abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84830990
Nou ik sloot hem dus met een reactie op Tessie's kamertje.

Nog ff in de herhaling:
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:03 schreef tessie het volgende:
Hier is het kamertje nu echt bijna af!!! *O*
[ afbeelding ]
pi_84831145
Oh wat een mooi, lief kamertje!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:10:01 #3
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_84831175
Leuk kamertje! Echt voor een meisje-meisje. O+

& Huup, zo'n bedstee kun je ook kant&klaar kopen, echt handig :P
Ze hebben ook aparte maten zodat het altijd wel ergens past.
Als Isa wat ouder is krijgt ze er èèn als ze wilt, ze was er nu bang van, maar ik zag dat m'n nichtje het wel weer leuk vind.
Of zo'n 'tree house bed' want die zijn ook geweldig.

dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:10:30 #4
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84831194
Mooie kamer, Tessie! Helemaal klaar voor Anna, kan niet missen!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_84831475
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:10 schreef SacreCoeur het volgende:

Als Isa wat ouder is krijgt ze er èèn als ze wilt, ze was er nu bang van, maar ik zag dat m'n nichtje het wel weer leuk vind.

[ afbeelding ]
ja die ken ik :Y ik ben ooit in zo'n winkel in amsterdam geweest Sterre en Tijl ofzo? Daar stonden ze ook. Mijn god wat een prijzen zeg!! :o :o :o
dat ehm... duurt een paar jaar voordat ik dat kan betalen :') :P

Ahw Tessie wat ontzettend leuk!! O+ O+
De gordijntjes zijn echt heel geslaagd zo en ik vind je muursticker erg leuk.
Je schilderijtjes rechtsonder op de foto zijn schattig zeg! Heb je daar een grotere foto van? En zelf gemaakt?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84831579
Oeh Tessie, wat ontzettend mooi! O+
pi_84831668
Superleuk Tessie! O+
pi_84831745
Thanx :D
Heb de schilderijtjes zelf gemaakt ja :)

en de beestjes ook:

En op de grond komt nog zo'n vloerkleedje in de vorm van een blad wat Cantare volgens mij ook in de babykamer heeft liggen.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_84831934
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:10 schreef SacreCoeur het volgende:

[ afbeelding ]
denk je wel aan het praktische zoals verschonen van een bed ;)

wij hebben de kids nu in een stapelbed liggen en heb dat ding al tig keer(ziek zijn :X ) verschoont maar makkelijk is anders. ik ben niet zo groot dat is wel een groot nadeel.. wil ik het verschonen moet ik eerst het hele matras eruit halen. :{

Tessie wat een vrolijk kamertje. super. O+
mama van 3 kids!
pi_84831979
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:21 schreef tessie het volgende:
Thanx :D
Heb de schilderijtjes zelf gemaakt ja :)
[ afbeelding ]

en de beestjes ook:
[ afbeelding ]

En op de grond komt nog zo'n vloerkleedje in de vorm van een blad wat Cantare volgens mij ook in de babykamer heeft liggen.
oh echt súperleuk zeg!!! Heel gaaf O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84831997
Oh en die bedstee is trouwens echt super leuk!
Ik had laatst toevallig dit uitgeknipt, zo van leuk voor later voor 1 van de kids, zou hier op zolder goed kunnen:
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:30:45 #12
298315 SacreCoeur
pi_84832180
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:25 schreef Popples het volgende:

[..]

denk je wel aan het praktische zoals verschonen van een bed ;)

wij hebben de kids nu in een stapelbed liggen en heb dat ding al tig keer(ziek zijn :X ) verschoont maar makkelijk is anders. ik ben niet zo groot dat is wel een groot nadeel.. wil ik het verschonen moet ik eerst het hele matras eruit halen. :{

Tessie wat een vrolijk kamertje. super. O+
Ik heb eigenlijk nooit problemen met 't verschonen van een hoogslaper, juist omdat ik vrij klein ben.
'k Klim erop & klaar, vind ons grote 2-persoons bed veel lastiger :')
pi_84832208
Hoogslapers zijnal net zo handig met verschonen....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:36:39 #14
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_84832420
Superleuk Tessie, het kamertje voor Anna! ^O^

Zo kwam ik pas dit bed tegen.
Vond hem heerlijk over the top!
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_84832670
Tessie wat een geweldig leuk kamertje zeg O+
En die beestjes O+
pi_84833492
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nooit problemen met 't verschonen van een hoogslaper, juist omdat ik vrij klein ben.
'k Klim erop & klaar, vind ons grote 2-persoons bed veel lastiger :')
ik kan geen bed verschonen maar manlief vind de stapelbed ook niet zo handig.
hoogslaper is ook natuurlijk wat lager. ;)

she-wolf die is leuk :D ik geloof dat mijn meiden gek zouden worden en in hun bed wilden blijven wonen :D
want hier is alles Cinderella. ik probeer het te beperken maar aan sommige dingen ontkom ik niet meer.
mama van 3 kids!
pi_84833620
Heel mooi Tessie!!

Ik denk dat ik pas tegen het einde van de zwangerschap met de kamer bezig kan, als ons huis af is ;)
Tot die tijd maak ik straks het ledikantje en het wiegje maar vast op (staan nog op onze slaapkamer)
pi_84834022
Wat leuk tessie! Zo'n totaal andere kamer dan van onze Anna, maar echt mooi. O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_84835934
Tessie, wat een mooi kamertje! Die schilderijtjes zijn echt gaaf! Heb je dat gewoon op canvas geschilderd of is het behang?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_84836061
Gewoon op canvasjes van de Action :D
pi_84841459
Tessie wat een superschattig kamertje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84844362
Tessie, het kastje met de gekleurde mandjes, waar heb je dat vandaan? Ik heb het ooit eens bij de praxis gezien, maar sindsdien niet meer en ik wil het voor het speelgoedopbergprobleem hebben.
pi_84844609
!
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:42 schreef Ticootje het volgende:
Tessie, het kastje met de gekleurde mandjes, waar heb je dat vandaan? Ik heb het ooit eens bij de praxis gezien, maar sindsdien niet meer en ik wil het voor het speelgoedopbergprobleem hebben.
het staat regelmatig bij praxis in het foldertje!
ff ine gaten houden dus.

als ik m voorbij zie komen zal ik wel naar je gillen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84844639
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:52 schreef Vicky het volgende:
!
[..]

het staat regelmatig bij praxis in het foldertje!
ff ine gaten houden dus.
Ah, we zijn tegenwoordig vaste klant bij de praxis... Ik zal de folder in de gaten houden.
pi_84848340
Wij hebben dat kastje vorig jaar al gekocht, maar ik zag het nog niet zo lang geleden idd ook weer langskomen in de folder. Anders misschien marktplaats?
pi_84848381
Tessie wat een vrolijk lief kamertje O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_84851225
Wat een geweldig kamertje, tessie!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84852103
Tessie wat een lief kamertje, mooie stickers O+

Mettes kamer gaat in de restyle dit weekend. Nou ja restyle, ik heb m nooit echt super aangekleed. Had wel schattige muurstickers opgeplakt, maar dat is m toch niet.
Na heel lang overleg ( vanaf het moment dat ik zwanger werd.... :') ) hebben we besloten een behangboom te gaan maken. Maar we gaan het zelf doen. Heb nog leuke retro behangetjes liggen (en vind 195 euri wel iets te duur..). Wel ga ik een set blaadjes kopen, want zoveel retrobehangetjes heb ik niet.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_84852284
Wat een prachtig kamertje voor Anna Ik vind je schilderijtjes en knuffeltjes heel erg mooi Tessie!

Ik ben benieuwd wickie!! Retrobehang
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 4 augustus 2010 @ 14:38:26 #30
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84853032
Wat een geweldig kamertje hebben jullie voor Anna gemaakt Tessie! Wow!

Ik ben ook erg benieuwd naar de behangboom Wickie! Wel foto's maken he!

Ik heb alleen al zoveel respect voor mensen die dat soort projecten aandurven...Als ik er alleen maar aan denk zou het behang volgens mij al spontaan ontbranden.
A grand adventure has begun.
pi_84853215
Wat een mooi kamertje zeg Tessie! Superleuk! En die muursticker vind ik helemaal geweldig!
pi_84853381
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:19 schreef wickie het volgende:
Tessie wat een lief kamertje, mooie stickers O+

Mettes kamer gaat in de restyle dit weekend. Nou ja restyle, ik heb m nooit echt super aangekleed. Had wel schattige muurstickers opgeplakt, maar dat is m toch niet.
Na heel lang overleg ( vanaf het moment dat ik zwanger werd.... :') ) hebben we besloten een behangboom te gaan maken. Maar we gaan het zelf doen. Heb nog leuke retro behangetjes liggen (en vind 195 euri wel iets te duur..). Wel ga ik een set blaadjes kopen, want zoveel retrobehangetjes heb ik niet.
Die behangboom is precies in de kleuren die ik voor de kinderkamer wil!
pi_84853618
Heb besloten deze blaadjes set te willen.

Als ze zodadelijk wakker is gaan we ff fietsen O+ de stad in het setje te kopen.
Oh volgens mij is ze wakker..

Tessie, waar heb je die leuke sticker vandaan?
pi_84865116
Oh zo'n behangboom is echt tof!!

De muursticker is van kleurmijninterieur.nl

En bedankt voor de complimentjes allemaal O+
pi_85135138
Ik zou Huup wat foto's van de huidige staat van de kinderkamer laten zien omdat ik vastzit voor wat betreft de aankleding.

Als je met je rug naar de deuropening staat zie je eerst dit:

En als je dan rechtsom draait:

En voor de gein de binnenkant van de kast (links Ivan, rechts de nieuwe spruit):

Ik wil het speelhoekje nog aanpakken, en misschien iets met die muur doen. De schilderijtjes van oeke moeten nog opgehangen worden en ik moet nog even bedenken wat op het plankje te zetten. Misschien koop ik nog iets van haakjes om kleding aan op te hangen.
pi_85135284
Wil je de kamer persé als 1 geheel houden Claudia? Je zou er anders ook voor kunnen kiezen om de kast parallel aan het bedje van spruit 2 te zetten en zo een wat afgeschermder hoekje te creëren. De achterkant zou je dan nog vrolijk kunnen aankleden of een mooie schildering op kunnen maken. Ik zou het zelf bijvoorbeeld geweldig vinden om in 'zo'n heerlijk rustig kamertje op de achterkant van zo'n kast ineens als verrassing een vrolijk pipbehangetje te vinden!
Of ontneem je Ivan dan al z'n lichtinval?

Tessie je kamertje voor Anna is echt geweldig! Wat een heerlijke kleurtjes! Voor het blauw vind ik heel erg mooi!

Ik vind haar naamletters ook prachtig geworden, vind het alleen een beetje zonde dat het zo (op de foto's althans) boven het toch ietwat drukke gordijntje niet helemaal tot zn recht komt zoals "verdiend"

[ Bericht 4% gewijzigd door Poppedein op 11-08-2010 16:22:56 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_85135583
Ik dacht even dat je een Woezel & Pip behang bedoelde poppedein :D :+

Leuk Claudia! Wat een ruimte zeg! En ik moest lachen om Ivan die daar verdekt opgesteld ligt te liggen :D

Gaat Ivan ook echt in die kamer spelen? Of is dat voorlopig nog niet aan de orde? Want in de geval zou ik misschien iets aan de klamboe doen op een of andere manier, ik heb geen idee wat :P maar ik kan me zo voorstellen dat hij er naartoe zou kruipen en er flink aan zou trekken ofzo.

Ik ga ns denken over leuk spul voor op de kamer! <3 nu eerst boodschappen doen ;)
Wat Poppedein zegt vind ik ook wel een leuke optie maar ik weet niet tot hoever die kast dan uitsteekt in de kamer en hoeveel licht dat wegneemt van de rest van de kamer.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85135623
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:39 schreef huuphuup het volgende:
Ik dacht even dat je een Woezel & Pip behang bedoelde poppedein :D :+
Ab-so-luut niet! nooit! ~O>
pi_85135781
Ik heb inderdaad geprobeerd om het bedje tegen de muur te zetten! Dat staat prima. We hebben de kast daarna heen en weer geschoven om een bobbel uit de vloer te krijgen en toen paste het net niet meer, maar het is zeker het overwegen waard! Ik zit er ook aan te denken om eventueel iets te doen zoals Stiemie heeft gedaan met een afscheiding, maar ik vind het eigenlijk ook wel fijn om de open ruimte te behouden. (En dan moet er weer een nieuwe kast komen, blabla.)

Vrolijk behangetje vind ik een leuk idee! Ik kan niet behangen, maar eens moet de eerste keer zijn.
pi_85135939
Je kunt een kamer ook enorm aankleden daar gewoon 1 strook behang overdwars over 1 muur of door de kamer te plakken. Dan houdt het wel de rust en knalt het er niet zo uit.

Waar ik bij ons spijt van heb met de behangboom is dat de muur daardoor een beetje onbruikbaar is geworden. Een kast ervoor zetten heft het hele "effect" van de boom op, dus nu staat eigenlijk alleen Lena's bedje met het hoofdeind tegen een blauw stuk op de muur. Daar zou ik bij een 2e kinderkamertje (die ook wat kleiner zal zijn) toch meer rekening mee houden denk ik...hoe leuk en gezellig ik haar kamertje ook nog steeds vind. (En 's avonds zeggen we weltrusten tegen alle beestjes in de boom..heerlijk!)
pi_85136035
Oh wacht, ik begreep je niet helemaal goed, Poppedein. Ik heb dat van die kast overwogen, maar ze kunnen elkaar dan denk ik nog steeds zien (ze Iiggen schuin tegenover elkaar) en het blokkeert de ruimte zo (niet feng shui, zeg maar). Met een kast die wat meer open is zou ik er minder problemen mee hebben.

Maar ik ga er toch even over nadenken en het misschien een keer proberen.
pi_85136134
Wat lief, dat laatste, Poppedein! O+ Mijn vriend heeft een ontzettende hekel aan behangbomen. :D Hij wil het liefst een zo rustig en 'volwassen' mogelijk kamertje.
pi_85136268
Claudia wij hebben deze van Ikea tussen de bedjes staan

Zo komt er toch licht in het hele kamertje. Er zijn doorzichtige opbergbakken te koop die precies in de vakken passen en die hebben ze dan zeg maar zo gedaan dat ze van linksonder tot rechtsboven die hoek vullen. Dan zien de meisjes elkaar niet als ze in bed liggen. Stom ik had het je gewoon even moeten laten zien laatst. :@

Leuk en rustig kamertje heeft Ivan trouwens. Heel want anders dan dan volle gebeuren bij ons :D
pi_85136385
Ik begin toch wat enthousiaster te worden over het draaien van de kast! Ik ga het gewoon proberen.

Da's zeker de Expedit, Stiemie? Zo heb ik ooit mijn studentenkamer opgedeeld in een slaap- en woongedeelte.
pi_85136471
:Y
pi_85139178
Bedoelde je 'pip' als in een type behang, Poppedein? :o Ik vind dit namelijk heel leuk:

En Huup, Ivan gaat er inderdaad ook spelen, al komt dat nu nog niet veel voor omdat ik meestal zelf ergens anders zit. De klamboe staat er nu eigenlijk alleen maar omdat ik hem ergens neer moest zetten.
pi_85139341
Oh dat behang zou volgens mij echt heel goed staan in het kamertje, Claudia! :Y Al is het maar een klein stukje in de buurt van het bedje van je dochter, gewoon om te accentueren dat er straks een jongetje én een meisje slapen. O+
pi_85139382
Oh, en ik vind die commode een waardeloos ding, dus ik zit eraan te denken om hem te verven of met plakplastic op te leuken.
pi_85139396
Claudia, als behangen je echt tegenstaat kan je ook gewoon een plaat mdf kopen, die schilderen of voorzien van stickers en dat dan weer tegen de muur schroeven. Werkt prima.
Driekus heeft op die manier een mooie groene plaat met een konijn erop. Als er straks een keer een nummer 2 komt schroeven we dat ding van de muur en verhuizen het naar zijn nieuwe kamer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85139594
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
Bedoelde je 'pip' als in een type behang, Poppedein? :o Ik vind dit namelijk heel leuk:

[ afbeelding ]

En Huup, Ivan gaat er inderdaad ook spelen, al komt dat nu nog niet veel voor omdat ik meestal zelf ergens anders zit. De klamboe staat er nu eigenlijk alleen maar omdat ik hem ergens neer moest zetten.
Ja dat is Pip behang :Y
Ze hebben ook accesoires geloof ik, stof, kussens, en meer van dat. (en agenda's :9 )

Innepin heeft ook een muur in Willow's kamer met Pipbehang en Tan heeft geloof ik ook een hoekje met Pipbehang.

Ik vind zelf die strook zoals Poppedein hem heeft echt superleuk en ik ben geneigd om dat hier ook te doen. Wel iets, maar niet té zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85139667
Oh dat behangetje is helemaal passend Claudia O+

Ik wil ook zo graag behang, maar de muur is niet glad en dan wordt het zo'n gedoe...
pi_85139681
Ja bedoelde ik!! Die heeft innepin ik geloof in het geel ook op het kamertje van Willow!
pi_85140007
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:21 schreef Stiemie het volgende:
Oh dat behangetje is helemaal passend Claudia O+

Ik wil ook zo graag behang, maar de muur is niet glad en dan wordt het zo'n gedoe...
Stiemie, gewoon een stukkie mdf behangen en dat op de muur schroeven. Wij hebben hier alles met gespoten met van die fijne structuur, dus behangen gaat niet*, met die plaat werkt het prima.
* Nou ja, niet...de buren hebben het gewoon gedaan. Eerst de muur geverfd zodat ie iets minder zuigend was en toen met extra dikke behangplak behangen. Het zit er nu, 2 jaar na dato, nog gewoon op. Ze hebben het bij de kamer van hun tweede gewoon weer gedaan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85143281
Nou, Poppedein, we hebbben de kast net anders gezet en ik vind het geweldig!

Er valt meer dan genoeg licht de kamer binnen doordat het raam over de volle breedte loopt. Ze kunnen elkaar zo ook net niet zien als ze slapen. En doordat de kast toch nog vrij ver naar achter staat vanuit de deur bekeken heb ik ook niet het gevoel meteen tegen een 'muur' op te lopen.

Ik heb wel ontdekt dat de achterkant van de kast lastig te behangen valt vanwege de latjes en allerlei oneffenheden. Ik zit eraan te denken om een stuk stof te zoeken dat ik er tegenaan niet. Of zou dat behang wel wat kunnen hebben?

Ik wil ook nog op zoek naar een andere lamp.
pi_85143554
:D geniaal!!

je hebt het gewoon gelijk gedaan ook :D O+
Het staat goed zeg, valt idd mee met hoever de kast de kamer insteekt.
Ik zou het zelf denk ik wel proberen te behangen en dan even goed puzzelen en aan twee kanten tegen de lat aan behangen, en dan de lat verven. Zoiets. Moet je wel rekening houden met patroon wat al dan niet doorloopt enzo, je lijkt me perfectionistisch genoeg om je daaraan te storen als het niet doorloopt ;)
Stof nieten zou ook kunnen, ik geloof dat de Pip stof ook aan de meter verkocht wordt, dus dat kan misschien zelfs nog wel met hetzelfde patroontje enzo.

lampen oh! ik zag ergens ooit hele toffe, even zoeken of ik een webshop kan vinden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85143575
Claudia, zou het niet mooi zijn om juist de smalle kant van de kast een behangetje te geven en de kant die nu bruin is wit te schilderen? Dan is het directe blikveld van je meisje rustig, en springt het behang ook lekker in het oog, maar niet onmiddelijk als je binnenkomt.
pi_85143660
Ohhh gaaf Claudia!! Ja zo bedoelde ik het inderdaad!

Wat je ook nog zou kunnen doen: Maak een MDFplaat tegen de achterkant van de kast aan en behang en/of verf die, maar dan heb je ook nog eens de mogelijkheid om daar leuke plankjes aan op te hangen om wat dingen op neer te kunnen zetten; een muziekdoosje, een lampje. een klein schilderijtje om op te hangen, het geeft je een compleet nieuwe muur dan! Ik zou alleen dan wel al de plankjes op de plaat boren voordat je de plaat op de kast zet! Maar ik word er helemaal enthousiast van!
pi_85143707
En MDF behangen is ook nog eens supermakkelijk, helemaal omdat je dat gewoon kan doen alvorens je de plaat op de kast vastzet, dus evt gewoon met plank op de vloer. Dan hoef je ook niet boven je macht te gaan behangen!!
pi_85143763
Stof nieten zou ik trouwens geloof ik niet doen, volgens mij wordt dat een enorme stoftrekker waaraan je je binnen no time irriteert!

[ Bericht 5% gewijzigd door Poppedein op 11-08-2010 16:01:51 ]
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:51:22 #60
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85143796
Wat een goede ideeën heb jij Poppedein. Wauw, die plankjes ertegen aan de achterkant. Dàt zou ik doen Claudia. :Y
pi_85143963
Maar dan zou die kast wel iets meer op moeten schuiven, anders kun je aan de ene kant niet meer naast het bedje staan (als je plankjes ophangt)
pi_85144025
Ik zat net nog te denken "ze zou toch niet meteen met al die spullen gaan slepen?" :D Wel veel leuker zo hoor!
pi_85144079
Ja idd Sorbo, misschien wel iets nog, maar niet veel volgens mij hoor! Gewoon smalle sierplankjes, niet om je hele hebben en houden aan overtollige kinderkleren op te bewaren
pi_85144130
Mark my words..ze staat nu vast bij de gamma plankjes uit te zoeken!
pi_85144134
Wat ben ik blij dat Poppedein vakantie heeft! :D Ik vind het geweldig klinken! Zoiets als MDF had ik ook bedacht dankzij Mefke, maar ik had dat spul in mijn hoofd dat ook achter Ikea-kasten zit. Als je MDF gebruikt kun je er inderdaad ook kleine plankjes tegenaan hangen! Ik ben er ook helemaal enthousiast over.

Mijn vriend wil eerst nog even wennen aan deze opstelling, maar ik denk dat hij wel om gaat. Hij vond het behang ookal leuk en dat had ik niet verwacht!
pi_85144150
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:57 schreef Poppedein het volgende:
Mark my words..ze staat nu vast bij de gamma plankjes uit te zoeken!
_O-

Er zit een Praxis hier tegenover. *O*
pi_85144191
Haha nee, maar ik denk dat ik de kast sowieso een ietsiepietsie op zou schuiven.

en dan een mooi kapstokje eraan voor een badjasje O+
pi_85144207
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:50 schreef Poppedein het volgende:
Stof nieten zou ik trouwens geloof ik niet doen, volgens mij wordt dat een enorme stoftrekker wat je je binnen no time ergert!
:D
huishoudskillz, you has them! Ik zou echt nooit aan stof (stof op stof dus :P) gedacht hebben :')

Ik vind die MDF plaat echt een goeie, en dan vooral dat je er nog een klein plankje of lijstje aan kunt maken, kun je het een beetje kleden. Superleuk!!

Ik zag deze lampen bij Saartje Prum:
uiltje (hebben ze in veel andere kleuren ook)

Bij Engeltjes en Draken hebben ze ook een boel.

En bij Altijd Leuk.

safarilamp bij Kleine zebra, maar wel aan de prijs..

Eigenlijk lastig nog om een lamp te zoeken die voor beide leuk is, het meeste is toch vrij uitgesproken eigenlijk zie ik nu.
Of zoek je een hele neutrale? Met alleen een kleurtje zeg maar ofzo?

Nog ff verder zoeken naar welke ik nou bedoelde :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85144235
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:46 schreef huuphuup het volgende:

lampen oh! ik zag ergens ooit hele toffe, even zoeken of ik een webshop kan vinden.
Yes, please!

We zijn wel moeilijk met lampen, hoor. (8>
pi_85144255
Oehhh ja!! O+ Een kapstokje moet ook hoor Claudia!
pi_85144285
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:58 schreef Sorbootje het volgende:
Haha nee, maar ik denk dat ik de kast sowieso een ietsiepietsie op zou schuiven.

en dan een mooi kapstokje eraan voor een badjasje O+
Je bedoelt weer een stukje dichter naar de deur toe? Dat lijkt me niet zo'n gek idee, zeker niet als er plankjes bij komen. En een kapstokje natuurlijk. *;

Laten we Ivan niet vergeten, hè? Zijn hoekje moet ook leuk worden!
pi_85144323
Dat bedoelde ik inderdaad Claudia, ik vind het érg mooi staan die kast zo, maar de ruimte bij het bedje is naar mijn gevoel nu net iets te smal.
pi_85144363
Oh kapstokjes O+ zit er niet een Loods 5 in je buurt ergens?
Betty_Sue van hier had ooit een te schattig kapstokje daar vandaan geloof ik.

Damn... die zwarte lamp is bij die drakendinges 60 euro goedkoper :o Hij ziet er wel wat anders uit, wat meer flimsy maar toch...
-edit-
ah ik zie dat de ene een harde lampenkap is en de ander een zachte.
Fors prijsverschil!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85144414
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:59 schreef huuphuup het volgende:

[ afbeelding ]
safarilamp bij Kleine zebra, maar wel aan de prijs..

Eigenlijk lastig nog om een lamp te zoeken die voor beide leuk is, het meeste is toch vrij uitgesproken eigenlijk zie ik nu.
Of zoek je een hele neutrale? Met alleen een kleurtje zeg maar ofzo?
De lamp hierboven van Kleine Zebra is qua stijl perfect! Mijn vriend houdt erg van savannedieren enzo. Ik denk dat deze lamp wel heel donker zou zijn terwijl het verder zo'n lichte kamer is.

-Edit- De lamp met uil is nóg leuker! Jammer dat de kleur net niet goed is. Ik zie nu pas dat ze bij Saartje Prum het kussen hebben dat ik al tijden voor Ivan wil!
pi_85144446
Hmmmm Op het witte stuk muur boven het dressoir kastje moet dan iets moois komen wat voor allebei heel leuk is... maar het mag dus geen behangboom worden -O- ;)
Ik zag trouwens in het kader van behangbomen laatst ergens op een babykamertje een supermooie muurschuldering van een boom met op de stam een foto lijstje van het a.s kindje (toen nog echofoto) en in de boom allemaal fotolijstjes van zijn familieleden....tadaaaa...een stamboom dus!
pi_85144577
Ik zal in de trein nog even nadenken Claudia :)
pi_85144606
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De lamp hierboven van Kleine Zebra is qua stijl perfect! Mijn vriend houdt erg van savannedieren enzo. Ik denk dat deze lamp wel heel donker zou zijn terwijl het verder zo'n lichte kamer is.

-Edit- De lamp met uil is nóg leuker! Jammer dat de kleur net niet goed is. Ik zie nu pas dat ze bij Saartje Prum het kussen hebben dat ik al tijden voor Ivan wil!

Ze hebben die lamp in meer kleuren, zit ie daar ook niet bij? Hier.

Dat kussen is leuk ja, ik zag het net ook staan :D O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85145364
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:08 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ze hebben die lamp in meer kleuren, zit ie daar ook niet bij? Hier.

Dat kussen is leuk ja, ik zag het net ook staan :D O+
Ja, stom van me! Die grijze is denk ik ideaal.

Dat kussen is van Ferm Living. Ik zag het maanden geleden op een site waar wickie regelmatig mee patst, maar ik vond het zo duur en onnodig.
pi_85145395
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:04 schreef Poppedein het volgende:
Ik zag trouwens in het kader van behangbomen laatst ergens op een babykamertje een supermooie muurschuldering van een boom met op de stam een foto lijstje van het a.s kindje (toen nog echofoto) en in de boom allemaal fotolijstjes van zijn familieleden....tadaaaa...een stamboom dus!
Dat krijg ik er hier niet doorheen! Op het toilet mag ik wel mijn gang gaan. ):O
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:32:17 #80
265732 Keshet
pi_85145717
Let wel even op bij het ophangen van een MDF plaat en de plankjes dat de kast nog wel stabiel is. Je verplaatst het zwaartepunt nogal snel op die manier.
Desnoods zet je de kast met wat bouten vast in de vloer.

Ook kun je de plaat alleen maar op dunne stukjes, waarschijnlijk ook MDF, vastmaken. 't zal niet al te zwaar mogen worden denk ik, maar voor plankjes met gewoon iets leuks er op moet dat wel kunnen denk ik!

Ik heb verder geen tips voor je, creatief qua inrichting ben ik helaas niet. :'(
pi_85145825
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:32 schreef Keshet het volgende:
Let wel even op bij het ophangen van een MDF plaat en de plankjes dat de kast nog wel stabiel is. Je verplaatst het zwaartepunt nogal snel op die manier.
Desnoods zet je de kast met wat bouten vast in de vloer.

Ook kun je de plaat alleen maar op dunne stukjes, waarschijnlijk ook MDF, vastmaken. 't zal niet al te zwaar mogen worden denk ik, maar voor plankjes met gewoon iets leuks er op moet dat wel kunnen denk ik!

Ik heb verder geen tips voor je, creatief qua inrichting ben ik helaas niet. :'(
Hebben we Emma's kamertje eigenlijk al wel eens gezien?
Lotte!
Noah!
pi_85145868
Het zal geen zware plaat worden en de plankjes zullen heel bescheiden blijven. De kast is héél zwaar en valt niet gauw om. Maar ik zal er wel op letten! Ik kan eventueel ook wat plankjes aan de muur zelf bevestigen. De klamboe laat ik waarschijnlijk toch niet staan.

We hebben net voor Ivans geboorte een nieuwe kledingkast voor onze slaapkamer gekocht. De schuifdeuren moesten we zelf monteren en het erin hangen was een ramp. Ik heb wekenlang nachtmerries gehad over het naar beneden komen van die schuifdeuren terwijl de baby naast ons in zijn wiegje sliep.

Ik zit eraan te denken om ook van MDF plankjes te maken (10-15cm diep) die ik eerst met hetzelfde spul behang en dan aan de grote plaat vastmaak.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:44:38 #83
265732 Keshet
pi_85146355
Nee, nog niet. Ik heb er eerlijk gezegd ook nog geen goede foto's van gemaakt. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het gaat hier om Claudia's kamer!
pi_85146583
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:44 schreef Keshet het volgende:
Maar het gaat hier om Claudia's kamer!
Ben jij mal!

Wat leuk om te zien! Zie ik daar ook de Sophielamp?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:57:15 #85
265732 Keshet
pi_85147046
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ben jij mal!

Wat leuk om te zien! Zie ik daar ook de Sophielamp?
Ja! Dat ding is een regelrechte hit! De ingebouwde muziekjes zijn wat neurotisch, ook voor baby'tjes maar ik heb m'n oude ipod er op aangesloten (volgens mij heb ik hier wat te veel spaties gebruikt :? ) dus tijdens het verschonen heb ik een fijn muziekje bij de hand om het leed wat te verzachten. Sophie-de-lamp heeft een soort grijns op haar gezicht die Emma heel aanstekelijk vindt. Als Emma na het verschonen even op haar buik ligt te sporten probeert ze haar hoofd zo ver op te tillen dat ze op ooghoogte komt met Sophie!
De 'heartbeat' functie die Sophie ook heeft hebben we toen Emma net thuis was regelmatig gebruikt om haar in slaap te laten vallen.
Kortom, wij zijn er nog steeds erg blij mee!

Oh, en d'r oren zijn perfect om tijdens het verschonen even sokjes aan op te hangen! _O-
pi_85147163
Dat een lamp dat allemaal kan. :o
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:00:44 #87
265732 Keshet
pi_85147215
Dat maakt jouw zoektocht naar een lamp vast makkelijker! >:)
pi_85147326
Oh, dat wordt de uil, hoor! Ik moet van mijn vriend wachten tot het weekeinde met iets te kopen, maar ik krijg vast mijn zin wel. Hopelijk. Nou ja, je weet het eigenlijk maar nooit. Dat heb je met een man met een mening die ook nog eens verstandig is.
pi_85147874
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou Huup wat foto's van de huidige staat van de kinderkamer laten zien omdat ik vastzit voor wat betreft de aankleding.

Als je met je rug naar de deuropening staat zie je eerst dit:

[ afbeelding ]

En als je dan rechtsom draait:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En voor de gein de binnenkant van de kast (links Ivan, rechts de nieuwe spruit):

[ afbeelding ]

Ik wil het speelhoekje nog aanpakken, en misschien iets met die muur doen. De schilderijtjes van oeke moeten nog opgehangen worden en ik moet nog even bedenken wat op het plankje te zetten. Misschien koop ik nog iets van haakjes om kleding aan op te hangen.
Hoi Claudia, ik zou echt graag willen weten welke kleur er op de muur zit achter het ledikantje?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede mintgroene/blauwe kleur, en die jij daar hebt ziet er zo op de foto echt heel mooi uit! Weet je nog welk nummer/merk de verf is?

Alvast super bedankt!
pi_85147941
Wow wat een crowdsourcing hier :o :D Geniaal! Het wordt heel leuk zo, Claudia, met ieder z'n eigen hoekje O+

Dat Pip-behang is echt geweldig :Y Willow gaat altijd tijdens het verschonen naar de vogeltjes brabbelen en wijzen O+

[hele oude foto om je over te halen]

POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_85147991
PS: Ik was bang dat het te druk zou worden, maar in 't echt valt dat reuze mee!

PS2: de Pipknuffel was een kraamkadootje }:| waar D nog even de Woezel bij heeft gekocht omdat ie het zo leuk vond }:|
pi_85148081
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:17 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Hoi Claudia, ik zou echt graag willen weten welke kleur er op de muur zit achter het ledikantje?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede mintgroene/blauwe kleur, en die jij daar hebt ziet er zo op de foto echt heel mooi uit! Weet je nog welk nummer/merk de verf is?

Alvast super bedankt!
Dat is Flexaverf met de code P2.05.75. (Ik heb hier nog een gigantische pot staan.)

In eerste instantie was ik heel blij met de kleur, maar ik zou nu de kleur het liefst iets donkerder willen en misschien ook een tikkeltje groener. Dat kan ook te maken hebben met de manier waarop het licht op die muur valt. Dat wil zeggen, de kamer is vrij licht dus de muur had wel een iets stevigere kleur gemogen.
pi_85148135
Oh Innepin, dat ziet er geweldig uit!
pi_85148201
Leuk behang he? O+ Ik ben er nog steeds heel blij mee. Daarom blijft het ook gewoon zitten als we binnenkort daar de ouderslaapkamer van maken :7 En de andere muur blijft ook want daar kan ik nog geen afscheid van nemen :')
pi_85148453
Haha, herkenbaar, Innepin. Ga je voor Willow een kamer helemaal opnieuw inrichten?

Wij hebben onze werkkamer omgewisseld met Ivans slaapkamer en daarom is de basisaankleding een beetje suf. De gordijnen vind ik bijvoorbeeld niet zo heel leuk voor een kinderkamer, maar ach, ze hangen er en ik vind het ook wat onzinnig om nu alweer nieuwe gordijnen te kopen. Ik vind dat de lamp wel weg moet, maarja.

Dat behang is wel retepopulair, zo heb ik ontdekt tijdens het googelen. Weet jij nog of je het online hebt gekocht of gewoon in de winkel?
pi_85148601
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is Flexaverf met de code P2.05.75. (Ik heb hier nog een gigantische pot staan.)

In eerste instantie was ik heel blij met de kleur, maar ik zou nu de kleur het liefst iets donkerder willen en misschien ook een tikkeltje groener. Dat kan ook te maken hebben met de manier waarop het licht op die muur valt. Dat wil zeggen, de kamer is vrij licht dus de muur had wel een iets stevigere kleur gemogen.
Super, dankje voor het snelle antwoord!

Goed punt wat je zegt over de lichtheid van de kamer, hier ook vrij licht, dus eventueel net toch een tikkeltje donkerder dus misschien! Ik kan er in ieder geval weer mee vooruit!
pi_85148915
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:32 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, herkenbaar, Innepin. Ga je voor Willow een kamer helemaal opnieuw inrichten?

Wij hebben onze werkkamer omgewisseld met Ivans slaapkamer en daarom is de basisaankleding een beetje suf. De gordijnen vind ik bijvoorbeeld niet zo heel leuk voor een kinderkamer, maar ach, ze hangen er en ik vind het ook wat onzinnig om nu alweer nieuwe gordijnen te kopen. Ik vind dat de lamp wel weg moet, maarja.

Dat behang is wel retepopulair, zo heb ik ontdekt tijdens het googelen. Weet jij nog of je het online hebt gekocht of gewoon in de winkel?
Ja, Willow krijgt een hele nieuwe kamer! (ik ben al inspiratie bij elkaar aan 't zoeken :9 )
Op de andere muur zit een grote muurschildering waar ik best een tijd mee bezig ben geweest, dus die wil ik nog niet weg hebben :P

En wij hebben het behang gewoon in de winkel gekocht. Konden we eerst het voorbeeldenboek meenemen om te kijken wat het mooist stond enzo. :)
pi_85151315
Het ziet er al heel mooi uit Claudia, en die ideeen klinken heel goed! Ben benieuwd naar het resultaat.
En wat heeft Emma ook een lief kamertje zeg, wat een leuke meubeltjes!

Innepin, ik kan me voorstellen dat je die muurschildering laat zitten. Ik vind 'm ook echt zooo leuk! O+ Ga je in Willow's nieuwe kamer ook weer iets schilderen?
pi_85151472
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:02 schreef tessie het volgende:

Innepin, ik kan me voorstellen dat je die muurschildering laat zitten. Ik vind 'm ook echt zooo leuk! O+ Ga je in Willow's nieuwe kamer ook weer iets schilderen?
Dat ben ik wel van plan, maar omdat Willows nieuwe kamertje een stuk kleiner wordt, moet het wel heel licht blijven; het kan ook niet zo druk als de muurschildering die er nu zit. Dus ik ben nog op zoek naar ideeën. :P
pi_85151509
Vanwaar de kamerwissel, Innepin? O-)
pi_85151540
Ik spam 'm gewoon lekker nog een keer. Omdat het kan! Misschien inspireert het nog iemand :P
en het lijkt mij ook zo leuk om meer muurschilderingen te maken, dus... O-)

O+
pi_85159437
wauuuwwwww Innepin!!! is dat Willow dr kamertje joh?? die had ik tnt helemaal gemist... vind het echt prachtig!
en als Evie tzt een broertje of zusje mag krijgen, dan ben je van harte uitgenodigd om voor Evie dr grotere meidenkamer ook zoiets moois te toveren...

echt heeeeeeel mooi!
_O_ _O_ _O_
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_85162981
Tessie, wat een lief kamertje krijgt Anna! Heerlijk meisjes. O+
En leuke schilderijtjes heb je gemaakt!

Claudia, dat ziet er al best fijn uit. Een beetje kaal en leeg nog. :P
En dat zijn wel 2 hele kleine piep-schilderijtjes he?
Voor behang kijk ik vaak hier, ze hebben heel veel! Ik vind deze bv ook erg mooi, niet echt voor de hand liggend voor een kinderkamer maar wel een mooie rustige sfeer.
Ik ben een beetje pip-moe. :@

Ipv een behangboom zijn deze misschien ook wel leuk, als je van savannedieren houdt:

En uilen:

Maar ik kom er niet achter hoe groot die dieren zijn.

Oja, ik zou die plankjes niet behangen want dat krijg je moeilijk netjes. Maar lekker verven.
En voor plakplastic kun je hier kijken. :9

Kun je nu eigenlijk nog naast het bedje staan, als die kast zo dwars staat? Ik vind het nog een beetje benauwend aan doen eerlijk gezegd. Misschien kan hij nog een halve meter opschuiven?

En als je behangen echt moeilijk of stom vind roep je maar, ik vind het namelijk heel erg leuk.
Zat zelfs vorige week nog te grappen met P. of ik er niet mijn werk van moest maken... :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_85163092
Oh die giraf is leuk zeg!! O+

ik zeg, parade van safari dieren op die ene muur met t speelkastje ertegenaan :9 :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85168958
Innepin, die muurschildering, ik vind hem zo geweldig O+ _O_ Ben benieuwd hoe Willow's nieuwe kamertje word.

Oeke, thanx :) Jouw schilderijtje met de flamingo's O+ moeten we nog ophangen. En dan de kast nog inrichten en dan is het echt klaar! *O*
Dat bomenbehang is trouwens echt tof zeg! Jammer dat er geen behang meer in Anna's kamer past haha :P
pi_85173691
Dank voor de tips, oeke! Het is inderdaad nog heel leeg. Echt vol zat het ook niet worden, want ik vermoed dat in de loop der jaren die kinderkamer steeds meer een bron van grote wanhoop zal worden ('wat moeten we in godsnaam met al die troep!'). Ik stop er nu dus liever zo weinig mogelijk in, maar qua aankleding moet er wel écht iets gebeuren. 't Is gewoon niet gezellig zo.

Ik ga eens kijken naar de andere behangetjes. Ik heb mijn vriend beloofd om te kijken of ik iets goedkopers kan vinden. }:| En bedankt voor de tip over de plankjes! Niet behangen dus. Ik haat onbewerkt materiaal verven, dus ik kijk wel of ik ergens geschikte exemplaren zie.

De schildertijes wil ik trouwens boven de commode hangen. Ik zit alleen nog steeds te twijfelen of die niet verplaatst moet worden, dus ik houd het nog even zo. (De ruimte rechts naast de commode lijkt loos, maar daar zetten we de kinderwagen altijd neer.)

Op de foto komt de ruimte bij het bedje trouwens benauwder over dan in werkelijkheid. Ik kan er aan beide kanten makkelijk naast staan. Maar een halve meter opschuiven kan geen kwaad, lijkt me. Alleen moet ik dan mijn vriend zover krijgen om nog een keer te kast te versjouwen en die is het inmiddels een beetje zat. :Y) (Die kast verplaatsen op die vloer is een ramp.)
pi_85173696
Die muurschildering is inderdaad geweldig, innepin!
pi_85173802
Met name de giraffe lijkt me heel geschikt (die is 100x140 cm)! En mijn vriend lijkt het wel te gedogen, zo'n behangdier. Valt zoiets wel over behang met een lichte structuur heen te behangen?

Deze kleuren lijken me wel geschikt (de eerste lijkt me het veiligst maar de tweede vind ik het leukst):

pi_85175290
sjraf O+

en je arme vriend _O-
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85175382
Hoezo arme vriend? Claudia draagt de baby, hij (ver)draagt de grillen die daarbij horen. :P
pi_85175613
Claudia, logisch hoor dat je het zo leeg mogelijk houdt, met 2 kids zal het zich snel genoeg vullen inderdaad. }:|
Wb die plankjes, gewoon in de grondverf en dan een leuk kleurtje geven, dat is toch niet zo naar? ;)
Ik dacht net nog aan je wiegje maar kun je hem niet dwars zetten? Met het voeteneind richting raam? Dat zou ik gevoelsmatig doen. Ook vanwege voorkeurshouding.
Nouja, basta, je vriend zal het me al niet in dank afnemen. :D ;)

Ik zou even een goede behangzaak binnenlopen om je vraag over structuur en behangen te stellen. Ik denk dat het gewoon moet kunnen maar misschien met een speciale lijm oid. Die giraffen zijn groot! Leuk!
pi_85175745
Leuk Claudia!!

Ik zit voor Lotte te denken aan barbapapa (ze is helemaal fan) accessoires voor haar nieuwe kamer in het nieuwe huis
Voor haar broertje nog geen idee, maar waarschijnlijk kan ik daar toch pas heel laat mee bezig, of als hij al is geboren
Nog maar even wat leuks bedenken en zoeken
  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:49:56 #113
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_85175812
Ja mensen, ik kom toch ook weer even uit de lurk-stand, ik zie dingen staan over afscheidingen in kamertjes, dus ik vraag me af: er zijn dus meer mensen die de kinders op één kamer (gaan) leggen? Wij zijn dus bezig met het kopen van een nieuw huis en we willen eigenlijk nu verbouwen wat er te verbouwen is, zodat we niet strakjes nog van alles moeten wanneer Stef eventueel een broertje of zusje zou krijgen :)

Het verhaal is dat het huis dat we nu kopen op de 1e verdieping 2 grote slaapkamers heeft en op de 2e nog een slaapkamer. Zo lang Stef nog klein is wil ik hem echter op dezelfde verdieping hebben slapen als waar wij liggen, dus dat kunnen we op 2 manieren doen: één van de kamers opdelen in 2 kleine kamers, of één van de kamers moet gedeeld gaan worden.

Hoe doen de mensen hier dat? Ik zouzelf liever de ruimte groot houden, zeker omdat ik denk dat als de kinders groter worden, er gemakkelijk eentje helemaal boven kan slapen. Dan zit je weer met twee halve kamers enzo..

En Claudia, ik vind het een mooie kamer! Dat lage kastje is mooi! O+ Het is inderdaad wel wat kaal, maar daar ben je dus nog mee bezig, haha! Ik zou zelf voor de hysterische giraffe gaan, maarja.. Ik ben ook een beetje hysterisch enzo :P

Innepin, als ik nog eens een muurschildering wil (wie weet.. Nieuw huis dadelijk!) dan weet ik je echt te vinden hoor!
3!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:53:05 #114
95408 Incantrix
pi_85175881
Owja, ik bedenk me nu ineens dat we nu ook weer een nieuwe kamer voor Stef moeten gaan regelen.. Maar ik ben helemaal nog niet klaar met Mario :')
3!
pi_85176262
http://www.isak.co.uk/index.php?main_page=index&cPath=3_9
Dit is ook wel erg leuk behang.

http://www.onszelf.com/nieuw.html
Van onszelf is dat paddenstoelen behang ook erg leuk, en die met die horizontale vlinderrand.
pi_85177978
Wat een lief kamertje Keshet O+
Lotte!
Noah!
pi_85178324
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:40 schreef oeke het volgende:
Claudia, logisch hoor dat je het zo leeg mogelijk houdt, met 2 kids zal het zich snel genoeg vullen inderdaad. }:|
Wb die plankjes, gewoon in de grondverf en dan een leuk kleurtje geven, dat is toch niet zo naar? ;)
Ik heb dat wel eens met MDF gedaan* en toen bleef de structuur van de planken heel stroef. Ook absorbeerde het MDF als een gek. Misschien ander materiaal kiezen? Het voordeel van zo'n Praxis is dat ze planken voor je op maat zagen.

*We hebben ooit, toen we nog drie katten hadden, zelf een kattenbakflat gemaakt. Daar was ik best trots op. :7

quote:
Ik dacht net nog aan je wiegje maar kun je hem niet dwars zetten? Met het voeteneind richting raam? Dat zou ik gevoelsmatig doen. Ook vanwege voorkeurshouding.
Nouja, basta, je vriend zal het me al niet in dank afnemen. :D ;)
Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Kan ik wel even proberen. Ik vermoed dat de ruimte daarvoor iets te krap is, maar wie weet. Overigens slaapt de baby de eerste tijd sowieso bij ons op de kamer.
pi_85178490
Oh ik vind die blauwe giraffe juist heel leuk Claudia, ik denk dat die echt heel leuk zou staan in het kamertje!
Wij hebben trouwens ook behang met een hele lichte structuur, en de muursticker zit nog steeds op de muur, dus dan lijkt het me dat dat met die giraffe ook wel zou moeten lukken hoor :)
pi_85178603
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:49 schreef Incantrix het volgende:

Hoe doen de mensen hier dat? Ik zouzelf liever de ruimte groot houden, zeker omdat ik denk dat als de kinders groter worden, er gemakkelijk eentje helemaal boven kan slapen. Dan zit je weer met twee halve kamers enzo..
Tja, ik zou niet al te licht van één grote kamer twee kleine maken. Het is juist de mode om kamers zo groot en licht mogelijk te houden, dus ik vraag me af wat dat doet met de waarde van je woning.

Wij werken nu noodgedwongen met een soort roomdivider (net als Stiemie), maar bepaald ideaal vind ik dat niet. Ik denk niet dat ze al snel met elkaar op één kamer kunnen. Daarvoor zal (1) dat veilig moeten zijn en (2) de jongste door moeten kunnen slapen. Als de jongste nog wakker wordt 's nachts gaat Ivan natuurlijk ook wakker worden. En overdag even verschonen tussendoor gaat niet in die kamer als er toevallig één ligt te slapen.

Ik zou Stef denk ik gewoon naar de zolder verhuizen, ook omdat Stef wakker kan worden van nachtelijke actie als ze allebei in een andere kamer op dezelfde verdieping slapen. Laten we wel wezen: die wandjes houden het gehuil niet tegen. Maar goed, je geeft zelf al aan dat je dat liever niet doet. Dan zou ik zelf toch gaan voor zoiets als Stiemie heeft.

Heeft Stef eigenlijk lang bij jullie op de kamer geslapen?
pi_85178674
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:53 schreef Incantrix het volgende:
Owja, ik bedenk me nu ineens dat we nu ook weer een nieuwe kamer voor Stef moeten gaan regelen.. Maar ik ben helemaal nog niet klaar met Mario :')
Ik kwam tijdens mijn zoektocht nog reclame voor Mario-stickers tegen op Marktplaats.
pi_85178743
Incantrix, waarom wil je Stef niet op zolder hebben dan?
pi_85178751
Ik zou er niet zo snel voor kiezen ze samen op een kamer te laten slapen, tenzij het natuurlijk niet anders kan ;)
Bij ons komt de baby waarschijnlijk eerst ook bij ons op de kamer, als we dan nog niet verhuisd zijn.
Zijn we wel verhuisd moeten we even kijken hoe het gaat. Op de 1e verdieping zijn er straks gewoon 2 kinderkamers en op zolder ook nog veel ruimte. Da's dan wel weer het voordeel van een nieuwbouw woning natuurlijk
pi_85178821
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:08 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
http://www.isak.co.uk/index.php?main_page=index&cPath=3_9
Dit is ook wel erg leuk behang.

http://www.onszelf.com/nieuw.html
Van onszelf is dat paddenstoelen behang ook erg leuk, en die met die horizontale vlinderrand.
Er zitten geweldige dingen tussen! Ik heb wel het idee dat het merendeel me heel gauw zou gaan vervelen.
pi_85178937
Dat is ook wel de reden dat we stiekem naar een andere woning uitkijken, mrien. We hebben nu een kamer over, maar we willen een werkkamer behouden. Een typische rijtjeswoning met 3 slaapkamers en één grote zolderruimte zou ideaal zijn.

Ik denk dat het samen op één kamer slapen ook wel weer heel leuk kan zijn op een bepaald moment. Het vervelende is alleen dat ik nu niet weet wanneer dat moment aanbreekt. Ivan ging doorslapen toen hij bij ons van de kamer af ging. Ik moet er niet aan denken dat hij nu nog bij ons op de kamer zou liggen en ons 's nachts wakker zou houden. Wat dat betreft voel ik me nu gezegend en ben ik wel huiverig voor hoe dat straks gaat.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:01:20 #125
95408 Incantrix
pi_85179995
Mjah, ik weet niet, lief en ik hebben dat beiden, gevoelsmatig, Stef is dan zo ver weg ofzo. Zeker als wij zelf nog niet in bed liggen, dan zitten er 2 verdiepingen tussen. Maar misschien komt dat doordat wij nu nog een appartement gewend zijn waar we alles en iedereen binnen handbereik hebben op elk moment. Misschien moet het idee nog even groeien :)

Daarnaast leek het me zo knus, twee kindertjes bij elkaar, en dan in het midden zo'n grote speelruimte :) Maarja, mijn idyllische beeld daarvan moet ik wellicht ook nog even wat bijstellen ;)

Stef heeft overigens de eerste 3 of 4 maanden bij ons gelegen, Claudia :) Dat zullen we met een tweede zeker ook doen, denk ik. Ik vond dat heel fijn, zo in het begin. Bij de overgang van wieg naar ledikant is hij ook meteen naar zijn eigen kamer gegaan en dat ging helemaal goed. Wat je zegt over minder last hebben van gehuil van een evt. baby is wel een punt inderdaad. Keerzijde is dat de kamer op zolder naast de wasruimte is. Nouja, we gaan het nog wel even bekijken allemaal. Dank voor jullie hulp in elk geval!

Ow, en Claudia, de Mario-stickers die we gekocht hebben zijn herbruikbaar, dus die gaan absoluut mee! Helaas hebben we er ook een heleboel zelf gemaakt omdat ze niet hadden wat wij allemaal wilden en die zijn niet herbruikbaar.. Ah well, komt goed :)
3!
pi_85180123
Hier liggen de meiden samen op 1 kamer en het is een wisselend succes :) De ene keer gaat het prima, de andere avond zijn ze precies wisselend wakker en maken ze elkaar zo ook weer wakker. Overigens is het overdag inderdaad lastig met bv verschonen of speelgoed/kleding pakken.

Overigens hebben wij ook gewacht tot Esmee 's nachts doorsliep want anders wordt het allemaal nog wat lastiger.

Wij willen op den duur ook wel naar een groter huis, maar nu dat ik zonder werk zit is dat erg moeilijk. Overigens hebben we het hier verder in deze buurt erg naar ons zin, dus echt weg willen we eigenlijk ook weer niet. Lastig uit te leggen...

Ik heb er toen trouwens ook een topic over geopend: Kinderen samen op 1 kamer laten slapen
pi_85180286
Kiek nou dan O+

Bedje even omhoog geschroefd en opgemaakt, staat toch veel leuker dan zo'n bedje met was ;)
pi_85180325
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:33 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is ook wel de reden dat we stiekem naar een andere woning uitkijken, mrien. We hebben nu een kamer over, maar we willen een werkkamer behouden. Een typische rijtjeswoning met 3 slaapkamers en één grote zolderruimte zou ideaal zijn.

Ik denk dat het samen op één kamer slapen ook wel weer heel leuk kan zijn op een bepaald moment. Het vervelende is alleen dat ik nu niet weet wanneer dat moment aanbreekt. Ivan ging doorslapen toen hij bij ons van de kamer af ging. Ik moet er niet aan denken dat hij nu nog bij ons op de kamer zou liggen en ons 's nachts wakker zou houden. Wat dat betreft voel ik me nu gezegend en ben ik wel huiverig voor hoe dat straks gaat.
Dat heb ik ook ja :Y O+
groeimogelijkheden voor mn gezin!! :7

een nicht van B. heeft 4 kinderen en die heeft nu dus een heel oud (mooi!) pand gekocht in Dordrecht in t centrum, en daar hebben ze ook een megazolder. Die zolder hebben ze kamers in het midden gemaakt en dan zeg maar waar mensen normaal bergruimte maken zeg maar, die lage schuine stukken, daar hebben zij een soort gangen/tunnels van gemaakt voor de kinderen om in te spelen :D
hoe cool is dat? :D
als de kinderen groter zijn gaan daar schotten tussen en planken in zodat het wel als bergruimte gebruikt kan worden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85180350
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:08 schreef mrien het volgende:
Kiek nou dan O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bedje even omhoog geschroefd en opgemaakt, staat toch veel leuker dan zo'n bedje met was ;)
O+ dat mandje <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85180651
Lief he O+
Lotte heeft er helaas niet heel lang in gelegen omdat die al vrij snel in de bekleding dook met haar gezicht
We vonden het mandje toen zo handig om mee naar boven en beneden te nemen overdag en 's avonds
pi_85183786
lief mrien dat mandje O+
en dan boy shirtje met dat broekje heeft floris ook :D was zn eerste pakje :)
pi_85184160
quote:

dat heb ik idd
we hebben twee slaapkamers op de eerste verdieping (waren er drie maar we hebben een muur doorgebroken) en een daarvan is de werkkamer, hebben we ook wel nodig ivm R's werk. op zolder is Floris' kamer en daar hebben we nog een kamer over. volgens mijn maffe kraam kunnen we vijf kinderen kwijt (ik vind dat ieder kind een eigen kamer moet hebben, dus max 3) :')
maar we hebben wel een lekker ruime zolder, geen ruimte verlies door schuine wanden, want voorkant van het huis is recht en achter hebben we een dakkapel
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:44:55 #133
313287 Groofsken3
pi_85184362
quote:

En niet het hebben van een tuin? Voor mij zou dat de voornaamste reden zijn. We leven echt al maanden buiten nu.

Samen op één kamer is in de kindertijd juist helemaal prima heb ik begrepen. Kinderen krijgen pas behoefte aan hun pivéruimte als ze de puberteit ingaan, heb ik geleerd. Mijn broertje had een extra bed op zijn kamer voor als we bezoek kregen uit Nederland. Dan sliep ik op zijn kamer en het bezoek op mijn kamer. Ik sliep uiteindelijk vaker bij hem op de kamer dan alleen, ook als we geen bezoek hadden ;) .
pi_85184767
Misschien niet helemaal on toppic, maar toch: wat kopen jullie allemaal nieuw voor een 2e kindje. Nummer 2 is op komst en dochterlief is ca 2,5 als die geboren wordt.
Hebben jullie bijvoorbeeld nog een commode gekocht of laat je ze die delen? Volgens mij kan dochterlief tzt wel naar een groter bed dus apart babybed ook niet nodig.
Ben wel benieuwd om jullie ervaringen te lezen.
pi_85185205
Als de baby komt is mijn dochter 2,5. Ze slaapt inmiddels in een peuterbedje en het ledikantje is dus beschikbaar voor de baby. De commode en kast gaan ook naar de baby toe, voor haar komt er een nieuwe grote kast.
De commode gebruiken we inmiddels voor haar een stuk minder, eigenlijk alleen na het badderen. Voor een schone luier wil ze liever op de grond of op bed liggen (en scheelt mij tillen). Ik denk dat we de commode de komende tijd steeds minder zullen gebruiken.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:13:57 #136
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85185777
Wat een mooie kamertjes!

Tessie: wat ben je creatief. En echt een lief meisjeskamertje.

En Mrien: zie dat je al een heel eind bent. Leuke kleuren!
Denk dat ik niet veel meer nieuw zou kopen. Nu dochterlief naar het volgende bed verhuisd is idd de babyspullen naar de baby. Zolang je de commode kan gebruiken lekker doen, maar hier zijn we op een gegeven moment beneden met een aankleedkussen op de bank gaan verschonen. En wie weet duurt het niet eens meer zo heel lang voor ze besluit zindelijk te worden, dan hoeft het niet eens meer.
Ik wil wel wat nieuwe dingen kopen (maar meer uit principe dat dat het nodig is), zoals dekbedovertrekjes en eerste kleertjes.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:17:10 #137
313287 Groofsken3
pi_85185925
Mijn dochter was 20 mnd toen mijn zoon kwam. Zij is overgegaan naar een peuterbedje met opstaanden rand met 19 mnd. En haar heb ik zolang nodig was nog op de grond verschoond (op een aankleedkussen). Zij ging naar een nieuwe kamer (zonder commode) en mijn zoon kreeg zeg maar haar bedje en commode. Ging perfect, ik zou het weer zo doen. Nu is ze zindelijk (de jouwe misschien straks ook wel met 2,5 jr) dus is verschonen helemaal niet meer nodig.
pi_85188044
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:17 schreef mrien het volgende:
Lief he O+
Lotte heeft er helaas niet heel lang in gelegen omdat die al vrij snel in de bekleding dook met haar gezicht
We vonden het mandje toen zo handig om mee naar boven en beneden te nemen overdag en 's avonds
Ik heb dat mandje ook! Ivan was er al na 1,5 maand uit gegroeid. :')

pi_85188122
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:44 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

En niet het hebben van een tuin? Voor mij zou dat de voornaamste reden zijn. We leven echt al maanden buiten nu.
Een tuin zou leuk zijn, maar dat valt voor mij in de categorie 'aardige bonus'. In Amsterdam is het gewoon niet zo realistisch, tenzij we naar Noord of Nieuw-West verhuizen. Dat laatste gaan we definitief niet doen; het is daar te troosteloos.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:34:30 #140
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85192068
@kipje4, mijn dochter is 21 maanden als nr 2 geboren wordt, maar ik ga echt niet een hele nieuwe babykamer nog erbij kopen hoor! De planning is een peuterkamer voor haar te kopen met idd een opstaande rand o.i.d. en beeb2 krijgt haar babykamer (wel krijgt nieuwe beeb de meubels in een andere kamer, anders weet ik later niet meer van wie de babyfoto's zijn :D) zou het in het nieuwe bedje nog niet lukken met slapen, bij Ikea heb ik zo nog een extra ledikantje gekocht.
En verschonen gebeurt hier sowieso al regematig op de grond omdat Madam hier nogal graag er alles aan doet om van de commode af te rollen, en dan maar het zeker voor het onzekere nemen.
@Innepin, dus ik kan jou inhuren voor een muurschildering te maken voor de nieuwe to-be-babykamer? ;) :D
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_85198173
Aww mini-Ivan-in-mandje! O+

Jeetjejom, ja dat kan :P
  donderdag 12 augustus 2010 @ 20:07:24 #142
238474 Jeetjejom
pi_85200857
I'll keep it in mind, we hebben wel al een idee in ieder geval, dat is al heel wat
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 12 augustus 2010 @ 20:10:02 #143
313287 Groofsken3
pi_85200983
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 15:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een tuin zou leuk zijn, maar dat valt voor mij in de categorie 'aardige bonus'. In Amsterdam is het gewoon niet zo realistisch, tenzij we naar Noord of Nieuw-West verhuizen. Dat laatste gaan we definitief niet doen; het is daar te troosteloos.
Check ;) .
pi_85204908
Toevallig hebben we net na dat berichtje van mij een woning gevonden mét tuin waar we in geïnteresseerd zijn. :+
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:34:40 #145
313287 Groofsken3
pi_85204987
Ik kan alleen maar zeggen dat ik echt niet meer zonder die bonus zou kunnen met de kindjes :P .

Maar wat spannend zeg. En nu?
pi_85205018
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Toevallig hebben we net na dat berichtje van mij een woning gevonden mét tuin waar we in geïnteresseerd zijn. :+
*O*
fundalinkje? :9 :+

Ik ga eens rondkijken naar stofjes voor gordijntjes en een rol behang voor over de muur. Ik ben benieuwd!
Gordijn vond ik vorige keer echt een ramp, het duurde zó lang voor we iets vonden wat ons allebei aansprak, en toen had het metertje stof ook nog 8 weken levertijd ofzo :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85205188
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:34 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik kan alleen maar zeggen dat ik echt niet meer zonder die bonus zou kunnen met de kindjes :P .

Maar wat spannend zeg. En nu?
Eerst maar eens kijken of we daar wíllen wonen. Dat is lastig in het schatten, want het is een deel van Amsterdam dat vernieuwd wordt. Het gaat om een nieuwbouwproject, dus er valt bovendien nog niks te zien.

Ik begrijp het goed dat het voor jou inmiddels meer is dan een bonus. Het is maar net waar je aan gewend bent, natuurlijk. Voor mij is het verlangen naar een tuin nog maar heel recent, eigenlijk sinds Ivan op ontdekkingstocht begint te gaan. En nu met de tweede op komst lijkt het me wel heerlijk om die buitenruimte te hebben.

Ik ben al de hele avond 'ons nieuwe huis' aan het inrichten via Floorplanner. :')
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:50:40 #148
313287 Groofsken3
pi_85205737
Hihi, lekker van genieten hoor. Voorpret is ook wat waard toch.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:44:07 #149
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_85263262
Ik kwam deze shop tegen en wil hem toch even promoten..voor wie nog een leuke lampenkap zoekt :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_85263403
ooh!! :o wat een geweldige site!! O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85265670
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eerst maar eens kijken of we daar wíllen wonen. Dat is lastig in het schatten, want het is een deel van Amsterdam dat vernieuwd wordt. Het gaat om een nieuwbouwproject, dus er valt bovendien nog niks te zien.

Ik begrijp het goed dat het voor jou inmiddels meer is dan een bonus. Het is maar net waar je aan gewend bent, natuurlijk. Voor mij is het verlangen naar een tuin nog maar heel recent, eigenlijk sinds Ivan op ontdekkingstocht begint te gaan. En nu met de tweede op komst lijkt het me wel heerlijk om die buitenruimte te hebben.

Ik ben al de hele avond 'ons nieuwe huis' aan het inrichten via Floorplanner. :')
Je maakt me nu wel heeeeeel nieuwsgierig hoor Claudia O-)
pi_85271455
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:44 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik kwam deze shop tegen en wil hem toch even promoten..voor wie nog een leuke lampenkap zoekt :)
Wow, wat leuk!

Maar verzenden naar een land in Europa buiten Duitsland kost 16 euro. -O-
pi_85271587
Vandaag gaan we echt aan de slag. Heb er zin an :Y

Dit is nog een leuk blog voor inspiratie:
http://www.ohdeedoh.com/ohdeedoh/home-tours
pi_85271613
Ik ben heel benieuwd, wickie! Ik weet eigenlijk al zeker dat het helemaal naar mijn smaak zal zijn.
pi_85271640
"Biggest Challenge: Doing it all on a budget. The entire room was just over $1100 for the whole thing, including all of the furniture. Not an easy task but I'm really proud of how it turned out. I used all sorts of thrifty methods to get there, selling other pieces on Craigslist to raise money, waiting for sales, and using credit cards points to pay for other things." :X

Ik vind dit een ongelooflijk mooie kleur (ik geloof dat ik zoiets ook in mijn hoofd had):

pi_85271695
Haha, één van de reacties op een andere 'budgetkamer': "Just with the prices Sarah quoted, this is close to a $2k bedroom. And that's without the additional little expenses here and there. I do agree that for a lot of people that is considered budget, but for more frugal readers who still wish to remain stylish, that is probably too much money."

Het verbaast mij niets dat die Amerikanen ten onder gaan aan hun schulden.
pi_85271773
Oh, en ik vind dit een geweldig idee voor kleine kamertjes:

Die kast om dat raam heen! Geweldig! Levert je een boel opbergruimte op. Bij ons zit er alleen meestal een verwarming op die plek, dus dan zal zoiets wel niet kunnen?
pi_85271847
Wel een supersite voor inspiratie O+ Wij willen over een tijdje Merel d'r kamertje veranderen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:50:31 #159
95408 Incantrix
pi_85272366
Wat een geweldige ideeën kun je zo soms opdoen! O+

En Claudia, ik verlang ook naar een tuin waar ik het voorheen alleen maar 'veel werk' vond. En wij hebben ook naar nieuwbouwprojecten gekeken hier, maar dan hadden we toch meer geld moeten lenen en ik heb eigenlijk een bedrag in mijn hoofd dat ik ervoor kwijt wil en daar past nieuwbouw niet in. Daarnaast weet je dus inderdaad niet hoe de buurt wordt. Aan de andere kant, het huis van onder tot boven precíes zo inrichten als jij zelf wil, alles nieuw enzo.. O+ Te gek!

Ik heb al een beetje zitten denken over hoe we Stef's nieuwe kamer in zouden richten/mooi zouden maken, maar ik weet het gewoon niet. Eigenlijk wil ik gewoon weer een Mario-kamer :@ Ow, en thnx to you guys laten we het gewoon voor nu maar even zoals het is qua ruimtes in 'het nieuwe huis' en zullen we t.z.t. Stef wellicht toch gewoon naar de zolder verhuizen. Thnx!
3!
pi_85272386
Oh wat een leuke kamertjes O+ En wat een geld soms zeg :X

Claudia ik heb het projact volgens mij gevonden op funda. Ziet er leuk uit zeg!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:05:39 #161
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85272485
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 08:34 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik vind dit een geweldig idee voor kleine kamertjes:

[ afbeelding ]

Die kast om dat raam heen! Geweldig! Levert je een boel opbergruimte op. Bij ons zit er alleen meestal een verwarming op die plek, dus dan zal zoiets wel niet kunnen?
Met een rooster in de vensterbank die je eruit kan nemen om de verwarming aan/uit te zetten kan dat wel.
Ideaal voor de kleinere kamers!
pi_85272796
Oh ja die vensterbank-units zijn echt geweldig O+ ik vind dat er altijd heel knus uitzien <3 hoewel de neuroot in mij wel zou willen investeren in een goed raamslot :X

En die prijzen :X
toegegeven, als ik het geld had en het niet zou missen dan zou ik ook gewoon een kamertje uitzoeken dat ik mooi vind, klaar, prijs schmijs. Er was hier ooit iemand die ons met zn allen maar aanstellers vond dat kinderkamers duur waren want voor 2000,- had je al een prima kamertje. :') ja daar ging het dus om, die 2000,- :P

Amélie's kamer heeft tussen de 250,- en 300,- gekost. Daarvan was 100,- (bedje + matras) gekregen. Da's met gordijn/schilderijtje etcera. Dit kamertje zal 200,- gaan kosten, max. maar das met een heel ruim budget voor behang :P

Given, de kamertjes zijn klein, en we nemen genoegen met tweedehands spullen en ikea-laminaat maar het is wel echt zo dat je het zo gek kunt maken als je zelf wilt. En het hoeft niet duur te zijn om een schattig kamertje te maken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85273005
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:05 schreef Hobbesje het volgende:

[..]

Met een rooster in de vensterbank die je eruit kan nemen om de verwarming aan/uit te zetten kan dat wel.
Ideaal voor de kleinere kamers!
Maar heeft de warmte dan wel genoeg ruimte om vrij te komen en de kamer te verwarmen? Anders is het gewoon stookverspilling.

Over geld: ik heb er geen moeite mee dat mensen bereid zijn veel geld ertegenaan te smijten, maar ik vind het suf dat geadverteerd wordt dat een kamer die meer geld heeft gekost dan 2000 dollar een budgetkamer is. Als je écht een klein budget hebt, heb je daar gewoon weinig aan.
pi_85273047
2000 euro voor een kamertje :o :D Ja joh, kóópje.
Willows kamertje heeft ook niet zo veel gekost. Ledikantje en commode in de aanbieding (250 euro ofzo samen), kast stond er al, vloer lag er al, een muur zelf geverfd met gewoon goedkope acrylverf van de Xenos, dus alleen het veel te dure behang (totaal 60 euro geloof ik) en de veel te dure lamp (150 euro?), maar die kregen we. Ohja, de gordijnen waren 4,95 per meter bij de Leenbakker _O-
pi_85273092
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar heeft de warmte dan wel genoeg ruimte om vrij te komen en de kamer te verwarmen? Anders is het gewoon stookverspilling.

Over geld: ik heb er geen moeite mee dat mensen bereid zijn veel geld ertegenaan te smijten, maar ik vind het suf dat geadverteerd wordt dat een kamer die meer geld heeft gekost dan 2000 dollar een budgetkamer is. Als je écht een klein budget hebt, heb je daar gewoon weinig aan.
Ja dat dus :Y
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85273109
oh wij hebben ook een rooster voor de kinderkamerverwarming. Gaat prima met verwarmen!

zal ff foto zoeken.

-edit-

hier is het een beetje te zien, niet zo'n goede foto maar goed.

Achterin dus, met het kroontje erop. Er staat nu zelfs een stoel voor (niet er tegenaan!) en het verwarmd nog prima.

-edit2-
:P
duidelijkere foto gevonden: dit was toen wij hier kwamen wonen. t kamertje van 1 van de jongens van TF! :D

[ Bericht 47% gewijzigd door huuphuup op 14-08-2010 10:55:02 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85273342
Ja tuurlijk is 2000 euro een schijntje :X Wij hebben volgens mij een echte budgetkamer. Commode voor 100 euro van marktplaats, ledikantje gekregen, expdit en peuterbedje gekocht (lang leven ikea!). Ladekastje voor Linde's kleertjes hadden we al elders in huis staan. Oh ja gordijnen van de hema :D
pi_85273473
Ik vind die radiatordingen meestal onwijs lelijk, maar deze is erg leuk, Huup! Heel schattig.

Jij kunt zelf heel goed dingen maken, Stiemie, en daarmee maak je een kamertje m.i. echt af. Ik wou dat ik zoiets kon! Ik zit vast aan standaardspul van de Hema en Prénatal.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:21:52 #169
95408 Incantrix
pi_85273799
Ohja, budget.. Wij hebben inderdaad ook veel tweedehands gekocht hoor, dat scheelt zo'n berg geld! Alleen de commode hebben we uiteindelijk nieuw gekocht, want degene die we wilden werd tweedehands slechts twee tientjes goedkoper. Dan maar een nieuwe hoor! Aan het meubilair waren wij, incl. nieuwe commode en voedingsstoel (nooit gebruikt :')) ¤ 200,= kwijt. De muren waren overigens wel weer duur, daar waren we totaal denk ik ook iets van ¤ 150,= a ¤ 200,= aan kwijt, maarja.. Dat was een bewuste keuze :)
3!
pi_85286116
Die prijzen :X Ik lees die teksten eigenlijk nooit, ik kijk altijd alleen naar de plaatjes :')
Als ik nou heel erg rijk zou zijn zou ik deze meubeltjes kopen:

Ben dus helemaal fan van de Sparrow lijn van Oeuf. Maar die prijzen vind ik best wel te erg... Toen ik zwanger was had ik vriendlief bijna verplicht dit bedje na te maken (hij kan ook echt timmeren). Gelukkig ben ik tot inkeer gekomen (lees hormoonspiegel draaide bij :') ).

Maar wij hebben een kamertje 'on a budget'. Bedje van marktplaats, commode van ikea, Hemnes (met leren lusjes ipv knoppen) gekregen van schoonouders. Jaren 60 kastje boven commode en jaren 60 stoel ook allebei van MP.
Vloer is wel duur, maar die ligt door het hele huis (bamboe O+ )

Vandaag nog niet echt veel geklust, we hebben nog even genoten van het mooie weer. Heb wel al veel blaadjes geknipt en inkopen gedaan bij de Gamma (behang benodigdheden...)
Morgen gaan we echt wat doen...
pi_85286190
Zo hebben wij dat ook aangepakt, bedje van Marktplaats en een commode van Ikea. Wij hadden nog een jaren '50 stoel staan, maar daar heb ik voor het voeden nooit in gezeten. Die was meer voor als ik het troosten moe werd en er even bij neer wilde ploffen. :Y)

Hoe bevalt de bamboevloer jullie eigenlijk, wickie? Ik overweeg ook bamboe te nemen als we ooit gaan verhuizen. Ik hoorde van iemand anders juist dat die vloeren niet zo stevig zijn en online lees ik dat ze heel gevoelig zijn voor zonlicht.
pi_85286915
Leuk inspiratietopic is dit!
Kims ledikant, kast en bed hebben we van mijn schoonouders gekregen, was ca 500,- bij Babyplanet.
(van mijn ouders de kinder/wandelwagen combi)
Via MP het meegroeibed van Ikea door Djeez geschilderd. Wel zelf bij Ikea matras gekocht.
Commode met verhuizing destijds gesneuveld, niet gemist eigenlijk.
Tyler slaapt nu in het ledikant, heeft verder alleen een boekenkast (soort Billy) op zijn kamer. (zijn kledingkast staan bij ons op de kamer, is van Leenbakker.)
En Kim heeft sinds kort een 1 persoonsbed. Wit met een hartje bij het hoofd en voeteneind. En de kledingkast.
pi_85287003
Claudia, stiekem ben ik nu wel erg benieuwd naar het project wat jullie op het oog hebben...

De stoel staat er ter decoratie, al geven wij de laatste fles wel daar, meestal slaapt ze dan al en geven we haar al slapend de fles. Dus we gebruiken 'm soms wel. Ik denk dat die stoel over een tijdje daar weggaat en dan kan ze het als speelhoekje gebruiken.

De vloer bevalt me erg goed. Ik vind een bamboevloer gewoon ontzettend mooi. We hebben een geoliede en gekaramelisseerd, de tussen versie. Hij had nog wel wat beter in de olie gemogen.. Dit moeten we volgend jaar dus weer doen..
Maar een bamboevloer is een harde vloer, even hard als eiken (bepaalde soorten zelfs harder). Hij verkleurd inderdaad wel door zonlicht, maar ik zie er eigenlijk niks van. Ik vind het ook een zeer baby/kindvriendelijke vloer, egaal, lekker glad maar wel met beetje stroefheid.
Vergeleken met veel houten vloeren ook nog relatief goedkoop.
pi_85287302
Leuke radiatorombouw Huup!!

Ik ben nog steeds superblij met die van ons

O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_85287447
Wat gaaf, Vicky! Zit daar nou licht achter?

wickie, zo interessant is dat project ook weer niet, hoor. :+ Gewoon standaardhuizen in Amsterdam-Noord. Het zijn geen architectonische hoogstandjes. Ik zou wel een architectonisch hoogstandje willen, maar ik wil ook graag een nieuw huis, een goedkoop huis, een huis met veel ruimte, een parkeerplaats. En dat allemaal in Amsterdam, graag. Tja.

Nu ben ik echt héél benieuwd naar jullie bamboevloer! Ik vind de variant met kleine latjes (hoogkant) zo gaaf eruit zien, maar ik heb begrepen dat je die verlijmt en ik weet niet of dat handig is.
pi_85287574
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Wat gaaf, Vicky! Zit daar nou licht achter?

wickie, zo interessant is dat project ook weer niet, hoor. :+ Gewoon standaardhuizen in Amsterdam-Noord. Het zijn geen architectonische hoogstandjes. Ik zou wel een architectonisch hoogstandje willen, maar ik wil ook graag een nieuw huis, een goedkoop huis, een huis met veel ruimte, een parkeerplaats. En dat allemaal in Amsterdam, graag. Tja.

Nu ben ik echt héél benieuwd naar jullie bamboevloer! Ik vind de variant met kleine latjes (hoogkant) zo gaaf eruit zien, maar ik heb begrepen dat je die verlijmt en ik weet niet of dat handig is.

De 3 sterren bovenop kunnen eraf en zo kunnen we de lampjes eventueel verwisselen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_85287601
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

De 3 sterren bovenop kunnen eraf en zo kunnen we de lampjes eventueel verwisselen.
Tof! Dat is echt een eyecatcher, zeg. Heeft je man dat zelf gemaakt?

Is het nu seksistisch van me dat ik niet vraag of jij het zelf gemaakt hebt? :P
pi_85287652
Vicky, wat mooi, die ombouw!!
Als ik dat nou eerder had gezien :X ;)

We hebben Chris in het voorjaar verhuisd van kamer. Dat was vooral nieuwe vloer (laminaat) een lik verf (2 muren grijs/blauw, 2 muren licht), en een radiatorombouw. (dankje papa).
En zijn commode, (door papa gebouwde) peuterbedje gingen mee, en de grote billy-hoekkast bleef staan zodat we daar een deel van het speelgoed kunnen opslaan.
pi_85287707
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tof! Dat is echt een eyecatcher, zeg. Heeft je man dat zelf gemaakt?

Is het nu seksistisch van me dat ik niet vraag of jij het zelf gemaakt hebt? :P
Samen gemaakt :D
Ik heb de sterren getekend en sommigen uitgezaagd. Samen de ombouw gemaakt en geverfd :D
We hadden het geluk dat er al een dikke vensterbank zat die dus al een extra steun was. ik kan er ook op gaan staan als ik de ramen wil zemen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_85287862
Ben een huizenjunkie, allen huizen zijn leuk. Dus ben nog steeds benieuwd.
ben inmiddels ook al aan t zoeken gegaan :') heb alleen geen verstand van Amsterdam, dus wil je me uit mn lijden verlossen?

Wij hebben deze soort vloer
Hoogkant is erg mooi. Moet inderdaad verlijmt worden. Als je een nieuwebouwhuis (of nieuwer, met betonnen vloeren) hebt is dit geen enkel bezwaar. Bij een ouder huis mogelijk wel. De vloer moet een egale ondergrond hebben (liefst niet werkend) en aangezien de vloer niet zwevend is ook meer geluidsoverdragend. Bij ons zou het een te duur grapje worden hoogkant omdat er een complete nieuwe ondervloer moest komen. Onze bovenburen hebben wel een hoogkantvloer, een eikenversie, gelakt. maar zeer mooi.
pi_85288611
Ik vind die vloer prachtig! Het is best wel erg dat ik nu zelfs al een vloer aan het uitzoeken ben, hè? :D Ik ben ook echt een huizenjunk. Als ik mijn zin zou krijgen zou ik volgens mij elke 2 jaar verhuizen. :o (Ik zit aardig op dat schema, trouwens. We wonen hier nu bijna 1,5 jaar.)
pi_85288702
oh mooi zeg die vloer Wickie! O+

Ja Deepfreeze daar moet een foto van natuurlijk hè! :P

Hier is het beginnetje er. De eerste laag verf zit op de muur en het houtwerk. Ik moet alleen even nieuwe houtverf halen en een nieuwe roller voor de muur (die had ik lekker laks gewoon zo laten staan met mn domme hoofd :') ).

Als alles geverfd is gaat B. laminaat leggen en dan kan ik het rolgordijntje ophangen en dan zijn we al een heel eind. Dan hoeft het alleen nog aangekleed en ingericht te worden. [sub]kan ik ook weer wat spul kwijt wat her en der boven verspreid staat :') )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85288861
Ik vond je al zo stil, Huup. :P Goed begin!
pi_85289089
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond je al zo stil, Huup. :P Goed begin!
noh! dit is eigk al een tijdje zo, ik wil heel graag verder maar er zijn nog zoveel kleine dingen die moeten gebeuren dat k nog niet verder ben gegaan.

Ik baal wel een beetje, ik had een mooie commode + ledikant op het oog op marktplaats maar die commode is bijna 9 cm te breed, dus hij past echt niet in t kamertje -O- op zoek naar de volgende dan maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:08:57 #185
298315 SacreCoeur
pi_85291742
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:27 schreef huuphuup het volgende:

[..]

noh! dit is eigk al een tijdje zo, ik wil heel graag verder maar er zijn nog zoveel kleine dingen die moeten gebeuren dat k nog niet verder ben gegaan.

Ik baal wel een beetje, ik had een mooie commode + ledikant op het oog op marktplaats maar die commode is bijna 9 cm te breed, dus hij past echt niet in t kamertje -O- op zoek naar de volgende dan maar.
Die ene die op 't nachtkastje van Isa lijkt, die was cool!
pi_85291817
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:08 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Die ene die op 't nachtkastje van Isa lijkt, die was cool!
nee die was er ineens vanaf toen ik terug kwam van vakantie ;(
dit was een andere met een bedje erbij. Wel zo'n zelfde soort maar dan in het wit.

Nouja goed, ik zoek rustig verder, t heeft (nog) geen haast dus och.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85291993
Lastig he huup als je aan een bepaalde breedte vast zit. Die van ons moet smaller zijn dan 90cm. Dat is ook beste een opgave om dat te vinden kan ik je vertellen :+
The way you rock'n'roll
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:21:03 #188
298315 SacreCoeur
pi_85292085
Oh, jammer zeg van die commode.

Ik heb altijd de Ariadne kinderen (als ik het goed schrijf) & daar staan ook leuke ideetjes in.
Ben van plan om ooit van de Ikea 'udden' (soort spoelbak achtig iets) een commode te maken.
Zag er zo tof uit!
Van de spoelbak hadden ze een tummytub gemaakt & op de andere kant een aankleedkussen.
Er onder stonden (geloof ik 2) grote manden.
Maar eigenlijk kun je zoiets alleen maar doen als je een andere grote kasten ruimte hebt ofzo.

O en de babykamer van Piet Boon vond 't erg mooi.
Kun je bij de Bijenkorf bestellen, 800 voor een wiegje ofzo :')
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:24:14 #189
298315 SacreCoeur
pi_85292219
Zoiets is ook gaaf als je niet heel veel ruimte hebt: http://www.ariadneathome.nl/ideeengids-menu/mini-commode/
pi_85292432
haha die PietBoon wieg :') ja dat zou wat zijn voor als ik 10 miljoen heb ofzo, dan val je vast niet over een honderdje meer of minder :P

Die commode is hele schattig zeg!
Toch moet ik zeggen dat nu ik zelf ervaring heb met commodes dat ik heb gemerkt dat ik het wel heel prettig vind om iets van ruimte op de commode te hebben. Voor bijv. billendoekjes, een stapeltje luiers, dat werk. Als het op een plankje boven je hoofd staat werkt het voor mij toch niet zo handig.
Maar goed, als je echt ruimte tekort komt is hij erg leuk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:31:28 #191
298315 SacreCoeur
pi_85292481
Ik vond commode leuk voor 't gezicht anders is de babykamer zo leeg.
Verder gebruik ik zo'n ding niet.
pi_85292485
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:24 schreef SacreCoeur het volgende:
Zoiets is ook gaaf als je niet heel veel ruimte hebt: http://www.ariadneathome.nl/ideeengids-menu/mini-commode/
Die is leuk maar er staat weer niet bij waar dat kastje vandaan komt en dat is nou juist zo lastig te vinden :P
The way you rock'n'roll
pi_85292679
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Die is leuk maar er staat weer niet bij waar dat kastje vandaan komt en dat is nou juist zo lastig te vinden :P
haha idd :P
Oh en over die breedte/diepte enzo, ja stom is dat. Het staat ook lang niet overal bij dus dan denk je wat leuks gevonden te hebben en dan past het net niet :') muh.

@SC mja ik weet niet, de commode boven heb ik idd niet bijzonder veel gebruikt. 's nachts een luier verschonen deed ik liever bij ons op bed met flanellen luier eronder :X :') dan dat ik in mn blote kont bij de commode ging staan :P
maar ik heb geen echte kast in de kamer verder dus eerlijk gezegd is de commode hier vooral bergruimte.

Ik denk dat we bij de tweede de commode boven wel meer zullen gebruiken omdat er beneden in de keuken dan een verschoontafel weggaat. Dus aankleden enzo zal wel boven gebeuren dan ipv beneden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85292735
Waarom doe je die tafel nu weg dan Huup?
The way you rock'n'roll
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:41:29 #195
298315 SacreCoeur
pi_85292839
Ja een commode is gewoon sowieso handig voor de heb :P
Kun je altijd kijken of je 't gaat gebruiken.

Maar je kunt ook gewoon een 2 in 1 ledikant nemen natuurlijk.
Al zijn die dingen (vind ik) oerlelijk.

En zo'n kleine 'commode' of ander leuk spul hebben ze ook weleens bij combitex.
pi_85292992
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Waarom doe je die tafel nu weg dan Huup?
euh, nou omdat we die kamer die nu babykamer wordt eerst als van-alles-kamer gebruikten :') al die zooi heeft nu nieuwe plekjes gekregen dus het staat vrij vol beneden :P stofzuiger enzo is verplaatst. Daar komt bij dat Amélie steeds beweeglijker wordt. De bak met (koks)messen ligt nu nog achter een deurtje bij de grond tegenwoordig staat hij dus hoog in de vensterbank maar toch ;) dus we zijn aan het rondkijken voor een buffetkast, zodat we daar dingen als messen en schoonmaakspul in kunnen bewaren.

De enige plek waar zo'n kast kan staan is op de plaats waar nu die tafel staat. We hebben bij B.'s nicht gezien dat het net zo makkelijk is om een verschoonkussen beneden te hebben liggen, los, en dat even op de bank te gooien als je gaat verschonen ofzo. Dus gaan we dat maar doen :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85293137
Wat een leuke dingetjes staan er op die ariadne-site zeg!
Leuke zelfmaakideetjes enzo.

Kijk dit dan: http://www.ariadneathome.nl/ideeengids-menu/omslag-album/

Voor fotoalbums. Wat een goed idee!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:55:12 #198
298315 SacreCoeur
pi_85293352
Ja grappig he, en in 't tijdschrift staan dus nog meer van die dingetjes.
De vtwonen & 101 woonideeën hebben ook weleens leuke kinderkamer ideetjes.
Vond deze liehieeef! & lekker simpel.

pi_85293523
Ik snap 'm Huup :Y

Ik heb ook nagedacht over gewoon verschonen op bed of in de huiskamer. Alles is toch maar max. 5 stappen hier in huis :+ maar dan hebben we nog steeds een smal kastje nodig voor de kleertjes dus dan toch maar met een opzetstuk er boven. Ik denk dat ik deze ga pimpen http://kind-baby.marktpla(...)3D%3D&fta_ind=4&fs=1
The way you rock'n'roll
pi_85293757
Wij hebben echt belachelijk dure meubels in de babykamer. :@ Het is voor mijn ouders het eerste kleinkind en zij wilden graag ledikant en commode betalen. We hebben zelf de kast erbij gekocht.
We hadden eerst in de planning om te marktplaatsen of naar de ikea te gaan.
Die kast, is net zo duur als we bedacht hadden als budget voor de hele kamer.

Ik moet nu wel zeggen dat ik er erg blij mee ben!!!
*poef* nu is het weg
  zondag 15 augustus 2010 @ 00:08:36 #201
298315 SacreCoeur
pi_85293881
Wat een leuke kleur! die commode, niet zo zoet sappig.
'k Ga maar eens een baby maken denk ik :')
pi_85294051
Hij is wel mooi Kaatjejannie maar het feit dat mijn moeder aanbood ook het ledikant en commode te betalen was voor mijn geen reden om daarom maar overboord te gaan :@ Ik heb bewust toch wel de dure kamers links laten liggen.
Uiteindelijk bleken we vanwege de beperkte afmetingen toch voor een ikea ledikant en simpel kastje o.i.d. als commode te gaan en toen heeft mijn moeder de helft van de toch gloednieuwe kinderwagen betaald waar mijn schoonouders de andere helft betalen.

Oh, dat komt er wellicht een beetje rottig uit nu ik zo nalees, sorry zo bedoel ik het niet in ieder geval :*
Heb je de hele kamer al laten zien want het is echt heel stijlvol wel.
The way you rock'n'roll
pi_85294067
Ohhh Mooooi KJ!! O+ Heel leuk met de kleurtjes van je accesoires ook!!

Huup...nog even over die bedstee van laatste he...kijk nou! Al vind ik t ook wel een beetje benauwend geloof ik Ik ben een sucker voor bedstee's/bedsteeën, ik ben nog in een bedstee geboren

[ Bericht 9% gewijzigd door Poppedein op 15-08-2010 00:20:30 ]
pi_85294177
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:13 schreef Poppedein het volgende:
Ohhh Mooooi KJ!! O+ Heel leuk met de kleurtjes van je accesoires ook!!

Huup...nog even over die bedstee van laatste he...kijk nou! Al vind ik t ook wel een beetje benauwend geloof ik Ik ben een sucker voor bedstee's/bedsteeën, ik ben nog in een bedstee geboren

klik
Oh wat een leukerd!! O+
Ik zou denk ik zelf de deurtjes vervangen voor gordijntjes ofzo, ik vind hem anders idd ook te benauwend, gordijntjes heeft wat meer opens, wat luchtigers. Maar wel superleuk zeg O+ keiknus!

Ben je echt geboren in een bedstee? :D wat bijzonder O+
ik sliep altijd met mn beste vriendinnetje samen op de boerderij van haar opa en oma in een bedstee, zo leuk O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85294255
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:41 schreef SacreCoeur het volgende:
En zo'n kleine 'commode' of ander leuk spul hebben ze ook weleens bij combitex.
Leuk spul hebben ze daar maar ook niet heel goedkoop en ze zitten ook niet echt gunstig voor de meesten van ons zeg maar :+
The way you rock'n'roll
pi_85294291
En dan voor t gemak deze voor in de tuin erbij O+ O+ O+

En ja...in de bedstee...in Tietjerksteradeel :+
pi_85295208
Kan me voorstellen dat je er blij mee bent KJ, jullie meubeltjes zijn ook echt wel super mooi!

Die bedstee vind ik er ook wel benauwd uitzien, lijkt eigenlijk meer op een kast vind ik :@ Het tuinhuisje vind ik wel super koel :D
pi_85300481
Ja zeg, nu wil ik helemaal een tuin. }:|

Ik zou voor mezelf eigenlijk ook wel een bedstee willen! :o Ik houd niet van grote slaapkamers. Wij hebben nu voor onszelf ook niet de grootste slaapkamer van het huis omdat ik het geen prettig gevoel vind. Er moeten net een tweepersoonsbed en een kast in passen en dan vind ik het best.
pi_85300483
Ik vind het trouwens zo jammer dat de links die hier genoemd worden nergens centraal verzameld worden. Of is er wel een ideeëntopic?
pi_85300814
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 07:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het trouwens zo jammer dat de links die hier genoemd worden nergens centraal verzameld worden. Of is er wel een ideeëntopic?
Er is wel een leukste kinderwebwinkeltopic waar linkjes in staan maar eigenlijk komt het er op neer dat het meestal 1 gek met tijd teveel is die de linkjes verzameld en het in de OP zet van t volgende topic. En dat dan steeds aanvullen.

Oh dat tuinhutje O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85301108
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hij is wel mooi Kaatjejannie maar het feit dat mijn moeder aanbood ook het ledikant en commode te betalen was voor mijn geen reden om daarom maar overboord te gaan :@ Ik heb bewust toch wel de dure kamers links laten liggen.
Uiteindelijk bleken we vanwege de beperkte afmetingen toch voor een ikea ledikant en simpel kastje o.i.d. als commode te gaan en toen heeft mijn moeder de helft van de toch gloednieuwe kinderwagen betaald waar mijn schoonouders de andere helft betalen.

Oh, dat komt er wellicht een beetje rottig uit nu ik zo nalees, sorry zo bedoel ik het niet in ieder geval :*
Heb je de hele kamer al laten zien want het is echt heel stijlvol wel.
Maakt niet uit hoor, we hebben er ook wel even over na moeten denken. Het is voor hun het eerste kleinkind en ze zijn zo enthousiast. Ze belden 3 dagen nadat we verteld hadden dat ik in verwachting was al op dat ze zo'n leuk kamertje gezien hadden. We hebben het kunnen rekken tot na de eerste echo, maar daarna moesten we echt mee om te kijken.
Als we deze niks gevonden hadden, hadden we hem ook niet gekozen hoor.

De rest van de foto's staan in het oude topic, maar wil ze best nog een keer plaatsen :P

deze lamp komt er te hangen:
*poef* nu is het weg
pi_85301320
@ Dml, en gewone kastjes van ikea dan?
Ik weet niet precies wat je zoekt en waar je plek voor hebt, kan het zo snel niet terug vinden maar wij hebben ook de "gewone" meubels van ikea, ladekastje en geen kinderspul en vooral die ladekast is erg breed en daar kun je nog handige vakjes bij kopen, die hebben wij bovenin omde boel geordend te houden.
Maar daar moet je wel van houden uiteraard.
Wij wilden gewoon eenvoudig en simpel, zijn er nog wel steeds blij mee.

Dit is die van ons: (foto's klikbaar)
2 hogere kasten zitten rails in waar kleerhangers aan kunnen en die 2 kastjes zijn uit elkaar geschoven nu zodat er iets meer ruimte is.

pi_85301339
Vraagje:

Wij willen deze kamer houden voor de beeb en Tijn verhuizen naar een andere kamer maar we twijfelen hoe lang we nog een commode nodig zullen hebben.
Dus ervaren mama's, tot hoe lang hebben jullie een commode gebruikt?
Wij gebruiken hem nu echt nog dagelijks meerdere keren, of eigenlijk altijd voor het verschonen.
Zitten beetje in dubio of we nog zo'n kast erbij kopen, van de andere kant, kan later ookzijn speelgoed en kleren in.
pi_85301950
Bij linde gebruikten we de commode tot ze 2,5 is ongeveer denk ik.

KaatjeJannie wat een mooi kamertje O+ Lamp gevonden en wat issie leuk O+

Claudia een kamerideetjestopic! Goed plan!
pi_85301957
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 10:20 schreef het-is-mij het volgende:
Vraagje:

Wij willen deze kamer houden voor de beeb en Tijn verhuizen naar een andere kamer maar we twijfelen hoe lang we nog een commode nodig zullen hebben.
Dus ervaren mama's, tot hoe lang hebben jullie een commode gebruikt?
Wij gebruiken hem nu echt nog dagelijks meerdere keren, of eigenlijk altijd voor het verschonen.
Zitten beetje in dubio of we nog zo'n kast erbij kopen, van de andere kant, kan later ookzijn speelgoed en kleren in.
woon je gelijkvloers?

ik liep nooit naar boven met 2 kinderen. daarom hebben wij na een jaar de babykamer eruit gedaan.
grote kast er neer gezet.
mama van 3 kids!
pi_85301998
Nee gewoon woonhuis zeg maar dus met boven.
pi_85302108
dan zou ik gewoon een losse aankleedkussen beneden zetten en extra kleertjes en luiers.
zo deed ik dat. ik had 2 kleintjes en telkens op en neer lopen was geen doen.
badderen deden ze toch om de beurt en anders het aankleedkussen op bed.
mama van 3 kids!
pi_85302192
Daar had ik niet eens bij stilgestaan, Popples, dat je met een tweede erbij niet eventjes de trap oploopt. Goede tip!

Als Ivan bij mijn schoonmoeder is verschoont ze hem gewoon op de bank (en vroeger deed ze dat in de box). Ze gebruikt er geen aankleedkussen voor, maar zo'n onderlegzeiltje dat je bij veel luiertassen krijgt. Dat gaat we hier straks ook zo doen als een van de twee net in de kinderkamer slaapt. Zelfs het aanschaffen van een tweede aankleedkussen lijkt me niet zo nodig.
pi_85302426
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:00 schreef Stiemie het volgende:

KaatjeJannie wat een mooi kamertje O+ Lamp gevonden en wat issie leuk O+

Had ik die lamp gevonden, manlief eindelijk zover dat hij hem ook leuk vond. Lamp uitverkocht. Nergens meer te vinden.
Toen op zoek naar wat anders, maar niks was zo leuk als deze lamp.
Vorige week kwam een vriendin met een kadootje, ze had de lamp gevonden in een webwinkel in Engeland en hem besteld!! O+ O+ Nu ligt ie klaar om opgehangen te worden!
*poef* nu is het weg
pi_85302493
Oh wat leuk dat je 'm toch gevonden hebt! Mijn schoonouders wonen in Leiden en ik wil zeker eens bij dat winkeltje gaan kijken O+
pi_85302729
Wij verschonen Tyler op het aankleedkussen beneden op de grote tafel of op de bank. Gaat prima.
En boven op ons bed vanwege de gesneuvelde commode.
pi_85303214
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
Daar had ik niet eens bij stilgestaan, Popples, dat je met een tweede erbij niet eventjes de trap oploopt. Goede tip!

Als Ivan bij mijn schoonmoeder is verschoont ze hem gewoon op de bank (en vroeger deed ze dat in de box). Ze gebruikt er geen aankleedkussen voor, maar zo'n onderlegzeiltje dat je bij veel luiertassen krijgt. Dat gaat we hier straks ook zo doen als een van de twee net in de kinderkamer slaapt. Zelfs het aanschaffen van een tweede aankleedkussen lijkt me niet zo nodig.
ik deed het op een handdoek of hydrofiele luier. maar die ging dan elke dag de was in. ik waste toch elke 2 of 3 dagen een kookwas.

met 2 kleine kinderen word je vanzelf handig. ;) ik heb er precies 15 maanden tussen zitten en mijn oudste liep pas met 18 maanden.
mama van 3 kids!
pi_85304599
Ik heb zo'n goedkope commode van Ikea beneden staan, die komt straks tijdelijk weer op onze kamer. We hebben hem gekocht in de kraamweek van Lieuwe omdat ik op bed verschonen heel vervelend vond, we hadden toen een erg laag bed. Ik vind het ideaal om beneden een verschoonplek te hebben, ik ben te lui om elke keer naar boven te lopen en straks met een dreumes en een baby is dat ook geen doen. Als de baby 's nachts niet meer verschoond hoeft te worden verhuist de kleine commode dus weer naar beneden en tot die tijd verschoon ik wel op tafel. Ik heb er trouwens geen aankleedkussen in, maar het matje uit mijn luiertas.
De grote commode (op Lieuwes kamer) is naast verschoonplek hier ook de enige kast voor kleertjes :) .
pi_85306169
Wij gebruiken op de kamer van Mirte een bureau als tijdelijke commode, ik vind het namelijk nog wel handig zolang ze luiers draagt enzo... Iris heeft de oorsprokelijke commode op haar kamer.
Beneden heb ik een verschoonmatje ding, gekregen als kraamcadeautje bij Mirte, ding van badstof en je kan er een paar luiers in stoppen. Best handig. Die gebruik ik beneden voor het verschonen.
Fake it till you make it...
pi_85306218
Ik heb 2 commodes en woon gelijkvloers. Op jen dr kamer staat er 1 en op mijn kamer omdat ik in de nacht niet in m'n blote hol door het huis ga lopen met m'n beeb.
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:44:37 #226
238474 Jeetjejom
pi_85306704
Kj, wat een prachtige kamer!!!! O+ O+ O+
Jouw warmte is genoeg
pi_85306714
KaatjeJannie wat ontzettend leuk dat je ouders zo enthousiast zijn en zij het kamertje zelfs aangedragen hebben. Ik vind 'm heel lief zo en die lamp O+ maar ik moet moeite doen als ik 'm ook zou willen lees ik al :P

het-is-mij, we hebben inderdaad ook gekeken naar ladekasten van de ikea maar er zijn er maar enkelen die smal genoeg zijn. Er is maar ruimte voor 86cm breed namelijk. En we hebben ook geen ruimte voor een extra kledingkast dus alle kleding moet in dat ene kastje. Ik prefereer dan deurtjes boven laatjes weer dus ja. Zoektocht naar een smal kastje it is dan maar.
The way you rock'n'roll
pi_85306763
Dml, ladekast rast van Ikea?? Das een kleintje.
pi_85306822
Ik ga eens kijken Tico! Tx :*
The way you rock'n'roll
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:50:28 #230
298315 SacreCoeur
pi_85306886
Offuh de commode van de sniglar serie? en die dan in de breedte zetten ipv lengte, en dan de aankleedkussen ook in de lengte, kan opzich wel handig zijn hoor, en de breedte is maar 53.
Opzich gaat de commode van die serie nog wel, en 't bedje ook wel.. maar ze hadden er altijd ook een kledingkast van ik geloof dat ze die wel uit de serie gehaald hebben maar dat vind ik niet zo vreemd, die gekke gordijntjes ervoor ipv kastdeuren of laatjes.
pi_85307117
Oooh jullie gaan me een zeikerd vinden wat allemaal lieve tips maar Tico hoewel de prijs van de Rast leuk is :P is hij maar 30cm diep dus dan zouden we definitief af moeten stappen van het idee van een aankleedkussen er boven en de lades lijken me dan wel erg smal om alles in kwijt te kunnen.

SC, sniglar is alleen een aankleedkussenvak zeg maar en niks aan kastruimte er onder dus daar heb ik niks aan. En we hebben zo weinig ruimte dat iets in de lengte zetten echt geen optie is wil je er nog achter kunnen staan.
Het is echt heel klein wat we hier hebben. Het is bijna een soort hoek in de slaapkamer alleen zit er een deur tussen.
The way you rock'n'roll
pi_85307593
Misschien zijn de kastjes bij LeenBakker wat voor je.
http://www.leenbakker.nl/(...)kast_sun%282%29.aspx
Deze is iig niet te groot en niet duur.

Kheb gisteren voor joch dat op kamers moet veel kasten gezien :D
pi_85307835
Goede tip! Dank je wel ^O^
The way you rock'n'roll
pi_85309788
DML je zou even moeten kijken op marktplaats, ik kom heel vaak deze commode tegen:

http://link.marktplaats.nl/358560566

hij is inmiddels uit de collectie bij Ikea, maar 78 cm breed, en zo te zien ideaal voor kleinere ruimtes. Je kunt hem een soort opklappen, het aankleedkussen laat je er dan gewoon tussen liggen, en er zit best wat bergruimte in.
Als je dat dan combineert met een plank met vakjes erboven dan heb je best een boel bergruimte.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:19:58 #235
298315 SacreCoeur
pi_85310192
Apart die Ikea commode, ken 't ding helemaal niet.
Vind trouwens dit wel een grappig versie van de ledikant & commode in èèn.
Is best tof te pimpen denk ik.

http://link.marktplaats.nl/368716538
pi_85310360
Wij hebben in de huiskamer een inklapbare commode van Ikea staan, dat vind ik echt superhandig! We klappen hem alleen nooit in eigenlijk haha :D En Graeme heeft ook gewoon nog een commode in zijn kamer en Anna heeft ook een eigen commode. Ik vind dat wel handig hoor, dan kunnen we ze gewoon overal verschonen/aankleden zonder last van ons rug te krijgen enzo.
pi_85310649
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:19 schreef SacreCoeur het volgende:
Apart die Ikea commode, ken 't ding helemaal niet.
Vind trouwens dit wel een grappig versie van de ledikant & commode in èèn.
Is best tof te pimpen denk ik.

http://link.marktplaats.nl/368716538
Zodra je kindje in zijn bedje gaat staan is de lol er vanaf denk ik;). Maar hij is idd wel ideaal voor kleine ruimtes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pannenkoeken op 15-08-2010 15:44:54 ]
pi_85320688
Hard gewerkt vandaag, maar het is allemaal gelukt.
We hebben een boompje gemaakt.

Het is nu ook aan die muur aangekleed, we hebben daar plankjes opgehangen. En een kapstokje bij de deur. Daar zal ik morgen even foto's van maken.
Ze wordt over een paar maanden alweer 1 jaar en haar kamertje is af :') Beter laat dan nooit...
pi_85320827
oh wauw Wickie! :o mooi geworden zeg!! En wat strak! Jullie hebben alles zelf geknipt toch?
heel tof O+

Misschien nog een tip, in de Mama van deze maand staat een kortingscode van 20% korting voor de webwinkel van kleine zebra. Hij is wel pas in september geldig, 16 t/m 23 dacht ik, maar goed, wellicht als iemand iets op t oog heeft wat nog niet direct nodig is...
Ik zal later even kijken, het blad ligt beneden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85321897
He poppedein, onze geboortebedjes hebben dicht bijelkaar gestaan! (al ben ik niet in een bedstee geboren maar gewoon in een ziekenhuis bed)

KaatjeJ, mooi kamertje! Dat kamertje stond ook bij ons op het lijstje maar uiteindelijk toch net niet geworden.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_85321916
Zie nu Wickie haar mooie boom!!! Mooi zeg!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:52:17 #242
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85322019
Wickie leuk zeg! Helemaal mijn smaak (Jessai heeft ook een boom, heel anders, maar wel een boom :D)
pi_85322380
Ja zelf geknipt. Ik had alleen 1 set blaadjes gekocht omdat ik niet zoveel retro behangetjes had liggen. Had zelf nog wel 2 leuke behangetjes dus heb daar nog extra blaadjes van geknipt (is mn gehamster toch nog ergens goed voor). Was ook eerste keer behangen, maar het viel me alles mee.

KaatjeJannie, ik vind het hele mooie meubeltjes. Heb die serie weleens zien staan. Een van de weinige series die ik mooi vind. Zoals eerder gezegd, als ik geld had gehad, had ik ook duurdere meubeltjes gekocht. En als mn schoon/ouders het hadden aangeboden had ik het natuurlijk ook geaccepteerd.
Ik heb trouwens wel een Leander hangwieg gehad voor het begin (ze heeft er misschien 10 nachten in geslapen...). Dat kreng was ook duur, van MP trouwens. We hebben 'm ook weer voor dezelfde prijs weer verkocht.
pi_85322504
Ik heb er maar een apart topic van gemaakt: Inspiratie voor de kinderkamer Ik weet niet of het vruchtbaar is, maar dat zien we vanzelf wel.

Wow, wickie, wat ziet die boom er geweldig uit! Vond je het goed te doen?
pi_85323123
Oh het inspiratie topic, ik ga woensdag op mn vrije dag even m'n bookmarks uitzoeken :)
Heel fijn zo'n topic :Y

De boom knippen was heel erg goed te doen. We hebben eerst de basis geknipt en uitgelegd. Later toen het op de muur zat de laatste takjes toegevoegd.
pi_85323247
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er maar een apart topic van gemaakt: Inspiratie voor de kinderkamer Ik weet niet of het vruchtbaar is, maar dat zien we vanzelf wel.

Wow, wickie, wat ziet die boom er geweldig uit! Vond je het goed te doen?
Goed plan zo'n topic!
Kan deze voor foto's blijven ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85329413
Ohhhh Wickie, wat is ie mooi geworden zeg, de boom! ontzettend aangekleed, maar toch heel erg rustig overkomend, écht heel mooi!

En grappig Sproet!! Ik zal mn mams es vragen of ze iemand op de gym had die een dochter kreeg die Sproetje heette O+ ;)
pi_85339311
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:11 schreef huuphuup het volgende:
Ja Deepfreeze daar moet een foto van natuurlijk hè! :P
Nou oké dan ;)
Even wat toch al online stond..

Deze kozijnen waren oorspronkelijk groen en de muren blauw

Dit is Chris zijn slaaphoek, de radiatorombouw loopt langs de hele muur, alleen op dit stukje zit er geen radiator achter (wel lelijke leidingen). Dus een mooie plek voor een nisje O+

Dat peuterbedje heeft _FlasH_ voor Chris zijn 2e verjaardag gemaakt.
Hmm jammer, zo geen foto van de boekenkast voor de blauw-grijze muur.

[ Bericht 2% gewijzigd door Deepfreeze op 16-08-2010 10:08:01 (foto's gefikst) ]
pi_85339754
Mooi Deepfreeze, dat nisje ook O+
pi_85537891
Ik heb het kamertje van Isabeau onlangs veranderd. Wat dingen verschoven, zoals haar bedje, nieuwe vloerkleedjes en mandjes. Ik ben er blij mee! O+

De meubeltjes zijn nog steeds totaal niet wat ik zelf uit zou zoeken (gekregen), maar het werkt wél.

pi_85537994
Verrek DF :o :D bedel ik om foto's, zie ik ze daarna gewoon niet :|W

Superleuk! (En leuk om Chris weer te zien O+ )
Dat nisje oooh <3 leuk bedacht en goed idee! Ruimte voor troepjes.

Leuk geworden sorbo, ook aan het schuiven geweest, krijg je dan ineens een heel ander kamertje :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85538085
Ja schuiven kan een hoop doen! En het is ook veel ruimer zo :)
pi_85538573
Heb je ook voor-foto's, Sorbo?

Dat jij die klamboe kunt laten hangen! Ik heb hem weggezet nadat ik Ivan een keer erin gewikkeld aantrof.
pi_85538780
Ik zal even voor foto's zoeken.

Die klamboe had ik eerst weggehaald, maar door hoe het bedje nu staat, de lengte van de klamboe en doordat ik hem heb vastgezet kan hij niet verder dan een centimeter of tien het bedje ingetrokken worden. Niet dat ze dat doet, maar mocht ze een poging wagen... ;)
pi_85538895

Hmm... toen was de commode nog wel wat opgeruimder :@
pi_85538911
Maar goed, toen had ik nog zwangerschapsverlof en geen baby. DUS tijd
pi_85538932
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:20 schreef Sorbootje het volgende:
Maar goed, toen had ik nog zwangerschapsverlof en geen baby. DUS tijd
Mandjes *O*
pi_85543278
Of gewoon accepteren dat het niet zo netjes opgevouwen is
pi_85567844
Ik heb de meubeltjes in elkaar gezet en gewoon neergezet :D gewoon, omdat het kan :') en omdat ik het leuk vind.
Er moet nog verder geverfd worden en het laminaat moet nog gelegd etc. etc. dus nog lang niet klaar. Maar och boeiend, ik ben pas 16 weken :+
mn hormonen zijn nu weer even tevreden gesteld nu ik kleertjes in de laatjes kan doen enzo haha

Oh en Tan je lakentje ligt erop, ik ben er echt helemaal verliefd op O+ O+

recht vooruit, de schommelstoel heeft een zitkussen die ga k nog bekleden met een leuk stofje tzt

vanaf de stoel, ik ben zo blij met de commode O+
hij kan eventueel ook nog een slag gedraaid, moeten we tzt even bekijken wat fijn/handig is.

close-up van de commode

de lades zijn echt heel diep, kan vet veel in :o

En deze is speciaal voor Tan:
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 22 augustus 2010 @ 13:48:05 #260
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85568718
Sorbootje: dat scheelt een boel ruimte die nieuwe indeling. Leuke kamer!

Huuphuup: mooi zeg! Lekker rondtutten met de spulletjes: heerlijk. En idd lekker bijtijds :D.

Ik ben net begonnen met wassen (kon echt niet meer wachten om iets te doen), maar als woensdag de vloer ligt ga ik ook meteen alles neerzetten!
pi_85568919
oh babywasjes O+
ik heb weinig met wassen, noodzakelijk kwaad zeg maar :P maar die babywasjes zijn heerlijk! idd lekker tutten O+

Ja ik ben graag op tijd :Y)
nee haha, ik wil graag voor 30 weken alles helemaal klaar hebben. Ik ken mezelf, daarna heb ik écht geen zin meer om nog een vloer te moeten leggen ofzo. Maar B. moet in zowel oktober als november nog een paar weken naar Azië voor zn werk dus dan gebeurt er niets van dat alles, dus eigenlijk komt het erop neer dat we waarschijnlijk in september al zo goed als klaar zullen zijn :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85569141
Ik vind het er nu al geweldig uitzien, Huup! En dat wordt alleen maar nog mooier!
  zondag 22 augustus 2010 @ 14:08:15 #263
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_85569354
Leuk Huup! O+
Wij hebben toen de oudste naar de blauwe kamer verhuisd en de baby in de paarse kamer gedaan, maar zo kan het ook heel goed :Y O+
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_85569414
Huup wat gaaf! En de spullen zien er mooi/nieuw uit!
pi_85578579
thnx O+ lief!

TF daar hebben we ook nog aan gedacht om te doen ja, maar de meubels die op Amélie's kamer staan hadden nooit zo goed gepast op die andere kamer geloof ik :') dus dan maar zo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85588035
Heerlijk kamertje Huup! Je ziet helemaal niet dat het zo ienieminie is :D
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_85588559
leuk huup!
die schommelstoel O+
zo jammer dat ik dat niet echt kwijt kan op floris kamer -O-
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:29:30 #268
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85619535
Lakentje!!!! O+

Wat een lief kamertje! Echt mooi :Y
pi_85619875
Leuk Huup!
pi_85621340
wat super leuk allemaal O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_85623457
Huup, wat een lief knus kamertje..
En dezelfde type whitewash als onze meubels O+

Sorbo, die meubels zijn mijn stijl ook niet, maar zo met het rode komt het toch wel mooi uit!!
pi_85623566
Wat wordt het al leuk Huup! En idd, het valt helemaal niet zo op dat het zo'n klein kamertje is. Die meubeltjes zijn ook echt heel erg mooi.
pi_85653231
Huup, je gaat snel zeg! Ziet er wel super leuk uit!

Hier een klein drama. kamertje ala Orea gekocht op mp, zelf geschuurd en geschilderd. Ongeveer 9 weken mee bezig geweest omdat we niet echt veel ruimte hebben. Hebben manlief en schoonpa de meubels van het weekend in elkaar gezet, laat de verf gewoon los.. Nu inmiddels 33wk zwanger dus gisteren maar snel naar de babydump gereden. Gelukkig daar een mooi kamertje gekocht wat we volgende week al op kunnen halen *O*
En dan kan ik eindelijk ons babykamertje afmaken!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_85654989
Oe, ik ga dit topic in de gaten houden. Net het kamertje besteld, maar nu de verdere inrichting nog.. :)
pi_85786964
Ik liep vanmorgen in de supermarkt (of all places...) tegen hele leuke schilderijtjes aan O+ Er hangen er nu 2 in Lottes kamer (de derde was geel met een bijtje. Ook leuk, maar niet zo op een vanille-kleurige muur, m.i)

En dat voor 3,99¤ps :o Ze zijn ongeveer 40x40cm
Lotte!
Noah!
pi_85787187
Leuk Linda! Ik vind vooral O+ het ezeltje O+ een beetje Oeke style!
pi_85787744
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:56 schreef Poppedein het volgende:
Leuk Linda! Ik vind vooral O+ het ezeltje O+ een beetje Oeke style!
Ja, idd :Y En we hebben wat met ezeltjes, dus het paste perfect! Dit staat in het hoekje onder het slakje namelijk:

Lotte!
Noah!
pi_85787926
Oh die zijn echt leuk Linda! En idd beetje Oeke style O+
pi_85788166
wat een mooie kamertjes weer

Leuk veranderd sorbo

@ Huup, zeker mooie commode!
Ben er haast jaloers op haha
pi_85788886
Huup, het wordt al mooi! O+ Ik ben vlieft op dat dekentjedinges in het ledikantje.

Linda, leuk! over schilderijtjes gesproken.. O-)
pi_85789425
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:28 schreef innepin het volgende:
Huup, het wordt al mooi! O+ Ik ben vlieft op dat dekentjedinges in het ledikantje.

Linda, leuk! over schilderijtjes gesproken.. O-)
i know...

OEKE!?
Lotte!
Noah!
pi_85790129
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:07 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja, idd :Y En we hebben wat met ezeltjes, dus het paste perfect! Dit staat in het hoekje onder het slakje namelijk:

[ afbeelding ]
Oh O+ allemaal "Eso's" O+ O+ O+
pi_86085983
Wat een leuke kamertjes allemaal! En die kachelombouw van Vicky O+ Echt geweldig idee!

Wij moeten nog steeds gaan beginnen aan de kamer :X Krijg nu langzaamaan de kriebels wel...wegens kamergebrek zullen we een kamertje in onze slaapkamer gaan maken met 2 wandjes erin. Onze slaapkamer is 20 vierkante meter, dus daar moet wel een redelijk kamertje uit te halen zijn. Gelukkig hebben we ledikant,kast en commode al, zodat ik meteen kan gaan inrichten als de wandjes staan.
Back in business.
pi_86215265
Ook maar even hier onze kamer showen! Nog lang niet af, maar het begin is er ;)

Iemand nog leuke tips voor mandjes? Wil eigenlijk zoiets als dit http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2899000248%29.aspx alleen dan in een kleurtje.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86215340
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:39 schreef BarbaBientje01 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Iemand nog leuke tips voor mandjes? Wil eigenlijk zoiets als dit http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2899000248%29.aspx alleen dan in een kleurtje.
Wat een lief kamertje O+ !
Die mandjes, Ikea?
pi_86216182
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het ziet er nu al zo leuk uit! En ik vind dat bedje schuin heel geslaagd.

De Prénatal heeft zulke mandjes, maar dan in een beperkt kleurenassortiment. Ik geloof dat de Ikea ze ook heeft? En je kunt op www.kleinezebra.com kijken.
pi_86217372
Wibra wil ook nog wel eens van zulke mandjes hebben staan.

wat een superleuk kamertje zo zeg! Leuk ook die hartslingers aan de muur zo O+
En wat claudia zegt, dat bedje schuin staat erg leuk ^O^
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 8 september 2010 @ 21:17:54 #288
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_86219966
Wat een leuke kamer!!
pi_86220173
Huup, wat een lekker kamertje wordt dat! O+

En Barbabientje, dat ziet er ook erg lief uit. Leuke gordijnen heb je ook. O+
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:38 schreef Linda2205 het volgende:
i know...

OEKE!?
:o
Doe dan even PM! ik ben nog steeds een post-zwangerschapszeef. }:|
pi_86221250
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat een leuke kamer!!!

Die mandjes, heeft handed by niet iets in die richting?
*poef* nu is het weg
pi_86244356
Dankjewel voor de leuke reacties! We hebben nu inderdaad mandjes van Handed By. Vond dit alleen best wel prijzig dus hoopte ik dat er mensen waren met goede ideeën ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86248312
Mooi kamertje Barba. Lekker licht, en ik ben gek op die vloer :9~
I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.
  maandag 13 september 2010 @ 19:36:52 #293
298315 SacreCoeur
pi_86392610
Ik heb weer met wat meubeltjes heen & weer gesjouwd.
Het bedje staat nu in de lengte & de kisten staan ipv 3 naast elkaar 2 op elkaar & 1 open.
Zo maakt ze er geen puinzooi van binnen 5 minuten om My Little People zooi te vinden.

pi_86395617
SC heerlijk wat een ruimte!! en mooi gedaan het behangetje en dat lieve bedje!!

Ik ben ook op zoek naar dat ruitjesbehang, maar heb maar 2 meter nodig even mp afstruinen daarvoor.
  maandag 13 september 2010 @ 21:12:14 #295
298315 SacreCoeur
pi_86397336
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:38 schreef Sandous het volgende:
SC heerlijk wat een ruimte!! en mooi gedaan het behangetje en dat lieve bedje!!

Ik ben ook op zoek naar dat ruitjesbehang, maar heb maar 2 meter nodig even mp afstruinen daarvoor.
Misschien een winkel die 't per meter verkoopt?
Dit behang komt van de Formido Deco.
  zondag 26 september 2010 @ 17:35:54 #296
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_86866690
Susanne gaat naar de grootste slaapkamer... dus druk aan het schilderen, ze mocht zelf de kleuren uitkiezen... :')

Paars

Dat wat daar geel is, moet nog roze worden, zo geel was dus eerst de hele kamer :D

Roze

Roze/paars

Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_86914405
Hah hier komt er een baby bij.. dus de grote meid krijgt een nieuwe kamer!
Natuurlijk helemaal zo dat dochterlief het kan waarderen dus tadaa roze :+

Zo was de kamer!

en nu naar hoe het nu is.. Nog lang niet klaar maar wel al verbetering _O-

Ja de foto is kleur echt :+

Laminaat en geen vloerbedekking.

:s)
pi_86915854
quote:
Op maandag 27 september 2010 20:03 schreef Pvoesss het volgende:
Hah hier komt er een baby bij.. dus de grote meid krijgt een nieuwe kamer!
Natuurlijk helemaal zo dat dochterlief het kan waarderen dus tadaa roze :+

Zo was de kamer!
[ afbeelding ]

en nu naar hoe het nu is.. Nog lang niet klaar maar wel al verbetering _O-
[ afbeelding ]
Ja de foto is kleur echt :+
[ afbeelding ]
Laminaat en geen vloerbedekking.
[ afbeelding ]
:s)
Leuk hartje O+
  maandag 27 september 2010 @ 20:30:44 #299