Wat moet ik in m'n eentje met meerdere verdiepingenquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:51 schreef shiftknop het volgende:
[..]
In mijn klas zitten ook mensen met een "appartement". Kom je daar eens op een verjaardag ofzo, is het gewoon een klein kut flatje. Ja, wel op 1 verdieping allemaal maar toch fucking klein.
Naja succes met jullie appartementjes
Weet ik niet.. je moet zelf weten wat je koopt. Ik vind het gewoon nog niet slim om iets te kopen of huren in je studententijd. Tenzij je in een dorp woont zonder scholen oid.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:53 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat moet ik in m'n eentje met meerdere verdiepingen
In de crisisquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Met 19 hypotheek.. dan moet dat voor de crisis geweest zijn..
Ik hoop later dit jaar wat te kopen maar dat wil niet zeggen dat ik niet eerst de zaakjes op orde wil hebben voor ik er aan begin..
quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:55 schreef The_Chosen_1 het volgende:
ib4l omdat reeks. En jullie maken alleen maar ruzie.
mijn appartement is 170 m2 dus geen last van ruimte te kortquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:51 schreef shiftknop het volgende:
[..]
In mijn klas zitten ook mensen met een "appartement". Kom je daar eens op een verjaardag ofzo, is het gewoon een klein kut flatje. Ja, wel op 1 verdieping allemaal maar toch fucking klein.
Naja succes met jullie appartementjes
quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:57 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Discussie? GastMag ik je quoten?
Klagen over mensen die een appartement hebben en zelf nog bij je ouders wonen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:58 schreef shiftknop het volgende:
Ik zeg ook niet dat het altijd zo is hoor. Ik vind dat het woord appartement vaak tesnel wordt gebruikt om een klein schijtflatje wat meer "flair" te geven. Net als penthouseVaak gewoon een zolderkamer
- is waar helaasquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:55 schreef EdAtTheBar het volgende:
- Is goedkoper![]()
- Daar wonen al m'n vrienden![]()
- Studentenkamers zijn vies![]()
- Hoef ik niet te koken![]()
- Kan mijn moeder de was doen![]()
- Ik woon toch dicht bij mijn school![]()
Zielige autisten. En dan ook nog denken dat je op je 22 gaat kopen
Jouw vorm van discussiëren:quote:
Flink wat ongefundeerde aannames.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:44 schreef shiftknop het volgende:
[..]
Snap nou eens dat mensen liever meteen een HUIS kopen ipv op een schijtappartement zitten met klote buren boven onder en naast je![]()
En nu komen natuurlijk de verdedigingen met; maar mijn buren zijn, geen last van. Of juist dit: af en toe heb ik er wel last van maar daar kan ik prima mee leven
![]()
Lazer toch op man met je schijt"appartement". Ook zo'n kut modewoord trouwens. HET IS GEWOON EEN FLATJE!![]()
![]()
En met een huis heb je tevens RUIMTE. Irritante schijtvent dat je bent
![]()
![]()
Over twee jaar ben ik klaar en koop ik een villa van 3ton omdat ik 500 per maand spaar ipv 500 wegflikker aan schijt huur
![]()
![]()
![]()
Ben op zoek naar een betaalbaar huis/flat/penthousequote:Op donderdag 29 juli 2010 16:59 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Klagen over mensen die een appartement hebben en zelf nog bij je ouders wonen.
Dit dusquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:01 schreef Yurasjiho het volgende:
ik vind dat je best bij je ouders kan blijven wonen als dat handig is voor je studie of werk, maar zelf een kamer zoeken is ook niks mis mee. jij weet niet wat de situatie van andere mensen is.
FOK discussies serieus nemenquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Jouw vorm van discussiëren:
[..]
Flink wat ongefundeerde aannames.
Hoeveel smoesjes heb je nog meer klaar liggen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:01 schreef shiftknop het volgende:
[..]
Ben op zoek naar een betaalbaar huis/flat/penthousemet mijn vriendin via de gemeente (huur). Maarja er is alleen niets te vinden omdat eerst familie Achmet & Co voorgaan
. Tevens woon ik vaak bij haar omdat zij een PENTHOUSE (zolderkamer achtig iets
) huurt en fulltime werkt.
Nu woon ik volledig thuis omdat mijn pa half dood op bed ligt.
en het slaat nergens op 3 ton en villa in één zinquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Jouw vorm van discussiëren:
[..]
Flink wat ongefundeerde aannames.
Ik heb er 3;quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:03 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hoeveel smoesjes heb je nog meer klaar liggen?
Owja, effe vergeten, KLB is tegenwoordig natuurlijk niet meer serieus. Stel je voor.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:03 schreef shiftknop het volgende:
[..]
FOK discussies serieus nemenMan, het was gewoon een heerlijke schijtkannonade wat uit mijn keyboard kwam. Je kan niet ontkennen dat je wel vaak problemen hoort/ziet bij flatjes e.d. Genoeg gezeik gezien in Rijdende Rechter
Kan je vanavond wel slapen?
Geen woningen beschikbaar is een lulverhaal.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:05 schreef shiftknop het volgende:
[..]
Ik heb er 3;
- Geen woningen beschikbaar
- Geen geld over om nu iets kleins te kopen oid
- Papa ziek
quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:05 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Geen woningen beschikbaar is een lulverhaal.
Ik kan zo een hele bulk voor je vinden.
En dan een villa verwachtenquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:07 schreef shiftknop het volgende:
[..]
Hier voor 800 euro in de maand ja.
Wij zoeken iets voor 400 oid. Is er wel maar wordt weggegeven aan mensen met voorrang.
Omdat de eckte bazen zoals Ritmo, RozeAnjer, de_boswachter, Biels e.d. met z'n allen een kek studentenhuis wonen waar ze elke dag een bazenpizza verorberen, een welvallige studente veroveren met hun te gekke moves op een remix van "Schatje, mag ik je foto" gevolgd door een zwoele nacht met de chimeids in kwestie om daarna hun veroveringen met hun huis / FOK! delen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:08 schreef shiftknop het volgende:
[..]
Ja waarom post ik hier nog eigenlijk![]()
Als een koning leven als je nog aan de tit van je moeder zitquote:Op donderdag 29 juli 2010 18:01 schreef De_Groentenboer het volgende:
Óf je spaart lekker door, leeft als een koning tot je 23e en koopt of huurt een FATSOENLIJK huis zodra je er aan toe bent, ik moest stiekem altijd lachen om de studentjes die bij de AH of Aldi blikkies schultenbrau(niets tegen schultenbrau btw)moeten kopen met 50 centjes, om het vervolgens op de enorm brakke knakefiets te binden en door het gietende schijtweer naar huis te gaan.
Gewoon.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:26 schreef Lisztomania het volgende:
[..]
Waarom stoor je je er eigenlijk zo aan?
Ik snap ten eerste al niet dat je nu al weet dat je een huis wilt kopen in het dorp waar je nu woont. Waarom niet verder kijken door het land/wereld?quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:26 schreef kanovinnie het volgende:
Ik woon nu (21) nog bij mijn ouders. Mijn school is op maar liefst 45 minuten reistijd afstand. Daar moet ik nog 2.5/3 jaar zitten. Dus ik zie het punt niet om nu op mezelf te gaan.
En ook als ik werk blijf ik zeker nog een jaar thuis wonen Dat doen al mijn vrienden in het dorp waar ik woon ook, zodat ze geld kunnen sparen voor een inboedel. De huizen hier zijn namelijk nogal duur, zowel huur als koop.
Ik vraag me ook een beetje af wat het uitmaakt of je thuiswoont of niet. Als je het huis niet uit hoeft en wilt, waarom zou je dan gaan?
Om volwassen te worden?quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:26 schreef kanovinnie het volgende:
Ik woon nu (21) nog bij mijn ouders. Mijn school is op maar liefst 45 minuten reistijd afstand. Daar moet ik nog 2.5/3 jaar zitten. Dus ik zie het punt niet om nu op mezelf te gaan.
En ook als ik werk blijf ik zeker nog een jaar thuis wonen Dat doen al mijn vrienden in het dorp waar ik woon ook, zodat ze geld kunnen sparen voor een inboedel. De huizen hier zijn namelijk nogal duur, zowel huur als koop.
Ik vraag me ook een beetje af wat het uitmaakt of je thuiswoont of niet. Als je het huis niet uit hoeft en wilt, waarom zou je dan gaan?
Volwassen broer zeg.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:33 schreef Moos. het volgende:
Doet m'n broer nu ook, maar hij heeft ook z'n eigen bedrijf.![]()
Hij wacht gewoon net zo lang todat m'n ouders bejaard worden, zodat m'n ouders niet meer in zo'n groot huis hoefen te wonen.
Je bent dan ook een faler als je je zaakjes niet op orde hebt. Ik zat op m'n 23e in een huis van heb ik jou daar vergeleken met mijn leeftijdsgenoten, ik had(en heb)werk en had(en ook heb) toen al 2 auto's en een motor. Inmiddels woon ik samen in een koophuis en ben ik 25, dit alles bij elkaar gespaart in de tijd dat ik thuis woonde, om ook mijn moeder te ondersteunen na het verlies van m'n vader. Nu jij weer.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:18 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Als een koning leven als je nog aan de tit van je moeder zitEn zodra je eraan toe bent om een huis te kopen, moet je eerst een vast contract hebben bij een werkgever of met zijn 2-en een huis kopen. Of nog erger: geld krijgen van paps en mams om een huis te kopen.
![]()
Dus dat wordt dan huren. En erachter komen dat er een wachtlijst is van gemiddeld 5 jaar om een fatsoenlijk appartement te krijgen in een gemiddelde stad.![]()
![]()
En daar zit je dan in je woning op je 28ste. Eindelijk het huis uit. Als je thuis komt van het werken, dwarrelt er een traantje over je gezicht. De afwas staat er nog van de halve week. Er is nog niet stof gezogen. En je moet nodig wat eten, want je maag begint te knorren.
Zat je nog maar bij mammie thuis.
Ow word je zo volwassen? Nooit geweten manquote:
Zelf koken, zelf schoonmaken, zelf de rekeningen betalen. Inderdaad, zo word je volwassen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:38 schreef Equites het volgende:
[..]
Ow word je zo volwassen? Nooit geweten man
Omdat ik hier gelukkig ben, hier woon ik bij mijn familie, vrienden en sportclub.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:30 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik snap ten eerste al niet dat je nu al weet dat je een huis wilt kopen in het dorp waar je nu woont. Waarom niet verder kijken door het land/wereld?
Want dat kan niet als je thuis woont?quote:
Ik zie niet in waarom ik op mezelf zou gaan wonen als student, om op die manier meer geld uit te moeten geven en daar volwassen van te worden.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:57 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zelf koken, zelf schoonmaken, zelf de rekeningen betalen. Inderdaad, zo word je volwassen.
Gast, hoe erg kan je generaliseren?quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:57 schreef Skylark. het volgende:
Mensen die op hun 22e het ouderlijk huis nog niet hebben verlaten zijn te bekrompen om ze te proberen te bekeren.
Het zijn ook de mensen die je niet in een studentenhuis wil hebben wonen. Ze zouden bij een kijkavond niet eens uitgekozen worden.
Ah gossie, koetjiekoetjie!quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat ik hier gelukkig ben, hier woon ik bij mijn familie, vrienden en sportclub.
[..]
Want dat kan niet als je thuis woont?
quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:54 schreef DroogDok het volgende:
tot 26 bij pappie en mammie gewoont, prima!
Ik zit goed hoor op mijn 22ste thuis. Half uurtje van school vandaan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:57 schreef Skylark. het volgende:
Mensen die op hun 22e het ouderlijk huis nog niet hebben verlaten zijn te bekrompen om ze te proberen te bekeren.
Het zijn ook de mensen die je niet in een studentenhuis wil hebben wonen. Ze zouden bij een kijkavond niet eens uitgekozen worden.
Voor 400 euro krijg je in de gemiddelde stad in het westen nog net een kamer van 20m2, man.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:07 schreef shiftknop het volgende:
[..]
Hier voor 800 euro in de maand ja.
Wij zoeken iets voor 400 oid. Is er wel maar wordt weggegeven aan mensen met voorrang.
Kan er weinig meer aan toevoegen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:55 schreef EdAtTheBar het volgende:
- Is goedkoper![]()
- Daar wonen al m'n vrienden![]()
- Studentenkamers zijn vies![]()
- Hoef ik niet te koken![]()
- Kan mijn moeder de was doen![]()
- Ik woon toch dicht bij mijn school![]()
Zielige autisten. En dan ook nog denken dat je op je 22 gaat kopen
quote:
Ik heb dat andere topic niet gelezen, maar wat vind je zelf?quote:
Dat.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:12 schreef Justinn het volgende:
Ik woon ook nog bij mijn ouders. Om de enige reden dat school dichtbij genoeg is en ik hier alles heb wat ik wil inclusief privacy.
Wat ik dan juist zo bekrompen vind is dat jongeren denken dat ze helemaal zelfstandig zijn als ze op kamers gaan terwijl ze vaak voor een (groot) deel nog wel afhankelijk zijn van hun ouders wat betreft zaken zoals financien, wasgoed en/of andere zaken waar deze jongeren nog geen kennis van hebben.
Op je 22/23e volledig onafhankelijk voor jezelf kunnen zorgen is hetgene waar ik respect voor heb. En dat zie je bij bijna niemand tegenwoordig, omdat de meesten dan nog studeren en onmogelijk financieel zelfstandig rond kunnen komen.
Kort en bondig komt het hier op neer: Wel stoer doen dat je op kamers woont, maar het geld van je ouders of de overheid krijgen.![]()
!
Mijn broer bijvoorbeeld..quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:12 schreef Justinn het volgende:
Ik woon ook nog bij mijn ouders. Om de enige reden dat school dichtbij genoeg is en ik hier alles heb wat ik wil inclusief privacy.
Wat ik dan juist zo bekrompen vind is dat jongeren denken dat ze helemaal zelfstandig zijn als ze op kamers gaan terwijl ze vaak voor een (groot) deel nog wel afhankelijk zijn van hun ouders wat betreft zaken zoals financien, wasgoed en/of andere zaken waar deze jongeren nog geen kennis van hebben.
Op je 22/23e volledig onafhankelijk voor jezelf kunnen zorgen is hetgene waar ik respect voor heb. En dat zie je bij bijna niemand tegenwoordig, omdat de meesten dan nog studeren en onmogelijk financieel zelfstandig rond kunnen komen.
Kort en bondig komt het hier op neer: Wel stoer doen dat je op kamers woont, maar het geld van je ouders of de overheid krijgen.![]()
!
Daar is weinig mis mee, maar je bent wel afhankelijk van dat geld. Of zou je zonder dat geld ook op jezelf kunnen wonen? In principe kan iedereen met een bijdrage van de overheid en/of ouders op zichzelf gaan wonen. Daar is echt niks speciaals aan hoor. Dat op kamers wonen duur is betekent niet dat het onbetaalbaar is. Het trieste is juist dat mensen er zo stoer over lopen te doen, maar ondertussen afhankelijk zijn van andere partijen zoals ouders en overheid. Dat het stoer is tegenover vrienden begrijp ik nog wel, maar wacht nou maar tot je volledig zelf voor de financien mag gaan zorgen. Dat is iets heel anders.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:15 schreef debeterebob het volgende:
Wat is er mis met geld van de overheid? Moet je daar als echte baas van af blijven?
Zelfde situatie, ben bovendien nog onder de 22/23. Is het dan wel goed volgens TS?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:12 schreef Justinn het volgende:
!
quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:14 schreef Frizzly het volgende:
Ben 20 bijna 21 en woon ook nog bij paps en mams. Daardoor afgelopen jaar wel 3 weken naar Zuid-Afrika en 4 maanden naar Suriname gekund was in mijn situatie niet gelukt als ik daarnaast ook nog een kamer/appartement had.
Nu afgestudeerd en een baan, lekker sparen en dan op zoek naar een eigen stekkie.
En dit jaquote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:54 schreef Saekerhett het volgende:
Samenvatting van deel 1 en deel 2 tot dusver:
Uitwonenden die zich druk maken om mensen die nog bij pa en ma wonen
Die vinden vaak ook van zichzelf dat ze heel volwassen zijn en vooral heel zelfstandig. Daarbij kijken ze neer op iemand die een paar jaar later dan hun het huis uit gaan, want stel je nou voor dat je op je 24e het huis uit gaat, nou dan ben je wel de grootste lapzwans aller tijden natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:05 schreef Ventilatorkoeler het volgende:
Tot je 22/23ste thuis wonen is toch normaal? Mensen die een 'je bent 18 jaar en je moet uit huis instelling hebben'>![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heel goed bekeken, geld uitgeven aan vaste lasten kan altijd nog.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:14 schreef Frizzly het volgende:
Ben 20 bijna 21 en woon ook nog bij paps en mams. Daardoor afgelopen jaar wel 3 weken naar Zuid-Afrika en 4 maanden naar Suriname gekund was in mijn situatie niet gelukt als ik daarnaast ook nog een kamer/appartement had.
Nu afgestudeerd en een baan, lekker sparen en dan op zoek naar een eigen stekkie.
Dus elke student die op kamers woont en stufi ontvangt heeft geen kennis van wasgoed, financiën en alle andere zaken die horen bij het 'zelfstandig' wonen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:12 schreef Justinn het volgende:
!
Tja, ik begrijp mensen die op hun 18e op kamers gaan, omdat ze aan de andere kant van het land een studie gaan volgen of omdat ze graag hun eigen stek willen. Prima.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heel goed bekeken, geld uitgeven aan vaste lasten kan altijd nog.
Het is gewoon heerlijk als je met een flinke spaarpot zometeen je eigen stekkie helemaal naar smaak in kan richten zonder op de centen te hoeven letten
Ik zie de toegevoegde waarde niet van op jonge leeftijd op kamers gaan.
Inderdaad, maar dan heeft een reden iedere dag naar de andere kant van het land reizen voor je studie is niet praktisch.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:40 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Tja, ik begrijp mensen die op hun 18e op kamers gaan, omdat ze aan de andere kant van het land een studie gaan volgen of omdat ze graag hun eigen stek willen. Prima.
Ik begrijp ook mensen die wat later uit huis gaan omdat alles in de buurt is (school/studie, sport, vrienden, etc...).
Maar ik begrijp dus niet die zelfingenomen arrogante flikkertjes zoals ook hier in dit topic, die op mensen neerkijken die wat later uit huis gaan dan zijzelf. Zulke figuren zijn gewoon diep en diep triest.
Exactquote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dan heeft een reden iedere dag naar de andere kant van het land reizen voor je studie is niet praktisch.
Maar op op kamers gaan om volwasssen te worden is echt de meest onnozele reden die er bestaat. Volgens mij zijn dat ook van die figuren die zo nodig aan de buitenwereld moeten laten zien dat ze voorzichzelf kunnen zorgen / opkomen. Vervolgens voelen ze zich verheven boven mensen die nog thuis wonen maar zijn ze wel stink jaloers als die mensen opzichzelf gaan en alles kopen wat hun hartje begeert.
Jij denkt ook in stereotypes he?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dan heeft een reden iedere dag naar de andere kant van het land reizen voor je studie is niet praktisch.
Maar op op kamers gaan om volwasssen te worden is echt de meest onnozele reden die er bestaat. Volgens mij zijn dat ook van die figuren die zo nodig aan de buitenwereld moeten laten zien dat ze voorzichzelf kunnen zorgen / opkomen. Vervolgens voelen ze zich verheven boven mensen die nog thuis wonen maar zijn ze wel stink jaloers als die mensen opzichzelf gaan en alles kopen wat hun hartje begeert.
Iedereen denkt onbewust in "stereotypes". Dat is mens eigenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:53 schreef Eix het volgende:
[..]
Jij denkt ook in stereotypes he?
Ook als je niet vanwege studie direct op kamers hoeft te gaan kan het gewoon zijn dat je eraan toe bent. Is niet zo onnozel. En als je een beetje fatsoenlijk je geld kan beheren en niet te lui bent om af en toe flink te werken kun je echt wel sparen en kopen waar je behoefte aan hebt.
Ik doel juist meer op de onafhankelijkheid. De één gaat beter om met geld dan anderen. Ik heb nooit gezegd dat studenten geen kennis hebben van financiën. Sterker nog, ik ben ook student en kan makkelijk een kamer huren als ik dat wil. Maar ik vind het nou niet echt speciaal om op kamers te wonen. Vrijwel iedereen in Nederland kan dat op een één of andere manier wel veroorloven. En op die manier heeft iedereen zijn eigen ding. Iedereen moet doen wat je leuk vindt zolang je je eigen toekomst maar kan bouwen in plaats van je hele leven afhankelijk te moeten zijn van je ouders of de overheid.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Dus elke student die op kamers woont en stufi ontvangt heeft geen kennis van wasgoed, financiën en alle andere zaken die horen bij het 'zelfstandig' wonen?
Sorry maar dat vind ik wel erg kort door de bocht en bekrompen. Ik krijg elke maand een vast bedrag aan inkomsten, een variabel bedrag aan inkomsten ( afhankelijk van gewerkte uren) en heb daarnaast een spaarpot voor tegenvallers waar ik in de zomervakantie voor werk. Alle uitgaven, dus zorgverzekering, collegeld, kamerhuur, boeken kosten, boodschappen, enz. beheer ik ook zelf. Tot op heden is er geen maand geweest waar ik plots bij mijn ouders op de stoep stond omdat ik het geld voor de huur heb uitgegeven aan bier. Toch knap voor een student die volgens jou geen verstand heeft van financiën.
Financieel zelfstandig zijn heeft meer te maken met de vraag of je in en uitgaven goed kan beheren en dus kan rondkomen met beperkte middelen en niet zozeer met de vraag van wie je het geld krijgt. Uiteindelijk ben je namelijk vrijwel altijd afhankelijk van anderen voor geld. Zijn het niet je ouders dan is het wel werk.
Ja tuurlijk, want als je op jezelf woont kun je niet reizenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 02:20 schreef ConnerJohn het volgende:
Je wordt eerder volwassen door te reizen en de wereld te zien dan op je 21ste je eigen overhemden te kunnen strijken.
Ik denk als je student bent en moet alles zelf betalen je blij mag zijn als je op vakantie KUNT gaan.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 02:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, want als je op jezelf woont kun je niet reizen
wat een onzinquote:Op vrijdag 30 juli 2010 07:22 schreef DroogDok het volgende:
Studenten die op kamers wonen zijn meestal ook van die faalhazen die een studentenvereniging nodig hebben om vriendjes te kunnen maken. Zielig.
Echt niet, zeker lid geweest?quote:
nee omdat je niet weet hoe je je eigen boontjes moet doppen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:38 schreef Equites het volgende:
[..]
Ow word je zo volwassen? Nooit geweten man
op mijn 17e op kamers gegaan, nog nooit een studentenvereniging van binnen gezien, nou niet zo janken man, slaat gewoon nergens opquote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:21 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Echt niet, zeker lid geweest?![]()
Veel vrienden voor de rest van het leven gemaakt?
quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:12 schreef Justinn het volgende:
!
Ja met 30.000 euro koop je inderdaad een grote villa.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:04 schreef MrDrako het volgende:
ach ik heb dankzij het thuiswonen ondertussen 30.000 euro gespaard. Scheelt dat ik geen huur of voedsel hoef te kopen he. Als ik straks een huisje koop is het iig geen flatje op de 20ste verdieping van een of ander achterstandswijkje.
En wat voor baan/inkomen heb je?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:04 schreef MrDrako het volgende:
ach ik heb dankzij het thuiswonen ondertussen 30.000 euro gespaard. Scheelt dat ik geen huur of voedsel hoef te kopen he. Als ik straks een huisje koop is het iig geen flatje op de 20ste verdieping van een of ander achterstandswijkje.
Dan kunnen we elkaar de hand schudden.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:06 schreef BK_102 het volgende:
Deze baas heeft alles al voor elkaar:
Eigen huis
Vriendin (wat velen hier niet hebben, de rechter- en linkerhand tellen niet mee he)
2 auto's voor de deur
Geld zat
Wat wil je nog meer. En dat op zo'n jonge leeftijd :p
Mag ik je aanraken?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:06 schreef BK_102 het volgende:
Eigen huis
Vriendin (wat velen hier niet hebben, de rechter- en linkerhand tellen niet mee he)
2 auto's voor de deur
Geld zat
Op een vriendin na heb ik dat ook hoor sinds m'n 19de.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:06 schreef BK_102 het volgende:
Eigen huis
2 auto's voor de deur
Geld zat
Moet je niet de prijskaartjes erbij zetten? Dan kunnen we namelijk ons helemaal vergapen over hoe jij het maakt in het levenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:06 schreef BK_102 het volgende:
Eigen huis
2 auto's voor de deur
Geld zat
Volgens zijn vriendin heeft ie een klein piemoltje hoor.quote:
Leeftijd/baan? Iedereen kan een klein kuthuisje, een lelijke vriendin en 2 oude golfjes hebben. Geld zat om naar de kroeg te kunnen?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:06 schreef BK_102 het volgende:
Eigen huis
2 auto's voor de deur
Geld zat
Waarom?! Is dit nu gewoon een 'poch hier met hoe kankerrijk je eigenlijk wel niet bent" topic geworden?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Leeftijd/baan? Iedereen kan een klein kuthuisje, een lelijke vriendin en 2 oude golfjes hebben. Geld zat om naar de kroeg te kunnen?
Ik vraag niet naar een opsomming van je vermogen, maar iets meer info mag wel
Als hij zegt dat hij op een jonge leeftijd alles al heeft, vraag ik me af hoe hij dat voorelkaar heeft. En wat zijn idee van alles hebben is. Alles is relatief tenslotte.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:25 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Waarom?! Is dit nu gewoon een 'poch hier met hoe kankerrijk je eigenlijk wel niet bent" topic geworden?
Maakt dat dan wat uit? Als hij gelukkig is, laat het lekker.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als hij zegt dat hij op een jonge leeftijd alles al heeft, vraag ik me af hoe hij dat voorelkaar heeft. En wat zijn idee van alles hebben is. Alles is relatief tenslotte.
Hij loopt te verkondigen dat ie alles heeft, waarop ik me afvraag wat hij zo ongeveer heeft. Zoals eerder aangegeven is niet elke auto hetzelfde. 2 kleine autotjes voor de deur getuigt nog niet echt van het goed voor elkaar hebben. Zeker niet als je samenwoont.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:41 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Maakt dat dan wat uit? Als hij gelukkig is, laat het lekker.
Nou en? Hij is blij, laat t lekkerquote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij loopt te verkondigen dat ie alles heeft, waarop ik me afvraag wat hij zo ongeveer heeft. Zoals eerder aangegeven is niet elke auto hetzelfde. 2 kleine autotjes voor de deur getuigt nog niet echt van het goed voor elkaar hebben. Zeker niet als je samenwoont.
De meeste van die mama'spopjes in dit topic snappen dat niet. Debielen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:48 schreef StarGazer het volgende:
Op kamers wonen
Studentenhuizen
Studentenleven in Groningen
Ja, was een mooie tijd
Ik geef ook toe dat de woning die ik heb wel een uitzondering isquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:58 schreef shiftknop het volgende:
Ik zeg ook niet dat het altijd zo is hoor. Ik vind dat het woord appartement vaak tesnel wordt gebruikt om een klein schijtflatje wat meer "flair" te geven. Net als penthouseVaak gewoon een zolderkamer
Ik snap het ook echt niet. Prachtige tijd, had het voor geen goud willen missen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
De meeste van die mama'spopjes in dit topic snappen dat niet. Debielen.
Als je het niet wilt snappen, blijf dan lekker weg. Ik ben er niet op uit om hem te kleineren. Ik vraag me alleen af hoe hij het voor elkaar heeft.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou en? Hij is blij, laat t lekker![]()
Alsie post dat ie in een klein rijtjeshuis met zijn meisje woont met een verrotte golf uit 1988 en een polo uit 1990 en hij kan lekker uiteten bij de mac eens per maand en is er blij mee, prima toch. Moet je m dan nog ff benadrukken dat hij dan een sukkel is omdat hij het 'niet' voor elkaar heeft? Wat een onzin...
zolang hij gelukkig is is het prima!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij loopt te verkondigen dat ie alles heeft, waarop ik me afvraag wat hij zo ongeveer heeft. Zoals eerder aangegeven is niet elke auto hetzelfde. 2 kleine autotjes voor de deur getuigt nog niet echt van het goed voor elkaar hebben. Zeker niet als je samenwoont.
Dat weet ik ook wel, maar hij is aan het opscheppenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:17 schreef Olle. het volgende:
[..]
zolang hij gelukkig is is het prima!
meeste mensen zien dat alleen helaas niet meer in
dat ben ik met je eensquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, maar hij is aan het opscheppen
Laat het gaan johquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, maar hij is aan het opscheppen
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:21 schreef Olle. het volgende:
[..]
dat ben ik met je eens![]()
ach joh gewoon bovenstaan![]()
Ik vraag het me af. Die gast heeft nog niet gepost en ondertussen heb ik stargazer in mijn nek zitten....quote:
Had mijn studententijd ook zeker niet willen missen, maar die zou niet beter zijn geweest als ik voor teveel geld op een te kleine kamer in een te vies studentenhuis zou hebben gewoond.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:10 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik snap het ook echt niet. Prachtige tijd, had het voor geen goud willen missen.
Eensch, ik woonde 12 kilometer van de hoge school, hard een auto en vond het niet waarom om in een stinkhutje te zitten...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:36 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Had mijn studententijd ook zeker niet willen missen, maar die zou niet beter zijn geweest als ik voor teveel geld op een te kleine kamer in een te vies studentenhuis zou hebben gewoond.
Nou laat ik zeggen een stuk boven Jan Modaalquote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dan kunnen we elkaar de hand schudden.
Weet alleen je definitie van geld zat niet
En hoe oud ben je?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:51 schreef BK_102 het volgende:
[..]
Nou laat ik zeggen een stuk boven Jan Modaal
Ja want zo zijn alle studentenhuizenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:36 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Had mijn studententijd ook zeker niet willen missen, maar die zou niet beter zijn geweest als ik voor teveel geld op een te kleine kamer in een te vies studentenhuis zou hebben gewoond.
Debielen, boeren, sukkels. Is dit jou manier van communiceren. Je klinkt erg gefrusteerd.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Precies. Vond het altijd wel meevallen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:54 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja want zo zijn alle studentenhuizen
Man, loop toch eens niet zo dom te blaten man
Niets vreemds hoor, totaal niet zelfs, maar ik snap niet waarom je het niet zou doen als je de kans had. In mijn ogen is het een unieke ervaring die er voor zorgt dat je een stukje 'opvoeding' krijgt die je thuis niet kan krijgen. Maar ieder zijn eigen keuze hoor, is alleen niet mijn keuze geweest.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:01 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Debielen, boeren, sukkels. Is dit jou manier van communiceren. Je klinkt erg gefrusteerd.
Hostimeister: Mooi dat jij op je 17de al bent gaan wonen op kamers, vind het knap. Als iemand van 22 op 20 km van hogeschool woont en dan nog thuis woont, is daar toch niets vreemds aan of is men al zo diep weggezakt dat dit wereldschokkend nieuws is?
Juichyhil: Al zou ik een huis willen kopen, het kan gewoon niet meer. Denk je nou echt dat een bank je een hypotheek geeft als je nog studeert. En als geeft je bank die hypotheek, studeren en die hypotheek aflossen gaat niet. Wach maar als het tegenzit, de wasmachine gaat kapot, de auto houdt ermee op. Als je schulden wilt opbouwen moet je vooral op jezelf wonen
.
Je stopt je eigen vermogen dat je gespaard hebt meteen in je huis. Dan zijn je hypotheeklasten lagerquote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:03 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja met 30.000 euro koop je inderdaad een grote villa.
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:10 schreef Zwolsboy het volgende:
Jongeren van deze tijd![]()
Zijn veel eisend Klopt
Kunnen niet tegen veranderingenik blijf hier wonen het is zo makkelijk Heb net een nieuwe auto gekocht
Hebben geen zin om volwassen te worden zie mijn ouders alleen tijdens het eten
Hebben geen zin om rekeningen te betalenik wil bier en uitgaan Betaal alles zelf
Willen het liefst Vrij-Zat-Zo liters bier drinken 2 dagen per week vind ik voldoende
Willen op school zitten en studiebeurs trekken om het bier te betalen Mwa deed et om de studie en auto te betalen
Hebben geen zin in een bijbaantje Ik werk vanaf mijn 16de bij de Mac Donaldsen doe het nu nog naast mijn fulltimebaan
![]()
Willen niet voor 7 uur opstaan Doe ik wel vaak genoeg
Geen zin in een rijbewijs halenop mijn 18e verjaardag eerste rijles gehad
minstens 3x per jaar op vakantie en het liefste dat papa de rekeningen dokt vakanties betaal ik zelf
een Full HD LCD 42` tv op de slaapkamer Heb ik!alleen niet fullHD hadden ze toen nog niet
![]()
Willen dat de ouders alles voor hun betalen![]()
De was doen NowayHelp ma soms
![]()
Bed verschonenik heb toch geen vriendin dus die vlekken mogen van mij blijven
doe ik vaak genoeg
altijd zelf
Kamer stofzuigenmaar bij mijn maten is het ook smerig en anders hoor ik er niet bij doe ik wekelijks
Inschrijven bij de woningbouw kan op je 16emaar hoe moet dat wil jij dat doen papa op mijn 18e gedaan, nu 24 en er is niets vrij voor mij, ben geen probleem geval
![]()
Sparen probeer ik maar lukt niet omdat bier duur isspaar 1.000 per maand
![]()
Condooms kopen en weer weg gooien omdat er geen meid op je af komtGewoon zonder
naja had een vaste partner
![]()
Op kamers wonen zelfstandig noemenvrijdag avond komen ze thuis met een berg was voor mama en zaterdag gaat mama de kamer grondig poetsen samen met tante Truus
![]()
Kijk ik raar op neer jongeren met zulke gedachtenik was met 22 eruit en vond dat al laat en heb een eigen portiekflatje van 90 m2 en mn vriendin komt er over een tijdje erbij en kan het prima betalen
gewoon een baan zoeken ipv tot 1 uur in je bed liggen stinken
![]()
Ook snachts zijn er genoeg baantjes te vinden maar jongeren zijn niet bereid om hun ritme te veranderen
En niet zeuren over dat een fansoenlijk huurhuis wel 4-8 jaar duurt
Je kan op je 16e inschrijven en als het 8 jaar duurt heb je uiterlijk op je 24e een huis met 6 slaapkamers luxe interieur een riante tuin.
In Nederland duurt het gemiddeldd 3-5 jaar op een goed huurhuis dus schrijf je met 16 - 18 in dan kan je met 23 er heel makkelijk eruit maar moeite doen is moeilijk he jongens![]()
Koop een fles azijnquote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:10 schreef Zwolsboy het volgende:
Jongeren van deze tijd![]()
Zijn veel eisend
Kunnen niet tegen veranderingenik blijf hier wonen het is zo makkelijk
Hebben geen zin om volwassen te worden
Hebben geen zin om rekeningen te betalenik wil bier en uitgaan
Willen het liefst Vrij-Zat-Zo liters bier drinken
Willen op school zitten en studiebeurs trekken om het bier te betalen
Hebben geen zin in een bijbaantje
Willen niet voor 7 uur opstaan
Geen zin in een rijbewijs halen![]()
minstens 3x per jaar op vakantie en het liefste dat papa de rekeningen dokt
een Full HD LCD 42` tv op de slaapkamer
Willen dat de ouders alles voor hun betalen
De was doen Noway![]()
Bed verschonenik heb toch geen vriendin dus die vlekken mogen van mij blijven
![]()
Kamer stofzuigenmaar bij mijn maten is het ook smerig en anders hoor ik er niet bij
Inschrijven bij de woningbouw kan op je 16emaar hoe moet dat wil jij dat doen papa
Sparen probeer ik maar lukt niet omdat bier duur is![]()
Condooms kopen en weer weg gooien omdat er geen meid op je af komt![]()
Op kamers wonen zelfstandig noemenvrijdag avond komen ze thuis met een berg was voor mama en zaterdag gaat mama de kamer grondig poetsen samen met tante Truus
Kijk ik raar op neer jongeren met zulke gedachtenik was met 22 eruit en vond dat al laat en heb een eigen portiekflatje van 90 m2 en mn vriendin komt er over een tijdje erbij en kan het prima betalen
gewoon een baan zoeken ipv tot 1 uur in je bed liggen stinken
![]()
Ook snachts zijn er genoeg baantjes te vinden maar jongeren zijn niet bereid om hun ritme te veranderen
En niet zeuren over dat een fansoenlijk huurhuis wel 4-8 jaar duurt
Je kan op je 16e inschrijven en als het 8 jaar duurt heb je uiterlijk op je 24e een huis met 6 slaapkamers luxe interieur een riante tuin.
In Nederland duurt het gemiddeldd 3-5 jaar op een goed huurhuis dus schrijf je met 16 - 18 in dan kan je met 23 er heel makkelijk eruit maar moeite doen is moeilijk he jongens![]()
Dit.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:20 schreef shiftknop het volgende:
[..]
Je stopt je eigen vermogen dat je gespaard hebt meteen in je huis. Dan zijn je hypotheeklasten lager
Word jij niet gigantisch moe van jezelf, zo steeds naar anderen te kijken? Waarom zou het jou uitmaken dat persoon A op zichzelf woont en persoon B nog bij pa en ma? En dan nog, je bent zo bekrompen als wat.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat kan je dan ook zeggen van de hele essentie van dit topic.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou en? Hij is blij, laat t lekker![]()
Alsie post dat ie in een klein rijtjeshuis met zijn meisje woont met een verrotte golf uit 1988 en een polo uit 1990 en hij kan lekker uiteten bij de mac eens per maand en is er blij mee, prima toch. Moet je m dan nog ff benadrukken dat hij dan een sukkel is omdat hij het 'niet' voor elkaar heeft? Wat een onzin...
Inderdaad, ik maak gewoon eerst mijn studie af. Daarna ga ik pas op mezelf wonen. En mijn ouders zijn het daar volkomen mee eens.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:52 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat kan je dan ook zeggen van de hele essentie van dit topic.
Mensen die nog thuis wonen na hun 22e of whatever, als ze gelukkig zijn laat ze gewoon.
ik ben het ook met je ouders eens!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:57 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Inderdaad, ik maak gewoon eerst mijn studie af. Daarna ga ik pas op mezelf wonen. En mijn ouders zijn het daar volkomen mee eens.
Is ook helemaal waar hoor, alleen (in tegenstelling tot kikoooooo) vind ik het niet triest ofzo, ik begrijp niet waarom mensen die kans tot zelfontplooiing niet aangrijpen als ze de mogelijkheid hebben.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:52 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat kan je dan ook zeggen van de hele essentie van dit topic.
Mensen die nog thuis wonen na hun 22e of whatever, als ze gelukkig zijn laat ze gewoon.
Ach kikoooo is gewoon een dikke trollquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Is ook helemaal waar hoor, alleen (in tegenstelling tot kikoooooo) vind ik het niet triest ofzo, ik begrijp niet waarom mensen die kans tot zelfontplooiing niet aangrijpen als ze de mogelijkheid hebben.
Het is maar net wat je wilt.. niet iedereen is hetzelfde..quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Is ook helemaal waar hoor, alleen (in tegenstelling tot kikoooooo) vind ik het niet triest ofzo, ik begrijp niet waarom mensen die kans tot zelfontplooiing niet aangrijpen als ze de mogelijkheid hebben.
Ja maar lamlullen thuis omdat je het zo makkelijk hebt is nou niet echt een geweldig idee, toch? Andere redenen daargelaten, natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:11 schreef Duzzy het volgende:
[..]
Het is maar net wat je wilt.. niet iedereen is hetzelfde..
Dus je weet al hoe het is? Ik hoef niet iedere dag te zuipen, kijk als het lekker weer is pak ik wel een terrasje. Maar verder drink ik alleen in het weekend. Mis ik daarom dan een geweldige studententijd?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:39 schreef Hondenfluitje het volgende:
Jezus man waar kan je je druk om maken zegEr zijn zat mensen van 22/23 die nog thuis wonen en ik heb nog nooit iemand IRL tegen ze horen zeggen dat ze triest waren, weer zo'n heldentopic dit. Wat boeit het als iemand dan nog thuis woont, als hij/ zij daar gelukkig van wordt, wat is het probleem dan? Ik denk dat je dan wel een mooie studententijd mist, maar da's hun probleem.
Ik ben 20 en ga bijna uit huis naar een studentenhuis. Ik heb al flink wat spaargeld en het boeit mij niks als dat aan het einde van de rit op is, ik heb dan tenminste geleefdIk vind gezelligheid belangrijker dan geld. En buiten dat vind mijn vriendin het wel grappig cq. handig dat ik kan strijken enz.
Het is ook niet zo dat de mensen op kamers zich wel elke dag kapotzuipenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:41 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Dus je weet al hoe het is? Ik hoef niet iedere dag te zuipen, kijk als het lekker weer is pak ik wel een terrasje. Maar verder drink ik alleen in het weekend. Mis ik daarom dan een geweldige studententijd?
Nee, dat weet ik niet, dat denk ik. En ik ben ook niet van plan om iedere dag te gaan zuipen hoor. Het feit dat je in een studentenhuis terecht komt met allemaal gezellige mensen, daar gaat het mij om. Daar waar ik nu woon vind is dat een stuk minder.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:41 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Dus je weet al hoe het is? Ik hoef niet iedere dag te zuipen, kijk als het lekker weer is pak ik wel een terrasje. Maar verder drink ik alleen in het weekend. Mis ik daarom dan een geweldige studententijd?
Dat kan ik dan weer ruimschoots compenseren met mijn vrienden die ik nu al hebquote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:06 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet, dat denk ik. En ik ben ook niet van plan om iedere dag te gaan zuipen hoor. Het feit dat je in een studentenhuis terecht komt met allemaal gezellige mensen, daar gaat het mij om. Daar waar ik nu woon vind is dat een stuk minder.
Ik dus niet want ik woon in een rijke buurt waar alle mensen van mijn leeftijd kakkers zijn. Krijgen alles van hun ouders en ik wil dat niet dus ik hoor er niet bij daar in de buurt. Maar dat boeit me niks, want ik woon sowieso in een kutdorp, de stad is veel leuker. En dat ik combinatie met andere problemen maakte voor mij 200% duidelijk dat hier weg wil.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat kan ik dan weer ruimschoots compenseren met mijn vrienden die ik nu al heb
Wait whut?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:17 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ik dus niet want ik woon in een rijke buurt waar alle mensen van mijn leeftijd kakkers zijn. Krijgen alles van hun ouders en ik wil dat niet dus ik hoor er niet bij daar in de buurt. Maar dat boeit me niks, want ik woon sowieso in een kutdorp, de stad is veel leuker. En dat ik combinatie met andere problemen maakte voor mij 200% duidelijk dat hier weg wil.
Kijk, dan snap ik dat je op kamers gaat. Ik woon op 20 min van Amsterdam, in een mooi dorp. Dus ja, waarom zou ik dan in a'dam gaan wonen? Voor die 40 min reistijd?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:17 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ik dus niet want ik woon in een rijke buurt waar alle mensen van mijn leeftijd kakkers zijn. Krijgen alles van hun ouders en ik wil dat niet dus ik hoor er niet bij daar in de buurt. Maar dat boeit me niks, want ik woon sowieso in een kutdorp, de stad is veel leuker. En dat ik combinatie met andere problemen maakte voor mij 200% duidelijk dat hier weg wil.
Euhm ja...?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk, dan snap ik dat je op kamers gaat. Ik woon op 20 min van Amsterdam, in een mooi dorp. Dus ja, waarom zou ik dan in a'dam gaan wonen? Voor die 40 min reistijd?
Afgezien van kleding heb ik dat ook. Supermarkt op 5 minuten, sportclub op 5 minuten, station op 2 minuten, snackbar op 15 seconden loopafstandquote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:43 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Euhm ja...?
Dorpen, serieus... hekel aan. Als ik ooit de 50 haal waai ik daar wel aan, maar alles binnen 5 minuten fietsen in de buurt hebben is toch echt wel lekker
Euh.. Het leven en wonen in Amsterdam is toch iets heel anders dan het leven en het wonen in een dorp in de buurt. Hoewel het erg afhangt van hoe je leven is ingedeeld, kan ik mij voorstellen dat de overgrote meerderheid van de jongeren het aantrekkelijker vindt om in Amsterdam zelf te wonen dan daar buiten.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk, dan snap ik dat je op kamers gaat. Ik woon op 20 min van Amsterdam, in een mooi dorp. Dus ja, waarom zou ik dan in a'dam gaan wonen? Voor die 40 min reistijd?
Dar weet ik, maar ik zit goed op mijn plek hier,quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Euh.. Het leven en wonen in Amsterdam is toch iets heel anders dan het leven en het wonen in een dorp in de buurt. Hoewel het erg afhangt van hoe je leven is ingedeeld, kan ik mij voorstellen dat de overgrote meerderheid van de jongeren het aantrekkelijker vindt om in Amsterdam zelf te wonen dan daar buiten.
Dat is dan ook prima. Amsterdam is al vol genoeg.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dar weet ik, maar ik zit goed op mijn plek hier,
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mongolen die hun hele leven in hetzelfde dorp blijven wonenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:03 schreef l3laster het volgende:
mensen die op kamers gaan omdat ze in hun eigen geboorte stad weg zijn gepest
Dorpenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:05 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mongolen die hun hele leven in hetzelfde dorp blijven wonen
Wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:05 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mongolen die hun hele leven in hetzelfde dorp blijven wonen
Totaal niet, was meer een overtrokken reactie op die jojo. Maar je snap natuurlijk ook wel dat het een beetje kortzichtig is, of niet?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?
Zie ik dan niets van de wereld en verpest ik daarom mijn leven?
Van hem ja, maar die van jou ookquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Totaal niet, was meer een overtrokken reactie op die jojo. Maar je snap natuurlijk ook wel dat het een beetje kortzichtig is, of niet?
Lekker aan het trollen?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 07:22 schreef DroogDok het volgende:
Studenten die op kamers wonen zijn meestal ook van die faalhazen die een studentenvereniging nodig hebben om vriendjes te kunnen maken. Zielig.
Mooie studententijd missen wieso? Slaat ook nergens op.... thuis woon je net zo dicht bij de stad als een kamer in sommige gevallen. Daarnaast ben je met al die huisfeestjes etc toch nooit op je eigenkamer of "thuis". Dus wat is het verschilquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:39 schreef Hondenfluitje het volgende:
Jezus man waar kan je je druk om maken zegEr zijn zat mensen van 22/23 die nog thuis wonen en ik heb nog nooit iemand IRL tegen ze horen zeggen dat ze triest waren, weer zo'n heldentopic dit. Wat boeit het als iemand dan nog thuis woont, als hij/ zij daar gelukkig van wordt, wat is het probleem dan? Ik denk dat je dan wel een mooie studententijd mist, maar da's hun probleem.
In sommige gevallen ja. En nooit op je kamer zijn hangt van jezelf af.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:10 schreef l3laster het volgende:
[..]
Mooie studententijd missen wieso? Slaat ook nergens op.... thuis woon je net zo dicht bij de stad als een kamer in sommige gevallen. Daarnaast ben je met al die huisfeestjes etc toch nooit op je eigenkamer of "thuis". Dus wat is het verschil
Juistem.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:12 schreef marcodej het volgende:
Eindconclusie: iedereen moet gewoon doen wat 'ie voor zichzelf het beste vind.
Zinloze discussie dit.
Nee hoor, hoe kun je nou oordelen of ergens wonen leuk is of niet als je het niet anders hebt meegemaakt dan dat ene ding? Simpel voorbeeld: Je woont je hele leven in een dorp en zegt dat in de stad wonen jou niet trekt, hoe kun je dit weten zonder niet eerst eens in een stad te wonen? Je woont in het zuiden en zegt dat wonen in het oosten niet leuk is, hoe kun je dat weten zonder er eerst eens te hebben gewoond? Je zegt dat koffie niet lekker is maar hebt het nooit geproefd... nou ja je snapt me wel.quote:
Of bijvoorbeeld dat iedereen die in een dorp woont een mongool isquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:25 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nee hoor, hoe kun je nou oordelen of ergens wonen leuk is of niet als je het niet anders hebt meegemaakt dan dat ene ding? Simpel voorbeeld: Je woont je hele leven in een dorp en zegt dat in de stad wonen jou niet trekt, hoe kun je dit weten zonder niet eerst eens in een stad te wonen? Je woont in het zuiden en zegt dat wonen in het oosten niet leuk is, hoe kun je dat weten zonder er eerst eens te hebben gewoond? Je zegt dat koffie niet lekker is maar hebt het nooit geproefd... nou ja je snapt me wel.
Like I said, overtrokkenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of bijvoorbeeld dat iedereen die in een dorp woont een mongool is
2 quote's eerder zeg je nog dat het niet overtrokken wasquote:
Ik las je verkeerdquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
2 quote's eerder zeg je nog dat het niet overtrokken was
Als jij dat van net serieus bedoelde, dan wel jaquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:35 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik las je verkeerd![]()
Dacht dat je bedoelde dat ik kortzichtig was.
Van die mongolen? Nee hoorquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als jij dat van net serieus bedoelde, dan wel ja
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:39 schreef Svyatagor het volgende:
Thuis blijven wonen is voor nerds en hbo'ers.
Hm, onderbouwen... De thuiswoners die ik ken zijn over het algemeen nerd, hbo'er, of beide. Dus deze uitspraak is puur op mijn empirische waarnemingen gebaseerd.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Onderbouw is wat, ipv net als een hoop andere een one-liner in het topic te gooien.
Je bent bij 3 mensen thuisgeweest neem ik aan?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hm, onderbouwen... De thuiswoners die ik ken zijn over het algemeen nerd, hbo'er, of beide. Dus deze uitspraak is puur op mijn empirische waarnemingen gebaseerd.
Dan is die zeer zwaar gehandicapt in zn kop en heeft niet eens verstand om te leren dat je niet je hele leven thuis kunt wonenquote:
Precies zo'n insteek kan ik wel begrijpen. Ik snap best dat sommige mensen op hun 17 al uit huis gaan wonen om wat voor reden dan ook. Als je school niet te ver van je huis zit waarom dan niet thuis wonen? Reageren met "elke dag om 17 uur (wat een boerentijd eet jij trouwens kikkoo) vertellen hoe je dag was" is zo zielig. Nee, remsporen van een maand eerder zijn fris in een vies studenten kot (vooroordeel, maar daar komt kikkoo ook telkens mee). Sommige zijn er wat eerder ervoor klaar dan anderen, jij bent er op je 17 al klaar voor, een ander pas op zn 24, maar is dat nou zo gek?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Z'n mama doet ook zijn vriendin ?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:26 schreef Robin__ het volgende:
tja.. nog erger zijn de mensen die wel rond de 20 uit huis gaan maar waarvan de ouders werkelijk alles regelen. Ken er 1 die 50% van de huur krijgt en een auto op papa's naam voor de deur heeft staan. En mama doet de was/strijk voor hem + vriendin
22-23 en nog thuis wonen kan prima ivm studie.. maar imo hoor je voor je 25e wel op te krassen. Kan me persoonlijk ook niet voorstellen dat je daar op die leeftijd zelf geen behoefte aan hebt. Dat zal er ook wel aan liggen hoe relaxt je kamer thuis is en hoe je met je ouders omgaat, persoonlijk had ik op mn 20e echt behoefte aan een andere omgeving en naar een studenten hokje (geen studentenhuis) vertrokken. De opleiding die ik doe had ook dichterbij gekund, maar de hogeschool hier sprak mij meer aan.
Dat dus.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:55 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zou eigenlijk ook niet meer thuis willen wonen, maar dat hele zelfontplooiing en dat je er zo zelfstandig van wordt is ook echt overschat hoor. Alsof koken en de was doen zo moeilijk is.Bovendien doet een derde zijn eigen was niet eens, maar nemen ze dat mee naar papa en mama. En dan wel verkondigen hoe zelfstandig ze zijn geworden nu ze op kamers zitten.
!
Sommige mensen zijn gewoon niet geschikt om op kamers te gaan. Als je moeite hebt met een stapeltje afwas zo hier en daar, een wat smerige vloer, een niet compleet spic en spanne badkamer en mensen die dat niet zoveel interesseert, dan moet je gewoon niet op kamers gaan. Is ook een stuk prettiger voor de mensen die wel kunnen genieten van de gezelligheid en de ongedwongenheid.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:11 schreef Charie het volgende:
Bij ouders tja.. op 'kamers' wonen is echt niet veel beter hoor, en trouwens ik doe alles al zelf koken etc de hele zooi. Dus ik zou dan een normaal ruim schoon huis inruilen voor zo'n tyfusbendeIk zou niet op kamers gaan wonen als ik nog bij me ouders kan wonen. Wel een verbetering is als je voor jezelf iets kan krijgen, appartement of zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |