Het CDA is altijd al een rechtse partij geweest.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:32 schreef sunny16947 het volgende:
De linkse CDA prominenten beseffen nog steeds niet dat de helft van hun kiezers, waar ze het toch van moeten hebben, meer naar rechts opgeschoven is.
Even een vraagje over de definitie van Extreem-Rechts:quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Het CDA is altijd al een rechtse partij geweest.
Alleen geen extreme partij zoals de PVV.
Het CDA is een middenpartij.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Het CDA is altijd al een rechtse partij geweest.
contextquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
Even een vraagje over de definitie van Extreem-Rechts:
"We moeten accepteren dat orthodoxe moslims bewust hun vrouwen discrimineren", Job Cohen, Cleveringa-lezing; 2002
Is Job Cohen nu ook Extreem-Rechts, of is de definitie van Extreem-Rechts dat de partijnaam per se moet beginnen met de P en eindigt op de V.
Ik heb dat boek en er staat duidelijk dat Cohen niet meer achter die boodschap staat.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
"We moeten accepteren dat orthodoxe moslims bewust hun vrouwen discrimineren", Job Cohen, Cleveringa-lezing; 2002
Is Job Cohen nu ook Extreem-Rechts, of is de definitie van Extreem-Rechts dat de partijnaam per se moet beginnen met de P en eindigt op de V.
Ze lijken juist te beseffen dat de helft van hun kiezers zijn vertrokken en dat ze die echt niet terugkrijgen door met extreem-rechts te gaan hokkenquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:32 schreef sunny16947 het volgende:
De linkse CDA prominenten beseffen nog steeds niet dat de helft van hun kiezers, waar ze het toch van moeten hebben, meer naar rechts opgeschoven is.
Context aub, je strooit namelijk nogal makkelijk met citaten waar geen zak van klopt de laatste tijd...quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel, CDA en VVD gaan het gewoon allemaal slikken van Geert omdat ze bang zijn de rechtse kiezers te vervreemden van zichzelf.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:39 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kan nooit gaan werken op deze manier
Rechts van het midden welteverstaanquote:
Dit dus.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel, CDA en VVD gaan het gewoon allemaal slikken van Geert omdat ze bang zijn de rechtse kiezers te vervreemden van zichzelf.
Die positie hebben ze zichzelf in gemanoeuvreerd door de PVV niet te dwingen zitting te nemen in het kabinet, daardoor kan Wilders feitelijk roepen hij wil.
Als CDA/VVD dan alsnog de samenwerking opblazen krijgen die de zwartepiet toegespeeld. Was Wilders gewoon volwaardig lid van de regering en zou hij zich onmogelijk maken met zijn uitspraken en streken dan was die kans veel kleiner geweest en zou het de PVV zetels kosten als de boel spaak liep.
Het CDA kan altijd nog zelf voor de gedoogoptie gaan als de VVD zonodig wil regeren. Dat had imho hun oorspronkelijke insteek moeten zijn, laat de PVV de volledige verantwoordelijkheid dragen voor hun geblaat. Regeren met de VVD en gedoogsteun van het CDA. Dat gaat ook niet werken, maar het legt de PVV wel aan banden.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel, CDA en VVD gaan het gewoon allemaal slikken van Geert omdat ze bang zijn de rechtse kiezers te vervreemden van zichzelf.
Die positie hebben ze zichzelf in gemanoeuvreerd door de PVV niet te dwingen zitting te nemen in het kabinet, daardoor kan Wilders feitelijk roepen hij wil.
Als CDA/VVD dan alsnog de samenwerking opblazen krijgen die de zwartepiet toegespeeld. Was Wilders gewoon volwaardig lid van de regering en zou hij zich onmogelijk maken met zijn uitspraken en streken dan was die kans veel kleiner geweest en zou het de PVV zetels kosten als de boel spaak liep.
Dit is een gepasseerd station.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Het CDA kan altijd nog zelf voor de gedoogoptie gaan als de VVD zonodig wil regeren. Dat had imho hun oorspronkelijke insteek moeten zijn, laat de PVV de volledige verantwoordelijkheid dragen voor hun geblaat. Regeren met de VVD en gedoogsteun van het CDA. Dat gaat ook niet werken, maar het legt de PVV wel aan banden.
In politiek is niets een gepasseerd station. Zeker in (in)formaties niet.quote:
lol onzin, nee, alles kan nog mislukken.quote:
Nee hoor, Verhagen kan nog op elk moment zeggen dat ie de coalitie met VVD en gedoogsteun van de PVV niet ziet zitten. Maar ik denk wel dat de informateur dan eerst terug moet naar de koningin voordat de versie met gedoogsteun van het CDA op tafel kan komen.quote:
Interviews (waarop deze nieuwsbron is gebaseerd) ook uitgezonden op tv.quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:35 schreef remlof het volgende:
De onderhandelingen beginnen al lekker:
[ afbeelding ]
Op dit moment is het niet aan de orde.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In politiek is niets een gepasseerd station. Zeker in (in)formaties niet.
Prima analyse.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nope. Ze kunnen niet meer terug. Rutte heeft de deur dichtgegooid voor andere coalities
Deze onderhandelingen gaan over een minderheidskabinet met gedoogsteun.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, Verhagen kan nog op elk moment zeggen dat ie de coalitie met VVD en gedoogsteun van de PVV niet ziet zitten. Maar ik denk wel dat de informateur dan eerst terug moet naar de koningin voordat de versie met gedoogsteun van het CDA op tafel kan komen.
Ja.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Deze onderhandelingen gaan over een minderheidskabinet met gedoogsteun.
Mijn mening?quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:43 schreef Repelsteetje het volgende:
[..]
Ja.
Hoe dan optreden van Verhagen te bezien vandaag? En de reactie nadien van Wilders?
Kan, maar ik vermoed dat deze onderhandelingen wel tot een kabinet zullen leiden. Of Wilders moet hele rare sprongen gaan maken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, Verhagen kan nog op elk moment zeggen dat ie de coalitie met VVD en gedoogsteun van de PVV niet ziet zitten. Maar ik denk wel dat de informateur dan eerst terug moet naar de koningin voordat de versie met gedoogsteun van het CDA op tafel kan komen.
Nee, specifiek over een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Deze onderhandelingen gaan over een minderheidskabinet met gedoogsteun.
En wat precies verschilt dit met wat ik opschrijf?quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, specifiek over een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV.
"Dit eindrapport mondt uit in de aanbeveling te doen onderzoeken of er een minderheidscoalitie VVD-CDA te vormen is met gedoogsteun van de PVV." Staat in het eindverslag van informateur Lubbers .
Zoals jij het schrijft kunnen de partijen nog van rol wisselen: CDA als gedoogpartner en PVV in het Kabinet. Maar volgens Lubbers' bewoordingen liggen de rollen vast.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En wat precies verschilt dit met wat ik opschrijf?
Jij had het over "een minderheidskabinet".quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En wat precies verschilt dit met wat ik opschrijf?
Het is evident dat dit het minderheidskabinet van VVD en CDA is.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij had het over "een minderheidskabinet".
Nee, dat kan in elk geval niet zomaar. Dit is zonneklaar, me dunkt.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoals jij het schrijft kunnen de partijen nog van rol wisselen: CDA als gedoogpartner en PVV in het Kabinet. Maar volgens Lubbers' bewoordingen liggen de rollen vast.
Hoezo dan?quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, dat kan in elk geval niet zomaar. Dit is zonneklaar, me dunkt.
Ja, dus bestaat de kans dat Verhagen tegen Opstelten zegt "dit wordt 'm niet, ga maar terug naar Bea".quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is evident dat dit het minderheidskabinet van VVD en CDA is.
Volg jij het nieuws niet?
Nope. Fat chance.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dus bestaat de kans dat Verhagen tegen Opstelten zegt "dit wordt 'm niet, ga maar terug naar Bea".
Dit is de opdracht van de Koningin.quote:
Nou ja, als Wilders z'n middelvinger blijft opsteken naar Verhagen zie ik dat echt wel gebeuren.quote:
Zie mijn voorgaande post.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, als Wilders z'n middelvinger blijft opsteken naar Verhagen zie ik dat echt wel gebeuren.
quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, als Wilders z'n middelvinger blijft opsteken naar Verhagen zie ik dat echt wel gebeuren.
De kans die jij acht is meer hoop dan reëel, mijn inziens.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dus bestaat de kans dat Verhagen tegen Opstelten zegt "dit wordt 'm niet, ga maar terug naar Bea".
En misschien is Wilders daar wel op uit, dat ie uiteindelijk gewoon lekker in de oppositie wil zitten tegen een kabinet dat er met heel veel pijn en moeite is gekomen en waar ie dan lekker tegen te keer kan gaan. In Den Haag en Almere heeft de PVV al laten zien zelf helemaal niets met het daadwerkelijke besturen te maken willen hebben.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Een paar uur na verkiezingen een breekpunt opzeggen om regeringsfähig te worden geacht is tegengesteld aan deze droom en ijdele hoop.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:59 schreef remlof het volgende:
[..]
En misschien is Wilders daar wel op uit, dat ie uiteindelijk gewoon lekker in de oppositie wil zitten tegen een kabinet dat er met heel veel pijn en moeite is gekomen en waar ie dan lekker tegen te keer kan gaan. In Den Haag en Almere heeft de PVV al laten zien zelf helemaal niets met het daadwerkelijke besturen te maken willen hebben.
Zoals eerder gepost; jullie agree to disagree. Dus zijn het met elkaar eens?quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een paar uur na verkiezingen een breekpunt opzeggen om regeringsfähig te worden geacht is tegengesteld aan deze droom en ijdele hoop.
En als Nederland een beetje politiek besef had, zou dat genoeg moeten zijn om de PVV in de peilingen te decimeren. Aangezien dat niet gebeurd is, weten we gelijk hoe Nederlanders met de politiek omgaan.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een paar uur na verkiezingen een breekpunt opzeggen om regeringsfähig te worden geacht is tegengesteld aan deze droom en ijdele hoop.
a) leer quotenquote:Op maandag 9 augustus 2010 18:03 schreef Repelsteetje het volgende:
[..]
Zoals eerder gepost; jullie agree to disagree. Dus zijn het met elkaar eens?
Niet aan jou maar aan mij.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
a) leer quoten
b) kun je ergens anders deze irritante manier van meepraten gaan etaleren?
Onderzoek van EenVandaag liet zien dat dit geen of nauwelijks invloed had.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En als Nederland een beetje politiek besef had, zou dat genoeg moeten zijn om de PVV in de peilingen te decimeren. Aangezien dat niet gebeurd is, weten we gelijk hoe Nederlanders met de politiek omgaan.
Niet allemaal hè, dat zijn slechts 1,5 miljoen slecht geïnformeerde xenofoben.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En als Nederland een beetje politiek besef had, zou dat genoeg moeten zijn om de PVV in de peilingen te decimeren. Aangezien dat niet gebeurd is, weten we gelijk hoe Nederlanders met de politiek omgaan.
Mwoah, ik ben geen fan van Wilders maar vond zijn opstelling in deze wel verfrissend. Heel wat beter dan Cohen die, terwijl de verkiezingen al lang afgelopen waren, nog stug vasthoudt aan zijn eigen programma en koppig weigert compromissen te sluiten.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Draait de pvda een keer niet met hun standpunten, is het weer niet goed.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mwoah, ik ben geen fan van Wilders maar vond zijn opstelling in deze wel verfrissend. Heel wat beter dan Cohen die, terwijl de verkiezingen al lang afgelopen waren, nog stug vasthoudt aan zijn eigen programma en koppig weigert compromissen te sluiten.
"Ik kom niet terug op de AOW, dat zou kiezersbedrog zijn."quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mwoah, ik ben geen fan van Wilders maar vond zijn opstelling in deze wel verfrissend. Heel wat beter dan Cohen die, terwijl de verkiezingen al lang afgelopen waren, nog stug vasthoudt aan zijn eigen programma en koppig weigert compromissen te sluiten.
Prima toch. Politici behoren tijdens het onderhandelen zo veel mogelijk de handen vrij te hebben.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"Ik kom niet terug op de AOW, dat zou kiezersbedrog zijn."
12 uur later: "Dat standpunt wil ik best laten vallen."
quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:01 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Draait de pvda een keer niet met hun standpunten, is het weer niet goed.
Dan moet je niet je handen van te voren vastbinden.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Prima toch. Politici behoren tijdens het onderhandelen zo veel mogelijk de handen vrij te hebben.
Ik vind dergelijke uitspraken op zich wel geoorloofd om kiezers te lokken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:14 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Dan moet je niet je handen van te voren vastbinden.
Ik snap jouw gebruik van het woord 'meer' niet zo goed in deze.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor een bepaalde groep mindergeïnformeerden kan de PvdA kennelijk niets meer goed doen.
Nee, als je zegt dat iets een breekpunt is moet je niet 12 uur later je keutel intrekken, dat is gewoon liegen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Prima toch. Politici behoren tijdens het onderhandelen zo veel mogelijk de handen vrij te hebben.
Vanuit het perspectief van Wilders was dit noodzakelijk, omdat Rutte dacht dat de PVV het AOW-standpunt gebruikte om niet mee te hoeven doen aan een coalitie.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Na tijdperk Drees is dat inderdaad het geval ja.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor een bepaalde groep mindergeïnformeerden kan de PvdA kennelijk niets meer goed doen.
Tuurlijk joh!!! Zo kun je alles leuk weg 'verklaren'quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van Wilders was dit noodzakelijk, omdat Rutte dacht dat de PVV het AOW-standpunt gebruikte om niet mee te hoeven doen aan een coalitie.
En hij zit in de best mogelijke positie daarvoor nu.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:30 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
spannend hoor. wilders zal zichzelf nu dubbel en dwars moeten bewijzen anders houdt ie geen zetel over bij de volgende verkiezingen.
Dit ontstijgt wel de gebruikelijke retoriek, dat Wilders heel slechts is en het snijdt hout, aangezien Rutte dit stelde in het KRO-programma Goedemorgen Nederland tijdens de verkiezingscampagne.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:27 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Tuurlijk joh!!! Zo kun je alles leuk weg 'verklaren'
Als Wilders nou even nog een oneliner op twitter wil gooien dan hebben we nog iets om over te ouwehoeren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:26 schreef Urquhart het volgende:
Ik dacht nog: wat loop dit topic traag vandaag
Maar radiostilte natuurlijk
Gaat Geert akkoord?quote:Door: Novum, Vernieuwd: 10-8-2010
'VVD en CDA zijn het eens over zestien miljard'
(Novum) - De VVD en het CDA kunnen snel overeenstemming bereiken over een kleine zestien miljard aan bezuinigingen. Het meeste zal komen uit de zorg en de sociale zekerheid. Over het overgrote deel van de voorgenomen achttien miljard die structureel bezuinigd moet worden zijn de twee partijen het eens, meldt de Volkskrant op basis van een vertrouwelijk overzicht van het ministerie van Financiën.
Vooral op het gebied van sociale zekerheid zijn de VVD en het CDA het in grote mate met elkaar eens. Beiden willen een kortere WW, verhoging van de AOW-leeftijd, minder geld naar kinderopvang en een ontkoppeling van de uitkeringen.
Wat betreft de zorg zijn er meer verschillen, onder meer over de AWBZ, het eigen risico en bezoek aan de huisarts. De PVV, die het minderheidskabinet waar over onderhandeld wordt gedoogsteun moet geven, wil drie tot vier keer minder bezuinigen dan de twee andere partijen. De partij van Wilders wil wel hard snijden in de kosten van defensie en ontwikkelingssamenwerking.
De JSF nog schrappen en ze zijn er.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:40 schreef DroogDok het volgende:
Zie zijn eruit hoor:
[..]
Gaat Geert akkoord?
Precies, Geert heeft geen principes, zolang hij maar moslims mag beledigen en pesten vindt hij alles goed.quote:
Ik kan nog steeds niet geloven dat VVD en CDA dit laten gebeuren...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Precies, Geert heeft geen principes, zolang hij maar moslims mag beledigen en pesten vindt hij alles goed.
Ik citeer uit het PVV-verkiezingsprogramma:quote:
quote:Het grootste probleem van de zorg zit niet in het systeem maar in het tekort aan zorgverleners.
De vraag naar zorg zal de komende jaren enorm toenemen. De druk op verpleegkundigen die
zich met hart en ziel inzetten zal alleen maar groter worden. Wij maken daarom extra geld vrij
voor 10.000 extra handen aan het bed in onze verpleeg- en verzorgingshuizen.
Ik ben benieuwd of Geert zich hier nog voor gaat inzetten...quote:De PVV wil geen verhoging van het eigen risico in de zorgverzekeringswet. Zorg moet
toegankelijk zijn, voor iedereen. Een hoog eigen risico zorgt niet voor lagere zorgkosten, maar
zorgt ervoor dat mensen zorg gaan mijden, langer met problemen blijven rondlopen. Dit zal
uiteindelijk tot veel hogere zorgkosten leiden.
Nee, hij heeft schijt aan z'n kiezers, als ie maar moslims kan bashen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:12 schreef Penniewafel het volgende:
[..]
Ik citeer uit het PVV-verkiezingsprogramma:
[..]
[..]
Ik ben benieuwd of Geert zich hier nog voor gaat inzetten...
Triest, maar waar.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, hij heeft schijt aan z'n kiezers, als ie maar moslims kan bashen.
De VVD vindt alles best, als ze hun neoliberale agenda maar kunnen doorvoeren. De zorg moet tenslotte volledig kapot. En het CDA is toch bekend dat ze alles slikken als ze maar wat ministers kunnen leveren.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kan nog steeds niet geloven dat VVD en CDA dit laten gebeuren...
Het trieste is dat het waarschijnlijk voor de gemiddelde pvv stemmer ook alleen maar om de moslims te doen isquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, hij heeft schijt aan z'n kiezers, als ie maar moslims kan bashen.
Daarom, hij blijft toch wel kiezers trekken. Maar voor in stand houden van de zorg en de AOW leeftijd op 65 houden moet je niet bij de PVV zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:18 schreef Stadscommando het volgende:
[..]
Het trieste is dat het waarschijnlijk voor de gemiddelde pvv stemmer ook alleen maar om de moslims te doen is
Dat is net zoiets als PvdA'ers communisten noemenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:47 schreef ethiraseth het volgende:
"Het zou moeten worden toegestaan en aangemoedigd om mensen net iets meer dan niks te betalen om als een slaaf te werken in mijn zaak zodat ik rijk kan worden en de overheid kan omkopen om nog minder rechten voor werknemers te laten bestaan." <- dit is wat kapitalisten met overtuiging geloven.
Ja, dat is het doel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:17 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De zorg moet tenslotte volledig kapot.
quote:Het bureau vroeg verpleegkundigen, huisartsen en medisch specialisten naar hun stemgedrag. Uit de resultaten blijkt dat 43 procent van de totale groep VVD heeft gestemd (omgerekend goed voor 69 zetels). Ruim 16 procent stemde D66 (24 zetels), 11 procent koos voor de PvdA, 8 procent voor GroenLinks en 7 procent voor het CDA. PVV, SP en de overige partijen kwamen er ieder met zo'n 3 procent van de stemmen af.
Kan je nagaan hoeveel managers en ander commercieel personeel tegenwoordig in de zorg meevreet van de zorgpremies, die juichen verdere commercialisering van de zorg natuurlijk toe.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:28 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja, dat is het doel.![]()
http://www.mednet.nl/nieuws/id4169-zorg-kiest-vvd-en-d66.html
[..]
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:30 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoeveel managers en ander commercieel personeel tegenwoordig in de zorg meevreet van de zorgpremies, die juichen verdere commercialisering van de zorg natuurlijk toe.
Denk maar niet dat die VVD stemmen van de handen aan het bed komen.
quote:Het bureau vroeg verpleegkundigen, huisartsen en medisch specialisten naar hun stemgedrag.
Ja leuk, maar dat medisch specialisten en huisartsen VVD stemmen is niet vreemd.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:28 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja, dat is het doel.![]()
http://www.mednet.nl/nieuws/id4169-zorg-kiest-vvd-en-d66.html
[..]
Medisch specialisten en huisartsen zijn mensen die meer voor de samenleving doen dan jij en ik.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dat medisch specialisten en huisartsen VVD stemmen is niet vreemd.
En ja, ik ben er van overtuigd dat de VVD de zorg volledig kapot wilt maken, tot het net als in Amerika alleen voor rijken te betalen is.
Beweer ik anders dan? Het enige wat ik zeg is dat VVD stemmen gelijk staat aan de zorg kapot maken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Medisch specialisten en huisartsen zijn mensen die meer voor de samenleving doen dan jij en ik.
Ja:quote:
quote:Het enige wat ik zeg is dat [huisartsen en medisch specialisten] de zorg kapot maken.
Ah, dus als je me woorden in de mond legt dan zeg ik inderdaad wat jij denkt dat ikzeg.quote:
PVV is toch het beste voor alles?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:11 schreef Jud1th het volgende:
Gelooft er nu iemand dat huisartsen stemmen op de partij die het beste is voor de zorg? Die mensen denken ook gewoon aan hun HRA hoor. Je kan het beter aan chronisch zieken vragen waar ze op stemmen.
Nou wil ik niet heel vervelend doen, maar weigerde de helft van de verpleegkundige ook niet de vaccinatie tegen de mexicaanse griep?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:28 schreef nikk het volgende:
Het bureau vroeg verpleegkundigen, huisartsen en medisch specialisten naar hun stemgedrag. Uit de resultaten blijkt dat 43 procent van de totale groep VVD heeft gestemd (omgerekend goed voor 69 zetels). Ruim 16 procent stemde D66 (24 zetels), 11 procent koos voor de PvdA, 8 procent voor GroenLinks en 7 procent voor het CDA. PVV, SP en de overige partijen kwamen er ieder met zo'n 3 procent van de stemmen af.
Hoeveel 'handen aan het bed' zijn tegenwoordig nog echte verpleegkundigen overigens? Ik dacht dat de echte verpleegkundigen ( HBO) zo'n beetje wegbezuinigd zijn door laagsgeschoolde MBO niveau 2 'thuishulpen' ed...quote:
Ik leg geen woorden in de mond, het is een simpele fuzzy logic modus ponens. Als dat niet is wat je denkt, zijn je gedachtes intern inconsistent.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:09 schreef ethiraseth het volgende:
Ah, dus als je me woorden in de mond legt dan zeg ik inderdaad wat jij denkt dat ikzeg.
Helemaal met je eens! Voor mijn werk veel in Nigeria gewerkt, daar is het dus zoals je beschrijft. Echt mensonteerende dingen gezien, dankzij vele zoals oa linkerrijtje gaat het ook hier hard die kant op, helaas.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:43 schreef ethiraseth het volgende:
Zorg, of AOW, of rechten van werknemers, of enige sociale zekerheid zodat je niet meteen verhongert als je ontslagen wordt. Zeg maar dingen die een ebschaafd land zou moeten garanderen. Daarvoor moet je niet bij rechts zijn. Als je liever werknemers uitbuit, een nieuwe onderklasse wilt creeren, graag naar creperende mensen op straat kijkt, sociale zekerheid uitkleedt en geen cent minder belasting betaalt, ja, dan moet je lekker VVD stemmen.
Nee hoor. Uiteindelijk is de VVD de schuldige. En ik denk niet dat huisartsen en medisch specialisten zoveel nadenken over de gevolgen voor de zorg, maar vooral naar hun eigen financiele situatie kijken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik leg geen woorden in de mond, het is een simpele fuzzy logic modus ponens. Als dat niet is wat je denkt, zijn je gedachtes intern inconsistent.
Als beloning daarvoor graaien ze op hun beurt ook weer flink wat bij elkaar (vooral specialisten), en dat vermogen willen ze vervolgens laten beschermen door de VVD. Heeft mi. geen flikker met de geweldige visie van de VVD op de hele zorgsector te maken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Medisch specialisten en huisartsen zijn mensen die meer voor de samenleving doen dan jij en ik.
Ja hoor, het wordt net Nigeria!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:35 schreef Madnes het volgende:
Helemaal met je eens! Voor mijn werk veel in Nigeria gewerkt, daar is het dus zoals je beschrijft. Echt mensonteerende dingen gezien, dankzij vele zoals oa linkerrijtje gaat het ook hier hard die kant op, helaas.
Nogmaals:quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:45 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Als beloning daarvoor graaien ze op hun beurt ook weer flink wat bij elkaar (vooral specialisten), en dat vermogen willen ze vervolgens laten beschermen door de VVD. Heeft mi. geen flikker met de geweldige visie van de VVD op de hele zorgsector te maken.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:38 schreef nikk het volgende:
Francis Bolle van Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland op 2:25 in het volgende filmpje:
http://www.novatv.nl/page(...)miljard+bezuinigen/#
Volgens mij is hun eigen financiele situatie redelijk contingent op de gevolgen voor de zorg. Als de zorgverzekeringen minder vergoeden gaan ze erop achteruit, n'est-ce pas?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee hoor. Uiteindelijk is de VVD de schuldige. En ik denk niet dat huisartsen en medisch specialisten zoveel nadenken over de gevolgen voor de zorg, maar vooral naar hun eigen financiele situatie kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |