abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84292884
Aangezien wij hier maar 2 slaapkamers hebben (en 2 kinderen) is het de bedoeling dat de meisjes samen op 1 kamer gaan slapen.

Tot nu toe heeft Esmee in onze slaapkamer geslapen, maar ik wil mijn slaapkamer nu wel eens terug en gewoon 's avonds een boek in bed kunnen lezen, mijn was kunnen opruimen of iets uit die kamer kunnen pakken. Tijd dus om de zusjes samen op 1 kamer te laten slapen.

Het is een ruime kamer (3 bij 4 meter) en ik heb de kamer in 2 kamers verdeeld met behulp van een expedit boekenkast.

Maar hoe pak je dat nou het beste aan? Doe je de kinderen tegelijk naar bed? Mag de 1 later en wordt de ander daar dan niet wakker van? Maken ze elkaar 's ochtends wakker? Wat als er 1 midden in de nacht ineens hard gaat huilen?

Kortom: ik zoek ervaringstips van anderen!
pi_84292913
Hoe oud zijn ze?
pi_84292953
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:57 schreef Socios het volgende:
Hoe oud zijn ze?
De oudste is vandaag 3 geworden en de jongste is 10 maanden
pi_84293018
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:58 schreef Stiemie het volgende:
De oudste is vandaag 3 geworden en de jongste is 10 maanden
Gefeliciteerd!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:09:52 #5
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_84293610
Ws. gaat de jongste toch iets eerder naar bed enzo.. ?
's ochtends maken ze elkaar vast wakker, maar dat gebeurd vast toch wel, ook met 2 kamers.

ik sliep in het begin ook met mijn 2 jaar jongere broertje, en zie wat er nu van me is gekomen. Ok, bad example.
[KNE]-Mod
pi_84293826
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:09 schreef ThE_ED het volgende:
Ws. gaat de jongste toch iets eerder naar bed enzo.. ?
's ochtends maken ze elkaar vast wakker, maar dat gebeurd vast toch wel, ook met 2 kamers.

ik sliep in het begin ook met mijn 2 jaar jongere broertje, en zie wat er nu van me is gekomen. Ok, bad example.
Nee toch!

Eigenlijk gaat de jongste juist vaak later naar bed. Die krijgt om 19.30 / 20.00 uur nog een fles. De oudste is dan soms al doodmoe en die leg ik dan in bed waar ze nog even een boekje mag lezen tot haar zus arriveert.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:19:13 #7
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_84294128
Ligt misschien ook wel aan het kind, ik weet wel dat mijn ouders vertelden dat ik 's nachts even wakker was, maar daar wist ik dan niks meer van... Dus wat betreft gemiste slaap bij (per ongeluk) wekken hoeft het geen probleem te zijn, als het via een standaard patroon gaat, I guess.
[KNE]-Mod
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:21:34 #8
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_84294245
Je kan toch ook een gipsen plaat ergens doen? * appelfan feen klusgoeroe is

Het lijkt mij trouwens erg lastig. Wat als ze pubers zijn?
pi_84294294
Ja vanavond werd de oudste dus (huilend) wakker nadat we de jongste onder luid protest ook naar bed hadden gedaan. Dan voel je je best schuldig Al gingen ze binnen 5 minuten zonder gedoe allebei weer slapen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:22:40 #10
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_84294307
Stiemie, misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar onze heren hebben in t begin samen geslapen en daarna zeker een half jaar apart, omdat ze elkaar wakker maakten/wakker hielden. Sinds een maand of 3 slapen ze weer samen op 1 kamer en dat gaat echt super! We zijn er 'zomaar opeens' me begonnen, dwz, tijdens een middagslaapje en het gaat echt goed. Natuurlijk maken ze elkaar wel eens wakker, maar je staat er versteld van hoeveel geluid ze 'aankunnen' voor ze wakker worden van elkaar . Is toch gezellig, zo samen ?
pi_84294310
Ik kan je alleen vanuit mijn ervaring met de dames(schelen precies 15 maanden) vertellen. Ik heb vanaf de kraamhulp de deur uit was eigenlijk de jongste in bed gedaan bij haar zus. Ik kreeg er in de kraamweek en na die week van het cb op me kop dat die 2 apart moesten slapen. Daar heb ik een hele discussie over gehad.

Op een gegeven moment gingen ze het zelfde tijdstip naar bed.
De oudste is er nooit wakker van geworden. Zowel dan kon ze even wat water op bed drinken en gingen ze weer samen naar bed.
De eerste maanden heeft de jongste geschreeuwd(reflux) maar de oudste sliep gewoon door heen.
Hier word de jongste meestal 's ochtends wakker van de oudste maar de laatste tijd is het dat ze langer uit slaapt. De oudste is tussen 5.30 -6.00 uur altijd wakker. Maar ze slapen wel klokje rond.

maar ik had nog kinderen die nog sliepen. mijn oudste sliep op dat moment nog 2 keer en soms was het echt even puzzelen wie eerst of samen of hoe ga ik dat uitstellen enz. was soms wel moeilijk maar ging altijd wel goed.

Stiemie waarom heb je ze niet vanaf begin al laten wennen?

Wij hebben nu een stapelbed. Vrijdag krijgen we de nieuwe matrassen. Dan gaat het ledikant voorgoed weg. Ben benieuwd hoe dat weer gaat. Wij hebben niet zo een groot kamertje. De ene kant staat de kledingkast en de andere kant het stapelbed. dan is er nog wat ruimte voor de speelgoed en dan heb je ook echt een vol kamertje.

maar zelfs nu de oudste als ze 's nachts moet plassen word de jongste niet wakker.
mama van 3 kids!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:24:44 #12
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84294432
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:21 schreef appelfan het volgende:

Gipsen plaat lijkt me lastig omdat er een houten vloer in de kamer ligt. Daar komt je 'muurtje' dan ook overheen. En dan krijg je 2 mini-kamertjes waarbij de een heel weinig daglicht heeft. Nu is het 1 ruime, lichte kamer.

En over een jaar of 10 hopen we wel weer ergens anders te wonen hoor
pi_84294517
Stiemie, gefeliciteerd met je grote meid!!

Ik ga hier meelezen. Over een tijdje is het de bedoeling dat we een kleine interne verhuizing gaan doen. De meiden gaan samen op onze slaapkamer en wij gaan naar Ambers kamer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:27:57 #14
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_84294591
Mijn kindjes hebben jaren in één bed geslapen zelfs. Eerst de ene in een ledikantje en de andere in een gewoon bedje, later (toen jongste anderhalf was ofzo) samen in een groot bed. Vonden ze heerlijk. Ik deed ze gewoon samen naar bed, eerst douchen/badderen en tandjes poetsen, voorlezen, the works en dan samen slapen. In het begin was dat nog wel even spelen dus we hebben een aantal weken op de kamer gezeten tot ze sliepen, daarna ging het vlekkeloos. Ze hebben zeker tot hun 5/6,5 samen geslapen. Daarna zijn we verhuisd en kregen ze ieder een eigen kamer, maar het gebeurde toen nog regelmatig dat we een kind kwijt waren en dat we die dan bij zijn broer vonden ...
Prrrrr
pi_84294679
wat schattig mspoez
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84294715
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:21 schreef appelfan het volgende:

hoe deden ze dat vroeger dan?

bij mijn oma sliepen ze met 12 op 1 kamertje nog kleiner dan die van mijn kinderen.
als je niks hebt kun je ook niks geven.

mensen zijn nu zo geneigd naar grote huizen(rijkdom) enz. maar vroeger ging het er heel anders aan toe.
oke we leven nu maar soms is een situatie niet anders. helaas kun je niet door een glazenbol kijken hoe je over 5 jaar woont of wat dat ook.
mama van 3 kids!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:32:22 #17
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84294801
Bedankt voor jullie ervaringen!
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:22 schreef
Popples het volgende:

Stiemie waarom heb je ze niet vanaf begin al laten wennen?
Esmee heeft in het begin reflux gehad en het duurde even voordat de artsen doorhadden dat het best serieus was. Dus we liepen de eerste 2 maanden ongeveer tussen 18 en 23 uur met haar rond door het huis. Dat was de enige manier om haar stil te krijgen: rechtop houden. Toen ze daar medicijnen voor kreeg wilden we haar wel bij Linde op de kamer leggen, maar toen zaten we nog met de avondvoeding. Die moest eigenlijk om 23 uur, maar vaak waren we gewoon moe en wilden we naar bed en dan keken we wel wanneer ze kwam (vaak ergens tussen 2 en 5 uur). Dat leek ons dus niet handig bij Linde op de kamer.

We besloten toen te wachten tot Esmee ging eten. Dan ging de nachtvoeding vervallen en konden ze makkelijker samen slapen. Maar dat ging heel moeizaam omdat Esmee een soort trauma had opgelopen door het dagelijks toedienen van de reflux-korrels. Nu eet ze met 10 maanden pas sinds een maandje gewoon 's avonds mee. We hebben daarna echter allemaal concerten en voetbalgedoe gehad in het park tegenover ons huis en daarna kreeg Esmee weer 6e ziekte dus dat leek ons geen geschikt moment. Nu leek de tijd er eindelijk rijp voor
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:33:39 #18
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84294865
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:27 schreef mspoez het volgende:
Mijn kindjes hebben jaren in één bed geslapen zelfs. Eerst de ene in een ledikantje en de andere in een gewoon bedje, later (toen jongste anderhalf was ofzo) samen in een groot bed. Vonden ze heerlijk. Ik deed ze gewoon samen naar bed, eerst douchen/badderen en tandjes poetsen, voorlezen, the works en dan samen slapen. In het begin was dat nog wel even spelen dus we hebben een aantal weken op de kamer gezeten tot ze sliepen, daarna ging het vlekkeloos. Ze hebben zeker tot hun 5/6,5 samen geslapen. Daarna zijn we verhuisd en kregen ze ieder een eigen kamer, maar het gebeurde toen nog regelmatig dat we een kind kwijt waren en dat we die dan bij zijn broer vonden ...
Ach wat lief
pi_84296398
Wij hebben wel genoeg kamers om de jongens (6 en 3 jaar) apart te laten slapen, maar toch slapen ze op een kamer. Ze vinden het zelf gewoon erg fijn. Ze worden sowieso bijna nooit wakker 's nachts sinds ze samen slapen, maar áls er eentje moet huilen wordt de ander er niet wakker van, gek genoeg. 's Morgens maken ze elkaar ook niet (meer) wakker. Het gebeurde wel, maar we zeiden dat we ze uit elkaar zouden halen als ze dat nog zouden doen en dat hielp.
Alleen het slapen gaan is een probleem. Het is voor hen een groot feest, lekker keten samen. Ze gaan tegelijk naar bed en mogen dan proberen om zonder problemen te gaan slapen, maar er eindigt er altijd wel een in ons bed. Die leggen we dan weer terug bij zijn broer als wij zelf naar bed gaan. Na de zomervakantie mag de oudste later naar bed, dus ik ben benieuwd hoe het dan zal gaan allemaal.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:08:06 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_84296405
Hier gaat het al drie maanden goed Met 6 maanden is Jochem naar de kinderkamer gegaan. Ja, soms worden ze van elkaar wakker, maar ze slapen gelukkig makkelijk in
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:37:50 #21
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84312838
Het ging afgelopen nacht weer iets beter dan de nachten daarvoor En we mochten zowaar slapen tot 6.45 Hopelijk is het een stijgende lijn!
pi_84324872
Nou laten we duimen dat het allemaal toch nog goed komt.
75 topics = FIN
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:40:28 #23
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_85181503
Dat verdelen met een expedit vind ik echt een onwijs goed idee.. toch hebben ze dan nog een soort van eigen bedoeling achter die kast, dat 't niet helemaal open is. Toch ben ik zelf niet zo'n voorstander van samen op èèn kamer, geen idee waarom.. 't Kan best goed gaan enzo daar niet van, maar ik heb gewoon liever 2 aparte kamertjes. Maargoed als je op 't moment de ruimte daarvoor niet hebt vind ik dat je het goed heb opgelost.
pi_85181755
zodra ravi zijn ledikantje naar beneden gaat mogen ze hier ook samen op een kamer. selene piept er nu al om en ik zie een extra kamer (voor mijmijmij :) ) wel zitten ;)

selene is dusdanig dol op ravi dat je soms echt moet uitkijken, want ze klimt er zo bij in de box/bed. dus vandaar de deadline: als ravi zn ledikantje naar beneden mag. dan is hij ook net wat robuuster ivm ongelukjes.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:50:09 #25
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85181907
simmu, wat klinkt dat ontzettend O+ allemaal. Heerlijk!

Stiemie, hoe is het de afgelopen nacht gegaan?

Wij denken er zelf over om tzt een twijfelaar te kopen, kunnen d ejongens samen in een bed 'slapen';) O+ . Tot welke leeftijd slapen kindjes eigenlijk in het ledikantje (ongeveer)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')