Het CDA is altijd al een rechtse partij geweest.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:32 schreef sunny16947 het volgende:
De linkse CDA prominenten beseffen nog steeds niet dat de helft van hun kiezers, waar ze het toch van moeten hebben, meer naar rechts opgeschoven is.
Even een vraagje over de definitie van Extreem-Rechts:quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Het CDA is altijd al een rechtse partij geweest.
Alleen geen extreme partij zoals de PVV.
Het CDA is een middenpartij.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Het CDA is altijd al een rechtse partij geweest.
contextquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
Even een vraagje over de definitie van Extreem-Rechts:
"We moeten accepteren dat orthodoxe moslims bewust hun vrouwen discrimineren", Job Cohen, Cleveringa-lezing; 2002
Is Job Cohen nu ook Extreem-Rechts, of is de definitie van Extreem-Rechts dat de partijnaam per se moet beginnen met de P en eindigt op de V.
Ik heb dat boek en er staat duidelijk dat Cohen niet meer achter die boodschap staat.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
"We moeten accepteren dat orthodoxe moslims bewust hun vrouwen discrimineren", Job Cohen, Cleveringa-lezing; 2002
Is Job Cohen nu ook Extreem-Rechts, of is de definitie van Extreem-Rechts dat de partijnaam per se moet beginnen met de P en eindigt op de V.
Ze lijken juist te beseffen dat de helft van hun kiezers zijn vertrokken en dat ze die echt niet terugkrijgen door met extreem-rechts te gaan hokkenquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:32 schreef sunny16947 het volgende:
De linkse CDA prominenten beseffen nog steeds niet dat de helft van hun kiezers, waar ze het toch van moeten hebben, meer naar rechts opgeschoven is.
Context aub, je strooit namelijk nogal makkelijk met citaten waar geen zak van klopt de laatste tijd...quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel, CDA en VVD gaan het gewoon allemaal slikken van Geert omdat ze bang zijn de rechtse kiezers te vervreemden van zichzelf.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:39 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kan nooit gaan werken op deze manier
Rechts van het midden welteverstaanquote:
Dit dus.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel, CDA en VVD gaan het gewoon allemaal slikken van Geert omdat ze bang zijn de rechtse kiezers te vervreemden van zichzelf.
Die positie hebben ze zichzelf in gemanoeuvreerd door de PVV niet te dwingen zitting te nemen in het kabinet, daardoor kan Wilders feitelijk roepen hij wil.
Als CDA/VVD dan alsnog de samenwerking opblazen krijgen die de zwartepiet toegespeeld. Was Wilders gewoon volwaardig lid van de regering en zou hij zich onmogelijk maken met zijn uitspraken en streken dan was die kans veel kleiner geweest en zou het de PVV zetels kosten als de boel spaak liep.
Het CDA kan altijd nog zelf voor de gedoogoptie gaan als de VVD zonodig wil regeren. Dat had imho hun oorspronkelijke insteek moeten zijn, laat de PVV de volledige verantwoordelijkheid dragen voor hun geblaat. Regeren met de VVD en gedoogsteun van het CDA. Dat gaat ook niet werken, maar het legt de PVV wel aan banden.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel, CDA en VVD gaan het gewoon allemaal slikken van Geert omdat ze bang zijn de rechtse kiezers te vervreemden van zichzelf.
Die positie hebben ze zichzelf in gemanoeuvreerd door de PVV niet te dwingen zitting te nemen in het kabinet, daardoor kan Wilders feitelijk roepen hij wil.
Als CDA/VVD dan alsnog de samenwerking opblazen krijgen die de zwartepiet toegespeeld. Was Wilders gewoon volwaardig lid van de regering en zou hij zich onmogelijk maken met zijn uitspraken en streken dan was die kans veel kleiner geweest en zou het de PVV zetels kosten als de boel spaak liep.
Dit is een gepasseerd station.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Het CDA kan altijd nog zelf voor de gedoogoptie gaan als de VVD zonodig wil regeren. Dat had imho hun oorspronkelijke insteek moeten zijn, laat de PVV de volledige verantwoordelijkheid dragen voor hun geblaat. Regeren met de VVD en gedoogsteun van het CDA. Dat gaat ook niet werken, maar het legt de PVV wel aan banden.
In politiek is niets een gepasseerd station. Zeker in (in)formaties niet.quote:
lol onzin, nee, alles kan nog mislukken.quote:
Nee hoor, Verhagen kan nog op elk moment zeggen dat ie de coalitie met VVD en gedoogsteun van de PVV niet ziet zitten. Maar ik denk wel dat de informateur dan eerst terug moet naar de koningin voordat de versie met gedoogsteun van het CDA op tafel kan komen.quote:
Interviews (waarop deze nieuwsbron is gebaseerd) ook uitgezonden op tv.quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:35 schreef remlof het volgende:
De onderhandelingen beginnen al lekker:
[ afbeelding ]
Op dit moment is het niet aan de orde.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In politiek is niets een gepasseerd station. Zeker in (in)formaties niet.
Prima analyse.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nope. Ze kunnen niet meer terug. Rutte heeft de deur dichtgegooid voor andere coalities
Deze onderhandelingen gaan over een minderheidskabinet met gedoogsteun.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, Verhagen kan nog op elk moment zeggen dat ie de coalitie met VVD en gedoogsteun van de PVV niet ziet zitten. Maar ik denk wel dat de informateur dan eerst terug moet naar de koningin voordat de versie met gedoogsteun van het CDA op tafel kan komen.
Ja.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Deze onderhandelingen gaan over een minderheidskabinet met gedoogsteun.
Mijn mening?quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:43 schreef Repelsteetje het volgende:
[..]
Ja.
Hoe dan optreden van Verhagen te bezien vandaag? En de reactie nadien van Wilders?
Kan, maar ik vermoed dat deze onderhandelingen wel tot een kabinet zullen leiden. Of Wilders moet hele rare sprongen gaan maken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, Verhagen kan nog op elk moment zeggen dat ie de coalitie met VVD en gedoogsteun van de PVV niet ziet zitten. Maar ik denk wel dat de informateur dan eerst terug moet naar de koningin voordat de versie met gedoogsteun van het CDA op tafel kan komen.
Nee, specifiek over een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Deze onderhandelingen gaan over een minderheidskabinet met gedoogsteun.
En wat precies verschilt dit met wat ik opschrijf?quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, specifiek over een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV.
"Dit eindrapport mondt uit in de aanbeveling te doen onderzoeken of er een minderheidscoalitie VVD-CDA te vormen is met gedoogsteun van de PVV." Staat in het eindverslag van informateur Lubbers .
Zoals jij het schrijft kunnen de partijen nog van rol wisselen: CDA als gedoogpartner en PVV in het Kabinet. Maar volgens Lubbers' bewoordingen liggen de rollen vast.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En wat precies verschilt dit met wat ik opschrijf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |