abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:35:50 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85054536
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:32 schreef sunny16947 het volgende:
De linkse CDA prominenten beseffen nog steeds niet dat de helft van hun kiezers, waar ze het toch van moeten hebben, meer naar rechts opgeschoven is.
Het CDA is altijd al een rechtse partij geweest.

Alleen geen extreme partij zoals de PVV.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:43:18 #102
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85054930
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Alleen geen extreme partij zoals de PVV.
Even een vraagje over de definitie van Extreem-Rechts:
"We moeten accepteren dat orthodoxe moslims bewust hun vrouwen discrimineren", Job Cohen, Cleveringa-lezing; 2002

Is Job Cohen nu ook Extreem-Rechts, of is de definitie van Extreem-Rechts dat de partijnaam per se moet beginnen met de P en eindigt op de V.
pi_85055538
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Het CDA is een middenpartij.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_85055738
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:43 schreef Holograph het volgende:

[..]

"We moeten accepteren dat orthodoxe moslims bewust hun vrouwen discrimineren", Job Cohen, Cleveringa-lezing; 2002

Is Job Cohen nu ook Extreem-Rechts, of is de definitie van Extreem-Rechts dat de partijnaam per se moet beginnen met de P en eindigt op de V.
context
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_85055777
quote:

[..]

Ik heb dat boek en er staat duidelijk dat Cohen niet meer achter die boodschap staat.
Vind ook niet dat zo'n uitspraak je meteen extreem-rechts zou maken
pi_85055810
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:32 schreef sunny16947 het volgende:
De linkse CDA prominenten beseffen nog steeds niet dat de helft van hun kiezers, waar ze het toch van moeten hebben, meer naar rechts opgeschoven is.
Ze lijken juist te beseffen dat de helft van hun kiezers zijn vertrokken en dat ze die echt niet terugkrijgen door met extreem-rechts te gaan hokken
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_85056032
quote:

[..]

Context aub, je strooit namelijk nogal makkelijk met citaten waar geen zak van klopt de laatste tijd...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_85056705
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:39 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]

Dit kan nooit gaan werken op deze manier :N
Ik vermoed van wel, CDA en VVD gaan het gewoon allemaal slikken van Geert omdat ze bang zijn de rechtse kiezers te vervreemden van zichzelf.

Die positie hebben ze zichzelf in gemanoeuvreerd door de PVV niet te dwingen zitting te nemen in het kabinet, daardoor kan Wilders feitelijk roepen hij wil.

Als CDA/VVD dan alsnog de samenwerking opblazen krijgen die de zwartepiet toegespeeld. Was Wilders gewoon volwaardig lid van de regering en zou hij zich onmogelijk maken met zijn uitspraken en streken dan was die kans veel kleiner geweest en zou het de PVV zetels kosten als de boel spaak liep.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_85056736
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het CDA is een middenpartij.
Rechts van het midden welteverstaan :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:25:42 #110
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_85056772
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vermoed van wel, CDA en VVD gaan het gewoon allemaal slikken van Geert omdat ze bang zijn de rechtse kiezers te vervreemden van zichzelf.

Die positie hebben ze zichzelf in gemanoeuvreerd door de PVV niet te dwingen zitting te nemen in het kabinet, daardoor kan Wilders feitelijk roepen hij wil.

Als CDA/VVD dan alsnog de samenwerking opblazen krijgen die de zwartepiet toegespeeld. Was Wilders gewoon volwaardig lid van de regering en zou hij zich onmogelijk maken met zijn uitspraken en streken dan was die kans veel kleiner geweest en zou het de PVV zetels kosten als de boel spaak liep.
Dit dus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_85056780
ben blij als deze Wilders-ellende nu op z'n hoogtepunt is ... :{
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:32:20 #112
104871 remlof
Europees federalist
pi_85057038
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het CDA kan altijd nog zelf voor de gedoogoptie gaan als de VVD zonodig wil regeren. Dat had imho hun oorspronkelijke insteek moeten zijn, laat de PVV de volledige verantwoordelijkheid dragen voor hun geblaat. Regeren met de VVD en gedoogsteun van het CDA. Dat gaat ook niet werken, maar het legt de PVV wel aan banden.
pi_85057070
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Het CDA kan altijd nog zelf voor de gedoogoptie gaan als de VVD zonodig wil regeren. Dat had imho hun oorspronkelijke insteek moeten zijn, laat de PVV de volledige verantwoordelijkheid dragen voor hun geblaat. Regeren met de VVD en gedoogsteun van het CDA. Dat gaat ook niet werken, maar het legt de PVV wel aan banden.
Dit is een gepasseerd station.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:38:06 #114
66444 Lord_Vetinari
pi_85057252
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:33 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In politiek is niets een gepasseerd station. Zeker in (in)formaties niet.
pi_85057321
quote:

[..]

lol onzin, nee, alles kan nog mislukken.
voor hetzelfde geldt praten ze over een heel ander kabinet over een maand. herinner je dat kabinet CDA-PvdA in 2003 nog? die kwam er niet.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:40:21 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_85057347
quote:

[..]

Nee hoor, Verhagen kan nog op elk moment zeggen dat ie de coalitie met VVD en gedoogsteun van de PVV niet ziet zitten. Maar ik denk wel dat de informateur dan eerst terug moet naar de koningin voordat de versie met gedoogsteun van het CDA op tafel kan komen.
pi_85057348
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:35 schreef remlof het volgende:
De onderhandelingen beginnen al lekker:

[ afbeelding ]

:')
Interviews (waarop deze nieuwsbron is gebaseerd) ook uitgezonden op tv.
Toetsvraag; nog dezelfde visie toegedaan o.b.v. die live uitzendingen Remlof?

Overigens; goed punt wat je inbrengt. Juist omdat afgesproken en gecommuniceerd is door EN de 3 fractieleiders EN de informateur; radio stilte.
Grappig, dan zie je dus dat EERST Verhagen voor de camera (!) reageert (vnl op de ongerustheid in zijn eigen partij) en daarna Wilders (in reactie op Verhagen..) .
Geen idee wat dit betekent. Anders dan dat ik me op zo'n moment afvraag wat voor Verhagen dan 'agree to disagree'betekent in de ferme wil om.....
pi_85057389
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In politiek is niets een gepasseerd station. Zeker in (in)formaties niet.
Op dit moment is het niet aan de orde.

quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nope. Ze kunnen niet meer terug. Rutte heeft de deur dichtgegooid voor andere coalities
Prima analyse.
pi_85057428
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor, Verhagen kan nog op elk moment zeggen dat ie de coalitie met VVD en gedoogsteun van de PVV niet ziet zitten. Maar ik denk wel dat de informateur dan eerst terug moet naar de koningin voordat de versie met gedoogsteun van het CDA op tafel kan komen.
Deze onderhandelingen gaan over een minderheidskabinet met gedoogsteun.
pi_85057491
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja.
Hoe dan optreden van Verhagen te bezien vandaag? En de reactie nadien van Wilders?
pi_85057549
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:43 schreef Repelsteetje het volgende:

[..]

Ja.
Hoe dan optreden van Verhagen te bezien vandaag? En de reactie nadien van Wilders?
Mijn mening?

Storm in een glas water. En de wens die vader is van de gedachte.
pi_85057553
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Kan, maar ik vermoed dat deze onderhandelingen wel tot een kabinet zullen leiden. Of Wilders moet hele rare sprongen gaan maken.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:45:20 #123
104871 remlof
Europees federalist
pi_85057572
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, specifiek over een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV.

"Dit eindrapport mondt uit in de aanbeveling te doen onderzoeken of er een minderheidscoalitie VVD-CDA te vormen is met gedoogsteun van de PVV." Staat in het eindverslag van informateur Lubbers .
pi_85057676
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, specifiek over een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV.

"Dit eindrapport mondt uit in de aanbeveling te doen onderzoeken of er een minderheidscoalitie VVD-CDA te vormen is met gedoogsteun van de PVV." Staat in het eindverslag van informateur Lubbers .
En wat precies verschilt dit met wat ik opschrijf?
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:49:15 #125
66444 Lord_Vetinari
pi_85057751
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zoals jij het schrijft kunnen de partijen nog van rol wisselen: CDA als gedoogpartner en PVV in het Kabinet. Maar volgens Lubbers' bewoordingen liggen de rollen vast.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:49:16 #126
104871 remlof
Europees federalist
pi_85057752
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jij had het over "een minderheidskabinet".
pi_85057841
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Jij had het over "een minderheidskabinet".
Het is evident dat dit het minderheidskabinet van VVD en CDA is.
Volg jij het nieuws niet?
pi_85057918
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zoals jij het schrijft kunnen de partijen nog van rol wisselen: CDA als gedoogpartner en PVV in het Kabinet. Maar volgens Lubbers' bewoordingen liggen de rollen vast.
Nee, dat kan in elk geval niet zomaar. Dit is zonneklaar, me dunkt.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:53:52 #129
66444 Lord_Vetinari
pi_85057950
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:53 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, dat kan in elk geval niet zomaar. Dit is zonneklaar, me dunkt.
Hoezo dan?
pi_85057976
Remlof en DAmian; ik volg het niet meer. Jullie pakken dezelfde uitgangspositie. En dit doet recht ad feiten. Waar dan verschil van inzicht?

Damian; jouw antwoord; kan ik zien. Ik betreur het wel dat als er radiostilte wordt afgekondigd (total agreement) dat er dan, gelang naar het buhne optreden en managen van verwachtingen, dit soort interviews plaatsvinden. Dus; wees consistent in hetgeen je roept. Doe wat je zegt

Los vh feit dat ik achterliggende drijfveren en belangen zie; niet consistent. En vermijd dus de schijn als 3 partijen zo'n ferme wil hebben. Je wekt alleen al de schijn al (en politicie zijn daar ongelofelijk slim in, met hulp vd media dus) dat er nu al ruis staat over de grens wie wat mag zeggen met accept to agree the disagree.
Onhandig van Verhagen. Tenzij er wel degelijk al een bodem is ah ontstaan voor mislukken van deze informatie. Maar dat is te veel complottheorie vanuit feiten, maar niet vanuit buhne optreden vandaag!
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:54:56 #131
104871 remlof
Europees federalist
pi_85057999
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is evident dat dit het minderheidskabinet van VVD en CDA is.
Volg jij het nieuws niet?
Ja, dus bestaat de kans dat Verhagen tegen Opstelten zegt "dit wordt 'm niet, ga maar terug naar Bea".
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:56:06 #132
66444 Lord_Vetinari
pi_85058045
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, dus bestaat de kans dat Verhagen tegen Opstelten zegt "dit wordt 'm niet, ga maar terug naar Bea".
Nope. Fat chance.
pi_85058066
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoezo dan?
Dit is de opdracht van de Koningin.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:57:11 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_85058085
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nope. Fat chance.
Nou ja, als Wilders z'n middelvinger blijft opsteken naar Verhagen zie ik dat echt wel gebeuren.
pi_85058125
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou ja, als Wilders z'n middelvinger blijft opsteken naar Verhagen zie ik dat echt wel gebeuren.
Zie mijn voorgaande post.
Buhne optredens. Steken beiden heren niet vingers op dan? En wat betekent dit voor formatie?
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:58:32 #136
66444 Lord_Vetinari
pi_85058130
quote:

[..]

:N Voor het pluche gaat het CDA met genoegen voorovergebogen staan om zich door Wilders woest anaal te laten nemen, hoor.
pi_85058142
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:54 schreef remlof het volgende:

[..]

De kans die jij acht is meer hoop dan reëel, mijn inziens.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:59:25 #138
104871 remlof
Europees federalist
pi_85058173
quote:

[..]

En misschien is Wilders daar wel op uit, dat ie uiteindelijk gewoon lekker in de oppositie wil zitten tegen een kabinet dat er met heel veel pijn en moeite is gekomen en waar ie dan lekker tegen te keer kan gaan. In Den Haag en Almere heeft de PVV al laten zien zelf helemaal niets met het daadwerkelijke besturen te maken willen hebben.
pi_85058257
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:59 schreef remlof het volgende:

[..]

En misschien is Wilders daar wel op uit, dat ie uiteindelijk gewoon lekker in de oppositie wil zitten tegen een kabinet dat er met heel veel pijn en moeite is gekomen en waar ie dan lekker tegen te keer kan gaan. In Den Haag en Almere heeft de PVV al laten zien zelf helemaal niets met het daadwerkelijke besturen te maken willen hebben.
Een paar uur na verkiezingen een breekpunt opzeggen om regeringsfähig te worden geacht is tegengesteld aan deze droom en ijdele hoop.
pi_85058347
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Een paar uur na verkiezingen een breekpunt opzeggen om regeringsfähig te worden geacht is tegengesteld aan deze droom en ijdele hoop.
Zoals eerder gepost; jullie agree to disagree. Dus zijn het met elkaar eens?
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:04:26 #141
66444 Lord_Vetinari
pi_85058394
quote:

[..]

En als Nederland een beetje politiek besef had, zou dat genoeg moeten zijn om de PVV in de peilingen te decimeren. Aangezien dat niet gebeurd is, weten we gelijk hoe Nederlanders met de politiek omgaan.
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:05:10 #142
66444 Lord_Vetinari
pi_85058424
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:03 schreef Repelsteetje het volgende:

[..]

Zoals eerder gepost; jullie agree to disagree. Dus zijn het met elkaar eens?
a) leer quoten
b) kun je ergens anders deze irritante manier van meepraten gaan etaleren?
pi_85058495
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

a) leer quoten
b) kun je ergens anders deze irritante manier van meepraten gaan etaleren?
Niet aan jou maar aan mij.
Als je probleem hebt; ga naar inhoud. Over stijl valt lastig te twisten.
pi_85058530
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En als Nederland een beetje politiek besef had, zou dat genoeg moeten zijn om de PVV in de peilingen te decimeren. Aangezien dat niet gebeurd is, weten we gelijk hoe Nederlanders met de politiek omgaan.
Onderzoek van EenVandaag liet zien dat dit geen of nauwelijks invloed had.
pi_85058891
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niet allemaal hè, dat zijn slechts 1,5 miljoen slecht geïnformeerde xenofoben.
pi_85059923
Tjonge jonge, mijn mening :

Rutte is zo ver doorgeschoten in zijn regerings 'geilheid' dat hij vroeg of laat wordt afgeserveerd (net als Edje Raketje) Hij (Rutte dus) zal de zwaarste tikken krijgen door dit 'geniaal' :+ plan.
Verhagen is een rat die zal zich op de een of andere manier er weer uit redden . Als hij daadwerkelijk gaat regeren met VVD gedoogsteun Wilders( Ik zeg bewust Wilders want PVV bestaat uit 1 lid: Wilders) Zal CDA meer verliezen en ophouden de 'regeerpartij' te zijn. Verhagen zelf zal best goed terecht komen. :Y

Wilders is de grote winnaar want hij kan doen en laten wat hij wil zonder dat hij verantwoording hoeft te dragen voor zijn daden!! 8)7

Haha, Wilders naar Amerika en VVD en lid Verhagen zich maar druk maken hoe dit moet aflopen!! _O-
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:45:21 #147
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85060136
quote:

[..]

Mwoah, ik ben geen fan van Wilders maar vond zijn opstelling in deze wel verfrissend. Heel wat beter dan Cohen die, terwijl de verkiezingen al lang afgelopen waren, nog stug vasthoudt aan zijn eigen programma en koppig weigert compromissen te sluiten.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_85060724
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:45 schreef Morendo het volgende:

[..]

Mwoah, ik ben geen fan van Wilders maar vond zijn opstelling in deze wel verfrissend. Heel wat beter dan Cohen die, terwijl de verkiezingen al lang afgelopen waren, nog stug vasthoudt aan zijn eigen programma en koppig weigert compromissen te sluiten.
Draait de pvda een keer niet met hun standpunten, is het weer niet goed.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:05:54 #149
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_85060889
Wat een paniek, Wilders houdt zich gewoon in.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_85060930
quote:

[..]

"Ik kom niet terug op de AOW, dat zou kiezersbedrog zijn."
12 uur later: "Dat standpunt wil ik best laten vallen."

maandag 9 augustus 2010 @ 19:10:02 #151
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85061057
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

"Ik kom niet terug op de AOW, dat zou kiezersbedrog zijn."
12 uur later: "Dat standpunt wil ik best laten vallen."

Prima toch. Politici behoren tijdens het onderhandelen zo veel mogelijk de handen vrij te hebben.
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:12:51 #152
104871 remlof
Europees federalist
pi_85061176
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:01 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Draait de pvda een keer niet met hun standpunten, is het weer niet goed.

Voor een bepaalde groep mindergeïnformeerden kan de PvdA kennelijk niets meer goed doen.
pi_85061248
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

Prima toch. Politici behoren tijdens het onderhandelen zo veel mogelijk de handen vrij te hebben.
Dan moet je niet je handen van te voren vastbinden.
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:16:33 #154
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85061315
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:14 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Dan moet je niet je handen van te voren vastbinden.
Ik vind dergelijke uitspraken op zich wel geoorloofd om kiezers te lokken.

Wat wil je als kiezer vervolgens doen, wegens dwaling je stem nietig laten verklaren? Kan toch niet. :N

[ Bericht 20% gewijzigd door Morendo op 09-08-2010 19:24:51 ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:27:03 #155
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85061758
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Voor een bepaalde groep mindergeïnformeerden kan de PvdA kennelijk niets meer goed doen.
Ik snap jouw gebruik van het woord 'meer' niet zo goed in deze. :|W
pi_85061896
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nee, als je zegt dat iets een breekpunt is moet je niet 12 uur later je keutel intrekken, dat is gewoon liegen.

Overigens vind ik breekpunten sowieso niks, dus Wilders gaat hier 2 keer de fout in imho.
pi_85063933
quote:

[..]

Vanuit het perspectief van Wilders was dit noodzakelijk, omdat Rutte dacht dat de PVV het AOW-standpunt gebruikte om niet mee te hoeven doen aan een coalitie.
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:25:06 #158
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_85064313
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Na tijdperk Drees is dat inderdaad het geval ja.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_85064464
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:17 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Vanuit het perspectief van Wilders was dit noodzakelijk, omdat Rutte dacht dat de PVV het AOW-standpunt gebruikte om niet mee te hoeven doen aan een coalitie.
Tuurlijk joh!!! Zo kun je alles leuk weg 'verklaren' :+
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_85064650
spannend hoor. wilders zal zichzelf nu dubbel en dwars moeten bewijzen anders houdt ie geen zetel over bij de volgende verkiezingen.

ik probeer in te schatten waarom ie nu al mee wilt doen. ik gok dat het idee van de oppositie te deprimerend was in zijn gevangenis welke hij huis noemt. nu maar zien of hij ook dingen daadwerkelijk gedaan krijgt.

the soap continues c_/
pi_85064858
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:30 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
spannend hoor. wilders zal zichzelf nu dubbel en dwars moeten bewijzen anders houdt ie geen zetel over bij de volgende verkiezingen.

En hij zit in de best mogelijke positie daarvoor nu.
pi_85064973
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:27 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Tuurlijk joh!!! Zo kun je alles leuk weg 'verklaren' :+
Dit ontstijgt wel de gebruikelijke retoriek, dat Wilders heel slechts is en het snijdt hout, aangezien Rutte dit stelde in het KRO-programma Goedemorgen Nederland tijdens de verkiezingscampagne.
pi_85099483
Ik dacht nog: wat loop dit topic traag vandaag :o

Maar radiostilte natuurlijk :')
pi_85101037
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:26 schreef Urquhart het volgende:
Ik dacht nog: wat loop dit topic traag vandaag :o

Maar radiostilte natuurlijk :')
Als Wilders nou even nog een oneliner op twitter wil gooien dan hebben we nog iets om over te ouwehoeren. :P
pi_85129369
Zie zijn eruit hoor:
quote:
Door: Novum, Vernieuwd: 10-8-2010
'VVD en CDA zijn het eens over zestien miljard'
(Novum) - De VVD en het CDA kunnen snel overeenstemming bereiken over een kleine zestien miljard aan bezuinigingen. Het meeste zal komen uit de zorg en de sociale zekerheid. Over het overgrote deel van de voorgenomen achttien miljard die structureel bezuinigd moet worden zijn de twee partijen het eens, meldt de Volkskrant op basis van een vertrouwelijk overzicht van het ministerie van Financiën.

Vooral op het gebied van sociale zekerheid zijn de VVD en het CDA het in grote mate met elkaar eens. Beiden willen een kortere WW, verhoging van de AOW-leeftijd, minder geld naar kinderopvang en een ontkoppeling van de uitkeringen.

Wat betreft de zorg zijn er meer verschillen, onder meer over de AWBZ, het eigen risico en bezoek aan de huisarts. De PVV, die het minderheidskabinet waar over onderhandeld wordt gedoogsteun moet geven, wil drie tot vier keer minder bezuinigen dan de twee andere partijen. De partij van Wilders wil wel hard snijden in de kosten van defensie en ontwikkelingssamenwerking.
Gaat Geert akkoord?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 11 augustus 2010 @ 09:43:51 #166
104871 remlof
Europees federalist
pi_85129451
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:40 schreef DroogDok het volgende:
Zie zijn eruit hoor:
[..]

Gaat Geert akkoord?
De JSF nog schrappen en ze zijn er.
pi_85129729
Tuurlijk gaat Geert akkoord.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:01:47 #168
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85129949
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:53 schreef Scorpie het volgende:
Precies, Geert heeft geen principes, zolang hij maar moslims mag beledigen en pesten vindt hij alles goed.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:08:03 #169
104871 remlof
Europees federalist
pi_85130117
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Precies, Geert heeft geen principes, zolang hij maar moslims mag beledigen en pesten vindt hij alles goed.
Ik kan nog steeds niet geloven dat VVD en CDA dit laten gebeuren...
pi_85130238
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:53 schreef Scorpie het volgende:
Ik citeer uit het PVV-verkiezingsprogramma:
quote:
Het grootste probleem van de zorg zit niet in het systeem maar in het tekort aan zorgverleners.
De vraag naar zorg zal de komende jaren enorm toenemen. De druk op verpleegkundigen die
zich met hart en ziel inzetten zal alleen maar groter worden. Wij maken daarom extra geld vrij
voor 10.000 extra handen aan het bed in onze verpleeg- en verzorgingshuizen.
quote:
De PVV wil geen verhoging van het eigen risico in de zorgverzekeringswet. Zorg moet
toegankelijk zijn, voor iedereen. Een hoog eigen risico zorgt niet voor lagere zorgkosten, maar
zorgt ervoor dat mensen zorg gaan mijden, langer met problemen blijven rondlopen. Dit zal
uiteindelijk tot veel hogere zorgkosten leiden.
Ik ben benieuwd of Geert zich hier nog voor gaat inzetten...
I've seen the future, baby: It is murder
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:14:15 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_85130279
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:12 schreef Penniewafel het volgende:

[..]

Ik citeer uit het PVV-verkiezingsprogramma:
[..]

[..]

Ik ben benieuwd of Geert zich hier nog voor gaat inzetten...
Nee, hij heeft schijt aan z'n kiezers, als ie maar moslims kan bashen.
pi_85130307
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Triest, maar waar.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:17:18 #173
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85130357
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik kan nog steeds niet geloven dat VVD en CDA dit laten gebeuren...
De VVD vindt alles best, als ze hun neoliberale agenda maar kunnen doorvoeren. De zorg moet tenslotte volledig kapot. En het CDA is toch bekend dat ze alles slikken als ze maar wat ministers kunnen leveren.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_85130392
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Het trieste is dat het waarschijnlijk voor de gemiddelde pvv stemmer ook alleen maar om de moslims te doen is
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:39:59 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_85131003
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:18 schreef Stadscommando het volgende:

[..]

Het trieste is dat het waarschijnlijk voor de gemiddelde pvv stemmer ook alleen maar om de moslims te doen is
Daarom, hij blijft toch wel kiezers trekken. Maar voor in stand houden van de zorg en de AOW leeftijd op 65 houden moet je niet bij de PVV zijn.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:43:40 #176
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85131134
Zorg, of AOW, of rechten van werknemers, of enige sociale zekerheid zodat je niet meteen verhongert als je ontslagen wordt. Zeg maar dingen die een ebschaafd land zou moeten garanderen. Daarvoor moet je niet bij rechts zijn. Als je liever werknemers uitbuit, een nieuwe onderklasse wilt creeren, graag naar creperende mensen op straat kijkt, sociale zekerheid uitkleedt en geen cent minder belasting betaalt, ja, dan moet je lekker VVD stemmen.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:47:24 #177
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85131247
"Het zou moeten worden toegestaan en aangemoedigd om mensen net iets meer dan niks te betalen om als een slaaf te werken in mijn zaak zodat ik rijk kan worden en de overheid kan omkopen om nog minder rechten voor werknemers te laten bestaan." <- dit is wat kapitalisten met overtuiging geloven.
pi_85132545
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:47 schreef ethiraseth het volgende:
"Het zou moeten worden toegestaan en aangemoedigd om mensen net iets meer dan niks te betalen om als een slaaf te werken in mijn zaak zodat ik rijk kan worden en de overheid kan omkopen om nog minder rechten voor werknemers te laten bestaan." <- dit is wat kapitalisten met overtuiging geloven.
Dat is net zoiets als PvdA'ers communisten noemen :')
Er zit gelukkig nog wat tussenin, je weet wel, het grijze tussen zwart en wit.
pi_85132784
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:17 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De zorg moet tenslotte volledig kapot.
Ja, dat is het doel. :')

http://www.mednet.nl/nieuws/id4169-zorg-kiest-vvd-en-d66.html

quote:
Het bureau vroeg verpleegkundigen, huisartsen en medisch specialisten naar hun stemgedrag. Uit de resultaten blijkt dat 43 procent van de totale groep VVD heeft gestemd (omgerekend goed voor 69 zetels). Ruim 16 procent stemde D66 (24 zetels), 11 procent koos voor de PvdA, 8 procent voor GroenLinks en 7 procent voor het CDA. PVV, SP en de overige partijen kwamen er ieder met zo'n 3 procent van de stemmen af.
  † In Memoriam † woensdag 11 augustus 2010 @ 11:30:25 #180
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_85132867
quote:
Kan je nagaan hoeveel managers en ander commercieel personeel tegenwoordig in de zorg meevreet van de zorgpremies, die juichen verdere commercialisering van de zorg natuurlijk toe.

Denk maar niet dat die VVD stemmen van de handen aan het bed komen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:32:16 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_85132940
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:30 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoeveel managers en ander commercieel personeel tegenwoordig in de zorg meevreet van de zorgpremies, die juichen verdere commercialisering van de zorg natuurlijk toe.

Denk maar niet dat die VVD stemmen van de handen aan het bed komen.
quote:
Het bureau vroeg verpleegkundigen, huisartsen en medisch specialisten naar hun stemgedrag.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_85133204
Francis Bolle van Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland op 2:25 in het volgende filmpje:

http://www.novatv.nl/page(...)miljard+bezuinigen/#
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:51:11 #183
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85133817
quote:
Ja leuk, maar dat medisch specialisten en huisartsen VVD stemmen is niet vreemd.

En ja, ik ben er van overtuigd dat de VVD de zorg volledig kapot wilt maken, tot het net als in Amerika alleen voor rijken te betalen is.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:54:19 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_85133968
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja leuk, maar dat medisch specialisten en huisartsen VVD stemmen is niet vreemd.

En ja, ik ben er van overtuigd dat de VVD de zorg volledig kapot wilt maken, tot het net als in Amerika alleen voor rijken te betalen is.
Medisch specialisten en huisartsen zijn mensen die meer voor de samenleving doen dan jij en ik.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:56:38 #185
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85134050
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Medisch specialisten en huisartsen zijn mensen die meer voor de samenleving doen dan jij en ik.
Beweer ik anders dan? Het enige wat ik zeg is dat VVD stemmen gelijk staat aan de zorg kapot maken.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:58:25 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_85134132
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:56 schreef ethiraseth het volgende:
Beweer ik anders dan?
Ja:
quote:
Het enige wat ik zeg is dat [huisartsen en medisch specialisten] de zorg kapot maken.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:09:06 #187
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85134507
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja:
[..]

Ah, dus als je me woorden in de mond legt dan zeg ik inderdaad wat jij denkt dat ikzeg.
pi_85134592
Gelooft er nu iemand dat huisartsen stemmen op de partij die het beste is voor de zorg? Die mensen denken ook gewoon aan hun HRA hoor. Je kan het beter aan chronisch zieken vragen waar ze op stemmen.
pi_85134816
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:11 schreef Jud1th het volgende:
Gelooft er nu iemand dat huisartsen stemmen op de partij die het beste is voor de zorg? Die mensen denken ook gewoon aan hun HRA hoor. Je kan het beter aan chronisch zieken vragen waar ze op stemmen.
PVV is toch het beste voor alles?
pi_85134891
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:28 schreef nikk het volgende:
Het bureau vroeg verpleegkundigen, huisartsen en medisch specialisten naar hun stemgedrag. Uit de resultaten blijkt dat 43 procent van de totale groep VVD heeft gestemd (omgerekend goed voor 69 zetels). Ruim 16 procent stemde D66 (24 zetels), 11 procent koos voor de PvdA, 8 procent voor GroenLinks en 7 procent voor het CDA. PVV, SP en de overige partijen kwamen er ieder met zo'n 3 procent van de stemmen af.

Nou wil ik niet heel vervelend doen, maar weigerde de helft van de verpleegkundige ook niet de vaccinatie tegen de mexicaanse griep?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_85135103
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:32 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

Hoeveel 'handen aan het bed' zijn tegenwoordig nog echte verpleegkundigen overigens? Ik dacht dat de echte verpleegkundigen ( HBO) zo'n beetje wegbezuinigd zijn door laagsgeschoolde MBO niveau 2 'thuishulpen' ed...
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:30:31 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_85135260
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:09 schreef ethiraseth het volgende:
Ah, dus als je me woorden in de mond legt dan zeg ik inderdaad wat jij denkt dat ikzeg.
Ik leg geen woorden in de mond, het is een simpele fuzzy logic modus ponens. Als dat niet is wat je denkt, zijn je gedachtes intern inconsistent.
pi_85135452
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:43 schreef ethiraseth het volgende:
Zorg, of AOW, of rechten van werknemers, of enige sociale zekerheid zodat je niet meteen verhongert als je ontslagen wordt. Zeg maar dingen die een ebschaafd land zou moeten garanderen. Daarvoor moet je niet bij rechts zijn. Als je liever werknemers uitbuit, een nieuwe onderklasse wilt creeren, graag naar creperende mensen op straat kijkt, sociale zekerheid uitkleedt en geen cent minder belasting betaalt, ja, dan moet je lekker VVD stemmen.
Helemaal met je eens! Voor mijn werk veel in Nigeria gewerkt, daar is het dus zoals je beschrijft. Echt mensonteerende dingen gezien, dankzij vele zoals oa linkerrijtje gaat het ook hier hard die kant op, helaas.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:42:42 #194
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85135690
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik leg geen woorden in de mond, het is een simpele fuzzy logic modus ponens. Als dat niet is wat je denkt, zijn je gedachtes intern inconsistent.
Nee hoor. Uiteindelijk is de VVD de schuldige. En ik denk niet dat huisartsen en medisch specialisten zoveel nadenken over de gevolgen voor de zorg, maar vooral naar hun eigen financiele situatie kijken.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:45:06 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_85135789
edit: reactie op ninja-edit
pi_85135816
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Als beloning daarvoor graaien ze op hun beurt ook weer flink wat bij elkaar (vooral specialisten), en dat vermogen willen ze vervolgens laten beschermen door de VVD. Heeft mi. geen flikker met de geweldige visie van de VVD op de hele zorgsector te maken.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:45:56 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_85135826
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:35 schreef Madnes het volgende:
Helemaal met je eens! Voor mijn werk veel in Nigeria gewerkt, daar is het dus zoals je beschrijft. Echt mensonteerende dingen gezien, dankzij vele zoals oa linkerrijtje gaat het ook hier hard die kant op, helaas.
Ja hoor, het wordt net Nigeria! :').
pi_85135872
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:45 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Als beloning daarvoor graaien ze op hun beurt ook weer flink wat bij elkaar (vooral specialisten), en dat vermogen willen ze vervolgens laten beschermen door de VVD. Heeft mi. geen flikker met de geweldige visie van de VVD op de hele zorgsector te maken.
Nogmaals:

quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:38 schreef nikk het volgende:
Francis Bolle van Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland op 2:25 in het volgende filmpje:

http://www.novatv.nl/page(...)miljard+bezuinigen/#
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:51:54 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_85136078
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:42 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nee hoor. Uiteindelijk is de VVD de schuldige. En ik denk niet dat huisartsen en medisch specialisten zoveel nadenken over de gevolgen voor de zorg, maar vooral naar hun eigen financiele situatie kijken.
Volgens mij is hun eigen financiele situatie redelijk contingent op de gevolgen voor de zorg. Als de zorgverzekeringen minder vergoeden gaan ze erop achteruit, n'est-ce pas?

Overigens moeten ze naar mijn idee gewoon de numerus fixus afschaffen.
pi_85136332
Ik ben benieuwd wat vandaag de PVV-CDA rel is *O*

Overzicht to nu toe:
Maandag: http://www.nu.nl/algemeen(...)-effect-woorden.html
Dinsdag: http://www.destentor.nl/a(...)mbassades-en-PVV.ece

Dat worden mooie maanden voor de journalisten :Y Een regering waarin iedereen hardop kan zeggen wat ze van elkaar vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')