Heerlijk bericht weer voor je lachspieren over de zelfislamisering van intelligent Nederland.quote:Bron
LEERDAM - Drie schilderijen van kunstenares Sylvia Bosch zijn verwijderd uit de Lingepolikliniek in Leerdam omdat er varkens op staan, waar islamieten mee geconfronteerd kunnen worden...
Een van de schilderijen waar varkens op staan, op de website van kunstenares Sylvia Bosch
Ads door Google
Een patiënt, die zelf geen moslim is, diende een klacht in over de schilderijen omdat hij islamieten confrontaties met de varkens wil besparen. De leiding van de zorginstelling besloot daarop direct de schilderijen te verwijderen, meldt het AD.
Kunstenares Sylvia Bosch is verbijsterd. "Een week eerder kreeg ik nog een e-mail van de kliniek dat men leuke reacties kreeg. Na één klacht moeten ze meteen weg." De Lingepolikliniek heeft verklaard dat de schilderijen zijn weggehaald omdat alle bezoekers zich op hun gemak moeten voelen in de instelling.
De terreur van de politieke correctheid slaat weer toe.quote:De leiding van de zorginstelling besloot daarop direct de schilderijen te verwijderen, meldt het AD.
Wat een baas, gewoon IRL gaan lopen trollen.quote:Een patiënt, die zelf geen moslim is, diende een klacht in over de schilderijen omdat hij islamieten confrontaties met de varkens wil besparen.
Ongelooflijk. Iemand die totaal geen partij is in dit geheel dient een klacht in en ze luisteren er ook nog naar! Kan ik ook alvast een klacht indienen tegen alle standbeelden van varkens die ik her en der in boerendorpen tegen kom?quote:Een patiënt, die zelf geen moslim is, diende een klacht in over de schilderijen omdat hij islamieten confrontaties met de varkens wil besparen.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:38 schreef mstx het volgende:
Te belachelijk voor woorden. Waarschijnlijk zal het de moslims zelf een worst () wezen.
Als ik geen bacon meer mag eten is het oorlog.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:34 schreef mazaru het volgende:
Als we een paar jaar verder zijn, is er geen speklap meer te krijgen in de winkel.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:38 schreef mstx het volgende:
Te belachelijk voor woorden. Waarschijnlijk zal het de moslims zelf een worst () wezen.
Precies! Wat een overgevoelige patient...quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:43 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Als ik geen bacon meer mag eten is het oorlog.
| 1 |
Er zit een foutje in je nick....quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:54 schreef sneeuwitjesappel het volgende:
[ code verwijderd ]
NEEEEE!!! Ik ben de veranderde naam voor negerzoenen nog steeds niet te boven!!
Niet dit ook nog!
En wat te denken van witte bonen in tomatensaus en blanke vla.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:57 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Er zit een foutje in je nick....![]()
Verder is Sneeuwwitje ook bestwel discriminerend, ook bij poolen zullen de witte en zwarte bal binnenkort wel verdwijnen.
om over negeren nog maar te zwijgen....quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:00 schreef mstx het volgende:
[..]
En wat te denken van witte bonen in tomatensaus en blanke vla.
Mag ook niet volgens de Koranquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
Islamisering, daar geloof ik niet in, maar dit vind ik echt tenenkrommend. Wat bezielt zo'n halve zool om een klacht in te dienen? En het meest achterlijke is dat de directie nog buigt ook. Je hoeft de moslim ook niet in z'n reet te kruipen. Ik denk dat de meeste van hen dat zelf ook niet willen.
Dat was destijds toch al het geval bij Fortis, dacht ik....quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:45 schreef Wijze_appel het volgende:
Het spaarvarken gaat er ook nog een keer aan. Je voelt die volslagen onzin gewoon aankomen.
[ afbeelding ]
Lezen! Er staat zelfislamisering!!quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:50 schreef DroogDok het volgende:
Waarom is dit nou weer een teken voor "de islamisering van Nederland"? Er heeft geen enkele moslim geklaagd over de schilderijen.
Weet ik.quote:
Tuurlijk joh. 1 klagende patient staat gelijk aan de "zelfislamisering van intelligent Nederland". Lekker simpel denken weer.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heerlijk bericht weer voor je lachspieren over de zelfislamisering van intelligent Nederland.
Zelfs extremistische moslims kunnen een voorbeeld nemen aan debiele kaaskoppen.
quote:Persbericht
PVV: GEEN SCHILDERIJEN MET VARKENS WEGHALEN
Vragen van het lid Fritsma (PVV) aan de minister voor Wonen, Wijken en Integratie over het bericht dat schilderijen met varkens zijn verwijderd uit een polikliniek om te voorkomen dat moslims er aanstoot aan nemen.
1.)
Bent u bekend met het bericht "Schilderijen met varkens verwijderd"? (*)
2.)
Deelt u de mening dat het ronduit bespottelijk is om kunstobjecten te verwijderen om de enkele reden dat er een kans is dat moslims zich er aan zullen storen? Zo neen, waarom niet?
3.)
Bent u bereid de betreffende zorginstelling aan te spreken op deze bijzonder onwenselijke gedragslijn, deze instelling te verzoeken om de betreffende kunstwerken opnieuw op te hangen en aan de kunstenares excuses aan te bieden? Zo neen, waarom niet?
4.)
Waarom wordt telkens opnieuw het signaal afgegeven dat de Nederlandse samenleving zich aan moet passen aan moslims in plaats van andersom?
(*) http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Niet alleen die ene klagende patiënt, maar vooral de reactie erop.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. 1 klagende patient staat gelijk aan de "zelfislamisering van intelligent Nederland". Lekker simpel denken weer.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:47 schreef patatmetfriet het volgende:
Maar goed dat er bio-industrie is tegenwoordig, een hedendaagse moslim zou maar eens buiten lopen, en in de wei met varkens geconfronteerd worden!
Ze halen het schilderij weg omdat iedereen zich op zijn gemak moet voelen. Ze doen het dus alleen voor die ene klager, niet voor de moslims.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Niet alleen die ene klagende patiënt, maar vooral de reactie erop.
Ook dat nog idd. Wat een faalhaas die klagerquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:51 schreef Muridae het volgende:
Volgens mij snappen de meeste lezers niet wat er aan de hand is.
Moslims nemen geen aanstoot aan varkens !
Het is alleen niet toegestaan om het vlees van varkens te eten, zoals dit ook het geval is binnen het jodendom.
Omdat jij het niet eens bent met hun mening en manier van leiding voeren, hebben ze geen eigen mening en voeren ze geen leiding?quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:41 schreef Greys het volgende:
Ik snap ook werkelijk niet dat die leiding van de zorginstelling direct besloot de schilderijen te verwijderen. Hebben die geen eigen inzicht en mening bij zoiets? En dat noemt zich leiding?
quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ze halen het schilderij weg omdat iedereen zich op zijn gemak moet voelen. Ze doen het dus alleen voor die ene klager, niet voor de moslims.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Omdat jij het niet eens bent met hun mening en manier van leiding voeren, hebben ze geen eigen mening en voeren ze geen leiding?
Lees de reacties van de instelling is.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ik bij de tandarts aangeef dat ik nerveus word van het schilderij in de wachtkamer, gaan ze dat echt niet weghalen hoor. Dus ik weet niet wat die ene klager in dit geval zoveel 'macht' gegeven heeft? Puur dat hij/zij zich er niet prettig bij voelde? Geloof er niets van.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)weg_voor_klager.htmlquote:"Het is ons voor zover ik weet nog nooit eerder gebeurd dat een klacht is ingediend over een schilderij", zegt een woordvoerder van Rivas. "Daarom hebben we de klacht zeer serieus genomen." Dat er een klacht was ingediend, was uiteindelijk genoeg reden om het schilderij te verwijderen.
"Het gaat ons niet om de inhoud van de klacht", zegt de woordvoerder. "We willen er gewoon zeker van zijn dat niemand hier zich aan de schilderijen stoort."
quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Lees de reacties van de instelling is.
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)weg_voor_klager.html
En hun manier van handelen is niet maatgevend voor hoe jouw tandarts moet/zal handelen.
Hun mening is dat iedereen zich op zijn gemak moet voelen in hun wachtkamer.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ze om één klager met een kul-reden die dingen weghalen, dat vind ik nou niet bepaald getuigen van een eigen mening nee. Want eerder vonden ze de schilderijen klaarblijkelijk zelf prima.
En de klager sprak nog namens anderen ook, niet eens namens zichzelf. Hij/zij dacht te moeten denken voor anderen, die er waarschijnlijk helemáál geen aanstoot aan namen.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:33 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wat een baas, gewoon IRL gaan lopen trollen.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hun mening is dat iedereen zich op zijn gemak moet voelen in hun wachtkamer.
Als blijkt dat dat niet zo is, dan nemen ze (voor zover mogelijk) maatregelen om te zorgen dat dat wel zo is.
Niet jouw mening of manier van leiding geven misschien. Maar het is het toch echt als je wat verder kijkt.
Dan wordt het wel heel makkelijk om iemand te ontslaan:quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Lees de reacties van de instelling is.
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)weg_voor_klager.html
En hun manier van handelen is niet maatgevend voor hoe jouw tandarts moet/zal handelen.
Of om de koffieautomaat weg te halen:quote:"Het is ons voor zover ik weet nog nooit eerder gebeurd dat een klacht is ingediend over een arts", zegt een woordvoerder van Rivas. "Daarom hebben we de klacht zeer serieus genomen." Dat er een klacht was ingediend, was uiteindelijk genoeg reden om de arts te ontslaan.
"Het gaat ons niet om de inhoud van de klacht", zegt de woordvoerder. "We willen er gewoon zeker van zijn dat niemand hier zich aan de arts stoort."
Één klacht en het is gedaan.quote:"Het is ons voor zover ik weet nog nooit eerder gebeurd dat een klacht is ingediend over een koffieautomaat", zegt een woordvoerder van Rivas. "Daarom hebben we de klacht zeer serieus genomen." Dat er een klacht was ingediend, was uiteindelijk genoeg reden om de koffieautomaat te verwijderen.
"Het gaat ons niet om de inhoud van de klacht", zegt de woordvoerder. "We willen er gewoon zeker van zijn dat niemand hier zich aan de koffieautomaat stoort."
Een schilderij heeft tegenwoordig ook een CAO?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:05 schreef mstx het volgende:
[..]
Dan wordt het wel heel makkelijk om iemand te ontslaan:
[..]
Of om de koffieautomaat weg te halen:
[..]
Één klacht en het is gedaan.
Welke afspraken zijn er met die kunstenares gemaakt dan?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus één iemand die zich er zelf niet aan stoort maar 'denkt dat een ander daar zich misschien wel eens aan zou kunnen storen' is belangrijker dan de kunstenares met wie de afspraken zijn gemaakt? Ik vind dat gewoon bijzonder krom.
Verder is dat niet eens het belangrijkste in deze, maar drie keer raden wie er nu gezeik krijgen omdat 'ze klagen over schilderijen met varkens' terwijl dat helemaal niet het geval was. Je weet toch hoe het werkt?
Een klacht over een wandversiering is wel even wat anders dan een klacht over personeel....quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:05 schreef mstx het volgende:
[..]
Dan wordt het wel heel makkelijk om iemand te ontslaan:
[..]
Of om de koffieautomaat weg te halen:
[..]
Één klacht en het is gedaan.
Mooi, ik ga vanmiddag nog bellen met die instelling dat ik me ongemakkelijk voel bij een wachtkamer met incomplete collecties.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:00 schreef VancouverFan het volgende:
Als blijkt dat dat niet zo is, dan nemen ze (voor zover mogelijk) maatregelen om te zorgen dat dat wel zo is.
Niet jouw mening of manier van leiding geven misschien. Maar het is het toch echt als je wat verder kijkt.
Beste Fok moderators,quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:45 schreef Wijze_appel het volgende:
Het spaarvarken gaat er ook nog een keer aan. Je voelt die volslagen onzin gewoon aankomen.
Waaruit maar weer blijkt dat het gewoon onmogelijk is om iedereen tevreden te houden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:09 schreef elcastel het volgende:
[..]
Mooi, ik ga vanmiddag nog bellen met die instelling dat ik me ongemakkelijk voel bij een wachtkamer met incomplete collecties.
Lezen blijft een kunst, begrijp ik.quote:
Lezen niet denk ik, begrijpend lezen voor sommigen welquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lezen blijft een kunst, begrijp ik.
klagende zeikstralen?quote:
Klaarblijkelijk dat ze daar mocht exposeren he?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Welke afspraken zijn er met die kunstenares gemaakt dan?
Er is ook niemand die dat beweert!quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:49 schreef Greys het volgende:
Er is geen moslim die zelf over die schilderijen heeft geklaagd he?
Zou je nog best eens gelijk aan kunnen hebben ook. Bovendien gaat er in in dit geval niet eens om wat hij zou vinden, maar om wat een ander denkt dat hij misschien zou kunnen vinden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk dat ze daar mocht exposeren he?
Die schilderijen komen niet uit de lucht vallen.
Het gaat mij er vooral om dat het 'excuus' van die leiding is 'iedereen moet zich hier prettig voelen'. Maar ik denk dat als er iemand bij de volgende willekeurige lichting schilderijen zegt dat die bepaalde kleur groen in het schilderij slecht werkt op zijn gemoedstoestand, dat dat excuus dan ineens niet meer zo belangrijk is... Wilde gok
quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is ook niemand die dat beweert!
[ afbeelding ]
Eén van de gewraakte doeken.
Fijn dat jij ook even voor anderen denkt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar het kan toch geen kwaad dat nog even te onderstrepen?
Er zijn er zat die zo'n bericht even vluchtig lezen en op basis van een kop en een plaatje in de Telegraaf denken dat er een moslim heeft geklaagd, zeker weten.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:46 schreef huhggh het volgende:
[..]
Fijn dat jij ook even voor anderen denkt.
Dat zul je altijd en overal hebben.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is al bewezen door sommige reacties onder dat Telegraaf bericht.
Komkommertijd he.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:49 schreef Frutsel het volgende:Bizar allemaal... what's next?
Ow...Voetbalshirts... that's next
Vermijdt het duivelse shirt van Man United
Maar zijn er geen afspraken gemaakt dat die instelling ze weg mag halen als er iemand aanstoot aan neemt?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk dat ze daar mocht exposeren he?
Die schilderijen komen niet uit de lucht vallen.
Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Het gaat mij er vooral om dat het 'excuus' van die leiding is 'iedereen moet zich hier prettig voelen'. Maar ik denk dat als er iemand bij de volgende willekeurige lichting schilderijen zegt dat die bepaalde kleur groen in het schilderij slecht werkt op zijn gemoedstoestand, dat dat excuus dan ineens niet meer zo belangrijk is... Wilde gok
Ik vind blanke vla echt niet kunnen!quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:04 schreef sneeuwitjesappel het volgende:
Verder is Sneeuwwitje ook bestwel discriminerend.
daarom sneeuwitjesappel; niks aan het handje (ja, je moet tegenwoordig overal goed over na denken van te voren)
ik snap niet dat jodenkoeken nog verkocht mogen worden, misschien kan die patiënt daar ook nog een klacht over indienen?
Aha!quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:51 schreef Muridae het volgende:
Volgens mij snappen de meeste lezers niet wat er aan de hand is.
Moslims nemen geen aanstoot aan varkens !
Het is alleen niet toegestaan om varkens te eten, zoals dit ook het geval is binnen het jodendom.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:20 schreef deBoomkip het volgende:
[..]
Aha!
Het wordt dus weggehaald zodat een moslim niet per ongeluk het schilderij opeet!
Maar ik hou van kunst!quote:Een patiënt, die zelf geen moslim is, diende een klacht in over de schilderijen omdat hij islamieten confrontaties met de varkens wil besparen.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:48 schreef Lavenderr het volgende:
Die krijgen nu de zwarte piet voor iets waar ze zelf niets aan kunnen doen.
En dat is niet de eerste keer. Zo ook met het 'uit voorzorg geen kerstboom zetten, want je zou eens een moslim beledigen' gedoe, elk jaar weer. Afgelopen jaar op een universiteit, enkele jaren terug op schiphol.quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:48 schreef Lavenderr het volgende:
Denken voor een ander, hoe arrogant en beledigend voor de mensen waarvoor deze klager meende op te moeten komen.
Nou, dat soort ideeën leven echt in die kringen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:48 schreef Lavenderr het volgende:
Denken voor een ander, hoe arrogant en beledigend voor de mensen waarvoor deze klager meende op te moeten komen.
oh dit is zulke lekkere koren op je nepmolen hequote:Op donderdag 22 juli 2010 15:14 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat is niet de eerste keer. Zo ook met het 'uit voorzorg geen kerstboom zetten, want je zou eens een moslim beledigen' gedoe, elk jaar weer. Afgelopen jaar op een universiteit, enkele jaren terug op schiphol.
Waarom kunnen we niet normaal doen. Een kerstboom zetten IS niet beledigend, dat hoort bij het geloof van miljoenen Nederlanders en hoort gewoon bij Nederland. Ook zonder geloof vieren mensen kerst met een kerstboom.
Als je dat weet zeik je om te zeiken net zoals die idioot over de schilderijen. Mensen die menen voor anderen te moeten denken zijn in mijn ogen geestelijk gehandicapt.quote:
Dan kun je dus geen kunst meer exposeren in openbare ruimtes, er zal altijd wel iemand zijn die het desbetreffende werk niet aangenaam vindt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Precies, kabouter Buttplug is er uiteindelijk ook gekomen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:11 schreef mootie het volgende:
[..]
Dan kun je dus geen kunst meer exposeren in openbare ruimtes, er zal altijd wel iemand zijn die het desbetreffende werk niet aangenaam vindt.
Zie hier waarom je niet tolerant moet zijn.quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:11 schreef mootie het volgende:
[..]
Dan kun je dus geen kunst meer exposeren in openbare ruimtes, er zal altijd wel iemand zijn die het desbetreffende werk niet aangenaam vindt.
Ok, voor één keer wil ik wel een aanslag van De Basis steunen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:15 schreef Frollo het volgende:
[..]
Precies, kabouter Buttplug is er uiteindelijk ook gekomen.
Ik dacht al wat is toch dat straaltje kwijl dat van mijn kin afdruppelt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als je dat weet zeik je om te zeiken net zoals die idioot over de schilderijen. Mensen die menen voor anderen te moeten denken zijn in mijn ogen geestelijk gehandicapt.
Dacht ik ook, maar je moet toch echt dit even lezenquote:Op donderdag 22 juli 2010 17:29 schreef Lord_Horatio het volgende:
Wat nog zorgelijker is, het aantal makke schapen dat weer niet een tekst leest (vandaar het mak zijn) en aannemen in al hun domheid , dat een Moslim deze klacht heeft ingediend. Ik moet nog een Moslim tegen komen die het zal bommen dat er een schilderij is met een varken erop in een gemeentehuis of ziekenhuis.
Ze eten het varken niet op, dat klopt, maar daarom betekent het niet dat ze het dier niet kunnen waarderen.
Zelfbehoud en pure angst.quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:28 schreef Michelle_2 het volgende:
Ik vraag me bij het lezen van dit soort berichten altijd af hoe het nou toch komt dat iemand zo doorgeslagen politiek correct is geworden.
Sinds wanneer neemt men een uitspraak van een individu als maatstaf voor een wereldwijde communie, zeker als deze persoon in geen verre enige functie of macht bekleed binnen de Islam(itische gemeenschap) ?quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:02 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dacht ik ook, maar je moet toch echt dit even lezen
http://www.geenstijl.nl/m(...)m_beledigt_door.html
quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:41 schreef Re het volgende:
en wie wordt hier uiteindelijk dan weer op afgerekend?
dom kutwicht die patient
Wat een trieste taqqiya.quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:40 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Sinds wanneer neemt men een uitspraak van een individu als maatstaf voor een wereldwijde communie, zeker als deze persoon in geen verre enige functie of macht bekleed binnen de Islam(itische gemeenschap) ?
Zoals al eerder gezegd, de maatregelen die deze instellingen neemt zijn niet geldend voor alle andere instellingen en openbare ruimtes.quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:11 schreef mootie het volgende:
[..]
Euh, die patiënt stel ik hier minder verantwoordelijk voor dan de leiding daarquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:41 schreef Re het volgende:
en wie wordt hier uiteindelijk dan weer op afgerekend?
dom kutwicht die patient
Volgens mij worden de meeste besluiten genomen door dit soort mensen die zelfs niets met de islam te maken hebben en waar de meeste moslims geen weet van hebben of zich aan storen. Sukkeltjes ookquote:Een patiënt, die zelf geen moslim is, diende een klacht in over de schilderijen omdat hij islamieten confrontaties met de varkens wil besparen. De leiding van de zorginstelling besloot daarop direct de schilderijen te verwijderen, meldt het AD.
Vreemd dat ze zich daar nog nooit druk om hebben gemaakt bij andere gelovenquote:Media aandacht voor schilderij Lingepoli
In verschillende media staan vandaag berichten over het verwijderen van schilderijen uit de Lingepoli in Leerdam. Feit is dat naar aanleiding van een expositie een bezoeker heeft verzocht om drie schilderijen met de afbeelding van een varken te vervangen.
Rivas heeft besloten dit verzoek te honoreren, omdat alle cliënten en bezoekers zich op hun gemak moeten voelen. Het gaat hier dus wat Rivas betreft niet om een principiële kwestie.
Met het ophangen van kunst, zoals dat ook is opgenomen in Planetree, wil Rivas bijdragen aan het welbevinden van alle bezoekers. De leiding van de Lingepoli heeft daarom de kunstenares verzocht een alternatief schilderij op te hangen en dit is ook gebeurd.
Alle ophef die nu ontstaat over dit onderwerp betreurt Rivas. Het heeft niets te maken met hoe wij kunst en cultuur in relatie tot Planetree en het welbevinden van onze cliënten en bezoekers zien, in tegendeel.
Jij doet er anders hard je best voor.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
Islamisering, daar geloof ik niet in, maar dit vind ik echt tenenkrommend. Wat bezielt zo'n halve zool om een klacht in te dienen? En het meest achterlijke is dat de directie nog buigt ook. Je hoeft de moslim ook niet in z'n reet te kruipen. Ik denk dat de meeste van hen dat zelf ook niet willen.
Ik zie daar niet zo'n groot probleem in eigenlijk. Je kunt de problemen ook met een vergrootglas gaan zoeken natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij doet er anders hard je best voor.
Als moslimmannen hun vrouwen niet door een mannelijke arts willen laten behandelen, dan mogen ze van jou EISEN dat er een vrouwelijke arts komt.
.....en wat ga jij ze dan vertellen of vragen?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 06:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik zie daar niet zo'n groot probleem in eigenlijk. Je kunt de problemen ook met een vergrootglas gaan zoeken natuurlijk.
Verder denk ik dat ik vanmiddag maar eens een belletje ga plegen naar de bewuste zorginstelling. Achterlijke imbecielen.
In het ziekenhuis mag een patiënt zelfs meer weigeren dan dat. Een goede vriend van mij is Moslim én dokter. Bij hem heeft een patiënt weleens gezegd dat hij.zij niet wenst behandeld te worden door een allochtoon. En daar wordt gewoon gehoor aan gegeven. Maar jij wil het weer zwart-wit laten zien. Statistisch gezien zou ik het ook liever door een man laten doen. Minder kans dat het fout gaat.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als moslimmannen hun vrouwen niet door een mannelijke arts willen laten behandelen, dan mogen ze van jou EISEN dat er een vrouwelijke arts komt.
De TS heeft gelijk. Er is sprake van ZELFislamisering. De Mariette Hamertjes en andere wereldvreemde mongolen die die zielige moslimpjes op klassiek links-racistische wijze benaderen. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Die klager gewoon stevig te kennen geven, dat ie in de (varkens)stront kan zakken met z'n gejank. Simpel en eerlijk.
Op de A1 is een vrachtwagen met varkens gekanteld. Misschien kan d'r iemand bellen dat er iemand aanstoot aanneemt die er langsrijdt. Moet je zien hoe snel die zooi weer weg is!quote:Vrachtwagen met varkens gekanteld op A1
Uitgegeven: 23 juli 2010 12:16
Laatst gewijzigd: 23 juli 2010 12:15
HOLTEN - Een vrachtwagen met varkens is vrijdag op de snelweg A1 bij Holten in Overijssel gekanteld. De snelweg in de richting van Hengelo (O.) is hierdoor afgesloten. Dat heeft de ANWB gemeld.
Een woordvoerder van de ANWB sprak vrijdag van een grote ravage. Hoe de varkens eraan toe zijn en of er varkens loslopen is nog niet bekend.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Op de A1 is een vrachtwagen met varkens gekanteld. Misschien kan d'r iemand bellen dat er iemand aanstoot aanneemt die er langsrijdt. Moet je zien hoe snel die zooi weer weg is!
Kom op zeg
quote:Varkens vervangen door koeien
LEERDAM - De Lingepolikliniek in Leerdam heeft geen spijt van het weghalen van de varkensschilderijen. De schilderijen van Sylvia Bosch werden verwijderd na een klacht van een patiënt, die zelf geen moslim is. Deze patiënt wilde islamieten confrontaties met de varkens besparen en diende een klacht in.
Dit schrijft het AD vandaag. Volgens woordvoerster Claudia Busato wilde de kliniek slechts die ene klacht oplossen. ,,Voor ons is het absoluut geen politiek standpunt. We hebben het ook gevraagd aan medewerkers van ons die moslim zijn, maar die hadden geen klachten. We betreuren de commotie, maar we zijn een zorgverlener, geen politieke organisatie.''
De kunstwerken zijn nu vervangen door schilderijen van koeien. De varkens komen niet terug, verzekert Busato. Kunstenares Sylvia Bosch is verbijsterd. ,,We leven toch in Nederland? Hier verwacht je zulke dingen niet.''
Zo klaar opgelost, slotjequote:
Moslims: Schilderij varken is helemaal niet beledigend
Het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN) is 'verbolgen' over het besluit van de Lingepolikliniek uit Leerdam om een schilderij van een biggetje te verwijderen, omdat het moslims wel eens zou kunnen kwetsen.
De instelling haalde het schilderij weg na een klacht van een niet-moslim. De bezoeker dacht dat moslims aanstoot zouden nemen aan de afbeelding.
Onzin, vindt Habib El Kaddaoui van het SMN. 'De meeste moslims nemen daar totaal geen aanstoot aan,' zegt hij vrijdag in het AD. 'Ze wonen hier al dertig, veertig jaar en weten dat de meerderheid hier wél varkensvlees eet. Bovendien hebben veel moslims in abattoirs gewerkt waar ook varkens worden geslacht.'
Verkeerd signaal
Slechts een klein groepje ultra-orthodoxe moslims zou moeite kunnen hebben met het biggetje, meent El Kaddaoui. De autochtone klager bedoelde het misschien goed, maar het indienen van een klacht namens moslims was 'niet handig'.
'Daarmee geef je een verkeerd signaal af,' zegt El Kaddaoui. 'Het is niet verstandig als je voor anderen gaat denken en voelen en de kliniek daarin meegaat.'
quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Ok, de meeste moslims zijn dus beter geintegreerd dan de doorsnee PvdA-babyboomer.
Wat feitelijk gewoon smerig koloniaal gedrag is. Het is niet voor niets dat ik als rechtervleugel VVD-er prima met moslims overweg kan, waar de doorsnee PvdA-er nooit een normale band met die mensen heeft.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, die PVDA debielen zijn overal bezig met "hun"achterban beschermen tegen ons.
Knap dat jij in mijn hoofd kijken en mijn standpunt inzake dit onderwerp belicht. Dat terwijl ik hier nog nooit iets over gezegd of geschreven hebquote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben geen moslim maar als ik een vrouwelijke specialist wil voor het één of ander, mag ik daar gewoon voor kiezen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:56 schreef El_Matador het volgende:
Wat heerlijk suggestief weer. Kun je één voorval noemen waarin een moslim in grote nood moord en brand schreeuwde om een andere arts?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben geen moslim maar als ik een vrouwelijke specialist wil voor het één of ander, mag ik daar gewoon voor kiezen.
Echter, en daar ben ik het met jou weer eens, niet in een noodgeval. Kom je met een ambulance het ziekenhuis in voor een spoedoperatie, dan moet je het maar doen met het personeel dat dan dienst heeft.
Iedere moslim die dan gaat zeiken over mannelijk/vrouwelijk personeel, moeten ze door een politie-escorte afvoeren.
Waar lees jij dat moslims er aanstoot aan namen?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:50 schreef Stephan1237 het volgende:
We leven ...verdomme in Nederland, die moslims moeten zich gewoon aan de regels houden hier..
Als wij schilderijen met varkens hebben hangen moeten de moslims maar gewoon niet komen op die plek
Was op het nieuwsquote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar lees jij dat moslims er aanstoot aan namen?
Ze moeten het gewoon laten hangen, Nederland is Nederland. Als het hun niet bevalt, welke geloof je ook hebt moet je naar een land gaan waar je je thuis voeltquote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:55 schreef mootie het volgende:
Wel lichtelijk discriminerend dat ze het alleen maar voor de moslims weghalen, what about onze Joodse medeburger.
staat helaas niet op rtlgemist.nlquote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan kun je vast wel een link naar het nieuwsitem geven.
Moslims die geklaagd hebben over het varkensschilderij. En dat weet je zeker.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:09 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
staat helaas niet op rtlgemist.nl
was van RTL 7 nieuwsuitzending 11:00
Iets met pappenheimers.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Knap dat jij in mijn hoofd kijken en mijn standpunt inzake dit onderwerp belicht. Dat terwijl ik hier nog nooit iets over gezegd of geschreven heb
Moslims die kunnen klagen eroverquote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Moslims die geklaagd hebben over het varkensschilderij. En dat weet je zeker.
Oh, je verandert je verhaal dus. Er hebben helemaal geen moslims geklaagd. Doe me een lol en ga dit topic dan ook niet zitten vervuilen met algemeenheden over moslims die zich maar moeten aanpassen en meer van dat fraais.quote:
waar kkom jij vandaan danquote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:22 schreef Costarican het volgende:
idd.
Ik als Islamiet vind het al raar.
Ik bedoel van, waarom een klacht indienen?
Zich niet op hun gemak voelen is sowieso onzin.
Dan verhuis je maar naar verwegistan waar geen varkens zijn.
Ik eet overigens natuurlijk geen varkensvlees, en ik raak ze ook nooit aan, maar als je om zoiets een klacht indient, dan moet je gewoon weg uit Nederland. Er zijn hier genoeg varkens.
Dus als hij naar Amsterdam moet neemt hij super veel omwegen zodat hij langs de snelwegen geen varkens ziet? Of gaat hij hier ook een klacht voor indienen?
Domme nep moslims.. Verpesten het voor moslims zoals mij
Biggetjesquote:Op donderdag 22 juli 2010 21:18 schreef chroestjov het volgende:
[ afbeelding ]
Dit biggetje begrijpt het ook niet helemaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:41 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat feitelijk gewoon smerig koloniaal gedrag is. Het is niet voor niets dat ik als rechtervleugel VVD-er prima met moslims overweg kan, waar de doorsnee PvdA-er nooit een normale band met die mensen heeft.
[..]
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 03:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ah. Het moslim bashen lukt niet in dit topic, dan maar de PvdA gaan bashen
ik heb er nog geen moslim over horen piepen anders, jij welquote:
Niet grappig, wel mooi natuurlijk. Alleen het Marokkanenprobleem blijft jullie gewoon een slechte naam geven.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:06 schreef IHVK het volgende:
Real Life troll inderdaad
Altijd grappig dat 9 van de 10 keer blijkt dat moslims eigenlijk niet geklaagd hadden.
Het Marokkanenprobleem? Omdat een Nederlandse muts zo nodig moest klagen over varkens op een schilderij. Je kunt ook het Midden Oosten Probleem er bij slepen. Omdat varkens bij Joden net als bij moslims onreine beesten zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Niet grappig, wel mooi natuurlijk. Alleen het Marokkanenprobleem blijft jullie gewoon een slechte naam geven.
Nog steeds...quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De terreur van de politieke correctheid slaat weer toe.
En vraag je nou maar eens af waarom moslims zich altijd gekwetst voelen en Joden amper klagen over dat soort onbenulligheden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het Marokkanenprobleem? Omdat een Nederlandse muts zo nodig moest klagen over varkens op een schilderij. Je kunt ook het Midden Oosten Probleem er bij slepen. Omdat varkens bij Joden net als bij moslims onreine beesten zijn.
Er is geen moslim die over dit schilderij geklaagd heeft.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:06 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En vraag je nou maar eens af waarom moslims zich altijd gekwetst voelen en Joden amper klagen over dat soort onbenulligheden.
ik heb nog geen moslim over dit schilderij horen klagenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:06 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En vraag je nou maar eens af waarom moslims zich altijd gekwetst voelen en Joden amper klagen over dat soort onbenulligheden.
Nee, joden klagen nooit. Vandaar dat er om de haveklap 'antisemitisme' wordt geschreeuwdquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:06 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
http://vls.wikipedia.org/wiki/Zwynquote:et zwyn es et schôonste der bêesten
zounder varken wa zoe me wyder zyn
g'eit ze nodig op ol ounze fêesten
en 'k eet olles zo geirn van 't zwyn
smout, vet, espe en spek
ôofvlêes koteletten en paté
smout, vet, espe en spek
worsten en bloelienk en vette derms
skeutelvlêes en zwynepôot
ei gy nog da bêestje zien slokken
't es oltyd zô ip zyn gemak
et jeunt em in zop en in brokken
zyn pôotjes stoan ôok in den bak
in 't zwynekot ge zoet do wegslieren
nie da de zwyns daarmee afzien
ze wroeten, ze zoun 't al ommekêren
oe vulder oe skôonder om zien
smout, vet, espe en spek
smout, vet, espe en spek
een plaatje dat ôok nog kan tellen
voor 's winters oes vlees gerêed te doen
een skôon stikske zwynerauwelle
me kolen gestoofd met anjoen
die geirnaars ke kan ginne mêe rieken
en koeitounge, k'wil gin mêe zien
en zwyg my van oaze of kieken
mo geef my een brokske van 't zwyn
definieer "de Nederlander"quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:27 schreef donald_dick het volgende:
Gelukkig bukken de Nederlanders vanzelf voor de moslims
Iddquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:33 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waarom? Hindoes beschouwen de koe juist als een heilig dier.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:56 schreef Karina het volgende:
Misschien moeten we, om niet alle Hindoes te beledigen, ook dan maar alle schilderijen met koeien erop weghalen.
Ik heb het ook niet specifiek over dit schilderij gehad.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Er is geen moslim die over dit schilderij geklaagd heeft.
Dus je stelling klopt niet.
Bij jouw vorige bijdrage zei je:quote:Op zondag 22 augustus 2010 02:55 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet specifiek over dit schilderij gehad.
Houd je mond gewoon dicht anders.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 02:55 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet specifiek over dit schilderij gehad.
Houd je mond gewoon dicht anders.
Oftewel, je zegt dat moslims gekwetst zouden moeten zijn door dit schilderij, ook al noem je het niet expliciet. Dat is nu niet het geval, dus je stelling slaat nergens op.quote:En vraag je nou maar eens af waarom moslims zich altijd gekwetst voelen en Joden amper klagen over dat soort onbenulligheden.
Het zou ook andersom kunnen werken. Een schilderij van een koe ophangen op een banale locatie zoals een ziekenhuis, is natuurlijk een grote aantasting van de waardigheid van een heilig wezen als een koe en derhalve een belediging voor Hindoesquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:37 schreef Facebook het volgende:
[..]
Waarom? Hindoes beschouwen de koe juist als een heilig dier.![]()
Moslims zijn geen volk en de meeste van hen zijn geen semieten, je bedoeld de Arabieren en Israelieten!quote:Op zondag 22 augustus 2010 08:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Semitsche volkeren: Israelieten en Islamieten.
Daarom wordt de term Vernederland ook gebruiktquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:37 schreef MassimO het volgende:
Het moet niet gekker worden in dit kutland
Dat is ook maar een toeristisch trekpleister. India is het land van de koemishandelaars.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:37 schreef Facebook het volgende:
[..]
Waarom? Hindoes beschouwen de koe juist als een heilig dier.![]()
Alle koeien het land uitquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:56 schreef Karina het volgende:
Misschien moeten we, om niet alle Hindoes te beledigen, ook dan maar alle schilderijen met koeien erop weghalen.
Mag hopen dat de betreffende patient die de klacht indiende inmiddels is overleden, extreem politiek correcte mongoolquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heerlijk bericht weer voor je lachspieren over de zelfislamisering van intelligent Nederland.
Zelfs extremistische moslims kunnen een voorbeeld nemen aan debiele kaaskoppen.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:26 schreef Zith het volgende:
OMG EN IK WILDE ZO GRAAG DIT SCHILDERIJ ZIEN
Hoe weet jij dat nou? Omdat een Nederlander heeft geklaagd weet jij dat moslims zich er niet gekwetst door voelen?quote:Op zondag 22 augustus 2010 09:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Doe effe normaal joh.
JIj stelt heel duidelijk:
[..]
Oftewel, je zegt dat moslims gekwetst zouden moeten zijn door dit schilderij, ook al noem je het niet expliciet. Dat is nu niet het geval, dus je stelling slaat nergens op.
Ik denk eerder een real life troll.quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:20 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Mag hopen dat de betreffende patient die de klacht indiende inmiddels is overleden, extreem politiek correcte mongool
da's een leuke... iets aantonen wat er niet is... uhmmm nee die houden we erinquote:Op zondag 22 augustus 2010 13:34 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Omdat een Nederlander heeft geklaagd weet jij dat moslims zich er niet gekwetst door voelen?
Toon dat eens even voor me aan.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:34 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Omdat een Nederlander heeft geklaagd weet jij dat moslims zich er niet gekwetst door voelen?
Is daarmee bewezen dat ze er geen aanstoot aan nemen? Nee.quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:36 schreef IHVK het volgende:
Waarom zou dat aangetoond moeten worden? Heeft er een moslim geklaagd? Nee.
Wanneer (in het verleden) hebben "de moslims" (allemaal natuurlijk, unaniem) aanstoot genomen van dit schilderij met een varken, hangende in een kliniek in Leerdam?? (bron?)quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:41 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Is daarmee bewezen dat ze er geen aanstoot aan nemen? Nee.
Hebben ze in het verleden er aanstoot aangenomen? Ja.
Moet ik hem er nog inkoppen? Al gedaan
Eerlijk gezegd valt het me juist op dat de Nederlandse moslim niet degene is die het aanhaalt. Ik kan me dit herinneren dat het weer een balnke autochtoon (geen moslim) was die ook de moslims op dezelfde wijze wegzette bij fortis door het varkentje te willen vervangen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:41 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Achja.... Stellingen zonder bewijs plaatsen, en als iemand daar kritisch op reageert, moet diegene maar met bewijzen komenquote:Op zondag 22 augustus 2010 13:34 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Vooral de laatste zin is buitengewoon hilarisch. Je doet alsof je iedereen omver hebt geluld maar niets is minder waarquote:Op zondag 22 augustus 2010 13:41 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ze?quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:41 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Mijn moeder was fan van en streng christelijk. Je bewijs!quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ze?
Omdat er ooit eens een paar moslims geklaagd hebben over een schilderij, klagen ze allemaal altijd over schilderijen. Dat is jouw denkwijze.
Op die manier kan ik net zo goed stellen dat alle christenen een hekel hebben aan muziek. Er was ooit eens een dominee die en bommelding deed om een Madonna concert te voorkomen.
Bewijs jij nu maar eens dat christenen geen probleem hebben met popmuziek.
Dus ik heb mijn kind bij een massamoordenaar in de klas laten zitten? Waarom kom je daar niet eerder mee!quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:17 schreef IHVK het volgende:
Wijze_Appel wil jij bewijzen dat basischoolleraren geen massamoordenaars zijn?
Volgens mij is dat ook nooit bewezen namelijk.
[..]
Joden klagen juist om de haverklap als er iemand is die ook maar iets negatiefs over ze zegtquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:06 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Een varken is voor een jood ook onreinquote:Op zondag 22 augustus 2010 20:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Joden klagen juist om de haverklap als er iemand is die ook maar iets negatiefs over ze zegt![]()
En bovendien heeft hier geen moslim over geklaagd.
Voor een wijze appel ben je niet heel wijs...
Ook in dat geval bleek dat alle 'klachten' gemeld waren door één persoon en die was nu juist net ingesteld als 'councillor' om het contact met molsim-groepen in die gemeente te verbeteren en hem was gevraagd die poster aan moslims winkeliers te verspreiden en de 'adviseur' had enkel gezegd dat het wel eens lastig kon zijn omdat er 'misschien' winkeliers zouden kunnen zijn die de poster weigerden...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:58 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Een varken is voor een jood ook onrein
Je zou juist verwachten dat een jood over zoiets als een spaarvarken zou klagen.
Dat eeuwige gejammer van die mongolen
Hier nog zo'n stukje oud nieuws:
Muslims outraged at police advert featuring cute puppy sitting in policeman's hat
[ afbeelding ]
http://www.dailymail.co.u(...)-policemans-hat.html.
Je hoort de negers toch ook niet zaniken over het feit dat het hondje zwart is
Ah well and:quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:19 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ook in dat geval bleek dat alle 'klachten' gemeld waren door één persoon en die was nu juist net ingesteld als 'councillor' om het contact met molsim-groepen in die gemeente te verbeteren en hem was gevraagd die poster aan moslims winkeliers te verspreiden en de 'adviseur' had enkel gezegd dat het wel eens lastig kon zijn omdat er 'misschien' winkeliers zouden kunnen zijn die de poster weigerden...
oftewel, ook daar is de 'ophef' weer vooral een gezochtte ophef omdat mensen bij voorbaat al denken conclusies te kunnen tekken over een 'vermeende' gevoeligheid bij andere groepen....
ook je volgende voorbeelden zijn precies hetzelfe ... ook hier weer 'vermeende' Councillors die menen op voorhand te moeten klagen wegens de vermeende gevoeligheid van anderen..quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:28 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ah well and:
http://galha.blogspot.com/2005/10/what-and-piglet-too.html
en
http://crombouke.blogspot(...)culturalism-and.html
Dat laaste natuurlijk wel terecht daar die cultuurgroep binnen de muren van de bajes overgepresenteerd is: Voor hun gelden immer de landswetten niet
Niet in het geval van de pigsback affairequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ook je volgende voorbeelden zijn precies hetzelfe ... ook hier weer 'vermeende' Councillors die menen op voorhand te moeten klagen wegens de vermeende gevoeligheid van anderen..
let wel op, zulke 'Councillors' die in engeland zeer enthousiast ingesteld werden hebben als taak zogenaamd te 'adviseren' bij de 'overgevoeligheid' en beschermen dus domweg hun eigen Job ermee als ze aankomen met allerhande 'gevoeligheden'...
mensen 'klagen' nu eenmaal dat is niks nieuwss...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:41 schreef desiredbard het volgende:
En ook niet hier in het kinderziekenhuis waar er wel degenlijk door zo'n hoer in hoofddoek geklaagd is mbt de kerststal.
Oh ik ben met je eens dat het probleem net zozeer ligt bij het overgesubsieerde belangengroepje dat naar deze mekkaerende persoon gehoor geeft.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:54 schreef RM-rf het volgende:
ehm... misschien begrijp je het niet omdat je zelf ook tot de groep van mensen hoort die net zo hard loopt mee te roepen dat 'de molsims zo overgevoelig zijn' ...
juist zo'n houding veroorzaakt het grootste probleem en dat is dat die mensen opeens denken dat allerhande dingen niet 'mogen'.
nogmaals, die pigsback affaire is gewoonweg één figuurtje die wat te mekkeren heeft, over een relatiegeschenk dat hij kennelijk niet wil ... prima, dat gebeurt wel vaker dat mensen wat te klagen zoeken... maar _ik_ zie niet in waarom dat opeens anders wordt als de klager een moslim zou zijn.
Overigens, als de chef op dat kantoor gewoon wil dat een bepaald object verwijderd wordt, heeft hij dat recht zn ondergeschikten daartoe opdracht te geven... hoe onzinnig zn gronden ook zijn.
enkel als je het woordje 'molsims' erbij haalt komt het opeens ook in de krant, en gaan bepaalde groepen doen alsof dat een belangrijke bericht is 'hoe onze cultuur ervoor staat'
[..]
mensen 'klagen' nu eenmaal dat is niks nieuwss...
op de kleuterschool van mn jongste dochter was een tijdje terug ook een ouder die klaagde over het naspelen van het kerstverhaal... dat kan toch altijd voorkomen?
of denk je dat zodra er moslims betrokken zijn (in het geval van de kleuterschool niet, daar ging het volgens mij om een gezin van jehova's getuigen ) opeens alles anders is en een 'klacht' opeens Nationaal nieuws wordt?
wat een gejank... het zijn jouw woorden, imho met een enorm sterke 'calimero-ondertoon' dat het zo ontzéttend veel uitmaakt of een blanke iets 'roept' qua klacht of een moslim, en dat naar moslims altijd geluisterd wordt en anar anderen nooit...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh ik ben met je eens dat het probleem net zozeer ligt bij het overgesubsieerde belangengroepje dat naar deze mekkaerende persoon gehoor geeft.
Laat ik even aannemen dat die klagende ouder op die school een hoogblonde blauwogige gereformeerde friesch danwel atheistische socialistische amsterdammer was...... die omwille van zijn denkwereld problemen heeft met dat weerspiegelen van het kerstverhaal......
Werd daar gehoor angegeven: Nee
Als dit een moslim geweest was was dat kerstspel afgelast.
Niet enkel klagende moslims is een probleem...klagen zou juist een goed symtoom van assimilatie/integratie zijn....... de manier waarop daar mee omgegaan wordt.
Als mijn kind dreint krijgt ie naughty step voor 3 minuten
Als een moslim dreint .....
Prima is dat kerstverhaal op school van je dochter verboden?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Mijn eigen idee is gewoon dat je zulk een klacht moet beoordelen zònder daarbij te kijken naar 'wie' daar klaagt... soms kan een klacht ook duidelijke gronden hebben en is er een oplossing mogelijk die het meest eenvoudig is en niemand echt last van heeft...
bv als iemand klaagt over een speelgoedvarkentje in een kantoor, of schilderijtjes van varkens denk ik misschien ook gewoon 'haal dat varkentje weg en het gezeik is over'... wat eigenlijk ook gewoonweg zo is.
Ben ik helemaal met je eens echter ik wil je wel van naiviteit beschuldigen als jij wil ontkennen dat dankzij allerlei (blanke linkse ) knufeflcommiteetjes de naald niet vaak uitslaat in het voordeel van bepaalde sekteleden.quote:Uiteindelijk zal de raliteit zijn dat soms klagers ook 'resultaat' halen .. ook soms meer resultaat halen dan anderen zouden willen zien (bv bij mijn ouders in de buurt zou een speeltoestel op een pleintje geplaatst worden, wat een groot deel van de buurt ook graag zag, een oud stel heeft dat gedwarsboomt door een klachten-procedure te starten... en succes gehad, en nee dat waren bij mijn weten geheel geen msolims, gewoon irritante mensen zonder specifieke religieuze 'reden' om zo irritant te zijn alhoewel, 't kunnen best griffo's zijn, die lopen daar meer rond dan moslims.)...
Gaat het nou niet aan lopen gevenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:53 schreef Boldface het volgende:
Doorgeslagen politieke correctheid. Als moslims er al aanstoot aan zouden nemen kan op dat moment wel naar een oplossing worden gezocht. Je maakt mij trouwens niet wijs dat moslims in het dagelijkse leven nooit met een varken worden geconfronteerd.
[ afbeelding ]
nee, maar dat heeft geen flikker te maken met of de klacht van moslims kwam...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:42 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Prima is dat kerstverhaal op school van je dochter verboden?
Want het was toch zo gemakkelijk om het die Jehova naar de zin te maken?
Alle gezeur gewoon over
Calimero....quote:Was het in de jaren 70 niet Wolkers of Cremer die bij de rechter zijn gelijk kreeg tegen de Godslastering aanklacht.
Maar zeg wat over de Maangod en zijn Pedofiel en het is meteen een aanklacht aan je broek
Je mag zijn hand schudden. Over posts gesproken met "boehoe"-gehaltequote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
Desiredbard die alsnog met pijn en moeite moslims erbij wil betrekken. Pathetic. Boehoe, moslims krijgen wel dingen voor elkaar, maar jehova's niet.Wat een onzin.
Och topic titel luid niet dat een Orthodoxe jood aanstoot neemt aan die schilderijenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
Desiredbard die alsnog met pijn en moeite moslims erbij wil betrekken. Pathetic. Boehoe, moslims krijgen wel dingen voor elkaar, maar jehova's niet.Wat een onzin.
Zeg meneer de Ridder, ik heb een vraag:quote:Och topic titel luid niet dat een Orthodoxe jood aanstoot neemt aan die schilderijen
Of een belangen vereniging voor mannen met pijpekrullen.
[...]
T's jammer voor de moslims dat de Joden hen met de uitvinding van de klaagmuur voor waren .
quote:Een patiënt, die zelf geen moslim is, diende een klacht in over de schilderijen omdat hij islamieten confrontaties met de varkens wil besparen.
dat moet hij ook gewoon doen om alles 'nieuwswaardig' te houden ..quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De klagende moslim waar je over loopt te janken heb je er zelf bij verzonnen:
Blijkbaar kun je zelf niet lezen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zeg meneer de Ridder, ik heb een vraag:
[ ] ben je aan het trollen?
[ ] kun je niet lezen?
[ ] ben je een islamofobe Wilders adept?
De klagende moslim waar je over loopt te janken heb je er zelf bij verzonnen:
[..]
Nee, je breidt het feitelijke nieuwsbericht uit met wat jou uitkomt om eens lekker op moslims te kunnen hakken. Ter staving van jouw opinie wellicht, maar met staving van dit artikel heeft het niets te maken.quote:Ik haalde enkel ander voorbeelden aan ter staving van dit artikel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |