abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84128840
Het vorige deel: Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 67

De dreumesen:

06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie

Laatste berichten:

quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:16 schreef simmu het volgende:
pfffff. hier gezever omdat sangdrax vind dat selene teveel tv kijkt (een uurtje per dag om en nabij, en niet eens elke dag). die's pas tevreden als ze geen tv kijkt. ooit. want tv is slecht voor haar motoriek. ik word er soms zo moe van hpoe alles opvoedkundig verantwoord moet zijn he
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Tja, we leven nu eenmaal in de 21ste eeuw, dus je moet al bij de Amish gaan wonen wil je de TV uitbannen. Ik denk dat af en toe een uurtje tv juist goed is, want dan leer ze dat TV kijken best kan, maar wel met mate.
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:32 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Hmm en lastig dat de ouders niet op 1 standpunt staan. Ik heb nog nooit begrepen dat tv kijken slecht is voor de motoriek trouwens. Je ziet toch ook vaak dat de kinderen meedansen/bewegen op wat ze zien/horen op tv.

Lastig hoor Simmu. Zowel Peace en ik hebben er niet zo'n moeite mee.. met Twan ook nooit gedaan, is ook goed gekomen.
mijn laatste bericht
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:32 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Hmm en lastig dat de ouders niet op 1 standpunt staan. Ik heb nog nooit begrepen dat tv kijken slecht is voor de motoriek trouwens. Je ziet toch ook vaak dat de kinderen meedansen/bewegen op wat ze zien/horen op tv.

Lastig hoor Simmu. Zowel Peace M. en ik hebben er niet zo'n moeite mee.. met Twan Amber ook nooit gedaan, is ook goed gekomen.
hier staat de tv ook (te) vaak aan maar aangezien ik een kleuter heb die absoluut niet zelfstandig kan spelen is een dvdtje/tv een "uitkomst" :@

[ Bericht 49% gewijzigd door BE op 29-07-2010 19:47:42 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 12:56:04 #2
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_84129070
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:49 schreef Vicky het volgende:

[..]

hier staat de tv ook (te) vaak aan maar aangezien ik een kleuter heb die absoluut niet zelfstandig kan spelen is een dvdtje/tv een "uitkomst"
Vind ik ook wel hoor. Als Lennon aan het drammen is en ik moet koken, zet ik hem met gemak even in de kinderstoel voor de tv. Kan ik even rustig doen wat ik moet doen. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar even zoals het kan. Twan is vaak vroeger wakker dan wij, hij gaat dan beneden tv kijken of op de WII spelen...
Als ze nou bijv. nooit beweging zouden krijgen of buiten komen, vind ik het weer een ander verhaal... maar dat is best in evenwicht.

Ik kijk zelf trouwens ook graag en veel tv.
Make love, not war ☮
pi_84129167
ik ook hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84130128
Gelukt met het douchen Vicks? Dan ben ik blij met onze bad/douche. Ko kan er niet inkruipen en staat dan aan het bad met het douchegordijn te wapperen.
Hij is ergens anders inderdaad ook al met kleren aan onder de douche gekropen.

Wij kijken eigenlijk geen tv. We hebben wel sinds kort een digitaal ding voor 1,2,3 maar dat was voor de voetbal voornamelijk.
Ik kijk weleens met Ko Teletubbies op de laptop of filmpjes van Senna. Dat vind hij allebei erg leuk.
Het is inderdaad wel fijn als je daar allebei hetzelfde over denkt, anders wordt het zo'n strijd.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 13:25:24 #5
5428 crew  miss_sly
pi_84130298
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:56 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Vind ik ook wel hoor. Als Lennon aan het drammen is en ik moet koken, zet ik hem met gemak even in de kinderstoel voor de tv. Kan ik even rustig doen wat ik moet doen. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar even zoals het kan. Twan is vaak vroeger wakker dan wij, hij gaat dan beneden tv kijken of op de WII spelen...
Als ze nou bijv. nooit beweging zouden krijgen of buiten komen, vind ik het weer een ander verhaal... maar dat is best in evenwicht.

Ik kijk zelf trouwens ook graag en veel tv.
Ik zet Senna ook wel eens even voor de tv hoor, maar eigenlijk nooit vast in een stoeltje. Ik zet dan iets leuks op (babytv ofzo) en als het haar echt boeit, zoals gisteravond, kan ze daar ademloos naar gaan zitten kijken. Als het niet boeit, heeft ze iig de optie iets anders te gaan doen. Vind ik wel zo fijn.

oeke, wat lief van Ko
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_84130308
Oeks, ja, ik heb de kids even samen in de woonkamer gelaten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84130654
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:25 schreef miss_sly het volgende:
oeke, wat lief van Ko
Echt hoor, we gingen het loopfilmpje kijken, en als Senna zo dichtbij komt met haar gezichtje op het eind, ging Ko's hoofd steeds een beetje scheef met een verlegen lachje.
En nog een keer, en nog een keer.
Teletubbies, doen we het liedje alleen van, en dan vaak wel 3 keer achter elkaar. Zit hij helemaal op mijn schoot te wippen.

Zo schattig trouwens, we kwamen thuis van de tuin en Ko moest heel hard huilen. Later had hij mijn sleutels te pakken en kroop hij naar de voordeur, hij wilde weer weg.

Fijn Vicks. Ko wil nog steeds niet slapen, maar zit gelukkig heel lief te spelen.
pi_84130766
Tess gaat zo weer.. ze zat in haar ogen te wrijven en ze ging o pde grond leggen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84130888
Ja, potver, dat deed die van mij ook. Maar die zit nu dus weer te spelen. Ach, ik heb de langste adem zullen we maar denken.

Hopelijk doet ze een lekkere lange dut.
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 13:46:54 #10
5428 crew  miss_sly
pi_84131214
Ik vind het zo lief klinken, oeke we moeten maar snel weer meeten

Ik doe ook wel eens youtube met Senna kijken, en dan de oude intro's van dingen die ik vroeger keek. De Fabeltjeskrant vindt ze helemaal te gek, en de Berenboot vindt ze ook leuk.

Hoe Senna vanmiddag slaapt, weet ik neit, want schaap is haar wegbrengen naar mijn ouders voor een nachtje logeren
pi_84131568
Tyler vond het filmpje met Senna ook leuk. En krentenbolletje en de kids van Simmu. die laatste leek hij te herkennen. Selene dan, Ravi heeft hij nog niet gezien irl.

Hier voor Tyler soms de tv aan, meer met muziek k3, plop enzo. En soms filmpjes op youtube.
Hij is gek op muziek, gaat echt dansen en rondjes draaien is nu heel leuk. Zet boven vaak zelf de radio aan.
pi_84131685
Tess ging slapen zonder problemen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84131705
Goedzo Tess!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:00:48 #14
114177 Diaan73
pi_84131738
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zet Senna ook wel eens even voor de tv hoor, maar eigenlijk nooit vast in een stoeltje. Ik zet dan iets leuks op (babytv ofzo) en als het haar echt boeit, zoals gisteravond, kan ze daar ademloos naar gaan zitten kijken. Als het niet boeit, heeft ze iig de optie iets anders te gaan doen. Vind ik wel zo fijn.

oeke, wat lief van Ko
Dat doe ik ook niet altijd hoor. Alleen als hij aan het dreinen is en niets goed is. Meestal is dat tegen etenstijd als hij ook wat moe begint te worden en ik in de keuken aan de slag moet. In de stoel zit hij dan wel lekker rustig te kijken. Het lijkt dan net of hij ook even dat rustmomentje nodig heeft.

Ik ga ook weleens youtube met hem kijken, maar dan moet ik hem wel in de stoel zetten. Bij mij op schoot wil hij steeds op alle toetsen van het toetsenbord druk, heel irritant maar ook lastig.
Make love, not war ☮
pi_84134229
selene kan meedoen met deze vuist op deze vuist en alle teletubbies benoemen maar het zandkasteel is helemaal favoriet. als ze aan het spelen is en ik zet de tv vast aan werpt ze zo eens een half oog op wat er op is. als dan zandkasteel begint gaat ze juichen

naja. ik ben 's ochtends flexibel en zie ik het liefst dat ze fijn zelf uitmaakt wat en hoeveel ze kijkt. en dat is het dan qua tv op een dag.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84134265
Jair was vanochtend heel vroeg wakker: 05:30

Maar wel superlief aan het spelen in de woonkamer daarna, met papa erbij. En veel kusjes/knuffeltjes/kopjes geven
pi_84134284
maar in sangdrax zijn woorden:
quote:
nja het probleem is bij deze leeftijd vooral het medium TV.. de beleving is anders dan een echte wereld, daardoor remt hun ontwikkeling en in ergere gevallen raken ze in de war
pi_84134307
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:58 schreef Vicky het volgende:
pi_84134381
en dat zie ik dus als behoorlijk overtrokken. het lijkt soms wel of ze niks leuks mag. wat hem betreft mag ze niet snoepen, geen tv, geen youtubefilmpjes met mama (want ook tv), altijd netjes bruine bammen met pindakaas (niks te tosti's met mama) en moet ze gezond eten (dus 300 x tijdens het eten zeuren bij het kind dat ze der groentes moet eten). tis dus niet zo gezellig dan thuis en het gaat veel beter met dingen zonder al dat ge moet dit moet dat
pi_84134408
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:58 schreef Vicky het volgende:
ik zou wel willen juichen, maar dan gaat die fok jinx af

heeeeeel klein juichje
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 15:12:11 #21
5428 crew  miss_sly
pi_84134420
Nou, simmu, ik ben het gedeeltelijk wel met hem eens, eigenlijk, besef ik me, maar ik denk da thet niet geldt voor alle kindjes. Ik denk dat het kind er al erg vatbaar voor moet zijn om de wereld anders te bekijken, zeg maar. Ik weet dat mijn broertje een heel vreemd beeld van de werkelijkheid heeft, en dat had hij als kind al. Daar viel het vooral mij het meeste op, de rest deed dat af als iets dat bij een kind hoort. Wij keken echter echt niet heel erg veel tv vroeger, dus ook zonder tv zou hij dat gehad hebben, daarvan ben ik overtuigd. De tv heeft het hier en daa rmisschien wel wat gevoed, maar niets dat er niet al was, zeg maar.
pi_84134490
oh, tuurlijk heeft hij wel een punt. maar wat je zelf zegt: het ene kind is het andere niet. als ik bv merk dat selene gaat huilen en bang is van de drie kleine biggetjes, dan haal ik dat weg. punt. maar ik vind het wel overtrokken om vooraf maar te zeggen dat *alle* tv slecht is. en niet alles hoeft toch in het kader van haar ontwikkeling te zijn als ze het verder prima doet?
pi_84134835
Geloof niet dat mijn kind echt in de war raakt van Bumba. Ik daarentegen Mijn man raakt in de war van mega Mindy maar dat komt denk ik door dat strakke pakje Seb kijkt soms tv maar meeste tijd is hij nu buiten aan het spelen. Dat lijkt me beter voor de ontwikkeling. Maar soms wat tv moet kunnen.

Ik kan me wel voorstellen Simmu dat je het op een gegeven moment een beetje gezeur gaat vinden. En dat is lastig want je moet als partners toch 1 lijn trekken. Moeilijk hoor.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_84134940
ik merkt ook dat als we wel heel streng zijn met tv, selene dan elk moment aangrijpt en dan alles wat gekeken 'mag' worden dan ook als een zombie kijkt. terwijl als ik het wat loslaat, ze zelf kiest wat ze leuk vindt, en als dat afgelopen is zonder morren lekker zelf gaat spelen (waarna ik dan de tv weer ff uitzet). ze doet nu ook lekker mee met wat er dan op tv gebeurt ipv als een zombie op de bank te liggen met duim & doekje.

ze probeert nu ook niet meer om de afstandsbediening te pikken en zichzelf te bedienen
  vrijdag 16 juli 2010 @ 15:26:39 #25
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_84134949
In Frankrijk is baby-tv trouwens verboden omdat het slecht zou zijn en ook in de VS is het advies een kind onder de twee geen tv te laten kijken. Ik heb zelf de tv nooit aanstaan ter Annicka's vermaak want ik heb een gruwelijke hekel aan de Teletubbies en dat soort programma's.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_84134954
Hier staan wat tips over baby's en tv.
Elke dag een uur tv vind ik persoonlijk ook best veel. Dus ik begrijp best zijn tegenzin.
Tja of het slecht is voor je kind, ik kan artikelen vinden die zeggen dat je per gekeken uur tv meer kans op concentratiestoornissen en ADHD hebt en artikelen die zeggen dat er niks aan de hand is als je kind veel tv kijkt. Je zult er samen met Sangdrax uit moeten komen welk standpunt jullie willen innemen. Of de gulden middenweg.
pi_84135039
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
want ik heb een gruwelijke hekel aan de Teletubbies en dat soort programma's.
Had ik ook. Maar nu kijken Ko en ik 1 keer in de week 3 clipjes achter elkaar en dan geniet hij er heel erg van. En dan worden die Teletubbies weer leuk.
Ik vergeet het sowieso gewoon vaak.
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 15:34:58 #28
5428 crew  miss_sly
pi_84135192
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
In Frankrijk is baby-tv trouwens verboden omdat het slecht zou zijn en ook in de VS is het advies een kind onder de twee geen tv te laten kijken. Ik heb zelf de tv nooit aanstaan ter Annicka's vermaak want ik heb een gruwelijke hekel aan de Teletubbies en dat soort programma's.
Het babytv dat bijons op is, vind ik niets mis mee, eigenlijk. Vind het eerder vreemd dat ze zoiets zouden verbieden. Het zijn rustige, korte dingetjes, veel van kleifiguurtjes, wat muziek, en er gebeurt erg weinig. Senna vindt ook lang niet alles leuk, gelukkig. Gisteren heeft ze een minuut of 10 echt zitten kijken, maar dat is echt een uitzondering. ER zijn een paar dingetjes waar ze echt op reageert, en die zet ik dan wel eens op, Ik vind het redelijk overtrokken om die te verbieden.

Ik vind de Teletubbies ook vreselijk, maar de kleuren en figuren doen het gewoon goed bij kleine kinderen.
pi_84135237
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het zo lief klinken, oeke we moeten maar snel weer meeten
Trouwens: dat vind ik een heel goed idee!

En wat spannend dat Senna gaat logeren! Gaan jullie iets leuks doen? Met cocktails?
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 15:40:03 #30
5428 crew  miss_sly
pi_84135364
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:36 schreef oeke het volgende:

[..]

Trouwens: dat vind ik een heel goed idee!

En wat spannend dat Senna gaat logeren! Gaan jullie iets leuks doen? Met cocktails?
Ja, we gaan uit eten, bij het Okura, Japans aan de tafel, weet je wel. Met een wijnarrangement of cocktails ofzo . We hebben nog een decadente dinerbon van schaaps werk liggen en die moet een keer op

En meeten gaan we ook
pi_84135381
Jullie zijn ook niet de doelgroep van de teletubbies natuurlijk

Ik vind Bumba nou ook niet iets om een gat in de lucht te springen maar ach het kind klapt enthousiast mee. Overigens verdenk ik de makers van Bumba ervan dat ze die kinderen die er in spelen uitgezocht worden op uiterlijk Om de ouders die kijken een goed gevoel te geven over hun eigen kind of zo. Jeuj wat zitten daar lelijke kinderen bij
pi_84135720
Ik vind een uur per dag niet veel hoor!

Bumba hen ik een hekel aan en gelukkig voor mij mijn kinderen ook! Tyler zegt bah en loopt weg en Kim zegt dat de clown stom is en drukt de tv uit.
Hier is lang niet elke dag de tv aan, maar meestal staat hij op ned 3 of nickelodeon. Juist! Dora etc is favo. Nu vinden ze allebei K3 heel leuk en proberen de dansjes mee te doen.
pi_84135745
Oeh, lekker Japans! Veel plezier. En meeten!

Estrys

Ik ben tot maandag alleen met Ko, best spannend als hij zo dreinerig is.
pi_84135846
ja echt hoor, moet je eens bekijken. Wij gaan dan altijd daarop letten. dat gaat dan: 'neeeee, die tweede van rechts!' en dan moeten we zo hard lachen dat Seb alleen nog maar naar ons kijkt.

Oeke waar hebben jullie dat tuinhuisje vroeg ik me af?
pi_84135891
Haha, wat erg zeg! Stelletje snobs met je mooie kind!

Ik doe wel even PM Estrys.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 15:58:37 #36
114177 Diaan73
pi_84135947
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:40 schreef Estrys het volgende:
Jullie zijn ook niet de doelgroep van de teletubbies natuurlijk

Ik vind Bumba nou ook niet iets om een gat in de lucht te springen maar ach het kind klapt enthousiast mee. Overigens verdenk ik de makers van Bumba ervan dat ze die kinderen die er in spelen uitgezocht worden op uiterlijk Om de ouders die kijken een goed gevoel te geven over hun eigen kind of zo. Jeuj wat zitten daar lelijke kinderen bij
Goh je hebt het goed bekeken Dat was mij nog nooit opgevallen, ik kijk ook vaak niet mee...

Ondanks dat ik er niet erg moeilijk over doe, vind ik het soms wel een overkill aan wat er aan kinderprogramma's op tv is. Vroeger had je alleen de woensdagmiddag stuif es in, topcat enz. En ik denk dat kinderen, als ze ouder worden, vanzelf wel gaan ontdekken dat bepaalde dingen niet kunnen die op tv zijn.
Make love, not war ☮
pi_84136150
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:56 schreef oeke het volgende:
Haha, wat erg zeg! Stelletje snobs met je mooie kind!

Ik doe wel even PM Estrys.
Ik kan er toch ook niks aan doen dat het kind op mij lijkt
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:04:28 #38
12913 GreatWhiteSilence
pi_84136151
Ik ben echt niet kindgericht qua voorkeuren, want ik heb dus ook een gruwelijke hekel aan k3.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_84136286
Mijn man heeft geen bezwaren tegen K3 zegt hij. Maar ik weet niet of het hem echt om de muziek te doen is. Denk meer Josje

Seb riep eerst steeds bij K3 iets wat klonk als: TIETUH waarop zijn vader steevast antwoordde JA klopt! tja wat moet je met zo'n man
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:08:34 #40
114177 Diaan73
pi_84136304
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben echt niet kindgericht qua voorkeuren, want ik heb dus ook een gruwelijke hekel aan k3.
Als ze ouder zijn, worden de programma's soms ook leuker. Huis Anubis, Spangas .. wij kijken af en toe met Twan mee Twan was ook altijd weg van Ernst, Bobbie en de rest en zijn we naar een paar liveshows geweest, ik vond het geweldig.
Make love, not war ☮
pi_84136421
Ik zag vanmorgen Samson vind het nog steeds grappig en leuk. Ik hou gewoon van die hond
En zandkasteel is ook best geinig en Barbapapa

Maar mijn kind kijkt zelden TV
pi_84136530
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:08 schreef Estrys het volgende:
Mijn man heeft geen bezwaren tegen K3 zegt hij. Maar ik weet niet of het hem echt om de muziek te doen is. Denk meer Josje

Seb riep eerst steeds bij K3 iets wat klonk als: TIETUH waarop zijn vader steevast antwoordde JA klopt! tja wat moet je met zo'n man
Wat is er mis met mannen die positief reageren op tieten?
pi_84136770
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:13 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Wat is er mis met mannen die positief reageren op tieten?
Nou als die mannen nog geen jaar oud zijn
pi_84136827
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:18 schreef Estrys het volgende:
Nou als die mannen nog geen jaar oud zijn
Dan heet het borstvoeding en dat is toch een goede zaak?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:26:03 #45
12913 GreatWhiteSilence
pi_84137054
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:20 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Je maakt er weer wat moois van...
pi_84137128
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Je maakt er weer wat moois van...
Ik ben een man
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:44:06 #47
12913 GreatWhiteSilence
pi_84137731
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:27 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Ik ben een man
Dat is mij geheel duidelijk...
pi_84137860
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat is mij geheel duidelijk...
Zullen we dit onderwerp dan laten rusten?
pi_84137947
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:20 schreef iamredleader het volgende:

[..]

je post mn grapje dood
pi_84138057
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:49 schreef Estrys het volgende:

[..]

je post mn grapje dood
Sorry kusje op je borst bolletje
pi_84139258
Boys will be boys he?

M heeft vandaag voor het eerst op t kdv aangegeven dat hij naar de wc moest.
Ze waren buiten aan het spelen en M ging opeens bij de deur staan.
De leidsters begrepen niet wat hij bedoelde, maar toen hij zijn knietjes bij
elkaar deed vroeg een van hen of hij moest plassen. "Ja!"
Net te laat, maar toch cool. En het was nog een grote boodschap ook!
pi_84142181
Wat stoer van M. Echt knap.

Pfft, gewoon geen pauze dus, Ko heeft echt weer tandjespijn.
En er zijn verdorie net 3 kiezen door.
Helemaal niet leuk. Hij slaapt dus ook maar heel kort, vanmiddag een uurtje en vanochtend 25 minuten. Nu ligt hij er al in, maar ik ben benieuwd voor hoelang.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 19:07:22 #53
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84142263
Toch nog wat voor M. hoor Bodpa!

TV, soms kijkt Maarten teveel naar mijn zin, maar er zijn genoeg dagen dat hij (bijna) niet aan gegaan is...

Vanmiddag zijn we op kraamvisite geweest bij een vers baby-jongetje rammel rammel van mijn vriendin. In eerste instante moest Maarten niet veel van het jongetje weten, maar op een gegeven moment dat ik bij de baby was, wilde hij ook wel aaien, neusje aanraken, oogje bijna uitprikken (per ongeluk). Over het algemeen was hij gewoon zachtjes ten opzichte van de baby.
Dit was echt heel erg leuk, Maarten was lief en dit veranderde gelijk toen we thuis waren en Maarten moest eten Niet dus... totale score is geloof ik drie hapjes warm eten, 2 hapjes toetje en 3 kersen ofzo... Hij is meteen naar bed gegaan, want hij was zich echt aan het aanstellen, flink huilen, dreinen. Dus ik vraag: ben je moe? Hij: ja. Nou ja, punt was duidelijk dus...

edit: arme Ko, alweer kiezenleed
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_84142746
TV is hier voor koken (soms) en heel af en toe om het 'einde van de ochtend-dipje' op te vangen
Maar over het algemeen kijkt hij niet veel.
Als ik hem veel laat kijken gaat hij er namelijk ook meer om zeuren
pi_84144586
Och Ko....

Tess zegt Amme Amber dus
En vanmiddag zijn we naar Kidsplayground geweest. Ze had de tijd van haar leven.. rennen, gek doen, weglopen, klimmen, klauteren en vooral ondeugend zijn
Ze was helemaal kapot en ligt nu dus heerlijk in dromenland
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:04:38 #56
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_84144677
Ko , het gaat ook maar door he? Plaagkiezen, noem ik ze!

Tess hihi, al die 'eerste woordjes', vlugge dame hoor! Klinkt als een gezellig dag, Vicky!

En voor M van Bodpa toch een paar
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:36:51 #57
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_84146061
Ach gos Ko (en Oeke) weer tandjesleed Hier ook weer, 2 hoektanden komen door. Nog 2 te gaan voor het weer rustig is

Oeeh Bodpa, dat vind ik echt knap van M.!! Zelf aangeven dat hij moet.

Lekker gespeeld Vicky?

Isis kijkt ook zo nu en dan tv. Vooral babytv en we hebben nu een dvd met liedjes van babytv en die is erg leuk. Meestal 's ochtends vroeg. Behalve de liedjes (en bumba) schenkt ze er niet veel aandacht aan als de tv aanstaat.

Vanmorgen op controle bij de kno-arts geweest. Weer vocht bij het oortje waar het buisje al uit is maar nog niet erg genoeg om gelijk weer een nieuw buisje te plaatsen.

Morgen gaan we (als het niet regent) naar Linneaushof en daarna pannenkoeken eten! Heb er zo'n zin in met nog een paar kinderen dus het wordt vast hartstikke leuk.
pi_84147050
Het was een heerlijk middagje

Kijk Tess gaan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:05:10 #59
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_84147602
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:56 schreef Vicky het volgende:
Het was een heerlijk middagje

Kijk Tess gaan
Heerlijk op ontdekkingsreis
pi_84151243
Wat lief was Maarten voor dat kindje! En wat goed dat hij ja zegt als hij me is. Hier schudt Ko fanatiek zijn hoofd als we in de buurt van zijn bed komen.

Wauw Tess, wat een snelheidsduiveltje ben je! Heerlijk!

Grasjes dat klinkt als een heerlijke dag morgen! Veel plezier!

Hier was meneer al snel weer wakker, en slaan op zijn hoofdje. Hij heeft lekker een tijd bij mij gelegen op het bed en daarna is hij gaan spelen. Nu ligt hij weer in bed en ik hoop dat hij langer slaapt.
Echt hoor, ik hoopte even rust te hebben maar die tanden blijven omhoog schieten.
Score: 8 tanden, 3 kiezen en 1kies onderweg en minimaal 1 hoektand.
De rest kon ik niet zien.
pi_84151473
jeutje Oeks, het is echt een tandenexplosie!
Hier 8 tanden en een half kiesje.. voor zover ik kan zien, het kiesje zag ik ook ineens..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84153153
Graeme heeft pas 3 tandjes.... Is dat normaal dan, dat het zo snel gaat?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_84153237
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:47 schreef tessie het volgende:
Nee hoor, Amber was veul trager met tandjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84153491
Hey Tessie! Ik dacht net, Tessie post nooit in het dreumestopic. En daar ben je!
En volgens mij ook niet. Ik heb gewoon pech/geluk met mijn snelle tandenman.
pi_84153953
Ja als die tanden zo snel komen, ben je er natuurlijk ook wel snel vanaf. Maar het klinkt wel heel dramatisch zo hoor Oeks, vind het echt wel sneu voor Ko.
Graeme heeft alleen 2 tandjes onderin, en 1 tandje bovenin (een hoektand of snijtand..) Hij heeft wel allemaal bobbels bovenin zitten, maar die zitten er al lang, volgens mij duurt dat ook gewoon nog lang voordat er echt weer wta door gaat komen.
En verder staat hij steeds vaker even los Tot ie door heeft dat ie losstaat, en dan pakt hij snel weer iets vast of laat hij zich vallen
pi_84154927
Oh, ik vind dat zo lief he, dat losstaan!
Ko gaat nu soms ook heel langzaam zitten als hij doorheeft dat hij losstaat.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 04:47:29 #67
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84160540
Moest vandaag aan je denken, oeks. Beisan had opeens allemaal bloed in haar mond, ik maar kijken of er een wondje was ofzo, maar denk dat het een tand/kies was, want er staat nogal wat op springen... Ze moest even huilen, want ze vond het heel gek, maar verder doet ze het eigenlijk heel goed. Een hele goede dag gehad met haar!

Maar wat vervelend van Ko, zeg! Zo'n drama met al die tandjes, kiezen etc!

Tess lekker bezig, en Graeme ook! Tandjes komen wel! Nog nooit kinders gezien die er maar drie hadden
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zaterdag 17 juli 2010 @ 07:47:49 #68
114177 Diaan73
pi_84160774
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:47 schreef tessie het volgende:
Lennon is ook erg traag met tanden. Die heeft pas 4 tandjes en 1 kies. En 3 kiezen die op bijna doorkomen staan. Ze zeggen wel, hoe later de tanden, hoe sterker. Maar of dat echt waar is??
Make love, not war ☮
pi_84160950
Hier was de eerste tand er ook pas met 9 of 10 maanden.

En vanaf vier maanden de omgeving al: 'ja hij kwijlt zo, vast en zeker tandjes!' ja hoor
  zaterdag 17 juli 2010 @ 08:33:00 #70
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84160971
Maarten was ook een maand of 8 geloof ik... even rekenen gaat, het was de 19e juli vorig jaar bij de verjaardag van mijn oma (mooie datum om te onthouden), dus op 1 dag op de kop af 8 maanden
Hij heeft ook heel lang maar 4 tanden gehad en pas de laatste tijd lijkt het wat met tanden en kiezen, de score staat (geloof ik) op 10 of 12...
pi_84160998
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 07:47 schreef Diaan73 het volgende:
Ze zeggen wel, hoe later de tanden, hoe sterker. Maar of dat echt waar is??
Nou lekker dan. Al dit gedoe en dan zijn ze ook nog slecht!

Maar we hadden een hele goede nacht, op een huilbui na. En hij is vrolijk wakker geworden!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 08:50:05 #72
12913 GreatWhiteSilence
pi_84161070
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 08:28 schreef freecell het volgende:
Hier was de eerste tand er ook pas met 9 of 10 maanden.

En vanaf vier maanden de omgeving al: 'ja hij kwijlt zo, vast en zeker tandjes!' ja hoor
Nou ja, dat 'Ja hoor ' zei ik ook toen mijn moeder dat zei met vier maanden. Maar een paar dagen later had Annicka inderdaad haar eerste tandjes.

Of tandjes slechter zouden zijn als ze vroeg doorkomen weet ik niet, dat heeft wellicht meer te maken met eet- en poetsgewoonten?

Mooi dat Ko vrolijk wakker is geworden. Het is altijd zo sneu als ze huilend wakker worden...
pi_84161115
Das schrikken met vier maanden!

Leander net voor het eerst de slappe lach bezorgd met een echt grapje Hij vond me grappig

(wat zegt een héle grote vogel? TWIETTWIET)
  zaterdag 17 juli 2010 @ 09:00:17 #74
114177 Diaan73
pi_84161138
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 08:37 schreef oeke het volgende:

[..]

Nou lekker dan. Al dit gedoe en dan zijn ze ook nog slecht!
het wil natuurlijk zeggen dat ze slecht zijn.... volgens mij heeft het ook wel te maken met een stukje genen.
quote:
Maar we hadden een hele goede nacht, op een huilbui na. En hij is vrolijk wakker geworden!
Make love, not war ☮
pi_84161270
Het is nog geen 85 CM en het kleurt met stoepkrijt....
Op mijn laminaat

Rara...

Ik heb hem maar buiten aan het werk gezet
pi_84161319

zaterdag 17 juli 2010 @ 09:57:02 #77
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84161671
Freecell...
Maar dit zijn dus weer hele leuke foto's van Leander
Ik denk dat wij zo maar even naar de winkels gaan, even op de fiets en wat doen, want meneer is nu alleen maar ondeugd aan het uithalen.

En waar is mijn fruiteter gebleven? Ik ben hem kwijt...
pi_84161723
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 09:00 schreef Diaan73 het volgende:
het wil natuurlijk zeggen dat ze slecht zijn.... volgens mij heeft het ook wel te maken met een stukje genen.
Ach, ik vond het gewoon niet zo'n aardige opmerking na alle verhalen van kindjes met slechte dagen of nachten door de pijn.
En als Ko zoals gister elke keer huilend wakker wordt en op zijn hoofdje slaat vanwege de pijn dan maakt het je niet uit of tanden slecht of goed zijn als het maar ophoudt.
Trouwens het lijkt me net zo'n verhaal als dat de bevalling begint als je pannenkoeken eet.

Beisan, Dat is vervelend he, bloed in je mond. Gelukkig was het snel weer over en gaat het goed met haar.

Ah Leander, geconcentreerde kunstenaar!
En wat heerlijk is dat de slappe lach.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 13:36:01 #79
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_84166959
Dames, wat gaan jullie weer snel!

Bopda, wat gaaf! Zou het dan toch echt?? Knap zeg, hij is er echt vroeg mee vind ik.

Tess Joep mocht vanmorgen even "los" in de supermarkt, samen aan de wandel met papa, terwijl ik verder de boodschappen deed. Ik hoorde hem aan de andere kant van de winkel gillen van plezer Zo leuk als ze lekker zo zelf kunnen rond stappen.

Oeke, wat sneu voor Kobus zeg . Ook echt apart dat het ene kindje er zoveel last van heeft en het andere kindje amper. Gek is dat toch he, was het maar wat beter verdeeld.

Arme Beisan, veel sterkte hoor meissie

Tessie, lief is dat hé, als ze zo ineens los staan

Free, wat staat ie er weer scheetig op

Hier wordt soms wel tv gekeken, soms niet. Gisteravond had ik hoofdpijn en was alleen met Joep en toen heb ik een dvd van Elmo erin gedaan. Hij staat dan gewoon voor de tv te kijken en als ie geen zin meer heeft, dan gaat ie met zijn garage aan de leur, dus zet ik het weer af. Zelf geloof ik er niet zo in dat het slecht is, mijn ouders hebben er met mij iig nooit op gelet hoeveel ik keek ofzo (ik heb ook 2 broers en 1 zus van 15 jaar ouder, dus er stond altijd wel iets aan...) en ik ben geloof ik toch redelijk normaal

En volgens mij zei iemand iets over adhd, hhmm, hele andere discussie, maar sowieso vind ik dat kinderen tegenwoordig snel een stempel adhd krijgen. Ik werk in de zorg en hoevaak ik ouders wel niet hoor klagen over dat hun kind druk is, terwijl een honderden factoren zijn (voornamelijk de ouders zelf) die daarin mee spelen wordt er dan toch altijd snel aan adhd gedacht. Ik weet het niet zeker hoor, maar vroeger was dat volgens mij ook helemaal niet zo.
Trouwens, bij het baby zwemmen vroeg één van die moeders of Joep adhd had... want hij was zo druk. Ik zei: nee, hoor, hij is gewoon 14 maanden
Niet mieten! Door gieten!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 13:40:07 #80
114177 Diaan73
pi_84167102
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 10:02 schreef oeke het volgende:

[..]

Ach, ik vond het gewoon niet zo'n aardige opmerking na alle verhalen van kindjes met slechte dagen of nachten door de pijn.
En als Ko zoals gister elke keer huilend wakker wordt en op zijn hoofdje slaat vanwege de pijn dan maakt het je niet uit of tanden slecht of goed zijn als het maar ophoudt.
Trouwens het lijkt me net zo'n verhaal als dat de bevalling begint als je pannenkoeken eet.
pffff, zo is het natuurlijk helemaal niet bedoeld en heeft Lennon ook heel veel last van doorkomende tanden/kiezen. Daarbij heb ik ook mn vraagtekens gezet of het zo is. pffff

[ Bericht 3% gewijzigd door Diaan73 op 17-07-2010 13:49:55 ]
Make love, not war ☮
  zaterdag 17 juli 2010 @ 13:51:07 #81
114177 Diaan73
pi_84167432
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 09:57 schreef Marie79 het volgende:
Freecell...
Maar dit zijn dus weer hele leuke foto's van Leander
Ik denk dat wij zo maar even naar de winkels gaan, even op de fiets en wat doen, want meneer is nu alleen maar ondeugd aan het uithalen.

En waar is mijn fruiteter gebleven? Ik ben hem kwijt...
Onze fruiteter is ook even spoorloos... Als je weet hoe je hem weer kunt vinden, hou ik me aanbevolen.

Leuke foto's van Leander.
Make love, not war ☮
pi_84167715
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:40 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

pffff, zo is het natuurlijk helemaal niet bedoeld en heeft Lennon ook heel veel last van doorkomende tanden/kiezen. Daarbij heb ik ook mn vraagtekens gezet of het zo is. pffff
Zeg, als jullie niet ophouden met dit absoluut totaal onzinnige meningsverschil dan laat ik mijn dreumes jullie dreumesen bijten met zijn zeer goede tandjes
  zaterdag 17 juli 2010 @ 14:05:50 #83
114177 Diaan73
pi_84167845
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:00 schreef freecell het volgende:

[..]

Zeg, als jullie niet ophouden met dit absoluut totaal onzinnige meningsverschil dan laat ik mijn dreumes jullie dreumesen bijten met zijn zeer goede tandjes
Het is niet eens een meningsverschil... Gewoon een stomme opmerking.

Klaar!
Make love, not war ☮
pi_84167939
Haha, zie je dat je chagerijnig wordt van huilende dreumessen met groeiende tanden! Sorry Diaan, je opmerking viel gewoon reteslecht bij me.

En voor de tanden van Leander ben ik gewoon bang, die zijn vast nog scherper dan die van Ko.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 14:19:02 #85
114177 Diaan73
pi_84168154
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:09 schreef oeke het volgende:
Haha, zie je dat je chagerijnig wordt van huilende dreumessen met groeiende tanden! Sorry Diaan, je opmerking viel gewoon reteslecht bij me.

En voor de tanden van Leander ben ik gewoon bang, die zijn vast nog scherper dan die van Ko.
Is al goed.... en ja, je kunt er inderdaad erg chagerijnig van worden van die stomme doorkomende tanden/kiezen. Wat bij Lennon erg frustrerend is, is dat op het moment dat je voelt dat er iets aankomt, het ong. nog ruim 6 weken duurt voordat de tand/kies erdoor is en al die weken is het ook gewoon Dus ik herken me juist in heel goed hoe je je voelt.

Dat de tanden sterker zouden zijn, is misschien een troost voor me omdat Lennon zo ontzettend laat is met tanden/kiezen. Peace en ik hebben al een keer tegen elkaar gezegd: hij mag van ons 2 a 3 dagen wakker blijven/huilen enz. als dan alle tanden/kiezen door zijn, hebben we dat er wel voor over.
Make love, not war ☮
  zaterdag 17 juli 2010 @ 14:44:19 #86
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_84168833
Oeke, mijn tandarts zei laatst dat kindjes meer last hebben als de tanden/kiezen vroeg doorkomen, omdat het tandvlees dan nog stugger is. Helaas voor ons en voor jullie dus Maar aan de andere kant: we zijn er straks wel mooi vanaf...!! Hier gaat het leed ook nog even door, bij M. zijn nu alle ( ) tanden (8 stuks) en kiezen (4 stuks) en hoektanden (4 stuks) door. T. moet nog 2 kiezen en 2 hoektanden.... My oh my
pi_84191356
Oeke sterkte met je kleine man en het tandenleed.

Ik kan me heel goed invoelen hoe het is. Momenteel is het hier ook weer raak. Heb het idee dat wij in een stroomversnelling terecht zijn gekomen. Hoe langer het aan het begin duurde hoe sneller gaat het nu. Eerste tand met 9 maanden, inmiddels met bijna 1,5 jaar zitten wij op 11 of 12: Alle snijtanden, kies rechts boven en onder zijn door en daarnaast nog 1 of 2 deels door of aan het doorbreken. Als het in dit tempo verder gaat zijn wij in ieder geval gauw klaar. Maar het is echt niet leuk je kind zo te zien. Hij is moeilijk met eten en bv. Zit steeds op zijn vingers en knuistjes te bijten. Hij heeft er al echt tandafdrukken door en hij bijt mij ook. Gisteren twee keer in de arm en in de wang. Hij doet alsof die een kusje wil geven en dan gaat die bijten, niet fijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinuviel op 18-07-2010 21:06:14 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_84227182
Oeke wat sneu zeg al dat tandenleed

Kim zei net ik ga slapen en ging op de grond liggen. Komt Tyler er aan gerend met een dekentje.
pi_84231050
jaaaa, tandenleed Seb had tot voor kort 4 tanden boven en twee onder. Nu hebben we binnen een week 4 kiezen erbij. En ik zie onder eindelijk ook twee tanden doorschemeren, ik dacht onderhand al dat het bij twee zou blijven Vandaar dat meneer niet te genieten was. Vroeg of laat moet je er toch aan geloven. Ik ben blij dat het nu even snel gaat, dan hebben we het maar gehad. Het is even doorbijten maar dan heb je ook wat Gelukkig zijn de nachten nog prima
  maandag 19 juli 2010 @ 19:27:50 #90
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_84245477
Het is kermis en ik wil dit weekend met Joep gaan, zou het al leuk zijn voor hem? De kermis is hier nogal groot en eigenlijk wil ik een heel rondje maken, even alles zien, maar ik twijfel of dat niet te druk voor hem is... Aan de andere kant, als dat zo is, dan geeft ie het zelf wel aan

Dit weekend zijn we met de trein naar Amsterdam geweest, was geen pretje, want we werden flink omgeleid, maar mijn kind was grappig in de trein. Sjansen met mensen, wijzen en gillen naar koeien en schapen. Knuffelen met een andere hond in de trein

Hier vandaag ook wat tandenleed, er komen 2 hoektanden boven door. De stand is nu: boven 4 voor tanden, 1 kies en onder: 4 voortanden en 2 kiezen.
pi_84245894
seilram, had jij nou een draagdoek? gister op het kunafestival had ik (en sangdrax) selene nog wel een paar keertjes in de mei tai hoor! dan kan ze gewoon ff rustig uitrusten en zich afsluiten voor de herrie
  maandag 19 juli 2010 @ 22:52:34 #92
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_84254724
Simmu, ik heb een mei tai inderdaad, die gaat sowieso mee!
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 09:20:09 #93
5428 crew  miss_sly
pi_84263369
Twee dagen voor de bevalling, zoals achteraf blijkt, een buikfotosessie met Chell.

Op maandag 20 juli in de vroege ochtend beginnen wat lichte krampjes die snel echte weeen worden.
Er bleek toch niet alleen vruchtwater in mijn buik te zitten, en om 19.34 uur wordt ze geboren: onze geweldige dochter

Een maand oud, hele donkere haartjes en beginnende spekjes.

Voor de eerste keer een staartje

En wat ze toch allemaal leren in een jaar:

Ik geniet van iedere dag, weer een dag zoals ik nooit gedacht had dat ik mee zou maken. En hoewel ik het baby'tje ontzettend leuk en lief vond, ben ik met m'n meisje meegegroeid en vind ik deze dreumes ook helemaal geweldig. De herinnering aan de baby blijft, maar ik geniet bij de gedachte aan wat komen gaat, wat ze nog gaat leren, hoe ze zich ontwikkelt. Soms, als ik naar bed ga, hoop ik stiekem dat ze eventjes huilt, zodat ik kan kijken en haar even kan knuffelen, ons meisje

En nu is ze 1 jaar en nemen we afscheid van de grote baby'tjes en gaan ineens weer de jongste zijn bij de dreumessen.
Daag grote baby'tjes en jullie mama's, hallo dreumessen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:23:14 #94
114177 Diaan73
pi_84263434
miss en schaap van harte gefeliciteerd met jullie dreumes Hele fijne dag vandaag!!
Make love, not war ☮
pi_84263525
Hoi Senna! Inmiddels alweer een dreumes, wat gaat de tijd toch hard...
pi_84263686
Senna hier alweer, welkom
pi_84265097
Senna, welkom! En Miss en Schaap van harte!
Mag Thijs weer in de op?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_84265790
gefeliciteerd senna, schaap en miss
pi_84266304
Gefeliciteerd Senna, Miss en Schaap Wat heb jij dat mooi verwoord Miss. Je zou zo boeken kunnen gaan schrijven
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_84267489
Gefeliciteerd met je dreumes MissSly!! Wat een mooie foto's! En wat gaat zo'n jaar snel voorbij he?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:13:48 #101
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_84271130
Gefeliciteerd met je verjaardag Senna
pi_84271328
Heuj mensen, hoeveel drinken jullie dreumesen?

Leander drinkt niet zo veel meer sinds hij gewone bekers krijgt. een tuitbeker slobbert hij zo in één keer leeg en zegt dan: 'nieuwe in? Op! Leeg!'
Gewone bekers is hij een hele tijd mee bezig en dan is het: 'Op! Goezo! Nap!'
Dus nu zitten we op minimaal 600 cc per dag. Is dat genoeg?

Met warm weer geef ik hem tussendoor nog even een tuit Omdat ik dan zeker weet dat er genoeg drinken ingaat.
pi_84271591
Welkom Miss en Senna
Gefeliciteerd!!

McLaura, ik kan de OP niet meer aanpassen, vraag het ff in het modtopic...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84275378
Ik breek ff in hier om Miss Sly en Schaap te feliciteren...

Senna 1 jaar! Gefeliciteerd

En wat een leuke dreumes is het
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:55:12 #105
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_84280140
Boh, wat staat Senna al goed zeg! En nogmaals gefeliciteerd!
Ik ziet hier met een 1jarig meisje met 2 tandjes die nu pas eigenlijk een beetje iets begint te doen wat op kruipen lijkt (ja, ze zit eigenlijk gewoon en beweegt zich zo voort) die helemaal panisch raakt als we 1 hand loslaten als ze staat, maar aan 2 handjes kan ze lopen als de beste (en dat doet ze dus ook al 5 maanden bijna). Iemand tips hoe ik haar zekerder kan maken van zichzelf? We zijn nu al bezig met de pollepel in een handje die wij dan ook weer vasthouden, zodat de vertrouwdheid een beetje verlegd wordt eigenlijk.....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:59:28 #106
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84280339
Gefeliciteerd met Senna, miss!

Jeetjejom, geen idee verder, denk dat het pollepel idee een goed begin is, maar volgens mij hebben ze het vaak opeens toch 'zelf' door. Gewoon blijven aanmoedigen en stimuleren denk ik, in mate natuurlijk .

Volgens mij drinkt Beisan ook iets van 600/700 ml per dag... Is dat te weinig? Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht, ze heeft voldoende volle natte luiers. Kind leeft hier nu wel op sappige peren en komkommers, dat scheelt!
pi_84283394
Senna 1 !!!
pi_84285949
Senna gefeliciteerd met je eerste verjaardag
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:54:38 #109
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_84286733
Senna Gefeliciteerd. Wat is het toch een schoonheid Miss!!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:29:58 #110
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84288348
Senna gefeliciteerd! Welkom

Jeetjejom, ik kan je niet echt helpen. Ik zou je meisje lekker zelf haar gang laten gaan, als ze er aan toe is om los te lopen, gaat ze dat wel doen!

Freecell, ik geloof dat Maarten zo'n beetje 4 á 5 tuitbekers drinkt, dat zal zo'n 800 á 1000 cc zijn. Maar ja, dat zijn dus tuitbekers, ik weet niet of Maarten net zoveel zou drinken als ik gewone bekers aan zou bieden, maar dat is hier écht nog geen optie denk ik Volgens mij gaat hij met zijn drinken gooien
pi_84288898
freecell, selene drinkt wisselend 3 tot 5 tuitbekers denk ik. het wisselt nogal. buiten mag ze gewone bekers, binnen niet (wegens eerder uitgespookte ongein ) ik had begrepen dat tussen de 750 en 1 liter drinken verstandig is. maar het laat zich niet dwingen he. zolang je kind het goed 'doet' (niet ziek, goede luiers) zou ik me geen zorgen maken.

vandaag pikte ze andermans drinken in. tyler en kim waren hier, dus ze heeft uit de bidon gedronken (tyler), pakje taxi (kim), bekertje (van zichzelf, want buiten), terug de bidon weer enzovoorts het verbazingwekkendste was nog dat de andere kindjes het pikten
pi_84289150
Tyler vond het niet erg idd. Gelukkig maar! Ze dronk echt vaak.
Hij klokte thuis zn flesje pap zo leeg!
pi_84292227
Ik heb echt een alles-eter!
Tess zat vanavond de mosselen van mijn bord af te kijken! Ze haalde ze nog net niet uit de pan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:45:14 #114
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_84292250
Joehoe ff vanaf ons vakantiestekkie: Welkom Senna, en gefeliciteerd!!!

Jeetjejom, ik geloof dat ik het zou laten hoor, ieder kindje ontwikkelt zich in zijn eigen tempo. Komt vast allemaal goed
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 21:48:41 #115
5428 crew  miss_sly
pi_84292407
Dank voor het warme welkom!
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef Jeetjejom het volgende:
Boh, wat staat Senna al goed zeg! En nogmaals gefeliciteerd!
Ik ziet hier met een 1jarig meisje met 2 tandjes die nu pas eigenlijk een beetje iets begint te doen wat op kruipen lijkt (ja, ze zit eigenlijk gewoon en beweegt zich zo voort) die helemaal panisch raakt als we 1 hand loslaten als ze staat, maar aan 2 handjes kan ze lopen als de beste (en dat doet ze dus ook al 5 maanden bijna). Iemand tips hoe ik haar zekerder kan maken van zichzelf? We zijn nu al bezig met de pollepel in een handje die wij dan ook weer vasthouden, zodat de vertrouwdheid een beetje verlegd wordt eigenlijk.....
Die zekerheid kun je niet geven, denk ik. Die komt vanzelf, als de tijd rijp is. Senna was echt al weken voldoende in balans om te lopen, of iig wat stapjes te zetten, dat was helemaal duidelijk, maar het voelde nog niet goed, denk ik. En dus ineens liep ze, zomaar.

Komt echt helemaal goed, geef het tijd!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:03:07 #116
12913 GreatWhiteSilence
pi_84293242
Senna: gefeliciteerd!

Jeetjejom: Hier ook een onzeker kindje, waarvan al een tijdje duidelijk was dat ze het kon. Maar alleen lopen durfde ze gewoon niet. Komt inderdaad vanzelf wel, maar ik kan me voorstellen dat je wilt dat ze loopt, als je denkt dat ze gewoon onzeker is.
pi_84293627
da's het nadeel van die leeftijdsgrens. als kindjes met 2 lopen is het allemaal best. maar hier klitten we met zn allen samen in dit topic en je hebt almaar zo'n "jamaar de *andere* kindjes doen dit-of-dat allemaal al wel!" gevoel
pi_84293694
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:10 schreef simmu het volgende:
da's het nadeel van die leeftijdsgrens. als kindjes met 2 lopen is het allemaal best. maar hier klitten we met zn allen samen in dit topic en je hebt almaar zo'n "jamaar de *andere* kindjes doen dit-of-dat allemaal al wel!" gevoel
dat heb ik helemaal niet hoor..
elk kindje doet het op zijn eigen tempo. De een is snel met kruipen/lopen/staan en de ander gaat heel snel met tandjes...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 22:12:10 #119
5428 crew  miss_sly
pi_84293750
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:10 schreef simmu het volgende:
Ow, dat heb ik dus helemaal niet, eigenlijk. Ik vergelijk nooit, ik weet niet eens hoe oud de andere kindjes dan precies zijn enzo. Ik vind namelijk alles wat Senna doet geweldig op welk moment dan ook dat ze het doet. En of dat vroeg, gemiddeld of laat is, maakt me echt helemaal niets uit. Ik vind het gewoon zo knap dat ze al die dingen leert!
pi_84302853
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow, dat heb ik dus helemaal niet, eigenlijk. Ik vergelijk nooit, ik weet niet eens hoe oud de andere kindjes dan precies zijn enzo. Ik vind namelijk alles wat Senna doet geweldig op welk moment dan ook dat ze het doet. En of dat vroeg, gemiddeld of laat is, maakt me echt helemaal niets uit. Ik vind het gewoon zo knap dat ze al die dingen leert!
Eens
En af en toe roept iemand irl tegen mij: 'kannie dat al?' of: 'nu pas? '
En dan denk ik: o, was dat niet normaal dan?

Maargoed, ik ga volgende week even inlopen bij het CB We hoeven pas over meer dan een maand weer heen en Leander wordt nu wel érg sprieterig, dus even wegen tussendoor

Hij heeft vannacht... uhm... ik wilde zeggen in zijn grote bed geslapen, maar dat is niet helemaal waar.
Samenvatting: het nieuwe bedje is geweldig, prachtig, hoezee, hoeraaaa en hij kruipt er graag in..... en net o hard weer uit

Hij kan geen deuren open maken, dus dat geeft niet.... dachten we
Zitten we beneden horen we *bonkbommer* dus TARA: hij is er weer uit, zal ik hem er even weer instoppen: en ik: mja, doe maar. TARA maakte nog even snel af waar hij mee bezig was en toen kwam Leander in zijn slaapzak de kamer binnenlopen O_o

Ok, dus de kruk staat omhoog, het bedje is iets verder bij de deur weggeschoven (hij was op het bed gaan staan ) en het traphekje is nu dicht 's avonds

Uiteindelijk maar even bij hem gaan liggen tot hij echt rustig was en niet meer huilde omdat hij er uit wilde. Om half 10 was hij rustig en ben ik weggegaan. Toen ging hij wel slapen.

En om 6:00 weer wakker en chagrijnig! En nu nog steeds
Maar ook wat verhoging en diarree, dus de vraag is wat het probleem nu is. Ziek of bed
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 09:17:53 #121
5428 crew  miss_sly
pi_84303919
Leander

Ik heb Senna vanochtend naar het kdv gebracht en daar was een tekening opd e deur geplakt met "Senna 1 jaar" en er hingen slingers de leidsters feliciteerden Senna ook meteen. Vond dat echt zo'n moment, dat ik bijna moest huilen heb de tranen maar manmoedig weggeslikt, want dat vond ik toch ook wat, zeg
pi_84304041
Miss-sly!
Volgens mij heeft elke mama dat hoor

Ik was altijd heel goed in boeken lezen en me inleven, maar nu zit ik bij alle boeken te brullen Nog steeds leuk om te lezen, maar toch anders

Maar wat verschrikkelijk lief op het KDV
pi_84304974
de onzekerheid bij een paar moeders begrijp ik wel.. maar het blijft toch echt zo dat ieder kindje anders leert en ook op een ander tijdstip, terwijl die dan al wel weer wat kan wat de ander niet kan.

Vooral met de vroege en late lopers. er kan zo een half jaar tussenzitten.
ook met het kletsen.. ik hoor af en toe al een vloed aan duidelijke woorden bij het kindje van mijn kennis.
waarbij ik denk 'WOW'! Of al die tanden en kiezen die andere kinderen al hebben.. maar me druk maken over of mijn kind nu sloom of snel is, neuh. Ik zie elke dag ontwikkeling, ze is gezond vrolijk en energiek

En elin kent veel woorden maar zegt ze liever niet Commanderen doet ze wel graag..of als ze echt iets wil hebben of wil gaan doen (haar nieuwste woord is DIETS? DIETS!!! ze houdt van fietsen maar die F is lastig
Verder zijn haar favo's de Bal en t bad.. dus dat is ook nog wel eens vervelend.
Elin wil je naar bed? BAD?! nee Bed! BAD?! nee niet in bad, BED! BAL?
dus dan wordt ze loeipissig als ze dan ipv in bad, in bed terecht komt

Verder heb ik het idee dat ze wat rustiger wordt de afgelopen 2 dagen, kiezen onder zijn eindelijk door, boven ook.. dus nu is het wachten op de hoektanden nachtmerrie
pi_84305177
Tess weigert om papa te zeggen. Ze zegt mama, Amme (Amber), Tssss (Tess) en oma.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 10:13:38 #125
5428 crew  miss_sly
pi_84305266
Senna zegt papa, mama (eindelijk ) Nenna, da (afhankelijk van de intonatie betekent dat dank of dag en dat is niet altijd even duidelijk ), DIE (dat zegt ze ook nooit zachtjes, dat moet altijd hard) en pwa (en dat betekent lamp ).

Lastig met bed, bad en bal, KD maar leuk he allemaal?

Wat goed dat Tess al oma zegt! Senna doet het niet, terwijl beide oma's er met smart op zitten te wachten, volgens mij
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:18:29 #126
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_84305416
Morris zegt juist alleen maar papa. }|

En hij is nu al bijna een week aan de diaree. Maar er is niets mis met hem. De huisarts zegt ook: als hij gewoon blijft eten, drinken en zichzelf is, dan gaat het vanzelf weer over. Dus daar wachten we dan maar op!

En lopen. Hij heeft zondag een eerste onzeker stapje los gezet, maar vond het toch handiger om op handen en voeten verder te gaan. Geen gezicht...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_84306701
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:04 schreef Kleurdoos het volgende:
Verder zijn haar favo's de Bal en t bad.. dus dat is ook nog wel eens vervelend.
Geweldig!

Miss, wat betekent 'die' bij Senna? Gewoon 'die'? Ivan zegt nu 'mama', 'ta' en 'die'. Geen idee of die laatste twee uberhaupt iets betekenen...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 11:08:52 #128
5428 crew  miss_sly
pi_84307006
DIE betekent echt 'die', want ze wijst er ook bij naar hetgeen ze wil hebben/zien. Ze is erg duidelijk dan

Ta/Da heb ik even over gedaan voor ik het doorhad, maar ze zegt het bij het zwaaien (dus dan betekent het dag) maar ook als ik iets aangeef of als ze iets teruggeeft, bijvoorbeeld als ze een stukje brood teruggeeft dat ze niet meer hoeft omdat ze klaar is met eten. Dan betekent het dus 'dank'. Volgens mij bedoelt ze met 'da' in de betekenis 'dag' ook wel eens dat ze ergens genoeg van heeft, en dat het klaar is. Dat kan ook eten zijn (verwarrend dus), maar ook als mensen te druk doen met/tegen haar of als ze klaar is met bepaald speelgoed. Dag luidt voor haar dan duidelijk het einde in.
pi_84307220
Wat grappig zeg, dat laatste! Echt leuk om die betekenisgeving te ontdekken. Ik wil me er niet te veel op vastpinnen dat Ivan ook echt iets bedoelt met hetgeen hij zegt. Maar toch, het is niet echt brabbelen. Hij lijkt die woorden geïsoleerd en welbewust te gebruiken.
pi_84307462
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:04 schreef Kleurdoos het volgende:
de onzekerheid bij een paar moeders begrijp ik wel.. maar het blijft toch echt zo dat ieder kindje anders leert en ook op een ander tijdstip, terwijl die dan al wel weer wat kan wat de ander niet kan.

Vooral met de vroege en late lopers. er kan zo een half jaar tussenzitten.
ook met het kletsen.. ik hoor af en toe al een vloed aan duidelijke woorden bij het kindje van mijn kennis.
waarbij ik denk 'WOW'! Of al die tanden en kiezen die andere kinderen al hebben.. maar me druk maken over of mijn kind nu sloom of snel is, neuh. Ik zie elke dag ontwikkeling, ze is gezond vrolijk en energiek

En elin kent veel woorden maar zegt ze liever niet Commanderen doet ze wel graag..of als ze echt iets wil hebben of wil gaan doen (haar nieuwste woord is DIETS? DIETS!!! ze houdt van fietsen maar die F is lastig

Verder heb ik het idee dat ze wat rustiger wordt de afgelopen 2 dagen, kiezen onder zijn eindelijk door, boven ook.. dus nu is het wachten op de hoektanden nachtmerrie
Wat is het toch leuk dat Elin en Seb zo ontzettend gelijk op gaan

Diets zegt Seb nu ook sinds kort als hij wil fietsen en titten (zitten) en uit (als je zit en hij wil dat je meekomt) Bal. En Da (daar of dag) en die.
En allo en oi en OUDOE Dat zeg ik dus nooit, dus ik denk dat hij dat van oma heeft.
en van de week hoorde ik dat het zoontje van een neef van ons (4 maanden jonger) paard kan zeggen . Dus ik zei dat hij dat ook best wel kon en we hebben de hele weg op de fiets zitten oefenen. En inderdaad van de week kwam hij met een speelgoedpaardje aan en riep: 'aaiiit, aaaiiiiit' Tot zover de spraaklessen

papa zegt hij heel vaak, mama kan hij wel maar dat zegt hij eigenlijk nooit

en commanderen inderdaad. Dat kan hij. De HELE dag
Maar hij is dan ook de hele dag druk in de tuin en in het huishouden. Was uit de wasmand halen en in de wasmachine stoppen. Laatst zag ik hem was in de wasmachine doen naar de kast lopen er een fles wasmiddel uitpakken en toen deed hij net alsof hij wasmiddel in de wasmachine deed (nu zit er een slot op de kast)
Kunnen jullie kinderen nog niet wassen?

Ow en Senna nog gefeliciteerd met je eerste verjaardag!
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 11:21:46 #131
5428 crew  miss_sly
pi_84307496
Ik probeer het ook neit te snel te doen, het kan ook zomaar gebrabbel zijn, natuuriljk. Maar als iets regelmatig terugkerend op dezelfde manier wordt gezegd en het past, zeg maar, dan ga ik er maar vanuit dat ze het, voor nu iig, zo bedoelt
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 11:24:23 #132
5428 crew  miss_sly
pi_84307600
Haha die Seb Fijn, zo'n huishoudhulp!

Commanderen doet Senna nog niet heel erg, eigenlijk, behalve met 1 ding: de hand/vinger vragen als ze niet zelf wil lopen, maar hulp wil. Dan gaat dat handje omhoog, wijst naar mijn hand, zegt 'DIE' en verwacht ook niet anders dan dat die hand er ook komt. Ze kijkt niet eens meer, maar begint te stappen met het handje in de lucht waar mijn vinger nog in moet En wel omkijken waar de hulp blijft als ik neit snel genoeg ben
pi_84307643
Ik ga hem binnenkort leren strijken

Grappig he dat beginnen te lopen. Er gaat een wereld voor ze open.

Wij gingen vorige week een eind wandelen, meneer moest en zou zijn kruiwagen mee. Hele dorp door met zijn kruiwagen
pi_84307684
Klinkt ook heel plausibel, miss! Het lijkt me bij Senna niet zo discutabel als bij Ivan. Bij hem zit het nog veel meer tegen klankproductie aan in plaats van betekenisgeving. Misschien wil ik ook net te graag er iets in horen omdat ik altijd al zo geïnteresseerd ben geweest in taalontwikkeling.

Dat commanderen! Het is ook niet zo raar dat alles wat je zegt als een commando klinkt als je nog geen zinnen kunt formuleren.
pi_84307881
Ja maar het is werkelijk net een viswijf zo hard
pi_84308357
Commanderen? Als in.
hij: Mama....? DINKE OP! LEEG! NIEUWE NIEUWE NIEUWE NIEUWE IN! *gil*

ik: Ja rustig maar jongen, mama doet er nieuwe in

hij: Nieuwe in
pi_84308722
hahah ja

of ze gaat op de grond liggen en gilt bal, dan is het weer eens tiojd om de bal onder de bank vandaan te halen

met die en dat begon ze idd ook als ze iets wilde hebben

Idd leuk dat seb en Elin zo gelijk op gaan Diets!

en ze kan haartjes, oortjes, oogjes, kindjes zeggen dat vind ik wel heel knap omdat ze bijvoorbeeld haar eigen naam niet zegt, ook geen opa en oma ofzo. wel papa en mama, voorheen was ik MAPA
pi_84309012
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:51 schreef Kleurdoos het volgende:
hahah ja

of ze gaat op de grond liggen en gilt bal, dan is het weer eens tiojd om de bal onder de bank vandaan te halen

met die en dat begon ze idd ook als ze iets wilde hebben

Idd leuk dat seb en Elin zo gelijk op gaan Diets!

en ze kan haartjes, oortjes, oogjes, kindjes zeggen dat vind ik wel heel knap omdat ze bijvoorbeeld haar eigen naam niet zegt, ook geen opa en oma ofzo. wel papa en mama, voorheen was ik MAPA
Seb kan zijn naam ook niet zeggen maar ik denk dat Seb denkt dat hij HEEJ heet Hij wil namelijk heel vaak niet luisteren en loopt gewoon door als ik zijn naam roep, vervolgens roep ik HEEJ en dan stopt hij en kijkt om.
pi_84309071
Papa is hier babwa laatste tijd steeds vaker papa. Kim is ke, ik ben MAMA!!!!. DIE! gebruikt hij heel vaak. Hij gaat als hij honger heeft voor de magnetron staan en wijst dan omhoog en zegt DIE! Dan wil hij een cracker heb ik nu door.
Enne mij die en uhuhhuhu als iets niet lukt.
Hij probeert duidelijk wel te praten, maar t lukt nog niet goed. Dat frustreert hem duidelijk wel.
Hij brabbelt wel heel veel en soms herken je woorden. Lekkah zei hij net.
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 12:00:38 #140
5428 crew  miss_sly
pi_84309104
HEEJ
pi_84309203
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:00 schreef miss_sly het volgende:
HEEJ
Serieus, volgens mij hadden we hem beter HEEJ kunnen noemen. Snap soms niet waarom we het kind uberhaupt een naam hebben gegeven Luisteren naar zijn naam doet ie toch niet
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 12:17:45 #142
5428 crew  miss_sly
pi_84309755
Senna loopt soms echt minutenlang rond "Nenna, nenna, nenna, nenna"
Dus die naam is goed terechtgekomen zou je zeggen
pi_84309779
Als je in Tess' kamer komt of als Tess mij of M ziet worden we altijd begroet met een HAAAYYY
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84309941
heej

Hier is fiets ook tiets of diets

En mijn dood-op dreumes sjouwt weer door zijn kamer zo te horen. Even weerin bed stoppen
pi_84310168
ghehehe, elin doet

'JA HOI!'

en dan gelijk

DIETS? of BAL?

als we haar zien als we een luier pakken rent ze loeihard weg dus dat heeft ze inmiddels ook al door

als ik iets te eten op tafel of op mijn bureau heb liggen dan kijkt ze me strak aan en krabt dan aan het tafelblad om aan te geven dat ik haar wat MOET geven anders gaat ze boos op de grond liggen huilen

zo'n schatje
pi_84310222
O en uiteraard welkom Senna & Miss, wat is t snel gegaan zeg! 1 al
pi_84310359
't is stil boven

Zou het dan toch?

*op tenen naar boven sluipt om onder de deur door te gluren of hij niet stiekem in een hoekje zit te spelen*

edit: jaaaa! Hij is stil en is in ieder geval in zijn bed. 90% kans dattie slaapt! Maar één keer terug gestopt in bed (ik zag net onder de deur door dat hij er uit kwam en liep meteen binnen en legde hem terug. Brullen! Dus getroost en toen weer weg) en nu issie dus stil

Ok, nu voor de beeldvorming.
Freecell op haar knieën voor de deur, kont omhoog, kop op de grond en bijna scheel kijken om de hele vloer van zijn kamer te zien, want zo groot is die kier niet
pi_84310423
onze trap kraakt

maar wij blijven bij haar tot ze slaapt, stapje voor stapje en ze slaapt tegenwoordig best okay trouwens, volgens mij heeft ze nu al enkele nachten doorgeslapen, dat deed ze nooit.. en als ze erg vroeg wakker wordt gaat mijn vriend naast r liggen op haar kamer en dan maft ze weer verder
pi_84310691
onze trap kraakt ook, wordtie niet wakker van
pi_84310819
hop

(dat was toen ik hem er in legde)
pi_84310929
onze trap kraakt ook en Tess slaapt er naast maar ze wordt er gelukkig niet wakker van..

Ze stond net op het balkon in d'r blote gat weer dikke vette luieruitslag. Toen kwam er ineens een waterval.. ze stond heel raar te kijken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84311297
Haha Tess Dat is vast ook een hele rare gewaarwording....
Stel je nou voor dat jij rustigjes ergens staat en dat er ineens water uit je navel komt spuiten oid
pi_84311379
whaha ja idd...
ze schrok er zelf een beetje van geloof ik...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:16:20 #154
12913 GreatWhiteSilence
pi_84314551
Onze trap kraakt ook, maar gelukkig wordt ze er nooit wakker van. Of ze negeert het, dat kan ook nog.

Hier wordt ook best al veel gezegd als je ernaar vraagt: oo(r), haa(r), koe, boe (wat zegt een koe?), ka(t), bal. Ze slaat alleen de laatste letter vaak over. En ze zegt alsjeblieft als ze iets aan ons geeft. (abieft ) En als je niest, hoest of gaapt dan zegt ze iets wat voor gezondheid door moet gaan.

Vanmorgen lekker gezwommen, ik heb haar een aantal keer op verzoek in het water gegooid. Alleen de glijbaan was wat minder: het is nu vrijzwemmen vanwege de vakantie, dus ik had een paar keer een kind letterlijk in mijn nek. Dat stoplicht hangt daar met een reden, stelletje *^%*(&...
pi_84318617
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:10 schreef Vicky het volgende:
Tess weigert om papa te zeggen. Ze zegt mama, Amme (Amber), Tssss (Tess) en oma.
Femke, mijn dochter van 1j2m, die zegt al een paar maand mamma. En ze noemt mij dus ook mamma. Probeer haar steeds te corrigeren uiteraard. . Zo af en toe zegt ze pappa, en ik reageer dan enthousiast. Maar dan krijgt ze een ondeugende glimlach en zegt ze "Mmmmmmama".
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:13:21 #156
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84318923
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:04 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Femke, mijn dochter van 1j2m, die zegt al een paar maand mamma. En ze noemt mij dus ook mamma. Probeer haar steeds te corrigeren uiteraard. . Zo af en toe zegt ze pappa, en ik reageer dan enthousiast. Maar dan krijgt ze een ondeugende glimlach en zegt ze "Mmmmmmama".
Dochter hiero (16m) zegt pas een tijdje consequent mama, want daarvoor was alles en iedereen baba. 't Is dan ook haar leven, haar vadertje
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:21:19 #157
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84319233
Commanderen kan ze trouwens ook goed, ze gaat graag op de laptop en staat daar ook continu om heen te draaien, of zwaait met de afstandsbediening in het rond, of sleept haar sandaaltjes naar de deur als ze naar buiten wil, of wijst gillend als ik per ongeluk haar blauwe vliegtuigdekentje dacht te mogen opruimen...

Als ik vraag waar oma is, dan weet ze dat ook goed, dan loopt ze naar de laptop en als ik die aanzet begint ze al met haaaaaaaaaaaaaaaai te roepen. Ook zegt ze bye bye of bye bye baba. Daaaag of doei krijg ik er nog niet in... Maar ze zegt wel ja en nee nu, geen yes/no en zelfs geen naam/la.

Gisteren is ze trouwens naar neefje (3) geweest, maar ze laat niet over zich heen lopen. Neefje vond dat ze ergens niet aan mocht zitten, ze schreeuwde en verkocht hem gewoon een tik en liep rustig weg. Ik weet niet of ik dit nou moet aanmoedigen (neefje is nogal erg van de losse handjes, en geen leuk speelmaatje, verre van) of toch maar terechtwijzen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:30:47 #158
12913 GreatWhiteSilence
pi_84319544
Misschien treft dat neefje dan eindelijk eens zijn gelijke?
Maar ik weet niet of je het af of goed moet keuren, altijd lastig dat soort dingen. Ik zou kiezen voor negeren, behalve als het te erg wordt.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:33:57 #159
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84319675
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien treft dat neefje dan eindelijk eens zijn gelijke?
Maar ik weet niet of je het af of goed moet keuren, altijd lastig dat soort dingen. Ik zou kiezen voor negeren, behalve als het te erg wordt.
Ik heb het aangezien en ze liep daarna gewoon verder, dus ik vond het niet het ingrijpen waard, maar ergens was ik wel erg trots op mijn dame... Ik liet vroeger ALTIJD over me heen lopen, en ben toch wel blij dat ze daar geen last van schijnt te hebben...
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:27:31 #160
12913 GreatWhiteSilence
pi_84325395
Ja, dat is wel fijn, als je dat in je achterhoofd hebt. Er is niets mis met van je afbijten als iemand vervelend is.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:29:34 #161
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_84327895
Basboussa lekker pittige dame dus! Ik zou het zelf ook genegeerd hebben. Afgelopen weekend was Joep met een jongen van 2,5 aan het spelen en Joep trok alles bij dat kind uit zijn handjes. Nadat ik hem 2 keer had gezegd dat het niet mocht en het speeltje terug had gegeven en tegen het andere kereltje had gezegd dat hij het mocht terug pakken van Joep, liet ik het maar even begaan. Het andere kereltje had er geen problemen mee.

Hier wordt nog niet veel gezegd. Heel soms mama, maar volgens mij is dat nog niet bewust naar mij. En ama, dat is oma en als ie de hond ziet dan gilt hij: aaaaaaaaaaa, aaaaaaaaaa (hond heet booya: spreek uit als boeja)

Over onze hond trouwens, dat is wel grappig, die heeft speelgoedknuffels. Ze weet heel goed wat haar knuffels zijn en die van Joep. Maar ik speel altijd met haar en dan gooi ik haar knuffel weg en dan gaat ze hem halen. Volgens mij denkt Joep nu dat knuffels zijn om mee te gooien want de hele tijd pakt ie zijn knuffel en gooit hem hoog in de lucht en gaat dan naar onze hond staan wijzen
pi_84327903
Leuk om de taal/woorden verhalen te lezen.

Seb, hey

Miss wat omschrijf je dat mooi met de woorden die Senna zegt en haar betekenis. Het is echt leuk om soms de logica, die het kind ontplooit te ontdekken. Vaak zitten er echt hele gedachten achter of er worden dezelfde woorden gebruikt omdat dingen op elkaar lijken. Kwa kwa is bij ons een eend, maar vliegtuigen waren ook lang kwa kwa. Tegenwoordig gebruikt hij een gil/ vreugde uitroep als hij iets leuks ziet kra/ kraai en dat leuke kan ook van alles zijn zowel vogels alsook vrachtwagens of een hond bijvoorbeeld.

Hier begon het ook met mama, gauw daarna kwam er papa bij, tussendoor weer een mapa fase gehad. Oma en Opa zegt hij tot spijt van vooral opa niet. Hij zegt wel auge (oog), ba(l), kaa(s), Käs(e), buiten, wuh wu (geluid van de hond), bye bye, tsü (tschüss= dag), dich(t) met een zachte ch. HIj slikt idd ook vaak de laatste letter in. Hij praat ook steeds meer na. Vandaag het woord draussen (buiten) gedaan kwam er iets van drau uit. Commanderen kan meneer hier ook heel goed en dat gaat met het woord MAMA en wijzen, dat in combinatie staat dus voor: "ik wil...".
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_84328106
Joep met de knuffels

Opa en oma kwam hier ook echt pas later inderdaad

En even jubelen. Leander ligt nog steeds in bed Hij is er vanmiddag één keer uitgekomen (en zat braaf in bed te spelen toen ik hem er uit ging halen )
En nu ligt hij er al vanaf 19:00 in en kan niet slapen wegens de warmte. Maar.... Hij ligt er wél nog steeds in HOERA! (en hij is gewoon tevreden, ik hoorde net 'inne gloooliiaaaa!' door de babyfoon zingen )
pi_84328160
Tinuviel: Dat gaat al best goed dan! Meestal gaat het met tweetalig langzamer! Hoppa voor Senna
pi_84328186
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:34 schreef freecell het volgende:
Joep met de knuffels

Opa en oma kwam hier ook echt pas later inderdaad

En even jubelen. Leander ligt nog steeds in bed Hij is er vanmiddag één keer uitgekomen (en zat braaf in bed te spelen toen ik hem er uit ging halen )
En nu ligt hij er al vanaf 19:00 in en kan niet slapen wegens de warmte. Maar.... Hij ligt er wél nog steeds in HOERA! (en hij is gewoon tevreden, ik hoorde net 'inne gloooliiaaaa!' door de babyfoon zingen )
w00t!!

mompelt verder iets over dat er iets voor te zeggen is dat ze zelf uit bed komen als ze het zat zijn want moeders is het beu om elke ochtend tegen selene te moeten gaan zeggen dat ze best mag gaan spelen om half 7 's ochtends en dan dus niet hoeft te gaan liggen huilen in haar bed
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:38:03 #166
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_84328248
Even nog de vorige pagina helemaal gelezen

Aah, die Leander in zijn "grote" bed. Moppig ventje is het toch

Hahahaha, die Seb! Heej, hahaha, Estrys ik kwam niet meer bij. Joep is ook net een marktkoopman, die kan zo hard "praten". Dan is het nog heel vroeg en gaan we de hond uit laten en dan ben ik altijd bang dat de hele straat wakker is dankzij hem

Ik probeer wel veel woordjes met Joep, maar hij wijst voornamelijk veel. En als ie honger heeft dan gaat ie bij het aanrecht staan mopperen . Zwaaien doet ie trouwens nog steeds niet, dan kijkt ie een beetje zo van: Je zwaait maar, ik doe er niet aan mee
pi_84328308
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:36 schreef simmu het volgende:

[..]

w00t!!

mompelt verder iets over dat er iets voor te zeggen is dat ze zelf uit bed komen als ze het zat zijn want moeders is het beu om elke ochtend tegen selene te moeten gaan zeggen dat ze best mag gaan spelen om half 7 's ochtends en dan dus niet hoeft te gaan liggen huilen in haar bed

Nouja, dat deed hij bij 'n ledikant ook, dus hij doet maar
pi_84328939
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:35 schreef freecell het volgende:
Tinuviel: Dat gaat al best goed dan! Meestal gaat het met tweetalig langzamer! Hoppa voor Senna
Jazeker Free. Was ook blij dat het eerste echte niet internationale woord (Auge) dus een Duits woord was. Alleen ben ik wel een beetje jaloers dat hij veel meer Nederlandse woorden zegt. Is dan ook weer niet zo gek, dat hoort hij natuurlijk ook vaker.

Voor je lief in bed liggende zoontje.

Beisan als je iemand dom komt mag je je rustig weren.

Wat grappig Seilram. Kinderen pikken dat zeker echt goed op.

Hij liep eerder gewoon zomaar een aantal keer door de hele woon/eetkamer, de hal en naar de keuken toe. Traphekje was daar wel dicht en papa was aan het koken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:14:09 #169
114177 Diaan73
pi_84329828
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:52 schreef Tinuviel het volgende:

[..]Hij liep eerder gewoon zomaar een aantal keer door de hele woon/eetkamer, de hal en naar de keuken toe. Traphekje was daar wel dicht en papa was aan het koken.
Hij liep zondag op het grasveld ook een heel stuk, volgens Red wel 5 meter... was zo schattig om te zien...

De foto's van Jair en Lennon samen in het badje zijn erg leuk geworden
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 21:17:30 #170
5428 crew  miss_sly
pi_84329975
Joep en de knuffels wat leuk!

tinuviel, grappig lijkt me dat, tweetalig opvoeden. Jair zegt ook al best veel

Vandaag weer een duidelijk voorbeeld dat 'da(g)' ook een duidelijk teken kan zijn dat het genoeg is. Ik ging Senna halen op het kdv, en ik praatte nog even wat na met de leidster. Senna had al eens een keer of wat in mijn decollete gegraaid en vond het kennelijk echt genoeg, dus die begon ineens naar de leidster te zwaaien: daaa!
pi_84330325
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:17 schreef miss_sly het volgende:
Joep en de knuffels wat leuk!

tinuviel, grappig lijkt me dat, tweetalig opvoeden. Jair zegt ook al best veel

Vandaag weer een duidelijk voorbeeld dat 'da(g)' ook een duidelijk teken kan zijn dat het genoeg is. Ik ging Senna halen op het kdv, en ik praatte nog even wat na met de leidster. Senna had al eens een keer of wat in mijn decollete gegraaid en vond het kennelijk echt genoeg, dus die begon ineens naar de leidster te zwaaien: daaa!
Wat lief is dat zwaaien miss he Jair zwaait ook zowel bij aankomst alsook bij vertrek en ook als die er zin in heeft.

Diaan ja zondag liep die idd ook heel goed op het grasveld. Ik ben nog wel een beetje bang als die zelfstandig buiten op asfalt of op stenen loopt. Op gras valt die in ieder geval zacht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:31:01 #172
114177 Diaan73
pi_84330580
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:25 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Wat lief is dat zwaaien miss he Jair zwaait ook zowel bij aankomst alsook bij vertrek en ook als die er zin in heeft.

Diaan ja zondag liep die idd ook heel goed op het grasveld. Ik ben nog wel een beetje bang als die zelfstandig buiten op asfalt of op stenen loopt. Op gras valt die in ieder geval zacht.
Ze kunnen wel tegen een stootje hoor en vaak vangen ze zichzelf ook wel een beetje op met de handen. En als ze op de billen vallen, vallen ze op de luier. Komt goed

Lennon is vandaag bij zn nieuwe groep geweest, hij is nu weer één van de jongste. Toen we kwamen, was hij aan het spelen met iets en wilde niet weg.. huilen dat ie weg moest. Volgens ons had hij het wel naar zn zin in de nieuwe groep.
Make love, not war ☮
pi_84331060
Is dit misschien herkenbaar?

Thijs is niet meer zijn lieve, meegaande ik. Als hij in de keuken komt (mag niet) haal ik hem eruit en gaat hij heel heftg met zijn benen zwiepen. Eerst mekkerde hij daarbij, maar omdat ik erom moest lachen, lacht hij er nu om.

Als ik hem in de box zet gaat hij hard en hoog schreeuwen, net als wanneer ik niet snel genoeg zijn beker geef als ik hem in de kinderstoel heb gezet. Hij deed het vanavond ook in de winkel, waarop de halve winkel naar me keek en ik zei 'nee, het is niet de eerste maandag van de maand, mijn zoon krijgt zijn zin niet'.

Volgens mij heb ik momenteel een dreumes die zijn eigen wil begint uit te vinden?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_84331130
Oh, en qua 'woorden en klanken' is het hier 'die', 'dada'(dagdag), haaaaaa (hoera, doet zijn armen erbij in de lucht) en 'neeeneeeeneeee' (maar nog niet op logische momenten). Papa kan hij ook heel goed zeggen, maar niet als mijn man in de buurt is
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 21:52:26 #175
5428 crew  miss_sly
pi_84331612
Ik herken het een beetje, McLaura. Senna wil het ook nog wel eens proberen, maar aangezien het niet werkt, blijft het meestal bij een kort boos schreeuwtje en als ik niet reageer is het eigenlijk meteen over. Nog wel iig
Hij zal idd zijn eigen wil aan het ontdekken zijn; heel belangrijk maar ook lastig.

Ik had trouwens net een ongelofelijke blunder, zoo zielig.
schaap zit in Engeland, dus dan is ons bedritueeltje ietsje anders. Normaal doet hij het raam dicht, gordijnen dicht, tandenborstel afspoelen en tandpasta erop. Nu kon dat dus niet, dus na de papfles naar haar kamertje. Ik zette haar eventjes op de grond, deed raam en gordijnen dicht, waardoor het meteen al lekker schemerig is zoals wanneer ze gaat slapen. Ik pak de tandenborstel, loop naar de badkamer, maar doe de deur achter me tot een kiertje dicht zodat ze me niet kan volgen. Nou, dat was natuurlijk helemaal fout, grote paniek is natuurlijk ook heel raar als mama je zo op de grond achterlaat ipv in bed en zonder boekje, praatje, borst. Ze huilde een keer heel hard, bleef er toen in en ging pas weer heel zielig snikken toen ik haar oppakte om te troosten.

What was I thinking natuurlijk snapt dat kind er niets van en raakt in paniek, logisch! GElukkig liet ze zich wel troosten en werd het snikken snel minder, maar wat voelde ik me rot.
pi_84331809
Logisch dat je je rot voelde, maar je deed het niet expres natuurlijk! Senna heeft het je vast al vergeven!

Thijs houdt het hooguit 20 seconden vol, dat geschreeuw. Als we hem op bed brengen huilt ie ook precies 10 seconden (gek kind). Is het langer, dan is er iets aan de hand.

Ik heb al het speelgoed in de box vandaag vervangen voor 4 'voel/rammel/gooi' dingen, en hij vermaakt er zich nu weer prima. Niet nu als in nu, maar begin van de avond
pi_84331822
Zijn er hier dreumessen met waterwratjes? Seb krijgt er steeds meer eentje ziet er een beetje ontstoken uit of zo. Iemand de gouden tip?
pi_84331927
Wachten tot ze weer weggaan Estrys.... zoon van vrienden heeft eronder gezeten, maar je kunt er niks mee.....
pi_84331982
Even een crosspost uit AKQ SC. Jair speelt met de wipkipgorilla

Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 21:58:21 #180
5428 crew  miss_sly
pi_84332017
ow toevallig hoorde ik daar zondag iemand over zeggen dat je ze 's ochtends en 's avonds moest wassen met bethadine (?) scrub en goed afspoelen. Verder geen ervaring mee nog, maar dat waren moeders van kleuters.
pi_84332096
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:56 schreef McLaura het volgende:
Wachten tot ze weer weggaan Estrys.... zoon van vrienden heeft eronder gezeten, maar je kunt er niks mee.....
Mijn mooie jongen, zo'n gaaf, zacht lijfje en nu... Ik las op internet iets over zinkzalf of sudocreme.
pi_84332171
Ja, en dat schijnt dus gewoon niet te helpen.... ze moeten zelf weggaan
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 22:01:47 #183
5428 crew  miss_sly
pi_84332220
maar met die bethadine kun je misschien verspreiding dan voorkomen ofzo?
pi_84332326
ja voorkomen van verspreiding inderdaad. bethadine moet ik dus wel meenemen op vakantie bedenk ik me. Voor het geval ze open gaan. Hij heeft er een op zijn buik en die is ineens veel groter geworden. Ik vind het een vies gezicht

fijn babyzwemmen Daar hadden ze het allemaal
pi_84332433
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:55 schreef Estrys het volgende:
Zijn er hier dreumessen met waterwratjes? Seb krijgt er steeds meer eentje ziet er een beetje ontstoken uit of zo. Iemand de gouden tip?
t klinkt ranzig, maar deppen met urine
pi_84332531
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:59 schreef Estrys het volgende:

[..]

Mijn mooie jongen, zo'n gaaf, zacht lijfje en nu... Ik las op internet iets over zinkzalf of sudocreme.
Wassen met betadine scrub en dan insmeren met sudo!!
Amber was er redelijk snel vanaf.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84332539
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

t klinkt ranzig, maar deppen met urine
Ik zal morgenochtend meteen deppen met zijn ultra volle plasluier Of mag ik ook gewoon zelf over hem heen plassen?
pi_84332603
gewoon ochtendurine opvangen en met een wattenstaafje een paar dagen lang aanstippen, werkt als een tiet

maar als je het vies vindt, mot je t lekker laten
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:10:58 #189
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84332722
Wat hebben jullie veel geschreven zeg

uhm.... even uit mijn hoofd: pratende kindjes (check), driftbuien (check), waterwratjes (geen check) en ook zag ik een heel groot jongetje in een groot bed
'k Zal wel meer dan de helft vergeten zijn, maar neem me dat maar niet kwalijk

Maarten heeft afgelopen week gemiddeld 4 happen warm eten gegeten en 4 happen toetje ofzo... Is dat ook herkenbaar? ('t zal ook wel bij de leeftijd horen). Gelukkig gisteren heel goed nasi gegeten (zo lief, hij deed ook een kroepoekje met een bergje nasi) en vandaag weer alleen gebakken aardappeltjes. Hij wilde geen visstick (gooide het naar de katten toe) en hij heeft voor het eerst een plakje champignon geproeft... Geen succes
Ik probeer me er maar niet druk om te maken en hij zal vanzelf wel weer meer warm gaan eten...
pi_84332749
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:08 schreef Kleurdoos het volgende:
gewoon ochtendurine opvangen en met een wattenstaafje een paar dagen lang aanstippen, werkt als een tiet

maar als je het vies vindt, mot je t lekker laten
Neuh ik vind het niet vies maar probeer toch eerst de betadine scrub
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 22:11:45 #191
5428 crew  miss_sly
pi_84332759
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:07 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik zal morgenochtend meteen deppen met zijn ultra volle plasluier Of mag ik ook gewoon zelf over hem heen plassen?
Ik krijg hele rare beelden hierbij
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:13:03 #192
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84332826
Ik ook
pi_84344538
Ik denk dat dat ook de bedoeling was van Estrys
Maar wel balen van die waterwratjes!

Simmu: ik herken je ineens volledig.
Vanmorgen 6:30 *brul*
Kom ik binnen: 'mama, mij uit?'
Ja hoor, ga er maar uit

Marie, wat lief zo met kroepoek en nasi
pi_84344943
hier was het vanochtend 6 uur. eerst spelende ravi die *blijkbaar* zijn stem ontdekt heeft: "wazige geluidjes rinkelrinkel" gevolgd door "baby?" vanuit selene's kamer weer gevolgd door "uit? *insert wazig gebrul". ben er maar uit gegaan. selene losgelaten, tegen de papa gezegd "veel plezier ermee" en zelf met koffie en peuk maar weer op het terras gaan zitten. zalig zo!
pi_84345826
Vanochtend ineens een vroeg-wakker mannetje bij ons
Vijf voor zes al, dus papa uit bed, met een grote kop koffie even samen in de woonkamer zitten. Mama was om twintig over zes wakker, dus toen kon papa naar werk

Jair loopt inmiddels echt zelfstandig, van de woonkamer via de eetkamer naar de hal, richting keuken. Dus we hebben weer een enorme stap (letterlijk) gemaakt
pi_84346882
Seb sliep tot kwart voor acht. Wat een heerlijkheid is dat toch Alleen kon mijn plas niet zolang ophouden
pi_84348287
Senna, welkom, grote meid! Heb je een leuk feest gehad? Of moet ik even in het grote baby's topic kijken?

Beetje bijgelezen, vandaag een dag zonder man en kind! heerlijk. Lekker achter mijn naaimachine zitten.
Ko doet het zo goed op de tuin, lekker spelen, heel veel aandacht en lekker buiten zijn.
Hij is vrolijk, onderzoekend en ondernemend en ik ben gewoon hardstikke gelukkig met hem.
Mijn kleine grote vent.
pi_84357971
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:42 schreef iamredleader het volgende:
Vanochtend ineens een vroeg-wakker mannetje bij ons
Vijf voor zes al, dus papa uit bed, met een grote kop koffie even samen in de woonkamer zitten. Mama was om twintig over zes wakker, dus toen kon papa naar werk

Jair loopt inmiddels echt zelfstandig, van de woonkamer via de eetkamer naar de hal, richting keuken. Dus we hebben weer een enorme stap (letterlijk) gemaakt
Met dank aan papa dat mama nog even lekker kon blijven liggen

Toch een aantal vroege kindjes. Lekker Estrys, kun jij vast lekker lang slapen

Jair was gisteren echt in demonstratiebuie en ging maar bijna overaal heen lopen in plaats van kruipen.

Over de eigen naam wilde ik nog opmerken: vroeger zei Jair altijd "Jaja" tegen zichzelf maar heel duidelijk dat het over hem ging. Inmiddels zegt hij echt "Ja'ir" zoooooooooooo

[ Bericht 3% gewijzigd door Tinuviel op 22-07-2010 15:40:58 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 17:27:50 #199
5428 crew  miss_sly
pi_84363507
oeke wat klink je idd gelukkig, fijn!

Senna;s feestjes waren goed Het feest zondag was echt supergezellig, heel relaxt en leuk. Dinsdagochtend schoonouders en schoonzus met vriend toch nog op bezoek en 's avonds vrienden met hun dochtertje van 3 weken die kwamen eten. Helaas bleef er dus weinig tijd over met z'n drietjes en heb ik heel weinig bewust kunnen terugdenken aan een jaar geleden. Het mooiste van deze dag was dat we 's middags met drieen naar het park zijn geweest, bij het kinderbadje. Senna heeft zich prima geamuseerd en rondjes gelopen en haar ogen uitgekeken naar al die kindjes die kunnen lopen, rennen, praten, klimmen etc. De foto's zijn ook erg mooi
Gisteren was het nog een feestje op het kdv. Dat hebben ze echt heel leuk gedaan, met slingers en een kroontje (mijn dochter een kroontje op haar verjaardag ) en zelfs een klein kadootje!

En nu is alles alweer achter de rug. Vanmorgen zijn we even samen naar Artis geweest. Boterhammetje in het gras gegeten en toen wilde ze niet terug in de buggy, maar wilde ze lopen Dus heeft ze vanaf de leeuwen teruggelopen naar de apen. Het duurt even, het tempo is niet hoog, en ze viel regelmatig even terug op de billen, maar onverstoorbaar weer gaan staan en verder wandelen
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:10:17 #200
238474 Jeetjejom
pi_84367157
Heb een heel klein beetje bijgelezen, en ik weet ook wel dat ik Jorja gewoon ooit wel vanzelf rond zie lopen, maar het is zoooo vermoeiend voor mijn rug (en voor die van mijn man en voor iedereen eigenlijk) en van de andere kant, nu is het nog lekker overzichtelijk, strax kan ik haar overal gaan zoeken.
Miss, klinkt als een hele leuke dag met jullie meisje!
Hier praat ze nog niet, maar wijzen en zich uit je armen laten vallen als ze iets wil, doet ze als de beste. Ze brabbelt wel de hele dag door, inclusief de verschillende toonhoogtes,dus ik ben bang voor een kletsmajoor in wording.
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:43:26 #201
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84368164
Wat een heerlijke dag miss_sly

Maarten gaat zaterdag voor het eerst naar Artis, ik ga met 3 vriendinnen heen. Ik heb er zin in, ben wel benieuwd hoe Maarten het gaat vinden en hoe lang hij het volhoudt. Het is toch 50 minuten enkele reis met de trein en dan nog de tram... We zullen het wel zien.
pi_84370972
klinkt als een heel leuk feestje Miss!

Tess heeft vandaag een dagje bij mijn ouders doorgebracht wij waren met Amber naar een pretparkje. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen. Is heel lief geweest, heeft 2x netjes geslapen, heeft schoentjes gekregen maar heeft mijn moeder flink laten schrikken. Ik had een fruitreepje meegegeven en dat gaat altijd goed. Dit keer dus niet. Er bleef een stukje hangen en Tess begon te kokhalzen en spuugde ineens wat bloed... Mijn vader bleef gelukkig heel kalm, mijn moeder was helemaal gestressed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84386864
Vicky Dat zijn van die dingen die thuis ook mis kunnen gaan, maar die véél lulliger voelen als je het kind van een ander bij je hebt
Wel fijn dat ze het leuk heeft gehad!

[ Bericht 41% gewijzigd door freecell op 23-07-2010 09:30:36 ]
pi_84388175
Oeh eng vicky, dat deed elin ook toen mijn moeder voor de 2e keer ;') op bezoek kwam en meloen kreeg..ze bleef er bijna in, beide trouwens

en gisteren hadden we onze eerste heuse WOEDEBOOSGILaanval..normaal is ze wel eens boos, maar dit hing samen met schoppen, slaan, knijpen en beserk gaan

aan de kassa van de Hema in de draagdoek

T duurde waarschijnlijk te lang..

maar toen had ik wel even zoiets van DOE NORMAAAAAAAAAAL KIND
pi_84388267
selene is steeds naar kim aan het vragen. zo lief! ik hoop toch zo dat ze vlot naar de peuterspeelzaal mag, want ze is er echt aan toe.
pi_84389551
KD wat een plek om beserk te gaan O_o

Simmu, dat herken ik Na de vakantie is hier plek gelukkig
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 10:30:10 #207
5428 crew  miss_sly
pi_84389583
Ik zat vanmorgen even in het Groeiboekje van het CB te lezen, bij de volgende leeftijdscategorie: 1-2,5 jaar. Natuurlijk wist ik wel hoe en wat, maar als je dan zo leest hoeveel ze gaan leren en doen enzo, geweldig! Ik kijk helemaal uit naar de nu weer komende tijd en heb geen spijt dat ik afscheid moest nemen van mijn baby. Mijn dreumes is namelijk zooo leuk

Maar als ik dan jouw post lees, KD dan vraag ik me af of het wel zo leuk wordt
pi_84389676
miss_sly, mag ik je even attenderen op mijn dansende dreumes die's al een half uur als een maniak rondjes aan het draaien onder het genot van een leuk hysterisch muziekje. doet ze minstens een keer of 4 per dag (zie ook het filmpjestopic). hoe hard ik ook mijn best doe om die lawaaitroep te weren uit huis, ze zijn me steeds te snel af. maar vanmiddag als selene slaapt komt het batterijenmonster die batterijen wel weer opeten
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 10:39:52 #209
5428 crew  miss_sly
pi_84389846
We kunnen ze geen goede muzieksmaak aanleren he? ahet klinkt wel gezellig, voor een keertje, maar 4 keer per dag ik kijk vanavond het filmpje, kan niet op kantoor, maar ik ben benieuwd.

Jullie gaan het me niet tegen maken, he, mijn fijne verwachtingen?
pi_84390258
selene is ook al dol op de radiooranje illegale piratentroep van de buurman vergeleken daarmee is frans bauer echt kwaliteit
  vrijdag 23 juli 2010 @ 11:07:36 #211
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_84390660
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:10 schreef Jeetjejom het volgende:
Heb een heel klein beetje bijgelezen, en ik weet ook wel dat ik Jorja gewoon ooit wel vanzelf rond zie lopen, maar het is zoooo vermoeiend voor mijn rug (en voor die van mijn man en voor iedereen eigenlijk) en van de andere kant, nu is het nog lekker overzichtelijk, strax kan ik haar overal gaan zoeken.
Miss, klinkt als een hele leuke dag met jullie meisje!
Hier praat ze nog niet, maar wijzen en zich uit je armen laten vallen als ze iets wil, doet ze als de beste. Ze brabbelt wel de hele dag door, inclusief de verschillende toonhoogtes,dus ik ben bang voor een kletsmajoor in wording.
Ik ben hier niet zo heel vaak meer te vinden maar wil wel graag even reageren op jou posts omdat ik er een en ander in herken

Onze dochter word over 5 dagen 18 maanden en loopt sinds afgelopen week pas (een beetje) los.
Ze kan het wel maar ziet er de noodzaak nog niet heel erg van in denk ik en het is ook niet erg, ze gaat het echt wel een keer helemaal zelf doen. Het is ook een stukje angst om te vallen bij haar, op de bank of een andere zachte ondergrond waar ze kan vallen zonder dat het pijn doet loopt ze namelijk wel goed!

Elk kindje leert het vanzelf en de een is gewoon wat sneller dan de ander.

Later lees ik weer even bij want zit nu stiekem op werk te fokken.
pi_84391098
Wat eng Vicky. Kan me voorstellen dat je moeder schrok. Was het de eerste keer dat er iets met Tess gebeurde in de tijd dat je moeder oppaste?

KD kan me voorstellen dat het moeilijk is als je kind niet aangeeft pijn te hebben en je weet niet hoe ver het gaat.

Waar moeten jullie op wachten Simmu wat betreft de psz voor Selene?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_84392519
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:20 schreef Tinuviel het volgende:
Wat eng Vicky. Kan me voorstellen dat je moeder schrok. Was het de eerste keer dat er iets met Tess gebeurde in de tijd dat je moeder oppaste?

KD kan me voorstellen dat het moeilijk is als je kind niet aangeeft pijn te hebben en je weet niet hoe ver het gaat.

Waar moeten jullie op wachten Simmu wat betreft de psz voor Selene?
yep..

mijn moeder is wel wat gewend maar ze schrok nu echt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84419731
*O* 2e kies is door *O* Zonder al te veel problemen eigenlijk. Ik voelde ook 2 dikke bobbels onderin..

O+ O+ Tess speelt verstoppertje mee O+ O+
Nou ja, op haar maniertje dan. Wij spelen regelmatig verstoppertje met Amber en als we dan vragen aan Tess waar Amber/papa/mama is loopt ze naar de verstopplek en gaat ze staan wijzen :D O+
En ze heeft zo'n ontzettende lol erin. Gilt van het lachen :D

Ze wil niet meer kruipen.. Mevrouw wil alleen maar lopen O+ O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 24 juli 2010 @ 08:08:10 #215
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84427888
Even *O* voor een lopende, verstoppende Tess met een 2e kies *O*

Maarten en ik staan bijna klaar om voor het eerst samen naar Artis te gaan! Voor mij is het ook al 15 jaar terug (ofzo), we (althans, ik) hebben er zin in!
pi_84428062
Verstoppertje, dat kennen we nog niet hier :D Keertje testen :D
KLinkt superleuk zo :Y

HIer is het al 2 dagen jengelen en dreinen. Echt de hele dag zo'n kort gemaakt huiltje *èh-èh-èh-èh*
RHAAAH.
EN vanmorgen kwam hij weer zo uit bed. En het is écht geen huiltje dat ik denk: er is iets aan de hand.
Maar gelukkig is het weekend en is TARA nu met hem aan het torens bouwen :P
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 09:01:37 #217
5428 crew  miss_sly
pi_84428237
Tess *O* voor je kies! en wat leuk dat ze verstoppertje speelt :D

Marie, veel plezier!

freecell, fijn, weekend *O* even iemand anders die de entertainment kan verzorgen :)

Wij gaan denk ik zodadelijk fietsen. Even naar het Vondelpark ofzo. Ik zou graag naar een leuke speeltuin voor kleine, lopende en klauterende mensjes gaan, maar ik vrees dat alles toch meer voor de iets grotere kindjes is en dat ze dan nog niet kan klauteren en klimmen.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:04:39 #218
238474 Jeetjejom
pi_84429925
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:07 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Ik ben hier niet zo heel vaak meer te vinden maar wil wel graag even reageren op jou posts omdat ik er een en ander in herken ;)

Onze dochter word over 5 dagen 18 maanden en loopt sinds afgelopen week pas (een beetje) los.
Ze kan het wel maar ziet er de noodzaak nog niet heel erg van in denk ik en het is ook niet erg, ze gaat het echt wel een keer helemaal zelf doen. Het is ook een stukje angst om te vallen bij haar, op de bank of een andere zachte ondergrond waar ze kan vallen zonder dat het pijn doet loopt ze namelijk wel goed!

Elk kindje leert het vanzelf en de een is gewoon wat sneller dan de ander.

Later lees ik weer even bij want zit nu stiekem op werk te fokken.

Fruppel, hier loopt ze op de bank inderdaad ook goed, maar langs de bank niet, ze hebben dus dezelfde angst :D rare wezentjes!
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:32:24 #219
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_84430488
Morris loopt!! Een beetje onzeker nog, maar hij heeft al zeker twee meter losgelopen!!! En stiekem vind ik het heel leuk dat ie dat nu gedaan heeft en niet komende week wanneer j. En ik er niet zijn...
En hij is net alleen de trap opgekropen...dat
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_84431643
Morris! *O*

En de trap oplopen is dan weer minder :X
pi_84434714
*O* go Morris!!

Tess heeft d'r eerste echte schoenen gekregen van mijn moeder:

Ze loopt er zo trots op. Daarstraks heeft ze een heel stuk buiten gelopen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84434734
O+
Die schoentjes... O+

Nou wil ik ook nog een keer een meisje O+
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:45:32 #223
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84441637
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:04 schreef freecell het volgende:
O+
Die schoentjes... O+

Zet maar op je verlanglijstje voor Sinterklaas...

Hier deed vannacht/gisteren/vandaag de airco het niet, het was 's ochtends om 7 uur nog steeds 26 C. Kind sliep pas om half 1, vanalles geprobeerd, maar het was echt huilen en schreeuwen in het bedje. Was ook zo warm, heb nauwelijks geslapen, maar kind werd vrolijk wakker en zei overtuigend: Oh Wooowwww, toen ze het mickey mouse shirtje zag dat ze aan mocht vandaag. Roze, met glittertjes, niet mijn stijl, maar oma heeft het voor de dreumes gekocht en kind vindt het fantastisch. Shirtje ging aan en ze wreef heel tevreden met haar handen over haar shirt... IJdeltuit. Ze heeft ook nagellakjes gekregen van nichtlief, en daar is ze ook al zo mee in haar nopjes. :o Dit is niet mijn kind! :o
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:08:59 #224
238474 Jeetjejom
pi_84446321
Basboussa, jij bent geen meisjemeisje ?
Jouw warmte is genoeg
pi_84446707
Basboussa :D
Misschien heeft ze het van je man? O-)
pi_84446828
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:04 schreef freecell het volgende:

Heb je d'r al een dan? ;)

Geweldige schoenen Vicks! En Morris loopt! w/

Wat schattig, die Beisan met d'r mooie shirt en nagellak. O+
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 20:55:18 #227
5428 crew  miss_sly
pi_84447903
Morris *O* goed man!

Wat een mooie schoenen heeft Tess O+

Basboussa, haha, ik vind het wel schattig klinken :D ik vraag me hier af wat voor meisje Senna zal worden; ik had niet door dat dat al zo vroeg duidelijk kon zijn :D

Senna heeft het lopen dus echt helemaal gevonden he. Die dame heeft wat kilometers afgelegd :o En echt dat ze niet gedragen wil worden, dat is echt voor baby's :{w Dus doen we alles te voet in slakkentempo en loopt ons meisje de benen onder haar kont vandaan :') En iedere keer dat ze weer valt, staat ze onverstoorbaar op, soms wil ze dan even een hand om te helpen opstaan, en dan kuiert ze weer aan, haar hand ongeduldig loswrikkend :D
pi_84452445
Wat goed van Morris dat hij loopt *O*

Finn is helemaal gek van ballen! Alles wat rond is of maar iets lijkt op een bal daar begint hij naar te wijzen en roept ba of bal.
Sinds vanavond kan hij ook naar de bal lopen, door zijn knieen zakken, de bal pakken en weer opstaan, zo knap vind ik dat! O+
Vaak ook komt hij een van ons halen en dan wil hij een handje zodat hij tegen de bal aanschoppend door de kamer kan, geweldig!
pi_84460160
Dat is ook een moeilijke beweging, dat hurken ^O^
pi_84460300
Wat goed van Morris *G*

FTA je Finn ook al zo goed bezig *G*

Tess wat goed alleen nog maar willen lopen en wat voor mooie schoenen heb je *O*

Hier loopt er eentje standaard langs alle meubels. Op zachte ondergronden thuis, tapijt of laminaat of buiten op het gras gaat die idd wat makkelijker dan op harde ondergronden. Gisteren liep die ook gewoon buiten over de stenen. Opstaan gaat nog vaak mis en dat is vaker het geval als die moe is of geen zin heeft. :P Hij kan nog wat leren van doorzetter Senna. Toch goed als we de kleintjes vandaag weer bij mekaar brengen miss. Vorige keer heeft ook al een fijn effect gehad. :Y
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_84475939
Senna, wat een heerlijke verjaardagen heb jij gehad! En een kroon. O+

Wat goed Morris! *O*

Leuk Finn dat je zo van voetballen houdt! w/

Tess, wat heb jij je oma laten schrikken zeg! Maar wat zie je er groot uit met je schoentjes! :D O+

Wij zijn weer even terug in internetland. :)
Ko heeft me gister echt laten schrikken, we hebben een cementbak waarin hij lekker kan pootjebaden enzo. Het is leuker dan het opblaasbadje omdat hij ook kan staan en zich vast kan houden aan de rand.
Hij was aan het spelen ermee, dingen erin gooien etc. In mijn zicht.
Sta ik wat onkruid uit de grond te trekken hoor ik ineens een hoop geproest achter me. Is meneer erin gevallen toen hij iets uit het water wilde vissen. :o
Hij stond alweer rechtop maar helemaal nat.
Dus uitgekleed, afgedroogd, en weer naar buiten, ging hij er weer in hangen. Kon P. hem nog net aan zijn pakje vasthouden.
Dus alle kleertjes uit, warm water erin en spelen maar. :P

Daarna heb ik hem leeggegooid en een klein afwasteiltje met water gevuld om mee te spelen.

1 hoektand is door! *O*
Poehee, het gaat weer snel. Maar gelukkig zonder klachten, er is veel afleiding op de tuin blijkbaar.
pi_84480019
whahah dat ken ik.. elin die headfirst r zwembad in dook, toen we terugkwamen van de winkel..een maandje terug ofzo *hang, pleur, proest*
pi_84480313
Whehe :D
De mijne vindtwater geweldig, maar haat het als z'n hoofd nat wordt. Lastig onder de douche, maar soms best handig zo te lezen ;)

Ok, even vraagje. Leander ging altijd slapen zo rond 18:30/19:00 kletste dan nog een half uurtje, maximaal een uurtje en ging dan pitten.

Nu ligt hij in zijn nieuwe bed, ong. zelfde tijd naar bed (dan stort hij echt in) en nu gaat hij minimaal een uur, maar vaak ook twee uur liggen kletsen én jengelen :?

Al geprobeerd:
- middagslaapje skippen (bij middagslaapje tukt hij trouwens binnen 10 minuten) geen succes, om half 4 alsnog voor een uurtje op bed gelegd...
- later in bed, geen succes, te moe, over de rooie... juist later slapen
- bij hem gaan liggen, ook geen succes. Donderjagen, ouwehoeren, uit zijn bed klimmen en brullen (en hij blijft IN bed als je weg gaat)

Iemand nog tips? Want hij loopt overdag met walletjes rond en 's avonds is hij zo gefrustreerd...
  zondag 25 juli 2010 @ 20:45:29 #234
12913 GreatWhiteSilence
pi_84480648
Lukt het om als je bij hem ligt je arm over hem heen te leggen? Zodat ie geen kant op kan? Dat deed mijn man een tijdlang als hij Annicka naar bed bracht. En dan geen enkele kik geven en je gezicht verbergen met je andere arm oid.
pi_84480767
Neh, woedend en vechten ed als je hem vastlegt :P
pi_84480834
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Lukt het om als je bij hem ligt je arm over hem heen te leggen? Zodat ie geen kant op kan? Dat deed mijn man een tijdlang als hij Annicka naar bed bracht. En dan geen enkele kik geven en je gezicht verbergen met je andere arm oid.
dat hebben wij ook gedaan.

en dan steeds minder contact..
pi_84481242
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:38 schreef freecell het volgende:
Whehe :D
De mijne vindtwater geweldig, maar haat het als z'n hoofd nat wordt. Lastig onder de douche, maar soms best handig zo te lezen ;)
De mijne ook, daarom stond hij waarschijnlijk alweer zo snel overeind. Want dat vond ik dan weer heel knap in al mijn schrik, dat hij zich van head first weer in sta-positie had gekregen. :D

Wb je vraag, moet Leander nog wennen aan zijn bed? Misschien kan hij bv een boekje lezen? Dat hij iets 'te doen' heeft? Ik ben er niet zo voor maar misschien helpt het om te wennen aan zijn bed.
Dat hij daarvan afgeleid is. Raar wel dat zijn middagslaapje wel goed gaat. :?

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 25-07-2010 21:15:16 ]
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 20:59:50 #238
5428 crew  miss_sly
pi_84481396
oeke, schrikken zeg, zo head first. Dan is zo'n teiltje toch wat veiliger :Y
Volgens mij hebben jullie het wel fijn bij het huisje?

freecell geen idee. Wat oeke zegt, een boekje, misschien is dat een idee?
pi_84481577
Kijk nou! Helemaal niet geschrokken ervan. :D
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 21:05:37 #240
5428 crew  miss_sly
pi_84481716
Dat koppie O+
  zondag 25 juli 2010 @ 21:06:13 #241
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84481741
Free wat ontzettend lastig... Heeft het echt met het bedje te maken (middagslaapje gaat immers wel goed) of is het misschien het weer/humeur/wat anders wat niet lekker zit (en/of combinatie daarvan?). Geen andere tips ofzo, maar hier wel een dame die soms heel makkelijk inslaapt, en soms wat langer nodig heeft, terwijl ze wel erg moe is. Ben ook een beetje aan het kijken hoe dat gelijk loopt met tanden/kiezen en weer, maar soms geen 'directe' oorzaak kunnen vinden.

En oeke, wel schrikken, maar ik vind het inderdaad wel erg knap dat Ko meteen weer zo op kon staan. En hoektand zonder problemen! Is ook wel een feestje waard!

En miss, ik had eerst niet echt door dat mevrouw een prinsesje is, maar ik had vorige week met dat roze shirtje, en een glitterketting, en een nagellakje en lopen te miepen en knuffelen met zo'n lelijke knuffel toch echt wel een Oprah Aha-moment. Mijn dochter is gewoon een prinsesje, maar ik had het nog niet echt door. Mijn moeder zei zelfs: had je dat niet gezien dan? Nee dus! Gelukkig heeft ze nog wel andere facetten waar ik me wat meer mee kan identificeren, maar ik ben dus TOTAAAAAL geen meisjemeisje (Jeetjejom ;) ), en heb nooit behoefte gehad aan al die glittermooimaakmeuk, waar zoveel adneren wel van kunnen genieten... Ach, moet ik mijn vrouwelijke kant ook weer ontwikkelen, het is dus niet alleen het kind dat opgevoed wordt :D
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 21:24:58 #242
5428 crew  miss_sly
pi_84482587

Op het kdv O+
pi_84482776
Ben je ook zomerblond, meisje? Wat een knapperdje is het toch! O+

Leuk Basboussa, samen met Beisan je teennagels lakken. O+
  zondag 25 juli 2010 @ 21:30:59 #244
114177 Diaan73
pi_84482874
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:24 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]

Op het kdv O+
O+ wat is ze blond geworden. En wat goed dat ze al zo goed kan lopen!! ^O^

Ko, in het "badje", blijhoofd.. :D
Make love, not war ☮
pi_84483417
Oeke wat goed dat Ko er niet van geschrokken was en alsnog zo veel plezier had. Hij glundert ook echt op de foto.

Miss wat een leuke foto van Senna, ze lijkt er idd ook echt een prinsesje op *O*

Basboussa samen make-up doen :P

Free ik zou het niet zo goed weten. Wat zijn de verschillen tussen zijn middagslaapje en s'avonds? Slaapt hij s'middags in een lichte kamer bijvoorbeeld?

Jair vond water over zijn hoofd ook echt niet leuk aan het begin, maar dat trok steeds meer weg. Laatst in het zwembad ging papa hem zelfs kopje onder duikelen laten zien en meneer gaat zo zijn hoofd in het water stoppen met pet en al. :s)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_84484154
Voor wat het waard is Free, die van mij ligt tegenwoordig ook eerst een uur te kletsen, zingen, boekje te lezen etc voor hij in slaap valt. Zelfs als hij bekaf is. Ik denk dat het met het seizoen te maken heeft, warm. lang licht, pratende mensen buiten.
pi_84484242
free, selene is net een paar dagen uit zo'n periode. ik had geprobeerd om boekje mee toe te staan, maar dat was geen succes (na anderhalf uur was ze het beu en duurde het gedoetje uiteindelijk toch nog langer). uiteindelijk hebben we gewoon maar ouderwets troosten + direct terugleggen gedaan. het is een fase, het gaat over :*
pi_84484689
Freecell, voor wat het waard is: hier duurt het in slaap vallen 's avonds altijd langer dan 's middags. Helpt het ook niet om hem 's middags na bijvoorbeeld een uurtje wakker te maken?
Aan inslaapadvies van mij heb je niets, ik lig er elke middag en avond naast (Lieuwes ledikantje staat nog bij ons op de kamer). HIj is er inmiddels zo aan gewend dat hij zodra ik hem in zijn bedje leg mij naar de juiste plaats dirigeert met z'n priemende vingertje :D

Miss_sly, wat een superschattig meisje heb je daar *;
Eén jaar alweer! En er staat nog zoveel moois te gebeuren O+
pi_84485509
Ko O+ Dat badje staat hem geweldig :+

Senna ok al een leuke foto O+

Volgens mij is er geen verschil tussen 'smiddags en 's avonds?
Ik zeg: ga je mee, gaan we lekker naar.....
En hij: BED! *O* En dan rent hij zelf al naar boven.
En om 19:00 is het ook echt nog niet donker... En ik denk dus ook niet dat het aan het bedje ligt, omdat het 's middags wel goed gaat.
Ga inderdaad maar beginnen met slaapje afbouwen denk ik.... Gewoon beetje eerder wakker porren.
pi_84486615
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:29 schreef freecell het volgende:
Ko O+ Dat badje staat hem geweldig :+

Senna ok al een leuke foto O+

Volgens mij is er geen verschil tussen 'smiddags en 's avonds?
Ik zeg: ga je mee, gaan we lekker naar.....
En hij: BED! *O* En dan rent hij zelf al naar boven.
En om 19:00 is het ook echt nog niet donker... En ik denk dus ook niet dat het aan het bedje ligt, omdat het 's middags wel goed gaat.
Ga inderdaad maar beginnen met slaapje afbouwen denk ik.... Gewoon beetje eerder wakker porren.
Misschien is hij 's avonds gewoon minder of anders moe dan 's middags? Is het moeilijker om de dag af te sluiten dan een middagslaapje te doen? Lieuwe gaat ook beide keren even enthousiast naar boven, maar valt 's avonds een stuk minder enthousiast in slaap. Terwijl ook hier alles hetzelfde is. Onverklaarbaar, maar wel waar. En dat bedje kan best nog wel wennen zijn denk ik, ook al gaat het 's middags goed. Zo'n hele nacht voor de boeg is toch anders dan even tussendoor de oogjes dicht.
Maar 's middags eerder wakker porren is inderdaad een plan, misschien werkt het.
pi_84493524
O+ Senna O+
Ko, badjesmonster O+ zo herkenbaar. Tess gaat er ook face-forward in

Gister had Tess een klein ongelukje. Ze was gek aan het doen met Amber, liep om de tafel en toen was het boem, huilen en bloed op de grond. Had ze ws. op haar tong gebeten. Met speeksel erbij leek het een flinke bloeding maar uiteindelijk was het dus maar een klein gaatje. Ze heeft er verder weinig last van gehad. Heeft gegeten en gedronken en is zonder problemen gaan slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84493939
Arme Tess ;(

HIer vanmorgen iemand die zijn pyjama niet uit wilde :?
Eerst boven: ik, zo... pyjama uit.
Hij: nee pielama uit!Mij pielama!
Ik: :?
Hij Pielama blelenen (beneden)
Ik: ok, doe maar :P

En na ijn ontbijt heb ik hem moeten omkopen met een t-shirt met een auto _O-
Blijkbaar zit z'n pyjama lekker ofzo :D Of het is puberen :+
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 09:48:37 #253
5428 crew  miss_sly
pi_84495230
Arme Tess. GElukkig viel het mee!

Leander wil gewoon een pyjamadag houden :P heeft ie een goede dag voor uitgekozen :D

Senna was om 5.15 wakker :{ bij on sin bed gevoed maar om half 7u was het echt klaar met in bed liggen, dus opgestaan enzo. Nu ligt ze er net weer in, en ik ga ook weer even plat :O
  maandag 26 juli 2010 @ 11:21:05 #254
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_84497634
Oeh... Tess :* . Ik vind haar zo groot op die foto waar ze haar eerste schoenen draagt, Vicky! Wow! :D

Miss, slaap ze :Z

Wij zijn nog steeds op vakantie en het i'net is hier bagger, kan dus niet zo goed bijblijven nu. Het gaat hier wel helemaal super, ook het slapen! Ge-wel-dig *mikoxx gaat niet meer naar huis hoor O-) *
pi_84498563
Hm, lekkere pyjama's dat ken ik nog van vroeger. Dan waren je kleren gewoon niet zo lekker zacht en warm. O+

Arme Tess, dat was even schrikken al dat bloed! :*

Fijn Mikoxx, klinkt heerlijk!
pi_84499803
Ik kom vast even gluren, want over een week mogen wij hier ook legaal meekletsen... :o.
Iris gedraagt zich al aardig als een dreumes inmiddels, ze loopt, ze haalt boevenstreken uit, klimt en is gewoon een lekker vrolijk ding meestal :).
Fake it till you make it...
pi_84499913
Dat klinkt wel als een dreumes inderdaad :D
Welkom alvast!
pi_84506312
Free de pyama is natuurlijk ook lekker voorgewarmd van het in bed liggen en waarschijnlijk super comfortabel.

Mikoxx dat klingt heerlijk.

Vicky wat vervelend van Tesst ongelukje. Gelukkig viel het heel erg mee.

Nijna klingt idd als een vrolijke en ondeugende dreumes. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 26 juli 2010 @ 21:07:09 #259
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84520990
Leander, lekker in pyjama! Maar gelukkig is een auto t-shirt ook goed :)

Arme Tess :*

En Ko ging koppie onder :{

Maarten is dus zaterdag voor het eerst naar Artis geweest, hij vond het geweldig! Veel in de wagen gezeten, af en toe gelopen en 's middags een uurtje geslapen in de wagen :z Er zijn foto's gemaakt, alleen niet door mijzelf, maar door een vriendin. Deze krijgen we als we haar weer zien!
pi_84521115
Wat heerlijk in Artis. De reis ging dus ook goed, Marie?

Ko is nog wakker. :{
Kijk ik net op, zie ik hem zo boven de tafel uitkomen. Stond meneer op een krukje. :o
Oh hemel, het gaat hier echt de goede kant op hoor. :X
pi_84521741
Maarten, leuk naar Artis!

Oeke, inventief mannetje die Ko ;)
  maandag 26 juli 2010 @ 21:29:16 #262
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84522187
Nijna, alvast welkom :)

De reis ging prima, heen heeft hij lekker gespeelt, we zaten in zo'n 8 persoons gedeelte van de trein, en ik had die gebarricadeerd met de kinderwagen (anders kon ik hem constant bij de trap vandaan plukken). Vond de conducteur niet heel erg leuk, maar goed. En terug lag hij lekker te hangen in de wagen.

Maarten is op het moment ook van het klimmen, vanmiddag stond hij bovenop zijn hobbelpaard :D
pi_84522795
Maarten, lefgozer :o
pi_84545120
Haha, zo zijn ze, die dreumesen :P
Hier één zó moe, walletjes, blijft wel in zijn bed liggen, maar slapen, ho maar ;(
Gisteravond 20:30 voor hij sliep, vanmorgen om 7:00 weer wakker.
En om 12:00 'mij bed! :Y '
Dus in bed en dreinen, drenzen en mopperen in bed, maar slapen, ho maar -O-
En hij is zo moe...
pi_84546141
Ik kom ff :W naar iedereen. Lees wel mee, reageer niet zo vaak. Weinig te melden.
Tyler is wel heeel lief en leuk en ondeugend! O+ En ook klimgeit. En vannacht uit logeren bij mijn zusje, waar hij vandaag blijft. Eind vd middag haal ik hem weer op met Kim.
pi_84546503
Oh ja, op zijn hobbelpaard gaan staan en dan ook nog hobbelen, dat doet Graeme ook. Klimmen is echt helemaal hip.
En hij is de laatste dagen zo moe. Hij slaapt lang uit, en dan na zijn boterham is hij alweer zo moe dat hij gelijk weer naar bed kan. En echt veel slapen overdag he. En als hij wakker is, is hij vaak ook wat mopperig/huilerig. Maar hij lijkt niet ziek ofzo. Vreemd.
pi_84546845
Hmm Tessie, dat is inderdaad maf... ook geen koorts oid?

En dat klimmen? Leander zijn enige levensdoel is momenteel: hogerop komen!

Hoewel het een periode nog erger is geweest :D
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:35:43 #268
114177 Diaan73
pi_84546945
Lennon klimt de laatste tijd steeds op de salontafel of de stoel die bij de pc staat. :') Het is blijkbaar hip onder de dreumesen :D

Vanmiddag naar cb, ben benieuwd hoe zwaar en groot hij nu is. Volgens ons is hij toch wel goed gegroeid.
Make love, not war ☮
pi_84547512
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 13:26 schreef tessie het volgende:
Oh ja, op zijn hobbelpaard gaan staan en dan ook nog hobbelen, dat doet Graeme ook. Klimmen is echt helemaal hip.
En hij is de laatste dagen zo moe. Hij slaapt lang uit, en dan na zijn boterham is hij alweer zo moe dat hij gelijk weer naar bed kan. En echt veel slapen overdag he. En als hij wakker is, is hij vaak ook wat mopperig/huilerig. Maar hij lijkt niet ziek ofzo. Vreemd.
Tessie wij hebben dat hier ook een tijdje gehad dat hij nog echt veel sliep. Dat kon rustig een uur of 3/4 op een dag zijn hoor. Die van ons is dan ook heel erg bezig met tanden krijgen. Wij dachten toen dat het misschien het tanden krijgen wellicht in combinatie met veel beweging door het gaan lopen zou kunnen zijn. Het kan zijn dat ze dat gewoon hartstikke veel energie kost. Zou het wel goed in de gaten houden of er idd verder niets met hem aan de hand is. ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_84547955
Nee hij heeft geen koorts, en hij is ook wel vrolijk zo lang je hem de hele tijd entertained zeg maar, maar je moet wel steeds wat nieuws verzinnen anders is het niet goed, en even alleen spelen is ineens heel snel huilen enzo, terwijl hij dat eerder gewoon heel leuk deed. Ook in de box zetten of in de kinderwagen is nu gelijk huilen. Gelukkig vind ie het in de mei tai wel altijd prima, lekker tegen papa aanplakken O+
En normaal gesproken sliep hij 4 uur overdag, maar nu dus nog meer. En ook dus gelijk na het ontbijten is hij alweer moe. Misschien omdat hij bezig is met los staan en proberen om stapjes te doen enzo, dat dat gewoon heel veel energie kost ofzo? Of een sprongetje?

Nemen jullie trouwens nog steeds reserve kleertjes mee als jullie ergens heen gaan? Ik doe dat tot nu toe wel altijd, maar eigenlijk komt het haast niet voor dat we ze ook echt nodig hebben... En ik vind het zo'n gesleep elke keer, helemaal straks, als ik voor 2 kindjes een luiertas in moet gaan pakken...
pi_84548068
Tessie, ik neem altijd reserve kleren mee. Tess heeft er een handje van om zichzelf (vooral bij Ikea) helemaal onder te poepen.

Vannacht was het weer helemaal prut hier. Tess was weer lekker aan het spoken :X :(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84548149
Balen Vick, weer een rotnacht -O-
Ik ben ook wel bang dat ik het gewoon jinx als ik stop met reserve kleertjes meenemen, zal je net zien dat ie dan ineens wel door gaat lekker of zichzelf idd onder gaat poepen ofzo :X

Graeme is de laatste tijd (sinds ie zo moe en mopperig is) trouwens 'snachts ook wel een paar keer huilend wakker. Maar er is dan eigenlijk niks aan de hand, even troosten en hij slaapt weer verder.
Raar hoor :? Eerder sliep ie eigenlijk altijd probleemloos gewoon door.
pi_84548182
Ik neem eigenlijk alleen een luier (of 2) mee als we een dagdeel of minder weggaan :)
En wat drinken/eten als daar niks is :)

Travel light :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 14:04:48 #274
12913 GreatWhiteSilence
pi_84548249
We nemen al tijden geen reserve-kleding meer mee, al heel vroeg al niet meer. Dat levert soms wel eens extra kleding op bij oma trouwens, als ze oppast en vind dat we haar te koud gekleed hebben. Dan gaat ze shoppen met Annicka en koopt ze weer wat rompertjes enzo. :')
pi_84548616
Dat klinkt bekend :D
Hier slaan oma's ook altijd aan het wassen als ik ze wél schone kleren meegeef :D
Krijg ik hem terug in zijn reserve kleren (want zijn kleren waren heel vies na de zandbak/de speeltuin/de kinderboerderij!) en zitten zijn andere kleren er gewassen en gestreken bij O+
pi_84548711
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
We nemen al tijden geen reserve-kleding meer mee, al heel vroeg al niet meer. Dat levert soms wel eens extra kleding op bij oma trouwens, als ze oppast en vind dat we haar te koud gekleed hebben. Dan gaat ze shoppen met Annicka en koopt ze weer wat rompertjes enzo. :')
Op zich ook wel handig GWS. Wij slepen ook nog overal reservekleren mee. Soms heb ik zoiets van: het zou fijn zijn als er bij oma en opa, waar hij toch vaker is een en ander zou zijn. Maar goed als ze iets kopen geven zij het gewoon aan ons en ik kan me ook wel voorstellen, dat kleding lastig is om aan te schaffen voor daar omdat je gewoon bij blijft kopen elke keer dat hij groeit. Ik durf ook niet goed zonder reserve kleertjes weg te gaan. Thuis heeft hij er een handje van om zich zo onder te poepen dat je in ieder geval romper en broek mag gaan verschonen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:16:37 #277
12913 GreatWhiteSilence
pi_84551601
Gelukkig valt het aantal doorlekkers nog steeds op twee handen te tellen. Tegenwoordig is alles gewoon vast, dus dan hoef je al helemaal niet bang te zijn voor doorlekken.

Iemand was laatst trouwens verbaasd dat ik het niet vervelend vond dat de oma's kleding kochten, maar ik ben eerlijk gezegd allang blij dat ze zich niet met de opvoeding bemoeien... :P Die wijkt namelijk nogal af van wat zij gewend zijn... O-)
  Moderator dinsdag 27 juli 2010 @ 15:22:40 #278
5428 crew  miss_sly
pi_84551928
Kennen jullie het nummer "At Seventeen" van Janis Joplin?

Ik moest net hard mijn best doen om niet te huilen op mijn werk :') De gedachte dat ons meisje zich misschien ooit zo zou voelen....ouch. Je moet er toch werkelijk niet aan denken, die stomme puberteit en de onzekerheid en de narigheid die dat met zich mee kan brengen....brrrr. Gelukkig duurt dat nog heeeeeel lang!
pi_84563555
Vraagje voor de dreumesmoeders!

Mijn neefje heeft het niet makkelijk. Hij is best vaak ziek, heeft net de 6e ziekte achter de rug en er staan allerlei tanden op doorkomen waaronder hoektanden. Hij is over het algemeen vrolijk, maar hij loopt bijvoorbeeld wat wankel en sloft daar ook vaak bij. Is dit voor iemand herkenbaar? En zou het te maken kunnen hebben met de algehele malaise? Zijn moeder maakt zich er wel zorgen over en de huisarts heeft (vooralsnog) niks gevonden.
pi_84563768
Wankel lopen bij moeheid en malaise is hier aan de orde van de dag.
Mijn schoonmoeder noemt hem dan een dronken zeeman :')
pi_84563799
GWS, mijn (schoon)moeder koopt ook regelmatig iets van kleding voor Tess en/of Amber. Schoonmoeder alleen minder omdat wij niet bepaald dezelfde smaak hebben.
Mijn moeder is met Tess de stad ingegaan om d'r allereerste schoentjes te kopen. Ik vind het prima!

Claudia, ik herken het niet maar het zou best aan zijn algehele malaise kunnen liggen. Misscien moet ze het nog even aankijken.

O+ Tess is zo'n heerlijke knuffelkont. Soms, als ik haar vast heb, gooit ze haar hoofd in mijn nek, drukt ze haar lijfje tegen me aan en doet haar ampjes stevig om me heen O+
vanmorgen zijn we wezen zwemmen en toen ze het zwemwater zag werd ze helemaal enthousiast..
O+ kleine waternimf O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84563837
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:24 schreef freecell het volgende:
Wankel lopen bij moeheid en malaise is hier aan de orde van de dag.
Mijn schoonmoeder noemt hem dan een dronken zeeman :')
_O- Dat is waar Leander mij zondag aan deed denken.
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:41:43 #283
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84564384
Ik neem eigenlijk ook altijd wel reservekleren mee als we op pad gaan (alleen als we bijv. boodschappen gaan doen niet). En op het kdv heb ik standaard wel 2 broeken, 2 shirtjes en 2 rompertjes liggen. Vandaag was in ieder geval 1 setje wel nodig, Maarten had last van diarree (2x). Hopelijk heb ik hem niet aangestoken met mijn buikgriepje, ik ben er net weer vanaf
pi_84565312
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:26 schreef Vicky het volgende:
O+ Tess is zo'n heerlijke knuffelkont. Soms, als ik haar vast heb, gooit ze haar hoofd in mijn nek, drukt ze haar lijfje tegen me aan en doet haar ampjes stevig om me heen O+
Heerlijk is dat Vicky he ;) :Y

Hier ook een knuffelkont. Als je zegt geef je mama of papa een kusje komt die zo op ons afstappen met getuite lippen en :* zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_84565353
Thijs heeft ineens ontdekt dat los staan hip is. Hij kan er zelfs bij in zijn handen klappen O+
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:35:03 #286
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84566725
Wat goed van Thijs! :)
  Moderator dinsdag 27 juli 2010 @ 21:41:58 #287
5428 crew  miss_sly
pi_84567033
Thijs *O*

Mijn ouders hadden oppasdag vandaag en ze waren weer helemaal yrisch toen ik thuiskwam. Senna was zo lief en leuk en grappig en komisch en ze loopt zo goed en ze luistert goed en ze eet goed :D O+
Het toppunt was wel dat na de lunch Senna in haar oogjes wreef en mijn moeder vroeg of ze haar in bed zou leggen, en Senna "ja" zei, om zich vervolgens idd rustig in bed te laten leggen, haar knuffel te pakken en gewoon te gaan slapen :') nog nooooit meegemaakt :D
pi_84567214
Goed hoor Thijs! 8-)

Heerlijk dat knuffelen! Ik ben er dol op. Met die grote grijns van hem. O+

Eigenlijk hebben we bijna nooit reservekleren bij ons. Ik vergeet dat altijd. Wel een luiertje of 2 en een drinkbeker tegenwoordig. Maar ik vergeet meestal de helft.
Ko heeft overigens misschien 3 keer uit zijn luier gepoept. Dus de noodzaak is ook niet groot zeg maar.

Miss, hou eens op je zorgen te maken over evt puberleed. Daar kan ik nog niet aan denken hoor. laat ze nog maar even lekker klein blijven. ;)

Tessie, dat huilen doet Ko ook af en toe. Ik denk dat het dan een droom is waardoor hij moet huilen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:46:09 #289
114177 Diaan73
pi_84567228
Thijs wat goed!! ^O^

Sly, dat klinkt erg lief O+

Lennon is voor het komende half jaar weer goed gekeurd. Hij is nu 10,4 kilo en 80,2 cm. Verder deed hij wat hij moest doen op deze leeftijd... en soms meer. Dat is dan weer meegenomen. :D

Ik neem trouwens ook bijna nooit nog reservekleren mee. Alleen een luier met doekjes en evt. beker/speen.
Make love, not war ☮
pi_84567240
Oh wat klinkt dat heerlijk Miss! O+
pi_84568481
*O* Wat knap van Thijs!
En Senna O+ Dat klinkt echt super lief.
En Lennon ook weer helemaal goedgekeurd en meer *O*
Leuk ook al die knuffelkindjes zeg! Graeme begint ook wat meer te knuffelen nu, vind het zo lief en gezellig O+
Oh en vandaag was hij trouwens weer heel vrolijk, en hij ging zelf kiekeboe spelen voor het eerst! Ging hij achter de tafel kruipen dat ik hem net niet meer kon zien, en dan snel weer terug in het zicht en dan riep ik BOE! En lachen! Echt een hele tijd achter elkaar. Zo leuk dat ie nu echt dat soort dingen begint te doen! O+

Ik denk dat als Anna er straks is, dat ik dan ook maar stop met reserve kleertjes voor Graeme meeslepen, scheelt toch weer ruimte.
pi_84570837
Wat goed Thijs!
pi_84578631
Wat goed Thijs *G*

Senna ben je lekker lief en aardig geweest bij oma O+ Troost je miss gebeurt volgens mij wel vaker dat ze ergens anders makkelijker zijn dan thuis met bepaalde dingen.

Tessie dat soort interactieve speeltjes zijn erg leuk idd. Betekent dat je weet het geslacht en de naam van de kleine al?

Diaan wat goed Lennon weer goedgekeurd *G* Wat voor tests of dingetjes moeten de kleintjes dan doorstaan bijd de 18 maanden check? Wij hebben hem over anderhalf of twee weken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:59:31 #294
114177 Diaan73
pi_84579194
Blokjes stapelen en dan tellen ze hoeveel blokjes gestapeld zijn. Lennon lijkt links te worden.. hij deed er met links meer dan met rechts. :D , bal gooien, woordjes zeggen en de wvk kijkt wat ze al kunnen. Lennon kan bijv. ook al tegen de bal trappen en ging uit zichzelf zitten puzzelen.. dat zijn dat dingen die ze dan afvinken op de lijst.
Make love, not war ☮
pi_84579415
Thijs! *O*

Senna _O- Ik herken dat :D Leander verandert bij opa's en oma's ook ineens in een braaf jochie :D
pi_84582378
Heeft iemand van jullie misschien toevallig zo'n half jaar geleden of net iets langer een houten traphek van de Hema gekocht? Ik wil graag nog eentje hebben en daarvoor moet ik het artikelnummer weten maar kan nergens ons bonnetje vinden. Het is er eentje die in een blauwe verpakking zat en metalen sluitingen, aan de bovenkant wordt die omsloten door een plastic constructie. Hij heeft GEEN ROOD KNOPJE waar je op meot drukken om te sluiten of te openen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_84584406
Helaas Tinuviel :)

Net even bij de inloop op het CB geweest en Leander is nog net zo zwaar als 4 maanden geleden en als 5 maanden geleden. 10 KG rond.
Niet helemaal de bedoeling... :{ Vond de wvk ook. Dus over 3 weken even bij de arts langs :)
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 14:24:42 #298
5428 crew  miss_sly
pi_84588712
he freecell, dat is ook niet fijn :N Geen idee waar het door komt? hij eet en drinkt goed, ontwikkelt goed?
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:37:17 #299
12913 GreatWhiteSilence
pi_84589224
Het is altijd balen als de groei minder gaat als je hoopt/verwacht. -O-

Wij hebben ook een extra afspraak met de arts, vanwege Annicka's groei. Die was een halve kilo lichter dan ik verwachtte. Ze was wel gegroeid, maar niet zo heel veel. Ik denk niet dat er wat uitkomt verder, want toen ik bij de inloop was drie weken was ze weer flink gegroeid. Maar een extra controle is nooit weg. :)

Ik hoop dat er verder niets aan de hand is, freecell. :)
pi_84590358
Freecelle dat is niet fijn om te horen kan ik me voorstellen. Heb jij verder wel het idee dat die goed eet, drinkt, vrolijk is en zich ontwikkelt? Dat is wel het belangrijkste volgens mij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')