Zelf koken, zelf schoonmaken, zelf de rekeningen betalen. Inderdaad, zo word je volwassen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:38 schreef Equites het volgende:
[..]
Ow word je zo volwassen? Nooit geweten man
Omdat ik hier gelukkig ben, hier woon ik bij mijn familie, vrienden en sportclub.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:30 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik snap ten eerste al niet dat je nu al weet dat je een huis wilt kopen in het dorp waar je nu woont. Waarom niet verder kijken door het land/wereld?
Want dat kan niet als je thuis woont?quote:
Ik zie niet in waarom ik op mezelf zou gaan wonen als student, om op die manier meer geld uit te moeten geven en daar volwassen van te worden.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:57 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zelf koken, zelf schoonmaken, zelf de rekeningen betalen. Inderdaad, zo word je volwassen.
Gast, hoe erg kan je generaliseren?quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:57 schreef Skylark. het volgende:
Mensen die op hun 22e het ouderlijk huis nog niet hebben verlaten zijn te bekrompen om ze te proberen te bekeren.
Het zijn ook de mensen die je niet in een studentenhuis wil hebben wonen. Ze zouden bij een kijkavond niet eens uitgekozen worden.
Ah gossie, koetjiekoetjie!quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat ik hier gelukkig ben, hier woon ik bij mijn familie, vrienden en sportclub.
[..]
Want dat kan niet als je thuis woont?
quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:54 schreef DroogDok het volgende:
tot 26 bij pappie en mammie gewoont, prima!
Ik zit goed hoor op mijn 22ste thuis. Half uurtje van school vandaan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:57 schreef Skylark. het volgende:
Mensen die op hun 22e het ouderlijk huis nog niet hebben verlaten zijn te bekrompen om ze te proberen te bekeren.
Het zijn ook de mensen die je niet in een studentenhuis wil hebben wonen. Ze zouden bij een kijkavond niet eens uitgekozen worden.
Voor 400 euro krijg je in de gemiddelde stad in het westen nog net een kamer van 20m2, man.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:07 schreef shiftknop het volgende:
[..]
Hier voor 800 euro in de maand ja.
Wij zoeken iets voor 400 oid. Is er wel maar wordt weggegeven aan mensen met voorrang.
Kan er weinig meer aan toevoegen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:55 schreef EdAtTheBar het volgende:
- Is goedkoper![]()
- Daar wonen al m'n vrienden![]()
- Studentenkamers zijn vies![]()
- Hoef ik niet te koken![]()
- Kan mijn moeder de was doen![]()
- Ik woon toch dicht bij mijn school![]()
Zielige autisten. En dan ook nog denken dat je op je 22 gaat kopen
quote:
Ik heb dat andere topic niet gelezen, maar wat vind je zelf?quote:
Dat.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:12 schreef Justinn het volgende:
Ik woon ook nog bij mijn ouders. Om de enige reden dat school dichtbij genoeg is en ik hier alles heb wat ik wil inclusief privacy.
Wat ik dan juist zo bekrompen vind is dat jongeren denken dat ze helemaal zelfstandig zijn als ze op kamers gaan terwijl ze vaak voor een (groot) deel nog wel afhankelijk zijn van hun ouders wat betreft zaken zoals financien, wasgoed en/of andere zaken waar deze jongeren nog geen kennis van hebben.
Op je 22/23e volledig onafhankelijk voor jezelf kunnen zorgen is hetgene waar ik respect voor heb. En dat zie je bij bijna niemand tegenwoordig, omdat de meesten dan nog studeren en onmogelijk financieel zelfstandig rond kunnen komen.
Kort en bondig komt het hier op neer: Wel stoer doen dat je op kamers woont, maar het geld van je ouders of de overheid krijgen.![]()
!
Mijn broer bijvoorbeeld..quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:12 schreef Justinn het volgende:
Ik woon ook nog bij mijn ouders. Om de enige reden dat school dichtbij genoeg is en ik hier alles heb wat ik wil inclusief privacy.
Wat ik dan juist zo bekrompen vind is dat jongeren denken dat ze helemaal zelfstandig zijn als ze op kamers gaan terwijl ze vaak voor een (groot) deel nog wel afhankelijk zijn van hun ouders wat betreft zaken zoals financien, wasgoed en/of andere zaken waar deze jongeren nog geen kennis van hebben.
Op je 22/23e volledig onafhankelijk voor jezelf kunnen zorgen is hetgene waar ik respect voor heb. En dat zie je bij bijna niemand tegenwoordig, omdat de meesten dan nog studeren en onmogelijk financieel zelfstandig rond kunnen komen.
Kort en bondig komt het hier op neer: Wel stoer doen dat je op kamers woont, maar het geld van je ouders of de overheid krijgen.![]()
!
Daar is weinig mis mee, maar je bent wel afhankelijk van dat geld. Of zou je zonder dat geld ook op jezelf kunnen wonen? In principe kan iedereen met een bijdrage van de overheid en/of ouders op zichzelf gaan wonen. Daar is echt niks speciaals aan hoor. Dat op kamers wonen duur is betekent niet dat het onbetaalbaar is. Het trieste is juist dat mensen er zo stoer over lopen te doen, maar ondertussen afhankelijk zijn van andere partijen zoals ouders en overheid. Dat het stoer is tegenover vrienden begrijp ik nog wel, maar wacht nou maar tot je volledig zelf voor de financien mag gaan zorgen. Dat is iets heel anders.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:15 schreef debeterebob het volgende:
Wat is er mis met geld van de overheid? Moet je daar als echte baas van af blijven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |