Ik heb gemerkt dat je dat soort muziek ook vaak moet zien dan zie je de actie en reactie die er heel veel op het podium is bij improvisatie dan krijgt de muziek ook meer structuur, je ziet bevoorbeeld duidelijk als iemand iemand aan het fucken is door iets anders te doen dan hij/zij verwacht. Wel spannende muziek om te zien.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:04 schreef Beregd het volgende:is iets met machine, met de duidelijke vermelding (no songs) bij de aankondiging van de optredens.
Eens een stukje van gehoord, maar lang is het niet uit te houden.
welke Belgische wereldhit is dit en van wie is het dus niet?quote:Lou Deprijck is de enige vertolker van de wereldhit, blijkt uit een rapport van experts. Sinds 1977 is Lou Deprijck de producer van het nummer
Bovendien heeft hij de muziek gecomponeerd en de tekst gezongen.
heeft dit altijd betwist.
Als gevolg van een rechtszaak die in 2006 was aangespannen door, werden experts aangesteld. "Vandaag blijkt uit het rapport van de experts dat de stem van
van Lou Deprijck is", preciseert de krant La Dernière Heure. (belga/vsv)
Ook dat.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:16 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die heeft redelijk treffende vocalen inderdaad.
Ik zing hem altijd meequote:Op woensdag 28 juli 2010 14:16 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die heeft redelijk treffende vocalen inderdaad.
quote:"Ik ben erg opgelucht", zegt Deprijck in een interview met La Dernière Heure. "Mijn talent werd ontkend." Deprijck is ook nog steeds boos op. "Ik lig aan de basis van zijn succes. Zelfs zijn artiestennaam heb ik gekozen. Het succes van het nummer, dat meer dan 8 miljoen keer verkocht is, heeft me verbaasd."
J'aime la vie... nou ja, Europese hit danquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
In het decennium erna geen 1, denk ik.
en Sonic Youthquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel een leuk nummer the presidents of the USA hebben er ook nog versie van gemaakt
Zal daarbuiten ook niet veel potten gebroken hebben. Maar Technotronic was nog 1989.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:18 schreef ranja het volgende:
[..]
J'aime la vie... nou ja, Europese hit dan
Voor 'n vermeende superhit is ie dan toch aardig in de vergetelheid geraakt. Ik kende hem tot nu in elk geval nog niet. En dit zegt me eerlijk gezegd ook niet zoveel.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:18 schreef ranja het volgende:
[..]
J'aime la vie... nou ja, Europese hit dan
songfestival winnaar, heeft ongetwijfeld in de meeste Europese landen in de top 10 gestaan.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:20 schreef Grobbel het volgende:
Voor 'n vermeende superhit is ie dan toch aardig in de vergetelheid geraakt. Ik kende hem tot nu in elk geval nog niet. En dit zegt me eerlijk gezegd ook niet zoveel.
quote:is een Belgische rockband die furore maakte met hun album “Laughing Cavalier” (1969). Het album werd opgenomen in de Abbey Road Studios en werd een succes, mede dankzij de single
die een nummer 1-hit werd in meer dan 20 landen. Artiesten als Claude François, Beta Band, Paul Michiels en I Monster maakten van
hun eigen versie en scoorden er een hit mee. Van de single werden twee miljoen exemplaren verkocht. Ook Portishead heeft in hun single 'Glorybox' een sample gebruikt van
.
Da's de titel van I Monster idd, maar je maakt 'm compleet.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:25 schreef Gehenna het volgende:
Daydream in Blue van uhm uhm wallace collection
Ha toch Ike's Rap. Ik wist dat er iets niet klopte aan dat Glory Box -verhaal.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:38 schreef Gehenna het volgende:
ook nog: http://en.wikipedia.org/wiki/Daydream_(song)
ik ben Belg en kende het nummer niet eensquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:38 schreef Gehenna het volgende:
ook nog: http://en.wikipedia.org/wiki/Daydream_(song)
Ik weet er maar 1quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:39 schreef Grobbel het volgende:
Noem drie projecten (naast Super Furry Animals en zijn solo-album) waar Gruff Rhys zijn stem aan ontleende.
Neon Neonquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:39 schreef Grobbel het volgende:
Noem drie projecten (naast Super Furry Animals en zijn solo-album) waar Gruff Rhys zijn stem aan verleende.
Die is alvast goed. Nog twee te gaan.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dan nog kom ik niet verder dan Dangermouse/Sparklehorse.
Dat waren de drie meest voor de hand liggende inderdaad.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:48 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Neon Neon
Dark night of the Soul project
Gorillaz
En vandaag is een nieuwe plaat uitgekomen met Tony da Gatorra.quote:Collaborations with other artists
Rhys has occasionally collaborated with other artists, providing vocals for the track "Dial: Revenge" on the Mogwai album Rock Action as well as guesting on the songs "Fear of Guitars" (from the album Machine Says Yes by FC Kahuna) and "Do's and Don'ts" (by Boom Bip) as well as "Just War" from Danger Mouse and Sparklehorse's album Dark Night of the Soul. He has also featured on the myspace remix track "I'm Not Lying" by Goldie Lookin' Chain. He features on the track "Cream Dream" from the 2009 Simian Mobile Disco album Temporary Pleasure. He also eats carrots on the Misty's Big Adventure album Television's People, continuing the vegetable relay started by Brian Wilson on Smile.[6] Miles Kane has also called for him to produce the next album by his band the Rascals. Rhys has also recently collaborated with influential hip-hop group De La Soul on a new Gorillaz track titled "Superfast Jellyfish". The track is on the third Gorillaz studio album, Plastic Beach, and is due to be released as its third single in 2010.
n00biedoobiedoo +1quote:
Ah ik herkende ze ook maar ik heb ze al eens live gezienquote:
quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die reserves toevoegen, kan dat trouwens niet in een nieuwe post. zeker bij dit soort vragen.
Tja, jij hebt er toch ook gewoon 10 genoemd?quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die reserves toevoegen, kan dat trouwens niet in een nieuwe post. zeker bij dit soort vragen.
Protest, ik vind dit een andere "and" dan bij twee namen. Dit is een bandnaam.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:03 schreef Beregd het volgende:
alles gegoogled waar ik aan twijfelde
chitlin' fooks kende wat meer leden (oa guy van nueten) en in "A Hawk And A Hacksaw" komt natuurlijk het woord "and". Dus
n00biedoobiedoo +1
edit: zoals Grobbel dus ook al zegt
ik neem aan dat n00bie bedoelt dat de post geëdit wordt met een reserve?quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:03 schreef Grobbel het volgende:
Tja, jij hebt er toch ook gewoon 10 genoemd?
is idd een bandnaam maar voldoet niet aan de voorwaarden van de vraag,quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:04 schreef methodmich het volgende:
[..]
Protest, ik vind dit een andere "and" dan bij twee namen. Dit is een bandnaam.
Ah, ik had niet door dat er sprake was van een edit.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:05 schreef ranja het volgende:
[..]
ik neem aan dat n00bie bedoelt dat de post geëdit wordt met een reserve?
Hij stond er iig nog niet toen ik postte, dus is pas 2 minuten later toegevoegd.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:06 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ah, ik had niet door dat er sprake was van een edit.
Dat is dus precies de reden waarom het in een aparte post moet, zodat de volgorde duidelijk blijft.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:17 schreef methodmich het volgende:
Toen ik postte stond ie er ook nog niet, maar toen ik klaar was met de post wel.![]()
Gelukkig had ik er 10quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
The Kills
The Raveonettes
Vive la Fete
Timbuk 3
Mates of State
Everything but the girl
Twarres
Sugarland
White Stripes
Moldy Peaches
Yeapquote:
[wijsneus]quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Yeap![]()
Dit was natuurlijk wel DE Mirella, ten tijde van monsterhits als De Verzonken Stad, de Vissers van San Juan en Wat ik zou willen.
ranja + 1
Ik welquote:Op woensdag 28 juli 2010 17:39 schreef Grobbel het volgende:
Die nummers gelukkig nooit daadwerkelijk hoeven te horen.
Jammer dat het geen stealth edit was (i.e. binnen dezelfde 2 minuten of zoiets). Nu kan iedereen zien dat je je post hebt aangepast.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Haha, zag t ook net en had geëdit (hier mag dat in dezelfde post)
of een roodharige of brunettequote:
Hits zijn tegenwoordig toch niet meer representatief.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar Scarlett heeft dan weer geen 'hitje' met een filmgerelateerd nummer.
Dit was inderdaad waar ik naar zochtquote:Op woensdag 28 juli 2010 17:57 schreef Grobbel het volgende:
Björk. Want die was eerst zangeres en daarna actrice, terwijl de andere dames het in omgekeerde richting deden?
Dat nummer van Kate Winslet is toch ook niet van een film, dacht ikquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee ok, maar het zijn allemaal actrices-zangeressen en allemaal hebben ze wel een bekend nummer dat van een film afkomstig is..behalve Scarlett. Dat bedoelde ik.
Christmas Carol dacht ik.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat nummer van Kate Winslet is toch ook niet van een film, dacht ik
quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat nummer van Kate Winslet is toch ook niet van een film, dacht ik
quote:She has been included as a vocalist on some soundtracks of works she has performed in, and the single "What If" from the soundtrack for Christmas Carol: The Movie (2001), was a hit single in several European countries.
En het grootse gedeelte van de cast van Neighboursquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Katja Schuurman, Georgina Verbaan.
Die zou ik toch niet gelijk willen stellen aan de eerder genoemde dames.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Katja Schuurman, Georgina Verbaan.
heb beide cd's, maar toch geen ideequote:Op woensdag 28 juli 2010 18:29 schreef Grobbel het volgende:
Dit heerschap zong ook mee op latere uitvoeringen van Placebo's Without you I'm nothing en The Arcade Fire's Wake Up (dus niet op de albumversies, maar in latere single/live-versies).
Opposites - Crazy zin inquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:47 schreef Pink_Floyd het volgende:
Etenstijd:
"Zie me shinen, als een motherfocking topper...Gordon is er niks bij, ik vreet hem ...?
Wat van wie en wat hoort er thuis op de ...
dat dan weer welquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:51 schreef Pink_Floyd het volgende:
Bol_Wan +1
helemaal goed, incl de PS ook eigenlijk, alleen van het stukje "zin in Lowlands" krijg ik dan ook weer zin in LL
bijna goed, Turk nietquote:
A-Track wel, verbaaste mij ook alquote:
is Noah's Ark geen label?quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:01 schreef Pink_Floyd het volgende:
Met hulp van Grobbel dan
Hef
Fresku
Die Antwoord
Jack Parrow
+ Noah's Ark?
Hier hetzelfde, en Duck Sauce uiteraardquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:03 schreef Grobbel het volgende:
Ik ken hem eigenlijk alleen van z'n remixen, dus vandaar de twijfel.
Daar gaat m'n vervolgvraag.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:04 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, en Duck Sauce uiteraard
Kut Sorryquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:13 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Daar gaat m'n vervolgvraag.
Ik ga eten en daarna meteen door naar een vergadering. Geen nieuwe vraag van mijn kant, excuses.
Ook van:quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:16 schreef WeezerButler het volgende:
En dat jullie de vraag voor me open hebben laten staan is helemaal attent.
![]()
Het is Dave Ball
En The Routers.quote:
Bij deze vraag mag alles wat normaal verboden is...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is met bilquote:
Welke band/artiest isquote:In augustus 1975 stuitte Steve Jones op John Lydon in de inmiddels door Malcolm McLaren op Kings Road geopende boetiek 'SEX'. Jones vond het uiterlijk van Lydon (groen haar en een 'I Hate' T-shirt) zo interessant dat hij hem als zanger vroeg, hoewel Lydon op dat moment nog nooit gezongen had. Malcolm McLaren werd uiteindelijk de manager en nadat ze de naam ‘Sex Pistols’ hadden gekozen waren de Pistols geboren.
Dan moet je ook niet eerst 'die weet ik' typenquote:
Ik moet nog zoveel leren hierquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet eerst 'die weet ik' typen
Ondanks dat Belsen ook een overbodige 'natuurlijk' typte .
En dan nog de hele boel onthouden ook, erg indrukwekkend iigquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:17 schreef ranja het volgende:
In mijn geval dat laatste inderdaad, al vanaf zo'n beetje 1983.
Dat zal nog tegenvallen. Veel hier weten een bepaald stukje pophistorie, maar vallen in breder opzicht door de mand, maar wat sommigen hier weten is inderdaad best eng.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:18 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
En dan nog de hele boel onthouden ook, erg indrukwekkend iig. Volgens mij verslaan jullie Gerard Ekdom nog met gemak in een popduel!
Inderdaad er komen hier maar weinig soul en disco vragen voorbij gelukkigquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:25 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat zal nog tegenvallen. Veel hier weten een bepaald stukje pophistorie, maar vallen in breder opzicht door de mand, maar wat sommigen hier weten is inderdaad best eng.
n00bie heeft ooit al eens de Nationale popquiz gewonnen, met...eh. Toch nog een paar die nu hier meedoen? bukgeit, ranja, berkery en ik hebben het al een aantal keer geprobeerd, maar verder dan de middenmoot komen we nooit.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:26 schreef Pink_Floyd het volgende:
Als team zouden jullie iig mee moeten doen deze zomer bij Rabradio, dan zou je behoorlijke kans maken om het te winnen lijkt me!
hoge middenmoot hequote:Op donderdag 29 juli 2010 13:28 schreef belsen het volgende:
bukgeit, ranja, berkery en ik hebben het al een aantal keer geprobeerd, maar verder dan de middenmoot komen we nooit.
Nee, geen Fokkers. Maar Burnett (4x) en de jarige job hebben m natuurlijk ook gewonnen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:28 schreef belsen het volgende:
[..]
n00bie heeft ooit al eens de Nationale popquiz gewonnen, met...eh. Toch nog een paar die nu hier meedoen? bukgeit, ranja, berkery en ik hebben het al een aantal keer geprobeerd, maar verder dan de middenmoot komen we nooit.
Nu snap ik waarom Newbie en Burnett hem wel gewonnen hebben, en ik niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:36 schreef Grobbel het volgende:
....kaler....
Ik won mijn eerste popquiz in de jaren 80..., toen had ik haar tot bijna in mijn nek...quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:42 schreef cafca het volgende:
[..]
Nu snap ik waarom Newbie en Burnett hem wel gewonnen hebben, en ik niet.
Jij zit er het dichtste bij, het gaat om een gitarist, die ten tijde van de Sex Pistols ook in Engeland resideerde en nog iets leuks meebracht voor Sid Vicious...quote:
syphilis?quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:52 schreef belsen het volgende:
[..]
Jij zit er het dichtste bij, het gaat om een gitarist, die ten tijde van de Sex Pistols ook in Engeland resideerde en nog iets leuks meebracht voor Sid Vicious...
Die ja.quote:
Och, dat soort vragen kan een beetje in muziek geïnteresseerde tiener ook wel beantwoorden. Het zijn meer die kleinere, praktisch vergeten bandjes van de jaren '70 en '80 die het 'm bij mij altijd doen...quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Toch een 40-plussers vraag
Grobbel +1
Mijn 1e popquiz was de 1e Three Imaginary Boys popquiz in Tivoli 2004. In Utrecht was er daarvoor niet of nauwelijks zoiets. Niveau is wellicht een beetje te MOR maar altijd gezellig en daarna gewoon op het fietsje wer naar huis. De nationale is ook erg tof, maar is toch een verkapt examen .....quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:51 schreef Burnett het volgende:
[..]
Ik won mijn eerste popquiz in de jaren 80..., toen had ik haar tot bijna in mijn nek...
En dan met name in genres die niet echt meer leven (o.a. hitparaderommel). Ik bedoel, over late jaren '70 postpunk weet ik weer wel redelijk veel, mede door die revival van wat jaren terug.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:51 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Och, dat soort vragen kan een beetje in muziek geïnteresseerde tiener ook wel beantwoorden. Het zijn meer die kleinere, praktisch vergeten bandjes van de jaren '70 en '80 die het 'm bij mij altijd doen...
Toch stond 1 nummer van deze band vorig jaar nog in de Overall single top 20 van RYM. Nu staat íe alweer buiten de 1e 100.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:28 schreef ranja het volgende:
[..]
en de nieuwe vraag komt me ook niet heel bekend voor.
nope, maar ik vertrouw erop dat je 'm nog wel gaat raden.quote:
Die had ik ook wel geweten trouwens. Wel waarschijnlijk alleen van die foto, en niet vanuit een andere hoek of pose.quote:
Pardon?quote:
Ja ja..., oké oké...quote:
Nooit van gehoord, maar klopt volgens Google.quote:
Ow, dat is gaaf.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Belsen, Sunshine Reggae ken je toch wel?
Die wilde ik ook net gaan plaatsen... (en Bakerman natuurlijk...)quote:
Op een bepaalde manier bent U best warm...quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of gewoon Donald Duck. Zoveel artiesten met een snavel zijn er nu ook weer niet.
Beidequote:Op donderdag 29 juli 2010 18:49 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Qua naam of qua postuur? Of beide?
Gokje op Billy Idol.
quote:
Je vergeet oa James Brown, Wilson Pickett, Sparks, Talk Talk, The Smiths en Soundgarden...quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als Burnett t over maatjes groter heeft, is t bijna altijd Elvis (letterlijk), The God machine, Howlin Wolf (letterlijk) of The Police.
Nou die eersten zijn t zeker niet, maar Stewart Copelandzijn lange paardekop zou nog wel eens kunnen. Maar paar maatjes groter dan Lou Reed is behooorlijk niet overdreven in dat geval
Nee, dan hebben we het eerder over de buitencategorie dan over maatjes groterquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:26 schreef Burnett het volgende:
[..]
Je vergeet oa James Brown, Wilson Pickett, Sparks, Talk Talk, The Smiths en Soundgarden...
Klark Kent it is... (De dame speelt Lois Lane in de serie Smallville)
n00biedoobiedoo +1
John Williams...?quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nee, dan hebben we het eerder over de buitencategorie dan over maatjes groter
Wie componeerde het Superman-theme? (ja, van de film)
Of deze: inmiddels 200 kilo schoon aan de haakquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:28 schreef Grobbel het volgende:
De allergrootste blijft natuurlijk wel Wesley Willis. Maar die lijkt ook niet echt op de geplaatste foto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |