Ik zal proberen de afspraak van "ik zie je over 2 weken en dan wil ik weten hoe het zit" vast te houden en als er dan niks veranderd kies ik voor mezelf en stop ik ermee hoe moeilijk dat ook is.
Ik geef heel veel om haar en heb alles voor haar gedaan en over gehad nooit iets met andere vrouwen gedaan of ook maar iets gedaan waar ik van denk dat had ik niet moeten doen, ondertussen geeft zij mij wel voordurend het gevoel dat ik van alles doe om haar voor de gek te houden ook dat trek ik niet meer.
Wat je hier in dit topic beschrijft over je relatie komt imo _niet_ overheen met wat je in die SMS naar je vriendin schrijft... integendeel, je denkt er serieus over de relatie te beeindigen en houd die relatie niet meer goed uit . en verwacht van haar dat ze zich verandert; Waarbij je weinig vertrouwen lijkt te hebben in haar 'capabiliteit' zich te veranderen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:38 schreef Rpm1984 het volgende:
Ik heb vanochtend vroeg 8 uur nog een bericht gestuurd van ik mis je en ik wil er voor vechten en er voor je zijn..
Snapje reactie wel, had vanochtend dit allemaal nog niet gelezen en nog in me hoofd zolang ik maar haar steun en probeer te helpen het wel goed kom en weer net als "vroeger" werd zo denk je als je om iemand veel geeft. Zie nu ook heus wel dat de oplossing niet bij mij ligt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:10 schreef RM-rf het volgende:
Dit vind ik wél een heel vreemde uitspraak van jou:
[..]
Wat je hier in dit topic beschrijft over je relatie komt imo _niet_ overheen met wat je in die SMS naar je vriendin schrijft... integendeel, je denkt er serieus over de relatie te beeindigen en houd die relatie niet meer goed uit . en verwacht van haar dat ze zich verandert; Waarbij je weinig vertrouwen lijkt te hebben in haar 'capabiliteit' zich te veranderen.
imho is het dan niet coirrect om 'onwaarheden' haar te gaan SMS-en, zelfs al zal dat mogelijk gedaan worden uit het idee dat ze dat zou 'willen' horen, maar imho is het gewoon een leugen als je gelijktijdig ook serieus eraan denkt de relatie te beeindigen (an sich heb je daar ook de grond toe, maar wees daarin ook duidelijk en ga geen 'dubbele signalen' geven dan ben je net zo 'labiel' als zij zich gedraagt)
Het is alsof je mijn relatie met mijn ex-vriendin hebt beschreven.quote:
Eens. De relatie van de TS is opvulling voor elkaar zijn (ongezond) en geen aanvulling (gezond).quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:21 schreef Xennia het volgende:
Jullie relatie drijft erop dat zij jou nodig heeft om gelukkig te zijn en jij bent graag nodig. Als dit dreigt weg te vallen doordat zij afstand neemt, blijft er weinig meer over.
Jullie relatie is schots en scheef.
Zes maanden kunnen erg intens zijn als je elke dag - de hele dag door - met elkaar bezig bent.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:09 schreef Copycat het volgende:
Het gaat over zes maanden, hè ... Hou je dat ook in je achterhoofd?
Klopt. Maar vergeet niet het perspectief ...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:12 schreef goofy_goober het volgende:
Zes maanden kunnen erg intens zijn als je elke dag - de hele dag door - met elkaar bezig bent.
Maar daar word je toch ook moe van?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:12 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Zes maanden kunnen erg intens zijn als je elke dag - de hele dag door - met elkaar bezig bent.
Correct. Daarom heb ik het toen met veel pijn in mijn hart uitgemaakt. Het was net een bloedzuiger: pas als ze voldaan is laat ze los. En dat was voor haar weer een reden om te roepen van: 'Als je ooit van me gehouden hebt dan zou je me niet zo makkelijk dumpen. Jij hebt me kapot gemaakt, blabla'. Maar van die emotionele chantage-praktijken ben ik nu ook af gelukkig. Alleen zijn is af en toe best kut en die arm om me heen mis ik ook echt wel, maar het is nog altijd beter dan in zo'n eenzijdige relatie zitten waar jij een soort van hulpverlener bent.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar daar word je toch ook moe van?
Kan ik me voorstellen. Maar alleen is echt wel beter dan dat hoorquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:47 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Correct. Daarom heb ik het toen met veel pijn in mijn hart uitgemaakt. Het was net een bloedzuiger: pas als ze voldaan is laat ze los. En dat was voor haar weer een reden om te roepen van: 'Als je ooit van me gehouden hebt dan zou je me niet zo makkelijk dumpen. Jij hebt me kapot gemaakt, blabla'. Maar van die emotionele chantage-praktijken ben ik nu ook af gelukkig. Alleen zijn is af en toe best kut en die arm om me heen mis ik ook echt wel, maar het is nog altijd beter dan in zo'n eenzijdige relatie zitten waar jij een soort van hulpverlener bent.
Met nodig gevonden worden is niets mis wanneer je dat zelf in zekere mate ook zo ervaart. Maar dan moet het wel een bijzonder iemand zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:48 schreef formerjellybean het volgende:
Om heel eerlijk te snap ik het niet echt dat als iemand al zo in het begin is, dat je niet al afhaakt.
Het is net een half jaar en dan hoor je nog helemaal niet in de ik raak gestoord van je fase te zijn , dan is nog meer zoiets ik wil dingen aan je ontdekken en merken of ik het leuk vind.
Misschien is het een mannelijjk iets om graag nodig worden gevonden , want ik snap het echt niet.
Dit.quote:En iemand die zoveel problemen heeft en gewoon weigerd hulp te zoeken , zou ik helemaal zoiets van hebben liever niet , want dat laat ook zien dat ze haar problemen niet inziet , niet aan wil werken en ook niet aan de relatie wil werken .
Ik bedoelde er meer mee te zeggen, dat je in het eerste half jaar nog op een roze wolk hoort te zitten, in plaats van overladen worden met problemen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Met nodig gevonden worden is niets mis wanneer je dat zelf in zekere mate ook zo ervaart. Maar dan moet het wel een bijzonder iemand zijn.
En om dat in te schatten moet je denk ik ook wel al een paar rondgangen hebben gemaakt.
[..]
Dit.
Geloof mij maar; ze zal altijd wat nieuws vinden om een probleem van te maken. Dat gedrag heeft echt niks meer met bevestiging zoeken te maken. Met deze vrouw ga je echt niet gelukkig worden kerel en ik denk dat het te diep zit bij haar om het eventjes op te lossen. Daar moeten echt jaren overheen gaan en die problemen kun je niet als vriend zijnde oplossen. Hier moet een psycholoog/psychiater zich over buigen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:43 schreef Rpm1984 het volgende:
Ze zegt zelf wel dat wanneer ze genoeg bevestiging heeft langzaam het steeds beter gaat maar denk eerder dat ze keer op keer iets nieuws vind wat weer een probleem is en het straks alleen maar uit de hand loopt.
Als je aan 10 van die punten voldoet dan kan je wederhelft zich met recht achter de oren krabbenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:52 schreef goofy_goober het volgende:
Misschien... Maar in mijn geval is het echt een eye-opener. Ik zou willen dat dit artikel me eerder onder ogen was gekomen.
Denk dat 'Loser' in dit artikel ook meer staat voor 'Labiele Manipulatieve Bitch (m/v)'.
Was dat iets eenzijdigs? Of voelde jij dat ook zo?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:07 schreef Rpm1984 het volgende:
vooral het gedeelte van aan het begin aangeven dat je geen leven zonder elkaar kan hebben en haar absoluut nooit in de steek moet laten herken ik heel erg.
en wees eerlijk naar jezelf toe, en handel daarnaarquote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:03 schreef Copycat het volgende:
Maak dan een einde aan deze relatie. Dit doormodderen tegen beter weten/voelen in, is ook niet echt fair.
Wow kort door de bocht, even om het te verduidelijken:quote:Op donderdag 19 augustus 2010 07:45 schreef Rpm1984 het volgende:
*knip * Toen ze weg ging zei ze nog ik ben gewoon heel raar en je kan daar nu toch niets aan veranderen *knip*
Sorry hoor maar dit meisje gaat gewoon een enge stalker worden.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 07:45 schreef Rpm1984 het volgende:
Zoals verwacht stond ze vannacht hier aan de deur, waarom ik niets meer liet horen en waarom ik totaal geen rekening meer hield met haar gevoelens en ze het had het gevoel dat het "express" deed om haar pijn te doen en of ik even letterlijk "toch geen klap om haar gaf"
Als ik je verhaal lees goofy krijg ik het steeds benauwder ik heb er heel veel steun aan. Toen ze weg ging zei ze nog ik ben gewoon heel raar en je kan daar nu toch niets aan veranderen die zinnen spoken heletijd door me hoofd nu....
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:15 schreef formerjellybean het volgende:
Kies echt voor jezelf, want ze wil niet eens aan zichzelf werken
Niet om lullig te doen hoor , maar een meisje die s'nachts voor je deur staat omdat er niet gesmst word, daar is alle redelijkheid bij weg.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:32 schreef Hephaistos. het volgende:
TS, misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je nu professionele hulp voorgesteld? Ik zie je telkens heel erg focussen op de vraag of je nu wel of niet contact met haar moet opnemen, en hoe vaak en op welke manier. Maar uiteindelijk is dat voor het probleem niet zo nuttig lijkt me, helemaal bij iemand met verlatingsangst.
Het klinkt alsof je totaal niet tot haar doordringt namelijk, waardoor zij het idee krijgt dat je haar aan het pesten bent.
Ik zou d'r een brief of een mail sturen, iets wat ze in alle rust kan lezen als ze wat bedaard is. Blijft ze dan nog steeds bij die 'zo ben ik nu eenmaal' houding, dan is de keuze om de relatie af te breken gemakkelijk.
Dat was toch vanaf het begin al duidelijk, dat de redelijkheid totaal afwezig was? Vind het eigenlijk vrij logisch dat als je iemand met verlatingsangst negeert, zij zich op gaat zitten vreten totdat ze zich niet meer in kan houden.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:39 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen hoor , maar een meisje die s'nachts voor je deur staat omdat er niet gesmst word, daar is alle redelijkheid bij weg.
Daar kan je proberen blijven naar oplossingen maar dit is toch echt een stap te ver om uberhaupt naar oplossingen voor haar te zoeken.
Waarom zoeken naar oplossingen bij iemand die toch wel heel erg over jou grenzen heen gaat.
Is inderdaad niet normaal. Je zou bijna denken dat ze psychische problemen heeft.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:50 schreef formerjellybean het volgende:
Omdat het eng stalker achtig gedrag is.
Als iemand niet reageert op een smsje is daar een reden voor en heeft die gene even geen behoefte aan contact met jou , dan ga je niet vervolgens s'nachts daar een scene lopen maken.
Maar wat "hij wil" is niet wet, even buiten de context van dit jammerlijke verhaal bezien.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:50 schreef formerjellybean het volgende:
Dit geeft gewoon al aan als je grenzen aangeeft dat diegene daar keihard overheen dendert en ook geen moer geeft om wat jij wilt.
Dat klopt wel , maar in relatie moet je ook rekening kunnen houden met elkaars gevoelens en daar ontbreekt in dit verhaal aan.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar wat "hij wil" is niet wet, even buiten de context van dit jammerlijke verhaal bezien.
Eens. Maar ik kan best begrijp dat soms (maar van soms is hier duidelijk geen sprake) één van de partijen onbedwingbare behoefte heeft aan iets wat de ander kan geven... Dan is samen een relatie hebben IMO ook dat je de ander soms gewoon geeft wat hij/zij nodig heeft.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:10 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat klopt wel , maar in relatie moet je ook rekening kunnen houden met elkaars gevoelens en daar ontbreekt in dit verhaal aan.
Het draait meer om haar dan om hem, een relatie heb je samen.
Ja , maar dan is het ook een wisselwerking. En dat is er in dit geval duidelijk niet .Zij blijft maar nemen en nemen en dan is het op een gegeven moment over omdat je zo opgebrand bent van het constant aanpassen aan haar wensen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Eens. Maar ik kan best begrijp dat soms (maar van soms is hier duidelijk geen sprake) één van de partijen onbedwingbare behoefte heeft aan iets wat de ander kan geven... Dan is samen een relatie hebben IMO ook dat je de ander soms gewoon geeft wat hij/zij nodig heeft.
Eens. Dit doen wel meer mensen, in een wanhopige bui.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat was toch vanaf het begin al duidelijk, dat de redelijkheid totaal afwezig was? Vind het eigenlijk vrij logisch dat als je iemand met verlatingsangst negeert, zij zich op gaat zitten vreten totdat ze zich niet meer in kan houden.
Snap eigenlijk ook niet waarom dít nu zo erg is om de relatie af te breken, en al die andere dingen niet. Zelfde orde van grootte wat mij betreft. Ik heb ook weleens 's nachts bij iemand aan de deur gestaan toen ze me niet wilde spreken
TS geeft duidelijk om dat meisje, maar vanaf het begin was duidelijk dat het onhoudbaar was zonder professionele hulp. Dat is exact hetzelfde gebleven.
Eens. Er is geen enkele reden jullie lijdensweg langer te rekken. Jullie relatie is al lang niet meer leuk.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:42 schreef Copycat het volgende:
Sorry TS, maar ik vind jou ook wel een beetje een slappe zak. Je laat haar bengelen, terwijl je er -heel logisch!- geen fiducie meer in heb. Wees dan ook een vent en zeg waar het op staat, in plaats van spelletjes te spelen.
Meer een methode vánquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:56 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ook eens. Afbouwen heeft geen zin. Uitstel van executie.
Een verstandiger beslissing had je niet kunnen nemen.!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 07:45 schreef Rpm1984 het volgende:
Zoals verwacht stond ze vannacht hier aan de deur, waarom ik niets meer liet horen en waarom ik totaal geen rekening meer hield met haar gevoelens en ze het had het gevoel dat het "express" deed om haar pijn te doen en of ik even letterlijk "toch geen klap om haar gaf"
Als ik je verhaal lees goofy krijg ik het steeds benauwder ik heb er heel veel steun aan. Toen ze weg ging zei ze nog ik ben gewoon heel raar en je kan daar nu toch niets aan veranderen die zinnen spoken heletijd door me hoofd nu....
Dat is gewoon te lachwekkend.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:59 schreef Rpm1984 het volgende:
Daar wil ze mij voor behoeden dat het niet zo ver komt...
Dat is manipulatie en trap er niet in verbreek al het contact.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:59 schreef Rpm1984 het volgende:
Het gaat zo ver dat ze geprobeerd heeft haar eigen wat aan te doen en haar vriend toen dat heeft kunnen voorkomen..... Daar wil ze mij voor behoeden dat het niet zo ver komt...
Wat een gestoord mens.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:59 schreef Rpm1984 het volgende:
Het gaat zo ver dat ze geprobeerd heeft haar eigen wat aan te doen en haar vriend toen dat heeft kunnen voorkomen..... Daar wil ze mij voor behoeden dat het niet zo ver komt...
Doe eens niet zo melodramatisch altijd!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:25 schreef Copycat het volgende:
Aandacht! Drama is aandacht! Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks, zolang er maar aandacht is.
Laat je niet voor dat karretje spannen en laat haar lekker in haar sop gaarkoken.
maar haar vorige vriend heeft haar gered uit de kookpot voordat ze gaar was en sindsdien gedraagt ze zich ook verder als een half-gare....quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:25 schreef Copycat het volgende:
... en laat haar lekker in haar sop gaarkoken.
Je zou er eigenlijk zelfs op moeten hopen TS... Dan richt ze haar pijlen op iemand anders en ben jij er vanaf. Uiteraard is het niet leuk dat het zo gelopen is en dat je de boel nu zo moet eindigen. Maar als je dat niet doet dan staat je nog vele malen meer ellende te wachten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:57 schreef Rpm1984 het volgende:
Ok, dan ga ik proberen dat vol te houden. Ik zeg wel eerlijk het doet me pijn om te lezen, dat ze waarschijnlijk vrij snel een nieuw iemand heeft.
Wat schrijft ze dan zoal?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:19 schreef Rpm1984 het volgende:
Pffff even veel moeite om nergens op te reageren, houd nu paar dagen aan en voel me steeds gefrustreerder.
Ja, dat is dus het probleem. Jij houdt je er nog steeds te veel mee bezig en zij roept gewoon wat zij denkt dat jou gestressed houdt (het hoeft niet eens waar te zijn wat ze zegt daarom).quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:23 schreef Rpm1984 het volgende:
Ok duidelijk, hou ik dat vast.
Ik probeer soms begrijpen wat er in haar omgaat, zij kan er niet meer tegen en word gek van haar angsten dan ga ik weg bij haar zodat ze daar geen last meer van heeft, gaat ze aangeven wat er allemaal mis kan gaan met haar. Ik vond dat zo tegenstrijdig en kan niet volgen wat ze hier nou uit eindelijk mee wilt bereiken.
Maar ondertussen geen hulp zoeken....quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:36 schreef Rpm1984 het volgende:
Ok bedankt voor de reacties... ik ben eerlijk in dit topic en daar ben ik nog niet sterk genoeg voor, het was al hele stap de relatie te stoppen voor mij en ik moet even in kleine stapjes afstand nemen.
Krijg net een brief van haar in me mail hoeveel ze om me geeft en van me houd maar ook zich niet fijn voelt met haar problemen en zou willen dat ze er niet waren.
Goed plan!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:24 schreef Rpm1984 het volgende:
Bedankt voor je reactie, ik heb er echt veel steun aan.
Ik voel me alweer wat beter en heb voor aan komende dagen veel dingen gepland en geregeld staan en paar dagen op bezoek bij wat vrienden in duitsland zodat ik een doel heb om te doen.
verkeerde tip natuurlijk, je moet géén contact opnemen, ook niet 'contact gaan opnemen om haar te vertellen dat ze niet moet bellen.'quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:15 schreef MeraViglioSa het volgende:
.. sms dan dat je in het buitenland zit en niet bereikbaar bent. Misschien dat ze het dan laat..
Ik heb uit de laatste dagen niet begrepen dat hij het nog steeds volhoudt om totaal niet te reageren op haar teksten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
verkeerde tip natuurlijk, je moet géén contact opnemen, ook niet 'contact gaan opnemen om haar te vertellen dat ze niet moet bellen.'
eerder zou ik overwegen je mobiele telefoon een keertje thuis te laten liggen, zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn om eventjes niet bereikbaar te zijn? eventjes ook 'chillen' van die zucht continue te moeten 'communiceren' kan heerlijk rustgevend zijn.
dat is ook erg fout ... maar het zou nóg een stap in de verkeerde richting zijn om je niet alleen te laten provoceren tot reacties op haar pogingen die uit te lokken;quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:29 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik heb uit de laatste dagen niet begrepen dat hij het nog steeds volhoudt om totaal niet te reageren op haar teksten.
En heb je inmiddels wel al gereageerd op een smsje/telefoontje van haar? Of negeer je haar en blijft ze toch smsen/bellen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:58 schreef Rpm1984 het volgende:
Laat me telefoon wel thuis moet me wel lukken.
Ga vanavond na de voetbal me koffer pakken e.d zodat ik beetje zin in krijg even me hoofd leeg te houden.
Zitten nu in de fase dat ze zegt dat het niet meer zal gebeuren, ze zich heel rot voelt en spijt heeft tja...
Dit. En om het jezelf niet zo moeilijk te maken omdat je alles leest wat ze stuurt: blokkeren.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:31 schreef formerjellybean het volgende:
advies blijft negeren negeren negeren.
Zelfs al is positief en zegt dat ze nu wel inziet dat het niet werkt, want dat kan ook juist omgekeerde psychologie zijn en zo haar manier weer in je leven te wurmen.
Iemand die in zo'n korte tijd zegt te veranderen moet je gewoon niet geloven, mensen veranderen wel maar niet in zo'n korte tijd.
Voor haar geld elke manier van doen is aandacht trekken en het beste is er niet op in te gaan.
Mijn advies is ook de sms niet lezen en meteen deleten als je ze krijgt.
Goedzo!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:30 schreef Rpm1984 het volgende:
O nee heb sinds paar dagen niks meer laten horen...Zoals ik al eerder aangaf is het wel heel moelijk voor me en heb ik de neiging soms te denken zou het nu echt anders zijn maar goed.
De slachtofferrol past haar als gegoten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:55 schreef Rpm1984 het volgende:
Krijg nu steeds meer mails vanaf haar werk in de trend van: Ik weet dat ik slecht met je omga en schaam me ervoor en je kan beter helemaal van me weg blijven want ik verpest je leven en ik gun je niet zoveel pijn en verdriet om met mij om te moeten gaan.....
Hou vol Rpm!!!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:30 schreef Rpm1984 het volgende:
O nee heb sinds paar dagen niks meer laten horen...Zoals ik al eerder aangaf is het wel heel moelijk voor me en heb ik de neiging soms te denken zou het nu echt anders zijn maar goed.
Dit moet je echt doen Rpm1984, ze zal nl. idd net zolang doorgaan totdat je reageert en dan is het hek van de dam... Heb in een soortgelijke situatie gezeten, negeren is in dit geval (ook al is het moeilijk) de enige manier om er van los te komen. Het kan soms nog wel lange tijd na ijlen (in mijn geval maanden...) maar achteraf zal het voelen als een opluchtingquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:18 schreef KarinJ. het volgende:
...
Ongelezen weggooien/blokkeren is beter, dan maak je het jezelf niet moeilijker dan t al is.
Ff een paar daagjes weg is n goed plan, maar daarna NIET, ik herhaal NIET al haar berichten gaan zitten lezen.....WEGGOOIEN die troep, zie t maar als spam.
Dan weet je het antwoord al gewoon doen en door blijven en ook echt de dingen niet meer lezen , is ook beter voor je gemoedstoestand.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:11 schreef Rpm1984 het volgende:
Iedereen weer bedankt, Ik probeer het... Lukt nog steeds, vooral dankzij dit topic waar ik soms me verhaal in kwijt kan.
Waarom moet ze toch zo doen als ze zelf degene is die er niet tegen kan en mee om kan gaan. Je zou zeggen dat het voor haar ook een opluchting is maar goed mijn gedachte zijn nog steeds niet helemaal helder, ze zegt steeds maar ja hoe meer je me negeert hoe beter ik me best ga doen tja....
Ik denk ook wel dat het ermee te maken heeft dat ze nogal extreem reageert en dat je daardoor niet weet wat te doen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:47 schreef Rpm1984 het volgende:
Bedankt.
Probeer ik ook, dat is ook de reden dat ik wat dingen ga ondernemen e.d
Het zal wel gewoon zijn omdat het allemaal zo vers is, diep van binnen weet ik ook wel dat dit het beste is voor mij.
Ze kan er niet tegen dat ze de controle over jou en jouw aandacht kwijt is. Dat is alles.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:23 schreef Rpm1984 het volgende:
Dat kan ik nog wel plaatsen dat ze het rot vind, maar zij was degene die er niet mee om kon gaan om mij weinig te zien en dan zo bang was wat ik aan het doen was.
Als ik nou degene was dan kan ik snappen dat iemand zo doet van ja ik wil je niet kwijt etc, zou ik het wat logischer vinden.
Maar begin langzaam het gevoel te hebben dat het toch nooit goed is voor haar wat ik ook doe ziet ze altijd wel een probleem, probeer dat in me hoofd ook maar te herhalen.
quote:Ook al zullen sommige het niet met me eens zijn, ik denk inderdaad ook dat niet iedereen geschikt is voor een relatie.Op zondag 26 september 2010 16:27 schreef Rpm1984 het volgende:
Ik denk achteraf dat de rust voor haar nu beter is, deze personen kunnen niet met relaties omgaan en als ik nadenk over het gedrag en de dingen die ze deed in de vorm van controleren e.d zal dit in de toekomst opnieuw mis gaan als er iemand komt waar ze om gaat geven.
Een van haar laatste reacties was, ik ben blij nu niks meer te hebben om me druk over te maken.
Ik heb toen maar netjes gereageerd dat ik daar blij om was dat ze zich goed voelde en we verder elkaar maar met rust moesten laten. Ik kan me voor haar ook voorstellen dat een relatie zwaar is en niet positief als je voordurend zo druk en onzeker voelt en zo bang. Misschien is alleen zijn voor zo iemand wel het beste.
quote:Als je BPS hebt, kun je moeilijk je emoties onder bedwang houden. Daar heb je toch wel een tijd therapie voor nodig. Overigens wil ik niet gelijk aangeven dat jouw ex ook BPS heeftOp zondag 31 oktober 2010 11:55 schreef Rpm1984 het volgende:
Zit wat in, enigste mensen die met zo iemand een relatie kunnen hebben zijn mensen die zelf ook de emotie kunnen schakelen en gebruiken hoe hun het uitkomt en die geen stabiliteit willen.
Meeste "bizarre" aan dit soort personen is dat het contrast zo groot is tussen: lief, verlegen en een vrouw die echt geen pijn moet doen en nooit in de steek moet laten etc naar iemand die zelf alles uitschakeld en er ineens totaal niets meer van de andere "kant" over is. Andersom geld dit net zo, ik denk dat daarom voor veel mensen de nasleep zo groot is. Je kan je ex niet plaatsen als 1 iemand en je gedachte blijven maar op en neer schieten van missen van haar ene kant naar pijn voelen bij haar andere kant.
quote:Maar blijkbaar was ze wel aantrekkelijk genoeg om er ooit een relatie mee te beginnen.Op dinsdag 2 november 2010 11:43 schreef goofy_goober het volgende:
Dit soort vrouwen kunnen zo makkelijk omschakelen omdat ze een aardige muur hebben gebouwd, een muur waar ze al van kinds af aan aan bouwen. Zodra ze merken dat het niet gaat zoals zij willen zetten ze die knop om en veranderen ze in een ijskonijn. Alles wat je zegt tegen haar wordt terug gekaatst. Maakt niet uit welke lieve dingen je allemaal zegt. Ik heb me dikwijls afgevraagd of deze vrouwen uberhaupt hun ware ik wel eens laten zien, of dat alles een act is. Ik kom mijn 'ex' nog wel eens tegen op ander forum (ze is immers vrij aanwezig daar) en als ik haar gdrag zo observeer dan is ze weer bezig met de act waarmee ze mij toendertijd ook mee in haar val heeft gelokt. Maar ja, met die toneelstuk-vraag kun je je maar beter niet bezig houden, want dat is zonde van je tijd en een sluitend antwoord zul je nooit krijgen. Ze zijn zoals bloedzuigers: ze zuigen al je energie uit je en zodra je leeg bent laten ze je los en gaan ze naar de volgende.
En vrouwen in haar leeftijdscategoorie die elke dag van 's ochtends tot 's nachts op forums rondhangen vertrouw ik sowieso niet meer. Daar moet wel iets mis mee zijn, als je je voldoening, drang naar aandacht en goedkeuring moet zoeken op het internet.
Als ik wist wat ik nu weet was ik er nooit aan begonnen. Toen ik wat begon met haar was ik niet echt op de hoogte van BPS, NPS en persoonlijkheidsstoornissen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 12:43 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Maar blijkbaar was ze wel aantrekkelijk genoeg om er ooit een relatie mee te beginnen.
Ik denk dat je inderdaad niet veel gedachten meer aan haar moet besteden, maar wel je lessen eruit moet trekken voor jezelf. Wat zou jij in een volgende relatie anders doen?quote:Op woensdag 3 november 2010 18:21 schreef Rpm1984 het volgende:
Erg herkenbaar, aan het begin wordt je op een soort wolk geplaats en daardoor denk je ach ze zal wel klein beetje jaloers of bang zijn want ze is zo gek van me. Ik weet nog goed dat we bij me zus op bezoek gingen en ze maar bleef vertellen hoe gelukkig ze nu was en alle goede dingen die ze aan mij vond. Je wordt door deze personen op een voetstuk geplaats dan je je zelf super goed voelt en daardoor het zielig gaat vinden dat ze zich zo druk maakt of ze bang is dat je bij haar weggaat. Zoals goofy al aangaf sluipt het borderline gedrag erin en wordt het gedrag steeds erger en worden de grenzen in hele klein stapjes verlegd tot ze bizarre vormen aannemen en de persoon zelf begint met jou af te stoten met wat voor reden dan ook om zelf rust te vinden.
Op een moment ben je alleen maar bezig met je eigen in te dekken en te beschermen dat je niets doet wat haar tegen het hoofd stoot om te voorkomen dat ze niet een "bui" krijgt, maar dit is een oneindige weg aangezien ze altijd wel weer wat nieuws vind waarom er een probleem is en als jij er niets aan kan doen zorgt ze zelf wel wat ze iets heeft waardoor de relatie niet kan werken. Dat geeft heel erg gevoel van machteloosheid zeker omdat je altijd zo je best gedaan heb om haar niet te kwetsen of je relatie "heel" te houden. Wat goofy (onze exen lijken erg op elkaar dacht zelf even dat hij haar ex was haha) al aangaf en mij goed geholpen heeft is veel erover lezen om zo alles wat beter te begrijpen en niet heletijd lopen te malen waarom dingen zo gegaan zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |