abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43093262
Onze kinderen zijn natuurlijk de allerliefste, super voorbeeldig, luisteren, zijn geduldig, eten en drinken alles wat je ze voorzet, slaan en schoppen nooit, maken nooit ruzie ..... kortom, het zijn voorbeeldkinderen .....

.... of toch niet????

Heb je ook wel eens van die dagen dat je ze het liefste achter het behang wil plakken, of gewoon eigenlijk misschien wel helemaal niet meer wil kennen (even dan) .... dan kan je je hier afreageren.

Hoe kom ik op het idee van dit topic?

Nou, door dit gesprek op het speeltuinbankje gisteravond:
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:05 schreef Leah het volgende:
Na een geweldige krijspartij van mijn twee bloedjes van kinderen heb ik net weer even bij zitten lezen in het stoomafblaastopic van Viva.

Ik kan er weer even tegen , want dan valt het weer alles mee hier, zullen we maar zeggen .
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:34 schreef m@x het volgende:

Linkje! Ik kan zoiets na de sollicitatie from hell van vandaag ook wel gebruiken
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:05 schreef Leah het volgende:
vivatopic
Hoe ik dat nu keurig in een klein dingetje kan zetten , weet ik niet ik wel leah . Al die dames zijn volgens mij wel stevig aan de drank .
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:10 schreef m@x het volgende:
Supertopic Kunnen we hier ook niet zoiets beginnen?
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:12 schreef Leah het volgende:
Gaat hier niet lopen, ben ik bang . Maar ik vind het echt hilarisch, moet soms heel hard lachen.
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:14 schreef m@x het volgende:
Hmmmmm jammer, lijkt me af en toe heerlijk om het hier uit te kunnen gillen als Kai me weer eens onder het mom van "mama, taai kaasjes blaaaaaaaaasen" in mijn gezicht gespuugd heeft.
We kunnen het altijd proberen ..... dit bedacht ik me vannacht nadat Sven (mijn zoon van bijna 3 en een half) me voor de 3e keer wakker had gemaakt omdat hij het gisteren op de psz bij een tractatie gekregen vingerpopje (die meteen natuurlijk tot zijn lievelingskroeldinges was gebombardeerd) kwijt was.

Dus hier zijn de rollen behang:

de lijm:

de kwast:

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:58:55 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43093354
Het topic op het vivaforum was veelbelovend idd. Ik ben benieuwd!
Maar wel echt over kindertjes toch? Stoom afblazen over andere dingen hoort natuurlijk in Klaagbaak
pi_43093484
jammer dat dit gisteravond nog niet was, had ik wel kunnen gebruiken,

sinds michelle thuis was van het kdv, riep ze aan een stuk door mama, mama, mama, mama. Gezellige maaltijd dus!
daarna lekker douchen, ze hing de hele tijd over de rand van het bad, uit, uit, uit te roepen, haren wassen beginnen we maar helemaal niet over(het resulteerde in dat michelle met haar lieve hoofdje tegen de badmeubel aan het rammen was). En aankleden en slapen, was ook een grote brul parttij. Gezellig avondje dus
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:15:40 #4
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_43093551
Ow dit lijkt me een heerlijk topic.....

Dit overkwam me vorige week maandag met Twan (4,5 jaar)

Twan was om 6 uur smorgens wakker en ging naar beneden om even tv te kijken. Prima, kon ik nog eventjes slapen het was tenslotte vakantie. Rond 8 uur kwam hij weer boven en ging nog even in bed liggen en ik ging naar beneden. Hij wilde nog even boven blijven... ik kom beneden en stinken... had hij de oven op 270 graden aangezet en er een ovenschaal met water en wat afwasmiddel ingezet. Ik ontplofte bijna, ik heb geroepen, maar hij kwam maar niet... Toen zag ik in de kamer dat hij het strijkijzer (die toevallig nog in de kamer stond omdat we met strijkkraaltjes hadden gespeeld) had aangedaan en op de leren keukenstoel had gezet. Hele afdruk van het strijkijzer er dus in. Ook op de leuning. Toen ik hem nogmaals riep, vroeg hij of ik boos op hem was. En of ik boos was..... ik was woedend... niet zozeer om de schroeiplek maar meer over het feit dat hij zich ontzettend pijn had kunnen doen en het huis wel in de brand kon vliegen. Toen hij snel naar beneden wilde komen, viel hij bij overmaat van ramp ook nog van de trap... Hij was zich zeer bewust dat hij iets had gedaan wat niet mocht. Ik was woedend en wilde hem weet niet wat doen. Uiteindelijk heeft hij bij mij op schoot zitten uithuilen en heb ik hem geprobeerd uit te leggen hoe gevaarlijk dat is. Toen ik het zn vader (Twan woont de ene week bij ons en de andere week bij zijn vader) wilde vertellen, mocht ik het niet vertellen van hem. Heb ik natuurlijk wel gedaan.

Het vreemde is dat hij wel vaker alleen naar beneden gaat, maar dit was de eerste keer dat hij dit gedaan heeft. En als het aan mij ligt, ook de laatste keer.
Make love, not war ☮
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:26:56 #5
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43093731
Sinds zijn verjaardag is Kai (mijn zoon van 2 ) helemaal weg van kaarsjes uitblazen. Aangezien de kaarsjes niet branden zolang Kai nog beneden is doet hij maar alsof. Van het weekend klom hij op schoot en riep "Mama, Taai kaasjes blaaaaaaaasen". Hij kan alleen nog niet zo goed blazen dus als hij blaast komt er de nodige hoeveelheid spuug mee. En laat dat nou midden in mijn gezicht terecht komen. Kennelijk vond Kai dat heel lollig want ik ben sinds die keer nog een keer of vier in mijn gezicht gespuugd

Oh ja, vorige week kwamen en Kai me ophalen van mijn werk. Toen mijn teamchef hem wilde groeten kreeg ze een tik van hem. Toen we vervolgens de kamer uitliepen riep hij heel hard "dag oma!" tegen haar. Laat mijn teamchef nou 35 zijn en heel erg ijdel
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43093946
Kai

Ik zou graag gebruik maken van het behangplaksel om Morris op de commode vast te plakken tijdens het verschonen. Dat kind maakt er altijd zo'n toestand van
Hij spartelt en schopt en draait. Zo wordt het natuurlijk voor allebei telkens weer een soort worstelpartijtje waar we niet vrolijker van worden. Hoe leg ik een peuter uit dat als hij meewerkt het voor hem en mij zoveel makkelijker is
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:40:30 #7
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43094009
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:15 schreef Diaan73 het volgende:
Ow dit lijkt me een heerlijk topic.....

Dit overkwam me vorige week maandag met Twan (4,5 jaar)

Twan was om 6 uur smorgens wakker en ging naar beneden om even tv te kijken. Prima, kon ik nog eventjes slapen het was tenslotte vakantie. Rond 8 uur kwam hij weer boven en ging nog even in bed liggen en ik ging naar beneden. Hij wilde nog even boven blijven... ik kom beneden en stinken... had hij de oven op 270 graden aangezet en er een ovenschaal met water en wat afwasmiddel ingezet. Ik ontplofte bijna, ik heb geroepen, maar hij kwam maar niet... Toen zag ik in de kamer dat hij het strijkijzer (die toevallig nog in de kamer stond omdat we met strijkkraaltjes hadden gespeeld) had aangedaan en op de leren keukenstoel had gezet. Hele afdruk van het strijkijzer er dus in. Ook op de leuning. Toen ik hem nogmaals riep, vroeg hij of ik boos op hem was. En of ik boos was..... ik was woedend... niet zozeer om de schroeiplek maar meer over het feit dat hij zich ontzettend pijn had kunnen doen en het huis wel in de brand kon vliegen. Toen hij snel naar beneden wilde komen, viel hij bij overmaat van ramp ook nog van de trap... Hij was zich zeer bewust dat hij iets had gedaan wat niet mocht. Ik was woedend en wilde hem weet niet wat doen. Uiteindelijk heeft hij bij mij op schoot zitten uithuilen en heb ik hem geprobeerd uit te leggen hoe gevaarlijk dat is. Toen ik het zn vader (Twan woont de ene week bij ons en de andere week bij zijn vader) wilde vertellen, mocht ik het niet vertellen van hem. Heb ik natuurlijk wel gedaan.

Het vreemde is dat hij wel vaker alleen naar beneden gaat, maar dit was de eerste keer dat hij dit gedaan heeft. En als het aan mij ligt, ook de laatste keer.
waarom vertel je het aan zijn vader? dat zijn toch dingen die bij jou gebeuren?
en ik vind eerlijk gezegd dat je een strijkbout gewoon moet opbergen. zoals je zelf zegt, die dingen zijn gevaarlijk.
misschien is het handig om van die stopcontactgevalletjes op je stopcontacten te plakken?
want nu is het de stekker van de strijkbout maar een andere keer zittie er met zijn vingers in of weet ik veel wat.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:50:20 #8
114177 Diaan73
pi_43094226
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:40 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

waarom vertel je het aan zijn vader? dat zijn toch dingen die bij jou gebeuren?
en ik vind eerlijk gezegd dat je een strijkbout gewoon moet opbergen. zoals je zelf zegt, die dingen zijn gevaarlijk.
misschien is het handig om van die stopcontactgevalletjes op je stopcontacten te plakken?
want nu is het de stekker van de strijkbout maar een andere keer zittie er met zijn vingers in of weet ik veel wat.
Zijn vader en ik vertellen elkaar altijd wat er die week gebeurd is om elkaar een beetje op de hoogte te houden wat er speelt. Ik vind dat ook heel normaal met een co-ouderschap. Het is niet zo dat hij dan nog straf krijgt oid...

Je hebt gelijk wat het strijkijzer betreft.... zal ook niet weer gebeuren. "Excuus" is dat ik toen ook ziek/grieperig was en ik helemaal vergeten ben het strijkijzer weg te zetten. Ik ben er nu wel kien op.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:59:02 #9
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43094407
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:50 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Zijn vader en ik vertellen elkaar altijd wat er die week gebeurd is om elkaar een beetje op de hoogte te houden wat er speelt. Ik vind dat ook heel normaal met een co-ouderschap. Het is niet zo dat hij dan nog straf krijgt oid...

Je hebt gelijk wat het strijkijzer betreft.... zal ook niet weer gebeuren. "Excuus" is dat ik toen ook ziek/grieperig was en ik helemaal vergeten ben het strijkijzer weg te zetten. Ik ben er nu wel kien op.
ik val je niet aan hoor
is gewoon een vraagje. voor mij voelt het een beetje als "klikken" . ik zou het dus nooit vertellen. wat hier aan strafbare feiten gebeurt, wordt hier bestraft/besproken en dan is het klaar.
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:00:11 #10
81992 Githa
pi_43094433
Tjah, zulke dingen gebeuren en daar leer je van...iedereen 'vergeet' wel eens iets.
Ik zou het ook vermelden hoor Diaan73. Erg belangrijk dat beide opvoeders weten wat er speelt en waar ze alert op moeten zijn.

Maar om on-topic te blijven
Jordy kan ik wel achter het behang plakken als hij s'morgens uit bed komt en dramatisch in de keuken op de grond gaat liggen huilen omdat hij "dieeeeeeehieeee" wil, en ik maar niet kan ondekken wat " dieeeeeeeehieeeee" is
Brood? .... "neeheeeej, dieeeee!"
Melk? ...."Neeeeeeeeeeeeeeeeeeej, dieeeee!"
fruit? ....NEEEEEEEEEEEEEEEEE, DIEEEEEEEHIEEEE!" en zo gaan we even door
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:02:56 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43094473
oooooow daar zou ik ook gek van worden.
kan je t m niet laten aanwijzen?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:04:00 #12
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43094495
Hier is het ook (bijna) elke ochtend drama. Omdat z'n fles niet metéén klaar is. En dan brullen alsof er ik weet niet wat gebeurt

Ook naar de supermarkt is altijd leuk. Als we met de wagen gaan dan is het drama als ie niet in het auto-wagentje van de supermarkt kan, maar ja ik kan nu eenmaal geen 2 wagens duwen. Als we gaan lopen gaat ie elke 3 stappen jammeren dat ie niet meer wil lopen Het is dus sowieso drama.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:06:15 #13
114177 Diaan73
pi_43094555
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:59 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik val je niet aan hoor
is gewoon een vraagje. voor mij voelt het een beetje als "klikken" . ik zou het dus nooit vertellen. wat hier aan strafbare feiten gebeurt, wordt hier bestraft/besproken en dan is het klaar.
Toch nog even reactie van mij..... wel offtopic.
Zo voelde ik het ook niet, maar ik vond dat er wel even een toelichting op zn plaats was.

Tja wij hebben met elkaar afgesproken dat wij essentiële dingen die gebeuren met/door Twan, in ieder "gemeld" wordt, zodat je op de hoogte bent. Het is niet iets van klikken, vind ik maar gewoon informatie. Zijn vader moet en mag er niets mee doen, alleen maar weten.

Vanavond komt Twan weer thuis, dus ik denk dat ik de komende week hier nog wel zal verschijnen om stoom af te blazen. Hij zit namelijk in een dwarse periode... zal wel aan de herfst liggen ofzo.
Make love, not war ☮
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:07:40 #14
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43094583
Amber heeft het zinnetje "kan ik niet" ontdek. Dat wordt te pas en te onpas gebruikt En "ik kan niet lopen"

*plak*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:07:59 #15
81992 Githa
pi_43094587
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:02 schreef lady-wrb het volgende:
oooooow daar zou ik ook gek van worden.
kan je t m niet laten aanwijzen?
Dan wijst hij dus in de koelkast naar zomaar iets, cola ofzo...volgens mij weet hij dan zelf niet wat hij wil, alleen niet dat wat ik aanbied.
Meestal maak ik dan na wat vragen gewoon wat klaar en zet het in de kamer en laat Jordy in de keuken uithuilen, dan komt hij na een minuut wel binnen en gaat gewoon eten... Normaal kan hij namelijk wel heel goed aangeven wat hij wil, zal op sommige dagen bij het wakker worden horen ofzo
  Licht Ontvlambaar dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:11:27 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43094645
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:07 schreef LadyS het volgende:
Amber heeft het zinnetje "kan ik niet" ontdek. Dat wordt te pas en te onpas gebruikt En "ik kan niet lopen"

*plak*
Hier hoor ik regelmatig 'Gaatte niet' gevolgd door boos gekrijs...

Ik kan op dit moment niet zo snel een voorbeeld bedenken, maar ik heb de afgelopen weken menigmaal geroepen dat ik echt nog wel vier rollen behang in de garage had liggen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:14:37 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43094705
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:04 schreef texelonia het volgende:
Hier is het ook (bijna) elke ochtend drama. Omdat z'n fles niet metéén klaar is. En dan brullen alsof er ik weet niet wat gebeurt

Ook naar de supermarkt is altijd leuk. Als we met de wagen gaan dan is het drama als ie niet in het auto-wagentje van de supermarkt kan, maar ja ik kan nu eenmaal geen 2 wagens duwen. Als we gaan lopen gaat ie elke 3 stappen jammeren dat ie niet meer wil lopen Het is dus sowieso drama.
Slot meenemen en de wagen ergens buiten aan vast maken?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:19:38 #18
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43094805
en mijn nichtje (4) was hier een week te logeren en ze zit in haar "waarom?" periode
"Waar is P.?"
"Die is naar zijn werk."
"waarom...?"
"om centjes te verdienen"
"waarom...?"
"Zodat hij dingen kan kopen"
"Waarom?..."
"Omdat hij dat leuk vind....*zucht*"
"Waarom?..."
"Ja jemig, weet ik veel... Vraag toch niet steeds "waarom?""
"waarom?..."
" "
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:20:16 #19
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43094814
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Slot meenemen en de wagen ergens buiten aan vast maken?
briljant idee

heb er idd weleens aan gedacht de kinderwagen te laten staan maar dat durfde ik idd dan weer niet, maar nooit aan een slot gedacht
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:21:41 #20
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43094840
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:06 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Toch nog even reactie van mij..... wel offtopic.
Zo voelde ik het ook niet, maar ik vond dat er wel even een toelichting op zn plaats was.

Tja wij hebben met elkaar afgesproken dat wij essentiële dingen die gebeuren met/door Twan, in ieder "gemeld" wordt, zodat je op de hoogte bent. Het is niet iets van klikken, vind ik maar gewoon informatie. Zijn vader moet en mag er niets mee doen, alleen maar weten.

Vanavond komt Twan weer thuis, dus ik denk dat ik de komende week hier nog wel zal verschijnen om stoom af te blazen. Hij zit namelijk in een dwarse periode... zal wel aan de herfst liggen ofzo.
dat is wel lekker als dat mogelijk is.

ik heb op het ogenblik geen behang nodig. ik heb een modelkind wat supergoed in zijn vel zit
(helaas weet ik dat dat ook weer zo voorbij kan zijn en dat meneer de boel weer bij elkaar schreeuwt/schopt/slaat)
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:23:10 #21
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43094874
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:20 schreef texelonia het volgende:

[..]

briljant idee

heb er idd weleens aan gedacht de kinderwagen te laten staan maar dat durfde ik idd dan weer niet, maar nooit aan een slot gedacht
heb je ook al een fietsbel op je kinderwagen? dat is ook zo handig als je ergens langs wilt.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:26:14 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43094947
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:20 schreef texelonia het volgende:

[..]

briljant idee

Ja, soms wil de boel hierbovenin nog wel eens werken.
pi_43095123
De waarom fase is echt verschrikkelijk.
Zo'n oudste blijft doorvragen over iets triviaals als een fles klaarmaken terwijl de jongste zit te jengelen of ik toch vooral die fles in z'n mik wil stoppen.
'Waarom doe je water in de fles?'
'Waarom doe je 3 schepjes in de fles'
Omdat dat op de verpakking staat.
'Waarom staat dat erop?'
Omdat de meneer die de verpakking maakt wilde helpen.
'Waarom?'
Zodat de papa's en mama's zeker weten dat hun kindje genoeg krijgt.
'Waarom?'
Zodat jij snotverdorrie kon uitgroeien tot wat je nu bent en mij deze klote vragen kan stellen.
Syllables govern the world
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:35:27 #24
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43095153
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:34 schreef reese.com het volgende:
Zodat jij snotverdorrie kon uitgroeien tot wat je nu bent en mij deze klote vragen kan stellen.

Tot dat soort uitspraken wordt je inderdaad geprikkeld ja
pi_43095240
Mijn stiefzoontje had afgelopen weekend een tros bananen in zijn oren en het is dat ik niet zijn echte moeder ben want anders had ik hem rustig iets meer gestraft dan de straf die hij nu kreeg. Hij heeft van dat normale lego wat zo pietpeuterig klein is en toen we zaterdag zijn kamer hadden opgeruimd heb ik hem nog eens gezegt dat zijn lego in zijn kamer moet blijven en dat de reden daarvoor is dat Morgaine pas 2 is en alles nog in haar mond doet en dat het gevaarlijk is voor haar omdat ze er in kan stikken. En wat doet meneer, uitgerekend met lego op de gang met zijn zusje spelen.

Morgaine wil alles "zelluf doen" en als je dan thuis komt van de creche en zegt dat haar schoentjes (klittenband) uit mogen dan wil ze dat zelluf doen, okay prima. Moet mama helpen? NEE (luid gillend). Dus ik stap er over heen en ga naar binnen om na 4 seconden ofzo al weer huilend te worden geroepen "mamma helpen".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')