SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 36% gewijzigd door RockabeIIa op 16-07-2010 23:48:43 ]
Precies 8 maanden. Echt goed stevig zitten en niet meer plotseling naar achteren of opzij vallen deed hij toen ruim een week. Gaan zitten vanuit kruipstand deed hij met 8 maanden en een week.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:54 schreef Groofsken het volgende:
Hoe oud was Niels toen Twinkly?
Kan niels ook niet rollen?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:03 schreef Twinkly het volgende:
De mijne is ervan overtuigd dat hij niet kan rollen![]()
[..]
Precies 8 maanden. Echt goed stevig zitten en niet meer plotseling naar achteren of opzij vallen deed hij toen ruim een week.
quote:Fietsen met je baby: gezellig!
Als je baby goed kan zitten, mag hij mee op de fiets. Hoera! Samen fietsen is supergezellig. Je kind kijkt zijn ogen uit!
Je baby mag mee op de fiets als hij zelf goed kan zitten. Meestal is dat als hij tussen de zes en negen maanden oud is. Een kinderzitje is geschikt als het voldoet aan de Europese veiligheidsnormen. Dit is te herkennen aan het keurmerk EN 14344. Je hebt voor- en achterstoeltjes. Zodra je kind te groot wordt of als hij een broertje of zusje krijgt dat voorop moet, kun je hem in het stoeltje achterop zetten.
Tips
Neem je kind en je fiets mee als je een fietszitje gaat kopen; kijk of de voetjes niet ergens tussen de spaken kunnen komen.
Plaats - zeker als je kind wat langer is - spaakafscherming bij het voorwiel.
Zorg ervoor dat het stoeltje goed vastzit aan de stuurpen of balhoofdbuis van je fiets. Zitjes die aan het stuur zelf worden bevestigd, zijn niet geschikt voor aluminium sturen.
Het stoeltje moet voorzien zijn van drie- of vierpuntsgordel.
Bij een voorzitje moet de rugleuning ongeveer 16 centimeter zijn, bij een achterzitje minstens 38,5 centimeter.
Het stoeltje moet ook zijwaarts voldoende steun bieden (leuningen van 10 centimeter hoog bij een voorzitje).
Kijk goed of het stoeltje geen scherpe onderdelen bevat.
Let erop dat de voetsteunen spaakbeschermers hebben, zodat je kind niet met zijn voeten tussen de spaken terecht kan komen.
Met zadelveerbeschermers voorkom je dat de vingers van je kind klem komen te zitten tussen de zadelveren.
Zorg ervoor dat de rem- en versnellingskabels niet in de knel komen.
Monteer geen voorzitje op een racefiets.
Ik ga het ook niet doen hoor, ik ben al weer tot inkeer gekomenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:03 schreef trui het volgende:
wij hebben dat 'kunnen gaan' gedeelte ook niet afgewacht bij de oudste want bij hem duurde dat ook eindeloos. maar ik dacht me te herinneren dat 't wel een iets zekerder criterium is. het gaat er natuurlijk vooral om dat je de rug niet beschadigt, als de rug nog niet sterk genoeg is kan 't slecht zijn.
Idd mafkees. Hij kan het wel hoor, maar hij gelooft me niet. Soms doet hij het per ongeluk. Hij pakt zijn voetjes ook niet en hij komt ook niet vanuit rugligging tot zitten. Als hij op zijn rug ligt is het net zo'n schildpad die niet meer overeind komtquote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:04 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Kan niels ook niet rollen, maar wel kruipen, staan, zitten etc
.
R doet alles op zijn rug, voetjes pakken en een beetje opzij vallen, bananen om alles achter zich goed te kunnen zien. Volgens mij is hij ook echt in staat om zelf te rollen, kwa kracht en impulsen. Maar hij lijkt gewoon niet op het idee te komen. Als ik hem een handje de goede kant op help en hij draait door op zijn buik, kijkt hij me ook altijd blij verrast aan.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:06 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Idd mafkees. Hij kan het wel hoor, maar hij gelooft me niet. Soms doet hij het per ongeluk. Hij pakt zijn voetjes ook niet en hij komt ook niet vanuit rugligging tot zitten. Als hij op zijn rug ligt is het net zo'n schildpad die niet meer overeind komt
ik zou denk ik nog ff wachten..quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:07 schreef Groofsken het volgende:
Hmmm Vicky, tussen de 6 en de 9 mnd hè? Hij zit nl wel zelf en hij is 7+ mnd. Alleen kiept hij soms toch wel om.
hahahaquote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:06 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Idd mafkees. Hij kan het wel hoor, maar hij gelooft me niet. Soms doet hij het per ongeluk. Hij pakt zijn voetjes ook niet en hij komt ook niet vanuit rugligging tot zitten. Als hij op zijn rug ligt is het net zo'n schildpad die niet meer overeind komt
hier "exactly the same"quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:09 schreef Groofsken het volgende:
[..]
R doet alles op zijn rug, voetjes pakken en een beetje opzij vallen, bananen om alles achter zich goed te kunnen zien. Volgens mij is hij ook echt in staat om zelf te rollen, kwa kracht en impulsen. Maar hij lijkt gewoon niet op het idee te komen. Als ik hem een handje de goede kant op help en hij draait door op zijn buik, kijkt hij me ook altijd blij verrast aan..
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:59 schreef Groofsken het volgende:Hier ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil ook zo enorm graag met hem fietsen!!!
Ik heb een paar weken geleden hem eens op de fiets in het zitje gezet, maar het was nog veel te zoutzakkerig
Pff kan echt niet wachten, maar doe het maar wel. Hopelijk kan het binnen paar weken al“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
Had je mijn linkje wel gezien naar de hoes voor een voedingskussen?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:19 schreef miss_sly het volgende:
Zijn ze echt zo groot? Want al te groot is voor Senna ook niet nodig. Past niet op haar kamer of in de huiskamer. Ik zou graag een klein zitzakje hebben.
nou ik weet niet hoe ik erbij kom maar ik dacht 135 x 135 onthouden te hebben? Maar het zijn echt net als fatboys dus van die grote kussens zeg maar.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:19 schreef miss_sly het volgende:
Zijn ze echt zo groot? Want al te groot is voor Senna ook niet nodig. Past niet op haar kamer of in de huiskamer. Ik zou graag een klein zitzakje hebben.
quote:Miss_Sly, de Kwantum in Amstelveen is verbouwd en morgen is de officiële heropening met allemaal aanbiedingen las ik in het sufferdje. Tussen 9 en 11 15% korting op alles, voor 'n 135 x 135 zitzak betaal je dan maar 21,25!
Ze zijn witgestippeld in de kleuren rood, zwart, bruin en groen. Ik ga morgen misschien ook even kijken voor zo'n zak
Dat klinkt echt enorm schattig, zeg.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:37 schreef miss_sly het volgende:
Senna loungt echt, zo grappigOok bij de bank, bij het lounge-gedeelte (hoe toepasselijk
). dan gaat ze met haar rug tegen de bank staan, legt haar hoofd achterover met haar armen wijdgespreid en gaat zo hangen tegen de bank
Dat doet ze dus ook bij dat grote kussen, en dan kan ze dus echt gaan liggen, en dat vindt ze heerlijk
Nee BJ had het heel druk op haar werk geloof ik en er was iets met haar internet ofzo? Ze had er laatst iets over gepost in elk geval.quote:
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:02 schreef mefke79 het volgende:
BJ had een brakke verbinding en internet nu alleen op haar werk.
Ik mis Linda..joehoe waar zit je?
En Lijnloos, zo'n dagen heeft Driekus ook gehad rondom de tandjes...(en nu weer, dus hopelijk is dit een voortand ofzo)
Ja mamaquote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
doe es nie
foto's posten moet je!
En verhaaltjes van hoe t met jou is en met je mupke <3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lotte!
Noah!
Ja!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:23 schreef huuphuup het volgende:
En leeeeeuk!doe maar meezwangeren met mij en Claudia
Ja he?! Vooral die in het badje, daar ziet ze er echt niet meer uit als een baby...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:23 schreef huuphuup het volgende:
oooooh kijk nou! Wat is ze in een klap groot ineens zeg!!![]()
![]()
![]()
wat een drollie is het toch <3
En wat gaat ze hard zeg!
Zie mijn bericht in het rammelaarstopicquote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja!
Waarom zijn we daar niet eerder op gekomen, om te gaan werven onder de grotebaby'tjesmoeders?Al lees ik overal op het forum wel dat jouw zwangerschap, Huup, voor het nodige gerammel zorgt!
Het is zo maf om Lotte daar zo ineens te zien staan! Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. En ik vind haar verder helemaal niet echt veranderd. Ze is nog dezelfde Lotte met die geweldige blik.
Ikke nietquote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:46 schreef mefke79 het volgende:
Linda, daar ben je! Lotte ook al aan het staan. Gaat hard met die meiden die even oud zijn als Driekus. Jongens lijken toch echt langzamer.
Claudia, Huup en nu ook al Linda...zie daar de redenen voor mijn slapeloze nachten. Echt, ik heb al zo vaak zitten rekenen en tellen en nadenken (rekenen en tellen ivm verschil in maanden en wel of niet een duowagen moeten kopen). En geen pil meer slikken helpt ook niet. Voorlopig houdt mijn lichamelijke conditie met toch echt tegen. En mijn baan. Maar af en toe...
Ik heb net een geheel gefrustreerde Driekus uit bad gevist. Hij wil staan in bad en dat gaat niet, te glad. En boos dat ie dan wordt. En het heel eigenwijs een keer of 20 proberen en dus 20 keer net niet of net wel je hoofd stoten. Ach ja, volhoudertje.
Mag ik ook nog met jullie clubje mee doen dan???quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:23 schreef huuphuup het volgende:
muppet!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:22 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Mag ik ook nog met jullie clubje mee doen dan???![]()
![]()
![]()
Haha, jullie zijn ook veul actievere posters dan ik (grapje hoor)
(niet dat daar hormonaal over gevallen wordt ofzo en dat nog weer een gedoe wordt hehe)
Jazeker, ik sta zelfs in het update topicquote:
Ooohh, ja, ik ben een beetje wereldvreemd, ik vergeet dat topic altijdquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:29 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Jazeker, ik sta zelfs in het update topic![]()
update
hhmmzz ik krijg die link niet meer zoals eerder zeg maar maar boeie
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:26 schreef het-is-mij het volgende:
Hahaha daarom zei ik ook al grapje, met al die hormonsters hier.
Net weer zwanger, of nog niet ontzwangerd dan krijg je dat allemaal haha
Enne muppet, de mr. noemt de doelgroep waar ik mee werk muppets, en bedankt he?
oh fijnquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:28 schreef Incantrix het volgende:
En zég, ik heb geen PM gezien hoor(edit: ik dacht dus echt even serieus dat er uitnodigingen waren verzonden ofzo..
Wát een doos weer
)
Overigens ben ik er wel achter waarom ik vandeweek zo vreselijk slecht tegen het hele slapengaan-verhaal kon en ruzie kreeg met lief.. Misschien had het feit dat ik die dag al 4 verschillende soorten chocolade kocht al een belletje moeten doen rinkelen, maarja.. PMS FTW
Jah, eigenlijk moet ik me ook gewoon niet gek laten maken door diequote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:33 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
excuusmupke dan, s dat beter?
mijn zusje noemde haar doelgroep (verslaafden/psychiatrische patienten op een dagbesteding) ook altijd liefkozend 'haar gekken'![]()
Stef jeetje mannetjewat ga je hard in 1 klap!! Geen wonder dat je een tijdje uit je hummetje was. Je zou toch voor minder energie nodig hebben 0.o
Gewoon lekker in slaap blijven voeden Trix, niets mis mee, volg je gevoel hierin, ik gaf Amélie ook gewoon bv wanneer ze maar wilde, en dus ook standaard voor het slapen gaan. Als ie 16 is hoeft ie vast niet meeren met een beetje geluk wat eerder ook al
![]()
Is ook echt de eerste échte keer weer, ik heb zo'n progje op de iphone om dat allemaal in bij te houden en die zei gisteren toen ik wilde invoeren dat het de eerste dag weer was dat ik 474 dagen te laat wasquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh fijn![]()
ik ga je morgenavond ff pm'en, ik wilde die mooie man van je wel weer es bewonderen (Stef hè, hoe lief je lief ongetwijfeld ook is), en op fotostrooptocht enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als dit zo aanhoudt ga ik toch maar effe bellen... want doet echt wel goed pijn en ik ben als de dood dat Minke een keer een tik of een trap uitdeelt daarop...
Oh al die zwangeren hier... (ben jaloers)gezellig hoor, al die hormonen!
![]()
Was ook wat off topic bij en dat doe ik ook hoor.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:49 schreef Nijna het volgende:
Wat kletsen jullie veel zeg... dagje in de tuin bezig geweest en het lukt me niet om "ff" bij te lezen... ik haak hier maar weer in![]()
Ik vind het juist heel leuk dat je ook zo lekker meepost in Z&G!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:22 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Mag ik ook nog met jullie clubje mee doen dan???![]()
![]()
![]()
Haha, jullie zijn ook veul actievere posters dan ik (grapje hoor)
(niet dat daar hormonaal over gevallen wordt ofzo en dat nog weer een gedoe wordt hehe)
Ik had inderdaad previes het tegenovergestelde van jou, ik ben trouwens zwanger van Wolf geworden zonder daarvoor ook maar 1x ongesteld te zijn geweest.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nooit meer ongesteld, dat klinkt ook geweldig zegwil ook...!
ik baal hier, want krijg de boel juist niet meer op peil sinds de komst van Lars.
heb op een gegeven moment van de dokter 5(!!!!) pillen per dag moeten slikken (van DE pil) om het bloeden te stoppen, nu begint het zo weer halverwege de strip....grrr
Vandaar dat je er zo mee zit.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:03 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, ik ben gewoon ook niet zo van de feestjes geven. ben altijd bang dat het niet goed of gezellig is en niet perfect enzomaar het wordt morgen gewoon hartstikke gezellig met allemaal lieve mensen, mooi weer en een lekkere meptaart. Wat zal ze eruit zien
Het was trouwens ook erg leuk om haar weer te zien. Ze was ook erg blij om ons te zien en ze zegt ineens wel mama
Je hebt er nu weinig aan, maar op de vrijmarkt waren ze voor een prikkie verkrijgbaar. Ivan heeft er van zijn opa en oma een gekregen (zie dat filmpje op Facebook) en dat karretje kostte nog geen 5 euro. Misschien staat er inderdaad op Marktplaats ook wel wat.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:07 schreef Twinkly het volgende:
Oh, goedkoop is wel echt duurkoop dusEigenlijk vind ik die traditionele blokkenkarren ook veel mooier, maar ze zijn duur! Ik ga eens op Marktplaats kijken.
Wij ook niet, hoor. Ivan staat nog voor geen meter. We gebruiken het loopkarretje als een opbergplaats voor speelgoed. Als hij gaat spelen zet ik het karretje in de buurt en dan kan hij zelf steeds iets eruit pakken. Gaat hij slapen dan rijd ik het karretje weer weg. Blijf het huis ook lekker opgeruimd.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Met Lars doen we nog niet aan loopkar-acties. Eerst maar eens fatsoenlijk leren staan.
Wat gaat het toch lekker met Lars! Heerlijk, die positieve verhalen.quote:Lars heeft vandaag voor het eerst geslapen bij opa en oma in het ledikant. Het was de tigste keer dat we het probeerden, blijkbaar toch een gevalletje "de aanhouder wint" want vanmiddag no worries, lekker geslapen! Heel fijn! ik vond het toch rot voor opa en oma dat hij steeds zo overstuur was bij hun, terwijl hij overal goed slaapt verder.
En hij drinkt uit een tuibeker!tis nog niet veel, maar het begin is er!!
Dat vond mijn vriend de eerste weken ook zo erg, het gehuil. Vreemd genoeg heeft hij er nu geen moeite mee om Ivan even te laten brullen 's avonds voor het slapen gaan terwijl het bij mij echt door merg en been gaat als hij zo krijst.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:16 schreef Twinkly het volgende:
Nou als zijn bed maar niet instort![]()
Ik heb ook geen last van de verlatingsanst hoor, en ook niet van het huilen als hij zich zo naar voelt en niet kan slapen zoals van de week. Ik vind het wel vreselijk voor hem dat hij wel wil slapen maar dat het niet lukt, en dat doet mij wel pijn. Plus de reactie van mijn man, die raakt zo in de stress, dat vind ik echt heel naar.
Ik vond Lars ook een mooie naam voor een 2e haha!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij ook niet, hoor. Ivan staat nog voor geen meter. We gebruiken het loopkarretje als een opbergplaats voor speelgoed. Als hij gaat spelen zet ik het karretje in de buurt en dan kan hij zelf steeds iets eruit pakken. Gaat hij slapen dan rijd ik het karretje weer weg. Blijf het huis ook lekker opgeruimd.![]()
[..]
Wat gaat het toch lekker met Lars! Heerlijk, die positieve verhalen.
Ik vind Lars trouwens een leuke naam voor een tweede. Ik ben alleen bang dat het te veel als een 'thema' klinkt, Ivan en Lars (Oost-Europees en Scandinavisch).
Mooi is dat, hè?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
en mijn moeder tegen elke (vage) bekende: dit is mijn kleinzoon!! echt zo trots!
Ja die trotse oma's...praat me er niet van, maar ik geniet ook om te zien hoe zij genieten van dat kleine spul, en als ik zie hoe dol de kinderen op ze zijn.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mooi is dat, hè?Mijn schoonmoeder blijft maar zeggen dat Ivan zo'n pareltje is. Ik moet er altijd een beetje om lachen.
Hoe gaat het nu met Meike trouwens? Die heeft toch ook een zware eerste tijd gehad? Is ze eroverheen of blijft er nog wat van hangen?
Ook daar hebben ze beiden niet over te klagen, we zorgen ervoor dat we eens in de zoveel tijd dingen alleen met 1 van de twee doen. Meike is 2 dagdelen naar het kdv, op die tijdstippen heb ik tijd voor Lars alleen, en Meike is vorige week wezen logeren, toen was Lars alleen bij ons, en afgelopen maandag heeft Lars gelogeerd en zijn we met Meike naar het pannenkoekenhuisje geweest.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt inderdaad als een echte peuter, Karin! Ik denk dat dat altijd belangrijk blijft voor kinderen, om één-op-één iets met een ouder te kunnen doen. Ik vond het als volwassene zelfs nog vervelend dat mijn vader altijd maar zijn vriendin meenam. Ik was dol op zijn vriendin, maar ik wilde ook gewoon eens iets met z'n tweetjes doen.
Haha, sorry, ik ben ook zo ontzettend hak-op-de-tak. Ik had iets geschreven over wegleggen en beginnen met mopperen, maar ik heb het weer gewist omdat ik mezelf soms zo zat word als ik met het zoveelste 'zo ga ik met Ivan om'-verhaal kom.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:56 schreef Groofsken het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik niet goed in kan haken steeds. Suf
.
Ik doe gewoon meequote:
Ik durf niet te gaan kijkenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oej Stiemie, dat lijkt me ook wel spannend, die 2 samen op 1 kamer!
Allebei zonder troubles gaan slapen?
En hoe vaak ben je al gaan kijken?
Durf je zo te gaan slapen of blijf je als waakhond toezicht houden haha
oh wat fijn om dat te lezen!! dat het maar een klein bouwvakkertje mag worden qua etenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:06 schreef Stiemie het volgende:
Pfew nu voel ik me toch net iets minder ontaarde moeder![]()
Esmee heeft het eten trouwens ineens helemaal ontdekt. Gisteren aten we burrito's en vandaag pastaschotel met broccoli en mevrouwtje smikkelde alles lekker mee. Ze trekt trouwens aan je mouw als je niet snel genoeg een hapje geeft
Wij aten dus ovenschotel met broccoli. Eerlijk gejat uit de allerhandequote:Op zondag 18 juli 2010 00:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik zat me ook al te bedenken dat Lars ook maar es aan de macaroni moest, maar kale macaroni dat is toch ook niks. Hoe maak ik dat nu een beetje lekker voor em?
Ivan heeft gister voor het eerst pasta gehad! Hij at eerst de groenten op, want die kende hij. Daarna begon hij aan de sliertjes spaghetti. Hij werd er al best snel bekwaam in. Ik merkte dat het beter ging toen ik de sliertjes in wat kleinere stukken had gesneden. Oh, en hij vond de pasta heerlijk! Daar sta ik niet van te kijken, want hij vindt alles lekker.quote:Op zondag 18 juli 2010 09:43 schreef Twinkly het volgende:
Stiemie wat fijn! Dus nu hebben jullie je slaapkamer weer voor jezelf
Dus Ivan heeft ook pasta gehad! Vond hij het lekker?
Wij eten pasta zelden met (tomaten)saus. Lekkere pasta smaakt het beste met olijfolieEn dan meng ik er gebakken cherrytomaatjes, aubergine en courgette door, geroosterde pijnboompitjes, kruiden en olijven erover en een beetje italiaanse kaas. Gisteren aten we de "zomerpasta met tuinerwten en munt" uit de nieuwe Allerhande
Niels kan pasta nog niet zo goed in zijn mond stoppen en in zijn mond houden, vast ook omdat er olie overheen zit, maar de erwtjes waren een succes.
Dat klinkt wel goed, ik heb die pasta op die manier nog niet geprobeerd, maar lasagne met verschillende soorten kaas, spinazie en tomatensaus is wel erg mjummiequote:Op zondag 18 juli 2010 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
Wat geef je grote flessen! Wij gaven Ivan 3x 180ml maar op het consultatiebureau wilden ze dat we dat verder gingen afbouwen naar maximaal 500ml. Hij krijgt nu 2x 180ml en 1x90. Wat zegt jouw consultatiebureau/diëtiste daarover?quote:Op zondag 18 juli 2010 13:00 schreef Aoraki het volgende:
Het schema wat we nu hebben:
6.00-7.00 fles 210ml met pap
9.30 fruit met rijstewafeltje (zo'n mini ding)
12.00 fles 210ml
15.00 boterham met boter en water uit tuitbeker
17.30 grote warme hap (groente, rijst/aardappel en vlees)
19.00 fles 210 -> bed
Ik vind het wel best moeilijk, want ik heb het idee dat hij 's middags misschien toch te weinig heeft. Nou ja, het blijft even zoeken...
Twee weken geleden zaten we nog op 4x210ml. En de dietiste zei heel simpel:"als hij het opdrinkt naast alle bijvoeding die je geeft, heeft hij het nodig". Deze dietiste is gespecialiseerd in baby's en introductie van bijvoeding bij koemelkallergie. Ik heb in haar ook meer vertrouwen dan in het CB. Twee weken geleden dronk Thomas zijn flessen niet meer leeg en hebben we er een laten vervallen. Nu drinkt hij ze ook niet altijd leeg, ook prima. Maar we blijven het wel aanbieden, want hij drinkt ze vaak zat wel leegquote:Op zondag 18 juli 2010 17:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat geef je grote flessen! Wij gaven Ivan 3x 180ml maar op het consultatiebureau wilden ze dat we dat verder gingen afbouwen naar maximaal 500ml. Hij krijgt nu 2x 180ml en 1x90. Wat zegt jouw consultatiebureau/diëtiste daarover?
Ja, daar heb ik ook even aan gedacht, maar meestal is hij dan pas een half uurtje wakker na zijn derde slaapje, dus tsja... ik zou dan denken dat dat het niet is.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:55 schreef Stiemie het volgende:
Hmm het valt natuurlijk altijd te proberen Groofsken. Is hij 's avonds misschien gewoon te moe om te eten?
Hihi, dus dat mag moeders nog wel doen, opscheppenquote:Op zondag 18 juli 2010 19:58 schreef Ssserpente het volgende:
Balen, Groof! Je strategie is in ieder geval het proberen waard, toch? Baat het niet dan schaadt het niet en nu heb je voor je zelf iig het gevoel dat je alles hebt geprobeerd.
Lente eet ook slecht te laatste tijd. Ze eet wel wat, maar houdt het na een paar happen voor gezien. Ik probeer er maar geen drama van te maken. 's Avonds wil ze alleen nog maar zelf de lepel vasthouden. Zodra ik 'm naar d'r mond breng, begint ze te mieren. t Is wel schattig, hoor, als ze dan een hapje heeft genomen, steekt ze me de lepel weer toe, dan moet er een nieuw hapje op.
Ik heb dat gerpobeerd, witlof-appel, maar dat vond meneer ook tien keer niks. Hij mag al vanaf dag 1 zelf met het eten knoeien, het maakt geen verschil.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:54 schreef Nijna het volgende:
Groof, witlof met appel was hier een enorme hit.
En hij wil het ook niet zelf doen ofzo? Iris wil gewoon niet eten als ze het niet zelf mag doen, behalve een paar hapjes.
Of misschien gewoon even niet zoveel trek? Je kan ook overwegen om hem gewoon maar even te laten spelen, misschien dat hij het over een tijdje wel weer wil...?!
Lastig dat soort dingen...
Het lukt mij maar niet om grip te krijgen op het advies dat ik heb gekregen. De wijkverpleegkundige die wij de vorige keer hadden heb ik niet bepaald hoog zitten. Ik probeer dus uit te zoeken hoe dat nu met die aanbevolen hoeveelheden zit, maar ik kan er niet wijs uit worden. Ik lees hier en daar ook juist dat 500ml het minimum is aan zuivelintake.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:28 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Twee weken geleden zaten we nog op 4x210ml. En de dietiste zei heel simpel:"als hij het opdrinkt naast alle bijvoeding die je geeft, heeft hij het nodig". Deze dietiste is gespecialiseerd in baby's en introductie van bijvoeding bij koemelkallergie. Ik heb in haar ook meer vertrouwen dan in het CB.
Bied je het dan in combinatie gepureerd aan of los van elkaar?quote:Op zondag 18 juli 2010 19:53 schreef Groofsken het volgende:
Dus ik heb de volgende strategie bedacht. Fruit en groente tijdelijk omwisselen ('s ochtends groente en 's avonds fruit), zodat hij in ieder geval weer ervaart dt er 's avonds ook lekker eten bij kan zitten. En de groente voorlopig in combinatie met appel(ander fruit) aanbieden (wortel-appel/ bloemkool-appel).
Lijkt dat jullie wat, of zoek ik het te ingewikkeld?
Jullie moeten nu terug naar 400 ml dan?quote:Op zondag 18 juli 2010 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lukt mij maar niet om grip te krijgen op het advies dat ik heb gekregen. De wijkverpleegkundige die wij de vorige keer hadden heb ik niet bepaald hoog zitten. Ik probeer dus uit te zoeken hoe dat nu met die aanbevolen hoeveelheden zit, maar ik kan er niet wijs uit worden. Ik lees hier en daar ook juist dat 500ml het minimum is aan zuivelintake.
Nope nog niet geprobeerd. Heb je daar ook concrete ideeën bij?quote:Op zondag 18 juli 2010 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik dacht dat hij misschien te veel of te weinig honger had voor hij aan de groenten begon, maar zo te zien zit er net zoveel tijd tussen zijn 1e fles en zijn fruithapje als tussen zijn 3e fles en groentehapje. (Het enige wat me opvalt is dat hij nog 4 flessen krijgt, maar ik weet eigenlijk ook niet wanneer je op 3 flessen overstapt.)
Het klinkt misschien stom, maar heb je al eens geprobeerd iets groente-achtigs (gepureerd/uitgesmeerd) op zijn brood te doen?
Ik zit te broeden op hoe met groenten op brood om te gaan. Ik kan eigenlijk maar twee dingen bedenken, en dat is tomaat of komkommer op brood doen. Ik denk niet dat je groenten zo erin krijgt als je die er los op doet, maar je kunt ook aan een soort tapenade denken? Ik heb bijvoorbeeld een recept voor crostinibeleg waarvoor je erwten pureert met pecorino. Klaarblijkelijk kun je dat soort dingen ook op brood eten.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:46 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Nope nog niet geprobeerd. Heb je daar ook concrete ideeën bij?
Nee, nog niet (ja, ik ben er nogquote:Op zondag 18 juli 2010 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zit te broeden op hoe met groenten op brood om te gaan. Ik kan eigenlijk maar twee dingen bedenken, en dat is tomaat of komkommer op brood doen. Ik denk niet dat je groenten zo erin krijgt als je die er los op doet, maar je kunt ook aan een soort tapenade denken? Ik heb bijvoorbeeld een recept voor crostinibeleg waarvoor je erwten pureert met pecorino. Klaarblijkelijk kun je dat soort dingen ook op brood eten.
Ach, weet je wat het is, misschien zijn dit te veel kunstgrepen en gaat hij groenten eten als hij eraan toe is. Ik kan me alleen zo goed voorstellen dat je er nu helemaal niks aan hebt als ik dat zeg, en je er liever concreet mee aan de slag gaat. Heb je het op het consultatiebureau wel eens hierover gehad?
Het afbouwen gaat hier vrij makkelijk. Ik probeer elke keer als ik iets van zijn melk afbouw er iets anders voor in de plaats te doen qua vast voedsel. Hij krijgt nu bijvoorbeeld bij zijn tweede fles de helft van hetgeen hij normaliter krijgt en ik ben hem 's ochtends een extra boterham gaan geven en 's avonds zetmeelproducten aan gaan bieden bij zijn groenten. Ik stel me zo voor dat op een bepaald moment die laatste fles vervangen wordt door een bakje yoghurt. Dat wil ik pas gaan doen als hij meer van zijn avondeten binnenkrijgt, misschien nadat ik vlees/vis heb geïntroduceerd.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:44 schreef Nijna het volgende:
Claudia, je kan ook langzaam afbouwen volgens mij hoor, misschien zijn er momenten dat hij ook wel wat anders wil drinken of je verdunt de melk steeds wat meer... maar ik zou proberen er niet om te gaan stressen, volgens mij doe je het prima!
Volgens mij zit er ook munt in dat recept, maar ik weet niet of een baby munt mag. En ik weet ook niet of een baby olijven mag of olijfolie.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:01 schreef Groofsken het volgende:
En dank voor de crostini-associatie. dan heb ik wat te googelen. Geprakte erwten op brood lijkt me iegenlijk best lekker.
Mais mag pas vanaf anderhalf dacht ik...ff opzoekenquote:Op zondag 18 juli 2010 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
En ik moet ineens denken aan de popcorn van Huup! Mais is vast geen ontzettend verantwoorde groente, maar hey, het is groente!
Je hebt gelijk, ik zie het nu ook op borstvoeding.com staan. Mais staat daar wel geïndexeerd als 'groente'.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:09 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Mais mag pas vanaf anderhalf dacht ik...ff opzoeken
EditL Ja dus http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html
Bruine bonen met appel vinden kinderen vaak ook lekker!quote:Op zondag 18 juli 2010 22:11 schreef Groofsken het volgende:
Mijn dochter houdt trouwens van allerlei soorten bonen (kidney, bruine, witte). Misschien moet ik dat eens proberen. Ook lekker op brood denk ik, in een vers tomatensausje.
En Ivan eet zo geweldig brood!quote:Op zondag 18 juli 2010 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Wij zijn op 3 flessen overgegaan toen we brood gingen introduceren. Dat leek ons wel een logische stap.
quote:Op zondag 18 juli 2010 22:11 schreef Groofsken het volgende:
Zelfs de darmen van mijn dochter mijn darmen kunnen nog geen mais verteren. Komt er altijd in z'n geheel weer uit
. Maar ze ik vind het wel heerlijk
.
Mijn dochter houdt trouwens van allerlei soorten bonen (kidney, bruine, witte). Misschien moet ik dat eens proberen. Ook lekker op brood denk ik, in een vers tomatensausje.
Hahaha, die Wolf! Ivan is veel te dol op eten om er iets van te verspillen. Als hij zijn brood op heeft probeert hij het bordje nog aan zijn mond te zetten om de laatste kruimels op te eten.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:44 schreef Poppejans het volgende:
[..]
En Ivan eet zo geweldig brood!Echt zo knap!
Ik ging Wolf gister ook zo'n stuk brood geven, hij heeft het met een brede grijns helemaal fijngeknepen tussen zn vingers tot moes, om vervolgens zn hand heel goed te bekijken![]()
Ivan at zijn brood meteen ontzettend goed, dus het afbouwen van die fles ging makkelijk. Het lijkt me vrij normaal dat een baby niet meteen zoveel binnenkrijgt en nog meer afhankelijk is van zijn flessen.quote:Als Wolf goed brood eet is dat misschien voor over nog een heeeele poos de fles die er dan af zou gaan denk ik, maar hij geniet zo enorm van melk dat hij dat voorlopig er nog wel bij krijgt,
ja daar zit ook wel wat in eigk! Ik moet nog langs het cb hoor, in augustus pas weer dus ik verander sowieso niets voordat ik daar geweest ben. Ik weet niet of het vanuit het cb gepromoot wordt trouwens hoor, ik moest thuis altijd een beker melk bij het etenquote:Op zondag 18 juli 2010 22:52 schreef Poppedein het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom melk bij de maaltijd zo gepromoot wordt door de CB's. Zuivel remt enorm de opname van ijzer uit de voeding. Je kunt veel beter een half uur voor of na de maaltijd een glas melk drinken of een zuiveltoetje eten!
quote:Op zondag 18 juli 2010 22:09 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Mais mag pas vanaf anderhalf dacht ik...ff opzoeken
EditL Ja dus http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html
Ik geef het best vaak aan. Als Ivan naar de boekenkast kruipt en er iets pakt, dan zeg ik eerst "Ivááán", dan kijkt hij naar me en dan zeg ik "nee nee". Als hij doorgaat pak ik hem op, zeg ik nog een keer 'nee' en zet ik hem weg. Ik bied hem dan wel een alternatief speeltje aan, zijn eigen speelgoed dus. Ook leg ik hem kort uit waarom ik dit doe. "De boeken zijn van papa en mama en moeten in de kast blijven staan. Dit is Ivans speelgoed." Ik doe dat net zo vaak als hij ermee doorgaat. Ook oefenen we nu met dingen geven ("alsjeblieft") en dingen terugkrijgen ("dankjewel"). Dat is gewoon een spelletje dat we spelen en ik hoop dat hij daardoor het principe onder de knie krijgt dat hij soms dingen af moet staan en de wereld dan niet ten onder gaat, en dat er alternatieve manieren van vermaak zijn.quote:Op maandag 19 juli 2010 07:37 schreef Takkembah het volgende:
Nog een vraag: Hoe geven jullie aan je kids aan dat ze ergens niet aan mogen komen??? Hier is het één groot feeest. Alexa kan echt heel hoog schreeuwen en krijsen als we aangeven dat ze ergens niet aan mag zitten en daar dan ook echt verdriet om hebben. Ik vraag me af of 1) die reactie vaker voorkomt 2) hoe jullie aangeven aan je beeb dat het niet voor hem/haar bestemd is?
Wijzelf proberen altijd uit te leggen waarom het niet mag, maar helaas gaat het schreeuwen toch door volhouden volhouden
And the Oscar goes to...quote:Op maandag 19 juli 2010 08:52 schreef Stiemie het volgende:
Takkembah zegt deze foto genoeg? Esmee kreeg een "nee" te horen toen ze aan de kattenbrokjes wilde zitten![]()
[ afbeelding ]
Ik heb geen flauw ideequote:Op zondag 18 juli 2010 23:34 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Waarom mag dat pas na 1,5 jaar? Olvarit verkoopt dat gewoon in potjes geprakt samen met kip oid. Is hier iig wel favoriet en gaat standaard (bijna) op.
Tja, dat zullen ze inderdaad ook vaker gaan doen ws.quote:Op maandag 19 juli 2010 09:07 schreef Stiemie het volgende:
Erg he Claudia. Heeft ze niet van mij hoor![]()
De 2e nacht samen op 1 kamer slapen was trouwens een iets minder groot succes. Ze zijn braaf gaan slapen maar besloten vanaf half 6 vanmorgen lekker te gaan keten![]()
quote:Op maandag 19 juli 2010 08:52 schreef Stiemie het volgende:
Takkembah zegt deze foto genoeg? Esmee kreeg een "nee" te horen toen ze aan de kattenbrokjes wilde zitten![]()
[ afbeelding ]
Oef Incantrix dat klinkt allemaal zwaar zoHopelijk komt er snel een oplossing voor jullie.
En wij geven Esmee soms mais. Dan zit het door de burrito's ofzo.
Ze is weliswaar een grote meid aan het worden, maar ze is ook duidelijk nog een klein meisje dat haar moeder en vader nodig heeft.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:33 schreef miss_sly het volgende:
En dit is de laatste dag voor ons in dit topic, de laatste dag dat ze officieel een baby is. Morgen hebben we een dreumesEn wat voor een, ze is zoo leuk en lief
en ze wordt ook echt een dreumes in haar gedrag, ook al is het dan een kleine
Ik zou denk ik proberen om de laatste fles af te bouwen en het avondeten en de fles van 17:00 uur om te draaien (al zou ik die fles iets later geven dan om 18:00 uur, maar dat is afhankelijk van hoe laat je hem definitief naar bed zou willen doen). Rienk is nu 7 maanden oud, toch? Dan zou je kunnen gaan beginnen met het introduceren van brood. Het brood zou ik dan rond 12 uur geven en dan vroeg in de midag die 2e fles. Nou ja, dat is wat wij nu doen, maar dat komt ook gewoon goed uit met zijn slaapjes.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:46 schreef Vlindur het volgende:
Hier is het nu zo:
07:00 210/7 fles
10:00 fruit
12:00 180/6 fles
15:00 wafel/soepstengel
17:00 180/6 fles
18:00 eten
23:00 210/7 papfles
Ah, zo ver had ik nog niet gelezen. Nou ja, hij hoeft zijn brood toch ook niet meteen perfect te eten? Als je merkt dat hij nog honger heeft kun je hem een rijstwafel na geven of gewoon zijn fles.quote:En ik probeer ook brood met hem, maar hij slikt het niet door. De kleine stukjes plakt in in zn verhemelte en de korsten gooit ie na een paar sabbels op de grond.
Hier was de tuit ellende, maar ging de rietbeker juist weer goed.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:50 schreef martine1984 het volgende:
We zijn begonnen met een tuitbeker maar dit gaat voor geen meter. Hij wil er wel mee spelen maar zodra ik hem probeer een slokje te laten nemen is het gillen geblazen. Terwijl als hij zn fles met diksap ziet lurkt hij die zo leeg. Dus aan de dorst zal het niet liggen. Ik heb nu van die oefen bekers geleend kijken of dat wel lukt. Rietjesbeker lijkt me nog moeilijker voor hem. Ach en anders houden we het nog wel even bij de fles.
Zo doen wij het ook. Op zich valt het dramaqueen gehalte hier nogal mee. Ze wil wel eens een uithaal doen met een verongelijkt, zielig gezicht, maar zodra ze mekrt dat wij daarvan nie tin het minst onder de indruk zijn, is het ook meteen over.quote:Op maandag 19 juli 2010 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik geef het best vaak aan. Als Ivan naar de boekenkast kruipt en er iets pakt, dan zeg ik eerst "Ivááán", dan kijkt hij naar me en dan zeg ik "nee nee". Als hij doorgaat pak ik hem op, zeg ik nog een keer 'nee' en zet ik hem weg. Ik bied hem dan wel een alternatief speeltje aan, zijn eigen speelgoed dus. Ook leg ik hem kort uit waarom ik dit doe. "De boeken zijn van papa en mama en moeten in de kast blijven staan. Dit is Ivans speelgoed." Ik doe dat net zo vaak als hij ermee doorgaat. Ook oefenen we nu met dingen geven ("alsjeblieft") en dingen terugkrijgen ("dankjewel"). Dat is gewoon een spelletje dat we spelen en ik hoop dat hij daardoor het principe onder de knie krijgt dat hij soms dingen af moet staan en de wereld dan niet ten onder gaat, en dat er alternatieve manieren van vermaak zijn.
Ivan schreeuwt trouwens niet en vindt het allemaal best, dus ik heb makkelijk praten. Hij geeft ons zelfs zijn speelgoed en dat is dan weer aanleiding voor het 'dankjewel en alsjeblieft'-spelletje. (Hij wilde zijn brood ook altijd aan de hond geven; daar waren we iets minder blij mee.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt goed. Gezellig grietje dusquote:Op maandag 19 juli 2010 13:56 schreef Marlinde het volgende:
Groof: Ik was ondertussen bezig met Tessa, dus meerdere reacties alweer
Fruit en groente wat ik geef zijn maar een paar mini hapjes, gewoon meer voor de smaak
Broodkorstje mag toch al met 6 maanden, dacht dat dat in het CB boekje staat?
Met Tessa gaat het verder super, behalve het slapen 's nachtsDan kletst ze je de oren van je hoofd af
Maar ze is ontzettend lief en leuk en zo ontzettend vrolijk en sinds een paar dagen vind ze het leuk om dr tong uit te steken naar papa en mama![]()
Ze doet ons steeds vaker na met dr mooie snoetje
Amaranta: is rijstewafel goed voor kleintjes? Heb het zoveel gelezen, maar ik durf het niet zo goed aan. Wil ook liever pas koekjes ed geven als ze de 1 jaar voorbij is, aangezien van mn man's kant nogal overgewicht in de familie zit
Geopereerd, waarvoor? Jemig vervelend zeg!
quote:Op maandag 19 juli 2010 13:55 schreef Groofsken het volgende:
Amaranta, wat rot. Ik heb geen idee, kunnen babietjes het zo snel verleren als ze al zo lang drinken uit de borst? Pfff, vervelend zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.achja, hij heeft in ieder geval die 6 maanden gehad die in eerste instatie mijn streven was. Alles wat hij meer krijgt is mooi meegenomen. Operen is na d evakantie dus wordt sept of okt, dan zijn we ook alweer wat maanden verder.
In de goedkope zit wel zout...quote:Op maandag 19 juli 2010 14:00 schreef Claudia_x het volgende:
In rijstwafel zitten bijna geen calorieen. Het is echt van een andere orde dan koekjes geven, waar suiker aan is toegevoegd. Op borstvoeding.com staat dat je vanaf 6 maanden rijstwafel of een broodkorst mag geven (zuurdesem of gist, om op te sabbelen). Ik denk dat een soepstengel ook oké is, maar dat weet ik niet zeker.
0.2% of zoiets, dus te verwaarlozenquote:
klopt, mijn heeft zaterdag boodschappen gedaan en heeft elcheapo rijstwafels meegenomen, en op de verpakking stond dat ze met zeezout zijn/warenquote:
quote:Op maandag 19 juli 2010 14:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
klopt, mijn heeft zaterdag boodschappen gedaan en heeft elcheapo rijstwafels meegenomen, en op de verpakking stond dat ze met zeezout zijn/waren
Ikz ou een rijstewafel geven. Maar kan niet uitleggen waarom.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:04 schreef Marlinde het volgende:
Ik typ te langzaam
Claudia: De reden dat ik Tessa grotere flessen geef is omdat ze simpel gezegd niet meer flessen wilt. In de ochtend heeft ze heel erg honger en gaat ze huilen als ik een fles van 180 geef als die op is en hetzelfde in de avond.
Ze krijgt overigens wel nog Fv in een oefenbeker extra, wat dus eigenlijk neerkomt op de 4de fles (bij elkaar)
Wat vaker minder geven heb ik meerdere keren geprobeerd, maar het ze weigerd echt meer uit de fles te drinken, 3 keer op een dag is max en meestal is de middagfles ook nog erg moeilijk erin te krijgen.
Groof: Het is een ontzettend gezellig moppie! Ach ik heb liever een kletsend moppie dan een huilend moppie in de nachtHet liefst natuulijk een slapend moppie, maargoed komt (hopelijk) vanzelf
Nijna: Ja het zijn ook grote flessen, maar ik wil wel dat ze voldoende vocht binnen krijgt en meer drinkt ze gewoon echt niet
Karin: Ja bijnaHet CB had verteld dat het prima was aangezien ze toch voldoende vocht binnen moet krijgen.
Hmmz nu begin ik toch een beetje te twijfelen
Maar wat zou dan beter zijn, een rijstewafeltje of een broodkorstje (met 6 maanden)
Oh, die moet ik ook nog kopenquote:Op maandag 19 juli 2010 14:05 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Ik dacht dat het ondertussen al over soepstengels ging
.
Maar dat is procentueel héél weinig en die dingen wegen al bijna niets. Bij 7 maanden krijgen ze brood en daar zit wel ontzettend veel zout in.quote:
Ik hoop dat dat slanke komt omdat hij de lengte ingaat? Afvallen is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:07 schreef Groofsken het volgende:
Ik ben ook begonnen met een rijstewafel. R krijgt er trouwens nogsteeds nauwelijks wat van binnen. Ik vind hem ook steeds 'slanker' worden.
Ik ga in augustus een week kamperen met die twee kleine guppen. Dapper hè. In een tent!
Misschien moet ik dat een keertje doen ja. Al maak ik me niet echt zorgen hoor. Al met al (flessen dus wel heel hard meegerekend) krijgt hij echt wel genoeg binnenquote:Op maandag 19 juli 2010 14:10 schreef Marlinde het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden en tot over ruim 2 weken![]()
Groof: wat leuk zeg, kamperen!Vroeger altijd gedaan met mn ouders en 4 broers
En dat was altijd feest
Kan je niet naar het weeguurtje voor R?
Nu ga ik weer snel terug naar de kleine babiesTot snel
Het zuidenquote:Op maandag 19 juli 2010 14:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat slanke komt omdat hij de lengte ingaat? Afvallen is natuurlijk niet de bedoeling.
En kamperenleuk!
Waar ga je naartoe?
innepin, ik zag jouw Willow in het fototopic langskomen, sjonge waar is de baby gebleven? Grote dame al!
En Miss Sly, wat fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad, ben benieuwd of Senna lekker in de taart heeft lopen graven
Neem jij die van jou allebei mee? Ik wil Fabian ook weer zien! Volgens mij is het zo'n ander ventje dan de vorige keer dat ik hem zag.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:14 schreef amaranta het volgende:
Oh, ik kan niet wachten tot volgende week Groof! Dan zie ik je kiddies weer.
Aan dit advies heb je nu niks, maar het kan zo zijn dat dit verandert als ze meer van haar vaste voedsel gaat eten. Ik geef Ivan tegenwoordig 's ochtends in plaats van een papfles eerst een boterham voor de granen en daarna zijn fles (maar zou dat ook andersom kunnen doen) en het zou heel goed kunnen dat Tessa dan ineens wel genoegen neemt met een kleinere fles. Maar goed, dat zie je wel tegen de tijd dat ze brood mag.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:04 schreef Marlinde het volgende:
Ik typ te langzaam
Claudia: De reden dat ik Tessa grotere flessen geef is omdat ze simpel gezegd niet meer flessen wilt. In de ochtend heeft ze heel erg honger en gaat ze huilen als ik een fles van 180 geef als die op is en hetzelfde in de avond.
En wat denk je dat er gebeurt als je een beker water aanbiedt in plaats van een beker melk en die 2e fles kleiner maakt? En zou ze fruit eten als je haar dat eerder aanbiedt, bijvoorbeeld om 11 uur?quote:Ze krijgt overigens wel nog Fv in een oefenbeker extra, wat dus eigenlijk neerkomt op de 4de fles (bij elkaar) Wat vaker minder geven heb ik meerdere keren geprobeerd, maar het ze weigerd echt meer uit de fles te drinken, 3 keer op een dag is max en meestal is de middagfles ook nog erg moeilijk erin te krijgen.
ja, en zoals het er nu uitziet zit ik de hele maand augustus in Spanjequote:Op maandag 19 juli 2010 14:16 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Neem jij die van jou allebei mee? Ik wil Fabian ook weer zien! Volgens mij is het zo'n ander ventje dan de vorige keer dat ik hem zag.
Jij zit in Spanje hè? In de week van 7 augustus?
Huh? Hoezo zoals het er nu uitziet? En dat is toch juist fijn? Huh?quote:Op maandag 19 juli 2010 14:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja, en zoals het er nu uitziet zit ik de hele maand augustus in Spanje
Jaquote:Op maandag 19 juli 2010 14:20 schreef amaranta het volgende:
@ groof het zuiden van Nederland bedoel je?
Mijn man gaat maar 2 weken, en in principe zouden we met zn allen terugrijden. Maar ik overweeg om met de kids nog langer in Spanje te blijven. En mijn moeder vliegt dan met mij en de kinderen terug. Alleen in het vliegtuig met 2 kinderen is geen haalbare kaart voor mij.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:20 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Huh? Hoezo zoals het er nu uitziet? En dat is toch juist fijn? Huh?![]()
Ah, op die fiets.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn man gaat maar 2 weken, en in principe zouden we met zn allen terugrijden. Maar ik overweeg om met de kids nog langer in Spanje te blijven. En mijn moeder vliegt dan met mij en de kinderen terug. Alleen in het vliegtuig met 2 kinderen is geen haalbare kaart voor mij.
Ja, lekker dicht bij huis dusquote:
Tot een jaar is alles anders dan melk gewoon bijvoeding... Niet druk om maken hoeveel erin gaat dus. (Daarna trouwens ook niet, dat regelt zichzelf wel)quote:Op maandag 19 juli 2010 14:43 schreef Marlinde het volgende:
Claudia: Eerder fruit zou er denk ik vast wel ingaanWater wilt ze niet
Maar ze moet toch ook een bepaald aantal schepjes voeding op een dag binnen krijgen?
Anders zou ze dus 6+6+7 binnen krijgen op een dag en dat is toch te weinig?
De 2de fles kleiner maken, zal ze ook denk ik wel prima vinden. Bij haar gaat het echt om de ochtend en avondfles waar zo enorm veel honger heeft. De middag fles zou ze denk ik laten staan als ik het haar niet aanbied.
Ze groeit nu weer goed, van de kinderarts 'moesten' we vrij vroeg beginnen met rijstebloem en comfort voeding vanwege haar lage geboortegewicht (2360 gram) Nu zit ze precies op het lijntje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |