quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:11 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is aardig lokaal natuurlijk, en dat staat ook in het weeralarm. Aan de buienradar te zien is het op sommige plekken echt aan het spoken![]()
Het ging echt snel net... Je ziet wel iets aankomen idd, maar dat het zo hard tekeer zou gaan, dat verwacht je echt niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja maar dat zie je toch aankomen, ik bedoel de gemiddelde mens woont niet in een kelder en kan af en toe naar buiten kijken.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:12 schreef BadderAapje het volgende:
Rij ik net naar huis in Eindhoven valt er voor me om de rondweg gewoon een megaboom op de andere rijstrookiedereen in paniek en afremmen terwijl ze 70/80 rijden..
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja maar dat zie je toch aankomen, ik bedoel de gemiddelde mens woont niet in een kelder en kan af en toe naar buiten kijken.
Tja, 9/10 keer is noodweer lokaal. Het lijkt mij deze keer terecht het weeralarm, als ik de verhalen zo hoor gaat het echt los in het oosten. Daar is ook het weeralarm afgegevenquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
in dat soort gevallen is een weeralarm dus zinloos, geef dan een waarschuwing af, zoals ze hele dag al gedaan hebben, vanmorgen vroeg waren ze er al over bezig op de radio...
Je krijgt nog als het goed is.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lekker tam buitje, dit lijkt echt helemaal nergens op. (oostelijk van Amersfoort)
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:11 schreef Rabieluh het volgende:
Blauwe lucht komt er al weer aan bij Zeeland.
Ja, goh, op de fucking Waalbrug. Daar staat ook file bij mooi weerquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:06 schreef FoolWithMokey het volgende:
Vette file in nijmegen:p
http://www.nijmegen1.nu/camera.html
De radar laat een miezerig rood lijntje zien. Zaterdag en maandag was het toch echt van een andere orde, dit is een aanfluiting, er zit niet eens hagel bij. ESTOFEX zit er goed naast.quote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:10 schreef Green1 het volgende:
Godverdomme.. tering 'oosten'. Dat krijgt altijd allesHier regent het alleen een beetje..
GOk iets later en het lijkt er op dat 'het' dan ook al aardig is afgezwakt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:16 schreef smegmanus het volgende:
Almelo zal rond 19:30 aan de beurt zijn schat ik zo?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:16 schreef smegmanus het volgende:
Almelo zal rond 19:30 aan de beurt zijn schat ik zo?
Jep, het rode gebied krimpt nu zelfs, in plaats van dat het zich uitbreidt en in de kern paars gaat kleuren.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:16 schreef henkde_j het volgende:
Hmm dooie mus inderdaad. Het lijkt af te zwakken voordat het in het noorden van NL aankomt
Daar heb je veel aan als je niets vermoedend in de auto stapt naar huis. Met een weeralarm kan je nog besluiten eerder of later te vertrekken in plaats van er middenin te komen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
Het staat niet in verhouding tot het verliezen van een WK-finalequote:Op woensdag 14 juli 2010 18:13 schreef Disorder het volgende:
[..]
Want? Ik geniet van een prachtige vette shelfcloud en tornado's (zonder gewonden).
Hier in Limburg zat er wel een tijdje hagel bij. Nu is het meeste alweer overgewaaid.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De radar laat een miezerig rood lijntje zien. Zaterdag en maandag was het toch echt van een andere orde, dit is een aanfluiting, er zit niet eens hagel bij. ESTOFEX zit er goed naast.
Misschien nog even een uurtje wachten oid?quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lekker tam buitje, dit lijkt echt helemaal nergens op. (oostelijk van Amersfoort)
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:14 schreef Misstique het volgende:
[..]
Kijk klonk, dit is nou waarom zo'n weeralarm fijn is.
Ik ben dan ook expres eerder naar huis gegaan om het risico op dit soort taferelen te ontwijken..
Zojuist op de Boschdijk ook een grote tak, en een politieman die 'm van de weg haaldequote:Op woensdag 14 juli 2010 18:12 schreef BadderAapje het volgende:
Rij ik net naar huis in Eindhoven valt er voor me om de rondweg gewoon een megaboom op de andere rijstrookiedereen in paniek en afremmen terwijl ze 70/80 rijden..
Nee, dit is veel erger dan zoiets futiels als het verliezen van zo'n kutterig spelletje.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het staat niet in verhouding tot het verliezen van een WK-finale.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Daar heb je veel aan als je niets vermoedend in de auto stapt naar huis. Met een weeralarm kan je nog besluiten eerder of later te vertrekken in plaats van er middenin te komen.
Kan je nog zo omhoog kijken naar die lucht van je maar als het in een paar minuten gebeurd terwijl je op de snelweg zit dan denk je daar tķch wat anders over.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
om een omvallende boom ?
weeralarm was naar mijn bescheiden mening overdreven, maar goed dat is een eindeloze discussie
die als elke goeie discussie twee kanten heeft, het gaat mij ook niet om het waarschuwen voor slecht weer dat is prima, het gaat me om het overdreven karakter ervan.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond dat ze deze keer nou eens totaal niet hebben overdreven eigenlijk
Dan hadden ze heel de dag al hel en verdoemenis gegild. Nu hebben ze keurig afgewacht tot het allerlaatste en meest zekere moment om het alarm te geven en dan nog maar voor de ergste gebieden.
Maar dat jij zo'n bikkel bent die nergens last van heeft betekent niet dat de rest dat ook is hequote:Op woensdag 14 juli 2010 18:20 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb in mijn chauffeurstijd heel europa doorkruist en me nooit overvallen gevoeld door slecht weer, hoe slecht het ook was...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |