quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:38 schreef Rpm1984 het volgende:Jolene22 bedankt voor je reactie.
Bedoel je hiermee dat ik juist nu afstand moet nemen en niet teveel moet laten weten dat ik haar mis en er voor haar ben ? want dat waneer ik dat wel doe het de situatie alleen maar slechter maak ?
Ik probeer in sms afstand te nemen en dan blijft zei zoeken naar contact van "hoe was het vandaag" en "ik wil dat je vertrouwen in ons houd" etc.
zij neemt afstand omdat ze straks met minder tijd tussen ons niet om denkt te gaan met haar angsten en dat teveel impact heeft.
maar misschien moet ik zelf maar eens paar dagen niks laten horen en aangeven zelf ook na te moeten denken of ik wel verder met haar wil....
Nee zij moet daar zelf antwoord op geven. Als je je zo voelt wil je bevestiging horen van je partner. Ik zou niet teveel hameren op 'claim me niet zo ik heb ook een leven' maar probeer haar een smsje te sturen 'schat ik ben vanavond weg, zal je missen, maar ben snel weer bij je terug. maak je niet druk'. Vervolgens moet je haar gewoon laten.
Het vervelende bij jou is dat het niet alleen twijfels zijn aan jouw kant. Als ze dit wil oplossen heb je heel veel wilskracht nodig om die soort van automatische paniekreactie weg te krijgen. En als zij zelf al twijfelt, dan wordt het nog heel lastig. Ik denk alleen dat dat afstand nemen van haar uit een vorm van zelfbescherming is. Ze is bang dat je haar kwetst of haar verlaat dus dan probeert ze zelf maar eerst weg te gaan. Natuurlijk belazerd ze zichzelf daarmee.
Je kan haar een kans geven het zelf op te lossen, maar het kan nog heel moeilijk worden. Ze moet beseffen dat ze door zo te doen precies datgene creeert waar ze zo bang voor is, en waarschijnlijk doet ze dit al heeeel lang. Een professional kan haar beter helpen maar als ze dat niet wil of doet, tsja. Hoeveel relaties moet ze nog kapot laten gaan door haar eigen gedrag? Punt is dat, als ik vnauit mn eigen ervaring mag spreken, je achteraf wel snapt dat het idioot gedrag is maar je op zo'n moment waarop je je zo gekwetst voelt het heel erg lastig is om dat nog te sturen.