abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84213044
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:01 schreef Groofsken het volgende:

En dank voor de crostini-associatie. dan heb ik wat te googelen. Geprakte erwten op brood lijkt me iegenlijk best lekker.
Volgens mij zit er ook munt in dat recept, maar ik weet niet of een baby munt mag. En ik weet ook niet of een baby olijven mag of olijfolie.

De Italianen doen geloof ik best veel groenten op hun brood, ook bijvoorbeeld (gegrilde) aubergine en courgette en (ingemaakte) paprika.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 18 juli 2010 @ 22:08:11 #202
100412 mefke79
komt goed!
pi_84213205
Terug naar drie flessen? Ehm, dan krijg ik ruzie met Driekus vrees ik. Maar goed, ik heb dan ook echt een kind zonder bodem geloof ik. Driekus krijgt het nu 's ochtends pap (160 cc), bij het brood een fles (120 cc of meer), rond een uur of vier een fles (210) en dan 's avonds weer pap (210). En dan daarnaast brood, fruit en groente en water zo veel hij wil, het hangt van het weer af hoeveel dat is. Hier is ook nooit gezegd dat het minder moest, bovendien, hij heeft gewoon honger als ik minder geef (dan is het brullen tot ie een fles krijgt). Wanneer mogen ze trouwens over op gewone melk?

Groofsken, ik las laatst ergens een artikel over een man die beweerde dat je kinderen ook kunt leren eten door ze telkens nieuwe groenten te geven in combi met een smaak die ze al kennen en lusten. Die smaak was dan volgens hem appelmoes. Maar geen idee meer hoe het precies zat en waar ik het gelezen heb. Het sluit wel aan bij je strategie. En om iets op boterhammen te doen...komkommer pureren en dat met een beetje roomkaas/creme fraiche achtig iets op een boterham doen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_84213225
En ik moet ineens denken aan de popcorn van Huup! Mais is vast geen ontzettend verantwoorde groente, maar hey, het is groente! Ik lees net dat het eigenlijk een graansoort is?
pi_84213251
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
En ik moet ineens denken aan de popcorn van Huup! Mais is vast geen ontzettend verantwoorde groente, maar hey, het is groente!
Mais mag pas vanaf anderhalf dacht ik...ff opzoeken

EditL Ja dus http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html
Lotte!
Noah!
pi_84213333
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:09 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik zie het nu ook op borstvoeding.com staan. Mais staat daar wel geïndexeerd als 'groente'.
  zondag 18 juli 2010 @ 22:11:13 #206
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84213339
Zelfs de darmen van mijn dochter kunnen nog geen mais verteren . Komt er altijd in z'n geheel weer uit . Maar ze vindt het wel heerlijk .

Mijn dochter houdt trouwens van allerlei soorten bonen (kidney, bruine, witte). Misschien moet ik dat eens proberen. Ook lekker op brood denk ik, in een vers tomatensausje .
pi_84213819
Oh trouwens, Isa heeft weer wat nieuws! Sinds vanmiddag zegt ze ineens: A-Ja-Ja-Ja-Jaa! En dat heel vaak achter elkaar!!
pi_84213929
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:11 schreef Groofsken het volgende:

Mijn dochter houdt trouwens van allerlei soorten bonen (kidney, bruine, witte). Misschien moet ik dat eens proberen. Ook lekker op brood denk ik, in een vers tomatensausje .
Bruine bonen met appel vinden kinderen vaak ook lekker!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84214225
Hier ''wil'' het CB wel naar 3 flessen vanaf 6 maanden, niet dat ik echt veel naar ze luister hoor, maar hier gaat het prima op 3 flessen, ik verdeel het zo
6.30 fles 180cc+pap erdoor
9.30 fruit
12.00 1 boterham zonder korstjes (gaat soms op, soms niet)+ 1 fles 180 cc
15.00 iets van komkommer/soepstengel/rijstewafel/stukje liga oid
tussendoor bied ik wat diksap of gewoon water aan,drinkt hier niet of nauwelijks van.
rond 17.00 groentehap (aardappeltje,groente,mini stukje vlees geprakt of een potje)
19.00 fles 210cc+ pap erdoor

Moet ik er wel bij zeggen dat hij een goede eter is, alleen fruit eet hij soms niet alles van, maar kan me voorstellen dat een kind best nog behoefte heeft aan een 4e fles als niet alles goed gegeten wordt.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84214375
Poppejans, hier werd idd ook gezegd dat wij langzaamaan naar 3 flessen moeten vanaf 6 maanden. Isa zit nu nog op 4 flessen van 180+6. Verder 's ochtends dus een fruithapje en rond 18.00 uur een groentehapje. Verder nog geen liga, brood oid.
pi_84214522
Wij zijn op 3 flessen overgegaan toen we brood gingen introduceren. Dat leek ons wel een logische stap.
pi_84214759
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Wij zijn op 3 flessen overgegaan toen we brood gingen introduceren. Dat leek ons wel een logische stap.
En Ivan eet zo geweldig brood! Echt zo knap!
Ik ging Wolf gister ook zo'n stuk brood geven, hij heeft het met een brede grijns helemaal fijngeknepen tussen zn vingers tot moes, om vervolgens zn hand heel goed te bekijken

Als Wolf goed brood eet is dat misschien voor over nog een heeeele poos de fles die er dan af zou gaan denk ik, maar hij geniet zo enorm van melk dat hij dat voorlopig er nog wel bij krijgt,
  zondag 18 juli 2010 @ 22:46:40 #213
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84214833
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:11 schreef Groofsken het volgende:
Zelfs de darmen van mijn dochter mijn darmen kunnen nog geen mais verteren . Komt er altijd in z'n geheel weer uit . Maar ze ik vind het wel heerlijk .

goeie smaak die dochter van je

Flessen, ik vind het lastig, het varieert heel erg hoeveel Amélie drinkt, vandaag heeft ze drie flessen op, 2 van 180 en 1 van 150, waarschijnlijk komt ze vannacht nog wel voor een van 150 ofzo, maar het komt ook wel eens voor dat ze overdag maar 2 flessen drinkt of 7 flessen waarvan ik dan de helft weggooi omdat ze ze niet leegt

Eigenlijk zou ik het misschien uit een bekertje bij de maaltijd moeten aanbieden ofzo, gewoon om te oefenen met uit een beker drinken en om melk bij de maaltijd te laten horen. Zoiets
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84215069
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:44 schreef Poppejans het volgende:

[..]

En Ivan eet zo geweldig brood! Echt zo knap!
Ik ging Wolf gister ook zo'n stuk brood geven, hij heeft het met een brede grijns helemaal fijngeknepen tussen zn vingers tot moes, om vervolgens zn hand heel goed te bekijken
Hahaha, die Wolf! Ivan is veel te dol op eten om er iets van te verspillen. Als hij zijn brood op heeft probeert hij het bordje nog aan zijn mond te zetten om de laatste kruimels op te eten.
quote:
Als Wolf goed brood eet is dat misschien voor over nog een heeeele poos de fles die er dan af zou gaan denk ik, maar hij geniet zo enorm van melk dat hij dat voorlopig er nog wel bij krijgt,
Ivan at zijn brood meteen ontzettend goed, dus het afbouwen van die fles ging makkelijk. Het lijkt me vrij normaal dat een baby niet meteen zoveel binnenkrijgt en nog meer afhankelijk is van zijn flessen.
pi_84215094
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom melk bij de maaltijd zo gepromoot wordt door de CB's. Zuivel remt enorm de opname van ijzer uit de voeding. Je kunt veel beter een half uur voor of na de maaltijd een glas melk drinken of een zuiveltoetje eten!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zondag 18 juli 2010 @ 23:00:48 #216
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84215400
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:52 schreef Poppedein het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom melk bij de maaltijd zo gepromoot wordt door de CB's. Zuivel remt enorm de opname van ijzer uit de voeding. Je kunt veel beter een half uur voor of na de maaltijd een glas melk drinken of een zuiveltoetje eten!
ja daar zit ook wel wat in eigk! Ik moet nog langs het cb hoor, in augustus pas weer dus ik verander sowieso niets voordat ik daar geweest ben. Ik weet niet of het vanuit het cb gepromoot wordt trouwens hoor, ik moest thuis altijd een beker melk bij het eten vandaar dat ik het eigk min of meer logisch vond, maar nu je het zegt is het idd eigk helemaal niet handig.

Ik zei het meer omdat ik aan jou moest denken (haha, jouw schuld ), jij zei hier thuis ooit es dat je Lena niet de hele dag door melk aan wilt bieden dat ze daarom ook ander drinken krijgt enzo. Ik merk dat ik het lastig vind nu Amélie geen borstvoeding meer krijgt. Voorheen bood ik tussendoor dan een tuitbeker met water of diksap aan en zie maar wat je ermee doet. Maar nu met die flessen is er wel iets verandert. Sowieso jengelt ze als ze dorst heeft maar ik vind het echt nog ontzettend lastig om in te schatten of het dan water-dorst is of melk-dorst zeg maar. En toen moest ik dus denken aan wat jij zei over melk aanbieden, beetje lastig of ik daar nou wel of niet iets mee moet.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook nog maar zo kort geleden dat ze enkel nog maar flesjes krijgt dus even wennen is voor haar ook wel prettig denk ik.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 18 juli 2010 @ 23:06:25 #217
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_84215621
Hoi, ik kom ook nog even vertellen dat wij er nog zijn

Twinkly, ik las dat het nu beter gaat bij jullie, ik hoop dat het nu doorzet en dat Niels echt een lekker slaapkopje wordt nu

Claudia, ik kan me indenken dat het erg jammer is enerzijds dat jullie nu toch weer terug zijn op het speentje, maar zoals je zegt: het komt zoals het komt en voor nu werkt het dus. Wel fijn dat het speentje Ivan ook echt helpt op deze manier, dat lijkt me voor nu dan toch wel een nette oplossing. Beter als papfles na borstvoeding na papfles te geven zodat je kind uiteindelijk letterlijk omvalt en in slaap valt

Ehm..

Ja, en toen wist ik het even niet meer. Dikke meiden, ik probeer mee te lezen, maar het lukt even niet. Afgelopen nacht zijn we tot 5 uur bezig geweest Stef weer in slaap te krijgen nadat hij rond enen wakker werd en vanavond was het van half 9 tot een kwartiertje geleden weer feest. We weten het niet meer, zijn allebei uitgeput, voelen ons ontzettend bagger en kunnen amper nog helder denken. We zien op tegen elk tukje/slaapje/bedmoment van Stef en hij klaarblijkelijk ook, want zodra je in de buurt van zijn bed komt gaat hij al huilen. We hebben het al geprobeerd door zijn eigen bed weg te halen en het kampeerbedje op die plek te zetten, het kampeerbedje in onze slaapkamer, maar echt, whatever, het maakt geen hol meer uit. Bed = krijsen. Waar we hem voorheen in slaap konden voeden met bv en héél soms een avondmelk-flesje erachteraan is het nu verworden tot telkens weer voeden, net zo lang tot hij op een bepaald moment uitgeput in slaap valt.

Vanavond had hij trouwens wel lichte koorts en ook een klein beetje een snotneus, dus misschien gaat hij nu ziek worden. Misschien is dat dan de reset die we zochten, maar misschien ook niet. Lief gaat morgen maar weer met hem naar de huisarts en ik ga zijn manueel therapeut bellen voor een afspraak, misschien is er toch weer iets bekneld ofzo, of misschien kan de huisarts iets vinden of heeft die nog tips. We zien wel. Het is een fase, dat weten we wel, maar het directe uitzicht is niet direct een rustige, zeg maar Ik hou me maar niet te veel vast aan de oplossingen die huisartsen e.d. kunnen bieden, dan kan het alleen maar meevallen he? Het ventje is zó gruwelijk moe, het is vreselijk hem zo te zien knokken. Hij wil echt wel slapen, maar het lukt gewoon niet..

Overigens gaan de ontwikkelingen van Stef gewoon door: sinds gisteren trekt hij zich echt op en vandaag probeerde hij te gaan staan, leunend op de knie van mijn lief Ik kan niet geloven hoe vreselijk snel hij gaat! Overdag is het echt een snoepje hoor, hij is vreselijk lief en gezellig, altijd lekker actief en aan het spelen.. Zo lang er geen bed in de buurt komt is het genieten geblazen met hem Vanmiddag ook zo lief: hij zat lekker te spelen naast de tafel waar wij aan zaten en wij waren aan het praten. Hij kroop een stukje en ging zitten en toevallig waren we allebei naar hem aan het kijken. Toen hij merkte dat we naar hem keken begon hij breeduit te lachen en zwááide naar ons! *smelt*

Sorry voor het -opnieuw- hoge lief-dagboekgehalte, maar zo voelt het ondertussen ook: alsof ik mijn gedachten aan het ordenen ben door alles wat door mijn hoofd dwarrelt in een schermpje te typen. Anyway, dikke dus, er komt echt een dag dat ik weer gezellig ben hoor, zeker en vast, maar nu voel ik me echt een dweil

[edit]

Owja, ik heb nog wel een superlief filmpje van eergisteren. Vertoont hij even zijn kunsten én vergunt zijn hooggeëerde publiek meteen een blik op zijn steeds ronder wordende koppie :

[/edit]

[ Bericht 3% gewijzigd door Incantrix op 18-07-2010 23:17:24 ]
3!
pi_84216263
Wow, wat knap van Stef!
  zondag 18 juli 2010 @ 23:34:36 #219
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_84216797
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:09 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Waarom mag dat pas na 1,5 jaar? Olvarit verkoopt dat gewoon in potjes geprakt samen met kip oid. Is hier iig wel favoriet en gaat standaard (bijna) op.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_84222889
Och Trix, wat een drama dat slapen met Stef... Wel goe om te lezen dat jullie wel zo ontzetten van hem genieten in de "wakkere" uren. Dikke voor jullie en ik hoo dat de ha of de mt wat voor jullie kunnen doen/betekenen!

Wt een schema's rondom eten allemaal... Ik wordt daar vrolijk maar tegelijkertijd ook een beetje benauwd van... Lijkt me heerlijk om het zo te kunnen doen, maar ik zie op dot moment echt geen idee hoe wij dat ook zo kunnen gaan doen. minke is nu bijna 7 maanden en de enige structuur die wij hebben is dat ze elke avond wel iets van eten krijgt (meestal een potje groente of soms fruit) maar dat is het dan ook wel. Boterham wil ik ook graag gaan proberen, maar ik zou niet weten wanneer... Minke krijgt ook nog steeds 5 flessen op een dag en ik heb het idee dat die 5 ook nog steeds nodig zijn, eentje (laatstaan 2) eraf gaat op korte termijn denk ik niet lukken... Komt bij dat ik 's ochtends om 6.45 de deur uitmoet, dus al om 6 uur opsta om te zorgen dat ze de eerste fles krijgt... Dan gaat ze richting kdv en als ik haar daar ophaal is het bij thuiskomst ook weer een fles en daarna is ze al bijna uitgeteld en kan ze naar bed... Ik zou echt niet weten hoe ik dit aan moet pakken maar wil het wel graag gaan doen. Iemand ideeën of tips? Zal straks nog effe een fatsoenlijk schema posten, zit nu in de trein op weg naar werk...
  maandag 19 juli 2010 @ 07:37:37 #221
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_84222996
Wat goed van Stef
en nog een voor die nachten.......

Toen Alexa 's middags aan de boterham ging, hebben we een fles afgebouwd door er één in tweeén te delen, dus ipv 4x180 > 2x180, 2x90.

Nu krijgt ze (9,5 maand)

0700 Fles 180
0900 Fruit (meestal een hele banaan, peer, of wat dan ook) + Rietbeker water
1230 Boterham + Uit glas drinken + Fles 90
1500 Kuukske + Rietbeker water
1700 Groente + Fles 90
2000 Pap 180

En verder krijgt ze tussendoor wat slokken uit een glas water en mochten wij wat eten en ze mag het en wil het, krijgt ze ook een hapje.

CB adviseerde om na de groenten ook nog yoghurt te gaan geven, maar ik denk dat ze al genoeg krijgt. Bovendien ben ik ook niet zo van de toetjes na de groenten op dit moment. Dat is gewoon een gevoel van mij. Zo van, kids vinden toetjes altijd het lekkerst en ik heb liever dat Alexa haar groente goed blijft eten ipv uit te kijken naar het toetjes.... of zoiets

Nog een vraag: Hoe geven jullie aan je kids aan dat ze ergens niet aan mogen komen??? Hier is het één groot feeest . Alexa kan echt heel hoog schreeuwen en krijsen als we aangeven dat ze ergens niet aan mag zitten en daar dan ook echt verdriet om hebben. Ik vraag me af of 1) die reactie vaker voorkomt 2) hoe jullie aangeven aan je beeb dat het niet voor hem/haar bestemd is?
Wijzelf proberen altijd uit te leggen waarom het niet mag, maar helaas gaat het schreeuwen toch door volhouden volhouden
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_84223313
NieuweUser, Iris had dat laatst ook een paar dagen koorts, zonder dat ze er echt ziek van leek te zijn verder...
Beterschap!

Chan, oh dan was je heel dichtbij... Leuk he de dierentuin! Zaten jullie in het bungalowpark?

Mais geef ik Iris al een tijdje, komt er idd weer hetzelfde uit, maar ze vindt het wel lekker. En als het goed gaat zie ik geen bezwaar om het al aan te bieden en niet tot anderhalf te wachten eigenlijk...

Stef, knapperd!!!

Takkembah, wij zeggen dat iets niet mag en Iris gaat dan regelmatig heel dramatisch op de grond liggen huilen/gillen, omdat ze het daar niet mee eens is.
Ik vertel er vaak ook bij waarom het niet mag, geen idee of ze dat snapt, maar kwaad kan het vast niet...
Volgens mij is het een kwestie van volhouden, ik heb hier het idee dat een aantal dingen nu wel redelijk geland zijn zeg maar... Ze graait niet meer als een wilde op de tafel als er kopjes op staan bijvoorbeeld en ze lijkt te weten dat ze niet aan de plant mag trekken of de aarde uit de pot mag trekken.
Maar we zien nog regelmatig van die dramaqueen scenes hoor... "And the Oscar goes to... "
Fake it till you make it...
  maandag 19 juli 2010 @ 08:45:45 #223
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84223604
Takkembah, zo heeft de vaatwasser bijvoorbeeld een magische aantrekkingskracht op Toby. Zodra dat ding opengaat is hij er als de kippen bij om zich eraan op te trekken en er van alles uit te vissen. En het bestekbakje is waar hij het beste bij kan
Dus nu zeggen we elke keer als hij erbij gaat staan: "Nee Toby, niet aan de vaatwasser komen!" en zetten we hem weg, meter ofzo ervandaan. Meestal 20x achter elkaar, tot hij het zat is om steeds weggezet te worden en hij de andere kant weer opkruipt om te gaan spelen. Op een gegeven moment zal hij heus wel doorkrijgen dat het niet mag

Incantrix, Stef maakt nu zoveel mee in zo'n korte tijd, hij gaat als een speer wat ontwikkeling betreft! Dat is natuurlijk wel een goede verklaring voor zijn nachtelijke onrust, hij moet het ook allemaal verwerken!
Maar makkelijk is dat zeker niet als je kleintje zo slecht slaapt, hou je taai
.... met gevoel voor drama....
  maandag 19 juli 2010 @ 08:52:34 #224
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84223705
Takkembah zegt deze foto genoeg? Esmee kreeg een "nee" te horen toen ze aan de kattenbrokjes wilde zitten

Oef Incantrix dat klinkt allemaal zwaar zo Hopelijk komt er snel een oplossing voor jullie.

En wij geven Esmee soms mais. Dan zit het door de burrito's ofzo.
pi_84223827
quote:
Op maandag 19 juli 2010 07:37 schreef Takkembah het volgende:

Nog een vraag: Hoe geven jullie aan je kids aan dat ze ergens niet aan mogen komen??? Hier is het één groot feeest . Alexa kan echt heel hoog schreeuwen en krijsen als we aangeven dat ze ergens niet aan mag zitten en daar dan ook echt verdriet om hebben. Ik vraag me af of 1) die reactie vaker voorkomt 2) hoe jullie aangeven aan je beeb dat het niet voor hem/haar bestemd is?
Wijzelf proberen altijd uit te leggen waarom het niet mag, maar helaas gaat het schreeuwen toch door volhouden volhouden
Ik geef het best vaak aan. Als Ivan naar de boekenkast kruipt en er iets pakt, dan zeg ik eerst "Ivááán", dan kijkt hij naar me en dan zeg ik "nee nee". Als hij doorgaat pak ik hem op, zeg ik nog een keer 'nee' en zet ik hem weg. Ik bied hem dan wel een alternatief speeltje aan, zijn eigen speelgoed dus. Ook leg ik hem kort uit waarom ik dit doe. "De boeken zijn van papa en mama en moeten in de kast blijven staan. Dit is Ivans speelgoed." Ik doe dat net zo vaak als hij ermee doorgaat. Ook oefenen we nu met dingen geven ("alsjeblieft") en dingen terugkrijgen ("dankjewel"). Dat is gewoon een spelletje dat we spelen en ik hoop dat hij daardoor het principe onder de knie krijgt dat hij soms dingen af moet staan en de wereld dan niet ten onder gaat, en dat er alternatieve manieren van vermaak zijn.

Ivan schreeuwt trouwens niet en vindt het allemaal best, dus ik heb makkelijk praten. Hij geeft ons zelfs zijn speelgoed en dat is dan weer aanleiding voor het 'dankjewel en alsjeblieft'-spelletje. (Hij wilde zijn brood ook altijd aan de hond geven; daar waren we iets minder blij mee. )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')