abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 juli 2010 @ 21:23:04 #126
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84180152
Wat lastig Claudia, die scheidingsangst bij Ivan. Voor hem, maar ook voor jullie .

R laat zich (gelukkig!) zonder problemen in bed leggen, maar ik zie toch de eerste tekenen van eenkennigheid/ scheidingsangst wel. Hij is echt ineens veel aanhankelijker. Hij kan zichzelf prima vermaken, zolang ik maar naast hem lig, zijn voetje aai, of hem op schoot heb. Zodra ik hem even in de box wil leggen, begint hij te mopperen. Niet echt huilen, maar wel echt ontdaan zeg maar.

Dat wordt nog wat. S heeft 4 mnd lang 'mijn rokken' vastgehoudengeklampt .
pi_84180160
Zei ik twee dagen geleden nog dat Xeentje al een tijd niet ziek was geweest, is het nu gewoon helemaal mis Oorontsteking aan beide oren en 40,5 koorts erbij. Ze kreunt continu van de pijn en wil alleen maar aan papa of mama plakken, zo ontzettend zielig. Was ze net zo trots dat ze kon staan en nu al sinds gistermiddag een klein zielig hoopje mens
We hebben vanmiddag een ab kuur gehad, ik hoop maar dat het snel gaat helpen.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 21:24:30 #128
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84180198
Och Xenia, oorontstekingen zijn echt zwaar k u t. Heel veel beterschap voor jullie kleine meisje .
pi_84180238
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij ook niet, hoor. Ivan staat nog voor geen meter. We gebruiken het loopkarretje als een opbergplaats voor speelgoed. Als hij gaat spelen zet ik het karretje in de buurt en dan kan hij zelf steeds iets eruit pakken. Gaat hij slapen dan rijd ik het karretje weer weg. Blijf het huis ook lekker opgeruimd.
[..]

Wat gaat het toch lekker met Lars! Heerlijk, die positieve verhalen.

Ik vind Lars trouwens een leuke naam voor een tweede. Ik ben alleen bang dat het te veel als een 'thema' klinkt, Ivan en Lars (Oost-Europees en Scandinavisch).
Ik vond Lars ook een mooie naam voor een 2e haha!
En dat van dat thema...ik denk dat jij er verder over denkt dan menigeen, het zou in mij echt nooit zijn opgekomen dat dat een thema zou zijn, Ivan en Lars, ik vind het leuk klinken!
Larsen zijn gewoon

En wb die positieve verhalen, ik ben ook zo blij dat ik die nu ook lekker kan posten ipv alleen maar ellende (al was het toen ook fijn om mijn ei hier kwijt te kunnen )
ik geniet volop van dat kleine ventje, wat issie toch leuk!
En het is ook zo leuk om constant complimenten te krijgen over hoe leuk hij wel niet is, want het is echt een allemansvriendje, naar iedereen lachen en lief doen.
Zo was mijn mama in de winkel met hem, en hadden ze zo'n autokarretje, en Lars in die auto. Eerst druk aan het sturen (lees: stuur molesteren) even later ging hij staan in het karretje, dikke smile op zijn koppie. en de mensen in de winkel helemaal vertederd door dat kleine mannetje dat zo'n lol had...
en mijn moeder tegen elke (vage) bekende: dit is mijn kleinzoon!! echt zo trots!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84180284
Ach, arme Xeentje, nu toch weer ziek. 40,5 graden koorts, dat is niet mis!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84180296
Och arm Xeentje, oorontsteking, en flinke koorts erbij, heel sneu! Sterkte!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 21:30:13 #132
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84180377
Wat heerlijk karin, dat lars zo'n lekker jongetje is .

En ik denk misschien überhapt niet zo in thema's , maar ik zou dat ook nooit bedacht hebben hoor Claudia. Jullie moeten gewoon de mooiste naam kiezen en helemaal niet nadenken over thema's.
pi_84180389
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 21:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:

en mijn moeder tegen elke (vage) bekende: dit is mijn kleinzoon!! echt zo trots!
Mooi is dat, hè? Mijn schoonmoeder blijft maar zeggen dat Ivan zo'n pareltje is. Ik moet er altijd een beetje om lachen.

Hoe gaat het nu met Meike trouwens? Die heeft toch ook een zware eerste tijd gehad? Is ze eroverheen of blijft er nog wat van hangen?
pi_84180573
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 21:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mooi is dat, hè? Mijn schoonmoeder blijft maar zeggen dat Ivan zo'n pareltje is. Ik moet er altijd een beetje om lachen.

Hoe gaat het nu met Meike trouwens? Die heeft toch ook een zware eerste tijd gehad? Is ze eroverheen of blijft er nog wat van hangen?
Ja die trotse oma's...praat me er niet van, maar ik geniet ook om te zien hoe zij genieten van dat kleine spul, en als ik zie hoe dol de kinderen op ze zijn.

Met Meike gaat het goed, ze heeft inderdaad ook een rottijd gehad, en ze zegt nog wel eens dingen als: laat Lars maar de hele dag in zijn bed liggen dan kan ik alleen met jou spelen
Maar ik denk dat dat meer peuter-gedrag is als een kind-met-kleine-broertjes-trauma-gedrag.
Ze is eigenlijk ook heel lief voor hem, pakt speeltjes op die hij laat vallen, zingt liedjes als hij begint te huilen, speelt kiekeboe-spelletjes enz, en Lars vindt haar he-le-maal geweldig al zegt ze bij wijze van "klein rotkind" dan lacht hij nog
  Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 21:39:43 #135
5428 crew  miss_sly
pi_84180692
Ach, arm Xeentje zo ziek beterschap voor haar Xenia

Karin, ik vind het ook echt fijn dat je verhalen zoveel positiever zijn, fijn om te lezen. Hoewel ik moet zeggen dat ook in de minder goede tijd je altijd zo ontzettend liefdevol over Lars postte

Niels en Ivan gaan echt een beetje gelijk op, he? Hoop dat de scheidingsangst neit al te erg wordt.

Troste opa's en oma's, check! Mijn vader is zo een echte trotse opa. Hoe vaak hij al niet gezegd heeft: nou (vul in wat dan ook dat hij op dat moment gezien heeft), dat kan ze echt goed, nog nooit eerder gezien dat een kindje dat zo klein al zo goed kan
En de meeste dingen vallen nogal mee, hoor hij is gewoon een hele lieve trotse opa
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_84180757
Dat klinkt inderdaad als een echte peuter, Karin! Ik denk dat dat altijd belangrijk blijft voor kinderen, om één-op-één iets met een ouder te kunnen doen. Ik vond het als volwassene zelfs nog vervelend dat mijn vader altijd maar zijn vriendin meenam. Ik was dol op zijn vriendin, maar ik wilde ook gewoon eens iets met z'n tweetjes doen.
pi_84180917
Ik ben trouwens door Senna's op handen zijnde verjaardag alvast mee gaan lezen in het dreumestopic. Interessant, wat ons nog te wachten staat. Ik heb vooral de discussie over televisiekijken met interesse gevolgd. Ik ging er tot nog toe vanuit dat Ivan niet zoveel meekreeg van de televisie maar vooral de kleurtjes en bewegingen leuk vond. Van de week had ik voor het eerst het idee dat hij ook echt de inhoud interessant begon te vinden (Sesamstraat stond op). 't Is nog niet echt een issue omdat de tv zelden aan staat voor hij naar bed gaat, maar het zal vast niet lang duren voor we daar wat bewuster mee om moeten gaan.
pi_84181131
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt inderdaad als een echte peuter, Karin! Ik denk dat dat altijd belangrijk blijft voor kinderen, om één-op-één iets met een ouder te kunnen doen. Ik vond het als volwassene zelfs nog vervelend dat mijn vader altijd maar zijn vriendin meenam. Ik was dol op zijn vriendin, maar ik wilde ook gewoon eens iets met z'n tweetjes doen.
Ook daar hebben ze beiden niet over te klagen, we zorgen ervoor dat we eens in de zoveel tijd dingen alleen met 1 van de twee doen. Meike is 2 dagdelen naar het kdv, op die tijdstippen heb ik tijd voor Lars alleen, en Meike is vorige week wezen logeren, toen was Lars alleen bij ons, en afgelopen maandag heeft Lars gelogeerd en zijn we met Meike naar het pannenkoekenhuisje geweest.
Vanmorgen lag Lars te slapen, vroegen Meike wat ze wilde doen: "een spelletje, met jullie allebei! Dus toen hebben we met zijn 3tjes lotto gedaan Meike genoot zo zichtbaar! Kleine dingen kunnen veel betekenen...

En de tv...Meike kijkt wel eens en dan gluurt Lars wel mee, maar als Bumba erop komt is zijn aandacht echt getrokken, dat vindt hij echt leuk!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 21:56:06 #139
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84181231
R heeft nog geen interesse in tv, en S niet meer. Die heeft een tijdje (in de winter) echt elke dag 's ochtends televisie gekeken en nu staat al maanden de tv nooit meer aan voor haar.
pi_84181241
Ik schrijf wel dat Ivan meer meekrijgt van de inhoud van hetgeen hij op televisie ziet, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat dat betekent. Het is meer dat ik aan hem merk dat hij steeds meer begrijpt. Wát hij precies begrijpt weet ik natuurlijk niet. Maar het voelt wel fijner om Sesamstraat op te hebben staan dan As the world turns.
pi_84181337
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 21:56 schreef Groofsken het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik niet goed in kan haken steeds . Suf .
Haha, sorry, ik ben ook zo ontzettend hak-op-de-tak. Ik had iets geschreven over wegleggen en beginnen met mopperen, maar ik heb het weer gewist omdat ik mezelf soms zo zat word als ik met het zoveelste 'zo ga ik met Ivan om'-verhaal kom.

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 17-07-2010 22:04:26 ]
  Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 22:01:00 #142
5428 crew  miss_sly
pi_84181379
Gewoon meedoen, groofs

TV, tja, ik denk dat het best eens mag, maar met mate en geschikt voor de leeftijd. Op de dagen dat ik werk, doe ik haar altijd meteen voeden als ik thuiskom terwijl schaap kookt. Ik kijk dan vaak Grey's herhalingen, maar dat ziet ze natuurlijk niet want daar ligt ze met haar gezicht naartoe. Bij de papfles 's avonds heb ik ook vaak iets voor mezelf opstaan, maar dat doe ik bewust. Ik wil dan geen kinderdingen op hebben staan, omdat ze daar dan misschien in geinteresseerd raakt terwijl dat niet de bedoeling is. Bovendien merk ik aan haar dat ze niet echt kijkt ofzo, maar meer het bewegend behang op de achtergrond bekijkt.
Als ik de tv voor haar aanzet, gaat ie altijd op babytv, Nickjr of Fabeltjeskrant en Sesamstraat. Ik zet haar nooit echt ervoor neer, omdat ik haar juist niet wil aanzetten tot tv kijken, maar zet het dan aan als eventuele afleiding als het spelen niet lukken wil en ik bijvoorbeeld moet koken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:02:31 #143
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84181426
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:01 schreef miss_sly het volgende:
Gewoon meedoen, groofs
Ik doe gewoon mee ... Zo, even wat gevoelens op een rijte gezet. Misschien moet ik maar gewoon naar bed gaan.
pi_84181557
En daar is ook niks mis mee Miss, even ter afleiding om te kunnen koken.
Ik heb dat eens gevraagd aan de wvk omdat meike mij toen zo claimde dat ik niks kon beginnen, die zei dat het voor dat half uurtje per dag echt niet uitmaakte.

Join in Groofs, al gefietst en haren geknipt?

claudia, het is wel echt zo dat je gespreksstof verandert als er kinderen zijn, ik ben echt blij dat onze beste vrienden nu zelf ook kinderen hebben.
En moet er zelf weleens om denken dat het ook eens ergens anders over "moet" gaan als de kinderen. Al merk ik dat het voor andere mensen wel vaak een makkelijke manier is om een gesprekje aan te knopen. "heb je oppas thuis nu" "hoe is het met de kinderen?" Tsja, dan vragen ze erom
En ja, je leven draait toch ook om Ivan. Zo simpel is het nu eenmaal
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:09:06 #145
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84181659
Nee, zeker nog niet gefietst, daar ga ik ook nog wel even mee wachten. En ook toch nog maar geen haren geknipt.

Het is zo stom, maar ik kan ook zo onzeker worden van het meeposten hier. Alleen maar makkelijk en leuk vind ik het eigenlijk niet. Maar goed, het is net zo goed het echte leven hè? En ik ga echt nu maar naar bedje. Als ik me 'hier' zo blijf voelen, kom ik er nog wel een keertje op terug.
pi_84181806
Arme Xeentje hopelijk wordt je snel weer beter. Die koorts is echt hoog Heel veel beterschap!

Het hobbelpaard is het hier helemaal, Jamie vind het enorm grappig. Vanmiddag was een zoontje van een kennis op bezoek (2 weken ouder dan Jamie) Ze zaten samen op de grond met wat speelgoed. Alles wat hij had moest Jamie hebben. Dus ik zeg dat dat niet mag en dat Jens ook wel ergens mee mag spelen. Kijkt Jamie me aan met die ondeugende oogjes, geeft Jens een ander blokje om vervolgens het eerste blokje af te pakken en mee te gaan spelen. Hoe bedoel je uitgekookt

Mn broer en zn vrouw kwamen vandaag op de koffie en hadden kadootjes mee. Een foto van hun 2 voor ons, een lijst met 3 foto's van hun voor mn vader. En voor Jamie een knuffeltje met een kaartje er aan waar op stond 'Lief neefje wil je op mn knuffel passen tot ik er ben?' Ik wordt tante
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:24:07 #147
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84182169
Oh wat leuk Martine . Dat lijkt me zo bijzonder, als je broer/zus een babietje krijgt.
pi_84182365
Xeentje, beterschap kleine meid!

Loopkar hebben we deze:

Daar kan je door aan een knopje te draaien zorgen dat hij stroever rijdt. Dat is op zich wel handig als ze nog niet zo stevig staan. Maar als ze sneller gaan lopen is het echt een wagentje om volkomen gestoord van te worden. Nijntje en Boris hobbelen op en neer als je loopt en als ze neerkomen hoor je een piepje... . Dat vind ik echt wat minder aan die kar.
Iris wil nu graag met de poppenwagen lopen, maar die kiept wel snel om als ze teveel leunt, dus ik heb er 2 anderhalve liter pakken sap in liggen onder de pop .
En ze loopt ook steeds vaker stukjes los, gaat ze staan en lopen ipv kruipen .

Karin, lekker dat Lars het zo goed doet!
Fake it till you make it...
pi_84182468
Wat slim Nijna van die appelsap-pakken!
En Iris steeds meer aan de wandel, leuk zeg! Wil ik wel een keer in het echt zien hoor!

Martine gefeliciteerd met je aanstaande tante-schap, idd een bijzondere gebeurtenis!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:56:52 #150
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84183307
Xenia wat vervelend zeg dat je meisje nu toch weer ziek is. En ook niet zo'n beetje ook zeg Hopelijk knapt ze snel op van de ab!

Miss ik wil je morgen alvast een super-de-super-de-superfijne dag toewensen! Kijk niet meer naar de taart (alleen als Senna erin mept ) en eet 'm lekker met zijn allen op! En geniet van de dag, het mooie weer en jullie prachtige meisje!

Groofsken

Loopkarretjes zijn hier nog een heel erg ver weg iets. Esmee blijft net een beetje zitten als we haar neerzetten. Lekkere kleine pudding van me Ze is helemaal weg van de fisher price kassa. Muntje erin - muntje eruit en dat non stop achter elkaar gedurende een half uur ofzo.

Wat zijn er veel rammelende (en zwangere) dames Wat leuk zeg! Hier even echt geen gerammel hoor. Ik vind mijn meisjes echt geweldig, maar 2 is nu echt genoeg. Een 3e sluiten we nog niet helemaal uit, maar zoals het er nu uit ziet blijft het bij onze prachtdames.

De meisjes liggen vanavond voor het eerst samen op 1 kamer te slapen Had ik al gezegd dat ik heel zenuwachtig was?

Oh en Esmee kijkt graag naar de Teletubbies Dan kan ik altijd mooi even douchen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')