abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:08:20 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84501175
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_84501214
Is er al meer bekend over die gegevens die door de politie zouden zijn gewist, of is dat een sensatieverhaal?
pi_84501221
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 13:10:09 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84501241
Ik hoop dat het dodental niet verder oploopt, wat een verschrikkelijk einde van iets wat zo mooi had moeten worden ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 26 juli 2010 @ 13:10:52 #5
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84501261
Mijn Duits is niet zo goed, maar volgens volgend artikel spreekt der spiegel ook over een echte doofpotoperatie:

quote:
Het weekblad Der Spiegel pakt uit met aanwijzingen van een doofpotoperatie over het dodelijke drama in Duisburg. De burgemeester van Duisburg werd gisteravond uitgejouwd toen hij een bezoek bracht aan het terrein van de Love Parade.

Adolf Sauerland (foto) was nog maar net aangekomen op het terrein, toen de menigte hem begon uit te schelden en te bekogelen met rondslingerend vuilnis. De burgemeester moest door agenten worden ontzet en vluchtte in zijn dienstwagen. Sauerland ligt onder vuur omdat hij bezuinigd zou hebben op de veiligheidsvoorzieningen voor het technofestival. Bovendien kon de stad sowieso de toestroom bezoekers niet aan, vinden veel inwoners.

Volgens het weekblad Der Spiegel had het terrein een toelating voor maximaal 250.000 mensen, omdat er geen interventieplannen waren voor de brandweer en omdat de veiligheidsmaatregelen onvoldoende waren. Dat zou blijken uit een document van vorige week dat gericht was aan de organisator van de Love Parade.

Nog volgens Der Spiegel zou de Duitse politie alle bewijsstukken over het dodelijke drama van zaterdag uit haar computers gewist hebben. Bevelen over het ontplooien van de ordetroepen, berichten over de toestand ter plaatse en kaarten van de omgeving zouden zijn verwijderd. Een van de functionarissen vertrouwde Der Spiegel toe dat een "grote doofpotoperatie" is uitgevoerd.
Als dit echt waar is, is dit wel het walgelijkste wat ik in jaren gehoord heb.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:11:18 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84501285
quote:
Drei Teilnehmer der Riesenparty erlagen im Krankenhaus ihren schweren Verletzungen, zwei starben an einer Plakatwand, 14 weitere wurden an ein und demselben Ort gefunden: an der Rampe, die aus den beiden Tunnelröhren zum Veranstaltungsgelände führte. Kriminaltechniker haben die Umrisse ihrer Leichen mit weißer Farbe auf den Asphalt gesprüht. Dazwischen liegen zertrampelte Sonnenbrillen, zerfetzte Kleidungsstücke, einzelne Schuhe, kaputte Handys
Dit klinkt wel zo triest...
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_84501298
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Neem aan dat je nu denkt dat een ander zo denkt? Je vult het dus voor een andere user in?
Ja de mensen die roepen dat het de schuld van de bezoekers was / dat het dom kuddevolk was
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84501315
thanks google heeft het vertaald *O*
Die verhalen van die mensen die er tussen stonden een jongen van zeventien heeft gewoon een meisjes onder of voor hem dood zien gaan.
Op die leeftijd hoor je dat niet te zien :(
  maandag 26 juli 2010 @ 13:13:18 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84501359
Anyway, Ringo en Scribent, lees die ooggetuigenverslagen eens. Dan zie je dat het niet de schuld van de feestende meute is :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84501468
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:11 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dit klinkt wel zo triest...
Dit ook uit de bron
quote:
Warteschleife statt Hilfe am Telefon: Fast 600.000 Mal wurde die Love-Parade-Hotline nach der Katastrophe gewählt, gerade mal 5200 Anrufer kamen durch - der Rest musste weiter bangen. Einige Angehörige waren so verzweifelt, dass sie selbst nach Duisburg fuhren, um ihre Kinder zu suchen.
Misschien niet verstandig, maar ik denk van mijzelf dat ik ook meteen die kant op reed :@
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:16:14 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84501477

maandag 26 juli 2010 @ 13:17:17 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84501523
ik denk dat die afgesloten trap zelf de uiteindelijke ramp heeft veroorzaakt, als die er niet had geweest had er geen drang geweest voor de massa om zich daarnatoe te bewegen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 26 juli 2010 @ 13:17:20 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84501525
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:40 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ringo je bent lief, maar je praat poep op dit moment.
Oftewel, ik ben het niet met je eens op dit moment.
Dat kan.

Feit blijft dat er een massa mensen is geweest die zich gewillig naar de slachtbank heeft laten leiden. Alles voor een lekker feestje. Knop om; niet denken; gáán.

Nogmaals, de organisatie en de autoriteiten hebben een hele reeks fouten gemaakt, die deels onvergeeflijk zijn. Maar dat neemt niet weg dat je het gedrag van de kudde feestgangers ook aan een kritische analyse mag onderwerpen. Hoe komt het dat mensen zich zó laten verblinden? Is het de muziek? Is het de vrolijke massahysterie rondom zo'n monsterevent? De verwachte opkomst van bijna anderhalf miljoen was meer dan een publiek geheim, dat getal zoemde overal rond. Anderhalf miljoen is belachelijk veel; zelfs een complete stad als Parijs of Berlijn zou al moeite hebben om zo'n massale stroom te coördineren. Zo'n getal alleen moet toch al te denken geven?
Maar ach, dat zijn maar getallen, hè. Ons feessie is nu eenmaal ons feessie en hoe meer zielen hoe meer vreugd. Nu we er toch zijn, willen we ook per se naar binnen. Koste wat het kost. We hebben er tenslotte niets voor betaald.

Ik snap de meute niet en ik wil haar niet snappen. :{.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84501562
Die tunnel had toch twee zijden. Eentje die uit de richting van het centum met treinstation van Duisburg en de andere zijde die naar de andere kant van de stad liep. Kwamen nu uit beide kanten van de tunnel bezoekers of alleen vanaf de station kant?
  maandag 26 juli 2010 @ 13:18:22 #15
311174 FopNegert
Van alle markten thuis.
pi_84501564
door deze slechte organisatie waar berekend was op 250,000 mensen is nu voor altijd de nek omgedraaid van de Loveparade -O-
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
  maandag 26 juli 2010 @ 13:19:14 #16
311174 FopNegert
Van alle markten thuis.
pi_84501594
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:18 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Die tunnel had toch twee zijden. Eentje die uit de richting van het centum met treinstation van Duisburg en de andere zijde die naar de andere kant van de stad liep. Kwamen nu uit beide kanten van de tunnel bezoekers of alleen vanaf de station kant?
er kwam vanuit 1 kant volk aanstromen maar nadat de chaos uitbrak is een van de kanten van de tunnel afgesloten en dat was voor een aantal bezoekers het doodvonnis
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
  maandag 26 juli 2010 @ 13:19:24 #17
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84501599
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat kan.

Feit blijft dat er een massa mensen is geweest die zich gewillig naar de slachtbank heeft laten leiden. Alles voor een lekker feestje. Knop om; niet denken; gáán.

Nogmaals, de organisatie en de autoriteiten hebben een hele reeks fouten gemaakt, die deels onvergeeflijk zijn. Maar dat neemt niet weg dat je het gedrag van de kudde feestgangers ook aan een kritische analyse mag onderwerpen. Hoe komt het dat mensen zich zó laten verblinden? Is het de muziek? Is het de vrolijke massahysterie rondom zo'n monsterevent? De verwachte opkomst van bijna anderhalf miljoen was meer dan een publiek geheim, dat getal zoemde overal rond. Anderhalf miljoen is belachelijk veel; zelfs een complete stad als Parijs of Berlijn zou al moeite hebben om zo'n massale stroom te coördineren. Zo'n getal alleen moet toch al te denken geven?
Maar ach, dat zijn maar getallen, hè. Ons feessie is nu eenmaal ons feessie en hoe meer zielen hoe meer vreugd. Nu we er toch zijn, willen we ook per se naar binnen. Koste wat het kost. We hebben er tenslotte niets voor betaald.

Ik snap jou niet :D Je draait er nu toch echt omheen

wat hadden de mensen moeten doen, iedereen moeten rondbellen om te weten met hoeveel ze daar moeten zijn? of stond er op het foldertje, we zijn met 1,4 mio.

En hoe hadden ze ikunnen weten dat de organisatie ruk zou zijn?
  maandag 26 juli 2010 @ 13:20:13 #18
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84501626
quote:

[..]

Dat kan.

mensen doen dat, in dezelfde situatie zou jij het ook doen, kijk even naar wat er eerder gepost is. Er is paniek, je ziet niets, van alle kanten wordt er geduwd, mensen zeggen allemaal iets anders en je weet niet wie je moet geloven.

de gevolgen daarvan zag je ook op de dam.

Juist omdat het zo'n bekend feit is, moet iedere organisatie daar rekening mee houden.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 26 juli 2010 @ 13:20:50 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84501651
quote:

[..]

Dat kan.

Nee sukkel, ze denken niet we willen naar binnen koste wat kost, ze denken "hey we moeten die kant op" maar weten niet dat het aan de andere kant van de tunnel opgestopt is, terwijl er van achteren alleen maar mensen bij komen die ook denken "hey we moeten daarheen om bij het festival te komen!". Daardoor is iedereen daar platgedrukt!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:21:06 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84501661
http://www.crowdsafe.com/FruinCauses.pdf Deze gaat mee in de OP, zou eik verplicht leesvoer moeten zijn...

maandag 26 juli 2010 @ 13:21:14 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_84501668
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:20 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

mensen doen dat

zag je ook op de dam.

Juist omdat het zo'n bekend feit is, moet iedere organisatie daar rekening mee houden.
Juistem. Nu Boris v/d Ham trouwens over het al dan niet verbieden van dancefeesten op Radio 1.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:21:54 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84501707
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:19 schreef Beregd het volgende:

[..]

Ik snap jou niet :D Je draait er nu toch echt omheen

wat hadden de mensen moeten doen, iedereen moeten rondbellen om te weten met hoeveel ze daar moeten zijn?

En hoe hadden ze ikunnen weten dat de organisatie ruk zou zijn?
Je checkt je omgeving toch? Daar heb je toch je bewustzijn voor gekregen? Wat voor mafkees ben je dan, dat je per se zo'n wormgat wil induiken om je heilige feestje te kunnen vieren? Als je weet dat je daar met misschien wel honderdduizenden anderen voor een paar toegangspoortjes staat te wachten? :X
pi_84501781
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is er al meer bekend over die gegevens die door de politie zouden zijn gewist, of is dat een sensatieverhaal?
Meerdere bronnen spreken erover.
quote:
Het zou gaan om bevelen over het uitrukken van de ordetroepen, berichten over de toestand op het terrein en kaarten.
en ook emails zouden gewist zijn :) Ik zou niet weten of dit echt zo is.
pi_84501783
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:18 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Alleen vanaf de stationkant, via de route die ik postte.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:23:20 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84501786
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:21 schreef yvonne het volgende:
http://www.crowdsafe.com/FruinCauses.pdf Deze gaat mee in de OP, zou eik verplicht leesvoer moeten zijn...
Handige link!
Verplicht leesvoer vind ik overdreven, tenzij je bedoelt voor organisatoren van zo'n feestje ;)
Een gedicht over Maanvis
  maandag 26 juli 2010 @ 13:23:22 #26
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84501788
quote:

Dan snap je de mens an sich niet. Ik snap wat je bedoeld, maar als bezoeker ga je ervan uit dat het gewoon goed geregeld is, ondanks alle berichten dat het misschien niet zo is.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_84501803
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Juistem. Nu Boris v/d Ham trouwens over het al dan niet verbieden van dancefeesten op Radio 1.
Ojee.... daar was ik al bang voor.

Ze zouden criminelen eens uit de overheid moeten weren. Dát zou een hoop schelen.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:23:45 #28
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84501807
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:21 schreef yvonne het volgende:
jammer dat de organisatie/politie/bestuur dit niet op voorhand even heeft doorgenomen.

Er bestaan zoveel studies over, en festivals als Werchter zijn daar enorm mee bezig, en die trekken 100.000 man.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:24:00 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84501821
Als niet 99% van de mensen had gedacht: hoe dan ook, IK kom binnen. Dan was deze hele ramp niet gebeurd.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:24:22 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84501835
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je checkt je omgeving toch? Daar heb je toch je bewustzijn voor gekregen? Wat voor mafkees ben je dan, dat je per se zo'n wormgat wil induiken om je heilige feestje te kunnen vieren? Als je weet dat je daar met misschien wel honderdduizenden anderen voor een paar toegangspoortjes staat te wachten? :X
Je kunt 5 meter voor je uit kijken. Verder dan dat kan je niet kijken. Hoe moet je dan weten dat het daar voor zo'n drukte is? NIET! Dat moet de organisatie voor je doen en je de juiste weg in leiden!
Een gedicht over Maanvis
pi_84501861
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Ringo het volgende:
Als niet 99% van de mensen had gedacht: hoe dan ook, IK kom binnen. Dan was deze hele ramp niet gebeurd.
Je snapt er echt niks van hè :') Ben je ooit bij een druk concert/festival geweest?
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 13:25:09 #32
137949 Disana
pi_84501873
quote:

Welnee. Iedereen, inclusief jij, laat zich leiden door wat de autoriteiten aangeven als beste route. Dat is zo in het verkeer en dat is zo op festivals. Je gaat niet op eigen houtje tegen het verkeer in rijden als de borden aangeven dat je op de rechter weghelft moet zijn.

Daar is niets mis mee en normaliter word je daarmee in goede banen geleid zodat er geen ongelukken gebeuren.
pi_84501876
quote:
8)7
pi_84501879
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is dom want dan krijg je straks illegale feesten en dan ben je nog verder van huis.
Je kan het beter goedkeuren, verplicht heel erg de beveiliging en locatie doornemen en als het niet goedgekeurd is het feest niet door laten gaan.

Maar verbieden vraagt om illegale feesten en daar zit je helemaal niet op te wachten.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:25:38 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84501895
quote:
100% van de mensen die aan kwam lopen dacht gewoon dat je via die tunnel naar binnen kon. En dat kon dus niet. Helaas hebben de bezoekers geen helikopters rond vliegen en mensen met portofoons rondom het festival ;).
Een gedicht over Maanvis
  maandag 26 juli 2010 @ 13:26:04 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84501914
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:23 schreef Beregd het volgende:

[..]

jammer dat de organisatie/politie/bestuur dit niet op voorhand even heeft doorgenomen.

Er bestaan zoveel studies over, en festivals als Werchter zijn daar enorm mee bezig, en die trekken 100.000 man.
opwerchter heb ik ook eens in zo'n situatie gezeten, 3 uur voor een podium staan, krap maar te doen en op moment dat het concert begint (lees hier een beschikbare trap) duiken er ineens 20.000 man naar voren... we stonden ineens 20 meter verder platgedrukt tegen een hek.
pi_84501916
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Je snapt er echt niks van hè :') Ben je ooit bij een druk concert/festival geweest?
Zo te lezen niet.
pi_84501941
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Welnee. Iedereen, inclusief jij, laat zich leiden door wat de autoriteiten aangeven als beste route. Dat is zo in het verkeer en dat is zo op festivals. Je gaat niet op eigen houtje tegen het verkeer in rijden als de borden aangeven dat je op de rechter weghelft moet zijn.

Daar is niets mis mee en normaliter word je daarmee in goede banen geleid zodat er geen ongelukken gebeuren.
Nee joh. Ringo is ook de enige Nederlander die nooit in een file terechtkomt (als ie überhaupt zijn rijbewijs wel heeft.)
  maandag 26 juli 2010 @ 13:27:44 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84501980
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Ben je ooit bij een druk concert/festival geweest?
Wel, af en toe moet je eraan geloven. Maar liever mijd ik dat soort plekken als de pest.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:28:25 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84502007
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee joh. Ringo is ook de enige Nederlander die nooit in een file terechtkomt (als ie überhaupt zijn rijbewijs wel heeft.)
Neem jij dan ook de vluchtstrook? Of keer je gewoon om op de snelweg?
pi_84502012
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:25 schreef formerjellybean het volgende:

Maar verbieden vraagt om illegale feesten en daar zit je helemaal niet op te wachten.
Hoezo niet? Dat zijn de gezelligste feesten. ;)
  maandag 26 juli 2010 @ 13:28:54 #42
104871 remlof
Europees federalist
pi_84502033
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:25 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat is dom want dan krijg je straks illegale feesten en dan ben je nog verder van huis.
Je kan het beter goedkeuren, verplicht heel erg de beveiliging en locatie doornemen en als het niet goedgekeurd is het feest niet door laten gaan.

Nee natuurlijk niet. De organisatie moet juist terdege worden gecontroleerd.
pi_84502036
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wel, af en toe moet je eraan geloven. Maar liever mijd ik dat soort plekken als de pest.
Noord Korea zou een land bij uitstek voor jou zijn. :')
pi_84502047
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:28 schreef sig000 het volgende:

[..]

Hoezo niet? Dat zijn de gezelligste feesten. ;)
Ja , maar als het misgaat daarzo zit je met een nog groter probleem
  maandag 26 juli 2010 @ 13:29:33 #45
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84502057
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:26 schreef Re het volgende:

[..]

opwerchter heb ik ook eens in zo'n situatie gezeten, 3 uur voor een podium staan, krap maar te doen en op moment dat het concert begint (lees hier een beschikbare trap) duiken er ineens 20.000 man naar voren... we stonden ineens 20 meter verder platgedrukt tegen een hek.
ja met die hekkens is het al veel verbeterd nu.

De festivals hebben ook wel eerst roskilde nodig gehad, om te beseffen dat die verbeteringen nodig waren.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:29:59 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84502072
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Noord Korea zou een land bij uitstek voor jou zijn. :')
Daar zou zo'n evenement in keurige banen zijn geleid.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 13:30:13 #47
137949 Disana
pi_84502081
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Neem jij dan ook de vluchtstrook? Of keer je gewoon om op de snelweg?
Deze mensen liepen gewoon waar werd aangegeven dat ze moesten lopen. Jij bent degene die suggereert dat iedereen dwars tegen de aanwijzingen inging.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:30:40 #48
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84502105
quote:

[..]

Dat kan.

Nee je begrijpt zeker de meute niet en dicht haar in dit geval écht de verkeerde zaken toe.

Hier zit je nog goed:
quote:
Maar dat neemt niet weg dat je het gedrag van de kudde feestgangers ook aan een kritische analyse mag onderwerpen. Hoe komt het dat mensen zich zó laten verblinden? Is het de muziek?
Feestgangers cq grote aantallen mensen zijn zeker bestudeerbaar, en er zijn al studies naar geweest.
Zie bv http://www.crowdsafe.com/FruinCauses.pdf

quote:
De verwachte opkomst van bijna anderhalf miljoen was meer dan een publiek geheim, dat getal zoemde overal rond. Anderhalf miljoen is belachelijk veel; zelfs een complete stad als Parijs of Berlijn zou al moeite hebben om zo'n massale stroom te coördineren. Zo'n getal alleen moet toch al te denken geven?
Je staart je volledig blind op dat aantal, ik schat je als intelligent in, dan weet je ook dat 1,4 miljoen alleen logistiek gezien al op ander vlak voor enorme problemen had gezorgd.
iedereen staart zich blind op dat getal.. denk na.

quote:
Ni]Nu we er toch zijn, willen we ook per se naar binnen. Koste wat het kost. We hebben er tenslotte niets voor betaald.[/i]
Wederom, denk na, de mensheid is (nog) niet zo verrot als jij schetst. In het geval, waar de doden zijn gevallen zijn zat ooggetuigen al gehoord die allang weg wilden, maar geen enekel keuze meer hadden. Geen enkele

pi_84502128
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Deze mensen liepen gewoon waar werd aangegeven dat ze moesten lopen. Jij bent degene die suggereert dat iedereen dwars tegen de aanwijzingen inging.
"Als een (t)rollende steen"
  maandag 26 juli 2010 @ 13:31:20 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84502132
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:30 schreef Disana het volgende:

[..]

nou ja, ze gingen richting de trap...
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 13:31:43 #51
137949 Disana
pi_84502149
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:31 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, ze gingen richting de trap...
Toen het al te laat was ja.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:32:21 #52
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_84502185
Dat verschil met Berlin... onvoorstelbaar!
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:32:44 #53
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84502197
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:17 schreef Re het volgende:
ik denk dat die afgesloten trap zelf de uiteindelijke ramp heeft veroorzaakt, als die er niet had geweest had er geen drang geweest voor de massa om zich daarnatoe te bewegen.
Neuh, kijk de filmpjes maar, het draaikolken noem ik het maar, speelt zich op diverse plaatsen af.

maandag 26 juli 2010 @ 13:33:10 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84502225
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:26 schreef Re het volgende:

[..]

Zoiets had ik dus ook bij muse dit jaar bij de goffert. het was gewoon zo tering druk dat ik zoiets had van als hier iets gebeurt trapt iedereen elkaar plat. En bij zo'n concert doe je er niets aan, want dan is er maar 1 podium. Bij dancefeesten wil men nogal eens gewoon ergens heen gaan waar het minder druk is zodat de drukte zich verspreidt.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 26 juli 2010 @ 13:33:20 #55
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84502234
quote:
loop je nou extreem hard te trollen, of ben je zon type dat alles beter denkt te weten?
Wanneer er keer op keer dit soort dingen gebeuren met normale mensen moet je misschien maar accepteren dat ik bepaalde situaties mensen zich als een kudde wilde dieren gaan gedragen en het op lossen i.p.v. verheven je vingertje naar andere wijzen.
pi_84502347
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

Neuh, kijk de filmpjes maar, het draaikolken noem ik het maar, speelt zich op diverse plaatsen af.
Inderdaad en de menigte beweegt zich in de richtingen waar wat ruimte komt doordat er mensen naar boven ontsnappen.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:36:34 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84502353
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

ja maar daar zijn de slachtoffers niet gevallen, wel daar waar er een vluchtoptie zich voordeed
pi_84502381
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:36 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar daar zijn de slachtoffers niet gevallen, wel daar waar er een vluchtoptie zich voordeed
14 Slachtoffers bij de trappen, twee net na de tunnel bij dat verkeersbord.
pi_84502403
Dagelijks lopen duizenden reizigers tegelijk gedisciplineerd over de smalle, overvolle NS perrons naar de (rol)trappen om vervolgens een bocht naar links of rechts te maken. Daar speelt geen harde dancemuziek en zijn mensen niet beneveld door alcohol.

Op zo'n megafeest echter zijn mensen in opgewonden stemming en willen maar één ding en dat is het terrein op. En als duizenden mensen in zo'n zelfde stemming verkeren dan kan dat heel snel fout gaan
  maandag 26 juli 2010 @ 13:38:00 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84502415
quote:

[..]

Dat is nieuw voor mij? Ik dacht dat de slachtoffers her en der vielen? HEb je wellicht een kaartje ofzo met de locaties van de slachtoffers?
Een gedicht over Maanvis
pi_84502441
quote:

[..]

waarschijnlijk juist dat het op het moment dat je loskomt, dat je lichaam het dan begeeft ???
Dus de druk en dan juist op moment van bevrijding dat je instort ???
Noem maar een optie ...............
pi_84502470
quote:

[..]

Was die trap er niet waren er waarschijnlijk op andere plekken mensen onder de voet gelopen.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:39:53 #63
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84502481
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:37 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Dagelijks lopen duizenden reizigers tegelijk gedisciplineerd over de smalle, overvolle NS perrons naar de (rol)trappen om vervolgens een bocht naar links of rechts te maken. Daar speelt geen harde dancemuziek en zijn mensen niet beneveld door alcohol.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:40:22 #64
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84502502
quote:

Op zo'n megafeest echter zijn mensen in opgewonden stemming en willen maar één ding en dat is het terrein op. En als duizenden mensen in zo'n zelfde stemming verkeren dan kan dat heel snel fout gaan
Er is nog steeds een enorm verschil in drukte tussen een NS perron en wat er bij de LoveParade was hoor
  maandag 26 juli 2010 @ 13:40:41 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84502519
quote:

Exact. Deze mensen zijn al grotendeels vooraf hun rationele beoordelingsvermogen kwijtgeraakt. Er hangt hysterie in de lucht. Met zoveel mensen tegelijk op één plek willen zijn, het is een ziekelijke drang.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:41:40 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84502546
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:39 schreef sig000 het volgende:

[..]

Was die trap er niet waren er waarschijnlijk op andere plekken mensen onder de voet gelopen.
dat zou kunnen maar is hier dus niet gebeurd, ik kijk alleen naar waar het probleem zich heeft voorgedaan en dat is voornamelik bij die trap
  maandag 26 juli 2010 @ 13:42:04 #67
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84502567
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Exact. Deze mensen zijn al grotendeels vooraf hun rationele beoordelingsvermogen kwijtgeraakt. Er hangt hysterie in de lucht. Met zoveel mensen tegelijk op één plek willen zijn, het is een ziekelijke drang.
Lees die pdf even. De mensenmassa op een NS perron is echt heel iets anders dan de mensenmasa op de Loveparade.
pi_84502577
quote:

Nee hoor, op een station is het nooit zo druk.
pi_84502593
quote:

Jij denkt dat het verschil tussen die twee groepen alcohol en muziek is terwijl het vooral de grote van de massa is en men gewoon geen idee had waar men heen moest. Je kunt gewoon geen 3 meter voor je kijken, dan ga je de kant op waar je heen geduwt wordt.

Ow trouwens, het gaat toch ook elk jar goed op Utrecht centraal bij trance energy?
  maandag 26 juli 2010 @ 13:43:08 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84502602
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:38 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

waarschijnlijk juist dat het op het moment dat je loskomt, dat je lichaam het dan begeeft ???
Dus de druk en dan juist op moment van bevrijding dat je instort ???
Noem maar een optie ...............
meeste mensen zullen door de druk zelf zijn flauwgevallen en vervolgens vertrapt of gestikt
pi_84502631
quote:

Ben je wel eens op zo'n mega feest geweest?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_84502652
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:41 schreef Re het volgende:

[..]

dat zou kunnen maar is hier dus niet gebeurd, ik kijk alleen naar waar het probleem zich heeft voorgedaan en dat is voornamelik bij die trap
Omdat er daar wat ruimte komt, wordt de hele massa mensen vanzelf die kant op gedrukt omdat er simpelweg teveel mensen stonden op dat stuk voor die tunnel en er ook nog mensen uitkwamen.
pi_84502662
Ns tunnels gaan niet boven de toegestane limiet , in Duisburg wel dat is het verschil.
Daar was al bewezen dat die drukte niet kon , en ook voor gewaarschuwd.
Stationen willen dat soort risico's niet eens hebben en die worden gebouwd op veiligheidvoorschriften.
Hier zijn de veiligheidsschriften overschreden.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:46:52 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84502751
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:44 schreef sig000 het volgende:

[..]

Omdat er daar wat ruimte komt, wordt de hele massa mensen vanzelf die kant op gedrukt omdat er simpelweg teveel mensen stonden op dat stuk voor die tunnel en er ook nog mensen uitkwamen.
of juist mensen express daarnatoe wilden en begonnen met duwen... zoveel mensen werden er niet uitgehaald, dat ging om enkele personen
  maandag 26 juli 2010 @ 13:47:43 #75
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_84502780
quote:

[..]

Je lult echt consequent stront, gedurende 9 topics nu al. Jij legt de schuld bij de menigte, maar de oorzaak van de paniek ligt in de situatie waar de menigte in werd geforceerd. De menigte is dit jaar echt niet anders dan in voorgaande LoveParades, waar alles wel goed verliep. Met de opzet van de crowd control is blijkbaar niet geluisterd naar mensen die er verstand van hebben en is er ook niet adequaat gehandeld toen dat nodig was, zoveel mag je nu wel aannemen op basis van de berichten in de media.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_84502787
quote:

[..]

Hier een linkje voor je: www.naarhouse.nl

Ze zoeken nog vrijwilligers.
pi_84502954
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:46 schreef Re het volgende:

[..]

of juist mensen express daarnatoe wilden en begonnen met duwen... zoveel mensen werden er niet uitgehaald, dat ging om enkele personen
Dat komt door de drukte, men stond vooraan helemaal vast. Als er geen "paniek" en onduidelijkheid bij de bezoeker is, dan was het misschien ook niet zo geescaleerd. Een bezoeker gaf aan, dat zodra men de hekken weghaalden om de gewonden te verzorgen, de drukte ook weg was. Dan lijkt het alsof de organisatie ook daar een grove fout daarin heeft gemaakt
  maandag 26 juli 2010 @ 13:54:23 #78
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84503010
quote:

[..]

grappige is dat dit met alle type mensen in elke massa-situatie kan en is gebeurd.

Logische gevolg is dus dat dit soort gedrag voorspelbaar is en er rekening mee gehouden kan worden. Dat rekening er mee houden is dit keer niet gebeurd met deze gevolgen.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:54:45 #79
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84503030
De hoofdtoegang was gesloten. Waarom die trap open is gegaan, misschien om flauwgevallen mensen ertussenuit te halen?
Feit is wel dat andere daar de mogelijkheid tot toegang in zagen en massaal op de trap afging. Vanuit de tunnel werden ze daardoor vanzelf die kant op gedreven. Mensen die helemaal vooraan in die ruimte stonden dachten ik ga niet staan te dringen, dan maar hier blijven luisteren.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:54:53 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84503036
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat is nieuw voor mij? Ik dacht dat de slachtoffers her en der vielen? HEb je wellicht een kaartje ofzo met de locaties van de slachtoffers?

Drei Teilnehmer der Riesenparty erlagen im Krankenhaus ihren schweren Verletzungen, zwei starben an einer Plakatwand, 14 weitere wurden an ein und demselben Ort gefunden: an der Rampe, die aus den beiden Tunnelröhren zum Veranstaltungsgelände führte. Kriminaltechniker haben die Umrisse ihrer Leichen mit weißer Farbe auf den Asphalt gesprüht. Dazwischen liegen zertrampelte Sonnenbrillen, zerfetzte Kleidungsstücke,

Bron: spiegel

maandag 26 juli 2010 @ 13:56:25 #81
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84503090
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:54 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

grappige is dat dit met alle type mensen in elke massa-situatie kan en is gebeurd.

Logische gevolg is dus dat dit soort gedrag voorspelbaar is en er rekening mee gehouden kan worden. Dat rekening er mee houden is dit keer niet gebeurd met deze gevolgen.
indelen in contingenten, die kennis is al zo oud als de weg naar Rome, geen grote massa in beweging laten komen, want als iedereen 10 gram drukt dan gaan de voorste dood om dat er 2000 kilo op hen drukt
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  maandag 26 juli 2010 @ 13:57:42 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84503138
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:54 schreef yvonne het volgende:

[..]

Drei Teilnehmer der Riesenparty erlagen im Krankenhaus ihren schweren Verletzungen, zwei starben an einer Plakatwand, 14 weitere wurden an ein und demselben Ort gefunden: an der Rampe, die aus den beiden Tunnelröhren zum Veranstaltungsgelände führte. Kriminaltechniker haben die Umrisse ihrer Leichen mit weißer Farbe auf den Asphalt gesprüht. Dazwischen liegen zertrampelte Sonnenbrillen, zerfetzte Kleidungsstücke,

Bron: spiegel
thanks. dus ze zijn tegen die muur bij de trappen plat gedrukt?
quote:
Rouwdienst

De stad Duisburg plant een rouwdienst voor de negentien doden van de Loveparade. Ook legt de stad een condoleanceregister aan.

Dat kondigde de burgemeester van Duisburg, de christendemocraat Adolf Sauerland, maandag aan.
Hopelijk komen er niet teveel mensen op die rouwdienst af .
Een gedicht over Maanvis
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 14:01:19 #83
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84503270
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:57 schreef Maanvis het volgende:

Hopelijk komen er niet teveel mensen op die rouwdienst af .

Ik weet nog een leuk veld

pi_84503307
hopelijk is de rouwdienst ook niet in de tunnel
Dat werkt namelijk niet
  maandag 26 juli 2010 @ 14:02:26 #85
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84503308
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:56 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

indelen in contingenten, die kennis is al zo oud als de weg naar Rome, geen grote massa in beweging laten komen, want als iedereen 10 gram drukt dan gaan de voorste dood om dat er 2000 kilo op hen drukt
idd. Dat zag je heel goed op de dam. Door de hekken en de afgezette "geulen" konden mensen in het paniek gebied aan alle kanten uitstromen.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:04:13 #86
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_84503390
Zeer bizarre shit. Heftig. En ook dieptriest.

Ik wil niet gaan speculeren, maar bij mijn werk zijn we ook met dit soort zaken bezig. Maar organisatoren en ook gemeenten vinden veiligheid niet zo belangrijk, dat is geen prioriteit. Nee, want je stad op de kaart zetten is belangrijker. Een grote omzet en veel winst is belangrijker. Dus veiligheidsmaatstaven? 1 security op 100 bezoekers? Geen biertaps in de looppaden? Een vrijgestelde calamiteitenroute? Een vrijgesteld evenemententerrein? Ecoglas? Allemaal lastig! Allemaal extra geregel. Kost allemaal extra geld. "Nee want bij ons gebeurt toch niets". Nee, ook bij jou kan het gebeuren. Het kan overal misgaan. En van tevoren moet je dan een aantal dingen regelen en over nadenken.

Aan de andere kant heb ik wel zoiets van: aub geen amerikaanse toestanden meer. Waar je je tripod van je camera niet uit mag klappen omdat 'mensen er anders over kunnen struikelen' (mij gebeurt in NYC). Oftewel: je kan niet alle risico's afdekken. Maar toch....risicomanagement, crowd control en dat soort dingen vindt men niet interessant. Totdat zoiets gebeurt...

Burgemeesters en de verantwoordelijkheid nemen. Ik moet de eerste Burgemeester nog zien die dat doet. Deze beste van Duisburg was toch de eerste die riep "dat er aan alle veiligheidsvoorschriften was voldaan". lekker dan, als familie zijnde. Oftewel "ik/wij zaten niet fout, kan gebeuren!". En de dag erna op de persconferentie aangeven "dat er geen overhaaste conclusies moeten worden getrokken want het moet nog onderzocht worden". Het zal de organisatie wel zijn samen met de politie die de zwarte piet krijgt. Terwijl inderdaad de Burgemeester over de openbare orde gaat en eindverantwoordelijk is.

Ander wonderlijk iets was die knuppel van een Mental theo. Quote van een ander forum:
quote:
Tijdens de nieuws-coverage op de Nederlandse zenders over dit verschrikkelijke drama sprong er echter één iemand uit waar ik met verbazing en ongeloof naar luisterde; Mental Theo.

Hij twitterde eerst 'Als ik 15 min eerder was gestopt was ik er geweest! Hoe kut is dit!!!!' om vervolgens bij NOS Headlines (audiofragment op http://nos.nl/artikel/174(...)bij-love-parade.html ) te zeggen dat hij er toch midden in stond. Daarnaast twitterde hij ook dat hij mensen met brandwonden zag, dat er vuur werd gemeld en dat er een heuse bombsquad aanwezig was. Toen ik daarna z'n live TV-interview voor de NOS camera's zag met z'n (vond ik) quasi-aangeslagen blik trok ik 'm even niet meer en heb de TV uitgezet.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:10:42 #87
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84503670
Veertien doden vielen bij trap
DUISBURG - Bij deze trap kwamen veertien van de in totaal negentien omgekomen feestgangers op de Love Parade ter plekke om het leven. De slachtoffers werden geplet tegen de trap, hopeloos roepend om hulp.

Politieagenten en feestgangers die op de trap stonden, probeerden met alle macht om anderen omhoog te trekken. Door het massale gedrang was dit echter bijna onmogelijk. Veertien slachtoffers bezweken daardoor ter plekke tegen de betonnen trap, meldt Bild.

Twee andere slachtoffers kwamen om het leven in het gedrang bij een billboard verderop en drie slachtoffers overleden later in het ziekenhuis. Dat hebben onderzoekers van het drama op een persconferentie bekend gemaakt.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  maandag 26 juli 2010 @ 14:24:18 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_84504254
quote:

[..]

Jij bent gewoon ziekelijk in je hoofd met jouw beweringen, slechts ingegeven om jouw minachting hier even te ventileren.

Festivalgangers mogen verwachten dat een partyorganisatie, en de controlerende overheid, hun werk serieus doen en dat men niet voor dit soort verrassingen komen te staan. Een dergelijk incident had voorzien moeten zijn.

Maargoed ik neem aan dat jij een soort superieur mens bent dat altijd precies weet wat er moet gebeuren als je er middenin had gestaan.
pi_84504267
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:44 schreef formerjellybean het volgende:
Ns tunnels gaan niet boven de toegestane limiet , in Duisburg wel dat is het verschil.
Ik kan je verzekeren dat bij het ontwerp van een tunnel geen rekening gehouden wordt met hoeveel mensen er maximaal in kunnen. Er zijn dan ook geen toegestane limieten voor tunnels.
pi_84504332
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:54 schreef sunny16947 het volgende:
De hoofdtoegang was gesloten. Waarom die trap open is gegaan, misschien om flauwgevallen mensen ertussenuit te halen?
Feit is wel dat andere daar de mogelijkheid tot toegang in zagen en massaal op de trap afging. Vanuit de tunnel werden ze daardoor vanzelf die kant op gedreven. Mensen die helemaal vooraan in die ruimte stonden dachten ik ga niet staan te dringen, dan maar hier blijven luisteren.
[ afbeelding ]
Van wanneer is deze foto?
Hier zie je toch duidelijk veel vrije ruimte rechtsonder, terwijl bij die trap iedereen nog staat te dringen.
Triest.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_84504411
quote:
Politieagenten en feestgangers die op de trap stonden, probeerden met alle macht om anderen omhoog te trekken. Door het massale gedrang was dit echter bijna onmogelijk. Veertien slachtoffers bezweken daardoor ter plekke tegen de betonnen trap, meldt Bild.
Best paradoxaal dat daar juist de slachtoffers gevallen zijn. Ook laat het goed zien dat al dit gespeculeer in dit topic nergens op slaat, wacht gewoon het onderzoek af in plaats van de zwarte piet al bij allerlei partijen neer te leggen.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:30:24 #92
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84504478
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:24 schreef Hexagon het volgende:

Maargoed ik neem aan dat jij een soort superieur mens bent dat altijd precies weet wat er moet gebeuren als je er middenin had gestaan.
Ik ga daar niet middenin staan. Als ik ergens mijn superioriteit mee zou willen bewijzen, dan daarmee.
pi_84504484
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Van wanneer is deze foto?
Hier zie je toch duidelijk veel vrije ruimte rechtsonder, terwijl bij die trap iedereen nog staat te dringen.
Triest.
Maar er zijn toch foto's dat het helemaal vol zit hoor.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:31:04 #94
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84504502
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ga daar niet middenin staan. Als ik ergens mijn superioriteit mee zou willen bewijzen, dan daarmee.
dus je voelt je superieur aan mensen die naar festivals gaan?
pi_84504530
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar er zijn toch foto's dat het helemaal vol zit hoor.
Daarom vind ik het juist zo vreemd, je ziet nog allemaal mensen voor en bij die trap dringen en ook via de trap afgevoerd worden, terwijl rechtsonder ruimte zat is. Al lopen daar ook mensen die aangeslagen lijken.
pi_84504578
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Daarom vind ik het juist zo vreemd, je ziet nog allemaal mensen voor en bij die trap dringen en ook via de trap afgevoerd worden, terwijl rechtsonder ruimte zat is. Al lopen daar ook mensen die aangeslagen lijken.
Dat roze reclamebord hangt er nog, er ging uiteindelijk iemand aan hangen om omhoog te komen en toen viel dat naar beneden en dat was pas toen de paniek uitbrak. Dus dit was wat eerder.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:33:52 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84504601
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:31 schreef Beregd het volgende:

[..]

dus je voelt je superieur aan mensen die naar festivals gaan?
Ik voel me aan zoveel mensen superieur.
pi_84504657
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat roze reclamebord hangt er nog, er ging uiteindelijk iemand aan hangen om omhoog te komen en toen viel dat naar beneden en dat was pas toen de paniek uitbrak. Dus dit was wat eerder.
Die persoon aan het reclamebord trok alleen de bovenrand mee toch?
Je ziet wel allemaal mensen op die container links staan en de ambulance die door de menigte wil, dat is toch pas later, als de paniek al gaande is?
  maandag 26 juli 2010 @ 14:35:29 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_84504670
quote:

[..]

En die mensen hadden zeker in hun glazen bol moeten zien dat dat daar zo zou gaan lopen? Zeker omdat 99% van de dance-evenementen wel goed verloopt.
pi_84504681
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het lijkt er dus op dat iedereen die trap op wilde en dat daar de doden zijn gevallen volgens het artikel ietsje terug in dit topic.
pi_84504713
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Je ziet wel allemaal mensen op die container links staan en de ambulance die door de menigte wil, dat is toch pas later, als de paniek al gaande is?
Nee, op een filmpje zag je dat het flink gehavend was daarna.
pi_84504779
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

Oh, okay, ik heb niet alle filmpjes helemaal bekeken.
pi_84504901
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:29 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ja , maar als het misgaat daarzo zit je met een nog groter probleem
Het leven is ook niet zonder risico. Mensen gaan geheel vrijwillig naar zo'n illegaal feest toe hoor. Bij mijn ouders thuis staat in de buurt een groot psychiatrisch ziekenhuis leeg, daar zijn ook ruige feesten gehouden door krakers. Zo'n feest mag dan illegaal zijn, problematisch is het natuurlijk niet.
pi_84504928
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ow dat heb ik gemist, heb je dat filmpje zo bij de hand?
pi_84504946
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dit is een tijdje later wanneer de hekken al weg zijn.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:42:29 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84504956
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En die mensen hadden zeker in hun glazen bol moeten zien dat dat daar zo zou gaan lopen? Zeker omdat 99% van de dance-evenementen wel goed verloopt.
Ik ben ervan overtuigd dat een groot gedeelte van de massa al voor aanvang zo verblind was door de opwinding, herrie en blijde verwachting, dat normaliter eenvoudig inschatbare risico's nonchalant zijn weggewuifd. Men is meegezogen in een hysterie van erbij-willen-zijn.

Iedereen mag van dat soort events vinden wat ie vindt, maar de hypermassaliteit ervan grenst wat mij betreft aan collectieve verdwazing. Dat vond ik al voordat dit gebeurde, en dat vind ik nu nog steeds.
pi_84505018
quote:

[..]

Ik heb een aantal posts van je gelezen, en soms wens ik mensen een ernstige ziekte toe, maar jou daarentegen wens ik toe, dat jij je gezonde verstand (terug)krijgt.
Ik denk als iedereen naar jou zou luisteren, dat er vrede op aarde zou zijn.
pi_84505036
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat een groot gedeelte van de massa al voor aanvang zo verblind was door de opwinding, herrie en blijde verwachting, dat normaliter eenvoudig inschatbare risico's nonchalant zijn weggewuifd. Men is meegezogen in een hysterie van erbij-willen-zijn.

Iedereen mag van dat soort events vinden wat ie vindt, maar de hypermassaliteit ervan grenst wat mij betreft aan collectieve verdwazing. Dat vond ik al voordat dit gebeurde, en dat vind ik nu nog steeds.
Je theorie komt wel plausibel op mij over. Ik moet ook niks hebben van dit soort drukte.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:45:24 #109
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84505073
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:44 schreef magik7777 het volgende:

[..]

Ik heb een aantal posts van je gelezen, en soms wens ik mensen een ernstige ziekte toe, maar jou daarentegen wens ik toe, dat jij je gezonde verstand (terug)krijgt.
Ik denk als iedereen naar jou zou luisteren, dat er vrede op aarde zou zijn.
Dat betwijfel ik.
pi_84505079
quote:

[..]

Loveparade had altijd wel dergelijke bezoekersaantallen en dat ging gewoon goed. Nu verwachtte men (het partyvolk) niet anders... trollemans.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 14:45:55 #111
135305 beequeen
Lost.
pi_84505093
So tappten die Menschen in die Todesfalle:
Klik op het bovenste filmpje.

Bild.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_84505106
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je theorie komt wel plausibel op mij over. Ik moet ook niks hebben van dit soort drukte.
Iedereen wilde natuurlijk naar het feest, en ging daarom die richting op. Dat er daardoor vooraan mensen verdrukt werden konden zij niet weten, dan was men ook niet doorgelopen.
Ringo stelt dat iedereen duwde om maar zo snel mogelijk op het terrein te zijn: dat klopt niet.
pi_84505164
quote:

[..]

Hey nostradamus (met je groene broek) Jij mijdt alle plekken waar het eventueel druk en gezellig kan worden? Beetje kort door de bocht om te zeggen dat een groot gedeelte van de bezoekers, gevaar en niet gevaar, niet meer kan onderscheiden,
Wat ben je? Beveiliger???
pi_84505168
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:46 schreef Piles het volgende:
Iedereen wilde natuurlijk naar het feest, en ging daarom die richting op. Dat er daardoor vooraan mensen verdrukt werden konden zij niet weten, dan was men ook niet doorgelopen.
Een horde Polen die ieder al 5 halve liters en fles wodka op hebben denkt echt niet zo.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 14:49:21 #115
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84505221
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:45 schreef beequeen het volgende:

Bild.

Ah, duidelijkste filmpje tot op heden!

pi_84505226
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Ringo stelt dat iedereen duwde om maar zo snel mogelijk op het terrein te zijn: dat klopt niet.
Hij doet het voorkomen alsof het een grote massa duwende dolle honden waren die allemaal schuimbekkend van de dope het terrein op wilde rennen om feestend achter de wagens aan te hobbelen.

Ringo, doe eens normaal man.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 14:51:51 ]
pi_84505307
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:47 schreef magik7777 het volgende:

Wat ben je? Beveiliger???
Ik gok op bibliothecaris
pi_84505371
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:19 schreef teirnon in deel #8 het volgende:
Wat ik nog steeds niet echt snap is waarom mensen niet het festivalterrein opliepen. Zoals ik het begrijp moest je van die ruimte tussen de twee tunnels naar het festivalterrein. Ging dat te traag en zaten mensen daarom vast?
-Het ging inderdaad te traag doordat 2 brede tunnelstromen met mensen samenkwamen en daarna door smalle gangen tussen allerlei hekwerken moesten om het terrein op te komen. een trechter dus.
Bovendien was het niet snel duidelijk waar je heen moest:

-Uit de tunnel gekomen zagen die hekwerken eruit als afsluitingen.

-Er waren geen borden leesbaar met "Ingang" en een pijl

-De mensen in de tunnels waren al een aantal keren door donker/licht/donker enz gelopen en het leek of je de volgende tunnel ook weer in moest. (van beide zijden zodat deze stromen tegen elkaar botsten)

-Bovendien waren er mensen die het terrein weer wilden verlaten en deze moesten door hetzelfde punt!

-Deze drie stromen mensen stopten hier tegen elkaar, ook stonden hier mensen te wachten op kwijtgeraakte vrienden.

-Deze stilstaande mensen op de helling (met hekken) zagen er voor de mensen onderin niet uit als een plek waar je naar toe kon.

Vervolgens is het logisch dat iedereen naar de enige zichtbare uitgangen wil, de trap en de lichtmasten...
Dit is eigenlijk van te voren al te bedenken, zelfs als je er niet van uit gaat dat er 1,4 miljoen ipv 250 duizend mensen komen.
De organisatie rekende waarschijnlijk meer met euro's dan met (nood) uitgangen per persoon.
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_84505506
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hij doet het voorkomen alsof het een grote massa duwende dolle honden waren die allemaal schuimbekkend van de dope het terrein op wilde rennen om feestend achter de wagens aan te hobbelen.

Ringo, doe eens normaal man.
Ach gun die droeftoeter zijn pleziertje
  maandag 26 juli 2010 @ 14:58:43 #120
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84505594
Het aantal gewonden is inmiddels gestegen naar 511. (Bron welt.de) Lijkt me sterk dat daar geen Nederlanders tussen zitten, zoals de persberichten uitgeven. Vond ik overigens ook al bij het vorige aantal van 342.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_84505624
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:52 schreef Simba het volgende:

[..]

-Het ging inderdaad te traag doordat 2 brede tunnelstromen met mensen samenkwamen en daarna door smalle gangen tussen allerlei hekwerken moesten om het terrein op te komen. een trechter dus.
Bovendien was het niet snel duidelijk waar je heen moest:

-Uit de tunnel gekomen zagen die hekwerken eruit als afsluitingen.

-Er waren geen borden leesbaar met "Ingang" en een pijl

-De mensen in de tunnels waren al een aantal keren door donker/licht/donker enz gelopen en het leek of je de volgende tunnel ook weer in moest. (van beide zijden zodat deze stromen tegen elkaar botsten)

-Bovendien waren er mensen die het terrein weer wilden verlaten en deze moesten door hetzelfde punt!

-Deze drie stromen mensen stopten hier tegen elkaar, ook stonden hier mensen te wachten op kwijtgeraakte vrienden.

-Deze stilstaande mensen op de helling (met hekken) zagen er voor de mensen onderin niet uit als een plek waar je naar toe kon.

Vervolgens is het logisch dat iedereen naar de enige zichtbare uitgangen wil, de trap en de lichtmasten...
Dit is eigenlijk van te voren al te bedenken, zelfs als je er niet van uit gaat dat er 1,4 miljoen ipv 250 duizend mensen komen.
De organisatie rekende waarschijnlijk meer met euro's dan met (nood) uitgangen per persoon.

Er kwamen dus WEL uit beide zijden van de tunnels bezoekers toestromen??. Eerder in dit topic schreef iemand dat alleen uit de tunnel aan de stationzijde mensen liepen.
pi_84505788
quote:
Loveparade: Jetzt 511 Verletzte
Bei der Katastrophe während der der Loveparade sind nach Angaben der Staatsanwaltschaft Duisburg (Nordrhein-Westfalen) deutlich mehr Menschen verletzt worden als zunächst angenommen. „Die letzte Zahl war 511”, so Staatsanwalt Rolf Haferkamp. 43 Menschen befänden sich noch im Krankenhaus, ein Opfer schwebe in Lebensgefahr. Am Sonntag hatten die Behörden die Zahl der Verletzten mit 342 angegeben. Bei der Massenpanik waren 19 Menschen ums Leben gekommen.
511 gewonden, nog 43 in het ziekenhuis, 1 in levensgevaar ;(

En het is duidelijk te zien op de filmpjes dat er dus wel degelijk uit beide tunnels mensen kwamen.
It Never Hurts To Help!
  maandag 26 juli 2010 @ 15:05:35 #123
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84505824
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:59 schreef ABBA_Jehova het volgende:

[..]

Er kwamen dus WEL uit beide zijden van de tunnels bezoekers toestromen??. Eerder in dit topic schreef iemand dat alleen uit de tunnel aan de stationzijde mensen liepen.
Sterker nog; de massa kwam van 3 kanten. (Zie filmpje gepost in link hierboven)
pi_84505882
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:05 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Sterker nog; de massa kwam van 3 kanten. (Zie filmpje gepost in link hierboven)
maar er is tot op heden continu verklaard dat er maar één ingang was en nu zijn het er 2?
pi_84505912
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:06 schreef opgebaarde het volgende:
maar er is tot op heden continu verklaard dat er maar één ingang was en nu zijn het er 2?
Van beide kanten kwamen mensen uit de tunnels die allemaal over die helling (haaks op die tunnels) door de ene ingang moesten.
pi_84505931
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:58 schreef Qebbel het volgende:
Het aantal gewonden is inmiddels gestegen naar 511. (Bron welt.de) Lijkt me sterk dat daar geen Nederlanders tussen zitten, zoals de persberichten uitgeven. Vond ik overigens ook al bij het vorige aantal van 342.
Dat is ook zo lekker verwarrend , eerst dit dan dat.Er is geen enkele duidelijkheid
pi_84506048
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Van beide kanten kwamen mensen uit de tunnels die allemaal over die helling (haaks op die tunnels) door de ene ingang moesten.
En de organisatie had de helling richting het feestterrein afgesloten omdat men stelde dat het vol was? Zo heb ik het tenminste opgevat.
pi_84506059
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:08 schreef formerjellybean het volgende:
Dat is ook zo lekker verwarrend , eerst dit dan dat.Er is geen enkele duidelijkheid
Dat is toch altijd bij dit soort gebeurtenissen? Zeker bij zo'n gratis festival (dus zonder herkenbaar bandje ofzo) lijkt mij soms moeilijk te bepalen waar iemand vandaan komt die in een ziekenhuis in de wijde omgeving ligt.
pi_84506135
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:11 schreef ABBA_Jehova het volgende:
En de organisatie had de helling richting het feestterrein afgesloten omdat men stelde dat het vol was? Zo heb ik het tenminste opgevat.
Voor zover ik heb begrepen bestond de ingang uit dranghekken (van die hoge) die ervoor zorgden dat mensen niet en masse het terrein konden betreden. Dat betekende echter wel dat het daarachter (waar de aanvoer uit beide tunnels van mensen niet stokte) steeds drukker werd. Bovendien gingen ook alweer mensen naar huis. En dus drie stromen mensen die allemaal op die 'driesprong' van tunnel en helling samenkwamen.
  maandag 26 juli 2010 @ 15:14:46 #130
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84506160
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het was er ook 1. Beide tunnels kwamen op hetzelfde punt uit; dat was de enige ingang en uitgang.
pi_84506271
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat is toch altijd bij dit soort gebeurtenissen? Zeker bij zo'n gratis festival (dus zonder herkenbaar bandje ofzo) lijkt mij soms moeilijk te bepalen waar iemand vandaan komt die in een ziekenhuis in de wijde omgeving ligt.
dat is ook wel zo maar het aantal van bezoekers veranderd en vind het wel erg snel van 340 naar 500 gaan.
Moet wel zeggen dat het ook een beetje aan mij ligt , weet liever snel wat er gebeurd is dan dat ik dingen afmoet wachten en dat is iemand die er zelf niet veel te maken heeft.
Voor de mensen die zelf familieleden of vrienden hebben zitten is het helemaal een onzekere boel waar je niet echt vrolijk van word.
pi_84506282
ja ho maar

[ Bericht 96% gewijzigd door yvonne op 26-07-2010 15:18:51 ]
pi_84506680
quote:
Kneuzenvolk wat het nodig vond om op dat busje met hulpverleners te moeten klimmen :r
pi_84506870
Dat busje rijdt wel precies op het moment de tunnel uit wanneer het volkomen uit de hand loopt.
pi_84507292
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:27 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Kneuzenvolk wat het nodig vond om op dat busje met hulpverleners te moeten klimmen :r
Kneuzenorganisatie die het nodig vond om een busje die menigte in te sturen. Nooit gehoord van een doorgang t.b.v. calamiteiten zeker?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 15:46:41 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 15:46:11 #137
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84507454
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jij bent gewoon ziekelijk in je hoofd met jouw beweringen, slechts ingegeven om jouw minachting hier even te ventileren.

Festivalgangers mogen verwachten dat een partyorganisatie, en de controlerende overheid, hun werk serieus doen en dat men niet voor dit soort verrassingen komen te staan. Een dergelijk incident had voorzien moeten zijn.

Ach, geef een misantroop zonder mensenkennis een dergelijke gebeurtenis en hij zal het altijd zodanig uitleggen. Echt schokkend is dat ook niet.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_84507810
Vast al gepost, maar nog maar een keer:

quote:
BERLIJN - Na het drama op de Loveparade zaterdag in het West-Duitse Duisburg waar negentien doden vielen, wordt felle kritiek geleverd op de organisatie en het stadsbestuur.

In Duitse media maandag laken nabestaanden, autoriteiten en organisatiebureaus van festivals en popconcerten de gebrekkige of ontbrekende veiligheidsmaatregelen.

‘Dit is geen tragisch ongeval, maar een misdrijf’ door ‘totaal amateurisme’, zegt de toonaangevende organisator Marek Lieberberg in de Süddeutsche Zeitung. Hij verwijt de collega's in Duisburg onvermogen en winstbejag en de plaatselijke politiek geldingsdrang.

Vorig jaar ging de Loveparade in het naburige Bochum niet door omdat de autoriteiten veiligheidsproblemen vreesden. De ex-hoofdcommissaris van de politie in Bochum, die in 2009 de manifestatie liet afgelasten, kondigde aan aangifte te doen tegen onder meer de burgemeester van Duisburg, Adolf Sauerland, en de organisatie.

Onbegrijpelijk

De gebeurtenissen op de Loveparade in Duisburg hebben ook grote indruk gemaakt op de organisatoren van dansevenementen in Nederland. Brian Bout, directeur van UDC Events BV, spreekt van een drama. Zijn bedrijf houdt in augustus voor de zestiende keer Dance Valley.

Bout zegt nadrukkelijk dat hij de feiten en omstandigheden niet goed kent. Maar hij vindt het onbegrijpelijk dat er meer dan een miljoen mensen door een in- en uitgang van 20 meter breed moesten. Bout: ‘Bij Dance Valley maken wij op ongeveer zestigduizend bezoekers gebruik van ten minste twee gescheiden in- en uitgangen met een breedte van telkens 25 meter.’

Geschokt

Jeroen Jansen, directeur van ID & T, is ook geschokt. Hij is organiseert onder andere Mysteryland in de Haarlemmermeer. Hij acht de kans klein dat een ramp zoals in Duisburg in Nederland kan gebeuren. ‘De regels in Nederland zijn streng en we oefenen in de Haarlemmermeer bijvoorbeeld rampenscenario's met de gemeente’, zegt Jansen.

‘Wij weten precies hoeveel mensen we kunnen verwachten, we kennen iedere graspol op de terreinen waar we zijn en kunnen hierdoor goed reguleren.’ Jansen denkt dat de organisatie in Duisburg geen idee had hoeveel mensen ze kon verwachten en hoeveel mensen er uiteindelijk op het terrein waren.

Toestemming

Op het festivalterrein, dat was goedgekeurd voor 250 duizend mensen, zouden veel te veel mensen zijn toegelaten. Het festivalterrein was daardoor onveilig. Dat meldt het Duitse magazine Der Spiegel.

Der Spiegel heeft de hand weten te leggen op een document van de lokale autoriteiten waarin staat dat de brand- en veiligheidsmaatregelen toereikend waren voor een kwart miljoen bezoekers. Volgens schattingen waren op het hoogtepunt van het festival echter 1,4 miljoen mensen op de been.

Het Duitse technofestival liep zaterdag uit op een drama, toen duizenden mensen klem kwamen te zitten in een voetgangerstunnel. Daardoor kwamen negentien mensen, waaronder een Nederlander, om het leven. Meer dan 340 mensen raakten gewond.
http://www.volkskrant.nl/(...)ganisatie_Loveparade
pi_84508043
Ik krijg het al benauwd als ik dat filmpje uit die tunnel zo zie, wat ben ik blij dat ik daar niet stond. :{
Lambo of Rekt
pi_84508151
Ofschoon ze allemaal wel goede punten aandragen, vind ik dat achteraf natrappen weinig constructief.

Bovendien wordt er gemeld dat het festivalterrein onveilig zou zijn geweest:
quote:
Op het festivalterrein, dat was goedgekeurd voor 250 duizend mensen, zouden veel te veel mensen zijn toegelaten. Het festivalterrein was daardoor onveilig.
terwijl juist daar geen problemen zijn geweest, maar juist bij de ingang.
Je zou misschien wel kunnen zeggen dat juist omdat er zoveel mensen op het terrein zijn toegelaten het niet nóg erger uit de hand is gelopen. Als ze die mensen niet hadden toegelaten, hadden ze ook nog in de tunnel gestaan.
pi_84508303
Hoe komt het dat men voorin altijd helemaal tegen elkaar aan gedrukt staat, en hoe verder je naar achter gaat dat niet meer voorkomt, je kan toch allemaal een stapje terug doen, ergens begint het dat iedereen keihard tegen elkaar aangedrukt staat terwijl ze een stukje terug nog allemaal 10 cm van elkaar af staan... of denk ik nu te makkelijk?
Lambo of Rekt
  maandag 26 juli 2010 @ 16:07:17 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84508378
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:05 schreef EggsTC het volgende:
Hoe komt het dat men voorin altijd helemaal tegen elkaar aan gedrukt staat, en hoe verder je naar achter gaat dat niet meer voorkomt, je kan toch allemaal een stapje terug doen, ergens begint het dat iedereen keihard tegen elkaar aangedrukt staat terwijl ze een stukje terug nog allemaal 10 cm van elkaar af staan... of denk ik nu te makkelijk?
Nee hoor, dat denk je niet.
pi_84508380
quote:
Ja, dat is te makkelijk gedacht.
'De' mens wil in dit soort situaties weg, ziet iemand via een trap wegkomen en wil ook naar die trap. Ongeacht of daar nog veel meer mensen zijn. Kuddementaliteit krijg je dan.
pi_84508424
quote:
Achteraan staan ze niet dicht op elkaar, maar hoe verder je naar voren komt, hoe compacter het wordt. Dan ontstaat het 'leunen' tegen elkaar, en heb je het probleem.
Achteraan naar achteren stappen zou de oplossing zijn, maar daar weten ze niet dat het vooraan compact is.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:09:13 #145
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84508449
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, dat is te makkelijk gedacht.
'De' mens wil in dit soort situaties weg, ziet iemand via een trap wegkomen en wil ook naar die trap. Ongeacht of daar nog veel meer mensen zijn. Kuddementaliteit krijg je dan.
Het is de kudde die te gemakkelijk denkt. EggsTC ziet het in dezen scherp genoeg.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:10:13 #146
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84508499
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kneuzenorganisatie die het nodig vond om een busje die menigte in te sturen. Nooit gehoord van een doorgang t.b.v. calamiteiten zeker?
Dat is schokkend amateuristisch idd
pi_84508506
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:09 schreef Ringo het volgende:

Het is de kudde die te gemakkelijk denkt. EggsTC ziet het in dezen scherp genoeg.
Het "kan" wel, maar het gebeurt niet, zie ook post van Piles.
pi_84508628
Als je 100.000 intelligente mensen als Ringo in zo'n tunnel zou proppen, dan zou dit nooit gebeuren. Maar ja, niet iedereen heeft zo'n briljante gedachtegang als hij. :')
  maandag 26 juli 2010 @ 16:14:06 #149
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84508669
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is de kudde die volgens instincten denkt. Lees de verschillende pdf's die ondertussen zijn gepost er maar op na. Je commentaar begint nu echt vervelend vormen aan te nemen.
pi_84508678
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:08 schreef Piles het volgende:

[..]

Achteraan staan ze niet dicht op elkaar, maar hoe verder je naar voren komt, hoe compacter het wordt. Dan ontstaat het 'leunen' tegen elkaar, en heb je het probleem.
Achteraan naar achteren stappen zou de oplossing zijn, maar daar weten ze niet dat het vooraan compact is.
Ja, maar hoe komt dat uberhaupt dat mensen echt helemaal tegen elkaar aan gaan staan. Als iedereen nou gewoon voldoende afstand neemt. Je hebt vooraan in een file toch ook niet auto's die tegen elkaar aan duwen. Iedereen houdt dezelfde afstand.
Lambo of Rekt
pi_84508689
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:10 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat is schokkend amateuristisch idd
En waarschijnlijk eerder de oorzaak van het gedrang en daarop volgende paniek dan de vallende mensen die als oorzaak worden genoemd.
pi_84508697
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Als je 100.000 intelligente mensen als Ringo in zo'n tunnel zou proppen, dan zou dit nooit gebeuren. Maar ja, niet iedereen heeft zo'n briljante gedachtegang als hij. :')
Dan ga je eraan voorbij dat hij al niet in die situatie terecht zou komen uit vrije keuze, volgens mij.
pi_84508703
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee hoor, dat denk je niet.
Nou, dat denk ie wel, teveel mensen in een beperkte ruimte, met aan 2 (of 3 kanten) aan en afvoer van mensen, dan maakt het geen ruk uit, als iedereen een stapje naar achteren zet.

Gebruik je botte kop eens voordat je iets zegt. Je bent zo mogelijk NOG dommer als dat ik al dacht, en geloof me, dat was al niet bijster slim.
pi_84508739
Hoe is het mogelijk h'e. Blijft nog steeds raar. Ook hoe Mental Theo er over sprak in netwerk :{
pi_84508782
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:14 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja, maar hoe komt dat uberhaupt dat mensen echt helemaal tegen elkaar aan gaan staan. Als iedereen nou gewoon voldoende afstand neemt. Je hebt vooraan in een file toch ook niet auto's die tegen elkaar aan duwen. Iedereen houdt dezelfde afstand.
Je vergelijkt appels en peren. auto's en mensen, auto's op rijbanen, en een veel te groot aantal mensen, en totaal geen vlucht en toegangswegen.
pi_84508836
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:16 schreef magik7777 het volgende:

[..]

Je vergelijkt appels en peren. auto's en mensen, auto's op rijbanen, en een veel te groot aantal mensen, en totaal geen vlucht en toegangswegen.
Dat begrijp ik, maar ergens begint men tegen elkaar aan te duwen... waarom is dat.. dat is de vraag.
Lambo of Rekt
pi_84508922
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:18 schreef EggsTC het volgende:
Dat begrijp ik, maar ergens begint men tegen elkaar aan te duwen... waarom is dat.. dat is de vraag.
Kan iets heel kleins zijn, iemand die half struikelt en tegen degene aanduwt die voor hem staat die weer aanduwt tegen degene die voor hem staat. Bovendien wil iedereen weg daar, allemaal richting de trap.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:21:07 #158
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84508955
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:14 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Het is de kudde die volgens instincten denkt. Lees de verschillende pdf's die ondertussen zijn gepost er maar op na. Je commentaar begint nu echt vervelend vormen aan te nemen.
Je hoeft niet perse op enkel instinct te denken, maar 'de kudde' zoals je hem noemt kan niet denken, het is enkel het resultaat van vele individuele acties. Uit deze chaos ontstaat 'emergent behaviour' en de elementen die tot de verdrukking leiden kun je als organisatie vrij eenvoudig tegengaan. Het is het op individueel niveau denken (van de organisatie) wat juist het probleem veroorzaakt. Daar heb je als persoon helemaal geen invloed op.
File's e.d. ontstaan op dezelfde manier en als je er eenmaal instaat kun je nog zo ideaal filerijden, 1 debiel die als een gek van baan gaat veranderen is genoeg.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:23:03 #159
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84509024
quote:

[..]

pi_84509075
quote:

[..]

Misschien wel omdat de mensen ergens heen willen, en als je naar de andere kant van de tunnel wilt, en je bent halverwege, en je ziet dat zowel, achter je als voor je zoveel mensen staan, wat doe je dan? Wachten tot je een ons weegt??? en er blijven mensen bijkomen, waarom? Omdat ze niet tegen worden gehouden... In veel gevallen kom je er pas te laat achter dat het gewoon TE druk is, en dan staan er al zoveel mensen achter je dat je niet meer terug kan.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:24:35 #161
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84509086
Het is voor mij wel duidelijk dat er naast een verschrikkelijk slechte organisatie òòk gewoon een hele zooi zwaar onverantwoorde mensen bezig waren de boel te verergeren. Dat zie je wel aan die mensen die op zo'n busje klimmen. Daar is gewoon alcohol in het spel. En in andere filmpjes was duidelijk te zien dat mensen gewoon achteraan tegen de menigte aan gingen lopen duwen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_84509105
quote:
Nice.
Lambo of Rekt
pi_84509208
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:24 schreef magik7777 het volgende:

[..]

Misschien wel omdat de mensen ergens heen willen, en als je naar de andere kant van de tunnel wilt, en je bent halverwege, en je ziet dat zowel, achter je als voor je zoveel mensen staan, wat doe je dan? Wachten tot je een ons weegt??? en er blijven mensen bijkomen, waarom? Omdat ze niet tegen worden gehouden... In veel gevallen kom je er pas te laat achter dat het gewoon TE druk is, en dan staan er al zoveel mensen achter je dat je niet meer terug kan.
Ik herken het wel ja, ik kom het ook op meerdere feesten tegen dat het steeds drukker wordt naarmate de ingang dichterbij komt. Toch heb ik me altijd afgevraagd waarom dat zo is. Thx voor je reply iig.
Lambo of Rekt
pi_84509242
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:27 schreef EggsTC het volgende:
Ik herken het wel ja, ik kom het ook op meerdere feesten tegen dat het steeds drukker wordt naarmate de ingang dichterbij komt. Toch heb ik me altijd afgevraagd waarom dat zo is. Thx voor je reply iig.
Meestal omdat de mensenstromen bij de ingang samenkomen en je bovendien door een poortje moet ofzo.
En daarnaast heb je ook nog van die knazen die vlak ná de ingang (als ze net binnen zijn dus) stil gaan staan omdat ze wachten op hun vrienden ofzo. 50 meter verderop is er dan bij wijze van spreken geen kip te bekennen.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:30:03 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84509311
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:24 schreef Strani het volgende:
Het is voor mij wel duidelijk dat er naast een verschrikkelijk slechte organisatie òòk gewoon een hele zooi zwaar onverantwoorde mensen bezig waren de boel te verergeren. Dat zie je wel aan die mensen die op zo'n busje klimmen. Daar is gewoon alcohol in het spel. En in andere filmpjes was duidelijk te zien dat mensen gewoon achteraan tegen de menigte aan gingen lopen duwen.
Welnee. Nu overdrijf je. Hoe durf je zoiets eigenlijk te zeggen? Daar heeft het allemaal niets mee te maken. Verkeerd of ongepast gedrag was deze mensen volkomen vreemd. Heilig als een kudde Indiase koeien. :{.
pi_84509380
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Welnee. Nu overdrijf je. Hoe durf je zoiets eigenlijk te zeggen? Daar heeft het allemaal niets mee te maken. Verkeerd of ongepast gedrag was deze mensen volkomen vreemd. Heilig als een kudde Indiase koeien. :{.
Er mist nog een t in je ondertitel.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:31:51 #167
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84509389
quote:
Je kunt iets waar je geen invloed hebt de schuld geven (zullen de verantwoordelijken vast doen), of je kunt iets waar je wel invloed op hebt gebruiken; informatievoorziening bijvoorbeeld.
Dit zijn gewoon baldadige pubers, hoewel irritant gaan die echt niet moedwillig meewerken aan mensen dooddrukken natuurlijk. Die hele situatie met die ambulance moet je gewoon voorkomen.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:31:54 #168
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_84509394
Is erg nu al bekend eigenlijk hoe het is ontstaan dat er onrust kwam?
  maandag 26 juli 2010 @ 16:32:22 #169
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84509416
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Inderdaad (ik begrijp je sarcasme), het is jammer dat men niet objectief naar dit gebeuren kan kijken schijnbaar. Hier hebben een hele hoop mensen schuld, zowel de organisatie als een aantal betrokkenen.
pi_84509466
Hou er wel ff rekening mee, dat voetgangers welliswaar ook verkeer is, maar toch zijn file's met auto's totaaaaaal niet te vergelijken met dit soort mensenmassa's.
In een auto zit je in een stalen kooi, en als degene achter je 0,1 mtr afstand bewaard, kun je nog op je gemak bewegen in je autootje. En op een strekkende kilomter wegdek passen maximaal 250 auto's ofzo. Komt gewoon door de afmeting van die auto.

Er waren 1,5 miljoen mensen ongeveer, laten we zeggen 5 mensen op een viekante meter. Dus 300.000 vierkante meter benodigd, als je dat door een tunnel van 20 meter breed wil persen. Krijg je een mensenmassa van 15 kilometer. Succes met je stapje naar achteren.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:34:17 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84509501
En bovendien, als lid van de massa heb je toch geen enkele verantwoordelijkheid op zo'n party? Dan moet "men" de boel maar goed organiseren. Klim gerust op zo'n busje hoor. Dat had daar immers helemaal niet mogen rijden. :{.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:34:24 #172
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84509508
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:31 schreef kingmob het volgende:

[..]

Je kunt iets waar je geen invloed hebt de schuld geven (zullen de verantwoordelijken vast doen), of je kunt iets waar je wel invloed op hebt gebruiken; informatievoorziening bijvoorbeeld.
Dit zijn gewoon baldadige pubers, hoewel irritant gaan die echt niet moedwillig meewerken aan mensen dooddrukken natuurlijk. Die hele situatie met die ambulance moet je gewoon voorkomen.
Irritant baldadig puberig zijn doe je maar op een bankje in het park..niet op zo'n moment. Dan neem je verantwoordelijkheid in een poging dingen niet erger te maken. Ik heb ook wel eens in zo'n duwende menigte gestaan en ik was daar zo iemand die dan hard ging schreeuwen dat men rustig moest zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 juli 2010 @ 16:35:18 #173
862 Arcee
Look closer
pi_84509553

En hierbij vallen dan slechts 2 lichtgewonden...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_84509623
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:35 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

:{. In Stavoren zijn nog nooit 1 miljoen mensen in één keer geweest, jung.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:36:46 #175
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84509625
quote:
[ afbeelding ]

Ja..maar als daar anderhalf miljoen mensen had gestaan dan was het toch een stukje minder goed afgelopen.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:37:31 #176
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84509654
quote:
[ afbeelding ]

Knap gedaan! :D
  maandag 26 juli 2010 @ 16:37:32 #177
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84509655
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:34 schreef Strani het volgende:

[..]

Irritant baldadig puberig zijn doe je maar op een bankje in het park..niet op zo'n moment. Dan neem je verantwoordelijkheid in een poging dingen niet erger te maken. Ik heb ook wel eens in zo'n duwende menigte gestaan en ik was daar zo iemand die dan hard ging schreeuwen dat men rustig moest zijn.
Je snapt het niet, deze mensen hebben de aard van het probleem niet door, laat staan de ernst. Maar het is zo makkelijk om ze de schuld te geven, omdat ze zich als debielen gedragen. Let op hoeveel drukker het wordt door dat busje en hoeveel ernstiger het gedrang. Daar is gewoon niet over nagedacht.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:38:39 #178
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84509697
quote:
[ afbeelding ]

Gelukkig reed die trein niet in die tunnel anders was de schade niet te overzien! :Y
Een gedicht over Maanvis
  maandag 26 juli 2010 @ 16:39:48 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84509735
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:37 schreef kingmob het volgende:

[..]

Je snapt het niet, deze mensen hebben de aard van het probleem niet door, laat staan de ernst. Maar het is zo makkelijk om ze de schuld te geven, omdat ze zich als debielen gedragen. Let op hoeveel drukker het wordt door dat busje en hoeveel ernstiger het gedrang. Daar is gewoon niet over nagedacht.
Ja, en dus ga je maar op het busje dansen. Die hulpverleners zijn daar vast toch maar om, pakweg, een wildplasser te bekeuren.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:46:39 #180
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84510027
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, en dus ga je maar op het busje dansen. Die hulpverleners zijn daar vast toch maar om, pakweg, een wildplasser te bekeuren.
Nee, ze dansen op het busje omdat ze altijd zo blij worden van 19 doden.
Zo reageren kunnen we allemaal.

Je kunt kiezen om de schuld te leggen bij een entiteit die je niet kan aanspreken, die niet kan veranderen en die geen verantwoordelijkheid kan dragen (de massa). Of je kan de verantwoordelijke aanspreken die met gemak het geheel kan voorkomen door goeie crowd control toe te passen.
Je hebt er niks aan om achteraf te roepen, "ja, maar er stonden allemaal dronken mongolen tussen". Ze zijn nog steeds dood en zullen de volgende keer ook sterven. Maar het is zo lekker cynisch en versterkt je gevoel van superioriteit boven de 'schapen'.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:47:17 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_84510048
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:34 schreef Ringo het volgende:
En bovendien, als lid van de massa heb je toch geen enkele verantwoordelijkheid op zo'n party? Dan moet "men" de boel maar goed organiseren. Klim gerust op zo'n busje hoor. Dat had daar immers helemaal niet mogen rijden. :{.
Ga er ff geen andere dingen bij halen

Vertekl op. Hoe hadden de mensen in de tunnel en bij de ingang moeten weten dat er een versperring was?
pi_84510074
quote:

[..]

Juist door het in het publiek rijden met zo'n kutbusje, zorg je ervoor dat er NOG meer geduwd moet worden, zo'n busje neemt nogal wat vriekante meter in beslag. En als het busje jouw pad doorkuist zul je aan de kant moeten. Maar volgens bepaalde mensen, zet je dan gewoon een stapje naar achteren...
  maandag 26 juli 2010 @ 16:48:52 #184
99295 perezoso
blankjoekel
pi_84510121
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:45 schreef beequeen het volgende:

Bild.
Filmpjes laden niet hier van bild, zal wel te druk zijn.
pi_84510179
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:47 schreef magik7777 het volgende:

[..]

Juist door het in het publiek rijden met zo'n kutbusje, zorg je ervoor dat er NOG meer geduwd moet worden, zo'n busje neemt nogal wat vriekante meter in beslag. En als het busje jouw pad doorkuist zul je aan de kant moeten. Maar volgens bepaalde mensen, zet je dan gewoon een stapje naar achteren...
Loop je me nou te flamen? Het was maar een vraag hoor _O-
Lambo of Rekt
  maandag 26 juli 2010 @ 16:51:48 #186
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84510226
Waarom snappen sommigen niet dat het wangedrag van mensen gewoon ingecalculeerd had moeten zitten in de organisatie en beveiliging? Paniek is niet de schuld van de bezoekers, maar van onkundig organisatorisch vermogen: ff 1.4mln bezoekers door een tunnel naar binnen en buiten laten gaan :').
Het kuddegedrag van mensen is nou eenmaal een onberispelijk feit. De hogere organen, incl de organisatie zelf, had dat gegeven altijd voorop moeten houden bij het organiseren van het evenement. Dit is overduidelijk mislukt en het is ongelooflijk dat door oerdomme fouten maar liefst 19 mensen om het leven zijn gekomen. Verschrikkelijk :'(.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:52:58 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_84510274
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:51 schreef Qebbel het volgende:
Waarom snappen sommigen niet dat het wangedrag van mensen gewoon ingecalculeerd had moeten zitten in de organisatie en beveiliging? Paniek is niet de schuld van de bezoekers, maar van onkundig organisatorisch vermogen: ff 1.4mln bezoekers door een tunnel naar binnen en buiten laten gaan :').
Het kuddegedrag van mensen is nou eenmaal een onberispelijk feit. De hogere organen, incl de organisatie zelf, had dat gegeven altijd voorop moeten houden bij het organiseren van het evenement. Dit is overduidelijk mislukt en het is ongelooflijk dat door oerdomme fouten maar liefst 19 mensen om het leven zijn gekomen. Verschrikkelijk :'(.
Helemaal juist
pi_84510322
Doe ermee wat je wilt, maar sommige mensen (en ik noem geen namen) denken wel heel simpel over bepaalde zaken.
1 grote menigte laat zich niet sturen, en als het gemiddelde iq van de mensen in die tunnel 140 was geweest, dan was het niet veel beter geweest.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:57:43 #189
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84510469
Ik heb heel duidelijk gezegd dat ik juist òòk de organisatie de schuld geef. Ik vind alleen dat er mensen in de massa stonden die ook niet vrijuit gingen. De meerderheid rondom dat busje bijvoorbeeld gedraagt zich heel normaal en is relatief stil. Het zijn er maar een paar die daar rare dingen uit gaan halen. En dat soort mensen zijn voor mij medeschuldig.
pi_84510471
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:54 schreef magik7777 het volgende:
Doe ermee wat je wilt, maar sommige mensen (en ik noem geen namen) denken wel heel simpel over bepaalde zaken.
1 grote menigte laat zich niet sturen, en als het gemiddelde iq van de mensen in die tunnel 140 was geweest, dan was het niet veel beter geweest.
Volgens mij laat een grote menigte zich prima sturen, maar dan wel ver voordat het zover komt dat er eventueel paniek uit zou kunnen breken. Zo hadden in Duisburg nooit zoveel mensen die tunnels in gemogen, die hadden verspreid gebufferd moeten worden voordat ze de tunnels in gingen.
Maar zoals Herman Finkers al zei: Weet alles maar eens achteraf.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 16:57:49 #191
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84510473
quote:
Ik geef het bijna op met zoveel domheid.
a) De aanname dat er alcohol in het spel is
b) er zijn nu teveel filmpjes om nog langer blind te blijven: de mensen vluchten
c) Ja, achteraan heb je inderdaad enorm veel zicht hoe het er vooraan aan toe gaat :')

maandag 26 juli 2010 @ 16:58:03 #192
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84510483
quote:
Het valt me nog mee dat het er 'maar' 19 waren, gezien de op elkaar gepropte menigte.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 26 juli 2010 @ 16:58:55 #193
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84510531
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:47 schreef magik7777 het volgende:

[..]

Dat busje was een enorm domme actie van de verantwoordelijken. Echter, degenen die op dat busje gingen springen stonden toen al achter het voertuig en hadden daar dus helemaal geen reden voor.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:59:16 #194
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_84510545
quote:
Welk wangedrag, waar heb je het over :? :?
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 26 juli 2010 @ 17:01:26 #195
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84510622
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:57 schreef yvonne het volgende:

[..]

b) er zijn nu teveel filmpjes om nog langer blind te blijven: de mensen vluchten
c) Ja, achteraan heb je inderdaad enorm veel zicht hoe het er vooraan aan toe gaat :')
Alleen alcohol zal het wel niet zijn geweest immers...op zo'n parade?

Maar dan nog als ratten in de val zitten geen kant op kunnen dankzij hekken?
Snollebolt
  maandag 26 juli 2010 @ 17:01:35 #196
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84510627
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:57 schreef yvonne het volgende:

[..]

a) Kun jij met droge ogen beweren dat er geen alcohol in het spel is?
b) Ik heb het over een klein aantal mensen dat voor mij medeverantwoordelijk is, niet over de hele massa.
c) Die mensen op de achterste rij waar ik het over heb, duwden letterlijk maar wat tegen de menigte aan. Ja dan ben je onhandig bezig.
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 17:03:14 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84510711
A
quote:

[..]

Gast, hou eens op met dat gezeik! Er zullen ongetwijfeld mensen in de menigte hebben gestaan die het erger hebben gemaakt door te duwen, maar feit blijft dat er teveel mensen op een te kleine ruimte waren, terwijl de organisatie dat gewoon had moeten voorkomen. Dat het publiek vervolgens zo reageert valt te verwachten, maar het had dus VOORKOMEN moeten worden. Hoe het publiek gereageerd heeft is dan eigenlijk bijzaak, ze hadden nooit zoveel mensen in deze situatie mogen laten verkeren!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_84510753
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Volgens mij laat een grote menigte zich prima sturen, maar dan wel ver voordat het zover komt dat er eventueel paniek uit zou kunnen breken. Zo hadden in Duisburg nooit zoveel mensen die tunnels in gemogen, die hadden verspreid gebufferd moeten worden voordat ze de tunnels in gingen.
Maar zoals Herman Finkers al zei: Weet alles maar eens achteraf.
Ik wens je veel succes met 1,4 miljoen met door een 20 meter brede tunnel te begeleiden. (in 2 richtingen) Er waren idd veel te veel mensen, maar dat kun je de bezoekers niet kwalijk nemen, accomadatie was te klein, net als de toe-en afvoer van de bezoekers
pi_84510769
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:34 schreef Ringo het volgende:
Inderdaad, die had via een of andere toegang voor hulpdiensten moeten komen. Niet via een in elkaar gedrukte mensenmassa waardoor er nog meer ruimte verspeeld wordt. Denk dat er dankzij die ruimte die ze nodig hadden enkele doden meer zijn gevallen dan dat ze een aparte toegang hadden gehad.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  maandag 26 juli 2010 @ 17:04:40 #200
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84510774
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:03 schreef MaJo het volgende:
A
[..]

Gast, hou eens op met dat gezeik! Er zullen ongetwijfeld mensen in de menigte hebben gestaan die het erger hebben gemaakt door te duwen, maar feit blijft dat er teveel mensen op een te kleine ruimte waren, terwijl de organisatie dat gewoon had moeten voorkomen. Dat het publiek vervolgens zo reageert valt te verwachten, maar het had dus VOORKOMEN moeten worden. Hoe het publiek gereageerd heeft is dan eigenlijk bijzaak, ze hadden nooit zoveel mensen in deze situatie mogen laten verkeren!
Kijk, dat is dus mijn hele punt. Men reageert hier alsof ik het de slachtoffers zelf aanreken en dat is natuurlijk onzin.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:05:24 #201
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84510810
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:01 schreef Strani het volgende:

[..]

a) Kun jij met droge ogen beweren dat er geen alcohol in het spel is?
b) Ik heb het over een klein aantal mensen dat voor mij medeverantwoordelijk is, niet over de hele massa.
c) Die mensen op de achterste rij waar ik het over heb, duwden letterlijk maar wat tegen de menigte aan. Ja dan ben je onhandig bezig.
Vergeet je de drugs niet?
Snollebolt
pi_84510811
quote:

Op zo'n megafeest echter zijn mensen in opgewonden stemming en willen maar één ding en dat is het terrein op. En als duizenden mensen in zo'n zelfde stemming verkeren dan kan dat heel snel fout gaan :{
Ja honderdduizenden mensen in 1x op Utrecht CS. :')
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:08:47 #203
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84510964
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:04 schreef magik7777 het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes met 1,4 miljoen met door een 20 meter brede tunnel te begeleiden. (in 2 richtingen) Er waren idd veel te veel mensen, maar dat kun je de bezoekers niet kwalijk nemen, accomadatie was te klein, net als de toe-en afvoer van de bezoekers
Bochum krijgt wel op een hele cru manier gelijk nu, dat ze het de vorige keer af hebben gelast :{
pi_84510972
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:05 schreef Dubby het volgende:

[..]

Ja honderdduizenden mensen in 1x op Utrecht CS. :')
Maar wel zoveel mensen op een klein oppervlak dat 1 misstapje naar links of rechts de mensen op het spoor doet belanden.
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 17:10:11 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84511035
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Kijk, dat is dus mijn hele punt. Men reageert hier alsof ik het de slachtoffers zelf aanreken en dat is natuurlijk onzin.
ik denk dat niemand ontkent dat sommigen uit de massa er ook een rol bij spelen, maar ringo legt de schuld bij het publiek en dat is gewoon belachelijk. De organisatie had dit kunnen voorkomen en ik vind het respectloos naar de doden om te zeggen dat het hun eigen schuld is. Dat zegt ringo namelijk impliciet omdat de slachtoffers deel uitmaakten van dat door drank en drugs opgefokte publiek, althans, zo stelt ringo het voor...
  maandag 26 juli 2010 @ 17:10:42 #206
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84511060
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:48 schreef perezoso het volgende:

[..]

Filmpjes laden niet hier van bild, zal wel te druk zijn.
Deze doet het hier ook niet, nee.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84511093
quote:

Op zo'n megafeest echter zijn mensen in opgewonden stemming en willen maar één ding en dat is het terrein op. En als duizenden mensen in zo'n zelfde stemming verkeren dan kan dat heel snel fout gaan :{
Sjee, dit is ECHT 1 van de meest domme uitspraken van vandaag. Gefeliciteerd. Jij hebt je er duidelijk in verdiept NOT. Er wilden ook mensen van het terrein af, 1,4 miljoen mensen door een 20 meter brede tunnel past niet. Als je dat niet wilt geloven, dan ligt dat volledig aan jouw beperkte denkvermogen. Domme mensen maken me boos, maar jij wekt louter medelijden bij me op...
  maandag 26 juli 2010 @ 17:12:13 #208
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84511130
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

ik denk dat niemand ontkent dat sommigen uit de massa er ook een rol bij spelen, maar ringo legt de schuld bij het publiek en dat is gewoon belachelijk. De organisatie had dit kunnen voorkomen en ik vind het respectloos naar de doden om te zeggen dat het hun eigen schuld is. Dat zegt ringo namelijk impliciet omdat de slachtoffers deel uitmaakten van dat door drank en drugs opgefokte publiek, althans, zo stelt ringo het voor...
Ringo wellicht, ik totaal niet. Ik beweerde alleen dat er tussen die grote massa ook een aantal stonden die de situatie hebben verergerd. Verder maak ik me vooral kwaad over de organisatie maar daar wordt al genoeg over gezegd, dat hoef ik niet ook nog eens te doen denk ik.
pi_84511172
Wat een hoop gelul in dit topic over de drank en drugs.

De enige reden van dit drama is de smalle doorgang, niet alleen de tunnel zelf, maar ook de smalle sluis voor de tunnels. Stop daar een paar honderduizend mensen in, en het gaat fout.

Ook als dit allemaal nuchtere mensen zouden zijn.

Mensen raken pas in paniek als ze als ratten in de val zitten, dat heeft niks te maken met iemand die schreeuwt of van een trap aan de zijkant valt.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 26 juli 2010 @ 17:12:56 #210
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84511176
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:12 schreef Strani het volgende:

[..]

Ringo wellicht, ik totaal niet. Ik beweerde alleen dat er tussen die grote massa ook een aantal stonden die de situatie hebben verergerd. Verder maak ik me vooral kwaad over de organisatie maar daar wordt al genoeg over gezegd, dat hoef ik niet ook nog eens te doen denk ik.
Ja, in massahysterie houd je je hoofd niet zo koel. Gek eh.
  Moderator / Miss SHO maandag 26 juli 2010 @ 17:12:57 #211
22592 crew  Ole
pi_84511177
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:08 schreef kingmob het volgende:

[..]

Bochum krijgt wel op een hele cru manier gelijk nu, dat ze het de vorige keer af hebben gelast :{
Afgelast omdat ze het te onveilig vonden.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 26 juli 2010 @ 17:14:05 #212
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84511221
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:12 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat een hoop gelul in dit topic over de drank en drugs.

De enige reden van dit drama is de smalle doorgang, niet alleen de tunnel zelf, maar ook de smalle sluis voor de tunnels. Stop daar een paar honderduizend mensen in, en het gaat fout.

Ook als dit allemaal nuchtere mensen zouden zijn.

Mensen raken pas in paniek als ze als ratten in de val zitten, dat heeft niks te maken met iemand die schreeuwt of van een trap aan de zijkant valt.
Dat laatste ben ik het niet mee eens. Juist door zo'n schreeuw of val kan de paniek echt goed beginnen, maar dat komt dan weer wel door de organisatie, ja.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:14:30 #213
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84511244
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:12 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, in massahysterie houd je je hoofd niet zo koel. Gek eh.
Kap eens met die houding. Eerst Yvonne, nou jij weer. Heel irritant.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:15:26 #214
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84511281
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:14 schreef Strani het volgende:

[..]

Kap eens met die houding. Eerst Yvonne, nou jij weer. Heel irritant.
Pardon? Ik maak zelf wel uit of ik post of niet.
pi_84511285
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:14 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik het niet mee eens. Juist door zo'n schreeuw of val kan de paniek echt goed beginnen, maar dat komt dan weer wel door de organisatie, ja.
Ja ok dat is wel waar, het maakt het inderdaad erger. Maar de echte paniek ontstaat wanneer mensen geen adem meer kunnen halen en merken dat ze geen kant meer op kunnen
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator / Miss SHO maandag 26 juli 2010 @ 17:16:24 #216
22592 crew  Ole
pi_84511331
De mensen achteraan hebben vaak niet in de gaten wat ze veroorzaken. Die hebben nog wel ruimte.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 26 juli 2010 @ 17:16:42 #217
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84511342
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:15 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Pardon? Ik maak zelf wel uit of ik post of niet.
Het gaat me om die sarcastische manier van reageren. Heel kleinerend. En dat deed Yvonne ook al. We zitten hier in NWS, dan kan je toch wel normaal discussiëren of moet je dan direct gekleineerd worden?
  maandag 26 juli 2010 @ 17:17:46 #218
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84511389
Ik vraag me af hoe die mensen zich voelen die daar mensen hebben doodgetrapt/doodgedrukt. Je doet dat heus niet expres, maar ik zou nogal moeilijk in slaap komen gok ik zo.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:18:02 #219
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_84511404
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:16 schreef Strani het volgende:

[..]

Het gaat me om die sarcastische manier van reageren. Heel kleinerend. En dat deed Yvonne ook al. We zitten hier in NWS, dan kan je toch wel normaal discussiëren of moet je dan direct gekleineerd worden?
Je hebt de posts van Ringo niet gezien?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 26 juli 2010 @ 17:18:58 #220
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84511436
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:18 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Je hebt de posts van Ringo niet gezien?
Ja..maar ik kan ook weinig aan Ringo doen.
pi_84511440
quote:

[..]

Het is al debiel te noemen dat zo'n busje door die tunnel heen moet om vooraan te komen. 8)7

Die gast die op het busje klom heeft niets maar dan ook niets met de oorzaak van het gebeuren te maken.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:19:50 #222
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84511472
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ringo hoort hier drie keer zijn naam. En heeft al vaker gezegd dat zowel organisatie als autoriteiten veel te verwijten valt. Maar zonder een bereidwillige meute bereik je niks. Men liep als doofstomme schapen die tunnel in. Onnozelheid wat de klok sloeg. Van iedereen, ook van het publiek.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:20:08 #223
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84511484
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:16 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik discussieer hier al meerdere topics op normale wijze, en jij vindt het nu ineens nodig om zo belachelijk te komen doen na één post van een woord of vijf? Ja dag. Als je beef met Yvonne hebt ga je lekker daar heen, betrek mij er niet bij.
pi_84511513
Damm. Heel de dag al een beetje het internet aan het volgen rondom de Love Parade. Kwam net een paar filmpjes tegen die me echt kippenvel bezorgen. Begint nu pas echt door te dringen wat er is gebeurd.

Ook die foto van al die vertrapte mensen is echt gruwelijk

Link : http://www.whitelinefirm.nl/node/201999
pi_84511549
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:08 schreef ABBA_Jehova het volgende:

[..]

Maar wel zoveel mensen op een klein oppervlak dat 1 misstapje naar links of rechts de mensen op het spoor doet belanden.
En dat gebeurt ook nooit he? 1,4 miljoen mensen kun je niet vergelijken met een perron van een gemiddeld station.
Het is een kwestie van heel veel mensen door een veel te kleine ruimte proppen. Dat ligt aan de te grote hoeveelheid mensen, en de te kleine ruimte. Niet aan de mensen, alcohol, of muziek. Beetje kort door de bocht....
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 17:21:48 #226
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84511551
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:20 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik discussieer hier al meerdere topics op normale wijze, en jij vindt het nu ineens nodig om zo belachelijk te komen doen na één post van een woord of vijf? Ja dag. Als je beef met Yvonne hebt ga je lekker daar heen, betrek mij er niet bij.
Ik ken heel die strani niet :o

pi_84511559
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:19 schreef Ringo het volgende:

Men liep als doofstomme schapen die tunnel in. Onnozelheid wat de klok sloeg. Van iedereen, ook van het publiek.
Als het al die tijd doorgestroomd was, denkende dat mensen er vooraan nog gewoon in kwamen, was er dan ook niets aan de hand geweest.
Lambo of Rekt
  maandag 26 juli 2010 @ 17:22:05 #228
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84511564
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:20 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik zie nu dat je altijd die smiley als post-icon gebruikt ongeacht de inhoud van je post. Voor mij kwam dat sarcastisch over. Als dat niet jouw bedoeling was dan mijn excuus voor de beschuldiging.
pi_84511572
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:10 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Deze doet het hier ook niet, nee.
Firefox werkt idd niet. Met IE doen ze het wel hier.
pi_84511588
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het is al debiel te noemen dat zo'n busje door die tunnel heen moet om vooraan te komen. 8)7

Die gast die op het busje klom heeft niets maar dan ook niets met de oorzaak van het gebeuren te maken.
Nou ja, hij wordt er vrij hardhandig afgetrokken, wat weer agressieve reacties op kan wekken bij omstanders, wat weer paniek kan opwekken bij weer andere mensen, enz.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:23:07 #231
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84511604
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ken heel die strani niet :o
Nu wel he. :) Ik heb nog een tijdje TV-reviews gedaan voor de frontpage maar me vrij stil gehouden in het staf-gebeuren.
pi_84511637
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nou ja, hij wordt er vrij hardhandig afgetrokken, wat weer agressieve reacties op kan wekken bij omstanders, wat weer paniek kan opwekken bij weer andere mensen, enz.
En wie trekt hem er hardhandig af. Een security aap. :O
pi_84511643
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:22 schreef Strani het volgende:
Ik zie nu dat je altijd die smiley als post-icon gebruikt ongeacht de inhoud van je post. Voor mij kwam dat sarcastisch over. Als dat niet jouw bedoeling was dan mijn excuus voor de beschuldiging.
Jij hebt té goed De teloorgang van de PI. gelezen en Haradinges té slecht.
pi_84511664
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:21 schreef magik7777 het volgende:

[..]

En dat gebeurt ook nooit he? 1,4 miljoen mensen kun je niet vergelijken met een perron van een gemiddeld station.
Het is een kwestie van heel veel mensen door een veel te kleine ruimte proppen. Dat ligt aan de te grote hoeveelheid mensen, en de te kleine ruimte. Niet aan de mensen, alcohol, of muziek. Beetje kort door de bocht....
Liepen er nou 1,4 miljoen mensen op hetzelfde moment in die tunnel? :?
pi_84511674
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
En wie trekt hem er hardhandig af. Een security aap. :O
Ja, klopt, maar daar kun je ook van zeggen dat die jongen op dat busje had kunnen weten dat-ie er weer afgetrokken had kunnen worden, maar goed, dat is allemaal de koe in de kont kijken.
pi_84511681
Tevens denk ik, als de mensen voordat ze de tunnel ingingen, hadden geweten hoe druk het in die tunnel was, dat ze er echt niet in waren gegaan. Dus is het aan de beveiligers om die mensen te reguleren, en dat is niet gebeurt. Vol is vol, maar als je dat niet weet, loop je die tunnel in met de gedachte "ow... ik pas er nog wel bij"
  maandag 26 juli 2010 @ 17:25:24 #237
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84511692
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee hoor, ik weet prima dat deze PI vaak sarcastisch gebruikt wordt, maar dat betekent niet dat ik dat ook moet doen.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:25:26 #238
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84511694
quote:

[..]

Haha, die kende ik nog niet..grappig.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:25:48 #239
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84511706
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:24 schreef ABBA_Jehova het volgende:

[..]

Nee, 1.4 miljoen was het totaal aan bezoekers, en rond vijf uur stond een deel uiteraard al op terrein, een deel nog niet en een deel in de tunnel.
pi_84511716
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:25 schreef magik7777 het volgende:
Tevens denk ik, als de mensen voordat ze de tunnel ingingen, hadden geweten hoe druk het in die tunnel was, dat ze er echt niet in waren gegaan. Dus is het aan de beveiligers om die mensen te reguleren, en dat is niet gebeurt. Vol is vol, maar als je dat niet weet, loop je die tunnel in met de gedachte "ow... ik pas er nog wel bij"
Kijk, dat is nou een verstandige opmerking. De beveiliging had veel en veel beter onderling moeten communiceren.
pi_84511723
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:25 schreef Harajuku. het volgende:
Nee hoor, ik weet prima dat deze PI vaak sarcastisch gebruikt wordt, maar dat betekent niet dat ik dat ook moet doen.
Als je je maar bewust bent van de eventuele indruk die je eventueel kunt wekken.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:26:54 #242
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84511752
Wat mij nog het meest tegenstond was dat de politie besloot echt op het slechtste punt de boel te blokkeren, aan het einde van de laatste (denk ik) tunnel. Dat had natuurlijk al veel eerder moeten gebeuren en dan wel aan het begin van de eerste tunnel.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:27:38 #243
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84511777
quote:

[..]

Nog altijd een goed topic
pi_84511792
quote:

[..]

Ja, klopt, maar daar kun je ook van zeggen dat die jongen op dat busje had kunnen weten dat-ie er weer afgetrokken had kunnen worden, maar goed, dat is allemaal de koe in de kont kijken.
Beetje stoer gedrag door op zo'n busje te klimmen. Nou én. Zo'n Gorilla wear security dude heeft als het goed is papieren om in zo'n situatie te kunnen doen wat het beste is. Hij trekt hem er opzich nog vrij normaal af en maakt meteen een statement dat je te ver gaat als je op dat ding klimt. Punt gemaakt en nu weer doorrollen.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:27:55 #245
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84511793
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:26 schreef Strani het volgende:
Wat mij nog het meest tegenstond was dat de politie besloot echt op het slechtste punt de boel te blokkeren, aan het einde van de laatste (denk ik) tunnel. Dat had natuurlijk al veel eerder moeten gebeuren en dan wel aan het begin van de eerste tunnel.
Ja, dat is echt zo'n achterlijk besluit geweest. Elke debiel kan toch bedenken dat dat geen goed idee is :')
pi_84511821
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:24 schreef ABBA_Jehova het volgende:

[..]

Nee, smartass, er moesten wel 1,4 miljoen mensen door die tunnel heen (heen en weer als het goed is) dus 2,8 miljoen mensen.
Das een rij van 30 kilometer, en dat zou met normale wandelsnelheid (van 5 km/uur) 6 uur duren. En dat gaat natuurlijk niet lukken he. Ik hoop echt dat je je dommer voordoet als dat je bent....
  maandag 26 juli 2010 @ 17:29:05 #247
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84511836
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Als je je maar bewust bent van de eventuele indruk die je eventueel kunt wekken.
Ja hoor, maar bedankt voor je zorgen.
pi_84511903
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:28 schreef magik7777 het volgende:

[..]

Nee, smartass, er moesten wel 1,4 miljoen mensen door die tunnel heen (heen en weer als het goed is) dus 2,8 miljoen mensen.
Das een rij van 30 kilometer, en dat zou met normale wandelsnelheid (van 5 km/uur) 6 uur duren. En dat gaat natuurlijk niet lukken he. Ik hoop echt dat je je dommer voordoet als dat je bent....
Die enorme massa mensen die dus al op het terrein liep, was toch zonder kleerscheuren door die tunnel gelopen. Hoe gaat het dan toch ineens fout?
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 17:30:43 #249
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84511904
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:20 schreef RAC1979 het volgende:
Damm. Heel de dag al een beetje het internet aan het volgen rondom de Love Parade. Kwam net een paar filmpjes tegen die me echt kippenvel bezorgen. Begint nu pas echt door te dringen wat er is gebeurd.

Ook die foto van al die vertrapte mensen is echt gruwelijk

Link : http://www.whitelinefirm.nl/node/201999
De foto die daar staat moet je eens vergroten...

maandag 26 juli 2010 @ 17:31:41 #250
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_84511936
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dus had hij dat niet moeten doen? Wat dan? Netjes vragen: "Lieve feestganger, zoud u zich met spoed willen verwijderen van deze bus?"
be nice or go away
  maandag 26 juli 2010 @ 17:32:43 #251
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84511961
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

De foto die daar staat moet je eens vergroten...
Nou, liever niet.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:33:42 #252
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84512003
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:31 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dus had hij dat niet moeten doen? Wat dan? Netjes vragen: "Lieve feestganger, zoud u zich met spoed willen verwijderen van deze bus?"
Ja die security guard deed wat ie moest doen..de schuld ligt (over het algemeen) niet bij de politiemensen en dergelijken, maar bij de mensen waarvan zij hun orders kregen.
pi_84512022
quote:

[..]

De mensen voor het busje moeten opzij, de ruimte achter het busje wordt versneld opgevuld door mensen die denken op die manier sneller bij de ingang te komen.

In een artikel van Bild staat te lezen dat er uren eerder, tegen enen, al mensen flauw vielen op dat stukje
pleased to meet you
pi_84512071
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:30 schreef ABBA_Jehova het volgende:

[..]

Die enorme massa mensen die dus al op het terrein liep, was toch zonder kleerscheuren door die tunnel gelopen. Hoe gaat het dan toch ineens fout?
Nou nog 1 keer dan. Op dat moment gingen alle bezoekers naar het terrein toe. Maar op een gegeven moment kwamen de voetgangers van 2 kanten, (bezoekers en verlaters) stomme actie die in een standaard uitgaansgelegenheid in Nederland niet eens mag. Zorg altijd voor 2 grote toegangen, en 2 grote uitgangen, is ook wel zo veilig als er bijv. brand uitbreekt.
pi_84512096
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:33 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja die security guard deed wat ie moest doen..de schuld ligt (over het algemeen) niet bij de politiemensen en dergelijken, maar bij de mensen waarvan zij hun orders kregen.
Op een gegeven moment zou het "fuck orders" zijn als ik zou zien wat zich daar afspeelt.
pi_84512115
quote:

[..]

Je had toen nog eenrichtingverkeer, geen tegenliggers die door dezelfde ingang van het terrein af willen

/edit, en oh ja, zelfs toen al waren mensen behoorlijk flauw toen ze er eindelijk doorheen waren.
pleased to meet you
  maandag 26 juli 2010 @ 17:36:39 #257
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84512118
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Op een gegeven moment zou het "fuck orders" zijn als ik zou zien wat zich daar afspeelt.
Ja, lekker handig om met zn allen iets anders te gaan doen.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:37:22 #258
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84512149
Extra hulpverlenersdoorgangen of niet, als er iemand midden in de menigte kapot gaat, zal je toch die menigte in moeten om zo iemand te bereiken.
pi_84512154
quote:

Er moet iets zijn veranderd, zoals een afgesloten toegang of plots heel veel mensen die het terrein gingen verlaten oid.

Op dat ene filmpje in de tunnel zie je bijv dat de tunnel om 16:00 druk was, maar je kon normaal lopen en er was ruimte genoeg voor iedereen. Leek zich prima door te stromen. Daarna is er iets gebeurd dat die doorstroming problematisch heeft gemaakt. Mensen konden bijna geen kant meer op, moesten wachten, warm, geirriteerd, veel herrie. Leidt waarschijnlijk tot desorientatie en paniek. Massa in paniek = mensen vluchten naar wat er uitziet als een uitweg (trap). Ramp.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_84512176
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:36 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, lekker handig om met zn allen iets anders te gaan doen.
Het had inderdaad wel handig geweest om die hekken gewoon open te gooien ja.

Of om als agent te besluiten NIET met je busje die menigte in te rijden. Als ze allemaal hetzelfde zouden doen, dan zouden er nog 150 busjes die tunnel in moeten.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 17:40:50 ]
pi_84512193
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er moet iets zijn veranderd, zoals een afgesloten toegang oid.

Op dat ene filmpje in de tunnel zie je bijv dat de tunnel om 16:00 druk was, maar je kon normaal lopen en er was ruimte genoeg voor iedereen. Leek zich prima door te stromen. Daarna is er iets gebeurd dat die doorstroming problematisch heeft gemaakt. Mensen konden bijna geen kant meer op, moesten wachten, warm, geirriteerd, veel herrie. Leidt waarschijnlijk tot desorientatie en paniek. Massa in paniek = mensen vluchten naar wat er uitziet als een uitweg (trap). Ramp.
Kijk nog een goed .. daar zie je nog geen tegenliggers, die komen dus later pas, en vanaf dat moment gaat het echt mis
pleased to meet you
  maandag 26 juli 2010 @ 17:39:11 #262
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84512217
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er moet iets zijn veranderd, zoals een afgesloten toegang of plots heel veel mensen die het terrein gingen verlaten oid.

Op dat filmpje van de Bild laten ze zien dat er toen ook tegenliggers door de tunnel kwamen, die in het midden dan met de grote groep botsten die er juist naartoe wilden. En daarna zou het dan gebeurd zijn?
  maandag 26 juli 2010 @ 17:40:29 #263
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84512263
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het had inderdaad wel handig geweest om die hekken gewoon open te gooien ja.

Of om als agent te besluiten NIET met je busje die menigte in te rijden.
Welke andere manier zie jij om de boel te bereiken?
  Donald Duck held maandag 26 juli 2010 @ 17:41:31 #264
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84512306
Als je deze ook ziet, belachelijk.

http://www.youtube.com/v/PyK1Rh-pnnI

Er is dus gewoon geen doorkomen aan. Hulpdiensten moeten door dezelfde compleet versperde in-/uitgang.
En dan dus muurvast zitten, maar wel constant die klotesirene aan laten staan. Lekker voor het gehoor van de mensen eromheen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 17:41:45 #265
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84512314
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:35 schreef magik7777 het volgende:

[..]

Nou nog 1 keer dan. Op dat moment gingen alle bezoekers naar het terrein toe. Maar op een gegeven moment kwamen de voetgangers van 2 kanten, (bezoekers en verlaters) stomme actie die in een standaard uitgaansgelegenheid in Nederland niet eens mag. Zorg altijd voor 2 grote toegangen, en 2 grote uitgangen, is ook wel zo veilig als er bijv. brand uitbreekt.
Als dat verdomde Bild-filmpje het nou eens deed..

Daarop staat, en ook op de diverse plattegronden:
de tunnel,
de tunnel heeft 2 ingangen, zeg west en oost.
Dat was om de bezoekers komende van de snelweg uit weetikveel waar naar west te leiden en de bezoekers van de snelweg van die andere weetikveel waar naar oost te leiden.
een en dezelfde tunnel oost en west ingang.
Ergens in het midden is er een soort grote helling, splitsing dus, waarme je op het terrein komt.
Dus: 2 stromen ontmoeten elkaar op die ene grote helling.
Alleen: van die helling kwam alweer volk dat alweer naar huis wilde.
Waar de chaos ontstaat zie je ook borden met welke uitgang men moet hebben om weer op de juiste plek naar weetikveel waar op de snelweg te komen.

Dus eik is het nog erger dan gedacht.

pi_84512340
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Welke andere manier zie jij om de boel te bereiken?
Bovenlangs en dan eventueel lopend. Langs een route speciaal voor calamiteiten. Of sterker nog, agenten sturen die al aan de andere kant zijn oid. Genoeg alternatieven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 17:42:38 ]
pi_84512349
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:39 schreef Harajuku. het volgende:

Op dat filmpje van de Bild laten ze zien dat er toen ook tegenliggers door de tunnel kwamen, die in het midden dan met de grote groep botsten die er juist naartoe wilden. En daarna zou het dan gebeurd zijn?
Klinkt aannemelijk. Het was al druk zonder tegenliggers.

Kan er met m'n kop alleen niet bij waarom ze twee tegengestelde stromen mensen (véél mensen) tegelijk in 1 tunnel laten lopen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_84512400
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:41 schreef __Saviour__ het volgende:

Er is dus gewoon geen doorkomen aan. Hulpdiensten moeten door dezelfde compleet versperde in-/uitgang.
En dan dus muurvast zitten, maar wel constant die klotesirene aan laten staan. Lekker voor het gehoor van de mensen eromheen

Ook dat lijkt me heel erg bij te dragen aan het gevoel dat er gevaar dreigt + je wordt ontzettend gedesorienteerd van dit soort herrie, gecombineerd met het vast zitten en geen kant op kunnen. Lekker dan.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:43:52 #269
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84512405
quote:

Ja die stonden net lekker naar een muziekje te luisteren.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 17:43:55 #270
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84512406
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kan er met m'n kop alleen niet bij waarom ze twee tegengestelde stromen mensen (véél mensen) tegelijk in 1 tunnel laten lopen.

De leiding vermoedelijk ook niet.
Helemaal schandalig wordt het als blijkt dat er nergens hulpverlening bij kan, die kwam pas heel laat op gang...

pi_84512435
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zeg nou maar gewoon dat je een grote dance hater bent. Dan hebben we dat ook alvast weer gehad.
pi_84512465
quote:

Dance muziek = waar ze voor kwamen en dus klinkt dat 'normaal en verwacht'
Sirenes in een vastgelopen mensenmassa = bang makend, er dreigt gevaar.

Zie je dat verschil nou echt niet?
  maandag 26 juli 2010 @ 17:46:29 #273
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84512489
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Bovenlangs en dan eventueel lopend. Langs een route speciaal voor calamiteiten. Of sterker nog, agenten sturen die al aan de andere kant zijn oid. Genoeg alternatieven.
Maar bij incidenten in het hart van een menigte? Dan moet je de linies toch wel doorbreken? Welke andere keus heb je?
  maandag 26 juli 2010 @ 17:47:02 #274
145755 kahaarin
pi_84512505
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:33 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat klopt, ik vind het idd vreemd dat men er van uit ging dat dit wel goed zou gaan.
Is er trouwens al wat meer bekend over of alles idd gewist is bij de plaatselijke politie?
Ik hoorde vanmorgen zoiets op de radio....
be nice or go away
pi_84512522
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar bij incidenten in het hart van een menigte? Dan moet je de linies toch wel doorbreken? Welke andere keus heb je?
Hekken open en zorgen dat het geleidelijk aan leegstroomt. Je kunt er dan vrij snel bij. Druk van de ketel halen... dat soort dingen.
pi_84512552
quote:

[..]

Ja die stonden net lekker naar een muziekje te luisteren. :X
godsamme zeg, zo'n sirenen is een pokkengeluid die je door merg en been snijd, dat moet ook wel omdat het alle omringende geluid moet overtreffen. En dan nog in een tunnel ook, lekker met echo. Doedelzakken zijn er niets bij, en die werden gebruikt om de vijand op de vlucht te laten slaan.
pleased to meet you
  maandag 26 juli 2010 @ 17:48:36 #277
145755 kahaarin
pi_84512554
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:43 schreef yvonne het volgende:

[..]

De leiding vermoedelijk ook niet.
Helemaal schandalig wordt het als blijkt dat er nergens hulpverlening bij kan, die kwam pas heel laat op gang...
En ook niet afdoende, die politieagenten die mensen naar boven hielpen moeten zich ook zwaar machteloos hebben gevoeld.
be nice or go away
  maandag 26 juli 2010 @ 17:48:54 #278
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84512569
waren er in door het management in de controle kamer dan geen camera's geïnstalleerd?
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  maandag 26 juli 2010 @ 17:50:40 #279
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84512624
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[speculatie]
Daar is simpelweg niet echt over nagedacht. Met zulke grote fouten kan het haast alleen maar zo zijn dat het niemand z'n taak was om zich daar echt mee bezig te houden. Bovendien hebben ze de hoeveelheid publiek volkomen verkeerd ingeschat.
pi_84512640
Als ik die filmpjes hier zo zie denk ik dat "19 doden" nog geluk hebben is.
Lambo of Rekt
  maandag 26 juli 2010 @ 17:51:01 #281
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84512646
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:45 schreef Isabeau het volgende:

Dance muziek = waar ze voor kwamen en dus klinkt dat 'normaal en verwacht'
Sirenes in een vastgelopen mensenmassa = bang makend, er dreigt gevaar.

Zie je dat verschil nou echt niet? -O-
Sirenes wijzen inderdaad op gevaar. Daar zijn sirenes voor bedoeld. Verstandig ook om je daar iets van aan te trekken.

Gaan we nu al zo ver dat we de hulpverlening verwijten maken om het feit dat er sirenes zijn gebruikt? -O-
pi_84512699
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Sirenes wijzen inderdaad op gevaar. Daar zijn sirenes voor bedoeld. Verstandig ook om je daar iets van aan te trekken.

Gaan we nu al zo ver dat we de hulpverlening verwijten maken om het feit dat er sirenes zijn gebruikt? -O-
Gevaar + een kat in het nauw die geen kant op kan... guess whats gonna happen.
Lambo of Rekt
pi_84512738
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:08 schreef ABBA_Jehova het volgende:

[..]

Valt reuze mee. Het beeld dat jij beschrijft komt zelfs niet overeen met de drukste momenten op een CS.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:54:23 #284
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84512762
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:52 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Gevaar + een kat in het nauw die geen kant op kan... guess whats gonna happen.
Dan klim je vrolijk op politiebusjes om het gevaar te bezweren. Zoals we zagen.
  Donald Duck held maandag 26 juli 2010 @ 17:54:25 #285
46149 __Saviour__
pi_84512764
quote:

In een stilstaande mensenmassa die knoerharde sirene aan laten staan, dat slaat gewoon nergens op. Dat is gewoon veel te veel decibel, de dichtstbijzijnde mensen staan hooguit enkele tientallen centimeters van de bron van het geluid.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 26 juli 2010 @ 17:54:46 #286
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84512777
quote:

[..]

Ah, je bent een troll, nu snap ik hem. Niemand leest onbewust zo selectief.
pi_84512803
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat was niet de plaats van het gevaar, die kwam een stukje verderop.
Lambo of Rekt
  maandag 26 juli 2010 @ 17:56:17 #288
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84512821
quote:

Wat een gladiool die erop springt, en de andere gladiolen nog juichen ook. :|W
pi_84512833
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:54 schreef Ringo het volgende:

Baldadigheid en absoluut terecht dat ze daar redelijk hardhandig werden afgetrokken. Maar gedrag van 2 aso's kan je niet extrapoleren naar al die anderen in de tunnel.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:56:53 #290
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84512840
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:55 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat was niet de plaats van het gevaar, die kwam een stukje verderop.
Maar het is wel tekenend voor de "paniek" die juist die sirene zou hebben veroorzaakt.
pi_84512866
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:54 schreef __Saviour__ het volgende:
In een stilstaande mensenmassa die knoerharde sirene aan laten staan, dat slaat gewoon nergens op. Dat is gewoon veel te veel decibel, de dichtstbijzijnde mensen staan hooguit enkele tientallen centimeters van de bron van het geluid.
Als we er even van uitgaan dat dat busje sowieso door die massa had gemoeten, hoe had dat dan gemoeten volgens jou? Bovendien komt er later nog een ambulance door het publiek, die moest er zeker door blijkbaar. Het argument "Die busjes hadden er sowieso niet moeten rijden" laten we buiten beschouwing, voor alle duidelijkheid.
pi_84512963
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar het is wel tekenend voor de "paniek" die juist die sirene zou hebben veroorzaakt.
Tja, je moet opzij en je kan nergens naar toe ..
pleased to meet you
pi_84513007
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Mensen konden nog een kant op hier, verderop neit meer en dan gaat toch dat busje zich erin wroeten terwijl amper iemand nog adem kan halen.
Lambo of Rekt
pi_84513011
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Als we er even van uitgaan dat dat busje sowieso door die massa had gemoeten, hoe had dat dan gemoeten volgens jou? Bovendien komt er later nog een ambulance door het publiek, die moest er zeker door blijkbaar. Het argument "Die busjes hadden er sowieso niet moeten rijden" laten we buiten beschouwing, voor alle duidelijkheid.
toeteren of zo .. maar niet die sirenen, niet in die tunnel .. of weten jullie niet meer dat het in een tunnel nog lekker echoot ook?
pleased to meet you
  Donald Duck held maandag 26 juli 2010 @ 18:02:50 #295
46149 __Saviour__
pi_84513027
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Claxon af en toe, instructies via luidspreker. Maar niet een constant aanhoudende sirene. Die mensen beseffen echt wel dat het busje er doorheen probeert te komen. Daar hebben ze geen sirene voor nodig die geluid produceert dat tegen de pijngrens aan zit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_84513042
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:56 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wat een gladiool die erop springt, en de andere gladiolen nog juichen ook. :|W
Idd. :')
-
pi_84513075
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:02 schreef __Saviour__ het volgende:

Claxon af en toe, instructies via luidspreker. Maar niet een constant aanhoudende sirene. Die mensen beseffen echt wel dat het busje er doorheen probeert te komen. Daar hebben ze geen sirene voor nodig die geluid produceert dat tegen de pijngrens aan zit.
Dat dus.

Maar goed, dat is maar een detail geweest in een toch al erg zorgelijke situatie. Geeft alleen een beetje aan dat de politie ook niet zo goed wist wat ze deden en de mensenmassa zelf waarschijnlijk ook als dreigend zag (al die mensen die op je raampjes bonken moet ook geen veilig gevoel zijn voor de mensen in dat busje).
pi_84513090
Lijkt me ook niet prettig om in dat busje te zitten, wanneer je weet dat de woede zich nog wel eens tegen hulpverleners wil richten. Zeker als ze op een achterlijke manier een massa doorwillen.
pi_84513097
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Mêh, een busje wat constant toetert, of een busje met sirene aan, dat maakt natuurlijk ook niks uit.
pi_84513123
en weer
Lambo of Rekt
pi_84513131
dicht
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')