abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:09:55 #1
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85002840

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.

jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.

marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0
Leeftijd: 29
BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.

ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200

Wombcat
Leeftijd: 39
BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

FJD
Leeftijd 26
BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam
Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad
Leeftijd 23
BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente
Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

Gripper
Leeftijd 27
BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Licentie: Nee Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.

Oksel
Leeftijd:26
BMI: 26
Regio: Twente
Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur
Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee
Leeftijd: 26
BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt
Leeftijd: 22
Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

thettes

No-P
Leeftijd: 24
BMI: 22 (68,5 bij 1,76)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel

Jakkop Leeftijd: 18 BMI: 23 Regio: United Kingdom Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg ) Regio: Den Bosch Fiets: Merida Licentie: Nee Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets

Najr Leeftijd: 20 Regio: Rotterdam Fiets: Bulls Harrier Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent Leeftijd: 16 Regio: Midden-Limburg Fiets: Trek 1.2 Licentie: (nog) niet Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen

rockin_the_lowland Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m Regio: Weert Fiets: Trek 1200 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm) Regio: Midden-Delfland (Delft) Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon Leeftijd: 21 Bmi: 20 Regio: nijmegen Fiets: koga en gazelle Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl
Leeftijd: 29
BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg ) Regio: Dordrecht Fiets: 2002 Giant OCR Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen

Mascleta Leeftijd: 21 BMI: 19 (176cm, 59kg ) Regio: Zeeland Fiets: Mardini instapfietsje. Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik Leeftijd: 26 BMI: 27 (184cm, 91kg ) Regio: Utrecht Fiets: Moser instapfietsje Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber Leeftijd: 29 BMI: 24 (190 cm, 88 kg) Regio: Groningen Fiets: Cadex (tweedehands ex-studentenfiets, binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe) Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Marurk Leeftijd: 21 BMI: 20 (183 cm, 66 kg) Regio: Zuid-Limburg Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra Licentie: - Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging.

Aardengel Leeftijd: 24 BMI: 23 (186 cm, 81kg) Regio: Noord-Holland ('t Gooi) Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd Leeftijd: 31 BMI: 20.1 (184 cm, 68kg) Regio: Zuid-Holland Fiets: Ilson Dura-Ace Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
.
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:15:30 #2
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85003025
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:51 schreef actuele_vertrektijd het volgende:

[..]

Heeft ze boven wel op je gewacht dan ;) ?

Leuke berg, ga ik zeker nog eens doen!
Je hebt me door ;)
.
pi_85003672
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:45 schreef Marurk het volgende:

[..]

Hoe de fak heb je dat voor elkaar gekregen? 100 euro? :D
75 zelfs :D
Maatje van de fietsclub had 'm over!

quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:04 schreef eentwee het volgende:

[..]

Klinkt goed! Aangezien het een racefiets was, wat doe je dan met de positie t.o.v. het bracket? Seat forward zadelpen? Blank alu kan heel mooi zijn vind ik. Blanke lak ter bescherming en je bent klaar? :P Heb je al een plaatje?

Wat is het trouwens weer nat zeikweer zeg. Hopelijk morgen beter. Voor in de regen fietsen ben ik niet gemaakt. O-)
Ik denk gewoon 'n zadelpen zonder setback. Ik ga deze week eens ff om me heen kijken. Het lelijke is dat de vorige eigenaar er ook zelf aan geschuurd heeft waardoor het er niet zo mooi meer uitziet.

@Yankee: Vette foto! Ik ben op de Alpe ook op de foto gezet volgens mij. Ik zal es ff zoeken.
pi_85004039
“Jaarlijks maak ik met een groep sportvrienden een toertje door Frankrijk. Ik kan daar helemaal mezelf zijn, want het zijn allemaal ouwe knakkers, waarvan er enkele hun sporen als sportman ruimschoots hebben verdiend, maar wel in een soms ver verleden. Zo was Arie Eriks ooit een heel goede schaatser en Hans Bakker een destijds bekende hardloper en zo zit er nog meer vergane glorie in dat kluppie. Tijdens een van onze ritten door het departement Drôme, dat deel uitmaakt van de regio Rhône-Alpes, moesten we de Col de Rousset beklimmen. Op dit, in de brandende zon gelegen martelwerktuig voltrok zich die middag een ware veldslag, want hoe ouder hoe gekker. Na het onderlinge gevecht, waarin iedereen overigens zijn plaats kent in de pikorde, besloten wij op de top bij het aldaar gelegen restaurantje wat te eten om tijdens de maaltijd onze sterkste verhalen weer eens op te poetsen voor we aangesterkt richting volgende col zouden gaan. In ons clubje is Hans een van de betere klimmers en daar laat hij zich graag op voorstaan. Zo schepte hij boven op de ...
... Col de Rousset enthousiast op over zijn klimprestaties tegen enkele daar ook aanwezige leuke Belgische dames. Terwijl wij ons tegoed deden aan het broodnodige voedsel stond hij daar met veel elan de macho uit te hangen. Toen we weer op de fiets zaten reden we een tunnel door richting St.Jean-en-Royan waar als toetje van de dag de Col de la Machine op ons lag te wachten. Onze laatste krachten werden aangesproken om de finale tien kilometer van die klim ploeterend te volbrengen. Opgebrand, maar uiterst voldaan, stonden we uiteindelijk op de top van het uitzicht te genieten in afwachting van Hans, die ons dit keer niet had kunnen volgen. Hevig slingerend kwam hij vele minuten later in deplorabele toestand boven. ‘KRAMP, ik heb kramp, HELP!!!!!”, schreeuwde hij al van verre. Dat het ernst was zagen we toen hij vlakbij gekomen van zijn fiets viel en voor onze voeten, kronkelend van de pijn bleef liggen. Terwijl hij tekeer ging alsof hij een epilepsie-aanval had, passeerde de auto met daarin die leuke Belgische dames waar Hans op de Col de Rousset zo gecharmeerd van was geweest. Ze hadden de situatie snel door en vroegen geschrokken of er soms hulp nodig was. Intussen stonden wij wat aan de benen van het slachtoffer te rukken om de kramp eruit te krijgen, terwijl amateurdokter Arie de dames de nodige uitleg gaf. ‘Kramp ontstaat door te weinig drinken en een tekort aan zout’, oreerde hij en een van de dames snelde naar de auto om even later terug te komen met een kilopak zout, dat ze ongetwijfeld bij zich had voor de Belgische patattekes. Dokter Arie pakte het aan en spoedde zich ermee naar de nog steeds spartelende patiënt. Hij boog zich voorover en zei: ‘Open die bek, ik heb zout voor je’. Zonder aarzelen sperde Hans zijn mond wijd open en Arie kieperde de gehele inhoud van het pak naar binnen. Als door een slang gebeten sprong Hans overeind om al scheldend en kotsend, maar verder weer zo soepel als wat, achter Arie aan te gaan, die ook een aardig stukje bleek te kunnen hardlopen. Toen hij ons op de vlucht passeerde riep hij: ‘zie je nou wel dat zout helpt!’
janneman
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:48:49 #5
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_85006086
:W
pi_85006834
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:49 schreef horstjan het volgende:Heel verhaal zonder alinea's..
_O- _O-
pi_85006882
90km gefietst in 3uur, wilde ik aan de terugreis beginnen is er een spaak afgebroken :{ Nu lekker met de trein naar huis, is wel sneller :')
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_85006926
Vanochtend met de lokale ouwe-mannen club gereden. Aardig hoor.. en toch gemiddelde van 33 op de teller. :) Wel 3 lekke banden, waarvan ik er 1 was. Afgelopen donderdag ook al.. :(

Vandaag met m'n compact gefietst.. dus nu echt alles op het buitenblad :) Binnenblad is echt klein! Volgende week Spanje, ben benieuwd.

Ze maar even voor verse Duitse taart (tja, de pruimenboom hangt he-le-maal vol, dus dan bak je er taart van!) en koffie uitgenodigd, met uitzicht op mijn prachtige vriendin achtertuin.. :)

Verder lid geworden van Ruiten Drie, Almelo.

Helaas deze week maar 150km gefietst :( dat schiet dus echt niet op. :(
pi_85007117
Probleem met m'n Zonda's (2x slag in een maand tijd) is dus dat de spaken "losschieten". Dan moet je ze eigenlijk verlijmen.. :{

Gisteren trouwens een bladboutje eruit moeten boren, was kapot, ging niet meer los of vast. En volgens mij heb ik er daarna weer 1 verrot gedraaid. Wat een gare kutkwaliteit zijn die dingen over het algemeen. Echt zacht staal.
pi_85007376
Je moet ze ook niet té vast draaien.
(Ook niet te los, want dan gaan ze kraken ;) ).
pi_85007411
Ben gisteren door een vriendin uitgenodigd om in oktober na mijn afstuderen "een tijdje" bij haar te komen in Australië, geen slecht idee en lijkt me heerlijk om als het daar zomer is dat land eens op de fiets te verkennen. Wel even zien hoe ik dan aan een fiets kom, meenemen zie ik niet écht zitten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_85007488
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:27 schreef JohnDDD het volgende:
Ben gisteren door een vriendin uitgenodigd om in oktober na mijn afstuderen "een tijdje" bij haar te komen in Australië, geen slecht idee en lijkt me heerlijk om als het daar zomer is dat land eens op de fiets te verkennen. Wel even zien hoe ik dan aan een fiets kom, meenemen zie ik niet écht zitten.
Fiets meenemen, in een fietskoffer. Heb ik ook gedaan. Fietsen zijn laaiend duur in Australie. En 2e hands zie je ze amper. En dan nog steeds heel duur. Dus: meenemen :)

Verder fietst men (waar ik woonde, Sunshine Coast) heel, heel vroeg. Vanwege de drukte en hitte. Wen er trouwens maar aan dat je elke keer als je fietst minimaal 2 bijna-dood ervaringen zult hebben. Bussen / trucks rijden met 100 langs je heen, en jij rijdt over de witte streep. Fietspaden zijn er dus niet. Verder hebben de meeste Australiers een schijthekel aan fietsers, dus ze zullen je liever aanrijden / afsnijden dan dat ze je de ruimte geven. Succes :)
pi_85007506
En veel plezier.

Schrijf je je testament wel even voordat je daar op de fiets stapt?
pi_85007557
Verder was dit mijn achtertuin, waar ik dus altijd fietste..

Prachtig fietsen :)
pi_85007914
Zalig plaatje Oksel. Ik heb inderdaad alleen maar dat soort verhalen gehoord uit Australië dat het om de een of andere reden heel gevaarlijk zou zijn. Ik heb een jaar fietservaring in Rome en een jaar in Londen en daar kijken mensen al van op omdat dat gevaarlijk zou zijn maar ik heb daar weinig gevaarlijks meegemaakt. Over het algemeen geldt daar gewoon de regel: als je zelf goed oplet, rijden mensen je in elk geval niet aan. (Terwijl het in Nederland meer zo is dat de automobilisten op jou moeten letten).

Maar goed, na september heb ik geen baan en studeer ik niet meer, en eigenlijk vind ik het wel een fantastisch aanbod om even een maand of 2, 3 in de Australische zomer door te brengen terwijl jullie hier in Europa doodvriezen van de kou. En aangezien ik mijn fiets niet meer dan een paar dagen kan missen, voel ik me wel verplicht te fietsen. ;)
pi_85008153
Heb tot 11 uur geslapen ( :@ ) en daarna regende het. K*Tweer hier in Nederland. Zometeen mijn fiets maar eens poetsen en dan kan ie dinsdagmorgen meteen naar de FM voor z'n eerste beurt. Daar is ie wel aan toe nu, ben blij als alles eens lekker opnieuw gesmeerd en afgesteld is. :) En dat dat "lichte getik" op het middenblad wordt verholpen...
Even een vraagje over kettingsmeermiddel... Klopt het dat je ook transparante smeermiddelen hebt voor de ketting? Dus een smeermiddel dat niet zwart afgeeft als je er met je vingers aanzit?
pi_85008202
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:31 schreef Oksel het volgende:
Verder was dit mijn achtertuin, waar ik dus altijd fietste..
[ afbeelding ]

Prachtig fietsen :)
Mooie natuur! Wil er zeker ook een keer heen.
pi_85008693
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:48 schreef Marurk het volgende:
Heb tot 11 uur geslapen ( :@ ) en daarna regende het. K*Tweer hier in Nederland. Zometeen mijn fiets maar eens poetsen en dan kan ie dinsdagmorgen meteen naar de FM voor z'n eerste beurt. Daar is ie wel aan toe nu, ben blij als alles eens lekker opnieuw gesmeerd en afgesteld is. :) En dat dat "lichte getik" op het middenblad wordt verholpen...
Even een vraagje over kettingsmeermiddel... Klopt het dat je ook transparante smeermiddelen hebt voor de ketting? Dus een smeermiddel dat niet zwart afgeeft als je er met je vingers aanzit?
Heb je last van licht getik als je op de kleinere bladen achter rijdt en de middelste voor> dat kan zijn omdat de ketting tegen je grote blad aanloopt. Alles zit zo dicht op elkaar dat het soms net té dicht op elkaar zit.

De zwarte kleur onstaat door slijtage aan de metalen onderdelen, en is niet te voorkomen. Alles wat transparant is geeft 500 km later zwart af...
pi_85008788
Wat een kutweer idd.

Ik ga morgen maar weer trainen en daarna lekker zeilen en zwemmen :)

Ik vond deze nog:

Wind tegen bergop, altijd lekker.

Later omkeren en weer naar boven omdat m'n vriendin haar zadeltasje was vergeten:

pi_85008900
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:03 schreef actuele_vertrektijd het volgende:

[..]

Heb je last van licht getik als je op de kleinere bladen achter rijdt en de middelste voor> dat kan zijn omdat de ketting tegen je grote blad aanloopt. Alles zit zo dicht op elkaar dat het soms net té dicht op elkaar zit.

[..]
Dus dan is het normaal? Maar je rijdt toch, als je een triple hebt, vaak voor op de middelste en dan achter op de kleinere bladen? Ik rijd op het vlakke meestal 39:13-14-15 en dan hoor ik dus dat lichte getik. Nog niet erop gelet of ik dat getik ook hoor op de grotere tandkransjes achter, maar volgens mij wel... Ik hoor het in ieder geval niet als ik voor het kleine of grote blad kies. Kan dit "tikken" kwaad?

quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:03 schreef actuele_vertrektijd het volgende:

[..]

De zwarte kleur onstaat door slijtage aan de metalen onderdelen, en is niet te voorkomen. Alles wat transparant is geeft 500 km later zwart af...
OK, en waarom geeft een nieuwe fiets (waar nog niet op gereden is) ook al zwart af als je met je hand langs de ketting gaat?
pi_85008948
Sinds ik mijn ketting e.d. helemaal heb gereinigd had ik ook last van gepiep zelfs beetje smeren hielp wel, de ketting was kurkdroog.
pi_85009524
Wilde morgen van Hoek van Holland naar Amsterdam fietsen, nu geeft Google me een (wandel)route via de Monsterseweg (E30) waar ik eigenlijk geen fatsoenlijk fietspad zie liggen, alleen iets wat lijkt op een gedeeld fiets-/looppad. Iemand ervaring met die weg of die route? Krijg ook nog een andere route maar die is net iets langer.

Klik
pi_85009534
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:19 schreef Oksel het volgende:
Probleem met m'n Zonda's (2x slag in een maand tijd) is dus dat de spaken "losschieten". Dan moet je ze eigenlijk verlijmen.. :{

Gisteren trouwens een bladboutje eruit moeten boren, was kapot, ging niet meer los of vast. En volgens mij heb ik er daarna weer 1 verrot gedraaid. Wat een gare kutkwaliteit zijn die dingen over het algemeen. Echt zacht staal.
Hoezo losschieten? Verlijmen is echt niet nodig hoor. Misschien zit er torsie in de spaken na het aandraaien? Als je er een prutser aan laat zitten heb je hier zeker kans op.

Die bladboutjes zullen wel aluminium zijn denk ik? Ik gebruik gewoon stalen boutjes, geen zin in gezeur voor die 2 gram.
pi_85010303
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:09 schreef Marurk het volgende:
OK, en waarom geeft een nieuwe fiets (waar nog niet op gereden is) ook al zwart af als je met je hand langs de ketting gaat?
Dat heb ik zelf nog niet gehad (maar zó vaak koop ik geen nieuwe fietsen, nieuwe kettingen heb ik nooit last van zwart afgeven maar dat is alleen maar Shimano in mijn beperkte ervaring.)
pi_85012353
Fietsen op een magnetron-nasimaaltijd was een slecht idee. Wat heb ik kut gefietst zeg... :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')