nee !quote:
moet nog beginnen denk ikquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:45 schreef identify het volgende:
Heerlen nog niet om voor een 'weeralarm' te spreken. Slagregen, beetje flitsen (af en toe wat donder). En de wind valt reuze mee. Moet het nog beginnen, of is het bijna afgelopen.
L1.nlquote:Verkeer A2 staat stil door storm, crisisteam brandweer bij elkaar voor noodweer
Storm
Door het slechte weer is het verkeer op de A2 ter hoogte van Eijsden woensdag rond half zes stilgevallen. Het crisisteam van de brandweer in Noord- en Midden- Limburg waarschuwde al voor het slechte weer dat rond die tijd onze provincie binnentrok. Verwacht wordt hevige regenval, hagel, zwaar onweer en zware windstoten. Ook in Zuid-Limburg is de brandweer volgens de woordvoerder op het slechte weer voorbereid.
Rijkswaterstaat raadt weggebruikers aan om tijdens de buien niet de weg op te gaan. Ook wordt afgeraden auto's onder bomen te parkeren of onder bomen te schuilen. De brandweer raadt mensen tijdens het noodweer aan alleen 112 te bellen als het gaat om een noodsituatie, maar met 0900-8844. Dit om overbelasting van de noodlijn te voorkomen. Maandagochtend trok er ook een noodweer over Limburg. Dat zorgde in onze provincie voor een schade van 1 miljoen euro.
Graagquote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:46 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Ik wens alles boven Zuid-Limburg veel plezier ermee maar dit was zelfs mij wat teveel van het goede. Was er van overtuigd dat het dak er letterlijk afging. Hele tuin ligt vol met puin.
Ook niet in Lelystad.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:45 schreef Shoombak het volgende:
Niets in Utrecht
Hoe is het opgelost? We hebben daar hier ook last van namelijkquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:45 schreef j95 het volgende:
Gelukkig nog nooit inslag gehad hier, wel vloog bij iedere onweersbui de aardlek eruit, is inmiddels gelukkig opgelost
Och, het lijkt er iig op dat er behoorlijk wat in zit: http://www.buienradar.nl/ns.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksemquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het draait veel te veel, al dat rood boven Frankrijk is voor Duitsland. Hou er bovendien rekening mee dat de Europese radar sneller rood kleurt.
Die wolk is niet normaal!quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:46 schreef PiperMaru het volgende:
Vanuit het niets ineens harde wind in Ehv
Het heeft al 13x geregend in de afgelopen dagen en het heeft niet één keer voor verkoeling gezorgd. Na de bui was het gewoon weer knijterwarm..quote:
quote:daar is hij dan. De kaart van de NOAA 18 en ik ga er weinig woorden aan besteden. Een blinde kan zien dat dit hevig gaat worden.
Regen/onweer/windstoten?quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:49 schreef Kwaliteit het volgende:
Ik begrijp niet waarom een deel van Zuid Holland zuid niet mee is opgenomen met weeralarm.
Gaat hier best tekeer, en ik zit letterlijk tegen West Brabant aan.
Regen en bliksem is niet voldoende voor een weeralarm.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:49 schreef Kwaliteit het volgende:
Ik begrijp niet waarom een deel van Zuid Holland zuid niet mee is opgenomen met weeralarm.
Nou stuur het maar deze kant op dan.. is maar 30km..quote:
Brabant?quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:50 schreef TommyGun het volgende:
Tering de wolken gaan echt ontzettend snel! Rolwolken!?
jupjup hier ookquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:51 schreef Nevermind het volgende:
In Emmen nog > 30 graden, vogeltjes fluiten vrolijk en amper een wolkje aan de lucht. Ben benieuwd of de hel nog gaat losbarsten.
quote:
quote:
Die vooruitkijk optie werkt toch niet in dit soort omstandigheden, daar is het allemaal veel te dynamisch voor. Een bui kan ineens sterk aangroeien of krimpen en zelfs van trekrichting veranderen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:50 schreef INViCTuS het volgende:
Op de buienradar kan je weer is niet vooruit kijken... ben beniewd wat we hier in de achterhoek krijgen..
quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:50 schreef TommyGun het volgende:
Tering de wolken gaan echt ontzettend snel! Rolwolken!?
Hier in Brabant is het anders niet zo bijzonder allemaal. Alarm wordt op provinciaal niveau afgegeven, maar zal zo te zien vooral voor het oostelijke deel zijn geweest.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:49 schreef Kwaliteit het volgende:
Limburg drijftquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:52 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik las iets over dat Limburg weg is gedreven?
Lekker boeiend man, dit interesseert echt niemand.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:50 schreef FoolWithMokey het volgende:
Msn gesprek met iemand in brussels
@Mreys, nee het gaat gewoon over vandaag
hoe was weer in brussel vandaag?
haha
[c=27]☆[/c] =29]я ღ[/c] ' zegt:
waneer komen jullie
kk ik ben net van buiten gekomen
lol
zegt:
maar was het erg?
[c=27]☆[/c=29]я ღ[/c] ' zegt:
jha
maar 1 keer was het fucked up
je zag auto's weg waaien toen
zegt:
lol in brussel?
[c=27]☆[/c][c=29]я ღ[/c] ' zegt:
ja het was echt veel water da was hoger dan voetpad bijna
zegt:
maar wij zijn nu in denemarken
[c=27]☆[/c] я ღ[/c] ' zegt:
omg
kom dan naar hier
Nadim zegt:
ja 19 juli begint mijn werk
Echt wel!quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:54 schreef Stephan1237 het volgende:
Eindhoven verzuipt dus?
Dat moet je sowieso niet doen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:50 schreef INViCTuS het volgende:
Op de buienradar kan je weer is niet vooruit kijken...
In Emmen nog steeds nietquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:53 schreef Misstique het volgende:
In Zwolle is het nu snel helemaal dichtgetrokken.
Hij zegt dat autos weg waaiden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Lekker boeiend man, dit interesseert echt niemand.
Heidebrand,quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:56 schreef RemcoW23 het volgende:
14-07-2010 17:50:16 Brabant Zuid en Oost Brandweer
PRIO 1 : BRAND BOS/HEIDE: (droogte: ja) Strabrechtse Heide STRABRECHT 999 bos HEE : 460 733 734 737 836 OVD
BRW Brabant Zuid-Oost ( Staatsbosbeheer Heeze en de Kempen )
BRW Brabant Zuid-Oost ( Staatsbosbeheer Leenderbos )
BRW Brabant Zuid-Oost ( Staatsbosbeheer Cartierheide )
BRW Brabant Zuid-Oost ( Staatsbosbeheer Cartierheide Eersel )
BRW Brabant Zuid-Oost ( OvD Cranendonck / Heeze-Leende )
BRW Eindhoven-Centrum ( Chauffeurs dagdienst Techniek & Logistiek )
BRW Eindhoven-Centrum ( Vrijwillige Chauffeurs HAV 24 uurs Dienst )
BRW Eindhoven-Centrum ( Lichtkrant )
BRW Heeze ( Korpsalarm )
BRW Heeze ( Monitorcode )
BRW Geldrop ( Postalarm )
BRW Geldrop ( Monitorcode )
BRW Mierlo ( Bemanning TS )
BRW Mierlo ( Monitorcode )
BRW Someren ( Korpsalarm )
BRW Someren ( Monitorcode )
Hehe en al die korpsen hebben ze daar nou net nodig voor andere zaken
Jaja, zal wel. Boeiend.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:55 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Hij zegt dat autos weg waaiden.
Net ff een plastic tuinbox gered van het dakterras, binnen 5sec zeiknat...wel lekker warme regen!quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:57 schreef TommyGun het volgende:
Ehv vooralsnog alleen harde wind / regen en wat gedonder / bliksem. Geen hagel of harde klappen
Lijkt er wel op!quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:58 schreef Tauchmeister het volgende:
Eindhoven lijkt het ergste gehad te hebben.
Waar is dit ?quote:
Schitterende foto'squote:Op woensdag 14 juli 2010 18:00 schreef miss_bleu het volgende:
In eindhoven 5min geleden. Nu giet het
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
* Semisane wacht ook met veel ongeduld op het betere werk.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:59 schreef Razor21 het volgende:
Amsterdam nu ook regen : http://www.terena.org/webcam/
Sodejuquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:00 schreef miss_bleu het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo vast als een huisquote:
Mooie foto's!quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:00 schreef miss_bleu het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:00 schreef venomsnake het volgende:
Nou, waai eens snel door naar Groningen.
Nice!quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:00 schreef miss_bleu het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
thnxquote:
Allesquote:
Dat onweer komt dat nog richting flevoland (Almere)?quote:
In de randstand waar ik woon regent het anders behoorlijk hard dat ik niet eens de TV hoor.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:42 schreef UltraBrain het volgende:
Randstad net als maandag helemaal niets, zelfs geen regen.
Wel lekker voor de mensen die nu op weg naar huis zijn.
Ik denk dat het te westelijk is.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:06 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Dat onweer komt dat nog richting flevoland (Almere)?
Het is nog niet echt heel extreem voor lange tijd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:07 schreef Klonk het volgende:
moet wel zeggen goed het regent hard en het waait maar een weeralarm om dit weer, nee, is wat overdreven...
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het is nog niet echt heel extreem voor lange tijd.
Heb toch liever een paars kabinet dan een rood kabinetquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, rood is minder erg dan paars.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Omg opeens een enorme windstoot in utrecht. Schrik me dood
.
Het was op tijd van een paar minuten van strak blauw naar complete storm met onweer en hoosbui hier. Dan is enig idee dat zoiets eraan zit te komen toch wel prettig...quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
neuh, heb erger meegemaakt, danm wat een paniekzaaierij zo, dat weeralarm verliest echt aan geloofwaardigheid door dit soort dingen.
ik bedoel is zelf nadenken nou zo moeilijk, je ziet donkere wolken en het waait dan kan zelfs een telegraaflezer nog bedenken dat ie mischien niet de hond uit moet gaan laten
Dit begint te voelen als een verloren WK finale.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nog geen 25 mei 2009 taferelen volgens mij, jammer jammer.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:10 schreef Green1 het volgende:
Godverdomme.. tering 'oosten'. Dat krijgt altijd allesHier regent het alleen een beetje..
Het is nog erger.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:10 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dit begint te voelen als een verloren WK finale.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:10 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het was op tijd van een paar minuten van strak blauw naar complete storm met onweer en hoosbui hier. Dan is enig idee dat zoiets eraan zit te komen toch wel prettig...
Het is aardig lokaal natuurlijk, en dat staat ook in het weeralarm. Aan de buienradar te zien is het op sommige plekken echt aan het spokenquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
neuh, heb erger meegemaakt, danm wat een paniekzaaierij zo, dat weeralarm verliest echt aan geloofwaardigheid door dit soort dingen.
ik bedoel is zelf nadenken nou zo moeilijk, je ziet donkere wolken en het waait dan kan zelfs een telegraaflezer nog bedenken dat ie mischien niet de hond uit moet gaan laten
Doe ff normaal.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:10 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dit begint te voelen als een verloren WK finale.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:11 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is aardig lokaal natuurlijk, en dat staat ook in het weeralarm. Aan de buienradar te zien is het op sommige plekken echt aan het spoken![]()
Het ging echt snel net... Je ziet wel iets aankomen idd, maar dat het zo hard tekeer zou gaan, dat verwacht je echt niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja maar dat zie je toch aankomen, ik bedoel de gemiddelde mens woont niet in een kelder en kan af en toe naar buiten kijken.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:12 schreef BadderAapje het volgende:
Rij ik net naar huis in Eindhoven valt er voor me om de rondweg gewoon een megaboom op de andere rijstrookiedereen in paniek en afremmen terwijl ze 70/80 rijden..
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja maar dat zie je toch aankomen, ik bedoel de gemiddelde mens woont niet in een kelder en kan af en toe naar buiten kijken.
Tja, 9/10 keer is noodweer lokaal. Het lijkt mij deze keer terecht het weeralarm, als ik de verhalen zo hoor gaat het echt los in het oosten. Daar is ook het weeralarm afgegevenquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
in dat soort gevallen is een weeralarm dus zinloos, geef dan een waarschuwing af, zoals ze hele dag al gedaan hebben, vanmorgen vroeg waren ze er al over bezig op de radio...
Je krijgt nog als het goed is.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lekker tam buitje, dit lijkt echt helemaal nergens op. (oostelijk van Amersfoort)
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:11 schreef Rabieluh het volgende:
Blauwe lucht komt er al weer aan bij Zeeland.
Ja, goh, op de fucking Waalbrug. Daar staat ook file bij mooi weerquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:06 schreef FoolWithMokey het volgende:
Vette file in nijmegen:p
http://www.nijmegen1.nu/camera.html
De radar laat een miezerig rood lijntje zien. Zaterdag en maandag was het toch echt van een andere orde, dit is een aanfluiting, er zit niet eens hagel bij. ESTOFEX zit er goed naast.quote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:10 schreef Green1 het volgende:
Godverdomme.. tering 'oosten'. Dat krijgt altijd allesHier regent het alleen een beetje..
GOk iets later en het lijkt er op dat 'het' dan ook al aardig is afgezwakt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:16 schreef smegmanus het volgende:
Almelo zal rond 19:30 aan de beurt zijn schat ik zo?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:16 schreef smegmanus het volgende:
Almelo zal rond 19:30 aan de beurt zijn schat ik zo?
Jep, het rode gebied krimpt nu zelfs, in plaats van dat het zich uitbreidt en in de kern paars gaat kleuren.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:16 schreef henkde_j het volgende:
Hmm dooie mus inderdaad. Het lijkt af te zwakken voordat het in het noorden van NL aankomt
Daar heb je veel aan als je niets vermoedend in de auto stapt naar huis. Met een weeralarm kan je nog besluiten eerder of later te vertrekken in plaats van er middenin te komen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
Het staat niet in verhouding tot het verliezen van een WK-finalequote:Op woensdag 14 juli 2010 18:13 schreef Disorder het volgende:
[..]
Want? Ik geniet van een prachtige vette shelfcloud en tornado's (zonder gewonden).
Hier in Limburg zat er wel een tijdje hagel bij. Nu is het meeste alweer overgewaaid.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De radar laat een miezerig rood lijntje zien. Zaterdag en maandag was het toch echt van een andere orde, dit is een aanfluiting, er zit niet eens hagel bij. ESTOFEX zit er goed naast.
Misschien nog even een uurtje wachten oid?quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lekker tam buitje, dit lijkt echt helemaal nergens op. (oostelijk van Amersfoort)
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:14 schreef Misstique het volgende:
[..]
Kijk klonk, dit is nou waarom zo'n weeralarm fijn is.
Ik ben dan ook expres eerder naar huis gegaan om het risico op dit soort taferelen te ontwijken..
Zojuist op de Boschdijk ook een grote tak, en een politieman die 'm van de weg haaldequote:Op woensdag 14 juli 2010 18:12 schreef BadderAapje het volgende:
Rij ik net naar huis in Eindhoven valt er voor me om de rondweg gewoon een megaboom op de andere rijstrookiedereen in paniek en afremmen terwijl ze 70/80 rijden..
Nee, dit is veel erger dan zoiets futiels als het verliezen van zo'n kutterig spelletje.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het staat niet in verhouding tot het verliezen van een WK-finale.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Daar heb je veel aan als je niets vermoedend in de auto stapt naar huis. Met een weeralarm kan je nog besluiten eerder of later te vertrekken in plaats van er middenin te komen.
Kan je nog zo omhoog kijken naar die lucht van je maar als het in een paar minuten gebeurd terwijl je op de snelweg zit dan denk je daar tóch wat anders over.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
om een omvallende boom ?
weeralarm was naar mijn bescheiden mening overdreven, maar goed dat is een eindeloze discussie
die als elke goeie discussie twee kanten heeft, het gaat mij ook niet om het waarschuwen voor slecht weer dat is prima, het gaat me om het overdreven karakter ervan.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond dat ze deze keer nou eens totaal niet hebben overdreven eigenlijk
Dan hadden ze heel de dag al hel en verdoemenis gegild. Nu hebben ze keurig afgewacht tot het allerlaatste en meest zekere moment om het alarm te geven en dan nog maar voor de ergste gebieden.
Maar dat jij zo'n bikkel bent die nergens last van heeft betekent niet dat de rest dat ook is hequote:Op woensdag 14 juli 2010 18:20 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb in mijn chauffeurstijd heel europa doorkruist en me nooit overvallen gevoeld door slecht weer, hoe slecht het ook was...
Zelfde verhaal hier voor Albergen, al gok ik dat we weinig te zien krijgenquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Floor-Sofie het volgende:
net thuis, camera aan de lader en afwachten!!
@ Enschede
Is goed Klonk, wat jij wil, ik zal het KNMI bellen dat de weeralarmen afgeschaft kunnen worden want Klonk heeft nooit ergens last van gehad en iedereen kan het dus rustig zelf uitzoeken zoals hij het ook heeft gedaan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:20 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb in mijn chauffeurstijd heel europa doorkruist en me nooit overvallen gevoeld door slecht weer, hoe slecht het ook was...
Nounou.. ik weet niet hoe groot Utrecht is, maar vind het allemaal best meevallen.. op een gemiddelde herfstdag gaat het harder..quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Bliksemschicht gezien, de donder volgde zo;n 4 seconden later (Utrecht). Windnhoudt aan, bomen houden het nog goed vol.
Het lijkt nergens op. Er zit geen organisatie in de neerslag. Dit filmpje is van 25 mei 2009, dat laat toch een heel ander beeld zien. Vanaf seconde 43 komt er vanuit Frankrijk een lange, brede strook rood richting Nederland die zeer snel trekt. De lengte en de breedte laten de hoge graad van organisatie in de bui zien, de treksnelheid is een indicatie dat het zeer heftig weer oplevert. Leg het huidige radarbeeld hier maar naast en dan te bedenken dat er op 25 mei 2009 level 2 van ESTOFEX van kracht was.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:18 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Misschien nog even een uurtje wachten oid?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Floor-Sofie het volgende:
net thuis, camera aan de lader en afwachten!!
@ Enschede
Als je door een plotselinge bui ineens niet meer door kunt rijden omdat je niets voor ogen ziet dat overvalt mensen op een snelweg wel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:20 schreef Klonk het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar dat jij zo'n bikkel bent die nergens last van heeft betekent niet dat de rest dat ook is he.
Ja het valt ook nog mee, maar ik dacht als ik nou eens enthousiast ga doen dan wordt het misschien nog watquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:22 schreef Naamah het volgende:
[..]
Nounou.. ik weet niet hoe groot Utrecht is, maar vind het allemaal best meevallen.. op een gemiddelde herfstdag gaat het harder..
Yup, ging met de wind goed tekeer, echter weinig onweer...quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:18 schreef Gitank2 het volgende:
Nog steeds regen, waait heel hard in de peel..
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Is goed Klonk, wat jij wil, ik zal het KNMI bellen dat de weeralarmen afgeschaft kunnen worden want Klonk heeft nooit ergens last van gehad en iedereen kan het dus rustig zelf uitzoeken zoals hij het ook heeft gedaan.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee, dat zeg ik niet.
ik ben niet tegen waarschuwen, moderne techniek moet je op een moderne manier gebruiken en wanneer mogelijk gebruiken om mensen te waarschuwen. maar er is een fijn lijntje tussen mensen waarschuwen en bangmakerij om een flinke zomerse onweersbui
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
maar er is een fijn lijntje tussen mensen waarschuwen en bangmakerij om een flinke zomerse onweersbui
Prima toch? Alle onzekere mensen van de weg af en lekker thuis achter de geraniums naar buiten gluren. Als er dan toch eens iets gebeurt (inslag, vallende boom, slecht zicht) heb je ook geen last van die paniekzaaiers op de weg.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:22 schreef Klonk het volgende:
ik zeg niet dat ik een bikkel ben, integendeel ik schreeuw als een klein meisje als ik schrik. wat ik bedoel is dat mensen het vermogen tot zelf denken compleet vergeten en als een geschrokken konijntje zich blind staren op de site van het KNMI
quote:DE BILT - Het KNMI heeft woensdag aan het eind van de middag een weeralarm afgegeven voor de provincies Brabant, Limburg en Gelderland. Zware regen- en onweersbuien, die gepaard gaan met zeer zware windstoten, trekken vanavond over deze drie provincies naar het noordoosten van het land.
De situatie vanavond 20.00 uur volgens Buienradar.nl. FOTO BUIENRADAR.NLHet onweer, de zware wind, de hagel en de regen trekken van het zuidwesten naar het noordoosten. Volgens de prognoses trekken de buien vooral over zee, 'maar de modellen schatten de wolken tot nu toe steeds te ver naar het westen in', zegt meteoroloog Elger Niemendal van WeerOnline.
Het is volgens hem lastig te voorspellen welke regio het zwaarst wordt getroffen. "Het ziet er naar uit dat het in het oosten het zwaarst wordt omdat het daar nu het warmst is." De Randstad blijft echter niet gespaard. Wel kan de overlast zo lokaal zijn dat tien kilometer van een zware onweersbui bijna niets te merken is.
Het onweer ontstaat doordat vanuit België een koud front Nederland inschuift en daar met het warme front botst. Hoe groter de temperatuursverschillen, hoe zwaarder het onweer. De situatie is volgens Niemendal vergelijkbaar met die van afgelopen maandag.
waarom geloof ik dat plaatje nietquote:De situatie vanavond 20.00 uur volgens Buienradar.nl
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat laatste hebben ze nou juist NIET gedaan deze keer.
De vorige keer wel ja. Ze hebben nu toch netjes gewacht en het is in sommige gebieden ook echt erg hoor?
Is dat cumulatieve neerslag?quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
waarom geloof ik dat plaatje niet
Zo was het plaatje van morgen / rond 13.00 uur nog wel, maar alles is veel minder geworden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
waarom geloof ik dat plaatje niet
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:26 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Prima toch? Alle onzekere mensen van de weg af en lekker thuis achter de geraniums naar buiten gluren. Als er dan toch eens iets gebeurt (inslag, vallende boom, slecht zicht) heb je ook geen last van die paniekzaaiers op de weg.
Gewoon een actueel plaatje doorschuiven. Let maar op, dit gaat afzwakken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:26 schreef venomsnake het volgende:
Jeuh, gaat recht op Grunn af.
[ afbeelding ]
Oja, goeie instellingquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:23 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja het valt ook nog mee, maar ik dacht als ik nou eens enthousiast ga doen dan wordt het misschien nog wat. Maar het is niet meer dan een beetje wind, wat regen en soms een flits.
Het is nog steeds 30+ graden in het Oosten, het zal niet afzwakken denk ikquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:28 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Gewoon een actueel plaatje doorschuiven. Let maar op, dit gaat afzwakken.
Ja, alleen niet heel dichtbij volgens mij. Ik denk bij elke windvlaag en bliksem "NU GAAN WE HET KRIJGENquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:29 schreef Naamah het volgende:
[..]
Oja, goeie instellingDie donder net was trouwens best wel een beetje hard en lang
In Den Haag plenst het nog steeds.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:29 schreef marcel-o het volgende:
in rotterdam is t btw opgehouden met hard regenen en druppelt t nu herfstachtig met 18 graden
Dan is je probleem niet de waarschuwing maar het feit dat ze niet 100% zeker kunnen voorspellen wat het weer doet. Het leek er namelijk de hele dag op dat het wel volledig los zou gaan in een groot deel van het land. Pas nu net lijkt het af te gaan buigen zodat wij hier het grootste gedeelte missen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee, dat zeg ik niet.
ik ben niet tegen waarschuwen, moderne techniek moet je op een moderne manier gebruiken en wanneer mogelijk gebruiken om mensen te waarschuwen. maar er is een fijn lijntje tussen mensen waarschuwen en bangmakerij om een flinke zomerse onweersbui
l1.nlquote:Grote overlast door storm
Storm
Het noodweer dat op dit moment over Nederland trekt, heeft in Limburg al voor grote schade gezorgd. Bij Maasbracht is een stuk dak op de snelweg A2 gewaaid. Ook elders zijn er meldingen van ingestorte daken. In Maastricht is een boom bovenop een bushokje gevallen. Daarbij vielen geen gewonden. De brandweer heeft het elders ook erg druk met omgevallen bomen en lantaarnpalen, en met ondergelopen kelders.
Op de A2 bij Eijsden viel het verkeer rond half zes helemaal stil. Door omgewaaide bomen en takken zal de overlast ook na de storm nog enige tijd duren. Om overbelasting te voorkomen raadt de brandweer mensen aan alleen in noodgevallen 112 te bellen. Kabelbedrijf Ziggo meldt dat in grote delen van onze provincie geen signaal meer is.
Nou, daar sta je dan met je grote mond over een weeralarmquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:28 schreef Klonk het volgende:
godverdomme, weeralarm was terecht, kabeltelevisie is in grote delen van Limburg uitgevallen
Ik hoop het!quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:20 schreef marcel-o het volgende:
gaan deze plukjes nog wat doen?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |