abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 13:08:43 #251
5428 crew  miss_sly
pi_84231006
Chan, Emmen is zo leuk!
Wat naar dat zijn lijntje afbuigt, kan me voorstellen dat je dat niet fijn vindt. Van de andere kant: als hij verder vrolijk is en zich ontwikkelt en lekker ongehoorzaam is doet hij het kennelijk wel goed, toch? Inderdaad nog maar eens naar het inloopuurtje en kijken hoe het dan is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 19 juli 2010 @ 13:35:39 #252
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_84232194
Sorry dat ik zomaar kom binnen vallen, maar ik heb alvast wat vraagjes over Tessa aangezien ze over ruim 2 weken 6 maanden is en ik graag alvast een beetje voorbereid wil zijn.

Het eetschema van Tessa:
08:30 fles 250/6 + 2 rijstebloem
12:00 beetje fruit + oefenbekertje met wat melk erin
15:00 fles 200/6
18:00 beetje groente + oefenbekertje met wat melk erin
19:00 fles 250/7 + 2 rijstebloem

Ziet haar schema er een beetje goed uit?
Nu las ik dat je dan mocht beginnen met een broodkorstje (gewoon zo geven of dippen in melk?) en over 'moet' gaan van rijstebloem naar fijne granenpap. Kan je die granenpap dus ook als laatste fles geven? Dat ze toch een lekker vol buikje heeft?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 19 juli 2010 @ 13:46:49 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84232681
Broodkorstje gewoon geven, in de hand dus, of in de wangzak stoppen.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:47:23 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84232715
En wat voor melk zit er in het oefenbekertje? FV of gewoon halfvolle melk?
Dat laatste is denk ik niet zo goed.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:50:55 #255
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84232859
Hier wordt brood pas geadviseerd met 7 mnd en inderdaad gewone melk pas met een jaar. Je loopt nogsteeds een beetje voor Marlinde . Ze is pas 5,5 mnd hè, zelfs groente zou je eigenlijk nog twee weken mee 'moeten' wachten. En tegenwoordig wordt fruit dus ook pas met 6 mnd geadviseerd.

Moeilijk dus om te roepen 'prima schema', als je begrijpt wat ik bedoel .

Gaat het goed met de kleine, grote Tessa ? Lang geen foto's meer gezien ook.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:51:48 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84232899
Ik ben vandaag ook een beetje met een voedingsschema aan het goochelen.
Ik had het zo bedacht:

7.00 BV
10.30 fruit
13.00 BV (hier komt ná 7 mnd brood bij)
15.30 rijstewafel
18.00 groente
22.00 BV
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:51:52 #257
300054 Marlinde
pi_84232904
Vanaf wanneer begin je dan met echte stukjes brood te geven?
Oh stom, nee ik bedoel inderdaad gewoon flesvoeding (2 schepjes poeder, beetje kokend water en dan beetje koud water erbij) Halfvolle melk mag dacht ik pas vanaf 1 jaar?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84232956
Ik ben geen schemadeskundige, Marlinde, maar het valt me op dat je best veel tijd tussen de voedingen hebt zitten. Is er een bepaalde reden dat je op 3 flessen bent overgestapt en grotere hoeveelheden geeft? Toen wij net begonnen met vast voedsel dronk Ivan 4 flessen 180/6 (7:00 / 11:00 / 15:00 / 19:00) en had hij 3 voedingsmomenten tussendoor (9:00 fruit met een beker water / 13:00 rijstwafel / 17:00 groente met een beker water). Nou ja, dit was globaal ons schema. We probeerden ongeveer elke 2 uur iets aan te bieden. Ik maak uit je schema op dat Tessa best veel honger heeft en je daarom grote flessen geeft (maar dat is misschien niet zo?). Het kan een oplossing zijn om wat vaker iets minder te geven.

Wij gaven een broodkorst trouwens zo, al gaven we vaker een rijstwafel dan een broodkorst. Je laatste vraag kan ik niet beantwoorden. Ik merk aan Ivan dat hij over de hele dag gewoon genoeg krijgt en daardoor aan het einde van de dag verzadigd is; dat zit niet alleen in de laatste maaltijd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:53:52 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84232970
Brood vanaf 7 maanden.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:55:48 #260
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233046
Amaranta, wat rot. Ik heb geen idee, kunnen babietjes het zo snel verleren als ze al zo lang drinken uit de borst? Pfff, vervelend zeg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:56:44 #261
300054 Marlinde
pi_84233076
Groof: Ik was ondertussen bezig met Tessa, dus meerdere reacties alweer
Fruit en groente wat ik geef zijn maar een paar mini hapjes, gewoon meer voor de smaak
Broodkorstje mag toch al met 6 maanden, dacht dat dat in het CB boekje staat?
Met Tessa gaat het verder super, behalve het slapen 's nachts Dan kletst ze je de oren van je hoofd af
Maar ze is ontzettend lief en leuk en zo ontzettend vrolijk en sinds een paar dagen vind ze het leuk om dr tong uit te steken naar papa en mama
Ze doet ons steeds vaker na met dr mooie snoetje

Amaranta: is rijstewafel goed voor kleintjes? Heb het zoveel gelezen, maar ik durf het niet zo goed aan. Wil ook liever pas koekjes ed geven als ze de 1 jaar voorbij is, aangezien van mn man's kant nogal overgewicht in de familie zit
Geopereerd, waarvoor? Jemig vervelend zeg!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 19 juli 2010 @ 13:57:16 #262
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233095
Ik moet eerlijk toegeven dat ik als grens altijd de uitgerekende datum neem. Dus de 5e vond ik steeds dat hij oud genoeg was voor de introductie van fruit, groente, brood,... Hij is pas de 11e geboren .
  maandag 19 juli 2010 @ 13:58:43 #263
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233153
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:56 schreef Marlinde het volgende:
Groof: Ik was ondertussen bezig met Tessa, dus meerdere reacties alweer
Fruit en groente wat ik geef zijn maar een paar mini hapjes, gewoon meer voor de smaak
Broodkorstje mag toch al met 6 maanden, dacht dat dat in het CB boekje staat?
Met Tessa gaat het verder super, behalve het slapen 's nachts Dan kletst ze je de oren van je hoofd af
Maar ze is ontzettend lief en leuk en zo ontzettend vrolijk en sinds een paar dagen vind ze het leuk om dr tong uit te steken naar papa en mama
Ze doet ons steeds vaker na met dr mooie snoetje

Amaranta: is rijstewafel goed voor kleintjes? Heb het zoveel gelezen, maar ik durf het niet zo goed aan. Wil ook liever pas koekjes ed geven als ze de 1 jaar voorbij is, aangezien van mn man's kant nogal overgewicht in de familie zit
Geopereerd, waarvoor? Jemig vervelend zeg!
Klinkt goed. Gezellig grietje dus . Jammer dat ze 's nachts liever kletst dan slaapt .
pi_84233155
Drinkt ze flessen van 250? Dat lijkt zoveel...?
Je kan denk ik best pap maken met granen in die laatste fles als brood ook goed gaat over een tijdje, maar als ze beter gaat eten 's avonds zou ik het zelf niet doen denk ik, maar dat is een gevoel.
Ik dacht dat brood pas met een maand of 7 a 8 was... ik ben toen korstjes en reepjes brood gaan geven. Als je maar zorgt dat ze goed rechtop zit!
Halfvolle melk is idd pas tegen dat ze een jaar zijn.
Gezellig dat geklets... maar dan liever niet 's nachts natuurlijk , die Tessa, kwebbeltje

Amaranta, ik heb geen idee hoe het zit met bv en operaties eigenlijk. Ik heb ook geen idee of de kans groot is dat F niet meer bij je wil drinken als hij een paar dagen fles heeft gehad... Afwachten maar? Of zou je het daar eens met een lactatiekundige over kunnen hebben (geen idee of dat zin heeft, maar je weet maar nooit...)
Fake it till you make it...
pi_84233183
Leuk Chan, de dierentuin! Voor ons om de hoek, met abonnement, dus lopen regelmatig even binnen met de kinderen.
Helemaal als er weer baby-olifantjes zijn geboren!

Amaranta, dat zou wel heel erg balen zijn als hij daardoor de borst niet meer zou willen. Geen idee hoe je dat zou kunnen voorkomen

Marlinde, dus je komt hier ook al gauw met je meisje! Leuk hoor! Over je schema: wat geef je grote flessen! Is dat wel goed joh, zoveel voeding in dat kleine maagje?
Hier altijd flessen van 180/6. (en eerder voor het slapen gaan 210/7)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84233217
In rijstwafel zitten bijna geen calorieen. Het is echt van een andere orde dan koekjes geven, waar suiker aan is toegevoegd. Op borstvoeding.com staat dat je vanaf 6 maanden rijstwafel of een broodkorst mag geven (zuurdesem of gist, om op te sabbelen). Ik denk dat een soepstengel ook oké is, maar dat weet ik niet zeker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:00:53 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84233250
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:55 schreef Groofsken het volgende:
Amaranta, wat rot. Ik heb geen idee, kunnen babietjes het zo snel verleren als ze al zo lang drinken uit de borst? Pfff, vervelend zeg.
SPOILER
SPOILER
achja, hij heeft in ieder geval die 6 maanden gehad die in eerste instatie mijn streven was. Alles wat hij meer krijgt is mooi meegenomen. Operen is na d evakantie dus wordt sept of okt, dan zijn we ook alweer wat maanden verder.
pi_84233270
Die rijstwafeltjes zou ik me idd niet zo'n zorgen om maken hoor Marlinde, wat Claudia ook zegt.
Fake it till you make it...
  maandag 19 juli 2010 @ 14:01:49 #269
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233291
Ik dacht trouwens dat volle melk beter was met een jaar? Ik heb S altijd half-volle melk gegeven.

Marline, R krijgt ook granenpap (6+mnd) 's ochtends en 's avonds. Ik doe 180 ml water, 6 schepjes melkvoeding, 6 evengrote schepjes pap en dan zo'n 1-2-3-speen. Als hij 's avonds beter eet, wordt die fles weer gewoon melk en op een gegeven moment krijgt hij yoghurt toe en vervalt die fles. Zo ging het althans bij S.

Terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat R al zo anders met eten omgaat dan S deed, dus wie weet hoe anders het allemaal gaat lopen.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:02:31 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84233321
Fabian sabbelt ook gewoon op een stuk rijstewafel.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:02:49 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84233342
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:00 schreef Claudia_x het volgende:
In rijstwafel zitten bijna geen calorieen. Het is echt van een andere orde dan koekjes geven, waar suiker aan is toegevoegd. Op borstvoeding.com staat dat je vanaf 6 maanden rijstwafel of een broodkorst mag geven (zuurdesem of gist, om op te sabbelen). Ik denk dat een soepstengel ook oké is, maar dat weet ik niet zeker.
In de goedkope zit wel zout...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84233384
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

0.2% of zoiets, dus te verwaarlozen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 19 juli 2010 @ 14:04:14 #273
300054 Marlinde
pi_84233400
Ik typ te langzaam

Claudia: De reden dat ik Tessa grotere flessen geef is omdat ze simpel gezegd niet meer flessen wilt. In de ochtend heeft ze heel erg honger en gaat ze huilen als ik een fles van 180 geef als die op is en hetzelfde in de avond.
Ze krijgt overigens wel nog Fv in een oefenbeker extra, wat dus eigenlijk neerkomt op de 4de fles (bij elkaar)
Wat vaker minder geven heb ik meerdere keren geprobeerd, maar het ze weigerd echt meer uit de fles te drinken, 3 keer op een dag is max en meestal is de middagfles ook nog erg moeilijk erin te krijgen.

Groof: Het is een ontzettend gezellig moppie! Ach ik heb liever een kletsend moppie dan een huilend moppie in de nacht Het liefst natuulijk een slapend moppie, maargoed komt (hopelijk) vanzelf

Nijna: Ja het zijn ook grote flessen, maar ik wil wel dat ze voldoende vocht binnen krijgt en meer drinkt ze gewoon echt niet

Karin: Ja bijna Het CB had verteld dat het prima was aangezien ze toch voldoende vocht binnen moet krijgen.
Hmmz nu begin ik toch een beetje te twijfelen

Maar wat zou dan beter zijn, een rijstewafeltje of een broodkorstje (met 6 maanden)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 19 juli 2010 @ 14:04:19 #274
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233403
Amaranta . Komt vast goed. Het zou zo fijn zijn als hij het gewoon nog kan en wil daarna hè.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:04:28 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84233411
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

klopt, mijn heeft zaterdag boodschappen gedaan en heeft elcheapo rijstwafels meegenomen, en op de verpakking stond dat ze met zeezout zijn/waren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')