Die zekerheid kun je niet geven, denk ik. Die komt vanzelf, als de tijd rijp is. Senna was echt al weken voldoende in balans om te lopen, of iig wat stapjes te zetten, dat was helemaal duidelijk, maar het voelde nog niet goed, denk ik. En dus ineens liep ze, zomaar.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef Jeetjejom het volgende:
Boh, wat staat Senna al goed zeg! En nogmaals gefeliciteerd!
Ik ziet hier met een 1jarig meisje met 2 tandjes die nu pas eigenlijk een beetje iets begint te doen wat op kruipen lijkt (ja, ze zit eigenlijk gewoon en beweegt zich zo voort) die helemaal panisch raakt als we 1 hand loslaten als ze staat, maar aan 2 handjes kan ze lopen als de beste (en dat doet ze dus ook al 5 maanden bijna). Iemand tips hoe ik haar zekerder kan maken van zichzelf? We zijn nu al bezig met de pollepel in een handje die wij dan ook weer vasthouden, zodat de vertrouwdheid een beetje verlegd wordt eigenlijk.....
dat heb ik helemaal niet hoor..quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:10 schreef simmu het volgende:
da's het nadeel van die leeftijdsgrens. als kindjes met 2 lopen is het allemaal best. maar hier klitten we met zn allen samen in dit topic en je hebt almaar zo'n "jamaar de *andere* kindjes doen dit-of-dat allemaal al wel!" gevoel
Ow, dat heb ik dus helemaal niet, eigenlijk. Ik vergelijk nooit, ik weet niet eens hoe oud de andere kindjes dan precies zijn enzo. Ik vind namelijk alles wat Senna doet geweldig op welk moment dan ook dat ze het doet. En of dat vroeg, gemiddeld of laat is, maakt me echt helemaal niets uit. Ik vind het gewoon zo knap dat ze al die dingen leert!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:10 schreef simmu het volgende:
da's het nadeel van die leeftijdsgrens. als kindjes met 2 lopen is het allemaal best. maar hier klitten we met zn allen samen in dit topic en je hebt almaar zo'n "jamaar de *andere* kindjes doen dit-of-dat allemaal al wel!" gevoel
Eensquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, dat heb ik dus helemaal niet, eigenlijk. Ik vergelijk nooit, ik weet niet eens hoe oud de andere kindjes dan precies zijn enzo. Ik vind namelijk alles wat Senna doet geweldig op welk moment dan ook dat ze het doet. En of dat vroeg, gemiddeld of laat is, maakt me echt helemaal niets uit. Ik vind het gewoon zo knap dat ze al die dingen leert!
Geweldig!quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:04 schreef Kleurdoos het volgende:
Verder zijn haar favo's de Bal en t bad.. dus dat is ook nog wel eens vervelend.
Elin wil je naar bed? BAD?! nee Bed! BAD?! nee niet in bad, BED! BAL?
dus dan wordt ze loeipissig als ze dan ipv in bad, in bed terecht komt![]()
Wat is het toch leuk dat Elin en Seb zo ontzettend gelijk op gaanquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:04 schreef Kleurdoos het volgende:
de onzekerheid bij een paar moeders begrijp ik wel.. maar het blijft toch echt zo dat ieder kindje anders leert en ook op een ander tijdstip, terwijl die dan al wel weer wat kan wat de ander niet kan.
Vooral met de vroege en late lopers. er kan zo een half jaar tussenzitten.
ook met het kletsen.. ik hoor af en toe al een vloed aan duidelijke woorden bij het kindje van mijn kennis.
waarbij ik denk 'WOW'! Of al die tanden en kiezen die andere kinderen al hebben.. maar me druk maken over of mijn kind nu sloom of snel is, neuh. Ik zie elke dag ontwikkeling, ze is gezond vrolijk en energiek
En elin kent veel woorden maar zegt ze liever nietCommanderen doet ze wel graag..of als ze echt iets wil hebben of wil gaan doen (haar nieuwste woord is DIETS? DIETS!!! ze houdt van fietsen maar die F is lastig
Verder zijn haar favo's de Bal en t bad.. dus dat is ook nog wel eens vervelend.
Elin wil je naar bed? BAD?! nee Bed! BAD?! nee niet in bad, BED! BAL?
dus dan wordt ze loeipissig als ze dan ipv in bad, in bed terecht komt
Verder heb ik het idee dat ze wat rustiger wordt de afgelopen 2 dagen, kiezen onder zijn eindelijk door, boven ook.. dus nu is het wachten op de hoektanden nachtmerrie
Seb kan zijn naam ook niet zeggen maar ik denk dat Seb denkt dat hij HEEJ heetquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:51 schreef Kleurdoos het volgende:
hahah ja
of ze gaat op de grond liggen en gilt bal, dan is het weer eens tiojd om de bal onder de bank vandaan te halen
met die en dat begon ze idd ook als ze iets wilde hebben
Idd leuk dat seb en Elin zo gelijk op gaanDiets!
en ze kan haartjes, oortjes, oogjes, kindjes zeggendat vind ik wel heel knap omdat ze bijvoorbeeld haar eigen naam niet zegt, ook geen opa en oma ofzo. wel papa en mama, voorheen was ik MAPA
Serieus, volgens mij hadden we hem beter HEEJ kunnen noemen. Snap soms niet waarom we het kind uberhaupt een naam hebben gegevenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |