Denk dat je zoiets 1 x meegemaakt moet hebben om volgende keer goed te handelen maar achteraf gezien:

uidelijker me grenzen aangeven en niet meegaan met haar eisen, met de ilussie haar dan "beter" te maken.
*Niet geloven in beloftes na slechte periodes, dat het nu "anders" is en goed komt.
*Veel meer eigen ding blijven doen niet me leven aanpassen om haar niet te kwetsen of zich druk laten maken.
*Realiseren dat liefde niet genoeg is en een relatie zonder vertrouwen niet werkt.
*Niet te blind zijn van liefde op het moment en ook aan de toekomst denken hoe zoiets op lange termijn is.
*Meer voor mezelf kiezen.
Uiteraard ligt er ook gewoon een deel schuld in mijn eigen persoonlijkheid, ik heb weinig moeite aandacht van vrouwen te krijgen en ben vrij snel de dominante persoon in een relatie. Daardoor was deze relatie voor mij denk speciaal en anders aangezien ik voordurend scherp moest zijn en alles niet "vanzelf" ging. Hoe stom het ook klinkt dat was voor een deel erg uitdagend een beetje het "hard to get" effect. Echter was dit zover van de realiteit af dat je er zelf aan onderdoor gaat omdat het nooit genoeg is voor haar en de emoties zo onbegrijpelijk zijn dat het je opvreet. Ik zal in de toekomst wanneer dergelijke situtaties of gedrag zich voordoet in een relatie er mee stoppen of direct zeggen hulp zoeken of ik kap ermee. Eigenlijk net als iedereen hier in het topic aangaf wat ik moest doen maar waar ik veel te lang mee gewacht heb en gedacht dat ik ik het wel met liefde geduld kon oplossen.