quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:01 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja! Zand! De zandbak is echt de meest nekschotwaardige uitvinding ooit. Fuck de waarde voor 's kinds ontwikkeling, lazer op met de pret en steek de sociale ontmoetingsplekfunctie waar de zon niet schijnt want de volgende keer dat er hier weer eentje 3,4 nanoseconden na het stofzuigen in een stofwolk verschijnt met zand in zijn sokken, schoenen, mond en omslagen sta ik niet voor mezelf in
Mijn allochtone lief snapt ook geen hol van die Nederlandse fascinatie voor die zandbak. "Lekker spelen" "is goed voor ze" "tactiele ontdekkingsreis" zegt m helemaal niks.
quote:
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Er zit er eentje nog geen 20m naast ons huis
quote:
Ruilen?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Er zit er eentje nog geen 20m naast ons huis
Haha, nee dank je, ik woon verder meer dan lekker...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:36 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ruilen?
Wij hebben in het hele dorp geen één zandbak. Wel een hoop speeltuinen, maar geen zandbak te vinden. Vergt waarschijnlijk teveel onderhoud, met het verversen van het zand e.d. Maar ik zou, persoonlijk, alvast niet te beroerd zijn om een paar keer per week te controleren of het dek wel over de zandbak ligt.
...
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:49 schreef simmu het volgende:
ik heb een goede tactiek voor de zandbak in onze tuin: je legt er gewoon zo'n plastic hoes over (ivm de katten) zodat je na een fikse regenbui een lekker regenlaagje hebt waar ze zich eerst doorheen moet worstelen![]()
modder is beter dan los zand
ps: een wipje levert soms best wel leermomentjes voor de bijnatweejarige![]()
edit: die laatste opmerking ziet er best fout uit he.... ik bedoel uiteraard een plastic kinderwip
Afschuwelijk! Maar zolang de jas niet te groot, klein, koud of warm is ben ik idd bang dat je moet leren leven met de vervuiling van je uitzicht in de wetenschap dat sommige mensen nog geen sokken zouden mogen uitkiezen maar misschien wel het beste voorhebben met je grutquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:50 schreef SeaOfLove het volgende:
Tnx @ grijs voor linkje van dit topicAdem in, adem uit, adem in, adem uit..... Dat de vrouw van Milou's vader en ik niet dezelfde smaak van kleding hebben... soit! Maar vanmiddag kreeg ik haar terug in een zwarte jas met bruine bontkraag
Ik heb mijn eigenste mongoolse macro flavour nu
Is het geoorloofd dat ik die jas nu ritueel ga verbranden
Oh dat vind ik ookquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:42 schreef Beelzebufo het volgende:
*stoom*
Sterre had vanmiddag met een vriendinnetje gespeeld en is er in een indrukwekkend tempo in geslaagd om haar compléte kledingkast leeg te halen en door haar kamer uit te spreiden.
Vriendinnetje naar huis: puinhoop nog even groot.
Het opruimen was een drama... wat zeg ik? een Drama... of nee, een DRAMA!! Ouders oveverhit, kind onhandelbaar...
Maar goed: na enig helpen en een halve echtelijke ruzie is het weer netjes...
Lolz, Milou vind alle kasten hier meer dan oké! Alles hangt en ligt op kleur al jarenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh dat vind ik ookNune heeft ook van die vlagen, en dan het liefst als ik het allemaal net voor één keertje netjes erin heb liggen
ik ben nu wel benieuwd naar een foto van de gewraakte jas?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:05 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Lolz, Milou vind alle kasten hier meer dan oké! Alles hangt en ligt op kleur al jarenHet enige waar ik dan blijkbaar wel regelmatig in ben. Het is hier echt een sjopwahalla tot maatje 128
Maargoed, die jas van haar vader gaat de vuilnisbak in en ik koop wel een nieuwe
En ik geef hem nog wel geld toe ook als het hem niet bevalt. Serieusssssss een meisje van 9 jaar een zwarte jas met bruine bontkraag
![]()
En de schaar om die rand eraf te knippenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 08:10 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik ben nu wel benieuwd naar een foto van de gewraakte jas?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 08:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Wellicht ken je de 'Discworld' boeken van Terry Pratchett? In een aantal verhalen komt Susan voor, de kleindochter van de Dood. Die past op een bepaald moment op op een stel kinderen die bang zijn voor de boeman, waarna Susan met een kachelpook achter de boeman aangaat. (boek "Hogfather", zie http://goo.gl/86Zw)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je lijkt me meer een "Susan" dan een "Boeman" als ik het zo hoor!
Maar even ontopic: De oudste (7) verliet hier gisteravond boos, zéér boos het pand met de mededeling dat ik een rotpapa was en dat hij nooit meer terugkwam (hij mocht iets niet van me wat nóóit mag en toen dus ook niet). 10 minuten later stond hij weer aan de deur omdat ik snel mee moest komen om naar het egeltje te kijken dat de buurmeisjes gevonden hadden... Boos? wie was er boos dan??
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
Die boeken staan nog op mijn lijstjequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:26 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Wellicht ken je de 'Discworld' boeken van Terry Pratchett? In een aantal verhalen komt Susan voor, de kleindochter van de Dood. Die past op een bepaald moment op op een stel kinderen die bang zijn voor de boeman, waarna Susan met een kachelpook achter de boeman aangaat. (boek "Hogfather", zie http://goo.gl/86Zw)
Je lijkt me meer een "Susan" dan een "Boeman" als ik het zo hoor!
Haha, dat soort gedrag isquote:Maar even ontopic: De oudste (7) verliet hier gisteravond boos, zéér boos het pand met de mededeling dat ik een rotpapa was en dat hij nooit meer terugkwam (hij mocht iets niet van me wat nóóit mag en toen dus ook niet). 10 minuten later stond hij weer aan de deur omdat ik snel mee moest komen om naar het egeltje te kijken dat de buurmeisjes gevonden hadden... Boos? wie was er boos dan??
Ik moest echt heel hard lachenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:50 schreef SeaOfLove het volgende:
Tnx @ grijs voor linkje van dit topicAdem in, adem uit, adem in, adem uit..... Dat de vrouw van Milou's vader en ik niet dezelfde smaak van kleding hebben... soit! Maar vanmiddag kreeg ik haar terug in een zwarte jas met bruine bontkraag :( Ik heb mijn eigenste mongoolse macro flavour nu :') Is het geoorloofd dat ik die jas nu ritueel ga verbranden
Ik moest even terugdenken aan mijn middelbareschooltijd (1980-1985), waarin de zgn. 'bomberjacks' hélemaal in waren. Een soort groene variant van de hier genoemde zwarte jas.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:43 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik moest echt heel hard lachen![]()
Ben ook wel erg benieuwd naar DE jas. Aan je beschrijvind te horen zou ik hem denk ik per ongeluk expres iets kapot maken
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:58 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ik moest even terugdenken aan mijn middelbareschooltijd (1980-1985), waarin de zgn. 'bomberjacks' hélemaal in waren. Een soort groene variant van de hier genoemde zwarte jas.
We hadden handvaardigheid in een ietwat tochtig lokaal dat vooral in de winter steenkoud was. Gevolg: iedereen stond met een jas aan te werken... Er werd nogal eens gesoldeerd en die jassen konden ab-so-luut niet tegen hete soldeerbouten, de gaten vielen er in waar je bij stond... Ideetje misschien? "ja sorry, er viel een hete soldeerbout op..."?
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Je kent me, altijd aan het solderen..."
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:42 schreef Lishe het volgende:
Nu ik hier toch ben..
Gisteren nieuw luchtbed gekocht, voor logee. Onverwoestbaar want die dingen gaan ALTIJD stuk.
Net komen ze in kolonne beneden, de dader schuldbewust achteraan. "tante lishe, luuk heeft met een kruk op het luchtbed gestaan. Er zit aan 2 kanten een gat in."
Adem uit. En in. En weer heeel langzaam uit.
Pedagogisch praatje, kamer opruimen, blabla, maar eigenlijk ben ik nog steeds pislink.
StoomAfblaasTopic#1quote:Op woensdag 17 november 2010 23:53 schreef MalaCocinera het volgende:
Mag ik hier vragen om linkjes naar 1t/m3? Ik fok vanaf mijn mobiel en wil graag verder met lachen.
quote:Op donderdag 18 november 2010 10:20 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
StoomAfblaasTopic#1
Stoomafblaastopic#2!!
Stoomafblaastopic #3
Stoomafblaastopic #4
Stoomafblaastopic #5
Stoomafblaastopic #6
Ik had vanmorgen een hele discussie met mijn 3 jarige dochter over het feit dat ze geen t-shirt met korte mouwen en een kort rokje aanmocht...quote:Op donderdag 18 november 2010 10:37 schreef SeaOfLove het volgende:
alles lijkt zo erg onbelangrijk nu met de hedendaagse problematiek met een pré-puber. Mijn dochter wilt alleen nog maar jurkjes aan en die heb ik dus niet voor de winter
die van mij is zo communicatief dat ik voor alles en nog wat wordt uitgemaakt: de piemelhoofden en apenkoppen vliegen me om de orenquote:Op donderdag 18 november 2010 10:43 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ik had vanmorgen een hele discussie met mijn 3 jarige dochter over het feit dat ze geen t-shirt met korte mouwen en een kort rokje aanmocht...
(mijn kinderen zijn nogal communicatief... regelmatig krijgen we de vraag 'hou oud is ze eigenlijk??')
quote:Op donderdag 18 november 2010 16:07 schreef richardrahl het volgende:
onze kat mist sinds vanochtend een halve staart omdat zoonlief de deur dichtgooide toen het poezenbeest er nog tussenzat.
Inmiddels is de kat onder narcose geweest en geopereerd en ik ga hem zo ophalen. Nu hebben we dus een kat met een halve staart en een dikke rekening van de dierenartspraktijk.
Kinderen.... soms.....
Daar is de kat het vast niet mee eens...quote:
zou je denken?quote:Op donderdag 18 november 2010 16:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Daar is de kat het vast niet mee eens...
kippenquote:Op donderdag 18 november 2010 17:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Misschien is er ook een online kippenhok-effect
Als je een groep vrouwen op 1 kantoor zet zijn ze na een paar maanden ook allemaal tegelijk aan de rooie klats.
quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:39 schreef Beelzebufo het volgende:
de middelste liep de jongste spaanse peper te voeren, die liep weer om melk te bleren omdat haar mond in brand stond.
Ach gosquote:Op zaterdag 27 november 2010 19:39 schreef Beelzebufo het volgende:
...
Om dat vervolgens glashard, met hamsterwangen, te ontkennen...
...
De 'decemberstress' zal ook niet meehelpen in het gedrag...quote:
Inderdaad niet zeg. Ik ben die hele Goedheiligman al weer kotsbeuquote:Op zondag 28 november 2010 16:46 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
De 'decemberstress' zal ook niet meehelpen in het gedrag...
Hier valt dat gelukkig mee. Maar als ik meer kroost zou hebben, zou het wellicht anders lopen...quote:Op zondag 28 november 2010 21:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Inderdaad niet zeg. Ik ben die hele Goedheiligman al weer kotsbeu
Dit hele weekend had ik gewoon 2 strontchagrijnige trollen rondlopen. Wellesnietes, elkaar de hoofdjes inrammen met nieuw verkregen speelgoed, "leuke" grapjes ("Mama, Nune heeft bloed uit haar oor!....Grapje!...") en om alles stampvoeten en janken. Echt, Sint moet uitkijken dat hij de Kerst nog haalt hier
Haha, heeft die een beter stel zenuwen dan? Echt he, als het zo doorgaat sta ik het tuig over een jaar of 10 uit te leggen dat mama tegenwoordig altijd een kegel heeft door hun schuldquote:Op zondag 5 december 2010 21:25 schreef SeaOfLove het volgende:
way to go Mwanaik heb hier vrijdag behoorlijk wat stoom afgeblazen, Milou mocht zich maar wat gelukkig prijzen dat ze na school naar haar vader ging
Milou vertoont stiekem gedrag en als ik ergens een hekel aan heb is dat t welquote:Op zondag 5 december 2010 21:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Haha, heeft die een beter stel zenuwen dan? Echt he, als het zo doorgaat sta ik het tuig over een jaar of 10 uit te leggen dat mama tegenwoordig altijd een kegel heeft door hun schuld
Oh ja stiekem gedoe vind ik ook vreselijk...quote:Op zondag 5 december 2010 21:48 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Milou vertoont stiekem gedrag en als ik ergens een hekel aan heb is dat t welEn daarbij nog zo brutaal en vooral uitdagend als ik weet niet wat
Van de week zat ze te klieren met de tv voor de duizendste keer, wilde haar een pets op haar vingers geven en ze trekt op tijd haar tengels weg en zegt hooghartig: MIS! HAHA! JAMMER! en op de koop toe steekt ze ook nog haar tong uit
quote:Op zondag 5 december 2010 21:58 schreef SeaOfLove het volgende:
oh en waarom ik zo pissed was vrijdag: ik ging onder het bed opruimen en daar lag dus een lege zak met kikkers en muizen met wikkels erbij. Eerder in de week had ik haar ziek moeten melden op school want mevrouw was misselijk en ik maar kots ruimen. Rara, hoe zou dat nou komenHeb de vrouw van haar vader opgebeld om te vertellen en daar blijkt dus ook dat ze een loopje met iedereen neemt. Ze heeft daar gewoon een hele week haar schoen niet mogen zetten. Milou was brutaal tegen haar de vrouw van haar vader, zij zegt er wat van en in reactie daarop steekt Milou haar tong uit en tackeld haar halfzusje van 4jr die net langs kwam lopen
Afgelopen donderdag mocht Milou ook al niet mee zwemmen op school omdat ze brutaal was tegen de juf... zuchttt
maar dat is ook tot op zekere hoogte gewoon leuk, zeker ook als je het niet verwacht. Maar in combi met stiekem en brutaal zijn.... Tijdje geleden zat ik ook met mijn handen in t haar en vervloekte ik het downsyndroom tot mijn moeder zei: dit heeft niks met down te maken, de dame begint met pré-puberen. Ik vind het allemaal nog maar moeilijk voor te stellen. Tijd voor een nieuwe fase waar ik ook weer zal moeten veranderden/aanpassenquote:Op zondag 5 december 2010 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh ja stiekem gedoe vind ik ook vreselijk...
Maar dat bijdehante gedoe kan ik zelf wel stiekem om lachen. Vanavond tijdens het eten corrigeerde mijn vriend Tigran, en die geeft hem ijskoud zo'n pratend handje van blabla. Hij is normaal niet zo scherp dus ik vind dat ergens prachtig (maar hij kreeg wel meteen een tweede correctie natuurlijk, want het hoort niet)..
Dus tochquote:Op zondag 5 december 2010 22:06 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
maar dat is ook tot op zekere hoogte gewoon leuk, zeker ook als je het niet verwacht. Maar in combi met stiekem en brutaal zijn.... Tijdje geleden zat ik ook met mijn handen in t haar en vervloekte ik het downsyndroom tot mijn moeder zei: dit heeft niks met down te maken, de dame begint met pré-puberen. Ik vind het allemaal nog maar moeilijk voor te stellen. Tijd voor een nieuwe fase waar ik ook weer zal moeten veranderden/aanpassen
we waren tegelijk met onze berichtjes, ik ben alleen erg traag door inet met foon. Maar blijkbaar dus. Jij opperde t dus net en mijn moeder ook. Nu nog een manier om er mee leren om te gaanquote:
Blijven blazen, hebben wij wat te lezen en jij even wat lucht hopelijk. Het klinkt niet mals in ieder geval...hoewel je zelf ook gelukkig blijft zien wat een schatje ze óók is.quote:Op zondag 5 december 2010 22:20 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
we waren tegelijk met onze berichtjes, ik ben alleen erg traag door inet met foon. Maar blijkbaar dus. Jij opperde t dus net en mijn moeder ook. Nu nog een manier om er mee leren om te gaanIk ben in ieder geval blij dat t niet aan mij ligt aangezien ze bij haar vader en op school ook zo is. Verder is ze gewoon ook natuurlijk het liefste meisje wat er is
Maar hier blaas ik even wat stoom af voor de mindere momenten
Ik heb een idee: bind snoep plus een kaarsje op de kat en zeg tegen de jongens dat wie de kaars uit weet te blazen het snoep krijgt.quote:Op maandag 6 december 2010 10:23 schreef freecell het volgende:
TUUUUUUUT
Ja, het was een druk weekend, ja, ze zijn moe en ja het is allemaal logisch. Heus!
Beiden een boel cadeautjes gekregen, passend bij leeftijd en ze vinden ze écht heel tof.
Leander gaat 2 CM van Florian af zitten spelen en gaat volledig uit zijn plaat als Florian zijn speelgoed dan pakt... Leander pakt spullen van Florian af en vice versa.
Leander gaat bij de salontafel staan spelen en úitgerekend vandaag leert Florian hoe hij bij de salontafel moet gaan staan
Florian valt om, ik ga erheen, troosten, Leander stort zich dramatisch ter aarde en begint ook te brullen
Ik denk: beetje extra aandacht voor Leander zou goed zijn, parkeer Florian in de box en wil met Leander zijn spoor gaan helpen.
NEEEE! LEEEJANDER CADEAU MAMA NIET MEE PELEN!![]()
Ok, dan niet, ga ik wel wat anders doen.
Leander, krijgt het met het spoor niet voor elkaar *brul* wil ik helpen *brul* probeert het zelf *brul*
hmmmz
Weet je wat, ik ga stofzuigen, dat vinden ze beiden leuken het moet hoognodig gebeuren na gisteren.
Stofzuiger aan *Leander doet hem weer uit* ik doe hem weer aan... Leander rolt het snoer weer op...
Ik rol het snoer weer uit. Ga stofzuigen, heel even rust.
Leander zegt: 'mij moete niet drinken' en keert zijn beker om op de bank....
Had ik al gezegd dat ik ongesteld was? En ook moe ben na een weekend vol opa's en oma's? En dat Florian ook weer ziek is en dus jengelt? Ow en dat de kat letterlijk om de 5 minuten naar buiten en dan toch maar weer naar binnen wil?
Hmmmmm... eens kijken hoe we vandaag doorkomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
quote:Op maandag 6 december 2010 11:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb een idee: bind snoep plus een kaarsje op de kat en zeg tegen de jongens dat wie de kaars uit weet te blazen het snoep krijgt.
Gevolg:
• kat blijft zeker weten buiten
• kinderen zijn na het achter de kat aan jagen te moe om te zeuren en zijn even beziggehouden
• levert mooie plaatjes opVolgende posting:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• kat brand huis af
• dierenarts is stikduur
• kinderen lopen te jengelen want het is koud buiten en de kat is het snoep kwijtgeraakt
• mijn tenen zijn bevroren
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
100% accuraat waarschijnlijkquote:Op maandag 6 december 2010 11:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgende posting:
• kat brand huis af
• dierenarts is stikduur
• kinderen lopen te jengelen want het is koud buiten en de kat is het snoep kwijtgeraakt
• mijn tenen zijn bevroren
Toen ik een jaar of 4 was, had ik een keer een ongelukje op de wc, ik had op de bril gepoept!quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:39 schreef Beelzebufo het volgende:
Om dat vervolgens glashard, met hamsterwangen, te ontkennen...
quote:Op maandag 6 december 2010 11:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb een idee: bind snoep plus een kaarsje op de kat en zeg tegen de jongens dat wie de kaars uit weet te blazen het snoep krijgt.
Gevolg:
• kat blijft zeker weten buiten
• kinderen zijn na het achter de kat aan jagen te moe om te zeuren en zijn even beziggehouden
• levert mooie plaatjes opWij hebben twéé katten thuis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Kat 1: "Pak dat verdraaide snoep en blaas die stomme kaars uit, dan kan ik weer verderslapen"
- Kat 2: Zorgt dat mijn woonplaats binnenkort bekend is als Enschede-2 door allle huizen in de buurt aan te steken onder het achterlaten van een spoort van smeulend snoepgoed.
Hoe de kinderen er op zullen reageren is een beetje onvoorspelbaar, het varieert hier dagelijks tussen een kattenklopjacht en lekker op de bank zitten met het beest op schoot...Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
quote:Op woensdag 8 december 2010 20:24 schreef livelink het volgende:
![]()
Ik had er bij willen zijn. Hier verdwijnt manlief met de kinderen stilletjes als ik met de kerstboom bezig ben. Hij komt pas weer tevoorschijn als ik echt halfhuilend roep dat hij moet komen helpen met die lampjes.
Ja maar ja maar dit waren de laatste twee overlevende balletjes alleen nog.quote:En pas na dat overgavemoment aan mijn kant durven de kinderen ook de kerstboom vol te hangen met echt alleen maar onbreekbare frutsels en knuffels. Ha, ik heb mijn les geleerd wat betreft de combinatie breekbaar en kerstboom, zo slim ben ik dan weer wel. Het is alleen jammer dat mijn kerstboom nooit wordt zoals hij in mijn sfeerdromen is.
quote:
Ik heb dit met de Tweenies. Krijsende, hyperactieve poppen met liedjes vol piepstemmetjes. In de fik ermee!quote:Op zondag 12 december 2010 12:16 schreef Beelzebufo het volgende:
Zit nu met een ziek kind... En dat kind hangt al de hele morgen op de bank met Dora op de televisie...
Is er een straf te bedenken die wreed genoeg is voor de makers van dat programma?? Hoe kan je nou toch gofted een kwartier lang vullen met propaganda voor plakband??? En waarom schieten ze die 'Boots' niet af? Stomme beest loopt écht in zeven sloten tegelijk...
- Zeg 'Kaart'
- Zeg 'Kaart'
- Zeg 'Kaart'
- Zing maar mee: "We gaan eerst over de wallen, dan over de zeedijk en daarna naar de Prins Hendrikkade". Zing maar mee! Zing maar mee! ...Ik zie de wallen niet, zie jij ze??
Etc. etc. etc.
Het lijkt me een mooie gelegenheid om deweer eens te gebruiken...
In je huidige zwangere toestand is het echt geen schande om voor de ''ja schat, nee schat, natuurlijk schat'' methode te gaanquote:Op maandag 13 december 2010 21:24 schreef SeaOfLove het volgende:
behoorlijk bijgelachen hierhet erge is dat al het stoom afblazen geen enkele zin heeft
Ik heb net weer een goed gesprek met de vader van dochter, maar dat is alleen omdat het hem goed uitkomt
Ik ga gewoon voor de lieve vrede en zeg ja en amen
Ik ben de ruzie's zo moe
quote:Op maandag 13 december 2010 22:01 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
In je huidige zwangere toestand is het echt geen schande om voor de ''ja schat, nee schat, natuurlijk schat'' methode te gaan
dat is dan behoorlijk lang geledenquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:03 schreef MalaCocinera het volgende:
Mijn ontzettende excuses meende in Cul te lezen dat je zwanger was! Sorry!
En dat ''nee schat, ja schat'' was sarcastsch bedoeld, meerals op dat moment ''toegeven'' en dan je eigen plan trekken
idemquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:54 schreef snoopy het volgende:
ik had haar geloof ik alsnog naar school gebracht
Ik ben niet echt streng opgevoed ofzo, maar ik heb nooit zo brutaal durven zijn als bovenstaande hoor. Één keer gedaan, en mijn oor roodgloeiend van de draai eromheen, dus 1 keer maar nooit meerquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:25 schreef Rottdog het volgende:
Wist ##$^%###$#@ niet wat ik hoorde en gelijk maar duidelijk gemaakt dat ze vanaf nu een serieus probleem heeft mocht ze wel echt ziek worden. Waarop ze mij aankijkt en zegt doe is niet zo brutaal![]()
dit is zo herkenbaarquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:25 schreef Rottdog het volgende:
Heb echt een lief kind doorgaans tot gisteren het stoom uit mijn oren kwam en mijn ogen vuur spuwden.
S'morgens sta ik bij madam aan het bed wakker worden je moet naar school. Kind draait zich naar me toe en zegt ik ben ziek(oorpijn, hoofdpijn en buik doet raar), oke ze ziet er ook wat beroerd uit. Blijf maar liggen zal de school wel bellen ziek is tenslotte ziek.
Om 9 uur komt ze beneden en gaat lekker onder de deken op de bank tv kijken. Mam mag ik een broodje maar natuurlijk, denk je dat je buikje dat aan kan? Ja hoor geen probleem, ben toch niet ziek snap niet dat je daar in getrapt bent![]()
Wist ##$^%###$#@ niet wat ik hoorde en gelijk maar duidelijk gemaakt dat ze vanaf nu een serieus probleem heeft mocht ze wel echt ziek worden. Waarop ze mij aankijkt en zegt doe is niet zo brutaal![]()
Daar sta je met je goede gedrag zo perplext als maar kan, laten we het er maar op houden dat madam echt geen leuk dagje thuis heeft gehad.
de dame heeft sowieso een groot probleem op de woensdag want alle buslijnen en tijden zijn hier veranderd en de bus gaat nu rechtstreeks naar school (en speciaal voor mij daarna naar de IKEAquote:
Whahaha bekendquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:25 schreef Rottdog het volgende:
Heb echt een lief kind doorgaans tot gisteren het stoom uit mijn oren kwam en mijn ogen vuur spuwden.
S'morgens sta ik bij madam aan het bed wakker worden je moet naar school. Kind draait zich naar me toe en zegt ik ben ziek(oorpijn, hoofdpijn en buik doet raar), oke ze ziet er ook wat beroerd uit. Blijf maar liggen zal de school wel bellen ziek is tenslotte ziek.
Om 9 uur komt ze beneden en gaat lekker onder de deken op de bank tv kijken. Mam mag ik een broodje maar natuurlijk, denk je dat je buikje dat aan kan? Ja hoor geen probleem, ben toch niet ziek snap niet dat je daar in getrapt bent![]()
Daar sta je met je goede gedrag zo perplext als maar kan, laten we het er maar op houden dat madam echt geen leuk dagje thuis heeft gehad.
Dat arme beest....quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:02 schreef MalaCocinera het volgende:
Nogmaals SoL mijn welgemeende excuses! En heel veel sterkte toegewenst.
Ik voel me nu best wel ongemakkelijk, ik ga ff snel een OT verhaaltje typen![]()
Voor ik aan mijn verhaaaltje begin wat achtergond info. Ik kom uit een land en een cultuur waar men het erg vies vindt als men honden in huis heeft. Honden horen buiten. Mijn ouders zullen nooit wat eten of drinken bij iemand die een hond in huis heeft. Dit verhaaltje speelt zich in dat land af.
Een van de honden had puppies en mijn vader besloot er mij eentje te geven. Dat was een vergissingHet was namelijk voor kleine Mala en pup liefde op het eerste gezicht. We waren vanf het moment dat we elkaar zagen onafscheidelijk. s'Avonds als ik moest gaan slapen, moest pup buiten blijven. Maar het gejank van pup en ik ging zolang door dat er maar een uitzondering werd gemaakt voor mij, pup mocht op mijn kamer slapen.
Op een avond besloot ik om pup met veel pijn en moeite in de prullenbak te duwenHet was al snel bedtijd voor mij, maar ik wilde niet naar bed want pup moest mee. De hele boerderij is ondersteboven gezet om pup te vinden, seizoenswerkers die mee moesten helpen me zoeken etc etc. En ik maar bleren naast die prullenbak natuurlijk
Omdat ik per se niet weg wilde van de prullenbak, besloot iemand om maar eens in die bak te kijken
Dat zei ik ook meteen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:54 schreef snoopy het volgende:
ik had haar geloof ik alsnog naar school gebracht
]quote:
Wat een gestrijd om een jas..quote:
Dat dus.. ik krijg echt kromme tenen bij het lezen van de post van Tinny.. mijn god.. het zijn kinderen van 2.5 en van 16 maanden.. een kind van 2.5 nog berispen kan ik inkomen, maar een kind van 16 maanden..quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:52 schreef moussy het volgende:
Nee hoor GWS, ik was die strijd niet eens aangegaan, sjaals, wanten, mutsen en zo waren bij mij in een tas gegaan en daar wel op of aan gegaan.
waar lees je dat? Tuurlijk gaan we die van 16 maanden nog niet berispen...quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:05 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
, maar een kind van 16 maanden..
Ja.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:12 schreef tinny het volgende:
misschien een heel andere discussie maar sommige dingen "moeten" nou eenmaal.
(en dat zijn echt niet zo heel veel dingen hoor)
Ze zitten allebei aan de anti biotica (oorontsteking de ene en de andere keelonsteking) ze hebben allebei een paar dagen daarvoor nog koortst gehad.
Tja... dan "moet" dat gewoon even....
is dat nou echt zo raar?
je manier van omgang zoals ik het lees ..quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:08 schreef tinny het volgende:
[..]
waar lees je dat? Tuurlijk gaan we die van 16 maanden nog niet berispen...
precies...quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:15 schreef Lot_1 het volgende:
misschien begrijp ik jullie verkeerd hoor, maar als je zegt: 'kom we doen je jas even aan'. En je kind miept en je probeert het nog een keer en kind miept harder en je geeft dan toe door geen jas aan te doen dan ben je toch gewoon inconsequent? Je leert je kind dan toch gewoon dat als je lang genoeg zeurt, je je jas niet aan hoeft?
sorry maar een personeelsfeestje is geen moeten imho.. maar goed dat ben ikquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:12 schreef tinny het volgende:
misschien een heel andere discussie maar sommige dingen "moeten" nou eenmaal.
(en dat zijn echt niet zo heel veel dingen hoor)
Ze zitten allebei aan de anti biotica (oorontsteking de ene en de andere keelonsteking) ze hebben allebei een paar dagen daarvoor nog koortst gehad.
Tja... dan "moet" dat gewoon even....
is dat nou echt zo raar?
een jas of alle losse troep die er nog bij moet vind ik een verschil, voor een jas was ik de strijd aangegaan, of alle losse aanhangels niet, was ik niet eens aan begonnen met zulke humeurtjes.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:15 schreef Lot_1 het volgende:
misschien begrijp ik jullie verkeerd hoor, maar als je zegt: 'kom we doen je jas even aan'. En je kind miept en je probeert het nog een keer en kind miept harder en je geeft dan toe door geen jas aan te doen dan ben je toch gewoon inconsequent? Je leert je kind dan toch gewoon dat als je lang genoeg zeurt, je je jas niet aan hoeft?
Nee heeft niets met onconsequentie te maken, maar pick your battles..quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:15 schreef Lot_1 het volgende:
Als je kinderen al sikkeneurig zijn dan pas je je regime op dat moment al aan, en niet tentijde van het drama pas..quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:23 schreef Lot_1 het volgende:
Natuurlijk, niet alles 'moet'. Maar het lijkt me dat wanneer je eenmaal hebt gezegd dat het moet, dan het dan ook echt moet. En dat het niet onder het mom van 'pick your battles' ineens niet meer hoeft.. ik snap niet dat je dat niet inconsequent vindt.
Een 'kom, we doen je jas even aan' is toch geen opdracht? Op dat moment is het nog geen moeten, dus hoef je niet consequent te zijn. Daarom doe ik ook niet of nauwelijks aan 'moeten', want daarmee maak je alles veel moeilijker dan het hoeft te zijn...quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:23 schreef Lot_1 het volgende:
Natuurlijk, niet alles 'moet'. Maar het lijkt me dat wanneer je eenmaal hebt gezegd dat het moet, dan het dan ook echt moet. En dat het niet onder het mom van 'pick your battles' ineens niet meer hoeft.. ik snap niet dat je dat niet inconsequent vindt.
als ik er op terugkijk moet ik er altijd wel een beetje om lachen...quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:23 schreef E.T. het volgende:
Er zijn dus écht mensen die zich zó op laten naaien door een peuter van 2,5![]()
En dat gewoon een uur laten duren
Nou, zet mijn dan ook maar aande verhuiskant hoor, want ik ben het wel met ze eens dat als ik eenmaal gezegd heb dat de jas aan moet, dat ik dan niet toe ga geven omdat er drama geschopt wordt, dan kan ik het de volgende dag helemaal wel vergeten...quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:18 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Nee heeft niets met onconsequentie te maken, maar pick your battles..
wat ik bedoel is dat ik een kind niet tig keer ga straffen om een jas even hypothetisch, ik vraag haar netjes of ze haar jas aan wil doen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou, zet mijn dan ook maar aande verhuiskant hoor, want ik ben het wel met ze eens dat als ik eenmaal gezegd heb dat de jas aan moet, dat ik dan niet toe ga geven omdat er drama geschopt wordt, dan kan ik het de volgende dag helemaal wel vergeten...
(Ik snap idd alleen ook niet helemaal goed waarom de hele reut aan sjaals etc ook in de auto moet, dan stikken ze toch de dievenmoord?)
dat, en ze hebben er buiten in de kou niks meer aan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
(Ik snap idd alleen ook niet helemaal goed waarom de hele reut aan sjaals etc ook in de auto moet, dan stikken ze toch de dievenmoord?)
Oh zo is Opa L. zo;n paniek vogel die deed in september al een maillot een spijkerbroek een hemd een shirt een coltrui en een vest bij arwen aan en handschoentjes en sokken en muts aan...quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:39 schreef moussy het volgende:
[..]
dat, en ze hebben er buiten in de kou niks meer aan.
Zover is het nooit gekomen, en ik laat haar de keus dan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:39 schreef Santako het volgende:
Naar bed/boven sturen is toch ook een soort van straf, Evenstar?
Oops, verkeerde account...
't is nogal beveiligd met codes ed allemaalquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Negeer dat gemakzucht een hoofdzonde is en installeer een tijdslot, dan hoef je je niet te haasten...
Ja tuurlijk, maar als je steeds weer dezelfde toon in iemand zn post leest..ook buiten het stoom afblaastopic...quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:47 schreef mascara-klodder het volgende:
Was het topic niet bedoeld om gewoon even van je af te kunnen schrijven zonder gelijk op je opvoed-skills afgerekend te worden?
ik weet niet wat tinny buiten dit topic postquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar als je steeds weer dezelfde toon in iemand zn post leest..ook buiten het stoom afblaastopic...
ik ben wel consequent iig!quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar als je steeds weer dezelfde toon in iemand zn post leest..ook buiten het stoom afblaastopic...
i know, ik post al wat topics meequote:Op woensdag 22 december 2010 06:37 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mwoa als je terugleest dan zul je vrijwel nooit zien dat er iemand veroordeeld werd om zijn post hier
Nou moet je dit niet verkeerd opvatten hoor... Maar dat iemand kinderen heeft, wil nog niet meteen betekenen dat die iemand alle wijsheid over kinderzaken in pacht heeft.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, dat zou ergens op slaan als de mensen die reageren geen verstand van zaken hebben. Nu is het toevallig zo dat deze mensen allemaal kinderen hebben, vaak al uit die leeftijd. dus dat zijn gewoon ervaringsdeskundigen.![]()
quote:Op donderdag 23 december 2010 19:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik: Eet smakelijk!
Nune: Ik heb geen honger voor soep.![]()
Ik: Ja haha, en wel in chocola zeker?
Nune: Ik wil geen soep!
Ik: Dus wel, je eet het gewoon
Nune: Ik schop in jouw PIK!
Ik:
Tigran:
Ik: Wat zei je daar?
Nune: Ik schop in jouw pik!
Ik: PARDON???
Tigran: Ze schopt in jouw pik!![]()
Ik: Waar heb je dat geleerd?
Nune: (scheve blik naar Tigran) Uh...in de klas![]()
Tigran: En ook een beetje van mij!![]()
Vriendlief: (schuift ook aan) Waarom kijk je zo boos schat?
Ik: Nune zei "Ik schop in jouw pik!"
Vriendlief: Wat is een pik?(dat soort woorden leren ze je niet op de inburgeringscursus)
Tigran: Dat is een lul.![]()
Nune: Lul!
Vriendlief: Loel?
Ik: Laat maar.![]()
Vriendlief: Ooh, lul!![]()
Nune & Tigran:![]()
Nee, niet dom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar: ik moest lachen
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
Die mensen wegzetten als de beste stuurlui die aan wal staan is wel even iets anders dan dat mensen hier beweren alle wijsheid over kinderzaken in pacht te hebben.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:02 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Nou moet je dit niet verkeerd opvatten hoor... Maar dat iemand kinderen heeft, wil nog niet meteen betekenen dat die iemand alle wijsheid over kinderzaken in pacht heeft.
Ik werk in de kinderopvang en heb zelf een kind, maar je hoort mij niet beweren dat ik een ervaringsdeskundige ben.
Persoonlijk was ik er eerst naartoe gereden, met jassen in de achterbak. En dan, als ik er ben:
'jongens, kijk eens naar buiten naar al die sneeuw? weet je wat wij gaan doen?.......'
Oh en ik doe dus vaak een combi van beiden... Ik stem mijn reactie per kind af...quote:Op donderdag 23 december 2010 21:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik twijfel tussen keihard negeren en even goed straffen, dus deel vooral uw ervaringen! Ik ben vooral bang dat mevroi deze taal een keertje uitslaat op school en ons gezinnetje terstond in de categorie "sociaal zwak" verdwijnt bij de juf
ik maak me er nooit druk over. Heb wel inmiddels door dat je als je alleen bent 1 kind per keer moet doen. Dus eerst de jongste en die alvast vastzetten in het autostoeltje, daarna naar binnen en kind 2 voorzien van kleding en in auto zetten.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ben ik nou de enige die het niet de moeite waard vind om ruzie te gaan maken over simpele dingen als mutsen of sjaals, of eigenlijk kleding in het algemeen?
Zijn vrouw is zwanger. Nu zal ik uitkijken met wat ik zeg als man zijnde, dus laat ik maar niets over zwangere vrouwen roepen, maar het is best goed om even afstand te nemen als het je te hoog zit en het even aan je partner overlaat.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
En je vrouw die huilend boven op bed gaat liggen als de kinderen vervelend zijn?![]()
Maar de grote vraag blijft natuurlijk: huilde ze om het gedrag van de kinderen, of om het gedrag van haar man...quote:Op donderdag 23 december 2010 21:46 schreef richardrahl het volgende:
[..]
Zijn vrouw is zwanger. Nu zal ik uitkijken met wat ik zeg als man zijnde, dus laat ik maar niets over zwangere vrouwen roepen, maar het is best goed om even afstand te nemen als het je te hoog zit en het even aan je partner overlaat.
Kim leert zulke soortige taal juist op school. Niet van de juf hequote:Op donderdag 23 december 2010 21:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik twijfel tussen keihard negeren en even goed straffen, dus deel vooral uw ervaringen! Ik ben vooral bang dat mevroi deze taal een keertje uitslaat op school en ons gezinnetje terstond in de categorie "sociaal zwak" verdwijnt bij de juf
Dat hebben mijn ouders vroeger bij ons gedaan. die waren het zo zat dat we 10 minuten de tijd hadden om alle vieze/scheldwoorden die we kenden te roepen. we waren na een minuut stil, niets aan inderdaad als het mag!!quote:Op donderdag 23 december 2010 21:27 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb eens gelezen () dat het helpt om er juist heel luchtig over te doen en kinderen aan tafel de opdracht te geven zo veel mogelijk vieze woorden te roepen. Dat is de eerste keren leuk en spannend, maar na een tijdje is het "zucht"
Wat ervoor heeft gezorgd dat ik nooit vloekte in bijzijn van mijn ouders of mensen die zouden ''klikken'' bij mijn ouders, was het volgende. Ik was 5 ofzo en mijn oudere neef had iets gezegd wat niet kon. Zijn moeder sleurde hem mee naar de keuken en sneed daar een stuk chili af en deed het in de oog van haar zoonquote:Op donderdag 23 december 2010 21:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik weet niet wat je bedoeld met ''mijn man is zo opgegroeid'' als je bedoelt hetzelfde als ik. Dan geef ik je gelijk dat onacceptabel is. Op lange termijn leiden dit soort dingen vaak dat kinderen de contacten met de ouders uiteindelijk verbreken, ik zie en hoor het vaak iig.quote:Op zondag 26 december 2010 21:59 schreef simmu het volgende:
daar ben ik dus zo huiverig voor. dat ik mijn kinders enkel leer om "ja te zeggen"en "nee te doen" als je begrijpt wat ik bedoel. mijn man is zo opgegroeid en leeft vaak nog steeds zo. ik vind het niet acceptabel. tsja. ik voor mij vind zo een houding niet 'goed' en ik merk dat manlief dat diep vanbinnen ook met me eens is. maar het is voor hem (en mij eigenlijk) makkijker om maar "ja-en-amen" te roepen en klaar met het gezeik. maar dat is gewoon niet mijn ding en dat wil ik echt heel graag meegeven aan mijn kinderen.
Daar zijn we onderhand érg laconiek in geworden: in die gevallen pakken we gewoon niet op. En als de beller het antwoordapparaat niet inspreekt dan bellen we ook niet terug, want dan was het vermoedelijk toch niet belangrijk.quote:Op zondag 26 december 2010 22:24 schreef simmu het volgende:
enals we het echt bont maken wb niet meewerken kan ook al zijn "vragen of ze even terug willen bellen" als iemand om kwart over 6 belt als we met de kinderen bezig zijn bijvoorbeeld.
[...]
quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:37 schreef Kimbell het volgende:
Ik ben 38 en wordt ergens tussen de 22 en 30 geschat, meestal een jaar of 26. En nee, ik vind het niet leuk. Ik ben verdorie afgestudeerd in 1996 en ik moet nog regelmatig uitleggen "wat ik nou eigenlijk studeer".
U gaat niet door voor de ijskastquote:Op zondag 2 januari 2011 15:59 schreef moussy het volgende:
Ik dacht dat Kimbell een meisje-meisje van een jaar of 15-16 was
[..]
Je bent iig wel zo sneu, zelfs nu, dus toch minstens een tafelmodel koelkastquote:
ik wilde voor de koel/vries-combi gaan of op zijn minst een drogerquote:Op zondag 2 januari 2011 20:57 schreef moussy het volgende:
l[..]
Je bent iig wel zo sneu, zelfs nu, dus toch minstens een tafelmodel koelkast
Ik ben snel tevredenquote:Op zondag 2 januari 2011 21:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik wilde voor de koel/vries-combi gaan of op zijn minst een drogerWachten nu is op FC die dit het prima vind van Kimmiegirl.
quote:Op zondag 2 januari 2011 21:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik wilde voor de koel/vries-combi gaan of op zijn minst een drogerWachten nu is op FC die dit het prima vindt van Kimmie en dan zijn wij de stommerds.
jij schreef eerder al wat ik ook al zo bedoelde, ik beperkte me alleen tot het L en FC gedeeltequote:Op zondag 2 januari 2011 20:55 schreef Books het volgende:
Hmm lag dus niet aan mij MK?
Ik zag wel dat ze de namen van de andere kindjes verwijderd had inmiddels dus dat scheelt maar blijkbaar is het normaal ofzo.
Dan nog zou ik niet bepaald amused zijn als ze dit over mijn kinderen op Fok zou zetten.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:07 schreef freecell het volgende:
Hier dan
Ik kan het niet echt schokkend vinden, aangezien kimbell in kwestie toch zeer regelmatig op mijn bank zit
En heus ze vindt ze erg lief. En sowieso vindt ze alle peuters op de crèche wel erg leuk geloof ik
Alleen die achtergrondinfo hadden jullie nietEn dan wordt het een wat wazig verhaal
inderdaad, waarom verdedig je dit FC?quote:Op zondag 2 januari 2011 21:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dan nog zou ik niet bepaald amused zijn als ze dit over mijn kinderen op Fok zou zetten.
Precies, ik denk dat ze het minder serieus bedoelt dan overkomt, en bovendien heeft ze haar reactie (stoom uit d'r oren) ws nogal gechargeerd, zoals overal in dit topic gebeurt. Ik zou me er in Frees geval ook niet druk over maken.quote:
Hier gooien ze continu per ongeluk bekers om, om elke keer weer heel verbaasd te reageren op mijn irritatie ("Ik zeg toch sorry?"quote:Op zondag 2 januari 2011 21:35 schreef Ticootje het volgende:
Wat is dat toch steeds met die bekers omgooien? Echt elke keer komt het terug. Ik zou echt woedend worden als jen elke dag expres haar beker zou omgooien om haar punt te maken. Ik denk dat ik dan op z'n minst mijn beker over haar geen zou kiepen, om m'n punt te maken.
ik ook. en ik zou mijn frustratie's hier misschien ook kunnen uiten, maar never nooit niet dat een juf hier vertelt dat ze het werk niet aankan, dat doet ze maar met een 1 op 1 gesprekquote:Op zondag 2 januari 2011 21:35 schreef Ticootje het volgende:
Wat is dat toch steeds met die bekers omgooien? Echt elke keer komt het terug. Ik zou echt woedend worden als jen elke dag expres haar beker zou omgooien om haar punt te maken. Ik denk dat ik dan op z'n minst mijn beker over haar geen zou kiepen, om m'n punt te maken.
ja. dat vind de mijne prima dusquote:
Ja cil is ook best klunzig, maar het gaat per ongeluk. Tuurlijk raak je wel wat geïrriteerd, maar straffen zou ik niet doen. Wel mag ze zelf een doekje pakken enz. Dat geldt trouwens ook voor jen.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hier gooien ze continu per ongeluk bekers om, om elke keer weer heel verbaasd te reageren op mijn irritatie ("Ik zeg toch sorry?"Ik: "Ik zeg toch kijk uit!?"
)
Nou ja geen probleem dan toch?quote:Op zondag 2 januari 2011 21:46 schreef simmu het volgende:
[..]
ja. dat vind de mijne prima dus![]()
"oh, ik mag de gewone beker niet meer en krijg de tuitbeker?" haalt der schouders op en vind het best
nahquote:
Jen zou het fantastisch vinden als ze weer een fles zou krijgen.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:49 schreef simmu het volgende:
[..]
nah![]()
maar het heeft niet het gewenste effect dus
Nou ja het gewenste effect zou bij mij zijn dat die bekers niet meer omgingen en dat is dan bereiktquote:Op zondag 2 januari 2011 21:49 schreef simmu het volgende:
[..]
nah![]()
maar het heeft niet het gewenste effect dus
Mijn irritatie is straf genoegquote:Op zondag 2 januari 2011 21:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja cil is ook best klunzig, maar het gaat per ongeluk. Tuurlijk raak je wel wat geïrriteerd, maar straffen zou ik niet doen. Wel mag ze zelf een doekje pakken enz. Dat geldt trouwens ook voor jen.
selene pikt die van ravi al-tijd als je haar ook maar half de kans geeft. ben dus ook niet zo kapot van deze oplossing, aangezien het niet werkt. ze blijft maar klooien met die kutbeker!quote:Op zondag 2 januari 2011 21:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen zou het fantastisch vinden als ze weer een fles zou krijgen.
Dat ligt er hier aan hoe zwaar m'n dag was en hoever m'n hoofdpijn al op gang is. Maar een geïrriteerde Tico is geen pretje nee.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mijn irritatie is straf genoeg![]()
En idd zelf doekje pakken.
Wij begrijpen elkaarquote:Op zondag 2 januari 2011 21:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat ligt er hier aan hoe zwaar m'n dag was en hoever m'n hoofdpijn al op gang is. Maar een geïrriteerde Tico is geen pretje nee.
Dat ken ik dus. Steeds de fles van Leyla snel pakken. Maar die drinkt een fles in 3x leeg, dus tussendoor staat ie dan voor het grijpen. En iedere keer weer vragen om die fles. NEE, je krijgt geen fles.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:52 schreef simmu het volgende:
[..]
selene pikt die van ravi al-tijd als je haar ook maar half de kans geeft. ben dus ook niet zo kapot van deze oplossing, aangezien het niet werkt. ze blijft maar klooien met die kutbeker!
ze rent zeker ook snel weg dan ?quote:Op zondag 2 januari 2011 21:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat ken ik dus. Steeds de fles van Leyla snel pakken. Maar die drinkt een fles in 3x leeg, dus tussendoor staat ie dan voor het grijpen. En iedere keer weer vragen om die fles. NEE, je krijgt geen fles.
Ja maar het vervelende is nu dat ik weet dat het nog een jaar of 9 gaat duren voordat het wel gaat lukkenquote:Op zondag 2 januari 2011 21:56 schreef simmu het volgende:
soms is dit topic toch zo'n heerlijke eyeopener![]()
we klooien allemaal met die kutbekers
Ik ben 33 en knoei nog steeds enormquote:Op zondag 2 januari 2011 21:57 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ja maar het vervelende is nu dat ik weet dat het nog een jaar of 9 gaat duren voordat het wel gaat lukken
En drama als ik m dan afpak. Jeeeeee mij fleeeeeeees. WhaaaaaaaAaaaaaa. En resultaat is dan dat Leyla ook gaat huilen dus heb ik er 2 jankende kinderen. Dan wordt ik dus echt pislink, omdat ik het gegil en het dramagedoe van jen zo vreselijk spuugzat ben. Jen staat binnen notime op dr kamer met de deur dicht, kamerdeur van de huiskamer dicht zodat ik het niet hoor en dan Leyla kalmeren om uiteindelijk die kutfles toch naar binnen te proppen.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:57 schreef simmu het volgende:
[..]
ze rent zeker ook snel weg dan ?
met de fles welteverstaan
9. Ze is bijna 16 en net zat ze weer eens met stoffer en blik omdat er een glas viel. Zucht.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:57 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ja maar het vervelende is nu dat ik weet dat het nog een jaar of 9 gaat duren voordat het wel gaat lukken
maar dan knoeit ze niet!quote:Op zondag 2 januari 2011 22:07 schreef Stiemie het volgende:
Ticootje wat doe je nuEn Mwana ik zie haar straks al op haar eigen bruiloft uit een tuitbeker drinken
![]()
quote:Op zondag 2 januari 2011 22:14 schreef Memmel het volgende:
Morris had gisteren zijn luier uit gedaan en liep in zijn blootje te spelen. Toen plaste hij op de grond...
Ik word ook giflink als er weer eens een beker omgaat en kennelijk had ie dat al goed begrepen, want hij vloog naar de keuken, pakte een theedoek en ging het op zitten vegen. Zo! Jong geleerd!
goed dat het je kan voorstellen, ik ook, maar niet een juf die alles vertelt met naam en toenaam [niet nodig, PM's zijn prive]quote:Op zondag 2 januari 2011 22:56 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap het gedoe om de post van Kimbell niet echt eigenlijk.
Dat met die namen is niet handig, maar verder? Het is toch gewoon een anekdote?
En eentje die ik me heel goed kan voorstellen. Ik zou ook echt heel ergzijn!
![]()
Neuh, ik weet zelf ook wel dat mijn kinderen de leukste en liefste zijn!quote:Op zondag 2 januari 2011 23:28 schreef Elvi het volgende:
Dus mensen die op een kinderdagverblijf werken moeten de kinderen altijd maar ontzéttend leuk vinden?
Maar als ik zou zien dat een juf zoiets zegt, wil ik haar nog wel eventjes de nek omdraaien.quote:Op zondag 2 januari 2011 23:28 schreef Elvi het volgende:
Dus mensen die op een kinderdagverblijf werken moeten de kinderen altijd maar ontzéttend leuk vinden? Nou ik wil ze soms ook achter het behang plakken. Dat wil niet zeggen dat ik mijn baan niet aankan of een hekel heb aan kinderen. Het wil alleen zeggen dat de kinderen hun dag niet hebben, of ik mijn dag niet heb of een collega zijn/haar dag niet heeft. Meteen zeggen "dan zoek je maar een andere baan" vind ik een erg overdreven reactie.
Alsof anderen hun werk altijd maar geweldig vinden en hun collega's de tofste mensen op deze aardkloot.![]()
Het enig wat ze 'fout' heeft gedaan is de namen van de kinderen erbij te zetten. Maar de ouder in kwestie vind dat blijkbaar geen probleem.
ben jij echt zo dom?quote:Op zondag 2 januari 2011 23:28 schreef Elvi het volgende:
Dus mensen die op een kinderdagverblijf werken moeten de kinderen altijd maar ontzéttend leuk vinden? Nou ik wil ze soms ook achter het behang plakken. Dat wil niet zeggen dat ik mijn baan niet aankan of een hekel heb aan kinderen. Het wil alleen zeggen dat de kinderen hun dag niet hebben, of ik mijn dag niet heb of een collega zijn/haar dag niet heeft. Meteen zeggen "dan zoek je maar een andere baan" vind ik een erg overdreven reactie.
Alsof anderen hun werk altijd maar geweldig vinden en hun collega's de tofste mensen op deze aardkloot.![]()
Het enig wat ze 'fout' heeft gedaan is de namen van de kinderen erbij te zetten. Maar de ouder in kwestie vind dat blijkbaar geen probleem.
Ze zegt toch nergens dat ze het werk niet aankan? Ze omschrijft een situatie die prima in dit topic past. Ook al ben je honderd jaar kleuterjuf, er kan best wel eens iets gebeuren waardoor het stoom uit je oren komt; dit wil niet meten zeggen dat je incapabel bent, lijkt me.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik ook. en ik zou mijn frustratie's hier misschien ook kunnen uiten, maar never nooit niet dat een juf hier vertelt dat ze het werk niet aankan, dat doet ze maar met een 1 op 1 gesprekEn niet via een forum
Nog erger vind ik dat die meneer zich op zijn leeftijd als een horkerige prepuber gedraagt. Getverrrrrrquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:03 schreef Cooki het volgende:
DJMOdie messenset
![]()
maar mén, die meneer wint wel de hork-award... o wacht.. eigk krijg je een compliment: dat je op jouw leeftijd al 3 kinderen hebt
![]()
![]()
* Cooki klikt op volg-dit-briljante-topic knopje
quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Waardoor je m feitelijk ontvolgt, want je volgde al door er in te posten. als het ware
had je je spaarkaart niet vol?quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:19 schreef DJMO het volgende:
't leverde me overigens wel twee extra zegels op, de kassiere had medelijden met me dat die vent zo achterlijk deed
mijn ervaring met de huidige oudjes is dat ze teveel denken: jullie _MOETEN_ respect voor ons hebben, want wij zijn oud. Een generatie voor hen (zeg maar mijn grootouders) hadden nog gewoon respect voor de mens, ongeacht leeftijd, geslacht of afkomst etc.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:00 schreef covie het volgende:
(ik spaar die messenzegels ook!)![]()
Van die oudjes zou je juist altijd denken dat ze netjes zijn, maar dat valt vaak nog vies tegen![]()
Mwanatabudie tigran doet me denken aan mijzelf vroeger
en Nune ook de hele tijd herhalen
ik snap echt je frustratie, ze zouden het bloed onder mijn nagels vandaag halen op dat moment.
![]()
Ik hoop ook zoooooo dat mijn kinderen wat eten betreft op mijn vriend gaan lijken..
Ik kende m niet en volgens mij mijn bloedjes ook niet. Heb iig nog geen gefladder met de piemel gesignaleerd.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:26 schreef Beelzebufo het volgende:
Jullie kennen deze vást wel:
De oudste (J/9) vindt dit hélémáál geweldig en loopt al dágen piml-zwiepend door het huis te dansen... En het is níet schattig...
Alle pogingen om de aandacht te verleggen naar 'I'm Elmo and I know it' mislukken jammerlijk...
herkenbaar!quote:Op zondag 29 januari 2012 18:26 schreef Beelzebufo het volgende:
Jullie kennen deze vást wel:
De oudste (J/9) vindt dit hélémáál geweldig en loopt al dágen piml-zwiepend door het huis te dansen... En het is níet schattig...
Alle pogingen om de aandacht te verleggen naar 'I'm Elmo and I know it' mislukken jammerlijk...
Misschien is die gedachtengang van je ouders wel ingegeven door de losbandigheid van de huidige generatie (jonge) ouders die vaak te gemakkelijk en soms zelfs achteloos over bepaalde zaken denken. Je ziet het alin het openbaar hoe achteloos men soms zich voortbeweegt op straat,al turend 24/7 naar hun mobiel en daarbij alle fatsoen en maatschappelijke regels negerend. En wanneer ze iets veroorzaken verontwaardigd reageren alsof de wereld alleen om hen draait.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
mijn ervaring met de huidige oudjes is dat ze teveel denken: jullie _MOETEN_ respect voor ons hebben, want wij zijn oud. Een generatie voor hen (zeg maar mijn grootouders) hadden nog gewoon respect voor de mens, ongeacht leeftijd, geslacht of afkomst etc.
Het is een overkoepelend iets. Mijn 8-jarige heeft momenteel hetzelfde gedrag. (om nog maar te zwíjgen van zijn 6-jarige zus, die is momenteel nog een graadje erger...)quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Heb het weer even gehad. Ik weet niet of het de leeftijd, de kou of de samenstand der planeten is, maar meneer van 8 hier is NIET TE GENIETEN![]()
![]()
Mijn stiefdochter had dit ook erg een jaartje geleden toen ze 8 was. Nu nog steeds wel maar het wordt minder. Heel lastig hoor. Niets willen aannemen, alles beter weten, niet willen luisteren als je iets probeert uit te leggen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Heb het weer even gehad. Ik weet niet of het de leeftijd, de kou of de samenstand der planeten is, maar meneer van 8 hier is NIET TE GENIETEN![]()
![]()
Echt bij alles, alles ALLES wat je zegt er halverwege doorheen praten om het maar vooral te ontkennen ("Ja niet dus want..." "Nietwaar want..." "Dat weet ik al dus dan hoef je niet te zeggen dus...")
mijnes heeft die wat vroegjes geloof ik. ze vraagt ook 30 x per dag of ze al naar de baaaaaaasisschool magquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:58 schreef mrien het volgende:
En de ik ben bijna 4 en mag bijna naar school maar nu nog niet fase..die leer ik hier nu kennen
35 ofzoquote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:11 schreef livelink het volgende:
Je vraagt je af welke leeftijd eigenlijk het makkelijkste is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |