Ik kan je alleen vanuit mijn ervaring met de dames(schelen precies 15 maanden) vertellen. Ik heb vanaf de kraamhulp de deur uit was eigenlijk de jongste in bed gedaan bij haar zus. Ik kreeg er in de kraamweek en na die week van het cb op me kop dat die 2 apart moesten slapen. Daar heb ik een hele discussie over gehad.
Op een gegeven moment gingen ze het zelfde tijdstip naar bed.
De oudste is er nooit wakker van geworden. Zowel dan kon ze even wat water op bed drinken en gingen ze weer samen naar bed.
De eerste maanden heeft de jongste geschreeuwd(reflux) maar de oudste sliep gewoon door heen.
Hier word de jongste meestal 's ochtends wakker van de oudste maar de laatste tijd is het dat ze langer uit slaapt. De oudste is tussen 5.30 -6.00 uur altijd wakker. Maar ze slapen wel klokje rond.
maar ik had nog kinderen die nog sliepen. mijn oudste sliep op dat moment nog 2 keer en soms was het echt even puzzelen wie eerst of samen of hoe ga ik dat uitstellen enz. was soms wel moeilijk maar ging altijd wel goed.
Stiemie waarom heb je ze niet vanaf begin al laten wennen?
Wij hebben nu een stapelbed. Vrijdag krijgen we de nieuwe matrassen. Dan gaat het ledikant voorgoed weg. Ben benieuwd hoe dat weer gaat. Wij hebben niet zo een groot kamertje. De ene kant staat de kledingkast en de andere kant het stapelbed. dan is er nog wat ruimte voor de speelgoed en dan heb je ook echt een vol kamertje.
maar zelfs nu de oudste als ze 's nachts moet plassen word de jongste niet wakker.