abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84213044
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:01 schreef Groofsken het volgende:

En dank voor de crostini-associatie. dan heb ik wat te googelen. Geprakte erwten op brood lijkt me iegenlijk best lekker.
Volgens mij zit er ook munt in dat recept, maar ik weet niet of een baby munt mag. En ik weet ook niet of een baby olijven mag of olijfolie.

De Italianen doen geloof ik best veel groenten op hun brood, ook bijvoorbeeld (gegrilde) aubergine en courgette en (ingemaakte) paprika.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 18 juli 2010 @ 22:08:11 #202
100412 mefke79
komt goed!
pi_84213205
Terug naar drie flessen? Ehm, dan krijg ik ruzie met Driekus vrees ik. Maar goed, ik heb dan ook echt een kind zonder bodem geloof ik. Driekus krijgt het nu 's ochtends pap (160 cc), bij het brood een fles (120 cc of meer), rond een uur of vier een fles (210) en dan 's avonds weer pap (210). En dan daarnaast brood, fruit en groente en water zo veel hij wil, het hangt van het weer af hoeveel dat is. Hier is ook nooit gezegd dat het minder moest, bovendien, hij heeft gewoon honger als ik minder geef (dan is het brullen tot ie een fles krijgt). Wanneer mogen ze trouwens over op gewone melk?

Groofsken, ik las laatst ergens een artikel over een man die beweerde dat je kinderen ook kunt leren eten door ze telkens nieuwe groenten te geven in combi met een smaak die ze al kennen en lusten. Die smaak was dan volgens hem appelmoes. Maar geen idee meer hoe het precies zat en waar ik het gelezen heb. Het sluit wel aan bij je strategie. En om iets op boterhammen te doen...komkommer pureren en dat met een beetje roomkaas/creme fraiche achtig iets op een boterham doen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_84213225
En ik moet ineens denken aan de popcorn van Huup! Mais is vast geen ontzettend verantwoorde groente, maar hey, het is groente! Ik lees net dat het eigenlijk een graansoort is?
pi_84213251
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
En ik moet ineens denken aan de popcorn van Huup! Mais is vast geen ontzettend verantwoorde groente, maar hey, het is groente!
Mais mag pas vanaf anderhalf dacht ik...ff opzoeken

EditL Ja dus http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html
Lotte!
Noah!
pi_84213333
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:09 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik zie het nu ook op borstvoeding.com staan. Mais staat daar wel geïndexeerd als 'groente'.
  zondag 18 juli 2010 @ 22:11:13 #206
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84213339
Zelfs de darmen van mijn dochter kunnen nog geen mais verteren . Komt er altijd in z'n geheel weer uit . Maar ze vindt het wel heerlijk .

Mijn dochter houdt trouwens van allerlei soorten bonen (kidney, bruine, witte). Misschien moet ik dat eens proberen. Ook lekker op brood denk ik, in een vers tomatensausje .
pi_84213819
Oh trouwens, Isa heeft weer wat nieuws! Sinds vanmiddag zegt ze ineens: A-Ja-Ja-Ja-Jaa! En dat heel vaak achter elkaar!!
pi_84213929
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:11 schreef Groofsken het volgende:

Mijn dochter houdt trouwens van allerlei soorten bonen (kidney, bruine, witte). Misschien moet ik dat eens proberen. Ook lekker op brood denk ik, in een vers tomatensausje .
Bruine bonen met appel vinden kinderen vaak ook lekker!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84214225
Hier ''wil'' het CB wel naar 3 flessen vanaf 6 maanden, niet dat ik echt veel naar ze luister hoor, maar hier gaat het prima op 3 flessen, ik verdeel het zo
6.30 fles 180cc+pap erdoor
9.30 fruit
12.00 1 boterham zonder korstjes (gaat soms op, soms niet)+ 1 fles 180 cc
15.00 iets van komkommer/soepstengel/rijstewafel/stukje liga oid
tussendoor bied ik wat diksap of gewoon water aan,drinkt hier niet of nauwelijks van.
rond 17.00 groentehap (aardappeltje,groente,mini stukje vlees geprakt of een potje)
19.00 fles 210cc+ pap erdoor

Moet ik er wel bij zeggen dat hij een goede eter is, alleen fruit eet hij soms niet alles van, maar kan me voorstellen dat een kind best nog behoefte heeft aan een 4e fles als niet alles goed gegeten wordt.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84214375
Poppejans, hier werd idd ook gezegd dat wij langzaamaan naar 3 flessen moeten vanaf 6 maanden. Isa zit nu nog op 4 flessen van 180+6. Verder 's ochtends dus een fruithapje en rond 18.00 uur een groentehapje. Verder nog geen liga, brood oid.
pi_84214522
Wij zijn op 3 flessen overgegaan toen we brood gingen introduceren. Dat leek ons wel een logische stap.
pi_84214759
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Wij zijn op 3 flessen overgegaan toen we brood gingen introduceren. Dat leek ons wel een logische stap.
En Ivan eet zo geweldig brood! Echt zo knap!
Ik ging Wolf gister ook zo'n stuk brood geven, hij heeft het met een brede grijns helemaal fijngeknepen tussen zn vingers tot moes, om vervolgens zn hand heel goed te bekijken

Als Wolf goed brood eet is dat misschien voor over nog een heeeele poos de fles die er dan af zou gaan denk ik, maar hij geniet zo enorm van melk dat hij dat voorlopig er nog wel bij krijgt,
  zondag 18 juli 2010 @ 22:46:40 #213
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84214833
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:11 schreef Groofsken het volgende:
Zelfs de darmen van mijn dochter mijn darmen kunnen nog geen mais verteren . Komt er altijd in z'n geheel weer uit . Maar ze ik vind het wel heerlijk .

goeie smaak die dochter van je

Flessen, ik vind het lastig, het varieert heel erg hoeveel Amélie drinkt, vandaag heeft ze drie flessen op, 2 van 180 en 1 van 150, waarschijnlijk komt ze vannacht nog wel voor een van 150 ofzo, maar het komt ook wel eens voor dat ze overdag maar 2 flessen drinkt of 7 flessen waarvan ik dan de helft weggooi omdat ze ze niet leegt

Eigenlijk zou ik het misschien uit een bekertje bij de maaltijd moeten aanbieden ofzo, gewoon om te oefenen met uit een beker drinken en om melk bij de maaltijd te laten horen. Zoiets
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84215069
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:44 schreef Poppejans het volgende:

[..]

En Ivan eet zo geweldig brood! Echt zo knap!
Ik ging Wolf gister ook zo'n stuk brood geven, hij heeft het met een brede grijns helemaal fijngeknepen tussen zn vingers tot moes, om vervolgens zn hand heel goed te bekijken
Hahaha, die Wolf! Ivan is veel te dol op eten om er iets van te verspillen. Als hij zijn brood op heeft probeert hij het bordje nog aan zijn mond te zetten om de laatste kruimels op te eten.
quote:
Als Wolf goed brood eet is dat misschien voor over nog een heeeele poos de fles die er dan af zou gaan denk ik, maar hij geniet zo enorm van melk dat hij dat voorlopig er nog wel bij krijgt,
Ivan at zijn brood meteen ontzettend goed, dus het afbouwen van die fles ging makkelijk. Het lijkt me vrij normaal dat een baby niet meteen zoveel binnenkrijgt en nog meer afhankelijk is van zijn flessen.
pi_84215094
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom melk bij de maaltijd zo gepromoot wordt door de CB's. Zuivel remt enorm de opname van ijzer uit de voeding. Je kunt veel beter een half uur voor of na de maaltijd een glas melk drinken of een zuiveltoetje eten!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zondag 18 juli 2010 @ 23:00:48 #216
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84215400
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:52 schreef Poppedein het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom melk bij de maaltijd zo gepromoot wordt door de CB's. Zuivel remt enorm de opname van ijzer uit de voeding. Je kunt veel beter een half uur voor of na de maaltijd een glas melk drinken of een zuiveltoetje eten!
ja daar zit ook wel wat in eigk! Ik moet nog langs het cb hoor, in augustus pas weer dus ik verander sowieso niets voordat ik daar geweest ben. Ik weet niet of het vanuit het cb gepromoot wordt trouwens hoor, ik moest thuis altijd een beker melk bij het eten vandaar dat ik het eigk min of meer logisch vond, maar nu je het zegt is het idd eigk helemaal niet handig.

Ik zei het meer omdat ik aan jou moest denken (haha, jouw schuld ), jij zei hier thuis ooit es dat je Lena niet de hele dag door melk aan wilt bieden dat ze daarom ook ander drinken krijgt enzo. Ik merk dat ik het lastig vind nu Amélie geen borstvoeding meer krijgt. Voorheen bood ik tussendoor dan een tuitbeker met water of diksap aan en zie maar wat je ermee doet. Maar nu met die flessen is er wel iets verandert. Sowieso jengelt ze als ze dorst heeft maar ik vind het echt nog ontzettend lastig om in te schatten of het dan water-dorst is of melk-dorst zeg maar. En toen moest ik dus denken aan wat jij zei over melk aanbieden, beetje lastig of ik daar nou wel of niet iets mee moet.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook nog maar zo kort geleden dat ze enkel nog maar flesjes krijgt dus even wennen is voor haar ook wel prettig denk ik.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 18 juli 2010 @ 23:06:25 #217
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_84215621
Hoi, ik kom ook nog even vertellen dat wij er nog zijn

Twinkly, ik las dat het nu beter gaat bij jullie, ik hoop dat het nu doorzet en dat Niels echt een lekker slaapkopje wordt nu

Claudia, ik kan me indenken dat het erg jammer is enerzijds dat jullie nu toch weer terug zijn op het speentje, maar zoals je zegt: het komt zoals het komt en voor nu werkt het dus. Wel fijn dat het speentje Ivan ook echt helpt op deze manier, dat lijkt me voor nu dan toch wel een nette oplossing. Beter als papfles na borstvoeding na papfles te geven zodat je kind uiteindelijk letterlijk omvalt en in slaap valt

Ehm..

Ja, en toen wist ik het even niet meer. Dikke meiden, ik probeer mee te lezen, maar het lukt even niet. Afgelopen nacht zijn we tot 5 uur bezig geweest Stef weer in slaap te krijgen nadat hij rond enen wakker werd en vanavond was het van half 9 tot een kwartiertje geleden weer feest. We weten het niet meer, zijn allebei uitgeput, voelen ons ontzettend bagger en kunnen amper nog helder denken. We zien op tegen elk tukje/slaapje/bedmoment van Stef en hij klaarblijkelijk ook, want zodra je in de buurt van zijn bed komt gaat hij al huilen. We hebben het al geprobeerd door zijn eigen bed weg te halen en het kampeerbedje op die plek te zetten, het kampeerbedje in onze slaapkamer, maar echt, whatever, het maakt geen hol meer uit. Bed = krijsen. Waar we hem voorheen in slaap konden voeden met bv en héél soms een avondmelk-flesje erachteraan is het nu verworden tot telkens weer voeden, net zo lang tot hij op een bepaald moment uitgeput in slaap valt.

Vanavond had hij trouwens wel lichte koorts en ook een klein beetje een snotneus, dus misschien gaat hij nu ziek worden. Misschien is dat dan de reset die we zochten, maar misschien ook niet. Lief gaat morgen maar weer met hem naar de huisarts en ik ga zijn manueel therapeut bellen voor een afspraak, misschien is er toch weer iets bekneld ofzo, of misschien kan de huisarts iets vinden of heeft die nog tips. We zien wel. Het is een fase, dat weten we wel, maar het directe uitzicht is niet direct een rustige, zeg maar Ik hou me maar niet te veel vast aan de oplossingen die huisartsen e.d. kunnen bieden, dan kan het alleen maar meevallen he? Het ventje is zó gruwelijk moe, het is vreselijk hem zo te zien knokken. Hij wil echt wel slapen, maar het lukt gewoon niet..

Overigens gaan de ontwikkelingen van Stef gewoon door: sinds gisteren trekt hij zich echt op en vandaag probeerde hij te gaan staan, leunend op de knie van mijn lief Ik kan niet geloven hoe vreselijk snel hij gaat! Overdag is het echt een snoepje hoor, hij is vreselijk lief en gezellig, altijd lekker actief en aan het spelen.. Zo lang er geen bed in de buurt komt is het genieten geblazen met hem Vanmiddag ook zo lief: hij zat lekker te spelen naast de tafel waar wij aan zaten en wij waren aan het praten. Hij kroop een stukje en ging zitten en toevallig waren we allebei naar hem aan het kijken. Toen hij merkte dat we naar hem keken begon hij breeduit te lachen en zwááide naar ons! *smelt*

Sorry voor het -opnieuw- hoge lief-dagboekgehalte, maar zo voelt het ondertussen ook: alsof ik mijn gedachten aan het ordenen ben door alles wat door mijn hoofd dwarrelt in een schermpje te typen. Anyway, dikke dus, er komt echt een dag dat ik weer gezellig ben hoor, zeker en vast, maar nu voel ik me echt een dweil

[edit]

Owja, ik heb nog wel een superlief filmpje van eergisteren. Vertoont hij even zijn kunsten én vergunt zijn hooggeëerde publiek meteen een blik op zijn steeds ronder wordende koppie :

[/edit]

[ Bericht 3% gewijzigd door Incantrix op 18-07-2010 23:17:24 ]
3!
pi_84216263
Wow, wat knap van Stef!
  zondag 18 juli 2010 @ 23:34:36 #219
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_84216797
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:09 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Waarom mag dat pas na 1,5 jaar? Olvarit verkoopt dat gewoon in potjes geprakt samen met kip oid. Is hier iig wel favoriet en gaat standaard (bijna) op.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_84222889
Och Trix, wat een drama dat slapen met Stef... Wel goe om te lezen dat jullie wel zo ontzetten van hem genieten in de "wakkere" uren. Dikke voor jullie en ik hoo dat de ha of de mt wat voor jullie kunnen doen/betekenen!

Wt een schema's rondom eten allemaal... Ik wordt daar vrolijk maar tegelijkertijd ook een beetje benauwd van... Lijkt me heerlijk om het zo te kunnen doen, maar ik zie op dot moment echt geen idee hoe wij dat ook zo kunnen gaan doen. minke is nu bijna 7 maanden en de enige structuur die wij hebben is dat ze elke avond wel iets van eten krijgt (meestal een potje groente of soms fruit) maar dat is het dan ook wel. Boterham wil ik ook graag gaan proberen, maar ik zou niet weten wanneer... Minke krijgt ook nog steeds 5 flessen op een dag en ik heb het idee dat die 5 ook nog steeds nodig zijn, eentje (laatstaan 2) eraf gaat op korte termijn denk ik niet lukken... Komt bij dat ik 's ochtends om 6.45 de deur uitmoet, dus al om 6 uur opsta om te zorgen dat ze de eerste fles krijgt... Dan gaat ze richting kdv en als ik haar daar ophaal is het bij thuiskomst ook weer een fles en daarna is ze al bijna uitgeteld en kan ze naar bed... Ik zou echt niet weten hoe ik dit aan moet pakken maar wil het wel graag gaan doen. Iemand ideeën of tips? Zal straks nog effe een fatsoenlijk schema posten, zit nu in de trein op weg naar werk...
  maandag 19 juli 2010 @ 07:37:37 #221
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_84222996
Wat goed van Stef
en nog een voor die nachten.......

Toen Alexa 's middags aan de boterham ging, hebben we een fles afgebouwd door er één in tweeén te delen, dus ipv 4x180 > 2x180, 2x90.

Nu krijgt ze (9,5 maand)

0700 Fles 180
0900 Fruit (meestal een hele banaan, peer, of wat dan ook) + Rietbeker water
1230 Boterham + Uit glas drinken + Fles 90
1500 Kuukske + Rietbeker water
1700 Groente + Fles 90
2000 Pap 180

En verder krijgt ze tussendoor wat slokken uit een glas water en mochten wij wat eten en ze mag het en wil het, krijgt ze ook een hapje.

CB adviseerde om na de groenten ook nog yoghurt te gaan geven, maar ik denk dat ze al genoeg krijgt. Bovendien ben ik ook niet zo van de toetjes na de groenten op dit moment. Dat is gewoon een gevoel van mij. Zo van, kids vinden toetjes altijd het lekkerst en ik heb liever dat Alexa haar groente goed blijft eten ipv uit te kijken naar het toetjes.... of zoiets

Nog een vraag: Hoe geven jullie aan je kids aan dat ze ergens niet aan mogen komen??? Hier is het één groot feeest . Alexa kan echt heel hoog schreeuwen en krijsen als we aangeven dat ze ergens niet aan mag zitten en daar dan ook echt verdriet om hebben. Ik vraag me af of 1) die reactie vaker voorkomt 2) hoe jullie aangeven aan je beeb dat het niet voor hem/haar bestemd is?
Wijzelf proberen altijd uit te leggen waarom het niet mag, maar helaas gaat het schreeuwen toch door volhouden volhouden
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_84223313
NieuweUser, Iris had dat laatst ook een paar dagen koorts, zonder dat ze er echt ziek van leek te zijn verder...
Beterschap!

Chan, oh dan was je heel dichtbij... Leuk he de dierentuin! Zaten jullie in het bungalowpark?

Mais geef ik Iris al een tijdje, komt er idd weer hetzelfde uit, maar ze vindt het wel lekker. En als het goed gaat zie ik geen bezwaar om het al aan te bieden en niet tot anderhalf te wachten eigenlijk...

Stef, knapperd!!!

Takkembah, wij zeggen dat iets niet mag en Iris gaat dan regelmatig heel dramatisch op de grond liggen huilen/gillen, omdat ze het daar niet mee eens is.
Ik vertel er vaak ook bij waarom het niet mag, geen idee of ze dat snapt, maar kwaad kan het vast niet...
Volgens mij is het een kwestie van volhouden, ik heb hier het idee dat een aantal dingen nu wel redelijk geland zijn zeg maar... Ze graait niet meer als een wilde op de tafel als er kopjes op staan bijvoorbeeld en ze lijkt te weten dat ze niet aan de plant mag trekken of de aarde uit de pot mag trekken.
Maar we zien nog regelmatig van die dramaqueen scenes hoor... "And the Oscar goes to... "
Fake it till you make it...
  maandag 19 juli 2010 @ 08:45:45 #223
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84223604
Takkembah, zo heeft de vaatwasser bijvoorbeeld een magische aantrekkingskracht op Toby. Zodra dat ding opengaat is hij er als de kippen bij om zich eraan op te trekken en er van alles uit te vissen. En het bestekbakje is waar hij het beste bij kan
Dus nu zeggen we elke keer als hij erbij gaat staan: "Nee Toby, niet aan de vaatwasser komen!" en zetten we hem weg, meter ofzo ervandaan. Meestal 20x achter elkaar, tot hij het zat is om steeds weggezet te worden en hij de andere kant weer opkruipt om te gaan spelen. Op een gegeven moment zal hij heus wel doorkrijgen dat het niet mag

Incantrix, Stef maakt nu zoveel mee in zo'n korte tijd, hij gaat als een speer wat ontwikkeling betreft! Dat is natuurlijk wel een goede verklaring voor zijn nachtelijke onrust, hij moet het ook allemaal verwerken!
Maar makkelijk is dat zeker niet als je kleintje zo slecht slaapt, hou je taai
.... met gevoel voor drama....
  maandag 19 juli 2010 @ 08:52:34 #224
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84223705
Takkembah zegt deze foto genoeg? Esmee kreeg een "nee" te horen toen ze aan de kattenbrokjes wilde zitten

Oef Incantrix dat klinkt allemaal zwaar zo Hopelijk komt er snel een oplossing voor jullie.

En wij geven Esmee soms mais. Dan zit het door de burrito's ofzo.
pi_84223827
quote:
Op maandag 19 juli 2010 07:37 schreef Takkembah het volgende:

Nog een vraag: Hoe geven jullie aan je kids aan dat ze ergens niet aan mogen komen??? Hier is het één groot feeest . Alexa kan echt heel hoog schreeuwen en krijsen als we aangeven dat ze ergens niet aan mag zitten en daar dan ook echt verdriet om hebben. Ik vraag me af of 1) die reactie vaker voorkomt 2) hoe jullie aangeven aan je beeb dat het niet voor hem/haar bestemd is?
Wijzelf proberen altijd uit te leggen waarom het niet mag, maar helaas gaat het schreeuwen toch door volhouden volhouden
Ik geef het best vaak aan. Als Ivan naar de boekenkast kruipt en er iets pakt, dan zeg ik eerst "Ivááán", dan kijkt hij naar me en dan zeg ik "nee nee". Als hij doorgaat pak ik hem op, zeg ik nog een keer 'nee' en zet ik hem weg. Ik bied hem dan wel een alternatief speeltje aan, zijn eigen speelgoed dus. Ook leg ik hem kort uit waarom ik dit doe. "De boeken zijn van papa en mama en moeten in de kast blijven staan. Dit is Ivans speelgoed." Ik doe dat net zo vaak als hij ermee doorgaat. Ook oefenen we nu met dingen geven ("alsjeblieft") en dingen terugkrijgen ("dankjewel"). Dat is gewoon een spelletje dat we spelen en ik hoop dat hij daardoor het principe onder de knie krijgt dat hij soms dingen af moet staan en de wereld dan niet ten onder gaat, en dat er alternatieve manieren van vermaak zijn.

Ivan schreeuwt trouwens niet en vindt het allemaal best, dus ik heb makkelijk praten. Hij geeft ons zelfs zijn speelgoed en dat is dan weer aanleiding voor het 'dankjewel en alsjeblieft'-spelletje. (Hij wilde zijn brood ook altijd aan de hond geven; daar waren we iets minder blij mee. )
pi_84223875
quote:
Op maandag 19 juli 2010 08:52 schreef Stiemie het volgende:
Takkembah zegt deze foto genoeg? Esmee kreeg een "nee" te horen toen ze aan de kattenbrokjes wilde zitten
[ afbeelding ]
And the Oscar goes to...
  maandag 19 juli 2010 @ 09:07:37 #227
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84223947
Erg he Claudia. Heeft ze niet van mij hoor

De 2e nacht samen op 1 kamer slapen was trouwens een iets minder groot succes. Ze zijn braaf gaan slapen maar besloten vanaf half 6 vanmorgen lekker te gaan keten
pi_84223963
quote:
Op zondag 18 juli 2010 23:34 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Waarom mag dat pas na 1,5 jaar? Olvarit verkoopt dat gewoon in potjes geprakt samen met kip oid. Is hier iig wel favoriet en gaat standaard (bijna) op.
Ik heb geen flauw idee
Lotte!
Noah!
  maandag 19 juli 2010 @ 09:16:15 #229
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84224091
Esmee
Steimie, dat van vanmorgen was eenmalig hoor, morgen zullen je prinsesjes gewoon uitslapen tot 8 uur

Mais is moeilijk verteerbaar, vandaar dat er door verschillende bronnen geadviseerd wordt te wachten. Olvarit hanteert andere richtlijnen

Claudia, dat "alsjeblieft"/"dankjewel" - spelletje is hier ook favoriet! Zo leuk
.... met gevoel voor drama....
  maandag 19 juli 2010 @ 09:19:24 #230
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_84224140
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:07 schreef Stiemie het volgende:
Erg he Claudia. Heeft ze niet van mij hoor

De 2e nacht samen op 1 kamer slapen was trouwens een iets minder groot succes. Ze zijn braaf gaan slapen maar besloten vanaf half 6 vanmorgen lekker te gaan keten
Tja, dat zullen ze inderdaad ook vaker gaan doen ws.

En die foto , zo doet Alexa het idd ook.

Dat echt wegzetten doen we nog niet consequent, wellicht een ideetje. Al moet ik zeggen dat Alexa nog relatief 'braaf' is, want vaak blijft ze er even bijstaan en zonder aan te raken gaat ze dan heel gefrustreerd schreeuwen. Wellicht dat het ook meisje-eigen is?
Alexa en Seth zijn lief
pi_84224245
Ik weet niet of het meer een meisjesding is, maar ik zie wel dat Ivan er extreem relaxed in is. Hij is sowieso een rustig en gemoedelijk ventje, een echt goedzakje. Dat heeft hij van zijn vader. Ik ben meer als Esmee.

Eigenlijk hanteer ik voor Ivan precies dezelde methode als ik voor de hond heb gedaan: duidelijke grenzen hanteren, consequent zijn en alternatieven aanbieden. Dat laatste is denk ik ook erg belangrijk; het leidt af en is constructief.
pi_84224700
Esmee dat kan Iris ook .

Stiemie, wat een boeven, lekker samen keten...
  maandag 19 juli 2010 @ 10:00:51 #233
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84224917
quote:
Op maandag 19 juli 2010 08:52 schreef Stiemie het volgende:
[ afbeelding ]

Oef Incantrix dat klinkt allemaal zwaar zo Hopelijk komt er snel een oplossing voor jullie.

En wij geven Esmee soms mais. Dan zit het door de burrito's ofzo.

herkenbaar...

Amélie was een paar maanden terug ook nog erg makkelijk met zulke dingen maar tegenwoordig begint ze idd heel hard te huilen en dan met zo'n semi-verongelukte blik erbij. Meestal op momenten dat ze mn liefs administratie uit de mappen aan het rukken is of zich vol overgave een weg door de wegenbelasting-aanslag eet

Maar goed, aan de andere kant, het geeft wel aan dat ze het snapt, dat de nee aankomt want ze beseft dus heel goed dat het niet mag dan, ze stopt er echt mee en gaat dan zo zitten mopperkonten haha. Gelukkig is het niet de hele dag door ofzo, dat scheelt.

En nu zit ze naast me, met smaak een boterham met pindakaas naar binnen te proppen. Met dat ene kuiltje in haar wang en een ander kuiltje onder haar oog ik vind haar zo leuk, mn kind <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84225096
Incan wat een leuk filmpje!

Esmee Timo gaat hier altijd gewoon heel hard lachen als ik zeg dat hij iets niet mag. En het direct daarna nog een keer doen Verder pak ik het hetzelfde aan als Claudia, nee zeggen, iets anders geven, vertellen waarom het niet mag, maar vooralsnog werkt het niet echt want Timo vindt het alleen maar erg leuk om dingen te doen die niet mogen krijg ik het idee

Nijna ja de dierentuin was weer leuk, ik ben er zelf al héél vaak geweest (heb heel lang in Emmen gewoond) maar Timo was in deze nog niet eerder geweest dus was wel leuk om hem te laten zien waar ik altijd heen ging Niet dat hij daar wat van snapte maar het ging om het idee. We zaten dit keer lekker in de Giraf, normaal slapen we bij opa en oma maar dit keer lekker luxe gedaan

(weet iemand waarom ik geen smiley's of andere knoppen meer kan aanklikken eigenlijk als ik wil reageren?)
pi_84225196
En ohw ja, we zijn net weer bij het cb geweest voor de prikjes (die waren uitgesteld omdat Timo was afgevallen) maar nu was hij wéér afgevallen waarschijnlijk omdat hij zich ineens best snel aan het ontwikkelen is, maar ik maak me er toch wel zorgen om..
pi_84225296
Vervelend dat afvallen, Chan. Ik kan me voorstellen dat je je daar zorgen om maakt. Heb je nog adviezen gekregen?
pi_84225700
Nee geen advies, behalve dan me geen zorgen maken en als ik dat toch deed nog eens naar het inloopspreekuur komen binnenkort. Ja en ze begon nog over eventueel pap aanbieden ipv brood 's ochtends, maar het is niet dat hij nooit zn boterham eet 's ochtends, alleen heel onregelmatig. Ene dag een hele boterham, andere dag niks..
pi_84225888
Oh, dat vind ik best goed, een consultatiebureau dat je geruststelt! Misschien kun je voor je eigen geruststelling in bijvoorbeeld het dreumestopic vragen naar groeicurves met een dip? Het lijkt mij wel fijn om te zien dat die dip bij meer kindjes voorkomt en dat het ook wel weer goedkomt.
pi_84226184
Ja ik ben ook erg blij met mijn cb, nog nooit rare dingen gehad daar Ik denk dat ik inderdaad over een week of 2 maar gewoon nog een keer ga wegen. De arts zei ook nog dat ze vaak nog veel diepere dipjes in de groeilijntjes ziet dus nou ja ik probeer het maar even te vergeten nu.
Zn curve:
pi_84226616
Chan, oh leuk zeg. Wij wonen nu sinds een jaar in Emmen, natuurlijk gelijk abonnement op de dierentuin genomen, heerlijk hier!
Tjonge, Timo weer afgevallen... was het veel wat hij was afgevallen?
Ontwikkelen kost natuurlijk ook de nodige energie, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je je zorgen maakt omdat het nu de tweede keer was.
Zolang je mannetje zo goed aan het ontwikkelen is zou ik me proberen niet al te veel zorgen te maken en over een paar weken nog eens gaan wegen.
pi_84229154
Moest veel bijlezen en nog niet helemaal bij maar las wel ff over die flessen.
Tijn krijgt sinds een maand of 2/3 , 3 flessen.
2x 180 en 1x 210 en ben afgelopen week op het bureau geweest en deze mochten we gewoon nog aan blijven bieden, zeker omdat hij ook druk en actief is en de ene keer gaat het op en de andere keer niet.

Ook in het cb boekje (voeding) staat ook een beetje nog dat schema.

Zo raa dat het zo verschilt per reigio he?
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 12:33:13 #242
5428 crew  miss_sly
pi_84229636
Zo, de avond was even anders dan verwacht, dus ik moet nog bijlezen en de foto's duren ook wat langer. Senna was toch wel erg overprikkeld en heeft tot half 11 bij mij op schoot geslapen. Zodra ik haar terug in bed wilde leggen, begon ze heftig te huilen, en als ik haar dan weer op schoot nam, sliep ze binnen een minuut weer. Dus maar even zo gelaten, tot we zelf ook naar bed gingen. Toen sliep ze goed, om na een uur weer wakker te worden en pas bijna anderhalf uur later weer te gaan slapen. Arm ding was echt over d'r toeren van al die indrukken en drukte.

Nu slaapt ze ook alweer bijna twee uur en heb ik maar weer eens meegedut Vandaag een heel rustig dagje van maken, zodat ze kan bijkomen. Vanochtend wilde ze telkens een hand en dan het huis doorlopen. Bij bekende dingen (de server, het eten van poes, stoel op haar kamer, mandje met sokken om mee te spelen, trap naar het dakterras) moesten we even stilstaan, ging ze wijzen, ik vertellen hoe en wat en dan liepen we weer verder. Volgens mij een duidelijk geval van even bekijken of alles nog wel hetzelfde is en daar rust uithalen.

En dit is de laatste dag voor ons in dit topic, de laatste dag dat ze officieel een baby is. Morgen hebben we een dreumes En wat voor een, ze is zoo leuk en lief en ze wordt ook echt een dreumes in haar gedrag, ook al is het dan een kleine
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_84230148
Claudia, bedankt voor je uitleg over het eten. Het is vrij duidelijk nu.

En over die flessen. Wij doen nog steeds krampachtig ons best om Rienk aan 4 flessen te doen (want die komt maar om de 5 uur) maar hij mag dus 3 flessen? Wist ik helemaal niet?

Hier is het nu zo:

07:00 210/7 fles
10:00 fruit
12:00 180/6 fles
15:00 wafel/soepstengel
17:00 180/6 fles
18:00 eten
23:00 210/7 papfles

En voor de papfles maken we hem dus wakker. Dit schema is niet erg strikt het verschilt wel eens een paar uur (Gister kreeg hij om 15:00 pas de 12:00 fles want hij sliep al voor 12 uur en werd past om 15:00 wakker.)
En ik probeer ook brood met hem, maar hij slikt het niet door. De kleine stukjes plakt in in zn verhemelte en de korsten gooit ie na een paar sabbels op de grond.

Over dat eten ook nog; kan ik theoretisch potjes voor 8/9-> maanden ook geven aan hem? Het is puur de stukjes toch? Als ik nou weet dat hij grover ook eet, is dat dan goed? Rienk is nu 7 maanden oud.

En verder gaat het wel goed hier.

Inca, ik zou willen dat ik je helpen kon..
En wat gaaf dat ie al kruipt!!! en staat!

Chan, wat sneu dat het zo afbuigt? Maar wel fijn dat het gewoon niet erg is!

Takkembah, wat is een 'kluuksje'?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_84230248
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:33 schreef miss_sly het volgende:

En dit is de laatste dag voor ons in dit topic, de laatste dag dat ze officieel een baby is. Morgen hebben we een dreumes En wat voor een, ze is zoo leuk en lief en ze wordt ook echt een dreumes in haar gedrag, ook al is het dan een kleine
Ze is weliswaar een grote meid aan het worden, maar ze is ook duidelijk nog een klein meisje dat haar moeder en vader nodig heeft. Nog één dag! Wat goed dat je deze tijd zo bewust beleeft.
pi_84230271
Miss en Senna, veel plezier op jullie laaste dag in dit Topic. En al vast heel veel plezier in het dreumes topic

@flessen, hier zitten we op 1 bordje pap (180/6) s ochtends als ontbijt. Tussen de middag 120/4 met een broodje en s avond voor het slapen gaan 180/6. En vaak krijgt hij dit niet allemaal op. Jamie eet liever vast voedsel dan dat hij zn flessen drinkt.

We zijn begonnen met een tuitbeker maar dit gaat voor geen meter. Hij wil er wel mee spelen maar zodra ik hem probeer een slokje te laten nemen is het gillen geblazen. Terwijl als hij zn fles met diksap ziet lurkt hij die zo leeg. Dus aan de dorst zal het niet liggen. Ik heb nu van die oefen bekers geleend kijken of dat wel lukt. Rietjesbeker lijkt me nog moeilijker voor hem. Ach en anders houden we het nog wel even bij de fles.
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 12:55:55 #246
5428 crew  miss_sly
pi_84230474
Groofs, lastig idd met dat neit eten van groenten. Ik denk dat ik eignelijk niets zou veranderen, gewoon blijven doen zoals je deed en ook niet groente en fruit omdraaien. Eten is nog zo wisselvallig bij die kleintjes, dat het ook zomaar weer kan veranderen. Het hoeft ook niets te maken te hebben met smaak, vermoeidheid of het moment dat je iets aanbiedt, hij kan er gewoon op dit moment geen behoefte aan hebben. Ik zie dat tenminste bij Senna erg vaak, en als ik dan denk: ow, dus (vul maar een of andere conclusie in) dan blijkt het toch weer ineens anders. Zolang R voldoende voeding en vocht binnenkrijgt, vrolijk is en zich ontwikkelt, doet hij het toch goed? Dat kan dan kennelijk ook zonder groente
  maandag 19 juli 2010 @ 12:56:12 #247
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_84230491
Oeh Senna bijna weg wat gaat het snel. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Qua voedingsschema, het is maar net waar je kind mee gedijt, toch? Adviezen schelen idd erg veel per regio, en ook als ik wel eens google komen er 16475634727390 x verschillende schema's. Uitieindelijk houd ik dan mijn eigen gevoel maar weer aan.

Chan, wal claudia zegt, wellicht eens rondvragen in oudere topics over groeidipjes? Ik weet bijv dat mijn neefje en beeb van een vriendin van me dat regelmatig hadden ...

Vlindur, een kuukske is een koekje op zijn Brabants zeg maar
Alexa en Seth zijn lief
pi_84230515
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:46 schreef Vlindur het volgende:
Hier is het nu zo:

07:00 210/7 fles
10:00 fruit
12:00 180/6 fles
15:00 wafel/soepstengel
17:00 180/6 fles
18:00 eten
23:00 210/7 papfles
Ik zou denk ik proberen om de laatste fles af te bouwen en het avondeten en de fles van 17:00 uur om te draaien (al zou ik die fles iets later geven dan om 18:00 uur, maar dat is afhankelijk van hoe laat je hem definitief naar bed zou willen doen). Rienk is nu 7 maanden oud, toch? Dan zou je kunnen gaan beginnen met het introduceren van brood. Het brood zou ik dan rond 12 uur geven en dan vroeg in de midag die 2e fles. Nou ja, dat is wat wij nu doen, maar dat komt ook gewoon goed uit met zijn slaapjes.
quote:
En ik probeer ook brood met hem, maar hij slikt het niet door. De kleine stukjes plakt in in zn verhemelte en de korsten gooit ie na een paar sabbels op de grond.
Ah, zo ver had ik nog niet gelezen. Nou ja, hij hoeft zijn brood toch ook niet meteen perfect te eten? Als je merkt dat hij nog honger heeft kun je hem een rijstwafel na geven of gewoon zijn fles.
  maandag 19 juli 2010 @ 12:57:22 #249
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_84230535
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:50 schreef martine1984 het volgende:
We zijn begonnen met een tuitbeker maar dit gaat voor geen meter. Hij wil er wel mee spelen maar zodra ik hem probeer een slokje te laten nemen is het gillen geblazen. Terwijl als hij zn fles met diksap ziet lurkt hij die zo leeg. Dus aan de dorst zal het niet liggen. Ik heb nu van die oefen bekers geleend kijken of dat wel lukt. Rietjesbeker lijkt me nog moeilijker voor hem. Ach en anders houden we het nog wel even bij de fles.
Hier was de tuit ellende, maar ging de rietbeker juist weer goed.

Die gaat nu ook mee naar KDV
Alexa en Seth zijn lief
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 13:05:04 #250
5428 crew  miss_sly
pi_84230877
Dat filmpje van Stef en wat knap!
Wat ontzettend moeilijk lijkt het me dat hij zo slecht slaapt. Zo zwaar ook voor jullie, maar ook dat hij het kennelijk wel nmodig heeft maar het niet kan. Als ik toch de gouden tip had, of nog een of ander onzinnig adviesje om eens te proberen, of wat dan ook, maar helaas. Dikke voor jullie in ieder geval, want dit moet erg zwaar en moeilijk zijn!
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik geef het best vaak aan. Als Ivan naar de boekenkast kruipt en er iets pakt, dan zeg ik eerst "Ivááán", dan kijkt hij naar me en dan zeg ik "nee nee". Als hij doorgaat pak ik hem op, zeg ik nog een keer 'nee' en zet ik hem weg. Ik bied hem dan wel een alternatief speeltje aan, zijn eigen speelgoed dus. Ook leg ik hem kort uit waarom ik dit doe. "De boeken zijn van papa en mama en moeten in de kast blijven staan. Dit is Ivans speelgoed." Ik doe dat net zo vaak als hij ermee doorgaat. Ook oefenen we nu met dingen geven ("alsjeblieft") en dingen terugkrijgen ("dankjewel"). Dat is gewoon een spelletje dat we spelen en ik hoop dat hij daardoor het principe onder de knie krijgt dat hij soms dingen af moet staan en de wereld dan niet ten onder gaat, en dat er alternatieve manieren van vermaak zijn.

Ivan schreeuwt trouwens niet en vindt het allemaal best, dus ik heb makkelijk praten. Hij geeft ons zelfs zijn speelgoed en dat is dan weer aanleiding voor het 'dankjewel en alsjeblieft'-spelletje. (Hij wilde zijn brood ook altijd aan de hond geven; daar waren we iets minder blij mee. )
Zo doen wij het ook. Op zich valt het dramaqueen gehalte hier nogal mee. Ze wil wel eens een uithaal doen met een verongelijkt, zielig gezicht, maar zodra ze mekrt dat wij daarvan nie tin het minst onder de indruk zijn, is het ook meteen over.

[ Bericht 9% gewijzigd door miss_sly op 19-07-2010 13:10:26 ]
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 13:08:43 #251
5428 crew  miss_sly
pi_84231006
Chan, Emmen is zo leuk!
Wat naar dat zijn lijntje afbuigt, kan me voorstellen dat je dat niet fijn vindt. Van de andere kant: als hij verder vrolijk is en zich ontwikkelt en lekker ongehoorzaam is doet hij het kennelijk wel goed, toch? Inderdaad nog maar eens naar het inloopuurtje en kijken hoe het dan is.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:35:39 #252
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_84232194
Sorry dat ik zomaar kom binnen vallen, maar ik heb alvast wat vraagjes over Tessa aangezien ze over ruim 2 weken 6 maanden is en ik graag alvast een beetje voorbereid wil zijn.

Het eetschema van Tessa:
08:30 fles 250/6 + 2 rijstebloem
12:00 beetje fruit + oefenbekertje met wat melk erin
15:00 fles 200/6
18:00 beetje groente + oefenbekertje met wat melk erin
19:00 fles 250/7 + 2 rijstebloem

Ziet haar schema er een beetje goed uit?
Nu las ik dat je dan mocht beginnen met een broodkorstje (gewoon zo geven of dippen in melk?) en over 'moet' gaan van rijstebloem naar fijne granenpap. Kan je die granenpap dus ook als laatste fles geven? Dat ze toch een lekker vol buikje heeft?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 19 juli 2010 @ 13:46:49 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84232681
Broodkorstje gewoon geven, in de hand dus, of in de wangzak stoppen.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:47:23 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84232715
En wat voor melk zit er in het oefenbekertje? FV of gewoon halfvolle melk?
Dat laatste is denk ik niet zo goed.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:50:55 #255
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84232859
Hier wordt brood pas geadviseerd met 7 mnd en inderdaad gewone melk pas met een jaar. Je loopt nogsteeds een beetje voor Marlinde . Ze is pas 5,5 mnd hè, zelfs groente zou je eigenlijk nog twee weken mee 'moeten' wachten. En tegenwoordig wordt fruit dus ook pas met 6 mnd geadviseerd.

Moeilijk dus om te roepen 'prima schema', als je begrijpt wat ik bedoel .

Gaat het goed met de kleine, grote Tessa ? Lang geen foto's meer gezien ook.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:51:48 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84232899
Ik ben vandaag ook een beetje met een voedingsschema aan het goochelen.
Ik had het zo bedacht:

7.00 BV
10.30 fruit
13.00 BV (hier komt ná 7 mnd brood bij)
15.30 rijstewafel
18.00 groente
22.00 BV
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:51:52 #257
300054 Marlinde
pi_84232904
Vanaf wanneer begin je dan met echte stukjes brood te geven?
Oh stom, nee ik bedoel inderdaad gewoon flesvoeding (2 schepjes poeder, beetje kokend water en dan beetje koud water erbij) Halfvolle melk mag dacht ik pas vanaf 1 jaar?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84232956
Ik ben geen schemadeskundige, Marlinde, maar het valt me op dat je best veel tijd tussen de voedingen hebt zitten. Is er een bepaalde reden dat je op 3 flessen bent overgestapt en grotere hoeveelheden geeft? Toen wij net begonnen met vast voedsel dronk Ivan 4 flessen 180/6 (7:00 / 11:00 / 15:00 / 19:00) en had hij 3 voedingsmomenten tussendoor (9:00 fruit met een beker water / 13:00 rijstwafel / 17:00 groente met een beker water). Nou ja, dit was globaal ons schema. We probeerden ongeveer elke 2 uur iets aan te bieden. Ik maak uit je schema op dat Tessa best veel honger heeft en je daarom grote flessen geeft (maar dat is misschien niet zo?). Het kan een oplossing zijn om wat vaker iets minder te geven.

Wij gaven een broodkorst trouwens zo, al gaven we vaker een rijstwafel dan een broodkorst. Je laatste vraag kan ik niet beantwoorden. Ik merk aan Ivan dat hij over de hele dag gewoon genoeg krijgt en daardoor aan het einde van de dag verzadigd is; dat zit niet alleen in de laatste maaltijd.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:53:52 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84232970
Brood vanaf 7 maanden.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:55:48 #260
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233046
Amaranta, wat rot. Ik heb geen idee, kunnen babietjes het zo snel verleren als ze al zo lang drinken uit de borst? Pfff, vervelend zeg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:56:44 #261
300054 Marlinde
pi_84233076
Groof: Ik was ondertussen bezig met Tessa, dus meerdere reacties alweer
Fruit en groente wat ik geef zijn maar een paar mini hapjes, gewoon meer voor de smaak
Broodkorstje mag toch al met 6 maanden, dacht dat dat in het CB boekje staat?
Met Tessa gaat het verder super, behalve het slapen 's nachts Dan kletst ze je de oren van je hoofd af
Maar ze is ontzettend lief en leuk en zo ontzettend vrolijk en sinds een paar dagen vind ze het leuk om dr tong uit te steken naar papa en mama
Ze doet ons steeds vaker na met dr mooie snoetje

Amaranta: is rijstewafel goed voor kleintjes? Heb het zoveel gelezen, maar ik durf het niet zo goed aan. Wil ook liever pas koekjes ed geven als ze de 1 jaar voorbij is, aangezien van mn man's kant nogal overgewicht in de familie zit
Geopereerd, waarvoor? Jemig vervelend zeg!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 19 juli 2010 @ 13:57:16 #262
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233095
Ik moet eerlijk toegeven dat ik als grens altijd de uitgerekende datum neem. Dus de 5e vond ik steeds dat hij oud genoeg was voor de introductie van fruit, groente, brood,... Hij is pas de 11e geboren .
  maandag 19 juli 2010 @ 13:58:43 #263
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233153
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:56 schreef Marlinde het volgende:
Groof: Ik was ondertussen bezig met Tessa, dus meerdere reacties alweer
Fruit en groente wat ik geef zijn maar een paar mini hapjes, gewoon meer voor de smaak
Broodkorstje mag toch al met 6 maanden, dacht dat dat in het CB boekje staat?
Met Tessa gaat het verder super, behalve het slapen 's nachts Dan kletst ze je de oren van je hoofd af
Maar ze is ontzettend lief en leuk en zo ontzettend vrolijk en sinds een paar dagen vind ze het leuk om dr tong uit te steken naar papa en mama
Ze doet ons steeds vaker na met dr mooie snoetje

Amaranta: is rijstewafel goed voor kleintjes? Heb het zoveel gelezen, maar ik durf het niet zo goed aan. Wil ook liever pas koekjes ed geven als ze de 1 jaar voorbij is, aangezien van mn man's kant nogal overgewicht in de familie zit
Geopereerd, waarvoor? Jemig vervelend zeg!
Klinkt goed. Gezellig grietje dus . Jammer dat ze 's nachts liever kletst dan slaapt .
pi_84233155
Drinkt ze flessen van 250? Dat lijkt zoveel...?
Je kan denk ik best pap maken met granen in die laatste fles als brood ook goed gaat over een tijdje, maar als ze beter gaat eten 's avonds zou ik het zelf niet doen denk ik, maar dat is een gevoel.
Ik dacht dat brood pas met een maand of 7 a 8 was... ik ben toen korstjes en reepjes brood gaan geven. Als je maar zorgt dat ze goed rechtop zit!
Halfvolle melk is idd pas tegen dat ze een jaar zijn.
Gezellig dat geklets... maar dan liever niet 's nachts natuurlijk , die Tessa, kwebbeltje

Amaranta, ik heb geen idee hoe het zit met bv en operaties eigenlijk. Ik heb ook geen idee of de kans groot is dat F niet meer bij je wil drinken als hij een paar dagen fles heeft gehad... Afwachten maar? Of zou je het daar eens met een lactatiekundige over kunnen hebben (geen idee of dat zin heeft, maar je weet maar nooit...)
pi_84233183
Leuk Chan, de dierentuin! Voor ons om de hoek, met abonnement, dus lopen regelmatig even binnen met de kinderen.
Helemaal als er weer baby-olifantjes zijn geboren!

Amaranta, dat zou wel heel erg balen zijn als hij daardoor de borst niet meer zou willen. Geen idee hoe je dat zou kunnen voorkomen

Marlinde, dus je komt hier ook al gauw met je meisje! Leuk hoor! Over je schema: wat geef je grote flessen! Is dat wel goed joh, zoveel voeding in dat kleine maagje?
Hier altijd flessen van 180/6. (en eerder voor het slapen gaan 210/7)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84233217
In rijstwafel zitten bijna geen calorieen. Het is echt van een andere orde dan koekjes geven, waar suiker aan is toegevoegd. Op borstvoeding.com staat dat je vanaf 6 maanden rijstwafel of een broodkorst mag geven (zuurdesem of gist, om op te sabbelen). Ik denk dat een soepstengel ook oké is, maar dat weet ik niet zeker.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:00:53 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84233250
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:55 schreef Groofsken het volgende:
Amaranta, wat rot. Ik heb geen idee, kunnen babietjes het zo snel verleren als ze al zo lang drinken uit de borst? Pfff, vervelend zeg.
SPOILER
SPOILER
achja, hij heeft in ieder geval die 6 maanden gehad die in eerste instatie mijn streven was. Alles wat hij meer krijgt is mooi meegenomen. Operen is na d evakantie dus wordt sept of okt, dan zijn we ook alweer wat maanden verder.
pi_84233270
Die rijstwafeltjes zou ik me idd niet zo'n zorgen om maken hoor Marlinde, wat Claudia ook zegt.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:01:49 #269
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233291
Ik dacht trouwens dat volle melk beter was met een jaar? Ik heb S altijd half-volle melk gegeven.

Marline, R krijgt ook granenpap (6+mnd) 's ochtends en 's avonds. Ik doe 180 ml water, 6 schepjes melkvoeding, 6 evengrote schepjes pap en dan zo'n 1-2-3-speen. Als hij 's avonds beter eet, wordt die fles weer gewoon melk en op een gegeven moment krijgt hij yoghurt toe en vervalt die fles. Zo ging het althans bij S.

Terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat R al zo anders met eten omgaat dan S deed, dus wie weet hoe anders het allemaal gaat lopen.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:02:31 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84233321
Fabian sabbelt ook gewoon op een stuk rijstewafel.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:02:49 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84233342
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:00 schreef Claudia_x het volgende:
In rijstwafel zitten bijna geen calorieen. Het is echt van een andere orde dan koekjes geven, waar suiker aan is toegevoegd. Op borstvoeding.com staat dat je vanaf 6 maanden rijstwafel of een broodkorst mag geven (zuurdesem of gist, om op te sabbelen). Ik denk dat een soepstengel ook oké is, maar dat weet ik niet zeker.
In de goedkope zit wel zout...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84233384
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

0.2% of zoiets, dus te verwaarlozen
  maandag 19 juli 2010 @ 14:04:14 #273
300054 Marlinde
pi_84233400
Ik typ te langzaam

Claudia: De reden dat ik Tessa grotere flessen geef is omdat ze simpel gezegd niet meer flessen wilt. In de ochtend heeft ze heel erg honger en gaat ze huilen als ik een fles van 180 geef als die op is en hetzelfde in de avond.
Ze krijgt overigens wel nog Fv in een oefenbeker extra, wat dus eigenlijk neerkomt op de 4de fles (bij elkaar)
Wat vaker minder geven heb ik meerdere keren geprobeerd, maar het ze weigerd echt meer uit de fles te drinken, 3 keer op een dag is max en meestal is de middagfles ook nog erg moeilijk erin te krijgen.

Groof: Het is een ontzettend gezellig moppie! Ach ik heb liever een kletsend moppie dan een huilend moppie in de nacht Het liefst natuulijk een slapend moppie, maargoed komt (hopelijk) vanzelf

Nijna: Ja het zijn ook grote flessen, maar ik wil wel dat ze voldoende vocht binnen krijgt en meer drinkt ze gewoon echt niet

Karin: Ja bijna Het CB had verteld dat het prima was aangezien ze toch voldoende vocht binnen moet krijgen.
Hmmz nu begin ik toch een beetje te twijfelen

Maar wat zou dan beter zijn, een rijstewafeltje of een broodkorstje (met 6 maanden)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 19 juli 2010 @ 14:04:19 #274
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233403
Amaranta . Komt vast goed. Het zou zo fijn zijn als hij het gewoon nog kan en wil daarna hè.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:04:28 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84233411
quote:

[..]

klopt, mijn heeft zaterdag boodschappen gedaan en heeft elcheapo rijstwafels meegenomen, en op de verpakking stond dat ze met zeezout zijn/waren
  maandag 19 juli 2010 @ 14:05:56 #276
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233461
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

klopt, mijn heeft zaterdag boodschappen gedaan en heeft elcheapo rijstwafels meegenomen, en op de verpakking stond dat ze met zeezout zijn/waren
Ik dacht dat het ondertussen al over soepstengels ging .
  maandag 19 juli 2010 @ 14:05:59 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84233464
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:04 schreef Marlinde het volgende:
Ik typ te langzaam

Claudia: De reden dat ik Tessa grotere flessen geef is omdat ze simpel gezegd niet meer flessen wilt. In de ochtend heeft ze heel erg honger en gaat ze huilen als ik een fles van 180 geef als die op is en hetzelfde in de avond.
Ze krijgt overigens wel nog Fv in een oefenbeker extra, wat dus eigenlijk neerkomt op de 4de fles (bij elkaar)
Wat vaker minder geven heb ik meerdere keren geprobeerd, maar het ze weigerd echt meer uit de fles te drinken, 3 keer op een dag is max en meestal is de middagfles ook nog erg moeilijk erin te krijgen.

Groof: Het is een ontzettend gezellig moppie! Ach ik heb liever een kletsend moppie dan een huilend moppie in de nacht Het liefst natuulijk een slapend moppie, maargoed komt (hopelijk) vanzelf

Nijna: Ja het zijn ook grote flessen, maar ik wil wel dat ze voldoende vocht binnen krijgt en meer drinkt ze gewoon echt niet

Karin: Ja bijna Het CB had verteld dat het prima was aangezien ze toch voldoende vocht binnen moet krijgen.
Hmmz nu begin ik toch een beetje te twijfelen

Maar wat zou dan beter zijn, een rijstewafeltje of een broodkorstje (met 6 maanden)
Ikz ou een rijstewafel geven. Maar kan niet uitleggen waarom.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:06:50 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84233510
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:05 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Ik dacht dat het ondertussen al over soepstengels ging .
Oh, die moet ik ook nog kopen

Gheghe.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:07:49 #279
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233549
Ik ben ook begonnen met een rijstewafel. R krijgt er trouwens nogsteeds nauwelijks wat van binnen. Ik vind hem ook steeds 'slanker' worden .

Ik ga in augustus een week kamperen met die twee kleine guppen. Dapper hè . In een tent!
pi_84233606
quote:

[..]

Maar dat is procentueel héél weinig en die dingen wegen al bijna niets. Bij 7 maanden krijgen ze brood en daar zit wel ontzettend veel zout in.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:10:27 #281
300054 Marlinde
pi_84233668
Bedankt voor jullie antwoorden en tot over ruim 2 weken

Groof: wat leuk zeg, kamperen! Vroeger altijd gedaan met mn ouders en 4 broers En dat was altijd feest
Kan je niet naar het weeguurtje voor R?

Nu ga ik weer snel terug naar de kleine babies Tot snel
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84233704
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:07 schreef Groofsken het volgende:
Ik ben ook begonnen met een rijstewafel. R krijgt er trouwens nogsteeds nauwelijks wat van binnen. Ik vind hem ook steeds 'slanker' worden .

Ik ga in augustus een week kamperen met die twee kleine guppen. Dapper hè . In een tent!
Ik hoop dat dat slanke komt omdat hij de lengte ingaat? Afvallen is natuurlijk niet de bedoeling.
En kamperen leuk!
Waar ga je naartoe?

innepin, ik zag jouw Willow in het fototopic langskomen, sjonge waar is de baby gebleven? Grote dame al!
En Miss Sly, wat fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad, ben benieuwd of Senna lekker in de taart heeft lopen graven
  maandag 19 juli 2010 @ 14:12:10 #283
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233731
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:10 schreef Marlinde het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden en tot over ruim 2 weken

Groof: wat leuk zeg, kamperen! Vroeger altijd gedaan met mn ouders en 4 broers En dat was altijd feest
Kan je niet naar het weeguurtje voor R?

Nu ga ik weer snel terug naar de kleine babies Tot snel
Misschien moet ik dat een keertje doen ja. Al maak ik me niet echt zorgen hoor. Al met al (flessen dus wel heel hard meegerekend) krijgt hij echt wel genoeg binnen . Hij begint gewoon meer het postuur van zijn zus te krijgen. En ook de krullen trouwens .
  maandag 19 juli 2010 @ 14:14:44 #284
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84233834
Oh, ik kan niet wachten tot volgende week Groof! Dan zie ik je kiddies weer.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:15:03 #285
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233845
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat slanke komt omdat hij de lengte ingaat? Afvallen is natuurlijk niet de bedoeling.
En kamperen leuk!
Waar ga je naartoe?

innepin, ik zag jouw Willow in het fototopic langskomen, sjonge waar is de baby gebleven? Grote dame al!
En Miss Sly, wat fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad, ben benieuwd of Senna lekker in de taart heeft lopen graven
Het zuiden . Ik heb een tijdje gezocht en gebeld (ik had nogal wat voorwaarden), maar ik heb iets leuks gevonden. Een plek met de hele dag schaduw (omdat ik echt niet van in de zon zitten hou en omdat R nog zoveel slaapt overdag), en met een strandbad .

Mijn broertje en zijn vriendin gaan de eerste nacht mee om te helpen met alles opzetten en installeren. En verder probeer ik elke dag vrienden uit te nodigen .

Ik vind het wel echt heel spannend, maar ik weet zo zeker dat de oudtse er wel zo enorm van gaat geieten.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:16:19 #286
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84233910
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:14 schreef amaranta het volgende:
Oh, ik kan niet wachten tot volgende week Groof! Dan zie ik je kiddies weer.
Neem jij die van jou allebei mee? Ik wil Fabian ook weer zien! Volgens mij is het zo'n ander ventje dan de vorige keer dat ik hem zag.

Jij zit in Spanje hè? In de week van 7 augustus?
pi_84233919
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:04 schreef Marlinde het volgende:
Ik typ te langzaam

Aan dit advies heb je nu niks, maar het kan zo zijn dat dit verandert als ze meer van haar vaste voedsel gaat eten. Ik geef Ivan tegenwoordig 's ochtends in plaats van een papfles eerst een boterham voor de granen en daarna zijn fles (maar zou dat ook andersom kunnen doen) en het zou heel goed kunnen dat Tessa dan ineens wel genoegen neemt met een kleinere fles. Maar goed, dat zie je wel tegen de tijd dat ze brood mag.
quote:
Ze krijgt overigens wel nog Fv in een oefenbeker extra, wat dus eigenlijk neerkomt op de 4de fles (bij elkaar) Wat vaker minder geven heb ik meerdere keren geprobeerd, maar het ze weigerd echt meer uit de fles te drinken, 3 keer op een dag is max en meestal is de middagfles ook nog erg moeilijk erin te krijgen.
En wat denk je dat er gebeurt als je een beker water aanbiedt in plaats van een beker melk en die 2e fles kleiner maakt? En zou ze fruit eten als je haar dat eerder aanbiedt, bijvoorbeeld om 11 uur?

Groeit ze verder trouwens goed, of heb je zorgen om haar gewicht? Het zou een beetje suf zijn als ik je adviseer om te beknibbelen op de flessen als ze die calorieen juist ontzettend nodig heeft. En als je verder tevreden bent, ach, waarom zou je al te veel veranderen? Dat maakt je misschien alleen onzeker.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:19:27 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84234043
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:16 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Neem jij die van jou allebei mee? Ik wil Fabian ook weer zien! Volgens mij is het zo'n ander ventje dan de vorige keer dat ik hem zag.

Jij zit in Spanje hè? In de week van 7 augustus?
ja, en zoals het er nu uitziet zit ik de hele maand augustus in Spanje
  maandag 19 juli 2010 @ 14:20:26 #289
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84234084
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

ja, en zoals het er nu uitziet zit ik de hele maand augustus in Spanje
Huh? Hoezo zoals het er nu uitziet? En dat is toch juist fijn? Huh?

maandag 19 juli 2010 @ 14:20:30 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84234088
@ groof het zuiden van Nederland bedoel je?
  maandag 19 juli 2010 @ 14:21:37 #291
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84234139
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:20 schreef amaranta het volgende:
@ groof het zuiden van Nederland bedoel je?
Ja . Niet heel zuidelijk hoor, want als het niet werkt, wil ik 's nachts thuis kunnen slapen met de kindjes.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:22:41 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84234191
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:20 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Huh? Hoezo zoals het er nu uitziet? En dat is toch juist fijn? Huh?

Mijn man gaat maar 2 weken, en in principe zouden we met zn allen terugrijden. Maar ik overweeg om met de kids nog langer in Spanje te blijven. En mijn moeder vliegt dan met mij en de kinderen terug. Alleen in het vliegtuig met 2 kinderen is geen haalbare kaart voor mij.
pi_84234219
Lekker joh Groofs, en dat je oudste het geweldig zal vinden denk ik ook ja!
En voor R zal het niet zoveel uitmaken waar hij is, als hij zijn mama maar heeft toch?

Wij gaan ook kamperen over 4 weken. 2 weken lang. met de caravan van mijn schoonouders, heb er zin in!

Even vergeten dat Lars bij de tafel kan.....maait ie me net een bord met brood van de tafel...
  maandag 19 juli 2010 @ 14:23:39 #294
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84234242
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn man gaat maar 2 weken, en in principe zouden we met zn allen terugrijden. Maar ik overweeg om met de kids nog langer in Spanje te blijven. En mijn moeder vliegt dan met mij en de kinderen terug. Alleen in het vliegtuig met 2 kinderen is geen haalbare kaart voor mij.
Ah, op die fiets.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:24:57 #295
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84234306
Heerlijk Karin . En ook de eerste keer met twee kindjes denk ik hè? Leuk hoor .
pi_84234519
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:15 schreef Groofsken het volgende:
Het zuiden .
jij woont toch al in het zuiden
  maandag 19 juli 2010 @ 14:30:11 #297
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84234569
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:29 schreef lily het volgende:

[..]

jij woont toch al in het zuiden
Ja, lekker dicht bij huis dus . Nog een beetje zuidelijker. Ten zuiden van het zuiden, het zuiden-zuiden...
pi_84234645
kom je bij mij in de achtertuin?

Ik vind het knap, dat kamperen met kleine kinderen of baby's . Komt ook dat ik kamperen helemaal niks vind, denk ik.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:37:55 #299
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84234845
Hoe is trouwens met jullie conditie en dergelijke gesteld? Ik ga deze zomer 3 keer in de week zwemmen heb ik besloten (ik heb 6,5 week vrij). Ben vanochtend voor het eerst geweest (op de fiets naar het zwembad ook!), en het voelt nu al goed .
  maandag 19 juli 2010 @ 14:43:28 #300
300054 Marlinde
pi_84235083
Claudia: Eerder fruit zou er denk ik vast wel ingaan Water wilt ze niet Maar ze moet toch ook een bepaald aantal schepjes voeding op een dag binnen krijgen?
Anders zou ze dus 6+6+7 binnen krijgen op een dag en dat is toch te weinig?
De 2de fles kleiner maken, zal ze ook denk ik wel prima vinden. Bij haar gaat het echt om de ochtend en avondfles waar zo enorm veel honger heeft. De middag fles zou ze denk ik laten staan als ik het haar niet aanbied.
Ze groeit nu weer goed, van de kinderarts 'moesten' we vrij vroeg beginnen met rijstebloem en comfort voeding vanwege haar lage geboortegewicht (2360 gram) Nu zit ze precies op het lijntje
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')