abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84497012
jeeeej, lekkende ploftieten (waar een mens al niet blij van wordt, hee :P )
Ik heb trouwens nooit meer lekkende ploftieten maar verder gaat het goed hoor

quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:44 schreef Ssserpente het volgende:
Eigenlijk wil ik gewoon dikke tiete,
die heb ik sowieso al ;(
pi_84497164
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:44 schreef Ssserpente het volgende:

Eigenlijk wil ik gewoon dikke tiete, die bv voor Lente zal me roesten.
qft

He maar hartstikke goed joh! Hoeveel domperidon gebruik je if i may ask
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 11:27:42 #53
5428 crew  miss_sly
pi_84497815
whaa Sserpente, lekkende ploftieten *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_84498283
Ssserpente wat goehoed!! *O* *O*
Sexy hoor, ploftieten, alleen jammer dat aanraken zo'n pijn doet :')

Ik ben me aan het orienteren op het volgen van een opleiding tot leidster bij de LLL of VBN, uiteindelijk zou ik wel lactatiekundige willen worden O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84498327
Jaaa twinkly, wat leuk! *O*
  maandag 26 juli 2010 @ 11:45:24 #56
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84498368
Leuk Twinkly, ik ben bijna bijna bijna klaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84498522
Oh, wat een mooie foto, BM! O+

Hurray voor de ploffers van Sserpente! *O*

Wat leuk Twinkly! Lijkt me heel goed bij je passen. O+

Echt, ik vind het zo heerlijk het voeden. Ik had een jaar en langer ook niet verwacht, maar stoppen is ook nog niet echt een optie... :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_84498994
BM wat een schitterende foto zeg! Wat Wup ook al zegt, alsof ze allebei willen zeggen "deze is van mij" :D

Sserpente wat goed! :D

Twinkly wat leuk zeg!

Hier hetzelfde, eerst wilde ik de 6 maanden graag halen, toen dacht ik nog elke maand extra is meegenomen, maar inmiddels zit ik over een week al op een jaar en stoppen is voorlopig echt geen optie. Hij wil gewoon nog zo graag drinken bij me elke keer O+ Ja echt, mijn grote-geniet-momenten elke dag :)
pi_84502351
Wat een leuke reacties! Jullie doen allebei de opleiding van de LLL toch Owlet en Ticootje?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 26 juli 2010 @ 13:38:36 #60
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84502443
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:36 schreef Twinkly het volgende:
Wat een leuke reacties! Jullie doen allebei de opleiding van de LLL toch Owlet en Ticootje?
VBN

Edit: Owlet doet LLL.
pi_84502645
tiettuuuuuh!!!
fijn Ssserpente!

Twinkly wat leuk!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84502690
LLL, VBN?

LPT weet ik wel
  maandag 26 juli 2010 @ 13:49:11 #63
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_84502822
LLL= La Leche League
VBN = Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

LPT ken ik dan weer niet... (Er gaat iig geen belletje rinkelen. )
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 26 juli 2010 @ 13:51:46 #64
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84502918
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:45 schreef lily het volgende:
LLL, VBN?

LPT weet ik wel
Das een printerpoort.
pi_84502996
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
LPT ken ik dan weer niet... (Er gaat iig geen belletje rinkelen. )
Daar is Ssserpente lid van (Lekkende Plof Tieten)
  maandag 26 juli 2010 @ 13:59:46 #66
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_84503209
Ah, vandaar dat er geen belletjes gaan rinkelen: met printers hou ik me niet bezig (daar heb ik een man voor ) en van lekkende plof tieten heb ik ook al een tijdje geen last meer van.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_84504722
hihi Lily, ik denk dat ik toch maar geen lid word hoor.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Das een printerpoort.
nerd Of had je ook gegoogled

Ik niet ofzo, denk direct aan LTP, me = nerd
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 26 juli 2010 @ 14:39:51 #68
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84504854
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:36 schreef Twinkly het volgende:
hihi Lily, ik denk dat ik toch maar geen lid word hoor.
[..]

nerd Of had je ook gegoogled

Ik niet ofzo, denk direct aan LTP, me = nerd
Nee, dat was het eerste wat in me opkwam...
pi_84504857
Haha, Lily!

Goed he? Ben gewoon een beetje trots.

Wup, ik slik drie keer twee pilletjes van 10 mg per dag.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:19:29 #70
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84508889
wow, ssserpente, wat fijn dat het werkt! *O* *O* *O* ploftieten FTW heet dat geloof ik :P

heb je al een idee waardoor je productie nou zo afnam? ben je van de cerazette af?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84518502
Serpente fijn dat je steeds meer kolft zo in de nacht, van 60 naar 100 *O* . Medicijnen lijken dus wel te helpen.

Nou het gaat op zich goed de borstvoeding, ze hapt goed, maar de productie wil nog niet echt op gang komen.

Vandaag naar consultatiebureau geweest om Femke te wegen. Na 10 dagen was ze wel erg gegroeid van 3060 naar 3560 gram. Moet nu toch kijken of ik haar langer aan de borst kan houden om de productie meer op gang te brengen. Hou haar nu zo'n 30 minuten aan de borst en geef daarna nog een flesje we gaan nu dus voor de 45 minuten.

De leen kolf van Medela is weer terug en ik heb nu een handkolf (elektrisch) van Medela. Eigenlijk heb ik niet meer gekolfd sinds ze aan de borst is want elke keer lijkt het wel of ze mijn borsten leegdrinkt.

Ze is de hele dag bijna wakker geweest en ligt nu eindelijk te slapen dus ik ga mijn bed ook maar weer opzoeken.. :O
  maandag 26 juli 2010 @ 20:32:53 #72
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84519157
mereltje, voor je productie is het beter als ze vaker kort drinkt. dus van 30 naar 45 minuten drinken heeft veel minder zin dan 2 keer 20 minuten drinken, een uurtje na elkaar.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 26 juli 2010 @ 21:24:52 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84521959
ssserpente *O*
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:58 schreef lily het volgende:
jeeeej, lekkende ploftieten (waar een mens al niet blij van wordt, hee :P )
Ik heb trouwens nooit meer lekkende ploftieten maar verder gaat het goed hoor
[..]

die heb ik sowieso al ;(
jij hebt toch geen dikke tieten? DIe heb ik al }:|

Twinkly, tof zeg! *O*

oeke en chan, heerlijk toch O+

mereltje, als ik mijn productie wil opvoeren (bijv omdat ik ongesteld moet worden) dan leg ik Harry ongeveer elke 2 uur aan.
pi_84522320
Dat vele aanleggen he? Dat lijkt bij mij toch averechts te werken op een of andere manier...
Gisteren heeft Laura zowat de hele dag willen drinken, maar ik merk er bijzonder weinig van vandaag...ze drinkt zelf wel, maar niet heel lang. En ik heb er ongeveer in totaal nog 110 naast gekolfd in 3 kolfsessies van 1 borst per keer nadat ze van de andere gedronken had...
Of duurt het een dag of 2 voordat je lichaam zich er op aanpast? :')

En lekkende ploftieten heb ik al tijden niet meer... hoe lang ze er ook tussen laat. (nu is er natuurlijk ook veel opslagcapaciteit :') )

En jeujj voor Ssserpente! (wel knap van je, zo doorzetten!)
  maandag 26 juli 2010 @ 22:24:15 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84524988
sindell, ik merk meestal na 1,5 dag dat mijn productie weer omhoog is gegaan...
pi_84528485
quote:
Op zondag 25 juli 2010 14:32 schreef Ssserpente het volgende:

Toevallig werd me van de week op m'n werk ook gevraagd waarom ik zo graag doorga met bv. Mijn antwoord was ook: "Omdat dat het beste is voor Lente." Waarop een collega antwoordde: "O? Dus ik wilde niet het beste voor mijn kinderen?" Zij heeft haar twee kinderen idd fv gegeven. En niet omdat het niet lukte, maar puur omdat bv haar ding niet was. Prima als zij fv het beste voor haar kinderen vond, maar voor Lente is bv het beste.
Ik denk eerlijk gezegd dat die defensieve houding weinig met de kwestie zelf te maken heeft. Als ik bijvoorbeeld zeg "Ik geef Ivan voor hij 6 maanden is geen bijvoeding omdat dat voor hem het beste is", dan nemen ouders die hun kind vanaf 4 maanden bijvoeding geven daar aanstoot aan. Hetzelfde geldt voor "Ik laat mijn kind niet huilen omdat dat voor hem het beste is", daarmee voelen ouders die hun kind laten huilen zich vaak aangevallen. Het ouderschap is gewoon heel belangrijk voor mensen en daardoor zijn opvoedkeuzes vaak een delicate kwestie.

quote:
Ik heb eigenlijk alleen nog maar van mensen die bewust voor fv hebben gekozen gemerkt dat zij aanstoot nemen aan zulk soort opmerkingen/posts. Zij reageren vaak het defensiefst! Mensen die geen borstvoeding kunnen geven, weten dit omdat ze het geprobeerd hebben en zijn er zelf ook van overtuigd dat bv het beste is.
Ja, dat denk ik ook. Ik ga nu weer borstvoeding geven omdat ik ervan overtuigd ben dat dat het beste is. En tegelijkertijd vind ik dat ik bij Ivan ook de beste keuze heb gemaakt door te stoppen.

Ik heb wel gemerkt dat het emotionele aspect me erg mee is gevallen. Borstvoeding geven is heel intiem en vertrouwd, maar dat is flesvoeding geven eigenlijk ook maar dan op een andere manier. Ik denk nog vaak aan hoe het zou zijn geweest als Ivan nu nog borstvoeding had gehad, hoe hij bij me om voeding zou vragen en hoe hij me zou drinken. Maar hij mist die dingen niet en ik mis ze dus ook niet. Nu moet ik lachen omdat hij precies weet dat de magnetronpiep betekent dat zijn flesje klaar is en omdat hij zijn flesje zo schattig zelf opdrinkt. De ontroering, verwondering en intimiteit verdwijnen niet.

Over de omgeving die vindt dat je te moeilijk doet: daar kan ik me eigenlijk wel iets bij voorstellen. Het is niet altijd makkelijk om te relativeren als je als ouder middenin een bepaalde situatie zit. In de periode dat we Ivan van de speen aan het afwennen waren had ik het bijvoorbeeld rampzalig gevonden als mijn vriend hem ineens toch een speentje had gegeven. Nu ben ik daar wat relaxter in en zie ik dat het die ene keer heus geen kwaad kan. Ik wil er maar mee zeggen dat afstand er soms juist voor kan zorgen dat je een verstandigere beslissing neemt. Maar eigenlijk vind ik het niet zo erg dat de keuze voor borstvoeding niet altijd een verstandige beslissing is maar soms gewoon een emotionele. Waarom zou het een meer bestaansrecht hebben dan het ander?

Wat goed dat je productie toe lijkt te nemen! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84535810
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb wel gemerkt dat het emotionele aspect me erg mee is gevallen.
Dat aspect werd bij mij bij ieder kind meer een issue.

Bij nummer een stopte ik zonder probleem na 4 maanden. Bij nummer twee vond ik het al wat moeilijker maar stopte toch na 6 maanden en nu geef ik al 7 maanden bv en wil ik helemaal niet meer stoppen.
pi_84536702
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 06:33 schreef lily het volgende:

[..]

Dat aspect werd bij mij bij ieder kind meer een issue.

Bij nummer een stopte ik zonder probleem na 4 maanden. Bij nummer twee vond ik het al wat moeilijker maar stopte toch na 6 maanden en nu geef ik al 7 maanden bv en wil ik helemaal niet meer stoppen.
Dat kan ik me goed voorstellen. Het betekent voor jou ook echt afscheid van de babytijd, toch? Daarom zei ik ook: het emotionele heeft evenveel bestaansrecht. Ik denk dat mensen dat nog wel eens onderschatten, wat er allemaal aan emoties bij komt kijken. De enige emotie die men zich bij borstvoeding voor kan stellen lijkt wel het onder druk gezet voelen door een 'borstvoedingsmaffia' te zijn. Ik wilde gewoon zelf heel graag borstvoeding geven, en dat werd belangrijker voor me naarmate ik er meer aan gehecht raakte.
pi_84537234
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 08:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het betekent voor jou ook echt afscheid van de babytijd, toch?
hm, nee, niet zozeer.
Wel afscheid van iets heel leuks, iets intiems tussen jou en je baby en belangrijk; van iets wat je niet meer terugkrijgt. Je kunt niet later zeggen, goh, ik doe het weer eens.
  Moderator dinsdag 27 juli 2010 @ 09:48:35 #80
5428 crew  miss_sly
pi_84537996
Bij mij heeft het ook niets met afscheid nemen van de babytijd te maken. En eerlijk gezegd: behalve het emotionele heeft het bij mij ook heel erg te maken met gemakkelijk. Zal wel heel erg fout klinken, maar het is zo lekker gemakleijk dat ze altijd goed gaat slapen als ik haar even voed. En dat het 's morgens zo lekker is om haar nog even een uurtje in bed te kunnen voeden en zelf te kunnen soezen, ipv eruit te moeten om brood of pap ofzo te maken.

Bovendien ben ik ook blij dat ik nog niet echt bezig hoef met de zuivelinname; bv en papfles en yoghurt gevel van alles voldoende. Daarbij komt ook dat ik het een heel fijn idee vind dat ik weet dat ze iig van mij nog steeds voedingsstoffen binnenkrijgt en het dus niet zo'n ramp is als ze 'avonds niet goed eet.

Eigenlijk heel veel praktische zaken, en natuurlijkhet heerlijke gevoel van dat kleine meisje dat 's ochtends in bed tegen me aan gekropen ligt te drinken en dat 's avonds voor het slapen gaan in het schemerdonker toch weer zo klein lijkt, terwijl ze overdag zo groot wordt.

Kortom, het is van alles wat en hoewel ik ook geen lopend en (bijna)pratend kind aan de borst wilde, zie ik me nog niet op korte termijn stoppen als zij niet stopt.
pi_84538105
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Bovendien ben ik ook blij dat ik nog niet echt bezig hoef met de zuivelinname; bv en papfles en yoghurt gevel van alles voldoende. Daarbij komt ook dat ik het een heel fijn idee vind dat ik weet dat ze iig van mij nog steeds voedingsstoffen binnenkrijgt en het dus niet zo'n ramp is als ze 'avonds niet goed eet.
Ja, dat zeer zeker ook. Heerlijk om je daar niet druk over te hoeven maken. Heeft ze al genoeg gehad? Mag ze nog wat hebben?
Maakt niet uit dus...aanleggen maar.
  Moderator dinsdag 27 juli 2010 @ 10:01:41 #82
5428 crew  miss_sly
pi_84538332
quote:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat die defensieve houding weinig met de kwestie zelf te maken heeft. Als ik bijvoorbeeld zeg "Ik geef Ivan voor hij 6 maanden is geen bijvoeding omdat dat voor hem het beste is", dan nemen ouders die hun kind vanaf 4 maanden bijvoeding geven daar aanstoot aan. Hetzelfde geldt voor "Ik laat mijn kind niet huilen omdat dat voor hem het beste is", daarmee voelen ouders die hun kind laten huilen zich vaak aangevallen. Het ouderschap is gewoon heel belangrijk voor mensen en daardoor zijn opvoedkeuzes vaak een delicate kwestie.
Toch vind ik tussen je eerste voorbeeld en je tweede voorbeeld wel een verschil zitten.

Kijk, hoe je het ook wendt of keert, bv is in principe het beste voor je kind: moeder en kind zijn gemaakt om dit te geven en te drinken, lichamelijk. Dat er een meer dan gewoon goed alternatief is in de vorm van kv is natuurlijk geweldig en als je geen bv geeft, doe je je kind niets te kort, maar gewoon objectief gezien is bv het beste voor je kind, toch?

Wat betreft het geven van bijvoeding voor de 6 maanden, ook daarvan is door wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat het beter is voor de darmen van het kind om het niet te doen. Natuurlijk moeten mensen hun eigen keuzes maken, maar als iemand dan zegt dat het beter is om dat pas vanaf 6 maanden te doen, hebben ze gewoon gelijk, objectief gezien.

Wat betreft het laten huilen, dat is altijd een moeilijk punt. Er is niet zoveel wetenschappelijk aangetood, volgens mij, en het is vooral een groot zoeken naar wat het beste werkt voor ouders en hun eigen kind. Er is niet echt een objectief beter.

En ik ben het er wel een beetje mee eens dat het een beetje naar wordt dat je eigenlijk altijd moet zeggen: bv is het beste, maar kv is natuurlijk ook hartstikke goed.
pi_84538626
Tof Twinkly! Ik wil in de toekomst ook graag de opleiding tot lactatiekundige gaan volgen. Ik merk nu ook tijdens het werk dat ik het erg leuk vind om de borstvoeding te begeleiden en ik merk ook dat het me momenteel erg makkelijk afgaat om oplossingen te verzinnen op problematiek.
Ga je naar de scholingsdag van LLL op 18 sept?
pi_84538650
Hoelang duurt zo'n opleiding tot lactatiekundige eigenlijk?
pi_84538793
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 10:12 schreef WupWup het volgende:
Tof Twinkly! Ik wil in de toekomst ook graag de opleiding tot lactatiekundige gaan volgen. Ik merk nu ook tijdens het werk dat ik het erg leuk vind om de borstvoeding te begeleiden en ik merk ook dat het me momenteel erg makkelijk afgaat om oplossingen te verzinnen op problematiek.
Ga je naar de scholingsdag van LLL op 18 sept?
Oh, wat leuk :D Ik vind jou er ook echt geschikt voor. Jij zou met jouw opleiding direct kunnen beginnen toch? Ik zou eerst ouder-kind uren moeten maken als vrijwilligster.
Ja, ik ben wel van plan om te gaan :Y Ga jij ook?

Zaterdag 2 oktober vindt trouwens de ontmoetingsdag van de borstvoedingsweek plaats. Er worden allemaal leuke workshops gegeven, o.a. over bijvoeding en babygebarentaal en er wordt een recordpoging simultaanvoeden ondernomen :D
pi_84538921
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
Hoelang duurt zo'n opleiding tot lactatiekundige eigenlijk?
Een jaar. Als je geen geschikte vooropleiding hebt moet je eerst een opleiding tot leidster doen bij de VBN of LLL, ook die opleiding duurt gemiddeld een jaar en dan moet je nog 1000 ouder-kind uren maken.
pi_84539024
Wát! Fok-kers naar de scholingsdag van LLL? Wat leuk! *O*
pi_84539052
Ah, dat is dus een behoorlijke investering voor je, Twinkly! Maar ik vind het ook echt bij jou passen. Ik denk dat het werk een interessante combinatie is tussen het analytische en het praktische.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 10:30:32 #89
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84539233
quote:
Ja, dat denk ik ook. Ik ga nu zou weer borstvoeding geven omdat ik ervan overtuigd ben dat dat het beste is. En tegelijkertijd vind ik dat ik bij Ivan Daan ook de beste keuze heb gemaakt door te stoppen.

Ik heb wel gemerkt dat het emotionele aspect me erg mee is gevallen. Borstvoeding geven is heel intiem en vertrouwd, maar dat is flesvoeding geven eigenlijk ook maar dan op een andere manier. Ik denk nog vaak aan hoe het zou zijn geweest als Ivan Daan nu nog borstvoeding had gehad, hoe hij bij me om voeding zou vragen en hoe hij bij me zou drinken. Maar hij mist die dingen niet en ik mis ze dus ook niet. Nu moet ik lachen omdat hij precies weet dat de magnetronpiep betekent dat zijn flesje klaar is en omdat hij zijn flesje zo schattig zelf opdrinkt. De ontroering, verwondering en intimiteit verdwijnen niet.
Dat dus! :o Zat al even mee te lezen en kon niet goed onder woorden brengen hoe ik het voelde, maar Claudia zegt 't precies goed.
pi_84539274
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:48 schreef miss_sly het volgende:
heeft het bij mij ook heel erg te maken met gemakkelijk. Zal wel heel erg fout klinken, maar het is zo lekker gemakleijk dat ze altijd goed gaat slapen als ik haar even voed. En dat het 's morgens zo lekker is om haar nog even een uurtje in bed te kunnen voeden en zelf te kunnen soezen, ipv eruit te moeten om brood of pap ofzo te maken.

Eigenlijk heel veel praktische zaken
Idem hier. Het lijkt me zoveel makkelijker en zorgelozer.
Als ze ziek waren ook bv, borst gaat er altijd wel in. En het is ook niet erg als ze dan een paar dagen niet willen eten of drinken verder.
pi_84539381
quote:

[..]

Dat denk ik ook. Moeders zijn nu eenmaal erg onzeker over hun invulling van het ouderschap en voelen zich snel aangevallen. Ik probeer me daar bewust van te zijn en tips ter harte te nemen. Grappig vind ik trouwens dat ik tips van jullie (via Internet dus) veel makkelijker lijk te accepteren dan tips die ik van mensen uit mijn omgeving krijg. Zal wel met de non-verbale communicatie te maken hebben, denk ik.

quote:
Ik heb wel gemerkt dat het emotionele aspect me erg mee is gevallen. Borstvoeding geven is heel intiem en vertrouwd, maar dat is flesvoeding geven eigenlijk ook maar dan op een andere manier. Ik denk nog vaak aan hoe het zou zijn geweest als Ivan nu nog borstvoeding had gehad, hoe hij bij me om voeding zou vragen en hoe hij me zou drinken. Maar hij mist die dingen niet en ik mis ze dus ook niet. Nu moet ik lachen omdat hij precies weet dat de magnetronpiep betekent dat zijn flesje klaar is en omdat hij zijn flesje zo schattig zelf opdrinkt. De ontroering, verwondering en intimiteit verdwijnen niet.
Fijn om te lezen. Vooral omdat ik me kan herinneren dat het best een worsteling voor je was om de bv los te laten.

quote:
Over de omgeving die vindt dat je te moeilijk doet: daar kan ik me eigenlijk wel iets bij voorstellen. Het is niet altijd makkelijk om te relativeren als je als ouder middenin een bepaalde situatie zit. In de periode dat we Ivan van de speen aan het afwennen waren had ik het bijvoorbeeld rampzalig gevonden als mijn vriend hem ineens toch een speentje had gegeven. Nu ben ik daar wat relaxter in en zie ik dat het die ene keer heus geen kwaad kan. Ik wil er maar mee zeggen dat afstand er soms juist voor kan zorgen dat je een verstandigere beslissing neemt. Maar eigenlijk vind ik het niet zo erg dat de keuze voor borstvoeding niet altijd een verstandige beslissing is maar soms gewoon een emotionele. Waarom zou het een meer bestaansrecht hebben dan het ander?
Eens. :Y In mijn geval is het dan ook vooral een emotionele kwestie. Ik kan moeilijk loslaten en hou niet zo van veranderingen en afscheid nemen. Misschien dat het daar wel mee te maken heeft.

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen vinden dat ik moeilijk doe. Dwz, ik kan me voorstellen dat ze het in hun eigen situatie te veel moeite zouden vinden. Het heeft me ook best wat energie gekost. Maar ik vind het onnodig dat dat continu ongevraagd en hardop uitgesproken moet worden en ik met goede, rationele argumenten moet komen om men ervan te doordringen dat ik het ervoor over heb. Laat me toch lekker! Ik loop er niet mee te koop en ben niemand tot last.

Over flesvoeding mag geen enkele kritische vraag gesteld worden, sterker nog: alleen de vraag waaróm iemand heeft gekozen voor fv kan al tot verontwaardigde gezichten leiden. Maar andersom lijkt er onbeperkt commentaar gegeven te mogen worden op het geven van bv. "Ben je het nog niet beu?" Hoe wil je er nog mee doorgaan?" Maak het jezelf niet zo moeilijk joh, ze heeft tien maanden bv gehad!" "Flesvoeding is toch ook gezond, daar zijn miljoenen kinderen groot mee geworden!" "Vind je het niet benauwend?"

Moet je je eens voorstellen dat ik dergelijke vragen los zou laten op een flesvoedende moeder. Dat is ondenkbaar , want daar zou haar wel eens mee kunnen kwetsen. Nee, over fv moet uiterst voorzichtig worden gedaan, want dat ligt zooo gevoelig.

Terecht hoor, wmb, ik vind het ook niet netjes om daar ongevraagd m'n mening over te ventileren of kritische vragen over te stellen. Maar ik vind dat dat andersom evenzeer geldt.

Het is een beetje hetzelfde als dat mensen wel tegen je mogen zeggen dat je veel te dun bent, maar het ondenkbaar is om ongevraagd te zeggen dat iemand veel te dik is. Hoevaak ik wel niet te horen heb gekregen dat ik veel te mager ben! "Da's niet mooi hoor, en al helemaal niet gezond. Je mag best eens een gebakje eten!"

Moet je je eens voorstellen 's morgens tegen een collega aan de koffietafel zeg: "Jeumig, je bent echt te dik hoor! Dat is niet gezond! Hoeveel eet je wel niet op een dag?!"
Dat is uitgesloten! Terwijl ik niet meer op twee handen kan natellen hoevaak ik wel niet ongevraagd te horen heb gekregen dat ik te dun ben.

Leven en laten leven is mijn motto in deze. Laat mij lekker aanklooien met m'n borstvoeding, dan laat ik flesvoedende moeders lekker knoeien met hun flesjes. Ongeacht hun reden. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 27-07-2010 10:55:32 ]
pi_84539865
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 10:23 schreef owlet het volgende:
Wát! Fok-kers naar de scholingsdag van LLL? Wat leuk! *O*
*O*

Net een mailtje gestuurd voor de details.

Maar ik zie dat de bijeenkomsten verspreid door het land gegeven worden, hopelijk gaan we dan wel allemaal naar dezelfde plaats!
pi_84540390
Dat denk ik wel want er zit meestal een aantal maanden tussen de scholingsdagen. De laatste was in Rotterdam, alweer even geleden.
Elke paar maanden is er een scholingsdag ergens in het land, zodat alle vrijwilligsters de mogelijkheid hebben om een of twee keer te komen.

De andere LLL-bijeenkomsten zijn maandelijkse ochtenden of avonden die georganiseerd worden door de vrijwilligsters. Die zijn bedoeld om koffie te drinken en te kletsen en natuurlijk om vragen te stellen. Die zitten ook door het hele land.

De scholingsdagen zijn bedoeld voor (aspirant)-leidsters en geinteresseerden en er worden lezingen en workshops gegeven. Er is ook altijd een workshop over wat nou precies de procedure is die je moet doorlopen voor je vrijwilligster bent en de andere workshops gaan over verschillende onderwerpen.
BV-technisch, communicatie, etc.

Kinderen zijn welkom en altijd veelvuldig aanwezig. Je hoeft je niet te schamen over baby's die gaan huilen of peuters die spelen, dat vind ik zelf altijd zo lekker relaxed.
pi_84541338
die in september is in zwolle geloof ik. althans, dat stond in bova. ik heb nog niet gemaild. neem je niels ook mee?
pi_84541391
owlet, dat wilde ik inderdaad nog weten! Je mag je kind meenemen stond er, maar dan ook de zaal in of is het de bedoeling dat die daar naar één of andere opvang gaan?
pi_84541541
ssserpente: thumbs up!! precies wat ik ook bedoelde!

en nu kan ik wel weer even van de invoerknop afblijven hoor :')
pi_84541567
Ze mogen gewoon mee.
Op zich wordt het wel op prijs gesteld als je even naar de gang loopt als je kindje huilt en het is ook wel handig om lawaaimakend speelgoed thuis te laten.
Maar in de praktijk is het heel gemoedelijk en er scharrelen en kwebbelen altijd wel een paar kinderen rond bij een sessie :)

Opvang is er niet, maar wel altijd mensen die bereid zijn om even op te letten als je naar de wc moet ofzo.
pi_84541658
Ik ga in ieder geval en ik neem waarschijnlijk wel een van de kinderen mee maar ik weet nog niet welke.
Ik denk de oudste, want die kan nu lekker zelfstandig spelen. De jongste wil graag spelen maar is nog te jong om dat zelfstandig te doen.
pi_84541737
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:35 schreef owlet het volgende:
Ik ga in ieder geval en ik neem waarschijnlijk wel een van de kinderen mee maar ik weet nog niet welke.
Ik denk de oudste, want die kan nu lekker zelfstandig spelen. De jongste wil graag spelen maar is nog te jong om dat zelfstandig te doen.
Ik weet niet of ik Niels meeneem. Op dit moment zou het waarschijnlijk zo zijn dat ik niet op kan letten omdat ik alleen maar achter een kruipend kind aan het aanlopen ben ;) En ik weet ook niet of hij op die leeftijd nog wel in de doek wil slapen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:37:12 #100
108648 cattie
lieve moeder
pi_84541738
Ik wil ook nog steeds LLL-leidster worden. Helaas ontbreek me nu nog even de tijd en de energie ervoor. Jammer genoeg kan ik 18 september niet (nou ja, jammer, ik zit dan een weekend in Parijs om naar U2 te gaan *O* ). Hopelijk kan ik de volgende datum wel (de vroige keer was ik namelijk op vakantie, ook al zo handig).
Voor het einde van het jaar wil ik toch wel graag echt me aanmelden om de procedure in te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')