quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:16 schreef simmu het volgende:
pfffff. hier gezever omdat sangdrax vind dat selene teveel tv kijkt (een uurtje per dag om en nabij, en niet eens elke dag). die's pas tevreden als ze geen tv kijkt. ooit. want tv is slecht voor haar motoriek. ik word er soms zo moe van hpoe alles opvoedkundig verantwoord moet zijn he
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Tja, we leven nu eenmaal in de 21ste eeuw, dus je moet al bij de Amish gaan wonen wil je de TV uitbannen. Ik denk dat af en toe een uurtje tv juist goed is, want dan leer ze dat TV kijken best kan, maar wel met mate.
mijn laatste berichtquote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hmm en lastig dat de ouders niet op 1 standpunt staan. Ik heb nog nooit begrepen dat tv kijken slecht is voor de motoriek trouwens. Je ziet toch ook vaak dat de kinderen meedansen/bewegen op wat ze zien/horen op tv.
Lastig hoor Simmu. Zowel Peace en ik hebben er niet zo'n moeite mee.. met Twan ook nooit gedaan, is ook goed gekomen.
hier staat de tv ook (te) vaak aan maar aangezien ik een kleuter heb die absoluut niet zelfstandig kan spelen is een dvdtje/tv een "uitkomst"quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hmm en lastig dat de ouders niet op 1 standpunt staan. Ik heb nog nooit begrepen dat tv kijken slecht is voor de motoriek trouwens. Je ziet toch ook vaak dat de kinderen meedansen/bewegen op wat ze zien/horen op tv.
Lastig hoor Simmu. Zowel Peace M. en ik hebben er niet zo'n moeite mee.. met Twan Amber ook nooit gedaan, is ook goed gekomen.
Vind ik ook wel hoor. Als Lennon aan het drammen is en ik moet koken, zet ik hem met gemak even in de kinderstoel voor de tv. Kan ik even rustig doen wat ik moet doen. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar even zoals het kan. Twan is vaak vroeger wakker dan wij, hij gaat dan beneden tv kijken of op de WII spelen...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:49 schreef Vicky het volgende:
[..]
hier staat de tv ook (te) vaak aan maar aangezien ik een kleuter heb die absoluut niet zelfstandig kan spelen is een dvdtje/tv een "uitkomst"
Ik zet Senna ook wel eens even voor de tv hoor, maar eigenlijk nooit vast in een stoeltje. Ik zet dan iets leuks op (babytv ofzo) en als het haar echt boeit, zoals gisteravond, kan ze daar ademloos naar gaan zitten kijken. Als het niet boeit, heeft ze iig de optie iets anders te gaan doen. Vind ik wel zo fijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Vind ik ook wel hoor. Als Lennon aan het drammen is en ik moet koken, zet ik hem met gemak even in de kinderstoel voor de tv. Kan ik even rustig doen wat ik moet doen. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar even zoals het kan. Twan is vaak vroeger wakker dan wij, hij gaat dan beneden tv kijken of op de WII spelen...
Als ze nou bijv. nooit beweging zouden krijgen of buiten komen, vind ik het weer een ander verhaal... maar dat is best in evenwicht.
Ik kijk zelf trouwens ook graag en veel tv.
Echt hoor, we gingen het loopfilmpje kijken, en als Senna zo dichtbij komt met haar gezichtje op het eind, ging Ko's hoofd steeds een beetje scheef met een verlegen lachje.quote:
Dat doe ik ook niet altijd hoor. Alleen als hij aan het dreinen is en niets goed is. Meestal is dat tegen etenstijd als hij ook wat moe begint te worden en ik in de keuken aan de slag moet. In de stoel zit hij dan wel lekker rustig te kijken. Het lijkt dan net of hij ook even dat rustmomentje nodig heeft.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zet Senna ook wel eens even voor de tv hoor, maar eigenlijk nooit vast in een stoeltje. Ik zet dan iets leuks op (babytv ofzo) en als het haar echt boeit, zoals gisteravond, kan ze daar ademloos naar gaan zitten kijken. Als het niet boeit, heeft ze iig de optie iets anders te gaan doen. Vind ik wel zo fijn.
oeke, wat lief van Ko
quote:nja het probleem is bij deze leeftijd vooral het medium TV.. de beleving is anders dan een echte wereld, daardoor remt hun ontwikkeling en in ergere gevallen raken ze in de war
ik zou wel willen juichen, maar dan gaat die fok jinx afquote:
Had ik ook.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
want ik heb een gruwelijke hekel aan de Teletubbies en dat soort programma's.
Het babytv dat bijons op is, vind ik niets mis mee, eigenlijk. Vind het eerder vreemd dat ze zoiets zouden verbieden. Het zijn rustige, korte dingetjes, veel van kleifiguurtjes, wat muziek, en er gebeurt erg weinig. Senna vindt ook lang niet alles leuk, gelukkig. Gisteren heeft ze een minuut of 10 echt zitten kijken, maar dat is echt een uitzondering. ER zijn een paar dingetjes waar ze echt op reageert, en die zet ik dan wel eens op, Ik vind het redelijk overtrokken om die te verbieden.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
In Frankrijk is baby-tv trouwens verboden omdat het slecht zou zijn en ook in de VS is het advies een kind onder de twee geen tv te laten kijken. Ik heb zelf de tv nooit aanstaan ter Annicka's vermaak want ik heb een gruwelijke hekel aan de Teletubbies en dat soort programma's.
Trouwens: dat vind ik een heel goed idee!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het zo lief klinken, oekewe moeten maar snel weer meeten
Ja, we gaan uit eten, bij het Okura, Japans aan de tafel, weet je wel. Met een wijnarrangement of cocktails ofzoquote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:36 schreef oeke het volgende:
[..]
Trouwens: dat vind ik een heel goed idee!![]()
En wat spannend dat Senna gaat logeren! Gaan jullie iets leuks doen? Met cocktails?
Goh je hebt het goed bekekenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:40 schreef Estrys het volgende:
Jullie zijn ook niet de doelgroep van de teletubbies natuurlijk![]()
Ik vind Bumba nou ook niet iets om een gat in de lucht te springen maar ach het kind klapt enthousiast mee. Overigens verdenk ik de makers van Bumba ervan dat ze die kinderen die er in spelen uitgezocht worden op uiterlijkOm de ouders die kijken een goed gevoel te geven over hun eigen kind of zo. Jeuj wat zitten daar lelijke kinderen bij
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:56 schreef oeke het volgende:
Haha, wat erg zeg! Stelletje snobs met je mooie kind!![]()
![]()
Ik doe wel even PM Estrys.
Als ze ouder zijn, worden de programma's soms ook leuker. Huis Anubis, Spangasquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben echt niet kindgericht qua voorkeuren, want ik heb dus ook een gruwelijke hekel aan k3.
Wat is er mis met mannen die positief reageren op tieten?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:08 schreef Estrys het volgende:
Mijn man heeft geen bezwaren tegen K3 zegt hij. Maar ik weet niet of het hem echt om de muziek te doen is. Denk meer Josje![]()
Seb riep eerst steeds bij K3 iets wat klonk als: TIETUH waarop zijn vader steevast antwoordde JA klopt! tja wat moet je met zo'n man
Nou als die mannen nog geen jaar oud zijnquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:13 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Wat is er mis met mannen die positief reageren op tieten?
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:20 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Dan heet het borstvoedingen dat is toch een goede zaak?
Ik ben een manquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:Je maakt er weer wat moois van...
Dat is mij geheel duidelijk...quote:
je post mn grapje doodquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:20 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Dan heet het borstvoedingen dat is toch een goede zaak?
Heerlijk op ontdekkingsreisquote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:56 schreef Vicky het volgende:
Het was een heerlijk middagje
Kijk Tess gaan
Nee hoor, Amber was veul trager met tandjesquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:47 schreef tessie het volgende:
Graeme heeft pas 3 tandjes.... Is dat normaal dan, dat het zo snel gaat?
Lennon is ook erg traag met tanden. Die heeft pas 4 tandjes en 1 kies. En 3 kiezen die op bijna doorkomen staan. Ze zeggen wel, hoe later de tanden, hoe sterker. Maar of dat echt waar is??quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:47 schreef tessie het volgende:
Graeme heeft pas 3 tandjes.... Is dat normaal dan, dat het zo snel gaat?
Nou lekker dan. Al dit gedoe en dan zijn ze ook nog slecht!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 07:47 schreef Diaan73 het volgende:
Ze zeggen wel, hoe later de tanden, hoe sterker. Maar of dat echt waar is??
Nou ja, dat 'Ja hoorquote:Op zaterdag 17 juli 2010 08:28 schreef freecell het volgende:
Hier was de eerste tand er ook pas met 9 of 10 maanden.
En vanaf vier maanden de omgeving al: 'ja hij kwijlt zo, vast en zeker tandjes!' ja hoor
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 08:37 schreef oeke het volgende:
[..]
Nou lekker dan. Al dit gedoe en dan zijn ze ook nog slecht!![]()
quote:Maar we hadden een hele goede nacht, op een huilbui na. En hij is vrolijk wakker geworden!
Ach, ik vond het gewoon niet zo'n aardige opmerking na alle verhalen van kindjes met slechte dagen of nachten door de pijn.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:00 schreef Diaan73 het volgende:
het wil natuurlijk zeggen dat ze slecht zijn.... volgens mij heeft het ook wel te maken met een stukje genen.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:02 schreef oeke het volgende:
[..]
Ach, ik vond het gewoon niet zo'n aardige opmerking na alle verhalen van kindjes met slechte dagen of nachten door de pijn.
En als Ko zoals gister elke keer huilend wakker wordt en op zijn hoofdje slaat vanwege de pijn dan maakt het je niet uit of tanden slecht of goed zijn als het maar ophoudt.![]()
Trouwens het lijkt me net zo'n verhaal als dat de bevalling begint als je pannenkoeken eet.
Onze fruiteter is ook even spoorloos...quote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:57 schreef Marie79 het volgende:
Freecell...
Maar dit zijn dus weer hele leuke foto's van Leander![]()
Ik denk dat wij zo maar even naar de winkels gaan, even op de fiets en wat doen, want meneer is nu alleen maar ondeugd aan het uithalen.
En waar is mijn fruiteter gebleven? Ik ben hem kwijt...
Zeg, als jullie niet ophouden met dit absoluut totaal onzinnige meningsverschil dan laat ik mijn dreumes jullie dreumesen bijten met zijn zeer goede tandjesquote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:40 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
pffff, zo is het natuurlijk helemaal niet bedoeld en heeft Lennon ook heel veel last van doorkomende tanden/kiezen. Daarbij heb ik ook mn vraagtekens gezet of het zo is. pffff
Het is niet eens een meningsverschil...quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Zeg, als jullie niet ophouden met dit absoluut totaal onzinnige meningsverschil dan laat ik mijn dreumes jullie dreumesen bijten met zijn zeer goede tandjes
Is al goed.... en ja, je kunt er inderdaad erg chagerijnig van worden van die stomme doorkomende tanden/kiezen. Wat bij Lennon erg frustrerend is, is dat op het moment dat je voelt dat er iets aankomt, het ong. nog ruim 6 weken duurt voordat de tand/kies erdoor is en al die weken is het ook gewoonquote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:09 schreef oeke het volgende:
Haha, zie je dat je chagerijnig wordt van huilende dreumessen met groeiende tanden! Sorry Diaan, je opmerking viel gewoon reteslecht bij me.![]()
En voor de tanden van Leander ben ik gewoon bang, die zijn vast nog scherper dan die van Ko.
Die zekerheid kun je niet geven, denk ik. Die komt vanzelf, als de tijd rijp is. Senna was echt al weken voldoende in balans om te lopen, of iig wat stapjes te zetten, dat was helemaal duidelijk, maar het voelde nog niet goed, denk ik. En dus ineens liep ze, zomaar.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef Jeetjejom het volgende:
Boh, wat staat Senna al goed zeg! En nogmaals gefeliciteerd!
Ik ziet hier met een 1jarig meisje met 2 tandjes die nu pas eigenlijk een beetje iets begint te doen wat op kruipen lijkt (ja, ze zit eigenlijk gewoon en beweegt zich zo voort) die helemaal panisch raakt als we 1 hand loslaten als ze staat, maar aan 2 handjes kan ze lopen als de beste (en dat doet ze dus ook al 5 maanden bijna). Iemand tips hoe ik haar zekerder kan maken van zichzelf? We zijn nu al bezig met de pollepel in een handje die wij dan ook weer vasthouden, zodat de vertrouwdheid een beetje verlegd wordt eigenlijk.....
dat heb ik helemaal niet hoor..quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:10 schreef simmu het volgende:
da's het nadeel van die leeftijdsgrens. als kindjes met 2 lopen is het allemaal best. maar hier klitten we met zn allen samen in dit topic en je hebt almaar zo'n "jamaar de *andere* kindjes doen dit-of-dat allemaal al wel!" gevoel
Ow, dat heb ik dus helemaal niet, eigenlijk. Ik vergelijk nooit, ik weet niet eens hoe oud de andere kindjes dan precies zijn enzo. Ik vind namelijk alles wat Senna doet geweldig op welk moment dan ook dat ze het doet. En of dat vroeg, gemiddeld of laat is, maakt me echt helemaal niets uit. Ik vind het gewoon zo knap dat ze al die dingen leert!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:10 schreef simmu het volgende:
da's het nadeel van die leeftijdsgrens. als kindjes met 2 lopen is het allemaal best. maar hier klitten we met zn allen samen in dit topic en je hebt almaar zo'n "jamaar de *andere* kindjes doen dit-of-dat allemaal al wel!" gevoel
Eensquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, dat heb ik dus helemaal niet, eigenlijk. Ik vergelijk nooit, ik weet niet eens hoe oud de andere kindjes dan precies zijn enzo. Ik vind namelijk alles wat Senna doet geweldig op welk moment dan ook dat ze het doet. En of dat vroeg, gemiddeld of laat is, maakt me echt helemaal niets uit. Ik vind het gewoon zo knap dat ze al die dingen leert!
Geweldig!quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:04 schreef Kleurdoos het volgende:
Verder zijn haar favo's de Bal en t bad.. dus dat is ook nog wel eens vervelend.
Elin wil je naar bed? BAD?! nee Bed! BAD?! nee niet in bad, BED! BAL?
dus dan wordt ze loeipissig als ze dan ipv in bad, in bed terecht komt![]()
Wat is het toch leuk dat Elin en Seb zo ontzettend gelijk op gaanquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:04 schreef Kleurdoos het volgende:
de onzekerheid bij een paar moeders begrijp ik wel.. maar het blijft toch echt zo dat ieder kindje anders leert en ook op een ander tijdstip, terwijl die dan al wel weer wat kan wat de ander niet kan.
Vooral met de vroege en late lopers. er kan zo een half jaar tussenzitten.
ook met het kletsen.. ik hoor af en toe al een vloed aan duidelijke woorden bij het kindje van mijn kennis.
waarbij ik denk 'WOW'! Of al die tanden en kiezen die andere kinderen al hebben.. maar me druk maken over of mijn kind nu sloom of snel is, neuh. Ik zie elke dag ontwikkeling, ze is gezond vrolijk en energiek
En elin kent veel woorden maar zegt ze liever nietCommanderen doet ze wel graag..of als ze echt iets wil hebben of wil gaan doen (haar nieuwste woord is DIETS? DIETS!!! ze houdt van fietsen maar die F is lastig
Verder zijn haar favo's de Bal en t bad.. dus dat is ook nog wel eens vervelend.
Elin wil je naar bed? BAD?! nee Bed! BAD?! nee niet in bad, BED! BAL?
dus dan wordt ze loeipissig als ze dan ipv in bad, in bed terecht komt
Verder heb ik het idee dat ze wat rustiger wordt de afgelopen 2 dagen, kiezen onder zijn eindelijk door, boven ook.. dus nu is het wachten op de hoektanden nachtmerrie
Seb kan zijn naam ook niet zeggen maar ik denk dat Seb denkt dat hij HEEJ heetquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:51 schreef Kleurdoos het volgende:
hahah ja
of ze gaat op de grond liggen en gilt bal, dan is het weer eens tiojd om de bal onder de bank vandaan te halen
met die en dat begon ze idd ook als ze iets wilde hebben
Idd leuk dat seb en Elin zo gelijk op gaanDiets!
en ze kan haartjes, oortjes, oogjes, kindjes zeggendat vind ik wel heel knap omdat ze bijvoorbeeld haar eigen naam niet zegt, ook geen opa en oma ofzo. wel papa en mama, voorheen was ik MAPA
Serieus, volgens mij hadden we hem beter HEEJ kunnen noemen. Snap soms niet waarom we het kind uberhaupt een naam hebben gegevenquote:
Femke, mijn dochter van 1j2m, die zegt al een paar maand mamma. En ze noemt mij dus ook mamma. Probeer haar steeds te corrigeren uiteraard.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:10 schreef Vicky het volgende:
Tess weigert om papa te zeggen. Ze zegt mama, Amme (Amber), Tssss (Tess) en oma.
Dochter hiero (16m) zegt pas een tijdje consequent mama, want daarvoor was alles en iedereen baba. 't Is dan ook haar leven, haar vadertjequote:Op woensdag 21 juli 2010 16:04 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Femke, mijn dochter van 1j2m, die zegt al een paar maand mamma. En ze noemt mij dus ook mamma. Probeer haar steeds te corrigeren uiteraard.. Zo af en toe zegt ze pappa, en ik reageer dan enthousiast. Maar dan krijgt ze een ondeugende glimlach en zegt ze "Mmmmmmama".
Ik heb het aangezien en ze liep daarna gewoon verder, dus ik vond het niet het ingrijpen waard, maar ergens was ik wel erg trots op mijn dame... Ik liet vroeger ALTIJD over me heen lopen, en ben toch wel blij dat ze daar geen last van schijnt te hebben...quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien treft dat neefje dan eindelijk eens zijn gelijke?![]()
Maar ik weet niet of je het af of goed moet keuren, altijd lastig dat soort dingen. Ik zou kiezen voor negeren, behalve als het te erg wordt.
w00t!!quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:34 schreef freecell het volgende:
Joep met de knuffels
Opa en oma kwam hier ook echt pas later inderdaad
En even jubelen. Leander ligt nog steeds in bedHij is er vanmiddag één keer uitgekomen (en zat braaf in bed te spelen toen ik hem er uit ging halen
)
En nu ligt hij er al vanaf 19:00 in en kan niet slapen wegens de warmte. Maar.... Hij ligt er wél nog steeds inHOERA! (en hij is gewoon tevreden, ik hoorde net 'inne gloooliiaaaa!' door de babyfoon zingen
)
quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:36 schreef simmu het volgende:
[..]
w00t!!![]()
mompelt verder iets over dat er iets voor te zeggen is dat ze zelf uit bed komen als ze het zat zijn want moeders is het beu om elke ochtend tegen selene te moeten gaan zeggen dat ze best mag gaan spelen om half 7 's ochtends en dan dus niet hoeft te gaan liggen huilen in haar bed
Jazeker Free. Was ook blij dat het eerste echte niet internationale woord (Auge) dus een Duits woord was. Alleen ben ik wel een beetje jaloers dat hij veel meer Nederlandse woorden zegt. Is dan ook weer niet zo gek, dat hoort hij natuurlijk ook vaker.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:35 schreef freecell het volgende:
Tinuviel: Dat gaat al best goed dan! Meestal gaat het met tweetalig langzamer! Hoppa voor Senna
Hij liep zondag op het grasveld ook een heel stuk, volgens Red wel 5 meter... was zo schattig om te zien...quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:52 schreef Tinuviel het volgende:
[..]Hij liep eerder gewoon zomaar een aantal keer door de hele woon/eetkamer, de hal en naar de keuken toe. Traphekje was daar wel dicht en papa was aan het koken.
Wat lief is dat zwaaien miss hequote:Op woensdag 21 juli 2010 21:17 schreef miss_sly het volgende:
Joep en de knuffelswat leuk!
tinuviel, grappig lijkt me dat, tweetalig opvoeden. Jair zegt ook al best veel
Vandaag weer een duidelijk voorbeeld dat 'da(g)' ook een duidelijk teken kan zijn dat het genoeg is. Ik ging Senna halen op het kdv, en ik praatte nog even wat na met de leidster. Senna had al eens een keer of wat in mijn decollete gegraaid en vond het kennelijk echt genoeg, dus die begon ineens naar de leidster te zwaaien: daaa!
Ze kunnen wel tegen een stootje hoor en vaak vangen ze zichzelf ook wel een beetje op met de handen. En als ze op de billen vallen, vallen ze op de luier. Komt goedquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:25 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wat lief is dat zwaaien miss heJair zwaait ook zowel bij aankomst alsook bij vertrek en ook als die er zin in heeft.
Diaan ja zondag liep die idd ook heel goed op het grasveld. Ik ben nog wel een beetje bang als die zelfstandig buiten op asfalt of op stenen loopt. Op gras valt die in ieder geval zacht.
Mijn mooie jongen, zo'n gaaf, zacht lijfje en nu...quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:56 schreef McLaura het volgende:
Wachten tot ze weer weggaan Estrys.... zoon van vrienden heeft eronder gezeten, maar je kunt er niks mee.....
t klinkt ranzig, maar deppen met urinequote:Op woensdag 21 juli 2010 21:55 schreef Estrys het volgende:
Zijn er hier dreumessen met waterwratjes? Seb krijgt er steeds meereentje ziet er een beetje ontstoken uit of zo. Iemand de gouden tip?
Wassen met betadine scrub en dan insmeren met sudo!!quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:59 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mijn mooie jongen, zo'n gaaf, zacht lijfje en nu...![]()
Ik las op internet iets over zinkzalf of sudocreme.
Ik zal morgenochtend meteen deppen met zijn ultra volle plasluierquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
t klinkt ranzig, maar deppen met urine
Neuh ik vind het niet vies maar probeer toch eerst de betadine scrubquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:08 schreef Kleurdoos het volgende:
gewoon ochtendurine opvangen en met een wattenstaafje een paar dagen lang aanstippen, werkt als een tiet
maar als je het vies vindt, mot je t lekker laten
Ik krijg hele rare beelden hierbijquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:07 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik zal morgenochtend meteen deppen met zijn ultra volle plasluierOf mag ik ook gewoon zelf over hem heen plassen?
Met dank aan papa dat mama nog even lekker kon blijven liggenquote:Op donderdag 22 juli 2010 09:42 schreef iamredleader het volgende:
Vanochtend ineens een vroeg-wakker mannetje bij ons
Vijf voor zes al, dus papa uit bed, met een grote kop koffie even samen in de woonkamer zitten. Mama was om twintig over zes wakker, dus toen kon papa naar werk
Jair loopt inmiddels echt zelfstandig, van de woonkamer via de eetkamer naar de hal, richting keuken. Dus we hebben weer een enorme stap (letterlijk) gemaakt
Ik ben hier niet zo heel vaak meer te vinden maar wil wel graag even reageren op jou posts omdat ik er een en ander in herkenquote:Op donderdag 22 juli 2010 19:10 schreef Jeetjejom het volgende:
Heb een heel klein beetje bijgelezen, en ik weet ook wel dat ik Jorja gewoon ooit wel vanzelf rond zie lopen, maar het is zoooo vermoeiend voor mijn rug (en voor die van mijn man en voor iedereen eigenlijk) en van de andere kant, nu is het nog lekker overzichtelijk, strax kan ik haar overal gaan zoeken.
Miss, klinkt als een hele leuke dag met jullie meisje!
Hier praat ze nog niet, maar wijzen en zich uit je armen laten vallen als ze iets wil, doet ze als de beste. Ze brabbelt wel de hele dag door, inclusief de verschillende toonhoogtes,dus ik ben bang voor een kletsmajoor in wording.
yep..quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:20 schreef Tinuviel het volgende:
Wat eng Vicky. Kan me voorstellen dat je moeder schrok. Was het de eerste keer dat er iets met Tess gebeurde in de tijd dat je moeder oppaste?
KD kan me voorstellen dat het moeilijk is als je kind niet aangeeft pijn te hebben en je weet niet hoe ver het gaat.
Waar moeten jullie op wachten Simmu wat betreft de psz voor Selene?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:07 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Ik ben hier niet zo heel vaak meer te vinden maar wil wel graag even reageren op jou posts omdat ik er een en ander in herken
Onze dochter word over 5 dagen 18 maanden en loopt sinds afgelopen week pas (een beetje) los.
Ze kan het wel maar ziet er de noodzaak nog niet heel erg van in denk ik en het is ook niet erg, ze gaat het echt wel een keer helemaal zelf doen. Het is ook een stukje angst om te vallen bij haar, op de bank of een andere zachte ondergrond waar ze kan vallen zonder dat het pijn doet loopt ze namelijk wel goed!
Elk kindje leert het vanzelf en de een is gewoon wat sneller dan de ander.
Later lees ik weer even bij want zit nu stiekem op werk te fokken.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:04 schreef freecell het volgende:
Die schoentjes...
Nou wil ik ook nog een keer een meisje
Heb je d'r al een dan?quote:
dat hebben wij ook gedaan.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Lukt het om als je bij hem ligt je arm over hem heen te leggen? Zodat ie geen kant op kan? Dat deed mijn man een tijdlang als hij Annicka naar bed bracht. En dan geen enkele kik geven en je gezicht verbergen met je andere arm oid.
De mijne ook, daarom stond hij waarschijnlijk alweer zo snel overeind. Want dat vond ik dan weer heel knap in al mijn schrik, dat hij zich van head first weer in sta-positie had gekregen.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:38 schreef freecell het volgende:
Whehe
De mijne vindtwater geweldig, maar haat het als z'n hoofd nat wordt. Lastig onder de douche, maar soms best handig zo te lezen
quote:
Misschien is hij 's avonds gewoon minder of anders moe dan 's middags? Is het moeilijker om de dag af te sluiten dan een middagslaapje te doen? Lieuwe gaat ook beide keren even enthousiast naar boven, maar valt 's avonds een stuk minder enthousiast in slaap. Terwijl ook hier alles hetzelfde is. Onverklaarbaar, maar wel waar. En dat bedje kan best nog wel wennen zijn denk ik, ook al gaat het 's middags goed. Zo'n hele nacht voor de boeg is toch anders dan even tussendoor de oogjes dicht.quote:Op zondag 25 juli 2010 22:29 schreef freecell het volgende:
KoDat badje staat hem geweldig
Senna ok al een leuke foto
Volgens mij is er geen verschil tussen 'smiddags en 's avonds?
Ik zeg: ga je mee, gaan we lekker naar.....
En hij: BED!En dan rent hij zelf al naar boven.
En om 19:00 is het ook echt nog niet donker... En ik denk dus ook niet dat het aan het bedje ligt, omdat het 's middags wel goed gaat.
Ga inderdaad maar beginnen met slaapje afbouwen denk ik.... Gewoon beetje eerder wakker porren.
Tessie wij hebben dat hier ook een tijdje gehad dat hij nog echt veel sliep. Dat kon rustig een uur of 3/4 op een dag zijn hoor. Die van ons is dan ook heel erg bezig met tanden krijgen. Wij dachten toen dat het misschien het tanden krijgen wellicht in combinatie met veel beweging door het gaan lopen zou kunnen zijn. Het kan zijn dat ze dat gewoon hartstikke veel energie kost. Zou het wel goed in de gaten houden of er idd verder niets met hem aan de hand is.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:26 schreef tessie het volgende:
Oh ja, op zijn hobbelpaard gaan staan en dan ook nog hobbelen, dat doet Graeme ook. Klimmen is echt helemaal hip.
En hij is de laatste dagen zo moe. Hij slaapt lang uit, en dan na zijn boterham is hij alweer zo moe dat hij gelijk weer naar bed kan. En echt veel slapen overdag he. En als hij wakker is, is hij vaak ook wat mopperig/huilerig. Maar hij lijkt niet ziek ofzo. Vreemd.
Op zich ook wel handig GWS. Wij slepen ook nog overal reservekleren mee. Soms heb ik zoiets van: het zou fijn zijn als er bij oma en opa, waar hij toch vaker is een en ander zou zijn. Maar goed als ze iets kopen geven zij het gewoon aan ons en ik kan me ook wel voorstellen, dat kleding lastig is om aan te schaffen voor daar omdat je gewoon bij blijft kopen elke keer dat hij groeit. Ik durf ook niet goed zonder reserve kleertjes weg te gaan. Thuis heeft hij er een handje van om zich zo onder te poepen dat je in ieder geval romper en broek mag gaan verschonen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
We nemen al tijden geen reserve-kleding meer mee, al heel vroeg al niet meer. Dat levert soms wel eens extra kleding op bij oma trouwens, als ze oppast en vind dat we haar te koud gekleed hebben. Dan gaat ze shoppen met Annicka en koopt ze weer wat rompertjes enzo.
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:24 schreef freecell het volgende:
Wankel lopen bij moeheid en malaise is hier aan de orde van de dag.
Mijn schoonmoeder noemt hem dan een dronken zeeman
Heerlijk is dat Vicky hequote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:26 schreef Vicky het volgende:Tess is zo'n heerlijke knuffelkont. Soms, als ik haar vast heb, gooit ze haar hoofd in mijn nek, drukt ze haar lijfje tegen me aan en doet haar ampjes stevig om me heen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |