Het is nu ook al een echte bergrit, het moet wel een beetje normaal blijven.quote:Op donderdag 22 juli 2010 07:54 schreef SuikerVuist het volgende:
Vreemd die omweg na de Marie-Blanque. Waarom niet nog een keer de Aubisque? Dan wordt het een echte bergrit.
Lijkt me ook.quote:Op donderdag 22 juli 2010 08:42 schreef Ambrosius het volgende:
De Marie-Blanque is ook niet niks trouwens, die laatste kilometers, al zal het toch pas los gaan op de laatste col denk ik.
Dat moet 1901 zijn, lijkt me.quote:n 1902 werd er voor het eerst een wielerkoers georganiseerd op de Tourmalet, een eendagskoers van Tarbes naar Tarbes over 215 kilometer. De Fransman Jean Fischer (winnaar van Paris-Tours in 2001) kwam als eerste boven, maar hij werd tweede achter de Italiaan Rodolfo Muller (4e Tour de France 1903)
Dan is de cirkel wel rond, in de regen winnen kan hij in ieder geval welquote:Op donderdag 22 juli 2010 10:09 schreef JohnDDD het volgende:
lancearmstrong: Waking up here in Pau to a massive rain storm. Hmmm.. Will be quite the contrast to the heat of previous days. #notcomplainingatall!
Lance in de regen nog één keer voor een grote overwinning?
Menchov! Zal je net zien dat hij vandaag op zijn bakkes gaat. Contador kwam in Parijs Nice 2009 ook in de problemen in de regen, maar dat was volgens mij ook onoplettendheid.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:20 schreef Sheepcidus het volgende:
Wie is er beter in de stromende regen?
beter hadden ze hem eergisteren geschrapt en vandaag erin gestopt. eergisteren heeft toch niemand er zich moe gemaakt (op een kopgroepje na)quote:Op donderdag 22 juli 2010 08:01 schreef knep het volgende:
[..]
Het is nu ook al een echte bergrit, het moet wel een beetje normaal blijven.
Zou ik zeer triest vinden. Sowieso als je een ronde wint zonder ritwinst. Als Saxo en Astana niet rijden moet Rabo gaan rijden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt me ook.
Eigenlijk verwacht ik wel dat het toch weer een kopgroep is die voor de etappezege gaat.
die lieten dinsdag al het werk aan lottoquote:Op donderdag 22 juli 2010 10:46 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Zou ik zeer triest vinden. Sowieso als je een ronde wint zonder ritwinst. Als Saxo en Astana niet rijden
Ach, men gaat zich er toch niet moe op maken. De tijden dat een bergetappe zo zwaar mogelijk moest zijn, zijn vervlogen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:25 schreef Beregd het volgende:
[..]
beter hadden ze hem eergisteren geschrapt en vandaag erin gestopt. eergisteren heeft toch niemand er zich moe gemaakt (op een kopgroepje na)
Ik hoop het wel, maar ik denk het niet. Schleck moet vandaag winnen, dus er zal héél hard gereden worden op de Tourmalet.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:09 schreef JohnDDD het volgende:
lancearmstrong: Waking up here in Pau to a massive rain storm. Hmmm.. Will be quite the contrast to the heat of previous days. #notcomplainingatall!
Lance in de regen nog één keer voor een grote overwinning?
Maar ik denk dat Contador beter is in de tijdrit dan Schleck. Ik vrees dat Andy minimaal 1 minuut voorsprong nodig heeft op Contador, en vrees dat ie dat vanmiddag niet gaat halen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:32 schreef Beregd het volgende:
eigenlijk hoop ik toch wel dat shleck hier contador losrijdt,
Niet omdat ik zo'n shleckfan ben, maar ik hoop op een epische secondenstrijd in de laatste tijdrit.
Maar daarvoor kan er makkelijk een groepje wegrijden. Saxo Bank als team heeft gewoon te weinig goede klimmers om lang een hoog tempo te kunnen rijden in de bergen. Ik denk dat Saxo Bank toch zeker 2 knechten (Sorenson & Fuglsang) wil hebben voor de 1e kilometers op de Tourmalet en dan kan je waarschijnlijk niet volle bak over de Soulor rijden aangezien die 2 nou niet echt geweldig in vorm zijn.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik hoop het wel, maar ik denk het niet. Schleck moet vandaag winnen, dus er zal héél hard gereden worden op de Tourmalet.
Officiele start is om 12:30quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:27 schreef poiuytr het volgende:
Vandaag eindelijk de tijd om een keer de hele etappe te zien. Is de NOS er rond 12 uur altijd gelijk bij vanaf de start of zijn ze al eerder begonnen?
Geen idee, maar dit: http://gaps.letour.fr/us.php is een goed alternatief.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:27 schreef poiuytr het volgende:
Vandaag eindelijk de tijd om een keer de hele etappe te zien. Is de NOS er rond 12 uur altijd gelijk bij vanaf de start of zijn ze al eerder begonnen?
quote:Okay, Pau is very wet. Rain you cannot escape from. Last Pyrenees stage will not be funny!
Pff, hij wordt er goed voor betaald. En ik denk dat de regen nog een leuke draai kan geven aan de rit van vandaag.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:41 schreef Sjowhan het volgende:
Zag een tweet vanochtend voorbijkomen van Koos Moerenhout:
[..]
http://twitter.com/kmoerenhout/status/19238730748
Als je internet op je telefoon hebt kan je via m.tour2010.nos.nl luisteren en kijkenquote:Op donderdag 22 juli 2010 10:21 schreef Flappekz het volgende:
De radio op mn telefoon wil niet werken, en mn collega's weigeren radio tour te luisteren.
I'm doomed
12.10 uurquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:27 schreef poiuytr het volgende:
www.letour.comquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:51 schreef -Raffie- het volgende:
Hoe laat is de verwachting dat ze aan de laatste klim beginnen?
Ok dat kan nog leuk worden met Menchov in de afdaling...quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:41 schreef Sjowhan het volgende:
Zag een tweet vanochtend voorbijkomen van Koos Moerenhout:
[..]
http://twitter.com/kmoerenhout/status/19238730748
Dan zit Schleck ook zonder helpers. Wanneer hij ook gaat, een 1-tegen-1 gevecht wordt het sowieso.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:56 schreef Dos37 het volgende:
Schleck moet gewoon direct gaan zodat Contador direct zonder helpers zit.
Wat zou het mooi zijn geweest als die in een andere ploeg had gezeten.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:08 schreef Beregd het volgende:
andy zal rapper zonder helpers zitten dan contador. Zeker met de vorm die vino nu de laatste ritten toonde.
of als hij frank nog had gehadquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:11 schreef HolyGhost het volgende:
[..]
Wat zou het mooi zijn geweest als die in een andere ploeg had gezeten.
Zo laat, shitquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:59 schreef lol1ishier het volgende:
Volgens tt is de top van de HC berg kwart over 6.
Menchov is superscherp deze Tour, net als vorig jaar in de Giro. Een scherpe Menchov maakt weinig tot geen fouten.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:54 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ok dat kan nog leuk worden met Menchov in de afdaling...
Ja? Als je die beelden ziet zou je dat niet zeggen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:19 schreef Drassss het volgende:
Noodweer... een beetje regen en het is nu prachtig weer op de top van de Tourmalet.
Dat is erg jammer inderdaad. Het had veel spannender geweest als Andy ook iemand had voor het echte beulswerk.quote:
Er is een verschil tussen noodweer en wat regen hequote:Op donderdag 22 juli 2010 12:19 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ja? Als je die beelden ziet zou je dat niet zeggen.
Alle journalisten/tourvolgers hebben daar een handje van.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen noodweer en wat regen heOverdrijven is een vak en dat beheerst Herbert wel
Daarom, gewoon zelf logisch nadenkenquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Alle journalisten/tourvolgers hebben daar een handje van.
Hij lijkt hier nog scherper, in de Giro hoefde hij in feite bijna alleen op di Luca te letten. Hier moet hij toch meerdere renners in het oog houden en telkens is Menchov 1 van de eersten die reageert op aanvallen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Menchov is superscherp deze Tour, net als vorig jaar in de Giro. Een scherpe Menchov maakt weinig tot geen fouten.
neem aan dat de commentatoren ook niks kunnen zien....quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:22 schreef DuTank het volgende:
Dat wordt vooral luisteren wat er gebeurd dan..
Ze vinden wel een oplossingquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:27 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
neem aan dat de commentatoren ook niks kunnen zien....
Beter radioverslag vanaf de motoren opzetten lijkt me.
Het lijkt me dan ook niet onmogelijk dat het scenario dat Schleck en Contador elkaar kapot rijden en Menchov als derde hond met het been gaat lopen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:25 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hij lijkt hier nog scherper, in de Giro hoefde hij in feite bijna alleen op di Luca te letten. Hier moet hij toch meerdere renners in het oog houden en telkens is Menchov 1 van de eersten die reageert op aanvallen.
Mooi toch, dan zie je weer dat tientallen jaren vooruitgang nog steeds niet er voor kan zorgen dat beeldbverbindingen vlekkeloos verlopen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:31 schreef maril het volgende:
irritant die beelden , hoop niet de hele dag want dan ga ik naar de radio
Naja, die motors gaan met een snelheid van 60KM/u soms. Conventionele UMTS en dergelijke is niet goed genoeg voor dit soort signalen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:35 schreef Ace-of-Spades het volgende:
We kunnen ondertussen fantastische high-tech dingen, maar goede live beelden verzorgen als er een paar wolkjes in de lucht hangen blijkt toch niet haalbaar.
Ik neem aan dat dit via de satelliet gestuurd wordt, als het dan onweert, wordt het spanningsveld helemaal overhoop gegooid en komt dit gewoon moeizaam omhoog. Ofzo. Dat is wat ik denk, maar dat laat ik verder aan de experts overquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:35 schreef Ace-of-Spades het volgende:
We kunnen ondertussen fantastische high-tech dingen, maar goede live beelden verzorgen als er een paar wolkjes in de lucht hangen blijkt toch niet haalbaar.
Sorry typ fout kwart over 5quote:
Als je veel drinkt van te voren, dan krijg je dat. Heb ik ook wel eens last van.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:38 schreef Dos37 het volgende:
Hoezo moet je na 10 minuten fietsen al plassen
Na het stukje van 60 km/h haakte ik afquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:37 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Naja, die motors gaan met een snelheid van 60KM/u soms. Conventionele UMTS en dergelijke is niet goed genoeg voor dit soort signalen.
Je moet dus een hub boven de tour opzetten. En wolken absoreren gewoon een groot deel van de straling.
Bij een lange broek kun je je warmte niet kwijt als het tempo omhoog gaat. Dat fietst dus echt niet prettig.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:41 schreef alors het volgende:
Ik kijk even, normaal nauwelijks, ik heb er ook geen verstand van, maar ze zeiden zonet iets over koude benen ofzo. Maar waarom dragen ze dan geen lange broek? Of iets praktischer, hele hoge kousen die je weer af kunt doen als het warm wordt..
HDSPA is vrij rap maar ik denk dat in die bergen te weinig steunzenders zijn om een bundel van HDSPA-signalen goed te door te geven. Vraag me af of je daar uberhaupt 3G of 3G+ (HDSPA) hebt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:37 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Naja, die motors gaan met een snelheid van 60KM/u soms. Conventionele UMTS en dergelijke is niet goed genoeg voor dit soort signalen.
Je moet dus een hub boven de tour opzetten. En wolken absoreren gewoon een groot deel van de straling.
+1quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:41 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Na het stukje van 60 km/h haakte ik af
Beter in de eerste 10 minuten, dan in de laatste 10 minuten..quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:38 schreef Dos37 het volgende:
Vergeet de kou en regen niet. Ik zeik me altijd verloren in dit soort weer. Verdomd lastig met NL'se koersen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je veel drinkt van te voren, dan krijg je dat. Heb ik ook wel eens last van.
Pff, dan overleg je gewoon ff met Cancellara en the Boss.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:44 schreef DuTank het volgende:
[..]
Beter in de eerste 10 minuten, dan in de laatste 10 minuten..
Lekentaal.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:41 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Na het stukje van 60 km/h haakte ik af
wordt je broek wel lekker warmquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:44 schreef DuTank het volgende:
[..]
Beter in de eerste 10 minuten, dan in de laatste 10 minuten..
Misschien dat hij voor de start nog wat moest maskeren en daardoor net zoals Floyd ooit tig liter water heeft gedronken.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:38 schreef Dos37 het volgende:
Duidelijk. Je zou echter verwachten dat daar ondertussen wel iets op gevonden is. Zeker in zo'n miljoenen sport als het wielrennen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Lekentaal.
Die camera neemt een beeldje op. Dat beeldje moet ergens heen om de hele wereld rond te komen.
zoals met internet via de mobiel kan niet, omdat je tig camera's hebt die allemaal beeld zenden, pas bij de regie wordt gekozen voor een bepaald beeld.
Daarom moet het signaal naar boven, door de wolken, en die absorberen het signaal. Vergelijk het met licht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |