Maak voortaan even een nieuw deel aan.quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:30 schreef Stali het volgende:
[..].
Zat al te zoeken op die site maar die is nu heel druk bezocht.
Alsnog bedankt en ik ga het bekijken en dan maffen..
tvp, nee.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:44 schreef Fingon het volgende:
tvp, zijn er nou nieuwe afleveringen of wat?
Ik heb hun website eens bekeken en moet zeggen dat ze er wel wat van weten te maken.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:35 schreef fespo het volgende:
geniaal weer gister.
Damn, zie ineens dit topic weer voorbijkomen. Had even hoopquote:
Ik had 'm ook nog niet gezien maar vond 'm wel weer van puikende kwaliteit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:27 schreef June. het volgende:
Is de aflevering van vanavond wel nieuw? Nog nooit eerder gezien.
Ik had de aflevering ooit wel gezien, maar half vergeten. Het leek toen op een mislukking uit te draaien, zoals het programma natuurlijk graag wil laten zien..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:41 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ik had 'm ook nog niet gezien maar vond 'm wel weer van puikende kwaliteit.
Was een herhaling weer ja.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:27 schreef June. het volgende:
Is de aflevering van vanavond wel nieuw? Nog nooit eerder gezien.
heb hem nu pas voor het eerst gezien, en vond deze best ingetogen netjes in beeld gebracht. Ik heb afleveringen gezien waarin het effect bejag veel duidelijker in beeld werd gebrachtquote:
quote:Serie reportages
Eerder was in Ik Vertrek te zien dat de familie Hoek naar Tsjechië vertrok om daar met veel passie een een appartementencomplex en camping op te zetten. Hiervoor kochten zij een honderd jaar oude boerderij die ze in vier maanden wilden verbouwen. Hoe is het Jan en Corrie en hun drie zoons Erik (23), Maikel (22) en Patrick (19) vergaan?
Wonen zoons Erik en Maikel nog steeds samen in Beverwijk en hebben zij hun ouders kunnen helpen met het ophoesten van de hypotheek? En zijn koeien en vrouwen nog steeds de grote liefdes van jongste telg Patrick?
Ondertussen runnen de Gooise Peter en Sylvia Engelbracht in Maleisië met succes hun spiksplinternieuwe resort. Zoon Storm (12) is nog niet helemaal in z'n sas. Door het ontbreken van een werkvisum gaat hij al anderhalf jaar niet naar school en dan slaat zélfs op een paradijselijk eiland de verveling toe.
Als we het verkocht hebben betalen we je alles terug.... plus de onkosten. Dat zal flink wat zijn bij een persoonlijke leningquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:53 schreef themauster het volgende:
Vragen aan je kinderen of ze geld willen lenen voor je
voor de megahoofdprijs daar, nog maar ernstig de vraag wat ze er echt voor krijgenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:55 schreef June. het volgende:
Inderdaad, wat zielig voor die jongen. "Ja, maar als we eenmaal de boerderij verkocht hebben.. "
Volgens mij krijgen ze het aan de straatstenen nog niet verkocht.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voor de megahoofdprijs daar, nog maar ernstig de vraag wat ze er echt voor krijgen
Alleen was die situatie niet echt leuk voor dat zoontje...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:25 schreef marcodej het volgende:
Dat stukje met die vissen was lachwekkend, maar die mensen hadden het prima voor elkaar uiteindelijk. Mooi plekje, het loopt goed en 160.000,- is een investering die te overzien is.
Ach, samstag is dinsdag tochquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:16 schreef rubbereend het volgende:
één handtekening vergeten, en dan klagen ze hier over bureaucratie
Dit schijnt wel te kloppen, hij heeft dit jaar voor een nederlandse reisorganisatie wat "reisleider-werk" gedaan in en rond Praag voor wat Nederlanders die met een soort van 1-ouder vakantie nabij Praag op een camping stonden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:59 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Op die site lees ik dat hij nu ook werkzaam is in Praag.
Hun website zegt toch iets anders:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:38 schreef edraket31 het volgende:
Nog uit dat vorige topic over die camping in Tjechie:
[..]
Dit schijnt wel te kloppen, hij heeft dit jaar voor een nederlandse reisorganisatie wat "reisleider-werk" gedaan in en rond Praag voor wat Nederlanders die met een soort van 1-ouder vakantie nabij Praag op een camping stonden.
Bron: familielid van me die vertelde dat het allemaal zeer amateuristisch ging en dat hij had verteld dat 'ie al een jaar of 3 bezig was om een camping van de grond te krijgen maar dat 't nog niet echt wilde lukken.
Linkquote:Hoe is het nu in 2010??
We hebben het lumineuze idee opgevat om compleet ingerichte caravans, vouwwagens en bungalowtenten te verhuren, met als resultaat : een compleet kampeerdorp. Er was ontzettend veel animo en we hebben dan ook mensen teleur moeten stellen omdat alles al volgeboekt zat. We hebben wat tegenslagen en veel regen gehad en liepen daardoor achter op schema.
Het is nooit echt prettig voor kinderen, maar ik geloof dat dat ventje het wel overleeft daar als hij eenmaal op school zit. Leek me wel een pienter ventje.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:22 schreef flyguy het volgende:
[..]
Alleen was die situatie niet echt leuk voor dat zoontje...
Ik vond dit op de website:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het is nooit echt prettig voor kinderen, maar ik geloof dat dat ventje het wel overleeft daar als hij eenmaal op school zit. Leek me wel een pienter ventje.
quote:'De geluksvogels' noemen André (37), Jeannette (36) en Anthony Borgers (12) uit Hendrik Ido Ambacht zichzelf. En met recht, want na een half leven in dienst te zijn geweest van de spoorwegen, vertrekken zij naar de Dominicaanse Republiek om daar een relaxter leven te beginnen. Voor ?88.000,- neemt de familie een tourbedrijfje, bestaande uit een speedboot met funbanden, waterski's, vishengels en hopelijk veel goodwill, over. Met dit alles zullen ze gezamenlijk dagtrips voor toeristen organiseren. Helemaal in extase van de prachtige natuur, tropische stranden en gastvrije bevolking, gaat de familie met haar dagtochten van start. André, Jeannette en Anthony kunnen hun geluk niet op, maar dan komt er plotseling slecht nieuws vanuit Nederland dat de hele emigratie op losse schroeven zet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meet Joe Blackquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:39 schreef Cee het volgende:
Hij gaf 'm een tik op z'n schouders! Een week later was ie dood! Hij heeft 'm vermoord!
Mwoah, hij liet net foto's zien van wat ie had gekocht.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:46 schreef wolferl het volgende:
BTW: iets zegt mij dat ze grotendeels op de bonnefooi heen zijn gegaan.
Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Ze hadden het volgens mij best nog een tijd uit kunnen houden.quote:
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:53 schreef marcodej het volgende:
Was dat die aflevering waarbij die lui zo af zaten te geven dat er zoveel regeltjes waren in Nederland, en dat ze, hoezo bevooroordeeld, in die telefoonzaak die verkoper wilden omkopen? Briljante aflevering inderdaad.
Ha ja die was goed!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:53 schreef marcodej het volgende:
"Oh, wat schitterend, die armoede."
ja klopt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:53 schreef marcodej het volgende:
Was dat die aflevering waarbij die lui zo af zaten te geven dat er zoveel regeltjes waren in Nederland, en dat ze, hoezo bevooroordeeld, in die telefoonzaak die verkoper wilden omkopen? Briljante aflevering inderdaad.
En alles was ook mooi aan dat land: "Oh, wat schitterend, die armoede."
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:16 schreef Stroekie het volgende:
en voor de wat oudere onder ons schiet me die commercial te binnnen
maar je denkt wel dat ze zullen betalen,
maar als ze nou niet betalen,
nou dan verkoop je toch gewoon de boot![]()
Ze heeft haar piercings allemaal uit:quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:18 schreef marcodej het volgende:
Volwassen vrouwen met zo'n wenkbrauwpiercing (uberhaupt met een piercing) staan bij voorbaat al 1-0 achter bij mij.
Zit het nu terug te kijken. Zo geforceerd ook: "Nee, niet terug naar huis, terug naar Holland. Thuis is daar."
Kan iemand het eerste deel van deze vinden? Ik zie het niet staan op de site van ik vertrek...quote:Nadat vader Berry zijn zaak failliet zag gaan en de Nederlandse regels hem te benauwend werden, besloot de familie Schut voorgoed te vertrekken. Waarheen was onbekend, evenals het doel van de plotseling emigratie. Met drie kinderen op de achterbank, volgde een lange zoektocht door Europa met als ‘toevallige’ eindbestemming de Spaanse badplaats Palamos. Met financiële hulp van Berry’s vader werd hier een makelaarskantoor aangekocht en kon het gedroomde nieuwe leven beginnen. Inmiddels zijn we twee jaar verder en kijken we hoe de familie Schut het er in de Spaanse laagconjuctuur als makelaar vanaf brengt…
Dat is een vermakelijke uitzending ja, vooral het eerste deelquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:29 schreef prinsrob het volgende:
Oh dit lijkt toch het eerste deel te zijn, wat heeft die gast een aardappel in z'n keel
Waar staat het eerste gedeelte dan? Kan ik dan echt niet vinden...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:36 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Dat is een vermakelijke uitzending ja, vooral het eerste deelDie link die je net gaf is overigens wel het tweede deel.
Die heb ik volgens mij ook al eens gezocht. Hij leek wel verwijderd. Maar ik zou de TROS even benaderen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:37 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Waar staat het eerste gedeelte dan? Kan ik dan echt niet vinden...
Ik kon hem ook niet vinden, heb op de site van ik vertrek en op uitzendinggemist gezocht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die heb ik volgens mij ook al eens gezocht. Hij leek wel verwijderd. Maar ik zou de TROS even benaderen.
Hij was failliet gegaan en de afhandeling van het faillissement werd nog onderzocht o.i.d. Zijn paspoort was daarom ook ingenomen. Hij liep gewoon weg voor z'n problemen en daardoor was het meer een 'vlucht' uit Nederland. Onverantwoordelijk was het wel, met je gezin in de auto stappen en niet weten waar je terecht komt. Bovendien zijn die kinderen ook een hele tijd niet naar school gegaan. Iemand enig idee hoe het nu met ze gaat?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vond dat een van de heftigste uitzendingen. Die vent kwam niet helemaal betrouwbaar op me over. Die mensen verkopen en verlaten hun schitterende woning, moeten vervolgens in een caravan bivakkeren en vertrekken met kinderen naar het buitenland zonder dat er maar iets bekeken of gekocht is. Dan moet je wel een enorme hekel aan Nederland hebben om zó weg te gaan.
Is daar niet ooit een vervolguitzending van geweest? Kan me vaag herinneren dat ie als makelaar in Spanje werkt, of zoiets. Maar helemaal zeker weten doe ik dat nietquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:23 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Hij was failliet gegaan en de afhandeling van het faillissement werd nog onderzocht o.i.d. Zijn paspoort was daarom ook ingenomen. Hij liep gewoon weg voor z'n problemen en daardoor was het meer een 'vlucht' uit Nederland. Onverantwoordelijk was het wel, met je gezin in de auto stappen en niet weten waar je terecht komt. Bovendien zijn die kinderen ook een hele tijd niet naar school gegaan. Iemand enig idee hoe het nu met ze gaat?
Die heb ik geloof ik wel gezien, die gast was echt superaardig en hoe die gek was van kaas maken, geweldigquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:38 schreef Athlon64x het volgende:
Hoe is het met die Irakees ? Vond het wel geniaal Irakees die kaas gaat maken in Noorwegen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat die het atm goed gaat, gezien de huizenmarkt daar en het feit dat hij in Nederland ook al failliet is gegaan..quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Klopt. Vervolguitzending staat ook ergens op de site van de TROS. Ze werken als makelaar ergens in Spanje.
Ik bedoelde dat ik me meen te herinneren een tweede aflevering over hem gezien te hebben, maar ik weet het niet zeker.quote:
quote:Jessica (30) en Arno (30) de Jong zijn fanatieke surfers en snowboarders. Als Arno met succes een aantal surf- en snowtrips organiseert voor medewerkers en klanten van de lifestylewinkel waar hij bedrijfsleider is, krijgt hij de smaak pas écht te pakken. Basisschooljuf Jessica vindt het moeilijk om haar leerlingen en zieke vader vaarwel te zeggen, maar vertrekt toch met Arno min of meer op de bonnefooi naar het Franse skidorpje Flaine. Van hieruit willen ze een start maken met hun kersverse bedrijfje Alp Adventures. Er zijn nogal wat beren op de weg. Jessica spreekt geen Frans en Arno, die de taal wel machtig is, weet nog niet meteen de lucratieve deals te sluiten waarop hij hoopte. Flaine is in het hoogseizoen 'hip and happening', maar daarbuiten uitgestorven en saai. En dat valt Jessica weleens zwaar. Na lang netwerken weten Arno en Jessica niemand minder dan de burgemeester van drie skidorpen in de buurt van hun plannen te overtuigen. Maar of hij te vertrouwen is?
zij vindt het niks inderdaad en spreekt ook geen Fransquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:52 schreef jpjedi het volgende:
Irritant ventje. Volgens mij wordt zij ergens in meegezogen waar ze niet op zit te wachten.
Heeft hij uit haar zak geteerd voor een jaar??!
Ja, maar dat is alleen ter voorbereidingquote:
Beiden 30.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:21 schreef Ronaldsen het volgende:
Hoe oud zijn die twee eigenlijk wat een #FAIL
Inderdaad, wat een zak hooi die gozer. Een trap voor zijn hol moet ie krijgen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zij werkt dus 6 dagen per week en hij doet geen flikker. Wat een aso.
Hij komt wel vrij dominant over.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:26 schreef jaco het volgende:
Die jongen krijgt hier veel kritiek, maar als het echt zo vreselijk is, dan heeft zij natuurlijk wel de keuze om huiswaarts te keren.
10 septemberquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:07 schreef snellejelle het volgende:
Weet iemand wanneer er weer nieuwe afleveringen komen?
Precies. En ze hadden tijdens de opnamen al een jarenlang en bestendige relatie. Ik vond het wel tof om te zien en dat ze het toch uiteindelijk maar prima bleken te redden en dat is niet alleen maar dankzij haar poetsenboenbaantje. Wel even door de montage heen blijven kijken he.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:26 schreef jaco het volgende:
Die jongen krijgt hier veel kritiek, maar als het echt zo vreselijk is, dan heeft zij natuurlijk wel de keuze om huiswaarts te keren.
Aan de andere kant kun je ook stellen dat de hoofdpersonen weten wanneer de camera op hen gericht staat. Soms regisseren ze het zelfs persoonlijk met die eigen opnamen in mindere kwaliteit. De echte dieptepunten en beschamende momenten zien we waarschijnlijk niet eens.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:49 schreef Duderella het volgende:
Dat doet me vermoeden dat de Tros het wel erg suggestief in beeld brengt (als je er op let zit er ook altijd wel een zelfde spanningsboog in al die uitzendingen, met suggestieve deuntjes en peinzende blikken). En dan vind ik het opeens een stuk minder leuk om al die mensen een beetje uit te lachen. Want dan worden we dus eigenlijk beduveld in het werkelijke drama- en domheidsgehalte.
2 weken geleden ofzo was er nog dat stel dat na 3 maanden al terug ging dus dan heb je heel selectief gekekenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:49 schreef Duderella het volgende:
Wij (ik dus ook) hebben eigenlijk altijd kritiek op de mensen die meedoen, maar volgens mij slagen ze uiteindelijk allemaal in hun plannen. Ik herinner me zo geen stel dat de droom toch heeft opgegeven en na een paar jaar teleurgesteld terugkeerde.
En ook in de terugblikken die ooit zijn uitgezonden zeiden ze unaniem: we hebben er géén spijt van.
Maar al zouden het er een paar zijn, het gros doet het goed.
Dat doet me vermoeden dat de Tros het wel erg suggestief in beeld brengt (als je er op let zit er ook altijd wel een zelfde spanningsboog in al die uitzendingen, met suggestieve deuntjes en peinzende blikken). En dan vind ik het opeens een stuk minder leuk om al die mensen een beetje uit te lachen. Want dan worden we dus eigenlijk beduveld in het werkelijke drama- en domheidsgehalte.
Nee, ik het het over het gros.quote:Op woensdag 1 september 2010 00:56 schreef Fingon het volgende:
[..]
2 weken geleden ofzo was er nog dat stel dat na 3 maanden al terug ging dus dan heb je heel selectief gekeken
Handigquote:Op woensdag 1 september 2010 08:28 schreef ia het volgende:
Grappig.. Alle uitzendingen zijn hier te downloaden vanuit hun open dir..
http://download.omroep.nl/tros/FLV/ikvertrek/
Enerzijds doet de TROS het erom. Anderzijds doen mensen het zichzelf ook wel aan. Men gaat weg zonder de taal te leren, zonder vergunningen, zonder enige (bijvoorbeeld) horeca ervaring, zonder enig uitgedacht bedrijfsplan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:49 schreef Duderella het volgende:
en wij weer andere dromen waar makenquote:Op woensdag 1 september 2010 09:34 schreef Duderella het volgende:
Ik snap wel dat die mensen het zelf doen etc., maar de meesten redden het uiteindelijk. En die maken hun droom dus gewoon waar, terwijl wij een beetje zitten te grinneken op de bank thuis.
Haha, ja, met zijn 'u moet ons zien als de gids in deze omgeving', als de lokals daar zelf niet beter in zijnquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:27 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Wat een arrogante bal is hij zeg.
Wie zegt dat ze het daar fijn blijven vinden? Wat als ze oud worden, hun familie gaan missen? Je zit dan wel in een bejaardentehuis met de locals, jaar in, jaar uit.quote:Op woensdag 1 september 2010 09:34 schreef Duderella het volgende:
Ik snap wel dat die mensen het zelf doen etc., maar de meesten redden het uiteindelijk. En die maken hun droom dus gewoon waar, terwijl wij een beetje zitten te grinneken op de bank thuis.
Als ik een goed gevoel heb bij een bepaalde deelnemer, dan stop ik met grinniken en ben ik blij dat ze hun droom waarmaken. Ik herinner mij bijvoorbeeld dat gezin met motorvakanties in Noorwegen.quote:Op woensdag 1 september 2010 09:34 schreef Duderella het volgende:
Gewoon op de site van Ik vertrekquote:Op woensdag 1 september 2010 16:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Die aflevering van gister, waar is die terug te kijken?
quote:Je droom achterna in Ik vertrek
Je hebt er moed, een flinke portie doorzettingsvermogen en een eindeloos goed humeur voor nodig om in pak’m beet Frankrijk een bouwval om te toveren tot bruisend vakantieoord. Dit blijkt al direct in de eerste Ik vertrek van het nieuwe seizoen.
Vanavond zie je hoe de familie Best het Noord-Hollandse dorpje Winkel verruilt voor het Franse gehuchtje Gannat. Daar probeert het gezin een oude watermolen over te nemen van een, op zijn zachtst gezegd, excentrieke Brit.
Vader en moeder Best willen deze watermolen omtoveren tot camping. Naarmate de huidige eigenaar langer draalt met de verkoop raakt het geld van de familie op en zakt de moed hen in de schoenen. Kunnen zij hun droom waarmaken? Of keren ze, een illusie armer maar een ervaring rijker, terug naar Winkel?
Ja,quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:00 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Groot compliment voor de familie Best, wat een doorzettingsvermogen!
Ook leuk detail: ze hadden plaatsnaamborden van het dorpje Winkel meegenomen, lol!
Volgens mij is dat elk seizoen zo: de eerste aflevering laat kundige en vaardige mensen zien maar bij de tweede aflevering wordt het pas genieten: de klunzenparadequote:Op vrijdag 10 september 2010 23:56 schreef rubbereend het volgende:
het kan dus ook weleens goed gaan
![]()
maar ze wisten allemaal wel van aanpakken
Ik miste wel de details. Ze spraken de taal niet zo goed en het leek kansloos en toen kwamen de pientere meisjes in beeld. Maar intussen heeft de man met een klusbedrijf de boel flink draaiende wten te houden. En kennelijk zo goed dat ze daarom een hoge hypotheek hebben gekregen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:00 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Groot compliment voor de familie Best, wat een doorzettingsvermogen!
Ook leuk detail: ze hadden plaatsnaamborden van het dorpje Winkel meegenomen, lol!
Ook bij het tiet uitdelen hebben jij en je zus niet achteraan gestaanquote:Op zaterdag 11 september 2010 15:32 schreef kelly90 het volgende:
Wat leuk dat iedereen onze uitzending gekeken heeft.
...
We gingen gewoon naar school en gaan nu allebei naar de Universiteit met onze VWO en HAVO diploma's. Dus dom zijn we niet nee
wat is jullie website?quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:51 schreef kelly90 het volgende:
Haha, ja de kamer was verhuurd (door mijzelf) maar de bouwploeg was nog niet zover, dus dat was even doorwerken.
Elektra aanleggen is trouwens een eitje hoor, dat kan iedereen met hersens. En gipsplaten schroeven valt echt wel mee!
Amber gaat volgend jaar architectuur studeren en ik ga information et communication studeren aan de univeresiteit Blaise Pascal. Maar eerst doen we nog een jaartje frans want dat is toch wel nodig om het op universitair niveau te krijgen.
Respect voor jullie!! Heel goed gedaan!quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:51 schreef kelly90 het volgende:
Haha, ja de kamer was verhuurd (door mijzelf) maar de bouwploeg was nog niet zover, dus dat was even doorwerken.
Elektra aanleggen is trouwens een eitje hoor, dat kan iedereen met hersens. En gipsplaten schroeven valt echt wel mee!
Amber gaat volgend jaar architectuur studeren en ik ga information et communication studeren aan de univeresiteit Blaise Pascal. Maar eerst doen we nog een jaartje frans want dat is toch wel nodig om het op universitair niveau te krijgen.
Wat lelijk zeg.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:34 schreef flipsen het volgende:
Leuke uitzending. En heel erg bekend wat die vader op het eind zegt: "Wat een geluk dat we hier mogen wonen" of iets dergelijks, dat gevoel heb ik ook nog bijna dagelijks (met dit uitzicht)
[ afbeelding ]
Als je water- of hoogtevrees hebt wel jaquote:
Leuke uitzending met een positief ingesteld gezin.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:32 schreef kelly90 het volgende:
Wat leuk dat iedereen onze uitzending gekeken heeft.
Zelf waren wij er al ruim 5 jaar mee bezig dus we wisten precies wat we gingen doen.
Een taal leren op school dat gaat niet zomaar. Mijn moeder heeft 3 jaar les gehad en mijn zusje en ik op de middelbare school een lange tijd. Mijn vader spreekt de taal ondertussen wel maar het is altijd moeilijk want in de Auvergne hebben ze ook een lekker accent dat je niet leert in Nederland.
Wij werkte niet als cassieres en bij de boerenbont als werk, we deden het ernaast want zonder geld kan je niet leven. We gingen gewoon naar school en gaan nu allebei naar de Universiteit met onze VWO en HAVO diploma's. Dus dom zijn we niet nee
Erg weinig idd.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:31 schreef harry83 het volgende:
Volgens mij is dit een nieuwe. En ze hebben 5000 euro. Wat een bak zeg.
Ga je "emigreren" naar fucking Duitsland spreek je niet eens Duitsquote:Op vrijdag 24 september 2010 21:49 schreef Stali het volgende:
Mijn hemel. Niets van de omgeving weten. Geen Duits spreken.
Wrs. zijn ze inderdaad op vakantie..
2 uur inmiddelsquote:Op vrijdag 24 september 2010 22:00 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
WTF een uur op je eten wachten.
Ik hoorde het ja.quote:
En het maakt ze geen reet uit, wat een onvoorbereide bende. En die troela maar jankenquote:
Maar ze vinden het hardstikke leukquote:Op vrijdag 24 september 2010 22:08 schreef Stali het volgende:
Ojee, gasten..
Ze kunnen het echt niet aan.
niks bijzonders aanquote:Op vrijdag 24 september 2010 22:10 schreef TUFKAL het volgende:
Krentenbrood snijden met een vlees snijmachine
leg uit?quote:
noem me een romanticus maar ik snij brood altijd met een broodmes.quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:13 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
leg uit?
snijmachine moet na elke handeling volledig schoongemaakt worden dus kan ook hier voor gebruikt worden
das t lekkerst jaquote:Op vrijdag 24 september 2010 22:14 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
noem me een romanticus maar ik snij brood altijd met een broodmes.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:14 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
noem me een romanticus maar ik snij brood altijd met een broodmes.
Daar draait een echte kok zijn hand niet voor om.quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:16 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
das t lekkerst jaal zou ik t aardig doorwerken vinden als je voor een hele bus moet snijden
Dat was de vorige, als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:06 schreef Karina het volgende:
Niet Brazilie dus? In mijn tvgids stond iets over een stel dat naar Brazilie ging, niet naar Duitsland.
Mwah vind ik niet echt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:19 schreef Ryan3 het volgende:
Dude had wel wat weg van iteejer btw..
quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:26 schreef Stali het volgende:
Van de site van het programma:
Terug in Nederland
Anton en Sylvia hebben het uiteindelijk niet gered in Duitsland. Na maanden hard werken en een doorstart in een ander hotel, zijn ze teruggekeerd naar Nederland, waar ze hun leven langzaamaan weer oppakken. Dit doen ze wel afzonderlijk van elkaar, want hun relatie bleek uiteindelijk niet bestand tegen alle spanningen. Toch zien ze de toekomst positief tegemoet. Anton vond werk via een uitzendbureau en Sylvia kon weer bij haar oude werkgever in de geestelijke gezondheidszorg terecht.
Toch wel zonde voor ze. Ze zijn nog uit elkaar ook.
Dat is wel heel erg.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:24 schreef SigmundFreud het volgende:
Het einde hadden ze mooi in het programma kunnen verwerken. Net als toen met die kerel die overleed een paar weken na de opnamen. Maar wat een kansloos geheel was het weer, het levert wel de mooiste TV op eigenlijk.
Tragisch zeg.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:37 schreef Stali het volgende:
Ik vertrek + overleden is makkelijk te vinden.
http://www.ikvertrek.nl/uitzendingen/niek-van-rijn?page=5
Ken deze aflevering niet. Maar jonge jongen dus.
Meteen maar even kijken en dan maffenstein.
Ik was ook nieuwsgierig, maar ik vond toch dit: http://www.landgasthof-seitenroda.de/Nhome.htmlquote:Op vrijdag 24 september 2010 22:26 schreef Stali het volgende:
Van de site van het programma:
Terug in Nederland
Anton en Sylvia hebben het uiteindelijk niet gered in Duitsland. Na maanden hard werken en een doorstart in een ander hotel, zijn ze teruggekeerd naar Nederland, waar ze hun leven langzaamaan weer oppakken. Dit doen ze wel afzonderlijk van elkaar, want hun relatie bleek uiteindelijk niet bestand tegen alle spanningen. Toch zien ze de toekomst positief tegemoet. Anton vond werk via een uitzendbureau en Sylvia kon weer bij haar oude werkgever in de geestelijke gezondheidszorg terecht.
Toch wel zonde voor ze. Ze zijn nog uit elkaar ook.
Zo hoort dat ook. De taal en cultuur kennen is één van de belangrijkste eerste stappen tot een succes in het buitenland.quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:52 schreef edraket31 het volgende:
Na zoveel afleveringen gezien te hebben, blijft me altijd nog 1 positieve bij........
Namelijk die met De Boerkampjes. Een leuk nuchter (maar zeer spontaan) nederlands stel dat zeker wel behoorlijk wat risico nam, maar wat geresulteerd heeft in een (op het oog) zeer goed renderend bedrijfje met 2 villa's en zelfs een bar in het dorp tegenwoordig.
In mijn ogen een perfect voorbeeld van mensen die vanuit een heel normaal "huisje-boompje-beestje" leven, de ommezwaai gemaakt hebben naar een leven waar zeer velen jaloers op zullen zijn.
Let wel: de mensen zijn zeer goed geïntegreerd in de gemeenschap, al van het begin af aan probeerden ze dat te doen en lukte dat ook. Zij werkt tegenwoordig zelfs op het gemeentehuis (geloof ik) en regelt van daaruit veel leuke dingen voor de plaatselijke bevolking.
Daar zitten meestal expats of mensen die vanwege relatie in het buitenland terecht komen. Zo heb ik zelf 2 jaar in India gewoond maar dat is anders dan een ik vertrek scenario. Mijn baas betaalde alles en ik kreeg een zakelijke opdracht mee.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:17 schreef flipsen het volgende:
Maar de vele positieve emigratie-verhalen zal je ws nooit op Ik Vertrek zien, dat scoort minderKijk daarvoor eens in het KAA-forum
En zo vergaat het de meeste achterblijvers die geen vette overwaarde in hun huis hebben.quote:Op woensdag 29 september 2010 06:52 schreef jpjedi het volgende:
Lijkt me ook wel wat maar ik heb geen zak geld van minimaal 200k.
Dat is het vaak inderdaad.. die mensen zijn dan ook meestal succesvol. Als ze dan nog bij "Ik vertrek" komen dan hebben ze echt een schadespoor getrokken van 6 cijfersquote:Op woensdag 29 september 2010 08:52 schreef edraket31 het volgende:
[..]
En zo vergaat het de meeste achterblijvers die geen vette overwaarde in hun huis hebben.
Je ziet veel mensen vertrekken die jarenlang in hun huisje hebben gezeten en keurig afbetaald hebben en ook nog eens de waarde flink zagen stijgen.
Tja, dan heb je inderdaad een flinke zak geld/
Hm. ik sprak de taal niet, ik had geen plan (behalve proberen in 6 maanden te verzinnen wat ik nou eigenlijk wilde in Argentinie) en had ook geen dikke zak geld. Ongeveer ¤ 40.000 denk ik. Heb het toch gered en zo langzamerhand durf ik mezelf wel succesvol te noemenquote:Op woensdag 29 september 2010 06:52 schreef jpjedi het volgende:
Sleutelzaken voor succes;
-taal spreken
-plan maken
-geen of beperkte financiering door bank (rentekosten maken de zaak onrendabel)
Lijkt me ook wel wat maar ik heb geen zak geld van minimaal 200k.
Wat doe je daar dan?quote:Op woensdag 29 september 2010 15:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hm. ik sprak de taal niet, ik had geen plan (behalve proberen in 6 maanden te verzinnen wat ik nou eigenlijk wilde in Argentinie) en had ook geen dikke zak geld. Ongeveer ¤ 40.000 denk ik. Heb het toch gered en zo langzamerhand durf ik mezelf wel succesvol te noemen
Ah, weet je dat nog niet?quote:Op woensdag 29 september 2010 15:11 schreef Individual het volgende:
[..]
Wat doe je daar dan?
Heb je een linkje?
quote:
Uitzonderingen bevestigen de regelquote:Op woensdag 29 september 2010 15:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hm. ik sprak de taal niet, ik had geen plan (behalve proberen in 6 maanden te verzinnen wat ik nou eigenlijk wilde in Argentinie) en had ook geen dikke zak geld. Ongeveer ¤ 40.000 denk ik. Heb het toch gered en zo langzamerhand durf ik mezelf wel succesvol te noemen
Gaaf man.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:08 schreef flipsen het volgende:
Succesvol is voor mij als we geld overhouden aan het eind van de maandEn daar leuke dingen mee kunnen doen (huwelijk, huwelijksreis, nieuwe auto binnenkort, reis naar Europa volgend jaar).
Dit was van het EO programma 'Geen Weg Terug'. Iets anders dan ik vertrek, daar het niet altijd per sé over ondernemers gaat.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:14 schreef davo1979 het volgende:
Weet iemand nog hoe die familie heette met die tokkies die naar spanje of portugal wilde en een huis kochten voor 5000 euro. Moeders mankeerde veel en vaders had wao ofzo?
Wat hij zegt komt me bekend voor, maar wat jij zegt weer niet.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:47 schreef Murd0ck het volgende:
[..]
Dit was van het EO programma 'Geen Weg Terug'. Iets anders dan ik vertrek, daar het niet altijd per sé over ondernemers gaat.
Aflevering staat hier (Familie Jipping): http://www.eo.nl/programm(...)158&programs=5531095
Echt een geweldige aflevering!
Maakt ook niet uit. Uiteindelijk zijn ze weer terug in Nederland en wonen in caravan op een camping. Dochter heeft twee kinderen met haar portugese man/vriend en woont daar nog.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wat hij zegt komt me bekend voor, maar wat jij zegt weer niet.
Meer op: http://portugal.blog.nl/w(...)n-de-familie-jippingquote:Geplaatst door jiping op 23 augustus 2010 om 5:51
Ik ben nu door drie uitzendbureau,s benaderd en de leeftijd speelt een grote rol tot nu toe ben ik te oud om te gaan werken.
Ik zou alle werkzaam heden gaan doen maar zeer slechte tijd om terug te komen .
De bloeddruk van mijn vrouw was in februari gedaald naar 25 en de gezondheid zorg in portugal is zo goed dat je dan terug moet ,ik heb veel vrienden daar en ben ook met tegenzin weggegaan maar gezondheid komt eerst,
Ze is ook vorige maand meteen opgenomen in het ziekenhuis en moet nu om de twee weken terug komen,wij hebben nu twee kleinkinderen en die wonen nog in portugal als de eerste behandeling is afgelopen gaat mijn vrouw een week naar ze toe ,we hebben de jongste nog niet gezien.
Ik ga niet mee want de jongste moet weer naar school.
Groeten Fam Jipping
Lees je post nu pas. Het heeft er alles van weg dat dit nog gewoon draait. Leuke foto's.quote:Op zondag 26 september 2010 08:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik was ook nieuwsgierig, maar ik vond toch dit: http://www.landgasthof-seitenroda.de/Nhome.html
Ziet er toch wel uit alsof dat nu nog draait.
Deze ga ik vanavond nog een keer kijken. Ik herinner me die hele tocht en het slapen in de auto maar ook hoe ze in de armen werden gesloten door de lokale bevolking. Iets dat meeste mensen nooit zal lukken, hoe financieel succesvol ze ook zijn.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:48 schreef Murd0ck het volgende:
[..]
Maakt ook niet uit. Uiteindelijk zijn ze weer terug in Nederland en wonen in caravan op een camping. Dochter heeft twee kinderen met haar portugese man/vriend en woont daar nog.
[..]
Meer op: http://portugal.blog.nl/w(...)n-de-familie-jipping
Volgens mij kan je via die site geen kamers meer boeken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:15 schreef Stali het volgende:
Lees je post nu pas. Het heeft er alles van weg dat dit nog gewoon draait. Leuke foto's.
Lees hier trouwens ook dat hij geboren is in Duitsland en daar tot zijn achtste gewoond heeft.
Dan vind ik het toch wel lullig voor ze dat op de site van "Ik Vertrek" min of meer staat dat het 1 grote mislukking is geweest en ze zelfs uit elkaar zijn.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:40 schreef kasper het volgende:
[..]
Volgens mij kan je via die site geen kamers meer boeken.
Het heeft er alle schijn van dat dit avontuur niet goed is afgelopen.
Dan is dit wrs. het hotel waarmee ze een doorstart wilden maken. Trouwens ook weer een joekel, met feestzalen en alles op en aan.quote:Sorry, het is op het moment niet mogelijk een reservering te maken voor dit hotel.
quote:Wilt u genieten van de rust en even helemaal niets dan bent u echt aan het goede adres. U hoeft maar bij ons achter te lopen en u ziet niemand meer en bent één met de natuur. Als de tijd het ons gunt gaan wij ook altijd even met onze hond een stuk de natuur in. Wij kunnen u verzekeren dat het een fijn gevoel geeft.
Echt geweldig wat deze mensen gedaan hebben, gaandeweg heb ik sprakeloos naar deze aflevering zitten kijken. Omdat moeder ziek is en zich beter voelt in Portugal, het avontuur aangaan om daarnaartoe te emigreren, min of meer op de bonnefooi. Vind het sneu en eigenlijk ook gewoon niet kunnen dat ze nu door de instanties in Nederland worden afgescheept/als melaatsen worden beschouwd. Wat een ongelovelijk kutland is Nederland toch eigenlijk geworden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:48 schreef Murd0ck het volgende:
[..]
Maakt ook niet uit. Uiteindelijk zijn ze weer terug in Nederland en wonen in caravan op een camping. Dochter heeft twee kinderen met haar portugese man/vriend en woont daar nog.
[..]
Meer op: http://portugal.blog.nl/w(...)n-de-familie-jipping
Deze uitzending herinner ik me ook nog.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:27 schreef flipsen het volgende:
Bij gebrek aan nieuwe afleveringen keek ik even een oude terug via Uitzending Gemist. WAT EEN NARE MENSEN!!! Brrrr, uitzending van 26/11/2009, gezin dat naar Zuid Afrika vertrekt. Ik heb echt met die oma te doen, die heeft alles aan menselijkheid dat haar zoon niet heeft
Die mensen willen er natuurlijk niet voor niks vanaf.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:59 schreef alors het volgende:
Suprise suprise! Het onverwachte is de mooiste prijs!
Dat dacht ik ook al, die wisten niet hoe gauw ze weg moesten daarquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Die mensen willen er natuurlijk niet voor niks vanaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |