die heb ik sowieso alquote:
qftquote:Op maandag 26 juli 2010 10:44 schreef Ssserpente het volgende:
Eigenlijk wil ik gewoon dikke tiete, die bv voor Lente zal me roesten.
VBNquote:Op maandag 26 juli 2010 13:36 schreef Twinkly het volgende:Wat een leuke reacties! Jullie doen allebei de opleiding van de LLL toch Owlet en Ticootje?
Das een printerpoort.quote:
Daar is Ssserpente lid van (Lekkende Plof Tieten)quote:Op maandag 26 juli 2010 13:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
LPT ken ik dan weer niet... (Er gaat iig geen belletje rinkelen.)
nerdquote:
Nee, dat was het eerste wat in me opkwam...quote:Op maandag 26 juli 2010 14:36 schreef Twinkly het volgende:
hihi Lily, ik denk dat ik toch maar geen lid word hoor.
[..]
nerdOf had je ook gegoogled
Ik niet ofzo, denk direct aan LTP, me = nerd
jij hebt toch geen dikke tieten? DIe heb ik alquote:Op maandag 26 juli 2010 10:58 schreef lily het volgende:
jeeeej, lekkende ploftieten (waar een mens al niet blij van wordt, hee)
Ik heb trouwens nooit meer lekkende ploftieten maar verder gaat het goed hoor
[..]
die heb ik sowieso al
Ik denk eerlijk gezegd dat die defensieve houding weinig met de kwestie zelf te maken heeft. Als ik bijvoorbeeld zeg "Ik geef Ivan voor hij 6 maanden is geen bijvoeding omdat dat voor hem het beste is", dan nemen ouders die hun kind vanaf 4 maanden bijvoeding geven daar aanstoot aan. Hetzelfde geldt voor "Ik laat mijn kind niet huilen omdat dat voor hem het beste is", daarmee voelen ouders die hun kind laten huilen zich vaak aangevallen. Het ouderschap is gewoon heel belangrijk voor mensen en daardoor zijn opvoedkeuzes vaak een delicate kwestie.quote:Op zondag 25 juli 2010 14:32 schreef Ssserpente het volgende:
Toevallig werd me van de week op m'n werk ook gevraagd waarom ik zo graag doorga met bv. Mijn antwoord was ook: "Omdat dat het beste is voor Lente." Waarop een collega antwoordde: "O? Dus ik wilde niet het beste voor mijn kinderen?" Zij heeft haar twee kinderen idd fv gegeven. En niet omdat het niet lukte, maar puur omdat bv haar ding niet was. Prima als zij fv het beste voor haar kinderen vond, maar voor Lente is bv het beste.
Ja, dat denk ik ook. Ik ga nu weer borstvoeding geven omdat ik ervan overtuigd ben dat dat het beste is. En tegelijkertijd vind ik dat ik bij Ivan ook de beste keuze heb gemaakt door te stoppen.quote:Ik heb eigenlijk alleen nog maar van mensen die bewust voor fv hebben gekozen gemerkt dat zij aanstoot nemen aan zulk soort opmerkingen/posts. Zij reageren vaak het defensiefst! Mensen die geen borstvoeding kunnen geven, weten dit omdat ze het geprobeerd hebben en zijn er zelf ook van overtuigd dat bv het beste is.
Dat aspect werd bij mij bij ieder kind meer een issue.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb wel gemerkt dat het emotionele aspect me erg mee is gevallen.
Dat kan ik me goed voorstellen. Het betekent voor jou ook echt afscheid van de babytijd, toch? Daarom zei ik ook: het emotionele heeft evenveel bestaansrecht. Ik denk dat mensen dat nog wel eens onderschatten, wat er allemaal aan emoties bij komt kijken. De enige emotie die men zich bij borstvoeding voor kan stellen lijkt wel het onder druk gezet voelen door een 'borstvoedingsmaffia' te zijn. Ik wilde gewoon zelf heel graag borstvoeding geven, en dat werd belangrijker voor me naarmate ik er meer aan gehecht raakte.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 06:33 schreef lily het volgende:
[..]
Dat aspect werd bij mij bij ieder kind meer een issue.
Bij nummer een stopte ik zonder probleem na 4 maanden. Bij nummer twee vond ik het al wat moeilijker maar stopte toch na 6 maanden en nu geef ik al 7 maanden bv en wil ik helemaal niet meer stoppen.
hm, nee, niet zozeer.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het betekent voor jou ook echt afscheid van de babytijd, toch?
Ja, dat zeer zeker ook. Heerlijk om je daar niet druk over te hoeven maken. Heeft ze al genoeg gehad? Mag ze nog wat hebben?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Bovendien ben ik ook blij dat ik nog niet echt bezig hoef met de zuivelinname; bv en papfles en yoghurt gevel van alles voldoende. Daarbij komt ook dat ik het een heel fijn idee vind dat ik weet dat ze iig van mij nog steeds voedingsstoffen binnenkrijgt en het dus niet zo'n ramp is als ze 'avonds niet goed eet.
Toch vind ik tussen je eerste voorbeeld en je tweede voorbeeld wel een verschil zitten.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat die defensieve houding weinig met de kwestie zelf te maken heeft. Als ik bijvoorbeeld zeg "Ik geef Ivan voor hij 6 maanden is geen bijvoeding omdat dat voor hem het beste is", dan nemen ouders die hun kind vanaf 4 maanden bijvoeding geven daar aanstoot aan. Hetzelfde geldt voor "Ik laat mijn kind niet huilen omdat dat voor hem het beste is", daarmee voelen ouders die hun kind laten huilen zich vaak aangevallen. Het ouderschap is gewoon heel belangrijk voor mensen en daardoor zijn opvoedkeuzes vaak een delicate kwestie.
Oh, wat leukquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:12 schreef WupWup het volgende:
Tof Twinkly! Ik wil in de toekomst ook graag de opleiding tot lactatiekundige gaan volgen. Ik merk nu ook tijdens het werk dat ik het erg leuk vind om de borstvoeding te begeleiden en ik merk ook dat het me momenteel erg makkelijk afgaat om oplossingen te verzinnen op problematiek.
Ga je naar de scholingsdag van LLL op 18 sept?
Een jaar. Als je geen geschikte vooropleiding hebt moet je eerst een opleiding tot leidster doen bij de VBN of LLL, ook die opleiding duurt gemiddeld een jaar en dan moet je nog 1000 ouder-kind uren maken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
Hoelang duurt zo'n opleiding tot lactatiekundige eigenlijk?
Dat dus!quote:Op maandag 26 juli 2010 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat denk ik ook. Ik ga nu zou weer borstvoeding geven omdat ik ervan overtuigd ben dat dat het beste is. En tegelijkertijd vind ik dat ik bij Ivan Daan ook de beste keuze heb gemaakt door te stoppen.
Ik heb wel gemerkt dat het emotionele aspect me erg mee is gevallen. Borstvoeding geven is heel intiem en vertrouwd, maar dat is flesvoeding geven eigenlijk ook maar dan op een andere manier. Ik denk nog vaak aan hoe het zou zijn geweest als Ivan Daan nu nog borstvoeding had gehad, hoe hij bij me om voeding zou vragen en hoe hij bij me zou drinken. Maar hij mist die dingen niet en ik mis ze dus ook niet. Nu moet ik lachen omdat hij precies weet dat de magnetronpiep betekent dat zijn flesje klaar is en omdat hij zijn flesje zo schattig zelf opdrinkt. De ontroering, verwondering en intimiteit verdwijnen niet.
Idem hier. Het lijkt me zoveel makkelijker en zorgelozer.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:48 schreef miss_sly het volgende:
heeft het bij mij ook heel erg te maken met gemakkelijk. Zal wel heel erg fout klinken, maar het is zo lekker gemakleijk dat ze altijd goed gaat slapen als ik haar even voed. En dat het 's morgens zo lekker is om haar nog even een uurtje in bed te kunnen voeden en zelf te kunnen soezen, ipv eruit te moeten om brood of pap ofzo te maken.
Bovendien ben ik ook blij dat ik nog niet echt bezig hoef met de zuivelinname; bv en papfles en yoghurt gevel van alles voldoende. Daarbij komt ook dat ik het een heel fijn idee vind dat ik weet dat ze iig van mij nog steeds voedingsstoffen binnenkrijgt en het dus niet zo'n ramp is als ze 'avonds niet goed eet.
Eigenlijk heel veel praktische zaken
Dat denk ik ook. Moeders zijn nu eenmaal erg onzeker over hun invulling van het ouderschap en voelen zich snel aangevallen. Ik probeer me daar bewust van te zijn en tips ter harte te nemen. Grappig vind ik trouwens dat ik tips van jullie (via Internet dus) veel makkelijker lijk te accepteren dan tips die ik van mensen uit mijn omgeving krijg. Zal wel met de non-verbale communicatie te maken hebben, denk ik.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat die defensieve houding weinig met de kwestie zelf te maken heeft. Als ik bijvoorbeeld zeg "Ik geef Ivan voor hij 6 maanden is geen bijvoeding omdat dat voor hem het beste is", dan nemen ouders die hun kind vanaf 4 maanden bijvoeding geven daar aanstoot aan. Hetzelfde geldt voor "Ik laat mijn kind niet huilen omdat dat voor hem het beste is", daarmee voelen ouders die hun kind laten huilen zich vaak aangevallen. Het ouderschap is gewoon heel belangrijk voor mensen en daardoor zijn opvoedkeuzes vaak een delicate kwestie.
Fijn om te lezen. Vooral omdat ik me kan herinneren dat het best een worsteling voor je was om de bv los te laten.quote:Ik heb wel gemerkt dat het emotionele aspect me erg mee is gevallen. Borstvoeding geven is heel intiem en vertrouwd, maar dat is flesvoeding geven eigenlijk ook maar dan op een andere manier. Ik denk nog vaak aan hoe het zou zijn geweest als Ivan nu nog borstvoeding had gehad, hoe hij bij me om voeding zou vragen en hoe hij me zou drinken. Maar hij mist die dingen niet en ik mis ze dus ook niet. Nu moet ik lachen omdat hij precies weet dat de magnetronpiep betekent dat zijn flesje klaar is en omdat hij zijn flesje zo schattig zelf opdrinkt. De ontroering, verwondering en intimiteit verdwijnen niet.
Eens.quote:Over de omgeving die vindt dat je te moeilijk doet: daar kan ik me eigenlijk wel iets bij voorstellen. Het is niet altijd makkelijk om te relativeren als je als ouder middenin een bepaalde situatie zit. In de periode dat we Ivan van de speen aan het afwennen waren had ik het bijvoorbeeld rampzalig gevonden als mijn vriend hem ineens toch een speentje had gegeven. Nu ben ik daar wat relaxter in en zie ik dat het die ene keer heus geen kwaad kan. Ik wil er maar mee zeggen dat afstand er soms juist voor kan zorgen dat je een verstandigere beslissing neemt. Maar eigenlijk vind ik het niet zo erg dat de keuze voor borstvoeding niet altijd een verstandige beslissing is maar soms gewoon een emotionele. Waarom zou het een meer bestaansrecht hebben dan het ander?
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:23 schreef owlet het volgende:
Wát! Fok-kers naar de scholingsdag van LLL? Wat leuk!
Ik weet niet of ik Niels meeneem. Op dit moment zou het waarschijnlijk zo zijn dat ik niet op kan letten omdat ik alleen maar achter een kruipend kind aan het aanlopen benquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:35 schreef owlet het volgende:
Ik ga in ieder geval en ik neem waarschijnlijk wel een van de kinderen mee maar ik weet nog niet welke.
Ik denk de oudste, want die kan nu lekker zelfstandig spelen. De jongste wil graag spelen maar is nog te jong om dat zelfstandig te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |