Prima toch. Politici behoren tijdens het onderhandelen zo veel mogelijk de handen vrij te hebben.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"Ik kom niet terug op de AOW, dat zou kiezersbedrog zijn."
12 uur later: "Dat standpunt wil ik best laten vallen."
quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:01 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Draait de pvda een keer niet met hun standpunten, is het weer niet goed.
Dan moet je niet je handen van te voren vastbinden.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Prima toch. Politici behoren tijdens het onderhandelen zo veel mogelijk de handen vrij te hebben.
Ik vind dergelijke uitspraken op zich wel geoorloofd om kiezers te lokken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:14 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Dan moet je niet je handen van te voren vastbinden.
Ik snap jouw gebruik van het woord 'meer' niet zo goed in deze.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor een bepaalde groep mindergeïnformeerden kan de PvdA kennelijk niets meer goed doen.
Nee, als je zegt dat iets een breekpunt is moet je niet 12 uur later je keutel intrekken, dat is gewoon liegen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Prima toch. Politici behoren tijdens het onderhandelen zo veel mogelijk de handen vrij te hebben.
Vanuit het perspectief van Wilders was dit noodzakelijk, omdat Rutte dacht dat de PVV het AOW-standpunt gebruikte om niet mee te hoeven doen aan een coalitie.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mwoah, ik ben geen fan van Wilders maar vond zijn opstelling in deze wel verfrissend. Heel wat beter dan Cohen die, terwijl de verkiezingen al lang afgelopen waren, nog stug vasthoudt aan zijn eigen programma en koppig weigert compromissen te sluiten.
Na tijdperk Drees is dat inderdaad het geval ja.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor een bepaalde groep mindergeïnformeerden kan de PvdA kennelijk niets meer goed doen.
Tuurlijk joh!!! Zo kun je alles leuk weg 'verklaren'quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van Wilders was dit noodzakelijk, omdat Rutte dacht dat de PVV het AOW-standpunt gebruikte om niet mee te hoeven doen aan een coalitie.
En hij zit in de best mogelijke positie daarvoor nu.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:30 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
spannend hoor. wilders zal zichzelf nu dubbel en dwars moeten bewijzen anders houdt ie geen zetel over bij de volgende verkiezingen.
Dit ontstijgt wel de gebruikelijke retoriek, dat Wilders heel slechts is en het snijdt hout, aangezien Rutte dit stelde in het KRO-programma Goedemorgen Nederland tijdens de verkiezingscampagne.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:27 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Tuurlijk joh!!! Zo kun je alles leuk weg 'verklaren'
Als Wilders nou even nog een oneliner op twitter wil gooien dan hebben we nog iets om over te ouwehoeren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:26 schreef Urquhart het volgende:
Ik dacht nog: wat loop dit topic traag vandaag
Maar radiostilte natuurlijk
Gaat Geert akkoord?quote:Door: Novum, Vernieuwd: 10-8-2010
'VVD en CDA zijn het eens over zestien miljard'
(Novum) - De VVD en het CDA kunnen snel overeenstemming bereiken over een kleine zestien miljard aan bezuinigingen. Het meeste zal komen uit de zorg en de sociale zekerheid. Over het overgrote deel van de voorgenomen achttien miljard die structureel bezuinigd moet worden zijn de twee partijen het eens, meldt de Volkskrant op basis van een vertrouwelijk overzicht van het ministerie van Financiën.
Vooral op het gebied van sociale zekerheid zijn de VVD en het CDA het in grote mate met elkaar eens. Beiden willen een kortere WW, verhoging van de AOW-leeftijd, minder geld naar kinderopvang en een ontkoppeling van de uitkeringen.
Wat betreft de zorg zijn er meer verschillen, onder meer over de AWBZ, het eigen risico en bezoek aan de huisarts. De PVV, die het minderheidskabinet waar over onderhandeld wordt gedoogsteun moet geven, wil drie tot vier keer minder bezuinigen dan de twee andere partijen. De partij van Wilders wil wel hard snijden in de kosten van defensie en ontwikkelingssamenwerking.
De JSF nog schrappen en ze zijn er.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:40 schreef DroogDok het volgende:
Zie zijn eruit hoor:
[..]
Gaat Geert akkoord?
Precies, Geert heeft geen principes, zolang hij maar moslims mag beledigen en pesten vindt hij alles goed.quote:
Ik kan nog steeds niet geloven dat VVD en CDA dit laten gebeuren...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Precies, Geert heeft geen principes, zolang hij maar moslims mag beledigen en pesten vindt hij alles goed.
Ik citeer uit het PVV-verkiezingsprogramma:quote:
quote:Het grootste probleem van de zorg zit niet in het systeem maar in het tekort aan zorgverleners.
De vraag naar zorg zal de komende jaren enorm toenemen. De druk op verpleegkundigen die
zich met hart en ziel inzetten zal alleen maar groter worden. Wij maken daarom extra geld vrij
voor 10.000 extra handen aan het bed in onze verpleeg- en verzorgingshuizen.
Ik ben benieuwd of Geert zich hier nog voor gaat inzetten...quote:De PVV wil geen verhoging van het eigen risico in de zorgverzekeringswet. Zorg moet
toegankelijk zijn, voor iedereen. Een hoog eigen risico zorgt niet voor lagere zorgkosten, maar
zorgt ervoor dat mensen zorg gaan mijden, langer met problemen blijven rondlopen. Dit zal
uiteindelijk tot veel hogere zorgkosten leiden.
Nee, hij heeft schijt aan z'n kiezers, als ie maar moslims kan bashen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:12 schreef Penniewafel het volgende:
[..]
Ik citeer uit het PVV-verkiezingsprogramma:
[..]
[..]
Ik ben benieuwd of Geert zich hier nog voor gaat inzetten...
Triest, maar waar.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, hij heeft schijt aan z'n kiezers, als ie maar moslims kan bashen.
De VVD vindt alles best, als ze hun neoliberale agenda maar kunnen doorvoeren. De zorg moet tenslotte volledig kapot. En het CDA is toch bekend dat ze alles slikken als ze maar wat ministers kunnen leveren.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kan nog steeds niet geloven dat VVD en CDA dit laten gebeuren...
Het trieste is dat het waarschijnlijk voor de gemiddelde pvv stemmer ook alleen maar om de moslims te doen isquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, hij heeft schijt aan z'n kiezers, als ie maar moslims kan bashen.
Daarom, hij blijft toch wel kiezers trekken. Maar voor in stand houden van de zorg en de AOW leeftijd op 65 houden moet je niet bij de PVV zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:18 schreef Stadscommando het volgende:
[..]
Het trieste is dat het waarschijnlijk voor de gemiddelde pvv stemmer ook alleen maar om de moslims te doen is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |