Oja, dat doet Harry ookquote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Asyn, hij kan het wel aardig maar vindt 'pffffrrrt' heel leuk om te doen als ie zijn mond vol heeft (ja ook aan de borst)
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:03 schreef DaviniaHR het volgende:
bm, wat een mooie foto!![]()
sserpente,dikke pluim voorr jou! hopelijk levert alle moeitenu snel resultaat.
leo, kv is ook goed. maarniet goed genoeg voor mij en mijn dochter. eli is er vanaf 4 mnd prima mee groot geworden. aviva niet. ze krijgt as maandag wel eenbeetje kv bij, omdat ik 125cc bv 'over' heb en de rest in de vriezer. geen enkel probleem mee. maaar volledige kv is voor mij geen optie. wat jij doet moet jij weten. doe ik ook. werkt prima
Dit, van begin tot het eindequote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:43 schreef WupWup het volgende:
En weet je wat ík vervelend vind? Dat je niet mag zeggen dat borstvoeding hartstikke goed is zonder erachteraan te moeten noemen dat kunstvoeding óók prima is. Ik snap precies wat Davinia zegt en zo voel ik het ook: kunstvoeding is best, maar níet voor mij en mijn kind.
Noem 'ons' maar één of andere maffia, maar dan vraag ik: hoe vaak heb je een foldertje / boekje / cadeautje / proefverpakking / mailtje / tijdschrift / babydoos ontvangen van de VBN of LLL of een reclame op tv of in een tijdschrift gezien over borstvoeding?
En toch, al begon ik deze post met die irritatie, meen ik een nuancering te moeten aanbrengen. Namelijk: het maakt me echt, echt, echt niks uit of een ander kunst- of borstvoeding wil geven, privé of zakelijk en in het laatste geval begeleid ik de kunstvoedingsbaby's met net zoveel zorg als de borstvoedingsbaby's. Maar hou eens massaal op met te gaan stuiteren als iemand verkondigt dat borstvoeding het beste is voor een baby punt. Want in 9 vd 10 gevallen is dat ook gewoon zo.
Ik zei alleen dat je er op LIJKT he?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:24 schreef DaviniaHR het volgende:
waarom ben ik vande bvmaffia als ik het verschil tussen 2 standpunten uit wil leggen?
ikben alleen vd bvmaffia voor mezelf. de rest vd wereld moet zelf beslissen wat het beste is in hun situatie
En iedereen post nou juist heel expliciet dat het VOOR HENZELF geldt en dat anderen moeten doen wat voor hun het beste is. Dus die veroordeling zie ik niet.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:32 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik zei alleen dat je er op LIJKT he?![]()
Ik lees dus wel degelijk een veroordeling naar mensen die hun kind kunstvoeding geven. Dat is niet tof, want het is lang niet altijd een keuze.
Nee joh, zo moet je het niet zien. Het was gewoon heel persoonlijk voor mij (en ik was dus ook verbaasd over mijn eigen reactie).quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:10 schreef leonieke het volgende:
Waarom ging je hart zo? Ik snap dat eigenlijk helemaal niet
de KV IS ook echt goed.
Ik krijg eigenlijk altijd een beetje een slecht gevoel bij zo'n post. Vooral voor mensen die geen bv kunnen geven. Alsof zij niet het beste voor hebben voor hun kinderen.
Ja, idd. Ik had vier jaar geleden ook gewoon een jaar in mijn hoofd en dan aan de gewone melk en mee met de pot eten. Maar Fons bleek niet echt een goede eter te zijn, dus was ik blij dat hij de borst er nog bij had. En nadien zou stoppen een grote strijd geweest zijn en dat leek me dan ook helemaal niets...quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:05 schreef p_iglet het volgende:
volgens mij zijn dat echt van die dingen waar je zelf in meegroeit..
Tja, blijkbaar is er zo af en toe behoefte aan.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:47 schreef Ticootje het volgende:
Hè, zullen we anders de discussie nog eens oprakelen. Volgens mij issie dit jaar nog niet geweest.
Ik heb eigenlijk alleen nog maar van mensen die bewust voor fv hebben gekozen gemerkt dat zij aanstoot nemen aan zulk soort opmerkingen/posts. Zij reageren vaak het defensiefst! Mensen die geen borstvoeding kunnen geven, weten dit omdat ze het geprobeerd hebben en zijn er zelf ook van overtuigd dat bv het beste is.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:10 schreef leonieke het volgende:
Waarom ging je hart zo? Ik snap dat eigenlijk helemaal niet
de KV IS ook echt goed.
Ik krijg eigenlijk altijd een beetje een slecht gevoel bij zo'n post. Vooral voor mensen die geen bv kunnen geven. Alsof zij niet het beste voor hebben voor hun kinderen.
die heb ik sowieso alquote:
qftquote:Op maandag 26 juli 2010 10:44 schreef Ssserpente het volgende:
Eigenlijk wil ik gewoon dikke tiete, die bv voor Lente zal me roesten.
VBNquote:Op maandag 26 juli 2010 13:36 schreef Twinkly het volgende:Wat een leuke reacties! Jullie doen allebei de opleiding van de LLL toch Owlet en Ticootje?
Das een printerpoort.quote:
Daar is Ssserpente lid van (Lekkende Plof Tieten)quote:Op maandag 26 juli 2010 13:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
LPT ken ik dan weer niet... (Er gaat iig geen belletje rinkelen.)
nerdquote:
Nee, dat was het eerste wat in me opkwam...quote:Op maandag 26 juli 2010 14:36 schreef Twinkly het volgende:
hihi Lily, ik denk dat ik toch maar geen lid word hoor.
[..]
nerdOf had je ook gegoogled
Ik niet ofzo, denk direct aan LTP, me = nerd
jij hebt toch geen dikke tieten? DIe heb ik alquote:Op maandag 26 juli 2010 10:58 schreef lily het volgende:
jeeeej, lekkende ploftieten (waar een mens al niet blij van wordt, hee)
Ik heb trouwens nooit meer lekkende ploftieten maar verder gaat het goed hoor
[..]
die heb ik sowieso al
Ik denk eerlijk gezegd dat die defensieve houding weinig met de kwestie zelf te maken heeft. Als ik bijvoorbeeld zeg "Ik geef Ivan voor hij 6 maanden is geen bijvoeding omdat dat voor hem het beste is", dan nemen ouders die hun kind vanaf 4 maanden bijvoeding geven daar aanstoot aan. Hetzelfde geldt voor "Ik laat mijn kind niet huilen omdat dat voor hem het beste is", daarmee voelen ouders die hun kind laten huilen zich vaak aangevallen. Het ouderschap is gewoon heel belangrijk voor mensen en daardoor zijn opvoedkeuzes vaak een delicate kwestie.quote:Op zondag 25 juli 2010 14:32 schreef Ssserpente het volgende:
Toevallig werd me van de week op m'n werk ook gevraagd waarom ik zo graag doorga met bv. Mijn antwoord was ook: "Omdat dat het beste is voor Lente." Waarop een collega antwoordde: "O? Dus ik wilde niet het beste voor mijn kinderen?" Zij heeft haar twee kinderen idd fv gegeven. En niet omdat het niet lukte, maar puur omdat bv haar ding niet was. Prima als zij fv het beste voor haar kinderen vond, maar voor Lente is bv het beste.
Ja, dat denk ik ook. Ik ga nu weer borstvoeding geven omdat ik ervan overtuigd ben dat dat het beste is. En tegelijkertijd vind ik dat ik bij Ivan ook de beste keuze heb gemaakt door te stoppen.quote:Ik heb eigenlijk alleen nog maar van mensen die bewust voor fv hebben gekozen gemerkt dat zij aanstoot nemen aan zulk soort opmerkingen/posts. Zij reageren vaak het defensiefst! Mensen die geen borstvoeding kunnen geven, weten dit omdat ze het geprobeerd hebben en zijn er zelf ook van overtuigd dat bv het beste is.
Dat aspect werd bij mij bij ieder kind meer een issue.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb wel gemerkt dat het emotionele aspect me erg mee is gevallen.
Dat kan ik me goed voorstellen. Het betekent voor jou ook echt afscheid van de babytijd, toch? Daarom zei ik ook: het emotionele heeft evenveel bestaansrecht. Ik denk dat mensen dat nog wel eens onderschatten, wat er allemaal aan emoties bij komt kijken. De enige emotie die men zich bij borstvoeding voor kan stellen lijkt wel het onder druk gezet voelen door een 'borstvoedingsmaffia' te zijn. Ik wilde gewoon zelf heel graag borstvoeding geven, en dat werd belangrijker voor me naarmate ik er meer aan gehecht raakte.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 06:33 schreef lily het volgende:
[..]
Dat aspect werd bij mij bij ieder kind meer een issue.
Bij nummer een stopte ik zonder probleem na 4 maanden. Bij nummer twee vond ik het al wat moeilijker maar stopte toch na 6 maanden en nu geef ik al 7 maanden bv en wil ik helemaal niet meer stoppen.
hm, nee, niet zozeer.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het betekent voor jou ook echt afscheid van de babytijd, toch?
Ja, dat zeer zeker ook. Heerlijk om je daar niet druk over te hoeven maken. Heeft ze al genoeg gehad? Mag ze nog wat hebben?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Bovendien ben ik ook blij dat ik nog niet echt bezig hoef met de zuivelinname; bv en papfles en yoghurt gevel van alles voldoende. Daarbij komt ook dat ik het een heel fijn idee vind dat ik weet dat ze iig van mij nog steeds voedingsstoffen binnenkrijgt en het dus niet zo'n ramp is als ze 'avonds niet goed eet.
Toch vind ik tussen je eerste voorbeeld en je tweede voorbeeld wel een verschil zitten.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat die defensieve houding weinig met de kwestie zelf te maken heeft. Als ik bijvoorbeeld zeg "Ik geef Ivan voor hij 6 maanden is geen bijvoeding omdat dat voor hem het beste is", dan nemen ouders die hun kind vanaf 4 maanden bijvoeding geven daar aanstoot aan. Hetzelfde geldt voor "Ik laat mijn kind niet huilen omdat dat voor hem het beste is", daarmee voelen ouders die hun kind laten huilen zich vaak aangevallen. Het ouderschap is gewoon heel belangrijk voor mensen en daardoor zijn opvoedkeuzes vaak een delicate kwestie.
Oh, wat leukquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:12 schreef WupWup het volgende:
Tof Twinkly! Ik wil in de toekomst ook graag de opleiding tot lactatiekundige gaan volgen. Ik merk nu ook tijdens het werk dat ik het erg leuk vind om de borstvoeding te begeleiden en ik merk ook dat het me momenteel erg makkelijk afgaat om oplossingen te verzinnen op problematiek.
Ga je naar de scholingsdag van LLL op 18 sept?
Een jaar. Als je geen geschikte vooropleiding hebt moet je eerst een opleiding tot leidster doen bij de VBN of LLL, ook die opleiding duurt gemiddeld een jaar en dan moet je nog 1000 ouder-kind uren maken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
Hoelang duurt zo'n opleiding tot lactatiekundige eigenlijk?
Dat dus!quote:Op maandag 26 juli 2010 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat denk ik ook. Ik ga nu zou weer borstvoeding geven omdat ik ervan overtuigd ben dat dat het beste is. En tegelijkertijd vind ik dat ik bij Ivan Daan ook de beste keuze heb gemaakt door te stoppen.
Ik heb wel gemerkt dat het emotionele aspect me erg mee is gevallen. Borstvoeding geven is heel intiem en vertrouwd, maar dat is flesvoeding geven eigenlijk ook maar dan op een andere manier. Ik denk nog vaak aan hoe het zou zijn geweest als Ivan Daan nu nog borstvoeding had gehad, hoe hij bij me om voeding zou vragen en hoe hij bij me zou drinken. Maar hij mist die dingen niet en ik mis ze dus ook niet. Nu moet ik lachen omdat hij precies weet dat de magnetronpiep betekent dat zijn flesje klaar is en omdat hij zijn flesje zo schattig zelf opdrinkt. De ontroering, verwondering en intimiteit verdwijnen niet.
Idem hier. Het lijkt me zoveel makkelijker en zorgelozer.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:48 schreef miss_sly het volgende:
heeft het bij mij ook heel erg te maken met gemakkelijk. Zal wel heel erg fout klinken, maar het is zo lekker gemakleijk dat ze altijd goed gaat slapen als ik haar even voed. En dat het 's morgens zo lekker is om haar nog even een uurtje in bed te kunnen voeden en zelf te kunnen soezen, ipv eruit te moeten om brood of pap ofzo te maken.
Bovendien ben ik ook blij dat ik nog niet echt bezig hoef met de zuivelinname; bv en papfles en yoghurt gevel van alles voldoende. Daarbij komt ook dat ik het een heel fijn idee vind dat ik weet dat ze iig van mij nog steeds voedingsstoffen binnenkrijgt en het dus niet zo'n ramp is als ze 'avonds niet goed eet.
Eigenlijk heel veel praktische zaken
Dat denk ik ook. Moeders zijn nu eenmaal erg onzeker over hun invulling van het ouderschap en voelen zich snel aangevallen. Ik probeer me daar bewust van te zijn en tips ter harte te nemen. Grappig vind ik trouwens dat ik tips van jullie (via Internet dus) veel makkelijker lijk te accepteren dan tips die ik van mensen uit mijn omgeving krijg. Zal wel met de non-verbale communicatie te maken hebben, denk ik.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat die defensieve houding weinig met de kwestie zelf te maken heeft. Als ik bijvoorbeeld zeg "Ik geef Ivan voor hij 6 maanden is geen bijvoeding omdat dat voor hem het beste is", dan nemen ouders die hun kind vanaf 4 maanden bijvoeding geven daar aanstoot aan. Hetzelfde geldt voor "Ik laat mijn kind niet huilen omdat dat voor hem het beste is", daarmee voelen ouders die hun kind laten huilen zich vaak aangevallen. Het ouderschap is gewoon heel belangrijk voor mensen en daardoor zijn opvoedkeuzes vaak een delicate kwestie.
Fijn om te lezen. Vooral omdat ik me kan herinneren dat het best een worsteling voor je was om de bv los te laten.quote:Ik heb wel gemerkt dat het emotionele aspect me erg mee is gevallen. Borstvoeding geven is heel intiem en vertrouwd, maar dat is flesvoeding geven eigenlijk ook maar dan op een andere manier. Ik denk nog vaak aan hoe het zou zijn geweest als Ivan nu nog borstvoeding had gehad, hoe hij bij me om voeding zou vragen en hoe hij me zou drinken. Maar hij mist die dingen niet en ik mis ze dus ook niet. Nu moet ik lachen omdat hij precies weet dat de magnetronpiep betekent dat zijn flesje klaar is en omdat hij zijn flesje zo schattig zelf opdrinkt. De ontroering, verwondering en intimiteit verdwijnen niet.
Eens.quote:Over de omgeving die vindt dat je te moeilijk doet: daar kan ik me eigenlijk wel iets bij voorstellen. Het is niet altijd makkelijk om te relativeren als je als ouder middenin een bepaalde situatie zit. In de periode dat we Ivan van de speen aan het afwennen waren had ik het bijvoorbeeld rampzalig gevonden als mijn vriend hem ineens toch een speentje had gegeven. Nu ben ik daar wat relaxter in en zie ik dat het die ene keer heus geen kwaad kan. Ik wil er maar mee zeggen dat afstand er soms juist voor kan zorgen dat je een verstandigere beslissing neemt. Maar eigenlijk vind ik het niet zo erg dat de keuze voor borstvoeding niet altijd een verstandige beslissing is maar soms gewoon een emotionele. Waarom zou het een meer bestaansrecht hebben dan het ander?
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:23 schreef owlet het volgende:
Wát! Fok-kers naar de scholingsdag van LLL? Wat leuk!
Ik weet niet of ik Niels meeneem. Op dit moment zou het waarschijnlijk zo zijn dat ik niet op kan letten omdat ik alleen maar achter een kruipend kind aan het aanlopen benquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:35 schreef owlet het volgende:
Ik ga in ieder geval en ik neem waarschijnlijk wel een van de kinderen mee maar ik weet nog niet welke.
Ik denk de oudste, want die kan nu lekker zelfstandig spelen. De jongste wil graag spelen maar is nog te jong om dat zelfstandig te doen.
Zit wat in inderdaad. Ik hou het ook niet 45 minuten vol. Overdag leg ik haar aan als ze daar om vraagt en dat is erg vaak (bijna elk uur). Ben eigenlijk de hele dag met haar bezig want ze slaapt maar weinig. In de nacht slaapt ze meer en meldt zich elke 3 a 3,5-4 uur en dan ga ik haar niet eerder wakker maken.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:32 schreef DaviniaHR het volgende:
mereltje, voor je productie is het beter als ze vaker kort drinkt. dus van 30 naar 45 minuten drinken heeft veel minder zin dan 2 keer 20 minuten drinken, een uurtje na elkaar.
Leuk Twinkly!!quote:Op maandag 26 juli 2010 11:43 schreef Twinkly het volgende:
Ssserpente wat goehoed!!![]()
![]()
Sexy hoor, ploftieten, alleen jammer dat aanraken zo'n pijn doet![]()
Ik ben me aan het orienteren op het volgen van een opleiding tot leidster bij de LLL of VBN, uiteindelijk zou ik wel lactatiekundige willen worden
quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:46 schreef lily het volgende:
Ik ga ook maar eens oefenen
http://translate.googleus(...)8BMdj1BrsqPpQVhFngqw
Klinkt bekend. Ik ben het steeds ietsje op gaan rekken en probeer nu steeds minimaal 2 uur tussen het begin van twee voedingen te hebben. Maar soms lukt dat niet en dat is dan maar even pechquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:43 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Zit wat in inderdaad. Ik hou het ook niet 45 minuten vol. Overdag leg ik haar aan als ze daar om vraagt en dat is erg vaak (bijna elk uur). Ben eigenlijk de hele dag met haar bezig want ze slaapt maar weinig. In de nacht slaapt ze meer en meldt zich elke 3 a 3,5-4 uur en dan ga ik haar niet eerder wakker maken.
Wat is ze grooooooootquote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik kom ook ff spammen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb dus precies hetzelfde, ik kolf gewoon niet meer dan een bepaalde hoeveelheid. Daarom krijgt ze op het kdv ook kunstvoeding bij, dat heb ik liever dan dat ze honger lijdt. Op dagen dat ik thuis ben drinkt ze wel gewoon de hele dag bij me, zij krijgt er gewoon veel meer uit dan de kolf.quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:42 schreef Shandaly het volgende:
Hier gaat het ook niet goed geloof ik...
Na de eerste euforie dat Lars toch niet verder afviel en zelfs goed aankwam, is dat deze week weer helemaal weg... Hij is in 5 dagen tijd niet aangekomen (maar ook niet afgevallen!) Gister toen ik hem ophaalde bij het kinderdagverblijf kreeg ik de vraag of ik niet wat vollere flesjes mee kon geven, want 'ze hadden het idee dat hij misschien ietjes meer honger had'... het waren 3 flesjes van ~120ml, eergister met moeite bij elkaar gekolfd in 5 kolfbeurten (3 op m'n werk, 2 's avonds thuis). Gister op m'n werk heb ik met moeite 3 keer ~60ml gekolfd; en net bij de eerste sessie van vandaag had ik zelfs maar ~40ml... Zo krijg ik toch nooit vollere flesjes?![]()
Vorige week had ik nog bij de eerste sessie bijna 120ml in 1 keer...
Wat lief! Dat snoetje ookquote:Op woensdag 28 juli 2010 09:46 schreef lily het volgende:
Ik ga ook maar eens oefenen
http://translate.googleus(...)8BMdj1BrsqPpQVhFngqw
Niet weggooien, maar gewoon opmaken.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:31 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb nog wat melk van de eerste of tweede week in de vriezer liggen. Maar nu meen ik me te herinneren dat je dat beter niet kunt geven aan een oudere baby (nu 7 weken). Ik heb genoeg voorraad van latere datum, dus weggooien zou wat dat betreft niet erg zijn (maar wel zonde natuurlijk). Wat zijn jullie ervaringen?
dat is nog niet voorgekomenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:38 schreef CrazyPrincess het volgende:
Hoe deed je dat dan als je eens een dagje/middagje/avondje weg ging lily en iemand oppastte? Vantevoren kolven en in de koelkast bewaren?
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:56 schreef Ssserpente het volgende:
Ik zelf zou het ook gewoon geven, hoor, CP. Het zijn maar een paar bekertjes, toch? Zonde om weg te gooien.![]()
Ik heb een beetje overproductie, geloof ik. Naast Lente d'r (live) voedingen, kolf ik zo'n 100/120 cc per dag extra. Leuk voor in de vriezer, maar nu moeten vraag en aanbod maar wat beter op elkaar afgestemd worden. Word ook nog steeds elke ochtend wakker van gelek.![]()
Begin nu eerst maar met het afbouwen van de Domperidon en als dat goed blijft gaan, laat ik dat extra kolven ook achterwege.
Wow, dat spul doet misschien kun je beter het extra kolven afbouwen dan de domperion.. Als je in 1x zou stoppen denk ik dat je productie een flinke, flink dip krijgt...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:56 schreef Ssserpente het volgende:
Ik zelf zou het ook gewoon geven, hoor, CP. Het zijn maar een paar bekertjes, toch? Zonde om weg te gooien.![]()
Ik heb een beetje overproductie, geloof ik. Naast Lente d'r (live) voedingen, kolf ik zo'n 100/120 cc per dag extra. Leuk voor in de vriezer, maar nu moeten vraag en aanbod maar wat beter op elkaar afgestemd worden. Word ook nog steeds elke ochtend wakker van gelek.![]()
Begin nu eerst maar met het afbouwen van de Domperidon en als dat goed blijft gaan, laat ik dat extra kolven ook achterwege.
Bij mij is nog niks regelmatig, maar ik heb geen idee of dat aan de bv ligt of omdat mijn lijf gewoon de boel weer op de rit moet krijgen...quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:37 schreef sindell het volgende:
Klik
Kwam ik tegen via Twitter, wist niet eens dat het bestond. Misschien dat hier meer social media gebruikers zijn die dit willen supporten
Vraagje over borstvoeding en ongesteld zijn: als je weer ongesteld bent geweest is je cyclus daarna weer regelmatig? Of is dat niet zo als je nog borstvoeding geeft?
Ik lees eigenlijk geen rare dingen. Een ritme is bij 7 weken oude kindjes echt vaak nog niet te vinden. Vanaf een uur of 5 lijkt ze te clusteren bij je. dat gedrag laten flessenkindjes ook heel vaak zien, maar dan is het gewoon vanaf een uur of 5 jengelen en niet weten wat je ermee aan moet. (Altijd zo rond etenstijd.... alsof ze het ruiken)quote:Op maandag 2 augustus 2010 08:41 schreef Grunsfan het volgende:
Ik kom hier ook even meelezen. Geef nu mijn 7 weken oude meisje borstvoeding, maar ik ben niet echt tevreden met hoe het gaat...Er zit geen enkel ritme in de voedingen, vooral na een uur of 5 's middags hangt ze ongeveer om het half uur aan de borst. Daarnaast spuugt ze veel en heeft ze krampjes. Ze groeit verder gelukkig wel goed maar lijkt gewoon niet erg tevreden, ze wil ook niet in de box liggen bijvoorbeeld en gewoon eigenlijk continue drinken. Niet echt handig met een broertje van 2 in de buurt... Ik heb al geprobeerd een flesje te geven, maar die pakt ze niet. Iemand tips? Alvast bedankt!!
Mijn baby clustert tegenwoordig 's ochtendsquote:Op maandag 2 augustus 2010 09:02 schreef Ticootje het volgende:
Als je een flesje wilt gaan geven dan moet je dat blijven aanbieden, dus blijven oefenen. In de ochtend heb je het meeste melk, dus kun je dan bijvoorbeeld wat melk afkolven en in de koelkast zetten... Dan kun je dat in de avond laten geven door je man als je heel ff weg wilt.
Dat deed ik idd ook overdag, kwestie dat Thomas nog zijn goesting kon drinken 's avondsquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:01 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ze werd om 02:00 wakker
Die flesgewenning doen we dus voortaan niet meer 's avonds
Ja dat is een hele goede!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:38 schreef WupWup het volgende:
behalve dat, denk ook nog aan de mogelijkheid van een hyperlactatie... wel (ruim) voldoende melk, zeker gezien wat je kolft, maar niet aankomen. maar dat kan een lactatiekundige het beste beoordelen als ze bij je is en ziet wat er gebeurt
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:40 schreef Orea het volgende:
[...] en dat ik haar dan beter na een minuut of 20 kan afkoppelen en dan kijken of ze vrij kort erop komt voor voeding.
aviva ging na 18minuutjes gooed drinken langzaam over op sabbelen. dus als je het verschil zelf niet helemaal scherp ziet, kan dat een steuntje zijn. het lijkt me dat ze zooiets bedoelt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:05 schreef Orea het volgende:
Ja dat vond ik ook welzolang ze mijn tepel niet stuk maakt, is er toch niks aan de hand... Bedoel borstvoeding op verzoek is op verzoek naar mijn idee....
Ja, het is eens wat anders... Maar he het werkt toch voor jullie? Hij komt aan, hij groeit goed en is tevreden..quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:33 schreef Sonnetje85 het volgende:
Orea fijn dat je goede tips gekregen heb
hopelijk gaat t snel wat beter!
even een vraagje he, naar aanleiding van Orea's verhaal vroeg k me wat af. de borstvoedING loopt hier goed, maar hoe lang moet een kindje minimaal drinken??
ik heb een ietwat vreemde manier van voeden geloof ik. in het begin gaf ik eerst 1 borst 15 minuten en dan de andere borst zolang als jij wilde. na een paar dagen viel hij dus echt als een blok in slaap en was met geen mogelijkheid wakker te krijgen, maar hij kwam na 1,5uur weer.
toen had de kraam verzonnen de eerste borst 5 min en dan de andere zolang als hij wil. dit doe ik dus sindsdien en dan houdt hij het ook langer vol tussen de voedingen. Hij drinkt dus vaak iets van 15minuten totaal. Dan laat hij ook los en is hij helemaal in coma.
ik neem aan dat t geen probleem is, want hij is tevreden en groeit goed.
maar toch vroeg ik me af of het niet erg is. want de wijkverpleegkundige was verbaasd over de verdeling...en of ie niet te kort drinkt...
idemquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, het is eens wat anders... Maar he het werkt toch voor jullie? Hij komt aan, hij groeit goed en is tevreden..
Je hebt snelle drinkers en langzame drinkers... Er staat gewoon niet echt een tijd voor hoe lang een kindje aan de borst MOET drinken.. Jen had een borst in 5 minuten leeg...
Dat ga ik ook proberenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:33 schreef Sonnetje85 het volgende:
Orea fijn dat je goede tips gekregen heb
hopelijk gaat t snel wat beter!
even een vraagje he, naar aanleiding van Orea's verhaal vroeg k me wat af. de borstvoedING loopt hier goed, maar hoe lang moet een kindje minimaal drinken??
ik heb een ietwat vreemde manier van voeden geloof ik. in het begin gaf ik eerst 1 borst 15 minuten en dan de andere borst zolang als jij wilde. na een paar dagen viel hij dus echt als een blok in slaap en was met geen mogelijkheid wakker te krijgen, maar hij kwam na 1,5uur weer.
toen had de kraam verzonnen de eerste borst 5 min en dan de andere zolang als hij wil. dit doe ik dus sindsdien en dan houdt hij het ook langer vol tussen de voedingen. Hij drinkt dus vaak iets van 15minuten totaal. Dan laat hij ook los en is hij helemaal in coma.
ik neem aan dat t geen probleem is, want hij is tevreden en groeit goed.
maar toch vroeg ik me af of het niet erg is. want de wijkverpleegkundige was verbaasd over de verdeling...en of ie niet te kort drinkt...
Ah, bedankt! Ik was er al vrij zeker van, maar wist niet meer waar ik die kennis vandaan had en had daarom een beetje behoefte aan bevestigingquote:
Dat dus..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:26 schreef Claudia_x het volgende:
Lastig, Grunsfan. Ik herken je twijfels wel een beetje. Ivan had al vanaf de tweede of derde dag behoorlijke last van krampen en heeft daar maanden last van gehad. Ik heb toen ook informatie opgezocht over reflux (en ook 'verborgen reflux') maar herkende daar uiteindelijk te weinig in.
Hij heeft trouwens ook pukkels gehad en die hielden geen verband daarmee, gewoon baby-acné inderdaad. Dat is vanzelf overgegaan. Mocht je blijven twijfelen, ga dan gewoon even naar de huisarts!
Gewoon een beker met melk geven..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:53 schreef miss_sly het volgende:
Dat is natuurlijk prima, Ticootje, en iedereen moet het doen zoals ze zelf willen, maar ik vind het dus voor mezelf ergens wel genoeg geweest. Maar ik geloof dat ik dat ook wat egoistisch vind van mezelf, en dat daar het probleem ligt. Als ik straks thuiskom, zit ze weer echt op me te wachten en zal ze echt hongerig/dorstig aanvallen. En dat is echt niet omdat ze niet voldoende te eten en te drinken krijgt
Dus ik vind het wel lastig, en vraag me ook af hoe ik het het beste kan doen. Wilde eerst haar laten bepalen wanneer we stoppen, maar ik denk dat als ik daarop wacht, ik voorlopig nog niet klaar ben. Aangezien ze bijna 13 maanden is, zie ik ook niet het nut van flesjes gaan geven, maar hoe het dan wel moet, is me nog een raadsel.
Ja, dat las ik ook eens ergens.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:43 schreef Saffier het volgende:
De beste neusspray zit in je borsten Rock, heb ik mij laten vertellen...
Of geldt dat dan alleen voor die hele kleintjes?
Ok zo danquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:51 schreef Ticootje het volgende:
Dat vraag ik me ook altijd af. De kat kon ik wel raken, maar echt goed richten...
Vast welquote:
bedankt voor de info!quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:05 schreef Ticootje het volgende:
Son, in de ochtend heb je het meeste melk. Hormonen doen 's nachts hun werk extra goed zeg maar. Dus kun je in de ochtend een borst geven en 1 afkolven. Oefenen kun je elk moment van de dag proberen. Misschien vind r het wel leuk om een flesje te geven als Floris naar bed gaat. De melk kun je 5 dagen in je koelkast bewaren, onderin achterin. In de vriezer 3 maanden en de diepvries 6 maanden. Op kamertemperatuur blijft de melk 6 tot 10 uur goed, eenmaal opgewarmde melk liever binnen een uur opmaken en niet 2x opwarmen.
Ja ik wou dus net zeggen: 'gewoon' leren dat ze het op een nette manier moet vragen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:04 schreef miss_sly het volgende:
Asy, de reden dat ik wil stoppen, is omdat ik nu precies daartegenaan begin te lopen waarvan ik vanaf het begin heb gezegd dat ik da tniet wil: Senna begint nu wel heel erg duidelijk te zijn in dat ze wil drinken. En ze is zo groot nu dat het beeld dat ik had (een kind dat naar je toe komt lopen en zich bijna volledig zelf toegang verschaft tot de borst) nu langzaam uit begint te komen. En hoewel ik het best nog een tijdje kan blijven doen, zeker met ochtend- en avondvoeding, heb ik (voor mij dus he, iedereen moet dat zelf weten) het gevoel dat ik nu iets van actie moet ondernemen.
Echt stoppen is misschien ook eigenlijjk nog niet echt wat ik ga doen, want ergens wil ik haar ook zelf daarin de regie geven. Maar, heb ik besloten, ik ga haar wel een beetje opvoeden in wat kan en niet kan. En dat gaat eigenlijk best vanzelf, moet ik zeggen. Ik voed haar alleen nog bij ons in bed (ochtendvoeding) of op haar kamertje in de stoel en dat doet ze goed. Soms overdag, als ze heel moe is, legt ze een handje op mijn borst en zegt " die". Op een ander reageert ze prima als ik dan zeg "nee dat doen we nu niet" haar even knuffel en dan afleid, maar thuis niet, hoordus dan ga ik met haar naar haar kamertje, voed haar (meestal zijn het maar een paar slokken) en leg haar in bed.
Mijn produktie lijkt wel heel erg gemakkelijk en stabiel, want zelfs als ik haar een dag of 5 helemaal niet overdag gevoed heb, luk thet de 6e dag toch weer prima. Toch lijkt het erop dat het wat minder wordt, en dan lost het zich ook vanzelf op, he
Dus kortom, twijfelachtige ik gaat gewoon nog even door, maar wel onder voorwaarden
Het is niet gelukt. Maar heb wel eerst zijn neusje goed gepoetst en zo veel als mogelijk leeggehaald en daarna heeft hij zich heerlijk helemaal suf gedronken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vast welMaar ik denk dat er geen noemenswaardig trauma van over blijft...
L. drukt zijn neusje tegen mijn huid, dat is hier wel _het_ teken dat ie wat wilquote:Op maandag 9 augustus 2010 22:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben juist in het openbaar gaan voeden nu Annicka wat ouder is, omdat we er eindelijk handigheid in hebben gekregen. Ik zit wel redelijk afgezonderd, dus er zullen er maar weinig zijn die het door zullen hebben. Ik heb ook nooit een discussie gehad ofzo, want niemand heeft het door.![]()
Ze vraagt het ook nooit opvallend: als ik haar in mijn armen heb (dan zit ze op mijn heup) dan buigt ze wat naar voren en zegt 'hab'.
Maar dan heeft Harry toch honger?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:46 schreef owlet het volgende:
Maar, maar... Dan zit je vannacht gewoon wéér met een kind dat elke twee uur wil drinken? Hoe meer je hem nu aan legt hoe sneller je productie weer bijgetrokken is
Dat weet ze volgens mij best welquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:46 schreef owlet het volgende:
Maar, maar... Dan zit je vannacht gewoon wéér met een kind dat elke twee uur wil drinken? Hoe meer je hem nu aan legt hoe sneller je productie weer bijgetrokken is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |