Het is nu ook al een echte bergrit, het moet wel een beetje normaal blijven.quote:Op donderdag 22 juli 2010 07:54 schreef SuikerVuist het volgende:
Vreemd die omweg na de Marie-Blanque. Waarom niet nog een keer de Aubisque? Dan wordt het een echte bergrit.
Lijkt me ook.quote:Op donderdag 22 juli 2010 08:42 schreef Ambrosius het volgende:
De Marie-Blanque is ook niet niks trouwens, die laatste kilometers, al zal het toch pas los gaan op de laatste col denk ik.
Dat moet 1901 zijn, lijkt me.quote:n 1902 werd er voor het eerst een wielerkoers georganiseerd op de Tourmalet, een eendagskoers van Tarbes naar Tarbes over 215 kilometer. De Fransman Jean Fischer (winnaar van Paris-Tours in 2001) kwam als eerste boven, maar hij werd tweede achter de Italiaan Rodolfo Muller (4e Tour de France 1903)
Dan is de cirkel wel rond, in de regen winnen kan hij in ieder geval welquote:Op donderdag 22 juli 2010 10:09 schreef JohnDDD het volgende:
lancearmstrong: Waking up here in Pau to a massive rain storm. Hmmm.. Will be quite the contrast to the heat of previous days. #notcomplainingatall!
Lance in de regen nog één keer voor een grote overwinning?
Menchov! Zal je net zien dat hij vandaag op zijn bakkes gaat. Contador kwam in Parijs Nice 2009 ook in de problemen in de regen, maar dat was volgens mij ook onoplettendheid.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:20 schreef Sheepcidus het volgende:
Wie is er beter in de stromende regen?
beter hadden ze hem eergisteren geschrapt en vandaag erin gestopt. eergisteren heeft toch niemand er zich moe gemaakt (op een kopgroepje na)quote:Op donderdag 22 juli 2010 08:01 schreef knep het volgende:
[..]
Het is nu ook al een echte bergrit, het moet wel een beetje normaal blijven.
Zou ik zeer triest vinden. Sowieso als je een ronde wint zonder ritwinst. Als Saxo en Astana niet rijden moet Rabo gaan rijden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt me ook.
Eigenlijk verwacht ik wel dat het toch weer een kopgroep is die voor de etappezege gaat.
die lieten dinsdag al het werk aan lottoquote:Op donderdag 22 juli 2010 10:46 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Zou ik zeer triest vinden. Sowieso als je een ronde wint zonder ritwinst. Als Saxo en Astana niet rijden
Ach, men gaat zich er toch niet moe op maken. De tijden dat een bergetappe zo zwaar mogelijk moest zijn, zijn vervlogen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:25 schreef Beregd het volgende:
[..]
beter hadden ze hem eergisteren geschrapt en vandaag erin gestopt. eergisteren heeft toch niemand er zich moe gemaakt (op een kopgroepje na)
Ik hoop het wel, maar ik denk het niet. Schleck moet vandaag winnen, dus er zal héél hard gereden worden op de Tourmalet.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:09 schreef JohnDDD het volgende:
lancearmstrong: Waking up here in Pau to a massive rain storm. Hmmm.. Will be quite the contrast to the heat of previous days. #notcomplainingatall!
Lance in de regen nog één keer voor een grote overwinning?
Maar ik denk dat Contador beter is in de tijdrit dan Schleck. Ik vrees dat Andy minimaal 1 minuut voorsprong nodig heeft op Contador, en vrees dat ie dat vanmiddag niet gaat halen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:32 schreef Beregd het volgende:
eigenlijk hoop ik toch wel dat shleck hier contador losrijdt,
Niet omdat ik zo'n shleckfan ben, maar ik hoop op een epische secondenstrijd in de laatste tijdrit.
Maar daarvoor kan er makkelijk een groepje wegrijden. Saxo Bank als team heeft gewoon te weinig goede klimmers om lang een hoog tempo te kunnen rijden in de bergen. Ik denk dat Saxo Bank toch zeker 2 knechten (Sorenson & Fuglsang) wil hebben voor de 1e kilometers op de Tourmalet en dan kan je waarschijnlijk niet volle bak over de Soulor rijden aangezien die 2 nou niet echt geweldig in vorm zijn.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik hoop het wel, maar ik denk het niet. Schleck moet vandaag winnen, dus er zal héél hard gereden worden op de Tourmalet.
Officiele start is om 12:30quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:27 schreef poiuytr het volgende:
Vandaag eindelijk de tijd om een keer de hele etappe te zien. Is de NOS er rond 12 uur altijd gelijk bij vanaf de start of zijn ze al eerder begonnen?
Geen idee, maar dit: http://gaps.letour.fr/us.php is een goed alternatief.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:27 schreef poiuytr het volgende:
Vandaag eindelijk de tijd om een keer de hele etappe te zien. Is de NOS er rond 12 uur altijd gelijk bij vanaf de start of zijn ze al eerder begonnen?
quote:Okay, Pau is very wet. Rain you cannot escape from. Last Pyrenees stage will not be funny!
Pff, hij wordt er goed voor betaald. En ik denk dat de regen nog een leuke draai kan geven aan de rit van vandaag.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:41 schreef Sjowhan het volgende:
Zag een tweet vanochtend voorbijkomen van Koos Moerenhout:
[..]
http://twitter.com/kmoerenhout/status/19238730748
Als je internet op je telefoon hebt kan je via m.tour2010.nos.nl luisteren en kijkenquote:Op donderdag 22 juli 2010 10:21 schreef Flappekz het volgende:
De radio op mn telefoon wil niet werken, en mn collega's weigeren radio tour te luisteren.
I'm doomed
12.10 uurquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:27 schreef poiuytr het volgende:
www.letour.comquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:51 schreef -Raffie- het volgende:
Hoe laat is de verwachting dat ze aan de laatste klim beginnen?
Ok dat kan nog leuk worden met Menchov in de afdaling...quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:41 schreef Sjowhan het volgende:
Zag een tweet vanochtend voorbijkomen van Koos Moerenhout:
[..]
http://twitter.com/kmoerenhout/status/19238730748
Dan zit Schleck ook zonder helpers. Wanneer hij ook gaat, een 1-tegen-1 gevecht wordt het sowieso.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:56 schreef Dos37 het volgende:
Schleck moet gewoon direct gaan zodat Contador direct zonder helpers zit.
Wat zou het mooi zijn geweest als die in een andere ploeg had gezeten.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:08 schreef Beregd het volgende:
andy zal rapper zonder helpers zitten dan contador. Zeker met de vorm die vino nu de laatste ritten toonde.
of als hij frank nog had gehadquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:11 schreef HolyGhost het volgende:
[..]
Wat zou het mooi zijn geweest als die in een andere ploeg had gezeten.
Zo laat, shitquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:59 schreef lol1ishier het volgende:
Volgens tt is de top van de HC berg kwart over 6.
Menchov is superscherp deze Tour, net als vorig jaar in de Giro. Een scherpe Menchov maakt weinig tot geen fouten.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:54 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ok dat kan nog leuk worden met Menchov in de afdaling...
Ja? Als je die beelden ziet zou je dat niet zeggen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:19 schreef Drassss het volgende:
Noodweer... een beetje regen en het is nu prachtig weer op de top van de Tourmalet.
Dat is erg jammer inderdaad. Het had veel spannender geweest als Andy ook iemand had voor het echte beulswerk.quote:
Er is een verschil tussen noodweer en wat regen hequote:Op donderdag 22 juli 2010 12:19 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ja? Als je die beelden ziet zou je dat niet zeggen.
Alle journalisten/tourvolgers hebben daar een handje van.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen noodweer en wat regen heOverdrijven is een vak en dat beheerst Herbert wel
Daarom, gewoon zelf logisch nadenkenquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Alle journalisten/tourvolgers hebben daar een handje van.
Hij lijkt hier nog scherper, in de Giro hoefde hij in feite bijna alleen op di Luca te letten. Hier moet hij toch meerdere renners in het oog houden en telkens is Menchov 1 van de eersten die reageert op aanvallen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Menchov is superscherp deze Tour, net als vorig jaar in de Giro. Een scherpe Menchov maakt weinig tot geen fouten.
neem aan dat de commentatoren ook niks kunnen zien....quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:22 schreef DuTank het volgende:
Dat wordt vooral luisteren wat er gebeurd dan..
Ze vinden wel een oplossingquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:27 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
neem aan dat de commentatoren ook niks kunnen zien....
Beter radioverslag vanaf de motoren opzetten lijkt me.
Het lijkt me dan ook niet onmogelijk dat het scenario dat Schleck en Contador elkaar kapot rijden en Menchov als derde hond met het been gaat lopen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:25 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hij lijkt hier nog scherper, in de Giro hoefde hij in feite bijna alleen op di Luca te letten. Hier moet hij toch meerdere renners in het oog houden en telkens is Menchov 1 van de eersten die reageert op aanvallen.
Mooi toch, dan zie je weer dat tientallen jaren vooruitgang nog steeds niet er voor kan zorgen dat beeldbverbindingen vlekkeloos verlopen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:31 schreef maril het volgende:
irritant die beelden , hoop niet de hele dag want dan ga ik naar de radio
Naja, die motors gaan met een snelheid van 60KM/u soms. Conventionele UMTS en dergelijke is niet goed genoeg voor dit soort signalen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:35 schreef Ace-of-Spades het volgende:
We kunnen ondertussen fantastische high-tech dingen, maar goede live beelden verzorgen als er een paar wolkjes in de lucht hangen blijkt toch niet haalbaar.
Ik neem aan dat dit via de satelliet gestuurd wordt, als het dan onweert, wordt het spanningsveld helemaal overhoop gegooid en komt dit gewoon moeizaam omhoog. Ofzo. Dat is wat ik denk, maar dat laat ik verder aan de experts overquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:35 schreef Ace-of-Spades het volgende:
We kunnen ondertussen fantastische high-tech dingen, maar goede live beelden verzorgen als er een paar wolkjes in de lucht hangen blijkt toch niet haalbaar.
Sorry typ fout kwart over 5quote:
Als je veel drinkt van te voren, dan krijg je dat. Heb ik ook wel eens last van.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:38 schreef Dos37 het volgende:
Hoezo moet je na 10 minuten fietsen al plassen
Na het stukje van 60 km/h haakte ik afquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:37 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Naja, die motors gaan met een snelheid van 60KM/u soms. Conventionele UMTS en dergelijke is niet goed genoeg voor dit soort signalen.
Je moet dus een hub boven de tour opzetten. En wolken absoreren gewoon een groot deel van de straling.
Bij een lange broek kun je je warmte niet kwijt als het tempo omhoog gaat. Dat fietst dus echt niet prettig.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:41 schreef alors het volgende:
Ik kijk even, normaal nauwelijks, ik heb er ook geen verstand van, maar ze zeiden zonet iets over koude benen ofzo. Maar waarom dragen ze dan geen lange broek? Of iets praktischer, hele hoge kousen die je weer af kunt doen als het warm wordt..
HDSPA is vrij rap maar ik denk dat in die bergen te weinig steunzenders zijn om een bundel van HDSPA-signalen goed te door te geven. Vraag me af of je daar uberhaupt 3G of 3G+ (HDSPA) hebt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:37 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Naja, die motors gaan met een snelheid van 60KM/u soms. Conventionele UMTS en dergelijke is niet goed genoeg voor dit soort signalen.
Je moet dus een hub boven de tour opzetten. En wolken absoreren gewoon een groot deel van de straling.
+1quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:41 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Na het stukje van 60 km/h haakte ik af
Beter in de eerste 10 minuten, dan in de laatste 10 minuten..quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:38 schreef Dos37 het volgende:
Vergeet de kou en regen niet. Ik zeik me altijd verloren in dit soort weer. Verdomd lastig met NL'se koersen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je veel drinkt van te voren, dan krijg je dat. Heb ik ook wel eens last van.
Pff, dan overleg je gewoon ff met Cancellara en the Boss.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:44 schreef DuTank het volgende:
[..]
Beter in de eerste 10 minuten, dan in de laatste 10 minuten..
Lekentaal.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:41 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Na het stukje van 60 km/h haakte ik af
wordt je broek wel lekker warmquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:44 schreef DuTank het volgende:
[..]
Beter in de eerste 10 minuten, dan in de laatste 10 minuten..
Misschien dat hij voor de start nog wat moest maskeren en daardoor net zoals Floyd ooit tig liter water heeft gedronken.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:38 schreef Dos37 het volgende:
Duidelijk. Je zou echter verwachten dat daar ondertussen wel iets op gevonden is. Zeker in zo'n miljoenen sport als het wielrennen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Lekentaal.
Die camera neemt een beeldje op. Dat beeldje moet ergens heen om de hele wereld rond te komen.
zoals met internet via de mobiel kan niet, omdat je tig camera's hebt die allemaal beeld zenden, pas bij de regie wordt gekozen voor een bepaald beeld.
Daarom moet het signaal naar boven, door de wolken, en die absorberen het signaal. Vergelijk het met licht.
Hm okayquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij een lange broek kun je je warmte niet kwijt als het tempo omhoog gaat. Dat fietst dus echt niet prettig.
Wilde net zeggen: wat fijn dat er een Nederlander is meegesprongen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:50 schreef Ericr het volgende:
Rabo rijdt natuurlijk voor het klassement maar het is wel een fijne Tour voor het Nederlandse wielrennen zo. Hoeveel Nederlanders hebben er meegezeten in ontsnapping deze Tour? Volgens mij op de vingers van 1 hand te tellen. Gelukkig rijdt Gesink goed maar het is wel erg karig verder.
Het zijn er ook maar zes, dus tsja. Alleen Boom en Moerenhout geloof ik.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:50 schreef Ericr het volgende:
Rabo rijdt natuurlijk voor het klassement maar het is wel een fijne Tour voor het Nederlandse wielrennen zo. Hoeveel Nederlanders hebben er meegezeten in ontsnapping deze Tour? Volgens mij op de vingers van 1 hand te tellen. Gelukkig rijdt Gesink goed maar het is wel erg karig verder.
De Nederlandse ontsnappers uit de laatste 6 tours zijn op één hand te tellenquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:50 schreef Ericr het volgende:
Herbert heeft het natuurlijk niet doorquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:55 schreef Wombcat het volgende:
Radioshack volle bak voor het ploegenklassement
Jaquote:
Dat er nog maar zo weinig Nederlanders deelnemen aan de Tour zegt ook wat over het Nederlandse wielrennen natuurlijk. Nu lijkt er wel een verbetering aan te komen maar de druk rust wel op enkele vrij smalle schouders.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het zijn er ook maar zes, dus tsja. Alleen Boom en Moerenhout geloof ik.
Komt ook door de internationalisering van het wielrennen. Er zijn sowieso minder nederlanders prof.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat er nog maar zo weinig Nederlanders deelnemen aan de Tour zegt ook wat over het Nederlandse wielrennen natuurlijk. Nu lijkt er wel een verbetering aan te komen maar de druk rust wel op enkele vrij smalle schouders.
Wielrennen is natuurlijk ook veel internationaler geworden. Kijk eens naar het aantal Belgen, dat zijn er ook een pak minder als 10 à 15 jaar geleden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat er nog maar zo weinig Nederlanders deelnemen aan de Tour zegt ook wat over het Nederlandse wielrennen natuurlijk. Nu lijkt er wel een verbetering aan te komen maar de druk rust wel op enkele vrij smalle schouders.
Belgen trekken net weer een beetje aan, heb ik het idee. En NL ook, als die kut-Dekker nou ook nog even een persoonlijkheid kweekt hebben we de komende jaren misschien nog wat meer renners die leuk kunnen fietsen in de grotere rondes.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wielrennen is natuurlijk ook veel internationaler geworden. Kijk eens naar het aantal Belgen, dat zijn er ook een pak minder als 10 à 15 jaar geleden.
Alleen heb de Belgen nog wel wat etappes gepakt sinds 2005. Ok het is vooral Boonen maar ze tellen wel mee.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wielrennen is natuurlijk ook veel internationaler geworden. Kijk eens naar het aantal Belgen, dat zijn er ook een pak minder als 10 à 15 jaar geleden.
Inderdaad, daar kunnen die voetballers nog wat van leren.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Hij staat weer en stapt weer gewoon op de fiets waarschijnlijk. Renners zijn bikkels.![]()
Iddquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:05 schreef wimderon het volgende:
Nu is Bertje meteen op de hoogte, maar van de pech van Schleck wist hij niets af uiteraard.
Boeit dat nu dan?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:05 schreef wimderon het volgende:
Nu is Bertje meteen op de hoogte, maar van de pech van Schleck wist hij niets af uiteraard.
Dat zou wel vrij misselijk zijnquote:
Maakt verder niet uit. Sastre was al aan het aanvallen en het peloton reageert toch niet.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:06 schreef tochweerhenk het volgende:
sastre gaat aanvallen, mongool dat hij is.
beetje gebruik maken van de situatie..
RAI doet de uitzending vandaag?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:06 schreef Pro_Shifty het volgende:
ik vind het irritant die stil staande beelden heel de tijd.
Lag Schleck op zijn muil dan? Nee. Fout schakelen of wat dan ook is iets anders dan een concurrent die op het asfalt ligt. Maar goed volgens jou dus niet. Was verder in volle finale en dit is aan de start.quote:
Een gentlemen's agreement...jammer dat Sastre daar schijt aan heeft.quote:
Crash is wel wat anders dan een ketting. Ik vind het niet onsportief om door te fietsen als je concurrent pech krijgt omdat deze net zelf demarreerde; wel als iemand keihard op zijn plaat gaat.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:05 schreef wimderon het volgende:
Hij had zin om nog even de berg op te wandelen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Waarom schuift Boogerd altijd later aan?
Schleck schakelde helemaal niet.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Lag Schleck op zijn muil dan? Nee. Fout schakelen of wat dan ook is iets anders dan een concurrent die op het asfalt ligt. Maar goed volgens jou dus niet.
Omdat het een vriend van Contador is zeker.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:08 schreef wolferl het volgende:
[..]
Een gentlemen's agreement...jammer dat Sastre daar schijt aan heeft.
btw...Boogie weer aangeschoven, luister graag naar hem.
Allicht heeft 'ie daar schijt aan. Die was al bezig met zijn eigen plan. Heeft niet voor niets mensen vooruit geschoven.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:08 schreef wolferl het volgende:
[..]
Een gentlemen's agreement...jammer dat Sastre daar schijt aan heeft.
Rabo moet gewoon wachten tot 'ie terug is, en daarna meteen de koers hard maken.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Omdat het een vriend van Contador is zeker.
Hebben ze ooit op Menchov gewacht of op andere renners die top 5/10 stonden? Niet dat ik me kan herinneren.
En misschien is het netjes om te wachten, maar het maakt je geen klootzak om door te fietsen.
ook waar.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hebben ze ooit op Menchov gewacht of op andere renners die top 5/10 stonden? Niet dat ik me kan herinneren.
En misschien is het netjes om te wachten, maar het maakt je geen klootzak om door te fietsen.
Begin van de rit is anders dan einde van de rit.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:09 schreef Paxcon het volgende:
Ik vind dit echt hyporcriet hoor. Wel doorrijden als Andy Sleck pech heeft, maar nu ineens iedereen tot stoppen te manen.
Valpartijen horen inderdaad bij de koers maar er wordt nu niet eens gekoerst. In de Ardennen en op de kasseien waren ze al een stuk verder en bij die ketting van Schleck waren ze in feite in volle finale.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Schleck schakelde helemaal niet.
En valpartijen horen toch ook bij de koers?
Wat heeft dat ermee te maken dat Contador nu meteen op de hoogte is van een valpartij die ver achter hem gebeurde, terwijl hij in het geval Schleck van niets zei te weten?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Lag Schleck op zijn muil dan? Nee. Fout schakelen of wat dan ook is iets anders dan een concurrent die op het asfalt ligt. Maar goed volgens jou dus niet. Was verder in volle finale en dit is aan de start.
Op deze manier krijgt de kopgroep wel heel makkelijk een flinke voorsprong.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:11 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Begin van de rit is anders dan einde van de rit.
Er werd wel gekoerst. Voorin werd er gedemarreerd.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:11 schreef Ericr het volgende:
[..]
Valpartijen horen inderdaad bij de koers maar er wordt nu niet eens gekoerst. In de Ardennen en op de kasseien waren ze al een stuk verder en bij die ketting van Schleck waren ze in feite in volle finale.
Ik ben voor rijden als er eenmaal gekoerst wordt maar nu kan je moeilijk spreken over een koers die echt in gang is gezet. Als je wacht in volle finale komen anderen terug, nu komt hooguit de bezemwagen terug.
Wat het ook was, het was volle finale. Dat Contador liegt weten we allang, hij zat in een positie dat hij om Schleck heen moest. Dan zie je ook dat hij niet stopt omdat hij vermoeid is.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken dat Contador nu meteen op de hoogte is van een valpartij die ver achter hem gebeurde, terwijl hij in het geval Schleck van niets zei te weten?
Daarbuiten was het geen schakelfout overigens.
Door favorieten? Of noem je Sastre nog een favoriet?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er werd wel gekoerst. Voorin werd er gedemarreerd.
Toen had hij het niet gezienquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:09 schreef Paxcon het volgende:
Ik vind dit echt hyporcriet hoor. Wel doorrijden als Andy Sleck pech heeft, maar nu ineens iedereen tot stoppen te manen.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:12 schreef DutchSL het volgende:
Echt wat een kansloos gedoe van jullie.
De rit is pas net begonnen. Als het nu finale was, zouden ze ook doorgereden zijn. Als het Menchov was zouden ze ook gewacht hebben.
Maar Samu zit niet lekker, gaat niet goed komen dit. Kunnen jullie blij zijn dat Gesink gaat stijgen.![]()
Daar spreek ik me verder toch ook niet over uit?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wat het ook was, het was volle finale. Dat Contador liegt weten we allang, hij zat in een positie dat hij om Schleck heen moest. Dan zie je ook dat hij niet stopt omdat hij vermoeid is.
Wel over Contador die nu wel wacht, terwijl het een totaal andere situatie is. Verder zal het geval Schleck ook wel meespelen. Als ze nu niet wachten krijg je weer gezeik dat ze niet wachten op een gevallen concurrent. Dan was Contador nogmaals de boeman geweest.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daar spreek ik me verder toch ook niet over uit?
Nee, maar wimderon heeft wel gelijk dat het opvallend is dat Contador nu wel meteen weet wat er aan de hand was, maar bij Schleck niet.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Door favorieten? Of noem je Sastre nog een favoriet?
Dit dus, want hij gebaarde wel richting Sastre dat die moest stoppen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Het is gewoon hypocriet van Bertje dat hij bij Schleck zegt niets gezien te hebben en nu opzichtig Cervelo een halt toe roept.
Contador rijdt toch vooral voor team Contador. 'There is no I in team'. Ok dat was van Armstrong maar volgens mij zal Contador meer moeite hebben met slachten van een Spanjaard dan het naaien van een Luxemburger.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, maar wimderon heeft wel gelijk dat het opvallend is dat Contador nu wel meteen weet wat er aan de hand was, maar bij Schleck niet.
Ik vind het geen probleem dat ze nu wachten, ik vind het een probleem dat er zo hypocriet wordt gedaan. Contador die roept dat hij van niets weet. Schleck die roept dat er gewacht moet worden (terwijl hij dat zelf in de kasseienetappe ook niet gedaan heeft). Contador die dan toch alsnog zijn excuses aanbiedt.
Contador die dan nu wel meteen weet wat er aan de hand is, terwijl het nu ver achter hem gebeurde en afgelopen dinsdag direct voor hem.
Geef dan gewoon toe hoe de vork in de steel zit als iedereen het toch weet.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, maar wimderon heeft wel gelijk dat het opvallend is dat Contador nu wel meteen weet wat er aan de hand was, maar bij Schleck niet.
Ik vind het geen probleem dat ze nu wachten, ik vind het een probleem dat er zo hypocriet wordt gedaan. Contador die roept dat hij van niets weet. Schleck die roept dat er gewacht moet worden (terwijl hij dat zelf in de kasseienetappe ook niet gedaan heeft). Contador die dan toch alsnog zijn excuses aanbiedt.
Contador die dan nu wel meteen weet wat er aan de hand is, terwijl het nu ver achter hem gebeurde en afgelopen dinsdag direct voor hem.
Geef dan gewoon toe hoe de vork in de steel zit als iedereen het toch weet.
En op het einde heeft ie weer 5 minuten verlorenquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:20 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik word op een of andere manier zo moe van die Sastre ontsnappingen he
Dat lijkt me ook.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Sanchez zal die valpartij straks toch wel gaan voelen, in feite heeft wachten dus weinig zin.
Ze zouden het wel moeten doen eigenlijk maar volgens mij wordt het weer bloedeloos tot aan de Tourmalet. Schleck wil pas op de Tourmalet gaan strijden en Menchov wil niet eens aanvallen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook.
Als ik Saxo of Rabo was, zou ik op de Marie Blanque of evt. de Soulor alvast de koers hard maken. Sanchez zal niet lekker op zijn fiets zitten.
ben ik het mee eens ja...het is geen mietjessport..en waar ligt de grens? ga je wel wachten op de nr. 3 maar niet op de nr. 10......beetje overdreven allemaal.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
naja, hij probeert tenminste iets, al is het vrij kansloosquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:20 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Alleen gaat Carlos wel een beetje vroeg of misschien eigenlijk te laat. (jezelf quoten, het zou verboden moeten worden)quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:54 schreef Ericr het volgende:
Ik ga voor Sastre die via een kopgroep zich de top 10 in rijdt.
hij heeft ook alleens ritten gewonnen gast....en het is ook nooit goed...als ie niet gaat is het niet goed want dan is het "saai" nu gaat ie wel en is het weer niet goed:Pquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:21 schreef DuTank het volgende:
[..]
En op het einde heeft ie weer 5 minuten verloren
ja, als klassementsrenner ben je ofwel saai ofwel dom. Iets anders kan niet.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:27 schreef sven23456 het volgende:
[..]
hij heeft ook alleens ritten gewonnen gast....en het is ook nooit goed...als ie niet gaat is het niet goed want dan is het "saai" nu gaat ie wel en is het weer niet goed:P
Ik vind het mooi voor de koers want nu kunnen ze niet gaan lantefanteren in het peleton
Rabobank riep de hele tour dat ze in Spa zo graag wilden rijden. Dan moeten ze dat nu ook doen, anders was het echt een loze kreet. Nu kunnen ze Sanchez al versmachten en daarmee uitschakelen voor de derde plek. Dat lijkt me toch handiger dan op de Tourmalet wachten.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ze zouden het wel moeten doen eigenlijk maar volgens mij wordt het weer bloedeloos tot aan de Tourmalet. Schleck wil pas op de Tourmalet gaan strijden en Menchov wil niet eens aanvallen.
Het is lullig voor Sanchez maar ze doen er goed aan om hem op de pijnbank te leggen nu, ook dat is wielrennen.
Beide. En de finish bergop.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef Type-R het volgende:
[tour-leek]
Wat maakt deze etappe zo special? De gele trui tijds-verschil of de hoogte?
quote:According to TDF doctor Porte, Sanchez took a real blow to his chest, briefly had breathing problems. Seems fine now.
De mythische Tourmalet, een aankomst bovenop komt bijna nooit voor. Toch wel uniek voor een berg die het meeste voorkomt door de jaren heen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef Type-R het volgende:
[tour-leek]
Wat maakt deze etappe zo special? De gele trui tijds-verschil of de hoogte?
Omdat ze met de huidige vorm van Sastre in het achterhoofd op voorhand al gedoemd zijn om te mislukken?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:20 schreef The_BoezelaaR het volgende:
naja..het is hopen dat sastre wat tijd kan terugpakken op de 1e col:Dquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Omdat ze met de huidige vorm van Sastre in het achterhoofd op voorhand al gedoemd zijn om te mislukken?
Sowieso zijn de vroege ontsnappingen van Sastre eigenlijk vrijwel nooit geslaagd de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Omdat ze met de huidige vorm van Sastre in het achterhoofd op voorhand al gedoemd zijn om te mislukken?
Sastre gaf aan dat hij alleen zou wegspringen als hij het gevoel had dat er iets uit te halen viel. Misschien dat hij de Marie Blanque kan gebruiken om de koplopers te naderen. Blijft natuurlijk wel een vreemde renner, kan opeens top zijn en daarna weer net zo hard wegzakken. Ook zal je hem bijna nooit in een bus zien.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
maakt toch geen reet uit of ze slagen of niet..ik vind het super interessant om te zien wat er nu gaat gebeuren...wat kan sastre doen....loopt hij nog meer uit op het peloton? ..dan zal er gekoerst MOETEN worden op de 1e cat. cols....en dat is wat ik toch hoop.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sowieso zijn de vroege ontsnappingen van Sastre eigenlijk vrijwel nooit geslaagd de afgelopen jaren.
Haha ik dacht precies hetzelfdequote:Op donderdag 22 juli 2010 13:37 schreef DennisDeBengel het volgende:
Zitten ze allemaal met volle mond te praten ofzo, vooral bij Boogerd hoor je het goed
Er gebeurt iig watquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:37 schreef sven23456 het volgende:
[..]
maakt toch geen reet uit of ze slagen of niet..ik vind het super interessant om te zien wat er nu gaat gebeuren...wat kan sastre doen....loopt hij nog meer uit op het peloton? ..dan zal er gekoerst MOETEN worden op de 1e cat. cols....en dat is wat ik toch hoop.
Als sastre niet was meegesprongen ..komt er SOWIESO geen koers op die 1e cat. cols
VDB lijkt me op dit moment veel frisser. Ik denk dat Gesink al blij mag zijn als hij zijn plekje gewoon behoudt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:20 schreef Pro_Shifty het volgende:
zou zomaar eens kunnen dat Gesink een plaatsje opschuift vandaag. Misschien ligt eraan hoe goed VDB is vandaag.
Triest als je op die manier wilt winnen. Spa was finale en volop koers, totaal andere situatie.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Rabobank riep de hele tour dat ze in Spa zo graag wilden rijden. Dan moeten ze dat nu ook doen, anders was het echt een loze kreet. Nu kunnen ze Sanchez al versmachten en daarmee uitschakelen voor de derde plek. Dat lijkt me toch handiger dan op de Tourmalet wachten.
Maar Rabo kennende zullen ze dat idd wel niet doen.
De Saxoploeg lijkt me ook een beetje opgerookt.
Bronchitis, die zien we niet meer in de aanval. Is al blij als hij Parijs haalt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:42 schreef marcodej het volgende:
Ik had Basso wel verwacht vandaag. Liet het dinsdag helemaal lopen en finishte in de bus.
Sterker nog, Gesink zal vandaag tijd moeten winnen op de mannen achter hem. Anders gaat hij een paar plaatsen zakken in de tijdrit .quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
VDB lijkt me op dit moment veel frisser. Ik denk dat Gesink al blij mag zijn als hij zijn plekje gewoon behoudt.
Ik had het erover dat ze op de Marie Blanque de koers hard gingen maken, niet dat ze dat moesten doen op het moment dat Sanchez gevallen was.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:42 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Triest als je op die manier wilt winnen. Spa was finale en volop koers, totaal andere situatie.
Dit is het begin van de rit. Als Gesink of Menchov zo waren gevallen had de rest ook gewacht, 100% zeker.
En Sanchez is zo zwaar gehavend, die gaat sowieso nog veel tijd verliezen. Daar heb je niet eens onsportieve acties voor nodig.
Heel mistig.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:44 schreef Stansfield het volgende:
Ziet er wel slecht uit qua weer. Ben benieuwd hoe het op de tourmalet is.
Jep, maar peleton heeft hem terug laten komen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:45 schreef Lann555 het volgende:
Heb begin gemist: Wat is er allemaal gebeurt? Sanchez gevallen?
Hij is ziek, net zoals Tankink.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:42 schreef marcodej het volgende:
Ik had Basso wel verwacht vandaag. Liet het dinsdag helemaal lopen en finishte in de bus.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:45 schreef Lann555 het volgende:
Heb begin gemist: Wat is er allemaal gebeurt? Sanchez gevallen?
Dat is dus niet gebeurd, Gesink was daarvoor al gevallen, toen werd er niet gewacht.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:42 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Triest als je op die manier wilt winnen. Spa was finale en volop koers, totaal andere situatie.
Dit is het begin van de rit. Als Gesink of Menchov zo waren gevallen had de rest ook gewacht, 100% zeker.
En Sanchez is zo zwaar gehavend, die gaat sowieso nog veel tijd verliezen. Daar heb je niet eens onsportieve acties voor nodig.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is dus niet gebeurd, Gesink was daarvoor al gevallen, toen werd er niet gewacht.
Bovendien bedoelde DutchSL volgens mij dat als vandaag Gesink en Menchov gevallen waren er ook gewacht werd.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:47 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Toen waren de klassementen nog niet gemaakt.
Basso kon dinsdag gewoon niet dus of die vandaag wel benen heeft, ik waag het te betwijfelwnquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:42 schreef marcodej het volgende:
Appels, peren.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is dus niet gebeurd, Gesink was daarvoor al gevallen, toen werd er niet gewacht.
http://www.wielerupdate.n(...)ik-wil-niet-opgeven/quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Basso kon dinsdag gewoon niet dus of die vandaag wel benen heeft, ik waag het te betwijfelwn
quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:52 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Appels, peren.
Gesink viel toen niet in het begin van de rit en er was toen nog geen klassement dat in een plooi lag, als Sanchez in die etappe was gevallen waar Gesink viel, hadden ze waarschijnlijk ook niet gewacht. (Contador, Armstrong en Andy dan weer wel.. puur door hun status)
Maar als Menchov of Gesink vandaag was gevallen op de plek waar Sanchez viel hadden ze 200% zeker wel gewacht. Zo in het begin van een etappe en een kopgroep die toch al weg is wordt er ALTIJD gewacht, ik kan me geen enkel voorbeeld herinneren waar dat niet zo was.
van wie?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:53 schreef Pro_Shifty het volgende:
Ze moeten nu wel beginnen met die kopgroep terug te halen.
Nogmaals. Ik zei ook niet dat ze niet hadden moeten wachten toen Sanchez was gevallen. Ik zeg dat ze NU de koers hard moeten maken om van zwakte van Sanchez te profiteren. Hoe langer je daarmee wacht, hoe groter de kans is dat Sanchez kan herstellen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:52 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Appels, peren.
Gesink viel toen niet in het begin van de rit en er was toen nog geen klassement dat in een plooi lag, als Sanchez in die etappe was gevallen waar Gesink viel, hadden ze waarschijnlijk ook niet gewacht. (Contador, Armstrong en Andy dan weer wel.. puur door hun status)
Maar als Menchov of Gesink vandaag was gevallen op de plek waar Sanchez viel hadden ze 200% zeker wel gewacht. Zo in het begin van een etappe en een kopgroep die toch al weg is wordt er ALTIJD gewacht, ik kan me geen enkel voorbeeld herinneren waar dat niet zo was.
Denk het ook. Plus Gesink reed al op achterstand toch,quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:53 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Gesink weet ik nog niet zeker, Menchov zeker wel.
Want?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:53 schreef Pro_Shifty het volgende:
Ik zou niet weten waarom.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:53 schreef Pro_Shifty het volgende:
Gesink reed helemaal nog niet op achterstand (vandaag, want daar gaat het over).quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Denk het ook. Plus Gesink reed al op achterstand toch,
nee maar wellicht kan sastre 7 minuten vasthouden....denk dat de grote mannen het gaan uitmaken...maar ze zullen wel flink moeten gaan koersen dalijk:D daar hou ik van!quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:55 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want?
Die mannen kunnen echt niet zo goed klimmen dat ze vooruit blijven als ze 8 minuten op de Tourmalet hebben.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nogmaals. Ik zei ook niet dat ze niet hadden moeten wachten toen Sanchez was gevallen. Ik zeg dat ze NU de koers hard moeten maken om van zwakte van Sanchez te profiteren. Hoe langer je daarmee wacht, hoe groter de kans is dat Sanchez kan herstellen.
Sastre zit helemaal alleen, die zal eerder tijd verliezen dan winnen, die is op de slotklim niet fris genoeg meer om een paar minuten te houden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:57 schreef sven23456 het volgende:
[..]
nee maar wellicht kan sastre 7 minuten vasthouden....denk dat de grote mannen het gaan uitmaken...maar ze zullen wel flink moeten gaan koersen dalijk:D daar hou ik van!
Oeps, ik verwar postingsquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gesink reed helemaal nog niet op achterstand (vandaag, want daar gaat het over).
Deze reactie van je was wel degelijk op mij:quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:57 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ik reageerde op Felagund, niet op jou.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:42 schreef DutchSL het volgende:
[..]
nee om te winnen word lastig:P of het peleton moet na de top nog steeds niet op zijn minst gaan consolideren:Psastre komt wat dichter 2'45 nuquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Sastre zit helemaal alleen, die zal eerder tijd verliezen dan winnen, die is op de slotklim niet fris genoeg meer om een paar minuten te houden.
Die was veel te vroeg in vorm.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
Martin valt ook erg tegen, onder meer omdat hij zoveel moet werken voor Cavendish. Zou hem graag eens in een vrije rol zien.
in de tijdrit kan hij mss nog iets klaarspelenquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
Martin valt ook erg tegen, onder meer omdat hij zoveel moet werken voor Cavendish. Zou hem graag eens in een vrije rol zien.
Hoop het, top 3 zou mooi zijnquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:00 schreef Beregd het volgende:
[..]
in de tijdrit kan hij mss nog iets klaarspelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |